Politie voert opnieuw actie op de snelweg voor betere CAO

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:52
Napo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:55:
[...]

Bullshit, jij wil dat niet maar ik vind het hebben van een goede politiemacht best wel wat waard en betaal daar graag belasting voor.
Die knipoog staat er ook niet voor niets he :)

Maar ik denk wel dat een hoop mensen dat niet beseffen, dat een hogere CAO voor ambtenaren ook direct hogere belastingen tot gevolg zal hebben, of bezuinigingen ergens anders. Dat maakt de discussies rondom dit onderwerp ook zo complex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:01

Foamy

Fulltime prutser

Mosin schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:32:
Ik zou niet weten of de economie een beetje op krabbelt, maar heel veel mensen kunnen extra belasting niet gebruiken. Om extra geld ergens vandaan te toveren moet je bij uitkeringen kijken en daar extreem streng op controleren. Er zullen genoeg mensen zijn, die het misbruiken.
Ik heb het vermoeden dat als de NL burger zich onveilig gaat voelen op straat het ook weer niet goed is. Net als wanneer aangiftes nauwelijks meer verwerkt worden zouden worden en het politie-apparaat niet meer functioneert doordat er gewoonweg geen mensen meer zo gek te krijgen zijn agent te worden doordat er geen geld is voor lonen...

Misschien is het bovenstaande heel zwart-wit geschetst, maar het zou me niets verbazen als het ooit nog zo ver komt. Ik vind het bezopen dat mensen enerzijds verwachten dat de politie voor ze klaar staat, maar anderzijds te beroerd zijn daar geld voor over te hebben...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Foamy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:58:
[...]

Ik heb het vermoeden dat als de NL burger zich onveilig gaat voelen op straat het ook weer niet goed is. Net als wanneer aangiftes nauwelijks meer verwerkt worden zouden worden en het politie-apparaat niet meer functioneert doordat er gewoonweg geen mensen meer zo gek te krijgen zijn agent te worden doordat er geen geld is voor lonen...

Misschien is het bovenstaande heel zwart-wit geschetst, maar het zou me niets verbazen als het ooit nog zo ver komt. Ik vind het bezopen dat mensen enerzijds verwachten dat de politie voor ze klaar staat, maar anderzijds te beroerd zijn daar geld voor over te hebben...
Precies, dat zit er best in. Alleen er moet ook gekeken worden wat mogelijk is. Als er mensen zijn die willen betalen, maar hun verdiensten niet helemaal top zijn, dan loop je al tegen het eerste probleem aan. Je kunt ook meer geld van de rijkere mensen pakken, maar dat vind ik al helemaal niks. Zij hebben er ook voor moeten werken.

In ieder geval zou er wel geld beschikbaar moeten komen, alleen die ga je uit kleine dingen moeten halen en niet uit 1 grote bron. Het zou mogelijk zijn, maar dan zal de belasting voor iedereen gelijk omhoog moeten en dan krijg je het verschil tussen de rijken en 'armen'. Het is geven en nemen, dus uiteindelijk zouden rijkere mensen iets meer moeten geven.

Het is een grote belangen en menings verschil. Ik wil wel eens zien hoe dat opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Mosin schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:32:
Om extra geld ergens vandaan te toveren moet je bij uitkeringen kijken en daar extreem streng op controleren. Er zullen genoeg mensen zijn, die het misbruiken.
Oh nee, niet weer één die het fabeltje geloofd.......

Om extra geld ergens vandaan te toveren zou je inderdaad bij uitkeringen moeten kijken. Daar moet je nu onmiddelijk de controle halveren, zo niet nog verder verminderen. Dat levert je een veelvoud op van de controles verhogen.

Op dit moment is ons "uitkeringscontrole" mechanisme compleet over de top geschoten. Controle kost op dit moment zeker 4 keer zoveel als fraude en de inzet van uitkeringstrekkers als "goedkope arbeid" is een enorme kostenpost voor het bedrijfsleven. Het hele sociale stelsel is kapot gemaakt door mensen die denken "dat er zoveel fraude is en dat die luilakken best kunnen werken", en dat kost de schatkist een gigantische berg geld. Daar moeten we niet morgen mee stoppen maar vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Croga schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:47:
[...]

Oh nee, niet weer één die het fabeltje geloofd.......

Om extra geld ergens vandaan te toveren zou je inderdaad bij uitkeringen moeten kijken. Daar moet je nu onmiddelijk de controle halveren, zo niet nog verder verminderen. Dat levert je een veelvoud op van de controles verhogen.

Op dit moment is ons "uitkeringscontrole" mechanisme compleet over de top geschoten. Controle kost op dit moment zeker 4 keer zoveel als fraude en de inzet van uitkeringstrekkers als "goedkope arbeid" is een enorme kostenpost voor het bedrijfsleven. Het hele sociale stelsel is kapot gemaakt door mensen die denken "dat er zoveel fraude is en dat die luilakken best kunnen werken", en dat kost de schatkist een gigantische berg geld. Daar moeten we niet morgen mee stoppen maar vandaag.
Dus je gaat me nu eigenlijk vertellen, dat controle en al dat soort zaken uiteindelijk meer geld gaat kosten, dan als je het gewoon een stuk gaat verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59

HaterFrame

Well... Poo came out!

Misschien moeten we maar eens gaan bezuinigen op Detentie van mensen die over de schreef gaan?
Wisten jullie dat ons dat PER DAG €120,- per gevangene kost? Ik weet niet wat jullie verdienen maar dat kan ik met mijn loontje niet betalen. Overigens is het momenteel schandalig hoe er om word gegaan met de CAO`s van ambtenaren, wij bij de douane hebben al ruim 1500 dagen geen CAO meer. In de politiek word er domweg gezegd dat er buiten de vakbonden om (niet rechtmatig dus!) een nieuw CAO in elkaar geflanseld gaat worden en daar hebben we het maar mee te doen. Hou er wel rekening mee dat we daarvoor ook al heel veel hebben ingeleverd en geen inflatie correcties hebben gehad. Onder de streep komt dat neer op 8 jaar achterstand in loon. Dan tikken de procentjes en halve procentjes wel door die je normaal gesproken jaarlijks er wel bij krijgt. Het zal me ook niets verbazen dat dit bij de politie niet anders is. Dus ik begrijp het wel dat men helaas voor ons wat vervelende actie`s voeren. Daarbij ben ik persoonlijk van mening dat we juist met de verharding van de huidige maatschappij moeten blijven investeren in een goede politie macht. Een te laag loon, lage eisen (ja want ook de taaltoets moet er af want er MOETEN allochtonen bij) maken de weg vrij voor corruptie en desintresse.

[ Voor 17% gewijzigd door HaterFrame op 08-04-2015 22:04 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ben overigens wel nieuwsgierig hoe de salarisopbouw eruit ziet bij de politie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bospa01 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:10:
Ben overigens wel nieuwsgierig hoe de salarisopbouw eruit ziet bij de politie.
http://www.politiebond.nl...k/salaristabellen-politie
(in bruto)

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 08-04-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
http://www.politiebond.nl...ambtenaren_sinds_2010.pdf

Aspirant - Geen specifieke schaal, is vastgesteld op iets van €700 - €900 als ik het goed heb
Surveillant - Schaal 4 en 5 (€1536 - €2616)
Agent - Schaal 6 (€1704 - €2724)
Hoofdagent - Schaal 7 (€1776 - €2953)

(bruto salarissen)

Bron: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_10-12-2012

Dit zijn 'theoretische' bedragen die al sinds 2011 op de nullijn zitten. Sinds 2011 zijn de salarissen dus hetzelfde gebleven en niet meegegaan met de inflatie. Gemiddeld genomen is de Politie door de inflatie ongeveer 10% achteruit gegaan in koopkracht. In de praktijk worden maximale salarissen in een schaal vrijwel niet gegeven. En iemand met de rang Surveillant die bijvoorbeeld €2616 zou verdienen komt ook niet voor, want dan is diegene allang gepromoveerd tot Hoofdagent oid met overigens een veel lager salaris.

Over het algemeen zou je kunnen stellen dat een gemiddelde Hoofdagent inclusief onregelmatigheidstoeslagen en reiskosten tussen de €1900 - €2200 bruto verdient. Dat is dus per jaar inclusief 13e maand circa €28 600 bruto, of €16 600 netto voor iemand jonger dan de AOW-leeftijd. We hebben het dus over grofweg €1400 netto p/m voor een Hoofdagent. En dat voor iemand die zich dagelijks inzet voor onze veiligheid, dagelijks de meest gruwelijke dingen tegen komt zoals een (zelf)moord, 5 a 6 nachtdiensten per maand moet werken, dagelijks te maken krijgen met verbaal geweld. Wat mij betreft terecht dat er actie gevoerd wordt voor een beter CAO.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het word nu wel verdacht stil in dit topic... Komt t eindelijk binnen waarom men deze actie`s voert? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Morgen is het weer zover, nu ook tijdens de spits... Ik begrijp prima dat ze meer salaris willen, geef ze daar ook groot gelijk in, maar ga dan lekker je baas lastig vallen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
toolkist schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:49:
Morgen is het weer zover, nu ook tijdens de spits... Ik begrijp prima dat ze meer salaris willen, geef ze daar ook groot gelijk in, maar ga dan lekker je baas lastig vallen ofzo
Waarom de baas? De baas heeft weinig inspraak in hoeveel geld er naar politie gaat. Politici bepalen dat en politici luisteren naar het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
andries.t.net schreef op woensdag 22 april 2015 @ 02:52:
[...]

Waarom de baas? De baas heeft weinig inspraak in hoeveel geld er naar politie gaat. Politici bepalen dat en politici luisteren naar het volk.
Uiteindelijk is de minister toch hun baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:22
toolkist schreef op woensdag 22 april 2015 @ 06:57:
[...]

Uiteindelijk is de minister toch hun baas?
Die minister komt daar omdat zijn partij genoeg stemmen heeft gekregen om die plek te krijgen. En die stemmen komen bij ons, het volk weg.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Het grootste bezwaar dat ik tegen deze vorm van staken, is dat ze materiaal van hun werkgever gebruiken. Dat vind ik ook bij vrachtwagenchauffeurs, al zijn dat misschien ook wel vaak eigen vrachtwagens.

Deze manier van staken roept vooral irritatie bij mij op, geen steun. Staken moet je volgens mij zo doen dat je of je werkgever treft of de steun van 't grote publiek krijgt. Deze manier van staken heeft wel een hoop impact, maar ik betwijfel sterk of 't steun oplevert bij 't grote publiek en als 't de werkgever al treft, die toch primair in Den Haag zit, dan is dat omdat de economie schade oploopt waardoor er bezuinigt moet worden.

Speelt ook mee dat onderhandelingen met ambtenaren altijd een lastige spagaat zijn, want bij 'normale' werkgevers wordt je faliekant uitgelachen als je salarisverhoging vraagt als er structurele tekorten zijn. Bij de overheid is dat ook zo, maar dat is een veel complexer speelveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 20:44
De lagere pensioenopbouw zou een salarisverbetering van 0,8% betekenen ware het niet dat de overheid die niet rechtstreeks aan haar personeel wil doorgeven. De overheid bespaart ca. 3 miljard per jaar door die lagere opbouw (meeropbrengst belasting omdat aftrek pensioenpremie minder is en de overheid betaalt aanzienlijk minder aan ABP). Sigaar uit eigen doos die je niet eens zelf mag oproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18
rik86 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:02:
Het grootste bezwaar dat ik tegen deze vorm van staken, is dat ze materiaal van hun werkgever gebruiken. Dat vind ik ook bij vrachtwagenchauffeurs, al zijn dat misschien ook wel vaak eigen vrachtwagens.

Deze manier van staken roept vooral irritatie bij mij op, geen steun. Staken moet je volgens mij zo doen dat je of je werkgever treft of de steun van 't grote publiek krijgt. Deze manier van staken heeft wel een hoop impact, maar ik betwijfel sterk of 't steun oplevert bij 't grote publiek en als 't de werkgever al treft, die toch primair in Den Haag zit, dan is dat omdat de economie schade oploopt waardoor er bezuinigt moet worden.
De minister (in dienst van het volk) wil niet over de brug komen. Dus willen ze hem het spreekwoordelijke 'zetje' geven.
Dit doen ze nu door het volk wat harder te laten roepen om een oplossing.
Immers, de burger heeft er nu (vooralsnog beperkt) last van en gaat klagen. Dit wil een minister niet, dus zal hij een oplossing zoeken en is eerder geneigd overstag te gaan en eisen in te willigen. Dus de steun van het grote publiek, is dat deze harder gaan klagen en maatregelen eisen. Dus of die wel of niet met de politie eens zijn, is niet aan de orde. Die willen gewoon een oplossing. En de politie zegt: "Aan onze eisen tegemoet komen is de enige manier".

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
maar dat kan je toch veel beter doen door bijv. het binnenhof deels af te grendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk niet dat het volk daarover hard zal klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Krijg je een bekeuring als je die colonne inhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:43:
[...]
Ik denk dat de meeste mensen wel zo volwassen zijn om niet dat soort toch wel ietwat kinderachtige (en iig treurige) acties te gaan doen ;)

Je hebt natuurlijk altijd de afgestudeerde beroepsklagers die het wel doen, maar gok dat dat toch echt een minderheid zal zijn ;)
Ik weet niet waarom je zo denigrerend moet doen over mensen die politiemisbruik aan de kaak willen stellen?
Sterker nog, juist na alle politie-oproepen voor meer burger initiatief (kliklijnen) en 100% bewaking/tracking van burgers lijkt me een tweet met nummerplaat+foto@OM een ludieke actie om op hun voorbeeldfunctie aandacht op te vestigen.
(En ja, die vrachtwagens hadden ze ook moeten wegslepen, al is van 80 > 60 een kleiner verschil dan van 140 > 60 rijden)

Overigens vind ik dit al een betere actie dan hun misbruik van de politie sirenes zoals bij de vorige actie, en hoeven ze hier niet voor ontslagen te worden.

Wat de inhoud van hun actie betreft: een hoger salaris voor minder bevoegdheden lijkt me een goede deal.

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Na een huiszoeking met 5 auto's en 12 man op een zondagochtend omdat ik een ps4 te koop had staan op marktplaats boeit het me niet veel dat het budget voor salarissen niet groot genoeg 'zou zijn'.

Een beetje hardwerkende mensen(hun werkgevers) in hun eigen huis staan beledigen met een leger lijkt me toch een gevalletje grove inefficiency, ga daar maar aan werken dan is het budget ineens wel voldoende. Het is voor een aanzienlijk deel van de bevolking al lang niet meer 'ah de politie, nu voel ik me veiliger' maar 'oh shit politie, wat moeten ze nu weer?'

(Rustige buurt, geen mensen in woning die ooit in aanraking zijn geweest met justitie, geen indicatie van geweld of wapens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
(Rustige buurt, geen mensen in woning die ooit in aanraking zijn geweest met justitie, geen indicatie van geweld of wapens)
Dat denk jij, totdat er om de hoek opeens een wiet plantage staat, of een vader die zijn dochter te grazen neemt.
Er is zoveel stil geweld, dat jij hiet niet ziet betekend niet dat het er niet is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-04-2015 12:38 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Mick1990 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:28:
http://www.politiebond.nl...ambtenaren_sinds_2010.pdf

Aspirant - Geen specifieke schaal, is vastgesteld op iets van €700 - €900 als ik het goed heb
Surveillant - Schaal 4 en 5 (€1536 - €2616)
Agent - Schaal 6 (€1704 - €2724)
Hoofdagent - Schaal 7 (€1776 - €2953)

(bruto salarissen)

Bron: http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_10-12-2012

Dit zijn 'theoretische' bedragen die al sinds 2011 op de nullijn zitten. Sinds 2011 zijn de salarissen dus hetzelfde gebleven en niet meegegaan met de inflatie. Gemiddeld genomen is de Politie door de inflatie ongeveer 10% achteruit gegaan in koopkracht. In de praktijk worden maximale salarissen in een schaal vrijwel niet gegeven. En iemand met de rang Surveillant die bijvoorbeeld €2616 zou verdienen komt ook niet voor, want dan is diegene allang gepromoveerd tot Hoofdagent oid met overigens een veel lager salaris.

Over het algemeen zou je kunnen stellen dat een gemiddelde Hoofdagent inclusief onregelmatigheidstoeslagen en reiskosten tussen de €1900 - €2200 bruto verdient. Dat is dus per jaar inclusief 13e maand circa €28 600 bruto, of €16 600 netto voor iemand jonger dan de AOW-leeftijd. We hebben het dus over grofweg €1400 netto p/m voor een Hoofdagent. En dat voor iemand die zich dagelijks inzet voor onze veiligheid, dagelijks de meest gruwelijke dingen tegen komt zoals een (zelf)moord, 5 a 6 nachtdiensten per maand moet werken, dagelijks te maken krijgen met verbaal geweld. Wat mij betreft terecht dat er actie gevoerd wordt voor een beter CAO.
Dan zou de politie CAO wel heel erg afwijken van wat er in de rest van Nederland normaal is. Ik verwacht dan ook dat iemand die niet op het maximum van zijn schaal gewoon een trede er bij heeft gekregen sinds 2011. Geen inflatiecorrectie is bij een heleboel bedrijven ook al jaren de normaalste zaak.
Daarnaast zal een agent bij promotie niet minder gaan verdienen aan basissalaris en weer moeten beginnen op trede 0, als hij al vrij hoog zit.
En als 1900-2200 inclusief reiskosten en toeslag is, dan zal de gemiddelde hoofdagent dus heel dicht bij zijn werk wonen en pas heel kort werken (wat voor een hoofdagent ook vrij normaal kan zijn).

Akkoord, geen vetpot, maar de instapeisen voor een hoofdagent zijn ook niet bijzonder hoog ( vmbo-gl/tl of mbo 3): https://www.kombijdepolit...gent/Paginas/profiel.aspx
Ik denk dat er voldoende MBO'ers zijn die de €2900 niet eens kunnen halen in hun werk, laat staan dat ze een dertiende maand krijgen/

Een rechercheur kan al een flink stuk meer gaan verdienen en een junior digitaal rechercheur zit in schaal 9 (tot zo'n 3600/maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
rik86 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:19:
maar dat kan je toch veel beter doen door bijv. het binnenhof deels af te grendelen?
Mag dat wel? Volgens mij niet. Langzaam rijden is iets anders dan volledig de toegang ontzeggen.
Overigens zijn wij het volk niet indirect een werkgever van de politie? Wij hebben op partijen gestemd die bezuinigen op de politie.
mbb schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:04:
[...]
Wat de inhoud van hun actie betreft: een hoger salaris voor minder bevoegdheden lijkt me een goede deal.
Nu wil ik niet moeilijk doen maar als de politie minder bevoegdheden krijgt moet je of meer mensen inhuren om die bevoegdheden op te lossen of de politie wordt nog ineffetiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:51
Laat ze de tweede kamer bezetten ipv de snelwegen. Gewoon op elke zetel een pet laten zitten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Was het inderdaad niet praktischer om een burgerinitiatief te maken (zo heet dat toch?) dat je bij x aantal mensen een punt hebt wat in de tweede kamer besproken moet worden.

Lijkt me een stuk effectiever dan deze (economische dure, publieksonvriendelijke en uiteindelijk niets opleverende) acties?

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
andries.t.net schreef op woensdag 22 april 2015 @ 02:52:
[...]

Nu val je je medebestuurders ook lastig. Velen vermijden bepaalde wegen nu, puur om dit. Gaat ook wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

klaw schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:18:
[...]
Overigens zijn wij het volk niet indirect een werkgever van de politie? Wij hebben op partijen gestemd die bezuinigen op de politie.
Dan kun je dat ook doortrekken, de politie zijn hun eigen werkgevers?

:/ Ik heb er vanochtend bijna een uur vertraging door gehad, schijtactie.. Ik ga ze iig een rekening sturen voor de extra brandstof die ik verbruikt heb.

[ Voor 19% gewijzigd door ThunderNet op 22-04-2015 13:38 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Cobb schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:27:
Laat ze de tweede kamer bezetten ipv de snelwegen. Gewoon op elke zetel een pet laten zitten.
En mensen kunnen daar zomaar binnenkomen? Denk het niet bij acties moet je de wet niet gaan overtreden...
Ikke_Niels schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:31:
Was het inderdaad niet praktischer om een burgerinitiatief te maken (zo heet dat toch?) dat je bij x aantal mensen een punt hebt wat in de tweede kamer besproken moet worden.

Lijkt me een stuk effectiever dan deze (economische dure, publieksonvriendelijke en uiteindelijk niets opleverende) acties?
De politie voert al langer actie, ze schrijven bijvoorbeeld veel minder bonnen uit. Voor kleine overtredingen krijg je nu alleen een waarschuwing. Maar dat werkt blijkbaar niet, overigens is de politie al besproken in de kamer en daar kwam weinig uit een burger initatief helpt dus ook niet. De politie kan twee dingen doen, de druk opvoeren of opgeven...
ThunderNet schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:37:
[...]

Dan kun je dat ook doortrekken, de politie zijn hun eigen werkgevers?

:/ Ik heb er vanochtend bijna een uur vertraging door gehad, schijtactie.. Ik ga ze iig een rekening sturen voor de extra brandstof die ik verbruikt heb.
De politie werkt aan de veiligheid voor iedereen dus ook voorzichzelf. Er zijn 64.000 agenten op 13 miljoen inwoners die stemrecht hebben dus ze hebben slechts 0,50% van de stemmen. De rest moet bij ons wegkomen en blijkbaar boeit het ons niet. Ze zijn al maanden bezig maar er wordt niet geluisterd dus moeten ze wel steeds drastischere dingen doen.
Overigens als je 60 km rijd in plaats van 120 km bespaar je juist brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

klaw schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:47:
[...]

Overigens als je 60 km rijd in plaats van 120 km bespaar je juist brandstof.
Als ik 60 had kunnen rijden, dan was er niks aan de hand geweest... Ik stond regelmatig geheel stil, en dan stil als in 0 km/u, dan kwam alles weer in beweging tot 100km/u dan weer 50, dan weer 20, etc. etc...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
klaw schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:47:
[...]

En mensen kunnen daar zomaar binnenkomen? Denk het niet bij acties moet je de wet niet gaan overtreden...
_/-\o_ Als ik zo over de snelweg rij is het een artikel 5. Als ik loop te toeteren of sirenes aan zet produceer ik te veel geluid, krijg ik ook een boete. De vraag is dus alleen hoe ver je de wet mag overtreden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
LordSinclair schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:50:
[...]

_/-\o_ Als ik zo over de snelweg rij is het een artikel 5. Als ik loop te toeteren of sirenes aan zet produceer ik te veel geluid, krijg ik ook een boete. De vraag is dus alleen hoe ver je de wet mag overtreden.
Nu wil ik niet moeilijk doen maar het zou kunnen dat deze acties vooraf goedgekeurd zijn door de rechter. Dan zou het kunnen dat ze acties gewoon mogen.

EDIT: zo had een rechter acties bij de cybertop juist verboden;
http://www.trouw.nl/tr/nl...itieacties-cybertop.dhtml

En mogen langzaam aan acties juist wel;
http://www.autoblog.nl/re...g-de-avondspits-verstoren

[ Voor 23% gewijzigd door klaw op 22-04-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
Vind het behoorlijk kansloos, bijna niets meer wat de politie doet staat in het teken van misdaad tegen de burger oplossen. Ons oplossings percentage is echt belachelijk laag, aangifte doen is tegenwoordig alleen nog maar voor de statistieken en de jaarlijkse rapportages.

Nu willen ze extra geld en wie gaan ze er mee lastig vallen? Juist de burger...

Heel nederland rijdt 2x per dag langzaam, dat heet een file voor mensen zonder blauwe zwaailchten.

Van mij mag de politie echt wel meer verdienen, maar niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:14
File kent de politie niet.
Heb nu al vaak genoeg meegemaakt dat er een politie auto met zwaailichten over vluchtstrook langs de file rijdt zonder enige melding in de buurt (kan je ook gewoon nakijken).
Zelfs een die bij Waardenburg eerst met zwaailichten aan komt rijden, vervolgens bij de brug niet meer over de vluchtstrook kan, zijn sirene uitzet invoegt bij het verkeer over de brug en na de brug weer doodleuk sirene aan en over de vluchtstrook verder. Vraag me dan toch sterk de noodzaak af op dat moment.

Wat betreft deze acties begin ik het ook een beetje lomp te vinden. Vrachtwagenchauffeurs mogen het niet, maar de politie wel?
Meer loon vragen al la en politiek den haag gek maken om er aandacht voor te vragen helemaal super. Maar waarom mensen lastig vallen die je toch niet kunnen helpen? Want zelfs al kiest iedereen voor een andere partij verandert er geen zak voor hun.
Als je trouwens na gaat zoeken op gemiddelde lonen staat voor de politie toch ook ergens rond de €2500,-
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het werkelijke gemiddelde loon (loonschalen zeggen ook maar weinig in dat opzicht, net als een random salarischeck site)

Is het een vetpot? Niet echt, maar toch behoorlijk modaal als het klopt.
En die nullijn wordt voor bijna heel het bedrijfsleven al sinds 2008 gehanteerd. (op de wat meer lucratieve sectoren na).

Ach ja...
Zucht een keer en weer door.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
GrooV schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:24:
Vind het behoorlijk kansloos, bijna niets meer wat de politie doet staat in het teken van misdaad tegen de burger oplossen. Ons oplossings percentage is echt belachelijk laag, aangifte doen is tegenwoordig alleen nog maar voor de statistieken en de jaarlijkse rapportages.

Nu willen ze extra geld en wie gaan ze er mee lastig vallen? Juist de burger...

Heel nederland rijdt 2x per dag langzaam, dat heet een file voor mensen zonder blauwe zwaailchten.

Van mij mag de politie echt wel meer verdienen, maar niet op deze manier.
De politie heeft te kampen met bezuinigingen. Vroeger had mijn dorp gewoon een politie station. Die is verdwenen kort nadat/toen gemeentes werden samengevoegd. En die gaat ook verdwijnen nu moeten we ongeveer twintig minuten wachten als het nachts is voordat de polite op de stoep staat dat was iets van drie minuten. Vroeger kon je gewoon binnenwandelen en aangifte doen, nu moet je een afspraak maken. Er is steeds minder geld en agenten zijn ook nog in de laatste jaren erg veel in koopkracht achteruit gegaan
Vroeger was niet alles beter maar de toestand van de politie wel.
Morelleth schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:36:
[...]
Wat betreft deze acties begin ik het ook een beetje lomp te vinden. Vrachtwagenchauffeurs mogen het niet, maar de politie wel?
Meer loon vragen al la en politiek den haag gek maken om er aandacht voor te vragen helemaal super. Maar waarom mensen lastig vallen die je toch niet kunnen helpen? Want zelfs al kiest iedereen voor een andere partij verandert er geen zak voor hun.
Als je trouwens na gaat zoeken op gemiddelde lonen staat voor de politie toch ook ergens rond de €2500,-
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het werkelijke gemiddelde loon (loonschalen zeggen ook maar weinig in dat opzicht, net als een random salarischeck site)

Is het een vetpot? Niet echt, maar toch behoorlijk modaal als het klopt.
En die nullijn wordt voor bijna heel het bedrijfsleven al sinds 2008 gehanteerd. (op de wat meer lucratieve sectoren na).

Ach ja...
Zucht een keer en weer door.
De politie heeft gewoon toestemming bij de rechter, zie boven.
En Den Haag gek maken werkt blijkbaar niet, ze moeten iets en dat is dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Ik vind het raar dat ze de burger hier mee pesten.

Wat zou er gebeuren als je te laat doorhebt dat ze 60km/h rijdt. En ze rustig een tikje geeft?

Of als je ze inhaalt over de vluchtstrook. Ze zijn niet aan het werk. Dus mogen ze geen bekeuringen uitschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
harmz schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:47:
Ik vind het raar dat ze de burger hier mee pesten.

Wat zou er gebeuren als je te laat doorhebt dat ze 60km/h rijdt. En ze rustig een tikje geeft?

Of als je ze inhaalt over de vluchtstrook. Ze zijn niet aan het werk. Dus mogen ze geen bekeuringen uitschrijven.
Haha! Jij denkt dat ze in eigen tijd met de auto van de zaak rondrijden...? Reken maar op een dikke prent en je staat max voor lul voor een heleboel filerijdende mensen... Maar ik zou zeggen: probeer het eens en dan graag met een dashcam aan!
Oh ja, ze mogen altijd bekeuringen uitschrijven, zelfs in vrije tijd, maar de meesten doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
BvZwolle schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:53:
[...]

Haha! Jij denkt dat ze in eigen tijd met de auto van de zaak rondrijden...? Reken maar op een dikke prent en je staat max voor lul voor een heleboel filerijdende mensen... Maar ik zou zeggen: probeer het eens en dan graag met een dashcam aan!
Oh ja, ze mogen altijd bekeuringen uitschrijven, zelfs in vrije tijd, maar de meesten doen dat niet.
Als je gaat kijken wie er schuldig is aan een ongeluk, denk ik dat de politie verliest. Zij gaan bewust te langzaam rijden zonder de consequenties er van te zien.

Kan iedereen dat ongeluk nog herinneren dat de politie filevorming creëerde om een aantal juwieliersdieven te pakken.

http://www.nrcnext.nl/blo...urde-filevorming-mag-dat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
harmz schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:11:
[...]

Als je gaat kijken wie er schuldig is aan een ongeluk, denk ik dat de politie verliest. Zij gaan bewust te langzaam rijden zonder de consequenties er van te zien.

Kan iedereen dat ongeluk nog herinneren dat de politie filevorming creëerde om een aantal juwieliersdieven te pakken.

http://www.nrcnext.nl/blo...urde-filevorming-mag-dat/
Houd er wel rekening mee dat dit totaal twee verschillende dingen zijn!
Deze actie is ruim van te voren in de media geweest en daarmee kan je dus rekening houden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:50:
[...]

Deze actie is ruim van te voren in de media geweest en daarmee kan je dus rekening houden.
Je kan niet verwachten dat mensen de media in de gaten gaan houden hoe hard ze moeten rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:50:
[...]

Voor mij was het anders een verrassing vanochtend :/ een zeer onaangename :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
Nou ja, je gaat normaal toch ook niet pas remmen voor een file totdat die in de media is aangekondigd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

GrooV schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:37:
Nou ja, je gaat normaal toch ook niet pas remmen voor een file totdat die in de media is aangekondigd? :P
Tuurlijk wel :P Als ik ineens remlichten zie opduiken voor m'n neus, ga ik eerst op m'n telefoon naar nu.nl, kijken of het een file is... (hij stond er niet tussen vanochtend trouwens)

[ Voor 6% gewijzigd door ThunderNet op 22-04-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Morelleth schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:36:
File kent de politie niet.
Heb nu al vaak genoeg meegemaakt dat er een politie auto met zwaailichten over vluchtstrook langs de file rijdt zonder enige melding in de buurt (kan je ook gewoon nakijken).
Dat de politie zwaailicht en/of sirene nodig heeft om zulke dingen te mogen doen is een veelvoorkomend misverstand. De politie heeft een algemene ontheffing van de verkeersregels. Overigens kun jij helemaal geen meldingen controleren, dat is een gesloten systeem. Alleen brandweer/ambulance is grotendeels terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Het is al genoeg gezegd maar wat een compleet trieste actie. En nog belachelijker dat een rechter dit goedkeurt. Voorbeeldfunctie my ***.
Gisteren om 12:45 eerder naar huis gegaan voor deze actie (DH --> Rotterdam) sta ik om 1uur daar dus al in de file. Overal stond vermeld dat ze om 14:00 de A13 zouden aandoen. Nou blijkbaar waren ze daar alvast begonnen om bij de Burger King even te gaan lunchen en hun actie vanaf daar om 14:00 verder te vervolgen. Echt schandalig dat je met zo'n gevaarlijke actie probeert je zin door te drijven. Ten eerste is 60 over de snelweg levensgevaarlijk (artikel 5) en ten tweede krijg je een filevorming met gas rem gas rem gas rem wat ook extra gevaar met zich meebrengt.

Iemand enig idee hoe de avondspits verder is verlopen trouwens (A13,A16,A20?)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Dus omdat jij er last van had, was het een intrieste actie? Die 60 km/u is ook niet echt gevaarlijk als de signaleringsborden knipperend op 50 of 70 staan.
Prima actie, niemand had er last van, alleen overlast. En, ja, het is heeeeel vervelend als je met je autootje in de file komt. guttegut, gebeurt elke dag op tientallen plekken.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39
Van overlast heb je toch last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Witte schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:50:
Prima actie, niemand had er last van, alleen overlast. En, ja, het is heeeeel vervelend als je met je autootje in de file komt. guttegut, gebeurt elke dag op tientallen plekken.
45min. vertraging noem ik toch wel iets meer dan overlast.. En als Rijkswaterstaat met auto's met daarop singaleringsborden met de melding FILE neerzet, is het handig als ze die plaatsen voor de file, en niet halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Witte schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:50:
Dus omdat jij er last van had, was het een intrieste actie? Die 60 km/u is ook niet echt gevaarlijk als de signaleringsborden knipperend op 50 of 70 staan.
Uh juist. Nee het was een trieste actie omdat heel erg veel mensen er last van hebben die er echt compleet helemaal niets mee te maken hebben. Ik was er 1 van maar al zou ik dat niet zijn dan had ik er niet anders over gedacht.

Als 60km niet echt gevaarlijk is ga ik met wat vrienden en collega's voor de gein naast elkaar 60 rijden op de snelweg. Gaan vanzelf de borden aan en is het ook niet gevaarlijk.....

Gaan we er nu een semantisch spelletje van maken met je last en overlast? Ga toch weg.
Het is inderdaad vervelend want het is mijn tijd en mijn geld dat nu bewust door andere mensen wordt belast. Iets heel anders dus dan een file die ontstaat in normale omstandigheden waar mensen dit niet bewust doen (en geen Overlast veroorzaken, wat het bewust creëren van een file dus weldegelijk is)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Als ik met spoed bv naar het ziekenhuis moet, moeten ze OPRR*TT*N van mijn baan.
ik pak desnoods de vluchtstrook en ze kunnen me ballen l*kk*n met hun actie.
Ze treffen hiermee onnodig mensen mee die er niets mee te maken hebben alleen om hun punt duidelijk te maken bij het poppenkast cabinet.

Als ze denken dat hun imago er mee geholpen wordt of dat ik medeleven met hun heb -> hell NO.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
useruser schreef op donderdag 23 april 2015 @ 06:29:
[...]

Dat de politie zwaailicht en/of sirene nodig heeft om zulke dingen te mogen doen is een veelvoorkomend misverstand. De politie heeft een algemene ontheffing van de verkeersregels. Overigens kun jij helemaal geen meldingen controleren, dat is een gesloten systeem. Alleen brandweer/ambulance is grotendeels terug te vinden.
De politie heeft een algemene ontheffing en mag inderdaad regels overtreden "als er een calamiteit is".
Dat is natuurlijk een zeer breed begrip.

Ik heb het wel eens meegemaakt dat een aantal moter agenten op de A6 langsschoten met +-160km/pu.
Mijn directe response was ook een tandje bij naar +- 140-150 op een lege A6.

Blijkbaar hadden ze dit door en begonnen vaart te minderen om een tijdje naast mijn auto te hangen, ik bleef op de rechterbaan strak voor me kijken waarna ze het gas weer opentrokken en weg waren met 160km/u.

Nu kan ik natuurlijk niet inschatten of er een calamiteit was, maar omdat ze een paar minuten langs mij kwamen hangen betwijfel ik dat ten zeerste. Maar goed neemt niet weg dat agente een carté blance hebben op het overtreden van regels omdat je nooit kan controleren of er een calamiteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

crzyhiphopazn schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:10:
Als ik met spoed bv naar het ziekenhuis moet, moeten ze OPRR*TT*N van mijn baan.
Als jij met spoed naar het ziekenhuis moet, zet de ambulance zijn sirene wel aan. Dan wordt je echt niet tegen gehouden hoor.

Als je met een prive-auto rijdt zal het met die spoed ook wel meevallen. Voor spoedgevallen hebben we immers 112.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Overigens succes met jullie Art. 5, minimum snelheid op de snelweg is 60 Km/u. Daarnaast is alles aangekondigd en zullen de matrix borden wel knipperen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MetaFrame schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:38:
Overigens succes met jullie Art. 5, minimum snelheid op de snelweg is 60 Km/u. Daarnaast is alles aangekondigd en zullen de matrix borden wel knipperen ;)
Er is geen minimum snelheid meer (niet houdbaar in files) er is wel een snelheid die je voertuig minimaal moet kunnen halen.

Artikel 5 is voor het opzettelijk in gevaar brengen van andere weggebruikers. Bijvoorbeeld door expres 60km/h te gaan rijden waar de rest 120km/h rijdt, de personen die 120km/h rijden verwachten niet dat er plots door een aantal individuen 60km/h gereden wordt. En dat is wat er nu gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Leuk als je in de randstad woont, maar die dingen zijn in de andere provincies nog geen gemeen goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klopt, hier ook niet. Maar dan heb je de aankondiging nog... Nee Art.5 word hem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MetaFrame schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:43:
Klopt, hier ook niet. Maar dan heb je de aankondiging nog... Nee Art.5 word hem niet ;)
Nee alleen al omdat er niemand is die die uit zou schrijven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Je kunt altijd een aangifte doen... Dan is aan het OM om daar wat mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Overigens succes met jullie Art. 5, minimum snelheid op de snelweg is 60 Km/u.
Ik mag aannemen dat je nog geen rijbewijs hebt, want Nederland kent geen minimumsnelheden.... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

wildhagen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:37:
[...]

Als jij met spoed naar het ziekenhuis moet, zet de ambulance zijn sirene wel aan. Dan wordt je echt niet tegen gehouden hoor.

Als je met een prive-auto rijdt zal het met die spoed ook wel meevallen. Voor spoedgevallen hebben we immers 112.
Als er iemand op sterven ligt wil je zo snel mogelijk bij diegene zijn en niet met slakken tempo a la 60 KM p/u aankomen.
Op dat moment zal je ook niet denken laat ik dan maar 112 bellen om me te vervoeren.
Iemand zal dan ook denken op dat moment laat de politie maar de t*r*ng krijgen.

Het mes snijdt aan 2 kanten.

Ze zouden gewoon de ministers niet meer moeten beschermen dat zou veel harder aankomen bij hun dan dit soort acties.

[ Voor 8% gewijzigd door crzyhiphopazn op 23-04-2015 13:07 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:45:
[...]

Nee alleen al omdat er niemand is die die uit zou schrijven :-(
Probeer een politieagent aan te houden met een burgerarrest. :)
Ik sta zo'n beetje dagelijks in de file, ga echt niet janken om die paar keer extra.
Ga anders met de bus/trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
moet je je voorstellen dat je nu een politiek kopstuk bent en op het binnenhof deze acties ziet passeren op je TV.... dan lach je ook je ballen uit je broek want jij zit lekker binnen aan de koffie, je salaris stroomt gewoon binnen en half nederland spuugt het hele korps uit en zelf vangen de hoge bomen totaal geen wind....

Den haag is het probleem, en lacht het hardst van allemaal...

ik denk ook dat de politie deze actie nog lang terug gaat krijgen, als ik staande gehouden wordt voor een snelheids overtreding zal ik de komende weken zeggen dat het compensatie is voor de acties van gisteren.... dat ze er niets mee gaan doen is puntje 2.

* Reloader heeft nog geen snelheidsovertredingen op zijn naam

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 23-04-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Ik snap hier ook helemaal niets van, op deze manier worden de burgers gestraft in plaats van politiek Den Haag. Vervolgens begrijp ook niet helemaal waarom er gestaakt word, als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken?

Volgens mij hebben deze mensen er bewust voor gekozen om bij de politie te gaan werken en het daarbij horende salaris. Daarnaast mag wat mij betreft ook de rekening voor de veroorzaakte overlast bij justitie heen gelegd worden.

Ik ben nogal biased mbt dit soort dingen, maar dit soort acties is alleen maar aandacht trekken.

Het zou toch bijzonder mooi zijn als we vanavond op het journaal horen dat het voorstel van 3.3% verhoging is ingetrokken door justitie om geleden schade door de stakingen te vergoeden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Politiemensen gaan in de strijd voor een betere cao vaker het werk neerleggen.

Er worden onder meer werkonderbrekingen tijdens voetbalwedstrijden voorbereid, waaronder de bekerfinale op zondag 3 mei tussen Groningen en PEC Zwolle. Verder zijn uitgaansavonden in weekends en rechtszaken doelwit, meldden de politiebonden vandaag.

"Minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur heeft nog altijd geen beter aanbod op tafel gelegd", aldus de bonden. "Ook een door de politiebonden gesteld ultimatum is inmiddels alweer tien dagen verstreken. Het kabinet dwingt ons tot hardere acties, met alle maatschappelijke gevolgen van dien."
Ik sta achter de politie in hun eisen en wensen, maar vind het gebrek aan fantasie bij acties echt stuitend.
Het kabinet dwingt ons tot hardere acties, met alle maatschappelijke gevolgen van dien.
Gelul, dat doen ze 100% zelf. De bonden zelf bepalen wat en hoe ze doen en ZIJ kiezen voor acties die maatschappelijke gevolgen hebben.

Mijn respect voor de politie en hun werk is groot, maar dit soort zaken helpen ook niet. Die schuld leg ik dan wel bij de bonden die hun vertegenwoordigen en met deze belachelijke plannen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
4 jaar op de nullijn is ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

wildhagen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:58:
[...]

Ik mag aannemen dat je nog geen rijbewijs hebt, want Nederland kent geen minimumsnelheden.... ;)
Je hebt de minimumconstructiesnelheid, die is 60 km/u op de snelweg, dus in de praktijk is er wel een minimale snelheid die je moet kunnen halen om op de snelweg te mogen. Dat impliceert op zijn minst dat het ook veilig kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Soldaatje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:58:
Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Patriot schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:00:
[...]

Je hebt de minimumconstructiesnelheid, die is 60 km/u op de snelweg, dus in de praktijk is er wel een minimale snelheid die je moet kunnen halen om op de snelweg te mogen.
Dat klopt, maar dat is iets anders dan een minimumsnelheid (want die is er dus niet).

Je moet idd 60 kunnen (en mogen) halen om de snelweg te mogen gebruiken, maar op de snelweg mag je rustig langzamer rijden. Hell, dat gebeurt dagelijks ook genoeg, iets met files enzo ;)

Zou mooi zijn als er een minimumsnelheid zou zijn, flink cashen bij elke file meteen iedere automobilist in overtreding van die minimumsnelheid. Of bij sneeuw/gladheid etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

wildhagen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:03:
[...]

Dat klopt, maar dat is iets anders dan een minimumsnelheid (want die is er dus niet).

Je moet idd 60 kunnen (en mogen) halen om de snelweg te mogen gebruiken, maar op de snelweg mag je rustig langzamer rijden. Hell, dat gebeurt dagelijks ook genoeg, iets met files enzo ;)

Zou mooi zijn als er een minimumsnelheid zou zijn, flink cashen bij elke file meteen iedere automobilist in overtreding van die minimumsnelheid. Of bij sneeuw/gladheid etc.
Dus is er een de facto minimumsnelheid van 60 km/u in goede omstandigheden en blijft het punt van de originele poster die over de snelheid begon staande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Soldaatje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:58:
Welkom bij de rest van werkend Nederland, bij het bedrijfsleven krijg iedereen een wel verhoging (*proest*)

Het mooie is dat door de bonden er altijd vergeleken wordt met de andere CAO lonen, maar vergeten ondertussen dat de rest van Nederland die niet onder CAO's staat gewoon de nullijn gehanteerd wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Ikke_Niels op 23-04-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
crzyhiphopazn schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:06:
[...]

Als er iemand op sterven ligt wil je zo snel mogelijk bij diegene zijn en niet met slakken tempo a la 60 KM p/u aankomen.
Op dat moment zal je ook niet denken laat ik dan maar 112 bellen om me te vervoeren.
Iemand zal dan ook denken op dat moment laat de politie maar de t*r*ng krijgen.

Het mes snijdt aan 2 kanten.

Ze zouden gewoon de ministers niet meer moeten beschermen dat zou veel harder aankomen bij hun dan dit soort acties.
Je zou toch zeggen dat een ambulance wel lekker over de vluchtstrook kan...
En als je vind dat door zo'n actie niemand te laat mag komen mogen buschaufeurs of trein personeel ook niet staken. De ministers worden niet 24/7 beschermd door politie, wilders heeft zijn eigen bodyguards. En dat de politie niet meer gaat reageren op nood oproepen lijkt mij geen goed idee...
Soldaatje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:06:
[...]

Probeer een politieagent aan te houden met een burgerarrest. :)
Ik sta zo'n beetje dagelijks in de file, ga echt niet janken om die paar keer extra.
Ga anders met de bus/trein.
Totdat het treinpersoneel staakt natuurlijk ;)
Reloader schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:29:
moet je je voorstellen dat je nu een politiek kopstuk bent en op het binnenhof deze acties ziet passeren op je TV.... dan lach je ook je ballen uit je broek want jij zit lekker binnen aan de koffie, je salaris stroomt gewoon binnen en half nederland spuugt het hele korps uit en zelf vangen de hoge bomen totaal geen wind....

Den haag is het probleem, en lacht het hardst van allemaal...

ik denk ook dat de politie deze actie nog lang terug gaat krijgen, als ik staande gehouden wordt voor een snelheids overtreding zal ik de komende weken zeggen dat het compensatie is voor de acties van gisteren.... dat ze er niets mee gaan doen is puntje 2.

* Reloader heeft nog geen snelheidsovertredingen op zijn naam
Ik zie niet waarom een minister dit leuk moet vinden, of ben jij een van die personen die denkt dat ministers er zitten om met de bevolking te zieken? Ik zie het ook op TV mijn salaris komt ook gewoon binnen. De acties waren toegestaan door de rechter jouw te snel rijden niet, je bent alleen de zoveelste persoon die denkt slim te zijn in ogen van de agent. Als je echt te hard rijd en de officier van justitie bepaalt de boete zou ik dat niet als verklaring geven.
Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:34:
Ik snap hier ook helemaal niets van, op deze manier worden de burgers gestraft in plaats van politiek Den Haag. Vervolgens begrijp ook niet helemaal waarom er gestaakt word, als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken?

Volgens mij hebben deze mensen er bewust voor gekozen om bij de politie te gaan werken en het daarbij horende salaris. Daarnaast mag wat mij betreft ook de rekening voor de veroorzaakte overlast bij justitie heen gelegd worden.

Ik ben nogal biased mbt dit soort dingen, maar dit soort acties is alleen maar aandacht trekken.

Het zou toch bijzonder mooi zijn als we vanavond op het journaal horen dat het voorstel van 3.3% verhoging is ingetrokken door justitie om geleden schade door de stakingen te vergoeden.
"als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken" is een K*T argument iedereen heeft het recht om te staken en actie te voeren de politie dus ook. Daarnaast als veel agenten stoppen zullen er genoeg werkloos thuis komen te zitten.

Alleen is dat salaris van de agenten niet ieder jaar gegroeid de afgelopen jaren dus is hun koopkracht achteruit gegaan. En je mag veel vinden van die rekening maar het mocht gewoon van de rechter. Als anderen staken hebben mensen er ook last van. Staken mag gewoon.
Als je meer acties wilt dan zou het inderdaad mooi zijn dat die 3,3% ingetrokken wordt. Overigens je begint met waarom worden burgers gestrafd voor wat Den Haag doet maar doet, maar waarom zou je alle agenten straffen voor een actie van een aantal agenten?

Overigens stemmen wij op partijen komt wat Den Haag doet niet voort uit onze stemmen? Hadden we dan niet op partijen moeten stemmen die juist voor een betere CAO staan?
PWM schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:42:
[...]

Ik sta achter de politie in hun eisen en wensen, maar vind het gebrek aan fantasie bij acties echt stuitend.

[...]

Gelul, dat doen ze 100% zelf. De bonden zelf bepalen wat en hoe ze doen en ZIJ kiezen voor acties die maatschappelijke gevolgen hebben.

Mijn respect voor de politie en hun werk is groot, maar dit soort zaken helpen ook niet. Die schuld leg ik dan wel bij de bonden die hun vertegenwoordigen en met deze belachelijke plannen komen.
Het probleem is met de politie dat ze niet "echt" kunnen staken. Ze kunnen niet allemaal het werk neerleggen. Als een deel dat doet dan moet de rest extra hard werken of er word minder misdaad gestraft of voorkomen.
Als jij iets beter weet stel het voor, maar de vorige keer dat ik dat vroeg 50 posts terug kwam er ook niets werkbaars uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Dus mogen ze actievoeren staken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Soldaatje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:38:
[...]

Dus mogen ze actievoeren staken, etc.
Ja, natuurlijk mogen ze dat. Ze hebben gelijk ook.

De middelen die de bonden in denken te moeten zetten zijn het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:35:
[...]

Je zou toch zeggen dat een ambulance wel lekker over de vluchtstrook kan...
En als je vind dat door zo'n actie niemand te laat mag komen mogen buschaufeurs of trein personeel ook niet staken. De ministers worden niet 24/7 beschermd door politie, wilders heeft zijn eigen bodyguards. En dat de politie niet meer gaat reageren op nood oproepen lijkt mij geen goed idee...

[...]

Totdat het treinpersoneel staakt natuurlijk ;)

[...]

Ik zie niet waarom een minister dit leuk moet vinden, of ben jij een van die personen die denkt dat ministers er zitten om met de bevolking te zieken? Ik zie het ook op TV mijn salaris komt ook gewoon binnen. De acties waren toegestaan door de rechter jouw te snel rijden niet, je bent alleen de zoveelste persoon die denkt slim te zijn in ogen van de agent. Als je echt te hard rijd en de officier van justitie bepaalt de boete zou ik dat niet als verklaring geven.

[...]

"als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken" is een K*T argument iedereen heeft het recht om te staken en actie te voeren de politie dus ook. Daarnaast als veel agenten stoppen zullen er genoeg werkloos thuis komen te zitten.

Alleen is dat salaris van de agenten niet ieder jaar gegroeid de afgelopen jaren dus is hun koopkracht achteruit gegaan. En je mag veel vinden van die rekening maar het mocht gewoon van de rechter. Als anderen staken hebben mensen er ook last van. Staken mag gewoon.
Als je meer acties wilt dan zou het inderdaad mooi zijn dat die 3,3% ingetrokken wordt. Overigens je begint met waarom worden burgers gestrafd voor wat Den Haag doet maar doet, maar waarom zou je alle agenten straffen voor een actie van een aantal agenten?

Overigens stemmen wij op partijen komt wat Den Haag doet niet voort uit onze stemmen? Hadden we dan niet op partijen moeten stemmen die juist voor een betere CAO staan?

[...]

Het probleem is met de politie dat ze niet "echt" kunnen staken. Ze kunnen niet allemaal het werk neerleggen. Als een deel dat doet dan moet de rest extra hard werken of er word minder misdaad gestraft of voorkomen.
Als jij iets beter weet stel het voor, maar de vorige keer dat ik dat vroeg 50 posts terug kwam er ook niets werkbaars uit.
een beetje sarcasme mag ook wel genoteerd worden in mijn opmerking. maar wat ik bedoel te zeggen is dat de politie de lonen omhoog willen hebben, en hier de weggebruiker mee lastig valt die er dan weer totaal niets over te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Reloader schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:52:
[...]

een beetje sarcasme mag ook wel genoteerd worden in mijn opmerking. maar wat ik bedoel te zeggen is dat de politie de lonen omhoog willen hebben, en hier de weggebruiker mee lastig valt die er dan weer totaal niets over te zeggen heeft.
Dan blijft staan;
Overigens stemmen wij op partijen komt wat Den Haag doet niet voort uit onze stemmen? Hadden we dan niet op partijen moeten stemmen die juist voor een betere CAO staan? De schuld voor hun lage CAO ligt gedeelteijk ook bij de burger.

Daarnaast welke effectieve actie kan de politie doen zonder dat burgers er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:35:
[...]

Waarom is dat een k*t argument?, als je al een x aantal jaren op de nullijn zit dan kan je daarop toch anticiperen en oriënteren op de arbeidsmarkt? Het lijkt me sterk dat de gemiddelde agent heeft gedacht dat het dit jaar opeens anders zou zijn.

Daarnaast is de koopkracht van veel mensen achteruit gegaan, waarom is dat dan wel een argument voor een loonsverhoging tenzij dit ergens contractueel of in de CAO is vastgelegd?

De economie heeft een paar bijzondere magere jaren gehad en is nog steeds herstellende. Alles wat je hoort mbt politiek staat in het kader van bezuinigingen, maar de politie gaat actie voeren omdat hun vinden dat ze blijkbaar een uitzondering moeten zijn.

Weet iemand overigens hoe de performance van de politie gemeten word? en of dit eventueel gekoppeld is aan het beschikbare budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Patriot schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:00:
[...]

Je hebt de minimumconstructiesnelheid, die is 60 km/u op de snelweg, dus in de praktijk is er wel een minimale snelheid die je moet kunnen halen om op de snelweg te mogen. Dat impliceert op zijn minst dat het ook veilig kan.
Artikel 42 van het RVV:

1. Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.
2. Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.

En idd er geld geen minimale snelheid, maar ga er maar van uit dat je wel beboet word onder die 60km/u (zonder omstandigheden die dat vereisen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

klaw schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:53:
[...]Nu wil ik niet moeilijk doen maar het zou kunnen dat deze acties vooraf goedgekeurd zijn door de rechter. Dan zou het kunnen dat ze acties gewoon mogen.
EDIT: zo had een rechter acties bij de cybertop juist verboden;
http://www.trouw.nl/tr/nl...itieacties-cybertop.dhtml
En mogen langzaam aan acties juist wel;
http://www.autoblog.nl/re...g-de-avondspits-verstoren
Heeft iemand een linkje naar de uitspraak zelf? Want ik ben wel benieuwd waar de rechter dan precies toestemmen voor heeft gegeven:
- het moment van staken (dus niet tijdens een topt/crisismoment)
- het blokkeren van wegen
- het gebruik van bedrijfsmateriaal voor het staken

ik vind het namelijk een onwenselijk precedent dat actiegroepen de openbare weg mag blokkeren.
Volgens mij was de regel bij protesten bij winkels e.d. namelijk dat het mocht, mits je de toegang tot het pand niet blokkeert.
Dat zou hier ook kunnen als de politie-colonne rechts zou houden, zouden ze wel een vertraging creëren, maar zou het langsrijdende verkeer niet expliciet gehinderd worden. (En door de lengte bij het inhalen erop gewezen worden hoeveel politie er voor ons in dienst is!)

Aan de andere kant, als chanteren van de mede-weggebruikers wel geaccepteerd gaat worden, heb ik ook nog wel een paar protest-doelen die door file-rijden meer aandacht krijgen dan een beetje zwaaien op een malie-veldje. (TIPP-protest, zorg-afbouw, etc)

Maar dan veranderen we in een soort Frankrijk waar je vaker stil staat dan kan rijden. :'(

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MetaFrame schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:09:
[...]

Artikel 42 van het RVV:

1. Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.
2. Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.

En idd er geld geen minimale snelheid, maar ga er maar van uit dat je wel beboet word onder die 60km/u (zonder omstandigheden die dat vereisen dan)
Bedankt dat je benadrukt wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik dacht laat ik het daadwerkelijke artikel er ff bijpakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:55:
[...]
Daarnaast welke effectieve actie kan de politie doen zonder dat burgers er last van hebben?
Binnenhof blokkeren. Auto's van ministers/staatssecretaris om de 2km van de weg halen voor controle. Het volledig stoppen met uitschrijvingen van bekeuringen.

Je gaat mij niet vertellen dat een aantal slimme actievoerders aan een ronde tafel, niet met wat orginele plannen kunnen komen.

De bonden doen echter gewoon lekker wat ze kennen en wat makkelijk voor hen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:08:
[...]

Waarom is dat een k*t argument?, als je al een x aantal jaren op de nullijn zit dan kan je daarop toch anticiperen en oriënteren op de arbeidsmarkt? Het lijkt me sterk dat de gemiddelde agent heeft gedacht dat het dit jaar opeens anders zou zijn.

Daarnaast is de koopkracht van veel mensen achteruit gegaan, waarom is dat dan wel een argument voor een loonsverhoging tenzij dit ergens contractueel of in de CAO is vastgelegd?

De economie heeft een paar bijzondere magere jaren gehad en is nog steeds herstellende. Alles wat je hoort mbt politiek staat in het kader van bezuinigingen, maar de politie gaat actie voeren omdat hun vinden dat ze blijkbaar een uitzondering moeten zijn.

Weet iemand overigens hoe de performance van de politie gemeten word? en of dit eventueel gekoppeld is aan het beschikbare budget.
De reden is slecht omdat gewoon iedereen het recht heeft op staken punt. Anders komt het neer op chantage. Je doet alsof van baan wisselen zomaar kan je hebt niet de garantie iets te vinden bijvoorbeeld en of dit wel werk is dat bij je past.

Two wrongs dont make a right, afgezien dat de CAO niet het enige probleem is binnen de politie, anderen hebben ook het recht omt te staken als ze dat niet doen is het hun eigen schuld. En sommigen doen dat ook gewoon.
mbb schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:12:
[...]

Heeft iemand een linkje naar de uitspraak zelf? Want ik ben wel benieuwd waar de rechter dan precies toestemmen voor heeft gegeven:
- het moment van staken (dus niet tijdens een topt/crisismoment)
- het blokkeren van wegen
- het gebruik van bedrijfsmateriaal voor het staken

ik vind het namelijk een onwenselijk precedent dat actiegroepen de openbare weg mag blokkeren.
Volgens mij was de regel bij protesten bij winkels e.d. namelijk dat het mocht, mits je de toegang tot het pand niet blokkeert.
Dat zou hier ook kunnen als de politie-colonne rechts zou houden, zouden ze wel een vertraging creëren, maar zou het langsrijdende verkeer niet expliciet gehinderd worden. (En door de lengte bij het inhalen erop gewezen worden hoeveel politie er voor ons in dienst is!)

Aan de andere kant, als chanteren van de mede-weggebruikers wel geaccepteerd gaat worden, heb ik ook nog wel een paar protest-doelen die door file-rijden meer aandacht krijgen dan een beetje zwaaien op een malie-veldje. (TIPP-protest, zorg-afbouw, etc)

Maar dan veranderen we in een soort Frankrijk waar je vaker stil staat dan kan rijden. :'(
De Politie zet het verkeer ook niet stil ze vertragen de boel. Ze vertagen ook de boel als ze op één rijstrook gaan rijden.
Als deze actie chantage is zijn alle acties/stakingen chantage. Daarnaast heeft de politie een rare positie als het gaat om staken echt staken, werkneerleggen en met zijn allen op het mali veld staan mag niet en zouden ze ook niet gaan doen. Ze moeten iets.
PWM schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:34:
[...]

Binnenhof blokkeren. Auto's van ministers/staatssecretaris om de 2km van de weg halen voor controle. Het volledig stoppen met uitschrijvingen van bekeuringen.

Je gaat mij niet vertellen dat een aantal slimme actievoerders aan een ronde tafel, niet met wat orginele plannen kunnen komen.

De bonden doen echter gewoon lekker wat ze kennen en wat makkelijk voor hen is.
Binnenhof zommar blokkeren mag niet, rechter zal dat verbieden.
Kunnen ze wel de auto's van ministers herkennen? Nee dan moeten ze het nummerbord hebben. En je mag niet zomaar iemands nummerbord opzoeken in de database, privacy. Iedere 2 km dezelfde auto stilzetten zonder reden mag niet.
Misschien zit er één bekeuring in maar daarna hebben die ministers wel door dat ze gevolgd worden. En welke bekeuringen moeten ze dan geven?
Ze hebben al andere acties gedaan zoals minder boetes uitschrijven, flyeren maar dat hielp niet, dus kun je dan opgeven of andere dingen proberen. Ze zijn dus voor optie twee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Staken is misschien een recht, maar ik heb nog steeds geen argument gelezen waarom de politie een loonsverhoging moet krijgen.

offtopic:
Ik zie dat in 058 de politie ook staakt, tenminste dat denk ik. Er staan inmiddels minimaal 30 minuten twee motoragenten tussen de rijbanen in geparkeerd (Oostergoplein -> Goutum, voor de brug). Optie twee is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:19:
Staken is misschien een recht, maar ik heb nog steeds geen argument gelezen waarom de politie een loonsverhoging moet krijgen.

offtopic:
Ik zie dat in 058 de politie ook staakt, tenminste dat denk ik. Er staan inmiddels minimaal 30 minuten twee motoragenten tussen de rijbanen in geparkeerd (Oostergoplein -> Goutum, voor de brug). Optie twee is ...
Hun loon staat een tijdje vast en hun koopkracht loopt aanzienlijk achteruit? Misschien kan ik het woord ook wel aan een agent overlaten, eenvandaag van gisteren;
http://www.npo.nl/eenvandaag/22-04-2015/AT_2026213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:23:
[...]

Hun loon staat een tijdje vast en hun koopkracht loopt aanzienlijk achteruit? Misschien kan ik het woord ook wel aan een agent overlaten, eenvandaag van gisteren;
http://www.npo.nl/eenvandaag/22-04-2015/AT_2026213
Er zijn heel veel mensen die de afgelopen jaren meer hebben moeten inleveren.
Het is bijzonder sneu voor de agent zelf, maar deze heeft nog steeds een baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:11
Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:19:

offtopic:
Heb je al eens gekeken naar hoeveel die politieagenten eigenlijk verdienen? De politie mag van mij best meer verdienen. Ze doen enorm belangrijk werk, gevaarlijk werk maar gevarengeld krijgen ho maar en ze werken op enorm onregelmatige tijden.

Daarnaast wil ik ook gewoon dat de kwaliteit van de Politie op peil blijft met mensen die er echt verstand van hebben en passie voor het werk hebben. Met zulke lagen salarissen jaag je heel veel mensen weg. Dus de mensen die zeggen dan ga je maar ander werk doen. Dan houden wij straks geen knap politieapparaat meer over, welke machteloos staat om elke ook maar een beetje gecompliceerde misdaad op te lossen.

Onderwijs precies hetzelfde geval. Wil je kwaliteit dan moet je bereid zijn daar voor te betalen. Vooral basisschool leraren mogen echt wel meer verdienen dan wordt het ook voor hoger opgeleiden interressanter om les te gaan geven. Nu en straks worden onze kinderen de eerste jaren opgeleid door wat voortvloeid uit het afvoerputje dat de PABO heet (no offence).

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Davidshadow13 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:29:
[...]
Heb je al eens gekeken naar hoeveel die politieagenten eigenlijk verdienen? De politie mag van mij best meer verdienen. Ze doen enorm belangrijk werk, gevaarlijk werk maar gevarengeld krijgen ho maar en ze werken op enorm onregelmatige tijden.

Daarnaast wil ik ook gewoon dat de kwaliteit van de Politie op peil blijft met mensen die er echt verstand van hebben en passie voor het werk hebben. Met zulke lagen salarissen jaag je heel veel mensen weg. Dus de mensen die zeggen dan ga je maar ander werk doen. Dan houden wij straks geen knap politieapparaat meer over, welke machteloos staat om elke ook maar een beetje gecompliceerde misdaad op te lossen.

[knip]
Het zal beslist regio afhankelijk zijn maar ik kan in onze buurt zeker niet spreken van een kwalitatief hoogstaande politie-macht, of zouden de beste agenten bij ons al vertrokken zijn en vervangen door minder gemotiveerde? Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar dan is dit al jaren geleden gebeurd. Ik vind het eigenlijk bedroevend wat er aan kwaliteit politie-werk wordt geleverd. Die enkele keer dat ik veel politie op de been gezien bij een incident wat in de buurt had plaatsgevonden en van dichtbij heb mee mogen maken geeft me ook niet het vertrouwen dat het beter zal worden als ze meer salaris zouden krijgen, hetgeen wat je later in de krant ziet staan of op internet komt helemaal niet overeen met hetgeen ze daadwerkelijk hebben uitgevoerd, en dat was bedroevend weinig mag ik wel zeggen. Het z.g. buurt-onderzoek heeft never nooit plaatsgevonden, maar ze schrijven van wel? Je doet je werk goed of je zoekt maar wat anders, dat mag niet salaris-gerelateerd zijn. Als iedereen die vandaag de dag zijn goed functioneren (motivatie) alleen af zou laten hangen van zijn (in zijn/haar ogen te lage) salaris, dan was de dienst-verlening in elke bedrijfstak bedroevend te noemen. Neem als voorbeeld de Horeca tak maar eens, daar hebben ze ook al jaren geen salaris-verhoging meer gezien wegens het ontbreken van een actuele COA en ook daar wordt flink onregelmatig gewerkt. Wat denk je wat er zou gaan gebeuren als de bedrijfswagentjes van Maison van de Boer een langzaamaan actie op de snelwegen op zouden gaan starten voor een beter salaris? Die worden binnen no-time van de snelweg afgehaald door die groep waar we het hier over hebben. Dat een horecamedewerker een minder risicovolle baan heeft, dat is me duidelijk, maar niet iedere agent loopt hier in Nederland dagelijks gevaar, zeker niet als je al zo weinig de weg op gaat als in onze regio het geval is. Ik kan -tig bedrijfstakken ophoesten die al jaren geen salaris-verhoging hebben gezien, we hebben tenslotte al jaren (sinds eind 2008) een hakkelende economie. De acties die door de politie worden opgezet zijn niets meer en minder dan misbruik van macht, met de burgers als slachtoffer, degenen die het salaris ophoesten voor diezelfde groep.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
En ik vermoed dat het Horeca personeel alleen maar kan dromen van de salarissen in de politie CAO. Als ik even snel kijk, dan zie ik dat de maximale schaal 11 bijna de 4000/maand kan aantikken, maar ik kan niets vinden over een dertiende maand (http://cdn.salaris-inform...a2012-2013_definitief.pdf). En je komt niet zomaar in schaal 11, zie http://referentiefuncties...es.net/ReferentieFuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is alleen het feit dat in sector X slecht betaald wordt niet echt een goede reden om sector Y en Z dan ook maar slecht te betalen.

Daarnaast is het natuurlijk een vergelijking van Appels en Peren waaruit dan Sinaasappels komen als resultaat. Twee compleet verschillende beroepsgroepen met een heel andere gevaarzetting (in de horeca loop je iets minder gevaar dan bij de politie etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
wildhagen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:22:
Volgens mij is alleen het feit dat in sector X slecht betaald wordt niet echt een goede reden om sector Y en Z dan ook maar slecht te betalen.

Daarnaast is het natuurlijk een vergelijking van Appels en Peren waaruit dan Sinaasappels komen als resultaat. Twee compleet verschillende beroepsgroepen met een heel andere gevaarzetting (in de horeca loop je iets minder gevaar dan bij de politie etc).
Oh, ik bedoel ook niet dat ze bij de politie net zoveel als in de horeca moeten verdienen, maar de twee groepen zijn zeker op een aantal punten te vergelijken. Zo hebben beide beroepsgroepen te maken met onregelmatige diensten (en hebben ze beide hiervoor toeslagen) en zijn beide in principe op MBO-niveau. Daarnaast heeft de horeca ook wel met lastige typen te maken (niet in dezelfde mate als de politie uiteraard).

En beide hebben al een tijdje geen algemene loonsverhogingen meer. Maar ja, daar zijn ze echt niet de enige in. Hele sectoren staan al jaren stil. Sterker nog, bij de politie krijgen ze zelfs nog gewoon hun periodieke verhogingen elk jaar!
Dat zit me eigenlijk het meeste dwars. Ze staken niet omdat ze stil staan in salaris, maar omdat ze geen inflatiecorrectie meer krijgen. Net zoals een heleboel van de mensen die nu in de file moeten staan door de politie.

Trouwens, als ik het vergelijk met de landmacht (daarvan beweer ik dat het risicoprofiel nog veel hoger is, door de kans op uitzending naar oorlogsgebieden), moet je sergeant-majoor zijn om hetzelfde te kunnen gaan verdienen als een hoofdagent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vind het altijd toch opmerkelijk dat men het recht tot staken noemt ter onderbouwing van hinderlijke acties. Doorgaans is een staking gewoon tijdelijk stoppen met werken en protesteren bij mensen die er over gaan, mensen hinderen (laat staan die daar niets mee te maken hebben) is echt een paar stappen verder. Ik wordt van deze shotgun-aanpak nooit echt blij, ook al snap ik het punt dat gemaakt moet worden.

"De burger stemt en via Den Haag heb je invloed dus daarom mag de burger gehinderd worden" is natuurlijk complete flauwekul. Alsof ze hiermee de spreekwoordelijke VVD'er op de weg meer raken dan de GroenLinkser, en alsof die VVD'er echt zo één op één zijn stemkeuze baseert op enkel de politie-CAO... Dit is gewoon het onhoudbaar maken van de huidige situatie. Prima als de rechter het toestaat maar erg jammer dat het zoveel overlast moet geven aan mensen die er niets mee te maken hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 25-04-2015 20:11 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Het gaat niet alleen om salaris, dat is meer een bijzaak. De hoofdreden voor het staken is om een beter CAO af te dwingen conform de reorganisatie van 2013. Sinds 2013 hebben we namelijk i.p.v. 26 korpsen één nationale politie. Elk korps had haar eigen leiding, materieel, methoden, computersystemen etc. Met de invoering van de nationale politie is er één korpsleiding gekomen en moet landelijk alles volgens hetzelfde protocol gebeuren. Dat zijn best veel overgangsprocessen. Voor de reorganisatie zijn allemaal afspraken gemaakt met de toen nog minister Opstelten. Maar het blijkt dat deze afspraken totaal niet worden nagekomen, dat er 2 jaar na het starten van de reorganisatie nog steeds politiemensen zijn zonder vaste functie of dat er mensen zijn die niet zeker zijn of hun huidige functie wel blijft bestaan. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat iemand die al jaren bij de politie werkt met een specialistische functie, opnieuw moet gaan solliciteren om zijn/haar eigen baan te behouden. Gesprekje met de wijkagent is best interessant ;)

De acties vind ik zelf ook discutabel in de zin dat het op een andere manier gekund had, maar laten we niet vergeten dat de politie 'waakzaam en dienstbaar' is voor de burger. Dus dat nu de burger wordt lastiggevallen met de acties kan ik best begrijpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mick1990 op 09-09-2015 19:31 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het is al een tijdje stil in dit topic maar de acties gaan door;

Nieuwe politie-actie: zonder boete (iets) te hard rijden

wat denken ze hier nu mee te bereiken? volgens mij was het al vrij duidelijk door de minister dat er geen beter aanbod zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Friespeuk schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:02:
Het is al een tijdje stil in dit topic maar de acties gaan door;

Nieuwe politie-actie: zonder boete (iets) te hard rijden

wat denken ze hier nu mee te bereiken? volgens mij was het al vrij duidelijk door de minister dat er geen beter aanbod zou komen.
Nou, een beter voorstel. Daar voeren ze die acties voor. Als ze daar nu mee zouden stoppen geven ze in feite aan dat ze het bijltje erbij neergooien.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Daarnaast loopt de schatkist nu heel wat centen mis... Ik meen mij te herinneren dat men in de jaren tachtig bij de belastingdienst eens actie heeft gevoerd. Er werden geen positieve aanslagen meer opgelegd, nou toen kon er ineens heel veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@r!k schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:26:
[...]

Nou, een beter voorstel. Daar voeren ze die acties voor. Als ze daar nu mee zouden stoppen geven ze in feite aan dat ze het bijltje erbij neergooien.
Politie kan cao-gebaar vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ja, natuurlijk zeggen ze dat. En de bonden zijn het er nog steeds niet mee eens. Het gaat er nu gewoon om wie de langste heeft.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Pagina: 1 2 3 Laatste