Nja, dan toch lekker de nieuwe flagship voor 425. Niks te klagen. Is er overigens een reden dat deze toestellen zo voordelig kunnen worden aangeboden? Ik zag het net. 37,5 euro inclusief onbeperkt bellen, 3GB internet en 120minuten in de EU. Bizar.Amaze86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:39:
[...]
Mede doordat het toestel bij gsmweb icm abbonement erg goedkoop is met maar 300 bijbetaling voor 2 jarig abbo.En de meeste doen het voor het abbo en verkopen daarom het toestel rond 425-480.
Tel uit je winst,en je abbo is goedkoper dan simonly.
Ik had graag gebruik gemaakt van deze aanbieding, maar helaas is T-Mobile niet echt sterk aan de grensstreken, alsook binnen gebrouwen. Erg jammer
Van welke telefoon ook lees ik de meest uiteenlopende verhalen over de accu van de G4. Dan weer beter dan de s6 dan weer slechter. Soms zelfs slechter dan de g3. Wat is nu waar:(?
De accu is zeker niet slecht.Wouter lucassen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:43:
Van welke telefoon ook lees ik de meest uiteenlopende verhalen over de accu van de G4. Dan weer beter dan de s6 dan weer slechter. Soms zelfs slechter dan de g3. Wat is nu waar:(?
Ik heb de G4 nu een anderhalve week en moet zeggen dat de accu nu pas optimaal begint te werken.
De eerste paar dagen was echt behelpen, nu haal ik een dag makkelijk! Hoop dat er nog wat rek in zit...
De eerste paar dagen was echt behelpen, nu haal ik een dag makkelijk! Hoop dat er nog wat rek in zit...
De accu is zeker goed! En hij laadt ook erg snel op. Zelfs zonder snellader. Maar ja, m'n vorige foon was een htc one m7 met een dementerende aftakelende batterij dus of mijn ervaringen/beleving representatief zijn/is wil ik niet beweren.Wouter lucassen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:43:
Snoep verstandig, verslind een Apple!
ik kwam van de z2 toen de 6 plus en nu dus denk ik dat ik wel flink achteruit ga.
Na ruim twee dagen en vier uur SoT weer een keertje op de lader vind ik voor een toestel met deze schermgrootte alleszins acceptabel 
https://www.dropbox.com/s...32_LG%20G3_0_PORTRAIT.png
https://www.dropbox.com/s...32_LG%20G3_0_PORTRAIT.png
Nickname does not reflect reality
Knopjes kan je zo vervangen. Zitten met twee schroefjes vast 😁Riziko schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:03:
[...]
Goud kun je het echt niet noemen!
Het zit meer tussen zilver/licht grijs/champagne in.
Ik had in eerste instantie ook donkerdere knoppen gewilt maar vind het nu zeer classy uitzien. De kleur komt overigens overeen met het bijgeleverde plastic cover, denk daarom de keus voor die kleur knoppen.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Stront geluk altijd die amerikanen...
http://www.androidauthori...d-battery-charger-617415/
Hadden ze hier ook wel mogen doen!!
Ach ja, wij betalen weer veel minder voor ons leuke data-abo dus zo hou je altijd wel ietsRiziko schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 05:58:
Stront geluk altijd die amerikanen...
Thanks! Ik gebruik mijn toestel heel vaak om muziek te luisteren/streamen, dus dat is voor mij erg belangrijk. En hoe is het verbruik als je bijvoorbeeld tegelijk Bluetooth streamt via 4G (spotify etc.)?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:28:
[...]
Ik gebruik altijd bluetooth van de LG G4 om muziek te streamen naar mijn autoradio MP3 speler. Geen klachten. Kwaliteit is super. Ik rip hardcore remixes van Youtube op 320 Kbps en stream ze dan via Bluetooth. Op deze manier gebruik ik ook handsfree bellen in de auto met mijn autoradio.
Heb hem zonder bijbetaling voor 31.50 via gsmweb (ook onbeperkt bellen, 3GB internet en 120minuten in de EU)Wouter lucassen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:43:
[...]
Nja, dan toch lekker de nieuwe flagship voor 425. Niks te klagen. Is er overigens een reden dat deze toestellen zo voordelig kunnen worden aangeboden? Ik zag het net. 37,5 euro inclusief onbeperkt bellen, 3GB internet en 120minuten in de EU. Bizar.
Swiftkey is je oplossingdave1972 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:24:
[...]
Dat klopt maar dan nog moet je switchen van Engels naar NL en visa versa.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Die engine wordt dan ook door Samsung gebruikt (hun toetsenbord is in feite Swiftkey met skin er overheen) dus overstappen op die app (die ik persoonlijk vreselijk vind) zal voor hem een vorm van herkenning opleveren
http://www.allaboutphones...oor-toetsenbord-hack.htmlBrad Pitt schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:16:
[...]
Die engine wordt dan ook door Samsung gebruikt (hun toetsenbord is in feite Swiftkey met skin er overheen) dus overstappen op die app (die ik persoonlijk vreselijk vind) zal voor hem een vorm van herkenning opleveren
Zou dat probleem dan ook bestaan in swiftkey?
Nope. Het standaard Samsung toetsenbord heeft veel meer rechten om dingen in het systeem te kunnen doen dan de losse Swiftkey app. Met die laatste zal dit dan ook, imho, geen issue zijnMetalManic schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:54:
Zou dat probleem dan ook bestaan in swiftkey?
Verwijderd
Dat gebruik ik niet. Ik gebruik alleen Youtube en Google Play: Best HARDCORE RadiosFranco10 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:58:
[...]
Thanks! Ik gebruik mijn toestel heel vaak om muziek te luisteren/streamen, dus dat is voor mij erg belangrijk. En hoe is het verbruik als je bijvoorbeeld tegelijk Bluetooth streamt via 4G (spotify etc.)?
Om verbruik via 4G maak ik me niet druk. Heb 3Gig data en daarna als de bundel op is standaard snelheid onbeperkt.
FTFYVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:00:
[...]
Heb 3Gig data en daarna als de bundel op is standaard snelheid data onbeperkt.
Ik bedoelde eigenlijk het accuverbruik, dus hoeveel procent er af gaat als je een uurtje of twee gaat streamen bijvoorbeeldVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:00:
[...]
Dat gebruik ik niet. Ik gebruik alleen Youtube en Google Play: Best HARDCORE Radios
Om verbruik via 4G maak ik me niet druk. Heb 3Gig data en daarna als de bundel op is standaard snelheid onbeperkt.
Ik ga waarschijnlijk ook een G4 kopen met de mooie actie van T-Mobile, kort vraagje : Hoe zijn de back-buttons van de bruine versie? Ik vind de bruine leer versie wel tof, beetje anders dan de rest alleen vind ik gouden achterkantknoppen niet echt super. Nu las ik ergens dat ze best wel mooi zijn, wat is jullie mening?
Ik heb zelf de G4 met bruine achterkant nu een paar dagen in bezit. Vind hem persoonlijk erg mooi, knoppen kleur past er prima bij.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Verwijderd
Ik heb hem in de auto altijd aan de oplader liggen via de sigarettenaansteker. Met navigeren ook. Is een gewoonte. Altijd met een volle accu uitstappen.Franco10 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:57:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk het accuverbruik, dus hoeveel procent er af gaat als je een uurtje of twee gaat streamen bijvoorbeeld
Ik vind de knoppen achterop fantastisch. Beter als bij de LG G2. Alleen de knoppen gebruik ik nooit omdat alles via je scherm gaat, en daarom vind ik de design vanaf de LG G2 de beste omdat er geen knoppen aan de zijkant zitten. Bij alle andere merken zoals Samsung en HTC gingen die mobieltjes altijd wel een actie uitvoeren tijdens bukken met een iets te strakke spijkerbroek. Het goudkleurige misstaat totaal niet met dat lichtbruine leer. Ziet er heel sjiek uit. Mening van anderen boeien me ook niet hierin. Je vindt hem mooi of niet. Ik kan juist weer niet begrijpen dat mensen de Samsung telefoons mooi vinden. Zo een spuuglelijk design. Maar dat is puur mijn smaak.The Unbelievabl schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:10:
Ik ga waarschijnlijk ook een G4 kopen met de mooie actie van T-Mobile, kort vraagje : Hoe zijn de back-buttons van de bruine versie? Ik vind de bruine leer versie wel tof, beetje anders dan de rest alleen vind ik gouden achterkantknoppen niet echt super. Nu las ik ergens dat ze best wel mooi zijn, wat is jullie mening?
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 13:36 ]
Voor het eerst met LG G4 (en met een smartphone als zodanig) maakte ik een selfie. Dat ging goed. Later nog een keer met wat tekst op de achtergrond, blijkt dat het in spiegelbeeld is. En achteraf gezien, is de eerste foto ook (onopvallend) in spiegelbeeld opgenomen.
Hé, hoe zit dat? Een bug? Het is natuurlijk toch niet gebruikelijk om dit achteraf (altijd) te moeten bewerken.
Geen enkel mogelijkheid om via instellingen in de camera erop aan te passen. Zie ik iets over het hoofd (als newbie)?
Hé, hoe zit dat? Een bug? Het is natuurlijk toch niet gebruikelijk om dit achteraf (altijd) te moeten bewerken.
Geen enkel mogelijkheid om via instellingen in de camera erop aan te passen. Zie ik iets over het hoofd (als newbie)?
Bij mij geen spiegelbeeld. Je kunt het instellen via het tandwiel. Dan dé dubbele gezichten.
[ Voor 57% gewijzigd door MetalManic op 17-06-2015 14:25 ]
De tekst is idd in spiegelbeeld ja, maar dat had ik ook met mijn vorige telefoons.
Ik schrok mij even dood vanochtend. Ik liet mijn telefoon vallen( natuurlijkt op het scherm gevallen) en ik raapte hem op en ik dacht neee he. zit er een barst in mijn scherm van links naar rechts.
Ik balen natuurlijk, maar even later dacht ik oja er zat nog een glass screen protector op. Gelukkig was alleen die kapot en mijn scherm had helamaal niks gelukkig.
Ik schrok mij even dood vanochtend. Ik liet mijn telefoon vallen( natuurlijkt op het scherm gevallen) en ik raapte hem op en ik dacht neee he. zit er een barst in mijn scherm van links naar rechts.
Ik balen natuurlijk, maar even later dacht ik oja er zat nog een glass screen protector op. Gelukkig was alleen die kapot en mijn scherm had helamaal niks gelukkig.
Super, MetalManic! Het is nu opgelost. Ik keek over de "gezichten" heen, iets naar het woord "spiegelbeeld" of iets anders. Maar nu is het kwartje gevallen.MetalManic schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:24:
Bij mij geen spiegelbeeld. Je kunt het instellen via het tandwiel. Dan dé dubbele gezichten.
Gelukkig, het bewijst dat tempered glass geen verkooppraatje is. Maar het beschermt je natuurlijk niet tegen de schrik of wat dan ook.Ruudox schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:29:
De tekst is idd in spiegelbeeld ja, maar dat had ik ook met mijn vorige telefoons.
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Ik heb nog de standaard protector erop zitten zoals hij uit de doos kwam. Gelijk dezelfde dag een hoesje geregeld ter bescherming. Maar met gehard glas als bescherming kan het hoesje ook komen te vervallen. Kan dat spul ook op je lens van de camera? Bij de LG G2 had ik namelijk al wat krasjes op de lens zitten vanwege het iedere keer schoonvegen met mijn t-shirt.Ruudox schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:29:
De enige echte screenprotector gemaakt van speciaal ontwikkeld gehard glas (tempered). Met deze screenprotector is het bijna onmogelijk het scherm van de LG G4 kapot te krijgen. Ook heeft deze screenprotector een speciale olie-afstotende laag zodat vingerafdrukken geen kans krijgen. Met zijn 99,9% transparantie merk je niet eens dat er een extra laag glas op het scherm zit! |
@bradpitt ... Heb nu de bootloader unlocked en die twrp er op geknald via cmd. Maarre ik kom met geen mogelijkheid in recovery. Hoe los ik dit op?
Samsung Flip 7
Uiteindelijk helpen die protectors allemaal niet, afgezien van (bumper)cases uiteraard.
De impact die het glas krijgt te verduren doordat de zijkant van de telefoon een klap krijgt is dermate groot dat ook Gorlila Glass 4 hier niet tegen bestand is en voor bedoeld is.
De impact die het glas krijgt te verduren doordat de zijkant van de telefoon een klap krijgt is dermate groot dat ook Gorlila Glass 4 hier niet tegen bestand is en voor bedoeld is.
Heb het hier ook, fastboot lijkt vast te lopen, computer blijft zeggen 'waiting for device' (en dit op W7 en Linux getest).dave1972 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:21:
@bradpitt ... Heb nu de bootloader unlocked en die twrp er op geknald via cmd. Maarre ik kom met geen mogelijkheid in recovery. Hoe los ik dit op?
Maar als je fastboot boot twrp.img kunt doen, kun je de recovery 'vanaf je PC' starten op je foon, en zo alsnog rooten.. ;-)
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
Salute G4 fanaten,
Ik heb sinds zes dagen de telefoon tot mijn beschikking nadat ik ben overgestapt van de G3. Één van de grootste ergernissen die ik met de G3 had waren de sharpening en de kleuren van het scherm. Dit is echter geheel opgelost met de G4, echt een top scherm!
Ik loop alleen tegen twee irritaties op. Ten eerste: leeglopende batterij tijdens standby (bijvoorbeeld snachts). De boosdoener is ''Google Services''. En ten tweede word ik iedere keer gevraagd of ik de foto's op mijn SD kaart wil opslaan wanneer ik de camera app open.
Iemand hier oplossingen voor?
Ik heb sinds zes dagen de telefoon tot mijn beschikking nadat ik ben overgestapt van de G3. Één van de grootste ergernissen die ik met de G3 had waren de sharpening en de kleuren van het scherm. Dit is echter geheel opgelost met de G4, echt een top scherm!
Ik loop alleen tegen twee irritaties op. Ten eerste: leeglopende batterij tijdens standby (bijvoorbeeld snachts). De boosdoener is ''Google Services''. En ten tweede word ik iedere keer gevraagd of ik de foto's op mijn SD kaart wil opslaan wanneer ik de camera app open.
[ Voor 201% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 15:54 . Reden: Drukte per ongeluk op verstuur alvorens mijn bericht af was. ]
Veel plezier 😀
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Google Play Services had ik ook maar bij mij is dat verdwenen door Locatie op batterijbesparend te zetten. Nadeel is dat je Mijn Plaatsen niet kunt gebruiken van Smart Settings. Dat andere probleem heb ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:47:
Salute G4 fanaten,
En welke command line moet ik gebruiken dan ? adb reboot recovery ?fewips schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:47:
[...]
Heb het hier ook, fastboot lijkt vast te lopen, computer blijft zeggen 'waiting for device' (en dit op W7 en Linux getest).
Maar als je fastboot boot twrp.img kunt doen, kun je de recovery 'vanaf je PC' starten op je foon, en zo alsnog rooten.. ;-)
Ok dat heb ik dus geprobeerd maar dan krijg ik een liggend android poppetje met een uitroepteken, dus dat is m niet

[ Voor 13% gewijzigd door dave1972 op 17-06-2015 16:32 ]
Samsung Flip 7
fastboot boot twrp.imgdave1972 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:25:
En welke command line moet ik gebruiken dan ? adb reboot recovery ?
En dan gewoon vanuit die recovery weer een twrp.zip flashen. Dan werkt je recovery prima
Die image had ik al geflashed en daarna zegt ie in cmd dat ie aan wachten is op mn tel, als ik dat command die jij net zegt nog een keer gebruik, krijg ik dezelfde melding....Brad Pitt schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:32:
[...]
fastboot boot twrp.img
En dan gewoon vanuit die recovery weer een twrp.zip flashen. Dan werkt je recovery prima

Samsung Flip 7
Image flashen werkte bij mij ook niet, ook het liggende Android mannetje als resultaat. Dus alsnog via een command prompt geboot naar twrp (fastboot boot xxx.img) en vanuit daar een op de externe sd opgeslagen twrp.zip geflashed. Daarna kon je gewoon met power en volume knoppen komen in de twrp recovery.dave1972 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:35:
Die image had ik al geflashed en daarna zegt ie in cmd dat ie aan wachten is op mn tel, als ik dat command die jij net zegt nog een keer gebruik, krijg ik dezelfde melding....
Je kan wel nog gewoon normaal opstarten? ADB debugging staat wel aan in de developer options?
Yup normaal opstarten is geen probleem, zal die stappen nog eens doornemenBrad Pitt schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:38:
[...]
Image flashen werkte bij mij ook niet, ook het liggende Android mannetje als resultaat. Dus alsnog via een command prompt geboot naar twrp (fastboot boot xxx.img) en vanuit daar een op de externe sd opgeslagen twrp.zip geflashed. Daarna kon je gewoon met power en volume knoppen komen in de twrp recovery.
Je kan wel nog gewoon normaal opstarten? ADB debugging staat wel aan in de developer options?
Samsung Flip 7
Moét lukken! Unrooted Android isdave1972 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:39:
Yup normaal opstarten is geen probleem, zal die stappen nog eens doornemen

Verwijderd
Dat heb ik ook geprobeerd. Eerste nacht op de spaarstandmodus en de tweede dag locatie uitgezet. Alsnog bleef Play Services mijn batterij leeg slurpen: 30 á 40 procent na 7 uur standby.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:18:
[...]
Google Play Services had ik ook maar bij mij is dat verdwenen door Locatie op batterijbesparend te zetten. Nadeel is dat je Mijn Plaatsen niet kunt gebruiken van Smart Settings. Dat andere probleem heb ik niet.
hahaha ja ik ga dr f mee aan de slag thanks for the info
EDIT Hij blijft maar waiting for device aangeven, dat is nadat ik die image geflashed heb.
EDIT Het is gelukt
[ Voor 24% gewijzigd door dave1972 op 17-06-2015 18:15 ]
Samsung Flip 7
Ik voel een LG g4 root forum aankomen :-)
Verwijderd
Het goedkoopste abonnement(onbeperkt bellen, 3GB internet en 120minuten in de EU) dat ik kan vinden bij GSM web is €37,50. Heb je misschien een linkje van het door jou beschreven abonnement.mucuracat schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:11:
Heb hem zonder bijbetaling voor 31.50 via gsmweb (ook onbeperkt bellen, 3GB internet en 120minuten in de EU)
En is het abonnement maandelijks zelf samen- en bij te stellen?
Nu was ik geholpen met de twee gezichten in het menu. Maar nu ben ik even de kluts kwijt. Ik heb namelijk geen Panorama-modus meer.Nevil schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:18:
Voor het eerst met LG G4 (en met een smartphone als zodanig) maakte ik een selfie. Dat ging goed. Later nog een keer met wat tekst op de achtergrond, blijkt dat het in spiegelbeeld is. En achteraf gezien, is de eerste foto ook (onopvallend) in spiegelbeeld opgenomen.

Geen enkel woord in de handleiding over hoe dit te terug te halen...

Heel apart (als je gewend bent met echte camera's)!
Wie kan mij helpen?
Als je basis selecteert dan kan je kiezen voor panorama middels het tandwiel. En je moet natuurlijk niet in de selfiemodus zitten...
[ Voor 26% gewijzigd door MetalManic op 17-06-2015 21:01 ]
Je hebt verdomd weer gelijk, Metalmanic!MetalManic schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:59:
Als je basis selecteert dan kan je kiezen voor panorama middels het tandwiel. En je moet natuurlijk niet in de selfiemodus zitten...
Toch best vreemd dat er niets over in staat. Aan de andere kant heb je in een selfie-modus niet alles nodig, bv. panorama-modus!
Heb nog een vraagje. Als ik in selfiemodus op instellingen (linksboven) klik, zie ik als eerste "dubbele" mobiels met een pijltje van achter naar voren. Op de voorgrond zie je een handje die de mobiel vasthoudt. Je kunt alleen OFF of ON schakelen. Wat is dat?
Als je na een selfie nemen de foon richting je gezicht beweegt dan laat ie een preview zien als dat aan staat. Als je dat niet doet dan staat ie daarna gewoon klaar voor het volgende shot.Nevil schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:33:
[...]
Je hebt verdomd weer gelijk, Metalmanic!![]()
Toch best vreemd dat er niets over in staat. Aan de andere kant heb je in een selfie-modus niet alles nodig, bv. panorama-modus!![]()
Heb nog een vraagje. Als ik in selfiemodus op instellingen (linksboven) klik, zie ik als eerste "dubbele" mobiels met een pijltje van achter naar voren. Op de voorgrond zie je een handje die de mobiel vasthoudt. Je kunt alleen OFF of ON schakelen. Wat is dat?
Er zit een helpmodus op je telefoon die tips laat zien. Dit soort dingen worden daarin ook uitgelegd. Smarttips, te benaderen via het meest linker scherm.
Ik dacht dat ik de enige was. Ik heb hier precies hetzelfde. Gevolg: twee camera-mappen waardoor alle foto's door elkaar staat. Iemand een oplossing?Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:47:
En ten tweede word ik iedere keer gevraagd of ik de foto's op mijn SD kaart wil opslaan wanneer ik de camera app open.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Verwijderd
Hij zal wel wat over het hoofd hebben gezien. Voor 31,50 per maand is alleen mogelijk als je 139 euro direct betaald voor het toestel.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:12:
[...]
Het goedkoopste abonnement(onbeperkt bellen, 3GB internet en 120minuten in de EU) dat ik kan vinden bij GSM web is €37,50. Heb je misschien een linkje van het door jou beschreven abonnement.
http://www.gsmweb.nl/inde...2000&duration=24&brand=LG
Ik nam de "dikke" handleiding door. Daar stond het niet in. Nu zie ik bij symbool "?" dat op de smartphone nog meer info staat. Ik denk dus dat het waarschijnlijk ook andersom kan zijn. Een beetje onhandig om beiden te combineren, maar nu kom ik er wel uit.MetalManic schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:33:
[...]
Als je na een selfie nemen de foon richting je gezicht beweegt dan laat ie een preview zien als dat aan staat. Als je dat niet doet dan staat ie daarna gewoon klaar voor het volgende shot.
Er zit een helpmodus op je telefoon die tips laat zien. Dit soort dingen worden daarin ook uitgelegd. Smarttips, te benaderen via het meest linker scherm.
Bedankt!
Verwijderd
Op dit moment krijg ik mijn LG G4 totaal niet aan via 2 x tappen op het scherm. Hij blijft keihard uit. Zelfs hard tappen werkt niet. Touchscreen is gewoon dood. Nu via de knop op de achterkant en het werkt weer. Ook kan ik nu weer tappen op de voorkant. Dat is natuurlijk wel kut zo.
Ik heb gelijk getest via XDA wat het probleem kan zijn. Als je je hand over de front camera houdt, dus over de bovenkant alleen, dan krijg je het scherm niet aan via double tap. Dat is gedaan zodat je scherm niet zomaar aan gaat in je broekzak. Na verwijderen van je hand gaat hij gelijk aan. Dus als de omgeving iets te donker is kan het wel eens problemen geven met je scherm aankrijgen. Maak maar een klein vuistje over de bovenkant heen en double tap met je andere hand. Verklaard een hoop in ieder geval waarom hij soms weigert(de sensor). Hij denkt nog steeds dat hij in je broekzak zit als je hem eruit hebt gehaald.
Ik heb gelijk getest via XDA wat het probleem kan zijn. Als je je hand over de front camera houdt, dus over de bovenkant alleen, dan krijg je het scherm niet aan via double tap. Dat is gedaan zodat je scherm niet zomaar aan gaat in je broekzak. Na verwijderen van je hand gaat hij gelijk aan. Dus als de omgeving iets te donker is kan het wel eens problemen geven met je scherm aankrijgen. Maak maar een klein vuistje over de bovenkant heen en double tap met je andere hand. Verklaard een hoop in ieder geval waarom hij soms weigert(de sensor). Hij denkt nog steeds dat hij in je broekzak zit als je hem eruit hebt gehaald.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 08:48 ]
Mijn selfie camera start alleen maar automatisch op met een heel groot kader in het freakin' roze, zodat het fotovlak heel klein lijkt. Is dat standaard ofzo? Als ik vervolgens op modus druk en dan dual selecteer krijg ik wel het normale vlak..
Je hebt de flitser bij selfie mode aanstaan...MarkHero schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:04:
Mijn selfie camera start alleen maar automatisch op met een heel groot kader in het freakin' roze, zodat het fotovlak heel klein lijkt. Is dat standaard ofzo? Als ik vervolgens op modus druk en dan dual selecteer krijg ik wel het normale vlak..
Wauw, zo simpel. Feels stupid now...Je hebt de flitser bij selfie mode aanstaan...
Thanx. Waarom zou het ook kunnen een flitser aan bij selfie in die modus
Het grote witte vlak geeft in het donker wat licht, waardoor je een "flitser" hebt voor je selfiesMarkHero schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:15:
[...]
Wauw, zo simpel. Feels stupid now...
Thanx. Waarom zou het ook kunnen een flitser aan bij selfie in die modus
Was maar paar dagen zichtbaar. Heb hem binnen ook ..Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:12:
[...]
Het goedkoopste abonnement(onbeperkt bellen, 3GB internet en 120minuten in de EU) dat ik kan vinden bij GSM web is €37,50. Heb je misschien een linkje van het door jou beschreven abonnement.
Klik onderstaande voor grotere voorbeeld !

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
Verlengen ja. Meest krijg je korting als bestaande klant toch?mucuracat schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:35:
[...]
Was maar paar dagen zichtbaar. Heb hem binnen ook ..
[afbeelding]
Wel in ieder geval een dikke meevaller ja. De telefoon wordt zo wel heel goedkoop. Als je nu het abonnement alleen kiest is het al 24,50 Sim-Only bij T-mobile.
Och heden, jij weet alles. Duidelijk nu. Nogmaals dank!Het grote witte vlak geeft in het donker wat licht, waardoor je een "flitser" hebt voor je selfies
Zojuist op Android world gelezen over de lg g4 pro. Dat wordt echt een beest. Metalen behuizing, 27 mp camera, 5,8 inch en snapdragon 820 en 64 gieg opslag
Alle specs zijn geruchtenMetalManic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:00:
Dat wordt echt een beest.
Dat duurt nog wel een tijdje,denk dat snapdragon 820 pas volgend jaar beschikbaar is,of in de nexus toestel van LG.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Ik zie trouwens op marktplaats dat er nieuwe Samsung 64GB MicroSDXC kaarten te koop zijn voor 20 euro.mucuracat schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:35:
[...]
[afbeelding]
http://link.marktplaats.nl/m939761601
Dat is een stuk goedkoper dan bij Coolblue waar ze 70 euro zijn. Vanavond maar even 1 halen dan.
Update: Morgen om 17:30 heb ik hem.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 11:30 ]
Da's een zeer nette prijs. Wil eigenlijk een 128GB kaartje hebben maar deze Samsung is stuk sneller dan die ik nu heb dus indien legit ook interesse in! Als je hem hebt graag even goed testen en het ons meldenVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:40:
Ik zie trouwens op marktplaats dat er nieuwe Samsung 64GB MicroSDXC kaarten te koop zijn voor 20 euro.
Los van het feit of deze geruchten waarheid worden of niet; iedereen die in de afgelopen 3 jaar een vlaggenschip van een respectabel merk heeft gekocht heeft normaal gesproken geen nieuwe smartphone nodig. Mijn Samsung van 2 jaar oud kan prima nog een jaar of twee mee.
Zo is de reden dat mensen een nieuw toestel willen niet uit praktische noodzaak, maar gewoon om het willen hebben van het nieuwste van het nieuwste of het beste toestel van dat moment. Gewoon om te kunnen zeggen: ik heb nu het beste toestel van allemaal, in ieder geval uit de top 3. Onze vrienden uit het verre oosten begrijpen dat minder goed dan onze appelvrienden, waardoor je steeds Plus, Pro, Edge en nog meer van die onzin krijgt. Mensen twijfelen al tussen de verschillende aanbieders, zo gaan ze ook nog twijfelen om niet even te wachten tot er weer een iets betere komt met een ander nummertje voor de chipset.
Zo is de reden dat mensen een nieuw toestel willen niet uit praktische noodzaak, maar gewoon om het willen hebben van het nieuwste van het nieuwste of het beste toestel van dat moment. Gewoon om te kunnen zeggen: ik heb nu het beste toestel van allemaal, in ieder geval uit de top 3. Onze vrienden uit het verre oosten begrijpen dat minder goed dan onze appelvrienden, waardoor je steeds Plus, Pro, Edge en nog meer van die onzin krijgt. Mensen twijfelen al tussen de verschillende aanbieders, zo gaan ze ook nog twijfelen om niet even te wachten tot er weer een iets betere komt met een ander nummertje voor de chipset.
Ach als hij bij Amazon ongeveer 24 euro kost....Brad Pitt schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:47:
[...]
Da's een zeer nette prijs. Wil eigenlijk een 128GB kaartje hebben maar deze Samsung is stuk sneller dan die ik nu heb dus indien legit ook interesse in! Als je hem hebt graag even goed testen en het ons melden
http://www.amazon.co.uk/S...-2&keywords=samsung+64+gb
"Payment Total: EUR 33,43"knakworst schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:48:
Ach als hij bij Amazon ongeveer 24 euro kost....
OK maar je kan hem ook via Amazon.de kopen met een ander iets erbij zijn verzendkosten gratis:
http://www.amazon.de/Sams...-1&keywords=samsung+64+gb
http://www.amazon.de/Sams...-1&keywords=samsung+64+gb
Hoe je het ook bekijkt, die 20 Euro, incl. verzenden, is en blijft een prima prijs en goedkoper niet te vindenknakworst schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:52:
OK maar je kan hem ook via Amazon.de kopen met een ander iets erbij zijn verzendkosten gratis:
Ontving jij bij GSMWEB ook een track en trace code? Is de LG G4 van GSMWEB een Nederlands model?mucuracat schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:35:
[...]
[afbeelding]
Jammer dat er nooit een G4 prijzen en levertijden topic gemaakt is.
Zou een hoop, mijns inziens, off-topic posts hier hebben kunnen voorkomen.
Zou een hoop, mijns inziens, off-topic posts hier hebben kunnen voorkomen.
Nee geen track en trace. heb wel binnen. Had na gebeld en zeiden dat er geen voorraad was, maar woensdag zou ontvangen en woensdag gekregen .Annold schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Ontving jij bij GSMWEB ook een track en trace code? Is de LG G4 van GSMWEB een Nederlands model?
Het is een LG-H815, volgens mij is dat internationale versie.
Welke t-mobile geeft, weet ik niet.
Via lg Nederland ook verwezen naar LG-H815
Zie url adres.
http://www.lg.com/nl/mobiele-telefoons/lg-G4-H815-smartphone
[ Voor 13% gewijzigd door mucuracat op 18-06-2015 12:42 ]
Ik heb begrepen dat de T-Mobile versies SIM unlocked zijn, maar zijn ze ook volledig unbranded? Of zit er toch een logo op, of eventueel custom ROM of apps van T-Mobile?
Volledig unbranded, niks nakkes nada T-mobile.
Verwijderd
Helemaal niets van T-Mobile. Clean en SIM unlocked.d--amo schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:00:
Ik heb begrepen dat de T-Mobile versies SIM unlocked zijn, maar zijn ze ook volledig unbranded? Of zit er toch een logo op, of eventueel custom ROM of apps van T-Mobile?
Afgelopen week mijn G4 laten vallen op mijn balkon. Gelukkig is het scherm (en zelfs de tempered glass screen protector) niet beschadigd. Wel heeft 'ie duidelijk een tikje gehad op de kunststof. Ik zag op iFixit dat deze rand vast zit aan het scherm en niet zomaar vervangen kan worden zonder dat het hele toestel uit elkaar moet. Jammer
Dit laten doen zal wel niet goedkoop zijn...

Excuus, slechte (Blackberry) foto
Ook had ik last van traag opladen. Soms ging m'n telefoon om 12 uur aan de lader (originele lader met niet origineel USB kabeltje) en als ik om half 8 weer opstond was 'ie net tot 85% opgeladen. Op XDA las ik dat het helpt om de originele USB kabel te gebruiken. Ben benieuwd.
Mijn overstap van WP8.1 naar Android 5.1 bevalt me voorlopig goed. Liep tegen 2 dingen aan. Als ik muziek luister via mijn bluetooth headset, kwamen notifications van bijvoorbeeld Whatsapp daar doorheen. Ik heb "Dont Pause" geinstalleerd. Deze app zet het geluid op 'trillen' wanneer er muziek afgespeeld wordt. Dit werkt best goed, alleen soms gaat het geluid niet meer aan. Bijzonder.
Als linkshandige loop ik er ook tegenaan dat de "Home touch buttons" (Back, home en apps) altijd rechts staan, ongeacht hoe ik de telefoon kantel. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik dit kan veranderen, maar kan me haast niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is, aangezien 10% van alle mensen linkshandig is.

Excuus, slechte (Blackberry) foto
Ook had ik last van traag opladen. Soms ging m'n telefoon om 12 uur aan de lader (originele lader met niet origineel USB kabeltje) en als ik om half 8 weer opstond was 'ie net tot 85% opgeladen. Op XDA las ik dat het helpt om de originele USB kabel te gebruiken. Ben benieuwd.
Mijn overstap van WP8.1 naar Android 5.1 bevalt me voorlopig goed. Liep tegen 2 dingen aan. Als ik muziek luister via mijn bluetooth headset, kwamen notifications van bijvoorbeeld Whatsapp daar doorheen. Ik heb "Dont Pause" geinstalleerd. Deze app zet het geluid op 'trillen' wanneer er muziek afgespeeld wordt. Dit werkt best goed, alleen soms gaat het geluid niet meer aan. Bijzonder.
Als linkshandige loop ik er ook tegenaan dat de "Home touch buttons" (Back, home en apps) altijd rechts staan, ongeacht hoe ik de telefoon kantel. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik dit kan veranderen, maar kan me haast niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is, aangezien 10% van alle mensen linkshandig is.
knakworst schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:01:
Volledig unbranded, niks nakkes nada T-mobile.
Mooi! Dan ga ik maar eens op zoek naar iemand die zijn nieuwe LG G4 van de hand wil doen bij zo'n contract :-)Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:03:
[...]
Helemaal niets van T-Mobile. Clean en SIM unlocked.
Zijn er meer mensen die last hebben dat de telefoon actief blijft wanneer hij niet gebruikt wordt en het scherm uit is?
Van de 6 uur en 6 minuten dat mijn telefoon vandaag aan is geweest had ik 19% mijn scherm aan was hij 46% awake en 54% Deep Sleep.
Batterij zit na die 6 uur op 41%. Ik heb wel 40 minuten Waze gebruikt maar dat zou niet meer dan 20% moeten trekken (deed mijn G4 in het begin totdat de batterij problemen begonnen).
Van de 6 uur en 6 minuten dat mijn telefoon vandaag aan is geweest had ik 19% mijn scherm aan was hij 46% awake en 54% Deep Sleep.
Batterij zit na die 6 uur op 41%. Ik heb wel 40 minuten Waze gebruikt maar dat zou niet meer dan 20% moeten trekken (deed mijn G4 in het begin totdat de batterij problemen begonnen).
Zie vraag en aanbodd--amo schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:07:
[...]
[...]
Mooi! Dan ga ik maar eens op zoek naar iemand die zijn nieuwe LG G4 van de hand wil doen bij zo'n contract :-)
http://tweakers.net/product/427300/lg-g4/aanbod/
Instellingen / weergave / touchtoetsen.RuntimeError schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:05:
Verwijderd
Geen last. Ik heb nog 81% accu. 7 uur en 24 minuten van de lader. Weergave 42 minuten. Whatsapp staat bovenaan met accuverbruik van 17% en weergave met 16%. Netjes dus.theunevers schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:10:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de telefoon actief blijft wanneer hij niet gebruikt wordt en het scherm uit is?
En je hebt gewoon alle sync dingen en alles aanstaan?Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:49:
[...]
Geen last. Ik heb nog 81% accu. 7 uur en 24 minuten van de lader. Weergave 42 minuten. Whatsapp staat bovenaan met accuverbruik van 17% en weergave met 16%. Netjes dus.
Daar kan ik inderdaad de volgorde van deze toetsen wijzigen, maar ik kan niet de positie op het scherm bepalen. Als ik mijn telefoon kantel en in landscape mode gebruik, staan deze knoppen altijd rechts...
Verwijderd
Ik heb alles aanstaan. Exchange mail, POP mail van Caiway, Google account, OneDrive, Google Drive, Facebook, Telegram, Whatsapp. Automatische sync staat aangevinkt. Enige wat ik aangepast had was bij locatie op batterijbesparend zetten in plaats van hoog accugebruik.theunevers schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:11:
[...]
En je hebt gewoon alle sync dingen en alles aanstaan?
Ah ok, in landscape! Ja niet aan gedacht, gebruik de telefoon zelden in die stand eigenlijkRuntimeError schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:19:
Daar kan ik inderdaad de volgorde van deze toetsen wijzigen, maar ik kan niet de positie op het scherm bepalen. Als ik mijn telefoon kantel en in landscape mode gebruik, staan deze knoppen altijd rechts...
G4 is binnen
Weet iemand of er ook plasticfolie op de camera zit? Kan het niet zo goed zien namelijk
Even met je nagel krabbenAnnold schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:45:
G4 is binnenWeet iemand of er ook plasticfolie op de camera zit? Kan het niet zo goed zien namelijk
Denk dat het niet op zit
Zijn nog wel verdomd weinig roms voor de G4 zeg maar gerust niks 😄 anyway ben nog steeds heeeeel tevreden met mn G4 ! Vind hem toch wel een tikkie beter dan de S6 ondanks op papier mindere specs.
Samsung Flip 7
Volledige Orginele lader gebruiken is aan te raden. Heb hem ook keer aan een oudere lader gehangen en toen deed hij ook uren over 10%RuntimeError schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:05:
Iemand zin om een apart Root & Rom topic aan te maken? Wordt een beetje een rommeltje zo...
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Nee, volgens mij niet.Annold schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:45:
G4 is binnenWeet iemand of er ook plasticfolie op de camera zit? Kan het niet zo goed zien namelijk
+ punt vergeleken met G2
GPS ontvangst. Snel en nog geen uitval gezien
Verwijderd
Dat zei ik ook in een vorige post ja. Zelfs in mijn huis met betonnen vloeren heb ik ontvangst met de LG G4 waar de LG G2 het totaal liet afweten. Met de LG G2 had ik geen ontvangst als ik hem in het vakje onder de autoradio legde voor navigatie. De autoradio blokkeerde het signaal. Met de LG G4 totaal geen last. Met de LG G2 had ik wat gevloekt in de auto zeg. Een keer een begrafenis en was de LG G2 zijn signaal totaal kwijt dus was ik nog te laat ook. Navigeren en batterij zijn voor mij de belangrijkste punten.mucuracat schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:07:
+ punt vergeleken met G2
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 08:33 ]
Ik ben na 2 weken ook nog steeds aan het wennen. Vooral als ik m landscape vast houd...Nilco schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:39:
Ziet er allemaal mooi en schitterend uit maar ik kan maar niet wennen aan de knoppen aan de achterkant. Ik heb nu een G2 maar zit steeds te kutten met die knoppen.
Ik vind de knoppen juist een verademing. Was er zo aan gewend
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Enige nadeel vind ik (het gebrek aan) de afstand tussen volume omhoog en de lens. Had wat mij betreft een wat duidelijkere rand/onderscheid in aan kunnen worden gebracht. Sommige cases bieden dit dan weer wel.
Vergeleken met G2 wel vooruitgang. Daar kon je bijna het verschil niet eens merken tussen knop en camera.Brad Pitt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:00:
Enige nadeel vind ik (het gebrek aan) de afstand tussen volume omhoog en de lens. Had wat mij betreft een wat duidelijkere rand/onderscheid in aan kunnen worden gebracht. Sommige cases bieden dit dan weer wel.
G4 liggen de knopjes veel lager tov camera
Verwijderd
Inderdaad. Iedere keer met je dikke vette vinger op de lens. Inderdaad lastig vanaf de LG G2 al.Brad Pitt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:00:
Maar bij een andere merk telefoon waar de knoppen aan de zijkant zitten heb ik dat ook met uit mijn broekzak pakken. Je pakt hem altijd eerst bij de bovenkant. Niets met de LG G4 te maken dus. Ze kunnen beter zoals vroeger met een aantal telefoons zo een schuifklepje voor je lens maken.
Zoiets moeten ze weer gaan maken. Schuifklepje(kan automatisch als je de camera activeert) en Xeon flitser is het beste wat je kan hebben om foto's te maken in het donker. Mijn Nokia van 7 jaar terug had dat ook.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 12:55 ]
Dus hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de LG G4? Krijg m morgen binnen
Lees t forum f doorWouter lucassen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:19:
Dus hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de LG G4? Krijg m morgen binnen

Samsung Flip 7
Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic