Hmm weird. Ik heb ook tmobile en krijg ook die tmobile customization dingetje, maar hij heeft hem niet automatisch geinstalleerd bij het upgraden. Wellicht dat je er toch op geklikt heb ofzo? Per ongeluk?Cxxxx71 schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:05:
Waar ik bij Lollipop nog de keuze had om de T-mobile customization wel of niet te downloaden, krijg ik dat bij Marshmellow niet. Het wordt er zomaar op gezet. Haat dat T-mobile deuntje bij het uitzetten of aanzetten. Is er een manier om dit te verwijderen zonder root?
Nadat ik gewoon de update had gedaan was er nog niets aan de hand. Ben daarna terug gegaan naar fabrieksinstelling. Daarna werd het zomaar geïnstalleerd.
Omdat het me erg dwars zit nog maar eens alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. Deze keer heb ik het stukje over "Juridische documenten voor App-update" niet geaccepteerd. Toch wordt die T-mobile customization er weer op gezet. Dat is vreemd, want bij die updates zie je die app van ze wel staan. Lijkt er alleen op dat ik deze niet kan verwijderen of desnoods helemaal uitzetten.
Ik wil het gewoon niet op mijn toestel hebben. Heb geen branded toestel gekocht, maar dat is het nu wel.
Ik wil het gewoon niet op mijn toestel hebben. Heb geen branded toestel gekocht, maar dat is het nu wel.
Ik heb nu ook constant de melding dat ik apps en inhoud van de provider moet downloaden. Op Lollipop kon ik die notificatie blokkeren, maar sinds Marshmallow kunnen systeem app notificaties niet worden geblokkeerd. Heeft iemand een idee hoe die vervelende persistent notificaties weggehaald kunnen worden?Raymond7 schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:38:
[...]
Hmm weird. Ik heb ook tmobile en krijg ook die tmobile customization dingetje, maar hij heeft hem niet automatisch geinstalleerd bij het upgraden. Wellicht dat je er toch op geklikt heb ofzo? Per ongeluk?
Hetzelfde probleem met de do not disturb notificatie, waarom moet daar een notificatie voor? Dat ster icoontje was meer dan genoeg.

Als bij 15% procent lading de besparing-modus zich ging inschakelen, kreeg je van die lelijke rode? balken in de statusbalk en bij de touchkeys. Die had LG gelukkig teruggebracht naar alleen bij 5%. Nu hebben ze die weer in oranje vorm terug gehaald vanaf 15%.
Volgens mij weten ze zelf ook niet heel goed waar ze mee bezig zijn.
Volgens mij weten ze zelf ook niet heel goed waar ze mee bezig zijn.
Ik heb ook tmobile customization geïnstalleerd. Je krijgt dat er nooit meer van af. Ik heb een reset gedaan en hard reset. Dan is het weer af. Zet je alles weer op het toestel dan gaat het goed, maar zo snel je je simkaart er instop dan komen die harde geluiden en die vragen. Gek word je ervan. En dat tmobile roze scherm. Met het aan en uitzetten. Ik heb een nieuw toestel toen gekregen, want eerst wist ik niet wat het was, maar daar installeert de zooi van tmobile ook alles op. In kontact geweest met tmobile, die zei ga naar een tmobile winkel daar kunnen ze het uitzetten. Dat geweest en dat kon ik een grote bek krijgen dat ik het maar aan moest laten, dat het zo hoort. Ze kunnen het niet uitzetten.
Tja, helaas heb ik dat ook.
Een unbranded toestel los gekocht en dan krijg je gratis en voor niks die opdringerige shit van T-mobile geïnstalleerd.
Ik heb me er inmiddels maar bij neer gelegd dat het zo is en ga me hier geen slapeloze nachten vol ergernis aan bezorgen.
Maar leuk is anders.
Ik vind dat de provider je vrij in de keuze moet laten of je die rommel wel of niet op je telefoon wil installeren.
Wel heb ik bij Google+ een vraag bij de T-mobile klantenservice gezien over dit probleem.
Voor diegene die interesse hierin heeft: https://plus.google.com/+MuammerTapmaz/posts/6Fqfm54qMYS
Een unbranded toestel los gekocht en dan krijg je gratis en voor niks die opdringerige shit van T-mobile geïnstalleerd.
Ik heb me er inmiddels maar bij neer gelegd dat het zo is en ga me hier geen slapeloze nachten vol ergernis aan bezorgen.
Maar leuk is anders.
Ik vind dat de provider je vrij in de keuze moet laten of je die rommel wel of niet op je telefoon wil installeren.
Wel heb ik bij Google+ een vraag bij de T-mobile klantenservice gezien over dit probleem.
Voor diegene die interesse hierin heeft: https://plus.google.com/+MuammerTapmaz/posts/6Fqfm54qMYS
[ Voor 18% gewijzigd door Junkyxl op 14-12-2015 13:00 ]
Staat er geen provider troep in de cust folder dan (root). Daar staan normaal gesproken dingen in die je na een (factory) reset erbij krijgt.
Dat eventueel verwijderen zou voldoende moeten zijn. Niet klakkeloos dingen removen uiteraard
Dat eventueel verwijderen zou voldoende moeten zijn. Niet klakkeloos dingen removen uiteraard
Nickname does not reflect reality
De 100% 'bug' is hier al eerder ter sprake gekomen; je haalt hem volgeladen van de lader en na een kwartier spelen staat hij nog op 100%. Een kwartier later staat hij op 90.
Nu laat ik mijn G4 nooit vaak helemaal leeglopen, maar de laatste paar dagen merk ik ook iets vergelijkbaars. Hij daalt als een speer naar 5%, om vervolgens nog best een stuk mee te gaan op 3% om er vervolgens mee op te houden. Iemand anders die dit herkend?
Nu laat ik mijn G4 nooit vaak helemaal leeglopen, maar de laatste paar dagen merk ik ook iets vergelijkbaars. Hij daalt als een speer naar 5%, om vervolgens nog best een stuk mee te gaan op 3% om er vervolgens mee op te houden. Iemand anders die dit herkend?
Yup. Drie procent shizzle ook hier (op LP, uiteraard).
Ik heb zojuist eindelijk een fatsoenlijke oplossing gevonden voor die provider troep notificatie.
Ik heb met de Debloater tool (geen root nodig) die update app geblokkeerd (com.lge.appbox.client)
Ik heb met de Debloater tool (geen root nodig) die update app geblokkeerd (com.lge.appbox.client)
Yes het werkt.. Ik heb dit gedaan en de rotzooi is eraf. Nu nog alles weer op het toestel zetten.. Bedankt voor de linkJunkyxl schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:56:
Tja, helaas heb ik dat ook.
Maar leuk is anders.
Ik heb ze vandaag gebeld aangezien ik alleen een bevestiging van de registratie had gekregen. Aankomende week moet ik de bonnen binnen krijgen.Fabske schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:40:
[...]
Wat the.... Ik wou hem volgende week nog bestellen vanwege die kortingsbonnen...
Ik heb LG maar eens een email gestuurd. Kijken wat ze zeggen...
Heb gelijk gevraagd of het klopt dat je je niet meer kan registreren. Dat klopte volgens de medewerkster van LG. Wel raar aangezien bij de resellers nog steeds de actie staat.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Tweakers draaien custom debloated rooted shizzleJunkyxl schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:59:
Graag gedaan.
Daar zijn we toch Tweakers voor :b
Nou ja zeg, het ging ff om het ideeBrad Pitt schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:07:
[...]
Tweakers draaien custom debloated rooted shizzle
Was geen commentaar of zo hoor
Ik wil eigenlijk mijn G4 rooten, zitten er nog nadelen aan het unlocken van de bootloader?Brad Pitt schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:07:
[...]
Tweakers draaien custom debloated rooted shizzle
Op mijn HTC One had ik na het rooten een slechtere camera (iets met proprietary dingen die dan niet meer werken ofzo), en ik zou het zonde vinden van de G4 als de camera minder goed werkt met root.
Camera verandert niets aan. Hoe LG met garantie omgaat weet ik niet. Maar ben daar niet zó bang voor. Voordat ie kapot is/gaat zal er wel een V10/G5 hier zijn
Ah ok, bedankt. Garantie maakt voor mij ook niet zo heel veel uit, mijn vorige telefoons hebben allemaal de 2 jaar makkelijk gehaald. Deze week toch maar eindelijk even aan de slag voor root dan.
MM persoonlijk weinig ervaring mee eerlijk gezegd hoor. Vond het, toenmalige, gedoe met xposed, wederom brakke SD-card support en weinig broodnodige verbeteringen reden genoeg de LP Nandroid terug te zetten.Romaap schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:36:
Deze week toch maar eindelijk even aan de slag voor root dan.
Op xda staan echter rooted MM roms met stock camera dus zal allemaal wel goed komen denk ik
Ik wilde eigenlijk ook rooten, maar bij XDA regent het klachten over G4's die spontaan in een bootloop belanden. Enige oplossing is dan het vervangen van het moederbord, waar vooral bij de eerdere modellen (voor september 2015?) iets fout schijnt te zitten.Romaap schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:36:
Ah ok, bedankt. Garantie maakt voor mij ook niet zo heel veel uit, mijn vorige telefoons hebben allemaal de 2 jaar makkelijk gehaald. Deze week toch maar eindelijk even aan de slag voor root dan.
En LG schijnt nogal moeilijk te doen met garantie op een geroote telefoon.
Je productiedatum kun je uitvogelen met de zeer handige app "LG Phone From", gewoon uit de Google Play store. Bij mij staat daar 20 mei 2015, terwijl ik deze net een paar weken geleden heb gekocht bij Naztel, die dus oude voorraad aan het verkopen is...
Over die stock camera: Die vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed. Vooral niet dat alle foto's zo'n 6 MB groot worden. Gisteren de app "Open Camera" geïnstalleerd, en die bevalt eigenlijk minimaal net zo goed en ondersteunt ook de speciale features (zoals manual focus) van de G4 camera. (Wel even de Android 5 features aanzetten in de settings).
[ Voor 16% gewijzigd door Andrehj op 14-12-2015 18:59 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Mooie app die "LG Phone From".Andrehj schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:57:
[...]
Ik wilde eigenlijk ook rooten, maar bij XDA regent het klachten over G4's die spontaan in een bootloop belanden. Enige oplossing is dan het vervangen van het moederbord, waar vooral bij de eerdere modellen (voor september 2015?) iets fout schijnt te zitten.
Je productiedatum kun je uitvogelen met de zeer handige app "LG Phone From", gewoon uit de Google Play store. Bij mij staat daar 20 mei 2015, terwijl ik deze net een paar weken geleden heb gekocht bij Naztel, die dus oude voorraad aan het verkopen is...
Over die stock camera: Die vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed. Vooral niet dat alle foto's zo'n 6 MB groot worden. Gisteren de app "Open Camera" geïnstalleerd, en die bevalt eigenlijk minimaal net zo goed en ondersteunt ook de speciale features (zoals manual focus) van de G4 camera. (Wel even de Android 5 features aanzetten in de settings).
Ik heb ook een exemplaar van Naztel.nl en die is van 20/10/2015.
Vrij recent dus, aangezien ik deze begin november heb aangeschaft, maarrr......
Het blijkt een Zwitsers model te zijn
Volgens mij kan ik dan nog lang wachten op een update
En dat terwijl het toestel zonder problemen werd geaccepteerd voor de cadeaubonnen actie van LG in NL.
[ Voor 3% gewijzigd door Junkyxl op 14-12-2015 19:18 ]
Zelfde datum hier, "toevallig" genoeg. Toestel maanden geleden gekocht. Mensen met een andere datum of poept deze app altijd dit resultaat er uit?Andrehj schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:57:
[...]
Never mind dus, spuit 11
Wees blij dat je nog een recent model hebt. De mijne is een Portugees model, en dus van mei.Junkyxl schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:13:Ik heb ook een exemplaar van Naztel.nl en die is van 20/10/2015.
Vrij recent dus, aangezien ik deze begin november heb aangeschaft, maarrr......
Het blijkt een Zwitsers model te zijn![]()
Volgens mij kan ik dan nog lang wachten op een update
En dat terwijl het toestel zonder problemen werd geaccepteerd voor de cadeaubonnen actie van LG in NL.
Doordat Naztel bij LG in de lijst stond ging ik ervan uit dat het origineel Nederlandse toestellen zou betreffen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn, waardoor Naztel en LG nu ruzie hebben en LG Naztel uit de actie heeft gekieperd.
Achteraf gezien had ik dus beter niet bij Naztel kunnen bestellen, maar hoe had ik dit van tevoren kunnen weten?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ben zeker blij dat ik nog een vrij recent model heb gekregen, maar ben daarom meer verbaast hoe het bij jouw is afgelopen.Andrehj schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:39:
[...]
Wees blij dat je nog een recent model hebt. De mijne is een Portugees model, en dus van mei.
Doordat Naztel bij LG in de lijst stond ging ik ervan uit dat het origineel Nederlandse toestellen zou betreffen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn, waardoor Naztel en LG nu ruzie hebben en LG Naztel uit de actie heeft gekieperd.
Achteraf gezien had ik dus beter niet bij Naztel kunnen bestellen, maar hoe had ik dit van tevoren kunnen weten?
En daarbij heeft niet iedereen een glazen bol.
Door de goede recensies en prijs heb ik besloten om bij Naztel mijn G4 aan te schaffen.
Ook dat deze winkel bij LG 'erkend' stond als dealer van het merk.
Schijnbaar weten die gasten de overige Europese modellen goed van de hand te doen.
Ben zeer benieuwd hoe evt garantiegevallen door Naztel en LG NL worden afgehandeld, want dat baart me meer zorgen.
Gek genoeg is de registratiepagina nu weer terug. Ik heb nog geen antwoord gehad.Megapaul schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:00:
[...]
Ik heb ze vandaag gebeld aangezien ik alleen een bevestiging van de registratie had gekregen. Aankomende week moet ik de bonnen binnen krijgen.
Heb gelijk gevraagd of het klopt dat je je niet meer kan registreren. Dat klopte volgens de medewerkster van LG. Wel raar aangezien bij de resellers nog steeds de actie staat.
Lekker twijfelen nu of ik hem ga bestellen, met zo'n actie die steeds weg/terug is.
LG phone from geeft bij mij aan 16-5-2015 en NLD. So far so good. Echter geeft ie aan dat de firmware niet up-to-date is met daaronder een link naar de laatste firmware. Mn phone geeft echter aan dat ik de laatste firmware heb dus ben wat huiverig om de update van die app rucksichtloos aan te klikken 😬 al is het wel verleidelijk om te kijken of er een MM update onder het knopje zit 😈
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Klikken kan geen kwaad
Het is niet dat er een auto-selfdestruct onder zit of zo
Ik wilde ook bij Naztel bestellen, maar had toch enige twijfels.Andrehj schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:39:
[...]
Toen zag ik hem bij studentmobiel voor 15 euro meer, maar die gaven er toen een 64 GB sd kaartje bij.
achteraf gezien maar goed dat ik dan daarvoor ben gegaan.
Ik denk dat ze bij LG een foutje hebben gemaakt aangezien de promotie nog steeds bij de deelnemende partijen op hun website's stonden. De promotie is alleen gestopt bij Naztel.Fabske schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:03:
[...]
Gek genoeg is de registratiepagina nu weer terug. Ik heb nog geen antwoord gehad.
Lekker twijfelen nu of ik hem ga bestellen, met zo'n actie die steeds weg/terug is.
Het zou ook heel raar zijn als je de promotie eerst doorgezet wordt en dan ineens niet meer.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik heb in het begin ook getwijfeld of ik wel bij Naztel de aankoop zou doen, maar ik heb er (nog) geen spijt van.M a r c o schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:45:
[...]
Ik wilde ook bij Naztel bestellen, maar had toch enige twijfels.
Toen zag ik hem bij studentmobiel voor 15 euro meer, maar die gaven er toen een 64 GB sd kaartje bij.
achteraf gezien maar goed dat ik dan daarvoor ben gegaan.
Was een zeer scherpe prijs voor de Black Leather uitvoering en ben hem zelf gaan halen in de winkel in Sittard.
Nette heren en vriendelijk geholpen, niks op aan te merken.
Mij heeft eigenlijk de vermelding op de site van LG over de streep getrokken.
Vond MM op zich wel fijn werken, maar ben ook terug gegaan naar LP. Vooral omdat door een bug in Spotify het niet mogelijk is om je nummers weg te schrijven naar de SD kaart (bij offline luisteren), schrijft alleen weg naar intern geheugen van toestel zelfBrad Pitt schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:41:
[...]
MM persoonlijk weinig ervaring mee eerlijk gezegd hoor. Vond het, toenmalige, gedoe met xposed, wederom brakke SD-card support en weinig broodnodige verbeteringen reden genoeg de LP Nandroid terug te zetten.
Ik heb ook zoiets gehad. Dacht eerst dat de backup (via LG Bridge) was mislukt. Nee, niet helemaal. Na het wegschijven van de backup naar het interne geheugen, kon dezelfde backup niet gekopieerd/verstuurd worden naar de pc. Dan moest ik dat zelf handmatig doen.Junkyxl schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:54:
[...]
Ik heb ook geprobeerd een back-up op de pc te maken, maar krijg de melding dat ik op het toestel ruimte vrij moet maken.
En dat terwijl er op de schijf waarop ik de back-up wil opslaan plenty vrije ruimte heeft.
Ook blijf ik de melding krijgen dat mijn toestel up to date is.
Beetje wazig allemaal.
Samen met LG G4 maakte ik voor het eerst kennis met Android. Nu ik zojuist beschik over Android 6.0, valt bepaalde dingen op die niet logisch is. Ik wilde in Contacten een contactpersoon verwijderen. Maar toen kwam eerst de melding dat het geen toegang heeft tot Agenda!? Ja, ik kon helemaal niks meer doen totdat die toegang is verleend!
Ik had die permissie eerder uitgezet. Maar waarom in hemelsnaam heeft Contacten iets te maken met Agenda??? Zoals ik zei, ben nieuw in Android. Kan iemand mij uitleggen hoe en wat en waarom het logisch zou zijn als Contacten kan rondsnuffelen in Agenda?
Ik had die permissie eerder uitgezet. Maar waarom in hemelsnaam heeft Contacten iets te maken met Agenda??? Zoals ik zei, ben nieuw in Android. Kan iemand mij uitleggen hoe en wat en waarom het logisch zou zijn als Contacten kan rondsnuffelen in Agenda?
Hier is het ook geluktwilke77 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:40:
[...]
Yes het werkt.. Ik heb dit gedaan en de rotzooi is eraf. Nu nog alles weer op het toestel zetten.. Bedankt voor de link
Blijf wel de melding krijgen "pas uw telefoon aan. Apps en inhoud van provider downloaden". Deze krijg ik wel uit door naar instellingen -> applicaties -> systeem weergeven -> applicatie updaten -> nu stoppen te gaan. Maar telkens als de telefoon opnieuw opstart of opnieuw verbinding maakt komt die melding weer terug.

Ik vind het maar een agressieve en zeer brutale manier van T-mobile om op deze manier mij hun software op te dringen.
Dat verklaart een hoop! Ik heb ook mijn offline nummers op de SD kaart staan. Maar om een (tot zojuist) onverklaarbare reden wilde hij toch al die nummers opnieuw downloaden. Uiteraard na de update naar 6.0JorisM schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:56:
[...]
Vond MM op zich wel fijn werken, maar ben ook terug gegaan naar LP. Vooral omdat door een bug in Spotify het niet mogelijk is om je nummers weg te schrijven naar de SD kaart (bij offline luisteren), schrijft alleen weg naar intern geheugen van toestel zelf
Kan dit niet te maken hebben met het nieuwe geheugenbeheer in 6.0, omdat je de mogelijkheid hebt om je sd-kaart aan het interne geheugen te koppelen?
Ik heb inmiddels antwoord gehad dat registreren weer mogelijk is.Megapaul schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:51:
[...]
Ik denk dat ze bij LG een foutje hebben gemaakt aangezien de promotie nog steeds bij de deelnemende partijen op hun website's stonden. De promotie is alleen gestopt bij Naztel.
Het zou ook heel raar zijn als je de promotie eerst doorgezet wordt en dan ineens niet meer.
Mijn G4 is vandaag naar me onderweg
In Android 6.0 is het net nieuw dat je bepaalde permissies kan intrekken voor apps. Eerst was het "je gaat akkoord met alles, of je neemt de app niet.". Veel apps kunnen er nog niet goed mee omgaan als ze sommige permissies niet hebben.Nevil schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:28:
Kan iemand mij uitleggen hoe en wat en waarom het logisch zou zijn als Contacten kan rondsnuffelen in Agenda?
Ik vermoed dat de reden voor de Contactpersonen <> Agenda koppeling is de verjaardagen en het koppelen van een contactpersoon aan een afspraak.Of iets anders sufs dat toevallig onder dezelfde "groep" van permissies valt.
[ Voor 37% gewijzigd door Fabske op 15-12-2015 10:15 ]
Geen idee. Maar ik weet wel dat het een bug in Spotify app zelf is (hebben ze zelf aangegeven op hun supportforum). Ben nog geen werkende oplossing/app update tegen gekomen die dit fixt.Junkyxl schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:56:
Kan dit niet te maken hebben met het nieuwe geheugenbeheer in 6.0, omdat je de mogelijkheid hebt om je sd-kaart aan het interne geheugen te koppelen?
Oei, dan heb ik waarschijnlijk een probleem. Ik heb de G4 vanaf de release. Bedankt voor de tip, daar zal ik even goed over inlezen.Andrehj schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:57:
[...]
Ik wilde eigenlijk ook rooten, maar bij XDA regent het klachten over G4's die spontaan in een bootloop belanden. Enige oplossing is dan het vervangen van het moederbord, waar vooral bij de eerdere modellen (voor september 2015?) iets fout schijnt te zitten.
Weet niet of dit spotify specifiek is maar sinds android mm is het ook niet meer mogelijk om app gegevens op de sd card op te slaan. Die optie is er niet. Hij slaat alle apps op de interne geheugen. Voor facebook, instagram, snapchat kon je op lollipop nog instellen voor opslag op sd. Nu is dat foetsie. Beetje jammer ditJorisM schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:24:
[...]
Geen idee. Maar ik weet wel dat het een bug in Spotify app zelf is (hebben ze zelf aangegeven op hun supportforum). Ben nog geen werkende oplossing/app update tegen gekomen die dit fixt.
Daarom hebben ze nu natuurlijk de mogelijkheid geboden om je SD kaart aan het interne geheugen te koppelen.
Ik wil dit toch wel graag gescheiden houden.
Als de geheugenkaart de geest geeft is maar de vraag wat met je data gebeurd die op de telefoon staat.
Als de geheugenkaart de geest geeft is maar de vraag wat met je data gebeurd die op de telefoon staat.
+1Junkyxl schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:03:
Daarom hebben ze nu natuurlijk de mogelijkheid geboden om je SD kaart aan het interne geheugen te koppelen.
Hetzelfde geldt voor een full wipe, beetje jammer als je dan ook je externe SD kwijt bent. Rare keuze.
De enige goede usecase die ik kan bedenken is wanneer je een telefoon hebt met heel weinig intern geheugen, dan is het wel handig. Maar zo ver ik weet is de externe sd kaart nog steeds in te stellen als extern in MM.
De usecase zit vooral in derde wereldlanden. Cheap ass telefoons worden afgeleverd met heel weinig geheugen. Android maakt het nu mogelijk voor deze klanten om op een uniforme (maar misschien wat langzamere wijze) het geheugen te benaderen. Als je een LG G4 hebt, dan is dat niet echt een belangrijk punt. Heb je een Moto E dan ben je vast wel blij met deze optie in combinatie met 32GB geheugen kaartje.Romaap schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:06:
De enige goede usecase die ik kan bedenken is wanneer je een telefoon hebt met heel weinig intern geheugen, dan is het wel handig. Maar zo ver ik weet is de externe sd kaart nog steeds in te stellen als extern in MM.
Dat vind ik wel bijzonder, want die functionaliteit bestaat in Cyanogenmod al jaren, en daar werkt het hartstikke goed.Fabske schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:11:
In Android 6.0 is het net nieuw dat je bepaalde permissies kan intrekken voor apps. Eerst was het "je gaat akkoord met alles, of je neemt de app niet.". Veel apps kunnen er nog niet goed mee omgaan als ze sommige permissies niet hebben.
Bedoel je de "Privacy Guard" functie? Die werkt volgens mij iets anders.Andrehj schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:35:
[...]
Dat vind ik wel bijzonder, want die functionaliteit bestaat in Cyanogenmod al jaren, en daar werkt het hartstikke goed.
Door de API te "hacken" krijgt de app voor bijvoorbeeld het opvragen van de contactpersonen een lege lijst terug.
Bij permissies intrekken krijg je in je app een harde Exception dat je die rechten niet hebt.
Heel erg tevreden met me G4 trouwens, ik kan niet wachten totdat me screenprotector en hoesje binnen zijn
K zie op xda allemaal vette roms beschikbaar. Waar ik naar zit te kijken bijvoorbeeld is cm13. Iemand die het al op zn g4 heeft ? Hoe is de camera kwaliteit in vergelijking met stock g4?
heeft cm13 ook echt voordelen tegenover stock g4? Momenteel vind ik stock g4 mm gewoon goed werken, maarja vind het beetje saai worden
, ligt aan mij waarschijnlijk.
heeft cm13 ook echt voordelen tegenover stock g4? Momenteel vind ik stock g4 mm gewoon goed werken, maarja vind het beetje saai worden
Ik bedoel inderdaad de "Privacy" functie van CM waarin je per App precies kan instellen of deze app wel of niet bij bijvoorbeeld de contacten of de camera mag.Fabske schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:52:
Bedoel je de "Privacy Guard" functie? Die werkt volgens mij iets anders.
Door de API te "hacken" krijgt de app voor bijvoorbeeld het opvragen van de contactpersonen een lege lijst terug.
Bij permissies intrekken krijg je in je app een harde Exception dat je die rechten niet hebt.
In de praktijk werkt dat perfect.
Hoe dat op de achtergrond in de software is opgelost weet ik niet en vind ik eigenlijk (als gebruiker) ook niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is dat het werkt (en dat doet het) en dat apps er niet door crashen (en dat doen ze dus in CM niet). Als Google dan in Marshmellow nu anders heeft opgelost (op een manier die apps doet crashen) dan lijkt me dat geen vooruitgang.
ik heb zojuist via LG Bridge de update ontvangen naar marshmallow. Zijn er al meer mensen die de update hebben ontvangen?
By the way, ik heb wel een unbranded versie van de H815.
By the way, ik heb wel een unbranded versie van de H815.
[ Voor 19% gewijzigd door sied76 op 16-12-2015 00:04 ]
Op dezelfde plek waar je Applicatie updaten stopt gewoon meldingen weergeven uitvinken, dat zou moeten werken tegen die terugkerende meldingen (bij mij hielp het in ieder geval)Cxxxx71 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:35:
[...]
Hier is het ook gelukt![]()
Blijf wel de melding krijgen "pas uw telefoon aan. Apps en inhoud van provider downloaden". Deze krijg ik wel uit door naar instellingen -> applicaties -> systeem weergeven -> applicatie updaten -> nu stoppen te gaan. Maar telkens als de telefoon opnieuw opstart of opnieuw verbinding maakt komt die melding weer terug.![]()
Ik vind het maar een agressieve en zeer brutale manier van T-mobile om op deze manier mij hun software op te dringen.
Die optie heb ik niet. Onder meldingen heb ik de volgende 3 opties:Ouroboros schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:49:
[...]
Op dezelfde plek waar je Applicatie updaten stopt gewoon meldingen weergeven uitvinken, dat zou moeten werken tegen die terugkerende meldingen (bij mij hielp het in ieder geval)
Prioriteit
Spieden toegestaan
Gevoelige inhoud verbergen
Hebben we het allebei over een LG G4 met MM en T-mobile?
Via een trucje kon dat ook met LG G4 in android 5.0 hoor.. Je moest een soort snelkoppeling maken naar acces lockAndrehj schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:35:
[...]
Dat vind ik wel bijzonder, want die functionaliteit bestaat in Cyanogenmod al jaren, en daar werkt het hartstikke goed.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Knock-on lijkt beter te werken met 6.0. De meeste keren dat ik een double tap doe gaat het scherm ook daadwerkelijk aan, dat was met lollipop wel anders.
Ik merk een duidelijke verbetering in batterij. Doze is echt een aanwinst. Een nachtje van 11 tot 7 levert ongeveer 10-13% minder batterij. Daarbij merk ik gedurende de dag ook dat ik langer kan met de batterij, maar dat kan ook zelf-deceptie of een iets andere werkdag zijn. Verder is het fijn dat het apparaat nu weet dat je een Qualcomm Quickcharger gebruik.
Dat vind ik echt bizar slecht, maar goedRaindeer schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:52:
Ik merk een duidelijke verbetering in batterij. Doze is echt een aanwinst. Een nachtje van 11 tot 7 levert ongeveer 10-13% minder batterij.
Welke implementatie helaas nogal brak/onvolledig is. Maar goed, het laden gaat inderdaad ietsjes snellerVerder is het fijn dat het apparaat nu weet dat je een Qualcomm Quickcharger gebruik.
Bedankt voor de tip! Even Googlen bracht me op het juiste spoor, je moet alleen bij het maken van de shortcut niet zoeken naar het woordje "access", maar naar "toegang" als je telefoon op NL staat...mucuracat schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:14:Via een trucje kon dat ook met LG G4 in android 5.0 hoor.. Je moest een soort snelkoppeling maken naar acces lock
Hrmpf... ik heb zitten prutsen met het aanpassen van de DPI (480 i.p.v. de gewenste 540, ik lette even niet goed op
) waardoor ik na een reboot com.android.phone errors krijg.
Alles wat ik aan apps/settings open blijft hangen en de error (Unfortunately the Process.com.android.phone Has Stopped) blijft continu terugkomen. In kan dus nergens meer in komen, ook niet in de settings.
Bij b.v. TextDroider DPI app crasht gelijk ook 't keyboard waardoor ik niks in kan geven.
Reboot apps blijven hangen zodra je je keuze (power off, boot recovery etc.) gemaakt hebt.
Daarnaast kan ik de telefoon niet meer bereiken via ADB en Fastboot om de DPI handmatig te kunnen wijzigen (adb shell wm density “INSERT_DPI” && adb reboot) of in de recovery te booten...
Via de power + volume down buttons kom ik de de recovery ook niet in, laadt dan door naar OS terwijl TWRP geïnstalleerd staat.
Weet iemand toevallig nog een andere manier om in de recovery te komen zodat ik opnieuw de ROM in TWRP kan flashen?
Alles wat ik aan apps/settings open blijft hangen en de error (Unfortunately the Process.com.android.phone Has Stopped) blijft continu terugkomen. In kan dus nergens meer in komen, ook niet in de settings.
Bij b.v. TextDroider DPI app crasht gelijk ook 't keyboard waardoor ik niks in kan geven.
Reboot apps blijven hangen zodra je je keuze (power off, boot recovery etc.) gemaakt hebt.
Daarnaast kan ik de telefoon niet meer bereiken via ADB en Fastboot om de DPI handmatig te kunnen wijzigen (adb shell wm density “INSERT_DPI” && adb reboot) of in de recovery te booten...
Via de power + volume down buttons kom ik de de recovery ook niet in, laadt dan door naar OS terwijl TWRP geïnstalleerd staat.
Weet iemand toevallig nog een andere manier om in de recovery te komen zodat ik opnieuw de ROM in TWRP kan flashen?
Met de toetsen in recovery komen moet eigenlijk altijd kunnen. Het is niet zo dat de build.prop dat voorkomt of zo 
Van daaruit gewoon een zipje flashen met een correcte dpi er in en je zou weer up and running moeten zijn.
Dus toetsen combo zou ik nogmaals proberen. Werkt hier ook niet altijd super (tegenwoordig blijf ik gewoon power drukken, click click click etc., tot de recovery opstart).
Van daaruit gewoon een zipje flashen met een correcte dpi er in en je zou weer up and running moeten zijn.
Dus toetsen combo zou ik nogmaals proberen. Werkt hier ook niet altijd super (tegenwoordig blijf ik gewoon power drukken, click click click etc., tot de recovery opstart).
Verwijderd
Raar.Junkyxl schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:56:
Zal wel aan mij liggen maar ik kan die instelling nergens vinden.
Waar kan ik die vinden?
Thnx voor de tipBrad Pitt schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:55:
Met de toetsen in recovery komen moet eigenlijk altijd kunnen. Het is niet zo dat de build.prop dat voorkomt of zo
Aaargh... wat een ellende. Ik kom met geen mogelijkheid de recovery meer in (had ik voorheen nooit problemen mee) en ik kan daarnaast 't onscreen keyboard niet gebruiken (crasht gelijk wanneer ie aangeroepen wordt).
Het vervelende is ook nog dat ik geen directe filetransfers kan doen via USB/ADB/Fastboot (maar dat kan evt. ook een probleem zijn met m'n Windows install/OSX install overigens).
Zou het misschien wel mogelijk zijn om d.m.v. Flashify een zipje met de juiste DPI te flashen (en waar haal ik dan een passende zipfile met de juiste DPI van 540 er in?) .
Ik heb overigens wel iets geks: De ene keer krijg ik bij het booten het T-Mobile bootscreen voor m'n neus, en een andere keer het Google Marshmallow bootscreen. Dit is dan afhankelijk van welke knoppencombinatie (power + vol. down / power + vol up , en dan verschillend tussen lang inhouden en kort inhouden). Maargoed, dat komt later wel
Als ik maar de DPI gefixt kan krijgen dan ben ik al een stuk verder denk ik...
Heb alleen een eigen 540dpi zip voor je maar die is wel van een geheel andere versie/firmware rom.
Je zou hem kunnen flashen en dan later weer de originele terugzetten of zo, als de telefoon weer normaal opstart. Geen garantie dat het dé fix is maar wellicht proberen waard
https://www.dropbox.com/s/7ja3ifsnd5uxaff/Build_Prop_540.zip
Je zou hem kunnen flashen en dan later weer de originele terugzetten of zo, als de telefoon weer normaal opstart. Geen garantie dat het dé fix is maar wellicht proberen waard
https://www.dropbox.com/s/7ja3ifsnd5uxaff/Build_Prop_540.zip
Ik ga morgen eens proberen dat zipje te flashen, en als dat niet lukt ga ik de telefoon maar eens aan de machine van iemand anders hangen, kijken of ik dan wel met ADB/Fastboot aan de gang kan.
Flashify start overigens ook niet lekker op, blijft al hangen bij het checken op root permissies, dus bij andere apps die hetzelfde kunnen zal ik hetzelfde beleven waarschijnlijk.
Draai nu hier trouwens de Genisys rom, en had daarvoor de 7 HD van s3v3n.
Maar voor nu tijd om te gaan slapen
Flashify start overigens ook niet lekker op, blijft al hangen bij het checken op root permissies, dus bij andere apps die hetzelfde kunnen zal ik hetzelfde beleven waarschijnlijk.
Draai nu hier trouwens de Genisys rom, en had daarvoor de 7 HD van s3v3n.
Maar voor nu tijd om te gaan slapen
Gisteren even kleine accu test gedaan. Eerst gewoon een beetje browsen tot de accu leeg was, SoT iets over de 5 uur. Opgeladen, toen Youtube gekeken (wel tussendoor beetje Whatsappen en browsen en zo) en dat ging een kleine 7 uur door.
Geen idee hoe men in reviews aan 11 uur komt (zoals in de Tweakers test). Waarschijnlijk met een videobestand op de telefoon zelf want had data zelfs (met de tweede test) uit gezet (maar de video moest natuurlijk wel binnen worden gehaald).Constant gegevens binnenhalen (met Wifi) heeft ook een enorme impact blijkbaar.
Oh well, vind het eigenlijk alsnog nette waardes voor een scherm met deze grootte en een foon met deze dikte
Geen idee hoe men in reviews aan 11 uur komt (zoals in de Tweakers test). Waarschijnlijk met een videobestand op de telefoon zelf want had data zelfs (met de tweede test) uit gezet (maar de video moest natuurlijk wel binnen worden gehaald).Constant gegevens binnenhalen (met Wifi) heeft ook een enorme impact blijkbaar.
Oh well, vind het eigenlijk alsnog nette waardes voor een scherm met deze grootte en een foon met deze dikte

Goeie test en prima waardes inderdaad. Maar ik blijf er bij dat er veel meer uit te halen valt. Ten minste als je af en toe een beetje lag niet erg vind.
Open gewoon een foto oid, zet de schermtijd uit op 10 minuten, raak om de 10 minuten het scherm even aan. Doe je dat een uur dan ben je maar een paar procent kwijt. Dat toont aan dat als de processor wat meer taken op een lage snelheid mag doen, je zo een uur extra SoT zou kunnen krijgen.
Het is echt super dat zelfs na maanden intensief gebruik het toestel nog net zo snel is als dag 1. Maar elke cycle met moeite 3,5 uur SoT halen is toch jammer. Een klein beetje inleveren op het eerste voor wat meer juice had ik graag gedaan.
Open gewoon een foto oid, zet de schermtijd uit op 10 minuten, raak om de 10 minuten het scherm even aan. Doe je dat een uur dan ben je maar een paar procent kwijt. Dat toont aan dat als de processor wat meer taken op een lage snelheid mag doen, je zo een uur extra SoT zou kunnen krijgen.
Het is echt super dat zelfs na maanden intensief gebruik het toestel nog net zo snel is als dag 1. Maar elke cycle met moeite 3,5 uur SoT halen is toch jammer. Een klein beetje inleveren op het eerste voor wat meer juice had ik graag gedaan.
Da's uiteraard "ietjes" overdreven maar ik snap de strekkingFranco10 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:52:
Doe je dat een uur dan ben je maar een paar procent kwijt.
Pfff... Was even een gedoe, maar heb m'n G4 weer werkend 
Uiteindelijk via download mode en de LGUP tool (erg fijn om mee te werken btw, lgflashtool is best wel vaag met sommige dingen) een KDZ geflashed, en vanuit daar naar de recovery kunnen booten, te wipen en de gewenste ROM te flashen.
Ik ben weer helemaal blij
Uiteindelijk via download mode en de LGUP tool (erg fijn om mee te werken btw, lgflashtool is best wel vaag met sommige dingen) een KDZ geflashed, en vanuit daar naar de recovery kunnen booten, te wipen en de gewenste ROM te flashen.
Ik ben weer helemaal blij
Vóór verder rommelen van alle belangrijke dingen ff een backup maken nu hè
Hehe, ja da's wel verstandig. En natuurlijk gewoon m'n hoofd erbij houden als ik aan het prutsen gaBrad Pitt schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:20:
[...]
Vóór verder rommelen van alle belangrijke dingen ff een backup maken nu hè
Foutjes zitten soms in kleine hoekjes ook hoor. Zoals bijv. een editor gebruiken om je build.prop aan te passen die echter maar max. 10KB kan inladen en daardoor het einde van je file niet opslaat en je een bootloop hebt.JorisM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:25:
Hehe, ja da's wel verstandig. En natuurlijk gewoon m'n hoofd erbij houden als ik aan het prutsen ga
Dat soort dingen kan je zo overheen kijken.
Blijf het raar vinden dat je toetsencombo niet meer werkte. Dat moet eigenlijk gewoon altijd backup 1a zijn!
1 vraagje. wie hier gebruikt de custom rom van s3v3n en heeft deze maand nl alert ontvangen ?
Gebruik die rom (oude versie), niks binnen. Maar heb dat dan ook uit gezet, omdat dat voor m'n gevoel accu zal besparencoolbvrobin schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:32:
1 vraagje. wie hier gebruikt de custom rom van s3v3n en heeft deze maand nl alert ontvangen ?
[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 17-12-2015 19:59 ]
Ha, dat klinkt wel logisch. Dan hou ik het op een programmeerfout dat Contacten niks wil doen zonder toegang tot Agenda.Fabske schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:11:
[...]
Ik heb inmiddels antwoord gehad dat registreren weer mogelijk is.
Mijn G4 is vandaag naar me onderwegDus ik kan hopelijk ook een paar cadeaubonnen meepikken
[...]
In Android 6.0 is het net nieuw dat je bepaalde permissies kan intrekken voor apps. Eerst was het "je gaat akkoord met alles, of je neemt de app niet.". Veel apps kunnen er nog niet goed mee omgaan als ze sommige permissies niet hebben.
Ik vermoed dat de reden voor de Contactpersonen <> Agenda koppeling is de verjaardagen en het koppelen van een contactpersoon aan een afspraak.Of iets anders sufs dat toevallig onder dezelfde "groep" van permissies valt.
Kan je dat ergens melden, misschien?
Dank voor de info!
Nope, niks van binnen gekregen.coolbvrobin schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:32:
Brad Pitt
Gebruik die rom (oude versie), niks binnen. Maar heb dat dan ook uit gezet, omdat dat voor m'n gevoel accu zal besparen
Dank je . Dan eens kijken als ik stock rom er maar ff op ga gooien voor de originele android 6.0 stock rom te update (heb een backup van Lolipop) . En en dan weer rooten .JorisM
Nope, niks van binnen gekregen.
Ik heb op stock ook geen NL Alert gekregen. Ik heb net even gekeken of die goed ingesteld staat, en het NL Alert kanaal is gewoon geabboneerd.
Ach ja.. nu stel je in en krijgt NL-alert.. tot volgende test al zoveel aanpassingen gedaan, waardoor je het alweer niet krijgt. Echt slecht geregeldRomaap schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:14:
Ik heb op stock ook geen NL Alert gekregen. Ik heb net even gekeken of die goed ingesteld staat, en het NL Alert kanaal is gewoon geabboneerd.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Je past daadwerkelijk je rom versie aan op het kunnen ontvangen van NL Alert? Okay, apartcoolbvrobin schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:37:
Dank je . Dan eens kijken als ik stock rom er maar ff op ga gooien voor de originele android 6.0 stock rom te update (heb een backup van Lolipop) . En en dan weer rooten .
Zo, voor de lol eens mn G4 aan de laptop gehangen, Krijg nu netjes de Android 6.0 Update binnen 
Edit:
Gaat wel erg langzaam met downloaden
Edit:
Gaat wel erg langzaam met downloaden

[ Voor 35% gewijzigd door MrMilco op 18-12-2015 14:46 ]
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Hier lukt het nog steeds niet met LG Bridge (althans, 2 dagen geleden niet). Ik durf ook niet te updaten. Hoewel; durf is een groot woord misschien.. maar als ik lees dat de accuduur er onder te lijden heeft en de helderheid continue verspringt; raden jullie de update dan aan? (Android 6.0 bezitters?)
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Gevoelsmatig zeg ik dat de accuduur verbeterd is. Heb dan wel een harde reset gedaan, terug naar de fabrieksinstellingen. Helderheid had ik nooit op automatisch, maar mis nu wel dat deze niet meer vastgezet kan worden op 70%. Daar ging mijn voorkeur naar uit. Aan de andere kant heb ik het idee dat de 50% nu wel aardig overeenkomt met de 70% toenSteeffoon schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:51:
Hier lukt het nog steeds niet met LG Bridge (althans, 2 dagen geleden niet). Ik durf ook niet te updaten. Hoewel; durf is een groot woord misschien.. maar als ik lees dat de accuduur er onder te lijden heeft en de helderheid continue verspringt; raden jullie de update dan aan? (Android 6.0 bezitters?)
Maar het allergrootste nadeel vind ik toch wel dat ik gedwongen wordt om de T-mobile customization te installeren. Nu is mijn toestel branded, en dat was hij niet. Ik haat echt dat T-mobile deuntje bij het opstarten of afsluiten.
Toch raad ik je de update aan. Het voelt gewoon weer was vloeiender en sneller. Maar dit kan ook door een hard reset komen.
Verwijderd
Zal aan mij liggen maar zoveel veranderingen zie ik totaal niet met Android 6.0. Batterijduur is bij mij een stukje achteruit gegaan. Ook iets meer lag met ontgrendelen waarbij je dan soms een wit vakje even snel ziet van laden. Voor de rest ziet alles er nog hetzelfde uit. Geen boeiende update.
Dat de accuduur achteruit is gegaan klopt wel. Android systeem verbruikt nu meer dan mijn beeldscherm weergave. Beter bij Android 5 kunnen blijven. Accuduur is voor mij een zeer belangrijk punt.
Dat de accuduur achteruit is gegaan klopt wel. Android systeem verbruikt nu meer dan mijn beeldscherm weergave. Beter bij Android 5 kunnen blijven. Accuduur is voor mij een zeer belangrijk punt.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 11:10 ]
Daarom hier ook geen enkele reden om te updaten of stress waarom er nog geen update is. LP is parima
Ik heb de indruk dat mijn accu duur wat langer is geworden met android 6. Maar zo speciaal vind ik de update die ook al weer niet. Heb voor de rest geen probleem met de update, toestel draait soepel.
Nee het gaat me niet om de NL alert.. iI vind de custom rom wat onstabiel worden . + s3v3n maakt geen updates meer voor de rom. omdat zijn lg g4 naar de haaien is gegaan. En heb nog geen passende vervanger gevonden. Heb nu stock rom weer. Maar wat een hell voor de custom recovery er weer op te zetten, en daarna rooten ... Hele nacht bezig geweest. idd ja. de rom downloaden duurde 2 uur. en moest ik 2x doen omdat de 1ste x mislukt was. Maar ik krijg xpossed niet aan de praat . Na instalatie van de beta blijft hij in de boot hangen ....[b][
Je past daadwerkelijk je rom versie aan op het kunnen ontvangen van NL Alert? Okay, apart
Mijn Note 2 is sinds 2 weken raar aan het doen; kan geen sim vinden etc.
Ik ben wel klaar met Samsung, dus vandaag overstag gegaan naar een LG G4.
Ik ga van een Tele 2 sim only @11 euro naar 25 euro voor de G4. 75 Euro cadeaubon bestellen zodra de telefoon binnen is en dan kost de telefoon mij over 2 jaar net geen 260 * euro. Mooi bedrag
* 15 euro p/m voor de telefoon x 24 maanden - 75 euro cadeaubon
Ik ben wel klaar met Samsung, dus vandaag overstag gegaan naar een LG G4.
Ik ga van een Tele 2 sim only @11 euro naar 25 euro voor de G4. 75 Euro cadeaubon bestellen zodra de telefoon binnen is en dan kost de telefoon mij over 2 jaar net geen 260 * euro. Mooi bedrag
* 15 euro p/m voor de telefoon x 24 maanden - 75 euro cadeaubon
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 19-12-2015 19:54 ]
Wat is er mis met huidige/oude S3v3n dan wel bijv. huidige Genisys rom dan?coolbvrobin schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:45:
Nee het gaat me niet om de NL alert.. iI vind de custom rom wat onstabiel worden . + s3v3n maakt geen updates meer voor de rom. omdat zijn lg g4 naar de haaien is gegaan. En heb nog geen passende vervanger gevonden. Heb nu stock rom weer. Maar wat een hell voor de custom recovery er weer op te zetten, en daarna rooten ... Hele nacht bezig geweest. idd ja. de rom downloaden duurde 2 uur. en moest ik 2x doen omdat de 1ste x mislukt was. Maar ik krijg xpossed niet aan de praat . Na instalatie van de beta blijft hij in de boot hangen ....
menu problemen zoeken werkten niet altijd.Wat is er mis met huidige/oude S3v3n dan wel bijv. huidige Genisys rom dan?
40gb aan muziek laden niet door een microsd bug.
En lg healt crashten wel eens (stappen tellen) meerde lg stock apps deden dat
Genisys kon ik niet vinden als xpossed er wel op zou werken.
Daarom ook lekker bij 5.1 blijft. Health crashed nooit, SD werkt perfect, xposed perfect, alles werkt super. MM can wait.
tja ik wil 6 hebben . draait lekker. en accu gaat daadwerkelijk wel iets langer mee, dus mij hoor je niet klagen behalve dat ik geen xposed heb.. heb stock 6.0 van lg,. de stock apps werken goed nu. en geen sd bug
Gisteravond update naar 6.0 gedaan. Op zich prima, weinig spannends, even soepel. Batterij leek vandaag in idle redelijk snel leeg te lopen, maar dat kwam volgens mij door een paar vervelende apps die dit wel vaker veroorzaken (deze apps killen helpt).
Ik moest zoeken naar het openen van google now om te zoeken, dat is dus blijkbaar voortaan long press op de homebutton, ipv omhoog swipen. Even wennen, maar beide opties vind ik eigenlijk prima (al gaat mijn voorkeur licht uit naar het oude omhoog swipen, maar misschien is dat gewoon gewenning).
Gister ook een 64GB SD kaartje in mijn G4 gedaan (He, waarom foto's verwijderen als je voor een paar tientjes het probleem voor de komende jaren kunt fixen?).
Nu lees ik dat android 6.0 de optie heeft om sd storage als internal storage te gebruiken, als 1 grote opslagpool. Klinkt prima, maar het lijkt alsof mijn telefoon het nu toch gebruikt als losse opslag. Ik lees hier (https://www.androidpit.co...e-date-news-features-name) wat over kiezen hiertussen (internal or external), maar ik zie deze keuze nergens. Weet iemand de oplossing hiervoor?
Ik moest zoeken naar het openen van google now om te zoeken, dat is dus blijkbaar voortaan long press op de homebutton, ipv omhoog swipen. Even wennen, maar beide opties vind ik eigenlijk prima (al gaat mijn voorkeur licht uit naar het oude omhoog swipen, maar misschien is dat gewoon gewenning).
Gister ook een 64GB SD kaartje in mijn G4 gedaan (He, waarom foto's verwijderen als je voor een paar tientjes het probleem voor de komende jaren kunt fixen?).
Nu lees ik dat android 6.0 de optie heeft om sd storage als internal storage te gebruiken, als 1 grote opslagpool. Klinkt prima, maar het lijkt alsof mijn telefoon het nu toch gebruikt als losse opslag. Ik lees hier (https://www.androidpit.co...e-date-news-features-name) wat over kiezen hiertussen (internal or external), maar ik zie deze keuze nergens. Weet iemand de oplossing hiervoor?
Weer eens iets grappigs meegemaakt. Jullie weten wanneer de lg g4 in batterij besparingsmodus gaat dat alle animaties worden uitgeschakeld. Bleek dus dat er in de eerste versies van LP voor lg g4 een bug was dat animaties uitgeschakeld bleven ook nadat energy saving mode uit was. Ik dacht dus sinds het begin af aan dat de lg g4 geen animation transition had, vond het wel oke. Laatst activeerde ik developer mode, en ineens heb ik overal animation transition xD. Blijkbaar stonden die animation transitions al die 4 maanden uit zonder dat ik er erg in had, ik dacht immers dat het zo hoorde.
Ik zie helaas ook geen optie ervoor. heb geprobeerd de sd te formateren via het toestel zelf. Dan kom je wel in dat soort menu. Alleen hij geeft geen optie voor te gebruiken als intern geheugen . Duss denk alleen in de moto g 2014 . Wie weet komt dat nogyannickie111 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:47:
Gisteravond update naar 6.0 gedaan. Op zich prima, weinig spannends, even soepel. Batterij leek vandaag in idle redelijk snel leeg te lopen, maar dat kwam volgens mij door een paar vervelende apps die dit wel vaker veroorzaken (deze apps killen helpt).
Wees blij, op een G4 een geheel zinloze feature, apparaat heeft ruimte zat. Laat je je telefoon stuiteren, kapot, alle foto's weg. Nee da's lekker handig. Gewoon als externe storage houden, veel en veel veiliger.
Ja precies, zo'n ramp vind ik het ook niet. Qua opslag voor apps is het meer dan zat.Brad Pitt schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:26:
Wees blij, op een G4 een geheel zinloze feature, apparaat heeft ruimte zat. Laat je je telefoon stuiteren, kapot, alle foto's weg. Nee da's lekker handig. Gewoon als externe storage houden, veel en veel veiliger.
Denk dat ik binnenkort maar ff al mijn foto's overzet naar SD en de rest op het apparaat laat staan.
Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic