Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Razer schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:05:
Twee maanden onderweg met de G4, mixed feelings...

Weet niet of het upgrade over de G3 waard was. Camera, bouw kwaliteit, leren achterkant allemaal dik in orde.

Hele wisselende accuduur, wazig gedrag van touch screen en gedrag scherm in buitenlucht echte spelbrekers.

Vandaag 2 uur scherm aan gehad, accu op 8 procent. Normale werkdag als geen ander. Geen andere dingen gedaan, niks bij accu verbruik te zien. Grote kans dat het morgen weer gewoon 4u screen on time is... Get your stuff fixed LG. Anders sneuvel je voor een OnePlus Two of nieuwe Nexus.

Ook het custom rom development blijft flink achter. Was gewend G3 elke week te flashen. Kijken hoe lang ik dit nog volhoud.
Roms etc laten idd lang op zich wachten, maar goed driekwart heeft nog steeds geen root....

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:59

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

RadioKies schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:29:

Ben nog steeds net zo blij als de eerste dag dat ik m had dat ik niet voor de s6 ben gegaan. Alhoewel, als ik zie wat eraan staat te komen kwa looks... :9~
[afbeelding]
Dit zijn geen officiële designs. Zijn fake mockups. Enige wat bekend is, is dat er een ironman s6 komt.
Maar Samsung heeft nog geen foto's gereleased.

[ Voor 10% gewijzigd door DNA_Saint op 17-07-2015 12:37 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

DNA_Saint schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:37:
[...]

Dit zijn geen officiële designs. Zijn fake mockups. Enige wat bekend is, is dat er een ironman s6 komt.
Maar Samsung heeft nog geen foto's gereleased.
De Iron Man edition is er al ;) Unboxing video van de Iron Man edition: https://www.youtube.com/watch?v=sSf4ux7xtZs

Ziet er best leuk uit moet ik zeggen. Nu maar rondijken voor een Iron Man theme voor op de G4 :P

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Ik heb al een tijdje zo'n sticker in gebruik met veel plezier. Zie ook het aparte accessoire topic.

[ Voor 22% gewijzigd door knakworst op 17-07-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Heb f mn icons veranderd zodat het wat meer past bij de stock icons van LG http://imgur.com/5TPkoEM

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hallo mensen,
Heeft de lg g4 ook de functie dat je de pagina's kleiner kan maken, Zodat het toestel met een hand bediend kan worden? De Note 4 heeft het ook. Weet alleen niet hoe het heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Die 20 euro p.m. betaalden wij al bij de intro via T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wilke77 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:32:
Hallo mensen,
Heeft de lg g4 ook de functie dat je de pagina's kleiner kan maken, Zodat het toestel met een hand bediend kan worden? De Note 4 heeft het ook. Weet alleen niet hoe het heet.
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 26-06 17:55
gajus26 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Die 20 euro p.m. betaalden wij al bij de intro via T-Mobile
doel op die 480dollar losse verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
roflexx schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:59:
[...]

Dan blijft het wel een toestel met carrier lock, waardoor het niet helemaal losse verkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
roflexx schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:59:
[...]

En Amerikaanse markt zegt totaal niks verder over de rest van de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Heb nu mijn G4 ook al een tijdje een gebruik, na jarenlang Samsung gebruikt te hebben. Ook hier gemengde gevoelens.

Behalve de fantastische camera is het eigenlijk allemaal net niet. Het scherm is erg goed, mooie kleuren, hoge resolutie. 2K video's op YouTube zien er echt briljant uit. Naar mijn smaak is het niet zo indrukwekkend als AMOLED maar dat is zoals gezegd een kwestie van smaak. Probleem is echter als je een filmpje van een paar minuten kijkt op 2K formaat je toestel flink warm wordt en je binnenkort een lader mag zoeken.

Vooral de wisselende accuduur is voor mij de belangrijkste issue. Wordt je wakker om te zien dat de hele nacht slechts 2% heeft gekost denk je wow! Ga je dan even een kwartier op WhatsApp zie je dat er 15% af is gevlogen. Volledig random besluit de CPU af en toe om gewoon continu voluit te draaien.

De camera is zoals gezegd fantastisch. Foto's zien er geweldig uit. De dames in de familie nemen mijn telefoon als ze selfies willen maken. Vooral foto's die je in de Manual mode maakt zijn soms ongelooflijk goed. Tijdens het scrollen door mijn gallerij wilden mensen niet geloven dat die foto's met een telefoon waren gemaakt. Video's daarentegen vallen wat tegen, de OIS is te aggresief en bij slowmotion video's is de kwaliteit beduidend minder dan de concurrentie.

De lederen achterkant voelt goed en ziet er heel goed uit. Echter heb ik na een paar weken al overal wat vlekjes. Het blijft een gebruiksvoorwerp dus naast de looks is het gemak ook erg belangrijk.

Overall is het een snelle telefoon (nauwelijks lag op te merken) met een mooi scherm en een geweldige camera. Echter zijn er bij alle goede zaken ook telkens kanttekeningen. Dit is mijn eerste LG dus ik weet niet hoe actief ze zijn met updates. Ik hoop dat ze een groot deel van bovenstaande problemen met updates op zullen (kunnen) lossen. Kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar helemaal verliefd ben ik ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Franco10 op 20-07-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 09:26
Franco10 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:37:
Heb nu mijn G4 ook al een tijdje een gebruik, na jarenlang Samsung gebruikt te hebben. Ook hier gemengde gevoelens.

Behalve de fantastische camera is het eigenlijk allemaal net niet. Het scherm is erg goed, mooie kleuren, hoge resolutie. 2K video's op YouTube zien er echt briljant uit. Naar mijn smaak is het niet zo indrukwekkend als AMOLED maar dat is zoals gezegd een kwestie van smaak. Probleem is echter als je een filmpje van een paar minuten kijkt op 2K formaat je toestel flink warm wordt en je binnenkort een lader mag zoeken.

Vooral de wisselende accuduur is voor mij de belangrijkste issue. Wordt je wakker om te zien dat de hele nacht slechts 2% heeft gekost denk je wow! Ga je dan even een kwartier op WhatsApp zie je dat er 15% af is gevlogen. Volledig random besluit de CPU af en toe om gewoon continu voluit te draaien.

De camera is zoals gezegd fantastisch. Foto's zien er geweldig uit. De dames in de familie nemen mijn telefoon als ze selfies willen maken. Vooral foto's die je in de Manual mode maakt zijn soms ongelooflijk goed. Tijdens het scrollen door mijn gallerij wilden mensen niet geloven dat die foto's met een telefoon waren gemaakt. Video's daarentegen vallen wat tegen, de OIS is te aggresief en bij slowmotion video's is de kwaliteit beduidend minder dan de concurrentie.

De lederen achterkant voelt goed en ziet er heel goed uit. Echter heb ik na een paar weken al overal wat vlekjes. Het blijft een gebruiksvoorwerp dus naast de looks is het gemak ook erg belangrijk.

Overall is het een snelle telefoon (nauwelijks lag op te merken) met een mooi scherm en een geweldige camera. Echter zijn er bij alle goede zaken ook telkens kanttekeningen. Dit is mijn eerste LG dus ik weet niet hoe actief ze zijn met updates. Ik hoop dat ze een groot deel van bovenstaande problemen met updates op zullen (kunnen) lossen. Kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar helemaal verliefd ben ik ook niet.
Update beleid is volgens mij best oke. De LG G2 krijgt ook netjes een update naar android 5.1.1.

Voor de rest onderschrijf ik je verhaal wel. Voor het slapen gaan 100%, wakker worden 98%. Als je niets doet van 13:00 tot 15:00 dan kan er toch ineens 10% weg zijn. Ik heb ook weleens een nacht gehad dat hij toch leegliep met 35%, terwijl alles netjes afgesloten was qua app.s

[ Voor 5% gewijzigd door Seaofregrets op 20-07-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Vraagje...iemand toevallig de laatste WA+ ? Zo ja kan iemand die mij sturen ? daveensannie@gmail.com

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dave1972 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:22:
Vraagje...iemand toevallig de laatste WA+ ? Zo ja kan iemand die mij sturen ? daveensannie@gmail.com
Hiervoor is een dedicated topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik ben 1 dag bezig geweest om via de officiële weg de G4 te unlocken met alle nadelige gevolgen van dien, te denken aan garantieproblemen, maar ik kwam telkens niet verder met betrekking tot kopje van vinden Device ID.
Toen heb ik Minimal ADB and Fastboot geïnstalleerd en eindelijk kreeg ik resultaat. De code die er werd getoond is ingevuld op LG G4 website samen met IMEI nummer en verdere contactgegevens. Per mail kreeg ik een unlock.bin als bijlage. Zoals omschreven in de LG handleiding is dit uitgevoerd.
Daarna heb ik nog een verificatie uitgevoerd met fastboot getvar unlocked met de melding: unlocked: yes. Wat ik niet begrijp is het volgende:

Ik heb geen volledige root toegang. Als de G4 nu start krijg je bij het LG G4 / Android opstart venster linksbovenaan permanent de melding dat je bootloader unlocked is. In Android is dit niet meer zichtbaar.

Heeft het iets met de volgende regels te maken die onderaan de LG website staan waar ik misschien nog niets meegedaan heb?

You can now download a custom android binary.

• 1. Run the desired fastboot command.
• *Quick Guide
• i. flash : fastboot flash
• Ex) fastboot flash boot boot.img
• ii. erase : fastboot erase
• Ex) fastboot erase boot
• iii. reboot : fastboot reboot OR fastboot reboot-bootloader

• 2. Exit fastboot mode and reboot.
• i. Press the Power button for 10 seconds to turn off the device.
• ii. Use 'fastboot reboot' command if the fastboot prompt is available.

Wat heb ik over het hoofd gezien? Wie kan me een eind op weg helpen.
Ik wil geen custom roms installeren, voor 1 programma heb ik het verbreken van mijn toestelgarantie over, namelijk Adaway.

Ik doe dit om medische redenen i.v.m. epilepsie en flikkerende objecten tegen te gaan maar ook voor prestatiewinst.

De G4 is tergend traag voor mijn gevoel ondanks dat vele Google en LG zooi uitgeschakeld is. Mijn oude G2 is vaak nog sneller met browsen. Video kijken ging gisteren niet goed in full-hd resolutie op G4, vaak hakkelen. Op de G2 geen problemen mee, bij gelijktijdig bekijken dezelfde stream op Tweakers eveneens geen problemen met de G2
.
Ik weet er bestaat Firefox voor Android en dan kan je alsnog de plug-in downloaden van Adblock plus, Hiervoor hoef jij je garantie niet te verbreken, dit werkt deels redelijk goed. Niet zo goed als Adaway. Adaway pakt ook apps aan waarin reclame zit, Firefox niet.
Ik ondervond al snel dat de beeldkwaliteit niet zo goed/scherp was in vergelijking met Chrome.
In Firefox waren simpele dingen als een snelkoppeling aanmaken wel mogelijk maar je kon niet de naam aanpassen van de snelkoppeling op je bureaublad. Voorbeeld : Je maakt een snelkoppeling van Youtube. Je zou verwachten dat je een Youtube logo ziet met de naam van Youtube. Echter krijg je een vage Youtubeloge met de tekst Watch online movies......

Firefox op de G4 was ook trager bij met laden van webpagina's i.v.m. Chrome (met G2 ernaast gelijktijdig getest ). Pagina's/snelkoppelingen werden op den duur niet meer geladen (door te veel openstaande apps).
Het echt alsof de G4 i.c.m. Firefox een stap terug is in plaats van juist vooruit.

Mocht ik dingen over het hoofd hebben gezien dan hoor ik het graag.

Ik vind het gewoon schoftig dat ik veel geld voor een apparaat betaal en allemaal reclame te zien krijg en niet eens makkelijk een permanente oplossing kan toepassen zonder "garantie" te verbreken.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
aliberto schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:34:
-knip-

Ik heb geen volledige root toegang. Als de G4 nu start krijg je bij het LG G4 / Android opstart venster linksbovenaan permanent de melding dat je bootloader unlocked is. In Android is dit niet meer zichtbaar.

-knip-
Bootloader Unlocked =/ Root!

Je moet nog rooten, maak gebruik van de volgende root methode:
http://forum.xda-develope...ituations-please-t3122752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
EN-IS schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Bootloader Unlocked =/ Root

Je moet nog rooten, maak gebruik van de volgende root methode:
http://forum.xda-develope...ituations-please-t3122752
In SuperSU kreeg ik de volgende melding :
er is geen SU binary geïnstalleerd, en SU kan er geen Installeren. Dit is een probleem!
Als je net naar Android 5.0 bent overgestapt, dan moet je je toestel handmatig re-rooten - consulteer hiervoor de relevante fora voor jouw toestel.
.

Wanneer ik TWRP Manager installeer krijg ik de volgende melding
Root-toegang is vereist voor deze applicatie

De pagina van XDA LG G4 die je me gaf heb ik vaak gelezen maar ik snap niet wat ik over het hoofd zie?

bij root wordt er me verteld dat in recoverymodus moet zitten.

Welke exacte werkwijze moet ik volgen om een rooted device te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
aliberto schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:45:
[...]

In SuperSU kreeg ik de volgende melding :
er is geen SU binary geïnstalleerd, en SU kan er geen Installeren. Dit is een probleem!
Als je net naar Android 5.0 bent overgestapt, dan moet je je toestel handmatig re-rooten - consulteer hiervoor de relevante fora voor jouw toestel.
.

Wanneer ik TWRP Manager installeer krijg ik de volgende melding
Root-toegang is vereist voor deze applicatie

De pagina van XDA LG G4 die je me gaf heb ik vaak gelezen maar ik snap niet wat ik over het hoofd zie?

bij root wordt er me verteld dat in recoverymodus moet zitten.

Welke exacte werkwijze moet ik volgen om een rooted device te krijgen?
Staat er allemaal in, duidelijk uitgelegd. Heb je het wel gelezen?
If you have unlocked the bootloader and installed a custom recovery, you can go ahead and root your LG G4.

ELI5: om te kunnen rooten, dien je allereerst je bootloader unlocked te zijn (heb je al gedaan), dat is de eerste stap. Tweede stap is een custom-recovery als TWRP opzetten. De volledige stappen ziet er zo uit:
  1. Bootloader Unlock - door middel van LG's Officiele Unlocker
  2. Recovery Aanpassen - door middel van de Android recovery te vervangen.
  3. Rooten - door middel van SuperSU (installeert SuperUser binary) = ROOT!
Stap 1 heb je gedaan.
Stap 2 moet je nog doen, daarna open je SuperSU op je telefoon (mits deze nog erop staat)
Stap 3, installeer SuperSU door middel van de custom recovery:
  • Download UPDATE-SuperSU-v2.46.zip file and move it to the internal storage of your phone.
  • Turn the phone off and boot into recovery mode.
  • There, go to “Install” and navigate to the folder where the SuperSU zip file is located.
  • Swipe to confirm the flashing process.
  • Klaar? Ga terug naar hoofdscherm, reboot toestel.
Open SuperSu, laat SuperSU zijn ding doen en je hebt root.

[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 21-07-2015 14:01 . Reden: Voor de zekerheid juiste stappen doorloppen.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ik wil je wel bedanken voor je hulp, echter wil ik nog wel even iets aanvullen, voel me beetje gekwetst.
Tevens kan jij het volgende ook niet weten.

Wat voor de 1 duidelijk is hoeft niet persé voor de ander zo te zijn.
Het probleem bij mij is dat ik soms wel een pagina meer dan 10x moet lezen eer ik het kan begrijpen en dan komt het vaak nog niet binnen. Praten gaat me beter af. Daarom zijn videohandleidingen/reviews voor mij een ideale uitkomst. Helaas is er nog geen review van de G4 die van het begin stapsgewijs tot einde uitlegt hoe je volledig root acces moet krijgen.

Als ik zeg dat ik nu al 15 uur bezig ben met G4 helemaal te kunnen rooten, dan verklaar jij me voor gek en tot op heden is het nog niet gelukt, al ben ik voor mijn gevoel wel weer een stap dichter bij het totale plaatje. Ik heb deze site geraadpleegd. Ik kreeg letterlijk een wit scherm met Yes en NO optie (mijn keuze = yes), toen werd mijn telefoon teruggezet naar fabriekswaardes, dus kersverse Android..
In de handleiding heb ik TWRP. img file gedownload en deze weggeschreven naar de G4 en alle opties gevolgd van de laatstgenoemde website.
Het zwarte menu lay-out heb ik nog niet gezien iv.v.m. geen root hebben. Programma sluit af.
Nu moet ik denk ik nog stoeien met SuperSU voor root in hoop dat alles goed is.

De G2 had ik toen met gemakkelijke weg van Towelroot Geohot geroot. Maar feit is, de G4 heb ik nu en wil er graag ongestoord gebruik van maken.

Verbeter me graag als jij of een andere mede-tweaker dingen nog beter denkt te kunnen verduidelijken.
Uiteindelijk heb ik er niet alleen profijt van, ook andere lezers.

Nogmaals hartstikke bedankt voor alle tijd die je nu al heb geïnvesteerd erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
aliberto schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:33:
Ik heb deze site geraadpleegd. Ik kreeg letterlijk een wit scherm met Yes en NO optie (mijn keuze = yes), toen werd mijn telefoon teruggezet naar fabriekswaardes, dus kersverse Android..
In de handleiding heb ik TWRP. img file gedownload en deze weggeschreven naar de G4 en alle opties gevolgd van de laatstgenoemde website.
Flashen van TWRP op de "normale" manier werkte hier ook niet, en dat Yes/No gebeuren dus ook niet.

Wat hier de oplossing was: flash TWRP, boot daar naartoe (met adb reboot recovery) en flash *vanuit* TWRP deze nogmaals (kies Install en dan img in plaats van zip).

Na het installeren van TWRP vanuit TWRP werkte alles prima.

Trouwens, die brakke advertenties zijn geen LG issue maar dat is gewoon zo op elke unrooted Android device.

Het is werkelijk vreselijk om bepaalde apps te draaien en op een hoop sites te browsen zonder root/adaway. Helaas is rooten dus echt noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Flashen van TWRP op de "normale" manier werkte hier ook niet, en dat Yes/No gebeuren dus ook niet.

Wat hier de oplossing was: flash TWRP, boot daar naartoe (met adb reboot recovery) en flash *vanuit* TWRP deze nogmaals (kies Install en dan img in plaats van zip).

Na het installeren van TWRP vanuit TWRP werkte alles prima.

Trouwens, die brakke advertenties zijn geen LG issue maar dat is gewoon zo op elke unrooted Android device.

Het is werkelijk vreselijk om bepaalde apps te draaien en op een hoop sites te browsen zonder root/adaway. Helaas is rooten dus echt noodzaak.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je hebt me de finishing touch gegeven. Maar ook weer niet helemaal. Eerder duwtje in de rug.
Via deze website is alles stap voor stap uitgelegd hoe je TWRP een voorkeursbehandeling moet geven op pc en G4

Misschien dat iemand een goede duidelijke Nederlandse beginnershandleiding kan schrijven hoe je van 1e stap van bijvoorbeeld Minimal ADB and Fastboot >LG webside Deviceunlocker > TWRP > SuperSU kan gaan met eindresultaat volledig root. Mijn bericht is vandaag 3 delen geworden en zodoende minder overzichtelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
aliberto schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:05:
[...]
Via deze website is alles stap voor stap uitgelegd hoe je TWRP een voorkeursbehandeling moet geven op pc en G4
Inderdaad, zoals het daar staat moét het lukken.

Lijken een hoop stappen maar duurt misschien tien minuten bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:19:
[...]

Inderdaad, zoals het daar staat moét het lukken.

Lijken een hoop stappen maar duurt misschien tien minuten bij elkaar.
Al vanaf 2009 helpt brad mensen verder in android land. Al sinds mijn eerste SPFrom op mijn magic :-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Een echte diehard Tweaker in hart en nieren. Maar anderen die helpen eveneens graag gezien hier. Indien ik een ander kan helpen zal ik het zeker proberen. Zoals mijn slogan is : Kennis begint met informatie vergaren (en delen met anderen).

[ Voor 61% gewijzigd door aliberto op 22-07-2015 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:22:
[...]
Al vanaf 2009 helpt brad mensen verder in android land. Al sinds mijn eerste SPFrom op mijn magic :-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Too much praise! Vond het in die tijd allemaal leuker dan nu eigenlijk zelfs. Alles was nieuw, spannender, etc. :)
aliberto schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 01:44:
Een echte diehard Tweaker in hart en nieren. Maar anderen die helpen eveneens graag gezien hier. Indien ik een ander kan helpen zal ik het zeker proberen. Zoals mijn slogan is : Kennis begint met informatie vergaren (en delen met anderen).
EN-IS is degene die je nu helemaal heeft geholpen hoor! Respect voor de tijd die hij in de antwoorden heeft gestoken, erg netjes. Zat zelf op m'm mobiel en kan dan niet reageren op de manier zoals je ook (of makkelijker/beter) kan vanaf een computer. Vooral linkljes opzoeken en deze in je antwoord verwerken vind ik vanaf een telefoon niet te doen.

Als je eenmaal een goed werkende TWRP hebt (die je ook kan benaderen met die toetsencombinatie en je hebt een backup van een fijn ingestelde Rom is dat een hele opluchting en basis om verder te gaan rommelen. Zet die backup wel op externe SD, is stukken veiliger. Ik kopieer zelf ook altijd minimaal één backup naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:11:
Too much praise! Vond het in die tijd allemaal leuker dan nu eigenlijk zelfs. Alles was nieuw, spannender, etc. :)
Nou, ben het met MetalManic eens! _/-\o_ Ik heb in ieder geval veel van je hulp mogen gebruik maken en net zo veel van je geleerd :) !
Brad Pitt schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:11:
EN-IS is degene die je nu helemaal heeft geholpen hoor! Respect voor de tijd die hij in de antwoorden heeft gestoken, erg netjes. Zat zelf op m'm mobiel en kan dan niet reageren op de manier zoals je ook (of makkelijker/beter) kan vanaf een computer. Vooral linkljes opzoeken en deze in je antwoord verwerken vind ik vanaf een telefoon niet te doen.

Als je eenmaal een goed werkende TWRP hebt (die je ook kan benaderen met die toetsencombinatie en je hebt een backup van een fijn ingestelde Rom is dat een hele opluchting en basis om verder te gaan rommelen. Zet die backup wel op externe SD, is stukken veiliger. Ik kopieer zelf ook altijd minimaal één backup naar de PC.
Dank je :) Ik was aan het werk; had graag nog uitgebreider (met de volledige stappen) willen reageren, zodat hij in ieder geval alles op 1 plek had. Dat kan dan even niet op kantoor :+ Maar goed, het is hem (bijna) gelukt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:26:
[...]
Maar goed, het is hem (bijna) gelukt! d:)b
Plus, van dit soort "fouten" en experimenteren en weer opnieuw proberen leer je vaak toch onbewust het meeste!Het moet natuurlijk niet tot een soft brick leiden, dat levert dan weer onnodige stress op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ik ondervind 2 bugs tijdens het opnieuw starten van de telefoon, namelijk tijdsduur voor scherm aan, als ik deze instel naar 1 minuut dan wordt deze na herstart weer naar 2 minuten gezet.. De andere is schermweergave helderheid, deze wordt niet onthouden en zet het scherm op maximale helderheid.

Ervaren jullie deze problemen ook?

Andere 3 dingen die me storen:
Wanneer je dropdown menu activeert voor wifi / nfc / profielsettings zie je er boven nog een balk met een profiel icoon en een tandwiel voor instellingen. Is het mogelijk om het balkje van profielsettings voorgoed te laten verdwijnen in het dropdown menu? Tenslotte ben ik de enige gebruiker van de G4.
Als ik een snelkoppeling maak van een website via Chrome op bureaublad en daarna de pagina via snelkoppeling kan ik niet een url in de adresbalk plaatsen want er is geen adresbalk aanwezig. Bij Chrome normaal openen kan je wel de adresbalk benaderen. Ervaren jullie dit ook?

Wanneer ik een film kijk op www.tweakers.net/video start deze niet. Ik ben er al achter dat dit te maken heeft met Adaway. Hoe kan ik Tweakers Whitelisten?
Wat ik heb geprobeerd is javascript uit te zetten in verschillende browsers en dan speelt wel de video af echter niet correct qua weergave. Dingen worden buiten beeld weergegeven en je kan moeilijker navigeren.
Met UC Browser werd Tweakers video wel correct weergegeven en moest ik volgens mij javascript niet eens uitschakelen maar liep beeld en geluid niet 100% synchroon.

Mochten er meer gebreken aanwezig zijn van jullie kant of oplossingen dan lees ik dit graag.

[ Voor 9% gewijzigd door aliberto op 22-07-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Helderheid is inderdaad borked, daarvoor Lux geinstalleerd dus die issue is weg (root nodig). Met UCBrowser merk ik eigenlijk geen sync issues op de genoemde link. Gebruik zelf ook adaway en heb helemaal niets gewhitelist en de video's werken prima trouwens :)

Profielsetting zou ik ook graag weg willen hebben maar da's, vooralsnog, niet mogelijk nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Brad Pitt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:41:
Helderheid is inderdaad borked, daarvoor Lux geinstalleerd dus die issue is weg (root nodig). Met UCBrowser merk ik eigenlijk geen sync issues op de genoemde link. Gebruik zelf ook adaway en heb helemaal niets gewhitelist en de video's werken prima trouwens :)

Profielsetting zou ik ook graag weg willen hebben maar da's, vooralsnog, niet mogelijk nee.
Bedankt voor de tip van Lux, daar ga ik zeker mee aan de slag.
Met welke browsers jezelf in dagelijks leven op de G4?
Kan je tweakers video probleemloos bekijken zonder kunstmatige ingrepen op zowel de LG browser als Chrome?

Heb je ook het probleem bij snelkoppeling die gemaakt op je bureaublad en dat je geen URL balk dan krijgt als je deze snelkoppeling aanklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
aliberto schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:06:
Met welke browsers jezelf in dagelijks leven op de G4?
Gebruik zelf op alle Android apparaten alleen maar UCBrowser (wel alle notificatie meuk uitzetten dan).
Kan je tweakers video probleemloos bekijken zonder kunstmatige ingrepen op zowel de LG browser als Chrome?
Geen idee. Trek Chrome geheel niet en verwijder die altijd meteen.
Heb je ook het probleem bij snelkoppeling die gemaakt op je bureaublad en dat je geen URL balk dan krijgt als je deze snelkoppeling aanklikt?
Gebruik geen snelkoppelingen/Chrome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Er komt blijkbaar op korte termijn nieuwe update aan:

Android 5.1.1. Lollipop Update

Hoewel er wordt gezegd dat LG G4 al op 5.1.1 zou draaien, zie ik in mijn smartphone alleen het volgende vermeld:

Android-versie 5.1 en softwareversie V10b-EUR-XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Het ziet er naar uit dat root zonder unlocked 🔓 bootloader onderweg is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3163925

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Iemand een idee waarom ik ineens geen apk bestanden meer kan installeren?

Edit: never mind Flux was de boosdoener

[ Voor 23% gewijzigd door dave1972 op 25-07-2015 15:49 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 15:25
G4 is onderweg, zal deze week een keer aankomen. Kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
dave1972 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:00:
[...]

Goed nieuws!!! Laat die custom roms maar komen 😄
Die is er al ;) Oeps, ik las het als 'laat die root methodes maar komen' 8)7
people seem to be confused on if their model is supported... H815 support means ANY H815... H815 USA, H815 SEA, H815 EU.. etc. This root does not rely on bootloader unlock... this will work on locked phones. An H815L user has confirmed root with the H815 img. It will most likely also work with H815T, H815TR and H815P as well... but if you don't want to take a chance... WAIT until we post your img file later today. EVERY G4 will be supported with this root.
http://forum.xda-develope...nts-soon-root-lg-t3164765

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 27-07-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Na een kleine val op plavuizen van zestig centimeter niet alleen de tempered glass protector kapot maar ook het scherm in gruzelementen. Wat een kutkwaliteit zeg, vergeef me het woord. Al m'n voorgaande toestellen hebben grotere klappen overleefd. Viva gorillaglass en tempered glass!! Gaat zo'n 300 kosten volgens mij. Grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
MetalManic schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:05:
Na een kleine val op plavuizen van zestig centimeter niet alleen de tempered glass protector kapot maar ook het scherm in gruzelementen. Wat een kutkwaliteit zeg, vergeef me het woord. Al m'n voorgaande toestellen hebben grotere klappen overleefd. Viva gorillaglass en tempered glass!! Gaat zo'n 300 kosten volgens mij. Grrrr
Unlucky... Maar dat jij je scherm breekt wilt niks zeggen over de kwaliteit van de telefoon. Hij kan net verkeerd terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
V&A is niet toegestaan in het topic

[ Voor 100% gewijzigd door The Wizard op 28-07-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Razer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Unlucky... Maar dat jij je scherm breekt wilt niks zeggen over de kwaliteit van de telefoon. Hij kan net verkeerd terecht komen.
229,00 bij ubreakifix kan waarschijnlijk nog goedkoper. Ik heb niet verder gekeken vanwege verzekeringsverhaal. Voordeel is, ook je frame wordt vervangen, dus je ziet er niets meer van.

De valbestendigheid hebben wij hier in de familie bij LG ook nare ervaringen mee. Het gaat veel sneller fout bij kleine val partijen dan bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
MetalManic schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:05:
www.ubreakifix.nl, was in mijn geval niet wachten en na een half uur a uur meenemen. Het was niet op voorraad, maar duurde een dag of 2 a 3.

€ 229,00 voor frame + scherm vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Zojuist een nieuwe lg g4 gekocht, voor het eerst een Android device, voorheen alleen BlackBerry 10, nu maar hopen dat er geen fabrieksfouten zijn(screen coating) en alles naar behoren werkt. Plz god!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Raymond7 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:31:
Zojuist een nieuwe lg g4 gekocht, voor het eerst een Android device, voorheen alleen BlackBerry 10, nu maar hopen dat er geen fabrieksfouten zijn(screen coating) en alles naar behoren werkt. Plz god!!!
Hahahah, * EN-IS moest lachen :D

Na het lezen van 'screen coating issues' heb ik mijn telefoon de afgelopen 3 weken gebruikt zonder een 'screen protector'. Tot op heden geen problemen (vuil en of strepen).

Waarom de afgelopen 3 weken? Een aantal mensen hadden gerapporteerd dat ze na twee dagen al strepen zagen en een aantal gaf aan dat ze het pas na een paar weken zagen gebeuren.

Ik kan nu gerust mijn nieuwe Nilkin Tempered Glass op het scherm zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Oke dit zijn mijn bevindingen. Voor het eerst in mijn life Android gebruikt... TAM TAM TAMMMM. Ik ben zeeeer positief hierover. Alles is buttery smooth ! :D. Apps starten snel. Camera echt top!! Ik heb ook 10000 keer het scherm gechecked voor coating issues, niks zichtbaar, hopelijk komt dit ook niet :). Verder heb ik gechecked of alles werkt(bluetooth, NFC ... enz enz) en alles werkt daadwerkelijk. Ik ben super tevreden met mijn aankoop. Heb inmiddels een leather flipcase besteld die morge binnen moet komen, daarna kan ik de LG G4 echt gaan gebruiken en ervan gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Seaofregrets schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:37:
[...]

229,00 bij ubreakifix kan waarschijnlijk nog goedkoper. Ik heb niet verder gekeken vanwege verzekeringsverhaal. Voordeel is, ook je frame wordt vervangen, dus je ziet er niets meer van.

De valbestendigheid hebben wij hier in de familie bij LG ook nare ervaringen mee. Het gaat veel sneller fout bij kleine val partijen dan bij andere merken.
Zo is het. Alle htc en Samsung toestellen die ik heb gehad hebben veel meer doorstaan dan dit toestel. Helaas geen toestel verzekering. Probeer het nu te verhalen op de inboedel verzekering. Jammer genoeg wel eigen risico van 150. Bedankt voor de tip. Rotterdam is niet zo ver van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
MetalManic schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Zo is het. Alle htc en Samsung toestellen die ik heb gehad hebben veel meer doorstaan dan dit toestel. Helaas geen toestel verzekering. Probeer het nu te verhalen op de inboedel verzekering. Jammer genoeg wel eigen risico van 150. Bedankt voor de tip. Rotterdam is niet zo ver van hier.
Geen eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Sadist ;-)

Weet iemand een goed adres om het scherm inclusief rand te kopen? Zelf vervangen ziet er niet heel ingewikkeld uit...

[ Voor 27% gewijzigd door MetalManic op 31-07-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
MetalManic schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:56:
[...]

Sadist ;-)

Weet iemand een goed adres om het scherm inclusief rand te kopen? Zelf vervangen ziet er niet heel ingewikkeld uit...
http://rounded.com/g4-h815-h818-../

Verkoopt vanalles. Ik ben alvast blij te zien dat je voor een paar rot euro's het glas van de camera kan vervangen :) Ik verwacht dat die na een jaar gebruiken best weleens een krasje kan hebben.

Prijzen vallen reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Seaofregrets schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

Verkoopt vanalles. Ik ben alvast blij te zien dat je voor een paar rot euro's het glas van de camera kan vervangen :) Ik verwacht dat die na een jaar gebruiken best weleens een krasje kan hebben.

Als die accu orgineel LG is, is dat volgens mij een prima prijs. Op andere sites zag ik die rond de 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb de LG G4 voor mijn vrouw gekocht, die mocht weleens een top model hebben nadat ze al jaren met wat budget modelletjes gedaan heeft ook de leren achterkant sprak haar heel erg aan.

maar wat een top toestel is die G4, echt retesnel, beeldscherm is top ook in het volle zonlicht.
geluid zeer goed. batterijduur is redelijk en de camera is buitengewoon goed.

Ik heb zelf een nexus 5 ook een goed toestelletje maar komt duidelijk tekort tov de G4.

[ Voor 5% gewijzigd door Rotaderp2 op 02-08-2015 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Cxxxx71 op 02-08-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:20
Cxxxx71 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:52:
Mijn toestel is bijna 2 jaar oud.
ik denk dat je in het verkeerde topic zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Seaofregrets schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

Thnks, zoals ik het nu zie kan ik voor € 115 incl BTW een complete display, inclusief rand en touchgedeelte kopen. Lijkt me een goede deal. Scheel 185 euro met het laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
MetalManic schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

Thnks, zoals ik het nu zie kan ik voor € 115 incl BTW een complete display, inclusief rand en touchgedeelte kopen. Lijkt me een goede deal. Scheel 185 euro met het laten doen...
Volgens mij is het vervangen redelijk makkelijk als je het zelf doet. Ik krijg de 229,00 van de week gestort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
Ik moet zeggen dat ik nu na een aantal weken de LG G4 te hebben gehad dat ik grotendeels tevreden ben. Er zijn echter wel een aantal min puntjes.
- Batterij niet denderend, kom zelden de dag door zonder hem aan de prik te hangen.
- Af en toe reageerd hij erg traag, alle apps beindigen helpt hier tegen.
- Nog geen xposed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GWashington schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:35:
Ik moet zeggen dat ik nu na een aantal weken de LG G4 te hebben gehad dat ik grotendeels tevreden ben. Er zijn echter wel een aantal min puntjes.
- Batterij niet denderend, kom zelden de dag door zonder hem aan de prik te hangen.
- Af en toe reageerd hij erg traag, alle apps beindigen helpt hier tegen.
- Nog geen xposed.
Dat is nu precies wat continue genegeerd wordt door LG. Dat de LG G4 gewoon retetraag is met zijn haperingen. Ik heb dat ding intensief gebruikt op mijn vakantie Bulgarije en wat ben ik diep teleurgesteld over de prestaties van apps openen. Fotograferen doet hij als de beste. Maar openen van apps zit vaak een vertraging in van seconden zoals ook unlocken via pincode. Voor zo een high-end toestel in deze prijsklasse hoort dit absoluut niet.

Dan sinds een paar dagen die irritante Evernote update wat in beeld komt. HTC had deze rommel al en nu begint LG er ook mee. Binnenkort tijd voor een custom ROM geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nog niet één maal last gehad van apps die openen in seconden. Alles start erg snel. Dat je zo af en toe een hapering hebt ben ik op Android aan gewend. Sommige apps zijn ook vreselijk brak geprogrammeerd, zoals bijv. Google's eigen Play Store. Die is op geen enkel device smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:53:
[...]
Dat is nu precies wat continue genegeerd wordt door LG. Dat de LG G4 gewoon retetraag is met zijn haperingen. Ik heb dat ding intensief gebruikt op mijn vakantie Bulgarije en wat ben ik diep teleurgesteld over de prestaties van apps openen. Fotograferen doet hij als de beste. Maar openen van apps zit vaak een vertraging in van seconden zoals ook unlocken via pincode. Voor zo een high-end toestel in deze prijsklasse hoort dit absoluut niet.

Dan sinds een paar dagen die irritante Evernote update wat in beeld komt. HTC had deze rommel al en nu begint LG er ook mee. Binnenkort tijd voor een custom ROM geloof ik.
Haperingen na de pincode ook af en toe last van gehad. Langzaam openen van apps niet, wel dat hij af en toe gewoon eigenlijk nergens meer op reageert ook niet het in drukken van de powerbutton.

Die evernote update had ik ook. Gewoon installeren en dan er af gooien, dan zeurt hij ook niet meer. Maar idd wel jammer dat dit zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Hier ook geen last van storende (extreme vormen van) lag. Sommige apps zijn gewoon traag, zoals bijvoorbeeld de YouTube app. Af en toe een hapering en dat is het wel. Heb meer 'last' van het ontbreken van consistentie. Soms na dagen intensief gebruik nog steeds bijna 1 GB vrij op de ram, sommige dagen (met hetzelfde gebruik van dezelfde apps) bijna helemaal geen ruimte in het geheugen. Hetzelfde geldt zoals al zo vaak gezegd voor de batterijduur.

Ben benieuwd wanneer we de eerste grote update gaan krijgen die hopelijk de batterijduur wat stabieler maakt, de OIS minder aggresief maakt tijdens het filmen en de touch input die hij af en toe niet pakt gaat oplossen.

[ Voor 27% gewijzigd door Franco10 op 04-08-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:17:
Nog niet één maal last gehad van apps die openen in seconden. Alles start erg snel. Dat je zo af en toe een hapering hebt ben ik op Android aan gewend. Sommige apps zijn ook vreselijk brak geprogrammeerd, zoals bijv. Google's eigen Play Store. Die is op geen enkel device smooth.
Inderdaad de playstore, is toch echt te schandalig voor woorden eigenlijk zo brak als dat ding loopt |:( . Als je dan bv Talon neemt ( twitter app ) man dat loopt echt super !! dus het kan wel !!

Nu ik UC browser heb, gelijk FB app en Messenger app verwijderd en notificaties van FB in UC browser aangezet. In 1 woord perfect !!!! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door dave1972 op 04-08-2015 21:35 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Nevil schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:21:
LG Bridge is geupdated naar versie 1.1.2
En zojuist bij eerste gebruik van LG Bridge na grote upgrade naar Windows 10 kreeg ik een melding dat m....dll ontbrak. Hiermee kon LG Bridge niet opgestart worden.

Gelijk de tool opnieuw gedownload en erover heen geïnstalleerd. Gelukkig werkt het weer..
(Maar bv. bij Stellarium soortgelijke probleem, maar nog steeds niet opgelost...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 16:45
Sinds vorige week vrijdag ook bezitter van een LG G4 Leather Black.. De leren achterkant en camera, damn! :D

Er is een nieuwe firmware onderweg onder de noemer V10C (waar er al een eerder van was, raar) / V10D.. Zo te zien zal het V10D worden.

Nog geen changelog beschikbaar, maar wel zou er een slow motion optie in de cameraopties zitten waar je eerst Auto, Panorama en Dual had.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door gerbenp op 05-08-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe lang doen jullie met de accu qua browsen ?

De G4 of de de Moto X Play staan op het lijstje om mijn S5 te vervangen.

Camera, snelheid en accu zijn mijn punten. De eerste 2 zijn volgens mij wel goed bij de G4, alleen de accu lees ik twijfelende dingen over.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Christiano007 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:11:
Hoe lang doen jullie met de accu qua browsen ?

De G4 of de de Moto X Play staan op het lijstje om mijn S5 te vervangen.

Camera, snelheid en accu zijn mijn punten. De eerste 2 zijn volgens mij wel goed bij de G4, alleen de accu lees ik twijfelende dingen over.
Ik heb mijn LG G4 net een weekje. De LG G4 voelt lekker vlot, geen vertragingen of vreemde bugs opgemerkt. Camera zowel voor als achterkant is schitterend. Mijn accu was de eerste paar dagen beetje matig. Nu een week verder en voor mijn gevoel gaat de accu nu langer mee :). Als voorbeeld in mijn geval: Maandag opgeladen om 12:00 vervolgens was de accu 3% op woensdag rond 12:00, natuurlijk schakelde ik mijn mobiel wel uit savonds wanneer ik ging slapen. SOT was rond de 4 uur of meer.

Wat ik vanaf maandag tot woensdag heb gedaan is: Whatsappen, Facebooken, Bluetooth streaming in de auto(30 min), Instagram videos + fotos bekijken, Browsen, bellen(15 min) ... 8)7

Al bij al ben ik ZEER TEVREDEN met mijn aankoop van de LG G4. Ik had nog wel de schrik van de screen coating issue verhalen, maar tot nu toe is mijn scherm nog perfecto!

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond7 op 05-08-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
gerbenp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:50:
Sinds vorige week vrijdag ook bezitter van een LG G4 Leather Black.. De leren achterkant en camera, damn! :D

Er is een nieuwe firmware onderweg onder de noemer V10C (waar er al een eerder van was, raar) / V10D.. Zo te zien zal het V10D worden.

Nog geen changelog beschikbaar, maar wel zou er een slow motion optie in de cameraopties zitten waar je eerst Auto, Panorama en Dual had.. ;)
Wellicht heeft het ook wat te maken met stagefright. Want als het goed is komt er nog deze maand een update om hier tegen te beschermen. nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als je echt(!) een goede accuduur wilt, dan moet je geen G4 kopen! Dan zijn er betere telefoons op de markt, zoals bijvoorbeeld de Z3/Z3 Compact van Sony. Om de accuduur te vergroten doe ik meestal het volgende:
- Schermhelderheid aanpassen naar locatie waar ik ben. In donkere omgeving staat helderheid op 25-30% meestal. In fel zonlicht logischerwijs hoger. De automatische helderheid stand werkt niet goed vind ik.
- Zo min mogelijk apps op de achtergrond laten doordraaien.
- Zoveel mogelijk onnodige pushinstellingen uitzetten, van diverse apps (instagram, mail, etc)
- Energiebesparing modus aanzetten waar nodig. Soms is mijn G4 bijna leeg (20-10%) en ben ik nog lang niet thuis, dan schakel ik standaard de energiebesparing modus in. Helpt zeker! En desnoods nog de ultra energiebesparing.

Tot nu toe werkt dit prima voor mij en kom ik de dag wel door met mijn telefoon. Maar je moet niet verwachten dat je 2 uur kan gaan gamen, een half uur Youtube filmpjes kijken, half uur Skype en dat je dan nog het einde van de dag gaat halen..

Simpelste manier om nooit zonder accu te komen is het aanschaffen van een extra accu, wat bij de G4 nog wel kan. Of een powerbank/draadloze oplader.

Ik heb overigens wel een tweetal rare dingen ondervonden:
- Soms knippert het notificatie led, maar heb ik geen nieuw bericht ontvangen. Hebben meer mensen daar last van?
- WhatsApp blijft soms hangen in een gesprek. Dan wil ik van een persoonlijk gesprek terug naar het overzicht van gesprekken, maar dan moet ik soms wel 3/4/5 keer op de terug knop drukken.

Al met al ben ik dik tevreden met mijn G4! De leren achterkant is nog steeds mooi, alhoewel de hoekjes nu wat donkerder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JackL89 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:22:
Ik heb overigens wel een tweetal rare dingen ondervonden:
- Soms knippert het notificatie led, maar heb ik geen nieuw bericht ontvangen. Hebben meer mensen daar last van?
Dat heeft iedereen, mits dezelfde apps geinstalleerd uiteraard.
- WhatsApp blijft soms hangen in een gesprek. Dan wil ik van een persoonlijk gesprek terug naar het overzicht van gesprekken, maar dan moet ik soms wel 3/4/5 keer op de terug knop drukken.
Nooit last van gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 06-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Puur gekeken naar de accu; als je eens in de 3 uur even je telefoon oppakt om te kijken of er nog berichten zijn, dan kan ik de G4 sterk aanbevelen. Als je veel gebruikt maakt van je telefoon, veel Skype, Tango, Viber, WhatsApp, af en toe een spel speelt, veel video's bekijkt etc dan raad ik hem af.

Heel kort door de bocht, als je scherm vaak uit staat tijdens gebruik gaat het accuverbruik je bevallen, als het scherm vaak aan staat gaat het je irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Franco10 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:53:
Puur gekeken naar de accu; als je eens in de 3 uur even je telefoon oppakt om te kijken of er nog berichten zijn, dan kan ik de G4 sterk aanbevelen. Als je veel gebruikt maakt van je telefoon, veel Skype, Tango, Viber, WhatsApp, af en toe een spel speelt, veel video's bekijkt etc dan raad ik hem af.

Heel kort door de bocht, als je scherm vaak uit staat tijdens gebruik gaat het accuverbruik je bevallen, als het scherm vaak aan staat gaat het je irriteren.
Ik Internet sochtends in de trein een half uur. In de middag 45 min en weer een half uur op de terug weg. En dan nog af en toe mail checken, paar WhatsAppjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Christiano007 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

Ik Internet sochtends in de trein een half uur. In de middag 45 min en weer een half uur op de terug weg. En dan nog af en toe mail checken, paar WhatsAppjes.
Daar red je de normale werk/schooldag wel mee, maar dan moet je zeg om 19:00 toch echt wel richting een oplader, want je batterijpercentage zal tussen de 0 en 20% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Seaofregrets schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Daar red je de normale werk/schooldag wel mee, maar dan moet je zeg om 19:00 toch echt wel richting een oplader, want je batterijpercentage zal tussen de 0 en 20% zijn.
Dat is wel heel dramatisch. Als ik met de S5 klooi dan zit ik rond de 50% om 18 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Even opletten met LG Bridge (gevonden door F-Secure):

Malicious code found in file ...\AppData\Local\Temp\LGAirDrive\xp\LGAirDriveInstaller.exe.
Infection: Suspicious:W32/Malware.9db3381dd5!Online

Ik heb niet bewust de software gedownload. Of het zou te maken hebben met het (automatisch/gedwongen) bijwerken van de software vanwege de upgrade van Win 8.1 naar Win 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik krijg het bij het uninstallen van LG Bridge in Norton Security....

Bestandsnaam: au_.exe

http://18d5a.wpc.azureedg....dev?fileKey=PWZO7A26B9UW
Gedownload bestand au_.exe van azureedge.net
Bron: externe media

au_.exe

Bestandsacties

Bestand: c:\........\appdata\local\temp\~nsu.tmp\ au_.exe Bedreiging verwijderd

Vingerafdruk van bestand - SHA:
Niet beschikbaar
Vingerafdruk van bestand - MD5:
Niet beschikbaar
Nevil schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:19:
Even opletten met LG Bridge (gevonden door F-Secure):

Malicious code found in file ...\AppData\Local\Temp\LGAirDrive\xp\LGAirDriveInstaller.exe.
Infection: Suspicious:W32/Malware.9db3381dd5!Online

Ik heb niet bewust de software gedownload. Of het zou te maken hebben met het (automatisch/gedwongen) bijwerken van de software vanwege de upgrade van Win 8.1 naar Win 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Krijgt iemand hier LG AirDrive aan de praat. Ik heb het zowel op Windows 8.1 als Windows 10 geprobeerd maar ik kan dus geen fotos of iets dergelijks kopieren vanaf mn LG G4 naar mn PC via AirDrive. In windows verkenner kan ik wel in de mappen navigeren van de LG G4 maar ik kan niks ervan kopieren of openen op de computer. Iemand die LG Airdrive werkend heeft op zijn LG G4?

bij het kopieren van iets van de LG G4 naar de pc via airdrive krijg ik: Niet nader omschreven fout(win 10)

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond7 op 06-08-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Christiano007 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:33:
[...]

Haal je het einde van de dag wel mee, absoluut.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Een nieuwe stap in de (maandelijkse) update-cyclus van LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Christiano007 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:12:
[...]

Dat is wel heel dramatisch. Als ik met de S5 klooi dan zit ik rond de 50% om 18 uur
Ach, ik ga er vanuit dat je wel minimaal 20% overhoud, maar eerder richting de 30 a 35%. Meeste mensen vergissen zich vaak in het energieverbruik wat ze tussendoor nog doen.

Je geeft zelf aan ongeveer 1 uur 45 de telefoon te gebruiken. Daar zou je de 50% mee moete halen. Ik ga er alleen vanuit dat je tussendoor toch nog wel wat de telefoon gebruikt. Dan houd je er zeg nog 35% over rond 19:00 in de avond.

Mij persoonlijk boeit de standby tijd wat minder, ik laad op mijn werk wel even op als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Net de 10D (C) KDZ maar eens handmatig geflashed. Het lijkt er op dat touch screen nu wel beter werkt... Werd ook tijd, soms de neiging de G4 tegen een muur te gooien als die weer aan het kloten is. Deze firmware is wel nog zonder Stagefright fix, benieuwd hoe lang weer daar op kunnen wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Razer op 07-08-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 23:40
Ik ben afgestapt van de LG 4. De batterij duur vond ik toch echt te matig met mijn gebruik. Jammer blijft mooie telefoon met geweldige camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38
Als ik iets via IDEAL wil betalen dan linkt mijn telefoon niet door naar de App, iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Razer schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:19:
Net de 10D (C) KDZ maar eens handmatig geflashed. Het lijkt er op dat touch screen nu wel beter werkt... Werd ook tijd, soms de neiging de G4 tegen een muur te gooien als die weer aan het kloten is. Deze firmware is wel nog zonder Stagefright fix, benieuwd hoe lang weer daar op kunnen wachten.
LG is daar momenteel mee bezig :)
MarkHero schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:59:
Als ik iets via IDEAL wil betalen dan linkt mijn telefoon niet door naar de App, iemand enig idee hoe dat kan?
Ligt dat niet aan de browser of de app van je bank?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Steeffoon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:38:
[...]

[...]

Ligt dat niet aan de browser of de app van je bank?
Hoe kan ik de browser veranderen dan? En is dat niet een beetje gek dan dat de standaard browser niet gewoon werkt? Het gaat overigens om de Rabobank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MarkHero schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 04:19:
Hoe kan ik de browser veranderen dan?
Je kan elf browsers installeren als je dat zou willen. In de Play Store staan er een heleboel, keuze plenty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Keuze plenty, en ik wil gewoon Chrome gebruiken, maar als ik wordt doorgelinkt gebruikt de telefoon geen Chrome, hoe dat wel moet snap ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MarkHero schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:04:
Keuze plenty, en ik wil gewoon Chrome gebruiken, maar als ik wordt doorgelinkt gebruikt de telefoon geen Chrome, hoe dat wel moet snap ik dus niet.
Standaardwaarden wissen van de browser(s) in Instellingen / Applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Ja ik zit echt te zoeken, maar ik kan de standaard browser niet vinden, hoe heet dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MarkHero schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:42:
Ja ik zit echt te zoeken, maar ik kan de standaard browser niet vinden, hoe heet dat ding?
Internet.

Voor ingebouwde apps moet je wel het meest rechter "tabje" hebben hè (Alles), niet de eerste bij Applicaties :P

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 08-08-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Found it, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ligt het aan mij of is die laatste build een stuk beter ? V10d .... wel relaxed dat slomo nu in de camera settings zit :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

dave1972 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:02:
Ligt het aan mij of is die laatste build een stuk beter ? V10d .... wel relaxed dat slomo nu in de camera settings zit :D
Heb zelf nog V10b.
Slomo filmen is er al sinds het begin als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
H-S schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 02:50:
[...]

Heb zelf nog V10b.
Slomo filmen is er al sinds het begin als ik me goed herinner.
Ik bedoelde dat hij nu in modus zit:)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
F heuuuuuuul wat anders, wisten jullie trouwens dat bij de laatste beta versie van WA de middelvinger is geactiveerd ? https://www.dropbox.com/s...8-450618-minAPI7.apk?dl=0 hier de link van de laatste beta versie van WA

EXCUUS VOOR OFFTOPIC

Samsung Flip 7

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic