crzyhiphopazn schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:06:
[...]
Als er iemand op sterven ligt wil je zo snel mogelijk bij diegene zijn en niet met slakken tempo a la 60 KM p/u aankomen.
Op dat moment zal je ook niet denken laat ik dan maar 112 bellen om me te vervoeren.
Iemand zal dan ook denken op dat moment laat de politie maar de t*r*ng krijgen.
Het mes snijdt aan 2 kanten.
Ze zouden gewoon de ministers niet meer moeten beschermen dat zou veel harder aankomen bij hun dan dit soort acties.
Je zou toch zeggen dat een ambulance wel lekker over de vluchtstrook kan...
En als je vind dat door zo'n actie niemand te laat mag komen mogen buschaufeurs of trein personeel ook niet staken. De ministers worden niet 24/7 beschermd door politie, wilders heeft zijn eigen bodyguards. En dat de politie niet meer gaat reageren op nood oproepen lijkt mij geen goed idee...
Totdat het treinpersoneel staakt natuurlijk

Reloader schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:29:
moet je je voorstellen dat je nu een politiek kopstuk bent en op het binnenhof deze acties ziet passeren op je TV.... dan lach je ook je ballen uit je broek want jij zit lekker binnen aan de koffie, je salaris stroomt gewoon binnen en half nederland spuugt het hele korps uit en zelf vangen de hoge bomen totaal geen wind....
Den haag is het probleem, en lacht het hardst van allemaal...
ik denk ook dat de politie deze actie nog lang terug gaat krijgen, als ik staande gehouden wordt voor een snelheids overtreding zal ik de komende weken zeggen dat het compensatie is voor de acties van gisteren.... dat ze er niets mee gaan doen is puntje 2.
* Reloader heeft nog geen snelheidsovertredingen op zijn naam
Ik zie niet waarom een minister dit leuk moet vinden, of ben jij een van die personen die denkt dat ministers er zitten om met de bevolking te zieken? Ik zie het ook op TV mijn salaris komt ook gewoon binnen. De acties waren toegestaan door de rechter jouw te snel rijden niet, je bent alleen de zoveelste persoon die denkt slim te zijn in ogen van de agent. Als je echt te hard rijd en de officier van justitie bepaalt de boete zou ik dat niet als verklaring geven.
Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:34:
Ik snap hier ook helemaal niets van, op deze manier worden de burgers gestraft in plaats van politiek Den Haag. Vervolgens begrijp ook niet helemaal waarom er gestaakt word, als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken?
Volgens mij hebben deze mensen er bewust voor gekozen om bij de politie te gaan werken en het daarbij horende salaris. Daarnaast mag wat mij betreft ook de rekening voor de veroorzaakte overlast bij justitie heen gelegd worden.
Ik ben nogal biased mbt dit soort dingen, maar dit soort acties is alleen maar aandacht trekken.
Het zou toch bijzonder mooi zijn als we vanavond op het journaal horen dat het voorstel van 3.3% verhoging is ingetrokken door justitie om geleden schade door de stakingen te vergoeden.
"als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken" is een K*T argument iedereen heeft het recht om te staken en actie te voeren de politie dus ook. Daarnaast als veel agenten stoppen zullen er genoeg werkloos thuis komen te zitten.
Alleen is dat salaris van de agenten niet ieder jaar gegroeid de afgelopen jaren dus is hun koopkracht achteruit gegaan. En je mag veel vinden van die rekening maar het mocht gewoon van de rechter. Als anderen staken hebben mensen er ook last van. Staken mag gewoon.
Als je meer acties wilt dan zou het inderdaad mooi zijn dat die 3,3% ingetrokken wordt. Overigens je begint met waarom worden burgers gestrafd voor wat Den Haag doet maar doet, maar waarom zou je alle agenten straffen voor een actie van een aantal agenten?
Overigens stemmen wij op partijen komt wat Den Haag doet niet voort uit onze stemmen? Hadden we dan niet op partijen moeten stemmen die juist voor een betere CAO staan?
PWM schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:42:
[...]
Ik sta achter de politie in hun eisen en wensen, maar vind het gebrek aan fantasie bij acties echt stuitend.
[...]
Gelul, dat doen ze 100% zelf. De bonden zelf bepalen wat en hoe ze doen en ZIJ kiezen voor acties die maatschappelijke gevolgen hebben.
Mijn respect voor de politie en hun werk is groot, maar dit soort zaken helpen ook niet. Die schuld leg ik dan wel bij de bonden die hun vertegenwoordigen en met deze belachelijke plannen komen.
Het probleem is met de politie dat ze niet "echt" kunnen staken. Ze kunnen niet allemaal het werk neerleggen. Als een deel dat doet dan moet de rest extra hard werken of er word minder misdaad gestraft of voorkomen.
Als jij iets beter weet stel het voor, maar de vorige keer dat ik dat vroeg 50 posts terug kwam er ook niets werkbaars uit.