PatrickvL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:10:
Ik kreeg vanavond de melding dat versie 20d voor me klaar stond (OTA). Downloaden, installeren, optimaliseren apps, restart en .....
"Unfortunately, the process android.process.media has stopped"
Deze melding komt om de paar seconden en zorgt ervoor dat ik verder niets meer met de telefoon kan doen. Op internet lees ik dat de oplossing zou zijn om de cache van bepaalde apps te verwijderen maar helaas kom ik niet zover. Ik kan niet in de settings komen (waarschijnlijk heeft dat het genoemde media process nodig).
Ik heb LG Bridge geinstalleerd maar ook die kan geen verbinding meer krijgen met de telefoon.
Verder zie ik dat Google Play Services een update nodig heeft maar ik heb geen idee hoe ik die moet updaten. Ik kan als ik heel snel ben wel op het update knopje drukken maar de download blijft dan hangen. Als ik dan nog een keer de melding van android.process.media wegklik wordt de play app ook gesloten.
Wie heeft er een goed idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Als het kan graag zonder een harde reset te moeten doen.
Ook als je geen root en dergelijke hebt, moet je in het bootmenu van je LG kunnen komen om je (dalvik) cache te kunnen wissen. Dat doe je zo:
1.Turn off your LG G4 (complete a full shut down process – press power key and select “power off” or press and hold power button for a few moments).
2.Then, press and hold Power and Volume Down buttons – don’t release the keys.
3.Keep pressing the buttons until the LG Logo is being displayed.
4.At that point release the buttons for about 1 second.
5.After that immediately press and hold Power and Volume Down keys pressed once more.
6.The recovery mode menu should be then displayed on your LG G4.
You can use Volume Up and Down buttons in order to scroll up and down and you can press Power key to select.
7.Choose “reboot system now” when you are ready to go back to Android OS.
Hier zou ook 'clear/wipe (dalvik) cache' bij moeten staan. Je apps gaan dan wel opnieuw optimaliseren bij boot maar wellicht dat het helpt.
Andere optie is om je telefoon in download mode te zetten en middels LG Up een upgrade te doen naar V20D (kijk even wat posts naar boven) en kijken of dit het probleem verhelpt.
Als dat niet werkt zal je een hard reset moeten doen vrees ik. Klinkt alsof de OTA update misgegaan is.
yannickie111 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:20:
[...]
Ik heb ze "gewoon" intern verplaatst. Dus alles geselecteerd, knippen en plakken in (bijvoorbeeld) ES File Explorer.
Ik heb sinds de update naar android 6.0 trouwens wel dat de accu soms verdacht snel leeg gaat. In batterijstatistieken lijkt dit vooral op te gaan aan systeem standby en google play services... Beide dingen waarvan ik battery drain niet echt verwacht (en accepteer trouwens

).
Staat Daydream toevallig aan (Display options)? Dat was in het verleden vaak een boosdoener voor drains.
[
Voor 20% gewijzigd door
Notna op 02-02-2016 20:26
]