Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
westergas schreef op zondag 22 mei 2016 @ 01:55:
[...]

Dacht zelf ook het eea te hebben gelezen dat bootloop na update naar 6.xx naar voren kwam. De logica hiervan ontgaat me. Zit zelf nog op LP btw.
Het MSM tootlje wat gepost is op Reddit (https://www.reddit.com/r/..._core_disable_tool_guide/) om de twee grote cpu-cores uit te schakelen; werkt alleen met LG Stock Lollipop.

De LG G4, heeft 6 cpu cores, waarvan 2 grote en 4 kleintjes. De hardware fout zit in mobo verbinding met de twee grote cpu-cores. Het tooltje bevat alleen een custom kernel voor Lollipop die de twee grote cpu-cores dus uitschakelt.

Ik heb het tooltje hoogst persoonlijk ook getest, aangezien LG blijft weigeren kosteloos te repareren (unlocked bootloader, wel stock lollipop rom). Mijn G4 heb ik ook geunlocked (en LG ontkent zelfs dat ze mij de unlock.bin hebben gestuurd, terwijl ik toch echt hun officiele email heb hiervan, rare lui).

Maar goed, de tool om de twee grote cpu-cores uit te schakelen werkt! Mijn G4 draaide al op Lollipop, dus het probleem om te downgraden had ik niet.

De opmerking om een bootloop uit te lokken is puur, als je de tool heb gebruikt, en je wilt daarna toch de G4 terugsturen ter reparatie, dat je MM kunt flashen om de bootloop weer uit te lokken. In feite klopt het ook, in de kernel van MM staan de 2 grote cores aan, dus bootloop.

Het tooltje gepost op Reddit, is essentieel alleen bedoeld als 'rescue kit' om data te kunnen redden...

Mijn G4 werkt nu alweer een paar weken als een zonnetje, oke, een wat langzamer zonnetje, op 4 cores, maar het is niet super merkbaar. Ik heb geen crashes gehad, of bootloops. Het is dus echt die verbinding met de 2 grote cpu-cores.

Een nadeel vind ik wel dat ik nu geen andere roms meer kan installeren, tenzij ik zelf kernels ga bakken met de 2 grote cpu-cores disabled (moet er nog naar kijken, geen tijd). Correct me if I am wrong ;-) Tot die tijd ben ik dus 'stuck on stock lollipop' :X

Bootloop topic op Reddit https://www.reddit.com/r/...our_info_here_megathread/
Bootloop topic op XDA http://forum.xda-develope...4-stuck-bootloop-t3268734
Kernel Toolkit op Google Play (werkt met de G4, om te checken welke cpu-cores aan/uit staan etc) Google Play: Kernel Toolkit

[ Voor 9% gewijzigd door MamaMouse op 22-05-2016 10:57 . Reden: url edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Weet iemand of je de transparancy van de default folders ook kan aanpassen?

Ik bedoel dus de folders die je op je home screen kan maken door meerdere app iconen bij elkaar te plaatsen.

Of kan je dit dmv een icon pack ook doen?. Ik wil wel graag bij de default launcher blijven.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik bleef steken op V20d met security patch januari (LG zou toch ook maandelijkse update uitbrengen met de security patches?). Ik heb vandaag maar zelf deze stock firmware met LGUp geflashed.

http://forum.xda-develope...dz-firmware-v20g-t3376578

Het is V20G met google security patches t/m april. Weliswaar een Tsjechische T-Mobile rom maar geen T-Mobile branding bij mij. Totnutoe werkt de rom prima, batterij lijkt langer mee te gaan maar dat is nog heel moeilijk te beoordelen.

[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 22-05-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Bhai schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:26:
[...]
Dit is vervelend.. Het is toch allang bewezen en toegegeven dat de bootloop een hardware failure is.
Ik heb overigens ook een LG met serienummer 506 met een unlocked bootloader. Het is dus wachten op een bootloop, welke niet gefixed zal worden door LG...

Weet iemand of het updaten van je ROM een bootloop kan uitlokken?
In principe kan 'alles' het uitlokken. Je hoort veel mensen die bij een update of een reset naar fabrieksinstellingen een bootloop 'uitlokken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47

mucuracat

YES

Franco10 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:00:
[...]

In principe kan 'alles' het uitlokken. Je hoort veel mensen die bij een update of een reset naar fabrieksinstellingen een bootloop 'uitlokken'.
Bij mij, beide gevallen, gebeurde het op vakantie met een externe batterij aangesloten.. Kan ook toeval zijn :) of LGG4 houdt niet van vakantie :)

Ja 2de keer al.. Is/zou al een keer gerepareerd moeten zijn.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Meer mensen die last hebben van een enigzins ingebrand scherm? Heb last van een soort rooie banding aan de linkerkant van het display en als ik de statusbalk naar beneden haal dan zie ik de icoontjes bovenin nog staan in het vaag rood. Helderheid staat sinds begin maar op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:00
Mijn G4 heeft nu ook het bootloop probleem. Eerst bleef hij de hele tijd hangen en nu gaat niet hij helemaal niet meer aan. Kan LG controleren of de bootloader unlocked is wanneer het toestel niet meer aan is te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen ook het bootloop probleem gehad met serie nr. beginnend met 505. Er valt niets meer mee te beginnen, zoals iedereen ervaart. Inmiddels opgestuurd naar Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:55
Annold schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:27:
Mijn G4 heeft nu ook het bootloop probleem. Eerst bleef hij de hele tijd hangen en nu gaat niet hij helemaal niet meer aan. Kan LG controleren of de bootloader unlocked is wanneer het toestel niet meer aan is te krijgen?
Ik vermoed dat ze hem wel weer eventjes aan krijgen, en dan kunnen ze dat meteen zien.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben getroffen door het bootloop probleem. Vandaag startte de telefoon uit 't niets vanzelf op, waarna hij vervolgens bleef hangen bij het opstarten(LG logo). Vervolgens heb ik de batterij eruit gehaald en inmiddels gaat de telefoon helemaal niet meer aan.
De telefoon aangeschaft bij www.mobiel.nl in augustus 2015 met serial number 506 xxx. De reparatie verloopt via drmobile.eu. Morgen ga ik de mobiel opsturen voor een kleine €7 aan verzendkosten.
Hopelijk wordt de reparatie vergoed en heb ik snel mijn LG G4 terug. Verder weinig problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Pff mijn telefoon (505) ook vandaag definitief overleden na een paar maanden van sporadisch spontane resets. Ook ik had nog even lg logo nu helemaal niets meer. Zit tot eind deze week in Denemarken, gsm.nl waar ik gekocht heb verwijst naar 0900-nummer van lg die ik niet vanuit buitenland kan bellen. Drmobile.eu kan ik niet de lg g4 selecteren helaas...

Edit: drmobile.eu nu wel gelukt. Mastercard betalen, oeps 3d code nodig die ik via mobiel genereer. Ideal, tan code via mobiel... Life is hard zonder mobiel :( :( :(

[ Voor 19% gewijzigd door knakworst op 31-05-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:48:
Pff mijn telefoon (505) ook vandaag definitief overleden na een paar maanden van sporadisch spontane resets. Ook ik had nog even lg logo nu helemaal niets meer. Zit tot eind deze week in Denemarken, gsm.nl waar ik gekocht heb verwijst naar 0900-nummer van lg die ik niet vanuit buitenland kan bellen. Drmobile.eu kan ik niet de lg g4 selecteren helaas.
Bij drmobile.eu kan je wanneer je iets naar beneden scrollt zoeken op imei nummer of op model/merk. Het is mij in ieder geval gewoon gelukt. Ik weet niet of de reparatie van gsm.nl ook via drmobile.eu verloopt, dus het zal kunnen zijn dat er dan extra kosten bij komen. Mocht je er nu nog niet uitkomen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

knakworst schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:48:
... Zit tot eind deze week in Denemarken, ...
Denk dat LG G4 niet op vakantie wil :) Ook bij mij op vakantie gebeurt..
Voortaan maar reserve telefoon meenemen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:33:
Ook ik ben getroffen door het bootloop probleem. Vandaag startte de telefoon uit 't niets vanzelf op, waarna hij vervolgens bleef hangen bij het opstarten(LG logo). Vervolgens heb ik de batterij eruit gehaald en inmiddels gaat de telefoon helemaal niet meer aan.
De telefoon aangeschaft bij www.mobiel.nl in augustus 2015 met serial number 506 xxx. De reparatie verloopt via drmobile.eu. Morgen ga ik de mobiel opsturen voor een kleine €7 aan verzendkosten.
Hopelijk wordt de reparatie vergoed en heb ik snel mijn LG G4 terug. Verder weinig problemen mee gehad.
Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging bij een ondeugdelijk product, dus als je het via de verkoper speelt, kan de verkoper jou niet laten opdraaien voor de verzendkosten. Consuwijzer heeft er een duidelijke website over die je jouw rechten uitlegt. https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is Er staat ook een voorbeeldbrief voor een ondeugdelijk product binnen de garantieperiode: https://www.consuwijzer.n...uct-binnen-garatieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Inderdaad vreemd verhaal dat je geld moet betalen voor verzenden. Slechte instelling vanuit mijn kant maar ik heb er geen energie voor over om hierover te klagen bij gsm.nl. Als die telefoon snel gerepareerd wordt, zand erover.

Btw: Wordt bij een bootloop het scherm ook vervangen? Dan weet ik of ik een nieuwe tempered glass mag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:50

Steeffoon

Smartphone-nerd

knakworst schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:21:
Inderdaad vreemd verhaal dat je geld moet betalen voor verzenden. Slechte instelling vanuit mijn kant maar ik heb er geen energie voor over om hierover te klagen bij gsm.nl. Als die telefoon snel gerepareerd wordt, zand erover.

Btw: Wordt bij een bootloop het scherm ook vervangen? Dan weet ik of ik een nieuwe tempered glass mag bestellen.
Nee, bij mij in ieder geval niet:)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Mijn LG G4 is nu gerepareerd. Het scherm is vervangen en het moederbord. Dit ondanks dat mijn bootloader unlocked was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Annold schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:38:
Mijn LG G4 is nu gerepareerd. Het scherm is vervangen en het moederbord. Dit ondanks dat mijn bootloader unlocked was.
Waarom vervangen ze je scherm bij een bootloopprobleem? Bij mij is alleen het moederbord vervangen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
MetalManic schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:53:
[...]

Waarom vervangen ze je scherm bij een bootloopprobleem? Bij mij is alleen het moederbord vervangen.
Omdat het scherm inbrandplekken vertoonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je een live wallpaper op je home en lock screen?

LG G4 met Android 6.

Ik heb al gegoogled maar ik kwam er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Annold schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Omdat het scherm inbrandplekken vertoonde
Ik ben dus niet de enige met inbrandplekken... Zal na de vakantie het toestel maar even op gaan sturen. Hopen dat ze dan ook de chip vervangen die voor de bootproblemen kan zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:44:
Hoe doe je een live wallpaper op je home en lock screen?

LG G4 met Android 6.

Ik heb al gegoogled maar ik kwam er niet uit.
Voor het home scherm moet je op een lege plek je vinger op het scherm houden totdat het instelscherm komt. Daar zie je onderaan een tab Wallpapers. Als je daar op klikt krijg je erboven de keuze tussen Foto's, Galerij, Live wallpapers en (als je opzij veegt) Multi-foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:54
Ik wil graag het KnockOn/KnockOff uitzetten, maar dit lijkt niet meer mogelijk. Heb de app QuickShortcutMaker al gevonden, maar daar werkt het ook niet mee. Iemand nog suggesties? Zit op Android 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzbuzz68 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:33:
Voor het home scherm moet je op een lege plek je vinger op het scherm houden totdat het instelscherm komt. Daar zie je onderaan een tab Wallpapers. Als je daar op klikt krijg je erboven de keuze tussen Foto's, Galerij, Live wallpapers en (als je opzij veegt) Multi-foto.
Bedankt, dit klopt helemaal, maar als ik een live wallpaper kies komt ie alleen op
mijn homescreen en er is geen keuze om em ook als lockscreen te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:47:
Bedankt, dit klopt helemaal, maar als ik een live wallpaper kies komt ie alleen op
mijn homescreen en er is geen keuze om em ook als lockscreen te kiezen.
Dat klopt, daarvoor zal je een custom rom moeten installeren :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet mogelijk op de standaard rom dus, jammer en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Nou.. LG G4 weer terug van reparatie.. (nr.2)
Weer alleen briefje met tekst dat er een onderdeel vervangen is.

Wat zouden ze vervangen en heeft dit geen gevolgen op serie of imei nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:55
mucuracat schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:57:
Nou.. LG G4 weer terug van reparatie.. (nr.2)
Weer alleen briefje met tekst dat er een onderdeel vervangen is.

Wat zouden ze vervangen en heeft dit geen gevolgen op serie of imei nummer?
Serienummer hoort bij het toestel, en aangezien het hetzelfde toestel is in principe (waar dat ophoudt, geen idee), houdt ie hetzelfde serienummer.

Je IMEI hoort volgens mij bij de modem, dus die verandert alleen als ze die vervangen, wat me niet nodig lijkt om de bootloop op te lossen. Deze kun je trouwens gewoon vinden in je toestel (ergens onder About Phone in Settings). Dus als je je oude weet, kun je kijken of ie gewijzigd is.

Maar aan de andere kant, het maakt voor jou niet zoveel uit toch, of het serienummer en/of imei wijzigt?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

wwwhizz schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Serienummer hoort bij het toestel, en aangezien het hetzelfde toestel is in principe (waar dat ophoudt, geen idee), houdt ie hetzelfde serienummer.

Je IMEI hoort volgens mij bij de modem, dus die verandert alleen als ze die vervangen, wat me niet nodig lijkt om de bootloop op te lossen. Deze kun je trouwens gewoon vinden in je toestel (ergens onder About Phone in Settings). Dus als je je oude weet, kun je kijken of ie gewijzigd is.

Maar aan de andere kant, het maakt voor jou niet zoveel uit toch, of het serienummer en/of imei wijzigt?
*#06# voor je imei nummer :)

Het ging me meer om.. vervangen ze wel de juiste onderdeel? Omdat het 2de keer is voor zelfde probleem. Als ie maar werkt.. dan maakt me niet uit wat voor serie of imei nummer er op zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Zaterdagmiddag mijn G4 weer in een bootloop. (Ik was in de veronderstelling dat na de reparatie/moederboard vervangen de ellende wel over zou zijn.)
Hij is dus weer op naar de reparateur.
Ik heb niet alles in dit topic precies gevolgd, maar kan ik er na deze reparatie zeker(der) van zijn dat dit de laatste faal is, of blijft het een tikkende tijdbom?

Ik heb er in ieder geval genoeg van, 2 keer exact dezelfde faal vind ik niet acceptabel voor een high-end model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

yannickie111 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:14:
Zaterdagmiddag mijn G4 weer in een bootloop. (Ik was in de veronderstelling dat na de reparatie/moederboard vervangen de ellende wel over zou zijn.)
Hij is dus weer op naar de reparateur.
Ik heb niet alles in dit topic precies gevolgd, maar kan ik er na deze reparatie zeker(der) van zijn dat dit de laatste faal is, of blijft het een tikkende tijdbom?

Ik heb er in ieder geval genoeg van, 2 keer exact dezelfde faal vind ik niet acceptabel voor een high-end model.
Welkom bij de club >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Mijn relaas van 1e bootloop:

Vorige week vrijdag naar Dr. Mobile (dynafix :( ) gestuurd. Status nog steeds: Wacht op ontvangen, dus maar eens gebeld. Blijkt toch maandag ontvangen door dynafix, dinsdag doorgestuurd naar LG. Verwachting dat ik het medio, uiterlijk eind volgende week weer terug in bezit heb. Blijkbaar repareert dynafix bootloops niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

knakworst schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:01:

Vorige week vrijdag naar Dr. Mobile (dynafix :( ) gestuurd. Status nog steeds: Wacht op ontvangen, dus maar eens gebeld. Blijkt toch maandag ontvangen door dynafix, dinsdag doorgestuurd naar LG. Verwachting dat ik het medio, uiterlijk eind volgende week weer terug in bezit heb. Blijkbaar repareert dynafix bootloops niet zelf.
Rechtstreeks contact hierover met LG is geen optie? Of moet het altijd via Dynafix?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

oooh nooooooooo.
Vanochtend werd ik niet gewekt door m'n wekker. Stond mijn telefoon dus uit.
Proberen aan te zetten, niks... Na een paar keer proberen met batterij eruit en erin, ging mijn LG opeens aan. Maar na een paar seconden weer uit. Eventjes zie ik het LG logo en daarna gaat alles weer uit.
Vaak krijg ik het toestel niet eens meer aan, terwijl ik zeker 97% batterij nog heb.

Ik heb 1 keertje gehad dat ik echt mijn homescreen zag. Probeerde snel even naar de software versie te kijken, maar voordat ik erin kwam, liep alles vast en ging die weer uit.

Dus straks maar eens even langs de winkel.

Ik dacht eerst dat het aan mijn accu lag, maar als ik bovenstaande reacties lees, ben ik zeker niet de enige en is dit niet op te lossen door een nieuwe accu te kopen :'(

Model: H815
SN: 506

[ Voor 6% gewijzigd door DNA_Saint op 10-06-2016 13:12 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

westergas schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Rechtstreeks contact hierover met LG is geen optie? Of moet het altijd via Dynafix?
Volgens de gsm.nl website waar ik het gekocht heb verliep garantie via Dr. mobile. Volgende keer via LG proberen want ik lees niet heel positiever verhalen over Dynafix.

@DNA_Saint: Dit is 100% zeker weten bootloop, 506 is er ook gevoelig voor. Er zijn nu al wel tientallen reacties in dit forum, LG had echt een recall moeten doen :(

Hoewel het toestel helemaal OK is, is mijn volgende toestel alleen om deze reden, zeker weten geen LG.

[ Voor 26% gewijzigd door knakworst op 10-06-2016 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wat een drama eigenlijk. Blij dat de G5 zo'n zinloos en lelijk plastic aanvoelend ding is. Voorlopig echt geen LG meer hier. Initiële euforie over de G4 (en G3) is echt compleet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ja idd, geeft een erg onveilig gevoel dat je toestel er ieder moment mee op kan houden. heb geen fatsoenlijke backup telefoon dus dat zou wel een probleem zijn. Toestel is nog niet aan vervanging toe verder maar je zou haast iets anders kopen voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:23:
Wat een drama eigenlijk. Blij dat de G5 zo'n zinloos en lelijk plastic aanvoelend ding is. Voorlopig echt geen LG meer hier. Initiële euforie over de G4 (en G3) is echt compleet verdwenen.
Ach ja.. eigenlijk moet je geduld hebben en niet de eerste lichting kopen :)
S7 ook niet de goedkoopste.. enige knop die ze aan de voorkant hebben slijt snel. Al een vriend die het na 2 maanden terug gestuurd heeft met 'slijtage'

Dit is niet mijn eerste LG.. Optimus, nexus 4, lg g2 en nu g4.. G4 eerste toestel die ik ooit ter reparatie terug gestuurd heb.
Ook ander toestellen nooit laten repareren...

Vond update beleid altijd bagger van LG , nu zijn ze een van de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
mucuracat schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Ach ja.. eigenlijk moet je geduld hebben en niet de eerste lichting kopen :)
Onzin-post van het jaar wat mij betreft. Als ik 600 euro uitgeef aan een telefoon moet hij gewoon goed zijn. Ook de eerste lichting.
Als er iets niet helemaal 100% is verwacht ik een terugroepactie of andere nette afhandeling/compensatie.

Hoe zit het met bootloop-reparaties verder? Mijne is dus voor de 2e keer weg voor bootloop, wanneer ben ik "zeker" van dat het niet meer gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Gelukkig heb ik sync aan staan voor mijn whatsapp en foto's.
Dat zijn de 2e belangrijkste dingen op mijn telefoon.

Heb trouwens LG gebeld.
Dynafix zou het binnen 3 werkdagen geregeld moeten hebben. Wat hij mij vertelde:
Breng je telefoon zo vroeg in de ochtend naar de winkel.
In de middag sturen de winkels het naar dynafix / laten het ophalen door dynafix.
Dynafix krijgt het dezelfde dag binnen.
Dynafix repareert het de volgende dag.
Dynafix bezorgt weer alles naar de winkel de volgende dag.

Echter...versturen veel winkel alle kapotte telefoons in batches. En hebben ze geen zin om elke dag een zending te regelen, dus wachten ze vaak lang.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:23:
Nou van Samsung hoef je het ook niet te hebben. Mijn vrouw heeft de Samsung S7 Edge goud en na een week al diepe krassen en putten in het scherm door het hoesje met zo een opening erin voor je klok. Vandaag kwam ze niet erin want met pincode unlocken ging ineens niet meer. Op OK drukken om te unlocken zag hij iedere keer als een 9. Voor de krassen geeft Coolblue en Samsung geen vergoeding. De S7 Edge heeft dus ook een zwakke toplaag op het glas net zoals de S6 Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

yannickie111 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Onzin-post van het jaar wat mij betreft. Als ik 600 euro uitgeef aan een telefoon moet hij gewoon goed zijn. Ook de eerste lichting.
Als er iets niet helemaal 100% is verwacht ik een terugroepactie of andere nette afhandeling/compensatie.

Hoe zit het met bootloop-reparaties verder? Mijne is dus voor de 2e keer weg voor bootloop, wanneer ben ik "zeker" van dat het niet meer gaat gebeuren?
Hallo.. men koopt auto's voor tonnen en er komen terugroep akties..
A klasse Mercedes werd zelfs aangepast na praktijk test.

Vind onzin, dat jij het onzin vind dat iets van 600 goed moet zijn.
Alles wat je koopt moet goed zijn, dus ook een telefoon van 100 euri.
En test in labo is nooit gelijk aan praktijk.
Bootloop heb je met Marshmallow.. en g4 kwam uit voor Marshmallow. Dit had niet moeten gebeuren, maar konden ze dus niet weten.

Zolang ze het repareren op hun kosten, vind ik het geen probleem.. maar bij derde keer ga ik wel een nieuwe eisen.

Ik heb hem nu voor 2de keer terug.. SD kaart erin en foto's daar op bewaren en sync met google foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:08:
Nou van Samsung hoef je het ook niet te hebben.
Vond de S7 (Edge) geen high-end uitstraling hebben, integendeel, en die werden het dus ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
mucuracat schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:23:
[...]
Hallo.. men koopt auto's voor tonnen en er komen terugroep akties..
A klasse Mercedes werd zelfs aangepast na praktijk test.
Precies. Het kan gebeuren dat er fouten in een product zitten (ongeacht de prijs), maar los het goed op. Terugroepacties voor getroffen series (zodat je zelf een moment kunt kiezen dat je je telefoon kwijt bent), ipv dat hij random uit valt.
En het repareren, zorg dat het dan gerepareerd is, en niet 2 maanden later nog een keer voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
En het laatste nieuws over LG Security Bulletin:

droidapp.nl
androidplanet.nl

[ Voor 25% gewijzigd door Nevil op 12-06-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
knakworst schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:01:

Dynafix repareert sowieso geen LG toestellen, die gaan allemaal naar de externe reparatiedienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

yannickie111 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Precies. Het kan gebeuren dat er fouten in een product zitten (ongeacht de prijs), maar los het goed op. Terugroepacties voor getroffen series (zodat je zelf een moment kunt kiezen dat je je telefoon kwijt bent), ipv dat hij random uit valt.
En het repareren, zorg dat het dan gerepareerd is, en niet 2 maanden later nog een keer voor komt.
Helemaal mee eens dat dit allemaal kan gebeuren met welk product dan ook. Het is inderdaad de afwachtende houding van LG die dit onacceptabel maakt. Mijn toestel heeft een paar maanden last gehad van spontane reboots voordat hij 100% bootloop had. Daarnaast gebeuren dit soort dingen als je in het buitenland zit. En reparatiedoorlooptijd is 1-2 weken. Voor een bekend probleem waar 505 en 506 vrijwel 100% last van lijkt te krijgen, had er een andere oplossing uitgevoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Brad Pitt schreef op zondag 12 juni 2016 @ 08:43:
[...]

Vond de S7 (Edge) geen high-end uitstraling hebben, integendeel, en die werden het dus ook niet :)
Blijft heel weinig keuze over op het gebied van een high end Andoid smartphone. Ik heb geen idee wat ik voor toestel zou willen hebben ter vervanging van de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
westergas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:00:
Blijft heel weinig keuze over op het gebied van een high end Andoid smartphone. Ik heb geen idee wat ik voor toestel zou willen hebben ter vervanging van de G4.
Is erg lastig inderdaad. Heb een Mate 8 gekocht en ben daar waanzinnig tevreden over maar zal voor het grote merendeel van de mensen vanwege het formaat ook geen optie zijn. Gewoon een generatie overslaan dan, ja toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Is erg lastig inderdaad. Heb een Mate 8 gekocht en ben daar waanzinnig tevreden over maar zal voor het grote merendeel van de mensen vanwege het formaat ook geen optie zijn. Gewoon een generatie overslaan dan, ja toch :)
Idem. Na de LG G4 ben ik ook over naar de Mate 8. Nu wacht ik in spanning op het verschijnen van de Huawei P9 max.
Deze schijnt de Mate 8 weer overtreffen. Met name de dubbele camera schijnt fenomenaal te zijn. 6.2" scherm en in tegenstelling tot de kleinere formaten ook met een sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

[...]

Heb mijn toestel terug. Van het weekend even kijken wat voor software er nu op staat.

Omdat ik geen reserve toestel had liggen, heb ik een iPhone 6s gekocht. Nu (2 weken later) ben ik al gewend aan de snelheid en basisfuncties. Ga toch weer terug naar de G4 omdat ik die mooier vind.

Dit wordt mijn eerste toestel ooit die ik na een jaar niet ga vervangen, dus dat heeft LG wel goed gedaan met de G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Mr.Nash schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:28:
[...]

... Omdat ik geen reserve toestel had liggen, heb ik een iPhone 6s gekocht. ...
Yoo..

Had dan gelijk G4 gekocht met s/n boven 506 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Persoonlijk zou ik, als ik nieuw zou willen, voor de Oneplus 3 gaan nu. Erg mooie filosofie, ken eigenlijk vooral mensen die er gewoon tevreden mee zijn en gewoon garantie ook al gooi je er andere software op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Waah schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Persoonlijk zou ik, als ik nieuw zou willen, voor de Oneplus 3 gaan nu. Erg mooie filosofie, ken eigenlijk vooral mensen die er gewoon tevreden mee zijn en gewoon garantie ook al gooi je er andere software op.
Ja die heb ik ook zeker op mijn lijst staan (als enige haha :') ) maar dacht dat ie nog niet uit was. Is ook maar net uit zie ik(?)

Update...geen SD en verwijderbare batterij in de 1+3. Jammer...daar was ik met de G4 juist weer aan gewend geraakt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door westergas op 16-06-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
westergas schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:52:
[...]

Ja die heb ik ook zeker op mijn lijst staan (als enige haha :') ) maar dacht dat ie nog niet uit was. Is ook maar net uit zie ik(?)

Update...geen SD en verwijderbare batterij in de 1+3. Jammer...daar was ik met de G4 juist weer aan gewend geraakt ;)
Das inderdaad ook mijn enige nadeel. Maar gezien ik foto's gewoon naar Onedrive automatisch laat backuppen heb ik de verwijderbare SD-kaart minder nodig. Batterij gaat vaak toch wel 3 a 4 jaar mee, en dan vervang ik al lang weer :+ (meestal 2 a 3 jaar per telefoon).

400 euro high end voor ~700 euro die andere high-end moet kosten :+ dan weet ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
De story continues.
Rond 18:00 kreeg ik een smsje van T-mobile dat mijn telefoon weer terug in de shop is na reparatie (2e keer voor bootloop). Yes. Hup, op de fiets. Bevestigingsbriefje niet meer hoeven laten zien bij ophalen, want de medewerker kent me inmiddels.
Ik kom thuis, simkaart, batterij enz erin, opstarten.... En daar bleef het bij. Direct weer bootloop. MAAR HOE DAN LG?

Wat zijn "normale" procedures bij zo vaak falen van de fabrikant? Bij 3e keer voor hetzelfde probleem is nieuw toestel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

yannickie111 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:28:
De story continues.
Rond 18:00 kreeg ik een smsje van T-mobile dat mijn telefoon weer terug in de shop is na reparatie (2e keer voor bootloop). Yes. Hup, op de fiets. Bevestigingsbriefje niet meer hoeven laten zien bij ophalen, want de medewerker kent me inmiddels.
Ik kom thuis, simkaart, batterij enz erin, opstarten.... En daar bleef het bij. Direct weer bootloop. MAAR HOE DAN LG?

Wat zijn "normale" procedures bij zo vaak falen van de fabrikant? Bij 3e keer voor hetzelfde probleem is nieuw toestel toch?
Dat is echt zeer slecht nieuws.
Echt belachelijk...door dit soort berichten ga ik, ondanks dat ik een perfect werkende G4 heb, toch een ander toestel kopen. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik heb hem na bootloop problemen, na 13 dagen terug via Dr. Mobile. Totnutoe, so far so good.Nou maar hopen dat het niet terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:16
yannickie111 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:28:
De story continues.

https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
westergas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:25:
[...]
Dat is echt zeer slecht nieuws.
Echt belachelijk...door dit soort berichten ga ik, ondanks dat ik een perfect werkende G4 heb, toch een ander toestel kopen. }:|
Ja echt... Ik blijf op en neer aan het gaan naar de shop. Had beter de telefoon meteen in de shop kunnen testen, maar ja, je gaat er gewoon vanuit dat hij gerepareerd is....
Die had ik zelf ook al gevonden. Maar dat is meer een algemeen gebeuren. Daar wordt ook niet duidelijk genoemd, "2 keer repareren, 3e keer is nieuw toestel" bijvoorbeeld.

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die echt ervaring hebben met T-mobile/ LG hoe zij er mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Met LG en T-Mobile heb ik helaas geen ervaring met de garantie. Wel met Sony en Coolblue. Daar kreeg ik na een derde reparatie van mijn Xperia Z2 het aankoopbedrag terug. Hier moet je gewoon om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
cordonbleu schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:54:
Met LG en T-Mobile heb ik helaas geen ervaring met de garantie. Wel met Sony en Coolblue. Daar kreeg ik na een derde reparatie van mijn Xperia Z2 het aankoopbedrag terug. Hier moet je gewoon om vragen.
NA de 3e reparatie? Dus eerst 3 keer weg, (en weer terug), en dan bij de volgende faal geld terug?

Krijg je dat dan terug van coolblue (altijd goede service) of van sony?

Mijn G4 ligt in ieder geval weer bij T-mobile, wordt "gewoon" weer opgestuurd. Wordt er moedeloos van.

Mocht ik een nieuwe krijgen laat ik hem denk ik maar gewoon in de verpakking, en op zoek naar een andere telefoon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

yannickie111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:12:
[...]
Mocht ik een nieuwe krijgen laat ik hem denk ik maar gewoon in de verpakking, en op zoek naar een andere telefoon :'(
Nieuwe modellen hebben toch geen last meer van dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
westergas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:22:
[...]
Volgens mij niet (al dacht ik dat ook nadat het moederboard vervangen was). Die is nu al 2 keer vervangen, zeggen ze...
Op het formulier stond overigens ook "schram-rand" en "schram-scherm" aangevinkt. Wat raar is, want er zit nog niet het kleinste krasje op. (Wat ook de T-mobile medewerker vond.) Ook dat lijkt dus verdacht veel op een smerige indek-truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
yannickie111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:12:
[...]

NA de 3e reparatie? Dus eerst 3 keer weg, (en weer terug), en dan bij de volgende faal geld terug?

Krijg je dat dan terug van coolblue (altijd goede service) of van sony?

Mijn G4 ligt in ieder geval weer bij T-mobile, wordt "gewoon" weer opgestuurd. Wordt er moedeloos van.

Hij was twee keer gerepareerd (door Sony via Coolblue) en hierna nog steeds niet goed. Vervolgens heb ik een nieuwe Z2 gekregen, wat uiteraard zeer goede service is vanuit Coolblue. Echter was deze ook defect. Hierna heb ik van Coolblue mijn geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
En ja hoor.
Ik had niks moeten zeggen.
Ik heb nu ook het bootloop probleem met mijn g4..... sad
Alleen mijn bootloader is unlocked, dus ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen....
Wie heeft er ervaring mee. en kreeg hem gerepareerd terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

yannickie111 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Op het formulier stond overigens ook "schram-rand" en "schram-scherm" aangevinkt. Wat raar is, want er zit nog niet het kleinste krasje op. (Wat ook de T-mobile medewerker vond.) Ook dat lijkt dus verdacht veel op een smerige indek-truc.
Ik heb ook kras-scherm aangevinkt, terwijl hij echt pico bello is. Gelukkig in zelfde staat teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
coolbvrobin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:50:
En ja hoor.
Ik had niks moeten zeggen.
Ik heb nu ook het bootloop probleem met mijn g4..... sad
Alleen mijn bootloader is unlocked, dus ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen....
Wie heeft er ervaring mee. en kreeg hem gerepareerd terug?
Dit klinkt niet goed... Ik heb tot nu toe (bijna al een jaar) nog geen rare dingen of bootloop gehad, bootloader ook unlocked en best vaak diverse roms geflashed :p. Maar hoe ik het zo hoor begin ik ook wel bang te worden dat de mijne ooit een bootloop zal krijgen... Waren er nog rare voorvallen voordat hij in de bootloop schoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
knakworst schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:00:
[...]
Ik heb ook kras-scherm aangevinkt, terwijl hij echt pico bello is. Gelukkig in zelfde staat teruggekregen.
Dat is toch raar? Mocht er ergens tijdens de reparatie dus een kras op zitten dan zeggen ze gewoon "Ja, die zat er al op bij binnenkomst."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Raymond7 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:19:
[...]

Dit klinkt niet goed... Ik heb tot nu toe (bijna al een jaar) nog geen rare dingen of bootloop gehad, bootloader ook unlocked en best vaak diverse roms geflashed :p. Maar hoe ik het zo hoor begin ik ook wel bang te worden dat de mijne ooit een bootloop zal krijgen... Waren er nog rare voorvallen voordat hij in de bootloop schoot?
Niet echt. had geen rare problemen . had wel wat screen inburn. maar niks raars.
Haalde hem van de lader af. 10 seconde later kijk ik erop deed hij niks meer. accu erin en eruit.
En toen had ik bootloop probleem. soms blijft hij hangen tijdens opstarten en soms start hij door maar naar 10 sec valt hij uit
En ik kom helemaal niet in de recovery . dan herstart hij zodra ik yes klik.
Hoop voor je dat je het nooit gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Op zich ben ik blij met het toestel. Na mijn bootloopreparatie nog geen problemen gehad maar als ik ooit nog een keer dat probleem krijg dan neem ik nooit meer een LG. Of ze moeten ooit de LG G3310 uitbrengen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Zoals eerder gemeld in dit topic...je zou die bootloop moeten kunnen forceren aangezien LG geen preventieve actie onderneemt. Ben bang dat mijn telefoon er mee kapt op het moment dat het totaal niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
westergas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:22:
[...]

Maatje van me heeft 1 van februari dit jaar. Camera was kapot, opgestuurd, en teruggekomen met het bootloopprobleem... Toch wel vrij knap dat het toestel defecter retour komt dan hoe die opgestuurd is. Maar ja, dit probleem komt dus ook gewoon voor bij de nieuwe modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik vind het toch lastig te geloven dat LG dit bij de nieuwe batches niet opgelost zou hebben. Elke telefoon laten repareren moet ze toch ongelofelijk veel geld kosten, want je kan er van op aan dat elke G4 dit probleem dan vroeg of laat krijgt. En dat zullen er best een hele hoop zijn. Dan zorg je toch voor een aanpassing aan het moederbord waardoor het met nieuwe batches verholpen is lijkt mij? Dat lijkt mij een uiteindelijk goedkopere oplossing en ook betere voor mogelijk nieuwe klanten, gezien die er dan van op aankunnen dat het probleem bij nieuwe batches permanent verholpen is. Als dit namelijk gebeurd was, had ik nu met een G4 gelopen...

[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 19-06-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
cordonbleu schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:07:
Ik vind het toch lastig te geloven dat LG dit bij de nieuwe batches niet opgelost zou hebben. Elke telefoon laten repareren moet ze toch ongelofelijk veel geld kosten, want je kan er van op aan dat elke G4 dit probleem dan vroeg of laat krijgt. En dat zullen er best een hele hoop zijn. Dan zorg je toch voor een aanpassing aan het moederbord waardoor het met nieuwe batches verholpen is lijkt mij? Dat lijkt mij een uiteindelijk goedkopere oplossing en ook betere voor mogelijk nieuwe klanten, gezien die er dan van op aankunnen dat het probleem bij nieuwe batches permanent verholpen is. Als dit namelijk gebeurd was, had ik nu met een G4 gelopen...
Het leek mij ook dat het verholpen zou zijn, alleen dit ia notabene 1 van de laatste series en die vertoond helaas toch echt het bootloop probleem na reparatie van een heel ander probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Ja hoor, sinds gisteren ook de bootloop... Mijn vrouw heeft ook een G4, en zij heeft sinds vandaag de bootloop. We hebben dezelfde reeks serienummers.
Het lijkt wel alsof een timer op de toestellen staat.

Helaas is die van mij geroot. Toch lijkt het me bijzonder als LG het argument "geen reparatie bij unlocked" bootloader durft te gebruiken... En dan mijn gsm niet repareren, maar die van mn vrouw wel... :|

[ Voor 8% gewijzigd door Bhai op 19-06-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:49
Bhai schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:57:
Ja hoor, sinds gisteren ook de bootloop... Mijn vrouw heeft ook een G4, en zij heeft sinds vandaag de bootloop. We hebben dezelfde reeks serienummers.
Het lijkt wel alsof een timer op de toestellen staat.

Helaas is die van mij geroot. Toch lijkt het me bijzonder als LG het argument "geen reparatie bij unlocked" bootloader durft te gebruiken... En dan mijn gsm niet repareren, maar die van mn vrouw wel... :|
Hier ook sinds gisteren het bootloop probleem (505 serie). Gelukkig is mijn toestel niet unlocked en/of geroot dus zou dit gewoon onder garantie opgelost moeten worden.

Vanmorgen contact gehad met LG, ze gaven de tip om in ieder geval eerst nog een hard reset te proberen. Mocht dat niet werken dan aanbieden ter reparatie. Kon niet rechtstreeks, moest via de verkoper. Hebben jullie ook die ervaring of is er toch een moglijkheid om een stap over te slaan en het toestel rechtstreeks naar LG (of een andere partij die de reparatie uitvoert) te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
PatrickvL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:54:
[...]
Hier ook sinds gisteren het bootloop probleem (505 serie). Gelukkig is mijn toestel niet unlocked en/of geroot dus zou dit gewoon onder garantie opgelost moeten worden.

Vanmorgen contact gehad met LG, ze gaven de tip om in ieder geval eerst nog een hard reset te proberen. Mocht dat niet werken dan aanbieden ter reparatie. Kon niet rechtstreeks, moest via de verkoper. Hebben jullie ook die ervaring of is er toch een moglijkheid om een stap over te slaan en het toestel rechtstreeks naar LG (of een andere partij die de reparatie uitvoert) te sturen?
Een hard reset? In mijn geval komt de G4 van T-mobile, in zo'n shop (en bij 99% van de andere verkopers denk ik) kunnen ze helemaal niets, behalve telefoon opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:53
Haha, en wat als je de telefoon hebt gekocht bij een firma waar de FIOD is binnengevallen en de zaak sluit?

Ik bedoel, ik heb nog geen bootloop of zo.
Maar wat als dit komt opzetten?

[ Voor 26% gewijzigd door Junkyxl op 20-06-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Junkyxl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:04:
Haha, en wat als je de telefoon hebt gekocht bij een firma waar de FIOD is binnengevallen en de zaak sluit?

Ik bedoel, ik heb nog geen bootloop of zo.
Maar wat als dit komt opzetten?
Dan kan je het lijkt mij direct opsturen naar LG. Klantenservice bellen en uitleggen.
Ik had ook gebeld en ze zeiden dat verkoper eerste contact is. Maar als die weg valt, is LG dat lijkt mij.

Mijn reparatie staat inmiddels op: Reparatie ETD - Reparatie gereed
Nu even afwachten totdat het naar Dynafix wordt verstuurd en die het weer naar mijn telefoonshop stuurt.
(vorige week dinsdag was de telefoon opgestuurd naar Dynafix)

[ Voor 4% gewijzigd door DNA_Saint op 20-06-2016 16:04 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

cordonbleu schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:07:
Ik heb een nieuw toestel gekocht in maart dit jaar. Ik weet niet welke serie (hoe kan ik dat zien?).
Nog geen 4 weken na levering had ik het bootloop probleem. Overigens door DrMobile netjes binnen 2 weken onder garantie gerepareerd.

Maar mijns inziens hebben recente toestellen er dus ook last van.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Andre21 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:24:
[...]

Ik heb een nieuw toestel gekocht in maart dit jaar. Ik weet niet welke serie (hoe kan ik dat zien?).
Nog geen 4 weken na levering had ik het bootloop probleem. Overigens door DrMobile netjes binnen 2 weken onder garantie gerepareerd.

Maar mijns inziens hebben recente toestellen er dus ook last van.
Achterklep open, batterij uithalen.. En zie serie en imei nummer.. Of doosje van telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

mucuracat schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Achterklep open, batterij uithalen.. En zie serie en imei nummer.. Of doosje van telefoon
Serienummer begint met 601..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Andre21 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Serienummer begint met 601..
Zou geen bootloop probleem moeten geven.
501 tm 506 zijn de boosdoeners..
Maar alles onder voorbehoud he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:54:

Heb je hier bronnen van die dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
Mijn 511 is ook vastgenaaid. Dus 501-506 is het zeker niet. Moet hem nog steeds opsturen

En 6xx ook dus

https://www.reddit.com/r/..._lg_g4_with_bootloop_600/

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 22-06-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:05:
[...]

Heb je hier bronnen van die dat bevestigen?
o, dan zou je hele forum moeten doorspitten..her en der waren linkjes en berichten van andere gebruikers.
Nu lees ik dus hierboven dat ook boven 600 serie bootloops zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

mucuracat schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:54:
[...]

Zou geen bootloop probleem moeten geven.
Maar alles onder voorbehoud he :9
Nou wel dus...

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zucht,

De gyro in mijn G4 heeft het opgegeven. Beeldscherm wil niet meer roteren met rotation on en als ik de Motion Sensor calibration doe, blijft hij aangeven dat de telefoon niet op een flat surface ligt.

Reparatie dan maar aanvragen :X

Edit: lol, een paar keer een zachte tik op de tafel en het werkt weer. Denk dat de sensor vast zat :')

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 23-06-2016 11:38 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Notna schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:33:
Zucht,

De gyro in mijn G4 heeft het opgegeven. Beeldscherm wil niet meer roteren met rotation on en als ik de Motion Sensor calibration doe, blijft hij aangeven dat de telefoon niet op een flat surface ligt.

Reparatie dan maar aanvragen :X

Edit: lol, een paar keer een zachte tik op de tafel en het werkt weer. Denk dat de sensor vast zat :')
Een tik onder de camera wil ook helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Kreeg bericht van dynafix...... word niet gemaakt binnen de garantie...
Die k@%$# stuurde zelfs foto's erbij van het scherm en bootloader unlocked omcirkeld
Nooooooit meer een LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

coolbvrobin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:31:
Kreeg bericht van dynafix...... word niet gemaakt binnen de garantie...
Die k@%$# stuurde zelfs foto's erbij van het scherm en bootloader unlocked omcirkeld
Nooooooit meer een LG
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Wellicht de moeite waard om er werk van te maken. Ga ik wel doen igg, mocht het zo ver komen. Mijn bootloader is wel locked maar ik heb root en een custom rom (geflashed via Flashfire) dus ik hoop dat ze daar niet op letten. Nog geen bootloop btw *klopt af*.

Ben zelf over gestapt naar een Nexus 6P...schijnt dat Huawei/Google niet moeilijk doet bij een hardware fout bij unlocked toestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door westergas op 28-06-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
westergas schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:28:
[...]
Mijn bootloader is wel locked maar ik heb root en een custom rom (geflashed via Flashfire)
Hoe heb jij dat gedaan? en dan met name root verkrijgen zonder je bootloader te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Fabske schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:31:
[...]
Hoe heb jij dat gedaan? en dan met name root verkrijgen zonder je bootloader te unlocken.
Dat weet ik niet meer. Maar ik heb het even voor je gegoogled ;)

Edit: Dit kon alleen op lolipop als ik me niet vergis. Nooit geupdate naar MM vanwege root enz.

[ Voor 12% gewijzigd door westergas op 28-06-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
westergas schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:52:
[...]

Dat weet ik niet meer. Maar ik heb het even voor je gegoogled ;)

Edit: Dit kon alleen op lolipop als ik me niet vergis. Nooit geupdate naar MM vanwege root enz.
Ik zit op MM, daar zit het probleem :)
Ik dacht misschien heb jij een manier gevonden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe forceer je de bootloop dan? Vind het schandalig dat je met een tikkende tijdbom zit en er niets aan gedaan wordt. Auto's krijgen ook een terugroepactie. Voor mijn geen LG meer. Blijven alleen Samsung en Nokia nog over.

Als de garantie dus voorbij is van je LG G4 dan is er een laatste redmiddel met een bootloop:
http://forum.xda-develope...-yor-garantie-lg-t3404621
Zo lees je dus ook vanwege een losse connectie welke na verloop van tijd optreedt.
YouTube: LG G4 boot loop temp fix.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ander nieuws dan bootloop: nieuws: Consumentenbond vraagt ACM om T-Mobiles 'providerupdates' te onderzoeken

En weer naar het belangrijkste omtrent de G$, bootloops:
Mijn heb ik 2 uur geleden weer opgehaald bij T-mobile, na de 3e reparatie vanwege een bootloop (tussen de 2e en 3e reparatie zat letterlijk geen minuut, meteen bij 1e keer opstarten loopte hij alweer).

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met meer dan 3 reparaties? Of is LG het na 3 keer ook wel beu en geven ze alsnog een nieuwe?
Ik hoop dat mijne nu prima blijft werken, anders ben ik er echt wel helemaal klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Nevil schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:41:
En het laatste nieuws over LG Security Bulletin:

droidapp.nl
androidplanet.nl
Het bovenstaande leidde tot de eerste uitgave van "LG Mobile Security Maintenance Releases" van de maand mei 2016. Inmiddels zijn de maanden juni en juli aan de lijst toegevoegd. Maar nog steeds geen enkel spoor van een security update. :(

Zie deze link en dan klikken op tabblad "LG Security Bulletins".

En via de nederlandse website is de laatste update voor LG G4 inderdaad van januari 2016 met de versie V20a. |:(

Halen we versie Android Nougat nog wel? Dit valt immers binnen de updateperiode van 18 maanden (of was het toch 24 maanden?). :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:49
PatrickvL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Vorige week dinsdag mijn telefoon laten ophalen door dynafix. Vandaag de telefoon netjes verpakt en in goede staat teruggekregen. Volgens de bon die er bij zat hebben ze onder garantie een onderdeel vervangen, wat dat onderdeel is staat er helaas niet bij. De telefoon doet het weer prima, hopelijk blijft dat zo. Na alle 'horrorverhalen' over dynafix ben ik blij met deze positieve ervaring met dit bedrijf. Maar toch hoop ik voorlopig geen beroep meer op ze te hoeven doen.

P.S. Na een weekje met een Huawei Y300 is het met de G4 toch wel weer genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Volgens mij word ik de hele dag achtervolgd door Frans Bauer met bananasplit camera's...
Gister mijn telefoon dus voor de 4e keer opgehaald na bootloop reparatie, T-mobile heeft me beloofd dat het een "multireparatie" zou worden. Hierbij wordt er "extra goed" gekeken naar een oplossing (elke telefoon moet toch 100% werkend terug, of zie ik dat fout?). Hij deed het weer! (Vorige keer bij eerste keer opstarten meteen fout. Yes!
Een dag later, vanmiddag op het station, ineens BAM. Jahoor, weer bootloop.

T-mobile geeft als enige optie "gewoon weer opsturen", LG wijst op haar beurt naar T-mobile "probeer een andere T-mobile simkaart". Ik word er moedeloos van. Hoe krijg ik deze 2 faalbedrijven zover om gewoon et een echte oplossing te komen, als in: vergoeden van toestel of volledig nieuwe?
Pagina: 1 ... 34 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic