Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:19

mucuracat

YES

yannickie111 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:47:
....

Ik moest zoeken naar het openen van google now om te zoeken, dat is dus blijkbaar voortaan long press op de homebutton, ipv omhoog swipen. Even wennen, maar beide opties vind ik eigenlijk prima (al gaat mijn voorkeur licht uit naar het oude omhoog swipen, maar misschien is dat gewoon gewenning).

...
Now is handiger geworden door lang klik als je je telefoon op engels zet. veel meer opties.. en handigheidjes.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
mucuracat schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:33:
[...]

Now is handiger geworden door lang klik als je je telefoon op engels zet. veel meer opties.. en handigheidjes.
Wat als ik mijn telefoon niet op engels wil hebben? :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

yannickie111 schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:56:
[...]

Dan wachten tot ze nederlands ondersteunen.. :) :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
De compleet willekeurige batterij cycle uit 5.0 zit er in 6.0 helaas nog steeds in. Ik had het idee dat met 6.0 het totale gebruik er iets op vooruit was gegaan.. Het weekend op stap geweest een hele dag met iemand die een Galaxy S6 heeft. Beide op 100% begonnen. Echt bijna simultaan de gehele dag door even wat apps gecheckt en muziek geluisterd. Bij 10% legde ik hem weg, hij had nog ~40% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

yannickie111 schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:56:
[...]

Zijn er mensen die dat níet willen ? :o

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

k heb mijn telefoon in het Nederlands, howel ik goed Engels kan. Ik vind het toch handiger anders krijg je van die quirks zoals Engelse zoekresultaten in chrome etc. Ja ook daar zijn workarounds voor, maar ik mis verder niets in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Franco10 schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:57:
De compleet willekeurige batterij cycle uit 5.0 zit er in 6.0 helaas nog steeds in. Ik had het idee dat met 6.0 het totale gebruik er iets op vooruit was gegaan.. Het weekend op stap geweest een hele dag met iemand die een Galaxy S6 heeft. Beide op 100% begonnen. Echt bijna simultaan de gehele dag door even wat apps gecheckt en muziek geluisterd. Bij 10% legde ik hem weg, hij had nog ~40% over.
Tja dat is wel jammer om te horen. Maarja die samsung heeft een amoled,wat schijnt te helpen. Ook lees ik op diverse fora dat bij lg g4 de high performance cores worden gebruikt voor gui aansturing, vandaar dat alles zo smooth is. Bij samsung touchwiz gebeurt dat niet volgensmij. Je merkt bijv ook op de g4 wanneer je apps aan het updaten bent, dat de gehele gui trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb 2-3 dagen MM gebruikt ook dat het toestel random warm werd. Daarom harde reset gedaan, alles opnieuw geïnstalleerd en totnutoe heb ik het idee dat de batterijduur veel beter geworden is. Dus dat kan helpen, hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Notna schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:04:
[...]
Zijn er mensen die dat níet willen ? :o
:w ik :7

Maar idd net als hierboven. Ik mis niet echt iets, kan op zich prima engels, maar toch blijf ik nederlands fijner vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hoe doe je eigenlijk een harde reset voor de LG G4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

apps, instellingen, backup&reset, fabrieksinstellingen. Het kan ook met knopjes indrukken, dan volume down+power, power loslaten zodra beeld oplicht, en dan gelijk power weer indrukken. Volume down blijven indrukken.

[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 21-12-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Raymond7 schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:15:
[...]

Tja dat is wel jammer om te horen. Maarja die samsung heeft een amoled,wat schijnt te helpen. Ook lees ik op diverse fora dat bij lg g4 de high performance cores worden gebruikt voor gui aansturing, vandaar dat alles zo smooth is. Bij samsung touchwiz gebeurt dat niet volgensmij. Je merkt bijv ook op de g4 wanneer je apps aan het updaten bent, dat de gehele gui trager wordt.
Exact!

De technische onderbouwing heb ik niet (zoals jij op die fora hebt gelezen) maar ik weet zeker dat die (echt heel goede) smoothness gewoonweg is omdat hij altijd volle kracht vooruit blaast. De S6 heeft inderdaad ook meer last van lag en haperingen. Maar die had ik graag over voor een beetje meer accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

coolbvrobin schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:42:
[...]

Genisys kon ik niet vinden als xpossed er wel op zou werken.
Genisys heeft sinds versie 3.4 (of eerder al?) Xposed ingebakken :)

http://forum.xda-develope...1-0-classic-v10g-t3192649

Rom werkt bij mij lekker, alleen wegschrijven naar SD kaart moet ik nog werkend krijgen met Spotify.
Ik maak overigens (nog) geen gebruik van Xposed en de LG apps, dus weet niet hoe goed die het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Franco10 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:45:
De technische onderbouwing heb ik niet (zoals jij op die fora hebt gelezen) maar ik weet zeker dat die (echt heel goede) smoothness gewoonweg is omdat hij altijd volle kracht vooruit blaast. De S6 heeft inderdaad ook meer last van lag en haperingen. Maar die had ik graag over voor een beetje meer accu.
Installeer een cpu-tool en zie dat ook op de G4 de kloksnelheid terugzakt als je even niks doet. Scherm aanraken is voldoende om deze weer drastisch te doen stijgen, maar dat doet de kernel van vrijwel elke mobiel (touch boost).

Met custom kernels vroeger dan ook altijd de touch boost frequency dermate omlaag gezet dat de mobiel toch smooth was als je iets met het scherm deed (scrollen tijdens browsen en dergelijke) maar dat de accu daardoor ietjes langer mee zou gaan. Heel veel helpen deze tweaks niet echter. Meestal zijn de stock kernel/settings prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Yep! Maar daar had ik al gezegd over die 'test': zet de scherm-uit tijd op 10 minuten.. raak hem om de 10 minuten even aan en voila een uur scherm aan en slechts een paar procent er af. Zo kun je een schem-aantijd van 7 uur krijgen en prachtige screenshots om te pronken op fora :+

De LG G4 is by far de meest soepel en snel aanvoelende Android smartphone die ik ooit heb gebruikt. En dat zonder custom rom. Deze eigenschap wordt ondergewardeerd! Zelfs als ik deze naast een S6 of Note 4/5 zet heeft hij minder lag voelt het soepeler. Ik zou zelfs de strijd met een Nexus aandurven. Dit komt echter niet omdat de skin zo licht is (want dat is hij allesbehalve), of omdat de optimalisatie zo goed is. De enige reden is dat zelfs bij de meest lichte taken hij op volle kracht draait.

Hij voelt alleen sneller, hij is niet sneller. Als je namelijk dezelfde zware app tegelijkertijd opstart op een S6 is laatstgenoemde een stuk eerder klaar.

Er zijn lichte taken zoals WhatsApp, Twitter of simpele (bord)spellen die ik vaak doe, en die gewoon te veel accu vreten. Na een uur een bepaald (licht) spel op de S4 was ik 10-15 % kwijt. Na een uur op de G4 30-35. Dat is niet alleen te verklaren met het aantal pixels dat hij moet aanduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:44:
Na een uur op de G4 30-35. Dat is niet alleen te verklaren met het aantal pixels dat hij moet aanduwen.
Andere processor. Andere schermtechnologie. Amoled is gewoon de beste techniek in een mobiel, qua vrijwel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ook met een iphone 6 lijkt intensief whatsappen en dat soort taken veel minder invloed te hebben op de accuduur dus het is wel iets waar de LG beter in had kunnen zijn. Maar waarschijnlijk is de grootste boosdoener gewoon de 808, dat is een dorstig heethoofdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:16:
[...]

Andere processor. Andere schermtechnologie. Amoled is gewoon de beste techniek in een mobiel, qua vrijwel alles.
Klopt allemaal. Maar de 808 zou in alle opzichten beter moeten zijn dan de 600. Uiteindelijk blijft het probleem dat de UI van LG zo dramatisch is, dat hij alles op volle kracht moet doen. Als ik na het spelen van een spel dat plat is en in MS Paint gemaakt zou kunnen zijn een warm toestel heb en na een uur 35% minder doen ze toch echt iets fout.

Daarom was mijn weekend een soort van 'eye opener'. Echt alsof we in een lab zaten de hele dag samen geweest, op dezelfde momenten telefoon wegleggen, op dezelfde momenten wappen of hetzelfde spel spelen, en een groot verschil in accu die overblijft. Het scherm is weliswaar iets groter van de G4 maar daarentegen heeft de S6 500 mah minder mee.

Anyways dit heb ik al vaker gezegd (en mezelf al bij neergelegd). Ik had alleen stiekem gehoopt dat het met 6.0 beter zou worden maar helaas, eerder minder. Alsnog een fijn toestel om te gebruiken, als je hem maar niet te vaak gebruikt. :+
knakworst schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:47:
Ook met een iphone 6 lijkt intensief whatsappen en dat soort taken veel minder invloed te hebben op de accuduur dus het is wel iets waar de LG beter in had kunnen zijn. Maar waarschijnlijk is de grootste boosdoener gewoon de 808, dat is een dorstig heethoofdje.
Precies dat dus. Ook in vergelijk met andere flagships van dit moment valt dat wel erg op. Zware 3D games vind ik niet zo boeiend. Zelfs niet het kijken van 2K filmpjes. Dat heb ik sinds de aanschaf maar 1 keer gedaan denk ik, om vervolgens geschokt te zijn met hoeveel accu er nog over was.

[ Voor 22% gewijzigd door Franco10 op 22-12-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:34
Betreft de sd card als internal storage te gebruiken:

Het is uitgeschakeld voor telefoons waar de sd card makkelijk te verwijderen is. Het kan ivm veiligheid niet voor de G4

Aldus het webcare team van LG.

Vind ik jammer, vond het een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Goede beslissing imho. Useless op een G4 en alleen maar problem prone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:42
Idd, want wat gebeurd er als je sd-kaart sneuvelt?
Wat een pech, data weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
Af en toe eeb backup draaien met de pc is toch geen probleem? Google photo maakt al automatisch een backup. Voordelen zijn bijvoorbeeld dat ik bijna oneindig nummers van spotify in de hoogste kwaliteit kan opslaan. De wereld van Sygic kan opslaan. Oneindig veel grote spellen kan downloaden.

Ik zie er de nadelen gewoon niet van. Zelfs als je telefoon stuk gaat is het nog redelijk makkelijk om je bestanden terug te halen van je sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cxxxx71 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:36:
Zelfs als je telefoon stuk gaat is het nog redelijk makkelijk om je bestanden terug te halen van je sd kaartje.
Nee, dat kan helemaal niet gemakkelijk, da's juist het punt.

Trouwens, Sygic slaat zijn maps hier gewoon op de externe SD op, zoals het hoort, zonder riskante koppel-SD-aan-interne-geheugen onzin ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/wh2tg15er4vmwou/DFG_2015-12-22-15-09-22_resize_20151222_151030.png

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 22-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
Hmmm, als ik de maps verplaats werkt Sygic bij mij niet meer. Misschien omdat ik Marshamllow gebruik en u nog steeds Lollipop? Of gebruikt u een ander trucje?

Heeft u dan ook gelijk een oplossing voor Spotify?

Eigenlijk vind ik gewoon dat ik de keuze hoor te maken, en niet LG, om de kaart te gebruiken zoals ik dat wil. Bij Lollipop kon ik ook een groot aantal apps verplaatsen naar de sd kaart, nu helemaal niet meer. Ik vind dat een achteruitgang.
De kaart gebruiken als internal storage was één van de weinige features van Android 6.0. Die hoor je dan niet zomaar weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cxxxx71 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:12:
Hmmm, als ik de maps verplaats werkt Sygic bij mij niet meer. Misschien omdat ik Marshamllow gebruik en u nog steeds Lollipop? Of gebruikt u een ander trucje?

Draai inderdaad nog LP, plus uiteraard geroot en gebruik gemaakt van een app als SDFix. Sygic vraagt dan waar de externe SD zich bevindt, je kiest locatie (zelfde als met Titanium Backup en andere apps waarvan je de data op de externe SD wilt) et voila.

Of Spotify ook zo wil werken weet ik niet, gebruik dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Eigenlijk vind ik gewoon dat ik de keuze hoor te maken, en niet LG, om de kaart te gebruiken zoals ik dat wil. Bij Lollipop kon ik ook een groot aantal apps verplaatsen naar de sd kaart, nu helemaal niet meer. Ik vind dat een achteruitgang.
De kaart gebruiken als internal storage was één van de weinige features van Android 6.0. Die hoor je dan niet zomaar weg te halen.
Met android MM:
Als je meedoet met Beta, kun je versie 15.6.6 downloaden..
En dan dit lezen http://help.sygic.com/hc/...Sygic-To-SD-Card-Android- (hmm... hier staat niks over versie nummer sygic.. dus probeer maar :) )

Heb zelf nog niet geprobeerd. Als je alles toch op sd zet, heb je genoeg ruimte voor sygic op je telefoon geheugen :)

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 22-12-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Versie 15.6.6 is ook de Play Store versie trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
mucuracat schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:19:
[...]

Met android MM:
Als je meedoet met Beta, kun je versie 15.6.6 downloaden..
En dan dit lezen http://help.sygic.com/hc/...Sygic-To-SD-Card-Android- (hmm... hier staat niks over versie nummer sygic.. dus probeer maar :) )

Heb zelf nog niet geprobeerd. Als je alles toch op sd zet, heb je genoeg ruimte voor sygic op je telefoon geheugen :)
Geprobeerd. Niet gelukt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

D'r is wel een workaround die door de support van Spotify aangeboden wordt, maar die werkt niet bij de meeste G4's heb ik begrepen (bij mij werkt ie iig niet, aangezien ik niet expliciet de toegangsrechten tot externe SD kaart kan toekennen of intrekken).
Weet niet of dit specifiek iets vanuit LG of vanuit de ROM (Genisys 3.4) is waardoor dit niet lukt.

Workaround:
"Clear the Spotify cache & data in the phone's app manager, then manually give Spotify external storage permissions (Settings > Apps > Spotify > Permissions) and then restart the app."

Daarnaast is het een bug in de app die op dit moment 'under investigation' is:
https://community.spotify...ad-possible/idi-p/1247785

Denk dat de kans groot is dat je moet wachten tot er een app update komt die dit fixt.
Ik zou aanraden om via support (kan ook via Twitter of Twitter DM) aan te geven dat je op de hoogte gehouden wil worden dat er een nieuwe versie uitkomt waarin de bug gefixt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 07:52
Ik heb 2 dagen geleden toch marshmallow geinstalleerd via LG bridge.

Kleurtjes in de mail app. Leuk.
En dan doze, waar ik eigenlijk niet veel van merk.

Ik denk dat ik maar eens een change-list ge zoeken want ik zie niet veel verschil :) (ahja, nog eentje: homeknop omhoog draggen voor de google app werkt niet meer)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Nog een keer over de update naar android 6.0 icm een SD kaart....
Bij het maken van de eerste foto met SD-kaart in mijn telefoon vroeg hij of ik ze op wil slaan op SD-kaart, lijkt me prima. Helaas pakt dropbox, camera-upload, de bestanden op de SD-kaart dus niet. Hoe kan ik zorgen dat ook alle foto's op de SD-kaart automatisch geupload worden, net zoals dat gebeurt bij het interne geheugen?

Edit: vreemd, na alle foto's verplaatsen van intern naar geheugenkaart worden ze wel vanzelf geupload. :9

[ Voor 12% gewijzigd door yannickie111 op 22-12-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
Ik had een foto gemaakt met mijn LG G4 welke ik wilde bewerken, echter de bewerkte foto werd niet opgeslagen. Toestel draait op Android 6 Marshmallow. Ook hier het geheugenkaart issue.
Ik heb dit kunnen oplossen door de app quickpic te installeren, wanneer je dan een willekeurige foto (welke op de geheugenkaart staat) delete krijg je een popup, kies dan de root van je sd kaart en druk op ok.
Toen kon ik gewoon een foto bewerken en werd de bewerkte foto wel opgeslagen op de sd kaart.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

spoonman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:29:
Ik heb 2 dagen geleden toch marshmallow geinstalleerd via LG bridge.

Kleurtjes in de mail app. Leuk.
En dan doze, waar ik eigenlijk niet veel van merk.

Ik denk dat ik maar eens een change-list ge zoeken want ik zie niet veel verschil :) (ahja, nog eentje: homeknop omhoog draggen voor de google app werkt niet meer)
Je mag home knop langer vast houden voor google now.. (bij engels krijg je dan meer opties de zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Hmm, dacht na een week, laat hem nog eens aan LG bridge hangen.
Maar helaas, nog steeds geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Beter toch. Al die bovenstaande shizzle in acht nemende zou ik zo lang mogelijk op LP blijven. Tenzij daar iets niet goed op werkt/is. Maar dat zal wel meevallen. Voorlopig heeft MM, imho, bijzonder weinig echte voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Tja, twijfel ook nog wel een beetje.
Lees wel dat dubbel knock on wel beter werkt dan op LP.
Heb nu een tempered glass screenprotector op het scherm welke de proximitysensor bedekt.
Nu reageert te telefoon niet echt altijd even lekker bij double tap.
Soms moet het een tripje tap zijn wil hij aanspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Betere knock-on zeiden ze ook bij 10C, D, E, etc. Maar als dat zo belangrijk is: go for it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb het weer geprobeerd, de update naar Marshmallow voor de LG G4. Bij mac krijg ik het probleem: kan niet bijwerken; dit zie ik nadat hij het update-bestand wil uitpakken.. overigens begint de een na laatste stap om de update zelf voor te bereiden al bij twintig procent.

Bij Windows zie ik na veertig minuten dat hij pas op 34 procent staat en nog een resterende tijd van 2 uur nodig heeft. Daarbij loopt de tijd bij elke procent op. Daar heb ik de tijd niet voor.

Heb al meerdere dingen geprobeerd, maar het lijkt niet echt te lukken. Meer mensen bij wie dit het geval is (en iemand die weet hoe het opgelost kan worden)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Na een tijde android 6 te draaien . Kan ik niet anders zeggen dan : Het werkt prima.
geen sd problemen (Here maps werkt prima via sd kaarten laden) . double tap werkt ook. Alleen opera browser hapert een beetje. maar ja denk dat dat ligt aan opera zelf. en inderdaad bewerkte foto.s slaat hij niet op (hecht ik geen waarde aan) dus niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Iedereen een Marshmallow Christmas gewenst! Het wordt tijd dat de Ota ster aan de hemel verschijnt.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Sinds m'n LG G4 draait op Android 6 slaat Instagram de bewerkte en vervolgens geplaatste foto's niet meer op. Als eerste heb ik gecheckt of deze optie nog aangevinkt stond in de Instagram app. Dat was nog het geval. Vervolgens de permissies gecheckt, die stonden ook goed, telefoon opnieuw opgestart lost het ook niet op. En herinstalleren van Instagram lost het 'probleem' ook niet op.

Iemand dit ook, of een mogelijke oplossing?

Ontdek net dat dit probleem vaker voorkomt, zal binnenkort wel opgelost worden.

[ Voor 22% gewijzigd door P!m op 26-12-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Even een vraagje, heb niet het hele topic doorgelezen, maar als ik 6.0 installeer via bridge, wiped die dan de telefoon? Of blijft alles netjes staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MartijnAbel schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:11:
Even een vraagje, heb niet het hele topic doorgelezen, maar als ik 6.0 installeer via bridge, wiped die dan de telefoon? Of blijft alles netjes staan?
Zoekfunctie en hoppa:
Steeffoon in "[LG G4] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Die had ik dan weer net niet gebruikt, stom :p thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Helaas, de OTA ster hier nog niet gezien.
Het bleek de maan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online
Ik draai android 6 hier, zit door mijn contactpersonen te scrollen en ik zie dat er geen foto's bij staan. Hoe krijg ik die daar te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
satshow schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:56:
Ik draai android 6 hier, zit door mijn contactpersonen te scrollen en ik zie dat er geen foto's bij staan. Hoe krijg ik die daar te zien?
Heb deze toegevoegd via Google contacten, voornamelijk omdat je daarmee een hoge(re) resolutie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Sinds afgelopen onderdag de trotse eigenaar van een G4 (Android 5.1) nadat mijn Note 2 voor de zoveelste keer mij in de steek heeft gelaten. Tocuhwiz UX is erg wennen, zeker als je al jaren CM draait. Maar dat mag de pret niet drukken; Nova launcher eroverheen helpt al een hele hoop.

De batterij valt mij enorm mee, ondanks de wisselende verhalen hier. Ik doe er eigenlijk net zo lang mee als dat ik met mijn Note 2 deed op CM dus dat is erg netjes als je bedenkt dat hij heel veel meer moet aanduwen.,

Enige issue waar ik mee zit, met zowel stock als Nova launcher: Als ik een bookmark shortcut wil maken op mijn homescreen (middels Widgets toevoegen) met chrome als mijn browser, dan is zijn de bookmarks leeg? Ik hbe mijn Google account al meerdere keren handmatig en automatisch laten syncen en ik heb al meerdere keren de browser cache van Chrome op de telefoon leeg gemaakt en ook uit en ingelogged in Chrome zelf. Als ik de standaard browser gebruik dan kan ik wel (nieuw) aangemaakte bookmarks vinden maar dat is natuurlijk niet zo handig :P

Iemand een idee? Had hier geen last van op CM dus ik vraag mij af of het iets specifieks is voor de G4

Vandaag overigens maar updaten naar 6.0; download is hier beschikbaar dus waarom niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 28-12-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Nu online
Brad Pitt schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:31:
[...]

Heb deze toegevoegd via Google contacten, voornamelijk omdat je daarmee een hoge(re) resolutie hebt.
Dank je, zal het eens via deze weg bekijken. Het vreemde is echter dat ik op mijn galaxy S4 wel gewoon overal foto's bij zie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Notna schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:52:
Sinds afgelopen onderdag de trotse eigenaar van een G4 (Android 5.1) nadat mijn Note 2 voor de zoveelste keer mij in de steek heeft gelaten. Tocuhwiz is erg wennen, zeker als je al jaren CM draait. Maar dat mag de pret niet drukken; Nova launcher eroverheen helpt al een hele hoop.

De batterij valt mij enorm mee, ondanks de wisselende verhalen hier. Ik doe er eigenlijk net zo lang mee als dat ik met mijn Note 2 deed op CM dus dat is erg netjes als je bedenkt dat hij heel veel meer moet aanduwen.,

Enige issue waar ik mee zit, met zowel stock als Nova launcher: Als ik een bookmark shortcut wil maken op mijn homescreen (middels Widgets toevoegen) met chrome als mijn browser, dan is zijn de bookmarks leeg? Ik hbe mijn Google account al meerdere keren handmatig en automatisch laten syncen en ik heb al meerdere keren de browser cache van Chrome op de telefoon leeg gemaakt en ook uit en ingelogged in Chrome zelf. Als ik de standaard browser gebruik dan kan ik wel (nieuw) aangemaakte bookmarks vinden maar dat is natuurlijk niet zo handig :P

Iemand een idee? Had hier geen last van op CM dus ik vraag mij af of het iets specifieks is voor de G4

Vandaag overigens maar updaten naar 6.0; download is hier beschikbaar dus waarom niet :)
Touchwiz? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Strange, ik heb zojuist een app via de pc op mijn G4 geïnstalleerd en kom tot de (voor mij toch wel) schokkende ontdekking dat mijn G4 wordt aangeduid als T-mobile LGE - H815.
Deze aanduiding gaat me toch niet vertellen dat ik nu een T-mobile branded toestel heb vanwege die kl.t. customisationtool die T-mobile erop heeft gezet.
Zou dit ook mijn update tegenhouden?
Wil nl geen ROM van T-mobile op mijn G4 geïnstalleerd krijgen.
Anders wordt het toch een vette reset uitvoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Junkyxl op 28-12-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:23
Junkyxl schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:23:
Strange, ik heb zojuist een app via de pc op mijn G4 geïnstalleerd en kom tot de (voor mij toch wel) schokkende ontdekking dat mijn G4 wordt aangeduid als T-mobile LGE - H815.
Deze aanduiding gaat me toch niet vertellen dat ik nu een T-mobile branded toestel heb vanwege die kl.t. customisationtool die T-mobile erop heeft gezet.
Zou dit ook mijn update tegenhouden?
Wil nl geen ROM van T-mobile op mijn G4 geïnstalleerd krijgen.
Anders wordt het toch een vette reset uitvoeren.
Als je de update naar MM uitvoert, dan helpt een reset niet meer. Ook na een reset blijft het logo van t mobile verschijnen bij het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Annold schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:45:
[...]

Als je de update naar MM uitvoert, dan helpt een reset niet meer. Ook na een reset blijft het logo van t mobile verschijnen bij het opstarten
Jij spreekt uit ervaring merk ik op!?
Dus het advies is: alvorens te updaten, de rommel er vanaf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Junkyxl schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:15:
[...]

Jij spreekt uit ervaring merk ik op!?
Dus het advies is: alvorens te updaten, de rommel er vanaf halen?
Klopt, bij mij kan het t-mobile spul er niet meer af. Dus voor de update verwijderen is het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 08:51
Hoe kan je de T-mobile zooi eraf halen ?
Ik heb deze gekregen toen ik mijn simkaart in de telefoon stopte :(

Heb geen idee hoe ik dit eraf moet krijgen nu .
Het is best irritant dat T-mobile logo als ik mijn G4 aanmaak.
Annold schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:58:
[...]

Klopt, bij mij kan het t-mobile spul er niet meer af. Dus voor de update verwijderen is het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
diquan2001 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:13:
Hoe kan je de T-mobile zooi eraf halen ?
Ik heb deze gekregen toen ik mijn simkaart in de telefoon stopte :(

Heb geen idee hoe ik dit eraf moet krijgen nu .
Het is best irritant dat T-mobile logo als ik mijn G4 aanmaak.

[...]
Voor de 6.0 update resetten zonder simkaart. Dat werkt in de meeste gevallen. Na de 6.0 update werkt dat bij mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Best opdringerige gasten, T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Maar komt die T-Mobile zooi niet gelijk terug zodra ik de sim er weer insteek met 6.0?
Annold schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:25:
[...]

Voor de 6.0 update resetten zonder simkaart. Dat werkt in de meeste gevallen. Na de 6.0 update werkt dat bij mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
diquan2001 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:54:
Maar komt die T-Mobile zooi niet gelijk terug zodra ik de sim er weer insteek met 6.0?

[...]
Yep, melding om die zooi te installeren komt dan weer terug. En deze blijft terug komen op het moment als deze weer opnieuw data verbinding maakt. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Dan liever een melding die ik weg kan swipen ipv ongevraagd een branded toestel krijgen van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Root, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Of die idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

Vandaag mn G4 binnen gekregen, En wilde hem meteen unlocken, maar als ik fastboot oem device-id in typ in het command prompt venster. Dan hij hangen, en blijft hij waiting for device zeggen.
Heb al ADB 1.3 en 1.4.2 geprobeerd. Maar beide werken niet......ook mini-adb geprobeerd ook no go.

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ADB devices laat wel een gewenst resultaat zien? Zo nee zijn de drivers wellicht niet goed/out of date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
Junkyxl schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:01:
Dan liever een melding die ik weg kan swipen ipv ongevraagd een branded toestel krijgen van T-Mobile.
Op een gegeven moment wordt steeds dezelfde melding wegswipen ook vervelend. Heb er maar voor gekozen om die zooi er op te zetten.
Daarop kreeg ik een t-mobile beltoon. Die kun je weer veranderen. Verder krijg je reclame. Dan kun je ervor kiezen om dat niet weer te tonen.
Het supervervelende opstart en afsluit scherm + bijbehorend t-mobile deuntje krijg ik helaas niet weg. Modelnummer blijft wel LG-H815.

T-mobile hoort gewoon niet zo opdringerig te zijn met die zooi. Ze horen gewoon mij die keuze te geven.

Verder lijkt mij het rooten nog wel ingewikkeld. Heb er ook geen zin in om daar energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulpenbol
  • Laatst online: 07-11-2024
Even een vraag betreffende het model nummer. Wil de LG G4 via Belsimpel bestellen in combinatie met een Tele2 abbo. Ik wil graag weten of de bootloader unlocked is, en alleen bij de modellen h815 en h811 (landcode moet Europees zijn) is dat zo. Zijn de modellen die verkocht worden via Belsimpel bootloader unlocked?

Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
Tulpenbol schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:49:
Even een vraag betreffende het model nummer. Wil de LG G4 via Belsimpel bestellen in combinatie met een Tele2 abbo. Ik wil graag weten of de bootloader unlocked is, en alleen bij de modellen h815 en h811 (landcode moet Europees zijn) is dat zo. Zijn de modellen die verkocht worden via Belsimpel bootloader unlocked?

Heeft iemand ervaring hiermee?
De bootloader is niet unlocked. Je kan bij de h815 en h811 de bootloader wel via de LG site unlocken, in ruil voor je garantie. (of dat wettelijk kan en mag laat ik even in het midden). Ik weet niet welke versie Tele2 levert, maar dat zou een belletje met ze zo ophelderen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romaap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Cxxxx71 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:13:
[...]
Yep, melding om die zooi te installeren komt dan weer terug. En deze blijft terug komen op het moment als deze weer opnieuw data verbinding maakt. :( :( :(
Junkyxl schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:01:
Als je de updates van de LG apps niet belangrijk vind kun je ook door middel van Debloater de LG Software updater uitschakelen. Die zorgt ook voor die t-mobile branding, dus na het uitschakelen ervan heb je geen last meer van die notificatie. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Romaap op 29-12-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulpenbol
Waah schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:25:
[...]

De bootloader is niet unlocked. Je kan bij de h815 en h811 de bootloader wel via de LG site unlocken, in ruil voor je garantie. (of dat wettelijk kan en mag laat ik even in het midden). Ik weet niet welke versie Tele2 levert, maar dat zou een belletje met ze zo ophelderen lijkt me.
Bedankt voor je snelle reactie. De bootloader is standaard niet unlocked. Dat heb ik verkeerd geformuleerd in mijn vorige post. Niet Tele2 maar Belsimpel is de leverancier. Van de technische dienst van Belsimpel heb ik vernomen dat vrijwel alle modellen - LG G4 - bootloader unlockable zijn. Precieze tekst vanuit Belsimpel was: "Wij maken gebruik van verschillende leveranciers voor onze toestellen. In veel gevallen is de Bootloader Unlocked, maar ik kan dit niet garanderen. Ook kan ik u niet vooraf voorzien van het typenummer.".

Dus niemand - bij Belsimpel - kan vooraf even checken welk modelnummer geleverd word. Dit zie je pas bij het uitpakken van de bestelling.

Is jouw G4 bootloader unlockable? Waar bestelt en welke provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Tja dan moet je hopen of reactie van iemand die hem via belsimpel heeft. en dan nog heb je geen garantie ben ik bang. Zelf denk ik dat eigenlijk iedereen in dit topic de H815 wel heeft. Dat is de standaard brandloze versie voor Nederland. De branding komt pas als je je simkaart erin stopt.

Je hebt toch bedenktermijn? kan je hem altijd terugsturen als het de verkeerde versie is. Zelf via Naztel besteld, ook een H815. Zelf heb ik geroot zonder de bootloader te unlocken. Maar zit ook nog niet op MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Annold schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:45:
[...]

Niet bij een hard reset. Maar zo gauw je je sim kaartje weer in het toestel doet. Komt er de vragen of je gebruik wil maken met tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulpenbol
Waah schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:10:
Tja dan moet je hopen of reactie van iemand die hem via belsimpel heeft. en dan nog heb je geen garantie ben ik bang. Zelf denk ik dat eigenlijk iedereen in dit topic de H815 wel heeft. Dat is de standaard brandloze versie voor Nederland. De branding komt pas als je je simkaart erin stopt.

Je hebt toch bedenktermijn? kan je hem altijd terugsturen als het de verkeerde versie is. Zelf via Naztel besteld, ook een H815. Zelf heb ik geroot zonder de bootloader te unlocken. Maar zit ook nog niet op MM
Op het moment werk ik met een Galaxy S3, waar de custom ROM community uitgebreid aanwezig is. Nu dus opzoek naar een nieuwe telefoon. En de aanbieding op Belsimpel - G4 voor € 359,- met tegoedbon van € 75,- inclusief Tele2 abbo van € 10,- per maand - is bijna een no-brainer. Het enige wat ik me afvraag is of de custom ROM community de G4 interessant genoeg vind om in te investeren. Wat zijn jouw ervaringen m.b.t. de G4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Tulpenbol schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:23:
[...]

Op het moment werk ik met een Galaxy S3, waar de custom ROM community uitgebreid aanwezig is. Nu dus opzoek naar een nieuwe telefoon. En de aanbieding op Belsimpel - G4 voor € 359,- met tegoedbon van € 75,- inclusief Tele2 abbo van € 10,- per maand - is bijna een no-brainer. Het enige wat ik me afvraag is of de custom ROM community de G4 interessant genoeg vind om in te investeren. Wat zijn jouw ervaringen m.b.t. de G4?
Dan zou ik gewoon even kijken op XDA. Zelf draai ik nog altijd stock.... en dat wil wat zeggen want normaal draaide ik nooit stock android. Heb puur Root voor het disablen van bloatware etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

[...]

Ik heb vorige week mijn abbo verlengt via Belsimpel bij Tele2 met de G4. Als je de 15 euro per maand neemt en de cadeaubon eraf haalt kost de telefoon mij over 2 jaar amper 260 euro. Dus daaarom ook voor de deal gegaan.

Dat gezegd hebbende; welke informatie wil je hebben? Ik heb de telefoon enkel naar 6.0 geüpdated, dus hij is nog vrij vanilla ;)

Ik heb via *#546368#*815#* in de Bootloader status gekeken en die staat op locked iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 29-12-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
[...]

Ik draai momenteel een custom ROM. CM13 om precies te zijn. Wat een verademing. Het grootste pluspunt is dat de accu aanzienlijk langer mee gaat dan met de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:52
Ik heb interesse in de G4.
Enige wat mij tegenhoud is dat ik niet weet hoe de geluidskwaliteit over de 3,5 mm aansluiting is.
Iemand van jullie die mij daar wat meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

rink123 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:55:
Enige wat mij tegenhoud is dat ik niet weet hoe de geluidskwaliteit over de 3,5 mm aansluiting is.
De geluidskwaliteit van de meegeleverde headset is ronduit bagger. Klinkt koud en niet aan te raden. Als je zelf over een headset beschikt (die wel goed is :+ ) voorzie ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

Brad Pitt schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:24:
ADB devices laat wel een gewenst resultaat zien? Zo nee zijn de drivers wellicht niet goed/out of date.
Jup staat er gewoon tussen, ik kan wel adb reboot bootloader doen, geen probleem. Maar als ik dan fastboot oem device-id doe dan blijft ie hangen op waiting for device.....

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Jammer dat je dat niet getest ziet in de meeste reviews (ik ben er anders nog geen tegen gekomen waarin dit vermeld staat althans) :(

Geluidskwaliteit vind ik behoorlijk goed, lekker clean, gebalanceerd (goede balans tussen hoge en lage tonen) en hard genoeg. Heb alleen kunnen testen met 320 oggjes (Spotify) en oordopjes van rond de 120 euro). Met mijn gebruik kan ik er gerust een paar uur achter elkaar naar luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Heeft er iemand toevallig een mooi eigen lijstje (.txt) voor Debloater om zoveel mogelijk overbodige meuk van het toestel af te halen?

Ik kom wel een aantal lijstjes tegen, maar dan is het maar de vraag of die recent zijn, en ze goed op de H815 werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Annold schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:15:
[...]

Ik draai momenteel een custom ROM. CM13 om precies te zijn. Wat een verademing. Het grootste pluspunt is dat de accu aanzienlijk langer mee gaat dan met de stock ROM.
Dat klinkt niet slecht. Zou je misschien kunnen aangeven hoeveel langer in vergelijking met stock LG rom de batterij meegaat. Ik zit al een tijdje naar CM 13 te kijken. Het enige wat me afschrikt is het verliezen van garantie bij unlocken.

Hoe is de kwaliteit van fotos bij CM 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Cxxxx71 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:13:
[...]

Ik krijg die zooi ook niet verwijderd.
Heb van alles geprobeerd:
Boot animatie veranderen (lukt niet)
Toon veranderen veranderd vanzelf terug....
custom rom geflasht. FU nog steeds!!!!!!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door coolbvrobin op 29-12-2015 15:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:59
Steeffoon schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:57:
Heb het weer geprobeerd, de update naar Marshmallow voor de LG G4. Bij mac krijg ik het probleem: kan niet bijwerken; dit zie ik nadat hij het update-bestand wil uitpakken.. overigens begint de een na laatste stap om de update zelf voor te bereiden al bij twintig procent.

Bij Windows zie ik na veertig minuten dat hij pas op 34 procent staat en nog een resterende tijd van 2 uur nodig heeft. Daarbij loopt de tijd bij elke procent op. Daar heb ik de tijd niet voor.

Heb al meerdere dingen geprobeerd, maar het lijkt niet echt te lukken. Meer mensen bij wie dit het geval is (en iemand die weet hoe het opgelost kan worden)
Precies hetzelfde probleem hier. Mijn vrouw en ik hebben beiden een G4 uit een andere batch; allebei krijg ik dezelfde foutmelding bij LG Bridge for Mac. Heb het daarna via via VMWare Fusion met de LG Bridge voor Windows geprobeerd, maar kwam daar niet veel verder mee: de telefoon gaf op het scherm wel de mededeling dat de firmware werd bijgewerkt, maar bleef hangen bij 0%. In Windows kreeg ik dezelfde foutmelding als bij LG Bridge for Mac.

Ik ben benieuwd of iemand anders de update wél via een Mac aan de praat heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
coolbvrobin schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:58:
Ik krijg die zooi ook niet verwijderd.
Heb van alles geprobeerd:
Boot animatie veranderen (lukt niet)
Toon veranderen veranderd vanzelf terug....
custom rom geflasht. FU nog steeds!!!!!!!!!
cust folder ff bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
waar moet ik die dan vinden? en wat dan verwijderen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
coolbvrobin schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:17:
[...]
waar moet ik die dan vinden? en wat dan verwijderen ?
Root. Bloat, bootanim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
dank je. de cust map was ergens anders dan in root. maar heb hem gevonden en gewist:) dank je!!! opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 25% gewijzigd door coolbvrobin op 29-12-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Raymond7 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:38:
[...]

Dat klinkt niet slecht. Zou je misschien kunnen aangeven hoeveel langer in vergelijking met stock LG rom de batterij meegaat. Ik zit al een tijdje naar CM 13 te kijken. Het enige wat me afschrikt is het verliezen van garantie bij unlocken.

Hoe is de kwaliteit van fotos bij CM 13?
Bij de stock ROM zat ik op een SOT van 3,5 uur en bij CM13 zit ik op een SOT van meer dan 5 uur. De kwaliteit van de foto's was aan het begin belabberd, maar is nu goed. Zeker na de laatste release van gister. De kwaliteit van de foto's komt nu heel dicht in de buurt van de stock ROM. Ik verwacht binnen enkele weken geen verschil meer te zien tussen de foto van de stock ROM en CM13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:59
Sebbo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:01:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier. Mijn vrouw en ik hebben beiden een G4 uit een andere batch; allebei krijg ik dezelfde foutmelding bij LG Bridge for Mac. Heb het daarna via via VMWare Fusion met de LG Bridge voor Windows geprobeerd, maar kwam daar niet veel verder mee: de telefoon gaf op het scherm wel de mededeling dat de firmware werd bijgewerkt, maar bleef hangen bij 0%. In Windows kreeg ik dezelfde foutmelding als bij LG Bridge for Mac.

Ik ben benieuwd of iemand anders de update wél via een Mac aan de praat heeft gekregen.
Via Reddit ben ik erachter gekomen hoe je je LG G4 met Mac OSX kunt updaten.
  1. Download en installeer LG Bridge voor Mac.
  2. Sluit je LG G4 aan op je Mac via USB.
  3. Ga in LG Bridge voor Mac naar het tabblad Software-update, zoek naar een update en doorloop de stappen om te beginnen met de update.
  4. Nadat de update is downgeload, krijg je een foutmelding. Druk niet op Nogmaals proberen.
  5. Zoek de update op je Mac. Bij mij heette het bestand H81520A_00.kdz&e=1451448886&h=d66b6c7ce54bf47bdae4df1e28a6471e en stond het in /private/var/folders/2h/wr***gn/T/com.lge.LG-Bridge/temp .
  6. Hernoem de update naar H81520a_00_1202.kdz.
  7. Klik nu in LG Bridge for Mac op Nogmaals proberen en wacht geduldig tot de update is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier ook eindelijk Android 6.0 op de LG G4. Gelijk een factory-reset + clean install gedaan.
De bug die hier eerder al genoemd werd met de auotmatische helderheid heb ik hier ook. Bloedirritant. Je geeft een bepaalde waarde aan dat de helderheid zo moet bedragen; heeft het toestel geen boodschap aan. Echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
De bijgeleverde headset heb ik nog niet gebruikt, maar heb een setje in-ears van Sennheiser.
Zoals al eerder aangegeven, moet ik zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van het geluid wat uit de G4 komt.
Het is beter gebalanceerd dan bij mijn voorganger, Galaxy S4.
Geen overdreven hoog en laag, wat het luisteren op een wat hoger volume nog steeds aangenaam maakt.
Ik denk wel dat de kwaliteit van de hoofdtelefoon die je gebruikt een bepalende factor hierin heeft.
Gebruik de G4 ook regelmatig icm de JBL Charge 2, welke ook een ruimtevullend geluid voortbrengt.
Ik ben iig uiterst tevreden over de geluidskwaliteit van de G4.
Uiteindelijk is het ook een zeer persoonlijke mening.
Wat de één mooi vind, vindt de ander helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Steeffoon schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:49:
Hier ook eindelijk Android 6.0 op de LG G4. Gelijk een factory-reset + clean install gedaan.
De bug die hier eerder al genoemd werd met de auotmatische helderheid heb ik hier ook. Bloedirritant. Je geeft een bepaalde waarde aan dat de helderheid zo moet bedragen; heeft het toestel geen boodschap aan. Echt heel irritant.
Lux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulpenbol
Notna schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:06:
[...]

Ik heb vorige week mijn abbo verlengt via Belsimpel bij Tele2 met de G4. Als je de 15 euro per maand neemt en de cadeaubon eraf haalt kost de telefoon mij over 2 jaar amper 260 euro. Dus daaarom ook voor de deal gegaan.

Dat gezegd hebbende; welke informatie wil je hebben? Ik heb de telefoon enkel naar 6.0 geüpdated, dus hij is nog vrij vanilla ;)

Ik heb via *#546368#*815#* in de Bootloader status gekeken en die staat op locked iig.
Welk modelnummer kreeg je geleverd? De H815?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

coolbvrobin schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:27:
[...]

dank je. de cust map was ergens anders dan in root. maar heb hem gevonden en gewist:) dank je!!! opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cust map stond bij mij gelukkig wel in root, maar kon 'm niet verwijderen (waarsch. omdat ik nog niet gedebloat heb). Hernoemen van map en bootanim.zip was voldoende om MM bootanim terug te krijgen :D Stukken mooier en niet irritant zoals dat loei grote T-Mobile logo.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Tulpenbol schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:07:
[...]

Welk modelnummer kreeg je geleverd? De H815?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De update heb ik nu een paar uur op m'n G4. Ik wil terug naar Lollipop. Iemand enig idee hoe dat kan, zonder root?
- De auto brightness is zwaar onder de maat.
- Android Wear wil maar niet gekoppeld worden, na het invoeren van de pincode kan de telefoon hem ineens niet meer vinden.
- Oude notificaties blijven staan

Ik heb na de update een factory reset gedaan, maar maakt dus niets uit. Ik heb meerdere versies van de Wear-app geprobeerd, de watch gereset en hersteld (2x), apparaten opnieuw opgestart, Google Play Services gegevens gewist, niks maakt verschil.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
even voor de duidelijkheid .

Moet ik een mapje genaamd cust map zoeken met es file explorer en wissen ?
Of moet ik nog iets anders doen om van de Tmobile zooi af te komen ?
JorisM schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:27:
[...]

Cust map stond bij mij gelukkig wel in root, maar kon 'm niet verwijderen (waarsch. omdat ik nog niet gedebloat heb). Hernoemen van map en bootanim.zip was voldoende om MM bootanim terug te krijgen :D Stukken mooier en niet irritant zoals dat loei grote T-Mobile logo.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Annold schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:50:
[...]

Bij de stock ROM zat ik op een SOT van 3,5 uur en bij CM13 zit ik op een SOT van meer dan 5 uur. De kwaliteit van de foto's was aan het begin belabberd, maar is nu goed. Zeker na de laatste release van gister. De kwaliteit van de foto's komt nu heel dicht in de buurt van de stock ROM. Ik verwacht binnen enkele weken geen verschil meer te zien tussen de foto van de stock ROM en CM13.
Hmm, klinkt goed. Zit het gebruik van de IR blaster ook in CM 13? En de radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Raymond7 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:46:
[...]

Hmm, klinkt goed. Zit het gebruik van de IR blaster ook in CM 13? En de radio?
Radio zit afaik nooit in custom roms en daar moet je SpiritFM voor kopen. Schijnt namelijk nogal moeilijk te porten zijn danwel zelf te maken. Vandaar dat je ook 'grof geld' mag betalen voor SpiritFM

Pagina: 1 ... 25 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic