MamaMouse schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:09:
[...]
Er is een ondeugdelijk product verkocht. En als het bekende bootloop probleem echt alleen aan een 'unlocked bootloader' had gelegen, dan hadden ALLEEN toestellen met een unlocked bootloader er last van gehad, En iedereen hoeft maar hier te kijken of bij XDA dat die NIET het geval is!
Het lijkt mij dus uitgesloten dat een unlocked bootloader dit specifieke hardware probleem veroorzaakt.
Wellicht niet door de unlocked bootloader maar het hoe ga je de werking van je smartphone garanderen als er (mogelijk) software van derden op wordt gezet? Misschien kan dat wel maar dat gewoon niet doen is ten eerste al de gemakkelijker weg.
dat is o.a. te vinden op de site van LG
Ik denk dat dat niet veel anders is dan dat bijvoorbeeld Nespresso geen garantie verleent als je een ander merk cups gebruikt en dat wellicht idem voor printers met alternatieve cartridges etc maarja wel balen natuurlijk.
Helaas is de gemiddelde smartphone en tablet zo gesloten tov een pc maar vind het toch positief dat een fabrikant wel de mogelijkheid bied om er een andere rom op te zetten ondanks dat dat je garantie kost.
Soms gaat dat mis, zit je met een bricked apparaat of misschien kan een onderdeel onbruikbaar worden.
Blijkbaar kan dat zoals ftdi dat eens bewust deed: Driver-update maakt namaakchips voor usb-naar-seriële-poort onbruikbaar. Ik vind dat een risico dat er helaas bij hoort maar denk dat menigeen zal proberen dat onder garantie hersteld te krijgen; goeden lijden onder de kwaden dus beperkingen qua coulance.
Zelf heb ik m'n g4 (leather brown) nu een week als opvolger van m'n nexus 5. Uit de doos stond er Android 6 op en er was naast de achterklep met leer nog een van plastic meegeleverd; niet verwacht maar kan van pas komen. Stock android 6 gewend zijnde vind ik de versie van lg niet tegenvallen. De volume regeling met een bluetooth koptelefoon (jbl e50bt) werkt een stuk beter met nu weer volledig bereik itt de nexus 5 waarbij het minimum volume nog redelijk luid was. Ook is er (net als met een iphone) een accu indicatie voor het bluetooth apparaat.
Wat dat betreft heb ik nog geen redenen er een andere rom op te zetten maar de update support vind ik over het algemeen wel een nadeel van android. Zelfs met een nexus lijkt dat nog eerder te stoppen dan met een iphone. M'n oude galaxy tab 10.2 draait echter ook android 6 en ook een oude Sony heb ik voor de lol nog lange tijd van nieuwe roms voorzien dus met enige community support is er wel veel mogelijk.
Mijn nexus heb ik een paar keer van een nieuw scherm voorzien, al heb wel het idee dat het vervangende onderdeel minder degelijk was, maar bij de g4 lijkt dat klusje net zo gemakkelijk en dat vind ik echt wel een pre. Ik wil er niet overdreven voorzichtig mee zijn en soms zit het tegen.
Misschien nog eens kijken voor een extra accu en losse lader. Die gewoon verwisselen kan soms wel eens handiger zijn een de powerbank of lader aan te sluiten.