Nickname does not reflect reality
Het viel mij gewoon op...mijn vorige toestellen (find7,Z3,S5) hadden die lag niet. Verder geen issue of zo hoor,gewoon een klein detail.Brad Pitt schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:29:
Die "lag" vind ik normaal en is iets dat je normaal gesproken ook niet zestien keer per dag doet, althans neem ik aan
Tijd om LG te gaan onderzoeken WTF er mis is en deze issue eens te gaan fixen.
[ Voor 33% gewijzigd door Ins0mniA op 28-06-2015 23:57 ]
Sure
Het is ook eigenlijk 10B hoor, je kan in een build.prop zetten wat je maar wilRazer schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:34:
Blijft toch raar met die KDZ, na flash geeft die hier versie 10b aan...
Ik heb ook meer lag dan ik gewend ben van mijn z2. Die werkte gewoon een stuk soepeler. Ik merk eigenlijk bij veel dingen wel lag. Typen browsen etc.KL643 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:43:
[...]
Het viel mij gewoon op...mijn vorige toestellen (find7,Z3,S5) hadden die lag niet. Verder geen issue of zo hoor,gewoon een klein detail.
Staat LG toetsenbord om bekend
Same. Andere browser en hoppa. Smooth surfin'.browsen etc.
TNX!!! Werkt perfect!!!MamaMouse schreef op zondag 28 juni 2015 @ 08:16:
[...]
Zelfde als op de G3
http://forum.xda-develope...rmission-manager-t3016122
Zet wel eerst de taal weer even terug op engels anders kan de app die ze in de thread gebruiken om de shortcut maken niets vinden... Daarna kun je weer terug naar de nl taal...
Ik heb zelf nog niet zoveel gemerkt van de problemen met kleuren van het scherm. Maar van de week rond half 10 een filmpje van de hond in het park gemaakt. In de laatste 10 seconden zie je dat de kleuren ineens helemaal veranderen...
https://youtu.be/x92K-7Xsg9M
Weird...
Verwijderd
Gelukkig ben ik dus niet de enige zoals vele reacties hier. Er zit gewoon veel lag in de software van LG.Wouter lucassen schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:02:
[...]
Ik heb ook meer lag dan ik gewend ben van mijn z2. Die werkte gewoon een stuk soepeler. Ik merk eigenlijk bij veel dingen wel lag. Typen browsen etc.
http://forum.xda-develope...p/lag-deep-sleep-t3124490
Zoals ik al zei is mijn LG G2 nog sneller met switchen tussen openstaande apps.
Sure
[ Voor 7% gewijzigd door WouterL op 29-06-2015 11:35 ]
Ik ben wel benieuwd of mensen van andere providers het zelfde issue hebben met de screencoating.
[Edit]
Heb ze uit de volgende T-Mobile shops;
1ste:
Amsterdam Noord
2de:
Hoofddorp
3rde:
Purmerend
Service van deze shops zijn trouwens wel subliem, weinig zeuren.. direct omruilen.
[ Voor 36% gewijzigd door Ins0mniA op 29-06-2015 11:17 ]
Sure
Met fel zonlicht veranderd kleur tbv leesbaarheid. En voor mij werkt het welGielske schreef op maandag 29 juni 2015 @ 02:02:
[...]
TNX!!! Werkt perfect!!!
Ik heb zelf nog niet zoveel gemerkt van de problemen met kleuren van het scherm. Maar van de week rond half 10 een filmpje van de hond in het park gemaakt. In de laatste 10 seconden zie je dat de kleuren ineens helemaal veranderen...
https://youtu.be/x92K-7Xsg9M
Weird...
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Thanks voor de link. Ik vroeg me alleen dus af op welke manier deze ROM te flashen is. Alleen met een custom recovery, zoals TWRP? Of ook via de LG Flash Tool 2014, net zoals dat ging bij de G3?
Edit: krijg de update nu ook binnen via Bridge, maar ik zou het alsnog wel graag willen weten voor de volgende roms
[ Voor 13% gewijzigd door crankthisup op 29-06-2015 13:52 ]
[ Voor 3% gewijzigd door KL643 op 29-06-2015 13:40 ]
Yes officiele uppdate naar 10B is uit voor NL toestellenKL643 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:39:
Krijg nu nieuwe update aangeboden via LG Bridge H81510B (1.61GB) Eens kijken of dit verbeteringen geeft...
[ Voor 48% gewijzigd door MetalManic op 29-06-2015 14:26 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Verwijderd
Raar want eerst zegt hij dat er een update is, en dan kan ik niet verder.
Deze maar eens proberen.
http://phonefizz.com/lg-bridge-new-pc-suite-for-lg-g4-news/
LG Bridge downloaden.
Deze werkt dus wel. Versie 10B is beschikbaar en aan het installeren(1,61GB aan data). LG Mobile Support Tool heb je dus geen reet aan met je LG G4. LG Bridge moet je hebben.
Update v10b succesvol verlopen. Swipen tussen openstaande apps voelt vlotter aan nu. Heel snel eigenlijk.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 14:39 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Franco10 op 29-06-2015 14:14 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
V10a > V10b
[ Voor 11% gewijzigd door mucuracat op 29-06-2015 15:16 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Niks vreemds aan, lopen heel wat processen na Android upgrade. Ook ART cache wordt opgebouwd.Franco10 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:10:
Hier de update ook gedaan. Toestel werd heel erg heet. Na reboot echt 10% verloren in 5 minuten, hij bleef maar draaien op de maximale snelheid. Vreemd.
ik lees veel mixed info hierover maar zie bij velen wel een verbetering na enkel weken
merken jullie dit ook? Ik overweeg deze aan te schaffen (heb nu de Z3c, battery ok maar o.a. camera echt niet happy van) Z3C is natuurlijk king in battery life dus ik wil ook niet terugvallen op <3u SOT
Dit is imho allemaal onzinnig. Het is niet dat de accu opeens lekker in zijn vel zit of zo.belblade schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:42:
ik lees veel mixed info hierover maar zie bij velen wel een verbetering na enkel weken
Na een aantal dagen/weken zal je er wellicht wat minder mee spelen/minder dingen installeren waardoor het lijkt dat 'ie langer mee gaat.
Dat gaat, tenzij je alleen mega zware 3D games speelt, ook niet gebeurendus ik wil ook niet terugvallen op <3u SOT

Iemand een oplossing.
Google, KDZ, LG Flash Tool, op Xda hele mooie handleidingenMetalManic schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:11:
als ik de update zelf download kan ik hem dan flashen zonder root? Via bridge downloaden gaat hier dus niet.
Das de lg variant van Odin voor Samsung toch? Daar heb je een pc voor nodig.. Ik heb alleen een chromebook.Razer schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:43:
[...]
Google, KDZ, LG Flash Tool, op Xda hele mooie handleidingen
Dan wachten op OTA, kan niet lang meer durenMetalManic schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:12:
[...]
Das de lg variant van Odin voor Samsung toch? Daar heb je een pc voor nodig.. Ik heb alleen een chromebook.
Om half 10 's avonds was er natuurlijk weinig spraken van fel zonlicht. Ik dacht dat met dat probleem over veranderende kleuren specifiek het scherm werd bedoeld... Het verbaasde me dat de camera dit met filmen ineens deed. Was niks onduidelijks aan de beelden voor de verandering...mucuracat schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Met fel zonlicht veranderd kleur tbv leesbaarheid. En voor mij werkt het wel
Weet even niet wat je bedoeld met "voor mij werkt het wel"
Sorry, reageerde zonder filmpje te kijken.Gielske schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:04:
[...]
Om half 10 's avonds was er natuurlijk weinig spraken van fel zonlicht. Ik dacht dat met dat probleem over veranderende kleuren specifiek het scherm werd bedoeld... Het verbaasde me dat de camera dit met filmen ineens deed. Was niks onduidelijks aan de beelden voor de verandering...
Weet even niet wat je bedoeld met "voor mij werkt het wel"
Laatste 10 seconden zijn de kleuren wel mooier
Daar hoop ik dan maar op...
Verwijderd
https://youtu.be/oMHfO0yJIk4
Desondanks werkt "Widgets" niet echt. Tenminste, ik had K-9 mail eerder geïnstalleerd (ipv standaard e-mailapp). Eerst leek "Widgets" te werken. Ik kon een icoontje van K-9 (alleen een witte enveloppe) kopieren naar home-screen. Had dit later in de prullenbak gedumpt. Vandaag wilde ik een enveloppe-icoon gaan gebruiken, waarin een ballonnetje is opgenomen, die aantal ongelezen berichten aangeeft. Na het verplaatsen blijft de icoon niet "plakken", maar start gelijk de app op. Als ik de app afsluit, zie ik ook niks op home-screen.
Als ander testje besloot ik Whatsapp-camera-icoon te kopieren. Dat ging goed. Sterker nog, ik kon nog eentje kopieren en heb ik 2 gelijke icoontjes naast elkaar. Maar een ander widget-icoon van Whatsapp kon ik juist niet plaatsen op home-screen. En ook hier wordt de app meteen opgeroepen zonder iets achter te laten op home-screen. Heeft dat te maken dat er al een dezelfde icoon geheel onderaan al is opgenomen?
Ik had even gedacht om de app van K-9 opnieuw te installeren, maar Play Store geeft aan dat ik het al heb en er valt niks te herinstalleren. Of toch verwijderen en opnieuw beginnen? Raak ik de met moeite ingestelde instellingen dan echt kwijt?
Ik begrijp de werkwijze/functies van widget blijkbaar niet helemaal, want het loopt niet altijd zoals ik het zou verwachten. Een bug of...?
Ben dus naar T-Mobile gegaan en nu wouden ze dat het toestel werd opgestuurd naar LG zelf, onderzoekcentrum of iets dergelijks, daar gaan ze nu bekijken wat het probleem is en hoe het kan. Ook repareren ze het scherm, hoop dat dit nu goed gaat allemaal.
Heb ter vervanging een nieuwe LG G4 gekregen, het gebeurt met spoed dus Woensdag zou het toestel weer bij T-Mobile in de winkel zijn. Ben benieuwd.
Same here:)painterceessies schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:15:
Lg bridge geeft aan kan de softwareversie niet controleren.
Iemand een oplossing.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Verwijderd
Ik had er dus last van maar de update van gisteren van 10A naar 10B heeft dat verholpen. Updaten dus via LG Bridge.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:24:
Hier issie dan, mijn review van de G4. Hebben jullie ook dat het scherm laat reageert op aanrakingen?
https://youtu.be/oMHfO0yJIk4

Mja, T = Ah / A. De mAh bij de G4 is 3000, opladen gaat (met een goede lader/kabel) met zo rond de 1.6AFranco10 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:42:
Wat zijn de laadtijden bij jullie? In alle tests werd gesproken over 2+ uur, ik denk dat die van mij er een 1u45 min over doet. Zou bijna zeggen dat mijn accucapaciteit te laag is
Dan moet je dus 3000 / 1600 doen, echter gaat er ook warmte verloren, laten we die op 20% houden, dan kom je uit op 3000 / 1600 * 1.2 = 2.25 uur = ongeveer 135 minuten. Véél sneller zou wat apart zijn, trager kan moeiteloos.
http://forums.androidcent...39809-charging-times.html
Alleen de lader is 5 volt, en de batterij is 3.7 volt, dus volgens mij gaat het dan niet helemaal goed.Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:57:
[...]
Mja, T = Ah / A. De mAh bij de G4 is 3000, opladen gaat (met een goede lader/kabel) met zo rond de 1.6A
[ Voor 43% gewijzigd door knakworst op 30-06-2015 09:02 ]
Met het scherm uit gaat het bij mij wel een stuk sneller.Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:57:
[...]
Mja, T = Ah / A. De mAh bij de G4 is 3000, opladen gaat (met een goede lader/kabel) met zo rond de 1.6A
Dan moet je dus 3000 / 1600 doen, echter gaat er ook warmte verloren, laten we die op 20% houden, dan kom je uit op 3000 / 1600 * 1.2 = 2.25 uur = ongeveer 135 minuten. Véél sneller zou wat apart zijn, trager kan moeiteloos.
In dat forum spreken velen ook van tijden onder de twee uur. Had vanochten van 5% tot 100% met het scherm continu uit in 1u40 minuten denk ik.knakworst schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:57:
Het is afhankelijk van de lader, hoe leeg is de accu (helemaal leeg is nooit goed...). Ik denk dat anderhalf uur doorsnee laadtijd is. Zie ook hier:
http://forums.androidcent...39809-charging-times.html
Can't beat the laws of physicsFranco10 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:35:
Met het scherm uit gaat het bij mij wel een stuk sneller.
[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 30-06-2015 09:37 ]
Ja precies, daarom vraag ik me af waar snellere laadtijden mee te maken kunnen hebben. Als het een accu met minder capaciteit is dan wil ik dat graag wetenBrad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:37:
[...]
Can't beat the laws of physicsDan was de accu gewoon niet leeg.
Ik denk dat de accu zegt dat 'ie leeg is terwijl dat nog (helemaal) niet zo is. Omdat geheel leegtrekken niet zo goed is. Dan zit er misschien alsnog 10% in of zo, of wellicht nog wel meer, en dan gaat laden uiteraard vlotter ja.Franco10 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:39:
[...]
Ja precies, daarom vraag ik me af waar snellere laadtijden mee te maken kunnen hebben. Als het een accu met minder capaciteit is dan wil ik dat graag weten
Iets anders zou ik niet weten. De accu "heeft" die capaciteit, oplader "levert" die laadstroom. Formule klopt
Dat kan ook heel goed ja, helemaal leeg en helemaal vol zijn niet goed voor de accu, dus dan wisselt hij misschien werkelijk tussen de 5 en 95 terwijl hij 0 en 100 aangeeft. De laadtijd van 2u34m bijvoorbeeld die Tweakers aangaf in haar review is in ieder geval bij mij niet het geval. Neem toch aan dat zij hem ook met het scherm uit hebben geprobeerd.Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:41:
[...]
Ik denk dat de accu zegt dat 'ie leeg is terwijl dat nog (helemaal) niet zo is. Omdat geheel leegtrekken niet zo goed is. Dan zit er misschien alsnog 10% in of zo, en dan gaat laden uiteraard ietsjes vlotter ja.
Iets anders zou ik niet weten. De accu "heeft" die capaciteit, oplader "levert" die laadstroom. Formule klopt
Als de accu "helemaal" leeg is en de telefoon sluit af kan je hem bijvoorbeeld makkelijk weer een aantal maal aan zetten of in de recovery komen en daar best lang rondneuzen. Leeg is ie dan ook sowieso niét neeFranco10 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:43:
Dat kan ook heel goed ja, helemaal leeg en helemaal vol zijn niet goed voor de accu, dus dan wisselt hij misschien werkelijk tussen de 5 en 95 terwijl hij 0 en 100 aangeeft.
Met scherm aan zakt 'ie tijdens het laden hier vaak naar de 300mA, dus dan gaat laden 5x zo traag ja. Tenzij je dit doet in een koelkast of in Siberië, dan zal het niet tot zo'n lage waarde zakken.Neem toch aan dat zij hem ook met het scherm uit hebben geprobeerd.
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:46:
Tenzij je dit doet in een koelkast of in Siberië, dan zal het niet tot zo'n lage waarde zakken.

Blijf de regeling van snelheden trouwens wel opvallend vinden. Had gisteren een cycle met 4h30 SoT. Echt de helft van de tijd op de laagste snelheid en de andere helft max snelheid. De snelheden er tussen in amper gebruikt.
[ Voor 13% gewijzigd door Ins0mniA op 30-06-2015 10:04 ]
Sure
Bij mij is het al 2 keer voorgekomen dat ik ze zag na een dag of 5. Bij de 1ste opstart, nee.belblade schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:43:
zie je dat streepjesprobleem meteen bij de 1e opstart ? Of kan dit zich pas later manifesteren?
Bestel tempered protector
Haal G4 uit doosje
Stoom badkamer vol
Verwijder tijdelijke plastic laag
Appliceer tempered protector
Settled
Ik blijf trouwens mn OTA checker verversen maar nog steeds geen OTA update...
Dat is idd de ideale manier om een protector op te plakken 😊Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:56:
Ik denk dat het veiligste is:
Bestel tempered protector
Haal G4 uit doosje
Stoom badkamer vol
Verwijder tijdelijke plastic laag
Appliceer tempered protector
Settled
Samsung Flip 7
Je kan m toch via xda er overheen pompen ?MetalManic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:58:
Begrijop ik goed dat ik geen streepjes heb doordat ik een tempered glass protector gebruik? Gekker moet het niet worden...
Ik blijf trouwens mn OTA checker verversen maar nog steeds geen OTA update...
Samsung Flip 7
YesMetalManic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:58:
Begrijop ik goed dat ik geen streepjes heb doordat ik een tempered glass protector gebruik? Gekker moet het niet worden...
Zoals al gezegd, ik heb (nog) geen root en gebruik van Bridge gaat niet omdat ik alleen een chromebook heb en geen pc. Vandaar dus wachten op de ota.
@brad: very strange. Dus zodra ik de protector eraf haal dan krijg ik hetzelfde probleem? Dan kan ik m beter nu verwijderen en met de klachten me beroepen op mn garantie...
Geen idee of élk scherm daar last van heeft*! Ik zou het er niet op wagen, als je verder geen problemen hebtMetalManic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:34:
[...]
Dus zodra ik de protector eraf haal dan krijg ik hetzelfde probleem? Dan kan ik m beter nu verwijderen en met de klachten me beroepen op mn garantie...
*plus of de andere telefoons die ze nu op voorraad hebben het niét meer hebben!
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 30-06-2015 11:36 ]
Zou niet weten waarom niet. Of eentje op voorraad nemen dan, is ook niet zó'n issue voor die €7 of zo (heb ik zelf ook niet hoor, daar niet vanMetalManic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:41:
Maar mn protector zal er toch eens vanaf moeten, die gaat niet zo lang mee als mn foon neem ik aan.
In de toplaag van het scherm (anti-reflectie. olyophobic, weet ik het) zitten vaak (op omgeveer dezelfde plek(ken)) strepen wegens waarschijnlijk een productieproces faal. Je ziet deze eerst niet maar als je met je vinger er over heen wrijft en het scherm wordt vettig(er) zie je deze wel. Met een protector wrijf je niet over deze laagMetalManic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:46:
Maar wat is de reden dat die strepen ontstaan als er geen protector op zit? Ik snap er eerlijk gezegd geen bal van...
Geen idee want nooit zelf gezien maar ik zou dénken wel maar wellicht kunnen de mensen mét strepen dit beter zelf beantwoordenMetalManic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:02:
maar als die strepen komen en je maakt het scherm weer schoon dan verdwijnen ze ook weer?
Sure
Ah, stond toch allemaal al uit dus no worries here
Hier staat ie juist overuren te draaien in afwachting van de update LOLBrad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:38:
[...]
Ah, stond toch allemaal al uit dus no worries hereWel bizar dat je dat soort dingen nog steeds tegenkomt. Samsung met hun toetsenbord, LG weer met de update app. Slordig!
Das een andere update.MetalManic schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:53:
[...]
Hier staat ie juist overuren te draaien in afwachting van de update LOL
LG security probleem komt bij hun eigen app update's (meen ik gelezen te hebben) (Applicatie update)
Hier draaien ze over uren voor Rom update.(software-update)
Ik heb geen protector en ook geen streepjes.

http://forum.xda-develope...pps/hybrid-theme-t3146546
[ Voor 95% gewijzigd door Brad Pitt op 30-06-2015 23:04 ]
Verwijderd
Gelijk mijn protector eraf gehaald. Dat accepteer ik niet dat er een productiefout in kan zitten dat je strepen gaat krijgen. Telefoon van zoveel geld moet gewoon goed zijn en het is belachelijk dat je dan een protector moet plaatsen om een productiefout te verdoezelen. Dat wordt dan flink omruilen totdat ze het opgelost hebben.Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:47:
[...]
In de toplaag van het scherm (anti-reflectie. olyophobic, weet ik het) zitten vaak (op omgeveer dezelfde plek(ken)) strepen wegens waarschijnlijk een productieproces faal. Je ziet deze eerst niet maar als je met je vinger er over heen wrijft en het scherm wordt vettig(er) zie je deze wel. Met een protector wrijf je niet over deze laag
Buiten dat zie ik nog steeds geen strepen als ik het scherm vettig maak of beetje nat. Zal wel een batch zijn geweest welke verkeerd is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 07:19 ]
Dan is Ins0mniA binnenkort, eindelijk, a happy manVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:15:
[...]
Buiten dat zie ik nog steeds geen strepen als ik het scherm vettig maak of beetje nat. Zal wel een batch zijn geweest welke verkeerd is.
Verwijderd
Wat zouden jullie doen?
LG G4 of voor dat geld een Galaxy S6 of iPhone 6 nemen.
S6 is te klein en geen externe SD, iPhone hoeven we het niet over te hebben, G4 ftw! Heel simpel eigenlijkVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:54:
Bij mij was het t prijsverschil dat me over de streep trok. De lg g4 is al te vinden voor 425 op v&a. Voor dat geld heb je een hoop telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:54:
Ik ga volgens mij de LG G4 nemen maar ik twijfel nu ik hier zo lees dat er nog geen ROMs zijn en dat er problemen zijn met het scherm.
Wat zouden jullie doen?
Nice! Ook mooie Icon Pack btw. Begint nu wel te kriebelen om te rooten.Brad Pitt schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:44:
Wat een feest, geen brakke cyaan quicktoggles meer, über
[afbeelding]
http://forum.xda-develope...pps/hybrid-theme-t3146546
Begrijp ik het nou goed dat LG geen garantie meer verleend wanneer je telefoon root (om te kunnen rooten moet de bootlader worden unlockt), bron voor mijn vraag;
http://developer.lge.com/...dev?categoryTypeCode=ANRS
XDA topic voor unlocken en rooten:
http://forum.xda-develope...ituations-please-t3122752
Hiervoor (en nog steeds eigenlijk) had/heb ik een Galaxy S4 en daar zat standaard op Lollipop de permission manager in instellingen, ik kan deze niet vinden, is dat bij de LG G4 verborgen of uitgeschakeld? Ik kwam namelijk het volgende tegen;
http://forum.xda-develope...rmission-manager-t3016122
Het lijkt erop dat het op bovenstaande manier moet worden geactiveerd? Gelukt!
//EDIT; inderdaad, geen garantie;
Brad Pitt in "[LG G4] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 02-07-2015 06:33 ]
Klopt, scherm gedraagt zich niet meer zo crazyMetalManic schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:49:
Volgens mij is het zonlicht probleem verholpen met de update
Alleen de batterij lijkt weer veel harder leeg te lopen...Razer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:07:
[...]
Klopt, scherm gedraagt zich niet meer zo crazy
Kijkend naar het CPU gebruik van een cycle van 100-0 valt op dat de laagste kloksnelheid en de hoogste kloksnelheid bijna net zo vaak worden gebruikt. De snelheden hier tussen in worden amper gebruikt. Bij mijn vorige Android toestellen was dat niet het geval (met mijn lichte gebruik, zonder zware applicaties of 3D games). Dus om het geheel vloeiend te houden gooit de LG zelfs bij lichte taken zoals browsen al snel de CPU op max, dit zorgt voor de hoge drain. Al met al kun je alsnog wel rond de 4 uur zitten qua SoT, maar heel efficiënt is het (vooralsnog) niet geregeld.
Bij erg lichte games (zoals Patience) heeft hij al last van hoge drain, hopelijk gaat dit beter geregeld worden met updates. Als LG hier een oplossing voor verzint (wat mij sterk lijkt) kan iedereen er minimaal een uur meer SoT uit halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Franco10 op 01-07-2015 14:35 ]
Ik denk niet zo zeer dat lg slechts te verwijten valt. Volgens mij heeft de snap 808 hier ook een aandeel in. Hij wordt dan wel minder warm dan een 810 maar echt energie zuinig is de chip niet.Franco10 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:31:
De LG skin is zwaar, minimaal net zo zwaar als TouchWiz. Met een stuk minder bloatware dan bijvoorbeeld Samsung zit een ROM toch al gauw op (een even grote) 1.6 GB. Om die zware skin zonder lag te draaien (meen dat vooral in de begin periode G3 klachten over lag waren) gooit hij erg snel de CPU op de hoogste snelheid, wat dus zorgt voor veel drain.
Kijkend naar het CPU gebruik van een cycle van 100-0 valt op dat de laagste kloksnelheid en de hoogste kloksnelheid bijna net zo vaak worden gebruikt. De snelheden hier tussen in worden amper gebruikt. Bij mijn vorige Android toestellen was dat niet het geval (met mijn lichte gebruik, zonder zware applicaties of 3D games). Dus om het geheel vloeiend te houden gooit de LG zelfs bij lichte taken zoals browsen al snel de CPU op max, dit zorgt voor de hoge drain. Al met al kun je alsnog wel rond de 4 uur zitten qua SoT, maar heel efficiënt is het (vooralsnog) niet geregeld.
Bij erg lichte games (zoals Patience) heeft hij al last van hoge drain, hopelijk gaat dit beter geregeld worden met updates. Als LG hier een oplossing voor verzint (wat mij sterk lijkt) kan iedereen er minimaal een uur meer SoT uit halen.
Zou heel goed kunnen hoor, maar uiteindelijk is het wel LG die kiest voor deze chipset (gelukkig maar want de 810 is een fail). Ben niet technisch genoeg om het verder uit te leggen, maar mijn observaties zeggen dat de drain voornamelijk hiermee te maken heeft. Bij (weliswaar intensief) gebruik met lichte taken zou de CPU niet net zo veel op MAX als op MIN hoeven draaien. Of de skin is dan te zwaar of de CPU te licht.Wouter lucassen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:38:
[...]
Ik denk niet zo zeer dat lg slechts te verwijten valt. Volgens mij heeft de snap 808 hier ook een aandeel in. Hij wordt dan wel minder warm dan een 810 maar echt energie zuinig is de chip niet.
Tijdens idle of op lage snelheid is hij prima, soms staat het scherm minuten lang aan en verlies je maar 1 procent. Maar soms doe je ook echt iets lichts en dan ben je zo 10% kwijt in een paar minuten en voel je al dat hij heel warm is.
[ Voor 13% gewijzigd door Franco10 op 01-07-2015 14:46 ]
Hoeveel keus denk je dat lg had voor de chip:p ze hebben niet net als samsung hun eigen chip fabrieken. Ze zijn dus in zeer grote mate afhankelijk wat qualcomm naar buiten brengt, net als htc en sony. Vond uet een goede keus iig om voor de 808 te gaan ipv de 810. Overigens vind ik de standbye tijd subliem. Ik verlies in een volle nacht nog geen procent.Franco10 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:42:
[...]
Zou heel goed kunnen hoor, maar uiteindelijk is het wel LG die kiest voor deze chipset (gelukkig maar want de 810 is een fail). Ben niet technisch genoeg om het verder uit te leggen, maar mijn observaties zeggen dat de drain voornamelijk hiermee te maken heeft. Bij (weliswaar intensief) gebruik met lichte taken zou de CPU niet net zo veel op MAX als op MIN hoeven draaien. Of de skin is dan te zwaar of de CPU te licht.
Tijdens idle of op lage snelheid is hij prima, soms staat het scherm minuten lang aan en verlies je maar 1 procent. Maar soms doe je ook echt iets lichts en dan ben je zo 10% kwijt in een paar minuten en voel je al dat hij heel warm is.
[ Voor 4% gewijzigd door WouterL op 01-07-2015 14:55 ]
Laat maar, ik krijg nu pas de V10b binnen, is al van 23 Juni

[ Voor 33% gewijzigd door SpiriTNL op 01-07-2015 20:15 ]
Ik zou zeggen geef t f de tijd ...MetalManic schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:04:
De update heeft zo ongeveer de accutijd gehalveerd.. Lekker verhaal....
Samsung Flip 7
Dat werkte in eerste instantie bij mij niet.
Maar als je Data inschakelt, dan werkt het wel. Dus een combinatie van WiFi uit / Data aan.
Wifi uit/data uit is Nokia 3310 tijdperkNevil schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:17:
Dat werkte in eerste instantie bij mij niet.![]()
Maar als je Data inschakelt, dan werkt het wel. Dus een combinatie van WiFi uit / Data aan.
Verwijderd
Totaal geen last. Gaat gewoon heel de dag mee met gemak.MetalManic schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:04:
De update heeft zo ongeveer de accutijd gehalveerd.. Lekker verhaal....
Iets offtopic maar wel interessant om te lezen. Het blijven geruchten natuurlijk, maar mocht het zover zijn dan ben ik benieuwd hoe die combinatie daar zijn werk gaat doen.Galaxy S6 Edge+
De Galaxy S6 Edge+ zou een 5,5 inch-scherm, Snapdragon 808-chip, 3GB aan RAM, 16 en 5 megapixel-camera en 3000 mAh-accu krijgen. De huidige Galaxy S6 Edge heeft een 5,1 inch-scherm, Samsung Exynos 7420 en een 2550 mAh-accu. Veel Galaxy S6-bezitters klagen daarbij over een tegenvallende accuduur, wat er – naast het grotere scherm – mogelijk voor heeft gezorgd dat Samsung een grotere accu in de smartphone stopt.
De accu lijkt langer mee te gaan maar nu is het scherm weer super flets in de zon...Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:11:
[...]
Totaal geen last. Gaat gewoon heel de dag mee met gemak.
Dat is tbv leesbaarheid. En ik vind het werken ook.MetalManic schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:44:
[...]
De accu lijkt langer mee te gaan maar nu is het scherm weer super flets in de zon...
Daar is inderdaad niets aan veranderd. Was ervoor, is nu nog steeds. Zoals hierboven: it's a featureMetalManic schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:44:
De accu lijkt langer mee te gaan maar nu is het scherm weer super flets in de zon...
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic