Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonk1ss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 17:38
Dragonk1ss schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

Fijn vooruitzicht..
Laat ik maar hopen dat dit traject voor mij niet te lang gaat duren.
Ik heb een Nexus 4 op dit moment als backup, maar die batterij gaat nog geen 4 uur meer mee... :'(
Om hier even op terug te komen.
Ik heb sinds gisteren mijn telefoon weer terug.
Ik ben hem dus precies 1 week kwijt geweest.
Niet slecht al zeg ik het zelf.

Vodaphone heeft de telefoon direct doorgestuurd naar Dynafix. Dynafix heeft de telefoon op zijn beurt naar LG repaircentre toegestuurd, waar het moederbord vervangen is.
Ook heb ik er een nieuwe batterij bijgekregen.

Ik heb tot nu toe nog geen stotter oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Hoe zit het met het rooten na ontvangst van een gerepareerd of vervangd toestel. Doet iedereen dat meteen weer of toch liever niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainboww
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bij Radar werd trouwens Dynafix totaal afgekraakt vandaag:
http://www.npo.nl/radar/07-11-2016/AT_2061411 (vanaf 6:44)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik zie het niet zo met zoeken, maar zijn er hier mensen die de bootloop hebben gehad en bij KPN zitten? Hoe ging die er mee om/hoe verliep dat?

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

RadioKies schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:24:
Ik zie het niet zo met zoeken, maar zijn er hier mensen die de bootloop hebben gehad en bij KPN zitten? Hoe ging die er mee om/hoe verliep dat?
De telco maakt waarschijnlijk geen moer uit. Ik zou het persoonlijk rechtstreeks met Dynafix regelen, dat scheelt weer 1 extra schakel in het proces.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri26
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:12
Mijn g4 (h815t) ook bootloop naar dr mobile verstuurd en vandaar verder gestuurd naar weet niet waar? nu krijg ik na 5 weken het bericht dat ze hem gaan terug sturen. Is hij hersteld of niet ? iemand een idee??

ook geen bestek gekregen van mogelijke kosten.

Vriendelijke groeten

Dimitri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
dimitri26 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:34:
Mijn g4 (h815t) ook bootloop naar dr mobile verstuurd en vandaar verder gestuurd naar weet niet waar? nu krijg ik na 5 weken het bericht dat ze hem gaan terug sturen. Is hij hersteld of niet ? iemand een idee??

ook geen bestek gekregen van mogelijke kosten.

Vriendelijke groeten

Dimitri
Waarschijnlijk moederboard vervangen. Als dat al echt gedaan wordt, het is een tijdelijk lapmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri26
  • Registratie: September 2011
yannickie111 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:39:
[...]

Waarschijnlijk moederboard vervangen. Als dat al echt gedaan wordt, het is een tijdelijk lapmiddel.
dan zullen we kijken naar een nieuw speeltje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54
Even tussen alle bootloop verhalen door, ik krijg net een ota update door. Inmiddels zonder problemen geinstalleerd. Build-nummer MRA58K, Softwareversie V20h-AME-XX. Beveiligingupdates van Oktober.

Changelog geeft aan:
  • Phone usability and functionality has been further improved
  • Software improvement and stability for apps

[ Voor 29% gewijzigd door wmn79 op 08-11-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dimitri26 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:34:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Dr. Mobile dit wel weet, wij kunnen dat helaas niet voor je ruiken.

Verder is het niet nodig om elke post te eindigen met de groeten, zie ook: Het algemeen beleid #groeten

Verwijderd

wmn79 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:14:
Even tussen alle bootloop verhalen door, ik krijg net een ota update door. Inmiddels zonder problemen geinstalleerd. Build-nummer MRA58K, Softwareversie V20h-AME-XX. Beveiligingupdates van Oktober.

Changelog geeft aan:
  • Phone usability and functionality has been further improved
  • Software improvement and stability for apps
Dan heb jij zeker je telefoon niet in Nederland gekocht?
http://lg-firmwares.com/lg-h815-firmwares/

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54
Klopt, heb hem via Ebay in Duitsland gekocht en het is ook de dual sim variant de H818P dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Edit: nog even op het doosje gekeken en daarop staat ARE, blijkbaar dus een versie uit de Verenigd Arabische Emiraten.

[ Voor 14% gewijzigd door wmn79 op 10-11-2016 22:59 ]

• yannickie111
nieuws: Onderzoek: relatief meer Nederlanders hebben tweedehands iPhone dan n...

LG aanbeveling

Interessant onderzoek, en wat een uitkomst. De mobiele tak van LG moet zich echt eens goed achter de oren gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit en nooit meer een LG voor mij!
Ik dacht ik kom nooit in een bootloop. Nooit geroot of wat dan ook. Ik heb hem nu een jaar in gebruik. Pak hem uit mijn zak en in een bootloop. Alle LG G4's komen dus uiteindelijk in een bootloop na verloop van tijd. Verdomme.

Ik kom niet eens meer voorbij het LG logo. Batterij eruit en opstarten. LG logo en niet verder.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:09:
Alle LG G4's komen dus uiteindelijk in een bootloop na verloop van tijd. Verdomme.
Dat was aan de hand van dit topic inderdaad wel te voorspellen, maar blijft niet minder. Ik hoop dat je nog garantie hebt op je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:11:
[...]

Dat was aan de hand van dit topic inderdaad wel te voorspellen, maar blijft niet minder. Ik hoop dat je nog garantie hebt op je toestel?
Ik bel nu TMobile waar het toestel vandaan komt. Ik heb gelukkig nog garantie. Laten maken en verkopen. Pleuris telefoon hoef ik nooit meer van LG. Gewoon onacceptabel dat alle LG G4's hier last van hebben en klanten met een tikkende tijdbom zitten. Garantie geld alleen als ik de pakbon kan vinden. Nou dat wordt nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:29:
Garantie geld alleen als ik de pakbon kan vinden.
De pakbon? Waarom is je factuur niet voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:31:
[...]

De pakbon? Waarom is je factuur niet voldoende?
Pakbon gevonden! Dat wordt ritje T-Mobile winkel en aanmelden voor reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:09:
Nooit en nooit meer een LG voor mij!
Ik dacht ik kom nooit in een bootloop. Nooit geroot of wat dan ook. Ik heb hem nu een jaar in gebruik. Pak hem uit mijn zak en in een bootloop. Alle LG G4's komen dus uiteindelijk in een bootloop na verloop van tijd. Verdomme.

Ik kom niet eens meer voorbij het LG logo. Batterij eruit en opstarten. LG logo en niet verder.
Nooit Samsung? Omdat Note7 ontploft?
Nooit Iphone? Iphone 6 had touch problemen
Nooit Sony? Hadden hitteproblemen
Nooit HTC? microfoon problemen, batterij problemen

Etc.. Kort door de bocht allemaal..
Mij LG G4 4 keer gerepareerd.. En nu een nieuwe gekregen. (Deze weer verkocht, want heb LG G5 nu :) )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:03:
[...]

Nooit Samsung? Omdat Note7 ontploft?
Nooit Iphone? Iphone 6 had touch problemen
Nooit Sony? Hadden hitteproblemen
Nooit HTC? microfoon problemen, batterij problemen

Etc.. Kort door de bocht allemaal..
Mij LG G4 4 keer gerepareerd.. En nu een nieuwe gekregen. (Deze weer verkocht, want heb LG G5 nu :) )
Samsung geeft beter garantie en gaat beter met zijn klanten om. Dus wel een Samsung. LG weet dat er een flinke productiefout in de moederborden zit van de eerste LG G4 batches. Ze laten klanten er gewoon mee rondlopen totdat het probleem zich voordoet zoals bij mij na 1 jaar en 5 maanden. Samsung haalt wel een hele batch terug en stopt de productie en komt zelfs nog klanten tegemoet. Daarom nooit meer een LG voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:58:
[...]
Samsung haalt wel een hele batch terug en stopt de productie en komt zelfs nog klanten tegemoet. Daarom nooit meer een LG voor mij.
Als je hiermee de note 7 bedoeld, is dit toch een heeeeeeeeel ander verhaal.
Enige reden waarom Samsung dit zo aanpakt is omdat het probleem daar letselschade kan aanrichten.
Dit heeft niks met garantie of service te maken, maar alles met aansprakelijkheid.

Ik ben het overigens met je eens dat LG dit zou moeten aanpakken, maar ik ik deel niet je mening dat dit bij een ander merk veel anders aangepakt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

MetalManic schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:41:
[...]

De nieuwe accu zit er nog geen eens in. Die schijnt thuis net bezorgd te zijn. Alleen de factoryreset alleen zorgt al voor een veel langere accutijd. Toch een aantal keer intensief gebruikt vandaag maar nog geen warmte gevoeld. Top!!
Vorige week de LG G4 teruggezet naar fabrieksinstellingen. En inderdaad, de accuduur is er duidelijk op vooruit gegaan. Heerlijk! Haal nu met vrij intensief gebruik weer het eind van de dag! Ondanks dat ik 1x bootloop probleem heb gehad, blijf ik het een erg fijn toestel vinden.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Om eventjes een break te maken tussen alle bootloopproblemen. Ik installeerde gisteren CyanogenMod 14.1 nightly (Android 7.1) en so far so good. Alles lijkt zeer vloeiend te werken. Het is nog een nightly maar ik loop voorlopig nog niet tegen problemen aan.

ZIjn er nog die CyanogenMod of een andere ROM draaien?

Voor geïnteresseerden: https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_h815

En deze link voor wie zijn bootloader eerst nog moet unlocken: http://www.android.gs/unlock-lg-g4-bootloader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG G4 is nu in onderzoek bij Dynafix. Ik neem aan dat ze het moederbord vervangen en niet de dualcore uitschakelen?

The actual error is then located in the dual-core 1.82 GHz Cortex-A57; quad core is fine and the error does not apply to it.

YouTube: LG G4 Bootloop FIX Latest - (Infinite Loop Auto Power Off - Read De...
Als de garantie verlopen is blijft alleen dit over.

Status is nu: Het toestel is na intake aan een externe servicepartner verzonden.
16-11-2016: Het toestel is , bij de externe servicepartner, in behandeling genomen
17-11 2016: Toestel is gerepareerd!
18-11-2016: Na uittake controle wordt toestel klaargezet voor verzending. Dit kan via shuttle of individuele zending zijn

Toestel opgehaald. Moederbord is vervangen. Dus alles werkt weer. Met CPU-Z alles gecheckt voor de zekerheid. Alle 6 de cores staan aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
En weer een in bootloop...

Nu wil ik hem aanmelden voor reparatie maar al mijn data staat nog op de telefoon. Die wil ik wel hebben. Ik heb niet van alles een backup (helaas, ja en het is dom)

Wat is nu de beste methode om die er weer af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TimK1990 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:12:

Nu wil ik hem aanmelden voor reparatie maar al mijn data staat nog op de telefoon. Die wil ik wel hebben. Ik heb niet van alles een backup (helaas, ja en het is dom)

Op de telefoon of sd?
SD is natuurlijk simpel (als hij niet in de speciale android storage modus staat). Telefoon is een heel ander, moeilijker, verhaal.

Op youtube zijn er wel filmpjes over (tijdelijke) fixes, zoals:

Maar lang verhaal kort: het blijft lapwerk, en het is nog maar de vraag of je je data eraf kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38

Ik snap werkelijk niet dat je een G4 hebt, dit topic kent en niet alles backupped. Daarbij is dat echt in 2 minuten in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je dit niet via Google of een extra microSD hebt geregeld is pech hebben. Vanwege de garantie zou ik niet gaan kloten met tijdelijke oplossingen. Als je hem vrijdag aanmeld doen ze er een weekje over en je hebt je telefoon terug met een nieuw moederbord erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

418O2 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:03:
[...]

Ik snap werkelijk niet dat je een G4 hebt, dit topic kent en niet alles backupped. Daarbij is dat echt in 2 minuten in te stellen...
Ik had hetzelfde. Ging er van uit dat google photos was geïnstalleerd en dat synchronisatie aan stond. Bleek in de custom rom die ik draaide niet het geval te zijn. Bye bye fotos. Dom...eigen schuld maar niet minder vervelend |:(

Dat gebeurt je dus maar 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
418O2 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:03:
[...]

Hoop aannames weinig feiten.... Ik wist werkelijk niet dat dit fenomeen bestond. Uiteraard tot ik dit topic las. Ja grotendeels heb ik alles nog. Maar niet echt alles. Daarnaast vind ik het niet echt een relaxed idee om mijn telefoon zo in te leveren.

Ik ben best bereid wat truckjes uit te halen om alles nog een keer te kopieren en daarna de tel leeg te maken. Mocht het zo ver komen dat ze moeilijk doen over garantie daarom is dit een snel gewonnen zaak voor mijn rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimK1990 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:52:
[...]

Hoop aannames weinig feiten.... Ik wist werkelijk niet dat dit fenomeen bestond. Uiteraard tot ik dit topic las. Ja grotendeels heb ik alles nog. Maar niet echt alles. Daarnaast vind ik het niet echt een relaxed idee om mijn telefoon zo in te leveren.

Ik ben best bereid wat truckjes uit te halen om alles nog een keer te kopieren en daarna de tel leeg te maken. Mocht het zo ver komen dat ze moeilijk doen over garantie daarom is dit een snel gewonnen zaak voor mijn rechtsbijstand.
Nu klinkt het alsof je ranzige foto's op je telefoon hebt staan for your eyes only _/-\o_
Laat die trucjes nu maar zitten want je speelt met je garantie. Ja er is een ROM welke de dualcore heeft uitgeschakeld zodat je met alleen de quadcore in je telefoon kan komen. Je oude moederbord blijft bij LG met alle data er nog op.

• TimK1990
Ik luister slecht.... bijna alle data gered door hem warm te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimK1990 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:06:
Ik luister slecht.... bijna alle data gered door hem warm te maken!
Ja en nu maar hopen dat ze dat niet kunnen achterhalen aangezien je hem nogal warm moet maken in de oven. Eén teken van verbranding en je garantie is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:13:
[...]

Ja en nu maar hopen dat ze dat niet kunnen achterhalen aangezien je hem nogal warm moet maken in de oven. Eén teken van verbranding en je garantie is voorbij.
LG leest hier mee :) weet het zeker ;)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mucuracat schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:18:
[...]

LG leest hier mee :) weet het zeker ;)
En hoe komt ze erachter wie welke user is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk71
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-11-2020
Ik zat te denken om een Lg G4 tegaan kopen, voornamelijk voor de goede camera, maar na dit alles gelezen te hebben over boot loops begin ik toch een beetje angst te krijgen. Balen wel, lijkt me een geweldige telefoon ter vervanging van mijn LG G2.
Verder vraag ik me af of de G4 nog een update naar Android 7 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Ik kom dit topic toevallig tegen terwijl ik op het punt sta een LG G4s te kopen. Is het bekend of deze smartphone ook last heeft van het bootloop-probleem? Hierop googlen is niet echt makkelijk.

Edit: Gevonden, niet kopen dus ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Joep op 06-12-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietjepuk71 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:41:
Ik zat te denken om een Lg G4 tegaan kopen, voornamelijk voor de goede camera, maar na dit alles gelezen te hebben over boot loops begin ik toch een beetje angst te krijgen. Balen wel, lijkt me een geweldige telefoon ter vervanging van mijn LG G2.
Verder vraag ik me af of de G4 nog een update naar Android 7 krijgt.
Ik ben ook van de LG G2 naar de LG G4 gegaan. Mijn vrouw heeft een Samsung S7 Edge en deze is veel mooier. De foto's en video's van ruim betere kwaliteit. YouTube: Galaxy S7 vs Lg G4 : Camera test comparison
YouTube: Camera Blind Test: Samsung Galaxy S7 vs LG G4

Heb je wel eens een foto met de LG G4 proberen te maken als automatische flits aanstaat met schemerig weer? Dat ding heeft meerdere seconden nodig voor de autofocus eer dat hij daadwerkelijk een foto maakt. Als je dus actiefoto's wilt maken is het moment al voorbij. Vakantie Turkije hebben we maar de S7 Edge gebruikt voor foto's bij het strand en zwembad want de LG G4 faalde enorm met de autofocus.

De LG G5 is een flop en de gadgets stoppen ook hiermee is al bij de LG G6 aangekondigd. Je kan beter heel de LG lijn laten vallen.

In General Outdoor, the G4 got 79% agains the 21% of the S7. In the first HDR shot, the G4 got 88% while the S7 only took 12%. The second HDR shot is almost tied with the S7 taking 57% to the 43% of the G4.
With Outdoor (Greens), the S7 got an overwhleming 96% with the G4 only getting 4%. With our Close-up shot, the S7 also took most of the votes with 94%. In the Silhouette shot, the S7 got 64% of the votes while the G4 got 36%.
In Nights shots (Outdoor), the S7 got 94% of the votes and also won the Low Light (Outdoor and Indoor) shots with 97% and 99%, respectively.
With Flash turned on, the Galaxy S7 also took most of the votes at 94%. In video recording, the Galaxy S7 also got most of the votes at 94%.
Over-all the Galaxy S7 won most of the shooting aspects with landslide votes. It was only in the general outdoor shots and HDR that the LG G4 beat the S7.
Winner: Galaxy S7

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:45:
[...]

Ik ben ook van de LG G2 naar de LG G4 gegaan. Mijn vrouw heeft een Samsung S7 Edge en deze is veel mooier. De foto's en video's van ruim betere kwaliteit. YouTube: Galaxy S7 vs Lg G4 : Camera test comparison

Heb je wel eens een foto met de LG G4 proberen te maken als automatische flits aanstaat met schemerig weer? Dat ding heeft meerdere seconden nodig voor de autofocus eer dat hij daadwerkelijk een foto maakt. Als je dus actiefoto's wilt maken is het moment al voorbij. Vakantie Turkije hebben we maar de S7 Edge gebruikt voor foto's bij het strand en zwembad want de LG G4 faalde enorm met de autofocus.

De LG G5 is een flop en de gadgets stoppen ook hiermee is al bij de LG G6 aangekondigd. Je kan beter heel de LG lijn laten vallen.

In General Outdoor, the G4 got 79% agains the 21% of the S7. In the first HDR shot, the G4 got 88% while the S7 only took 12%. The second HDR shot is almost tied with the S7 taking 57% to the 43% of the G4.
With Outdoor (Greens), the S7 got an overwhleming 96% with the G4 only getting 4%. With our Close-up shot, the S7 also took most of the votes with 94%. In the Silhouette shot, the S7 got 64% of the votes while the G4 got 36%.
In Nights shots (Outdoor), the S7 got 94% of the votes and also won the Low Light (Outdoor and Indoor) shots with 97% and 99%, respectively.
With Flash turned on, the Galaxy S7 also took most of the votes at 94%. In video recording, the Galaxy S7 also got most of the votes at 94%.
Over-all the Galaxy S7 won most of the shooting aspects with landslide votes. It was only in the general outdoor shots and HDR that the LG G4 beat the S7.
Winner: Galaxy S7
Ik geloof dit allemaal best hoor, maar je vergelijkt nu de LG G4 van 320 euro met de Samsung S7 die 540 euro kost. Dat is 69% duurder.
In zn prijsklasse maakt de G4 erg mooie foto's, en ik heb niet vaak last van slechte focussing.
Maar die bootloop problemen maken het wel een klote ding, ik heb eergisteren mn telefoon voor de 2e keer op kunnen sturen met de bootloop problemen.. :( :(

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15
[...]

De Galaxy S7 is ook een nieuwer model dan de LG G4 :+ . Een jaar later uitgekomen.
Tussen de S6 en G4 scheelde het weinig namelijk. De G5 is uitgekomen samen met de S7 Edge dus die zou je dan moeten vergelijken. Ook dan zal de S7 winnen, maar de S7 heeft genoeg nadelen voor mij om die niet te kiezen (verwisselbare batterij is een voorbeeld, vind ik best handig en belangrijk).

Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze. Maar de dingetjes die je aanhaalt herken ik me absoluut niet in (autofocus is hier instant, foto's zijn goede kwaliteit en niet oversharpened/neon zoals Samsung dat soms doet). In Low-light is de Samsung S7 zeker beter, maar in low-light zijn eigenlijk alle telefoons een drama en heb ik gewoon een DSLR :Y)

Een falende autofocus zou ik toch naar laten kijken, want die heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Het is maar wat je zoekt. Zoek je naar een fototoestel wat je altijd bij je hebt in alle omstandigheden, dan is de S7 een toptoestel (maar zou ik toch naar de iPhone 7 plus neigen, die heeft mijn vriendin en damn wat een kwaliteit komt daar uit). Maar voor mij, als iemand die zijn foto's achteraf bewerkt en in fotoboeken gooit kan ik veel meer met de G4 camera. Zeker als je de V10 camera app erop zet voor manual video :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

[...]

...
...
Kan ook zijn dat HDR op auto of on staat.. dan duurt het ook langer om foto te maken. (uizondering: nieuwe pixel phones van google)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimK1990
Zo mijn telefoon is terug. En naast dat hij niet meer bootloopt is ook het scherm, de verchroomde rand en de camera lens vervangen.

Dus ondaks dat het een ellendig terugkerend probleem is hebben ze het mooi netjes opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de G4 onder garantie te laten repareren zonder de originele aankoopbon?

Mijn broer heeft de telefoon 'nieuw' gekocht bij een lokale telecomzaak maar vermoed dat deze hem via een mediamarkt oid heeft gekocht. Betreft wel een model van NL markt.

Geldt de bon van deze tussenhandel? Of kun je de telefoon ook aanbieden zonder bon binnen 2 jaar?
(HTC rekende altijd gewoon 2 jaar vanaf productie datum, geen gezeik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:36:
Is het mogelijk de G4 onder garantie te laten repareren zonder de originele aankoopbon?

Mijn broer heeft de telefoon 'nieuw' gekocht bij een lokale telecomzaak maar vermoed dat deze hem via een mediamarkt oid heeft gekocht. Betreft wel een model van NL markt.

Geldt de bon van deze tussenhandel? Of kun je de telefoon ook aanbieden zonder bon binnen 2 jaar?
(HTC rekende altijd gewoon 2 jaar vanaf productie datum, geen gezeik)
Je moet wel "iets" van een bon aanleveren. Ik zag pas later dat mijn bon helemaal niet op mijn naam staat _O- . Was ook via een vaag shoppie gekocht toen...
Hier deden ze niet moeilijk over bij Dynafix.

Ik gok dat als je zelf creatief bent met Word dat je jouw eigen factuur nog wel op kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zo te lezen heeft het bootloop probleem nog steeds de overhand recent? Ik zoek een 300-350 euro telefoon en had deze telefoon als serieuze optie, maar door dat probleem twijfel ik er erg over.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
ByteMe_ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:39:
Zo te lezen heeft het bootloop probleem nog steeds de overhand recent? Ik zoek een 300-350 euro telefoon en had deze telefoon als serieuze optie, maar door dat probleem twijfel ik er erg over.
een g4 zonder aankoopbewijs zou ik sowieso niet aan beginnen. mijn g4 had ook het bootloop probleem, is gerepareerd en doet het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
ByteMe_ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:39:
Ja, het bootloop probleem wordt vaak niet goed (of niet in één keer) opgelost.
Maar: de nieuwere serie (te zien aan het serienummer) schijnen geen last te hebben van het bootloop probleem.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Hier nu ook de bootloop, had hem vanaf 17-12-2015, dus bijna een jaar mee gedaan.. Die van mijn vriendin (zelfde tijd gekocht) begaf het eind september al.

Iemand ervaring hoe Coolblue het afhandelt? Laten die hem repareren of krijg je daar een nieuwe/ander toestel?

nevermind. lees nu dat ze hem ook opsturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pusherman_ op 10-12-2016 06:12 ]

Verwijderd

Hoe kan ik zeker weten of er een nieuw moederbord in mn G4 zit?
De mijne is ook terug van bootloop reparatie doet het verder goed(alleen display probleem is niet gerepareerd). Het serienummer is niet veranderd en ook het mac adres van de wifi is hetzelfde.
Voor de 2e keer opgestuurd omdat het scherm bovenin ingebrand is en aan de zijkanten een paars/roze gloed geeft( op grijs het beste te zien) maar met een software update (was die er dan?) teruggekomen. Je raad het al. Niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wat maakt t het uit? Niet opgelost is niet opgelost. Weer opsturen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:52:
Hoe kan ik zeker weten of er een nieuw moederbord in mn G4 zit?
Een ander imei nummer is vaak een goede indicatie, verder is ook het mac-adres gelinkt aan het moederbord.

Je kan beide nummers wel overzetten, maar dit zullen ze niet doen, want dat is meestal teveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:30:
[...]

Een ander imei nummer is vaak een goede indicatie, verder is ook het mac-adres gelinkt aan het moederbord.

Je kan beide nummers wel overzetten, maar dit zullen ze niet doen, want dat is meestal teveel werk.
Ik heb ook een reparatie gehad vanwege het bootloop probleem alleen het IMEI nummer is hetzelfde gebleven zie ik net. Op de doos zit een stikker met de gegevens. Deze zijn nog steeds hetzelfde. Hmmm. Geen moederbord vervangen dus?

Zoals hier te lezen bij de laatste comment hoort dat wel te veranderen. Genaaid dus: https://www.reddit.com/r/...laiming_they_replaced_my/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Waarschijnlijk niet nee of ze moeten het imei nummer teruggezet hebben. (Wederom lijkt me sterk)

Bij mijn OPX die ik had opgestuurd een aantal maanden geleden hebben ze ook een mobo swap gemaakt en daar waren de imei nummers wel gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:52:
... omdat het scherm bovenin ingebrand is en aan de zijkanten een paars/roze gloed geeft( op grijs het beste te zien) maar met een software update (was die er dan?) teruggekomen.
Ik heb hier ook al een tijdje last van. DIt gebeurt vooral als het scherm lang aangestaan heeft, bijvoorbeeld na twee uur google maps navigatie. Het toestel is dan ook altijd voelbaar warmer dan normaal, misschien heeft dat er ook mee te maken. Het resultaat van het 'inbranden' verdwijnt na een tijdje weer.

Is dit een software of hardware issue? Ik wil mijn telefoon wel opsturen voor reparatie maar als het een software issue is heeft dat niet zo veel zin lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
PatrickvL schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:02:
[...]

Ik heb hier ook al een tijdje last van. DIt gebeurt vooral als het scherm lang aangestaan heeft, bijvoorbeeld na twee uur google maps navigatie. Het toestel is dan ook altijd voelbaar warmer dan normaal, misschien heeft dat er ook mee te maken. Het resultaat van het 'inbranden' verdwijnt na een tijdje weer.

Is dit een software of hardware issue? Ik wil mijn telefoon wel opsturen voor reparatie maar als het een software issue is heeft dat niet zo veel zin lijkt me.
Ik heb dit probleem ook. Vooral als de helderheid van het scherm hierbij nogal hoog stond voor een lange tijd. Overigens nadat hij een beetje afgekoeld is, is het weer weg. Ik stoor me er niet echt aan. Dus ik ga de mijne ook niet laten opsturen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Als het niet erger wordt dan wat het nu is kan ik er ook prima mee leven. Echter ik heb dit pas sinds een aantal maanden, daarvoor nooit (heb het toestel nu 1.5 jaar). Dus als dit het begin is van een serieus probleem dan wil ik dat nog wel graag laten repareren binnen de garantieperiode aangezien ik G4 nog een jaartje langer wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Laatst online: 10-09 06:55
rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:53:
[...]

Waarschijnlijk niet nee of ze moeten het imei nummer teruggezet hebben. (Wederom lijkt me sterk)

Bij mijn OPX die ik had opgestuurd een aantal maanden geleden hebben ze ook een mobo swap gemaakt en daar waren de imei nummers wel gewijzigd.
Bij LG kunnen ze net als bij Samsung, IMEI nummers terugzetten na reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

PatrickvL schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:45:
Als het niet erger wordt dan wat het nu is kan ik er ook prima mee leven. Echter ik heb dit pas sinds een aantal maanden, daarvoor nooit (heb het toestel nu 1.5 jaar).
Zou wel goed alles dagelijks backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens LG(Dynafix) is dat inbranden een software probleem. Althans dat heeft de medewerker van belcompany mij verteld. Op de servicebon staat ook dat de softwareupdate is uitgevoerd ( nogal appart omdat naar mijn weten de laatste update er al op stond, zie ook niks veranderd) ook het inbranden is er nog steeds eigenlijk altijd . soms in mindere mate en vaak best hinderlijk
Op veel buitenlandse fora lees ik dat het wel degelijk een hardware probleem is en dat het display in de meeste gevallen vervangen wordt . Heb zelf inmiddels LG erover gebeld en ze zijn er mee bezig ( beoordelen of ik wel of niet mag opsturen) dus word vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telegrammer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-07 19:28
Ik denk dat ik gewoon geluk heb met de G4, heb helemaal niks over mijn serienummer (605) gevonden met bootloop problemen. Heb alleen een beetje last van ghosting en dat het touchscreen soms niet werkt na het ontwaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Telegrammer op 17-12-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:42:
Volgens LG(Dynafix) is dat inbranden een software probleem. Althans dat heeft de medewerker van belcompany mij verteld. Op de servicebon staat ook dat de softwareupdate is uitgevoerd ( nogal appart omdat naar mijn weten de laatste update er al op stond, zie ook niks veranderd) ook het inbranden is er nog steeds eigenlijk altijd . soms in mindere mate en vaak best hinderlijk
Op veel buitenlandse fora lees ik dat het wel degelijk een hardware probleem is en dat het display in de meeste gevallen vervangen wordt . Heb zelf inmiddels LG erover gebeld en ze zijn er mee bezig ( beoordelen of ik wel of niet mag opsturen) dus word vervolgd
Zou je als er meer duidelijkheid vanuit LG is dat hier willen melden? Mocht het toch een hardware probleem zijn dan ga ik het ook proberen te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker. Zodra ik meer weet post ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Nou na anderhalf jaar ben ik ook de sjaak. lekker aant chatten op whatsapp en ITS GONE. :(
Gelukkig geen spannende dingen op telefoon staan, naast wat fotos. En nog een nexus 5 in de la liggen met jammer genoeg wel een lamme accu.
Had et wel fijn gevonden als hier bericht over was geweest vanuit LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe lang het proces van reparatie duurt via DrMobile? (bootloop)

Ik kan er niet een duidelijk antwoord op vinden in oudere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:06:
Heeft iemand een idee hoe lang het proces van reparatie duurt via DrMobile? (bootloop)

Ongeveer 2 weken in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer. Na veel heen en weer bellen met LG klantenservice heb ik mijn G4 vandaag weer bij de vodafone(voorheen Belcompany) gebracht. De zeer vriendelijke em behulpzame medewerker herkende mij ook meteen en vroeg al of het weer zover was. Heb hem de hele situatie mbt LG telefoongesprekken uitgelegd en hij vond het toch ook wel appart allemaal.
Waar ik inmiddels wel achter ben, is dat zodra een telefoon " gerepareerd" is het wel getest wordt , maar niet lang genoeg om het probleem tevoorschijn te krijgen. In mijn geval komt het al na ongeveer 15--30 minuten op bv twitter , internet of flickr te zitten. Het maakt eigenlijk niet uit welke app. Zolang het display maar aan is. Als je dan naar een andere app gaat zie je ook duidelijk icoontjes van de vorige app blijven staan. Maar laat ik de tel 's nachts aanstaan (display uit ) en redelijk koel(20 gr.) is het 's ochtends weer eventjes weg. Om weer terug te komen na 15--30 minuten gebruik.
Belcompany medewerker vond het ook onacceptabel. Weer even afwachten wat er nu gaat gebeuren. Als het goed is gaan ze de tel. uitvoeriger testen. Word wederom vervolgd ( zal wel in het nieuwe jaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval via belcompany anderhalve week. Misschien als je rechtstreeks naar DrMobile (=dynafix) gaat dat het iets sneller gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Ik merk de laatste paar maanden dat in google chrome vaak de pagina's niet willen laden...
Ik klik op een link, de balk laad een heel klein stukje en blijft vervolgens hangen. Gooi ik het geheugen leeg midden de linkerknop onderin, start chrome opnieuw op, dan werkt alles weer naar behoren. Dit kan 5 a 10 pagina's goed gaan en vervolgens loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: mijn reparatieproces duurde 8 dagen via DrMobile.

Toestel terug ontvangen met een Pools moederboard waarschijnlijk. Het standaardmapje 'Beheer' op de homescreen heeft nu de titel Zarzadzanie. Merkwaardig omdat ik wel Nederlands koos tijdens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Toestel terug ontvangen met een Pools moederboard waarschijnlijk. Het standaardmapje 'Beheer' op de homescreen heeft nu de titel Zarzadzanie. Merkwaardig omdat ik wel Nederlands koos tijdens opstarten.
Een vriendin van me kreeg een toestel terug vol met Poolse bloatware. Niet verwijderbaar. Zal ook wel in het mobo zitten gok ik. Die kreeg dus weer een retourtje Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Idd. Dit had ik ook toen ik mn g4 na de eerste reparatie terug kreeg. Verder niet bij nagedacht en het mapje weggegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MartijnAbel schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:48:
Ik merk de laatste paar maanden dat in google chrome vaak de pagina's niet willen laden...
Ik klik op een link, de balk laad een heel klein stukje en blijft vervolgens hangen. Gooi ik het geheugen leeg midden de linkerknop onderin, start chrome opnieuw op, dan werkt alles weer naar behoren. Dit kan 5 a 10 pagina's goed gaan en vervolgens loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Yup, heb ik ook. Geen idee waar het aan ligt...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickvL schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:08:
[...]

Zou je als er meer duidelijkheid vanuit LG is dat hier willen melden? Mocht het toch een hardware probleem zijn dan ga ik het ook proberen te laten repareren.
Nou. Gisteren was m'n G4 weer gerepareerd. Weer een software update en uitvoerig getest. ( hoe ze testen, geen idee. En dacht dat er nog steeds geen nieuwe update was , maarja ik ben een "leek" op dat gebied)
Geen scherm vervangen en je raad het al. Binnen een kwartier stond ik weer in de Belcompany/ Vodafone. Service van LG kan ik helaas niet goed noemen en mn volgende zal ook geen LG meer worden. Service van Belcompany/ Vodafone personeel in Nieuw- Vennep is wel top want ze laten het er niet bij zitten. Dus word weer vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Notna schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:11:
[...]

Yup, heb ik ook. Geen idee waar het aan ligt...
Tis ook pas sinds de update naar 6.0 dat ik er last van heb, heb op 5.1 nooit ergens last van gehad...
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:13:
[...]

Nou. Gisteren was m'n G4 weer gerepareerd. Weer een software update en uitvoerig getest. ( hoe ze testen, geen idee. En dacht dat er nog steeds geen nieuwe update was , maarja ik ben een "leek" op dat gebied)
Geen scherm vervangen en je raad het al. Binnen een kwartier stond ik weer in de Belcompany/ Vodafone. Service van LG kan ik helaas niet goed noemen en mn volgende zal ook geen LG meer worden. Service van Belcompany/ Vodafone personeel in Nieuw- Vennep is wel top want ze laten het er niet bij zitten. Dus word weer vervolgd.
Ze dienen duidelijk als klachtomschrijving aan te geven dat het een bekend probleem is en dat er een boardswap plaats dient te vinden. Zetten ze dat niet neer, dan zul je zien dat er 9 van de 10 keer een SW update gedaan wordt

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnAbel op 04-01-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Momenteel kost de G4 nog maar € 163 bij Tele2, i.c.m. een 8GB abonnement en onbeperkt bellen. Aangezien ook mijn leentelefoon het net begeven heeft, lijkt me dit een schitterende aanbieding.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of de mensen met een lederen telefoon na maanden gebruik nog steeds tevereden zijn over dat materiaal en welke kleur extra achterkant er nu bij zit als je de zwarte versie koopt. De gouden plastic achterkant leek me namelijk wat minder chique dan de zwart/grijze.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

Jorgen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 03:43:

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of de mensen met een lederen telefoon na maanden gebruik nog steeds tevereden zijn over dat materiaal en welke kleur extra achterkant er nu bij zit als je de zwarte versie koopt. De gouden plastic achterkant leek me namelijk wat minder chique dan de zwart/grijze.
Ik heb de zwart lederen variant. Afgezien van de uiterste hoekjes, ziet die er nog uit als dag 1, super tevreden dus.

Er zat ook een gouden plastic achterkant bij, nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is goed om te horen.

Ik lees nu een beetje dit topic door (posts vanaf medio 2016) en kom allerlei horrorverhalen tegen over bootloops en inbranden... :(
Zie zelfs de telefoon keihard afgeraden worden door verschillende mensen. Jammer.
Ik moet vandaag gewoon een nieuw toestel bestellen en heb daarvoor helaas maar een bescheiden budget. De € 163 bij Tele2 is dan een heel mooie prijs voor een mooi toestel als de G4.

Eerst dacht ik aan de LG Nexus 5X maar aangezien de camera's niet echt voor elkaar onder lijken te doen en de G4 een hogere resolutie voor het scherm heeft en microSD, dacht ik toch voor die te gaan. Hoe moet ik al die problemen nu zien. Is dit nog actueel als ik nu een nieuwe telefoon koop en heeft iedereen hier een oude batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:28:
Dat is goed om te horen.

Ik lees nu een beetje dit topic door (posts vanaf medio 2016) en kom allerlei horrorverhalen tegen over bootloops en inbranden... :(
Zie zelfs de telefoon keihard afgeraden worden door verschillende mensen. Jammer.
Ik moet vandaag gewoon een nieuw toestel bestellen en heb daarvoor helaas maar een bescheiden budget. De € 163 bij Tele2 is dan een heel mooie prijs voor een mooi toestel als de G4.

Eerst dacht ik aan de LG Nexus 5X maar aangezien de camera's niet echt voor elkaar onder lijken te doen en de G4 een hogere resolutie voor het scherm heeft en microSD, dacht ik toch voor die te gaan. Hoe moet ik al die problemen nu zien. Is dit nog actueel als ik nu een nieuwe telefoon koop en heeft iedereen hier een oude batch?
Ik heb mijn G4 nu een jaar en nog geen inbrand en/of bootloop problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fijn. Met die Tele2-prijs zou het ook een no-brainer moeten zijn.
Ga zo even aan het werk en wil daarna graag bestellen, want het lijkt me verder een schitterend toestel. Als ik er echter ook zulke problemen mee krijg, is het alsnog erg zonde.

Is er al wat bekend over de huidige batches in combinatie met de bootloop?

Als alternatief van de G4 kijk ik ook naar de Nexus 5X. Op dit moment € 40 duurder; meestal ruim € 100 goedkoper dan de G4. Zijn er nog andere echt goede alternatieven voor deze phone, mét heel goede camera.

Edit:
Hij is toch besteld. Ik ga er met goede hoop van uit dat nieuwe toestellen het bootloopprobleem niet zullen hebben. En anders gaat hij terug. Wel veel verzendkosten, maar dan heb ik hem ook morgen. Ik moet zoveel bellen de laatste tijd, dat het wel belangrijk is dat ik een onbeperkt abonnement heb en weer een fijne telefoon. Ben heel benieuwd. Dit is de allereerste keer dat ik een toestel + abonnement tegelijk koop, maar voor € 25 onbeperkt bellen + 8GB en "maar" € 163 voor de telefoon kon ik geen goedkopere simonly vinden.

[ Voor 70% gewijzigd door Jorgen op 05-01-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 20:07
Ik sinds week ook last vam inbrand probleem. Binnenkort maar eens nadenken om op te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

remmstein schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:46:
Ik sinds week ook last vam inbrand probleem. Binnenkort maar eens nadenken om op te laten sturen.
Wat kan je doen om dit te voorkomen? Mijn telefoon is nu nog gloednieuw, dus gelijk goed aanpakken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 20:07
Jorgen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:48:
[...]

Wat kan je doen om dit te voorkomen? Mijn telefoon is nu nog gloednieuw, dus gelijk goed aanpakken, lijkt me.
Denk vrij weinig. Telefoon na een jaar of 1.5 jaar verkopen lijkt zo'n beetje de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:13:
[...]

Vervolg:
Inmiddels heeft de belcompany/ vodafone geregeld dat mn G4 vervangen is. Helaas was er geen G4 meer leverbaar en mocht ik een G5 ophalen. Kon zelfs kiezen uit gold en titan.
Dus voor mij is het probleem opgelost en ik hoop dat dit toestel verder gewoon goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
In hoeverre valt het inbranden van het scherm onder garantie eigenlijk?
Ik heb nu anderhalf jaar mijn G4 en heb deze zomer ook het bootloop probleem gehad, deze werd hersteld bij de Mediamarkt maar nu merk ik dat ik toch wel meer last begin te krijgen van het inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Bij mij hetzelfde, G4 is al weg geweest voor bootloop probleem en nu last van 'inbrand' probleem. Ik heb besloten het nog even aan te kijken, de garantie loopt nog tot mei van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
nieuws: Slechte G5-verkopen bezorgen LG eerste verlies in zes jaar
Denk dat de G4-nasleep er ook wel wat aan bij heeft gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de nieuwste firmware getest? H81520l (20L) | Android 6.0.1
Model no. H815/L/T/P/TR/AR (Global)
http://www.theandroidsoul.com/lg-g4-update/

Update:

Ik heb hem zelf gedaan nu via LG UP. Software versie is V20l-OPT5-Sl
Draait stabiel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:07:
Iemand al de nieuwste firmware getest? H81520l (20L) | Android 6.0.1
Model no. H815/L/T/P/TR/AR (Global)
http://www.theandroidsoul.com/lg-g4-update/

Update:

Ik heb hem zelf gedaan nu via LG UP. Software versie is V20l-OPT5-Sl
Draait stabiel.
Ik ga het nu installen, thanks voor de heads up.

Goed om te lezen ook dat er een N update gaat komen voor de G4. Zal mij benieuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is toch nog steeds niks officieel over Android 7 op de G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Godver, vanochtend ging mn wekker af. Uit gezet en verder geslapen. Word ik wakker, gaat mn telefoon niet meer aan.

Alles geprobeerd, accu eruit en erin, oplader erin en eruit.

Ik heb al een reparatie gekregen voor het boot loop probleem. En nu dus weer dit.
Heb echt continue problemen met de accu. Soms gaat het vanaf 5% ineens naar 0%. Of vanaf 7% naar 0% en als ik de oplader erin doe, is het 51%.

Ben wel een beetje klaar met LG. Voorlopig of nooit meer een LG voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door DNA_Saint op 12-02-2017 11:33 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn G4 is afgezien van gebruikssporen na 10 maanden gebruik nog steeds prima, misschien eens een nieuwe accu er in maar verder lijkt die het nog wel een tijd uit te houden. Ik zou wel wat anders willen maar dat dan meer voor de afwisseling.

[ Voor 0% gewijzigd door bite op 12-02-2017 13:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
DNA_Saint schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:32:
Godver, vanochtend ging mn wekker af. Uit gezet en verder geslapen. Word ik wakker, gaat mn telefoon niet meer aan.

Alles geprobeerd, accu eruit en erin, oplader erin en eruit.

Ik heb al een reparatie gekregen voor het boot loop probleem. En nu dus weer dit.
Heb echt continue problemen met de accu. Soms gaat het vanaf 5% ineens naar 0%. Of vanaf 7% naar 0% en als ik de oplader erin doe, is het 51%.

Ben wel een beetje klaar met LG. Voorlopig of nooit meer een LG voor mij.
Dat is gewoon een batterij die zo goed als op is. Nieuwe batterij en het probleem zou opgelost moeten zijn. Praat jezelf tevens niet de illusie aan dat dit bij andere merken niet voorkomt. Je wilt niet weten wat er per week opgestuurd word aan Samsung's, Apple's etc voor vergelijkbare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

MartijnAbel schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Dat is gewoon een batterij die zo goed als op is. Nieuwe batterij en het probleem zou opgelost moeten zijn. Praat jezelf tevens niet de illusie aan dat dit bij andere merken niet voorkomt. Je wilt niet weten wat er per week opgestuurd word aan Samsung's, Apple's etc voor vergelijkbare problemen.
Nog iets raars, waardoor ik denk dat het niet aan de accu ligt.

Heeeeeeel soms start ie op. Maar blijft ie weer hangen bij het LG logo.
Lijkt dus weer een geval van de bootloop...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Begint weer goed met mn telefoon. Laadconnector zit steeds losser, scherm begint in te branden. En gisteren toen ik mn telefoon weer aanzette, kreeg ik in beeld dat hij ene firmware update ging doen. Maar bleef op 0% staan.

Nu is mn vraag, is 't 't waard om op te sturen? Aangezien ik vaak op de scooter zit in de regen, en mn telefoon wel iets vochtig word...

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Die van mij heeft eerder al een nieuw moederbord gekregen vanwege bootloops. Nu heb ik al een aantal weken dat ie 10 x per dag of meer opnieuw opstart of uitgaat als ie stand by staat. als het scherm aan staat doet ie dat echter nooit... De batterij is vrij nieuw dus daar zit t m niet in lijkt me. Iemand anders die het zelfde probleem heeft? Ik zit zwaar te overwegen om over te stappen van Vodafone naar tmobile om zodoende 3 maanden eerder een nieuw toestel te kunnen krijgen... Al wil ik liever nog even wachten tot er wat leuke 2017 toestellen zijn uitgekomen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Zitten er ergens in de LG G4 ook garantiestickers o.i.d.? Ik zat op iFixit te kijken, en kan nergens iets van stickers zien/vinden. Wel zie ik op de schroefjes een soort van groenig spul zitten. Zou dat dan iets te maken hebben met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

MartijnAbel schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:03:
Zitten er ergens in de LG G4 ook garantiestickers o.i.d.? Ik zat op iFixit te kijken, en kan nergens iets van stickers zien/vinden. Wel zie ik op de schroefjes een soort van groenig spul zitten. Zou dat dan iets te maken hebben met de garantie?
De vraag is met name; waarom wil je dat weten?

Dat groene spul is niets meer dan wat Loctite om de schroeven vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Notna schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:35:
[...]

De vraag is met name; waarom wil je dat weten?

Dat groene spul is niets meer dan wat Loctite om de schroeven vast te zetten.
Was puur even uit nieuwschierigens. Ik zie heel wat telefoona voorbij komen waarbij op veel van de schroefjes stickertjes zitten. Zo kan een reparatiecentrum makkelijk zien of er aan gesleuteld is of niet. Bij de LG G4 zit helemaal niks op de schroefjes, dan verwacht je bijna dat er ergens anders wat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik lees net op Android world dat de G4 waarschijnlijk geen 7.0 krijgt. Dat beïnvloedt wel mijn keuze om wel of niet een G6 te nemen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
MetalManic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:54:
Ik lees net op Android world dat de G4 waarschijnlijk geen 7.0 krijgt. Dat beïnvloedt wel mijn keuze om wel of niet een G6 te nemen.
Wauw dat is wel zuur... Mijn LG G4 is inmiddels na 1.7 jaar overleden aan de bootloop issue. Helaas had ik mn LG G4 al unlocked voordat deze hele bootloop nieuws naar voren kwam. Ook had ik last van heftige screen burn. Helaas maarja. Nooit meer een LG voor mij, ook al is ie nog zo spot goedkoop, kwaliteit van LG is gewoon kut en blijft kut.
Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic