Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Van de servicebon die ik inmiddels al kan downloaden:
Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Symptoom niet beschikbaar.
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Onderdeel vervangen
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.
Symptoon niet beschikbaar, nee want de telefoon ging helemaal niet aan. Er is een onderdeel vervangen, maar welk onderdeel precies staat er niet.

Waarschijnlijk niet het moederbord, imei van het toestel dat ze hebben verstuurd is nog gewoon hetzelfde. Of wordt dat overgezet bij verwisselen van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:23
Tja doe mij het Windows Phone 8 toetsenbord maar. Wat een zalig ding is dat zeg. Maarja, die is er niet voor Android.

hebben ze toch iets wat de rest niet heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Waah schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:09:
Tja doe mij het Windows Phone 8 toetsenbord maar. Wat een zalig ding is dat zeg. Maarja, die is er niet voor Android.

hebben ze toch iets wat de rest niet heeft :P
Enjoy it while it lasts 8)

nieuws: Microsoft neemt Swiftkey over - update

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:23
Ik zou het van harte toejuichen als MS hun toetsenbord naar Android brengt. Cortana hebben ze ook al overgezet, en op mijn LG G4 mis ik als enige het MS toetsenbord. Al 2 jaar geen Windows phone meer. Maar elke keer als ik op eentje moet tikken merk ik meteen hoeveel fijner het tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Zojuist mijn g4 weer opgehaald van reparatie.
Zit een brief van LG bij waarin staat :
" wij hebben uw toestel nauwkeurig onderzocht op de door u aangegeven meldingen. In het functioneren van uw mobiel zijn geen bijzonderheden aangetroffen. Alles voldoet aan de technische specificaties.

Het probleem zit in de protectie sheet op uw touch panel, verwijder deze aub."

Is dit een grap? Bootloop doordat ik een screen protectie heb?
Staat verder niks over dit probleem..
Heel erg frappant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

H-S schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:02:
Zojuist mijn g4 weer opgehaald van reparatie.
Zit een brief van LG bij waarin staat :
" wij hebben uw toestel nauwkeurig onderzocht op de door u aangegeven meldingen. In het functioneren van uw mobiel zijn geen bijzonderheden aangetroffen. Alles voldoet aan de technische specificaties.

Het probleem zit in de protectie sheet op uw touch panel, verwijder deze aub."

Is dit een grap? Bootloop doordat ik een screen protectie heb?
Staat verder niks over dit probleem..
Heel erg frappant
Serieus? Wat een rare reactie van ze :F

Ze zijn er van overtuigd dat die screenprotector aanrakingen simuleert ofzo, waardoor de telefoon in bootloop gaat?

En hoe hebben ze dat getest? Door er tijdelijk een ander scherm zonder screenprotector er op te doen? En hoe weten ze dan zeker dat het door die screenprotector komt, en niet door een defect in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je zou bijna denken dat ze maar wat roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:12

mucuracat

YES

Shit, protectie glas had ik ook op laten staan :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG G4 nu 2 maanden, (verlenging Belsimpel) batterijduur was al waardeloos vanaf het begin (bij normaal gebruik binnen 4 a 5 uur!!!! leeg :( dwz :surfen, appen, facebook) scherm op 35% en auto sync etc uitgeschakeld) Dit is echt by far het meest waardeloze LG toestel wat ik ooit gehad heb. Hiervoor de G2 en die was 10x beter met batterijduur. Nu na de update van Android 6.0 deze week werkt Chrome browser niet goed meer, afbeeldingen die je download worden niet meer weergegeven in de galerij, de bestand extensie is ook geen .jpg maar .600x 8)7 (download icoontje bovenin taakbalk blijft ook grijs ipv wit) pas na opnieuw opstarten toestel zijn ze zichtbaar. (alle machtigingen actief ingesteld) Als je de laatste update van Chrome verwijderd werkt het wel normaal. Heeft iemand tips wat betreft dit probleem want ik beleef op deze manier alleen maar ergenis aan mijn G4??? Ik gebruik 360 security (aanbevolen door LG zelf) als virus bescherming. Mvg...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geen Chrome gebruiken? Sowieso een draak van een browser, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:00:
Geen Chrome gebruiken? Sowieso een draak van een browser, imho.
Gekke is dat bij gebruik Firefox zelfde gebeurd, afbeeldingen word wel gedownload maar staan vervolgens niet in de galerij map "downloads"... Pas na herstarten van telefoon zijn ze zichtbaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Gekke is dat bij gebruik Firefox zelfde gebeurd, afbeeldingen word wel gedownload maar staan vervolgens niet in de galerij map "downloads"... Pas na herstarten van telefoon zijn ze zichtbaar. 8)7
Beste na een update is.. hard reset :)

Of is er een bootloop aankomende??
Bij mij ook rare dingen voor bootloop probleem.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Ik denk dat het eens tijd is voor een harde rest. Je hebt issues waar ik nog niemand verder over heb gehoord. Ik werk ook met Chrome op V20D en heb geen van de issues die jij beschrijft...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de G4 gister een harde reset gegeven. (fabrieksinstellingen) Android 6.0 was dus helemaal kaal gister.

Bootloop geen last van gehad...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn LG g4 sinds eergisteren geupdate. Mijn batterij gaat momenteel binnen 2 uur leeg... weet niet waar het aan ligt maar daarvoor had ik er geen last van. Heb de LG inmiddels een hard reset gegeven, maar het probleem blijft bestaan, zucht.

Het rare is dat het toestel haast geen stroom verbruikt in stand by modus. Alleen bij gebruik loopt het percentage extreem snel terug. Alle instellingen nagekeken en dat staat verder allemaal oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Nadat ik mijn G4 2 keer heb opgestuurd voor het bootloop probleem is mijn wifi-ontvanger zeer waarschijnlijk kapot. Na een harde reset vond de G4 geen wifi-netwerken meer. Dus weer opgestuurd. Deze aankoop (gelukkig via marktplaats + aankoopbon) begint aardig op een miskoop te lijken. Grr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Ik heb m'n G4 in goede staat ontvangen. Weet niet wat er vervangen is, maar hij gaat weer aan en alles lijkt te werken. En wat een verschil weer na bijna 3 weken met m'n Moto G uit 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn G4 even Windows 10 style gepimped:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RnRvzMhvuUSSyeR3rhLZ8WFY/full.jpg

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:21:
Mijn G4 even Windows 10 style gepimped:
Welke launcher gebruik je? Ik krijg echt niet zo veel icoontjes onderin die balk.

Met Google Now Launcher krijg ik op het hoofscherm ook maar 4 icoontjes voor apps naast elkaar. Komt volgens mij door die idiote DPI instellingen van de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P!m schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:25:
Welke launcher gebruik je? Ik krijg echt niet zo veel icoontjes onderin die balk.

Met Google Now Launcher krijg ik op het hoofscherm ook maar 4 icoontjes voor apps naast elkaar. Komt volgens mij door die idiote DPI instellingen van de G4.
Ik gebruik geen launcher en die icoontjes kunnen bij mij zo standaard al op LP en MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Ik gebruik geen launcher en die icoontjes kunnen bij mij zo standaard al op LP en MM.
Oké! Dat wist ik niet.

Dat standaard homescreen/launcher ding van LG is een van de eerste apps die ik net heb uitgeschakeld.

Vind zelf de Google Now Launcher veel prettiger werken, alleen daar krijg ik maar 4 huge iconen naast elkaar. Kan nergens vinden hoe ik daar 5 kan van maken zonder de DPI instellingen te wijzigen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Eergisteren geüpdate naar 6 en afgelopen week een glass screenprotector erop laten zetten.

Nu heb ik 2 problemen waarvan ik van 1 niet weet of het de update is of de screenprotector.

Mijn eerste probleem is dat ik in donkere omgevingen mijn telefoon wel aan krijg maar direct weer uit gaat omdat ie denkt dat ie in me broekzak zit. Dit zal wel komen door de screenprotector.

Het 2de probleem is mij pas opgevallen na de update naar weet het niet zeker dat heb als ik een telefoongesprek heb ik na het gesprek niet meer mijn scherm terug krijg totdat de tegenpartij heeft opgehangen. Het lastige is er aan dat ik een probleem heb als ik in een voicemail hang ik dus niet kan ophangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

_trickster_ schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:27:
Eergisteren geüpdate naar 6 en afgelopen week een glass screenprotector erop laten zetten.

Nu heb ik 2 problemen waarvan ik van 1 niet weet of het de update is of de screenprotector.

Mijn eerste probleem is dat ik in donkere omgevingen mijn telefoon wel aan krijg maar direct weer uit gaat omdat ie denkt dat ie in me broekzak zit. Dit zal wel komen door de screenprotector.

Het 2de probleem is mij pas opgevallen na de update naar weet het niet zeker dat heb als ik een telefoongesprek heb ik na het gesprek niet meer mijn scherm terug krijg totdat de tegenpartij heeft opgehangen. Het lastige is er aan dat ik een probleem heb als ik in een voicemail hang ik dus niet kan ophangen....
Screenprotector die je sensor overlapt..
Links boven moet je of gaatjes hebben of een 'hapje' eruit.. Anders 'verkeerde' protector gekocht.

Dit is waarschijnlijk je screenprotector :
http://www.intelliarmor.c...ass-screen-protector.html

En zo zou het moeten zijn
http://g03.s.alicdn.com/k...IXXXXXblXVXXq6xXFXXXN.jpg

Of zo
https://cdn.shopify.com/s...024x1024.jpg?v=1431454286

Linker boven hoek

[ Voor 22% gewijzigd door mucuracat op 05-02-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Ja heb zo te zien de verkeerde alleen een hapje eruit voor de luidspreker.
Met het oog zo zie ik 3 'objecten' zitten de eerste is de notificatie LED de tweede is de camera en is dan het derde ovale object de lichtsensor ? Dan moet ik opzoek gaan naar een andere of kijken of hier nog wat aan te knutselen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
Na update naar android 6 lijkt mijn smart unlock door face recognition niet te werken. Ik hen opnieuw mijn gezicht laten scannen maar daar heeft ie al moeite mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Zojuist toch maar de screen protector gesloopt (glas kan je niet echt knippen met een schaar haha ) Maar ik kan nu iig weer ophangen dus let goed op dat je de goeie koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
tw_gotcha schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:22:
Na update naar android 6 lijkt mijn smart unlock door face recognition niet te werken. Ik hen opnieuw mijn gezicht laten scannen maar daar heeft ie al moeite mee...
Hier werkt smart unlock zonder problemen, misschien smart unlock aan en uit zetten en compleet opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Raymond7 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:30:
Heb laatst stock V20C geflashed via LGUP. Tot nu toe niets te klagen. De youtube 1440P haperingen die zich voordeden in de vorige 20X roms zijn nu helemaal verdwenen :D. Heb ook nog audiofx en apollo apk weten te vinden op xda, en die werken prima zonder root. Oftewel super camera, super audio kwaliteit en derest boeit me niet meer xD
Heb je misschien een link naar de werkende Audio FX die jij gebruikt? Ik heb er drie geprobeerd van XDA op m'n stock G4, maar ze lijken allemaal geen effect te hebben. Ze crashen ook na installatie. Daarna zijn ze wel op te starten, maar spelen met de instellingen heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
P!m schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Heb je misschien een link naar de werkende Audio FX die jij gebruikt? Ik heb er drie geprobeerd van XDA op m'n stock G4, maar ze lijken allemaal geen effect te hebben. Ze crashen ook na installatie. Daarna zijn ze wel op te starten, maar spelen met de instellingen heeft geen effect.
http://forum.xda-develope...ps-manager-lg-g4-t3254203

Hier moet je apolllo downloaden en AudioFX. Het klopt inderdaad dat AudioFX niet altijd correct werkt. AudioFX werkt sowieso NIET op stock music player van LG zelf. Met Apollo werkt AudioFX meestal wel maar je moet tijdens het spelen van een nummer met apollo audioFX een paar keer aan en uit doen totdat je verschilt hoort. Wanneer er na een aantal keren aan en uit geen verschil is moet je ff Apollo en audiofx afsluiten en opnieuw openen. Het is een beetje gekut maar de meeste keren bij mij is AudioFX wel geactiveerd met Apollo. Wat ik verder ook opmerk is dat AudioFX niet met spotify lijkt te werken. Wanneer ik een nummer met Spotify heb geluisterd is, werkt AudioFX weer niet meer met apollo en moet ik ff de apps opnieuw sluiten en openen. Het is een beetje gedoe, maar het echo geluid wat eruitkomt met AudioFX bij elke nummer is oortastisch :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Thanks!

Dat verklaart al een veel. Ik gebruik alleen nog maar Spotify op m'n G4, luister eigenlijk geen muziek op een andere manier. Heel af en toe fm radio of via de 3fm app.

Binnenkort maar eens zoeken naar een oplossing die werkt met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

_trickster_ schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:27:

Dit had ik ook soms, was bij mij gewoon kwestie van blazen om stof weg te halen bij de uitsparing voor de speaker. Die liep langs de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
P!m schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Heb je HDR toevallig aan staan? Als HDR op 'aan' of 'auto' staat vind ik de camera ook relatief traag. Zet je dat uit, dan is hij al een stuk sneller.
Bedankt voor deze tip! Baalde zojuist dat ik tijdens het stappen een paar fotokansen miste. Omdat er eeuwigheden zaten tussen het klikken en het daadwerkelijk vastleggen van de foto...

HDR stond idd op auto. Nu op off. Ben benieuwd of het volgende keer wel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04
Sinds de MM update merk ik dat het opladen van de telefoon heel langzaam gaat. Afgelopen nacht de telefoon bijna 8 uur aan de lader en de batterij was vanmorgen 87%. Hij stond op 6% toen ik hem aan de lader hing.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

PatrickvL schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:20:
Sinds de MM update merk ik dat het opladen van de telefoon heel langzaam gaat. Afgelopen nacht de telefoon bijna 8 uur aan de lader en de batterij was vanmorgen 87%. Hij stond op 6% toen ik hem aan de lader hing.

Hebben meer mensen hier last van?
Nope. Klinkt gek, maar eens een andere USB kabel geprobeerd of lader? Soms wil een kabel ineens niet meer goed werken en dan gaat opladen ook traag. Heb hier laatst een dergelijke kabel moeten vervangen hiervoor.

Hier laad ik van 0 tot 100% in ~een uur op, aan een Anker 40W USB laadstation.

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 06-02-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Notna schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:08:
[...]

Nope. Klinkt gek, maar eens een andere USB kabel geprobeerd of lader? Soms wil een kabel ineens niet meer goed werken en dan gaat opladen ook traag. Heb hier laatst een dergelijke kabel moeten vervangen hiervoor.

Hier laad ik van 0 tot 100% in ~een uur op aan een Anker 40W USB laadstation.
Het lijkt inderdaad aan de kabel te liggen. Ik zie dat er met de originele kabel niet meer dan 0.6 A uit de lader getrokken wordt (gemeten met een cheapo chinees usb stroommetertje) Met een andere kabel ligt dat ruim twee keer zo hoog.

Wel toevallig dat de kabel rond de tijd van de upgrade het begeven lijkt te hebben.

Een uur voor volledig opladen? Dat wil ik ook wel, maar eens kijken naar een andere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

PatrickvL schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:16:
[...]

Het lijkt inderdaad aan de kabel te liggen. Ik zie dat er met de originele kabel niet meer dan 0.6 A uit de lader getrokken wordt (gemeten met een cheapo chinees usb stroommetertje) Met een andere kabel ligt dat ruim twee keer zo hoog.

Wel toevallig dat de kabel rond de tijd van de upgrade het begeven lijkt te hebben.

Een uur voor volledig opladen? Dat wil ik ook wel, maar eens kijken naar een andere lader.
Alles komt in twee tallen zeggen ze wel eens ;)

Volgens mij is het een uur ongeveer idd. Ik ga de telefoon nu met 29% opladen. Ik zal bijhouden hoe lang dat vraagt naar 100%

Edit; Android OS geeft aan tot full charge ongeveer 49 minuten. Dus het is iets meer dan een uur als je van 0% komt. (Lees: 1,5 uur ongeveer)

De G4 ondersteunt overigens ook QuickCharge (QC); altijd handig om dat te zoeken in een nieuwe lader :)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 06-02-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

Yeah, Ik heb mijn LG G4 weer terug na reparatie voor het bootloop-probleem. Had hier ook een glazen screenprotector en die zit er gewoon nog netjes op. Het is echt kolder als ze dat als reden van het probleem geven ;)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PatrickvL schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:16:
Een uur is, met die lader, letterlijk onmogelijk, maar dat terzijde :)
Notna schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:22:
De G4 ondersteunt overigens ook QuickCharge (QC); altijd handig om dat te zoeken in een nieuwe lader :)
Nee, geen complete "echte" QC compatibiliteit (hoog voltage) volledig helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 06-02-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Brad Pitt schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:33:
[...]

Een uur is, met die lader, letterlijk onmogelijk, maar dat terzijde :)

[...]

Nee, geen complete "echte" QC compatibiliteit (hoog voltage) volledig helaas.
1. Zie edit; het was wat te optimistisch idd. 1.5 uur moet echter wel lukken met de lader die ik gebruik. En dan heeft die Anker niet eens QC ondersteuning maar gooit er gewoon 2A tegenaan.
2. Niet? Dat is vaag :F Ik zou zweren dat de chipset/cpu het gewoon ondersteunde?

Edit:
http://forum.xda-develope...p?p=61185494&postcount=28

Hier wordt ook aangegeven dat QC wel werrkt en dat je in 1.5 uur tijd een volle lading moet kunnen krijgen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Notna op 06-02-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Notna schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:13:
[...]

1. Zie edit; het was wat te optimistisch idd. 1.5 uur moet echter wel lukken met de lader die ik gebruik. En dan heeft die Anker niet eens QC ondersteuning maar gooit er gewoon 2A tegenaan.
2. Niet? Dat is vaag :F Ik zou zweren dat de chipset/cpu het gewoon ondersteunde?

Edit:
http://forum.xda-develope...p?p=61185494&postcount=28

Hier wordt ook aangegeven dat QC wel werrkt en dat je in 1.5 uur tijd een volle lading moet kunnen krijgen :)
Ik heb net een aukey lader besteld die quick charge ondersteund. Volgens verschillende bronnen ondersteunt de G4 (deels) deze laadtechniek. Mocht dat niet zo zijn dan heb ik een extra lader die 2A kan leveren, dat komt altijd van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer wat vreemds opgemerkt, na opstarten foon laat WhatsApp mijn contacten niet meer zien (alleen telefoon nummers), vervolgens alle machtigingen weer moeten activeren en contacten laten updaten... Probleem met Chrome browser ook nog niet opgelost... Hij gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Notna schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:13:
[...]
Dan werkt het toch niet (zo snel als zou moeten)? Met de Anker, zonder QC, laad ik de G4 ook binnen die tijd geheel op. De QC implementatie van de G4 is gewoon niet zoals bijv. op een S6, die veel en véél sneller vol is (ook rekening houdende met kleinere accucapaciteit). OP XDA zat threads over met plaatjes van voltage en zo tijdens het "QC" laden. Je ziet dan ook gewoon een lagere waarde dan zou moeten/kunnen. Is niet anders.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 07-02-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-12-2023
Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met mijn garantie als ik op de officiële manier mijn bootloader unlock. Volgens de site van LG ben ik al mijn garantie kwijt.

Ik heb mijn G4 bij een mediamarkt gehaald dus zij zijn de verantwoordelijke partij. Als MM mijn G4 bij naar LG zou versturen bij reparatie zou LG ze meteen vertellen dat hij unlocked is en dat ik geen recht op garantie zou hebben. Toch?

Ik meen ook gelezen te hebben dat een fabrikant niet zomaar garantie mag weigeren bij software aanpassingen. Dat zij juist aan moeten tonen dat het defect daadwerkelijk door mijn geknoei veroorzaakt is?

Ik snap nu niet helemaal wat er met garantie gebeurt bij een officiële unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rolive schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:46:
Ik meen ook gelezen te hebben dat een fabrikant niet zomaar garantie mag weigeren bij software aanpassingen. Dat zij juist aan moeten tonen dat het defect daadwerkelijk door mijn geknoei veroorzaakt is?
Als fabrikant zijnde zou ik eerder garantie geven op een kapotte USB-port dan op een bootloopend toestel waar mee is "gerommeld". De kans op een full brick is bijzonder klein als je een klein beetje leest en normaal doet maar ik denk dat zij ook op die manier er mee zullen omgaan. Plus misschien mazzel hebben wie je treft, qua reparatie.

Bij het unlocken ben je accoord gegaan met de nieuwe voorwaarden dus hoe lullig het ook kan zijn dat ze moeilijk gaan doen, helemaal onterecht is het niet (tenzij het dus echt een 100%-unlock ongerelateerd iets is). Imho hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Brad Pitt schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:51:
[...]

Als fabrikant zijnde zou ik eerder garantie geven op een kapotte USB-port dan op een bootloopend toestel waar mee is "gerommeld". De kans op een full brick is bijzonder klein als je een klein beetje leest en normaal doet maar ik denk dat zij ook op die manier er mee zullen omgaan. Plus misschien mazzel hebben wie je treft, qua reparatie.

Bij het unlocken ben je accoord gegaan met de nieuwe voorwaarden dus hoe lullig het ook kan zijn dat ze moeilijk gaan doen, helemaal onterecht is het niet (tenzij het dus echt een 100%-unlock ongerelateerd iets is). Imho hè ;)
Bootloop toestel heeft niks mee te maken met unlock of wat dan ook. Mijn LG G4 en van vele anderen met bootloop zijn niet unlocked of geroot.. EN LG heeft het erkend als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mucuracat schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:54:
Bootloop toestel heeft niks mee te maken met unlock of wat dan ook. Mijn LG G4 en van vele anderen met bootloop zijn niet unlocked of geroot.. EN LG heeft het erkend als probleem.
Dat lijkt mij logisch en bekend ja, dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Brad Pitt schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:55:
[...]

Dat lijkt mij logisch en bekend ja, dus?
Maar wat is gerommeld? Hoe ver mag je gaan met "rommelen"? app die je blokkeert van LG? of is root/unlock het grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mucuracat schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:05:
Maar wat is gerommeld? Hoe ver mag je gaan met "rommelen"? app die je blokkeert van LG? of is root/unlock het grens?
Dat is de/zijn vraag ja :) Niemand hier die daar 100% een zeker antwoord op kan geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Sinds mijn G4 terug is van reparatie en ik de nieuwste V20D software er op heb staan gaat de batterij wel heel kort mee. Vandaag weer ervaren:

Vanochtend om +/- 9:40 was m'n toestel volledig opgeladen en haalde ik hem uit de lader. Om 14:37 was de batterij leeg en viel de telefoon uit. In nog geen 5 uur de hele accu er doorheen, terwijl ik voor mijn gevoel niet echt iets bijzonders heb gedaan. Dit lijkt niet normaal.

- 2 uur Spotify gesteamd via 4G+.
- Tijdens en na deze 2 uur Spotify heb ik een paar keer Facebook gecheckt.
- 3 Berichten verstuurd via Facebook Messenger.
- 3 Korte berichten verstuurd via Whatsapp.
- 4 foto's gemaakt en één foto op Instagram geplaatst.
- 1 afspraak toegevoegd in Google Agenda.
- Hooguit 15 minuten Firefox gebruikt om wat op te zoeken.
- Locatie aan en weer uit gezet omdat ik even op OV-Info moest kijken en de 9292 app wilde gebruiken.

Scherm staat altijd vrij donker.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zf5r7s.png

[ Voor 3% gewijzigd door P!m op 08-02-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
mucuracat schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Dat is dus hetgene wat mij ervan weerhoudt om de bootloader te laten unlocken. Ik weet niet hoe LG hierop gaat reageren mocht ik het beruchte bootloop probleem krijgen. Mijn serienummer mag dan wel met 511 beginnen maar ik heb nergens bevestigd gehoord dat 511 vrij is van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

P!m schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:58:
Sinds mijn G4 terug is van reparatie en ik de nieuwste V20D software er op heb staan gaat de batterij wel heel kort mee. Vandaag weer ervaren:

Vanochtend om +/- 9:40 was m'n toestel volledig opgeladen en haalde ik hem uit de lader. Om 14:37 was de batterij leeg en viel de telefoon uit. In nog geen 5 uur de hele accu er doorheen, terwijl ik voor mijn gevoel niet echt iets bijzonders heb gedaan. Dit lijkt niet normaal.

- 2 uur Spotify gesteamd via 4G+.
- Tijdens en na deze 2 uur Spotify heb ik een paar keer Facebook gecheckt.
- 3 Berichten verstuurd via Facebook Messenger.
- 3 Korte berichten verstuurd via Whatsapp.
- 4 foto's gemaakt en één foto op Instagram geplaatst.
- 1 afspraak toegevoegd in Google Agenda.
- Hooguit 15 minuten Firefox gebruikt om wat op te zoeken.
- Locatie aan en weer uit gezet omdat ik even op OV-Info moest kijken en de 9292 app wilde gebruiken.

Scherm staat altijd vrij donker.

[afbeelding]
Plaats even een battery stats apk op je telefoon en kijk waar de drain vandaan komt. Als daar niets geks bijstaat, is het een issue van de G4. Anders wellicht een misbehaving app :)

Wat ik mij overigens afvraag; via de quicktiles kan je Battery Saver aanzetten. Echter lijkt het erop dat die funtie enkel aangaat als de batterij on der xz percentage komt (welke je zelf instelt)
Zet je met die switch nu het laatst genoemde aan of zet je dan juist de saver handmatig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Notna schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Anders wellicht een misbehaving app :)
Facebook en Facebook Messenger app waren bij mij echte accuvreters, heb ze verwijderd en de accuduur is daardoor erg verbeterd. Daarnaast trok streamen via 4G / WiFi de accu ook behoorlijk snel leeg (zeker i.c.m. veel screen on time tijdens het navigeren door Spotify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Notna schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Plaats even een battery stats apk op je telefoon en kijk waar de drain vandaan komt. Als daar niets geks bijstaat, is het een issue van de G4. Anders wellicht een misbehaving app :)
Ik denk dat het dat laatste was. Nu loopt het percentage veel minder snel terug. Zal binnenkort wel even zo'n battery status app checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Laatst online: 15-09 15:42
Crapapp dat hele Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickvL
Brad Pitt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:26:
[...]

Dan werkt het toch niet (zo snel als zou moeten)? Met de Anker, zonder QC, laad ik de G4 ook binnen die tijd geheel op. De QC implementatie van de G4 is gewoon niet zoals bijv. op een S6, die veel en véél sneller vol is (ook rekening houdende met kleinere accucapaciteit). OP XDA zat threads over met plaatjes van voltage en zo tijdens het "QC" laden. Je ziet dan ook gewoon een lagere waarde dan zou moeten/kunnen. Is niet anders.
Aukey lader is binnen. De G4 ziet blijkbaar wel dat het een QC lader is. Ik zie nu op het lockscreen "Fast charging..." staan ipv alleen "Charging...". Of dit wat uitmaakt in laadtijd zal ik de komende dagen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Zojuist toch maar voor het standaard toetsenbord van LG gekozen en swiftkey eraf gekuukeld. Stom hè, maar ik vindt het gewoon lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
PatrickvL schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:57:
Aukey lader is binnen. De G4 ziet blijkbaar wel dat het een QC lader is. Ik zie nu op het lockscreen "Fast charging..." staan ipv alleen "Charging...". Of dit wat uitmaakt in laadtijd zal ik de komende dagen uittesten.
Het laden gáát sneller :) Alleen niet zo snel als zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Het lijkt er nu op dat ook mijn G4 de geest heeft gegeven nu en slachtoffer is geworden van een bootloop. Ben benieuwd hoe het zit met de garantie aangezien mijn bootloader unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 19:19
Dat was die van mij ook, maar zonder problemen (en kosten) gerepareerd via Coolbue.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
GWashington schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:21:
Het lijkt er nu op dat ook mijn G4 de geest heeft gegeven nu en slachtoffer is geworden van een bootloop. Ben benieuwd hoe het zit met de garantie aangezien mijn bootloader unlocked is.
Ik ben ook benieuwd. Ik wil de bootloader gaan unlocken maar ik wil eerst weten of dat mijn garantie verpest. Ik heb de mijne bij de MediaMarkt gehaald als dat iets uitmaakt.

Volgens de wet zou je nog wel garantie moeten hebben. De wet 1999/44/EG beschrijft dat de verkoper moet aantonen dat jij het defect veroorzaakt hebt, en alleen de software aanpassen zou niet genoeg bewijs daarvoor zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Rolive op 10-02-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
Dubbele post.

[ Voor 97% gewijzigd door Rolive op 10-02-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rolive schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:42:
[...]
...en alleen de software aanpassen zou niet genoeg bewijs daarvoor zijn.
Mja maar als jij een 811 Rom flashed en een modem van een verkeerd toestel en nog meer van dat soort ongein en het toestel start niet meer op is dat niet persé hun fout imho. Snap best dat ze in bepaalde gevallen het willen/kunnen gooien op software tampering. Als het moederbord vervangen moet worden uiteraard niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Rolive schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:42:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik wil de bootloader gaan unlocken maar ik wil eerst weten of dat mijn garantie verpest. Ik heb de mijne bij de MediaMarkt gehaald als dat iets uitmaakt.

Volgens de wet zou je nog wel garantie moeten hebben. De wet 1999/44/EG beschrijft dat de verkoper moet aantonen dat jij het defect veroorzaakt hebt, en alleen de software aanpassen zou niet genoeg bewijs daarvoor zijn.
Mijn G4 zojuist naar de T-Mobile shop gebracht dus gaan het zien of er gezeik van komt, het zou inderdaad niks uit moeten maken maar het zou mij ook niks verbazen als ze van alles proberen aan te grijpen om er maar onderuit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
Brad Pitt schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:57:
[...]

Mja maar als jij een 811 Rom flashed en een modem van een verkeerd toestel en nog meer van dat soort ongein en het toestel start niet meer op is dat niet persé hun fout imho. Snap best dat ze in bepaalde gevallen het willen/kunnen gooien op software tampering. Als het moederbord vervangen moet worden uiteraard niet nee.
Klopt en in dat geval zou het ook volkomen terecht zijn als je zelf voor de kosten op moet draaien. Mijn zorg gaat meer naar dat mijn moederbord het begeeft terwijl er wel geschikte software op staat. Het boot loop probleem is een ontwerp fout en daarbij zou rooten geen invloed hebben.

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 05:34
Wie kan mij helpen dan?

Sinds een maandje krijg ik geen meldingen meer van nieuwe emails in mijn gmail account. De berichten komen pas door als ik de app open. Dit geldt voor de primaire inbox, maar ook voor reclame en social.
Dit is trouwens niet altijd zo. Soms komen ze wel gewoon door zoals het hoort. Volgens mij is het probleem begonnen sinds ik MM erop heb gezet.

Een hard reset heeft niet mogen helpen...

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

westergas

rikkie_pc

Cxxxx71 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 04:34:
Wie kan mij helpen dan?

Sinds een maandje krijg ik geen meldingen meer van nieuwe emails in mijn gmail account. De berichten komen pas door als ik de app open. Dit geldt voor de primaire inbox, maar ook voor reclame en social.
Dit is trouwens niet altijd zo. Soms komen ze wel gewoon door zoals het hoort. Volgens mij is het probleem begonnen sinds ik MM erop heb gezet.

Een hard reset heeft niet mogen helpen...
Grappig...ik heb precies hetzelfde. Alleen geen MM hier maar een (root) 5.1

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 05:34
Kijk net ff in de playstore naar de laatste recensies van deze app. Lijkt inderdaad vaker voor te komen de laatste weken.

Alle updates verwijderd, en kijken wat het nu gaat doen.

• Rolive
Het is inderdaad bekende bug met gmail. Het beste kun je in de gaten houden of er updates voor zijn.

Het is ook niet alleen bij G4 gebruikers een probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Rolive op 11-02-2016 10:21 ]

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Na het opnieuw instellen van de labels in gmail werkt bij mij de synchronisatie weer als vanouds, misschien dat dat bij anderen ook helpt.

• mucuracat

mucuracat

YES

mucuracat schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:23:
Hmm.. telefoon gaat niet meer aan.. Soms alleen LG logo en valt uit. Dus terug gestuurd naar GSMWeb..
Alleen, ze sturen naar Dynaflx .. ff kijken of slechte ervaringen kloppen. Ik hoop het niet.
2 Feb.. Opgestuurd naar GSMWeb
3 Feb.. Melding :Geachte heer ...., Wij hebben het door u ingezonden toestel / onderdeel ter reparatie ontvangen en doorgezonden naar het Dynafix Repair Centre

11 Feb.. Geachte heer ...., Vandaag is uw toestel / onderdeel retour ontvangen van het Repair Centre. Wij sturen deze vandaag aan u retour

Das snel.. Hopelijk ook gerepareerd en werken en ik weer blij ;)

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik snap het even niet meer. |:(

Whatsapp van mijn vriendin wordt aan de lopende band geupdated.

Die van mij dateert nog van 23 november 2015 (2.12.367).
Het nieuwste is van 9 februari 2016 (2.12.48; kon dit versienummer alleen vinden op de website van Whatsapp zelf).

En hier nog steeds geen enkel beweging om het te updaten. Ik krijg steeds vaker hokjes met kruis erin te zien. Dus onbekende emoticons...

Voor de goede orde: via pc naar Play Store laat het de nieuwste versie zien. Via mobiel laat het nog steeds zien dat de versie van 23 november 2015 de meest recente update is.

Lig het aan LG G4 (versie V20d-EUR-XX)? Lijkt mij sterk overigens, maar goed.

Wat is hier eigenlijk aan de hand??? :?

• Brad Pitt
Waarschijnlijk een niet-Play Store versie geïnstalleerd.

Ik zou gewoon een backup maken van de gesprekken, app verwijderen en weer installeren, vanuit de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Nevil schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:33:
Ik snap het even niet meer. |:(

Whatsapp van mijn vriendin wordt aan de lopende band geupdated.

Die van mij dateert nog van 23 november 2015 (2.12.367).
Het nieuwste is van 9 februari 2016 (2.12.48; kon dit versienummer alleen vinden op de website van Whatsapp zelf).

En hier nog steeds geen enkel beweging om het te updaten. Ik krijg steeds vaker hokjes met kruis erin te zien. Dus onbekende emoticons...

Voor de goede orde: via pc naar Play Store laat het de nieuwste versie zien. Via mobiel laat het nog steeds zien dat de versie van 23 november 2015 de meest recente update is.

Lig het aan LG G4 (versie V20d-EUR-XX)? Lijkt mij sterk overigens, maar goed.

Wat is hier eigenlijk aan de hand??? :?
Same here. Geen enkele update van whatsapp en gewoon geinstalleerd via de play store zelf.

Edit: hoe toevallig, net een update voor whatsapp, nu versie 2.12.449

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 12-02-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:01

knakworst

Get more sats!

Ik heb ook versie 367, heb toch gewoon via play store geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je trouwens zelf op updates checken in de Play Store?

Ik heb ook Whatsapp 367 maar nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Updates worden in batches verdeeld.. Dus kan zijn dat je bepaalde updates eerder krijgt dan anderen en vice versa..

Weer ontopic gaan?
Anders alleen maar whatsapp vragen hiero..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gisteren weer heerlijk 5 uur SoT gehaald, op LP uiteraard. Denk niet dat MM daar echt zoveel verbetering in zal geven. Standby time is ook prima. Voorlopig nog steeds geen enkele reden te switchen. Denk niet eens dát MM er hier zelfs op gaat komen voordat de G5 uit zijn doosje gehaald wordt. Draait allemaal helemaal super zo :)

Mag de volgende eigenaar doen. Plus teveel werk om alles weer zo te krijgen als het nu is. Settled 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Brad Pitt schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Gisteren weer heerlijk 5 uur SoT gehaald, op LP uiteraard. Denk niet dat MM daar echt zoveel verbetering in zal geven. Standby time is ook prima. Voorlopig nog steeds geen enkele reden te switchen. Denk niet eens dát MM er hier zelfs op gaat komen voordat de G5 uit zijn doosje gehaald wordt. Draait allemaal helemaal super zo :)

Mag de volgende eigenaar doen. Plus teveel werk om alles weer zo te krijgen als het nu is. Settled 8)
Wow... G5 gelijk... Krijg jij ze gratis of zo ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na de update Android Marshmallow last van een zwart scherm bij het openen van de originele leather back cover. Ook bij het tikken op het scherm om het uur te zien krijg ik regelmatig een zwart scherm. Je ziet wel dat het scherm in de achtergrond helderder wordt, maar daar stopt het.
Soms krijg ik dit opgelost met op de onderste knop te drukken om een foto te maken, maar dit is niet altijd zo.
Deze morgen kon ik mijn alarm ook niet afzetten, doordat het scherm zwart was.
Het kan toeval zijn dat dit door de update komt.
Ik heb ook al de batterij eruit gehaald, maar ook dit helpt niet.
Heeft er nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mucuracat schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:48:
[...]
Wow... G5 gelijk... Krijg jij ze gratis of zo ? :P
De G3 verkocht voor €325 en toen de G4 gehaald in de aanbieding voor €450, dat was dus echt een no-brainer. Dit zal met de G5 niet gaan lukken dus er zal hier geen blinkend nieuw apparaat liggen tijdens de launch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
Is het eigenlijk mogelijk om te downgraden naar Lollipop? Ik begin het rooten toch wel interessant te vinden maar het unlocken van mijn bootloader durf ik nog niet helemaal aan.
Hier en daar heb ik wel wat guides gevonden maar ik zou graag horen van ervaringen van andere tweakers.

Ik ben bang dat, ondanks die consumentenwet over software aanpassingen dat LG me toch veel te veel gezeik op gaat leveren mocht hij gaan bootloopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rolive op 14-02-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:53
Heeft er iemand wellicht tips voor een hoesje die de ronde achterkant wat vlakker maakt, zodat hij niet meer wiebelt als hij op een bureau ligt en je hem bedient? Behoorlijk irritant :( Ik heb inmiddels deze en overweeg deze. Die ik nu heb helpt niks, rond de camera zit juist nog een extra opstaand randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:43:
Waarschijnlijk een niet-Play Store versie geïnstalleerd.

Ik zou gewoon een backup maken van de gesprekken, app verwijderen en weer installeren, vanuit de Store.
Ja, dat had ik willen doen in het weekend om via een omweg te updaten. Maar tot mijn verbazing kreeg ik alsnog een melding dat er een nieuwe update beschikbaar was. Die heb ik natuurlijk alsnog bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Rolive schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:44:
Is het eigenlijk mogelijk om te downgraden naar Lollipop? Ik begin het rooten toch wel interessant te vinden maar het unlocken van mijn bootloader durf ik nog niet helemaal aan.
Hier en daar heb ik wel wat guides gevonden maar ik zou graag horen van ervaringen van andere tweakers.

Ik ben bang dat, ondanks die consumentenwet over software aanpassingen dat LG me toch veel te veel gezeik op gaat leveren mocht hij gaan bootloopen.
Ja, bij mijn weten is het gewoon mogelijk te downgraden naar Lollipop met behulp van LGUP en het juiste KDZ bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik kom van een Nexus 5 af waar ik een grote minpunt het filmen vind op feesten en festivals. Het geluid vervormt zo erg dat je eigenlijk niet anders dan gekraak hoort. Kan iemand mij vertellen hoe dit gesteld is met de LG G4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sound Rush® schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:19:
Ik kom van een Nexus 5 af waar ik een grote minpunt het filmen vind op feesten en festivals. Het geluid vervormt zo erg dat je eigenlijk niet anders dan gekraak hoort. Kan iemand mij vertellen hoe dit gesteld is met de LG G4?
Ik heb in de Ziggo Dome bij een concert van Dotan een aantal filmpjes gemaakt met de LG G4. Ik heb er niets aan bewerkt; misschien krijg je zo een idee.

De rest is hier te vinden:
YouTube: Dotan (Ziggo Dome, 21-12-2015)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb ook wel filmpjes, maar die ga ik niet posten, want mijn zang is duidelijk hoorbaar en niet al te best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
Hmm bedankt voor jullie reacties, alleen ik vraag me af hoe die het doet wanneer er meer bass bij komt kijken? Weet iemand dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Dat weet je natuurlijk niet. Ik denk ongeacht welke camera je neemt, een opname met veel bass vooral je positie bepalend is. Sta je dicht bij de speakers, dan is de kans op vervorming natuurlijk veel groter. Of je gaat voor de V10 welke meer instelmogelijkheden heeft in de camera-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik kan sinds de MM update niet meer images vanuit de browser opslaan.
Wanneer ik het opsla en het open, krijg ik een corrupt file image.

Iemand hetzelfde probleem?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DNA_Saint schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:40:

Met andere browser zelfde issue?
Al eens de mediascanner data verwijderd en gereboot?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-02-15-12-54-32s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online

Het duurt even voor hij het oppikt. Althans, bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
Junkyxl schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:02:
Dat weet je natuurlijk niet. Ik denk ongeacht welke camera je neemt, een opname met veel bass vooral je positie bepalend is. Sta je dicht bij de speakers, dan is de kans op vervorming natuurlijk veel groter. Of je gaat voor de V10 welke meer instelmogelijkheden heeft in de camera-app
Mjaa, ik heb toch iPhones gezien die sublieme filmpjes maken op festivals! Qua geluid dan. Dus was gewoon benieuwd hoe de kwaliteit van de G4 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

En maakt veel verschil of je het via je telefoon weer terug afspeelt of via je tv met geluidsinstallatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem alleen bij Chrome, met Dolphin gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
mucuracat schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:37:
En maakt veel verschil of je het via je telefoon weer terug afspeelt of via je tv met geluidsinstallatie
Nee hoor, je hoort alleen maar gekraak. Bij andere telefoons kun je tenminste nog de melodie en de basslijn onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
GWashington schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:01:
[...]

Ja, bij mijn weten is het gewoon mogelijk te downgraden naar Lollipop met behulp van LGUP en het juiste KDZ bestand.
Oke. Ik kan echter veel verschillende KDZ bestanden vinden die allemaal voor de H815 zijn. Zou ik bijvoorbeeld ook de KDZ van bv Polen kunnen installeren? Die is namelijk een stuk recenter. NL krijgt alleen versie B terwijl Polen versie E heeft. Daarnaast is er ook een Europe OPEN variant.

Van verschillende XDA threads heb ik deze deposit gevonden, http://storagecow.eu/index.php?dir=Xda%2FLG+G4%2FH815%2F Echter ik kan zo niet vinden wat het verschil tussen al die varianten is.

[ Voor 12% gewijzigd door Rolive op 15-02-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42
Rolive schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:43:
[...]

Oke. Ik kan echter veel verschillende KDZ bestanden vinden die allemaal voor de H815 zijn. Zou ik bijvoorbeeld ook de KDZ van bv Polen kunnen installeren? Die is namelijk een stuk recenter. NL krijgt alleen versie B terwijl Polen versie E heeft. Daarnaast is er ook een Europe OPEN variant.

Van verschillende XDA threads heb ik deze deposit gevonden, http://storagecow.eu/index.php?dir=Xda%2FLG+G4%2FH815%2F Echter ik kan zo niet vinden wat het verschil tussen al die varianten is.
Ja dat kan gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Sound Rush® schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Mjaa, ik heb toch iPhones gezien die sublieme filmpjes maken op festivals! Qua geluid dan. Dus was gewoon benieuwd hoe de kwaliteit van de G4 was.
De G4 doet het naar mijn mening best aardig qua beeld en geluid. Hangt natuurlijk ook af van het licht en je positie t.o.v. de speakers. Misschien geeft dit je een beetje een beeld:
YouTube: U2 - Pride (In the name of love) - 13-09-2015 @ Ziggo Dome
YouTube: Foo Fighters - Pretender - 05-11-2015 @ Ziggo Dome

Bij beide shows zat/stond ik niet ver van de speakers af, denk dat wat verder weg het geluid (nog) wel beter was.

Merk wel iets vreemds tijdens het filmen, namelijk dat nadat er is ingezoomd het volume veel lager is, bijvoorbeeld in deze video op +/- 0:40:
YouTube: Foo Fighters - Best of You - 05-11-2015 @ Ziggo Dome

Dit heb ik vaker, maar niet altijd na zoomen in een video :? Ik raak geen volume knop aan ofzo, geen idee waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Het is vast al gezegd en de meesten zeggen misschien no shit sherlock! maar... Ik denk dat LG bij 6.0 wat dingen heeft veranderd omtrent het wakker maken van de G4, zowel met de double-tap als ook gewoon de knop op de achterkant. Ik maak vaak mee dat zelfs de knop hem niet wakker kan maken.

De G4 probeert te enthousiast te schatten of het indrukken van de button of de double-tap per ongeluk is en vaak vind hij dat het per ongeluk is. Dus heel even in je handen schudden alvorens je een double-tap doet en hij pakt hem zo goed als elke keer.
Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic