Zacht uitgedrukt, de aansluiting zit op het moederbord gesoldeerd, dat maakt het nog extremer en vreemder dat hij weg is.GWashington schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:20:
[...]
Dat zou wel extreem slordig zijn. Maar wat zie je dan door dat 'gat' gewoon de interne componenten van de telefoon dan ofzo?
Zie zo op het eerste gezicht ook alleen maar een zwart gat eigenlijk
Nickname does not reflect reality
Als je goed kijkt zie je als het goed is wel een klein koperen stripje ongeveer een milimeter in het gat aan de kant van het scherm.Brad Pitt schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:55:
Zie zo op het eerste gezicht ook alleen maar een zwart gat eigenlijk
Maar zeker een vreemde zaak, het lijkt me toch dat dat niet zomaar vergeten kan worden aangezien dat gewoon vast zit aan het moederboord. Weet je zeker dat het gewoon een gat is en niet een defecte koptelefoon of aansluiting oid.
Zit er niet gewoon iets in ?GWashington schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:38:
[...]
Als je goed kijkt zie je als het goed is wel een klein koperen stripje ongeveer een milimeter in het gat aan de kant van het scherm.
Maar zeker een vreemde zaak, het lijkt me toch dat dat niet zomaar vergeten kan worden aangezien dat gewoon vast zit aan het moederboord. Weet je zeker dat het gewoon een gat is en niet een defecte koptelefoon of aansluiting oid.
Ik heb al eens gehad dat er een stof bolletje inzat. ff met een spelt proberen of er iets inzit.
Het is een gat waarin de jack totaal geen weerstand voelt dus er mist echt wat...
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Inderdaad klein koperen contactje. Had mobiel niet onder dié hoek bekekenGWashington schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:38:
Als je goed kijkt zie je als het goed is wel een klein koperen stripje ongeveer een milimeter in het gat aan de kant van het scherm.
Vaaaag dan ja!
Dat kleine koperen stripje ontbreekt in ieder geval...
Hmmmm, terug naar de winkel is dat de enige optie lijkt mij. Vraag me dan ook wel af hoe goed de andere 'reparatie' is uitgevoerd dan, als ze dit al fout doen.MetalManic schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:25:
Dat kleine koperen stripje ontbreekt in ieder geval...
Indien gestuiterd, nee. Normaal gesproken, ja.
Plus maak dat plaatje kleiner of zo please, 2.2MB voor een brakke wazige foto is ietsjes té
Plus maak dat plaatje kleiner of zo please, 2.2MB voor een brakke wazige foto is ietsjes té
[ Voor 51% gewijzigd door Brad Pitt op 03-11-2015 09:11 ]
Draadloos laden is ook een kwestie van hit or miss zeg...
Heb een ikea-nachtkastje gekocht met draadloos laden geïntegreerd. Leg ik mijn G4 erop dan gaat er een lampje branden in de pad waarop je het toestel moet leggen.
Maar blijkbaar is de plaatsing toch delicaat; of het werkt heel goed of het geeft de indruk te werken maar stopt dan ook weer om één of andere reden. Vanmorgen wakker geworden met 60%, dus niet gewerkt.
Heb een ikea-nachtkastje gekocht met draadloos laden geïntegreerd. Leg ik mijn G4 erop dan gaat er een lampje branden in de pad waarop je het toestel moet leggen.
Maar blijkbaar is de plaatsing toch delicaat; of het werkt heel goed of het geeft de indruk te werken maar stopt dan ook weer om één of andere reden. Vanmorgen wakker geworden met 60%, dus niet gewerkt.
Hoe Qi ontvanger gebruik je? Die in de quick circle case of zo'n chinese stikker? Overgens vind ik het wel slordig/jammer dat de Qi ontvanger niet gewoon standaard geintergreerd zit.Drwho1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:10:
Draadloos laden is ook een kwestie van hit or miss zeg...
Quick circle case. Die is wel wennen trouwens, nooit een flipcover gewend geweest.GWashington schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:32:
[...]
Hoe Qi ontvanger gebruik je? Die in de quick circle case of zo'n chinese stikker? Overgens vind ik het wel slordig/jammer dat de Qi ontvanger niet gewoon standaard geintergreerd zit.
Edit: toch nog effe toevoegen wat een geweldig toestel ik de g4 vind.
[ Voor 17% gewijzigd door Drwho1 op 03-11-2015 21:23 ]
Ik heb nu sinds begin juni de LG G4. Ik ben nog steeds onwijs tevreden; accuduur, camera, geluidskwaliteit, snelheid en alles... alles werkt nog steeds gewoon top! LG is goed bezig. Meer mensen die hem nog steeds erg kunnen waarderen?: )
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Yup, ook ik ben nog steeds tevreden (behalve dan over de wifi nu). Dit weekend niet eens hoeven opladen tot aan zondag avond.
Curse your sudden but inevitable betrayal!
+1 Top ding, zou geen andere willenSteeffoon schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:48:
Ik heb nu sinds begin juni de LG G4. Ik ben nog steeds onwijs tevreden; accuduur, camera, geluidskwaliteit, snelheid en alles... alles werkt nog steeds gewoon top! LG is goed bezig. Meer mensen die hem nog steeds erg kunnen waarderen?: )

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik heb geen spijt van mijn keus en ben over het algemeen tevreden over het toestel, maar weet niet of ik opnieuw voor een LG zal gaan. Het is jammer dat kleine dingen zoals het brakke tap-to-wake de algemene beleving wat naar beneden halen.Steeffoon schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:48:
Accuduur is overall een 7, soms heb je heel goeie dagen en soms slechte. De camera kan fantastische foto's (misschien wel het beste van allemaal) maken, maar heeft toch veel moeite met highlights en de OIS is niet zo goed als de camera. Geluid vind ik oké, de luidspreker kan hard genoeg maar het geluid uit de jack is gemiddeld.
