Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Hartelijk dank voor alle info's die ik hier heb gekregen. Ik ga de poging wagen van stock lg naar cm 13. Iemand nog tips oid waarop ik extra moet letten? Ik ga van unrooted, locked bootloader naar unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Raymond7 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:41:
Hartelijk dank voor alle info's die ik hier heb gekregen. Ik ga de poging wagen van stock lg naar cm 13. Iemand nog tips oid waarop ik extra moet letten? Ik ga van unrooted, locked bootloader naar unlocked bootloader.
De XDA CM13 thread doorlezen :) Staat 100x meer info dan hier :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Iemand die mij hier kan helpen? CM 13 succesvol geflashed, maar hij kan geen contacten op sim kaart lezen... Diverse simcard apps gekeken en die zien ook geen contacten op mijn sim terwijl die wel waren opgeslagen op de simkaart, weet iemand hoe ik dit kan fixen? terug naar stock? help ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Waarom staan deze contacten niet op iets als Google dan? Da's toch vele malen handiger.

Verder zou CM13 gewoon meteen je contacten moeten zien, ook deze op de sim (mits de instellingen bij je dialer app goed staan natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Brad Pitt schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:19:
Waarom staan deze contacten niet op iets als Google dan? Da's toch vele malen handiger.

Verder zou CM13 gewoon meteen je contacten moeten zien, ook deze op de sim (mits de instellingen bij je dialer app goed staan natuurlijk).
Ja ik weet het heel dom, ik zal ze gelijk een backup maken naar google zodra ik weer bij de contacten kan. Ik ga momenteel weer terug naar stock, ff kijken of ik daar de contacten weer kan accessen. Hopelijk lukt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Godzij de hemele dank.... Sorry voor deze rare begin. Al mijn tel nummers staan nog op de sim nadat ik weer terug ben op stock GELUKKIG!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymond7 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:50:
Godzij de hemele dank.... Sorry voor deze rare begin. Al mijn tel nummers staan nog op de sim nadat ik weer terug ben op stock GELUKKIG!!
Beschikbare contacten + betere camera = stock ftw! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Brad Pitt schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:53:
[...]

Beschikbare contacten + betere camera = stock ftw! ;)
Je hebt helemaal gelijk. Had nog nooit een android toestel unlocked oid. Ook al is mijn toestel nu unlocked, ben weer een ervaring rijker, heb gelijk 20B erop geflashed ipv 20A :). Ik zie dat er nog troep tussen staat als Gapps, hoe kan weer fresh beginnen op stock zonder rommel nog van CM13? moet ik hiervoor weer naar TRWP en dan factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Nou alles is weer zoals het was woohoo. LGUP heeft alles verwijderd naar refurbish. Enige wat verschilt is de bootloader unlocked message bij het booten en 20B ipv 20A. :D Voor mij voorlopig geen Cyanogenmod meer.

Wat wel naar is dat ik nu die stomme T-mobile notificatie krijg om die provider shit te installeren :(, oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:23
Raymond7 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:41:
Nou alles is weer zoals het was woohoo. LGUP heeft alles verwijderd naar refurbish. Enige wat verschilt is de bootloader unlocked message bij het booten en 20B ipv 20A. :D Voor mij voorlopig geen Cyanogenmod meer.

Wat wel naar is dat ik nu die stomme T-mobile notificatie krijg om die provider shit te installeren :(, oh well.
Bij mij worden de contacten die op de simkaart staan gewoon weergeven. Ik moest dit bij instellingen wel eerst aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Annold schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:21:
[...]

Bij mij worden de contacten die op de simkaart staan gewoon weergeven. Ik moest dit bij instellingen wel eerst aangeven.
Ja klopt hier ook op stock LG. De issue lag bij CM. Ook gaf CM aan dat mijn sd kaart corrupt was terwijl de sd kaart gewoon werkt op stock LG. Best wel jammer, had CM graag willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier gelukkig weer gedowngraded naar Lollipop. Niemand anders die problemen heeft met het koppelen van de smartwatch (in mijn geval met de LG G Watch R) met de G4 (met Marshmallow)? Nu ik Lollipop draai gelukkig weer kunnne koppelen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Hoe hebben jullie die cust folder hernoemt en die bootanimation.zip? Ik kan beide niet verwijderen of hernoemen... Unrooted lg g4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Raymond7 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:47:
Hoe hebben jullie die cust folder hernoemt en die bootanimation.zip? Ik kan beide niet verwijderen of hernoemen... Unrooted lg g4
Je geeft het antwoord zelf al... Kan alleen met root.

• Romaap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Steeffoon schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:41:
Hier gelukkig weer gedowngraded naar Lollipop. Niemand anders die problemen heeft met het koppelen van de smartwatch (in mijn geval met de LG G Watch R) met de G4 (met Marshmallow)? Nu ik Lollipop draai gelukkig weer kunnne koppelen.
Ik draai nu een week MM en had geen problemen met mijn moto360 tot aan gisteren. Sinds gisteren wil hij geen verbinding meer maken. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om uit te zoeken hoe dat kan.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Romaap schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:36:
[...]

Ik draai nu een week MM en had geen problemen met mijn moto360 tot aan gisteren. Sinds gisteren wil hij geen verbinding meer maken. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om uit te zoeken hoe dat kan.
Oh, apart. Ja, bij mij stopte hij ermee na het koppelen met pincode. Ik ben benieuwd of je hem nog gekoppeld krijgt. Hou me / ons op de hoogte!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
Zit al een tijd op V10 (met root / custom rom) en was van plan om vandaag een (fresh install/)update doen.

Ik heb nog altijd een locked bootloader, dus kan alleen met LGUP of de LGFlashTool ROMS in KDZ vorm flashen. Iemand een suggestie voor een rom die op V20 zit in KDZ (met root?).

Heb op XDA een aantal ROMS gecontroleerd, alleen zie ik bij sommigen geen KDZ mogelijkheden, alleen TWRP flash mogelijkheden, ik vraag het om er van zeker te zijn dat ik een ROM niet heb gemist :)

• AppleDroid
Raymond7 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:40:
[...]

Ja klopt hier ook op stock LG. De issue lag bij CM. Ook gaf CM aan dat mijn sd kaart corrupt was terwijl de sd kaart gewoon werkt op stock LG. Best wel jammer, had CM graag willen gebruiken.
Ik bedoel bij cm

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

Ff gekopied van mn thread op XDA.
Dit is dus mijn probleem. Zolang fastboot niet werkt kan ik niert unlocken en TWRP eropzetten....
"Well its not only WIN10, also WIN7 and WINXP or its just my LG G4. ADB commands work. Fastboot doesnt work. It keeps saying wating for device.........
I installed and reinstalled USD drivers, ADB packages, used USBDeview (great program btw) but still no show."

We are all accidents waiting to happen

• Brad Pitt
Usb2 port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Ik wil graag spotify voor de eerste keer proberen. Via de telefoon krijg ik die gewoon spelend. Ik wil deze echter ook op mijn soundbar of versterker kunnen afspelen.
Ik heb deze soundbar http://www.samsung.com/nl...video/soundbar/HW-J250/XN

Kan iemand me hier meer over vertellen wat ik moet doen om daar spotify op af te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
satshow schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:02:
Kan iemand me hier meer over vertellen wat ik moet doen om daar spotify op af te kunnen spelen?
Koppelen met Bluetooth, druk op afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Dat heb ik geprobeerd maar dan met de gratis versie maar de soundbar wordt niet gevonden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
satshow schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:13:
Dat heb ik geprobeerd maar dan met de gratis versie maar de soundbar wordt niet gevonden in de app.
Als je de soundbar koppelt gewoon via de "normale" Instellingen (van je telefoon zelf) en je speelt audio af via Spotify komt er ook geen geluid uit de soundbar? Dan lijkt het mij eerder iets voor een audio-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik heb alleen geprobeerd te koppen via de spotify app.
Waar moet ik ergens zoeken in mijn telefoon om de soundbar te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
satshow schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:20:
Ik heb alleen geprobeerd te koppen via de spotify app.
Waar moet ik ergens zoeken in mijn telefoon om de soundbar te koppelen?
Instellingen / Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik krijg het apparaat gekoppeld, probeer wat af te spelen. Ook via youtube maar hoor geen geluid.
Zal eens verder zoeken of er nog ergens wat ingesteld dient te worden op de soundbar zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
satshow schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:37:
Ik krijg het apparaat gekoppeld, probeer wat af te spelen. Ook via youtube maar hoor geen geluid.
Zal eens verder zoeken of er nog ergens wat ingesteld dient te worden op de soundbar zelf.
is de soundbar via wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
het kon de wifi model zijn. in ieder geval. Bluetooth. hij moet eens kijken als hij bij de Bluetooth. apparaten verbonden is als audio van medium. zo niet op tandwieltje duwen van het Bluetooth. apparaat (naast de speaker naam ) en dan kiijken bij profielen als media audio ertussen staat en aangevinkt. zo niet is de telefoon/soundbar niet goed verbonden met elkaar. Dit kan hij doen: soundbar uit en aan zetten en de telefoon uit en aan zetten. en daarna apparaat vergeten en opnieuw verbinden . . Dit helpt in de meeste gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Zoals hierboven beschreven werkt het prima, heb vanmorgen spotify premium gekocht en heb nu alles werkend via mijn telefoon en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een probleem met bluetooth tethering sinds de MM upgrade. Waar BT tethering altijd actief was, moet ik het nu na iedere reboot weer opnieuw aan zetten. Dat is vooral vervelend in de auto, waar mijn auto geacht wordt de verkeersinfo over Internet bij TomTom op te halen. Kent iemand dit probleem en heb je een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Raindeer schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:45:
Ik heb een probleem met bluetooth tethering sinds de MM upgrade. Waar BT tethering altijd actief was, moet ik het nu na iedere reboot weer opnieuw aan zetten. Dat is vooral vervelend in de auto, waar mijn auto geacht wordt de verkeersinfo over Internet bij TomTom op te halen. Kent iemand dit probleem en heb je een oplossing?
Ik heb zelf ff getest. en dat doet hij bij mij ook. denk dat het zo hoort in MM Sorry.
Probeer deze app eens Google Play: Bluetooth Tethering On Off – Android Apps on Google Play
Zo niet kijk voor andere apps in de playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Laatst online: 16:38
coolbvrobin schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:13:
[...]

Ik heb zelf ff getest. en dat doet hij bij mij ook. denk dat het zo hoort in MM Sorry.
Probeer deze app eens Google Play: Bluetooth Tethering On Off – Android Apps on Google Play
Zo niet kijk voor andere apps in de playstore
Dank je wel! Jammer dat het zo gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Ik draai nu twee weken CM13 en kan zeggen dat het nu eigenlijk helemaal stabiel is. Alles lijkt te werken en SOT van 5,5 uur is geweldig. Ik maak gebruik van een aangepast camera app van Motorola en nu zie ik geen verschil meer tussen de foto's van stock rom en CM13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Annold schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:06:
Ik draai nu twee weken CM13 en kan zeggen dat het nu eigenlijk helemaal stabiel is. Alles lijkt te werken en SOT van 5,5 uur is geweldig. Ik maak gebruik van een aangepast camera app van Motorola en nu zie ik geen verschil meer tussen de foto's van stock rom en CM13.
Woah 5,5 uur SOT O+ . Wellicht dat ik nog een poging waag om het te gebruiken 8)7 . SD kaart corruptie dat bij mij werd weergegeven bleek een bug te zijn en is volgens XDA gefixed. Sim-kaart contacts not found, boeit niet zoveel meer, alles staat nu op google :D.

Welke camera gebruik jij? Snap camera voor LG G4 of Open Camera voor LG G4?
Werkt front flash ook met bovengenoemde camera's?(hiermee bedoel ik licht van het scherm gebruiken als flash voor selfies in het donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Raymond7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Woah 5,5 uur SOT O+ . Wellicht dat ik nog een poging waag om het te gebruiken 8)7 . SD kaart corruptie dat bij mij werd weergegeven bleek een bug te zijn en is volgens XDA gefixed. Sim-kaart contacts not found, boeit niet zoveel meer, alles staat nu op google :D.

Welke camera gebruik jij? Snap camera voor LG G4 of Open Camera voor LG G4?
Werkt front flash ook met bovengenoemde camera's?(hiermee bedoel ik licht van het scherm gebruiken als flash voor selfies in het donker)
Ik maak gebruik van de aangepaste Motorola camera en galerij. Deze zijn te downloaden via de onderstaande QR code. Het zip bestand kan je installeren via TWRP en daarna moet je de camera en galerij updaten via google play store. Dan werkt alles perfect.

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=250x250&choe=UTF-8&chld=H&chl=http%3A%2F%2Fforum.xda-developers.com%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D3199598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Oke, na een valse start op cm 13, toch maar weer eens geflashed. Sd kaart werkt nu, contacten op mn sim worden nog niet gevonden, wat nu geen probleem meer is dankzij google sync.

Mijn eerste reactie, super AWESOME muziek equalizer, zelfs surround. Animaties in cm 13 lijken ook ietsje trager dan op stock LG. Daarentegen lijkt cm 13 minder warm te worden na langdurig gebruik dan stock lg. Merk nu al dat de batterij beter is op cm dan op stock lg.

Enige lichte minpunt is dat de camera niet zo super is als stock. Ik ben iemand die toch de camera op auto mode had staan, dus die handmatige dingen boeien mij niet. Je merkt wel dat er ietsje meer ruis is met cm camera app dan stock lg. Voor mij is dit overigens niet heel storend.

Al bij al ben ik nu al zeer tevreden. =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Annold schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Ik maak gebruik van de aangepaste Motorola camera en galerij. Deze zijn te downloaden via de onderstaande QR code. Het zip bestand kan je installeren via TWRP en daarna moet je de camera en galerij updaten via google play store. Dan werkt alles perfect.

[afbeelding]
Is dat een camera met Manual Control? want dat is nou wat ik niet kwijt wil :+
Baal nog steeds dat dat niet werkt in de video-modus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:19

mucuracat

YES

Raindeer schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:45:
Klopt, ook last van.. maar oplossing is een extra app.. werkt perfect bij mij.. Je kiest bij welke BT connectie BT tethering aan moet. En hij zet deze automatisch aan, wanneer gekoppeld met desbetreffende BT.

Misschien beter? Ik weet niet of het voor MM BT tethering altijd aan stond of wanneer nodig.

https://play.google.com/s...qos.btautotethering&hl=nl

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostEshof
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09-2020
Sinds enige tijd werkt mijn Google Playstore app niet meer op de G4. Als ik de app wil openen krijg ik het begin scherm van de Playstore alleen wit met bovenin een balk, verder niks.
Krijg ook geen laadscherm te zien.
Iemand hier ook last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

JoostEshof schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:33:
Sinds enige tijd werkt mijn Google Playstore app niet meer op de G4. Als ik de app wil openen krijg ik het begin scherm van de Playstore alleen wit met bovenin een balk, verder niks.
Krijg ook geen laadscherm te zien.
Iemand hier ook last van (gehad)?
Nope, maar ik meen mij te herinneren dat ik na de 6.0 update (Dus naar MM) ik de Play store wel moest updaten. Welke vesie van de Play STore + Play services heb je momenteel op je telefoon (kan je vinden in je Settings onder apps) ?

Ik zit hier op Play Store versie 6.0.5 and Play services 8.4.89 (2428711-440)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostEshof
Notna schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Nope, maar ik meen mij te herinneren dat ik na de 6.0 update (Dus naar MM) ik de Play store wel moest updaten. Welke vesie van de Play STore + Play services heb je momenteel op je telefoon (kan je vinden in je Settings onder apps) ?

Ik zit hier op Play Store versie 6.0.5 and Play services 8.4.89 (2428711-440)
Android heb ik op mijn LG nog niet kunnen updaten helaas, nog geen nieuwe versie beschikbaar. Play Store zit ook op versie 6.0.5, Play services zit op 8.4.89 (24128711-240).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

JoostEshof schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Android heb ik op mijn LG nog niet kunnen updaten helaas, nog geen nieuwe versie beschikbaar. Play Store zit ook op versie 6.0.5, Play services zit op 8.4.89 (24128711-240).
240 is van November als ik het zo zie, maar ik heb geen idee of dat een issue is. Ik weet ook niet of je die zomaar kan updaten (al dan niet met of zonder root access) zonder dat je verdere problemen krijgt...

Stomme vraag wellicht, maar heb je al eens je telefoon opnieuw geboot sinds je issues hebt?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostEshof
Notna schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:58:
[...]

240 is van November als ik het zo zie, maar ik heb geen idee of dat een issue is. Ik weet ook niet of je die zomaar kan updaten (al dan niet met of zonder root access) zonder dat je verdere problemen krijgt...

Stomme vraag wellicht, maar heb je al eens je telefoon opnieuw geboot sinds je issues hebt?
Kan nergens iets vinden om te updaten nee. Telefoon staat gewoon als standaard zonder root of iets.
Nee nog niet geprobeerd, omdat ik bang ben dat als ik dat doe dus helemaal niks meer kan mocht de app store dan nog steeds niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met Play Store shizzle verwijder ik altijd de data van de Play Store en Google Play Services, verwijder eventueel het Google account en reboot dan. Voeg dan weer Google account toe en alles werkt weer zoals vanouds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostEshof
Brad Pitt schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:21:
Met Play Store shizzle verwijder ik altijd de data van de Play Store en Google Play Services, verwijder eventueel het Google account en reboot dan. Voeg dan weer Google account toe en alles werkt weer zoals vanouds :)
Even heel simpel via instellingen en applicaties cache gewist van de Playstore app en alles lijkt weer te werken. Erg simpele oplossing waar ik ook zelf achter had kunnen komen natuurlijk O-)

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
EN-IS schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:58:
---
Ik heb nog altijd een locked bootloader, dus kan alleen met LGUP of de LGFlashTool ROMS in KDZ vorm flashen. Iemand een suggestie voor een rom die op V20 zit in KDZ (met root?).
---
Een voornemen voor 2016 was, mijzelf niet quoten :P Maar wil heel graag mijn LG G4 updaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

EN-IS schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:44:
[...]

Een voornemen voor 2016 was, mijzelf niet quoten :P Maar wil heel graag mijn LG G4 updaten :9
Probeer deze eens: http://forum.xda-develope...s-flashables-kdz-t3257544 (geen root volgens mij) :)

Flashable via LGUP. Codefire is wel erg traag in downloadsnelheid de laatste tijd vind ik...

Voor mij nu alleen nog maar stock roms overigens:
- Om vage redenen werkt ADB en Fastboot niet meer lekker
- Tijd en datum issues (waar Whatsapp weer moeilijk over doet)
- Tijd die er over heen gaat om custom rom te maken als er een update uitgekomen is / afhankelijk zijn van custom rom dev., of er uberhaubt een rom uitkomt die geupdate is (zie s3v3n verhaal)

Debloaten en toevoegen van tweaks kan ik dan altijd nog zelf achteraf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainboww
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:49:
Ik heb 2-3 dagen MM gebruikt ook dat het toestel random warm werd. Daarom harde reset gedaan, alles opnieuw geïnstalleerd en totnutoe heb ik het idee dat de batterijduur veel beter geworden is. Dus dat kan helpen, hopen dat het zo blijft.
Heb op 1 januari geupdate, en had ook meteen na voltooien een ontzettend warm toestel, wat ook niet meer koel werd.
Had eerst wat oudere apps eraf gegooid (facebook app express niet geupdate wegens teveel rechten vragen), ik dacht dat deze misschien niet overweg kon met het nieuwe permissiesysteem en daardoor in een loop zou komen.
Maar ook dat verminderde de temperatuur niet direct (ook gereboot).
Wat bleek: de ingebouwde LG apps werden niet met MM mee geupdate ??
Toen ik deze deed updaten (13 of 14 apps), was het probleem opeens spontaan opgelost.
Vaag dat LG deze niet meteen in de image van Android 6 heeft geintegreerd...

Nu werkt het toestel prima qua temperatuur, maar qua batterijverbruik heb ik toch nog steeds twijfels.
Oftewel is deze toch lichtelijk verslechterd, of de weergave klopt niet: van 100% naar 87% vandaag leek heel snel te gaan, maar van 87% naar 77% op het moment van schrijven weer langzaam?
Dit terwijl ik het toestel amper gebruikt hebt vandaag (ivm werken).
Ook de aanpassingen aan het energiesaving + geluidschema (stil/niet storen) vind ik toch onoverzichtelijker dan Android 5.1 maar dat zullen anderen ook wel weer niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymond7 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:27:
[...]
Woah 5,5 uur SOT O+ . Wellicht dat ik nog een poging waag om het te gebruiken 8)7 .
Da's met stock rom ook geen enkel probleem hoor :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/mgaphm3o3yku9qw/batlp01s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/hn37663ako9loh0/batlp02s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
1 dag geleden CM 13 geinstalleerd, vervolgens veel gewhatsapped, facebooked, apps geinstalleerd, en zelfs CM geupdatet. Nu is ie bij 8% met een SOT van 4 uur en 14 min. Suppa Sweet considering het updaten en installen van apps + dat dit pas 1e dag is dat ik cm gebruik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymond7 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:31:
+ dat dit pas 1e dag is dat ik cm gebruik. :D
Want het wordt na een aantal dagen beter omdat de rom/kernel zich nog moeten settlen zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Brad Pitt schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:35:
[...]

Want het wordt na een aantal dagen beter omdat de rom/kernel zich nog moeten settlen zeker? ;)
Yup xD, en ik geen apps meer hoef te installen. Ik zal eens kijken hoe lang die meegaat als ik niet cm update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymond7 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:10:
[...]
Yup xD, en ik geen apps meer hoef te installen. Ik zal eens kijken hoe lang die meegaat als ik niet cm update.
Zelflerende magische kernels bestaan uiteraard niet :)

Zonder update mag ik hopen op 5½/6 uur anders snap ik de cm-heisa überhaupt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

SoT is eigenlijk maar een gare indicator. Ik heb vorige week de laatste Terminator op mn telefoon gekeken met brightnes op 80% en was van 90 naar 68% gedropt ofzo. Dit was een h264 5.1 1080p mkv van ~6gb wat ik met vlc afspeelde. Android 5.1 (v10d-EUR-XX), VLC (fb845ad 2015-12-23). Op de achtergrond draaide flitsmeister mee.

Ik merk dat als de brightnes op 30% staat de tel ook weer langer mee gaat, dus als ik films/series blijf kijken met 30% haal ik een SoT van meer dan 6 uur.

Vanmorgen heb ik een aflevering Utopia 720p x264 (743mb) gekeken van 49 minuten. 10% batterij verbruikt met 80% schermhelderheid en google maps op de achtergrond. Dat is een SoT van 8 uur.

Echter als ik ga whatsappen dan is in een paar uur mn telefoon leeg.

Echter kan het heel goed zijn dat die percentages niet kloppen die de telefoon geeft, aangezien soms de batterij ineens een hogere lading aangeeft als hij van druk naar idle gaat. Lijkt dan net alsof die indicator gemaakt is door de beste man die de kopieerduur inschatting algoritme heeft gemaakt voor Windows. Benieuwd dat wanneer ik ook een keer Android 6 ga installeren of het batterijgebruik beter, slechter of hetzelfde blijft. Voor nu werkt alles en heb ik niet wat te klagen.

Iedereen die hitte problemen heeft na de update naar 6 zijn ook door iedereen verholpen door de LG eigen apps te updaten als ik het goed begrepen heb, of zijn er nog problemen of andere oorzaken waar wat mee gedaan moest worden?

ps: Wat ziet Utopia er geweldig uit op de G4 met de al enorme pastelkleuren die de serie van zichzelf heeft.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

RadioKies schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:45:

ps: Wat ziet Utopia er geweldig uit op de G4 met de al enorme pastelkleuren die de serie van zichzelf heeft.
Wow.. dus het lag aan mijn TV dat ik Utopia maar niks vond :9 :+

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

mucuracat schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:48:
[...]
Wow.. dus het lag aan mijn TV dat ik Utopia maar niks vond :9 :+
Kan, maar was het niet eerder omdat er een SBS6 logo in de hoek stond ipv Channel 4? ;)

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Wat ik wel opgemerkt heb is het volgende. Op LG stock MM gingen youtube videos haperen die 2k waren. Nu is dat helemaal smooth op CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SoT is eigenlijk maar een gare indicator. Ik heb vorige week de laatste Terminator op mn telefoon gekeken met brightnes op 80% en was van 90 naar 68% gedropt ofzo. Dit was een h264 5.1 1080p mkv van ~6gb wat ik met vlc afspeelde. Android 5.1 (v10d-EUR-XX), VLC (fb845ad 2015-12-23). Op de achtergrond draaide flitsmeister mee.

Echter als ik ga whatsappen dan is in een paar uur mn telefoon leeg.
Input Boost frequency hakt er altijd nogal in qua accuduur inderdaad. Je zou deze kunnen verlagen met bijv. Kernel Adiutor. Of het veel zin heeft, geen idee. Maar goed, was meer een reactie op de CM-verafgoding :) CM zal best een wat betere accuduur hebben maar. meestal, niet in de mate dat wordt gesuggereerd. Stock roms zijn helemaal niet zo slecht. De stock kernel is gewoon helemaal prima.
Raymond7 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:29:
Wat ik wel opgemerkt heb is het volgende. Op LG stock MM gingen youtube videos haperen die 2k waren. Nu is dat helemaal smooth op CM.
Deze spelen ook gewoon prima smooth af op stock rom :)

[ Voor 96% gewijzigd door Brad Pitt op 05-01-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
JorisM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:10:
Probeer deze eens: http://forum.xda-develope...s-flashables-kdz-t3257544 (geen root volgens mij) :)

Flashable via LGUP. Codefire is wel erg traag in downloadsnelheid de laatste tijd vind ik...

- Tijd die er over heen gaat om custom rom te maken als er een update uitgekomen is / afhankelijk zijn van custom rom dev., of er uberhaubt een rom uitkomt die geupdate is (zie s3v3n verhaal)

Bedankt, deze had ik gezien :) Dit is een stock rom, en ik kan deze niet rooten:
3. (re)Boot into TWRP... don't wipe anything.

Ik heb namelijk niet een unlocked bootloader, om in TWRP te kunnen moeten dient de bootloader unlocked te zijn. Dat betekent dat ik niet kan rooten :'(

En voor de rest ben ik het absoluut het eens met je, Stock Rom heeft zo zijn voordelen, vele voordelen. Het liefst ga ik weer terug naar Stock, alleen zit er dus geen root in en is rooten op dit moment (voor mij) niet mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 05-01-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

EN-IS schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Bedankt, deze had ik gezien :) Dit is een stock rom, en ik kan deze niet rooten:
3. (re)Boot into TWRP... don't wipe anything.

Ik heb namelijk niet een unlocked bootloader, om in TWRP te kunnen moeten dient de bootloader unlocked te zijn. Dat betekent dat ik niet kan rooten :'(
Ik ben zover ook nog geen KDZ tegen gekomen die geroot is, weet ook niet of dit technisch gezien wel mogelijk is? Ben geen Android kenner maar volgens mij moet je om MM te rooten een andere kernel en ook supersu erin flashen, Flash je geen andere kernel er in dan krijg je een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
JorisM schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:44:
Ik ben zover ook nog geen KDZ tegen gekomen die geroot is, weet ook niet of dit technisch gezien wel mogelijk is? Ben geen Android kenner maar volgens mij moet je om MM te rooten een andere kernel en ook supersu erin flashen, Flash je geen andere kernel er in dan krijg je een bootloop.
Dank, ik denk dat ik even niet meer weet hoe een en ander zit met het flashen/updaten van de Rom omdat er in de tussentijd wat dingen zijn veranderd.

Ik had namelijk V10a of b via een command line erop gezet, dat was destijds een (custom) Rom waar Root al in zat.

Ik zit er sterk aan te denken om de bootloader te unlocken om te kunnen rooten. :9

[ Voor 1% gewijzigd door EN-IS op 05-01-2016 12:08 . Reden: typo's en shizzle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:00:
[...]
Ik zit er sterk aan te denken om de bootloader te unlocken om te kunnen rooten. :9
Dat lijkt mij voor het gemak, en de veiligheid (Nandroids) wel het beste ja. Leuke rom, twrp, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:15:
Deze spelen ook gewoon prima smooth af op stock rom :)
Klopt op stock LG Lollipop speelde 2K videos flawless. Echter op stock LG MarshMallow gingen 2K videos beetje haperen en vervolgens freezde de video, maar het geluid ging wel gewoon door.

Weet even niet of je op Lollipop of Marshmallow zit, als je op Lollipop zit werken 2K videos gewoon smooth inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Raymond7 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:17:
[...]
Weet even niet of je op Lollipop of Marshmallow zit, als je op Lollipop zit werken 2K videos gewoon smooth inderdaad. :)
Uiteraard op LP want daar werkt gewoon álles op, en prima, en snel, en stabiel. Geen reden (hier) voor MM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:20:
[...]

Uiteraard op LP want daar werkt gewoon álles op, en prima, en snel, en stabiel. Geen reden (hier) voor MM :P
En lang niet alle apps zijn compatible met MM. Luie devjes denk ik dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Spotify:
Workaround voor opslaan op SD onder MM (root nodig, nog niet zelf getest):

Bron: https://community.spotify...p/1247785/page/9#comments
I found another workaround which unfortunately requires root access but seems bullet proof.

Note I'm on a Samsung Galaxy S4 Mini (should not matter) using CyanogenMod 13 (matters the most I think since it provides a filemanager and integrated text editor that can run with root privileges. Without that but with root access you will need to find a file manager and text editor which you can launch via supersu or something like that, or a terminal if you are brave :-))

0) uninstall spotify (just to make sure you start fresh)
1) install spotify
2) launch spotify but do not log in. Go to Settings → Apps → Spotify and Force Stop
3) [Requires Root] Use a file manager to navigate to /data/data/com.spotify.music/shared_prefs/
4) [Requires Root] Edit the file "spotify_preferences.xml" → towards the end, got to :
<string name="cache_location_v4">/storage/emulated/0/Android/data/com.spotify.music/files/spotifycache</string>
and change the path to point to the external SD instead. I just changed the emulated/0 part to the name of the directory where my external SD is mounted.
5) Start spotify. (optional: If you do not login, and switch back to the file manager and go to your SD Card/Android/com.spotify.music/ you will see that the directories where created).
6) Login, download a playlist (no need to switch to extreme quality).
7) Enjoy.

Note if you now launch the desktop version of spofity to synchronize, your device will show an available space corresponding to what's on your external SD.

It's sad this workaround needs root, but since you basically need to edit a file owned by another app, there is little choice.
Ik wacht zelf wel op een (beta) update van Spotify zelf, is me net teveel gedoe. In de tussentijd beperk ik m'n offline playlists wel (zit meestal toch op WiFi als ik aan het luisteren ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostEshof

Iedereen die hitte problemen heeft na de update naar 6 zijn ook door iedereen verholpen door de LG eigen apps te updaten als ik het goed begrepen heb, of zijn er nog problemen of andere oorzaken waar wat mee gedaan moest worden?
Zojuist heb ik mijn G4 via LG Bridge naar MM gebracht, daar stond de update al wel klaar en via de telefoon zelf niet.
Ook ik heb die hitte problemen, vooralsnog na het updaten van de LG applicaties is de telefoon nog steeds erg warm. Hopelijk veranderd dit nog.

Edit:
Inmiddels een paar uur in gebruik, alle LG updates geïnstalleerd en nog steeds is de telefoon veel warmer dan normaal. Al 2 keer uitgezet en af laten koelen.
Inmiddels ligt de telefoon gewoon naast mij, gebruik hem niet en Whatsapp via de browser. Telefoon nog steeds warmer dan voor de update met intensief gebruik.
Tevens wordt de batterij zo in een belachelijk snel tempo leeg getrokken. Zojuist even rustig zitten eten, telefoon naast me gelegd en niks mee gedaan. Batterij van 35% naar 21% in een tijdsbestek van 20 minuten. :?

[ Voor 31% gewijzigd door JoostEshof op 05-01-2016 17:56 . Reden: Gebruikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Net twrp erop gezet en daarna zou ik in recovery mode moeten kunnen komen.
Onderstaande werkt bij mij echter niet.

Turn off your LG G4 (complete a full shut down process – press power key and select “power off” or press and hold power button for a few moments).
Then, press and hold Power and Volume Down buttons – don’t release the keys.
Keep pressing the buttons until the LG Logo is being displayed.
At that point release the buttons for about 1 second.
After that immediately press and hold Power and Volume Down keys pressed once more.
The recovery mode menu should be then displayed on your LG G4.
You can use Volume Up and Down buttons in order to scroll up and down and you can press Power key to select.
Choose “reboot system now” when you are ready to go back to Android OS.

En dan met name :

Then, press and hold Power and Volume Down buttons – don’t release the keys.
Keep pressing the buttons until the LG Logo is being displayed.
At that point release the buttons for about 1 second.
After that immediately press and hold Power and Volume Down keys pressed once more.
The recovery mode menu should be then displayed on your LG G4

Toestel start gewoon op en kom niet in recovery mode.

Als ik het met adb reboot recovery probeer krijg ik het rode driehoekje.

Is dus niet geroot.

Snap er geen fuck van.
Na een adb reboot bootloader is de platform tools dir meteen leeg.

[ Voor 5% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-01-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

MAB The Frisian schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:18:

Toestel start gewoon op en kom niet in recovery mode.

Als ik het met adb reboot recovery probeer krijg ik het rode driehoekje.
Eerst opnieuw twrp flashen, en daarna: fastboot boot <twrp-image-bestandsnaam>.img .

Hiermee zal de telefoon nu wel in de recovery terecht komen. Weet niet waarom dit is, maar dit ontbreekt in veel tutorials.
Gevonden op: https://aubykhan.wordpres...ecovery-without-flashing/

Mocht je na het rebooten naar recovery alsnog een rood driehoekje krijgen, dan kun je kijken of het flashen van TWRP met Flashify wel goed lukt en je na een reboot goed in de recovery kunt blijven booten.

Om in de recovery te komen met de hardware buttons kan het soms voorkomen dat je POWER + VOL. UP moet gebruiken i.p.v. POWER + VOL. DOWN :)

[ Voor 27% gewijzigd door JorisM op 06-01-2016 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Twrp flashen werkte bij mij ook niet in één keer. Na via fastboot in de recovery te zijn gekomen vanuit daar de twrp img geïnstalleerd (install, verander zip in img, kies twrp img, done).

Hierna werkte het ook via de power/volume combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
http://www.android.gs/how-to-root-lg-g4/

http://www.android.gs/install-twrp-recovery-on-lg-g4/

http://www.android.gs/enter-recovery-mode-lg-g4/

http://www.android.gs/reboot-lg-g4-into-fastboot-mode/

http://www.ibtimes.co.uk/...815-using-supersu-1506045

http://www.theandroidsoul...ows-quickest-setup-75174/

Heb deze sites nu diverse malen toegepast maar tot op dit moment alleen de bootloader unlocked.

Is er ook een site met een 100% slagingskans ?

en flashify wordt binnenkort geïnstalleerd is ook niet al te duidelijk. Is blijkbaar geïnstalleerd maar geen idee waar. Blijkbaar op de LG.
Net opgestart, twrp aangegeven als recovery en krijg dan enige tijd een wit scherm.
Daarna schijnbaar het beginscherm maar verder geen info. Is twrp nu installed of niet ?
Daarna reboot in recovery aangegeven maar er gebeurt volgens mij verder niets.
Bij statistics wordt niets aangegeven.

De Samsung Galaxy, de Huawei G615 en de Nexus 5 waren eenvoudiger te flashen e.d.

Eerst maar weer eens een fabrieks install.

http://forum.xda-develope...0-touch-recovery-t3125859

Kun je ook niets mee. Ik download twrp manager, installeer en start deze en dan is root required. Wat moet je met zoiets.

[ Voor 11% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-01-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
Bij mij is het gelukt door het volgende te doen:
1. Kopieer twrp en superSU naar de root map van de telefoon.
2. 'adb reboot bootloader' te runnen. (Hiermee kom je in de bootloader, er zal bootloader unlocked oid op je scherm staan)
3. Via 'fastboot boot <twrp>.img' te booten in twrp. (Zorg ervoor dat twrp in de zelfde map staat als adb en fastboot).
4. Nu ben je geboot in twrp en kun je via install twrp en supersu installeren.
5. Reboot
6. Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainboww
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
JoostEshof schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:48:
Ook ik heb die hitte problemen, vooralsnog na het updaten van de LG applicaties is de telefoon nog steeds erg warm.

Edit:
Inmiddels een paar uur in gebruik, alle LG updates geïnstalleerd en nog steeds is de telefoon veel warmer dan normaal. Al 2 keer uitgezet en af laten koelen.
Inmiddels ligt de telefoon gewoon naast mij, gebruik hem niet en Whatsapp via de browser. Telefoon nog steeds warmer dan voor de update met intensief gebruik.
Heb je soms al gespeeld met de permissies?
Oudere apps kunnen daar niet mee overweg, en komen dan in een loop, ze blijven constant opnieuw het systeem aanvragen sturen, daarom wordt ie dan zo warm.
Whatsapp vraagt namelijk om bijna alle permissies, dus even updaten of anders verwijderen en opnieuw downloaden.
Probeer ook eens oudere apps te verwijderen, en anders zul je een complete reset dienen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostEshof
Rainboww schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:22:
[...]

Heb je soms al gespeeld met de permissies?
Oudere apps kunnen daar niet mee overweg, en komen dan in een loop, ze blijven constant opnieuw het systeem aanvragen sturen, daarom wordt ie dan zo warm.
Whatsapp vraagt namelijk om bijna alle permissies, dus even updaten of anders verwijderen en opnieuw downloaden.
Probeer ook eens oudere apps te verwijderen, en anders zul je een complete reset dienen te doen.
Ik heb een complete reset gedaan. Dit heeft geholpen en alles werkt nu weer zoals het zou moeten werken. Heeft tevens ook andere problemen opgelost waarvan niemand een oplossing wist :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
GWashington schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:32:
2. 'adb reboot bootloader' te runnen. (Hiermee kom je in de bootloader, er zal bootloader unlocked oid op je scherm staan)
3. Via 'fastboot boot <twrp>.img' te booten in twrp. (Zorg ervoor dat twrp in de zelfde map staat als adb en fastboot).
5. Reboot
6. Klaar
Root Checker Pro bevestigt Root Access dus het zou goed moeten zijn.
Kwam erachter dat ik op de laptop van de vrouw telkens _ gebruikte ipv - in twrp. Ja dan werkt het niet.
Maar goed, het is gelukt en nu dus een custom rom maar dan komt de vraag welke ?
Maar eens even neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Sinds 4 uur zit ik hier in mijn nachtdienst met een dode LG G4!

Ik had de wekker staan om 4 uur om een ronde te gaan lopen.
Toen het alarm ging bleef ie hangen, gereset startte ie gewoon op en bij de eerste aanraking van het scherm bleef ie weer hangen. Weer een reset gedaan, waarna hij opstartte en de applicaties opnieuw ging optimaliseren of iets dergelijk. Toen viel ie uit, weer gereset. Na deze reset bleef hij in het LG start scherm steken en knipperde de blauwe led en nu zijn we zover dat ik hem helemaal niet meer aan de praat krijg...

Heel benieuwd wat dit mag wezen maar ik vrees voor het ergste!! :S
Hij is van juni/juli, heb je dan nog gewoon garantie? Want er is niets geks mee gebeurd. Hij begeeft het gewoon in een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Onderstaande heeft ie ook bij mij gedaan voor een half uur!

YouTube: LG G4 Boot Loop Defect Demonstration

Daarna gaf ie er de brui aan...
Ben benieuwd, vanmiddag langs Tmobile!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 18:13
Ik heb de comments onder het YouTube filmpje ook gelezen.
Wat mij op valt is dat nagenoeg iedereen een T-Mobile foon schijnt te hebben.
Misschien is het een foute T-Mobile update geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy.B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-08-2024
Helaas heeft mijn LG G4 ook last van bootlooping gekregen.
In reactie op degene boven mij: hij is niet T-mobile branded.
Ik las dat het waarschijnlijk een fabricagefout is en het voorkomt bij toestellen voor september.
Na een half uur loopen gingen hij alle apps optimaliseren (wat vreselijk lang duurde) zodat ik vervolgens enkele minuten weer erop kon. Toen had ik snel een factory reset uitgevoerd (voordat hij weer ging loopen uit zichzelf). Het hielp niets. Ik heb nooit geroot, dus kan moeilijk aan software liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Jordy.B schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:19:
Ik las dat het waarschijnlijk een fabricagefout is en het voorkomt bij toestellen voor september.
fabricagedatum voor september zag ik staan. Iemand enig idee of en hoe dit te achterhalen is?
Ik heb mijn toestel van 6 november. Als er zo'n fout in zit zou ik graag weten of ik daar ook kans op heb.

edit: al gevonden.
Mijne is van Mei 2015.
Eerste 3 cijfers van het serienummer op de doos geven dat aan. 505 bij mij is dus 2015-mei.
check van imei nummer online geeft je ook een productiedatum.

Hoewel ik op dat forum waar dat stond wel zie staan dat het enkel om teruggeroepen Sprint modellen ging.

[ Voor 27% gewijzigd door M a r c o op 08-01-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

M a r c o schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:20:
[...]

fabricagedatum voor september zag ik staan. Iemand enig idee of en hoe dit te achterhalen is?
Ik heb mijn toestel van 6 november. Als er zo'n fout in zit zou ik graag weten of ik daar ook kans op heb.

edit: al gevonden.
Mijne is van Mei 2015.
Eerste 3 cijfers van het serienummer op de doos geven dat aan. 505 bij mij is dus 2015-mei.
check van imei nummer online geeft je ook een productiedatum.

Hoewel ik op dat forum waar dat stond wel zie staan dat het enkel om teruggeroepen Sprint modellen ging.
Try this
https://play.google.com/s...phoneproductioninfo&hl=nl

Mijne is van Juni... alles werkt nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
16/5/2015 en no problemo

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
19/5/2015 Hier en ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy.B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik zou in ieder geval zorgen dat je geen belangrijke gegevens verliest als hij op een random moment kapot zou gaan hieraan. Gelukkig had ik van bijna alles een back up, maar het zou zonde zijn als je allerlei foto's kwijt raakt. Die van mij was trouwens in mei geproduceerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Jordy.B op 08-01-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

GWashington schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:32:
5. Reboot
6. Klaar
Jup dit is de manier, eerst TRWP opstarten en daarmee de recovery TRWP installeren van je foon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

JorisM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:10:
[...]

Als je windows draait werkt ADB en Fastboot niet lekker, met de LG G4, ik heb zelf Ubuntu gebruikt om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

MAB The Frisian schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:43:
[...]

Root Checker Pro bevestigt Root Access dus het zou goed moeten zijn.
Kwam erachter dat ik op de laptop van de vrouw telkens _ gebruikte ipv - in twrp. Ja dan werkt het niet.
Maar goed, het is gelukt en nu dus een custom rom maar dan komt de vraag welke ?
Maar eens even neuzen.
Ik had eerst AICP maar de was traag en haperde, draai nu Ressurection Rom, draait prima. Zit standaard SuperSU in, en met Xposed en modules draait ie als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

RA7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:08:
[...]

Als je windows draait werkt ADB en Fastboot niet lekker, met de LG G4, ik heb zelf Ubuntu gebruikt om te unlocken.
Werkte hier ander prima onder Windows 10 en OSX 10.11 :) Had wel de laatste versies van ADB, Fastboot en LG drivers nodig.
Ook intern geheugen en SD kaart benaderen gaat naar behoren gelukkig.

De problemen die ik had waren denk ik meer custom rom gerelateerd (voor zover ik na kan gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
JorisM schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:39:
[...]

Werkte hier ander prima onder Windows 10 en OSX 10.11 :) Had wel de laatste versies van ADB, Fastboot en LG drivers nodig.
Ook intern geheugen en SD kaart benaderen gaat naar behoren gelukkig.

De problemen die ik had waren denk ik meer custom rom gerelateerd (voor zover ik na kan gaan).
Hier ook geen problemen met adb onder windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

adb werkte wel maar Fastboot niet echt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Wel geroot maar adb reboot recovery werkt niet. Krijg dan het rode driehoekje weer.
En Power/vol up of down werkt ook niet.
Iemand nog een andere misschien wel werkende manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MAB The Frisian schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:30:
Wel geroot maar adb reboot recovery werkt niet. Krijg dan het rode driehoekje weer.
En Power/vol up of down werkt ook niet.
Iemand nog een andere misschien wel werkende manier ?
Die is al genoemd.

Ga met fastboot naar de "tijdelijke" twrp, flash nu vanuit die twrp de "echte" twrp img (verander zip in img).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:38:
[...]

Die is al genoemd.

Ga met fastboot naar de "tijdelijke" twrp, flash nu vanuit die twrp de "echte" twrp img (verander zip in img).
Had al wel de dir twrp op het toestel staan maar nog niets in de dir blijkbaar oid.
Heb nu Ressurection 5.6.0 op het toestel staan.

http://forum.xda-develope...emix-5-6-0-lg-g4-t3287313

Ben er al weer een tijdje uit dus beetje roestig.

Had ook de gapps (arm64, 6.0, nano) installed maar krijg nu telkens de melding installatiewizard is gestopt ?????

Dus RR maar weer opnieuw installled zonder gapps maar dan ben ik er dus nog niet.

CM 13.0 maar eens proberen icm Gapps

Wordt 'm dus ook niet. In een loop met een groen scherm met een xpu error en iets met een ram dump oid.
Gaat lekker zo.
Zit weer in de recovery en nu op zoek naar een werkende rom.

Eerst RR erop zonder gapps en zien of ik play er op krijg.

[ Voor 58% gewijzigd door MAB The Frisian op 10-01-2016 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik heb op dit toestel nog steeds geen root, unlocked bootloader of custom rom. Bij alle voorgaande toestellen had ik dat meestal al vanaf dag 1. Het valt me echter op dat er hier in het forum zoveel problemen voorkomen op dat gebied (slecht of niet werkende recovery, veel loops, Gapps dat niet werkt) . Bij die andere toestellen had ik dat nooit. Wat is de reden daarvan? Maken de rombakkers halfbakken producten? Is het toestel zo impopulair zodat de echte toppers er geen moeite aan willen besteden???

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:11:
Wat is de reden daarvan? Maken de rombakkers halfbakken producten?
In de meeste gevallen is het imho meer iets van PEBKAC en RTFT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Gisteren heb ik de DPI van mijn LG G4 gewijzigd van de originele 640 naar 540 en later naar 600.
code:
1
adb shell wm density 600 && adb reboot

Bevalt prima, maar ik loop tegen een 'probleem' aan:
Het lijkt er op dat de Google Play store niet goed om kan gaan met deze wijziging. Het symbool voor 'Topontwikkelaar' Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/STkLA3lthJ3mrb1mScEIdKgag30BABVWAz3m-zTnwTeUShZIZz8fAkQR0tgCe4GLSEY=w14-rw wordt heel groot weergegeven, waardoor ook het aantal sterren * van een app niet mooi wordt weergegeven.

Weet iemand hier wellicht hoe ik dit kan verhelpen? Kwam ergens Textdroider DPI tegen als oplossing voor dit soort problemen, maar m'n G4 is niet geroot, dat wil ik nog even zo laten.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2j31ch4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
P!m schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:39:
Gisteren heb ik de DPI van mijn LG G4 gewijzigd van de originele 640 naar 540 en later naar 600.
code:
1
adb shell wm density 600 && adb reboot

Bevalt prima, maar ik loop tegen een 'probleem' aan:
Het lijkt er op dat de Google Play store niet goed om kan gaan met deze wijziging. Het symbool voor 'Topontwikkelaar' [afbeelding] wordt heel groot weergegeven, waardoor ook het aantal sterren * van een app niet mooi wordt weergegeven.

Weet iemand hier wellicht hoe ik dit kan verhelpen? Kwam ergens Textdroider DPI tegen als oplossing voor dit soort problemen, maar m'n G4 is niet geroot, dat wil ik nog even zo laten.

[afbeelding]
Daar is geen oplossing voor, buiten het rooten van je telefoon. Heb eerst ook deze methode gebruikt, maar heb uiteindelijk ook maar gewoon mijn telefoon geroot om van deze problemen af te zijn. Trouwens de playstore is niet het enige probleem dat je zult hebben ook zullen sommige toetsenborden niet goed werken en werken veel photo bewerkings apps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

GWashington schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:55:
[...]

Daar is geen oplossing voor, buiten het rooten van je telefoon. Heb eerst ook deze methode gebruikt, maar heb uiteindelijk ook maar gewoon mijn telefoon geroot om van deze problemen af te zijn. Trouwens de playstore is niet het enige probleem dat je zult hebben ook zullen sommige toetsenborden niet goed werken en werken veel photo bewerkings apps niet.
Jammer, toch maar eens gaan nadenken over rooten.

Heb hem weer terug op de standaard 640. Kwam inderdaad toch meer problemen tegen tijdens wat intensiever gebruik.
Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic