Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:49:
Naar jouw mening is LP beter dan MM en jou kennende zal je daar wel gelijk in hebben.
Hahaha nee hoor, heb maar heel kort MM gedraaid en zag er (toen) de meerwaarde totaal niet van in. Zeker niet t.o.v. een leuke getweakte LP-versie.
Maar zo lang LG of Vodafone of wie dan ook verantwoordelijk is voor het aanbieden van de update voor mijn H815 vertikt om dat te doen kan ik dat zelf niet beoordelen. Mn laatste (minor) update is van 1/9/2015. Belachelijk dat een high-end toestel zo lang zonder update moet doen. 8)7
Ja dat snap ik inderdaad wel. Maar er zijn zat andere methoden om wel nu reeds naar MM te gaan hè ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Brad Pitt schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:56:
[...]

Hahaha nee hoor, heb maar heel kort MM gedraaid en zag er (toen) de meerwaarde totaal niet van in. Zeker niet t.o.v. een leuke getweakte LP-versie.

[...]

Ja dat snap ik inderdaad wel. Maar er zijn zat andere methoden om wel nu reeds naar MM te gaan hè ;)
Tja, dit is mn eerste androidtoestel die volledig stock is, niks geunlocked, geen custom roms, geen root etc. Maar wat valt dat tegen zeg! LG was zo overtuigend dat ze de updates heel vroeg zouden uitrollen en puntje bij paaltje hebben zelfs de HTC Magic en Hero meer uptodate firmware dan mijn g4. Zo wordt je wel gedwongen om te rooten.

Irritantste is dat ik gewoon niet snap dat mijn toestel via bridge ook geen update krijgt. Heeft dat misschien te maken tussen het toestel wel of niet registreren?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:04:
[...]
Irritantste is dat ik gewoon niet snap dat mijn toestel via bridge ook geen update krijgt. Heeft dat misschien te maken tussen het toestel wel of niet registreren?
Geen idee... Bridge nog nooit gebruikt/gezien :P

Unrooted device is toch waardeloos man? Zou echt nog niet gratis een stock apparaat meer willen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:12:
[...]

Geen idee... Bridge nog nooit gebruikt/gezien :P

Unrooted device is toch waardeloos man? Zou echt nog niet gratis een stock apparaat meer willen hebben :P
Ik denk dat ik er ook niet aan ontkom. Is die one-click-root tool veilig te gebruiken? Daarna is ie toch meteen klaar om een andere rom er op te knallen toch?
Zit alleen een beetje met het garantie verhaal icm die bootloopbug die rondwaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:17:
Zit alleen een beetje met het garantie verhaal icm die bootloopbug die rondwaart...
Je kan ook wachten op de bootloop, nieuw moederbord er in, en dán pas gaan rommelen inderdaad ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
haha, zoals jij het zegt is het niet de vraag of mn toestel de geest geeft maar meer wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:21:
haha, zoals jij het zegt is het niet de vraag of mn toestel de geest geeft maar meer wanneer
Ik ga er elke keer maar weer vanuit dat een reboot de laatste gaat zijn ja :) Kan ook niet meer normaal rebooten sinds een tijdje. Blijft ie ook hangen. Moet dan de accu verwijderen en dan loopt 'ie wel weer door.
Zie dat als een soort van voorbode van de misère die immiment is. Heb ook vast de inhoud van de interne SD gekopieerd, mocht het toestel opgestuurd gaan worden. Spannende tijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Tja, dit is mn eerste androidtoestel die volledig stock is, niks geunlocked, geen custom roms, geen root etc. Maar wat valt dat tegen zeg! LG was zo overtuigend dat ze de updates heel vroeg zouden uitrollen en puntje bij paaltje hebben zelfs de HTC Magic en Hero meer uptodate firmware dan mijn g4. Zo wordt je wel gedwongen om te rooten.

Update gewoon via LG Up en een kdz bestand (zie wat posts hierboven). Daar is niets customs aan, geen garantie verlies; nada.

De providers houden de updates tegen, niet LG zelf. Ik heb gisteren V20D erop gezet (note; ik had V20A middels Bridge verkregen) en dat is letterlijk 15 minuten werk, waarvan er 2 nodig zijn voor eigen input :P

Ik heb hiervoor een Galaxy S en een Note 2 gehad, welke ik direct naar CM overgezet heb en geroot. Ik zie de noodzaak zelf niet om dat te doen met de G4; echt compleet niet.

Wellicht over 2 jaar (na de garantie) dat ik ga rooten en CM erop gooi. Maar voor nu; nah

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 31-01-2016 13:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
t kutte is dat ie volgens mij dan naar Dynafix gaat en dat is een partij waar ik verre van wil blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Notna schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:27:
[...]

Update gewoon via LG Up en een kdz bestand (zie wat posts hierboven). Daar is niets customs aan, geen garantie verlies; nada.

De providers houden de updates tegen, niet LG zelf. Ik heb gisteren V20D erop gezet (note; ik had V20A middels Bridge verkregen) en dat is letterlijk 15 minuten werk, waarvan er 2 nodig zijn voor eigen input :P

Ik heb hiervoor een Galaxy S en een Note 2 gehad, welke ik direct naar CM overgezet heb en geroot. Ik zie de noodzaak zelf niet om dat te doen met de G4; echt compleet niet.

Wellicht over 2 jaar (na de garantie) dat ik ga rooten en CM erop gooi. Maar voor nu; nah
Maar wat ik begrijp op xda heb je voor lg up wel root nodig. Of ik interpreteer de opmerking; you will loose root verkeerd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:31:
[...]

Maar wat ik begrijp op xda heb je voor lg up wel root nodig. Of ik interpreteer de opmerking; you will loose root verkeerd... :+
Voor LG UP heb je geen root nodig. Als je LG UP gebruikt terwijl je root hebt raak je die kwijt. LG UP is als ik het goed begrepen heb een tool van LG zelf *correct me if im wrong anyone*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymond7 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:33:
Voor LG UP heb je geen root nodig. Als je LG UP gebruikt terwijl je root hebt raak je die kwijt. LG UP is als ik het goed begrepen heb een tool van LG zelf *correct me if im wrong anyone*.
Correct. Die KDZ is een unrooted file. Als je die met UP er op zet draai je daarna dus een unrooted rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
[...]

thnks, ga ik dat maar eens proberen. ff de beste manier vinden om de hele huidige zooi te backuppen zonder root. Mocht ik terug willen dan is er volgens mij de mogelijkheid om terug te gaan naar een schone LP-install . Kan niet vinden hoe je een eigen backup terugplaatst zonder twrp en root...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:36:
[...]
thnks, ga ik dat maar eens proberen. ff de beste manier vinden om de hele huidige zooi te backuppen zonder root.
"If you are worried about losing your data after a full wipe, why not use the LG Bridge software to backup and restore.... it works fine!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:37:
[...]

"If you are worried about losing your data after a full wipe, why not use the LG Bridge software to backup and restore.... it works fine!" :P
bridge zegt dat ik eerst 19,4 GB moet vrijmaken op mijn toestel voordat ie een back up kan maken. WTF. Ik heb dik 9 GB vrij intern en 40 op mn SD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

"Beste klant, je reparatie is door de technicus afgehandeld en je toestel wordt nu klaargemaakt voor het terugsturen. Je ontvangt weer een bericht als je toestel is teruggestuurd. Groeten, T-Mobile"

Afgelopen dinsdag afgegeven in de T-Mobile shop, mooi binnen de garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 15:42
Is wel het advies alvorens V20d te installeren het toestel naar fabrieksinstellingen terug te zetten, of is dat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
[...]

Na wat gezocht te hebben naar de 20d-versie kwam ik op dit xda forum: http://forum.xda-develope...es-kdz-flashable-t3301366

Daar staat bij requirements dat twrp vereist is. Even eronder zegt ie echter: als je je toestel niet geunlockt hebt dan moet je de kdz gewoon flashen met lg up. 8)7 Verwarrend. (pfff een jaartje niet geflasht en ik twijfel weer over iedere actie terwijl ik vroeger gewoon alles probeerde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond7
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:03:
[...]

Na wat gezocht te hebben naar de 20d-versie kwam ik op dit xda forum: http://forum.xda-develope...es-kdz-flashable-t3301366

Daar staat bij requirements dat twrp vereist is. Even eronder zegt ie echter: als je je toestel niet geunlockt hebt dan moet je de kdz gewoon flashen met lg up. 8)7 Verwarrend. (pfff een jaartje niet geflasht en ik twijfel weer over iedere actie terwijl ik vroeger gewoon alles probeerde)
Ik had zelf geen twrp en geen root en gewoon geflashed met LG UP als Refurbished(schoon) of Upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Op goede hoop en vooral geen bootlooptroubles heb ik hem maar aan LG Bridge gehangen.
Ca 2,5uur zou hij klaar moeten zijn.
Ben benieuwd, spannend, stom hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Raymond7 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Ik had zelf geen twrp en geen root en gewoon geflashed met LG UP als Refurbished(schoon) of Upgrade
Dus gewoon dit bestand: LG-H81520D-Flashable.COMPLETE.zip
100% stock untouched system, boot, modem and bootloader.

Ik probeer m gewoon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:45:
[...]

Dus gewoon dit bestand: LG-H81520D-Flashable.COMPLETE.zip
100% stock untouched system, boot, modem and bootloader.

Ik probeer m gewoon :-)
Het is wel een .kdz bestand toch? Anders kan je hem namelijk niet flashen via LG UP. Je moet namelijk een .kdz bestand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Raymond7 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:03:
[...]

Het is wel een .kdz bestand toch? Anders kan je hem namelijk niet flashen via LG UP. Je moet namelijk een .kdz bestand hebben.
pfff goed dat je het nog ff benadrukte. ik heb nu een zip ge dl-ed, dacht dat daar de kdz in zat.

Zie nu een link naar een donwloadpagina met een hele lijst en 1 daarvan is H81520D_00_0115.kdz \

Dat is dan de correcte. Die zip gooi ik meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
MetalManic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:30:
[...]

pfff goed dat je het nog ff benadrukte. ik heb nu een zip ge dl-ed, dacht dat daar de kdz in zat.

Zie nu een link naar een donwloadpagina met een hele lijst en 1 daarvan is H81520D_00_0115.kdz \

Dat is dan de correcte. Die zip gooi ik meteen weg.
Klopt dat is de correcte d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
Back up is afgerond. Alle foto's gered... ik gooi er een lekker schone mm op dus geen update maar refurbish :-)

edit: LGup vraagt om een .tot file. De kdz file ziet ie niet.

Edit. Eerst update kiezen en dan het pad. Sluiten en dan refurbish en dan gaan.

Ben er erg blij mee. Echt alles is zo soepel en snel. Niet normaal!!!!

[ Voor 29% gewijzigd door MetalManic op 31-01-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Update naar V20d uitgevoerd. Nadat de update was uitgevoerd en het toestel opnieuw opstartte kreeg ik nog het T-Mobile logo te zien. Hierna werden de apps bijgewerkt en snel erna kreeg ik de melding om de LG apps bij te werken. Tussen dit rijtje stond ook de welbekende customizationapp. Deze was dus kennelijk na de update niet meer geïnstalleerd of actief. Ik heb hem dus ook niet meer geïnstalleerd. Ben benieuwd wat het in de toekomst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
LG Bridge is nu bezig met update van LG G4.

Het is 1.58 GB groot, versie H81520D (2016.02.01)

Ik onderga een deja vu als ik de verbeteringen lees: klinkt erg bekend toen LP werd vervangen door MM. O.a. stille modus, LG Bridge heet nu Air Drive, etc. Erg vreemd dus...

update 1:
P.S. Ik heb geen rooted toestel. En unbranded...

update 2:
Nu is het klaar: versie van V20a-EUR-XX naar V20d-EUR-XX.
Hoewel het pas vandaag is geupdated, geeft softwareinformatie dat het gaat om android-beveiligingspatchniveau is van 2016-01-01

Ben nu benieuwd naar de gebruikservaringen...

[ Voor 36% gewijzigd door Nevil op 01-02-2016 23:28 . Reden: lopende verslag afgerond... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Kan alleen maar mededelen dat het lekker draait tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53
Ik heb afgelopen zaterdag V20D er op gezet met LGUP (Bridge vond mijn 5.1 nog up to date) en ik sta versteld van de accuduur. Weet iemand toevallig of bootloop ook voorkomt als je op V20D zit? Het wordt verkocht als een hardware issue, maar er lijkt ook een verband te zijn met software updates. Ik vraag dit omdat die KDZ geroot is. Als ik nu bootloopissues krijg dan is het nog maar de vraag of dat onder garantie gerepareerd wordt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn KPN LG G4 is nu geupdate naar MM:

Eerst kreeg ik een update van LG Bridge zelf.

Daarna gezocht naar update voor toestel en eindelijk vond ie MM.

Update voor toestel duurde 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
yannickie111 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:15:
Nog een keer over de update naar android 6.0 icm een SD kaart....
Bij het maken van de eerste foto met SD-kaart in mijn telefoon vroeg hij of ik ze op wil slaan op SD-kaart, lijkt me prima. Helaas pakt dropbox, camera-upload, de bestanden op de SD-kaart dus niet. Hoe kan ik zorgen dat ook alle foto's op de SD-kaart automatisch geupload worden, net zoals dat gebeurt bij het interne geheugen?

Edit: vreemd, na alle foto's verplaatsen van intern naar geheugenkaart worden ze wel vanzelf geupload. :9
yannick heb je hiervoor al een oplossing gevonden?

slecht gelezen

Hoe heb je alle foto's verplaatst via de PC gewoon?

[ Voor 5% gewijzigd door Denthis op 02-02-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
Ik zat op v20a MM en kreeg gister een update van 97mb binnen, v20d van 15 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Titanicfanatic schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 06:06:
Ik vraag dit omdat die KDZ geroot is.
Rooted KDZ nog nooit tegen gekomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53
Ok sorry, ik had een eerdere posting verkeerd geinterpreteerd zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:05

rara-avis

hello human.

Sigh. Ik heb een tijdje zitten zoeken maar niks gevonden, dus het spijt me zeer als het antwoord wel ergens duidelijk staat. @_@

Ik zit eraan te denken om een LG G4 + 2-jarig abonnement te nemen, maar ik ben een beetje huiverig geworden over Android door het hele updategebeuren. Nu zie ik dat de LG G4 wel updates krijgt, dus dat is nice.

Maar... hoe lang krijgt een vlaggenschip als de LG G4 updates? Is dat iets van 2 jaar nadat hij is uitgekomen? Of... :| idk. halp pls.

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

rara-avis schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:48:
Sigh. Ik heb een tijdje zitten zoeken maar niks gevonden, dus het spijt me zeer als het antwoord wel ergens duidelijk staat. @_@

Ik zit eraan te denken om een LG G4 + 2-jarig abonnement te nemen, maar ik ben een beetje huiverig geworden over Android door het hele updategebeuren. Nu zie ik dat de LG G4 wel updates krijgt, dus dat is nice.

Maar... hoe lang krijgt een vlaggenschip als de LG G4 updates? Is dat iets van 2 jaar nadat hij is uitgekomen? Of... :| idk. halp pls.
Dat heet koffiedikkijken en kunnen wij geen antwoord op geven. Officiele updates kunnen soms 3 jaar na introductie alsnog uitgerold worden en soms komt er een telefoon uit welke 0,0 updates OOIT krijgt.

Je hebt dan de mogelijkheid om over te stappen naar een custom ROM met de laatste android versie, mits je telefoon populair genoeg is voor (XDA) developers om dat bij te houden. Zo had ik een Note 2 die zelfs CM 13 (Android 6) alsnog gekregen heeft en die telefoon is toch aardig aan de oude kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 03:03
Ik kreeg vanavond de melding dat versie 20d voor me klaar stond (OTA). Downloaden, installeren, optimaliseren apps, restart en .....

"Unfortunately, the process android.process.media has stopped"

Deze melding komt om de paar seconden en zorgt ervoor dat ik verder niets meer met de telefoon kan doen. Op internet lees ik dat de oplossing zou zijn om de cache van bepaalde apps te verwijderen maar helaas kom ik niet zover. Ik kan niet in de settings komen (waarschijnlijk heeft dat het genoemde media process nodig).

Ik heb LG Bridge geinstalleerd maar ook die kan geen verbinding meer krijgen met de telefoon.

Verder zie ik dat Google Play Services een update nodig heeft maar ik heb geen idee hoe ik die moet updaten. Ik kan als ik heel snel ben wel op het update knopje drukken maar de download blijft dan hangen. Als ik dan nog een keer de melding van android.process.media wegklik wordt de play app ook gesloten.

Wie heeft er een goed idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Als het kan graag zonder een harde reset te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:14
Denthis schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:01:
[...]

yannick heb je hiervoor al een oplossing gevonden?

slecht gelezen

Hoe heb je alle foto's verplaatst via de PC gewoon?
Ik heb ze "gewoon" intern verplaatst. Dus alles geselecteerd, knippen en plakken in (bijvoorbeeld) ES File Explorer.

Ik heb sinds de update naar android 6.0 trouwens wel dat de accu soms verdacht snel leeg gaat. In batterijstatistieken lijkt dit vooral op te gaan aan systeem standby en google play services... Beide dingen waarvan ik battery drain niet echt verwacht (en accepteer trouwens :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

PatrickvL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:10:
Ik kreeg vanavond de melding dat versie 20d voor me klaar stond (OTA). Downloaden, installeren, optimaliseren apps, restart en .....

"Unfortunately, the process android.process.media has stopped"

Deze melding komt om de paar seconden en zorgt ervoor dat ik verder niets meer met de telefoon kan doen. Op internet lees ik dat de oplossing zou zijn om de cache van bepaalde apps te verwijderen maar helaas kom ik niet zover. Ik kan niet in de settings komen (waarschijnlijk heeft dat het genoemde media process nodig).

Ik heb LG Bridge geinstalleerd maar ook die kan geen verbinding meer krijgen met de telefoon.

Verder zie ik dat Google Play Services een update nodig heeft maar ik heb geen idee hoe ik die moet updaten. Ik kan als ik heel snel ben wel op het update knopje drukken maar de download blijft dan hangen. Als ik dan nog een keer de melding van android.process.media wegklik wordt de play app ook gesloten.

Wie heeft er een goed idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Als het kan graag zonder een harde reset te moeten doen.
Ook als je geen root en dergelijke hebt, moet je in het bootmenu van je LG kunnen komen om je (dalvik) cache te kunnen wissen. Dat doe je zo:

1.Turn off your LG G4 (complete a full shut down process – press power key and select “power off” or press and hold power button for a few moments).
2.Then, press and hold Power and Volume Down buttons – don’t release the keys.
3.Keep pressing the buttons until the LG Logo is being displayed.
4.At that point release the buttons for about 1 second.
5.After that immediately press and hold Power and Volume Down keys pressed once more.
6.The recovery mode menu should be then displayed on your LG G4.
You can use Volume Up and Down buttons in order to scroll up and down and you can press Power key to select.
7.Choose “reboot system now” when you are ready to go back to Android OS.

Hier zou ook 'clear/wipe (dalvik) cache' bij moeten staan. Je apps gaan dan wel opnieuw optimaliseren bij boot maar wellicht dat het helpt.

Andere optie is om je telefoon in download mode te zetten en middels LG Up een upgrade te doen naar V20D (kijk even wat posts naar boven) en kijken of dit het probleem verhelpt.

Als dat niet werkt zal je een hard reset moeten doen vrees ik. Klinkt alsof de OTA update misgegaan is.
yannickie111 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:20:
[...]

Ik heb ze "gewoon" intern verplaatst. Dus alles geselecteerd, knippen en plakken in (bijvoorbeeld) ES File Explorer.

Ik heb sinds de update naar android 6.0 trouwens wel dat de accu soms verdacht snel leeg gaat. In batterijstatistieken lijkt dit vooral op te gaan aan systeem standby en google play services... Beide dingen waarvan ik battery drain niet echt verwacht (en accepteer trouwens :P ).
Staat Daydream toevallig aan (Display options)? Dat was in het verleden vaak een boosdoener voor drains.

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 02-02-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Notna schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:21:
[...]

Ook als je geen root en dergelijke hebt, moet je in het bootmenu van je LG kunnen komen om je (dalvik) cache te kunnen wissen. Dat doe je zo:

1.Turn off your LG G4 (complete a full shut down process – press power key and select “power off” or press and hold power button for a few moments).
2.Then, press and hold Power and Volume Down buttons – don’t release the keys.
3.Keep pressing the buttons until the LG Logo is being displayed.
4.At that point release the buttons for about 1 second.
5.After that immediately press and hold Power and Volume Down keys pressed once more.
6.The recovery mode menu should be then displayed on your LG G4.
You can use Volume Up and Down buttons in order to scroll up and down and you can press Power key to select.
7.Choose “reboot system now” when you are ready to go back to Android OS.

Hier zou ook 'clear/wipe (dalvik) cache' bij moeten staan. Je apps gaan dan wel opnieuw optimaliseren bij boot maar wellicht dat het helpt.

Andere optie is om je telefoon in download mode te zetten en middels LG Up een upgrade te doen naar V20D (kijk even wat posts naar boven) en kijken of dit het probleem verhelpt.

Als dat niet werkt zal je een hard reset moeten doen vrees ik. Klinkt alsof de OTA update misgegaan is.
Het lukt me niet om in de recovery te komen. Werkt deze procedure ook voor MM? Ik heb gewoon de standaard android van LG en geen recovery geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

PatrickvL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:03:
[...]

Het lukt me niet om in de recovery te komen. Werkt deze procedure ook voor MM? Ik heb gewoon de standaard android van LG en geen recovery geinstalleerd.
Recovery en download mode zijn Rom onafhankelijk. Elke toestel heeft basic recovery en dus zou je er gewoon in moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Notna schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:08:
[...]

Recovery en download mode zijn Rom onafhankelijk. Elke toestel heeft basic recovery en dus zou je er gewoon in moeten komen?

[video]
Ah, ok ik liet de power down knop ook los maar die moest ik dus blijven vasthouden. Helaas kan ik hiermee alleen een factory reset doen en niet alleen de cache wipen.

Is er een andere manier om de google play services te updaten? Ik krijg het gevoel dat dat ook nog wel eens de reden kan zijn dat dit process telkens stopt. Middels de play app werkt het niet.

Edit: Toch net maar een factory reset gedaan.... Nu alles weer installeren en instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickvL op 02-02-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:53
Het downloaden van MM via LG Bridge (1,58 GB) gaat wel traaaaag :O Gisteravond ook al. Ben na 2,5 uur op 69%. Maar ben blij dat hij er eindelijk is, bizar dat dat zo lang moet duren. Na twee keer een Nexus gehad te hebben, irriteer ik me mateloos aan de trage updates en de overbodige LG-schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Hark_k schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:31:
Het downloaden van MM via LG Bridge (1,58 GB) gaat wel traaaaag :O Gisteravond ook al. Ben na 2,5 uur op 69%. Maar ben blij dat hij er eindelijk is, bizar dat dat zo lang moet duren. Na twee keer een Nexus gehad te hebben, irriteer ik me mateloos aan de trage updates en de overbodige LG-schil.
Volgende keer updaten met een van te voren gedownloade KDZ in LGUP zou ik zeggen :)
LG bridge loopt wel eens wat achter qua updates en werkt (naar mijn ervaring) niet altijd helemaal feilloos. Plus dat LGUP op meer momenten in het boot proces de telefoon automatisch in download mode kan zetten (handig als ie veel reboot/errors geeft wanneer 't OS geladen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Heb ook geen verklaring waarom de update zo lang moet duren via LG Bridge. Uiteindelijk heeft het hele proces bij mij circa 2,5u geduurd van download tot uitvoeren van de update. Weet niet of de data meerdere malen wordt geverifieerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
Notna schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:21:
[...]

Staat Daydream toevallig aan (Display options)? Dat was in het verleden vaak een boosdoener voor drains.
Nope, wat een irritante en zinloze functie vind ik dat zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
yannickie111 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:20:
[...]

oke straks ook eens doen dan.

En alle foto's op je sd worden nu gebackupt naar dropbox?
ook foto's die je ontvangt via whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ik heb sinds vanochtend ook de v20d update klaar staan via OTA. Vanavond maar even een backupje draaien en dan updaten.
Kijken of ik ook de befaamde bootloop krijg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
Zelf zit ik nog op V10d-EUR-XX kwa versie. Geen OTA updates. Is dat normaal? of komt dat omdat ik geroot heb (root gedaan zonder bootloader unlock destijds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
yannickie111 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 00:04:
[...]

Nope, wat een irritante en zinloze functie vind ik dat zeg :P
Wat doet die daydream optie precies? Die staat bij mij aan maar ik weet niet wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Raymond7 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:39:
[...]

Wat doet die daydream optie precies? Die staat bij mij aan maar ik weet niet wat het doet.
Het staat er letterlijk bij:

To view info such as images when the phone is sleeping, while docked and/or charging, turn Daydream on.

Het is met name 1 grote wakelock functie, wat je batterij drained als een malle :P
Waah schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:36:
Zelf zit ik nog op V10d-EUR-XX kwa versie. Geen OTA updates. Is dat normaal? of komt dat omdat ik geroot heb (root gedaan zonder bootloader unlock destijds)
Niet alle providers bieden v20 aan via OTA. Even aan LG bridge hangen of updaten middels LG Up (je verliest dan wel root afaik)

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 03-02-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
V20 update geïnstalleerd
geen issues
https://onedrive.live.com...CA&v=3&ithint=photo%2cpng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Notna schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:41:
Het staat er letterlijk bij:

To view info such as images when the phone is sleeping, while docked and/or charging, turn Daydream on.

Het is met name 1 grote wakelock functie, wat je batterij drained als een malle :P
Normaal gesproken uiteraard niet want Daydream staat alleen aan als het "kan", in de dock of met opladen.
Dat de taak blijft doordraaien na het verwijderen van de lader kán, maar is totaal geen usance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 08:19

mucuracat

YES

Hmm.. telefoon gaat niet meer aan.. Soms alleen LG logo en valt uit. Dus terug gestuurd naar GSMWeb..
Alleen, ze sturen naar Dynaflx .. ff kijken of slechte ervaringen kloppen. Ik hoop het niet.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 23:44
Junkyxl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:18:
Heb ook geen verklaring waarom de update zo lang moet duren via LG Bridge. Uiteindelijk heeft het hele proces bij mij circa 2,5u geduurd van download tot uitvoeren van de update. Weet niet of de data meerdere malen wordt geverifieerd.
Hier duurde de update via LG Bridge ook lang, had 5% binnen na 10 minuten downloaden.
Toen de update maar stop gezet en opnieuw aangezet toen ik ging slapen.
Wilde eigenlijk een losse KDZ flashen nu zag ik hier dat je LG KDZ file's kan downloaden alleen daar staat weer V10D en dat is volgens mij een Lollipop versie.
Uiteindelijk dus geupdate via LG Bridge, duurde bijna 3 uur. 8)7 8)7
De telefoons van LG zijn snel, maar die server :F

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

mucuracat schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:23:
Hmm.. telefoon gaat niet meer aan.. Soms alleen LG logo en valt uit. Dus terug gestuurd naar GSMWeb..
Alleen, ze sturen naar Dynaflx .. ff kijken of slechte ervaringen kloppen. Ik hoop het niet.
Bootloop.

Ze waren dit keer wel snel met het repareren, alleen duurt het mij te lang voor ze het opsturen.
Heb op de site van T-Mobile al 3 dagen zelfde status staan: "De reparatie bij de externe servicepartner is afgerond en wordt spoedig verzendklaar gemaakt. "

Misschien dat ze het in batches sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je trouwens zien of je G4 in bootloop gevaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Denthis schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:17:
[...]

oke straks ook eens doen dan.

En alle foto's op je sd worden nu gebackupt naar dropbox?
ook foto's die je ontvangt via whatsapp?
De foto's die ik maakte werden eerst niet opgeslagen in dropbox, meteen na het verplaatsen. Toen heb ik hier ook gepost in dit topic. Na ongeveer een dag leek dropbox gewend en ging hij ze wel backuppen.
Whatsapp foto's werden en worden niet gebackupt naar dropbox (en dat vind ik eigenlijk niet eens zo erg).
Je zou hiervoor een app die extra mappen synct naar dropbox kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

yannickie111 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:26:
[...]

De foto's die ik maakte werden eerst niet opgeslagen in dropbox, meteen na het verplaatsen. Toen heb ik hier ook gepost in dit topic. Na ongeveer een dag leek dropbox gewend en ging hij ze wel backuppen.
Whatsapp foto's werden en worden niet gebackupt naar dropbox (en dat vind ik eigenlijk niet eens zo erg).
Je zou hiervoor een app die extra mappen synct naar dropbox kunnen installeren.
Waarom niet backup via Google Foto's??

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
mucuracat schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:31:
[...]

we hebben een dropbox account (1tb).
en sorry voor de fans hier maar vind ik alles van google zo slecht werken.
enige wat ik fijn vind ik google zoek machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Brad Pitt schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:12:
[...]

Normaal gesproken uiteraard niet want Daydream staat alleen aan als het "kan", in de dock of met opladen.
Dat de taak blijft doordraaien na het verwijderen van de lader kán, maar is totaal geen usance.
Ik heb het helaas teveel fout zien gaan dat het voor wakelocks zorgt en dus zet ik het bij voorbaat uit, nog afgezien van het feit dat ik er geen waarde aan hecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:24:
Hoe kan je trouwens zien of je G4 in bootloop gevaar is?
Niet denk ik..
Van mij liep voor het eerst vast sinds ik hem heb gekocht in mei, sindsdien ging die niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-08 15:50
Ik kreeg vanochtend (op Vodafone) de nieuwe V20d update OTA binnen, loopt tot nu toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
mucuracat schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:31:
[...]
Omdat ik meer dan genoeg ruimte heb op dropbox, dit overal voor gebruik, en daardoor alles handig op 1 plek heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

yannickie111 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Omdat ik meer dan genoeg ruimte heb op dropbox, dit overal voor gebruik, en daardoor alles handig op 1 plek heb.
Ik ga voor Foto's, Omdat google al op mijn telefoon staat, alles al van me weet :) en onbeperkt opslag bij standaard foto resolutie (16megapixel=toevalig ook LG G4 camera) en de fotoapp handig vindt :)

maar iedereen is free to use what they want :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
mucuracat schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:30:
[...]

Ik ga voor Foto's, Omdat google al op mijn telefoon staat, alles al van me weet :) en onbeperkt opslag bij standaard foto resolutie (16megapixel=toevalig ook LG G4 camera) en de fotoapp handig vindt :)

maar iedereen is free to use what they want :)
onbeperkt opslag?

ik krijg alleen maar meldingen dat het geheugen vol is door de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Denthis schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:32:
[...]

onbeperkt opslag?

ik krijg alleen maar meldingen dat het geheugen vol is door de foto's
Instellingen aanpassen op je phone
Foto's > Instellingen > Back-up en synchronisatie > Uploadgrootte > en daar kiezen voor hoge kwaliteit. Is 16 megapixels..

Dan is je upload onbeperkt.
Nog meer voordeel.. Je kunt Opslagruimte vrijmaken op je telefoon door foto's en films te laten verwijderen wat al gebackuped is.
Foto's > Instellingen > Opslagruimte op apparaat vrijmaken

En sinds kort kun je via pc op foto's ook al geuploade foto's naar 'normale' resolutie brengen en hierdoor gebruik maken van onbeperkte opslag

Dus via pc naar instellingen foto's gaan en:

Uploadgrootte en opslag
Hoge kwaliteit (gratis onbeperkte opslagruimte)
Mooie visuele kwaliteit met een kleinere bestandsgrootte
Origineel (112 GB resterende opslagruimte)
Foto's op volledige resolutie die meetellen voor je quotum
OPSLAGRUIMTE KOPEN OPSLAGRUIMTE VRIJMAKEN
(kies dus voor opslagruimte vrijmaken en al je foto's worden gecomprimeerd naar 16MP

Oorspronkelijke items comprimeren naar hoge kwaliteit
Maak 765.9 MB aan Drive-opslagruimte vrij door foto's en video's te comprimeren van originele naar hoge kwaliteit.
Hiermee worden ook items gecomprimeerd in andere services van Google, zoals Google+, Blogger en Picasa Webalbums.
Dit heeft geen effect op items die zijn geüpload via Google Drive.
Meer informatie
ANNULEREN
COMPRIMEREN

[ Voor 36% gewijzigd door mucuracat op 03-02-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

mucuracat schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:23:
Reken erop dat je hem via GSMWeb 2,5 tot 3 weken kwijt bent. Die van mij is sinds 16 januari weg en is nu onderweg van Dynafix naar GSMWeb, hoop hem vrijdag binnen te hebben.

Als je hem nog niet hebt verstuurd naar GSMWeb: Dynafix gaf mij de tip om hem voortaan zelf aan te melden bij hun via DrMobile. Scheelt 2 keer verzenden, dus je telefoon is eerder terug. Maar daar heb je nu dus niets meer aan..

Reparatie zelf duurde 3 dagen, denk ivm. wachten op onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
P!m schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:50:
[...]
Vaag, ik dacht ze pakken gewoon zo'n moederbordje van de stapel die er op voorraad ligt #dagelijkseroutine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Kreeg net de melding v20d OTA beschikbaar is (KPN). Maar ff een maandje mee wachten aangezien ik deze maand niet kan permiteren mijn telefoon te missen mocht er wat zijn (onder mom van, why fix something that isn't broken).

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Brad Pitt schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:52:
[...]

Vaag, ik dacht ze pakken gewoon zo'n moederbordje van de stapel die er op voorraad ligt #dagelijkseroutine :P
Geen idee of het moederbord inderdaad vervangen is, zit waarschijnlijk wel een bon o.i.d. bij m'n telefoon. LG (USA) geeft aan dat ze loszittende contacten fixen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

P!m schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Reken erop dat je hem via GSMWeb 2,5 tot 3 weken kwijt bent. Die van mij is sinds 16 januari weg en is nu onderweg van Dynafix naar GSMWeb, hoop hem vrijdag binnen te hebben.

Als je hem nog niet hebt verstuurd naar GSMWeb: Dynafix gaf mij de tip om hem voortaan zelf aan te melden bij hun via DrMobile. Scheelt 2 keer verzenden, dus je telefoon is eerder terug. Maar daar heb je nu dus niets meer aan..

Hmm.. gisteren op de post gedaan en kreeg al mail binnen
Wij hebben het door u ingezonden toestel / onderdeel ter reparatie ontvangen en doorgezonden naar het Dynafix Repair Centre op 3-2-2016

Dus hopelijk snel.. Nu met G2 weer aan de slag en wat is tie soms traaaaagggg :)

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 03-02-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
P!m schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:57:
[...]

Geen idee of het moederbord inderdaad vervangen is, zit waarschijnlijk wel een bon o.i.d. bij m'n telefoon. LG (USA) geeft aan dat ze loszittende contacten fixen, ben benieuwd.
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar is ie gerepareerd door dynafix? Dan zit er letterlijk niks bij, in ieder geval niet toen mijne terug kwam na een reparatie door een ongeluk (buiten mijn schuld).
Geen bonnetje wat er gedaan is, geen prijsspecificatie, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

yannickie111 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar is ie gerepareerd door dynafix? Dan zit er letterlijk niks bij, in ieder geval niet toen mijne terug kwam na een reparatie door een ongeluk (buiten mijn schuld).
Geen bonnetje wat er gedaan is, geen prijsspecificatie, niets.
Nee, Dynafix heeft hem doorgestuurd naar een extern reparatiecentrum. Dynafix mag voor LG niet repareren, zijn niet erkend als reparatiecentrum gaven ze aan.
mucuracat schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Hmm.. gisteren op de post gedaan en kreeg al mail binnen
Wij hebben het door u ingezonden toestel / onderdeel ter reparatie ontvangen en doorgezonden naar het Dynafix Repair Centre op 3-2-2016
Dat gaat snel! :) Die van mij had ik op een zaterdagochtend verstuurd. Werd pas dinsdagavond bij GSMWeb bezorgd.

[ Voor 28% gewijzigd door P!m op 03-02-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

H-S schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:15:
[...]

Bootloop.

Ze waren dit keer wel snel met het repareren, alleen duurt het mij te lang voor ze het opsturen.
Heb op de site van T-Mobile al 3 dagen zelfde status staan: "De reparatie bij de externe servicepartner is afgerond en wordt spoedig verzendklaar gemaakt. "

Misschien dat ze het in batches sturen
Dankzij mijn bootloader unlock vraagt Dynafix mij € 250,- om er nieuwe software op te zetten (bootloop).
Iemand hier ervaring mee? Heb ook in Dynafix-topic geplaatst met meer uitgebreid verhaal maar mening lijkt daar te zijn dat dankzij bootloader unlock 'ik het wel kan shaken'...

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
fewips schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:39:
Dankzij mijn bootloader unlock vraagt Dynafix mij € 250,- om er nieuwe software op te zetten (bootloop).
Omg :/ Heb nu elke keer al stress als ie niet wil doorstarten maar dit soort berichten zijn écht waardeloos :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Gisterenavond op stock LG G4 ota v20d-EUR-XX gekregen. Geen issues. Duurde klein half uur, maar niet precies bijgehouden.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
fewips schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:39:
[...]

Iemand hier ervaring mee? Heb ook in Dynafix-topic geplaatst met meer uitgebreid verhaal maar mening lijkt daar te zijn dat dankzij bootloader unlock 'ik het wel kan shaken'...
250 euro voor een software erop zetten? Gebruiken ze wegwerp monster-gold-plated usb-kabels ofzo |:( .
Nog een reden om niet voor de unlock te gaan in mijn geval... wacht wel op MM die geroot kan zonder Bootloader unlock. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Tja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Als er met LG Bridge software erop gezet moet worden ben minstens 2,5u kwijt. En dat maal het uurtarief............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Junkyxl schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:21:
Tja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Als er met LG Bridge software erop gezet moet worden ben minstens 2,5u kwijt. En dat maal het uurtarief............
Jij denkt dat er iemand op een stoeltje gaat zitten te kijken naar het update proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Brad Pitt schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Jij denkt dat er iemand op een stoeltje gaat zitten te kijken naar het update proces?
Gezien de prijs wat ze er voor vragen, lijkt het er wel op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Junkyxl schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Gezien de prijs wat ze er voor vragen, lijkt het er wel op :+
Gezien dat er mensen zijn die betaald krijgen om verf te zien opdrogen, en mijn ervaringen met Dynafix, zou het me niet verbazen.

Maar de ene zegt hier dat Dynafix geen LG G4's mag repareren, en bij jou blijkbaar wel? das best gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Waah schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:37:
[...]
Maar de ene zegt hier dat Dynafix geen LG G4's mag repareren, en bij jou blijkbaar wel? das best gek.
Volgens mij functioneert Dynafix voor LG telefoons enkel als doorgeefluik naar de reparateur en verzorgen ze al het contact met de klant/winkel en aan de andere kant de reparateur.

Dit werd mij verteld op Twitter:
Hey Pim, je toestel ligt bij onze externe partner ( wij hebben zelf geen licentie voor LG ) en zij zijn momenteel bezig....

M'n G4 is inmiddels weer aangekomen bij GSMWeb _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door P!m op 03-02-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:45
Iemand anders problemen met de g4 dat hij in een bootloop vastzit sinds de 6.0 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Droid86 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:54:
Iemand anders problemen met de g4 dat hij in een bootloop vastzit sinds de 6.0 update?
Hier niet. Vanmiddag ook geupdated naar de laatste versie (van v20a naar v20d ) En heb een lg G4 uit de 509 reeks. Verkregen via T-Mobile in oktober 2015

Maar als je de laatste pagina's bekijkt, zie je dat er heel veel mensen wel last van hebben met een lg uit de 505/506 reeks

[ Voor 15% gewijzigd door MrMilco op 03-02-2016 19:11 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:45
Thanks voor de reactie ik ga even kijken.
Ik heb een g4 uit de 507 reeks ook verkregen via T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zien uit welke reeks je G4 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:15:
op je doosje staat je serienummer.begint meestal met 50*******

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Middels een app: Google Play: LG Phone From

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Net even een backup gedraaid via LG Backup en zelf voor de zekerheid nog even wat foto's gebackupt.
Nu installeren en hopen dat alles goed gaat met mijn 505 :P

EDIT:

alles werkt naar behoren, geen bootloop _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnAbel op 03-02-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imeidata.net

Trage website maar geeft toegang tot de meeste informatie over je telefoon aan de hand van je IMEI nummer.

Mijn productiedatum:
ESN Date(Prod. Date):Nov 23, 2015
ESN Go Date:Nov 24, 2015
Phone Age:0 Year(s), 2 Month(s), 11 Day(s)

Met Android 6.0 geen bootloop problemen. Het lijkt er op dat gebruikers met toestellen geproduceerd in mei en juni van 2015 met een risico zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 09:55
Ik heb zojuist mijn G4 terug gebracht naar T-Mobile. Hij startte niet meer door.. Kreeg alleen het LG logo te zien. Er stond sinds vandaag wel een update klaar. Maar deze had ik nog niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mensen, de mijne is uit de 508 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Euh, Als je doos niet bij de hand hebt: Achterklepje los, batterij uit.. en daar is je serie nummer en imei nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar zie 1 post van mij boven je.

De 508 reeks heb ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai!
Ik heb sinds een week de LG g4 en ben erg tevreden, alleen ik loop tegen 1 ding aan en ben benieuwd of meer mensen dit hebben en of iemand een oplossing heeft :)

Ik ben op mijn Samsung s5 gewend dat overal waar ik typ, er boven het toetsenbord woord suggesties komen. Nou is dat op de g4 niet het geval.. Wel in Whats's App, wel bij de sms functie, wel in de Outlook mail.. Maar niet in de Google search app, niet in Gmail, niet in Chrome.. En ik ben alles al 10 keer bij langs geweest maar krijg het niet voor elkaar terwijl het wel aan staat zeg maar..

Help? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:51:
Hai!
Ik heb sinds een week de LG g4 en ben erg tevreden, alleen ik loop tegen 1 ding aan en ben benieuwd of meer mensen dit hebben en of iemand een oplossing heeft :)

Ik ben op mijn Samsung s5 gewend dat overal waar ik typ, er boven het toetsenbord woord suggesties komen. Nou is dat op de g4 niet het geval.. Wel in Whats's App, wel bij de sms functie, wel in de Outlook mail.. Maar niet in de Google search app, niet in Gmail, niet in Chrome.. En ik ben alles al 10 keer bij langs geweest maar krijg het niet voor elkaar terwijl het wel aan staat zeg maar..

Help? :)
Swiftkey
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vind persoonlijk Swype véél fijner maar zoals met alles: YMMV, gelukkig :)

Pagina: 1 ... 29 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic