Ik ben 1 dag bezig geweest om via de officiële weg de
G4 te unlocken met alle nadelige gevolgen van dien, te denken aan garantieproblemen, maar ik kwam telkens niet verder met betrekking tot kopje van vinden Device ID.
Toen heb ik
Minimal ADB and Fastboot geïnstalleerd en eindelijk kreeg ik resultaat. De code die er werd getoond is ingevuld op LG G4 website samen met IMEI nummer en verdere contactgegevens. Per mail kreeg ik een unlock.bin als bijlage. Zoals omschreven in de LG handleiding is dit uitgevoerd.
Daarna heb ik nog een verificatie uitgevoerd met
fastboot getvar unlocked met de melding:
unlocked: yes. Wat ik niet begrijp is het volgende:
Ik heb geen volledige root toegang. Als de G4 nu start krijg je bij het LG G4 / Android opstart venster linksbovenaan permanent de melding dat je bootloader unlocked is. In Android is dit niet meer zichtbaar.
Heeft het iets met de volgende regels te maken die onderaan de LG website staan waar ik misschien nog niets meegedaan heb?
You can now download a custom android binary.
• 1. Run the desired fastboot command.
• *Quick Guide
• i. flash : fastboot flash
• Ex) fastboot flash boot boot.img
• ii. erase : fastboot erase
• Ex) fastboot erase boot
• iii. reboot : fastboot reboot OR fastboot reboot-bootloader
• 2. Exit fastboot mode and reboot.
• i. Press the Power button for 10 seconds to turn off the device.
• ii. Use 'fastboot reboot' command if the fastboot prompt is available.
Wat heb ik over het hoofd gezien? Wie kan me een eind op weg helpen.
Ik wil geen custom roms installeren, voor 1 programma heb ik het verbreken van mijn toestelgarantie over, namelijk Adaway.
Ik doe dit om medische redenen i.v.m. epilepsie en flikkerende objecten tegen te gaan maar ook voor prestatiewinst.
De G4 is tergend traag voor mijn gevoel ondanks dat vele Google en LG zooi uitgeschakeld is. Mijn oude G2 is vaak nog sneller met browsen. Video kijken ging gisteren niet goed in full-hd resolutie op G4, vaak hakkelen. Op de G2 geen problemen mee, bij gelijktijdig bekijken dezelfde stream op Tweakers eveneens geen problemen met de G2
.
Ik weet er bestaat
Firefox voor Android en dan kan je alsnog de plug-in
downloaden van Adblock plus, Hiervoor hoef jij je garantie niet te verbreken, dit werkt deels redelijk goed. Niet zo goed als Adaway. Adaway pakt ook apps aan waarin reclame zit, Firefox niet.
Ik ondervond al snel dat de beeldkwaliteit niet zo goed/scherp was in vergelijking met Chrome.
In Firefox waren simpele dingen als een snelkoppeling aanmaken wel mogelijk maar je kon niet de naam aanpassen van de snelkoppeling op je bureaublad. Voorbeeld : Je maakt een snelkoppeling van Youtube. Je zou verwachten dat je een Youtube logo ziet met de naam van Youtube. Echter krijg je een vage Youtubeloge met de tekst Watch online movies......
Firefox op de G4 was ook trager bij met laden van webpagina's i.v.m. Chrome (met G2 ernaast gelijktijdig getest ). Pagina's/snelkoppelingen werden op den duur niet meer geladen (door te veel openstaande apps).
Het echt alsof de G4 i.c.m. Firefox een stap terug is in plaats van juist vooruit.
Mocht ik dingen over het hoofd hebben gezien dan hoor ik het graag.
Ik vind het gewoon schoftig dat ik veel geld voor een apparaat betaal en allemaal reclame te zien krijg en niet eens makkelijk een permanente oplossing kan toepassen zonder "garantie" te verbreken.
Kennis begint met informatie vergaren.