Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Nou fantastisch.. Ik heb mijn G4 nu bijna een maand en hij is zojuist overleden.
Ik zat in whatsapp en hij liep compleet vast. Batterij eruit en erin gedaan, maar mooi dat hij niet meer opstartte.

Nog een poosje aan de lader gehangen.. geen resultaat. Er brand geen lampje niks meer....

Mooi balen... Iemand dit al eens gehad?

Blender....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
MamaMouse schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:13:
[...]

Ik heb dus nu precies hetzelfde, zelfde smoesje van T-Mobile/Dynafix :..."Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel gebruik
maakt van software toepassingen die niet door de fabrikant geautoriseerd zijn. Dit valt niet binnen de garantievoorwaarden"...

Terwijl het overduidelijk een hardware probleem is (ondanks unlocked bootloader, draaide wel stock lollipop rom)

Wat is de volgende meest logische stap? zonder reparatie terug laten sturen en dan zelf rechtstreeks naar een ander reparatiecentrum in de hoop dat t daar wel binnen de garantie gerepareerd wordt?

Update: Denk dat ik contact ga opnemen met een paar instanties/organisaties/oid, kijken wat mn kansen zijn, en om info te verkijgen.

http://forum.xda-develope...fficially-admits-t3301629

officieel statement lg : http://www.androidauthori...em-hardware-fault-669603/

EU wetgeving zegt dat rooten/unlocken bootloader niet zou moeten lijden tot verlies garantie:
...
Ik heb net bericht van een instantie. Het blijkt dat de bewijslast bij mij ligt (het toestel is nl van mei 2015, en vanaf 6 mnd ligt de bewijslast bij de gebruiker).

Dat wordt dus een formele klacht via aangetekende brief of email (MET ontvangstbevestiging) sturen. Maar natuurlijk staan er geen emailadressen of klachten formulieren op de t-mobile website (tenzij ik niet goed heb gekeken); je wordt bij hen doorwezen naar het forum. (En natuurlijk moet je klant zijn bij T-Mobile om te kunnen registeren, met een T-Mobile sim/gsm nummer; wat ik niet heb).

Op het forum van T-Mobile staan meerdere reacties, dat ze het niet repareren, https://forum.t-mobile.nl...-g4-bootloop-issue-266116
Ik heb dezelfde ervaringen en reacties gehoord (telefonisch met T-Mobile) als de topicstarter in de vorige link.

Pas na een formele klacht bij de verkoper, en je komt er samen niet uit, kan ik de geschillencommissie inschakelen. En dan is het nog maar duimen draaien.

Er is een ondeugdelijk product verkocht. En als het bekende bootloop probleem echt alleen aan een 'unlocked bootloader' had gelegen, dan hadden ALLEEN toestellen met een unlocked bootloader er last van gehad, En iedereen hoeft maar hier te kijken of bij XDA dat die NIET het geval is!

Het lijkt mij dus uitgesloten dat een unlocked bootloader dit specifieke hardware probleem veroorzaakt.

En ik zal ook een second opinion aanvragen, maar helaas ken ik geen bedrijven die dit kunnen en mogen. Iemand?

Edit: zijn er uberhaupt gevallen bekend waarbij een 'unlocked bootloader' (ge-unlocked via officiele kanalen) een hardware defect heeft veroorzaakt met deze grootte? (maakt niet uit welk merk of bouwjaar smartphone)

https://www.consumentenbo...e/binnen-garantietermijn/
https://www.consumentenbo...hten/geschillencommissie/
https://www.consumentenbo...hten/klagen-bij-verkoper/

[ Voor 7% gewijzigd door MamaMouse op 06-04-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

En hoe is dat bij jou afgelopen? Wat was er defect?

Blender....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Andre21 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:25:
[...]

Hij zegt niet dat hij dat probleem heeft gehad. Hij bevestigt alleen dat iemand dat probleem heeft gehad... _/-\o_ >:)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Andre21 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:25:
Niet zelf meegemaakt maar heb aan de info uit dit topic veel gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
MetalManic schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:25:
Hij is terug van dynafix. Hij werkt erg lekker. Fijn dat het zwaard van damocles ook weg is en de angst voor een bootloop ook :-) echter, smart bulletin is ook weg. Je kan het uit en aan zetten onder weergave/ homescreen maar dat werkt niet. Het blijft gewoon weg. Iemand een idee of gehoord over iets soort gelijks??
Nog maar eens de vraag, herkent iemand dat smart bulletin kan verdwijnen? Ik kan het met geen mogelijkheid terugkrijgen. Ik mis het niet onwijs maar wil gewoon niet dat het toestel dingen doet uit zichzelf. Ik wil zelf bepalwn of ik smart bulletins gebruik of niet. Het rare is, als ik bv een overzicht van mn homescreens bekijk dan zie ik m wel staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MamaMouse schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:09:
[...]
Er is een ondeugdelijk product verkocht. En als het bekende bootloop probleem echt alleen aan een 'unlocked bootloader' had gelegen, dan hadden ALLEEN toestellen met een unlocked bootloader er last van gehad, En iedereen hoeft maar hier te kijken of bij XDA dat die NIET het geval is!

Het lijkt mij dus uitgesloten dat een unlocked bootloader dit specifieke hardware probleem veroorzaakt.
Wellicht niet door de unlocked bootloader maar het hoe ga je de werking van je smartphone garanderen als er (mogelijk) software van derden op wordt gezet? Misschien kan dat wel maar dat gewoon niet doen is ten eerste al de gemakkelijker weg. dat is o.a. te vinden op de site van LG
Ik denk dat dat niet veel anders is dan dat bijvoorbeeld Nespresso geen garantie verleent als je een ander merk cups gebruikt en dat wellicht idem voor printers met alternatieve cartridges etc maarja wel balen natuurlijk.

Helaas is de gemiddelde smartphone en tablet zo gesloten tov een pc maar vind het toch positief dat een fabrikant wel de mogelijkheid bied om er een andere rom op te zetten ondanks dat dat je garantie kost.
Soms gaat dat mis, zit je met een bricked apparaat of misschien kan een onderdeel onbruikbaar worden.
Blijkbaar kan dat zoals ftdi dat eens bewust deed: Driver-update maakt namaakchips voor usb-naar-seriële-poort onbruikbaar. Ik vind dat een risico dat er helaas bij hoort maar denk dat menigeen zal proberen dat onder garantie hersteld te krijgen; goeden lijden onder de kwaden dus beperkingen qua coulance.

Zelf heb ik m'n g4 (leather brown) nu een week als opvolger van m'n nexus 5. Uit de doos stond er Android 6 op en er was naast de achterklep met leer nog een van plastic meegeleverd; niet verwacht maar kan van pas komen. Stock android 6 gewend zijnde vind ik de versie van lg niet tegenvallen. De volume regeling met een bluetooth koptelefoon (jbl e50bt) werkt een stuk beter met nu weer volledig bereik itt de nexus 5 waarbij het minimum volume nog redelijk luid was. Ook is er (net als met een iphone) een accu indicatie voor het bluetooth apparaat.
Wat dat betreft heb ik nog geen redenen er een andere rom op te zetten maar de update support vind ik over het algemeen wel een nadeel van android. Zelfs met een nexus lijkt dat nog eerder te stoppen dan met een iphone. M'n oude galaxy tab 10.2 draait echter ook android 6 en ook een oude Sony heb ik voor de lol nog lange tijd van nieuwe roms voorzien dus met enige community support is er wel veel mogelijk.

Mijn nexus heb ik een paar keer van een nieuw scherm voorzien, al heb wel het idee dat het vervangende onderdeel minder degelijk was, maar bij de g4 lijkt dat klusje net zo gemakkelijk en dat vind ik echt wel een pre. Ik wil er niet overdreven voorzichtig mee zijn en soms zit het tegen.
Misschien nog eens kijken voor een extra accu en losse lader. Die gewoon verwisselen kan soms wel eens handiger zijn een de powerbank of lader aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
bite schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:50:
[...]

Wellicht niet door de unlocked bootloader maar het hoe ga je de werking van je smartphone garanderen als er (mogelijk) software van derden op wordt gezet? Misschien kan dat wel maar dat gewoon niet doen is ten eerste al de gemakkelijker weg. dat is o.a. te vinden op de site van LG
Ik denk dat dat niet veel anders is dan dat bijvoorbeeld Nespresso geen garantie verleent als je een ander merk cups gebruikt en dat wellicht idem voor printers met alternatieve cartridges etc maarja wel balen natuurlijk.
Ik heb altijd ook de LG stock rom gedraaid :-) Lollipop, het enige waarom ik de bootloader unlocked heb is om Xposed te kunnen draaien, met een goede hosts file (adblock). :-) Ik ben ook altijd wel tevreden geweest met de stock rom van LG (ik heb ook de G Pad 8.3 tablet van LG).

Ik heb ook een Moto G XT1039 ge-unlocked liggen, die heeft nergens last van. Die werkt nog steeds naar behoren (zoals het hoort), en nog wel meer smartphones die allemaal ge-unlocked zijn. Ik heb sinds 1999 al een PDA/smartphone gehad, maar ik ben nog nooit deze problemen tegengekomen zoals het bootloop probleem van de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
R3NC0N schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:18:
Okay dan. Fijne situatie zit ik nu in.

Het toestel is ongevraagd terug gestuurd, terwijl er allemaal conversaties liepen met Mobiel.nl en de RMA-afdeling. Ik heb nu die 40 euro "onderzoekskosten" betaald (pakketje kwam terug onder rembours), omdat ik bang ben dat het toestel anders nergens te bekennen is.

Ik had deze mail gestuurd: http://pastebin.com/0wyKPcvV

Vervolgens kreeg ik de volgende reactie van Mobiel.nl terug:

[...]

Ik ga het toestel dan ook wéér opsturen, dit keer naar Mobiel.nl ipv direct naar Dynafix. Gelukkig is het opsturen nu gratis ivm antwoordnummer, maar nog steeds niet heel fijn dit.
Update! Gisteren mijn telefoon retour ontvangen, gerepareerd en wel. Ik ga nog even mailen over de onderzoekskosten van de eerste keer opsturen, deze had ik namelijk niet hoeven betalen.
Het lijkt alsof er een klein krasje op het glas van de camera op de achterkant bijgekomen is, maar dit kan ik niet bewijzen aangezien ik daar helaas geen foto van had gemaakt. Daarnaast vind ik het iets teveel moeite om hem weer 2 weken kwijt te zijn voor een minimaal krasje dat niet op de foto's te zien is.

Na 2,5 maand heen en weer bellen heb ik nu dus wel een functionerend toestel. De mensen die in hetzelfde bootje zaten: gewoon door blijven zeuren, je hebt immers recht op reparatie bij een hardware-defect buiten jouw schuld om, ook al is je toestel geroot.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
R3NC0N schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:39:
[...]

Update! Gisteren mijn telefoon retour ontvangen, gerepareerd en wel. Ik ga nog even mailen over de onderzoekskosten van de eerste keer opsturen, deze had ik namelijk niet hoeven betalen.
Het lijkt alsof er een klein krasje op het glas van de camera op de achterkant bijgekomen is, maar dit kan ik niet bewijzen aangezien ik daar helaas geen foto van had gemaakt. Daarnaast vind ik het iets teveel moeite om hem weer 2 weken kwijt te zijn voor een minimaal krasje dat niet op de foto's te zien is.

Na 2,5 maand heen en weer bellen heb ik nu dus wel een functionerend toestel. De mensen die in hetzelfde bootje zaten: gewoon door blijven zeuren,je hebt immers recht op reparatie bij een hardware-defect buiten jouw schuld om, ook al is je toestel geroot..
Kleine nuance, in dit geval ja.
Heb je een barst in je scherm kan je gerust naar je garantie fluiten als je toestel in de bootloop terecht komt. ;)

Goed om te horen dat je je toestel terug hebt in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Brad Pitt schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:32:
[...]

Niet zelf meegemaakt maar heb aan de info uit dit topic veel gehad!
Even voor de duidelijkheid. Ik heb geen last gehad van het bootloop probleem. Mijn toestel is ook nog maar 3 weken oud. Serienummer begint met 610xxx.

Mijn probleem is dat hij vast liep, alleen nog uit ging door de batterij eruit te halen en daarna nooit meer aan ging. Hij laad niet eens op. Hij is hartstikke dood. Dat lijkt me wat anders dan het bootloop probleem.
Toestel is inmiddels opgehaald voor reparatie.

Blender....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
R3NC0N schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:39:
[...]Het lijkt alsof er een klein krasje op het glas van de camera op de achterkant bijgekomen is, maar dit kan ik niet bewijzen aangezien ik daar helaas geen foto van had gemaakt. Daarnaast vind ik het iets teveel moeite om hem weer 2 weken kwijt te zijn voor een minimaal krasje dat niet op de foto's te zien is.
mocht je de kras toch storend vinden, voor 5 euro ofzo heb je de knoppen behuizing plus lens cover
heb ik bij mij ook vervangen omdat ik bij nader inzien mijn witte toch in een zwarte wilde omtoveren
(met leren achterkant, los besteld)

vervangen is een klusje van een paar miniten

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
JarlSX schreef op donderdag 07 april 2016 @ 01:06:
[...]

mocht je de kras toch storend vinden, voor 5 euro ofzo heb je de knoppen behuizing plus lens cover
heb ik bij mij ook vervangen omdat ik bij nader inzien mijn witte toch in een zwarte wilde omtoveren
(met leren achterkant, los besteld)

vervangen is een klusje van een paar miniten
Voor 5 euro kom ik m niet tegen. Wel voor 35. Maar fijn dat dit goedkoop te vervangen is want het glas van mijn camera is gisteren gesneuveld... Dus als je de site hebt waar ie 5 euro is hoor ik het graag! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
MetalManic schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:07:
[...]

Voor 5 euro kom ik m niet tegen. Wel voor 35. Maar fijn dat dit goedkoop te vervangen is want het glas van mijn camera is gisteren gesneuveld... Dus als je de site hebt waar ie 5 euro is hoor ik het graag! _/-\o_
http://www.ebay.com/itm/G...744665:g:lQQAAOSwd0BV2rU3

of met knoppen: http://www.ebay.com/itm/F...m:mTKE17MAxUG9d3PSKO9mb_w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik heb m inderdaad ook van eBay, versie met knoppen, was dus iets meer dan 5 euro maar zeker geen 35

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 22:48
Paar weken terug ook bootloop probleem gehad. Toestel volledig origineel, locked bootloader.
Gelukkig bevriend met iemand bij tmobile dus direct een swap uit laten voeren.
Helaas wel weer een met serienummer van vorig jaar.

Weinig vertrouwen meer in dit toestel eerlijk gezegd, gisteren aanbod gehad deze om te ruilen voor een galaxy S6 64GB. Denk dat ik daar maar voor ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:41

rara-avis

hello human.

ik heb gelukkig het bootloopprobleem nog niet gehad... mijn serienummer begint met 601 dus ik hoop dat het daar niet meer in zit.
maar als je de reactie leest van LG van een pagina terug ofzo dan hebben ze het vast niet opgelost >.>

haha, dit is misschien een super domme vraag maar...
soms als ik pagina's load in firefox op mijn LG G4 dan hoor ik hem duidelijk zoemen.
het is ook alleen op die momenten, als hij heel druk bezig is (neem ik aan).
dit is zeker normaal? heeft iedereen dat met dit toestel?

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rara-avis schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:49:
dit is zeker normaal? heeft iedereen dat met dit toestel?
Toestel is hier, uiteraard, 100% stil tijdens al zijn (zware) taken. Hou hem echter niet op 1cm van het oor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis

rara-avis

hello human.

Brad Pitt schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:55:
[...]

Toestel is hier, uiteraard, 100% stil tijdens al zijn (zware) taken. Hou hem echter niet op 1cm van het oor :)
hmmm okay. vreemd!
ik kon er ook al niks over vinden op google, misschien doet firefox gewoon iets raars met het toestel.
nou ja, zolang alles nog werkt zal ik me er maar niet te veel druk over maken.
bedankt!

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Wie heeft op zijn g4 ubuntu als os geinstalleerd? Lijkt me fijn maar kan voor de g4 niet de ubuntuversie en handleiding vinden. Zijn er hier mensen die meer into ubuntu zijn en me op weg kunnen helpen met een betrouwbare link? Wat ik nu begrijp is het flashen van ubuntu niet anders dan hetv flashen van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
MetalManic schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:45:
Wie heeft op zijn g4 ubuntu als os geinstalleerd? Lijkt me fijn maar kan voor de g4 niet de ubuntuversie en handleiding vinden. Zijn er hier mensen die meer into ubuntu zijn en me op weg kunnen helpen met een betrouwbare link? Wat ik nu begrijp is het flashen van ubuntu niet anders dan hetv flashen van een custom rom.
Ik was onlangs hetzelfde aan het opzoeken maar volgens mij is het niet mogelijk. Ik hoor het graag mocht het wel kunnen ;-)

Via deze link zie je dat de G4 niet ondersteund wordt: https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

MamaMouse schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:03:
[...]

Ik heb altijd ook de LG stock rom gedraaid :-) Lollipop, het enige waarom ik de bootloader unlocked heb is om Xposed te kunnen draaien
Kan toch ook zonder unlocked bootloader? Heb hier ook root en een custom rom en heb de bootloader nooit unlocked. Paar weken geleden gedaan met flashfire.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
westergas schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:31:
Kan toch ook zonder unlocked bootloader? Heb hier ook root en een custom rom en heb de bootloader nooit unlocked. Paar weken geleden gedaan met flashfire.
Alleen een Nandroid backup terugzetten is met een locked bootloader wat lastig. En zonder TWRP is rommelen met een telefoon niet zo'n succes / erg onverstandig, imho :)

D.w.z., op de hardwarematige knoppies-indrukken-om-naar-TWRP-te-gaan manier hè :P

Zie ook deze thread voor Flashfire gebeuren m.b.t. de G4.

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 11-04-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17
Heb nu sinds een paar dagen het probleem (ook al wel eerder hier aangegeven) dat mijn batterij niet meer helemaal vol laad met de standaard lader en kabel die bij de telefoon geleverd zijn.
Hij laad soms tot 45% of 66% of 75% door, maar niet meer tot 100%.

Nu las ik dat iemand zei dat het aan de usb kabel zou liggen.
Alleen was een andere kabel dan de oplossing?
Het is natuurlijk vreemd dat hij wel tot een bepaald percentage laad met de 'kapotte' kabel en niet tot 100%.

Heb wel een Anker snellader en die laad wel tot 100% door.
Alleen deze lader zit standaard in mijn werkt tas en niet op mijn slaapkamer.

Dus is het zo simpel door alleen de USB kabel te vervangen of is er wat mis met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:57

knakworst

Get more sats!

Het is in ieder geval iets wat je kan proberen om het één en ander uit te sluiten. Dus: probeer andere USB kabel, probeer zelfde USB kabel op de Anker lader, dan weet je op een gegeven moment waar het aan ligt. Toestel lijkt onwaarschijnlijk, met andere lader laadt hij dus wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17
knakworst schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:02:
Het is in ieder geval iets wat je kan proberen om het één en ander uit te sluiten. Dus: probeer andere USB kabel, probeer zelfde USB kabel op de Anker lader, dan weet je op een gegeven moment waar het aan ligt. Toestel lijkt onwaarschijnlijk, met andere lader laadt hij dus wel op.
Vannacht andere kabel (van snellader) gebruikt in de originele lader en nu wel weer 100%.
Dus blijkbaar toch de kabel ja.

Wel vreemd al zeg ik hetzelf, zou verwachten dat een kabel laad of niet.
En niet 'maar' tot een bepaalde percentage.

Maar ja, probleem opgelost in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 05:34
Afgelopen donderdag kreeg ik dan ook last van het bekende probleem. Telefoon bevroor waarna die opnieuw opstartte en in het opstartscherm bleef hangen. Na ongeveer 10 minuten de accu verwijderd en weer teruggeplaatst. Daarna deed de G4 niets meer, lijkt ook niet op te laden.
Vrijdag naar Coolblue gebracht. Hoop dat ik mn toestel weer snel terug heb. Iemand ervaring hiermee bij Coolblue?

Eigenlijk wel blij dat het nu gebeurd, want ik was er toch al op aan het wachten. Hierna verlost van de onzekerheid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Laatst online: 15-09 16:38
Cxxxx71 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:07:
Afgelopen donderdag kreeg ik dan ook last van het bekende probleem. Telefoon bevroor waarna die opnieuw opstartte en in het opstartscherm bleef hangen. Na ongeveer 10 minuten de accu verwijderd en weer teruggeplaatst. Daarna deed de G4 niets meer, lijkt ook niet op te laden.
Vrijdag naar Coolblue gebracht. Hoop dat ik mn toestel weer snel terug heb. Iemand ervaring hiermee bij Coolblue?

Eigenlijk wel blij dat het nu gebeurd, want ik was er toch al op aan het wachten. Hierna verlost van de onzekerheid toch?
Mijn ervaringen met Coolblue zijn wel goed over het algemeen.

Het lijkt er op dat ik vanmiddag ook bij ze langs mag. Ik mijn G4 nu sinds 30 juni. Altijd goed gewerkt. Geen rare problemen. Vanmorgen ook nog gebruikt. Ik rij met de kids naar zwemles en pak daar weer mijn telefoon. Niks doet het meer. Reboot, hardware reboot, power up, niks, met charger, zonder charger, ook niks.

Heb vorig jaar in augustus nog een barstje in scherm gehad, dus ze zullen vast moeilijk doen over garantie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Raindeer schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:53:
[...]

Het lijkt er op dat ik vanmiddag ook bij ze langs mag. Ik mijn G4 nu sinds 30 juni. Altijd goed gewerkt. Geen rare problemen. Vanmorgen ook nog gebruikt. Ik rij met de kids naar zwemles en pak daar weer mijn telefoon. Niks doet het meer. Reboot, hardware reboot, power up, niks, met charger, zonder charger, ook niks.

Heb vorig jaar in augustus nog een barstje in scherm gehad, dus ze zullen vast moeilijk doen over garantie :'(
De mijne is voor reparatie naar dynafix gegaan voor het bootloopprobleem. Dynafix is toch wel 1 van de moeilijkere partijen die garantie problemen moeten oplossen. Mijn toestel heeft 7 maanden ervoor ook door een third party een nieuw scherm gekregen. Gelukkig werd er door Dynafix niet moeilijk gedaan en is de juiste reparatie gratis uitgevoerd.

Mijn toestel roteert de laatste dagen vrij moeizaam. Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb de standaard Launcher vervangen door home ux 4.0. Nadat ik dat gedaan heb bleek deze echter niet compatible met de ui versie van de g4. Die draait alleen op de ui versie (ux 5.0) van de g5. Beetje jammer. Standaard Launcher is dus niet meer te gebruiken. Tijd om te rooten denk ik...

[ Voor 15% gewijzigd door MetalManic op 19-04-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
https://forum.t-mobile.nl...pdates-266484/index1.html

Misschien interessant voor degenen die ook last hebben van de T-mobile customization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tot die tijd gewoon rooten en al die crap verwijderen and be done widdit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Weet iemand waar ik de originele ui van de g4 kan downloaden en zonder root kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:29:
Weet iemand waar ik de originele ui van de g4 kan downloaden en zonder root kan installeren?
Kan niet, systemui.apk is alleen met root benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:31:
[...]

Kan niet, systemui.apk is alleen met root benaderbaar.
De launcher bedoel ik... Ik noemde het verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:55
Mijn LG G4 bootloopt ook sinds gisteren :( Tijd om hem op te sturen ben ik bang.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Brad Pitt schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:24:
[...]

Alleen een Nandroid backup terugzetten is met een locked bootloader wat lastig. En zonder TWRP is rommelen met een telefoon niet zo'n succes / erg onverstandig, imho :)

D.w.z., op de hardwarematige knoppies-indrukken-om-naar-TWRP-te-gaan manier hè :P

Zie ook deze thread voor Flashfire gebeuren m.b.t. de G4.
Ik heb die thread een beetje door gebladerd maar kom niet zo snel issues tegen. Bij mij is het gelukt iig maar ik heb dus geluk gehad? Risico op brick oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
westergas schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:25:
[...]
Bij mij is het gelukt iig maar ik heb dus geluk gehad? Risico op brick oid?
Nee hoor, ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten nu :) Risico brick is niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRico
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 13:06
Is het een goede keus om nu de LG G4 te kopen? Na een paar reacties's te hebben gelezen, en een nieuwe telefoon nodig heb (nadat mijn note 3 neo overheated is geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonRico schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:25:
Is het een goede keus om nu de LG G4 te kopen? Na een paar reacties's te hebben gelezen, en een nieuwe telefoon nodig heb (nadat mijn note 3 neo overheated is geworden).
Je hebt kans op bijvoorbeeld een bootloop probleem bij de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRico
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:04:
[...]

Je hebt kans op bijvoorbeeld een bootloop probleem bij de G4.
Ik heb zelf ook al eens een bootloop gehad met mijn nu kapotte note 3 neo. Heb het zelf opgelost via odin. Als de g4 een bootloop krijgt is het dan ook op te lossen via odin? En is het bootloop probleem erg groot? Ben benieuwd want de g4 lijkt me qua specificaties top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

DonRico schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:07:
[...]

Ik heb zelf ook al eens een bootloop gehad met mijn nu kapotte note 3 neo. Heb het zelf opgelost via odin. Als de g4 een bootloop krijgt is het dan ook op te lossen via odin? En is het bootloop probleem erg groot? Ben benieuwd want de g4 lijkt me qua specificaties top.
Ik zou zeggen lees de laatste paar pagina's van dit topic even door...
Heeft vooral betrekking op de eerste productie batches zoals het er nu naar uit ziet.

Verder prima toestel met mooi scherm en top camera, ik ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DonRico schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:07:
Als de g4 een bootloop krijgt is het dan ook op te lossen via odin?
Nee, is een hardware failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRico
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:13:
[...]

Nee, is een hardware failure.
Hmm.. Kan je die hardware failure zelf ook oplossen? Of moet je hem dan opsturen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
DonRico schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:18:
[...]

Hmm.. Kan je die hardware failure zelf ook oplossen? Of moet je hem dan opsturen? Alvast bedankt :)
Dan moet je hem opsturen :-(

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hoeft uiteraard niet persé, op XDA staat ook een thread om het zelf te doen.
Of dat verstandig is is een tweede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRico
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:20:
[...]

Hoeft uiteraard niet persé, op XDA staat ook een thread om het zelf te doen.
Of dat verstandig is is een tweede. :)
Ja ik heb het gezien :P
Ondanks de bootloop issues koop ik alsnog de G4 denk ik door de prijs-kwaliteitsverhouding.
En als de G4 toch in een bootloop komt vind ik het persoonlijk toch niet zo heel erg dat mijn bestanden zeg maar weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DonRico schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:27:
Ondanks de bootloop issues koop ik alsnog de G4 denk ik door de prijs-kwaliteitsverhouding.
En als de G4 toch in een bootloop komt vind ik het persoonlijk toch niet zo heel erg dat mijn bestanden zeg maar weg zijn.
SD kaartje er in, foto's daar op laten opslaan, eventueel de rest van de dingen die je wilt bewaren (Whatsapp plaatjes en zo) bijv. elke dag laten kopiëren naar de externe SD. Doe ik zelf ook. Als ie dan klettert en/of in een bootloop terecht komt heb je "al" je belanrijke data nog, minus maximaal één dag. Da's te overzien, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRico
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:30:
[...]

SD kaartje er in, foto's daar op laten opslaan, eventueel de rest van de dingen die je wilt bewaren (Whatsapp plaatjes en zo) bijv. elke dag laten kopiëren naar de externe SD. Doe ik zelf ook. Als ie dan klettert en/of in een bootloop terecht komt heb je "al" je belanrijke data nog, minus maximaal één dag. Da's te overzien, imho.
Heb zelf wel een sd kaart nog over van mijn note 3 neo :*)
Maar de kans dat de G4 in die bootloop terecht komt is neem ik aan zeer klein? Want 1 of 2 keer een bootloop vind ik niet erg. Ben van plan om hem komende week te gaan kopen. Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DonRico schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:32:
Want 1 of 2 keer een bootloop vind ik niet erg.
Nou da's mooi want je zal hem maar één keer hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRico
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:34:
[...]

Nou da's mooi want je zal hem maar één keer hebben! ;)
Bedankt voor je tijd om deze vragen te beantwoorden :) Overigens nog 1 vraagje..
Bij belsimpel bestellen is een goed idee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DonRico schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:36:
Bedankt voor je tijd om deze vragen te beantwoorden :) Overigens nog 1 vraagje..
Bij belsimpel bestellen is een goed idee? :P
http://tweakers.net/shopr...mpel-punt-nl/shopreviews/ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
De roteersensor heeft kuren. Soms draait ie niet. Ff tikje onder de camera en hij doet het weer. Beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Aiaiaiaiai... mn telefoon na bijna een jaar lang heel te hebben gehouden is hij vandaag toch op de grond gevallen waarbij mn glas voor de camera kapot is gegaan.

Enig idee of ik dit zelf kan repareren? Alleen het vierkante glaasje is gebarsten.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
Das volgens mij samen met de power knop te vervangen. Vrij simpel volgens mij.

Zie ook berichten in dit forum dd 7-4:
http://www.ebay.com/itm/F...m:mTKE17MAxUG9d3PSKO9mb_w

[ Voor 57% gewijzigd door MetalManic op 01-05-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Een tijde terug schreef ik hier over een gecorrumpeerde samsung SD kaart in mijn G4. Ik vreesde het ergste en dacht dat mijn G4 weer voor de 3e keer opgestuurd mocht worden. Een tijdje niet veel tijd gehad.
Afgelopen weekend een ander SD kaartje geprobeerd, en die werkt prima, de oude nog steeds niet. Wordt ook niet meer herkend door de pc. Het lijkt dus gelukkig toch gewoon een kapot SD kaartje te zijn, die gaat voor RMA naar de winkel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
wwwhizz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:36:
Mijn LG G4 bootloopt ook sinds gisteren :( Tijd om hem op te sturen ben ik bang.
DynaFix doet moeilijk over mijn garantie |:( Ik heb ze maar een vriendelijk mailtje gestuurd en hoop dat dat voldoende is. :|

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

wwwhizz schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:48:
[...]

DynaFix doet moeilijk over mijn garantie |:( Ik heb ze maar een vriendelijk mailtje gestuurd en hoop dat dat voldoende is. :|
Is je toestel geroot/bootloader unlocked?
Wat is de motivatie van Dynafix om het toestel niet onder garantie te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Je kan als merk toestellen (zelfs uit voorzorg) terugroepen en zonder problemen repareren. Wat je ook kan doen is bij een probleem dat 100% aan de hardware ligt, toch kijken of je de schuld niet ergens anders dan bij jezelf kunt schuiven.

Aan mensen die eerder een LG Gx hebben gehad; krijgt een ex-vlaggenschip met een update de software van het nieuwste vlaggenschip (dus de G5 ux naar de G4 in dit geval)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Franco10 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:39:
Je kan als merk toestellen (zelfs uit voorzorg) terugroepen en zonder problemen repareren. Wat je ook kan doen is bij een probleem dat 100% aan de hardware ligt, toch kijken of je de schuld niet ergens anders dan bij jezelf kunt schuiven.

Aan mensen die eerder een LG Gx hebben gehad; krijgt een ex-vlaggenschip met een update de software van het nieuwste vlaggenschip (dus de G5 ux naar de G4 in dit geval)?
De software tussen de G3 en de G4 vind ik persoonlijk niet zoveel verschillen. Ik denk persoonlijk wel dat de app drawer bij de G4 geeoon blijft, waar deze standaard bij de G5 weg is. Voor de rest verwacht ik weinig tot geen verschillen in de UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
G5 heeft ook gewoon app drawer met recente firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenVerweij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:47
Helaas is mijn G4 zaterdagavond ook begonnen met de bootloop. Het betreft een 505 serie, dus het zat er helaas wel aan te komen.. Vanmorgen verstuurd, gaat via Dynafix naar Teleplan (schijnt exclusief reparateur van LG te zijn..). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Brad Pitt schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:18:
G5 heeft ook gewoon app drawer met recente firmware :)
Nope, die is te installeren middels lg apps op het toestel. Stock zal de app drawer afwezig zijn op het toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nu met OTA update of in nieuwe firmware(s) gewoon standaard.

Maar whatever ook, offtopic plus imho onwijze downgrade tov G4 :)

[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 02-05-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
westergas schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:32:
[...]

Is je toestel geroot/bootloader unlocked?
Wat is de motivatie van Dynafix om het toestel niet onder garantie te repareren?
Ja, unlocked en geroot. Er staat geen argumentatie, maar ik vermoed dat.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Laatst online: 15-08 16:29
Mijn G4 verbreekt zo nu en dan de verbinding met wifi, vanwege "slechte internetverbinding". Dit doet hij ook als er verder geen GSM bereik is, bijvoorbeeld in het ziekenhuis. Een slechte internetverbinding vind ik nog altijd beter als geen internetverbinding, kan ik deze functie uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47

mucuracat

YES

Lexo schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:28:
Mijn G4 verbreekt zo nu en dan de verbinding met wifi, vanwege "slechte internetverbinding". Dit doet hij ook als er verder geen GSM bereik is, bijvoorbeeld in het ziekenhuis. Een slechte internetverbinding vind ik nog altijd beter als geen internetverbinding, kan ik deze functie uitschakelen?
Gewoon bij je wifi instellingen..

Instellingen > Netwerken > Wifi en dan bovenste vinkje uitzetten

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Laatst online: 15-08 16:29
mucuracat schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:12:
[...]

Gewoon bij je wifi instellingen..

Instellingen > Netwerken > Wifi en dan bovenste vinkje uitzetten
Das om over te schakelen naar mobiele data als internet onbeschikbaar is via Wi-Fi, dat moet gewoon blijven gebeuren natuurlijk. Er is een verschil tussen een slechte en onbeschikbare verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Lexo schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Das om over te schakelen naar mobiele data als internet onbeschikbaar is via Wi-Fi, dat moet gewoon blijven gebeuren natuurlijk. Er is een verschil tussen een slechte en onbeschikbare verbinding.
Heb je het al geprobeerd? Vaak ook problemen met Samsung mobieltjes..
Als je wifi even hapert (vaak bij slecht verbinding).. dan probeert het G3/4 netwerk..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Laatst online: 15-09 16:38
Raindeer schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:53:
[...]

Fantastische ervaring bij Coolblue/LG. Toestel is gerepareerd. Scherm is ook vervangen. Geen kosten. _/-\o_

Blijkbaar is er software vervangen om het bootprobleem op te lossen. Ik had gevraagd om het scherm niet te vervangen, aangezien het breukje alleen op de bezel zat, maar een gefixt scherm is natuurlijk fijn. Er was wel een probleem met de coating van het scherm; er zaten vlekken en streepjes op. Door de schermbreuk wilde LG dat hiervoor niet onder garantie vervangen.Begreep ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Mijne naait net vast en ging rebooten, blijft nu hangen op het bootscherm...

dat wordt repareren gok ik. Die van mij is volgens mij van november of december.

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 09-05-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:59:
Mijne naait net vast en ging rebooten, blijft nu hangen op het bootscherm...

dat wordt repareren gok ik. Die van mij is volgens mij van november of december.
Das ***.

Welk nummer was het?

Ik heb de 508 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Das ***.

Welk nummer was het?

Ik heb de 508 reeks.
Geen idee welke precies. Hoe zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
418O2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Geen idee welke precies. Hoe zie je dat?
Batterij eruit halen. Dan de eerste 3 cijfers van het s/n nummer.

Die van mij begint met 505, en heb mijn bootloop probleem ook gehad. Teruggebracht naar Coolblue. Na 2 weken had ik het toestel weer thuis en alles doet het weer zoals het hoort.

Blijf het jammer vinden dat LG dit niet preventief wilt repareren. Wel blij dat ik er nu van af ben, want je bent er toch een beetje aan op het wachten dat het gaat gebeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door Cxxxx71 op 09-05-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een 511 dus.

Ik denk dat ik maar een ander toestel koop, deze laat repareren en hem verkoop als hij terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Cxxxx71 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Blijf het jammer vinden dat LG dit niet preventief wilt repareren.
Idd. Straks krijg je een bootloop als je op vakantie bent oid. Dat zou echt zeer slecht uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik had overigens wel het idee dat ik de laatste tijd steeds vaker had dat hij moeilijk uit sleep kwam, hadden anderen dat ook bij wie het bootloopprobleem optrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

418O2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:44:
Ik heb een 511 dus.

Ik denk dat ik maar een ander toestel koop, deze laat repareren en hem verkoop als hij terug komt.
Hmm, ik zit ook in die range. Tot nu toe was deze reeks (voor zover ik heb kunnen vinden) 'veilig' . We gaan het zien.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
Ander probleem:

Wanneer ik oordopjes aansluit, krijg ik met grote regelmaat "ontgrendel je telefoon als je een gesproken google zoekopdracht wilt uitvoeren" te horen. Vaak meerdere keren achter elkaar. Oordopjes opnieuw aansluiten verhelpt meestal het probleem. Dacht eerst dat het aan mijn oordopjes met mic zou liggen. Daarom nieuwe gekocht zonder mic (Skullcandy: Ink'd 2), maar het probleem bleef.
Dezelfde oordopjes ook voor mijn partner gekocht, en nu blijkt dat zij dat probleem ook heeft op haar LG G3.

Is er een manier waardoor deze gesproken tekst niet meer terug komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis

rara-avis

hello human.

418O2 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:20:
Ik had overigens wel het idee dat ik de laatste tijd steeds vaker had dat hij moeilijk uit sleep kwam, hadden anderen dat ook bij wie het bootloopprobleem optrad?
ugh, echt? ik heb dat ook wel eens, dat je de hele tijd zit te tikken en te drukken maar het duurt een eeuw voordat hij dan reageert.
ik heb nog geen bootloop gehad tho...
dus ik ben ook wel nieuwsgierig of dit een voorbode is of niet.

maar ik hou mijn hart vast en maak ondertussen zo vaak mogelijk backups.
als ik een paar dagen weg ga binnenkort dan neem ik wel een oude telefoon mee voor het geval dat >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
rara-avis schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:12:
[...]

ugh, echt? ik heb dat ook wel eens, dat je de hele tijd zit te tikken en te drukken maar het duurt een eeuw voordat hij dan reageert.
ik heb nog geen bootloop gehad tho...
dus ik ben ook wel nieuwsgierig of dit een voorbode is of niet.

maar ik hou mijn hart vast en maak ondertussen zo vaak mogelijk backups.
als ik een paar dagen weg ga binnenkort dan neem ik wel een oude telefoon mee voor het geval dat >.>
Heb je er toevallig een glazen screenprotectors op zitten? Had hetzelfde probleem. Screenprotectors eraf en geen probleem meer gehad.

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis

rara-avis

hello human.

MrMilco schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:30:
[...]

Heb je er toevallig een glazen screenprotectors op zitten? Had hetzelfde probleem. Screenprotectors eraf en geen probleem meer gehad.
nee, ik heb geen screenprotector erop, helemaal niks :c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
rara-avis schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:46:
[...]

nee, ik heb geen screenprotector erop, helemaal niks :c
Oke. Al naar fabrieksinstellingen gezet?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:46
Toch maar een G4 gekocht, tot nu geen spijt van mijn aankoop. Dat modulaire gedoe van de G5 staat mij niet zo... Was wel even bang na het lezen van de bootloop problemen hier... Mijn serienummer begint met 604, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik heb de T-Mobile apps niet geïnstalleerd op mijn toestel. Sinds de laatste reset vraagt hij nu om de paar uur met een opdringerige melding dat ik mijn toestel moet laten aanpassen naar mijn provider. Is er een manier om deze uit te zetten? Echt superirritant. Ik heb alle meldingen uitstaan voor het update center maar deze geeft hij toch door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cxxxx71
Franco10 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:56:
Ik heb de T-Mobile apps niet geïnstalleerd op mijn toestel. Sinds de laatste reset vraagt hij nu om de paar uur met een opdringerige melding dat ik mijn toestel moet laten aanpassen naar mijn provider. Is er een manier om deze uit te zetten? Echt superirritant. Ik heb alle meldingen uitstaan voor het update center maar deze geeft hij toch door.
Die mogelijkheid is er:
https://forum.t-mobile.nl...stomization-update-260346

Geert L geeft hier de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

dageeknerd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:48:
Toch maar een G4 gekocht, tot nu geen spijt van mijn aankoop. Dat modulaire gedoe van de G5 staat mij niet zo... Was wel even bang na het lezen van de bootloop problemen hier... Mijn serienummer begint met 604, we gaan het zien.
Je leest op internet meestal alleen de horror verhalen ;)
Ik heb het toestel een maandje of 8 probleemloos in gebruik en ben er erg tevreden over. Absoluut nog niet van plan te upgraden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Super dankjewel!

/edit

Ik kan voor die specifieke app niet de meldingen uitzetten, heeft LG goed voor elkaar :+

[ Voor 15% gewijzigd door Franco10 op 12-05-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze telefoon zal mogelijk mijn Xperia Z vervangen. Heeft LG nog iets gedaan om die kleurweergave te verbeteren?

Ik zie dat de Mediamarkt momenteel hetzelfde vraagt voor de telefoon met en zonder lederen achterkant. Zie je daar in een hoesje überhaupt nog wel wat van? Volgens LG past de lederen variant niet in de Quick circle case, echter verkoopt de Mediamarkt deze op hun website als aanbevolen combinatie.

[ Voor 61% gewijzigd door Jorgen op 16-05-2016 15:06 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

heb bootloop nummer 2 :(

was lang weekend in Frankrijk.. was daardoor 4 dagen offline en dus onbereikbaar.. goed dat vrouwtje mee was :)

Was / is not amused... weer foto's weg (had geen sd kaart in )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
mucuracat schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:40:
heb bootloop nummer 2 :(

was lang weekend in Frankrijk.. was daardoor 4 dagen offline en dus onbereikbaar.. goed dat vrouwtje mee was :)

Was / is not amused... weer foto's weg (had geen sd kaart in )
Als je na de eerste bootloop al not amused was, waarom dan niet een paar euro aan een SD kaart uitgeven als extra backup? Komt een beetje over als laksigheid als ik heel eerlijk ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

MartijnAbel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:25:
[...]

Als je na de eerste bootloop al not amused was, waarom dan niet een paar euro aan een SD kaart uitgeven als extra backup? Komt een beetje over als laksigheid als ik heel eerlijk ben ;)
bij eerste bootloop had ik sd kaart.. Foto's waren gered :)
Na een tijdje heeft sd kaart het begeven (was transcend)
En had nog geen nieuwe kaart gekocht..
Omdat bootloop aan hardware fout zou liggen, dacht ik dat het vorige keer opgelost was en niet meer zou gebeuren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
MartijnAbel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:25:
[...]

Je mag er toch van uitgaan dat een toestel gewoon functioneert naar behoren. Dat is blijkbaar te veel verwacht van een bedrijf als LG. Maar na een reparatie waarin ze claimen iets te hebben vervangen mag je toch écht wel verwachten dat het voor elkaar is. Maar ook dat lijkt te hoog gegrepen voor LG.

Sowieso is het altijd aan te raden dat je een backup maakt van alles wat je lief is. Maar om in een soort van angst te moeten leven dat je flagship toestel het elk moment kan begeven is te belachelijk voor woorden. Ze moeten wel met iets heel erg geweldigs komen wil ik ooit nog LG overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:57
Mag ik wel er even op attenderen dat LG zelf de reparaties niet uitvoert maar een derde partij. LG draagt natuurlijk wel de oplossing aan. Neemt natuurlijk niet weg dat het dé oplossing is die ze aanbieden. Maar het kan even goed zijn dat diegene die de reparatie uitgevoerd heeft, gewoon prutswerk levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Jorgen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:26:
Deze telefoon zal mogelijk mijn Xperia Z vervangen. Heeft LG nog iets gedaan om die kleurweergave te verbeteren?

Ik zie dat de Mediamarkt momenteel hetzelfde vraagt voor de telefoon met en zonder lederen achterkant. Zie je daar in een hoesje überhaupt nog wel wat van? Volgens LG past de lederen variant niet in de Quick circle case, echter verkoopt de Mediamarkt deze op hun website als aanbevolen combinatie.
Bij de lederen variant krijg je een normale kunststof achterkant er extra bij. Zou dus uiteraard sowieso de lederen variant nemen als de prijs hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

cordonbleu schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:45:
[...]

Bij de lederen variant krijg je een normale kunststof achterkant er extra bij. Zou dus uiteraard sowieso de lederen variant nemen als de prijs hetzelfde is.
Dat is een heel goede tip! Dankjewel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
LG wil mijn bootloopende G4 niet kosteloos repareren omdat ie geroot is. :'( En dat terwijl er zoveel mensen met hetzelfde probleem zijn.. Voor mij nooit weer iets van LG. :r

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
wwwhizz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:17:
LG wil mijn bootloopende G4 niet kosteloos repareren omdat ie geroot is. :'( En dat terwijl er zoveel mensen met hetzelfde probleem zijn.. Voor mij nooit weer iets van LG. :r
Dit is vervelend.. Het is toch allang bewezen en toegegeven dat de bootloop een hardware failure is.
Ik heb overigens ook een LG met serienummer 506 met een unlocked bootloader. Het is dus wachten op een bootloop, welke niet gefixed zal worden door LG...

Weet iemand of het updaten van je ROM een bootloop kan uitlokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bhai schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:26:
[...]
Weet iemand of het updaten van je ROM een bootloop kan uitlokken?
Dacht zelf ook het eea te hebben gelezen dat bootloop na update naar 6.xx naar voren kwam. De logica hiervan ontgaat me. Zit zelf nog op LP btw.

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic