Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MartijnAbel schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:26:
[...]

Je hebt zeker geen bijzondere wensen, alleen het feit blijft wel dat er zat winkels zijn die vanuit de fabrikant niet gesealde dozen binnen krijgen. Dat het dan ook zo hoort te gaan qua sealing van dozen ben ik in dit geval niet helemaal met je eens, gezien mijn bovenstaande verhaal ;)

Het betekend daarom dus ook niet meteen dat een niet gesealde doos een retour exemplaar is, die gedachte is in veel gevallen namelijk niet helemaal juist.
Vanuit de fabrikant? Dat vraag ik me dus af. Vestigingen van een winkelketen zullen ze evt. uit een eigen centraal magazijn aangeleverd krijgen. Vanwaar misschien ook webshopbestellingen geleverd worden (en retouren worden ontvangen). Daar zitten dan dus potentieel handelingen tussen die zijn gedaan in het retailkanaal nadat ze bij de fabrikant weg zijn.

Ook een enkele webshop of winkel zal ze gewoonlijk niet direct bij LG Nederland halen maar dat zal waarschijnlijk via een groothandel lopen verwacht ik. Wat daar evt. gebeurt valt ook in het traject nadat ze uit handen van LG zijn en die er geen controle meer over hebben. Ik zie dan ook nog steeds goed de mogelijkheid dat LG alles geseald aflevert maar dat er daarna door de tussenhandel en retail nog God weet wat mee kan gebeuren voordat de klant het in handen krijgt. Dat wil ik dus niet. ÍK wil weten wat de historie is van zo'n product. Als ik een nieuw toestel wil kopen kan dat maar op één manier en dat is met een door de fabrikant verzegelde doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Iedereen mag voor zich weten wat ie bereid is te accepteren maar ik wil mijn stukje consumentenelectronica van niet-triviale prijs toch echt zó ontvangen. Wat gisteren dan ook gebeurde dankzij enige volharding van mijn kant. :*)

LG G4 Box Seal

Serienummer 606 en hardware revision 1.1. Mooi. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 28-08-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:28
Mooi, goed dat het je gelukt is.
Veel plezier met je G4 (haha, dat rijmt ook nog)
Ik ben er iig zeer tevreden over en nog geen bootloop issues gehad.
Een erg fijn toestel vind ik zelf en vooral de camera is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ter informatie/documentatie ook nog even het etiket. Het hardwarerevisienummer staat dus wel degelijk klein rechtsonder op het etiket buiten op de doos en het adres van LG Nederland (of Europe) staat er op zodat het duidelijk is dat het reguliere import is. De DEU versie is... 'Dutch' EU? Of toch 'DEUtschland'? Of...?

Label LG G4

Er zat een tweetalige Quick Start Guide in Engels en Duits in. Nederlands heb ik niet gezien wat wettelijk eigenlijk wel zou moeten. Nota bene in een apart luxe rood kartonnen envelopje waarvan ik eerst even dacht dat er misschien een screenprotector in zou zitten. -O- Zwaar overkillverpakking voor een beetje papier.

Zijn ze eigenlijk allemaal 'Made in China' of komen er ook uit fabrieken elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 10:34
CaptJackSparrow schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:20:
Ter informatie/documentatie ook nog even het etiket. Het hardwarerevisienummer staat dus wel degelijk klein rechtsonder op het etiket buiten op de doos en het adres van LG Nederland (of Europe) staat er op zodat het duidelijk is dat het reguliere import is. De DEU versie is... 'Dutch' EU? Of toch 'DEUtschland'? Of...?

[afbeelding]

Er zat een tweetalige Quick Start Guide in Engels en Duits in. Nederlands heb ik niet gezien wat wettelijk eigenlijk wel zou moeten. Nota bene in een apart luxe rood kartonnen envelopje waarvan ik eerst even dacht dat er misschien een screenprotector in zou zitten. -O- Zwaar overkillverpakking voor een beetje papier.

Zijn ze eigenlijk allemaal 'Made in China' of komen er ook uit fabrieken elders?
Het is een Duits toestel, vandaar de missende NL handleiding.
Het NL adres staat er op als EU representative, niet meer en niet minder.
Mijn toestel komt uit Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
Mijn G4 weer terug ontvangen (1,5 week voor de reparatie), incl een nieuw moederbord en een nieuwe batterij. Dus hij loopt weer als een zonnetje, erg blij mee! Nu maar hopen dat het probleem niet meer terug komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
arjanpvt schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:27:
Augustus 2015, tenminste; het serienummer begint met 508.

Ik heb mijn G4 destijds gekocht bij Naztel, maar aangezien deze zaak failliet is, kon ik hier geen garantie claimen. Rechtstreeks de telefoon opsturen naar LG was niet mogelijk, dit moest persé via http://www.drmobile.eu. Zij gaan mijn telefoon dan weer doorsturen naar LG..
Lekker omslachtig.
Even een update:
Op woensdag 17-08 via DrMobile.eu (dynafix) de telefoon ter reparatie opgegeven.
Ik had er voor gekozen de telefoon op te laten halen (€7) en dit vond plaats op de volgende dag (18-08).
Vervolgens weinig meer gehoord van Drmobile, dus toch maar even gebeld vanochtend.
Blijkbaar hadden ze de telefoon gisteren alweer terug ontvangen van LG en had er een reparatie plaatsgevonden (hij kon me niet vertellen wat er gerepareerd was, maar het kostte me in ieder geval niks).
Als het goed is zal ik in de aankomende dagen mijn G4 weer terug krijgen.. Ben benieuwd of het nu helemaal is opgelost en of het hitteprobleem&batterydrain ook weg is.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-09 21:27
Hallo allemaal

Vandaag wilde ik de camera van mijn G4 gebruiken en ik kreeg een zwart scherm met de melding "helaas, camera is gestopt". Ik heb vorige week de nieuwe update gedaan, ik weet niet of het daar aan ligt.

De camera app stoppen of de telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik het op kan lossen?

EDIT: na 2 uur kon ik de camera opeens weer gebruiken. Waar het aan lag weet ik niet

[ Voor 10% gewijzigd door Red91 op 01-09-2016 13:14 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 08:47

mucuracat

YES

Red91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:53:
Hallo allemaal

Vandaag wilde ik de camera van mijn G4 gebruiken en ik kreeg een zwart scherm met de melding "helaas, camera is gestopt". Ik heb vorige week de nieuwe update gedaan, ik weet niet of het daar aan ligt.

De camera app stoppen of de telefoon opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik het op kan lossen?
Start eens in veilige modus.. En dan weer herstarten.. Vaak reset deze dan vele instellingen (soms moet je dan opnieuw inloggen in bepaalde apps) maar is minder rigoureus dan fabrieksinstellingen.

Houd uitknop ingedrukt. Als je keuzes krijgt voor uitzetten, herstart enzo..
Dan op uitzetten drukken en lang vasthouden. Als het goed is start je telefoon op in veilige modus.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-09 21:27
mucuracat schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:13:
[...]

Start eens in veilige modus.. En dan weer herstarten.. Vaak reset deze dan vele instellingen (soms moet je dan opnieuw inloggen in bepaalde apps) maar is minder rigoureus dan fabrieksinstellingen.

Houd uitknop ingedrukt. Als je keuzes krijgt voor uitzetten, herstart enzo..
Dan op uitzetten drukken en lang vasthouden. Als het goed is start je telefoon op in veilige modus.
Camera doet het weer. Waar het aan lag en waarom hij het nu weer doet weet ik niet. Na de laatste keer herstarten deed hij het niet. En later wel weer

• mucuracat

mucuracat

YES

Net LG G4 voor €249,95 bij IBOOD Hunt !!!

Ibood HUNT

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

mucuracat schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:43:

Ibood HUNT
Ah, dus daar zijn alle revised bootloops naartoe :Y

:X

Xbox Live ID:Notna8310

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-10 16:24
Ben inderdaad wel benieuwd.
Als iemand gebruik heeft gemaakt van de ibood aanbieding, welk serienummer deze toestellen gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 16:36

westergas

rikkie_pc

mucuracat schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:43:

Ibood HUNT
Nu voor €319 in de hunt...vaag...

edit is de 32gb versie

[ Voor 5% gewijzigd door westergas op 02-09-2016 09:15 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

westergas schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:14:
[...]

Nu voor €319 in de hunt...vaag...

edit is de 32gb versie
Die van gisteren was ook 32GB hoor. En de leren versie met twee achterwandjes.

http://www.ibood.com/be/n...lg-g4-55inch-leather.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:24:
[...]

Die van gisteren was ook 32GB hoor. En de leren versie met twee achterwandjes.

http://www.ibood.com/be/n...lg-g4-55inch-leather.html
Deze was plastic, zal dat het verschil in prijs verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De niet-leren versies zijn momenteel inderdaad beduidend duurder omdat mensen niet weten dat de leren versies eigenlijk de gewone zijn met een extra leer bekleed accudeksel en ze die leren uitvoering wat kwetsbaar vinden. Ik kwam er wel tijdig achter en heb dus lekker geld bespaard. Het leren deksel meteen omgewisseld voor de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zelfs het overgrote deel van de verkopers weet het niet. De meeste die ik aan de telefoon had of ontmoette moesten het van mij horen.

Marketing fail van LG. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Volgens mij was de bruin leren versie een jaar geleden ook wel duurder dan de plastic versie. Ik gok dat er daarna gewoon een verschil is ontstaan tussen vraag & aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frapant
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-04 21:48
Beste Tweakers,

Ik heb de laatste tijd erg veel last van een snel leeglopende batterij. Ik haal vaak de 3 uur SOT net niet. Dit vind ik best opmerkelijk aangezien ik vroeger makkelijk tot de 4 uur SOT kwam of zelfs 4,5 uur. Bovendien verbruikt hij enorm veel energie als die op stand by staat. Afgelopen nacht heb ik hem op stand by gezet bij een batterijpercentage van 63 procent en vanochtend werd ik wakker en had ik nog maar 23 procent over. Als ik de wifi uitschakel scheelt dit al een hoop want dan is het nog kaar maximaal 5 tot 10 procent vermindering.
Ik vroeg me af of jullie hier ook last van hebben of dat ik misschien gewoon een nieuwe batterij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Frapant schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:38:
Beste Tweakers,

Ik heb de laatste tijd erg veel last van een snel leeglopende batterij. Ik haal vaak de 3 uur SOT net niet. Dit vind ik best opmerkelijk aangezien ik vroeger makkelijk tot de 4 uur SOT kwam of zelfs 4,5 uur. Bovendien verbruikt hij enorm veel energie als die op stand by staat. Afgelopen nacht heb ik hem op stand by gezet bij een batterijpercentage van 63 procent en vanochtend werd ik wakker en had ik nog maar 23 procent over. Als ik de wifi uitschakel scheelt dit al een hoop want dan is het nog kaar maximaal 5 tot 10 procent vermindering.
Ik vroeg me af of jullie hier ook last van hebben of dat ik misschien gewoon een nieuwe batterij moet kopen.
Kijk eens bij instellingen wat het meeste stroom gebruikt. Al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
En ook ik heb een bootloop met de 505 serie. Heb er lang plezier van gehad, 1 jaar en 3 maanden zonder problemen :p
Kijken of ik het toestel nog aan de praat kan krijgen ivm backup(laatste is van 1 maand geleden)

[ Voor 29% gewijzigd door MartijnAbel op 03-09-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Even een kleine update: een fohn wil nog best wel eens werken om je bootloop G4 aan de praat te krijgen.
Heb em loeiheet gemaakt, vervolgens af laten koelen en het toestel starten na een paar keer volledig op. Alle verbindingsmogelijkheden uitgezet(flightmode) en de helderheid op het allerlaagste. Zo heb ik mijn data kunnen redden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
ik heb ook weer een bootloop gehad de LG G4 stopte er gisteravond mee starten niet meer op kreeg alleen logo te zien, geprobeerd een hard reset te doen met de knoppen maar niks he.
Heb nu mailtje gestuurd naar coolblue , dus afwachten wat zij zeggen.
Heb trouwens een 506 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Oeps.. dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door mucuracat op 06-09-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Resumé :

4 keer reparatie via verkoper richting LG.
Dus geklaagd via twitter LG Webcare.
Via webcare kreeg ik antwoord dat ik een nieuwe zou krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/j42jta9ix7raorl/LG5_1.jpg?dl=0

Hoopvol gewacht en toch weer gerepareerd terug gekregen. :( (SOFTWARE UPDATE BIJ EEN HARDWARE PROBLEEM) 8)7

** Foto weggehaald, stond naam van medewerker in. is/was niet zo netjes.. **

Ik zeg dat ik het niet meer wil gebruiken, dat mijn vertrouwen in desbetreffende toestel weg is.,
Krijg ik antwoord: Als je het niet gebruikt is ie dus niet kapot en kunnen we geen nieuwe sturen !

[ Voor 14% gewijzigd door mucuracat op 06-09-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:40:
Resumé :

4 keer reparatie via verkoper richting LG.
Dus geklaagd via twitter LG Webcare.
Via webcare kreeg ik antwoord dat ik een nieuwe zou krijgen.

[afbeelding]

Hoopvol gewacht en toch weer gerepareerd terug gekregen. :( (SOFTWARE UPDATE BIJ EEN HARDWARE PROBLEEM) 8)7

[afbeelding]

Ik zeg dat ik het niet meer wil gebruiken, dat mijn vertrouwen in desbetreffende toestel weg is.,
Krijg ik antwoord: Als je het niet gebruikt is ie dus niet kapot en kunnen we geen nieuwe sturen !
Dan zou ik ipv twitteren bellen naar LG.
En altijd namen noteren!
Maar dit is niet netjes van LG zeg 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

En het ergste is... Hoe telefoon weer terug gestuurd is. Te groot doos met opgeblazen plastic zakjes en telefoon los er in.
Als ik het zo zou sturen, zouden ze niet eens garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Hmmm, kreeg net een update met een compatibiliteitspatch.
Nog iemand die deze patch heeft ontvangen?
Helaas nog steeds géén securitypatch ontvangen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Sinds een dag of twee zie ik met enige regelmaat de melding in mijn notifications "SD card unexpectedly removed". Ga ik naar settings > storage dan is ie blijkbaar alweer gewoon gemount. Mogelijk is het begonnen nadat ik van een aantal apps met flink wat data die naar de SD-kaart heb verplaatst. Daarvoor had het ding minder op die kaart te zoeken. Het is een Sandisk micro SDXC 64GB UHS-I kaartje dat ik in voorraad had liggen. Ik lees via Google dat meer mensen dezelfde problemen hebben met allerhande kaartjes maar er springt niet echt een oplossing uit. Heb al bij Sandisk gecheckt of er een bekend probleem was met de hardware. Niet als batch. Exemplarisch kan dan evt. altijd nog.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Ik heb nog geen Android updates geïnstalleerd omdat ik van tevoren wil weten wat er verandert en daar ben ik nog niet aan toe gekomen om me er in te verdiepen. Ik zoek nog een duidelijke Version History en Change Log op bij voorkeur een site van LG zelf. Ik doe updates ook het liefst via de PC en niet OTA omdat je er via de PC meer controle over hebt.

Is er iets bekend over in OS updates gefikste problemen m.b.t. externe storage?

• Junkyxl
Heb vandaag de update V20H geïnstalleerd op de G4. Ben benieuwd of er merkbaar verschil met 20D is. Securitypatch is van 1 augustus, dus redelijk recent naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Junkyxl schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:01:
Heb vandaag de update V20H geïnstalleerd op de G4. Ben benieuwd of er merkbaar verschil met 20D is. Securitypatch is van 1 augustus, dus redelijk recent naar mijn idee.
Jammer dat ze niet meteen security-patch van 1 september hebben uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Ik denk dat we al blij mogen zijn dat er tot augustus is bijgewerkt.
Afkomstig van januari is dat een hele mijlpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm2th2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 15:47
Hallo allemaal,

ik heb een al een tijdje een g4 en hij beviel me altijd prima, tot vandaag.
hij liep vast in de normale internet, dus ik haalde de batterij eruit en deed een herstart.
Hij blijft nu hangen op het scherm van lg life's good.

weet iemand hoe dit te fixen is?
als ik de powerbutton en volume omlaag knop indruk gebeurt er niks

[ Voor 10% gewijzigd door jm2th2 op 12-09-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

jm2th2 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:03:
Hallo allemaal,

ik heb een al een tijdje een g4 en hij beviel me altijd prima, tot vandaag.
hij liep vast in de normale internet, dus ik haalde de batterij eruit en deed een herstart.
Hij blijft nu hangen op het scherm van lg life's good.

weet iemand hoe dit te fixen is?
als ik de powerbutton en volume omlaag knop indruk gebeurt er niks
Scroll anders ff een stukje omhoog :X

[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 12-09-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm2th2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 15:47
hij zit niet in een loop, hij blijft gewoon hangen op het logo en daar blijft die uren inzitten, en hij reageert nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
jm2th2 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:38:
hij zit niet in een loop, hij blijft gewoon hangen op het logo en daar blijft die uren inzitten, en hij reageert nergens op
Ook dat is de bootloop. (De loop is alleen erg lang.)

Retourtje LG/verkoper dus.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nou ik kan aansluiten hoor...363 dagen heeft ie het gedaan.... (s/n 505)
Ben benieuwd hoe het verder gaat met de service van LG _O-

Gelukkig zag ik dit al aankomen en heb ik al een paar maandjes een Nexus 6P.

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
De G4 na een half jaar stilliggen toch maar naar T Mobile gebracht en verdomd, het ding wordt nog gerepareerd ook. Niet verwacht.
Eens kijken offie goed blijft.
De service is beter dan in het begin van de problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-09-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

track&trace van dr mobile/dynafix werkt niet bij mij. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

westergas schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:01:
track&trace van dr mobile/dynafix werkt niet bij mij. Meer mensen hier last van?
Postnl app installeren.. Werkt best goed.. ook zonder track en trace nr.
App controleert verzendingen naar je postcode en huisnr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

mucuracat schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:45:
[...]

Postnl app installeren.. Werkt best goed.. ook zonder track en trace nr.
App controleert verzendingen naar je postcode en huisnr.
Nee heb een eigen verzend methode gebruikt om hem op te sturen. Het gaat om de interne track&trace om de status van de reparatie te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
ik heb bericht van coolblue gehad krijg morgen mijn LG weer terug ze hebben er een nieuw moederbord ingezet, hopelijk zijn de problemen opgelost ...

• westergas

westergas

rikkie_pc

Toestel zojuist gerepareerd retour ontvangen. "Onderdeel vervangen" volgens de servicebon van Dynafix. Toestel doet het weer dus over de service van Dynafix heb ik helemaal niets te klagen :) na al die horror verhalen...

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 14:16
Hier op mijn LG G4 een andere Custom Rom gezet. Ik draaide nog stock, maar updaten kon niet meer OTA omdat ik de bootloader unlocked heb voor root.

Toevallig pakte ik mijn LG G2 er weer eens bij, en die voelde echt sneller aan dan de LG G4. Dus de rom die ik op de LG G2 had (Ressurection Remix) maar op de LG G4 gezet. Tot nu toe erg tevreden over de (kleine) snelheidswinst en de customize-mogelijkheden.

Het enige wat ik mis is de LG stock camera. Ik gebruikte de LG V10 camera maar die heeft dus stock-LG nodig. Erg jammer want dat was een goede reden om de telefoon uberhaupt aan te schaffen (manual video).

• Frapant
petrusk schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:43:
ik heb ook weer een bootloop gehad de LG G4 stopte er gisteravond mee starten niet meer op kreeg alleen logo te zien, geprobeerd een hard reset te doen met de knoppen maar niks he.
Heb nu mailtje gestuurd naar coolblue , dus afwachten wat zij zeggen.
Heb trouwens een 506 serie.
Helaas hetzelfde probleem bij mij nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Laatst online: 02-10 13:18
Zelf ook dit probleem (bootloop) ervaren.
Tijdens een avondje lang-uit op de bank gaf mijn smartwatch ineens de melding dat mijn telefoon niet meer verbonden was. De telefoon was inderdaad aan t rebooten, en dit bleef hij doen.
Alles geprobeerd, afijn, je kent t wel.

Contact gezocht met LG. die gaven aan; regel maar met de (web)shop. (lekker klantvriendelijk over je eigen product). Ik heb mijn G4 'nieuw' gekocht via een mede tweaker (V&A), dus wist niet 100% zeker of ik die thuis had liggen, dus schoot maar in de verdediging en heb ze aangegeven dat ze het probleem erkennen en dat ze het maar gewoon moeten regelen. Ik kreeg een mail terug dat ik het dan maar via DrMobile moest regelen. (ik bedoel, het product is niet ouder dan 2 jaar, dus elke LG G4 valt nogonder garantie.)

Ik ben wel te spreken over de handeling van Dr Mobile..
Het lijkt hier een niet-populaire mening, en heb ook best mn opmerkingen.
De telefoon kon ik super gemakkelijk aanmelden en versturen (zelf verzonden).
Ik kreeg de volgende dag een berichtje dat hij ontvangen was.
En hier ging het (voor mij) 'mis'.
Doodsestilte.. tot je zelf maar besluit na een kleine 2 weken een mail te sturen en te vragen hoe t zit?
Nog steeds niks, tot er een mailtje kwam dat hij al weer onderweg naar mij was!
Zo blij als een puppy heb ik inmiddels mijn G4 weer terug en werkt hij perfect.
Geen schade die er nog niet op zat, en de vibrator lijkt wat stiller te zijn dan voorheen.
Ik heb m een keer laten vallen, sindsdien leek de trilmotor wat meer geluid te maken..

Overzichtje dan maar;
13 Sept. - Telefoon ging kapot, savonds aangemeld bij DrMobile
14 Sept. - Pakket aangeboden bij PostNL
15 Sept. - DrMobile geeft aan het pakket te hebben ontvangen
27 Sept. - DrMobile geeft aan dat de order is afgerond en het toestel op weg is naar mij
28 Sept. - Telefoon weer terug gekomen in zijn volle glorie

Nu lijkt het in het overzicht niet zo veel, 'maar' 10 werkdagen. Maar 14 dagen niks horen, en je 'maatje' kwijt zijn is lang.. :P

Ik wilde dit er even bij in gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

NepGangster schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:11:

Ik kreeg de volgende dag een berichtje dat hij ontvangen was.
En hier ging het (voor mij) 'mis'.
Doodsestilte.. tot je zelf maar besluit na een kleine 2 weken een mail te sturen en te vragen hoe t zit?
Nog steeds niks, tot er een mailtje kwam dat hij al weer onderweg naar mij was!
Hun interne track&trace systeem werkt niet. Op vragen mbt status word niet of nauwelijks (en dan nog veel te laat) gereageerd. Status kan je zien op http://www3.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx
Die werkt wel.
Wellicht handig voor de mensen die nu nog het Dynafix traject in gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Laatst online: 02-10 13:18
westergas schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:07:
[...]

Hun interne track&trace systeem werkt niet. Op vragen mbt status word niet of nauwelijks (en dan nog veel te laat) gereageerd. Status kan je zien op http://www3.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx
Die werkt wel.
Wellicht handig voor de mensen die nu nog het Dynafix traject in gaan ;)
Ik kreeg inderdaad wel een trace-link, maar die had maar 4 stappen..
Aangemeld
ontvangen
retour gestuurd
einde

ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frapant
westergas schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:13:
Nou ik kan aansluiten hoor...363 dagen heeft ie het gedaan.... (s/n 505)
Ben benieuwd hoe het verder gaat met de service van LG _O-

Gelukkig zag ik dit al aankomen en heb ik al een paar maandjes een Nexus 6P.
Same here, even een vraagje, is het zo dat de data van je telefoon hierdoor ook is verloren gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Frapant schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:54:
[...]

Same here, even een vraagje, is het zo dat de data van je telefoon hierdoor ook is verloren gegaan?
Ja alles is weg. Je schijnt hem in de oven te kunnen leggen om dan snel je data te kunnen redden maar dan ben je garantie ook kwijt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Die fikkende Note 7's plaatst de bootloopproblemen weer in een ander perspectief. Mijn gerepareerde toestel draait al weer een tijdje als een zonnetje. Ik blijf van mening dat LG alle 505's en 506's preventief had moeten vervangen. Maar afgezien daarvan, ben ik nog steeds tevreden, ben ik van plan dit toestel nog tot Q2 volgend jaar te gebruiken (daarna wil ik een dual-sim toestel met vingerscanner zodat ik een gedeelde datasim van T-Mobile erin kan doen en zelf een prepaid nemen). Maar dan heb ik dit toestel wel 2 jaar gebruikt, wat voor mij een record is voor een android toestel. Ik heb hiervoor maximaal 12 maanden volgehouden met een Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
knakworst schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:42:
Die fikkende Note 7's plaatst de bootloopproblemen weer in een ander perspectief. Mijn gerepareerde toestel draait al weer een tijdje als een zonnetje. Ik blijf van mening dat LG alle 505's en 506's preventief had moeten vervangen. Maar afgezien daarvan, ben ik nog steeds tevreden, ben ik van plan dit toestel nog tot Q2 volgend jaar te gebruiken (daarna wil ik een dual-sim toestel met vingerscanner zodat ik een gedeelde datasim van T-Mobile erin kan doen en zelf een prepaid nemen). Maar dan heb ik dit toestel wel 2 jaar gebruikt, wat voor mij een record is voor een android toestel. Ik heb hiervoor maximaal 12 maanden volgehouden met een Android toestel.
Ik was gister nog in een T-mobile winkel. Ook even een praatje gemaakt met een medewerker (die ik ook 10 keer heb gesproken tijdens mijn hele bootloop-gebeuren). Hij vertelde dat de G4's nog steeds met bosjes terugkomen, ook na meerdere keren repareren.
Dat ze de faalseries niet preventief vervangen hebben is gewoon een flop van LG, en heeft hun betrouwbaarheid bij mij heel erg beschadigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
westergas schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:04:
[...]

Ja alles is weg. Je schijnt hem in de oven te kunnen leggen om dan snel je data te kunnen redden maar dan ben je garantie ook kwijt uiteraard.
Als je nu een G4 hebt en die niet dagelijks backupped dan ben je ook niet aan het opletten :P

Mijn G4 is na reparatie door mijn vriendin in gebruik en doet het wel 'gewoon' goed.
Omdat haar eigen telefoon WEER een kapot scherm heeft. Vrouwen...

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 06-10-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackSP
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 14:46
Misschien heb ik mazzel maar ik heb sinds ik 'm een jaar geleden kocht nog nooit een bootloop gehad, ding is hartstikke stabiel. Toch wil ik zsm over op de v20, als die teminste leverbaar wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Reken er maar niet op. Zeker als je s/n 505 of 506 hebt. Die dingen gaan gewoon stuk. Jammer dat de V20 zo duur word en geen OLED scherm heeft. No go voor mij dus. En het "service" beleid van LG staat me ook niet aan. G4 had gewoon een terugroep actie moeten worden en bootloader unlocked--> geen garantie. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackSP
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 14:46
westergas schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Reken er maar niet op. Zeker als je s/n 505 of 506 hebt. Die dingen gaan gewoon stuk.
Ik heb een 506. We zien het wel, so far so good, heerlijke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Laatst online: 15-10 22:39
Ik heb sinds drie dagen last van ghost touches. Kent iemand dat? Dan worden er willekeurig klikken gedaan op het moment scherm. Zelfs dit bericht is meermalen onderbroken.

Heeft iemand de oplossing?😭

Oh ja, ik heb in developer options aangezet dat ik touches ik zie en dan schrik ik hoeveel ghost touches er zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Raindeer op 08-10-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Raindeer schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 09:42:
Ik heb sinds drie dagen last van ghost touches. Kent iemand dat? Dan worden er willekeurig klikken gedaan op het moment scherm. Zelfs dit bericht is meermalen onderbroken.

Heeft iemand de oplossing?😭

Oh ja, ik heb in developer options aangezet dat ik touches ik zie en dan schrik ik hoeveel ghost touches er zijn.
Ik heb in 't verleden wel een keer meegemaakt dat ie rare dingen ging doen m.b.t. touchscreen en wake-on-tabs en dat soort dingen. 't Volgende kan helpen:

- Display schoonmaken (vet/vuil etc.). LCD cleaning vloeistof werkt hier OK voor.
- Evt. aanwezig hoesje/case er af halen. Kijken of case niet ergens tegen aan drukt waar dat niet zou moeten
- Accu eruit, na +/- 30 seconden weer terug er in.

Als bovenstaande niet werkt hard reset (wel eerst backup maken uiteraard) proberen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
JorisM schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:47:
[...]

Ik heb in 't verleden wel een keer meegemaakt dat ie rare dingen ging doen m.b.t. touchscreen en wake-on-tabs en dat soort dingen. 't Volgende kan helpen:

- Display schoonmaken (vet/vuil etc.). LCD cleaning vloeistof werkt hier OK voor.
- Evt. aanwezig hoesje/case er af halen. Kijken of case niet ergens tegen aan drukt waar dat niet zou moeten
- Accu eruit, na +/- 30 seconden weer terug er in.

Als bovenstaande niet werkt hard reset (wel eerst backup maken uiteraard) proberen.

Succes!
Bovenstaande werkt niet. Het gebeurd zowel met case als zonder case. Accu er uit verandert ook niet niets. Display is meermalen schoongemaakt. Case is ook meermalen schoongemaakt met alcolhol.

De ghost touches zijn ook willekeurig verdeeld over het scherm. Opvallend is wel dat de optie om touches te laten zien in de developer options het probleem wel zichtbaar maakt. Je ziet soms echt een regen van touches. Soms terwijl je het scherm zelf aanraakt, maar soms ook als het toestel onberoerd op tafel ligt.

Ik heb dus maar besloten om een hard reset te doen. Al is het maar zodat ik de heren dames van Coolblue kan zeggen dat ik dat gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Helaas ook een herinstallatie werkt niet. Contact gehad met Coolblue en het lijkt onder garantie te vallen. Waarschijnlijk een digitizer issue.

[ Voor 56% gewijzigd door Raindeer op 11-10-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al nieuws over een nieuwe update richting de G4?

Bijvoorbeeld Android 7.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 08:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:03:
Is er al nieuws over een nieuwe update richting de G4?

Bijvoorbeeld Android 7.1?
LG heeft nog geen statement uitgebracht over de Android 7(.1) update,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Tjemig, sinds een paar dagen heb ik een behoorlijke batterydrain op mijn G4.
Tijdens gebruik zie ik de procent verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Volgens het toestel is dit te wijten aan het beeldscherm, maar heb deze op slechts 30% helderheid staan.
Ben ervan overtuigd dat het eerder een app is dat is bijgewerkt en mijn batterij leegzuigt.
Heb de update van V20h 01-08-2016.
Nog iemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
Junkyxl schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:51:
Tjemig, sinds een paar dagen heb ik een behoorlijke batterydrain op mijn G4.
Tijdens gebruik zie ik de procent verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Volgens het toestel is dit te wijten aan het beeldscherm, maar heb deze op slechts 30% helderheid staan.
Ben ervan overtuigd dat het eerder een app is dat is bijgewerkt en mijn batterij leegzuigt.
Heb de update van V20h 01-08-2016.
Nog iemand die hier last van heeft?
Heb ik ook eens gehad, ik vond niet meteen een oplossing. Ik heb uiteindelijk de G4 terug naar de fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw geïnstalleerd. Het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Aegir81 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:40:
[...]

Heb ik ook eens gehad, ik vond niet meteen een oplossing. Ik heb uiteindelijk de G4 terug naar de fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw geïnstalleerd. Het probleem was opgelost.
Heb je daarbij gebruik gemaakt van de back-up functionaliteit of ben je echt vanuit niks via de playstore alles opnieuw gaan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
Junkyxl schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

Heb je daarbij gebruik gemaakt van de back-up functionaliteit of ben je echt vanuit niks via de playstore alles opnieuw gaan installeren?
Alles opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

505KP
May 19, 2015
Heb het OS nog op Android 5.1 v3.10.49 V10d (durf niet om m te updaten).

Als een zonnetje werkt hij.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RadioKies schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:37:
505KP
May 19, 2015

Het kan ook wel. Zou alleen wel zorgen dat je regelmatig backupped (dmv Google Photos bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
[...]

Ik heb het met de backup functionaliteit gedaan en ook toen was het weg. Helemaal schoon is het zekerst, maar probeer eerst snel en simpel en daarna moeilijk en gecompliceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
[...]

Ik had hetzelfde probleem en heb een paar weken geleden de fabrieksinstellingen teruggezet en vervolgens met de backup-functie van LG een backup (inclusief apps) teruggezet. Dit had geen effect.

Gisteravond heb ik de fabrieksinstellingen nogmaals teruggezet en geen backup terug gezet. Wel heb ik de Play Store weer alle apps die er eerst ook op stonden weer laten installeren. Ik heb voorlopig het idee dat mijn G4 minder snel leeg gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10 17:42
RadioKies schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:37:
505KP
May 19, 2015

Hier ook een 505KP werkte perfect tot mijn vrouw vandaag thuis kwam en vertelde dat de telefoon niet meer werkt. Na wat onderzoek blijkt het ook het bekende bootloop probleem te zijn. Ik dacht dat gaat mij niet overkomen maar helaas :( Zeg nooit nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Na een paar maanden een Custom Rom gedraaid te hebben, en toch erg tevreden te zijn met de extra functionaliteit en looks.... toch maar terug naar stock.

Enige reden is de camera eigenlijk. Met alle non-stock camera apps is die gewoon traag, slechte prestaties etc. Als de camera beter was geweest met een custom rom was ik zeker niet terug gegaan naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Net maar even een nieuwe accu besteld. De huidige wordt toch wel erg slecht. Toestel wordt ook om niets gewoon veel te warm en draint als een gek. Morgen dus ook maar fabrieksinstellingen eens terugzetten en kijken of dat helpt..

Edit. Na de fabrieks instellingen te hebben terug gezet is het toestel weer als nieuw. Snel en geen problemen meer met leeg lopen van accu en/of een warm toestel. Dat ga ik zeker vaker doen. Echt een aanrader!!!

[ Voor 31% gewijzigd door MetalManic op 27-10-2016 10:06 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

MetalManic schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:34:
Net maar even een nieuwe accu besteld. De huidige wordt toch wel erg slecht. Toestel wordt ook om niets gewoon veel te warm en draint als een gek. Morgen dus ook maar fabrieksinstellingen eens terugzetten en kijken of dat helpt..

Edit. Na de fabrieks instellingen te hebben terug gezet is het toestel weer als nieuw. Snel en geen problemen meer met leeg lopen van accu en/of een warm toestel. Dat ga ik zeker vaker doen. Echt een aanrader!!!
Interessant. Ik zit te denken om ook een nieuwe accu te bestellen. Maar mag in februari al weer een nieuwe... hmmm ;)
Factory reset heeft bij mij een tijdje geleden niet veel verschil gemaakt. Nu is het heel moeilijk een dag door te komen bij vrij intensief gebruik. Ervaar jij dat nu niet meer met de nieuwe accu?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Interessant. Ik zit te denken om ook een nieuwe accu te bestellen. Maar mag in februari al weer een nieuwe... hmmm ;)
Factory reset heeft bij mij een tijdje geleden niet veel verschil gemaakt. Nu is het heel moeilijk een dag door te komen bij vrij intensief gebruik. Ervaar jij dat nu niet meer met de nieuwe accu?
En wordt het LG G5 SE?? Of G6 gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

mucuracat schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

En wordt het LG G5 SE?? Of G6 gokken?
Moet zeggen dat ik de keuze erg lastig vind. De LG G5 SE sowieso niet, LG G4 doet voor de G5 zeker niet onder imo. G6 moet ik echt afwachten, misschien stap ik wel over naar Sony, of wie weet kan Nokia mij overtuigen met Android. Maar tot nu toe loop ik niet heel warm voor een andere smartphone; hoewel Xperia XZ en Google Pixel misschien :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

De nieuwe accu zit er nog geen eens in. Die schijnt thuis net bezorgd te zijn. Alleen de factoryreset alleen zorgt al voor een veel langere accutijd. Toch een aantal keer intensief gebruikt vandaag maar nog geen warmte gevoeld. Top!!

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

MetalManic schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:41:
[...]

De nieuwe accu zit er nog geen eens in. Die schijnt thuis net bezorgd te zijn. Alleen de factoryreset alleen zorgt al voor een veel langere accutijd. Toch een aantal keer intensief gebruikt vandaag maar nog geen warmte gevoeld. Top!!
Ben benieuwd dan naar je ervaringen met de nieuwe accu ;). Warm werd ie bij mij nooit extreem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonk1ss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 17:38
Helaas, ook hier een LG G4 met een bootloop.
Nooit enkele problemen gehad met deze telefoon en vanochtend opeens een freeze.
Ik de batterij eruit gehaald en sindsdien 2 keer op kunnen starten waarna hij direct weer uitvalt.
In alle overige gevallen hangt de telefoon of blijft hij bootloopen.

Ik ga vandaag meteen terug naar een Vodafone winkel, hopelijk dat ze het probleem herkennen en de telefoon direct opsturen...

BTW ik heb de telefoon al 1.5 jaar en nogmaals, nooit problemen gehad. Ik gebruik mijn telefoon veel voor browsen, lezen etc. Gamen doe er niet op.
Dus erg intensief gebruik ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dragonk1ss schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:24:
Helaas, ook hier een LG G4 met een bootloop.
Nooit enkele problemen gehad met deze telefoon en vanochtend opeens een freeze.
Ik de batterij eruit gehaald en sindsdien 2 keer op kunnen starten waarna hij direct weer uitvalt.
In alle overige gevallen hangt de telefoon of blijft hij bootloopen.

Ik ga vandaag meteen terug naar een Vodafone winkel, hopelijk dat ze het probleem herkennen en de telefoon direct opsturen...

BTW ik heb de telefoon al 1.5 jaar en nogmaals, nooit problemen gehad. Ik gebruik mijn telefoon veel voor browsen, lezen etc. Gamen doe er niet op.
Dus erg intensief gebruik ik hem niet.
Ik zou proberen zo veel mogelijk aan te dringen op omruiling. Repareren is gegarandeerd weer uitstel van executie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonk1ss
yannickie111 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Ik zou proberen zo veel mogelijk aan te dringen op omruiling. Repareren is gegarandeerd weer uitstel van executie.
Helaas, niets van terecht gekomen.
Wat een slechte service, de persoon die mij holp had duidelijk geen zin in zijn werk.

Ik kwam daar aan en leg het probleem uit, ook dat het bekend probleem is met het toestel.
Geen reactie daarop en enkel een reactie waaronder ik 't op wil sturen (garantie/verzekering).
Na 10 vragen gesteld te hebben over:
- of het probleem bij hem bekend was
- of ze het direct opsturen naar LG
- wanneer het apparaat terug te verwachten was
- of ze het omruilen of gaan repareren, want uit veel ervaringen wil een reparatie niet helpen
- etc.
was de enige reactie: ik kan u niets toezeggen want dan doe ik dadelijk een belofte die ik niet waar kan maken.

Kortom, ik heb 'm maar op laten sturen, in de hoop dat het bij iemand terecht komt die er wel verstand van heeft.

To be continued..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
Dragonk1ss schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Helaas, niets van terecht gekomen.
Wat een slechte service, de persoon die mij holp had duidelijk geen zin in zijn werk.

Ik kwam daar aan en leg het probleem uit, ook dat het bekend probleem is met het toestel.
Geen reactie daarop en enkel een reactie waaronder ik 't op wil sturen (garantie/verzekering).
Na 10 vragen gesteld te hebben over:
- of het probleem bij hem bekend was
- of ze het direct opsturen naar LG
- wanneer het apparaat terug te verwachten was
- of ze het omruilen of gaan repareren, want uit veel ervaringen wil een reparatie niet helpen
- etc.
was de enige reactie: ik kan u niets toezeggen want dan doe ik dadelijk een belofte die ik niet waar kan maken.

Kortom, ik heb 'm maar op laten sturen, in de hoop dat het bij iemand terecht komt die er wel verstand van heeft.

To be continued..
Jammer genoeg is dit een heel normale reactie van de medewerker (buiten dat het best fijn zou zijn als hij wat vriendelijk/meelevend is natuurlijk), maar de uitkomst voor jou is hetzelfde.
Zo'n medewerker kan echt niet meer doen dan opsturen. Het probleem is volledig te wijten aan LG. Er had al lang een omruilactie gepland moeten worden, en alle toestellen die retour komen moeten omgeruild worden en niet gerepareerd.
Ik ken werkelijk waar niemand die een G4 in de "foute" periode gekocht heeft en nog geen problemen heeft gehad. (En iedereen die hem gerepareerd retour heeft gekregen, heeft hem nog minimaal een keer extra op mogen sturen). Zegt genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonk1ss
yannickie111 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Jammer genoeg is dit een heel normale reactie van de medewerker (buiten dat het best fijn zou zijn als hij wat vriendelijk/meelevend is natuurlijk), maar de uitkomst voor jou is hetzelfde.
Zo'n medewerker kan echt niet meer doen dan opsturen. Het probleem is volledig te wijten aan LG. Er had al lang een omruilactie gepland moeten worden, en alle toestellen die retour komen moeten omgeruild worden en niet gerepareerd.
Ik ken werkelijk waar niemand die een G4 in de "foute" periode gekocht heeft en nog geen problemen heeft gehad. (En iedereen die hem gerepareerd retour heeft gekregen, heeft hem nog minimaal een keer extra op mogen sturen). Zegt genoeg....
Fijn vooruitzicht..
Laat ik maar hopen dat dit traject voor mij niet te lang gaat duren.
Ik heb een Nexus 4 op dit moment als backup, maar die batterij gaat nog geen 4 uur meer mee... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 18:42
ik wil mijn lg g4 rooten en volg de officiele weg. Ik heb de usb debug aan etc, en met adb devices wordt de telefoon hekent, maar eenmaal opgestart met adb reboot bootloader zie ik wel bovenaan in heel kleine letters d eistructies, maar fastboot geeft "waiting for device".

Dus fastboot vindt de telefoon helemaal niet, fastboot devices geeft een lege regel.

De meeste fora zeggen dat de usb drivers dan niet kloppen, ik heb er verschillende geprobeerd (win 10) en krijg steeds hetzelfde. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Poll: Mijn G4 heeft of had een bootloop
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397374&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Meer dan de helft stuk dus. Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
418O2 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:23:
Poll: Mijn G4 heeft of had een bootloop
Ja
Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Meer dan de helft stuk dus. Bizar
Niet echt een zinvolle poll zo vind ik.
Het probleem is nog groter. Alleen mensen met een 505/506 (probleemserie) telefoon zouden moeten stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
yannickie111 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Niet echt een zinvolle poll zo vind ik.
Het probleem is nog groter. Alleen mensen met een 505/506 (probleemserie) telefoon zouden moeten stemmen.
Want?

Mijne is overigens niet uit die serie en ook gaan bootloopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
418O2 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Want?

Oh, dan is het probleem nog groter dan ik dacht.
Voor zover ik wist hadden alleen de beruchte series bootloops.

(Ben nu nog blijer dat ik mijn omgeruilde exemplaar heb verkocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-10 11:58
Mijn 506 serie nog steeds bootloop vrij, unlocked en op de latest stock aug patch. Nog geen gekke dingen meegemaakt en al meer dan een jaar in bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
418O2 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Want?

Sowieso geen zinvolle poll... want dit topic staat nu niet vol met nuttige tips voor de LG G4. Het gaat enkel over bootloopproblemen. Dus denk dat mensen die het toestel naar tevredenheid gebruiken weinig incentive hebben om dit topic te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen bootloop vanaf juni 2015. Maar de service welke LG biedt zoals ik hier lees betekent voor mij dat ik nooit meer een LG neem. Een hardwarefout welke pas gerepareerd wordt als deze ook daadwerkelijk optreedt gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:31:
Ik heb nog steeds geen bootloop vanaf juni 2015. Maar de service welke LG biedt zoals ik hier lees betekent voor mij dat ik nooit meer een LG neem. Een hardwarefout welke pas gerepareerd wordt als deze ook daadwerkelijk optreedt gaat er bij mij niet in.
Werd die hardware fout maar gerepareerd... Ze blijven gewoon stuk terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:16:
[...]

Werd die hardware fout maar gerepareerd... Ze blijven gewoon stuk terugkomen.
Is dat zo? Dat is wel heel erg schijt aan je klanten hebben dus. Nog liever een Samsung dan een LG de volgende keer.

Komt mooi uit: nieuws: 'Samsung brengt volgend jaar smartphone zonder schermranden uit'
Voor volgend jaar een Samsung.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:18:
[...]

Is dat zo? Dat is wel heel erg schijt aan je klanten hebben dus. Nog liever een Samsung dan een LG de volgende keer.
Lees dit topic maar eens terug. Bij mij zat tussen reparatie 1 en 2 een aantal maanden. 2e reparatie kwam hij gewoon kapot terug, en 3e reparatie zat nog geen 24 uur tussen en was weer in een bootloop. Daarna is hij omgeruild met veel moeite.
Ook volgens t-mobile medewerkers ben ik lang niet de enige met zo'n ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-10 11:04
Ik mag mij ook eindelijk bij de bootloopclub aansluiten. Vanmiddag maar even naar de t-mobile winkel hier.
Heeft iemand tips over hoe ik hem kan laten omruilen ipv repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Die wordt gewoon gerepareerd. Dat gaat wel redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

mcbacon0 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:45:
Ik mag mij ook eindelijk bij de bootloopclub aansluiten. Vanmiddag maar even naar de t-mobile winkel hier.
Heeft iemand tips over hoe ik hem kan laten omruilen ipv repareren?
rechtstreeks aanmelden op https://www.drmobile.eu/
Ik had hem met een weekje of 2 weer retour...prima service itt tot veel horror verhalen die je wel eens hoort over drmobile/dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainboww
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ook mijn G4 (505 reeks) was er eind september opeens uitgeklapt met het bootloop issue (13 maanden in gebruik).
Dmv. 3u lang aan de oplader te zitten was het toestel warm genoeg om snel de data te kunnen redden.
In totaal heeft de reparatie 5 weken geduurd!
De eerste 2 weken heeft deze bij de bol.com reparatieservice gelegen, geen idee wat ze daar allemaal gedaan hebben..
Pas daarna ging deze naar de 'geautoriseerde reparatieservice LG', wat later Teleplan bleek.
Op de bon staat dat ze het moederbord hebben vervangen, ik hoop dat dat genoeg is om van het bootloop issue af te zijn?
Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic