Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Ik zie op een Franse site dat Android 5.1.1 nu uitrolt naar de G4. Ik zie alleen geen bevestiging ergens anders. Iemand een idee of deze uitkomt? Mijn LG G4 arriveert vanavond. http://www.universfreebox...t-disponible-sur-le-LG-G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Raindeer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:12:
Ik zie op een Franse site dat Android 5.1.1 nu uitrolt naar de G4. Ik zie alleen geen bevestiging ergens anders. Iemand een idee of deze uitkomt? Mijn LG G4 arriveert vanavond. http://www.universfreebox...t-disponible-sur-le-LG-G4
Is onzin, gaat hier gewoon om versie 10B/C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ins0mniA
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02-2024

Ins0mniA

Uber Pwnerer

Telefoon is terug van reparatie door LG. :)

Sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Dinsdag middag ben ik naar KPN gegaan om definitief een abbo te nemen met telefoon, zat al 2 weken lang te denken of ik goedkoop voor de Jiayu S3 zou gaan of all out en dan de Samsung S6 (evt edge) of LG G4 neem. Redelijk veel ingelezen, vergeleken op sites, de S6/edge en G4 in mijn handen gehad meerdere malen en uiteindelijk dinsdag met volle overtuiging besloten voor de LG G4 te gaan met bruinlederen achterkant. De S6 viel mij zeer tegen en als ik dan ook nog eens op meerdere sites lees dat de feature die edge speciaal maakt de boel merkbaar trager maakt dan de standaard S6 maakte de keuze nog makkelijker.

Ben er heel blij mee, als je er niks mee doet dan lijkt het wel alsof de batterij helemaal niet gebruikt wordt. Ik kan iig een dag met de batterij doen. MP3 afspelen in de auto, wat browsen, youtube, wat whatsappen + foto's delen foto's maken, mailen, niet veel bellen, wifi en 4g gebruiken (had hiervoor een telefoon die 3g had, was wat leuk aan het spelen met internet en de snelheid en had in een goed uur al 700mb erdoor.. ai!).

Wat ik niet wist is dat je bij de lederen versie ook een standaard achterkant krijgt. Dat was wel een mooie ontdekking in de doos. De oordopjes die je erbij krijgt zijn ook imo erg fijn om naar te luisteren (in ear heeft sowieso mijn voorkeur). Wat wel erg stom is, is hoe dingen zoals de gmail app veranderd is naar grote iconen en tekst waardoor ik ondanks een fysiek groter scherm en veel hogere resolutie de helft van de items krijg te zien. Waarom is dat zo en heb ik een instelling over het hoofd gezien wat iconen/items kleiner maakt? Tekstformaat aanpassen doet niks. Net als met Windows die grote iconen op je bureaublad, daar kies ik ook altijd small.. ik ben geen man van in de 80.

Al met al iig wel erg positief over de telefoon. Ik ben goed bekend met de LG G2 en de G4 is zeker wel een vooruitgang en dat terwijl de G2 imo al een hele goede telefoon was. Vond overigens bij de eerste keer opstarten het heel netjes dat de telefoon vroeg of ik LG bloatware erop wilde hebben of dat hij dat niet moest downloaden.

Nog een vraag als afsluiting, ik vind dat mijn scherm best wel warm wordt bij niet eens intensief gebruik (whatsapp alleen bijv), hebben jullie dat ook?

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
[b]RadioKies schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:39:[/

Nog een vraag als afsluiting, ik vind dat mijn scherm best wel warm wordt bij niet eens intensief gebruik (whatsapp alleen bijv), hebben jullie dat ook?
Nee, mijn toestel word alleen warm als ik een filmpje aan het maken ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

wilke77 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:54:
[...]

Nee, mijn toestel word alleen warm als ik een filmpje aan het maken ben
Door de content die je aan het filmen bent? *padum tsjj*

Raar, ik heb nog wel mijn screenprotector erop zitten. Met warm bedoel ik overigens dat je warme van het scherm af kan voelen komen een beetje zoals een muur die de hele dag in de zon heeft gestaan en in de avond nog wat warmte af geeft, komt niet in de buurt van heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Tijdens de update kon ik bijna een eitje bakken op die van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
H-S schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:52:
Tijdens de update kon ik bijna een eitje bakken op die van mij
Update duurde bij mij maar 11 min dus kreeg niet echt de kans om flink heet te worden, maar idd. Toen ik de mijne naderhand van de lader haalde was hij ook warmer dan anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Ins0mniA schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:33:
Telefoon is terug van reparatie door LG. :)
Dat is snel!!! d:)b En? Ook meer duidelijkheid over de oorzaak en of het nu ook echt is opgelost?

Ik krijg aankomende week mijn tempered glass protectors binnen... Riskeer ik een zelfde soort probleem met die dingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Gielske schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 02:39:
Ik krijg aankomende week mijn tempered glass protectors binnen... Riskeer ik een zelfde soort probleem met die dingen? :?
Als je die aanbrengt heb je uiteraard nergens last van nee :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik merk sinds twee dagen (was ook voor de update) zo af en toe een flinke lag... dat ie het even niet meer weet en daardoor even denkt, "stop!"... en dat doet ie dus ook.... dat duurt soms wel een halve minuut.... meerdere mensen last van?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Steeffoon schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:34:
Ik merk sinds twee dagen (was ook voor de update) zo af en toe een flinke lag... dat ie het even niet meer weet en daardoor even denkt, "stop!"... en dat doet ie dus ook.... dat duurt soms wel een halve minuut.... meerdere mensen last van?
Nope... Geen lag te bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:54:
[...]

Wifi uit/data uit is Nokia 3310 tijdperk ;)
Ja, dat heb ik net achter mij gelaten. In dit geval 6630. oOo

Als ik kaartenapp Here gebruik (door o.a. Tweakers aanbevolen), geeft het zeer nauwkeurig aan waar ik ben. Daarbij maakt het niks uit of ik via Wi-Fi of via Data ben verbonden. Toppie! _/-\o_

1. Als ik echter Smart Settings gebruik (Wi-Fi uit- en inschakelen als ik weg ben/naar huis ga), werkt dit niet als ik (alleen) "Wi-Fi scanning toestaan" uitzet. Smart Settings wordt dan niet meer toegepast. Maar waarom niet gewoon overschakelen naar Data als Wi-Fi niet meer te zien is of niet meer te ontvangen is (zie ook punt 2)? Dan zou ik verwachten dat Wi-Fi daarbij ook uitgezet wordt (zoeken kost energie), maar dat gebeurt niet (is wel aangegeven in de instellingen).

Hier heb ik even het gevoel dat Google op slinkse wijze meer van mijn reisbewegingen wilt weten (ivm reclame of iets dergelijks)? Want Here vindt alles prima, zolang een van beide in gebruik is. Het is toch makkelijk te detecteren dat ik niet thuis ben. Gewoon Wi-Fi uitzetten. Ben ik terug, dan Wi-Fi inschakelen en word ik automatisch met mijn eigen router verbonden.

Even afgezien daarvan, lijkt het wel of Smart Settings heel traag van begrip is. Het duurde uren voor het doorhad dat ik niet/wel thuis was. Was ik (al uren) thuis, waarbij Wi-Fi aan- en Data is uitgeschakeld (even handmatig ingesteld), dan reageerde de mobiel pas direct toen Data handmatig ingeschakeld was. Dan zei de mobiel: welkom thuis! Maar de locatie gaf al aan dat ik thuis was! :S

Gevoelsmatig klopt hier iets niet. Maar ja, ik kom dan ook net uit de "stenen" tijdperk...

2. Ik heb met opzet de Wi-Fi van mijn router uitgeschakeld (waarbij de functie "Overschakelen naar mobiele dat" is ingeschakeld). Nou, er gebeurt gewoon niks. De mobiel blijft zoeken, zoeken, zoeken. En Data? Die blijft uit, uit, uit... |:(

Of ik moet nog veel leren (het is nu eenmaal zo) of het is niet goed ontworpen (bug?)... Er is in elk geval een groot verschil tussen "stenen" tijdperk en de huidige situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Touchproblemen in de zon ....geen problemen hier btw ....

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 20:07
SpiriTNL schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:10:
Vandaag een update ontvangen, iemand enig idee wat de wijzigingen zijn ?

Laat maar, ik krijg nu pas de V10b binnen, is al van 23 Juni |:(
Valt nog mee. Ik heb die vandaag pas binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hopelijk komt deze Update snel naar Europa:

http://www.phonearena.com...es-with-the-phone_id71184

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 17:17

P!m

Lijkt me een nuttige update. Mij G4 wordt na enige tijd Spotify gewoon flink warm. Al heb ik de telefoon pas sinds begin van deze warme periode, dus misschien heeft dat er ook nog iets mee te maken.

Sinds de V10b update heb ik trouwens heel soms dat de balk bovenin heel smal blijft als ik hem naar beneden probeer te slepen. Dat ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/308cqjs.png

Even zorgen dat het scherm uit gaat lost dit 'probleem' dan weer op. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2024
Heb nu ongeveer een week geleden de G4 gekocht en hoewel het echt een top toestel is, heb ik wel twee problemen die bij mijn oude G2 niet voorkwamen.

Het toestel wordt wel erg warm, ook bij simpele taken zoals gewoon browsen en een simpel spelletje. Wanneer ik een game opstart is dit na een tijdje nog erger.
Tweede probleem is de accutijd. Ik gebruik het toestel ongeveer evenveel en met de zelfde apps als op mijn G2, maar de accu is veel sneller leeg. Wanneer het toestel niet gebruikt word loopt de accu bijna niet leeg, maar ook met licht gebruik zoals s'ochtends het nieuws en social media checken gaat de batterij wel erg snel omlaag. NFC en locatie staan wel aan, maar dat deed ik op mijn G2 ook. Zou het hier aan kunnen liggen? Ik zal ook even een screenshot van het batterijgebruik toevoegen.

Als ik dit topic zo doorlees zie ik dat meerderen hier last van hebben, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen.
[afbeelding]

[ Voor 0% gewijzigd door ArpieTech op 05-07-2015 13:43 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 23:40
ArpieTech schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:42:
Heb nu ongeveer een week geleden de G4 gekocht en hoewel het echt een top toestel is, heb ik wel twee problemen die bij mijn oude G2 niet voorkwamen.

Het toestel wordt wel erg warm, ook bij simpele taken zoals gewoon browsen en een simpel spelletje. Wanneer ik een game opstart is dit na een tijdje nog erger.
Tweede probleem is de accutijd. Ik gebruik het toestel ongeveer evenveel en met de zelfde apps als op mijn G2, maar de accu is veel sneller leeg. Wanneer het toestel niet gebruikt word loopt de accu bijna niet leeg, maar ook met licht gebruik zoals s'ochtends het nieuws en social media checken gaat de batterij wel erg snel omlaag. NFC en locatie staan wel aan, maar dat deed ik op mijn G2 ook. Zou het hier aan kunnen liggen? Ik zal ook even een screenshot van het batterijgebruik toevoegen.

Als ik dit topic zo doorlees zie ik dat meerderen hier last van hebben, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen.
[afbeelding]
Misschien even handig om te laten zien hoeveel SOT je hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
Wouter lucassen schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Misschien even handig om te laten zien hoeveel SOT je hebt gehaald?
Kan ik dat ergens terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ja, naar onderen scrollen dan zie je het scherm staan. Daar op klikken. Dan zie je hoe lang het scherm actief is geweest (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ArpieTech schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Kan ik dat ergens terugvinden?
Anders hebben we er niet zo veel aan:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
Wouter lucassen schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:33:
Ja, naar onderen scrollen dan zie je het scherm staan. Daar op klikken. Dan zie je hoe lang het scherm actief is geweest (:
Ah, weer wat geleerd! Momenteel is het 2 uur, en het batterij percentage is 52%. In de loop van de dag heb ik de telefoon niet veel gebruikt, maar die daling vooraan in de grafiek is niet van intensief gebruik.

[ Voor 0% gewijzigd door ArpieTech op 05-07-2015 18:06 . Reden: woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dat is een vrij normale score ; Ik haal met de LG G4 ook niet meer dan 4h SoT. Misschien soms iets meer. Jouw score komt overeen met alle andere LG G4's. De batterij is gewoonweg niet geweldig. Ik haal er prima een dag mee, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
Wouter lucassen schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:05:
Dat is een vrij normale score ; Ik haal met de LG G4 ook niet meer dan 4h SoT. Misschien soms iets meer. Jouw score komt overeen met alle andere LG G4's. De batterij is gewoonweg niet geweldig. Ik haal er prima een dag mee, maar ook niet meer dan dat.
Hmm, valt me toch tegen dan.. Maar als het normaal is hoef ik in ieder geval geen zorgen te maken. Scheelt dat de batterij verwisseld kan worden. Misschien binnenkort maar eens investeren in een reserve met oplaaddock. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ArpieTech schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:10:
[...]

Hmm, valt me toch tegen dan.. Maar als het normaal is hoef ik in ieder geval geen zorgen te maken. Scheelt dat de batterij verwisseld kan worden. Misschien binnenkort maar eens investeren in een reserve met oplaaddock. In ieder geval bedankt.
Ik zit bijvoorbeeld nu op 22% met 3h 39min SOT. Het is voor mij lig geen telefoon die twee dagen meegaat, maar eigenlijk hoeft dat ook niet. Ik kom er wel met het grootste gemak de dag door en dat is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
http://imgur.com/qOUW1LF mijn SOT

En met nog 7 procent te gaan zit ik op 5 uur en 27 min SOT

[ Voor 48% gewijzigd door dave1972 op 05-07-2015 18:44 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
en hoe heb je dan je schermhelderheid staan? Met deze zon/weer heb ik de helderheid best vaak een stuk hoger staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
Ja dat klopt wel, in de zon schuif ik de helderheid even naar het maximale. Maar normaal staat hij gewoon op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ins0mniA
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02-2024

Ins0mniA

Uber Pwnerer

Gielske schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 02:39:
[...]

Dat is snel!!! d:)b En? Ook meer duidelijkheid over de oorzaak en of het nu ook echt is opgelost?

Probleem is opgelost ! _/-\o_

Hoe/wat en hoeveel hebben ze niet willen vertellen.

Sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Nog meer mensen die last hebben dat je soms niet goed te verstaan bent?

Ik krijg klachten van mensen dat ik soms niet goed te verstaan ben aan de telefoon. Als ik de telefoon op speaker of carkit heb zitten dan klaagt men er sowieso niet over.

Ik heb Vodafone, alle 4G meuk staat aan. Ook ruisonderdrukking en helderheid stem (maar die laatste is voor mij zodat ik de ander beter zou moeten kunnen horen).

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
dave1972 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:20:
http://imgur.com/qOUW1LF mijn SOT

En met nog 7 procent te gaan zit ik op 5 uur en 27 min SOT
Tot nu toe niet gehaald, niet eens in de buurt. En ik heb alles wel heel goed ingesteld (idle drain is prima). Wat heb je zoal gedaan in deze cycle? Als ik alleen het scherm aan laat staan en niets aanraak gaat het redelijk, maar zodra je gaat switchen tussen apps enzo schiet het omlaag.

Laatst een nieuwe (heel lichte) game geprobeerd; Sum, na een kwartier kon je er een ei op bakken en was ik 20% armer met mijn batterij. Dat is echt iets wat verbeterd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Franco10 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Tot nu toe niet gehaald, niet eens in de buurt. En ik heb alles wel heel goed ingesteld (idle drain is prima). Wat heb je zoal gedaan in deze cycle? Als ik alleen het scherm aan laat staan en niets aanraak gaat het redelijk, maar zodra je gaat switchen tussen apps enzo schiet het omlaag.

Laatst een nieuwe (heel lichte) game geprobeerd; Sum, na een kwartier kon je er een ei op bakken en was ik 20% armer met mijn batterij. Dat is echt iets wat verbeterd moet worden.
Appen facebook YouTube internet gewoon het gangbare waarvoor je een tel gebruikt ... Ik speel geen spelletjes misschien dat dat wel scheelt ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
CasGas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:10:
Nog meer mensen die last hebben dat je soms niet goed te verstaan bent?

Ik krijg klachten van mensen dat ik soms niet goed te verstaan ben aan de telefoon. Als ik de telefoon op speaker of carkit heb zitten dan klaagt men er sowieso niet over.

Ik heb Vodafone, alle 4G meuk staat aan. Ook ruisonderdrukking en helderheid stem (maar die laatste is voor mij zodat ik de ander beter zou moeten kunnen horen).
Ik ben niet blij om dit te lezen. Nu ben ik in bezit van een LG G2 en mensen zeggen heel vaak dat ik eventjes wegval, de microfoon voor me mond moet houden of dat ik niet te verstaan ben. Maar de verbinding blijft intact.

Volgende week laat ik mijn G2 repareren voor de 2e keer omtrent microfoon problemen. Bij de eerste reparatie is er toen een nieuw moederbord geplaatst.
Na de tweede reparatie gaat de G2 mooi de verkoop in (nog 6 maanden garantie).

Deze week heb ik op Vraag en Aanbod een G4 gereserveerd en nu lees ik dus jouw probleem. Ik begin een beetje huiverig te worden dat dit een LG probleem is. Misschien wel een software probleem.
Zie mijn eerdere reacties in G2 forum.
aliberto in "[LG G2] Ervaringen en Discussie"

Mijn provider is Telfort. Ik heb ook gekeken naar voice instellingen, qua helderheid en ruisonderdrukking en hiermee geëxperimenteerd. Maar het mocht niet baten.
Waar ik nog aan heb zitten denken is het volgende:

Het zou kunnen zijn dat je signaal verstoord wordt door een sterk wifi signaal. Maar dit is echter een speculatie. Toen ik op een andere locatie was in plaats van thuis klaagden mensen ook. Het zou wederom met wifi in hun omgeving kunnen zijn maar dit lijkt mij erg veel toeval.

Toen ik van Kitkat naar Lollipop en mijn eerste telefoontje pleegde kreeg ik al gelijk de melding van de wederpartij dat ik niet te verstaan was. Een fabrieksreset liet de G2 wel met Lollipop vlotter lopen maar ik miste te veel functionaliteit zodat ik weer terug ben gegaan naar Kitkat. Wederom weer belproblemen met verstaanbaarheid.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal ondanks dat het om een G2 gaat. Maar ik wil jou in ieder geval bedanken voor je melding.

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 06-07-2015 21:11 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

aliberto schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Ik ben niet blij om dit te lezen. Nu ben ik in bezit van een LG G2 en mensen zeggen heel vaak dat ik eventjes wegval, de microfoon voor me mond moet houden of dat ik niet te verstaan ben. Maar de verbinding blijft intact.

Volgende week laat ik mijn G2 repareren voor de 2e keer omtrent microfoon problemen. Bij de eerste reparatie is er toen een nieuw moederbord geplaatst.
Na de tweede reparatie gaat de G2 mooi de verkoop in (nog 6 maanden garantie).

Deze week heb ik op Vraag en Aanbod een G4 gereserveerd en nu lees ik dus jouw probleem. Ik begin een beetje huiverig te worden dat dit een LG probleem is. Misschien wel een software probleem.
Zie mijn eerdere reacties in G2 forum.

Mijn provider is Telfort. Ik heb ook gekeken naar voice instellingen, qua helderheid en ruisonderdrukking en hiermee geëxperimenteerd. Maar het mocht niet baten.
Waar ik nog aan heb zitten denken is het volgende:

Het zou kunnen zijn dat je signaal verstoord wordt door een sterk wifi signaal. Maar dit is echter een speculatie. Toen ik op een andere locatie was in plaats van thuis klaagden mensen ook. Het zou wederom met wifi in hun omgeving kunnen zijn maar dit lijkt mij erg veel toeval.

Toen ik van Kitkat naar Lollipop en mijn eerste telefoontje pleegde kreeg ik al gelijk de melding van de wederpartij dat ik niet te verstaan was. Een fabrieksreset liet de G2 wel met Lollipop vlotter lopen maar ik miste te veel functionaliteit zodat ik weer terug ben gegaan naar Kitkat. Wederom weer belproblemen met verstaanbaarheid.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal ondanks dat het om een G2 gaat. Maar ik wil jou in ieder geval bedanken voor je melding.
Ik kom dus ook van een G2 af, maar dat probleem heb ik juist helemaal niet gehad op mijn G2, dat is zo frustrerend. Ik zit nog wel te kijken of ik misschien alleen 4G moet uitzetten en alleen op 3G en lager moet zitten, misschien dat dat nog helpt :|

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
CasGas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Ik kom dus ook van een G2 af, maar dat probleem heb ik juist helemaal niet gehad op mijn G2, dat is zo frustrerend. Ik zit nog wel te kijken of ik misschien alleen 4G moet uitzetten en alleen op 3G en lager moet zitten, misschien dat dat nog helpt :|
Je kan het proberen maar bij mij met de G2 hielp dit niet, sterker nog ik maak alleen maar gebruik van WIFI om verbinding met internet te maken, zodoende staat 3G en 4G standaard uit bij mij. Ik denk dat je het in een andere richting moet zoeken. Te denken aan of je telefoon geroot is (bij mij wel i.v.m. Adaway) en welke app mogelijke conflicten kan veroorzaken. Heb je het probleem op 1 lokatie of niet. Ligt het aan een sterk/storend WIFI netwerk of niet....
In mijn opinie is het beste wat je kan doen je probleem voorleggen bij dealer en telefoon laten repareren. Het is een hardnekkig probleem, ben er al 1 jaar mee aan het stoeien. Het feit is dat je nooit weet tijdens een gesprek dat dit gebeurd. Tot men gaat "klagen" en jij alles moet herhalen.
Andere methodes kan je gewoon niet testen.

[ Voor 20% gewijzigd door aliberto op 07-07-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Tussen mn nfc en wifi icoon in de bovenste balk staat een ster. Waar staat die voor?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
MetalManic schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:14:
Tussen mn nfc en wifi icoon in de bovenste balk staat een ster. Waar staat die voor?
Prio notificaties

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Gevonden 😎

[ Voor 28% gewijzigd door MetalManic op 07-07-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik heb een (ja ik weet het ze zijn slecht) All-in-One-Toolbox app geïnstalleerd, puur om achtergrondprocessen in kaart te brengen. Nu geeft deze app standaard een andere hoeveelheid vrije RAM aan dan de native app van LG. Daarbij zijn Bluetooth en NFC processen ook standaard actief, ook als die functies zijn uitgeschakeld. Identificeert die app ze gewoon verkeerd of is er een andere reden voor het verschil in actieve apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 19:32
CasGas schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Bij m'n Lumia 920 had ik dit ook. Daar bleek stof onder de microfoon te kunnen komen (productiefout) wat te verwijderen was met een speld. Daardoor bleek de ruisonderdrukking van de microfoon niet goed te doen met als gevolg dat m'n eigen stem werd onderdrukt als er geen ruis was :F Heb destijds ook alles geprobeerd maar dat bleek echt het probleem, verschrikkelijk irritant.

Probeer het eens!

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38
100% opgeladen, wakker worden 7 uurtjes later en 87% hebben vind ik echt bagger.
Batterij van mij G2 hield het echt in alle gevallen zowel idle als sot veel langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
MarkHero schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:19:
100% opgeladen, wakker worden 7 uurtjes later en 87% hebben vind ik echt bagger.
Batterij van mij G2 hield het echt in alle gevallen zowel idle als sot veel langer uit.
De SoT is inderdaad een stuk minder dan een G2, maar idle gaat hier heel goed. Ik denk dat dat iets met je instellingen te maken zou kunnen hebben. In een nacht verlies ik hier 3-4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
MarkHero schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:19:
Franco10 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:22:
De SoT is inderdaad een stuk minder dan een G2, maar idle gaat hier heel goed. Ik denk dat dat iets met je instellingen te maken zou kunnen hebben. In een nacht verlies ik hier 3-4%.
Hier nieuwe G4 (weekje in gebruik), 1 a 2% in 7 a 8 uur tijd.

@MarkHero, niet een of andere app in gebruik die bijvoorbeeld om de x aantal uren synchroniseerd? Ik zou zeggen check je apps en instellingen, 13% is best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
In het begin was mijn idle ook veel beter, bijna niks inderdaad na een nachtje slaap. Ik heb alleen niet echt het idee dat er qua instellingen of apps veel veranderd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
MarkHero schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:47:
In het begin was mijn idle ook veel beter, bijna niks inderdaad na een nachtje slaap. Ik heb alleen niet echt het idee dat er qua instellingen of apps veel veranderd is..
Niet echt is toch misschien iets .... Mijn idle is gewoon top.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
dave1972 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:11:
[...]

Niet echt is toch misschien iets .... Mijn idle is gewoon top.
Maar geef me eens wat voorbeelden dan dat het zo dramatisch achteruit kan laten gaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MarkHero schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:47:
Maar geef me eens wat voorbeelden dan dat het zo dramatisch achteruit kan laten gaan..?
Facebook, browser met 8 tabs open op de achtergrond, etc.

Niemand hier weet welke apps jij gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Mijn idle percentages zijn nog steeds prima, maar wel iets meer dan de eerste week. Dat is enerzijds logisch omdat er nu veel meer apps op staan, anderzijds draaien die niet mee op de achtergrond.

Maar het 'probleem' zit hem vooral in de pieken met het scherm aan. Soms ben ik gewoon aan het browsen met een of twee tabbladen en dan voel ik ineens dat hij heel warm is, kijk ik vervolgens naar de accu is hij zomaar 10-15% kwijtgeraakt in een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:50:
kijk ik vervolgens naar de accu is hij zomaar 10-15% kwijtgeraakt in een half uur.
= 3.5 a 4 uur SoT = normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Brad Pitt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:31:
[...]

Facebook, browser met 8 tabs open op de achtergrond, etc.

Niemand hier weet welke apps jij gebruikt :)
Dat is precies wat ik gebruik en whatsapp en tweakers.. Niks meer dan ik al deed, dus ik blijf het bijzonder vinden. En als ik ga pitten sluit ik altijd alles af
Thanx anyway

[ Voor 5% gewijzigd door MarkHero op 09-07-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Afsluiten zoals in: de taskmanager openen en alles wegklikken? Ik gebruik os van tel zelf, is het niet juist de bedoeling alles aan te laten ivm met hoe het geheugenmanagement werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Hebben jullie ook wel eens dat LED (wit) blijft knipperen, al heb je geen notificatie.

Heb het meestal na whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
H-S schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:30:
Hebben jullie ook wel eens dat LED (wit) blijft knipperen, al heb je geen notificatie.

Ja, of paarse LED, etc. Bekend euvel. Scherm aan, notificatiebalk omlaag trekken, scherm weer uit.

Een van de vele issues van de G4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Brad Pitt schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Ja, of paarse LED, etc. Bekend euvel. Scherm aan, notificatiebalk omlaag trekken, scherm weer uit.

Een van de vele issues van de G4 :)
Ah simpele oplossing. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

H-S schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:30:

Ik dacht dat ik de enige was. Bij mij heb ik ook zo nu en dan een ander probleem;

Als ik Telegram open laat staan en ik krijg een nieuw bericht, dan ontgrendel ik het toestel en staat Telegram dus gelijk open. De notificatie blijft staan, ook wanneer ik hem geopend heb en al. Vervolgens kan je de melding wel wegvegen, maar je kunt hem direct ook weer 'terugvegen'. Anders blijft er een leeg gedeelte in de notificatiebalk.
Als je daarna Telegram via instellingen>apps afsluit, maakt dit geen verschil. Alleen een reboot lost het dan op.

Heb het nog niet met andere apps gehad, maar meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
LG Bridge is geupdated naar versie 1.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben zo'n 2 weken geleden overgestapt van een Sony Z3 Compact naar een LG G4; een hele overstap. Qua grootte, maar ik heb ook andere verschillen opgemerkt, die ik graag met jullie wil delen.

Foto's: De foto's van de LG G4 zijn echt heel mooi! De Z3 Compact maakt goede foto's, alleen met de juiste instellingen. De G4 maakt mooiere snelle kiekjes en dat vind ik persoonlijk heel fijn. De specs van de Z3 beloven heel veel goeds, maar in de praktijk valt het een beetje tegen.

Scherm: Een verademing t.o.v. de Z3 Compact. Kleuren zijn meer natuurgetrouw en de contrasten zijn beter. Verschil pas duidelijk merkbaar als je de Z3 Compact naast de G4 legt.

Accuduur: Een duidelijke stap terug. Met de z3 compact haalde ik makkelijk 1,5 tot 2 dagen, maar dat gaat met de G4 echt niet lukken. Dat is een minpuntje voor mij, maar ik ga binnenkort een extra accu aanschaffen, zodat ik nooit met een lege accu kom te zitten!

Formaat: De G4 is echt een groot toestel. In het begin moest ik daar erg aan wennen, maar inmiddels ben ik het gewend. Terug gaan naar de Z3 Compact zal ik niet snel doen, alhoewel het soms fijn is om een toestel met 1 hand te bedienen. Dat is met de G4 niet echt mogelijk.

Bouwkwaliteit: Er is veel gezegd over de bouwkwaliteit van de G4, die t.o.v. van de Samsung S6 en de iPhone 6 minder zou zijn. Dat is een kwestie van smaak denk ik. Ik vind de bouwkwaliteit prima, al vraag ik me af hoelang mijn leren achterkantje mooi blijft. Gelukkig ben ik van mijn glazen achterkant van de Z3 Compact af, want daar is al 2 keer een barst(je) ingekomen.

Al met al is de G4 een prima apparaat. Absoluut snel genoeg, ook al is het 'slechts' een hexacore processor. Alleen de accuduur is een tegenvaller. Kunnen ze dit met updates nog fixen? Vooral tijdens intens gebruik loopt de accu snel leeg! Oh ja, de G4 is ook niet waterdicht helaas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Gisteravond, kedenggg... Op de stenen. Resultaat een beschadigd hoekje. Viel ook op het scherm maar dankzij tempered glass geen centje pijn gelukkig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09 19:01
JackL89 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:13:
Accuduur: Een duidelijke stap terug. Met de z3 compact haalde ik makkelijk 1,5 tot 2 dagen, maar dat gaat met de G4 echt niet lukken. Dat is een minpuntje voor mij, maar ik ga binnenkort een extra accu aanschaffen, zodat ik nooit met een lege accu kom te zitten!
Inderdaad, erg tevreden met mijn G4 alleen de accu is wel echt een min puntje. Moet hem regelmatig aan de prik hangen omdat ik anders de dag niet doorkom. Wacht met smart op de extra batterij lader, vervelend dat die in europa nog niet is uitgebracht.

Verder heeft mijn lederen achterkant net zoals velen ook beschadingen op de hoekpunten. Het leer is er gewoon afgesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
GWashington schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Inderdaad, erg tevreden met mijn G4 alleen de accu is wel echt een min puntje. Moet hem regelmatig aan de prik hangen omdat ik anders de dag niet doorkom. Wacht met smart op de extra batterij lader, vervelend dat die in europa nog niet is uitgebracht.

Verder heeft mijn lederen achterkant net zoals velen ook beschadingen op de hoekpunten. Het leer is er gewoon afgesleten.
Dat moet toch beter kunnen, gezien de batterij van 3000mAh? Ik hoop echt dat ze dat nog kunnen fixen in de nabije toekomst, dan ben ik nog blijer met de telefoon! In Amerika krijg je overigens een 'gratis' batterij erbij. Geeft LG hiermee aan dat de accu gewoonweg te kort mee gaat? Ik ga waarschijnlijk een extra batterij aanschaffen.

Mijn leren (bruin) achterkant ziet er tot nu toe nog mooi uit, maar ik ben ook benieuwd hoelang dat nog zal zijn. En anders maar een andere cover aanschaffen, wat ik vrijwel altijd doe bij een telefoon.

Wanneer komt de perfecte telefoon?
Accuduur van +3 dagen
Verwisselbare accu
Micro-sim/Dual-sim optie
Top camera
High-end specs, zonder dat de telefoon warm wordt o.i.d.
Waterdicht, zonder klepjes

Bij elke telefoon vandaag de dag is er wel wat. De Samsung S6 is echt een toptelefoon met opzich een goede accuduur, maar heeft geen verwisselbare accu en er kan geen micro sd-kaart in. De G4 heeft dat wel, maar de accu valt weer tegen. De M9 is een tegenvaller, net als de Z3+. Ik ben erg benieuwd naar de OnePlus 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JackL89 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:27:
[...]
Die komt uiteraard nooit. Geen enkele fabrikant wil die maken. Kunnen, vast wel. Doen, nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

JackL89 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:27:
[...]

Dat moet toch beter kunnen, gezien de batterij van 3000mAh? Ik hoop echt dat ze dat nog kunnen fixen in de nabije toekomst, dan ben ik nog blijer met de telefoon! In Amerika krijg je overigens een 'gratis' batterij erbij. Geeft LG hiermee aan dat de accu gewoonweg te kort mee gaat? Ik ga waarschijnlijk een extra batterij aanschaffen.

Mijn leren (bruin) achterkant ziet er tot nu toe nog mooi uit, maar ik ben ook benieuwd hoelang dat nog zal zijn. En anders maar een andere cover aanschaffen, wat ik vrijwel altijd doe bij een telefoon.

Accuduur van +3 dagen
Verwisselbare accu
Micro-sim/Dual-sim optie
Top camera
High-end specs, zonder dat de telefoon warm wordt o.i.d.
Waterdicht, zonder klepjes

Bij elke telefoon vandaag de dag is er wel wat. De Samsung S6 is echt een toptelefoon met opzich een goede accuduur, maar heeft geen verwisselbare accu en er kan geen micro sd-kaart in. De G4 heeft dat wel, maar de accu valt weer tegen. De M9 is een tegenvaller, net als de Z3+. Ik ben erg benieuwd naar de OnePlus 2.
Accuduur van de Samsung Galaxy S6 was mijn inziens echt een stuk minder dan de LG G4. Camera van de LG G4 is toch top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 09:26
Iemand enig idee wat een nieuw scherm kost voor een LG G4. (voor de verzekering) Hoe zuinig ik ook altijd op mijn telefoon ben. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Scherm dus kapot. Wekt gelukkig nog wel, maar scherm is volledig gebarsten vanuit een hoek. Klein rot valletje op stenen vloer en het is al over. Zeer matige bouwkwaliteit, heb ik nog nooit meegemaakt. Zal net natuurlijk op het verkeerde puntje gevallen zijn.

De Lg G2 van mijn vriendin ook 2x gevallen en 2x scherm kapot, ook al was het valletje maar een kleintje. Mijn vorige Lumia 930 en HTC One X hebben allebei wel eens een veel zwaardere val meegemaakt in al die jaren en die bleven puntgaaf.

Bouwkwaliteit van LG is in ons geval toch echt heel matig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Seaofregrets schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:01:
Sja, je kan zelf ook dertien keer van de trap vallen en niets hebben en de veertiende keer iets breken.

Allemaal een kwestie van pech of geluk. Hoé het valt bepaalt alles. Daarom zijn die YouTube droptests ook :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
Seaofregrets schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:01:
Iemand enig idee wat een nieuw scherm kost voor een LG G4. (voor de verzekering) Hoe zuinig ik ook altijd op mijn telefoon ben. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Scherm dus kapot. Wekt gelukkig nog wel, maar scherm is volledig gebarsten vanuit een hoek. Klein rot valletje op stenen vloer en het is al over. Zeer matige bouwkwaliteit, heb ik nog nooit meegemaakt. Zal net natuurlijk op het verkeerde puntje gevallen zijn.

De Lg G2 van mijn vriendin ook 2x gevallen en 2x scherm kapot, ook al was het valletje maar een kleintje. Mijn vorige Lumia 930 en HTC One X hebben allebei wel eens een veel zwaardere val meegemaakt in al die jaren en die bleven puntgaaf.

Exact hetzelfde hier, mn G2 viel van - zonder te overdrijven - 20 cm hoogte uit mn zak (liggend in tuinstoel) op een tegel.Scherm helemaal kapot. Te achterlijk voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Brad Pitt schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:26:
[...]

Sja, je kan zelf ook dertien keer van de trap vallen en niets hebben en de veertiende keer iets breken.

Allemaal een kwestie van pech of geluk. Hoé het valt bepaalt alles. Daarom zijn die YouTube droptests ook :O
Daarom schreef ik al, net op een verkeerd puntje gevallen. Het is alleen wel toevallig dat beide toestellen in totaal 3x gevallen zijn en 3x scherm kapot. Mijn HTC One X heb ik 2 jaar gehad, laatste half jaar totaal niet meer zuig erop geweest, die heeft wat te verduren gehad. Scherm was nog steeds prima. Evenals mijn Lumia 930. Het kan toeval zijn, maar 3x toeval terwijl al mijn andere toestellen niks hadden is geen toeval meer :P

Ik heb de schade al gemeld bij verzekering dus ik merk het vanzelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
nielZify schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Exact hetzelfde hier, mn G2 viel van - zonder te overdrijven - 20 cm hoogte uit mn zak (liggend in tuinstoel) op een tegel.Scherm helemaal kapot. Te achterlijk voor woorden...
In dit geval ook. De G2 is 2x gevallen, geen grote valpartij maar 2x scherm kapot en 2x ook gewoon een onbruikbaar scherm. Ging wel aan maar touchscreen was eraan. Dat was ook bij mij een beetje de reden dat ik twijfelde aan een LG, de matige ervaring met simpele valpartijen van de G2.

De G4 is ook gewoon lullig uit mijn jaszak gegleden, had niet door dat deze openstond tijdens het opstaan. Scherm kapot. Lederen achterkant is punt gaaf, zelfs op de hoek waar hij viel is het leer puntgaaf, terwijl de zijkant van telefoon is ingedeukt en scherm kapot is. Originele folie zat er nog op. Touchscreen werkt wel gewoon dus dat is een verbetering. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en natuurlijk kan een toestel verkeerd vallen, maar het was een vrij lullige val.

Voor mij blijven het mooie telefoons, maar qua bouwkwaliteit niet de kwaliteit van mijn oude Nokia en HTC.

[ Voor 5% gewijzigd door Seaofregrets op 12-07-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Mijn G2 wel honderd x laten flikkeren en niks aan de hand, is dus gewoon puur pech.. Beetje stom over te zeuren over de bouwkwaliteit dan, terwijl je hem zelf laat flikkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
MarkHero schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:17:
Mijn G2 wel honderd x laten flikkeren en niks aan de hand, is dus gewoon puur pech.. Beetje stom over te zeuren over de bouwkwaliteit dan, terwijl je hem zelf laat flikkeren
Sommige mensen zijn minder handig. Ik leef altijd berekend. Als ik weg ga, dan doe ik altijd mijn jaszakken controleren of deze dicht zijn. Controleer tevens of alle stroom apparaten (op koelkast en vriezer na) uit staan en of water van wasmachine is afgesloten. Voor ik weg ga controleer ik of sleutels bij me heb en tevens niet in de zak zijn gestopt bij mijn gsm.
Als ik de telefoon op tafel leg, leg ik deze niet op een randje neer, eerder verder weg ervan. Mocht er een glas water op tafel staan dan plaats ik de gsm verder weg om water en valschade te voorkomen. Sommige dingen zijn zo logisch in het leven dat ik bijna niet kan begrijpen dat mensen "klungelig" zijn in het dagelijks leven. Mocht een product onverhoopt kapot zijn gegaan buiten garantieperiode of toch door een vervelende situatie dan ga ik om een nieuwe in de winkel.
Tenslotte hou ik altijd in gedachten dat een product niet eeuwig mee kan gaan en zodoende leg ik hier geld voor apart.

Voor mij is het een gewoonte geworden om vooruit te denken/ berekenend te leven (i.c.m. autisme).
Mede omdat ik geen inboedel verzekering al jaren niet. Ooit wel gehad maar vond het zonde van mijn geld. Of het verstandig is, laten we in het midden. Meeste mensen verklaren me voor gek.
Maar in mijn ogen is een verzekering niets minder dan mensen geld afhandig maken en als je hun hulp nodig hebt verwijzen ze je vaak door naar de kleine lettertjes. Zodoende heb je geen recht op teruggave. Heb dit vaak genoeg meegemaakt. Buitenom de verplichte zorgverzekering en bromfietsverzekering heb ik geen andere verzekeringen. Je kan je overal voor verzekeren als je wilt, zelf voor je armen, benen of stembanden. Het is maar net tot hoever wil jij je portomonnee opentrekken.

Geheel offtopic maar toch mijn statement maken:
Ex van mij had een Sparta Ion elektrische fiets. De kilometerteller moest je eraf halen, want deze was tevens je "sleutel". Zonder deze teller kon je niet fietsen. Maar door slechte weersomstandigheden en fabricage fout kwam er water onder het display en werkte het apparaat niet meer. Dit was al de 3e keer en de was fiets buiten garantie. Verzekering vroeg toen; heb je hem laten vallen, antwoord was nee, dan keren we niet uit. Als je ja had gezegd dan wel.
Rare wereld, dus je moet liegen om je recht te behalen, wat is dan het nut van een verzekering?

Maar goed, kort samen gevat, denk vooruit en je bespaard een hoop ellende en geld. Zo heb ik nog nooit een kapotte gsm gehad door valschade. Je hebt recht op 2 jaar garantie, dus maak er gebruik van indien mogelijk. Na 2 jaar is je gsm meestal weer aan vervanging toe en zal je waarschijnlijk een nieuwe gsm halen met wederom 2 jaar garantierecht.

[ Voor 30% gewijzigd door aliberto op 13-07-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Franco10 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:22:
Ik heb een (ja ik weet het ze zijn slecht) All-in-One-Toolbox app geïnstalleerd, puur om achtergrondprocessen in kaart te brengen. Nu geeft deze app standaard een andere hoeveelheid vrije RAM aan dan de native app van LG. Daarbij zijn Bluetooth en NFC processen ook standaard actief, ook als die functies zijn uitgeschakeld. Identificeert die app ze gewoon verkeerd of is er een andere reden voor het verschil in actieve apps?
Ik hou ram alleen bij dmv instellingen-apps-actief... Maar daarbij valt me op dat als grootste verbruiker meestal juist die standaard instellingen app (+200mb) wordt weergegeven. Wellicht zit je verschil hem gedeeltelijk in soortgelijke belasting van je app...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
aliberto schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:59:
[...]

Sommige mensen zijn minder handig. Ik leef altijd berekend. Als ik weg ga, dan doe ik altijd mijn jaszakken controleren of deze dicht zijn. Controleer tevens of alle stroom apparaten (op koelkast en vriezer na) uit staan en of water van wasmachine is afgesloten. Voor ik weg ga controleer ik of sleutels bij me heb en tevens niet in de zak zijn gestopt bij mijn gsm.
Als ik de telefoon op tafel leg, leg ik deze niet op een randje neer, eerder verder weg ervan. Mocht er een glas water op tafel staan dan plaats ik de gsm verder weg om water en valschade te voorkomen. Sommige dingen zijn zo logisch in het leven dat ik bijna niet kan begrijpen dat mensen "klungelig" zijn in het dagelijks leven. Mocht een product onverhoopt kapot zijn gegaan buiten garantieperiode of toch door een vervelende situatie dan ga ik om een nieuwe in de winkel.
Tenslotte hou ik altijd in gedachten dat een product niet eeuwig mee kan gaan en zodoende leg ik hier geld voor apart.

Voor mij is het een gewoonte geworden om vooruit te denken/ berekenend te leven (i.c.m. autisme).
Mede omdat ik geen inboedel verzekering al jaren niet. Ooit wel gehad maar vond het zonde van mijn geld. Of het verstandig is, laten we in het midden. Meeste mensen verklaren me voor gek.
Maar in mijn ogen is een verzekering niets minder dan mensen geld afhandig maken en als je hun hulp nodig hebt verwijzen ze je vaak door naar de kleine lettertjes. Zodoende heb je geen recht op teruggave. Heb dit vaak genoeg meegemaakt. Buitenom de verplichte zorgverzekering en bromfietsverzekering heb ik geen andere verzekeringen. Je kan je overal voor verzekeren als je wilt, zelf voor je armen, benen of stembanden. Het is maar net tot hoever wil jij je portomonnee opentrekken.

Geheel offtopic maar toch mijn statement maken:
Ex van mij had een Sparta Ion elektrische fiets. De kilometerteller moest je eraf halen, want deze was tevens je "sleutel". Zonder deze teller kon je niet fietsen. Maar door slechte weersomstandigheden en fabricage fout kwam er water onder het display en werkte het apparaat niet meer. Dit was al de 3e keer en de was fiets buiten garantie. Verzekering vroeg toen; heb je hem laten vallen, antwoord was nee, dan keren we niet uit. Als je ja had gezegd dan wel.
Rare wereld, dus je moet liegen om je recht te behalen, wat is dan het nut van een verzekering?

Maar goed, kort samen gevat, denk vooruit en je bespaard een hoop ellende en geld. Zo heb ik nog nooit een kapotte gsm gehad door valschade. Je hebt recht op 2 jaar garantie, dus maak er gebruik van indien mogelijk. Na 2 jaar is je gsm meestal weer aan vervanging toe en zal je waarschijnlijk een nieuwe gsm halen met wederom 2 jaar garantierecht.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, hoe zuinig je ook op je spullen bent. Dat heeft niets met handigheid te maken. Dit is de eerste keer dat ik een telefoon/smartphone moet laten repareren sinds de midden jaren '90. Nog nooit een barst gehad in een scherm of wat dan ook. Ofwel zuinig ben ik zeker. Een telefoon kan altijd een keer vallen. Zeker in het OV, als je je telefoon gebruikt en er iemand tegen je aan kan stoten en de ander al weg is voordat je zelf weet dat je schade hebt. De enige telefoon waar ik niet zuinig op ben geweest na 1,5 jaar was mijn HTC One X, die was gewoon bizar stevig. Was gewoon humor bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb even een vraagje aan de mede G4 gebruikers hier.
Ik heb last van een bugje dat als ik mijn Tel reboot heel veel instellingen weer resetten.

Zaken als:
-Screen touch sounds
-Screen brightness en timeout settings
-Taal

En soort gelijke instellingen gaan terug naar standaard. Nu reboot ik me telefoon niet vaak maar vind het wel super irritant dat alles ineens weer nederlands is. Na elke reboot heb ik toch een paar min nodig om al die instellingen weer goed te zetten.

Hebben meer mensen hier last van?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bij mij gaat hij opnieuw vragen of de Camera locatietoegang mag en of het op de SD kaart opgeslagen moet worden. Ook had ik dat na een reboot sommige widgets op Nova Launcher ineens niet meer passen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat van die widgets binnen je nova launcher zou ook nog met de applicatie zelf te maken kunnen hebben.
Maar heb je bv brightness instellingen aangepast? want die reset hij bij mij ook gewoon.

En het geluidje dat als je iets aanraakt op het scherm had ik uit staan (default is aan) die was na een reboot ook weer aan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Astennu schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:01:
Dat van die widgets binnen je nova launcher zou ook nog met de applicatie zelf te maken kunnen hebben.
Maar heb je bv brightness instellingen aangepast? want die reset hij bij mij ook gewoon.

En het geluidje dat als je iets aanraakt op het scherm had ik uit staan (default is aan) die was na een reboot ook weer aan.
Brightness heb ik hier ook, geluiden blijven ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Franco10 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Brightness heb ik hier ook, geluiden blijven ongewijzigd.
Mmh.
Ik heb de stomme fout gemaakt om bij de installatie perongelijk de taal default te maken ipv hem meteen naar Engels te zetten. Dus die heb ik achteraf naar Engels gezet. Normaal is dat geen probleem. Maar bij dit toestel gaat die instelling na een reboot dus ook weer terug naar default of in ieder geval het geen wat net na de configuratie zo was en dus Irritant Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer ontevreden over de prestaties van de LG G4. Mijn oude LG G2 is nog sneller met bedienen. Laatste tijd na de update heb ik zeer veel last van lag. Hij moet bij veel stappen gewoon 1 seconden nadenken eer dat hij een taak uitvoert zoals openen van een app of switchen. Na opnieuw opstarten is hij weer wat sneller. Hij voelt absoluut niet vloeiend aan met bedienen. Als hij langer dan een week aanstaat zonder een herstart en je wilt hem unlocken via pincode dat type je snel de 4 cijfers maar ze komen pas een seconden later omdat hij eerst moet nadenken alsof hij nog slaapt.

In ieder geval nu een herstart gedaan en het voelt weer snel aan. Nooit last van gehad met mijn LG G2.

Schijnbaar ben ik niet de enige zoals ik hier lees http://forum.xda-develope...post61858336#post61858336
Nova Launcher schijnt het probleem te verhelpen. Ligt dus aan de standaard stock launcher van LG.

Reality

The LG G4 is fast, but not as fast as you’d expect from a phone of its caliber. LG packed it with a hexa-core Snapdragon 808 processor that has a max clock speed of 1.8GHz for two cores and 1.4GHz for the other four cores. That processor is paired with 3GB of RAM, making it quite well-specced on paper. But the phone stutters a little more than I’m comfortable with, often in the most normal of tasks.

For example, you can occasionally go to pull the notification tray and see a noticeable frame drop in the animation. Or you can tap an app icon and wait a full second or two before anything will happen. The LG G4 still feels quite high-end, but it has slowdowns and stutters that happen too often to ignore. It’s hard to say whether the issue stems from hardware or software, but LG needs to work on sorting it out in one way or another.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:08:
Ik ben zeer ontevreden over de prestaties van de LG G4. Mijn oude LG G2 is nog sneller met bedienen. Laatste tijd na de update heb ik zeer veel last van lag. Hij moet bij veel stappen gewoon 1 seconden nadenken eer dat hij een taak uitvoert zoals openen van een app of switchen. Na opnieuw opstarten is hij weer wat sneller. Hij voelt absoluut niet vloeiend aan met bedienen. Als hij langer dan een week aanstaat zonder een herstart en je wilt hem unlocken via pincode dat type je snel de 4 cijfers maar ze komen pas een seconden later omdat hij eerst moet nadenken alsof hij nog slaapt.

In ieder geval nu een herstart gedaan en het voelt weer snel aan. Nooit last van gehad met mijn LG G2.

Schijnbaar ben ik niet de enige zoals ik hier lees http://forum.xda-develope...post61858336#post61858336
Nova Launcher schijnt het probleem te verhelpen. Ligt dus aan de standaard stock launcher van LG.
--- knip ---
Ongeveer twee weken in gebruik hier ((nog) niet geroot), een dag volgehouden met de Stock Launcher en daarna Nova Launcher opgezet (had het ooit gekocht voor de Galaxy S4 en altijd naar tevredenheid gebruikt).

Met de Stock Launcher had ik het idee dat het niet echt rap is/was, ik merkte her en der kleine vertragingen maar niet een 'seconde' wachten bij het klikken op een app of switchen van een app.

Grotendeels is alles nog stock en ook geen tweaks doorgevoerd, best content met telefoon (behalve met de 'battery spikes' of dat die ineens warmer kan worden) en alles werkt vloeiend, batterij gaat echt een dag mee en ik haal ongeveer 3/4 uur scherm aan tijd (scherm staat standaard op 50% helderheid) :). Nova Launcher is sowieso een aanrader :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:13:
[...]

Ongeveer twee weken in gebruik hier ((nog) niet geroot), een dag volgehouden met de Stock Launcher en daarna Nova Launcher opgezet (had het ooit gekocht voor de Galaxy S4 en altijd naar tevredenheid gebruikt).

Met de Stock Launcher had ik het idee dat het niet echt rap is/was, ik merkte her en der kleine vertragingen maar niet een 'seconde' wachten bij het klikken op een app of switchen van een app.

Grotendeels is alles nog stock en ook geen tweaks doorgevoerd, best content met telefoon (behalve met de 'battery spikes' of dat die ineens warmer kan worden) en alles werkt vloeiend, batterij gaat echt een dag mee en ik haal ongeveer 3/4 uur scherm aan tijd (scherm staat standaard op 50% helderheid) :). Nova Launcher is sowieso een aanrader :9
Wat ik nu wel merk dat nadat ik Nova Launcher geïnstalleerd had, en er weer vanaf gehaald(omdat de gratis versie geen double tap ondersteund). Dat double tap dus ineens veel sneller werkt met op slot zetten. Voordat ik het scherm de tweede keer aanraak is hij al op slot geschoten. Ineens retesnel geworden na Nova Launcher eraf te hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:42:
Wat ik nu wel merk dat nadat ik Nova Launcher geïnstalleerd had, en er weer vanaf gehaald(omdat de gratis versie geen double tap ondersteund). Dat double tap dus ineens veel sneller werkt met op slot zetten. Voordat ik het scherm de tweede keer aanraak is hij al op slot geschoten. Ineens retesnel geworden na Nova Launcher eraf te hebben gehaald.
Double Tap werkt nog altijd op de notification bar, ook met de gratis versie van Nova Launcher. De double tap is een functie van de LG G4. :)

Misshien heeft het iets gereset? Of de app forced close gedaan? Apart dat die ineens rete snel is, zie je wel, waar Nova Launcher allemaal wel niet goed voor is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Ik merk ook wel dat de LG G4 niet het allersnelste jongetje van de klas is. Redelijk wat korte lag tijdens het gebruik van de telefoon. Is dit storend? Ja, want je verwacht een supervloeiende snelle prestatie. Is de telefoon zelf langzaam? Nee, hij is juist best heel snel, maar het lijkt er gewoon op dat het besturingssystem nog niet echt geoptimaliseerd is, waardoor er op diverse plekken hele kleine stottertjes optreden, ook al is de actie zelf snel uitgevoerd.

Dat het verkoopverhaaltje tijdens de presentatie dat ze alles super hebben geoptimaliseerd is niet bepaald waar.

------

Andere vraag, heeft iemand de LG G4 ook besteld via Ben? Ik namelijk wel, maar heb nog nooit een rekening gezien. Mijn abonnement is inmiddels alweer officieel beeindigd, maar tot nu toe nog geen rekening gezien. 1x een rekening maar die was € 0,00. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat ik de simkaart nooit geactiveerd heb?

Ik heb trouwens vanwege het feit dat mijn lederen achterkant een klein geultje had, nieuwe backcovers gekregen. Ze hebben alleen de verkeerde verzonden.

Voor 593,00 dus nu 2 gouden covers en 2 zwart lederen covers :) best een aardige deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Seaofregrets schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:55:
Ik merk ook wel dat de LG G4 niet het allersnelste jongetje van de klas is. Redelijk wat korte lag tijdens het gebruik van de telefoon. Is dit storend? Ja, want je verwacht een supervloeiende snelle prestatie. Is de telefoon zelf langzaam? Nee, hij is juist best heel snel, maar het lijkt er gewoon op dat het besturingssystem nog niet echt geoptimaliseerd is, waardoor er op diverse plekken hele kleine stottertjes optreden, ook al is de actie zelf snel uitgevoerd.

Dat het verkoopverhaaltje tijdens de presentatie dat ze alles super hebben geoptimaliseerd is niet bepaald waar.

------

Andere vraag, heeft iemand de LG G4 ook besteld via Ben? Ik namelijk wel, maar heb nog nooit een rekening gezien. Mijn abonnement is inmiddels alweer officieel beeindigd, maar tot nu toe nog geen rekening gezien. 1x een rekening maar die was € 0,00. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat ik de simkaart nooit geactiveerd heb?

Ik heb trouwens vanwege het feit dat mijn lederen achterkant een klein geultje had, nieuwe backcovers gekregen. Ze hebben alleen de verkeerde verzonden.

Voor 593,00 dus nu 2 gouden covers en 2 zwart lederen covers :) best een aardige deal :)
Ik had mijn telefoon nieuw in seal voor 420 :p Die nieuwe covers kunnen daar dan ook nog wel bij. _/-\o_
Mijn bevindingen van de telefoon:

- Double tap. T'is maar gissen wanneer het werkt en wanneer niet. Werkt echt heel vaak gewoon niet namelijk.
- Performace. Wisselend. Soms heeft de LG G4 dr weinig zin in, wordt dan heel heet en eet je batterij op.
- Camera. Reageert soms niet. de LG G4 kan dan geen verbinding maken met de camera. Op te lossen door force quit. Toch wel jammer.

Al met al zijn er meer van deze storende bugs die de gebruikservaring toch wat ondermijnen. Dat gecombineerd met een 'average at best' battery health en ik was toch meer tevreden over mijn z2.

Jammer!

[ Voor 17% gewijzigd door WouterL op 15-07-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Wouter lucassen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Ik had mijn telefoon nieuw in seal voor 420 :p Die nieuwe covers kunnen daar dan ook nog wel bij. _/-\o_
Mijn bevindingen van de telefoon:

- Double tap. T'is maar gissen wanneer het werkt en wanneer niet. Werkt echt heel vaak gewoon niet namelijk.
- Performace. Wisselend. Soms heeft de LG G4 dr weinig zin in, wordt dan heel heet en eet je batterij op.
- Camera. Reageert soms niet. de LG G4 kan dan geen verbinding maken met de camera. Op te lossen door force quit. Toch wel jammer.

Al met al zijn er meer van deze storende bugs die de gebruikservaring toch wat ondermijnen. Dat gecombineerd met een 'average at best' battery health en ik was toch meer tevreden over mijn z2.

Jammer!
Mmm van al jou ellende heb ik toch echt geen last na een maandje gebruik.... Er is heel soms wel eens een haperingetje maar daar is alles dan ook mee gezegd...

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Wouter lucassen schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Jammer!
Double tap hier ook hetzelfde. Soms hoef je er twee keer op te blazen bij wijze van spreken en hij gaat aan, soms moet je echt drie keer een flinke dubbel-tik herhalden om hem wakker te maken.

Qua performance heb ik niets te klagen, altijd lekker vlot. Wat betreft accu herken ik dit ook. Soms speel je echt een heel erg licht spelletje en dan wordt hij loeiheet en ben je 20% lichter. Doet hij soms ook als je een gesprek van een kwartier op WhatsApp hebt.

Camera is heel erg goed, heb ik geen problemen mee gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Double tap werkt prima bij mij. Lumia 930 werkte het soms wel soms niet,maar de G4 werkt gewoon heerlijk.

Camera heb ik helemaal geen last van rare zaken. Werkt top. Prachtige kwaliteit voor een mobieltje. Super snel opgestart en vlotte auto focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik zeg niet dat het een vervelende ervaring is de LG G4. Maar op die pricepoint verwacht ik gewoon meer.
Al die kleine bugs samen is gewoon vervelend. Misschien wordt het een en ander in de toekomst wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 15:25
Ik lees hier meer negatieve dingen dan ik had gehoopt, terwijl ik mijzelf zo verliefd had gemaakt op dit toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Gewoon over heen lezen!

Ik heb echt nog geen moment spijt gehad van de keuze om voor de G4 te gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hoezo dat? Dan wordt het een soort Kieskeurig hier. Toestel is perfect! Hij werkt perfect! Bouwkwaliteit perfect!
Dat is mogelijk natuurlijk, vind het zelf echter 100x nuttiger de minder positieve dingen te lezen dan alleen maar lofzang opsommingen. Daar heb je namelijk echt helemaal niets aan. Er zijn gewoon wat issues en die melden kan helemaal geen kwaad. Die issues worden ook opgemerkt door zat andere mensen dus zijn zelden isolated issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Als ik een telefoon zou hebben waarbij de tap te wake niet fatsoenlijk werkt. De camera meerdere keren niet gevonden wordt etc. etc. Dan zou ik persoonlijk gewoon teruggaan naar de winkel en hem laten ruilen voor een ander. Er zit toch schijnbaar verschil in de ervaring die verschillende mensen hebben.

Enige dat ik soms merk is kleine lagjes in de schil om android. Niet dat de handeling zelf langzaam gaat, maar de vloeiendheid van de actie is soms laggie. Daar is voor mij mee te leven, aangezien ik verwacht dat dit in een toekomstige update gewoon op te lossen is.

Ik ben 3 weken op vakantie geweest. Paar honderd foto's gemaakt. Nog niet 1x is de camera blijven hangen of duurdere opstarten lang, of kon de camere niet gevonden worden. Dubbel tap op de onderste volume knop, direct camera starten. Vanuit een onscreen tap op camera icoon ook direct opstarten zonder ooit enige vertraging. Camera zelf werkt ook super.

Tap to wake is ook prima in orde. Eindelijk werkt deze functie fatsoenlijk voor mij, aangezien mijn vorige Lumia 930 dit een gare functie was die 50/50 maar werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Riziko schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:59:
Gewoon over heen lezen!

Ben ik met je eens. Ook wat Brad Pitt zegt, uiteraard zitten er bugjes in, maar als je alle problemen leest in het S6 topic.... ;)
Zonder gekheid, ik ben blij dat ik van de S6 naar de G4 ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Kijk dat stelt mij al meer gerust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik heb hem nu sinds ik voor het eerst hier heb gespost (30 juni?) Met redelijk rustig gebruik (whatsapp, tvgids & gmail zo nu en dan via wifi) gaat hij een 64uur mee, met voor mij normaal gebruik (whatsapp, bestanden whatsappen, foto's maken, muziek luisteren, mailen, sites bezoeken, 1 of 2 Youtube filmpjes kijken) is dat een 32 á 34 uur.
Ga ik Netflix kijken dan gaat het hard en haal ik niet een dag (24 uur), maar dat nog niet genoeg gedaan om een echte tijdsindicatie van te geven.
Wel raar, soms schiet de batterij wel ineens leeg, zo heb ik nu in de laatste 4 uur 20% verloren, waarom geen idee... ik heb alleen gmail open gehad, paar min whatsapp en 1 telefoontje gepleegd van paar minuten. Ik vraag mij af of hij soms op de achtergrond druk met iets bezig is.

Doubletap aan pakt hij niet altijd, dat merk ik ook. Hard of zacht kloppen maakt niks uit en ook niet waar je tikt op het scherm. Met een veertje zou je bij wijze van spreken hem al aan kunnen krijgen. Verder geen bugs of problemen tegengekomen. De camera is erg vlot en hoe meer ik begrijp hoe met al die settings in de uitgebreide modus om te gaan hoe meer ik denk dat ik een cursus fotografie nodig heb, erg leuk!

Wat screenshots van verbruik:
Van vandaag
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o6yk5ZH.png
Behoorlijke dip te zien zonder dat ik erg actief was met de telefoon.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6odqgcX.png

Van vorige week
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q1fYsYS.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tkLRv8M.png
Schermverbruik is in verhouding veel lager dan deze week (ik gebruik automatische helderheid), 2e foto heeft hij even aan de pc gehangen om wat op mn microSD te zetten via usb. Raar is dat hij eerst een langzame laadlijn heeft en vervolgens in 10 minuten 15% omhoog schiet. Had hem niet een uur lang met usb vast zitten, anders zou ik denken dat het onderdeel vanhet rekenprocess is waardoor hij eerst niet weet hoe snel hij bijlaad en wanneer de stekker eruit ging hij pas de lijn is gaan trekken met een paar minuten terugwerkende kracht naar het laadniveau van de batterij.

Tetheren gaat ook geweldig icm 4g, zo geweldig dat ik binnen een uur alweer veel te veel verbruikt had aangezien onderstaande een screenshot is van 1 juli...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ttl4E9C.png

Ben nog steeds net zo blij als de eerste dag dat ik m had dat ik niet voor de s6 ben gegaan. Alhoewel, als ik zie wat eraan staat te komen kwa looks... :9~
Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/ContentImages/NewsItem/33692/content/big_ironmans6a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
RadioKies schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:29:

Wel raar, soms schiet de batterij wel ineens leeg, zo heb ik nu in de laatste 4 uur 20% verloren, waarom geen idee... ik heb alleen gmail open gehad, paar min whatsapp en 1 telefoontje gepleegd van paar minuten. Ik vraag mij af of hij soms op de achtergrond druk met iets bezig is.

Doubletap aan pakt hij niet altijd, dat merk ik ook. Hard of zacht kloppen maakt niks uit en ook niet waar je tikt op het scherm. Met een veertje zou je bij wijze van spreken hem al aan kunnen krijgen. Verder geen bugs of problemen tegengekomen. De camera is erg vlot en hoe meer ik begrijp hoe met al die settings in de uitgebreide modus om te gaan hoe meer ik denk dat ik een cursus fotografie nodig heb, erg leuk!
Bovenstaande is erg herkenbaar. Alle kleine issues kan ik mee leven, maar het grootste punt is voor mij de onregelmatige accuverbruik. Dat je dus soms zomaar een loeiheet toestel in je handen hebt die de procenten in de rondte gooit.

Wat betreft je screenshots; misschien kun je andere apps proberen om je batterij te monitoren. GSAM is volgens mij erg populair. Reden daarvoor is dat na de update naar Lollipop de weergave wat raar is geworden. Soms zie ik Google Services nergens terug, soms staat hij steevast bovenaan maar ik merk geen verschil in drain. Hetzelfde geldt voor andere apps die ineens bovenaan komen te staan zonder merkbaar verschil in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Tot nu toe zijn mijn problemen met de LG G4 er 3.

1. Software update voor knock-on en keyboard duren lang, op de lg3 werkte dit definitief beter, maar de update komt vanzelf.
2.Waarom in de leren achterkant geen standaard qi opladen.......grote misser.
3.En die vindt ik nog het ergste GEEN PCSync meer voor de LG G4 .... het antwoord wat je krijgt
is zoek maar een programma via de play store, wat ik erg vindt.
En voordat nu iemand zegt LGBridge is er toch , dat is een backup en update programma.... en geen sync programma voor Outlook.
Jammer.....

Maar voor de rest krijgt de telefoon een dikke 8,5 ( vooral de camera maakt grandioze plaatjes )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Al mensen geprobeerd een filmpje op een festival te schieten? Of iets online gezien? Ook erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
ik zit ZO te twijfelen om deze te halen ipv mijn iPhone 6, maar die accuduur ben ik toch wel erg bang voor.. Ben een heavy user en heb zo 6 uur het scherm aan op mijn iPhone door werk/Spotity/Bluetooth etc. Dit ga ik dus never redden met een G4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Twee maanden onderweg met de G4, mixed feelings...

Weet niet of het upgrade over de G3 waard was. Camera, bouw kwaliteit, leren achterkant allemaal dik in orde.

Hele wisselende accuduur, wazig gedrag van touch screen en gedrag scherm in buitenlucht echte spelbrekers.

Vandaag 2 uur scherm aan gehad, accu op 8 procent. Normale werkdag als geen ander. Geen andere dingen gedaan, niks bij accu verbruik te zien. Grote kans dat het morgen weer gewoon 4u screen on time is... Get your stuff fixed LG. Anders sneuvel je voor een OnePlus Two of nieuwe Nexus.

Ook het custom rom development blijft flink achter. Was gewend G3 elke week te flashen. Kijken hoe lang ik dit nog volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Er moet toch meer uit de accu zijn te halen? Ik zit nu precies op 4 uur SOT, met nog 20% over. Het is wel raar dat de accuduur er steeds op achteruit is gegaan sinds de G2. Toch ben ik behoorlijk blij met mijn G4! Extra accu erbij kopen, problem solved.. iets wat bij de iPhone, Sony Xperia of S6 niet kan. ;w
Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste

Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic