Vanuit de fabrikant? Dat vraag ik me dus af. Vestigingen van een winkelketen zullen ze evt. uit een eigen centraal magazijn aangeleverd krijgen. Vanwaar misschien ook webshopbestellingen geleverd worden (en retouren worden ontvangen). Daar zitten dan dus potentieel handelingen tussen die zijn gedaan in het retailkanaal nadat ze bij de fabrikant weg zijn.MartijnAbel schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Je hebt zeker geen bijzondere wensen, alleen het feit blijft wel dat er zat winkels zijn die vanuit de fabrikant niet gesealde dozen binnen krijgen. Dat het dan ook zo hoort te gaan qua sealing van dozen ben ik in dit geval niet helemaal met je eens, gezien mijn bovenstaande verhaal
Het betekend daarom dus ook niet meteen dat een niet gesealde doos een retour exemplaar is, die gedachte is in veel gevallen namelijk niet helemaal juist.
Ook een enkele webshop of winkel zal ze gewoonlijk niet direct bij LG Nederland halen maar dat zal waarschijnlijk via een groothandel lopen verwacht ik. Wat daar evt. gebeurt valt ook in het traject nadat ze uit handen van LG zijn en die er geen controle meer over hebben. Ik zie dan ook nog steeds goed de mogelijkheid dat LG alles geseald aflevert maar dat er daarna door de tussenhandel en retail nog God weet wat mee kan gebeuren voordat de klant het in handen krijgt. Dat wil ik dus niet. ÍK wil weten wat de historie is van zo'n product. Als ik een nieuw toestel wil kopen kan dat maar op één manier en dat is met een door de fabrikant verzegelde doos.