Snelheid is inderdaad top, na zo lang in gebruik (zonder te flashen of te resetten) bijna nog steeds als dag 1. Wat betreft smoothness en ram-management is de afstemming heel erg goed (helaas gaat dat soms wel ten koste van SoT).
oke, oke! rustig maar allemaal....
Ik ga hem al bestellen... sjeesh
Nu de kleur nog bepalen
de 75 euro kadokaart helpt ook om hem nu toch maar te bestellen
Nu de kleur nog bepalen

de 75 euro kadokaart helpt ook om hem nu toch maar te bestellen
[ Voor 44% gewijzigd door Waah op 04-11-2015 09:16 ]
veel van die cadeaukaarten waren afgelopen vrijdag al niet meer beschikbaar. heb dus maar 3x 25 mediamarkt gehaaldWaah schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:15:
oke, oke! rustig maar allemaal....
Nu de kleur nog bepalen![]()
de 75 euro kadokaart helpt ook om hem nu toch maar te bestellen![]()
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Help!
Zonet geen reactie meer van mijn g4, scherm bleef zwart. Batterij moeten verwijderen om terug leven erin te krijgen.
Nu krijg ik elke keer bij opstart melding 'helaas lg smartcover is gestopt' ook al ik de cover dicht doe.
Al 2x herstart zelfde resultaat. Cover zit nochtans overal goed vast.
Edit: al wat gegoogled, ziet er niet goed uit. Factory reset lijkt bij anderen blijkbaar enige oplossing.
Zonet geen reactie meer van mijn g4, scherm bleef zwart. Batterij moeten verwijderen om terug leven erin te krijgen.
Nu krijg ik elke keer bij opstart melding 'helaas lg smartcover is gestopt' ook al ik de cover dicht doe.
Al 2x herstart zelfde resultaat. Cover zit nochtans overal goed vast.
Edit: al wat gegoogled, ziet er niet goed uit. Factory reset lijkt bij anderen blijkbaar enige oplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door Drwho1 op 04-11-2015 12:56 ]
Hmm wel onhandig dat je dus vooraf niet kan zien welke wel en niet beschikbaar zijn... Maar Mediamarkt of Coolblue of bol.com is allemaal primaMrMilco schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:30:
[...]
veel van die cadeaukaarten waren afgelopen vrijdag al niet meer beschikbaar. heb dus maar 3x 25 mediamarkt gehaald
Ik snap nog steeds niet dat jullie zo tevreden zijn over de accuduur.
Het is echter wel een toptoestel vooral voor deze prijs.
Hoeveel uren SoT halen jullie ongeveer? En dan niet overdrijven xD
Klopt, MediaMarkt was als enige van die 3 nog maar beschikbaar afgelopen vrijdag.Waah schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:02:
[...]
Hmm wel onhandig dat je dus vooraf niet kan zien welke wel en niet beschikbaar zijn... Maar Mediamarkt of Coolblue of bol.com is allemaal prima
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Vier, tijdens één of twee dagen "normaal" gebruik. Wat meer (rond de vijf) als je toestel erg intensief (en dus in een korter tijdsbestek) gebruikt.Aggressor schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:14:
Vind ik voor het formaat scherm acceptabel.
Verwijderd
Ik heb een LG G4 met een aparte Quick Charge lader (dat ondersteunt de G4 namelijk, al komt hij niet met een standaard lader daarvoor). Mijn huidige G4 heeft een batterij van 3000 mA. Nu overweeg ik om een externe batterij (maar liefst 6800 mA) te kopen.
Heeft iemand daar ervaring mee? En werkt Quick Charge daar ook mee?
dit
Dit hoort eigenlijk in het accesoires topic. Echter, ik ken maar 1 battery pack dat Quick Charge ondersteunt (zullen er vast meer zijn) dat is een van Aukey. Echter Anker heeft een next best thing dat ongeveer net zo werkt. Koop ze bij Amazon.de en je hebt een 10k Mah to 16k Mah voor rond de 25-35 euro. 5 kabeltjes voor een tientje van Anker erbij en je bent klaar (ja, ik heb er al verschillende besteld voor vrienden en familie.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:44:
Ik heb een LG G4 met een aparte Quick Charge lader (dat ondersteunt de G4 namelijk, al komt hij niet met een standaard lader daarvoor). Mijn huidige G4 heeft een batterij van 3000 mA. Nu overweeg ik om een externe batterij (maar liefst 6800 mA) te kopen.
Verwijderd
Van Aukey kan ik alleen een power pack (=battery pack?) vinden. Ik bedoelde of een interne batterij (ik heb geen merk, er staat alleen 123accu huismerk, zal dus wel een Chinees zijn) ook quick charge ondersteunt.
Voor zover ik heb begrepen heb van Qualcomm is Quick Charge een functie van de lader en de telefoon, niet van de batterij.
Voor zover ik heb begrepen heb van Qualcomm is Quick Charge een functie van de lader en de telefoon, niet van de batterij.
Ik heb dus net een factory reset achter de rug. Zag me hiertoe genoodzaakt nadat ik maar geen oplossing vond voor de melding 'helaas, lg smartcover is gestopt' en die het gebruik van de cover dus onmogelijk maakte doordat ik telkens opnieuw de melding kreeg.
Wat gegoogle leverde meerdere mensen met dezelfde vraag op en volledige reset bleek in meeste gevallen enige oplossing.
Dat sdkaartje is al goed van pas gekomen...
Hopelijk keert die issue niet terug en is ze er volledig uit in de 6.0 update.
Hoogst vervelend, opnieuw een hoop instelwerk.
Wat gegoogle leverde meerdere mensen met dezelfde vraag op en volledige reset bleek in meeste gevallen enige oplossing.
Dat sdkaartje is al goed van pas gekomen...
Hopelijk keert die issue niet terug en is ze er volledig uit in de 6.0 update.
Hoogst vervelend, opnieuw een hoop instelwerk.
[ Voor 5% gewijzigd door Drwho1 op 04-11-2015 21:36 ]
Zijn die kaarten al opgestuurd door LG?MrMilco schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:30:
[...]
veel van die cadeaukaarten waren afgelopen vrijdag al niet meer beschikbaar. heb dus maar 3x 25 mediamarkt gehaald
Ik krijg ook 3 kaarten van mediamarkt. Ik heb ze nog niet binnen
Hier ook gemiddeld rond de 4. Maar dan moet je vooral lichte dingen doen en vooral niet gamen of 4k filmpjes kijken. Als je dat doet haal je geen 3 uur.Aggressor schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:14:
Het is aanvaardbaar, meer niet. Niet de slechtste maar zeker ook niet de beste.
Verwijderd
Als je niet tevreden bent dan moet je hiernaar kijken.Aggressor schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:14:
http://www.meergsm.nl/ext...l-51yf-accu-6500-mah.html
Dan zou ik niet meer tevreden zijn over de looks. Hou het wel bij opladen om de één tot twee dagenVerwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:34:
Als je niet tevreden bent dan moet je hiernaar kijken.
http://www.meergsm.nl/ext...l-51yf-accu-6500-mah.html
Dan kun je net zo goed gewoon een tweede accu bij je hebben, dan past hij ten minste nog in je zak.
Uiteindelijk kijk ik bij accuduur ook naar wat de telefoon uit de hoeveelheid mAh haalt. Dat ie lang meegaat met 6500 op zak is niet zo vreemd. Nogmaals de accuduur van de G4 is zeker niet slecht, maar er had veel meer in gezeten. De S6 en G4 ontlopen elkaar weinig in dagelijks gebruik, de eerste heeft weliswaar een iets kleiner scherm maar ook een dikke 500 mAh minder.
Op sommige fora zie je mensen die 7 uur SoT noteren. Dat is volkomen onrealistisch maar heel makkelijk haalbaar; zet je scherm-uit tijd op een kwartier en raak om het kwartier je scherm eventjes aan. Je zult zien dat je dan heel weinig procenten verliest, omdat hij dan op de laagste snelheid draait.
Als LG de skin zo soepel had kunnen krijgen dat hij vaker op een lage kloksnelheid zou kunnen draaien tijdens lichte taken dan was 5 a 6 uur SoT haalbaar geweest. Nu draait hij (om lag te voorkomen) heel vaak op de hoogste snelheid.
Uiteindelijk kijk ik bij accuduur ook naar wat de telefoon uit de hoeveelheid mAh haalt. Dat ie lang meegaat met 6500 op zak is niet zo vreemd. Nogmaals de accuduur van de G4 is zeker niet slecht, maar er had veel meer in gezeten. De S6 en G4 ontlopen elkaar weinig in dagelijks gebruik, de eerste heeft weliswaar een iets kleiner scherm maar ook een dikke 500 mAh minder.
Op sommige fora zie je mensen die 7 uur SoT noteren. Dat is volkomen onrealistisch maar heel makkelijk haalbaar; zet je scherm-uit tijd op een kwartier en raak om het kwartier je scherm eventjes aan. Je zult zien dat je dan heel weinig procenten verliest, omdat hij dan op de laagste snelheid draait.
Als LG de skin zo soepel had kunnen krijgen dat hij vaker op een lage kloksnelheid zou kunnen draaien tijdens lichte taken dan was 5 a 6 uur SoT haalbaar geweest. Nu draait hij (om lag te voorkomen) heel vaak op de hoogste snelheid.
nou ik weet niet of er ook nog verschil in zit in de s6 plus edge..Franco10 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:54:
Dan kun je net zo goed gewoon een tweede accu bij je hebben, dan past hij ten minste nog in je zak.
maar hier haal ik bijna 2x zoveel SoT mee.
Heb ze vrijdag besteld. Maar nog niet binnen helaas.wilke77 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:51:
[...]
Zijn die kaarten al opgestuurd door LG?
Ik krijg ook 3 kaarten van mediamarkt. Ik heb ze nog niet binnen
Hoe lang duurt het eigenlijk (ongeveer) tot je aanvraag wordt goedgekeurd?MrMilco schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:31:
[...]
Heb ze vrijdag besteld. Maar nog niet binnen helaas.
Hallo,
Ik heb via Marktplaats (dus tweedehands) een LG G4 gekocht. Factory reset gedaan en vervolgens Google Launcher geïnstalleerd. In het begin zeer tevreden over de telefoon. Goede accuduur, prachtige camera en beeld.
Maar sinds kort heeft de telefoon kuren. Hij start uit zichzelf opnieuw op, daarna moet ie allemaal apps optimaliseren. Als hij eindelijk is opgestart krijg ik de melding "Helaas, LGSmartcover is gestopt". Nu heb ik niet eens een Smartcover dus dat snap ik al niet. Daarnaast blijft hij soms ook 'hangen' bij het opnieuw opstarten. Dan moet ik de batterij verwijderen, maar dan nog moet ik meerdere malen proberen de telefoon weer aan de praat te krijgen.
Iemand dezelfde ervaring of misschien een oplossing?
Ik heb via Marktplaats (dus tweedehands) een LG G4 gekocht. Factory reset gedaan en vervolgens Google Launcher geïnstalleerd. In het begin zeer tevreden over de telefoon. Goede accuduur, prachtige camera en beeld.
Maar sinds kort heeft de telefoon kuren. Hij start uit zichzelf opnieuw op, daarna moet ie allemaal apps optimaliseren. Als hij eindelijk is opgestart krijg ik de melding "Helaas, LGSmartcover is gestopt". Nu heb ik niet eens een Smartcover dus dat snap ik al niet. Daarnaast blijft hij soms ook 'hangen' bij het opnieuw opstarten. Dan moet ik de batterij verwijderen, maar dan nog moet ik meerdere malen proberen de telefoon weer aan de praat te krijgen.
bij mij heeft het 8 dagen geduurd, van donderdag tot de volgende week vrijdagWaah schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:00:
[...]
Hoe lang duurt het eigenlijk (ongeveer) tot je aanvraag wordt goedgekeurd?
Drwho1 in "[LG G4] Ervaringen & Discussie"kezman schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:53:
Verwijderd
Ik ben nogal een grootverbruiker en aan het einde van de dag is mijn LG G4 meestal leeg. Nu bestaan er batterijen van maar liefst 6800 amA en dat lijkt me wel wat. Komt wel met een extra dik achterkantje (want de batterij is nogal groot), maar dat is voor mij geen probleem.
https://www.123accu.nl/Mo...J6Tx5_Y-sgCFYqRGwodPdkObw (derde item in de lijst)
Heeft iemand hier ervaring mee? En werkt Quick Charge ook met deze batterij?
https://www.123accu.nl/Mo...J6Tx5_Y-sgCFYqRGwodPdkObw (derde item in de lijst)
Heeft iemand hier ervaring mee? En werkt Quick Charge ook met deze batterij?
Gisteren dan maar beslist om toch effe naar de winkel te hollen en een G4 aan te schaffen (de bruine lederen versie, uiteraard!). Had bij een gekende keten gebruik gemaakt van hun laagste prijs garantie, en heb hem zo voor 469€ op de kop kunnen tikken
Is wel effe wennen, na 2 windows phones, android is een compleet ander os. Na een paar uurtjes toch alles naar wens ingesteld. ben onder de indruk van de camera en de scherpte van het scherm! De camera van mijn vorige lumia 925 was top, maar deze doet het duidelijk nog beter.
Nu alleen hopen dat de batterylife inderdaad gaat meevallen (de eerste dagen zijn natuurlijk niet representatief door de nieuw-speelgoed-factor)
Een vraagje: al mijn contacten zitten in een outlook acount, en veel van die contacten zijn ook facebook contacten. Op mijn windows phones werd die contact informatie gecombineerd en had je dus bij alle outlook contacten ook de facebook fotos staan. In de contact-app kan ik echter maar één bron kiezen voor de contacten (outlook dus), en dan heb ik bijgevolg bijna geen fotos staan in de contact lijst. Kan ik dit op één of andere manier toch voor elkaar krijgen?
Nu alleen hopen dat de batterylife inderdaad gaat meevallen (de eerste dagen zijn natuurlijk niet representatief door de nieuw-speelgoed-factor)
Een vraagje: al mijn contacten zitten in een outlook acount, en veel van die contacten zijn ook facebook contacten. Op mijn windows phones werd die contact informatie gecombineerd en had je dus bij alle outlook contacten ook de facebook fotos staan. In de contact-app kan ik echter maar één bron kiezen voor de contacten (outlook dus), en dan heb ik bijgevolg bijna geen fotos staan in de contact lijst. Kan ik dit op één of andere manier toch voor elkaar krijgen?
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
[LG G4] Accessoires TopicVerwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 02:57:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik doe dit met de Social Contact Photo Sync app werkt prima. Helaas zit dat niet geintegreerd in Android.spoonman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:26:
Ik gebruik Sync.MeGWashington schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:03:
[...]
Ik doe dit met de Social Contact Photo Sync app werkt prima. Helaas zit dat niet geintegreerd in Android.
Werkt goed genoeg en zonder app inkopen. Mooie is dat hij ook telefoonnummers herkend. (eigen database denk ik) als je bv gebeld wordt door een nummer die niet in je adressenboek staat, zie je soms wel wie er belt via sync.me
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Klopt, ze gebruiken data van andere gebruikers. Via de site kan je bijvoorbeeld ook een nummer opzoeken.mucuracat schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:21:
[...]
Ik gebruik Sync.Me
Werkt goed genoeg en zonder app inkopen. Mooie is dat hij ook telefoonnummers herkend. (eigen database denk ik) als je bv gebeld wordt door een nummer die niet in je adressenboek staat, zie je soms wel wie er belt via sync.me
Dus toch iets waar je ook rekening mee moet houden als je de app wil gebruiken.
Die app raad ik echt af. Die is qua privacy echt verre van nice. https://www.google.nl/sea...r&ei=D588VvvsEcKwUcSAltgCmucuracat schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:21:
[...]
Ik gebruik Sync.Me
Die app raad ik echt af. Die is qua privacy echt verre van nice. https://www.google.nl/sea...r&ei=D588VvvsEcKwUcSAltgC
[/quote]
Daar ga ik inderdaad voor passen. Ik heb ook geen zin om vanalle meuk te installeren om het in orde te krijgen. Die fotos zijn leuk, maar ik ga geen speciale apps installeren om het in orde te krijgen.
Het begint er eigenlijk vanaf dag 1 al op te lijken dat de batterij waarschijnlijk wel zal voldoen voor mij. Om 8u van de lader gehaald, het is nu 14:30 en ik heb nog 77%. En dat terwijl ik toch wat heb zitten surfen, facebooken, enkele apps geinstalleerd, wat fotos genomen ...
Nog één probleempje: ik heb lang geleden al es een android toestel gehad, en daar kon ik gemakkelijk door een app naar rechts te slepen een nieuw home screen toevoegen. Op de G4 is dit blijkbaar beperkt tot 2 schermen? het lukt me niet om een derde scherm toe te voegen (zal wel aan mij liggen ...
)
[/quote]
Daar ga ik inderdaad voor passen. Ik heb ook geen zin om vanalle meuk te installeren om het in orde te krijgen. Die fotos zijn leuk, maar ik ga geen speciale apps installeren om het in orde te krijgen.
Het begint er eigenlijk vanaf dag 1 al op te lijken dat de batterij waarschijnlijk wel zal voldoen voor mij. Om 8u van de lader gehaald, het is nu 14:30 en ik heb nog 77%. En dat terwijl ik toch wat heb zitten surfen, facebooken, enkele apps geinstalleerd, wat fotos genomen ...
Nog één probleempje: ik heb lang geleden al es een android toestel gehad, en daar kon ik gemakkelijk door een app naar rechts te slepen een nieuw home screen toevoegen. Op de G4 is dit blijkbaar beperkt tot 2 schermen? het lukt me niet om een derde scherm toe te voegen (zal wel aan mij liggen ...
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Je kunt op je homescreen de helikopter-view inschakelen. Door twee vingers naar elkaar toe te knijpen, krijg je een overzicht te zien met de homescreens. Vervolgens kan je op het plusje tikken, en wordt er een tabblad toegevoegd:)spoonman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:38:
Die app raad ik echt af. Die is qua privacy echt verre van nice. https://www.google.nl/sea...r&ei=D588VvvsEcKwUcSAltgC
[/quote]
Nog één probleempje: ik heb lang geleden al es een android toestel gehad, en daar kon ik gemakkelijk door een app naar rechts te slepen een nieuw home screen toevoegen. Op de G4 is dit blijkbaar beperkt tot 2 schermen? het lukt me niet om een derde scherm toe te voegen (zal wel aan mij liggen ...)
Of, als je een vlottere en fijnere telefoon wilt, een andere launcher zoals Nova of Apex etc. installeren
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 06-11-2015 15:02 ]
Ik had die reactie al bekeken inderdaad, maar het verschil is dat hij wel een LG Smart Cover heeft en ik niet.
Maar goed, ik heb een factory reset gedaan (vandaag). Alles leek in het begin goed, maar hij ging zojuist weer vanzelf opnieuw opstarten en allemaal apps optimaliseren. Op een gegeven moment bleef de telefoon weer hangen tijdens het opstarten. Ik moest weer de batterij eruit halen en nu brand de notificatie LED om de paar seconden 2 keer (groen). Ik krijg hem nu zelfs niet meer aan de praat!
Het begint een beetje op een miskoop te lijken.

2 vragen hoe heb je de factory reset gedaan ... in het menu van de lg .. of via de knoppen, heb dit laatst ook gedaan ( en vraag me niet waarom ) maar via de knoppen ging alles leeg en via het menu bleef er gewoon nog iets staan.kezman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:49:
[...]
Ik had die reactie al bekeken inderdaad, maar het verschil is dat hij wel een LG Smart Cover heeft en ik niet.
Maar goed, ik heb een factory reset gedaan (vandaag). Alles leek in het begin goed, maar hij ging zojuist weer vanzelf opnieuw opstarten en allemaal apps optimaliseren. Op een gegeven moment bleef de telefoon weer hangen tijdens het opstarten. Ik moest weer de batterij eruit halen en nu brand de notificatie LED om de paar seconden 2 keer (groen). Ik krijg hem nu zelfs niet meer aan de praat!
Het begint een beetje op een miskoop te lijken.
en tweede vraag heb je een sd kaartje erin... zoja haal hem er eens uit.
Via het menu. Doe nu een 'hard reset' via de knoppen. Nee, ik heb geen sd kaartje. In ieder geval bedankt voor de tip. Hopelijk helpt dit.jodel99999 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:16:
[...]
2 vragen hoe heb je de factory reset gedaan ... in het menu van de lg .. of via de knoppen, heb dit laatst ook gedaan ( en vraag me niet waarom ) maar via de knoppen ging alles leeg en via het menu bleef er gewoon nog iets staan.
en tweede vraag heb je een sd kaartje erin... zoja haal hem er eens uit.
Verwijderd
Via wat omzwervingen (eerst een Lumia 950 en dan een Nexus 5x bestelling geannuleerd) gisteren een LG G4 Brown leather besteld. Ik krijg hem morgenmiddag binnen.
Ik moet het natuurlijk eerst nog bekijken maar ben nu al enthousiast over dit toestel. Mijn gevoel zegt dat ik nu de juiste keuze heb gemaakt (3x is scheepsrecht 😀).
Het wordt mijn eerste Android toestel na jaren van alleen iPhones. Je kunt gemakkelijk uit mijn bericht halen dat ik inmiddels toe was aan iets anders dan iOS 😊.
Ik moet het natuurlijk eerst nog bekijken maar ben nu al enthousiast over dit toestel. Mijn gevoel zegt dat ik nu de juiste keuze heb gemaakt (3x is scheepsrecht 😀).
Het wordt mijn eerste Android toestel na jaren van alleen iPhones. Je kunt gemakkelijk uit mijn bericht halen dat ik inmiddels toe was aan iets anders dan iOS 😊.
Ik kom ook van een lumia 925. Ik mis wel enkele dingen van de lumia (bvb de feature dat je je pin niet opnieuw hoeft in te geven als je hem slechts enkele minuten geleden al geunlocked hebt) maar ik denk niet dat ik nog zou willen ruilen. De camera is zelfs beter dan die van de 925.
Probeer zeker de google calendar + widget es uit!
ps: here maps is ook beschikbaar op android, dus de offline maps feature hoef je niet te missen
ps: here maps is ook beschikbaar op android, dus de offline maps feature hoef je niet te missen
[ Voor 23% gewijzigd door spoonman op 11-11-2015 09:09 ]
Via: http://neurogadget.com/20...t-mobile-and-sprint/19476
We remind you that the LG G4 was scheduled to be the first non-Nexus device that will get the Android 6.0 Marshmallow update. Unfortunately, due to some issues, this couldn’t happen and the release date of the Android 6.0 Marshmallow update for it was delayed.
According to some reports, the issues are now fixed and the LG G4 devices should start to receive this update in Europe in Q1 of 2016.
Nog even volhouden dus.
We remind you that the LG G4 was scheduled to be the first non-Nexus device that will get the Android 6.0 Marshmallow update. Unfortunately, due to some issues, this couldn’t happen and the release date of the Android 6.0 Marshmallow update for it was delayed.
According to some reports, the issues are now fixed and the LG G4 devices should start to receive this update in Europe in Q1 of 2016.
Nog even volhouden dus.
Verwijderd
Belachelijk laat. Zal je zien dat andere toestellen alsnog eerder aan de beurt zijn.rvnieuwh schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:25:
Via: http://neurogadget.com/20...t-mobile-and-sprint/19476
Nog even volhouden dus.
Je zou denken dat LG na de Nexus toch wel een voorsprong zou moeten hebben op de rest.
Verwijderd
Bedankt voor de tip!.spoonman schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:55:
Ik kom ook van een lumia 925. Ik mis wel enkele dingen van de lumia (bvb de feature dat je je pin niet opnieuw hoeft in te geven als je hem slechts enkele minuten geleden al geunlocked hebt) maar ik denk niet dat ik nog zou willen ruilen. De camera is zelfs beter dan die van de 925.
Ik heb hem nu een paar dagen in bezit. In het begin was het wel even wennen maar ik begin steeds meer enthousiaster te worden over het toestel en Android.
Gisteren eindelijk de Cadeaubonnen ontvangen. 3X 25€ van MediaMarkt, Kaarten zijn 5 jaar geldig. Dus kan nog even wachten met uitgeven
Iemand al iets gehoord wanneer de Android 6.0 Marshmallow te vewachten is voor de LG G4 ?
Hoeveel posts heb je boven je eigen gelezen? En als je wilt kun je nog altijd handmatig Marshmallow flashen.petrusk schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:34:
Iemand al iets gehoord wanneer de Android 6.0 Marshmallow te vewachten is voor de LG G4 ?
Volgens berichten zouden de problemen nu verholpen zijn en kan de uitrol naar Android 6.0 Marshmallow beginnen, waarbij Amerika als eerste aan de beurt is. De LG G4 zou in Europa pas in februari 2016 de update naar Marshmallow krijgen.petrusk schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:34:

via:https://www.droidapp.nl/nieuws/lg-g2-marshmallow-update-uitrol-g4-vertraagd-februari/
[ Voor 8% gewijzigd door rvnieuwh op 12-11-2015 18:45 . Reden: link als link ]
Schande... LG met hun grote mond dat ze de eerste zijn met android 6.0 uitrol. Ik vind dat LG openlijk bekend moet maken dat ze GEFAALD hebben.
LP draait werkelijk prima. Weinig redenen zo enorm te balen. Maar da's persoonlijk uiteraard
Ze waren toch ook de eerste. Werd alleen weer snel terug getrokken. Wat dat betreft hebben zij zich aan hun belofte gehouden.Raymond7 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:12:
Schande... LG met hun grote mond dat ze de eerste zijn met android 6.0 uitrol. Ik vind dat LG openlijk bekend moet maken dat ze GEFAALD hebben.
Wanneer heb je je aangemeld voor de actie?MrMilco schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:49:
Gisteren eindelijk de Cadeaubonnen ontvangen. 3X 25€ van MediaMarkt, Kaarten zijn 5 jaar geldig. Dus kan nog even wachten met uitgeven
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Ik heb nog niet eens bericht van LG na het aanmelden voor de actie. Enkel een bevestigingsmail dat ze mijn aanmelding hebben gekregen. Zijn ondertussen 8 dagen verder...
Jammer want had ze al kunnen cashen.
Jammer want had ze al kunnen cashen.
22-10 AangemeldQuincy2003 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:24:
[...]
Wanneer heb je je aangemeld voor de actie?
30-10 Goedgekeurd
30-10 3x €25 Media Markt besteld
10-11 Via de post de Cadeaukaarten ontvangen.
En vandaag de eerste 37 euro alweer uitgegeven aan een Chromecast

Ik mis even wat van een actie?
Je kon je ergens bij LG aanmelden voor cadeaubonnen als je een G4 had? (of is dat nog steeds zo)
De achterkant van mijn G4 is ook lekker aan het slijten aan de randen. Binnenkort ga ik ook maar die laklaag eraf halen. Ik weet niet waarom (aankoop goedpraten?) maar vind het op zich wel wat hebben die wear, geeft karakter en beetje dat vintage uitstraling zoals een vliegersjack er na een paar weken ook beter uit ziet dan wanneer die nieuw is. Jammer dat het niet geleidelijk slijt. Het stiksel begint overigens ipv wit/beige donker te kleuren, valt dat met wat zeep schoon te maken of is dat slecht/niet effectief?
Je kon je ergens bij LG aanmelden voor cadeaubonnen als je een G4 had? (of is dat nog steeds zo)
De achterkant van mijn G4 is ook lekker aan het slijten aan de randen. Binnenkort ga ik ook maar die laklaag eraf halen. Ik weet niet waarom (aankoop goedpraten?) maar vind het op zich wel wat hebben die wear, geeft karakter en beetje dat vintage uitstraling zoals een vliegersjack er na een paar weken ook beter uit ziet dan wanneer die nieuw is. Jammer dat het niet geleidelijk slijt. Het stiksel begint overigens ipv wit/beige donker te kleuren, valt dat met wat zeep schoon te maken of is dat slecht/niet effectief?
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Dan moet je hem wel na 1-10 (en voor 30-11) hebben aangeschaft bij een deelnemende winkel.RadioKies schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:28:
https://www.lgpromotions.nl/lg_15-0306/nl-nl
aanmelden kan tot 31-12
MrMilco schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:56:
[...]
22-10 Aangemeld
30-10 Goedgekeurd
30-10 3x €25 Media Markt besteld
10-11 Via de post de Cadeaukaarten ontvangen.
En vandaag de eerste 37 euro alweer uitgegeven aan een Chromecast
Ik heb me op 29-10 aangemeld, maar nog geen goedkeuring ontvangen. Heb wel een mail gehad dat mijn aanvraag in behandeling is genomen.
Zoals ik de mail interpreteer reageert LG binnen twee weken, maar ik heb vandaag telefonisch contact gehad met LG en de medewerkster gaf aan dat dit slaat op het leveren van de cadeaukaarten na goedkeuring.
Mijn aanvraag stond ondertussen nog op 'Nog te controleren'.
Ik wacht het nog even af.
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Bij mij is het binnen 14 dagen afgerond na het gevraagde materiaal op te sturen. Ik heb gekozen voor 3 bol.com cadeaubonnen van 25 euro, had deze na de goedkeuring binnen 2 dagen in mijn mailbox.
Een weekje later nu met de G4, nog steeds zeer tevreden. Accuduur is ook zeer goed.
Wat me wel nog stoort: op mijn homescherm heb ik de gewone klok vervangen door de xperia clock, maar op het lockscreen blijft dit gewoon staan. Het lijkt me onmogelijk dit aan te passen?
Wat me wel nog stoort: op mijn homescherm heb ik de gewone klok vervangen door de xperia clock, maar op het lockscreen blijft dit gewoon staan. Het lijkt me onmogelijk dit aan te passen?
Nog mensen met tips voor apps/xposed na het rooten van de telefoon? Wil geen custom roms draaien (want bootloader is gelocked) maar kan niet veel vinden.
heb zelf al:
1080p60 mod (met 60fps filmen op Full HD)
Xposed
Youtube adblock
WhatsAppX (puur om de kleur van groepsapps te veranderen, in 1 oogopslag of het een groepsapp is of een persoon)
Is er sowieso een launcher die meer wegheeft van Cyanogen? vind de launcher en toggles op de Oneplus One veel handiger dan op de LG...
Verder trouwens onwijs tevreden. Goede accuduur (met gemak een dag) en lekker snel, en ideaal om gewoon op Manual te kunnen fotograferen.
heb zelf al:
1080p60 mod (met 60fps filmen op Full HD)
Xposed
Youtube adblock
WhatsAppX (puur om de kleur van groepsapps te veranderen, in 1 oogopslag of het een groepsapp is of een persoon)
Is er sowieso een launcher die meer wegheeft van Cyanogen? vind de launcher en toggles op de Oneplus One veel handiger dan op de LG...
Verder trouwens onwijs tevreden. Goede accuduur (met gemak een dag) en lekker snel, en ideaal om gewoon op Manual te kunnen fotograferen.
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 16-11-2015 15:17 ]
Sorry, moest ergens anders zijn.
[ Voor 203% gewijzigd door gg3b op 17-11-2015 06:04 ]
T zou leuk zijn als marshmallow uit komt want dan is er hier weer eens wat actie :-)
Dan flash je die toch gewoonMetalManic schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:03:
T zou leuk zijn als marshmallow uit komt want dan is er hier weer eens wat actie :-)
Het gaat me niet om marshmallow, ik benoemde dat als middel om dit forum weer wat leven in te blazen .
Misschien knal ik nog wel eens een custom rom er op als er 1 beschikbaar is van SPF, met die pinguïn
http://www.xda-developers.com/satshow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:30:
Ik vind er maar weinig over te vinden op het internet wat betreft custom rom ed.
Verwijderd
Ik heb mijn G4 al bijna 2 weken in gebruik en ben er zeer tevreden over. Ben ik blij dat ik mijn keuze van Lumia 950 bijgesteld heb naar de G4. Ik weet natuurlijk niet wat voor een gebruikservaring ik zou beleven als ik bij de Lumia 950 was gebleven maar de reviews tot nu zijn niet heel positief.
Verwijderd
Ik zou dat niet met zeep doen, maar met iets als textiel reiniger (volgens mij 4-5 euro bij de action), toevallig laatst gekocht om een stuk bekleding in de auto schoon te maken.RadioKies schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:28:
Dat spuit je erop, komt een schuimlaagje en een paar minuten later met een droge doek afvegen en voila.
Oftewel, indien je zo'n bus koopt, dan koop je die niet alleen voor je telefoon maar ook gelijk voor je bank/stoelen en etc.
Toevoeging: let wel op, dit spul is niet antistatische, laat het dus niet in je toestel komen ( bijv in het gloofje tussen je touchscreen en de bezel/behuizing ). Maar puur voor de stiksels enz is het perfect
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 09:18 ]
Daarvan ben ik op de hoogte maar vind het aanbod niet echt groot, heb een poosje terug daar rond gekeken. Misschien dat het nu wat groter is geworden.
Nopesatshow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:15:
Daarvan ben ik op de hoogte maar vind het aanbod niet echt groot, heb een poosje terug daar rond gekeken. Misschien dat het nu wat groter is geworden.
Mijn aanmelding van de LG actie van 6 november is nu goedgekeurd.
Ik kreeg net de mail waarmee ik de cadeaukaarten kan bestellen.
Helaas MediaMarkt al uitverkocht, dus maar voor BCC gegaan.
Naast de bcc, welke bonnen waren er nog te kiezen ?M a r c o schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:26:
Mijn aanmelding van de LG actie van 6 november is nu goedgekeurd.
Zoek je een specifieke?
Ik heb er een even een aantal bekeken: BCC / wehkamp / zalando / bol.com / coolblue
zijn allemaal beschikbaar.
Mediamarkt en Intertoys niet.
Hoewel als ik nu kijk lijkt het erop dat je ze toch wel zou kunnen bestellen:
Ik dacht eerder dat het echt op = op is, maar het lijkt nu alleen aan de tijdelijke voorraad van fysieke kaarten te liggen.
Ik heb er een even een aantal bekeken: BCC / wehkamp / zalando / bol.com / coolblue
je moet er dan wel op wachten.We hebben op dit moment helaas geen cadeaukaart(en) van €25,00 meer in voorraad! Bestel je kaarten en wij sturen deze zo snel als mogelijk naar je op.
Ik dacht eerder dat het echt op = op is, maar het lijkt nu alleen aan de tijdelijke voorraad van fysieke kaarten te liggen.
Net een mailtje gekregen en de Mediamartk cadeaukaarten gekozen.M a r c o schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:14:
Zoek je een specifieke?
[...]
je moet er dan wel op wachten.
Fysieke kaarten (zoals MediaMarkt) krijg je per post en bestellen ze inderdaad gewoon. Digitale kaarten krijg je gelijk.
Er staat ook duidelijk: Als er een kaart op is kun je voor een andere kaart kiezen, of over een aantal dagen opnieuw inloggen om te kijken of de kaarten weer beschikbaar zijn.
Heb zojuist een kaart van Media Markt besteld en deze wordt idd toegezonden.
Ook maar gelijk nog kaarten om lekker te kunnen stinken erbij gepakt :b
Ook maar gelijk nog kaarten om lekker te kunnen stinken erbij gepakt :b
Net 6.0 erop geflashed met LGUP maar zie tot nu toe weinig verschil. Echter wel tevreden, alles voelt net een beetje verfijnder aan dan op 5.1.
Ik heb sinds kort ook de G4 en heb ook dit probleem .Ik zet mijn scherm helderheid op 50% .
en opeens staat het op 100% wat veels te fel is voor mij .
Is hier nog een oplossing voor ?
aliberto schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:45:
Ik ondervind 2 bugs tijdens het opnieuw starten van de telefoon, namelijk tijdsduur voor scherm aan, als ik deze instel naar 1 minuut dan wordt deze na herstart weer naar 2 minuten gezet.. De andere is schermweergave helderheid, deze wordt niet onthouden en zet het scherm op maximale helderheid.
Ervaren jullie deze problemen ook?
Andere 3 dingen die me storen:
Wanneer je dropdown menu activeert voor wifi / nfc / profielsettings zie je er boven nog een balk met een profiel icoon en een tandwiel voor instellingen. Is het mogelijk om het balkje van profielsettings voorgoed te laten verdwijnen in het dropdown menu? Tenslotte ben ik de enige gebruiker van de G4.
Als ik een snelkoppeling maak van een website via Chrome op bureaublad en daarna de pagina via snelkoppeling kan ik niet een url in de adresbalk plaatsen want er is geen adresbalk aanwezig. Bij Chrome normaal openen kan je wel de adresbalk benaderen. Ervaren jullie dit ook?
Wanneer ik een film kijk op www.tweakers.net/video start deze niet. Ik ben er al achter dat dit te maken heeft met Adaway. Hoe kan ik Tweakers Whitelisten?
Wat ik heb geprobeerd is javascript uit te zetten in verschillende browsers en dan speelt wel de video af echter niet correct qua weergave. Dingen worden buiten beeld weergegeven en je kan moeilijker navigeren.
Met UC Browser werd Tweakers video wel correct weergegeven en moest ik volgens mij javascript niet eens uitschakelen maar liep beeld en geluid niet 100% synchroon.
Mochten er meer gebreken aanwezig zijn van jullie kant of oplossingen dan lees ik dit graag.
Lux.diquan2001 schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:29:
Ik heb sinds kort ook de G4 en heb ook dit probleem .Ik zet mijn scherm helderheid op 50% .
Google...2e resultaat...
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
De app lux, vind je in de playstore.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Dankje voor de info .ik ga ermee aan de slag 
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb LG G4 al een paar dagen in bezit. Een prachtig apparaat. Alleen als ik het tegen mijn oor houd hoor ik een constante getik en geruis uit de ear speaker komen. En tijdens de oproepen hoor ik het ook als ik op een stille plek ben. Volgens mij hoort daar helemaal geen geluid uit te komen als je niet aan het telefoneren bent. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Het is niet echt een probleem maar af en toe tijdens praten kan het wel irritant zijn.
Ik heb LG G4 al een paar dagen in bezit. Een prachtig apparaat. Alleen als ik het tegen mijn oor houd hoor ik een constante getik en geruis uit de ear speaker komen. En tijdens de oproepen hoor ik het ook als ik op een stille plek ben. Volgens mij hoort daar helemaal geen geluid uit te komen als je niet aan het telefoneren bent. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Het is niet echt een probleem maar af en toe tijdens praten kan het wel irritant zijn.
Misschien ligt het aan de noice surpression/cancelling, deze kun je uitzetten in de instellingen. Open de telefoon app -> call settings -> ongoing call -> noice surpression.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:37:
Hallo mensen,
Weet iemand een instructie filmpje voor het repareren van de audio jack? Ik kan zelf niets vinden. Laten repareren kost zeventig euro. Een losse jack kopen slechts zes vijftig. Wil het dus zelf doen...
[ Voor 47% gewijzigd door MetalManic op 26-11-2015 23:25 ]
Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic