Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Franco10 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:40:
Het is vast al gezegd en de meesten zeggen misschien no shit sherlock! maar... Ik denk dat LG bij 6.0 wat dingen heeft veranderd omtrent het wakker maken van de G4, zowel met de double-tap als ook gewoon de knop op de achterkant. Ik maak vaak mee dat zelfs de knop hem niet wakker kan maken.

De G4 probeert te enthousiast te schatten of het indrukken van de button of de double-tap per ongeluk is en vaak vind hij dat het per ongeluk is. Dus heel even in je handen schudden alvorens je een double-tap doet en hij pakt hem zo goed als elke keer.
Dat de knop op de achterkant hem niet wakker kan maken had ik met Lollipop ook al regelmatig.

Tijdens de reparatie - voor wat ik dacht wat het bootloop probleem was - zijn naar mijn idee ook de 3 knoppen achterop m'n toestel vervangen. Ze klikken veel fijner, strakker en de hele kleine krasjes die er op zaten zijn weg. Sinds hij terug is van reparatie reageert hij zo veel beter op de knop achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
P!m schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:38:
[...]
Dit heb ik vaker, maar niet altijd na zoomen in een video :? Ik raak geen volume knop aan ofzo, geen idee waar het door komt.
Het zal wel een feature zijn aangezien je het vaker tegenkomt YouTube: LG G4 Sample Video - 4k.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Het zal wel een feature zijn aangezien je het vaker tegenkomt YouTube: LG G4 Sample Video - 4k.
Vreemd! Bij een camera die mechanisch zoomt en geluid maakt tijdens het zoomen kan ik me dit nog enigszins voorstellen, zo'n tijdelijke demping van het volume, maar bij de G4 snap ik het nut er niet echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik heb geen Twitter, dus viel het mij meteen op dat LG (vandaag) voor het eerst Twitter-app op de lijst heeft toegevoegd nadat ik een Applicatie-update uitvoerde.

Dan vraag ik mij af waarom überhaupt dit aan de lijst wordt toegevoegd? Wat is de toegevoegde waarde als je Twitter-app zelf kunt toevoegen?

Mijn toestel is niet rooted, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totibbs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 10:27
Volgens mij heb ik ook het bootloop probleem. Of niet?

Het lijkt te gebeuren vlak nadat ik connectie wil maken met een wifi netwerk.

Ik heb er twee maanden met plezier mee gewerkt. Maar afgelopen donderdagochtend begon het. Ik zat in het hotel en had woensdagavond al zonder problemen verbinding gemaakt met het wifi netwerk. Toen die dondedagochtend was de verbinding wat slecht en zat in het wifi netwerken menu. Ik selecteerde het wifi-netwerk en drukte op verbinden. Daarna schoot het toestel in de bootloop.

Ik wist die truc met volumeknop omlaag + powerbutton niet. Dus ik heb het toestel het hele weekend uit gelaten.
Maandag ontdekte ik de truc en heb het toestel terug gezet in de factory defaults (maandag 15 feb). Ik heb alle apps en backups teruggezet en de rest van de dag lekker mee gewerkt. Maar vanochtend (dinsdag 16 feb) schoot het toestel weer in de bootloop. Het gebeurde vlak nadat ik op het werk verbinding maakte met het wifi netwerk en het wachtwoord invoerde.

Nu vanavond heb ik opnieuw een harde reset uitgevoerd met de factory defaults terug en de backups niet terugezet. Dus het is echt alsof ik weer een nieuwe telefoon heb.

Is dit nu het bootloop probleem of niet? Want mijn telefoon doet het opzich wel weer nadat ik de factory defaults terugzet.

Ik heb het toestel eind december 2015 gekocht. Het s/n begint met: 511 van het type LG-H815.
Mijn retailer is intussen failliet gegaan (NazTel.nl).

Is het dan gebruikelijk om LG direct te bellen: 0900 543 54 54 (NL € 0,35 per gesprek) en dat ze je dan verder helpen? Ik vind het raar dat er op hun site niet gewoon een lijstje met service-centers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Nee je moet bij de verkopende partij zijn, LG verwijst je daar ook naar. De mijne heb ik maandag naar de winkel gebracht vanwege boot-loop. Ben benieuwd hoe lang ie weg blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Lexo schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:15:
Nee je moet bij de verkopende partij zijn, LG verwijst je daar ook naar. De mijne heb ik maandag naar de winkel gebracht vanwege boot-loop. Ben benieuwd hoe lang ie weg blijft..
Misschien nog eens goed lezen voor je reageert;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Laatst online: 15-08 16:29
Right, LG ff contacten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:57
Lijkt mij ook. Heb de mijne ook bij Naztel gekocht. Helaas kan je daar niet meer op terugvallen. Dus lijkt mij direct contact met LG de meest logische stap. Als het goed is kan je een aankoopbewijs overhandigen.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 23:44
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Gekke is dat bij gebruik Firefox zelfde gebeurd, afbeeldingen word wel gedownload maar staan vervolgens niet in de galerij map "downloads"... Pas na herstarten van telefoon zijn ze zichtbaar. 8)7
Ook hier in Chrome hetzelfde probleem, als ik een plaatje download dan is deze niet zichtbaar. Ga ik naar de download map dan zie ik de foto wel en kan hem gewoon openen met de galerij App.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Heeft iemand hier al een oplossing gevonden voor het niet kunnen opslaan van Spotify playlists op het externe geheugen? Op het Spotify forum kon ik nog steeds geen werkende oplossing vinden.
Zal het formatteren van de externe sd als intern geheugen werken? (Betwijfel het...)

Volgende week naar het buitenland, en wil graag muziek offline hebben, maar met maar 32GB intern geheugen gaat dat niet lukken. En op m'n externe sd is veel meer dan 32GB vrij, zonde om dat niet te kunnen benutten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
P!m schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:31:
Heeft iemand hier al een oplossing gevonden voor het niet kunnen opslaan van Spotify playlists op het externe geheugen? Op het Spotify forum kon ik nog steeds geen werkende oplossing vinden.
Zal het formatteren van de externe sd als intern geheugen werken? (Betwijfel het...)

Volgende week naar het buitenland, en wil graag muziek offline hebben, maar met maar 32GB intern geheugen gaat dat niet lukken. En op m'n externe sd is veel meer dan 32GB vrij, zonde om dat niet te kunnen benutten..
Dat heeft met Android 6.0 te maken denk ik en niet je SD kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-12-2023
Heeft iemand hier eigenlijk al ervaringen met garantie claims terwijl de bootloader al op de officiële manier unlocked is? Hoe werden die afgehandeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Rolive schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:10:
Heeft iemand hier eigenlijk al ervaringen met garantie claims terwijl de bootloader al op de officiële manier unlocked is? Hoe werden die afgehandeld?
... net onder de Tweakers menu zie je een grote witte balk met de tekst 'Dit Topic - Zoek in het forum...'....

...ooit gebouwd door een magische fairy tweaker, die voorheen met zijn witte paard door de honderden pagina's moest rijden om antwoord te krijgen op de vele vragen van het leven ...

... men zegt, dat het met deze witte balk mogelijk is om een magische woord in te voeren... wat er daarna gebeurt weet men na al deze jaren nog niet... wees gewaarschuwd, velen zijn door het gebruik van de functie gek geworden aan overvloed van informatie ...

... de mythe verteld ook dat deze tweaker nog altijd op de servers van Tweakers rond rijd, en af een toe kun je als je heel goed luistert, in de gangen van het hoofdkantoor van Tweakers, een paard horen rijden...

[ Voor 28% gewijzigd door EN-IS op 19-02-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Franco10 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Dat heeft met Android 6.0 te maken denk ik en niet je SD kaart
Dat weet ik, het is een probleem dat zich voordoet sinds 6.0. Maar er moet toch eens een oplossing voor komen lijkt me, dit is niet zo bedoeld. Andere apps kunnen wel gegevens opslaan op de SD kaart, Spotify niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

P!m schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:31:
Is eindelijk opgelost met de nieuwe versie die nu in de Play store staat :) Werkt bij mij nu goed onder MM.

Versie van 17 februari met de melding:

"Opgelost: gebruik je Android Marshmallow? Je kunt content downloaden naar een SD-kaart om deze later offline af te spelen."

Stappenplan:
- geïnstalleerde versie verwijderen (evt. daarna nog een reboot doen)
- nieuwe versie app installeren (nog niet starten!)
- rechten voor opslag toekennen aan Spotify app
- Spotify app starten en je playlists downloaden

De support van Spotify op dit issue is overigens diep triest IMHO, bijna geen reactie van Spotify en 3 maanden nodig om 't probleem op te lossen (terwijl het hoogstwaarschijnlijk het aanpassen van een config file is):

https://community.spotify...p/1247785/page/4#comments

Maargoed, beetje offtopic voor deze thread :P

[ Voor 18% gewijzigd door JorisM op 19-02-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

JorisM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:04:
[...]

Is eindelijk opgelost met de nieuwe versie die nu in de Play store staat :) Werkt bij mij nu goed onder MM.

"Opgelost: gebruik je Android Marshmallow? Je kunt content downloaden naar een SD-kaart om deze later offline af te spelen."

Stappenplan:

De support van Spotify op dit issue is overigens diep triest IMHO, bijna geen reactie van Spotify en 3 maanden nodig om 't probleem op te lossen (terwijl het hoogstwaarschijnlijk het aanpassen van een config file is):

Bedankt, die nieuwe versie had ik nog niet zie ik nu! Ga er gelijk mee aan de slag.

Edit: het werk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
EN-IS schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:34:
[...]

... net onder de Tweakers menu zie je een grote witte balk met de tekst 'Dit Topic - Zoek in het forum...'....

...ooit gebouwd door een magische fairy tweaker, die voorheen met zijn witte paard door de honderden pagina's moest rijden om antwoord te krijgen op de vele vragen van het leven ...

... men zegt, dat het met deze witte balk mogelijk is om een magische woord in te voeren... wat er daarna gebeurt weet men na al deze jaren nog niet... wees gewaarschuwd, velen zijn door het gebruik van de functie gek geworden aan overvloed van informatie ...

... de mythe verteld ook dat deze tweaker nog altijd op de servers van Tweakers rond rijd, en af een toe kun je als je heel goed luistert, in de gangen van het hoofdkantoor van Tweakers, een paard horen rijden...
Misschien is dit wat moeilijk voor mensen als jij maar ik vraag om recente ervaringen.

Voor jou is dat wellicht een excuus om je als een arrogante zak te gedragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rolive op 19-02-2016 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rolive schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:14:
[...]

Misschien is dit wat moeilijk voor mensen als jij maar ik vraag om recente ervaringen.

Voor jou is dat wellicht een excuus om je als een arrogante zak te gedragen. Ik ben blij met het idee dat ik niet met jou hoef om te gaan in het echte leven.
De manier waarop het gepost is, mag wellicht iets tactischer (hoewel ik de lol er wel van inzie ), maar je vraag +antwoord/ervaringen is letterlijk op de laatste 2 paginas (afhankelijk van je instellingen) langs geweest. En je bent niet de enige overigens die het vraagt. Als je de zoek functie gebruikt en zoekt naar 'bootloader garantie' kom je aardig wat tegen.

Ik neem aan dat je die als recentelijk kan bestempelen.

De conclusie is met name dat het in veel gevallen gewoon gerepareerd wordt maar dat het aan de willekeur van de reperateur ligt. Je zal het niet weten todat je het probleem daadwerkelijk hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 19-02-2016 18:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
JorisM schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:04:
[...]

Stappenplan:

Welk versienummer is dit? Ik heb er eentje van 15 feb staan. Heb trouwens die melding over MM er in staan, maar hij gaat ze alsnog opslaan op het interne geheugen.

Ik bij de appgegevens ook niet voor de SD kaart kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 19-02-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Versie 4.7.0.878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
Notna schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:21:
[...]

De manier waarop het gepost is, mag wellicht iets tactischer (hoewel ik de lol er wel van inzie ), maar je vraag +antwoord/ervaringen is letterlijk op de laatste 2 paginas (afhankelijk van je instellingen) langs geweest. En je bent niet de enige overigens die het vraagt. Als je de zoek functie gebruikt en zoekt naar 'bootloader garantie' kom je aardig wat tegen.

Ik neem aan dat je die als recentelijk kan bestempelen.

De conclusie is met name dat het in veel gevallen gewoon gerepareerd wordt maar dat het aan de willekeur van de reperateur ligt. Je zal het niet weten todat je het probleem daadwerkelijk hebt.
Meh de mijne mocht ook tactischer maar ik zag er geen conclusies bij staan bij de oudere gevallen. Dus vandaar dat ik om nieuwe ervaringen vroeg.
Ik zit nog steeds op het randje van wel of niet unlocken.
De extra functies die het op kan leveren zijn erg interessant.

Het is wellicht ook mogelijk om te downgraden naar Lollipop en dan te rooten maar dat heeft volgens mij meer nadelen dan voordelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolive op 20-02-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Franco10 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:27:
[...]

Welk versienummer is dit? Ik heb er eentje van 15 feb staan. Heb trouwens die melding over MM er in staan, maar hij gaat ze alsnog opslaan op het interne geheugen.

Ik bij de appgegevens ook niet voor de SD kaart kiezen.
Ik heb sinds vanmiddag versie 4.70.878 en het werkt weer.

Je moet Spotify compleet verwijderen, eventueel ook de overblijvende mappen weggooien, rebooten.
Spotify opnieuw installeren.

Bij applicaties Spotify machtigen voor 'Opslagruimte'

En heel belangrijk: zorg ervoor dat er op de SD kaart meer ruimte vrij is dan in het interne geheugen, in ieder geval bij de eerste start van Spotify. Spotify kiest bij de eerste keer opstarten automatisch de locatie met de meeste vrije ruimte. Als de SD kaart minder vrije ruimte heeft dan het interne geheugen, kiest Spotify voor het interne geheugen, ondanks de zojuist gegeven machtigingen voor opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hopelijk is dit Spotify gerneuzel nu eindelijk afgelopen want is allemaal vreselijk off-topic hier imho :/

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 20-02-2016 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

Brad Pitt schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:45:
Hopelijk is dit Spotify gerneuzel nu eindelijk afgelopen want is allemaal vreselijk off-topic hier imho :/
Mee eens ;) Ik denk dat dit soort dingen het beste in het Android-apps topic besproken kan worden.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
Hahaha alsof opmerkingen dat iets off topic is zo onwijs ontopic zijn

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:23
Steeffoon schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:50:
[...]
Mee eens ;) Ik denk dat dit soort dingen het beste in het Android-apps topic besproken kan worden.
Maar het is wel een bug die niet op alle toestellen voorkomt, het komt dus (waarschijnlijk) door aanpassingen die LG heeft gedaan. Ik vindt het, persoonlijk, daarom toch wel relevant omdat het gaat om de ervaring die je met dit toestel hebt en die dus wezenlijk anders is dan bij andere toestellen, die hebben die bug immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
GWashington schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:52:
[...]

Maar het is wel een bug die niet op alle toestellen voorkomt, het komt dus (waarschijnlijk) door aanpassingen die LG heeft gedaan. Ik vindt het, persoonlijk, daarom toch wel relevant omdat het gaat om de ervaring die je met dit toestel hebt en die dus wezenlijk anders is dan bij andere toestellen, die hebben die bug immers niet.
Nope... Heeft te maken met Android 6.0 in combinatie met een SD kaartje. Noem mij een Android toestel met, officiële Android 6.0 release en SD support kaart buiten LG G3 en G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
*edit: alle lelijke woorden ff verwijderd*

ook mijn g4 heeft de geest gegeven, Ineens begon hij te rebooten. Daarna nog een half uur normaal kunnen gebruiken. Toen weer een reboot, 5 minuten normaal gebruik, toen een aantal reboots achter elkaar en bij de laatste kapte hij er gewoon mee. Zwart scherm. Ook opladen doet ie niet meer.

Gelukkig heb ik geen unlocked bootloader, dus vanwege software geen angst voor garantiegezeik. Echter na hte laten vervangen van het scherm nadat het gebarsten was vorig jaar bleek later de hele koptelefooningang leeg te zijn (dus ws is die hele module weg. Terug bij de repairman bleken ze dat onder garantie te willen verhelpen maar hadden ze het onderdeel niet en iedere keer dat ik navraag deed was het er nog niet. Nu enkele maanden later mist dat deel dus nog steeds (al wel de toezegging dat ik vanwege alle vertraging een gratis quick circle cover krijg).

Zal ik gezeik kunnen verwachten bij het laten vervangen van het moederbord?? Ik vrees van wel. Maandag eerst maar eens een molotov sturen naar de repairman! *hier stonden nog meer heel lelijke woorden...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Even voor de goede orde: bij mensen die een bootloop hebben, dat gebeurt gewoon zo hoppa opeens zómaar? Zonder handmatig te hebben gereboot? Heb nu zelf vaak dat bij het rebooten na het maken van bijv. een Nandroid hij op het LG logo scherm blijft staan. Moet dan de accu verwijderen en daarna is alles weer prima.

Echter is dit, door de bootloop horror stories, elke keer weer schrikken. Als zo'n bootloop echter gewoon random komt blijf ik plichtmatig backups maken (doe dat nu liever niet te vaak vanwege moeten verwijderen van hoesje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik deed niets bijzonders. Zat een artikel op nu.nl te lezen en ineens ploep. Uit en weer aan... En sindsdien doet ie niet meer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:39:
Ik deed niets bijzonders. Zat een artikel op nu.nl te lezen en ineens ploep. Uit en weer aan... En sindsdien doet ie niet meer normaal.
Wow, ja da's echt waardeloos dan. Zal je net zien dat je dié dag je telefoon mega hard nodig hebt en ergens bent waarbij je niet even snel een andere kan pakken/regelen. Soort tikkende tijdbom die deze batch G4's.

Gelukkig is de G5 een zinloze draak van een apparaat dus daarmee deze dingen meemaken gaat niet gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Brad Pitt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Gelukkig is de G5 een zinloze draak van een apparaat dus daarmee deze dingen meemaken gaat niet gebeuren :)
Kunnen we daaruit concluderen dat je je G4 voorlopig blijft houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:23
Brad Pitt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Wow, ja da's echt waardeloos dan. Zal je net zien dat je dié dag je telefoon mega hard nodig hebt en ergens bent waarbij je niet even snel een andere kan pakken/regelen. Soort tikkende tijdbom die deze batch G4's.

Ja hier ook, deed niks bijzonders en plop uit en in een bootloop. Overgens gewoon vervangen onder garantie ondanks dat ik de bootloader had unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

H-S schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:02:
Zojuist mijn g4 weer opgehaald van reparatie.
Zit een brief van LG bij waarin staat :
" wij hebben uw toestel nauwkeurig onderzocht op de door u aangegeven meldingen. In het functioneren van uw mobiel zijn geen bijzonderheden aangetroffen. Alles voldoet aan de technische specificaties.

Het probleem zit in de protectie sheet op uw touch panel, verwijder deze aub."

Is dit een grap? Bootloop doordat ik een screen protectie heb?
Staat verder niks over dit probleem..
Heel erg frappant
Om even hierop terug te komen..
Had contact opgenomen met LG omdat ik niet wil dat mijn mobiel weer in een bootloop zou komen (ergste geval na garantie terwijl ze het hadden kunnen voorkomen)

Na een discussie met beste meneer aan de telefoon kreeg ik een mailtje opgestuurd:

"Zoals telefonisch aangegeven zenden wij u een email.
Er is navraag bij het servicebedrijf gedaan wat hersteld is aan uw LG H815-G4 telefoon.
Het mainboard is vervangen aan uw LG H815-G4 telefoon. Excuses er zat een fout in de omschrijving van het probleem."

Ik hoef me dus (hopelijk) geen zorgen te maken om nog een bootloop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Junkyxl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:48:
Kunnen we daaruit concluderen dat je je G4 voorlopig blijft houden :+
Ligt aan de prijs van de waanzinnig mooie S7 Edge wanneer deze root/twrp heeft. Dan is het bye bye LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Brad Pitt schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:30:
[...]

Ligt aan de prijs van de waanzinnig mooie S7 Edge wanneer deze root/twrp heeft. Dan is het bye bye LG :)
O jee, weet waar je aan begint. Na 2 toestellen van Samsung ben ik toch wel heel erg blij met mijn G4. Alleen de updatepolicy van Samsung bevalt me totaal niet. Maar jij houdt je meer bezig met rooten, dus daar zal hij niet zo'n last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Junkyxl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:39:
O jee, weet waar je aan begint. Na 2 toestellen van Samsung ben ik toch wel heel erg blij met mijn G4.
Had voor de G4 en G3 de S4 en S2 dus weet het ;) Vooral de S2 was een waanzinnig goed toestel :)
Alleen de updatepolicy van Samsung bevalt me totaal niet. Maar jij houdt je meer bezig met rooten, dus daar zal hij niet zo'n last van hebben.
Weet ik niet aangezien er voor de Exynos CPU weinig uitkomt meestal. Maar goed, echt veel custom roms zijn er voor de G4 ook niet en aangezien MM niks/weinig toevoegt draai ik ook nog steeds LP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met MM. Sinds de update maar V20d heb ik het gevoel wat langer met de accu de dag door te komen en voelt het toestel toch wel wat smoother aan. Wel toevallig dat ik van Samsung ook de S2 en S4 heb gehad :)
Dit is ook mijn eerste LG en vooralsnog heb ik er helemaal geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Tot gisteren was ik ook blij met de g4. Baal nu zo van die bootloop. Gelukkig voelt m'n geroote m7 even soepel als m'n g4. En hij is zo handzaam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Junkyxl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:39:
[...]

O jee, weet waar je aan begint. Na 2 toestellen van Samsung ben ik toch wel heel erg blij met mijn G4. Alleen de updatepolicy van Samsung bevalt me totaal niet. Maar jij houdt je meer bezig met rooten, dus daar zal hij niet zo'n last van hebben.
Heb hier nog een S2 en een S4 liggen die beide (gekocht kort na introductie) door de jaren heen flink zijn misbruikt, doen het allebei nog prima. AMOLED blijft voor mij ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:11:
[...]
AMOLED blijft voor mij ongeëvenaard.
Same here ja, al was ik positief verrast over het scherm van de G4. Stukken beter weer dan de G3 en als het echt donker is vind ik het zwart ook erg netjes. Zit niet erg te balen i.i.g. als ik hem naast een S6 hou.

Dat swipen vanaf de zijkant op de Edge vind ik ook erg mooi, wordt dus zeker een Samsung als volgende foon :)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2016 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hier maar even een positieve noot tegen alle negatieve puntjes.

Zelf enorm tevreden met de G4. Mijn eerste telefoon waar ik echt tevreden over ben, en ik heb een flinke historie.

Draai momenteel nog LP, omdat MM geen noemenswaardige verbeteringen voor mij lijkt toe te voegen. Draai hem zelf met root (zonder bootloader unlock) en hij is gewoon rap. Accu gaat lang genoeg mee, camera is (voor een telefoon) echt top. Week weg geweest met mensen met Galaxy S4, S5, Iphone 5s en Oneplus One naar wintersport. Maar de foto's van de LG G4 zijn toch met afstand het beste, en doen niet veel onder voor de Nikon v1 die ik ook mee had (bij daglicht). Ook de video's zijn door de stabilisatie gewoon veel bruikbaarder. Camera een dikke plus dus.

De knop aan de achterkant is gewoon top, ideaal en ik zou ze niet meer aan de zijkant willen hebben. Scherm is ook echt prima, al vind ik de Oneplus One een iets mooier scherm hebben. De zwart-leren achterkant vind ik ook erg geslaagd, terwijl ik normaal geen leer-fan ben. Hij schuift niet door de stroeve achterkant.

Is die perfect? tuurlijk niet. Ik had graag ook manual-mode gehad in de video-stand. Dat zou nog wel een reden zijn om de bootloader te unlocken, zodra ze de camera van de G5/V10 overzetten.En de accu mag natuurlijk altijd beter. De bolle achterkant maakt typen op tafel een stuk lastiger, wat ook een nadeeltje is.

Maar nogmaals: eerste toestel waar ik echt tevreden over ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Waah schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:47:
Helemaal eens met álle punten :)

Het brakke tikken door de bolle onderkant zou, hier, niet worden opgelost door een vlakke onderkant aangezien het toestel het erg slecht doet qua scherm-reactie als ik hem niet beet heb. Geen idee waardoor dat komt. Omlaag swipen van bijv. de notificatiebalk gaat erg moeizaam indien het toestel niet wordt vastgehouden. No biggie :)

De accu vind ik voor het formaat van het scherm erg acceptabel hoor, gisteren weer bijna 5 uur SoT, is okay imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10

Zelf enorm tevreden met de G4. Mijn eerste telefoon waar ik echt tevreden over ben, en ik heb een flinke historie.

Ik ben ook zeker niet ontevreden hoor, kan me ook wel vinden in de meeste punten. In de juiste omstandigheden is de camera inderdaad erg goed, zelfs vergelijkbaar met de S6. Ook de snelheid van de telefoon is goed, na maanden gebruik zonder enige vorm van rooten nog altijd minimale lag. Weet niet hoe dat bij een S6 is, maar mijn vorige Samsung telefoons wilden wel eens laggen.

Op sommige punten echter wat missers; als er een licht of wit vlak in het kader is raakt de camera helemaal van slag. De rest wordt heel donker of het witte echt heel vel. Accu: soms dik in orde en soms gewoon brak. Ik heb veel ervaring met Android en kan wel herkennen als apps roet in het eten gooien, maar het gebeurd gewoon te vaak dat ik halverwege de dag gewoon geen juice meer heb, gewoon omdat hij heeft besloten om een simpele taak op full power te doen.

Het scherm vind ik ook erg mooi overigens. Vroegah had ik bij LCD schermen echt een WTF gevoel als ik het troebele donkergrijze 'zwart' zag. Dat is bij de G4 prima in orde.

Als de dynamic range en de balans in processorkracht is opgelost is de G5 op zichzelf staand een prima toestel denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 23-02-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Draai momenteel nog LP, omdat MM geen noemenswaardige verbeteringen voor mij lijkt toe te voegen. Draai hem zelf met root (zonder bootloader unlock) en hij is gewoon rap. Accu gaat lang genoeg mee, camera is (voor een telefoon) echt top. Week weg geweest met mensen met Galaxy S4, S5, Iphone 5s en Oneplus One naar wintersport. Maar de foto's van de LG G4 zijn toch met afstand het beste, en doen niet veel onder voor de Nikon v1 die ik ook mee had (bij daglicht). Ook de video's zijn door de stabilisatie gewoon veel bruikbaarder. Camera een dikke plus dus.

De knop aan de achterkant is gewoon top, ideaal en ik zou ze niet meer aan de zijkant willen hebben. Scherm is ook echt prima, al vind ik de Oneplus One een iets mooier scherm hebben. De zwart-leren achterkant vind ik ook erg geslaagd, terwijl ik normaal geen leer-fan ben. Hij schuift niet door de stroeve achterkant.

Is die perfect? tuurlijk niet. Ik had graag ook manual-mode gehad in de video-stand. Dat zou nog wel een reden zijn om de bootloader te unlocken, zodra ze de camera van de G5/V10 overzetten.En de accu mag natuurlijk altijd beter. De bolle achterkant maakt typen op tafel een stuk lastiger, wat ook een nadeeltje is.

Helemaal mee eens. :) LG is sinds de komst van de LG G2 -erg- goed bezig imo. Heb de LG Optimus 2X Speed gehad, dat was toch wel een toestel die op papier geweldig was, maar in de praktijk aardig wat verbeterpunten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Grrrrr..... :( :( :( :( :( :(

Een uur geleden, ineens uit het niets, BAM. Telefoon werd gereboot. Ik dacht natuurlijk meteen aan een bootloop, en dat is het ook...

Mijn enige optie is nu neem ik aan terug naar T-mobile om hem op te laten sturen? :(

Edit: aangezien dit inmiddels wel een routinereparatie zal zijn, hoe lang ben je hem gemiddeld kwijt?

[ Voor 16% gewijzigd door yannickie111 op 23-02-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:01

knakworst

Get more sats!

MetalManic schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:21:
*edit: alle lelijke woorden ff verwijderd*

ook mijn g4 heeft de geest gegeven, Ineens begon hij te rebooten. Daarna nog een half uur normaal kunnen gebruiken. Toen weer een reboot, 5 minuten normaal gebruik, toen een aantal reboots achter elkaar en bij de laatste kapte hij er gewoon mee. Zwart scherm. Ook opladen doet ie niet meer.
Inmiddels ook 2 spontane reboots gehad, zal wel een voorbode zijn :(

In ieder geval wordt Whattsapp automatisch gebackupt, net als alle foto's. Rest is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
knakworst schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:58:
[...]

Inmiddels ook 2 spontane reboots gehad, zal wel een voorbode zijn :(

In ieder geval wordt Whattsapp automatisch gebackupt, net als alle foto's. Rest is niet belangrijk.
Zo te horen precies hetzelfde als bij mij... Ach, volgens mij komen we allemaal aan de beurt... Als het moederbord is vervangen dan is in ieder geval die constante dreiging die boven ons hoofd hangt weg O-)

Maar vooralsnog ligt de mijne nog niet bij een reparateur. Moet toch eerst zorgen dat die jackingang weer normaal is voordat Dynafix dat er meteen bij doet voor duur geld. (nu zou die reparateur dat nog in de garantie doen). Baal wel heel erg dat de tel naar dynafix moet...

[ Voor 21% gewijzigd door MetalManic op 24-02-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

En weer een reboot. Totnutoe start hij wel weer netjes op. Wel vervelend zo, eigenlijk hoop ik dat er zo snel mogelijk een boot loop is. Of kun je hier ook al mee teruggaan. Ben een beetje bang dat hij ongerepareerd retour komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Gelukkig zijn er nog enkele gevallen die niet in de bootloop raken. Ik denk dat ik daar 1 van ben(hoop ik), nog geen enkele issues of reboots gehad en ik heb hem sinds eind juli. Maar deze berichten verontrusten me wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Raymond7 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:51:
Gelukkig zijn er nog enkele gevallen die niet in de bootloop raken. Ik denk dat ik daar 1 van ben(hoop ik), nog geen enkele issues of reboots gehad en ik heb hem sinds eind juli. Maar deze berichten verontrusten me wel ...
Dat hoopte en dacht ik ook... Tot gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
yannickie111 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:17:
Dat hoopte en dacht ik ook... Tot gisteravond.
Irritante is eigenlijk dat je liever hebt dat ie het nú doet, dan ben je van de onzekerheid af. Plus vindt lullig voor volgende eigenaar, als het daarbij zou gebeuren. Of, dat 'ie na één dag er mee kapt als je hem hebt verkocht.

Eerste mobiele telefoon waarvan je bijna hoopt dat 'ie z.s.m. in een bootloop schiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:20:
[...]

Irritante is eigenlijk dat je liever hebt dat ie het nú doet, dan ben je van de onzekerheid af. Plus vindt lullig voor volgende eigenaar, als het daarbij zou gebeuren. Of, dat 'ie na één dag er mee kapt als je hem hebt verkocht.

Eerste mobiele telefoon waarvan je bijna hoopt dat 'ie z.s.m. in een bootloop schiet :P
Ik zou hopen dat je het kon timen en plannen. Dan kun je iig vast een reservetoestel regelen.
(Mijn oude M7 herkent geen simkaart meer gek genoeg, anders had ik die gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een G4 uit de 508 reeks, heb ik dan ook kans op het bootloop probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:37:
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:37:
Volgens mij wel. Wel minder kans als met de 505 maar voor zover ik heb kunnen vinden zijn 505-509 de risico groepen.

Er staat nergens bevestigd dat latere nummers dit probleem niet hebben. Het is en blijft gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hier een 511 reeks and still going strong! *knocks on wood* :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik stoor me er eigenlijk al heel lang aan, en nu wil ik het toch even 'in de groep gooien'.
Als ik een telefoongesprek voer en mijn profiel staat op 'geluid' en er komt een notificatie binnen, dan trilt dat ding tijdens het telefoongesprek. Dit is echt enorm irritant en storend. Voordat ik iemand bel, zet ik hem voordat altijd even op stil, maar bij een inkomende oproep werkt dit natuurlijk niet.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem; in de vorm van een app of wat dan ook?: )

• kezman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Hier een 507. Bootloop probleem gefixed (na 2x opsturen). G4 nu net terug van WiFi probleem. Hopelijk wordt dat niet de volgende issue voor deze serie.

Ik hoop niet dat ik straks weer een probleem heb met deze telefoon, want ik ben er wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
kezman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:28:
Hier een 507. Bootloop probleem gefixed (na 2x opsturen). G4 nu net terug van WiFi probleem. Hopelijk wordt dat niet de volgende issue voor deze serie.

Ik hoop niet dat ik straks weer een probleem heb met deze telefoon, want ik ben er wel een beetje klaar mee.
Bij een derde keer defect kan je je aankoopbedrag ook terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
En dan gaan voor een G5 met wat geld bijleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met een (voor de meesten zinloos) schuifsysteem dat er bij dag één al scheef en fragiel uit ziet. Hmmm, no thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
cordonbleu schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:43:
[...]

Bij een derde keer defect kan je je aankoopbedrag ook terugvragen.
Hoe kom je daar nou weer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Brad Pitt schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:43:
Met een (voor de meesten zinloos) schuifsysteem dat er bij dag één al scheef en fragiel uit ziet. Hmmm, no thx :)
Maar even wachten op de reviews van de productiemodellen en uitgebreide (duur)reviews zou ik zeggen. Dan weet je of het tijdens het gebruik ook daadwerkelijk zo is :)

Ik vind het zelf wel fijn dat je de batterij zo makkelijk via de onderkant kan vervangen, zeker als je daarvoor b.v. niet de telefoon van 't hoesje hoeft te ontdoen.
Ook zie ik wel nut voor die cameramodule met extra accucapaciteit. Net ff wat makkelijker foto's maken (zonder los toestel mee te slepen) en langere gebruiksduur bij SOT tijdens het foto's/filmpjes schieten.

Ik ben wel benieuwd wat (en of) er nog allemaal uit gaat komen als uitbreiding. Maargoed, offtopic.. Er zal vast wel al een G5 topic bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JorisM schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:59:
[...]
Ik vind het zelf wel fijn dat je de batterij zo makkelijk via de onderkant kan vervangen, zeker als je daarvoor b.v. niet de telefoon van 't hoesje hoeft te ontdoen.
G4 gebruiken zonder hoesje, settled. Uit zetten moet je ze toch beiden.
Ook zie ik wel nut voor die cameramodule met extra accucapaciteit. Net ff wat makkelijker foto's maken (zonder los toestel mee te slepen)
Plus een hideous en waarschijnlijk te grote telefoon om daarna in je zak te doen. Foto's worden ook niet mooier.
en langere gebruiksduur bij SOT tijdens het foto's/filmpjes schieten.
Dat wel. Maar kan je ook oplossen met een extra accu, die vele malen kleiner is én een hogere capaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Brad Pitt schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:21:
[...]

G4 gebruiken zonder hoesje, settled. Uit zetten moet je ze toch beiden.

[...]

Plus een hideous en waarschijnlijk te grote telefoon om daarna in je zak te doen. Foto's worden ook niet mooier.

[...]

Dat wel. Maar kan je ook oplossen met een extra accu, die vele malen kleiner is én een hogere capaciteit heeft.
Op zich valide punten, maar 't zal toch af gaan hangen van hoe mensen 't gaan gebruiken, en of het binnen hun smaak valt (sommige mensen hebben b.v. geen bezwaar tegen een koelkasttelefoon als deze een voor hen fijne toevoeging/functie biedt). Scheelt weer het meenemen van een extra apparaat (fototoestel of DAC).

En een G4 gebruiken zonder hoesje? No way op de manier waarop ik 'm gebruik :P

Maargoed, genoeg offtopic over de G5 nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van veel berichtjes krijgen van Evernote?

Bijna elke dag berichtjes hier en via de mail berichtjes had ik al uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:31:
Meer mensen last van veel berichtjes krijgen van Evernote?

Bijna elke dag berichtjes hier en via de mail berichtjes had ik al uitgeschakeld.
Heeft niks te maken met de G4 uiteraard. Generieke Android software topic lijkt mij wat handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:36:
Heeft niks te maken met de G4 uiteraard. Generieke Android software topic lijkt mij wat handiger :)
Aha, ik heb die app pas standaard op de G4.

Op de G2 die ik eerder had was die app niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 17:39
Ook ik heb (weer) een LG G4 met het bekende bootloop probleem. (serienummer 505)

Vorige maand had ik ook een LG G4 met hetzelfde probleem.
Zij hebben toen een onderdeel vervangen (moederbord?) en een software update uitgevoerd.
Ik heb deze na een week "gerepareerd" terug gekregen. (bootloader was unlocked!)
Hij werd gewoon onder garantie "gerapareerd"en dus niet vervangen.
Toen ben ik al mijn bestanden kwijt geraakt omdat je door de bootloop niet kon backuppen.

Nu een maand later heb ik weer het probleem, weer een bootloop.
Weer dus al mijn bestanden en foto's kwijt. (Vorige keer was ik foto's kwijt van overleden familie leden)
Backuppen doe ik niet dagelijks maar maandelijks en dat leek mij normaal genoeg.
Ik heb LG uiteraard vandaag gebeld en zij erkennen het probleem maar weten niet precies wat er aan de hand is. Ze vermoeden nu dat het iets met android 6.0 firmware te maken heeft icm/of hardware fout.

Ik ga vandaag weer terug naar de winkel (T-Mobile) en ga vragen om een ander toestel ipv reparatie.
Dit omdat ik vind dat je op je toestel moet kunnen vertrouwen en er niet vanuit hoeft te gaan dat hij het ineens niet doet. Ik ben mijn vertrouwen in mijn toestel kwijt zeg maar.
Zelfs als LG niet precies weet wat er aan de hand is kan je ervan uitgaan dat indien ze hem niet vervangen dat hij het in de toekomst weer krijgt. (zo zijn er meerdere ervaringen naast mij)

Ik houd jullie op de hoogte hoe dit afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Het is mosterd na de maaltijd; maar je moet altijd zelf zorgen voor backups. Als je dat via google, dropbox oid doet, dan heb je er geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vandaar is ook een mobiel met een SD-card cruciaal. Foto's gewoon altijd daar op laten opslaan. Toestel klettert op de grond en is kapot? Geen probleem. SD er uit en klaar. Mobiel zonder externe SD is geheel no go imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 17:39
418O2 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:28:
Het is mosterd na de maaltijd; maar je moet altijd zelf zorgen voor backups. Als je dat via google, dropbox oid doet, dan heb je er geen omkijken naar.
Klopt maar sommige bestanden wil ik niet in de cloud hebben.
Zo heb ik bestanden voor mijn werk maar ook niet alle foto's wil ik in de cloud hebben.
Ik maakte elke maand netjes via usb overdracht, een backup op mijn pc van al mijn mappen.
En uiteraard via android zelf een backup van apps etc.
Normaal gesproken backup je als hij ter reparatie gaat voor kapotte wifi chip, vastlopers of iets.
Maar nu kan je natuurlijk niks met deze dure onderzetter.
Het is eigenlijk raar dat elke LG G4 gebruiker maar moet afwachten tot ze een bootloop krijgen.
Waarom geen massale terugroepactie? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dan inderdaad een SD kaart of een eigen NAS.

Een terugroepactie zou wel gepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:49:
Dan inderdaad een SD kaart of een eigen NAS.

Een terugroepactie zou wel gepast zijn.
En heel duur.... zeker gezien het om een aantal gevallen gaat. Het zijn niet alle G4's, en lang niet alle G4 gebruikers reageren hier. Enkel de mensen met bootloop reageren hier waarschijnlijk wel allemaal (alle tweakers tenminste) waardoor het aantal wat daadwerkelijk "last" heeft misschien lager is dan we nu denken.

Zeker zolang ik verschillende reparatiemethodes zie langskomen, en opmerkingen dat men niet weet waar het door komt bij sommige reparatiecentra.... Dan is het nog geen standaard-procedure blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Waah schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:29:
[...]

En heel duur.... zeker gezien het om een aantal gevallen gaat. Het zijn niet alle G4's, en lang niet alle G4 gebruikers reageren hier. Enkel de mensen met bootloop reageren hier waarschijnlijk wel allemaal (alle tweakers tenminste) waardoor het aantal wat daadwerkelijk "last" heeft misschien lager is dan we nu denken.

Zeker zolang ik verschillende reparatiemethodes zie langskomen, en opmerkingen dat men niet weet waar het door komt bij sommige reparatiecentra.... Dan is het nog geen standaard-procedure blijkbaar :+
Ik mag toch hopen dat mijn G4 weer prima werkt en blijft werken als hij terugkomt.
Een tweede keer hetzelfde probleem, na reparatie, zal mij toch beter na laten denken bij aanschaf van een eventuele volgende LG....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Hierin staat niks over 3 keer repareren. Er worden geen aantallen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kezman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:29:
Hierin staat niks over 3 keer repareren. Er worden geen aantallen genoemd.
Gewoon acht keer laten repareren dan, prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
De mijne ligt bij Dynafix. Leentoestel s4 mini. Lekker vergelijkbaar toestel. Not!!! Nu maar hopen dat dynafix het in 1 x fixt en niet ineens zegt dat ze ook andere reparaties hebben gedaan. Ik vertrouw ze daar niet zo erg na alles wat ik gelezen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Brad Pitt schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:30:
Vandaar is ook een mobiel met een SD-card cruciaal. Foto's gewoon altijd daar op laten opslaan. Toestel klettert op de grond en is kapot? Geen probleem. SD er uit en klaar. Mobiel zonder externe SD is geheel no go imho.
En als je mobiel gejat wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En als je overreden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Brad Pitt schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:38:
[...]

En als je overreden wordt?
Dan hebben nabestaanden op de sd card nog de foto's:
YouTube: A durable micro SD card tested to destruction!

Maar mijn punt is dat een backup op dezelfde plek geen goed idee is, denk aan brand, toestel gejat. SD card kan ook kapot gaan. Als je in de cloud backupt, heb je die altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
knakworst schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:46:
Maar mijn punt is dat een backup op dezelfde plek geen goed idee is, denk aan brand, toestel gejat. SD card kan ook kapot gaan. Als je in de cloud backupt, heb je die altijd nog.
Ik ben zo'n n00b die geen unlimited data abo heeft op zijn mobiel, dus als ik ergens heen ga en foto's en video's maak kan ik ze thuis pas backuppen op pc/NAS omdat ik niet "even" 5GB ga uploaden.

Een SD is per definitie veiliger dan zonder, tenzij deze kapot gaat natuurlijk.

* Dagje uit, foto's en video maken op telefoon, kom thuis, maak backup, alles okay
* Dagje uit, foto's en video maken op telefoon, telefoon klettert voor thuiskomst kapot, alles kwijt

* Dagje uit, foto's en video maken op externe SD, kom thuis, maak backup, alles okay
* Dagje uit, foto's en video maken op externe SD, telefoon klettert voor thuiskomst kapot, alles okay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:12

mucuracat

YES

Bootloop probleem gehad.. en telefoon van reparatie terug.. Alles werkte..

Totdat je op vakantie gaat.. 2de dag viel telefoon uit.. en na aanzetten bleef je t-mobile logo zien. niks hielp.
Zit je dan zonder telefoon in het buitenland (tegenwoordig ondenkbaar :) )

Dan maar hard-reset met power en volume knop.. En voila.. leven in de brouwerij .. Hij doet het weer..
Alle foto's nog in bezit ivm sd kaart (tip voor chienboy :) )

Dus na reparatie toch nog een keer vastloper.. ff afwachten nu of het terug komt :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Zoiets kan toch niet compleet random zijn? Het zou een bedrijf sieren om daar zo open en transparant mogelijk in te zijn. Gewoon zoiets zeggen als; onze ervaring leert dat deze factoren de bootloop lijken te triggeren. Dan kunnen mensen daar zo mogelijk rekening mee houden als ze in een situatie zijn waarin ze de telefoon echt niet kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 10:37
Vorige week tijdens wintersport na aanzetten WiFi pats boem bootloop... Na paar keer op aan-uitknop en volume knop te duwen, startte de telefoon gelukkig weer op. Helaas 's avonds weer hetzelfde euvel en nu bleef het wel in de bootloop hangen. Thuis aan de laptop gelegd en met bridge een update-herstel uitgevoerd. Helaas geen verbetering. Vandaag maar laten ophalen door Dr. Mobile. Betreft telefoon in 505-serie.

Wat een gedoe met zo'n telefoon met een productiefout. Hopelijk leert LG hiervan, want vertrouwen is nu wel ver gedaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Ik heb nu een paar dagen het probleem dat mijn G4 niet verder wordt opgeladen dan 90%. 's Ochtends wordt ik dus altijd wakker met een telefoon die maar voor 85% is opgeladen, heeft iemand hier misschien een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Zelf ervaar ik een irritant probleem met mijn LG G4 wanneer ik muziek stream van mijn telefoon naar mijn bluetooth carkit (JVC KW-AVX820) of bluetooth headset (china made).

Beide apparaten hebben een oude(re) bluetooth versie. Om de zoveel tijd hoor ik een hapering tijdens het afspelen van muziek wat gewoon storend is. Als ik internetradio van mijn telefoon stream naar mijn carkit / headset dan heb ik ook hetzelfde probleem. Andere mensen Hier die ook met de G4 muziek streamen naar een carkit / headset met haperend geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Megapaul schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:40:
Zelf ervaar ik een irritant probleem met mijn LG G4 wanneer ik muziek stream van mijn telefoon naar mijn bluetooth carkit (JVC KW-AVX820) of bluetooth headset (china made).

Beide apparaten hebben een oude(re) bluetooth versie. Om de zoveel tijd hoor ik een hapering tijdens het afspelen van muziek wat gewoon storend is. Als ik internetradio van mijn telefoon stream naar mijn carkit / headset dan heb ik ook hetzelfde probleem. Andere mensen Hier die ook met de G4 muziek streamen naar een carkit / headset met haperend geluid?
Heb je je telefoon in je broekzak zitten ? Zo ja, niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04
dolaf schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:10:
Ik heb nu een paar dagen het probleem dat mijn G4 niet verder wordt opgeladen dan 90%. 's Ochtends wordt ik dus altijd wakker met een telefoon die maar voor 85% is opgeladen, heeft iemand hier misschien een verklaring voor?
Ik had een tijdje geleden iets vergelijkbaars. De telefoon laadde wel op maar zo langzaam dat hij 's ochtends nog niet vol was. Bij mij bleek de usb kabel niet goed meer te zijn. Een andere kabel en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
coolbvrobin schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:04:
[...]

Heb je je telefoon in je broekzak zitten ? Zo ja, niet doen
Nee in de auto zit de telefoon in een houder, afstand is ongeveer 50 cm.
Als ik de headset gebruik tijdens het sporten (fitness) dan heb ikk de telefoon naast mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Megapaul schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Nee in de auto zit de telefoon in een houder, afstand is ongeveer 50 cm.
Als ik de headset gebruik tijdens het sporten (fitness) dan heb ikk de telefoon naast mij liggen.
Ik heb ook wel eens last van haperingen. Opnieuw opstarten en het is voorbij. Vervelend maar dat is voor mij wel de oplossing. Heb het ongeveer één keer per maand dus wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Was van plan dit toestel aan te schaffen, maar ik begin nu erg te twijfelen. Of zijn de latere series gevrijwaard van het bootlaoder probleem?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolive
Andre21 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:01:
Was van plan dit toestel aan te schaffen, maar ik begin nu erg te twijfelen. Of zijn de latere series gevrijwaard van het bootlaoder probleem?
Schijnbaar zijn serienummers hoger dan 510 beter maar er is geen echt bewijs voor. Het is wel door polls ondervonden dat de 505 serie het ergste was. Als je op serienummer kan kiezen pak dan voor de zekerheid de hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 13:23
Ook hier vorige week het wel bekende bootloop probleem mag ik al wel zeggen. Telefoon toestel zat aan de lader. Ik haalde hem van de lader af en wilde WhatsApp openen en bats boem schoot ineens op het LG logo. Eerst zat ik even raar te kijken tot dat ik ineens bedacht volgens mijn heb ik het bootloop probleem. Natuurlijk helemaal niet over nagedacht dat het mij ook kon gebeuren 8)7 Helaas ook niks geback-upt.

Het grappige is wel dat als je hem een tijdje in de vriezer legt dat die het wel weer even doet. Maar net te kort om een goede back-up te maken. Hier moet je overigens wel mee uitkijken i.v.m. waterschade als je hem nog wil laten repareren. Momenteel ligt die ter reparatie bij T-Mobile en ik ben benieuwd als ik hem terug krijg hoe die het er dan vanaf brengt.

Ondertussen de LG V10 besteld. Top toestel overigens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Rolive schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:43:
[...]

Schijnbaar zijn serienummers hoger dan 510 beter maar er is geen echt bewijs voor. Het is wel door polls ondervonden dat de 505 serie het ergste was. Als je op serienummer kan kiezen pak dan voor de zekerheid de hoogste.
OK, maar ik zit bij t-mobile... En nu lees ik ook nog eens dat deze provider een vies streekje uithaalt door je toestel soort van branded te maken? Lekker dan!

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Geloof me, op een gegeven moment leg je je er bij neer en accepteer je het. Gewoon omdat je weinig keus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Ook ik had last van het bootloop probleem. Mijn toestel heeft een unlocked bootloader en ik heb hem opgestuurd voor reparatie.

Het toestel wordt echter niet gerepareerd en ik moet 240 euro betalen om het toestel te repareren. Het toestel valt buiten garantie door de unlocked bootloader.

Ik zie dat andere mensen hier wel een reparatie hebben gekregen met een unlocked bootloader.

Wat is mijn recht hierin? Wat kan ik nog doen?

Eh?

Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic