Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
dave1972 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:47:
F heuuuuuuul wat anders, wisten jullie trouwens dat bij de laatste beta versie van WA de middelvinger is geactiveerd ? https://www.dropbox.com/s...8-450618-minAPI7.apk?dl=0 hier de link van de laatste beta versie van WA

EXCUUS VOOR OFFTOPIC
Je kunt hem ook gewoon van de whatsapp site halen. Om een of andere reden is whatsapp altijd erg langzaam met het uitrollen naar de store.

In de laatste versie zit trouwens ook de mogelijkheid om een backup te maken van al je chats naar google drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
dave1972 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:02:
Ligt het aan mij of is die laatste build een stuk beter ? V10d .... wel relaxed dat slomo nu in de camera settings zit :D
Heb je die update OTA/Bridge ontvangen of zelf handmatig geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Franco10 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Heb je die update OTA/Bridge ontvangen of zelf handmatig geflashed?
Handmatig geflashed:)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
GWashington schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:20:
[...]

Je kunt hem ook gewoon van de whatsapp site halen. Om een of andere reden is whatsapp altijd erg langzaam met het uitrollen naar de store.

In de laatste versie zit trouwens ook de mogelijkheid om een backup te maken van al je chats naar google drive.
Waar vind ik die mogelijkheid?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
dave1972 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:23:
[...]
Waar vind ik die mogelijkheid?
Gewoon www.whatsapp.com/android.

Plus gebruik multiquote, please.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 19:30
Heb je een linkje?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ik doelde op de backup van google drive in wa &#
128522;

Voor t draadje van de update http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3173858 wel f draadje goed doorlezen.

[ Voor 19% gewijzigd door dave1972 op 09-08-2015 23:21 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
dave1972 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:18:
[...]

Ik doelde op de backup van google drive in wa &#
128522;

Voor t draadje van de update http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3173858 wel f draadje goed doorlezen.
Settings -> Chats and Calls -> Chat Backup

Afbeeldingslocatie: http://d.pr/i/12Ws0+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ik zie die optie bij mij dus nergens....

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Als ik bij mij op backup druk dan wordt hij gewoon nog steeds lokaal opgeslagen en zie dus totaal die optie van googledrive niet ondanks dat ik jou link tig keer heb doorgeken....het is er bij mij simpelweg niet. Misschien komt t door mijn wa versie, dat het er daar weer uit is gesloopt. Ik draai de 228 versie.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dave1972 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:04:
[...]
het is er bij mij simpelweg niet. Misschien komt t door mijn wa versie, dat het er daar weer uit is gesloopt. Ik draai de 228 versie.
http://gadgets.ndtv.com/a...rive-backup-option-719334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
dave1972 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Als ik bij mij op backup druk dan wordt hij gewoon nog steeds lokaal opgeslagen en zie dus totaal die optie van googledrive niet ondanks dat ik jou link tig keer heb doorgeken....het is er bij mij simpelweg niet. Misschien komt t door mijn wa versie, dat het er daar weer uit is gesloopt. Ik draai de 228 versie.
Nee het zit in de 228 versie, draai die namelijk ook. Misschien is het iets dat zij server side kunnen aan en uit zetten, soort A/B testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

GWashington schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Nee het zit in de 228 versie, draai die namelijk ook. Misschien is het iets dat zij server side kunnen aan en uit zetten, soort A/B testing.
Er is een apart topic voor WhatsApp hier in GoT ;)
Google Drive integratie is inderdaad server-side.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 20:07
dave1972 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:02:
Ligt het aan mij of is die laatste build een stuk beter ? V10d .... wel relaxed dat slomo nu in de camera settings zit :D
Ik heb nog steeds v10b. Komt v10d ota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
remmstein schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:50:
[...]

Ik heb nog steeds v10b. Komt v10d ota?
Ja, alleen lopen wij als nederland volgens mij flink achter. Het zal dus misschien nog wel even duren maar hij komt er wel.

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Als ik op mijn werk op Gmail (heb prive geen gmail) inlog, zie ik dat "ingelogd blijven" steevast is aangevinkt en moet ik deze helaas altijd uitschakelen. Want ik wil zelf wachtwoord intikken.

Net voor het eerst ingelogd op Google+ op LG G4. Daar zie ik soortgelijke layout. Maar opvallend is dat nergens af te vinken is dat het ingevoerde wachtwoord niet opgeslagen mag worden. Na het uitloggen kwam ik later weer in de account van Google+ en spontaan werd ik ingelogd zonder wachtwoord in te voeren. :(

Dat wil ik helemaal niet. Ligt het aan Google zelf of aan LG G4? Ik heb zelfs van de apps de cache leeggemaakt via Instellingen - Smart Cleaning - Tijdelijke bestanden... de cache van apps verwijderd. Maar dat helpt niet. Google helppagina's rept met geen enkel woord over hoe je de opgeslagen wachtwoord kunt verwijderen.

Kan iemand mij helpen om dit te verwijderen? Want zoals eerder gezegd, wil ik altijd voor elke inlog zelf mijn wachtwoord invullen. Gemak dient niet alleen de mens, maar ook de kwaadwilligen. }:|

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nevil schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 00:32:
Als ik op mijn werk op Gmail (heb prive geen gmail) inlog, zie ik dat "ingelogd blijven" steevast is aangevinkt en moet ik deze helaas altijd uitschakelen. Want ik wil zelf wachtwoord intikken.

Net voor het eerst ingelogd op Google+ op LG G4. Daar zie ik soortgelijke layout. Maar opvallend is dat nergens af te vinken is dat het ingevoerde wachtwoord niet opgeslagen mag worden. Na het uitloggen kwam ik later weer in de account van Google+ en spontaan werd ik ingelogd zonder wachtwoord in te voeren. :(

Dat wil ik helemaal niet. Ligt het aan Google zelf of aan LG G4? Ik heb zelfs van de apps de cache leeggemaakt via Instellingen - Smart Cleaning - Tijdelijke bestanden... de cache van apps verwijderd. Maar dat helpt niet. Google helppagina's rept met geen enkel woord over hoe je de opgeslagen wachtwoord kunt verwijderen.

Kan iemand mij helpen om dit te verwijderen? Want zoals eerder gezegd, wil ik altijd voor elke inlog zelf mijn wachtwoord invullen. Gemak dient niet alleen de mens, maar ook de kwaadwilligen. }:|
Volgens mij kan dat niet. Dat ligt aan Android, omdat je inlogt op je toestel met je Gmail account. Dat account pakt hij vervolgens automatisch. Met apps als Hexlock kan je wel een app individueel vergrendelen met een wachtwoord. Misschien is dat een optie voor extra veiligheid?

• Nevil
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:18:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Dat ligt aan Android, omdat je inlogt op je toestel met je Gmail account. Dat account pakt hij vervolgens automatisch. Met apps als Hexlock kan je wel een app individueel vergrendelen met een wachtwoord. Misschien is dat een optie voor extra veiligheid?
Ok, mijn toestel is dus de sleutel tot Google c.s. Het wachtwoord heb ik eigenlijk alleen nodig als ik van een accountvreemd apparaat inlog. Duidelijk! d:)b

Ik zal mij eens verdiepen in HexLock en andere soortgelijke apps. Het fenomeen Android begin ik al aardig door te gronden. Nog niet alle geheimen zijn ontrafeld, maar dat komt vast wel. ;)

Dank Steeffoon voor je info! :)

• GWashington
Hoe is bij jullie de performance van Chrome? Hier zorgt het gebruik daar van onherroepelijk voor ontiegelijk lag. Firefox ofzo heeft hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 23:40
GWashington schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:13:
Hoe is bij jullie de performance van Chrome? Hier zorgt het gebruik daar van onherroepelijk voor ontiegelijk lag. Firefox ofzo heeft hier geen last van.
Ik had hetzelfde. Met chrome en de stock browser. Het leek iets beter te gaan in Opera/Firefox. Toch was ik over de linie eigenlijk gewoon niet te spreken kwa performance op de LG G4 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 09:26
Wouter lucassen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:21:
[...]

Ik had hetzelfde. Met chrome en de stock browser. Het leek iets beter te gaan in Opera/Firefox. Toch was ik over de linie eigenlijk gewoon niet te spreken kwa performance op de LG G4 helaas.
Mijn vorige Lumia 930 was niet sneller, wel vloeiender. Daarom hoop ik dat het met een update hier en daar gewoon vloeiender wordt. Qua snelheid is het in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
GWashington schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:13:
1 dag gebruikt en daarna eraf gegooid (altijd een voorkeur gehad voor Chrome, op al mijn andere apparaturen gebruik ik het ook), was namelijk traag en log. Stock browser doet het erg goed. :)

[ Voor 12% gewijzigd door EN-IS op 14-08-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de LG g4..
Ik krijg alleen mijn wifi niet in beeld.
Als ik mijn wifi handmatig toevoeg dan kom ik in de beschikbare lijst terecht en gebeurd er verder niks.

Iemand enig idee???
Op andere telefoons is de wifi wel gewoon te zien..

Groet sannemieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:24:
Als ik mijn wifi handmatig toevoeg dan kom ik in de beschikbare lijst terecht en gebeurd er verder niks.

Iemand enig idee???

Groet sannemieke
Opnieuw opstarten mag nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Hard Reset ?

Iemand enig idee???

Groet sannemieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Xposed werkt op mijn LG G4 hij is nu aan het booten !!

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Voor Nederlandse toestellen is via LG Bridge software versie H81510C vanaf vanmorgen beschikbaar :)

OTA duurt meestal weekje langer, dus als je wilt wachten op de OTA duurt het nog even.

[ Voor 31% gewijzigd door Razer op 17-08-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Eindelijk, V10C is top! Gevoeligheid van het touchscreen is veel beter nu, Knock code werkt beter vanuit standby en hij is overall ook wat snappier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas als laatste mogelijkheid,deze harde reset.
En als dit ook niet werkt.... terug naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Nog een leuke tip: je kunt de animatiesnelheid verdubbelen, waardoor je toestel veel sneller aanvoelt:
1. Zet de developers-options aan (tap 7 keer op Build number: Settings -> About Phone -> Software info -> Build number)
2. Settings -> Developer options, onder Drawing, zet Window animation scale, Transition animation scale en Animator duration scale op .5x.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja, en op nul is 'ie nóg sneller d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stagefright vulnerability is niet opgelost in v. 10c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:13:
De stagefright vulnerability is niet opgelost in v. 10c
Dat is bekend. Meeste gefixte firmwares zijn nog vulnerable. Daarom komt er asap wéér een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Merken jullie naast de gebruikelijke placebo effecten veranderingen met de nieuwe firmware? Het zou best kunnen zijn dat ze wat hebben gedaan aan de touch gevoeligheid oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

Iemand enig idee???

Groet sannemieke
Modem/Router resetten wil ook wel eens helpen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Als je hem via LG Bridge installeert, ben je dan alles kwijt (want daar dreigt het programma wel mee, met een melding) of is het in principe hetzelfde als OTA waardoor je gewoon verder kan gaan waar je bent gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Steeffoon schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:44:
Als je hem via LG Bridge installeert, ben je dan alles kwijt (want daar dreigt het programma wel mee, met een melding) of is het in principe hetzelfde als OTA waardoor je gewoon verder kan gaan waar je bent gebleven?
Alles blijft behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Net ota binnengekomen voor v10C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier zojuist de V10c update OTA binnengekregen. Zitten wel nog meer nieuwe dingen in dan wat de changelog zegt. Zoals slo-mo functie

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qSzjfqq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 17:36
Na de laatste update werkt mirrorlink niet meer.
Hij stopt steeds met werken.

Iemand anders ook dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Grote software-update voor LG G4, versie V10c

aanvulling: Stagefright-lek is hiermee nog niet verholpen!

Moet een nieuwe bril kopen. Was hier al aangekondigd.... |:( }:|

[ Voor 34% gewijzigd door Nevil op 18-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Heb de update vandaag gekregen . maar de slowmotion optie had hij al langer in de opties staan. niet?
En is Stagefright-bug niet gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
V10C had ik al een paar weken via xda.. Weinig nieuws hoor.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
wwwhizz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:14:
V10C had ik al een paar weken via xda.. Weinig nieuws hoor.
Heb je root? Ik ben er namelijk nog niet achter, en daarom mijn vraag ook hier, hoe ik met mijn root (sinds een week nu) kan updaten tot de laatste fw/update?

Ik wordt op XDA er niet echt wijzer op, ze zeggen kan niet, de ander zegt kan wel, dan wel root kwijt, dan weer niet en uberhaupt zou ik niet weten hoe je handmatig (als dat van toepassing is in geval van root) zou moeten updaten :z

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 18-08-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nee, Slomo functie zat er nog niet in. Ik merk wel dat het touchscreen veel beter reageert na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Slow motion zat er uiteraard wel in, maar dan gewoon op een andere plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Deze ervaring wil ik jullie niet onthouden:

Sinds enige tijd heb ik app Here (van Nokia; inmiddels verkocht aan duitse autobouwers).

Het werkt prima: gps, kompas, etc. Maar als het op de dashbord in mijn auto staat, wijkt de riching ca. 45° af naar rechts. Alsof ik bijna zijwaarts op de weg rijd. Ik gebruik in dit geval Here niet als TomTom van A naar B. Maar gewoon waar ik op dat moment ben. Maak ik het los van de dashbord, dan keert het langzaam terug in de correcte richting. Dus elektronica aan boord heeft grote invloed op de smartphone/kompas. Dus GPS ok; kompas niet ok.

Soms vraagt de kompas om een zwaaibeweging te maken in een 8-vorm. En trilt het als het geijkt is. Dat moest ik wel wat vaker toepassen. Of dit normaal is?

En ik weet niet eens of zijwaartste positie te corrigeren valt? Bv. de richting van de smartphone (die wijst inmers in de rijrichting) aanhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Nevil schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:17:

Sinds enige tijd heb ik app Here (van Nokia; inmiddels verkocht aan duitse autobouwers).

Het werkt prima: gps, kompas, etc. Maar als het op de dashbord in mijn auto staat, wijkt de riching ca. 45° af naar rechts. Alsof ik bijna zijwaarts op de weg rijd. Ik gebruik in dit geval Here niet als TomTom van A naar B. Maar gewoon waar ik op dat moment ben. Maak ik het los van de dashbord, dan keert het langzaam terug in de correcte richting. Dus elektronica aan boord heeft grote invloed op de smartphone/kompas. Dus GPS ok; kompas niet ok.

Soms vraagt de kompas om een zwaaibeweging te maken in een 8-vorm. En trilt het als het geijkt is. Dat moest ik wel wat vaker toepassen. Of dit normaal is?

En ik weet niet eens of zijwaartste positie te corrigeren valt? Bv. de richting van de smartphone (die wijst inmers in de rijrichting) aanhouden...
Heb ik ook weleens last van. Niet op het moment dat ik een route volg van A naar B, dan klopt het pijltje altijd, maar op het moment dat ik geen route volg en hij gewoon op de kaart aangeeft waar ik ben. De punt staat 45 graden naar links. Dit is niet altijd zo, voorlopig nog geen conclussie kunnen vinden waarom het soms wel en soms niet zo is.

Kompas instellen middels 8 vorm heb ik pas 1x meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Nevil schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:17:

Zelfs bij een afgekloven appel moet dit:
http://www.appletips.nl/het-kompas-van-de-iphone-kalibreren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Ik heb die ontwikkelingsopties aangezet met de methode zoals iemand hierboven omschreef. Als ik dit niet meer nodig heb. Is deze menu optie ook te verbergen? Of is deze optie dan alleen maar uit te schalen in het menu zelf en niet verbergen?

Na de 10C opdate staat de optie er gewoon nog netjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
EN-IS schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:57:
[...]

Heb je root? Ik ben er namelijk nog niet achter, en daarom mijn vraag ook hier, hoe ik met mijn root (sinds een week nu) kan updaten tot de laatste fw/update?

Ik wordt op XDA er niet echt wijzer op, ze zeggen kan niet, de ander zegt kan wel, dan wel root kwijt, dan weer niet en uberhaupt zou ik niet weten hoe je handmatig (als dat van toepassing is in geval van root) zou moeten updaten :z
Jup, ik heb root.

Ik heb dus via de officiële weg mijn bootloader unlocked.
Dan kun je via je PC met fastboot er TWRP (https://dl.twrp.me/h815/) op krijgen; en daar naar toe booten. Zolang je daar kunt komen kun je altijd weer root krijgen door supersu te flashen (met TWRP).

Met TWRP kun je deze er gewoon op flashen: http://forum.xda-develope...0c-stock-rom-kdz-t3141866 (LG-H81510C-Flashable.System.Boot.zip)

Vervolgens (voor reboot) nogmaals supersu flashen om je root te restoren.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Seaofregrets schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:33:
Ik heb die ontwikkelingsopties aangezet met de methode zoals iemand hierboven omschreef. Als ik dit niet meer nodig heb. Is deze menu optie ook te verbergen? Of is deze optie dan alleen maar uit te schalen in het menu zelf en niet verbergen?

Na de 10C opdate staat de optie er gewoon nog netjes bij.
Je kunt de Developer options uitzetten in het Developer options menu (switch rechtsboven), maar dan zet hij alle waardes weer terug op default. Je kunt niet de wijzigingen behouden en het menu weer wegmaken.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
wwwhizz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:00:
Jup, ik heb root.

Ik heb dus via de officiële weg mijn bootloader unlocked.
Dan kun je via je PC met fastboot er TWRP (https://dl.twrp.me/h815/) op krijgen; en daar naar toe booten. Zolang je daar kunt komen kun je altijd weer root krijgen door supersu te flashen (met TWRP).

Met TWRP kun je deze er gewoon op flashen: http://forum.xda-develope...0c-stock-rom-kdz-t3141866 (LG-H81510C-Flashable.System.Boot.zip)

Vervolgens (voor reboot) nogmaals supersu flashen om je root te restoren.
He bedankt! Dit is mij geheel duidelijk, ik kan dus niet updaten, heb namelijk root alleen is mijn bootloader locked. Die wil ik ook graag houden ivm garantie. Dan maar een volledige herstel/clean install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-08 15:50
Ik heb vorige week m'n G4 ontvangen van vodafone en kwam r zondag helaas achter dat ik ook last heb van de strepen in de coating van het scherm, heb 'm gisteren teruggestuurd (kan helaas niet omruilen in een vodafone winkel...) Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe heb..
Los van dit probleempje vind ik het verder een fijne telefoon en toch wel een behoorlijke upgrade van m'n Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
bartinlog schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:57:
Ik heb vorige week m'n G4 ontvangen van vodafone en kwam r zondag helaas achter dat ik ook last heb van de strepen in de coating van het scherm, heb 'm gisteren teruggestuurd (kan helaas niet omruilen in een vodafone winkel...) Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe heb..
Los van dit probleempje vind ik het verder een fijne telefoon en toch wel een behoorlijke upgrade van m'n Nexus 5
Waarom niet omruilen? Je komt binnen een zeer kort tijdsbestek terug. Dit is gewoon een algemeen bekende fabricage fout. Ze dienen jou gewoon een nieuw toestel te geven en de oude retour te nemen. Ze moeten het maar zelf verder uitzoeken met hun leverancier/fabrikant. Dat is jou zaak niet.

Mijn collega had een Sony Z3 compact. Na 1 week, zonder enige valpartij ineens een barst in het scherm. Geen ster maar alleen een barst. Mediamarkt heeft haar gewoon netjes een nieuwe meegegeven en de oude retour genomen. Zo hoort het, niet wat jij nu meemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
Dat was exact mijn reactie, maar omdat ik de telefoon telefonisch (kreeg extra korting) besteld heb, kan je 'm alleen maar terugsturen... Ik vind het ook niet kunnen, maar je krijgt geen andere keus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Dank voor de achtergrondinfo, Knakworst. Nu begrijp ik het stukken beter. d:)b

Ook dank aan Seaofregrets. Ik ben dus niet de enige met dit euvel.

• Seaofregrets
bartinlog schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:41:
Dat was exact mijn reactie, maar omdat ik de telefoon telefonisch (kreeg extra korting) besteld heb, kan je 'm alleen maar terugsturen... Ik vind het ook niet kunnen, maar je krijgt geen andere keus..
Dat jij telefonisch besteld met extra korting, betekent voor mij zeker niet dat ineens het recht op een fatsoenlijk product zonder productiefouten verloren gaat middels het omruilen voor een correcte telefoon. Zulk soort discussies vind ik heerlijk om te voeren en win ik tot nu toe altijd :)

Wel klote voor je, hopelijk op korte termijn een goed werkende LG.

• Seaofregrets
Trouwens. Tegen misschien beter weten in, aangezien maar weinigen het zullen gebruiken. Heeft er iemand ervaring met LG Health? Het registeren van je stappen en eventueel routes.

Alle individuele acties kloppen eigenlijk prima. Alleen de totaalsom van de stappenteller gaat bij het loggen van activiteiten echt totaal scheef lopen. Er klopt niets meer van. Het aantal stappen wordt echt veels te hoog weergegeven.

Vanmorgen +/- 1000 stappen honden uitlaten. Daarna fietsen naar werk, omgerekend 9333 stappen. Er zou dus ongeeer 10500 stappen tot 11000 moeten staan met nog wat extra skleine tukjes lopen.

Er staat echter 16.000 afgerond.

Zonder tracken en alleen tellen dan klopt het prima. Ga je tracken erbij dan klopt de optelsom totaal niet meer en loopt het 50% tot wel ruim 100% scheef.

• Intuos
  • Laatst online: 04-07-2024
Heeft er iemand eigenlijk ervaring met een Casebase tempered glass screen protector in combinatie met een Spigen neo Hybrid case? Ik vraag me namelijk af of ze op elkaar aansluiten.

• bartinlog
Seaofregrets schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:55:
[...]

Dat jij telefonisch besteld met extra korting, betekent voor mij zeker niet dat ineens het recht op een fatsoenlijk product zonder productiefouten verloren gaat middels het omruilen voor een correcte telefoon. Zulk soort discussies vind ik heerlijk om te voeren en win ik tot nu toe altijd :)

Wel klote voor je, hopelijk op korte termijn een goed werkende LG.
Ik bedoelde dat ik spijt had dat ik telefonisch besteld heb en dat ik door deze ervaring ook niemand aanraad om hetzelfde te doen ;-)
Als je in de winkel koopt, mag je 'm in de winkel omruilen.
Als je via internet of telefonisch besteld, moet je 'm terugsturen (dit was mij niet verteld)
Ik heb hier zeker 5x over gebeld en het erge is dat de 'klantenservice' zelf ook maar wat zegt, eerst werd ik naar de winkel gestuurd en zou ik daar de telefoon om kunnen ruilen (!!!!) wat dus niet kon...
Daarna werd me beloofd dat zodra ik de telefoon verstuurd had er een nieuwe verstuurd zou worden, dit is ook niet het geval.
Nu heb ik 'm dus op moeten sturen naar Dynafix (daar mag je heen bellen voor 45 cent per minuut) en het is nu maar afwachten, een zeer slechte zaak en ik zal nog een officiele klacht indienen bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik merk nu pas dat met de nieuwe update hij niet meer van die lelijke oranje balken krijgt in spaarstand maar een icoontje, goede toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Franco10 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:31:
Ik merk nu pas dat met de nieuwe update hij niet meer van die lelijke oranje balken krijgt in spaarstand maar een icoontje, goede toevoeging.
Oh, eindelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
LG G4 wordt waarschijnlijk pas in 1e kwartaal van 2016 bijgewerkt naar Android M volgens Androidplanet (peildatum 21-08-2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Heb m'n G4 beplakt met carbon stickers. Aanradertje, ziet er erg goed uit met de 'gouden' knoppen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Straks maar eens de F versie flashen.....eens kijken of dat nog verbeteringen met zich mee brengt :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanochtend de G4 in t goud in m'n bezit.

Ben zeer positief te spreken over het toestel, alleen zit ik wel met wat dingen.
Als ik foto's wil maken in bijv. snapchat, instagram of eigenlijk elke app wat niet de standaard foto app is, dan merk ik dat de foto's ontzettend geel worden. Als ik dan het toestel even beweeg worden de normale kleuren weer weergegeven. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Verder heb ik in de instellingen het toetsgeluid uitgezet maar blijf ik wel de toetsen horen. Dit is met het google keyboard.

Hebben jullie nog tips hoe ik meer uit m'n G4 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:34:
Sinds vanochtend de G4 in t goud in m'n bezit.

Ben zeer positief te spreken over het toestel, alleen zit ik wel met wat dingen.
Als ik foto's wil maken in bijv. snapchat, instagram of eigenlijk elke app wat niet de standaard foto app is, dan merk ik dat de foto's ontzettend geel worden. Als ik dan het toestel even beweeg worden de normale kleuren weer weergegeven. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Verder heb ik in de instellingen het toetsgeluid uitgezet maar blijf ik wel de toetsen horen. Dit is met het google keyboard.

Hebben jullie nog tips hoe ik meer uit m'n G4 kan krijgen?
Heb je het ook echt bij het Google toetsenbord uit staan?
Settings -> Language & input -> Google Keyboard -> Preferences -> Sound on keypress
Zo dus: https://goo.gl/photos/x9ezU6CqEUyA7L899

Dat van die foto's klinkt een beetje gek, factory reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GWashington schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Heb je het ook echt bij het Google toetsenbord uit staan?
Settings -> Language & input -> Google Keyboard -> Preferences -> Sound on keypress
Zo dus: https://goo.gl/photos/x9ezU6CqEUyA7L899

Dat van die foto's klinkt een beetje gek, factory reset al geprobeerd?
Heb het probleem met het toetsenbord gefixt!

Factory reset heb ik nog niet geprobeerd, als het aanhoudt zal ik even kijken of ik voorbeelden hier ff kan uploaden.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Kan bij een tmobile abbo voor 29 euro per maand een LG G4 krijgen. Ziet er erg interessant uit. Ik heb de reviews gelezen maar de batterijduur wordt overal als slecht betiteld. Hoe zijn de ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Meestal zo rond de 4 uur SoT verdeelt over twee dagen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Gisteren kreeg ik na dik 5 weken eindelijk uitsluitsel van mijn inboedelverzekering over mijn gebroken scherm. Ik mag hem tot 299 euro laten maken :-) Dat ga ik zo direct maar laten doen :-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

FrankoNL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:42:
Kan bij een tmobile abbo voor 29 euro per maand een LG G4 krijgen. Ziet er erg interessant uit. Ik heb de reviews gelezen maar de batterijduur wordt overal als slecht betiteld. Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Bij intensief gebruik haal ik het einde van de dag nog. Zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Hier ook meestal rond de 4 uur SOT. Laad mijn telefoon eigenlijk zelden op, wissel meestal gewoon 's avonds van batterij.
Einde van de dag moet je wel kunnen halen mits je niet de hele dag spelletjes speelt of de GPS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Hoe kan je controleren of de reparateur een origineel scherm of een replica heeft geplaatst?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
MetalManic schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:25:
Hoe kan je controleren of de reparateur een origineel scherm of een replica heeft geplaatst?
Bij een iphone of Samsung zou ik mij daar nog enigszins zorgen om maken. Bij de LG een stuk minder. Je vervangt niet alleen je scherm maar het grootste deel van je behuizing en scherm. Volgens mij is de replica markt daarin erg beperkt.

Laat ze het maar netjes bevestigen in de offerte/factuur.

Mijn scherm is vervangen. Qua functionaliteit en kleur en behuizing is hij exact hetzelfde als mijn originele. Geen idee hoe je het echter controleert.

Wij op ons werk hebben al meerdere keren iphones gekregen via Vodafone die echt geen orgineel scherm bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Heb mn LG weer ingeruild voor een Nexus 6..... Ik zeg heerlijk weer me zelf helemaal wezenloos flashen hahaha heren bedankt voor jullie hulp hier :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartinlog schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Nu heb ik 'm dus op moeten sturen naar Dynafix (daar mag je heen bellen voor 45 cent per minuut) en het is nu maar afwachten, een zeer slechte zaak en ik zal nog een officiele klacht indienen bij Vodafone.
Tenzij er iets in de tussentijd is veranderd: Teleplan is de service partner van LG. Dynafix schuift LG's door naar Teleplan en gooit vervolgens een marge op de onderzoekskosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
dave1972 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:35:
Heb mn LG weer ingeruild voor een Nexus 6..... Ik zeg heerlijk weer me zelf helemaal wezenloos flashen hahaha heren bedankt voor jullie hulp hier :)
Ik heb deze week de G4 in de kat gegooid en mijn G3 weer uit de kast gehaald...
Werd gek van het niet kunnen flashen, geen clean Android te kunnen draaien. Ik koop nooit meer een phone zonder development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiriTNL schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:26:
Na de laatste update werkt mirrorlink niet meer.
Hij stopt steeds met werken.

Iemand anders ook dit probleem ?
Nee. Mirrorlink werkt nog met mijn Aygo X-Pure bouwjaar juli 2015. Nadeel vind ik wel dat je alleen Sygic Car Navigation als navigatie kan gebruiken. Ik dacht dat je heel je telefoon kon klonen naar je scherm toe. Nu kun je alleen gebruik maken van apps die ook daadwerkelijk Mirrorlink ondersteunen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Razer schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:42:
[...]

Ik heb deze week de G4 in de kat gegooid en mijn G3 weer uit de kast gehaald...
Werd gek van het niet kunnen flashen, geen clean Android te kunnen draaien. Ik koop nooit meer een phone zonder development.
Idd maar goed dat hadden we ook niet van te voren kunnen weten....maar damn wat loopt dit goed zeg gewoon stock Android ... Chrome loopt als een tierelier op dit ding geen haperingen tijdens het typen in de browser echt fantastisch ...echt supersnel een verademing...voor mij nooit meer een Android waar een schil overheen zit...( sorry voor de vervuiling van dit topic )

Oh en Android M draait nog beter dan lollipop dat kan ik jullie alvast verklappen 😃

[ Voor 6% gewijzigd door dave1972 op 29-08-2015 22:36 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Bij het ontvangen van whatsapp berichten gaat mijn ledje uiteraard blinken, maar heel vaak komt het voor dat ook al heb ik het bericht gelezen en ik zet het toestel weer in standby, dat het notificatie alsnog een whatsapp bericht zegt te hebben ontvangen, maar er staat dus niks nieuws meer in. Het lijkt dus alsof de led (heel vaak, niet altijd) nog door blijft gaan.. Tot ik weer een mailtje ontvang (dus iets van een nieuwe notificatie) en dan is die weer weg.. ik heb het dan ook alleen bij whatsapp berichten..

Iemand hier ook al last van gehad?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CasGas schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:46:
Iemand hier ook al last van gehad?
Ja, iedereen heeft dat.

Unlock, veeg notificatiebalk omlaag, lock, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Nieuw update via LG Bridge voor de Nederlandse G4 ;) Waarschijnlijk later vandaag ook via OTA...

H81510D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

Razer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:27:
Nieuw update via LG Bridge voor de Nederlandse G4 ;) Waarschijnlijk later vandaag ook via OTA...

H81510D
Is dit dezelfde als de E versie? Wordt een beetje tureluurs van de benamingen die gebruikt worden. Ik zit op dit moment nog op versie C, geroot (met locked bootloader) en wil vandaag of morgen upgraden naar de laatste versie en opnieuw rooten. Nu heb ik de Europe OPEN H81150D kdz file en de H81510D_00 kdz...zijn deze nu hetzelfde? Het enige wat ik nog niet kan vinden is een rooted system.img van deze versie (link op xda is dood).

Iemand?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De update heet V10d. Hij dicht volledig het Stagefright lek:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EkhmGcG.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de update ook mogen ontvangen OTA. Update was rond de 40mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Update kwam bij mij ook OTA binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
KL643 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:43:
[...]
Het enige wat ik nog niet kan vinden is een rooted system.img van deze versie (link op xda is dood).

Iemand?
http://forum.xda-develope...10e-rooted-image-t3191469

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken om de LG aan te schaffen voornamelijk omdat deze ook FM Radio heeft. De bedoeling is om de mobiel aan te sluiten op een externe speaker. Het liefst via bluetooth maar via een kabetje is ook prima. Mijn broer attendeerde mij erop dat, normaal gesproken, de antenne in het oorspronkelijke kabeltje voor de koptelefoon verwerkt is. Weten jullie of de G4 de radio kan afspelen naar een externe bron? Of via BT of via kabeltje(niet de koptelefoonkabel). Dat de oorspronkelijke kabel erin moet zitten voor ontvangst is prima maar kan de muziek dan ergens anders uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:45:
Ik ben aan het kijken om de LG aan te schaffen voornamelijk omdat deze ook FM Radio heeft. De bedoeling is om de mobiel aan te sluiten op een externe speaker. Het liefst via bluetooth maar via een kabetje is ook prima. Mijn broer attendeerde mij erop dat, normaal gesproken, de antenne in het oorspronkelijke kabeltje voor de koptelefoon verwerkt is. Weten jullie of de G4 de radio kan afspelen naar een externe bron? Of via BT of via kabeltje(niet de koptelefoonkabel). Dat de oorspronkelijke kabel erin moet zitten voor ontvangst is prima maar kan de muziek dan ergens anders uit komen?
Ik heb het net even voor je getest. (zie screenshot). Het is hierbij niet mogelijk. Ik heb hem geprobeerd te verbinden met mijn Philips Soundbar, via Bluetooth, met de koptelefoon aangesloten. Met een kabel verbinden lijkt me geen probleem, maar dat kan ik helaas hier niet voor je testen; maar dit werkt in ieder geval niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gHQpM16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steeffoon schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:54:
[...]

Ik heb het net even voor je getest. (zie screenshot). Het is hierbij niet mogelijk. Ik heb hem geprobeerd te verbinden met mijn Philips Soundbar, via Bluetooth, met de koptelefoon aangesloten. Met een kabel verbinden lijkt me geen probleem, maar dat kan ik helaas hier niet voor je testen; maar dit werkt in ieder geval niet.

[afbeelding]
Allereerst bedankt voor je snelle hulp. _/-\o_ Jammer dat het niet kan. Was wel ideaal geweest. Misschien dat iemand nog in de gelegenheid is om het met een kabeltje te testen. Hoeft niet zo snel als Steeffoon hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:05:
[...]

Allereerst bedankt voor je snelle hulp. _/-\o_ Jammer dat het niet kan. Was wel ideaal geweest. Misschien dat iemand nog in de gelegenheid is om het met een kabeltje te testen. Hoeft niet zo snel als Steeffoon hoor ;)
Whehehe :) graag gedaan :) wilde het voor mezelf ook wel graag weten, vandaar :). Mocht ik een kabel nog tegenkomen, dan zal ik het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:45:
Mijn broer attendeerde mij erop dat, normaal gesproken, de antenne in het oorspronkelijke kabeltje voor de koptelefoon verwerkt is.
Je moet mij gewoon direct geloven Eric ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:46:
[...]

Je moet mij gewoon direct geloven Eric ;)
Haha jaja. Als je nou ff uitzoekt voor me of dat kabeltje wel een optie is 8)
Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic