Nickname does not reflect reality
Dan doe je het toch verkeerd, ik heb daar namelijk helemaal geen last van. Probeer anders wat aan je timing te doen, net iets eerder de powerknop indrukken misschien.satshow schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:55:
Ik weet dat je met de volume knop omlaag en power button een screenscot kan maken, maar zie dan de volume omlaag in beeld die balk en vind het wat ongebruiksvriendelijk. Is er toevallig ook een app die dat goed kan? Zie er zoveel staan in de play store maar welke werkt nu goed.
Heb namelijk geen zin in t-mo troep op me mobiel.

Verbinden met het publieke wifi van mijn provider lukt wel. Mobiel ook. Reboot van toestel biedt ook geen doelaas.
Nog nooit voorgevallen dit. Ik snap het niet.
Suggesties?
Via Instellingen>Weergave>Touchtoetsen>Toetscombinatiessatshow schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:55:
Ik weet dat je met de volume knop omlaag en power button een screenscot kan maken, maar zie dan de volume omlaag in beeld die balk en vind het wat ongebruiksvriendelijk. Is er toevallig ook een app die dat goed kan? Zie er zoveel staan in de play store maar welke werkt nu goed.
Q van Quickmenu toevoegen.
Dan is het heel makkelijk om een printscreen te maken en snel bewerken. Eventueel bewaren of direct delen zonder te bewaren
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Heeft deze G4 ook zoiets als App rechten?
Dat je kan bepalen of een app toegang heeft tot bijvoorbeeld je camera of je contacten en dat je dat op een latere moment weer kan aanpassen als je dat zou willen?
Niet standaard, hier is wel een handige App voor, voor de LG G4. Deze heet LG access Lock. Die gebruik ik zelf naar tevredenheidtoro36 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:24:
Ik zit te flip floppen tussen deze en de Nexus 5X.
Dat je kan bepalen of een app toegang heeft tot bijvoorbeeld je camera of je contacten en dat je dat op een latere moment weer kan aanpassen als je dat zou willen?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Dit is een functie van Marshmallow. Vanaf deze week wordt Marshmallow uitgerold naar de LG G4 (beginnend in Polen). Dus het is zeer binnenkort een functie van de LG G4.toro36 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:24:
Ik zit te flip floppen tussen deze en de Nexus 5X.
Nu hoop ik echt dat LG het niet uit de firmware houd van Android 6 voor de LG G4.
De LG G4 Wifi werkt niet met de hogere kanalen, even je netwerk bekijken en het kanaal van je modem/router aanpassen.Drwho1 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:57:
Gisteren G4 in huis gehaald, eerste indrukken zijn goed... Wel een grote 'maar', ik kan niet verbinden met mijn thuisnetwerk. Al tig maal pw ingegeven en telkens krijg ik melding dat inloggen niet lukt.![]()
Verbinden met het publieke wifi van mijn provider lukt wel. Mobiel ook. Reboot van toestel biedt ook geen doelaas.
Nog nooit voorgevallen dit. Ik snap het niet.
Suggesties?
Ik had hier ook last van, erg gek want de G3 communiceert wel over deze hogere kanalen.
Dank voor de tip, straks bij thuiskomst eens nakijken.Lexo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:07:
[...]
De LG G4 Wifi werkt niet met de hogere kanalen, even je netwerk bekijken en het kanaal van je modem/router aanpassen.
Ik had hier ook last van, erg gek want de G3 communiceert wel over deze hogere kanalen.
Bizar is het wel.
Heb je links waar dit verder uitgelegd wordt? Ik kan via Google niet veel vinden, behalve dan dat LG soms de verkeerde locatie selecteert en dan de verkeerde wifi banden gebruikt.Lexo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:07:
[...]
De LG G4 Wifi werkt niet met de hogere kanalen, even je netwerk bekijken en het kanaal van je modem/router aanpassen.
https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8Raindeer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:50:
Heb je links waar dit verder uitgelegd wordt? Ik kan via Google niet veel vinden, behalve dan dat LG soms de verkeerde locatie selecteert en dan de verkeerde wifi banden gebruikt.
Bron: How to use Google
//EDIT, @hieronder, awesome reactie
[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 19-10-2015 14:00 ]
Dank je, ik zal die pagina eens goed bestuderen. Een mens is nooit te oud om te leren. Ik gebruik tot nu toe alleen AltaVista.
Echter, heel specifiek wordt er in de post door Lexo gesteld dat de LG G4 niet met hogere wifi banden om kan gaan.
De eerste 5-10 links die door Google gevonden worden (vooral XDA gerelateerd) verwijzen naar problemen die heel specifiek Lollipop/Comcast zijn. Andere problemen genoemde problemen lijken niet aan de LG G4 te liggen, maar zijn bv het gevolg van buren die op dezelfde banden zitten. Dat is eenvoudig opgelost met Wifi Analyzer en dan het Access point aan te passen.
Wat ik nu graag zou willen weten is of iemand een link heeft waaruit blijkt dat de LG G4 een niet volledige of brakke wifi implementatie heeft, welke geen gebruik kan maken van de in Europe gebruikte Wifi kanalen (voor een overzicht zie hier Wikipedia: List of WLAN channels) Dit zou ik vooral opmerkelijk vinden, aangezien de Wifi Alliance de LG G4 H815 als volledig compliant beschouwd. https://www.wi-fi.org/pro...H815&date_from=2014-11-01
Anyways, dank voor je nuttige suggestie om eens naar dat Goegel te kijken. Misschien wordt het nog wel eens wat met die jongens en ga ik het naast Altavista gebruiken.
[ Voor 0% gewijzigd door Raindeer op 19-10-2015 14:39 . Reden: grammatica ]
Beetje raar als je niet kan connecten op de hogere kanalen

Ja, ik had er nog nooit van gehoord of meegemaakt eigenlijk...een toestel dat 'moeite' heeft met bepaalde kanalen. Klinkt echt compleet te gek en ik zou het ook al eerder als defect beschouwen.toro36 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:54:
Is dat gewoon niet een kwestie van garantie?
Beetje raar als je niet kan connecten op de hogere kanalen
Thuis kan je dat wel even fixen, maar wat als je elders van een wifi gebruik wil maken?
'he joh, kan je voor mij effe je kanalen in je router opnieuw afstemmen zodat ik op je wifi kan?'
Maar ik moet straks dus nog even achterhalen of dat bij mij het probleem is.
Als ik daar kijk zie ik daar 4 dingen staan om toe te voegen namelijk: melding, quickmemo+, qslide en dual window maar quickmenu zie ik daar niet staan. Hoe kom ik daar aan?mucuracat schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:18:
[...]
Via Instellingen>Weergave>Touchtoetsen>Toetscombinaties
Q van Quickmenu toevoegen.
Dan is het heel makkelijk om een printscreen te maken en snel bewerken. Eventueel bewaren of direct delen zonder te bewaren(drie puntjes rechtsboven klikken en delen)
Kanalen veranderen heeft er dus toch niets mee te maken.
Edit: hé wat is dit vreemd. ipv mijn WPA2 sleutel (die ik doorgaans voor alles ingeef) en dus maar niet wou lukken, heb ik ditmaal eens de gewone WPA sleutel ingegeven en is hij gewoon verbonden!
[ Voor 28% gewijzigd door Drwho1 op 19-10-2015 17:56 ]
Quickmemo it is.satshow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:49:
Als ik daar kijk zie ik daar 4 dingen staan om toe te voegen namelijk: melding, quickmemo+, qslide en dual window maar quickmenu zie ik daar niet staan. Hoe kom ik daar aan?
Yep... It is..
Was to fast
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vond het uiteraard wel vreemd dat mijn G3 geen problemen had met deze kanalen.
Batterijduur maakt indruk:
net geen 30u40 van lader met 20% SOT en nog 50% over. Constant op mobiel of wifi.
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Zal je geen spijt van krijgen!MrMilco schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:26:
Afgelopen week mijn Abbo verlengt bij T-mobile, zat te twijfelen om weer een samsung te nemen, alleen wou eens wat anders, dus toen maar voor de LG G4 Gegaan, morgen komt ie binnen. Ben zeer benieuwd!
Laat ik het hopen, zit er weer 2 jaar aan vast
Ik hoop dat die een beetje optijd komt, zodat ik er al even mee kan spelen haha.
Iemand nog goede tips/instellingen om te doen zodra ik hem binnen heb?
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Er zijn eigenlijk wel wat verbeteringen mogelijk, hopelijk zitten ze in deze update. Wat mij zo te binnen schiet:
- Knock code werkt niet altijd, sowieso slaat het scherm soms touches over
- Balans in accuduur, soms is hij onnodig full throttle bezig en moet ik om 17.00 al aan de lader
- OIS te aggresief
- Hooglichten die echt compleet ontploffen in foto's, vooral als je met de camera aan de voorkant een foto maakt met een lichte achtergrond, wordt het compleet wit. In de zomer had ik moeite met foto's van de zee of de lucht te maken omdat hij lichte delen zo opblaast. Jammer eigenlijk omdat dit één van de beste zoniet de beste camera voor foto's is in een smartphone.
Dat is een keuze bij automatisch. Als een camera agressief op lichte spots zou reageren, zou de rest van de foto weer te donker worden. Ik vind dat de LG relatief goede keuzes maakt.Franco10 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:30:
- Hooglichten die echt compleet ontploffen in foto's, vooral als je met de camera aan de voorkant een foto maakt met een lichte achtergrond, wordt het compleet wit. In de zomer had ik moeite met foto's van de zee of de lucht te maken omdat hij lichte delen zo opblaast. Jammer eigenlijk omdat dit één van de beste zoniet de beste camera voor foto's is in een smartphone.
Maar probeer in die situatie eens de handmatige belichting, dan kun je het geheel naar je eigen hand zetten.
Gebruik normaal gesproken een DSLR dus heb wel wat verstand van foto's maken, hoe LG hier mee omgaat is te aggresief bij hooglichten. Ik maak al jaren foto's met smartphones en heb hier nog geen last van gehad. Standaard maken we bijvoorbeeld foto's met mijn toestel, als er veel licht is pak ik standaard de S5 van mijn vriendin, die krijgt een goed belichte foto, zonder witte vlekken.knakworst schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
Dat is een keuze bij automatisch. Als een camera agressief op lichte spots zou reageren, zou de rest van de foto weer te donker worden. Ik vind dat de LG relatief goede keuzes maakt.
Maar probeer in die situatie eens de handmatige belichting, dan kun je het geheel naar je eigen hand zetten.
Als je in standje manual de hooglichten tot een normaal niveau terug zet, is de rest van de foto te donker. De foto's bevatten dan wel veel data van de G4, ook al lijkt de foto minder goed, met een likje snapseed kun je er veel uit halen. Ik heb daarom het idee dat dit softwarematig wel opgelost zou kunnen worden.
Hhaha, ik heb er tot nu toe geen enkel moment spijt van gehad.MrMilco schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:51:
[...]
Laat ik het hopen, zit er weer 2 jaar aan vast![]()
Ik hoop dat die een beetje optijd komt, zodat ik er al even mee kan spelen haha.
Iemand nog goede tips/instellingen om te doen zodra ik hem binnen heb?
https://www.google.nl/sea...r&ei=6L8oVo67KsKBcIislqAC
Hier moet het vast mee goed komen.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Zijn er nog leuke opties/functies die ik moet weten?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
De oplader die ik er vandaag bij heb ontvangen is een doodgewone 5v 1,8A lader, dus geen snelladerTammesp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:22:
Sinds vandaag een LG G4 erbij. Kan iemand mij vertellen of de oplader die erbij geleverd word over de functie snel laden beschikt? Kan het zo snel niet vinden.
Zijn er nog leuke opties/functies die ik moet weten?
Maar hij werk heerlijk

Ja dat heb ik ook. Maar volgens mij is dat geen snel lader ofwel?MrMilco schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:58:
[...]
De oplader die ik er vandaag bij heb ontvangen is een doodgewone 5v 1,8A lader, dus geen snellader
Maar hij werk heerlijkDe Note 2 ligt al heerlijk in de doos te genieten van zijn pensioen
Haha, ja een Note 2 en een LG G4 is wel een heel groot verschil
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Nee, is inderdaad geen snellader.Tammesp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
Ja dat heb ik ook. Maar volgens mij is dat geen snel lader ofwel?
Haha, ja een Note 2 en een LG G4 is wel een heel groot verschil
Opzich kon de note 2 nog best meekomen hoor
Ah? Ik dacht dat het snelladen gewoon via een softwareupdate beschikbaar werd gemaakt?MrMilco schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:58:
[...]
De oplader die ik er vandaag bij heb ontvangen is een doodgewone 5v 1,8A lader, dus geen snellader
De adapter moet het natuurlijk wel ondersteunen en die wordt niet meegeleverd. LG levert er gewoon een standaard oplader bij.Drwho1 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:22:
[...]
Ah? Ik dacht dat het snelladen gewoon via een softwareupdate beschikbaar werd gemaakt?
Hoezo?Brad Pitt schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:09:
Plus buiten dat is de QC implementatie van de G4 borked
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Mijn vragen:
Q: Geeft LG net als Google restore images om de hele phone weer terug te zetten naar FAB of naar een nieuwere versie?
A: Nee
Q: Als je de bootloader unlocked, vervalt dan de garantie?
A: Ja
Ik vind dat gewoon zalig dat je je phone zo schoon kan terugzetten met die images die Google geeft.
Jammer, de LG G4 had wel wat plussen over de (LG) 5X: verwisselbare batterij, SD kaart slot.
Deze images zijn overgens wel te krijgen hoor. Deze worden zogenoemde KDZ bestanden genoemd. http://devtester.ro/projects/lg-firmwares/toro36 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:05:
Q: Geeft LG net als Google restore images om de hele phone weer terug te zetten naar FAB of naar een nieuwere versie?
A: Nee
Ik vind dat gewoon zalig dat je je phone zo schoon kan terugzetten met die images die Google geeft.
Jammer, de LG G4 had wel wat plussen over de (LG) 5X: verwisselbare batterij, SD kaart slot.
[ Voor 14% gewijzigd door GWashington op 23-10-2015 13:07 ]
Ik zit er aan te denken deze telefoon aan te schaffen maar ben een beetje bang door de vele verhalen die aan het begin te lezen waren over het feit dat de telefoon snel warm zou worden. Is dit nog steeds zo of lag dat aan de batch? Ik ben van mijn N5 namelijk gewend dat ie totaal niet warm wordt, maar een vriend van mij heeft een Oneplus One en die vind ik toch snel vervelend warm aanvoelen. maw: ik voel liever geen warmte bij normaal gebruik. Hoe ervaren jullie dit bij de G4?
Bij de G4 is het wel als ik bijv. in de trein zit en ik zit er de hele tijd mee te spelen dat de warmte wel kan oplopen, mogelijk omdat de 4G/3G radios dan veel harder moeten werken. Heb niet het idee dat de prestaties minder worden maar je voelt het wel als je hem daarna in je broekzak doet.
[ Voor 11% gewijzigd door crankthisup op 23-10-2015 16:04 ]
Die KDZ's, kan je die wel vertrouwen dat daar niet meer gerotzooid is?GWashington schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:07:
[...]
Deze images zijn overgens wel te krijgen hoor. Deze worden zogenoemde KDZ bestanden genoemd. http://devtester.ro/projects/lg-firmwares/
Ja, die komen rechtstreeks van de servers van LG. Ook devtester.ro is een gerenormeerde site binnen de LG XDA community.toro36 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:50:
[...]
Die KDZ's, kan je die wel vertrouwen dat daar niet meer gerotzooid is?
En zip versies gelukkig ook beschikbaarKL643 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:21:
Uitrol Android 6 begonnen http://forum.xda-develope...-update-kdz-h815-t3232240
Lees momenteel te veel over brickjes om het aan te durven... Procedure lijkt me pretty straight forward... Maar of er is nog iets niet helemaal lekker, of de users op XDA zijn noobsBrad Pitt schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:50:
[...]
En zip versies gelukkig ook beschikbaar
Jij hem al getest?
Slechts één persoon heeft dat, en da's dus een...Razer schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:47:
Lees momenteel te veel over brickjes om het aan te durven...
...dit dusof de users op XDA zijn noobs
Nee, geen xposed en zo. Draai nog steeds 7HD5.1 3D versie. Doet het prima. Vind het voor nu wel bestJij hem al getest?
Waar kan je dat soort bugs rapporteren bij LG, iemand een idee?
Dan kun je nu langzaam over op 7 HD 7.0Brad Pitt schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:51:
[...]
Nee, geen xposed en zo. Draai nog steeds 7HD5.1 3D versie. Doet het prima. Vind het voor nu wel best
Afhankelijk van taal instelling?RadioKies schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:14:
Waar kan je dat soort bugs rapporteren bij LG, iemand een idee?
Uiteraard al geprobeerd. Meteen weer terug naar 5.1
Hoe bedoel je afhankelijk van taal instellingen?
Raar, sinds de update kan hij toch wel mijn netwerk vinden (g, niet een n router) maar ondanks dat hij verbinding heeft komt niet alles meten binnen. Zoals gisteren heb ik 4 uur lang geen whatsapp/mail binnengekregen tot ik zelf maar eens mijn whatsapp ging bekijken en een bericht verzond (waardoor hij wel internet moest gebruiken). Kreeg toen ineens berichten binnen die binnen die 4 uur verzonden waren naar mij.
Het whatsapp lampje dat blijft knipperen ondanks dat ik geen nieuwe meldingen heb, heb ik nu ook last van.
Hopelijk komt 6.0 snel uit via OTA en zijn die dingen verholpen. Verder blijf ik alsnog blij dat ik de G4 heb en niet de S6 edge
Serieus, hoe wil je FHD series (al een ~3.2gb/afl) of een film op je telefoon zetten zonder extern geheugenkaartje? Heb Google cardboard en dacht even een SBS 3D film erop te kunnen zetten en testen hoe dat zou zijn, dat lukt niet met 32gb intern. evt wel net met 64gb intern als je niet muziek e.d. er al op hebt staan. Of je moet een klein bestand met lage kwaliteit erop plempen, maar wat heb je dan aan je 2k scherm¿
Dat met WhatsApp , heb je dat alleen via WiFi, of ook via 4G? Ziggo is hierin vaak de boosdoenerRadioKies schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:57:
[...]
Hoe bedoel je afhankelijk van taal instellingen?
Raar, sinds de update kan hij toch wel mijn netwerk vinden (g, niet een n router) maar ondanks dat hij verbinding heeft komt niet alles meten binnen. Zoals gisteren heb ik 4 uur lang geen whatsapp/mail binnengekregen tot ik zelf maar eens mijn whatsapp ging bekijken en een bericht verzond (waardoor hij wel internet moest gebruiken). Kreeg toen ineens berichten binnen die binnen die 4 uur verzonden waren naar mij.
Het whatsapp lampje dat blijft knipperen ondanks dat ik geen nieuwe meldingen heb, heb ik nu ook last van.
Hopelijk komt 6.0 snel uit via OTA en zijn die dingen verholpen. Verder blijf ik alsnog blij dat ik de G4 heb en niet de S6 edge![]()
Serieus, hoe wil je FHD series (al een ~3.2gb/afl) of een film op je telefoon zetten zonder extern geheugenkaartje? Heb Google cardboard en dacht even een SBS 3D film erop te kunnen zetten en testen hoe dat zou zijn, dat lukt niet met 32gb intern. evt wel net met 64gb intern als je niet muziek e.d. er al op hebt staan. Of je moet een klein bestand met lage kwaliteit erop plempen, maar wat heb je dan aan je 2k scherm¿
Android 6.0 zal nog wel even op zich laten wachten. Update is in Polen per direct teruggetrokken vanwege 'technische problemen'. Ik vermoed zelf beveiligingsproblemen.. dat krijg je wel een beetje als je de eerste wilt zijn. Hopelijk duurt het niet onndoig langer

Heb nu nog een probleem gevonden sinds de laatste update zet de telefoon de microfoon functie uit als ik een audiokabel verbind. In de auto heb ik zo mijn telefoon met de speakers verbonden en kon ik o.a. hands free bellen. Hij ziet de aux kabel ineens als headset met mic (ik zie een S op zijn zijkant) waardoor de interne microfoon uit wordt gezet.
Volgens Google ben ik niet de enige en is het een detectiefout, echter een andere oplossing dan "stop de kabel er net zo vaak opnieuw in tot hij hem wel normaal pakt" zie ik niet. Iemand een idee?
Vooral bij 11% en lager begint de telefoon de Wifi verbinding kwijt te raken - het blijft wel verbonden alleen er is geen internet verbinding. No joke
Echt vreemd, dus ik pak nu maar standaard de lader erbij wanneer de tel bij 15% aankomt.
[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 27-10-2015 13:50 ]
Serieus? Apart. Hier -gelukkig- geen last van.EN-IS schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:49:
Op het moment dat de batterij onder de 15% begint te komen, valt de Wifi verbinding weg. Meerdere keren getest en zelf een keer naast de modem gaan staan om te kijken of deze weg viel.
Vooral bij 11% en lager begint de telefoon de Wifi verbinding kwijt te raken - het blijft wel verbonden alleen er is geen internet verbinding. No joke![]()
Echt vreemd, dus ik pak nu maar standaard de lader erbij wanneer de tel bij 15% aankomt.
Ja echt. Eerste paar keer dacht ik dat het aan de modem lag, dus alles uitzetten, router herstarten (op alle apparaten in huis ook de wifi uitgezet) en het probleem bleef zich voordoen.Steeffoon schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:50:
[...]
Serieus? Apart. Hier -gelukkig- geen last van.
Toen viel het kwartje, elke keer als die >15% kwam dan begon de verbinding op de tel (Wifi) te haperen (blijft verbonden alleen is er geen internet). Ik merk het niet alleen met SoundCloud en Spotify maar ook met Whatsapp en normaal internet.
Vond het melden waard, ben er 100% zeker van dat het aan de tel ligt. Heb laatste FW -> V10e
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Dat hij niks bij mij deed ondanks de verbinding was wel met een bijna volle batterij (~80%).
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Terecht. Als niet alles werkt, waarom zou je die update dan pushen.
Knock-on code op LP werkt (hier) brak, op de huidige MM rom helemaal niet, hopelijk in de final version eindelijk goed
[ Voor 79% gewijzigd door RadioKies op 28-10-2015 18:52 ]
I see red pixels.
MetalManic schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:24:
Is het geen energie bespaarmodus van de telefoon zelf of een 3rd party app die dit veroorzaakt?
Dit dusRadioKies schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:12:
Ik wilde net zeggen: bij mij doet hij dat ook bij de 15%, maar dan vanwege de lowbatterij modus.
Dat hij niks bij mij deed ondanks de verbinding was wel met een bijna volle batterij (~80%).
Als het in standby was (geen data / internet wordt niet gebruikt) dan begrijp ik het nog wel.
Knock code bedoelde ik, my bad. Die zal in een update vandaag misschien wel worden toegevoegd.wwwhizz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:07:
Ik draai nu een dag MM, met de 7 HD 7.1 ROM. Tot nu toe nog geen problemenknock on doet het ook goed.
Dan nog, zonder xposed is het allemaal één saaie bende, dus wacht nog even
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 28-10-2015 20:06 ]
Wat doe je precies met xposed dan? Ik vond het destijds niet zo spannend..Brad Pitt schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:02:
[...]
Knock code bedoelde ik, my bad. Die zal in een update vandaag misschien wel worden toegevoegd.
Dan nog, zonder xposed is het allemaal één saaie bende, dus wacht nog even
I see red pixels.
Vooral cosmetische dingen, klok en datum in het midden en zo. Plus dingen als long-press Back is switchen tussen de laatste twee actieve apps (gebruik dat continu), niet meer die achterlijke altijd volledig uitgeklapte notificatie balk zodat je bij meer dan twee notificaties ze niet meer uit kan klappen, etc.wwwhizz schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:57:
Wat doe je precies met xposed dan? Ik vond het destijds niet zo spannend..
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Gisteravond een mailtje van PostNL dat er een pakket naar me onderweg is van Dynafixyannickie111 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:36:
[afbeelding]
Ik was net onderweg om boodschappen te doen, een taxichauffeur heeft mij geen voorrang verleend![]()
Het scherm is kapot, het glas, en er is zichtbare schade aan de LCD zelf.
De leren achterkant heeft een deuk en de rand is aan de bovenkant beschadigd.
Ik heb ermee proberen te bellen, hierbij ben ik slecht te verstaan en versta ik de andere ook niet goed. Het scherm gaat tijdens het bellen ook niet meer aan, zodat ik niet meer op kan hangen.
![]()
Nu weer tijdelijk op een One M7, in afwachting van de reparatie of nieuwe telefoon....

Hopelijk vanavond weer terug dus
Nu nog hopen dat de andere partij daadwerkelijk gaat betalen...
En dan doel ik met name op de videocamera natuurlijk!
Of is dit niet mogelijk met de hardware die wij hebben?
Mijn probleem met de camera is overigens nog niet verholpen, hij blijft maar langzaam schieten!
Er is ook geen pijl op te trekken! Dan trek ie de ene na de andere foto en de keer er op moet ik tussen elke foto seconden wachten voor dat hij afdrukt. Lijkt wel of het iets is met de sluitertijd in auto mode!
Iemand een oplossing? Factory reset soms of zal dat niet veel helpen?
Mijn huidige telefoon heeft savonds nog 50% over, en ik vind het leuk om die marge te hebben (als je eens bij de dokter in de wachtzaal intensiever begint te surfen ofzo ...))
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Momenteel heb ik een LG G2. De koreaanse variant (want micro-sd slot). na lang research kom ik toch op de LG G4 uit, want:
Erg goede camera (belangrijk voor mij)
Redelijke accuduur
Updates lijken goed (MM6.0 aangekondigd)
Verwisselbare SD kaart (al mijn camera's, video en DSLR, werken met micro-sd)
Alleen zit ik wat met het volgende. Mijn huidige LG G2 kan enkel met Custom Roms draaien. Probleem is: dat kreng heeft erg veel last van spontane soft-reboots, waarbij die ook nog eens alle wifi-wachtwoorden verliest. En hoe langer een rom draait, hoe vaker die dat heeft.
Is de LG G4 wat stabiel met de stock rom? ik ben wel even uit-gecustomd na dit avontuur. Is de stock-os goed stabiel, en is de accuduur wat oke? (deze LG G2 kostte ook maar 150 euro vorig jaar, dus niet heel vreemd dat die niet top werkt misschien)
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 30-10-2015 09:17 ]
Heb hier nog nooit een soft-reboot gehad, dus het zit wat die stabiliteit volgens mij wel goed. Accuduur is mijn inziens prima, en ben ook erg blij met de verwisselbare accu voor de keren dat ik er extreem veel gebruik van maak zoals in het vliegtuig oid. Maar dit is alleen nodig als ik hem echt extreem veel gebruik voor normaal gebruik is de accu duur prima met een SoT van rond de 4-4.5 uur.Waah schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:16:
Alleen zit ik wat met het volgende. Mijn huidige LG G2 kan enkel met Custom Roms draaien. Probleem is: dat kreng heeft erg veel last van spontane soft-reboots, waarbij die ook nog eens alle wifi-wachtwoorden verliest. En hoe langer een rom draait, hoe vaker die dat heeft.
Is de LG G4 wat stabiel met de stock rom? ik ben wel even uit-gecustomd na dit avontuur. Is de stock-os goed stabiel, en is de accuduur wat oke? (deze LG G2 kostte ook maar 150 euro vorig jaar, dus niet heel vreemd dat die niet top werkt misschien)
De accuduur bevalt mij prima. Bij zware apps/games, als hij intensief gebruikt wordt en er veel functies actief zijn, wil de accu nog wel eens redelijk hard gaan. Maar bij normaal gebruik, zeker tijdens idle, is de accuduur super.spoonman schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:59:
Ik twijfel al effe om deze telefoon te kopen (de bruine lederen versie, uiteraard). Hoe valt de accuduur nu eigenlijk mee in de praktijk? Ik speel nooit games op mijn telefoon, en de gps gebruiken doe ik af en toe als ik in de stad mijn weg zoek. Wel zit ik per dag gemakkelijk een uurtje te surfen/facebooken op mijn telefoon.
Mijn huidige telefoon heeft savonds nog 50% over, en ik vind het leuk om die marge te hebben (als je eens bij de dokter in de wachtzaal intensiever begint te surfen ofzo ...))
Je kunt met een gerust hart je telefoon opladen voor het slapen, dan loskoppelen, en wakker worden met een batterij van 100%.
Da's gewoon de standaard 100-99 procent accu "bug" van de G3/G4 en zegt niéts over de idle drainyannickie111 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:39:
[...]
Je kunt met een gerust hart je telefoon opladen voor het slapen, dan loskoppelen, en wakker worden met een batterij van 100%.
Ook bij lagere accupercentages vind ik de idle drain erg netjes.Brad Pitt schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:43:
[...]
Da's gewoon de standaard 100-99 procent accu "bug" van de G3/G4 en zegt niéts over de idle drain
(Misschien was ik wel gewoon te slecht gewend hoor, een HTC One M7 die zowat half leeg liep in een nachtje slapen.)
Jawel maar dit wordt elke keer aangehaald als zijnde "bewijs" voor een goede lage drain maar het is geheel nietszeggend. Je kan ook soms gewoon een kwartier spelen met je mobiel voordat ie dropt.yannickie111 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:45:
Ook bij lagere accupercentages vind ik de idle drain erg netjes.
Gaan slapen op 5 procent en wakker worden op 5 procent lijkt mij netjes, maar da's (met data aan) onmogelijk.
Hm ik weet wel dat veel toestellen ( niet alleen LG ) een energie besparende functie hebben die dit doet.EN-IS schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:49:
Op het moment dat de batterij onder de 15% begint te komen, valt de Wifi verbinding weg. Meerdere keren getest en zelf een keer naast de modem gaan staan om te kijken of deze weg viel.
Vooral bij 11% en lager begint de telefoon de Wifi verbinding kwijt te raken - het blijft wel verbonden alleen er is geen internet verbinding. No joke![]()
Wordt bij jou toevallig de energie besparing ingeschakeld vanaf een laag accu nivo?
Bijv op een Samsung van mij schakelt die de wifi uit vanaf 10%, en schakelt het automatische in wanneer ik het toestel gebruik ( dan zie je hem van 4g naar wifi switchen ), ik vind het niet erg aangezien ik een redelijk data bundel heb, maar indien ik wil kan ik dat wel uitzetten.
Bij jou lijkt echter dat switchen niet lekker te werken, ik zou eens kijken bij je energie instellingen of daar iets over de wifi erbij staat en anders eens fabrieksinstellingen. ( dit laatste zou ik echt als ultimatum doen, eerst even goed de instellingen nakieken voor dit )
Ik weet niet hoe ik het moet oplossen, dus denk dat ik de telefoon maandag terug ha sturen
Je kan zeker niet simpel downgraden naar V10b die nog wel gewoon zonder problemen werkte. Bij de update center staat iig dat na updaten je niet terug kan keren.
@Waah,
Batterijduur is echt prima, zeker voor wat jij wilt doen. Ik gebruik ongeveer ~3uur per dag gmaps navigatie met gps en tegelijkertijd op de achtergrond flitsmeister en muziek. Daarnaast whatsapp ik waarbij ook de nodige plaatjes heen en weer worden geappt, zoek ik soms wat op of browse ik naar iets en gebruik ik gmail veel. Tussen half 7 en 7 uur gaat hij van de lader en 's avonds (tussen 22.00 en 24.00) gaat hij op de lader als ik ga slapen en heeft hij een 15% tot 25% nog aan batterij.
Heb vandaag niet veel gmaps aangehad (iets van 15 a 20 minuten totaal), wel de rest gewoon gebruikt en op de terugreis 15minuten youtube op 4G aangehad om naar iets te luisteren. heb nu 56% over. Verschil verder is wel dat ik vandaag voor het eerst overdag wifi aan had ipv 4G.
Wellicht door middel van het flashen van een oude(re) KDZ file met behulp van de "LG Flash Tool 2014".RadioKies schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:28:
Je kan zeker niet simpel downgraden naar V10b die nog wel gewoon zonder problemen werkte. Bij de update center staat iig dat na updaten je niet terug kan keren.
Guide staat hier: http://devtester.ro/projects/lg-firmwares/install.php
De KDZs kun je hier of hier vinden.
Echter heb ik dit nog nooit geprobeerd dus weet ik niet zeker of het werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door GWashington op 30-10-2015 21:55 ]
Met een werkende sim kaart erin lijkt het nu te werkeniscara schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:11:
Zonet mijn g4 binnengekregen. Maar ben er al klaar mee. De Wi-Fi werkt totaal niet. Taal op NL gezet en op UK. Harde reset geprobeerd. De Wi-Fi staat op kanaal 6, dat moet toch niet te hoog zijn. Ja ik heb Ziggo, maar als alle andere apparaten hier thuis wel werken dan kan dat niet het probleem zijn.
Ik weet niet hoe ik het moet oplossen, dus denk dat ik de telefoon maandag terug ha sturen
Finally mijn telefoon terug van Dynafix. Ondanks dat het extreem duidelijk in de opdracht stond en ik er 5 keer nadrukkelijk naar heb gevraagd, hebben ze de achterkant niet vervangen.yannickie111 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:42:
[...]
Gisteravond een mailtje van PostNL dat er een pakket naar me onderweg is van Dynafix![]()
Hopelijk vanavond weer terug dusSchade: ruim 335 euro...
Nu nog hopen dat de andere partij daadwerkelijk gaat betalen...
335 euro is er versleuteld aan het ding, en nog steeds niet 100%.
Maandag maar weer bellen (met t-mobile en met de andere partij)....

Edit: ik meen dat iemand hier laatst een linkje plaatste naar V&A van een bruin leren achterkant die hij over had. Mocht de adverteerder dit lezen, let me know
[ Voor 12% gewijzigd door yannickie111 op 31-10-2015 22:48 ]
Dat was ikyannickie111 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:47:
[...]
Edit: ik meen dat iemand hier laatst een linkje plaatste naar V&A van een bruin leren achterkant die hij over had. Mocht de adverteerder dit lezen, let me knowIk heb dus mogelijk interesse
Dat zou wel extreem slordig zijn. Maar wat zie je dan door dat 'gat' gewoon de interne componenten van de telefoon dan ofzo?MetalManic schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:43:
Heel vaag. Ik gebruik m'n koptelefoon zelden. Gisteravond wilde ik dat wel doen. Mn telefoon pakte de jack echter niet. Vanmorgen eens goed gekeken en de koptelefooningang is echter gewoon een gat. Er zit niets in. Niet gek dat ie de jack niet pakt. Ik snap er helemaal niets van. Enige tijd geleden is het scherm vervangen. Ik denk dat ze daarbij 'vergeten' zijn de jack ingang terug te plaatsen. Ik kan niets anders bedenken.
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic