🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dit soort acties hebben ook niet als doel respect te winnen bij het volk, daar heb je niets aan. Het doel is de werkgever (overheid) onder druk te zetten.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:39:
Tja, hier win je bij de burgers geen respect mee. Mensen duperen die part noch deel hebben aan jouw CAO-fittie met de overheid. En dan heb ik het nog niet eens over de economische schade die deze actie veroorzaakt, door alle mensen die hierdoor te laat zijn op hun werk....
Geen bonnen uitdelen werkt (blijkbaar) niet genoeg, misschien dat massaal klagende mensen wel werkt.
Het nadeel van het recht op staken en actievoeren wat jij hebt, is daar je soms ook nadeel hebt van dat recht van anderen.
Als zij een betere CAO willen kunnen ze toch gewoon staken door hun werk neer te leggen? Waarom andere mensen pesten?
You only live once, so enjoy the ride.
Mensen die werken in OV, ambtenaren, leraren, artsen, politie, brandweer, ambulance personeel, etc. Bijna niets doen om hun werkgevers/overheid onderdruk te zetten.
Werk neer leggen? Ik denk dat zoiets nog een slechter idee is daar hebben meer mensen last van. De politie heeft al grote moeite met al het werk dat ze hebben te voltooien.worldfastest schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:49:
Vooral het "machtsmisbruik" van hun positie door dit te doen stoort me. Aangezien ze dit in hun dienstvoertuig doen en ze een voorbeeld functie vervullen.
Als zij een betere CAO willen kunnen ze toch gewoon staken door hun werk neer te leggen? Waarom andere mensen pesten?
Ja, met werk neerleggen dupeer je natuurlijk niemand. Overvallers etc houden daar immers ook gewoon rekening mee natuurlijk, die plegen geen overval op zo'n moment. Netjes van ze, toch?worldfastest schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:49:
En dan krijg je weer klaagfiguren die melden dat ze geen aangifte kunnen doen, omdat de politie het werk neergelegd heeft. Die worden dus ook gedupeerd.
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 07-04-2015 11:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat snap ik, maar er is een verschil tussen (bijvoorbeeld) een NS die staakt of een overheidsinstantie die staakt. De NS dupeert hiermee zijn eigen klanten en ik kan er dan voor kiezen niet meer met de NS te reizen. Daarentegen kan ik er niet voor kiezen om geen 'klant' meer te zijn van de PolitieFly-guy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:47:
Het nadeel van het recht op staken en actievoeren wat jij hebt, is daar je soms ook nadeel hebt van dat recht van anderen.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Omdat ze met letterlijk hun werk neerleggen ons veel meer pesten. In ieder geval, ik denk dat je raar staat te kijken als je 112 belt en de melding krijgt. Nee de politie komt niet, ze zijn aan het staken. Je zult zelf snappen dat dit geen haalbare situatie is.Fly-guy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:47:
[...]
Dit soort acties hebben ook niet als doel respect te winnen bij het volk, daar heb je niets aan. Het doel is de werkgever (overheid) onder druk te zetten.
Geen bonnen uitdelen werkt (blijkbaar) niet genoeg, misschien dat massaal klagende mensen wel werkt.
Alle agenten die nu in die stoet meerijden, zijn op dit moment ook niet echt aan het werk, of zie ik dat verkeerd?wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:50:
Ja, met werk neerleggen dupeer je natuurlijk niemand. Overvallers etc houden daar immers ook gewoon rekening mee natuurlijk, die plegen geen overval op zo'n moment. Netjes van ze, toch?
En dan krijg je weer klaagfiguren die melden dat ze geen aangifte kunnen doen, omdat de politie het werk neergelegd heeft. Die worden dus ook gedupeerd.
Dat kan wel, maar je hebt de prijs er niet voor over.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
...
Daarentegen kan ik er niet voor kiezen om geen 'klant' meer te zijn van de Politie
Ze hebben een beperkt stakingsrecht en moeten een minimale dienstverlening garanderen.Cornelison schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
In ieder geval, ik denk dat je raar staat te kijken als je 112 belt en de melding krijgt. Nee de politie komt niet, ze zijn aan het staken.
Maar dat is LANG niet alle agenten die daaraan meedoen, slechts een kleine groep. Bij het werk neerleggen moeten wel (bijna) ALLE agenten dat doen, anders schiet het natuurlijk niet bepaald op...Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
[...]
Alle agenten die nu in die stoet meerijden, zijn op dit moment ook niet echt aan het werk, of zie ik dat verkeerd?
Virussen? Scan ze hier!
Dit kan iedereen doen toch? Chauffeurs ed hebben ook al dit soort acties uitgevoerd. Het is triest genoeg dat het op deze manier moet...worldfastest schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:49:
Vooral het "machtsmisbruik" van hun positie door dit te doen stoort me. Aangezien ze dit in hun dienstvoertuig doen en ze een voorbeeld functie vervullen.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
Je hebt weinig keuze als het gaat om Trein vervoer. Als je van Zwolle naar hartje Amsterdam wilt met OV zul je met de NS moeten gaan.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
[...]
Dat snap ik, maar er is een verschil tussen (bijvoorbeeld) een NS die staakt of een overheidsinstantie die staakt. De NS dupeert hiermee zijn eigen klanten en ik kan er dan voor kiezen niet meer met de NS te reizen. Daarentegen kan ik er niet voor kiezen om geen 'klant' meer te zijn van de Politie
Hoeland duurde deze actie? De rest van de dag werken ze gewoon. Een staking van dezelfde duur laat weinig indruk achter denk ik zo. Daarnaast heb je niet zoveel agenten voor zo'n actie nodig +20. De rest kan gewoon werken...Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
[...]
Alle agenten die nu in die stoet meerijden, zijn op dit moment ook niet echt aan het werk, of zie ik dat verkeerd?
Ze dienen te alle tijden een minimale dienstverlening te garanderen. DWZ aanwezig zijn op kantoren voor aangiftes en in mindere mate op straat aanwezig.
Ze kunnen er dan wel voor kiezen om geen boetes uit te delen of mindere delicten (te hard rijden, fietsen waar het niet mag, etc.) af te doen met een waarschuwing ipv een boete.
Ik vind het persoonlijk goed dat de Politie opkomt voor een betere CAO want blijf het ook belachelijk vinden dat Politiemedewerkers net als Brandweer en Ambulancepersoneel voor een laag salaris toch behoorlijk belangrijke functies uitvoert. Zeker als je het gaat vergelijken met banken (al dan niet door de staat gefinancierd

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
KloptCornelison schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
[...]
Omdat ze met letterlijk hun werk neerleggen ons veel meer pesten. In ieder geval, ik denk dat je raar staat te kijken als je 112 belt en de melding krijgt. Nee de politie komt niet, ze zijn aan het staken. Je zult zelf snappen dat dit geen haalbare situatie is.
Alleen zijn ze nu ook niet met hun werk bezig, en zijn ze nu burgertjes aan het pesten.. Bezet dan gewoon het binnenhof, laat daar de sirens loeien, en bestorm de tweede kamer.. Dan komt het direct bij de beleidsmakers aan..
Je kan op diverse manieren actie voeren natuurlijk.. De site van de overheid DDoS'en is daar ook een mogelijk voor, gezien men in Den Haag ook al eens heeft laten horen dat dat als een protest ook prima is.. Of je nu een bedrijf lam legt door voor de deur te gaan liggen en niemand door te laten, kan je ook de informatie voorziening blokkeren...
Wellicht hadden ze voor het binnenhof ook gewoon een fuik neer kunnen zetten, en iedereen laten blazen, de auto's binnenste buiten keren zoals ook regelmatig gebeurt..
Legio opties die ze kunnen doen. En daar hoef je inderdaad niet snelwegen te gaan blokkeren..
Ey!! Macarena \o/
Gelukkig zijn er alternatieven voor de treinklaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:55:
Je hebt weinig keuze als het gaat om Trein vervoer. Als je van Zwolle naar hartje Amsterdam wilt met OV zul je met de NS moeten gaan.
[...]
Hoeland duurde deze actie? De rest van de dag werken ze gewoon. Een staking van dezelfde duur laat weinig indruk achter denk ik zo. Daarnaast heb je niet zoveel agenten voor zo'n actie nodig +20. De rest kan gewoon werken...
Ongeveer 2,5 uur. Vorige week donderdag was er een soortgelijke actie.
Dat hoor je me ook niet zeggen, ik vind het alleen jammer dat Jan met de Pet hier nu de dupe van is. Zoals Señor Sjon hierboven zegt denk ik dat het effectiever is om te staken in de vorm van geen controles meer uit te voeren. Dit is immers een van de hoofdtaken van de Politie.Rubman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:57:
Ik vind het persoonlijk goed dat de Politie opkomt voor een betere CAO want blijf het ook belachelijk vinden dat Politiemedewerkers net als Brandweer en Ambulancepersoneel voor een laag salaris toch behoorlijk belangrijke functies uitvoert. Zeker als je het gaat vergelijken met banken (al dan niet door de staat gefinancierd) die strooien met bonussen van 100.000 of meer.
Dat doen ze toch ook? Het is niet alleen dit soort langzaam-aan acties, ze hebben ook de toeter-acties, ze schrijven minder bekeuringen uit (meer waarschuwingen) etc etc etc.RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:58:
[...]
Je kan op diverse manieren actie voeren natuurlijk.
Cybercrime (waar een DDoS onder valt) is een misdrijf. Denk niet dat ze zin hebben in een strafblad en de cel in/een forse boeteDe site van de overheid DDoS'en is daar ook een mogelijk voor
Virussen? Scan ze hier!
Cornelison schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
[...]
Omdat ze met letterlijk hun werk neerleggen ons veel meer pesten. In ieder geval, ik denk dat je raar staat te kijken als je 112 belt en de melding krijgt. Nee de politie komt niet, ze zijn aan het staken. Je zult zelf snappen dat dit geen haalbare situatie is.
You only live once, so enjoy the ride.
Indirect wel een klein beetje.worldfastest schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:02:
... Ik kan er toch niets aan doen dat ze een slechte CAO hebben? ...
[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 07-04-2015 12:03 ]
In dat geval, laat ze dan een inval doen bij de hoster, en neem de servers in beslag.. Lijkt me ook direct een prima training..wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:01:
[...]
Dat doen ze toch ook? Het is niet alleen dit soort langzaam-aan acties, ze hebben ook de toeter-acties, ze schrijven minder bekeuringen uit (meer waarschuwingen) etc etc etc.
[...]
Cybercrime (waar een DDoS onder valt) is een misdrijf. Denk niet dat ze zin hebben in een strafblad en de cel in/een forse boete
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Precies.Señor Sjon schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:53:
Gezien de hoeveelheden flitsers op de radio elke dag, staken ze daar ook niet mee. Als je de overheid wil raken, dan zal je de portemonnee moeten pakken.
Alle stakingen raken voornamelijk de burgers en niet de bedrijven zelf. Daar wek je geen sympathie bij mij mee op.
Als je als conducteur gaat staken leg dan niet het werk neer maar stop bijvoorbeeld met controleren. Zelfde geld voor de politie. Stop met bekeuringen uitschrijven en doe alleen waarschuwen.
En jij denkt dat dat juridisch zomaar mag? If so, think againRaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:04:
[...]
In dat geval, laat ze dan een inval doe nbij de hoster, en neem de servers in beslag.. Lijkt me ook direct een prima training..
Virussen? Scan ze hier!
Echter een instantie als de politie kan niet staken, geen rechter die dat goedkeurt (en ik denk dat er geen fatsoenlijke agent is die niet gaat reageren op een misdrijf tijdens de staking).Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:51:
[...]
Dat snap ik, maar er is een verschil tussen (bijvoorbeeld) een NS die staakt of een overheidsinstantie die staakt. De NS dupeert hiermee zijn eigen klanten en ik kan er dan voor kiezen niet meer met de NS te reizen. Daarentegen kan ik er niet voor kiezen om geen 'klant' meer te zijn van de Politie
Daar waar een conducteur over een tijdje waarschijnlijk het werk neer gaat leggen (vanwege het geweld), kan een agent dat niet. Andere methodes zijn dus nodig, zoals deze.
Leuk? Nee, maar heel erg onoverkomelijk is het ook weer niet. Daarnaast zijn er zat mensen die niet kunnen kiezen geen gebruik te maken van de NS.
Hebben ze gedaan, heeft weinig geholpen nog.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:05:
[...]
Zelfde geldt voor de politie. Stop met bekeuringen uitschrijven en doe alleen waarschuwen.
[ Voor 12% gewijzigd door Fly-guy op 07-04-2015 12:08 ]
Dat mag niet zomaar, is in het verleden al vaker door de rechter bepaald.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:05:
[...]
Als je als conducteur gaat staken leg dan niet het werk neer maar stop bijvoorbeeld met controleren.
Dat doen ze toch ook al? In het kader van de acties worden alleen echt ernstige dingen nog bekeurd, de minder ernstige zaken worden geseponeerd of afgedaan met een waarschuwing.Zelfde geld voor de politie. Stop met bekeuringen uitschrijven en doe alleen waarschuwen.
Virussen? Scan ze hier!
Business as usual dus. http://www.nu.nl/binnenla...meer-klachten-gedrag.htmlRaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:58:
Alleen zijn ze nu ook niet met hun werk bezig, en zijn ze nu burgertjes aan het pesten..
Ze zouden als ludieke actie eens een aangifte kunnen opnemen in plaats van te ontmoedigen, of doe eens gek en los een misdrijf op.
Maar ja, als het enige selectiecriterium slechts is dat de pet past. Tja...
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Dus de digitale infrastructuur belasten en hinderen mag niet, maar de infrastructuur van het wegennet mag je wel dusdanig voorzien van doelloze packetjes zodat er amper doorstroming is...wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:05:
[...]
En jij denkt dat dat zomaar mag? If so, think again
Ergens zegt er iets in mij dat je beide best met elkaar kan vergelijken..
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
En wie gaat ze oppakken en die boetes uitdelen? Juistwildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:01:
Cybercrime (waar een DDoS onder valt) is een misdrijf. Denk niet dat ze zin hebben in een strafblad en de cel in/een forse boete
Verwijderd
Als je wil is echt wel iets omheen te bedenken. Laat een rechter zich er maar over buigen. Duurt weer een paar dagen dus dat is mooi dan.wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:07:
[...]
Dat mag niet zomaar, is in het verleden al vaker door de rechter bepaald.
[...]
Dat doen ze toch ook al? In het kader van de acties worden alleen echt ernstige dingen nog bekeurd, de minder ernstige zaken worden geseponeerd of afgedaan met een waarschuwing.
Dan moet je dus niet 60 gaan rijden op de snelweg. Daar heb je alleen de burgers en beroepschauffeurs maar mee.
Je kunt ze niet vergelijken. Jij pleit voor het stelen van servers (ze hebben immers geen juridische gronden (plus geen toestemming van het OM) om die servers mee te nemen -> diefstal, is een misdrijf), terwijl de weg niet gestolen wordt. Hij wordt hooguit tijdelijk even vertraagd (het is immers niet een stilstaan-actie, maar langzaam aan, je kunt er dus nog gewoon overheen).RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:08:
[...]
Dus de digitale infrastructuur belasten en hinderen mag niet, maar de infrastructuur van het wegennet mag je wel dusdanig voorzien van doelloze packetjes zodat er amper doorstroming is...
Maargoed, dit topic is blijkbaar alleen bedoeld om vanuit de onderbuik te ranten, gezien alle kinderachtige reacties?
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 07-04-2015 12:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Is langzaam rijden op de snelweg vergelijkbaar met het stelen van servers?RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:08:
...
Sja, het is niet anders.
[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 07-04-2015 12:11 ]
wijziging, sorry fout gelezen.wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:10:
[...]
Je kunt ze niet vergelijken. Jij pleit voor het stelen van servers (ze hebben immers geen juridische gronden (plus geen toestemming van het OM) om die servers mee te nemen -> diefstal, is een misdrijf), terwijl de weg niet gestolen wordt. Hij wordt hooguit tijdelijk even vertraagd (het is immers niet een stilstaan-actie, maar langzaam aan, je kunt er dus nog gewoon overheen).
Maargoed, dit topic is blijkbaar alleen bedoeld om vanuit de onderbuik te ranten, gezien alle kinderachtige reacties?
[ Voor 7% gewijzigd door hexta op 07-04-2015 12:14 ]
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Nee, je hebt gelijk. Een server stelen levert inderdaad waarschijnlijk veel minder economische schade op.begintmeta schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:11:
[...]
Is langzaam rijden op de snelweg vergelijkbaar met het stelen van servers?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het is op allerlei manieren niet vergelijkbaar, dus om het dan als analogie te gebruiken is IMHO gewoon niet op zijn plaats.NMe schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:13:
[...]
Nee, je hebt gelijk. Een server stelen levert inderdaad waarschijnlijk veel minder economische schade op.
Vind ik best een goede reden om moeilijk te doen.
Dit zou ik een leuke actie vinden ja!RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:58:
[...]
Wellicht hadden ze voor het binnenhof ook gewoon een fuik neer kunnen zetten, en iedereen laten blazen, de auto's binnenste buiten keren zoals ook regelmatig gebeurt..
Nu wil ik niet moeilijk doen maar die zijn er niet. Ik had het over OV dus auto valt erbuiten(niet iedereen heeft er eentje). Afgezien dat kost Parkeren een vermogen in Amsterdam (en dan ben je nog steeds niet op plaats van bestemming).Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:00:
[...]
Gelukkig zijn er alternatieven voor de trein
Als je met de bus gaat moet tig keer overstappen en ben je veel langer onderweg.
Als ze alleen staken betekend dat de staak uren niet gewerkt word met gevolg dat er óf wordt overgewerkt door henzelf en/of anderen óf dat er minder tijd is voor politie werk. Als ze dan overwerken of iets dergelijks maakt het de werkgever niets uit.
Links om of rechts om als de politie staakt op wat voor manier dan ook hebben de burgers er last van. Hun CAO is onderhand **** dus van mij mogen ze wel wat protesteren...
[ Voor 4% gewijzigd door klaw op 07-04-2015 12:17 ]
Ook de Politie mag staken in Nederland en net als bij alle andere stakingen kan die verboden of aan banden worden gelegd als de openbare orde in gedrang komt. De rechter heeft dat in het verleden vaker gedaan. Er is in Nederland geen specifieke stakingswetgeving en voor zover ik weet ook geen specifieke wetgeving die dat verbiedt voor de politie.Fly-guy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:06:
[...]
Echter een instantie als de politie kan niet staken, geen rechter die dat goedkeurt (en ik denk dat er geen fatsoenlijke agent is die niet gaat reageren op een misdrijf tijdens de staking).
Ik kan mij goed voorstellen dat een percentage van de agenten het werk neerlegt, er stipheidacties worden gehouden of zoals nu langzaamaan acties (hebben vrachtwagenchauffeurs ook weleens gedaan).
Maar dat betekend dat meer werk voor de rest of minder misdaad die opgelost/voorkomen kan worden... Hebben individuele burgers meer last van dan een tijdje langzaam rijden...PolarBear schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:16:
[...]
Ik kan mij goed voorstellen dat een percentage van de agenten het werk neerlegt, er stipheidacties worden gehouden of zoals nu langzaamaan acties (hebben vrachtwagenchauffeurs ook weleens gedaan).
[ Voor 8% gewijzigd door klaw op 07-04-2015 12:18 ]
Kom op, als je dat als argument gebruikt, ben je wel heel erg (en doorzichtig) aan het zoeken hoor
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 07-04-2015 12:21 ]
Virussen? Scan ze hier!
En ja, iedereen is hier bij betrokken omdat men allemaal kiezer is, en de politieke partijen aan de macht helpt die invloed hebben op CAOs e.d. Denk daaraan als je de volgende keer in het stemhokje staat
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tja, nu even 100 politie-mensen die even niks doen, die er misschien wel voor zorgen dat er over 10 jaar meer mensen bij de politie gaan/minder er stoppen omdat de CAO niet zo zuigt.klaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:18:
[...]
Maar dat betekend dat meer werk voor de rest of minder misdaad die opgelost/voorkomen kan worden... Hebben individuele burgers meer last van dan een tijdje langzaam rijden...
Nee, je hebt een punt, laat ze werken en boeiend als over een paar jaar niemand nog bij de politie wilt omdat je CAO zelf misdadig is.
People as things, that’s where it starts.
Met het OV wel ga je me vertellen?klaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:15:
(en dan ben je nog steeds niet op plaats van bestemming).
Ik zie even de verhouding niet tussen dit topic en Not In My Back Yard (NIMBY) maar dat zal wel aan mij liggen.gambieter schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:22:
Ik zie dat lente is voor de nimby's, ze komen boven het gras uit. Politie, verplegend personeel etc wordt behoorlijk uitgeknepen omdat de politici en werkgevers weten dat staken een stuk moeilijker is voor ze, en omdat veel van hen over het algemeen een veel groter plichtsbesef hebben dan de standaard werknemer. Je moet dit soort acties zien als een soort van druppel na lang onderhandelen en werkgevers die denken dat ze het wel kunnen negeren. En dan krijg je dit soort acties, klaag dan ook bij de werkgever die niet onderhandelt.
En ja, iedereen is hier bij betrokken omdat men allemaal kiezer is, en de politieke partijen aan de macht helpt die invloed hebben op CAOs e.d. Denk daaraan als je de volgende keer in het stemhokje staat
Zoals hierboven aangegeven, zijn er andere manieren van staken waarmee je direct de beleidsmakers te pakken hebt...
Welke politieke partij had als actiepunt een betere CAO? Heb ik even gemist. Ik wacht overigens ook nog steeds op de 1000 euro van Rutte
Acties mogen wel zolang je er geen last van hebt. Typisch NIMBY: alles mag, zolang jij er maar geen last van hebt.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:27:
Ik zie even de verhouding niet tussen dit topic en Not In My Back Yard (NIMBY) maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik ben het ook lang niet altijd eens met stakingsbeslissingen, maar het recht op staken is een heel belangrijk recht om machtsmisbruik door werkgevers te voorkomen. En ja, dat kan wel eens met ongemak komen. Het is ook een ramp: een keertje een half uur vertraging hebben.
*knip* offtopic.
[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 13:32 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja toch... En dat kan je dan elke dag doen.. En natuurlijk maar met 2 man, en echt ALLES doorlichten.. Rijbewijs checken, staan er nog boetes open.. Is de APK nog geldig, hebben ze hun ID-kaart, paspoort bij zich... Preventief foulieren...
Geen Legitimatie op zak, bon schrijven.. Of nee, gewoon afvoeren tot iemand de identiteit kan vaststellen aan de juiste officiele document..
Niet meewerken? Oppakken voor obstructie.. Bon schrijven... Schelden? Oppakken voor belediging van ambtenaar in functie...
Moeten ze tot laat door s'avonds, zodat er weer voedsel bezorgd moet worden, ook controleren..
En s'avonds als ze weer naar huis gaan, het zelfde doen...
En dat kan je prima elke dag herhalen...
Ey!! Macarena \o/
Ja daar ben ik het ook mee eens, alleen krijg je nu ook een direct effect vanuit de maatschappij die erover gaat zeuren en morren wat denk ik uiteindelijk meer genereert dan enkel het niet uitvoeren van controles.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:00:
[...]
Gelukkig zijn er alternatieven voor de trein
[...]
Dat hoor je me ook niet zeggen, ik vind het alleen jammer dat Jan met de Pet hier nu de dupe van is. Zoals Señor Sjon hierboven zegt denk ik dat het effectiever is om te staken in de vorm van geen controles meer uit te voeren. Dit is immers een van de hoofdtaken van de Politie.
Nu gaat het ook vrij scheef, er zouden geen controles en snelheidscontroles meer plaatsvinden, maar ben er geregeld nog wel 1 tegen gekomen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik denk dat we dan verschillende meningen hebben over NIMBY; In dit geval is NIMBY in mijn ogen niet van toepassing, omdat ze hier gewoon de verkeerde groep aanpakken (you're barking up the wrong tree). Dat is geen NIMBY imho.gambieter schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:32:
Acties mogen wel zolang je er geen last van hebt. Typisch NIMBY: alles mag, zolang jij er maar geen last van hebt.
*knip* offtopic.
[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 13:32 ]
Ik zeg ook niet dat ze niet moeten gaan staken, Ik zeg dat ik liever acties zie als deze dan datz ze met een grote groep ergens gaan staken.VasZaitsev schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:23:
[...]
Tja, nu even 100 politie-mensen die even niks doen, die er misschien wel voor zorgen dat er over 10 jaar meer mensen bij de politie gaan/minder er stoppen omdat de CAO niet zo zuigt.
Nee, je hebt een punt, laat ze werken en boeiend als over een paar jaar niemand nog bij de politie wilt omdat je CAO zelf misdadig is.
Zoals ik al eerder zei heeft er altijd wel iemand een beetje of veel last van bij een vorm van protest bij de politie. Zelfs boetes neit uitschrijven zal een nadelig gevolg hebben voor de verkeersveiligheid.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:36:
[...]
Ik denk dat we dan verschillende meningen hebben over NIMBY; In dit geval is NIMBY in mijn ogen niet van toepassing, omdat ze hier gewoon de verkeerde groep aanpakken (you're barking up the wrong tree). Dat is geen NIMBY imho.
Onder de gordel gambieter, onder de gordel...
Elke actie komt wel bij iemand in de achtertuin terecht. Bij sommige gevallen is het duidelijk bij sommige niet.
Verwijderd
Als ze flyers uit gaan delen dan haalt het hoogstens het lokale sufferdje.
Een weloverwogen beslissing tussen impact van hun actie en gevolgen voor anderen.
En als je al moeilijk doet over een half uurtje (langer) in de file staan dan ben je vast ook iemand die zeurt dat die moet wachten als er auto's op elkaar zijn geklapt met nare gevolgen van dien.
Beetje solidariteit is ook niet verkeerd.
Want die gasten helpen jouw ook als jij wilt gaan staken als jij al 10 jaar lang aan het lijntje wordt gehouden en er op achteruit gaat terwijl de dikke nekken het dubbele of zelfs meer zijn gaan verdienen.
Als leraren staken, dan moeten de kinderen naar huis en hebben de ouders er last van. Verkeerde groep zeker? Ze moeten gewoon binnen de wet blijven en doen dat ook, en zorgen ervoor dat de werkgevers onder druk worden gezet.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:36:
Ik denk dat we dan verschillende meningen hebben over NIMBY; In dit geval is NIMBY in mijn ogen niet van toepassing, omdat ze hier gewoon de verkeerde groep aanpakken (you're barking up the wrong tree). Dat is geen NIMBY imho.
*knip* offtopic.
[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 13:33 ]
Het gaat zich erom dat de Politie ook nog op andere manieren kan staken. Als leraar heb je inderdaad niet zo heel veel opties, maar daar gaat het nu niet om.gambieter schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:48:
Als leraren staken, dan moeten de kinderen naar huis en hebben de ouders er last van. Verkeerde groep zeker? Ze moeten gewoon binnen de wet blijven en doen dat ook, en zorgen ervoor dat de werkgevers onder druk worden gezet.
*knip* offtopic.
[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 13:33 ]
Daarom staken ze ook op andere manieren, dit is er maar een van.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:53:
[...]
Het gaat zich erom dat de Politie ook nog op andere manieren kan staken. Als leraar heb je inderdaad niet zo heel veel opties, maar daar gaat het nu niet om.
Overigens hebben leraren net zoveel (of weinig) opties als de politie hoor qua stakingsmogelijkheden.
Virussen? Scan ze hier!
Op welke manieren zou de politie dan moeten staken?Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:53:
[...]
Het gaat zich erom dat de Politie ook nog op andere manieren kan staken. Als leraar heb je inderdaad niet zo heel veel opties, maar daar gaat het nu niet om.
Oke, goed te weten dat de correcte term daarvoor 'koorballenpartij' is.
Toevallig manieren waar niemand last van heeft? Zo werkt het niet. In het onderhandelingsspelletje hebben de werkgevers ook een kans om acties af te wenden door serieus te onderhandelen.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:53:
Het gaat zich erom dat de Politie ook nog op andere manieren kan staken.
Zoals eerder aangegeven: staken is een belangrijk recht om balans aan te brengen in de werkgever-werknemers interacties, en voorkomt machtsmisbruik door de werkgevers. Iets waar hard voor gevochten is, en iets wat we niet kwijt moeten willen raken.
*knip* offtopic.
[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 13:33 ]
Als dat hun doelstelling is zet het meer zoden aan de dijk om het Binnenhof een week te ontsluiten. Dit burgertje pesten raakt niemand verder op het Binnenhof en zorgt alleen voor nog meer onbegrip bij de mensen die hun salaris mede mogelijk maken.Fly-guy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:47:
Dit soort acties hebben ook niet als doel respect te winnen bij het volk, daar heb je niets aan. Het doel is de werkgever (overheid) onder druk te zetten.
Denk je nu werkelijk dat het bezetten van een groot stuk grond reëel is?Friespeuk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:16:
[...]
Als dat hun doelstelling is zet het meer zoden aan de dijk om het Binnenhof een week te ontsluiten. Dit burgertje pesten raakt niemand verder op het Binnenhof en zorgt alleen voor nog meer onbegrip bij de mensen die hun salaris mede mogelijk maken.
Die fuik bijvoorbeeld waar ik het over had..klaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:56:
[...]
Op welke manieren zou de politie dan moeten staken?
Maar je kan ook de politie hun oefeningen laten toen op het binnenhof.. Stuur het arrestatieteam naar binnen tijdens een debat, en veeg de boel leeg.. Heeft de tribune ook een keer iets leuks om naar te kijken...
Er zijn meer mogelijkheden dan publieks onvriendelijke acties te gaan houden.. Daarmee kweek je namelijk maar weinig respect mee.. Acties gericht op de beleidsmakers zal het publiek denk ik meer waarderen juist vanwege het NIMBY effect..
Ey!! Macarena \o/
Denk je nu werkelijk dat een langzaamrijden-actie veel op gaat leveren? Er zit echt nu niemand op het binnenhof te shaken van angst hoor.Fly-guy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:18:
[...]
Denk je nu werkelijk dat het bezetten van een groot stuk grond reëel is?
http://www.geenstijl.nl/m...0_arrestant_neukt_on.html
En dan nog zonder er op los te mogen gaan. Nou ik zou het niet kunnen.
De manieren die RaZ aanhaalde in dit topic, vond ik niet verkeerd.klaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:56:
Op welke manieren zou de politie dan moeten staken?
Nee, dat niet, maar wel de mensen die er iets aan kunnen doen (zoals al een paar keer eerder gezegd).gambieter schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:00:
Toevallig manieren waar niemand last van heeft?
*knip* offtopic.
[ Voor 44% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 13:34 ]
Ik heb het niet over het uiteindelijk nut, maar de haalbaarheid van de actie zelf. Iedereen stelt de meest absurde acties voor, zoals het afsluiten van het binnenhof, zonder ook maar een seconde te denken of het überhaupt wel mogelijk is.Friespeuk schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:19:
[...]
Denk je nu werkelijk dat een langzaamrijden-actie veel op gaat leveren? Er zit echt nu niemand op het binnenhof te shaken van angst hoor.
De politie mag niet zomaar een oefening op het binnenhof doen omdat voor een inval naar mijn weten ook toestemming moet gegeven worden door een rechter.
Laten we de VVD hier gewoon buiten houden, want of hun desastreuse beleid kunnen nog zat nieuwe topics geopend worden.
Hier waren ze idd ook al flyers aan het uitdelen op de stations om aan te geven wat er volgens hun mis is ja.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:25:
Volgens mij is het doel van deze staking de problemen met de CAO kenbaar maken bij de burger zodat die zich ook in het debat gaat mengen.
Maar dat was wel een veel positievere manier, toen zag je ook veel mensen met ze in gesprek staan en aangeven dat ze achter de politie stonden.
Nu staan ze er wel achter, maar dat is toch anders.
[ Voor 21% gewijzigd door hexta op 07-04-2015 13:29 ]
Wat je ook weer als overlast zou kunnen typeren, niet iedereen stelt er immers prijs op om flyers in de hand gedrukt te krijgen.hexta schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:28:
[...]
Hier waren ze idd ook al flyers aan het uitdelen op de stations om aan te geven wat er volgens hun mis is ja.
Uitdelen van flyers zorgt dus ook voor een zekere mate van hinder.
Virussen? Scan ze hier!
Dit is echt mierenneuken op de kleine lettertjes.. Zo kan je van alles hinder ondervinden.wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:30:
[...]
Wat je ook weer als overlast zou kunnen typeren, niet iedereen stelt er immers prijs op om flyers in de hand gedrukt te krijgen.
Uitdelen van flyers zorgt dus ook voor een zekere mate van hinder.
Iets is pas overlast als het onoverkomelijke hinder veroorzaakt. Die files op de snelweg, ja het is vervelend, maar er had ook een ongeluk gebeurd kunnen zijn, dat noem je ook geen overlast.
Overlast is water tot aan je knieën in huis, of verzakkingen in huis door aardebevingen (Groningen). Imho zijn de mensen die dit als overlast bestempelen zich een beetje aan het aanstellen en aan het zeuren omdat er weer iets is waar we over kunnen zeuren..
Het sarcasme droop er toch wel voldoende vanaf dacht ik...?Brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:33:
[...]
Dit is echt mierenneuken op de kleine lettertjes.. Zo kan je van alles hinder ondervinden.
Ging meer om de NIMBY-redenatie van de TS. Acties mogen alleen als er door hem geen hinder ondervonden wordt. Waarop ik aangaf dat flyeren ook als hinder gezien zou kunnen worden, en dus volgens de TS zijn redenatie ook niet wenselijk zou moeten zijn, en dat effectief dus *elke* vorm van protest wel enige hinder veroorzaakt voor iemand.
Ik vind de acties die de politie uitvoert (niet alleen de langzaam-aan acties, maar ook alle overige acties) juist prima, en wat mij betreft zou het juist wel wat heviger mogen. Zeker als je ziet hoe weinig een agent verdiend en wat ze allemaal moeten slikken enzo.
Virussen? Scan ze hier!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Oké, laten we het dan vervelend noemen. Vervelend dat ik te laat ben op m'n werk door iets waar ik helemaal niks aan kan doen. Ik zou ze graag willen helpen, maar zoals ik al eerder zei; you're barking up the wrong tree. Een file door een ongeluk is ook vervelend, en ook daar kan ik niets aan doen, maar dat is niet opzettelijk. Een file creëren door 60 KM/H op te snelweg te rijden, is mijn ogen nogal opzettelijk en onnodig als ik er niks aan kan veranderen.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:33:
Dit is echt mierenneuken op de kleine lettertjes.. Zo kan je van alles hinder ondervinden.
Iets is pas overlast als het onoverkomelijke hinder veroorzaakt. Die files op de snelweg, ja het is vervelend, maar er had ook een ongeluk gebeurd kunnen zijn, dat noem je ook geen overlast.
Overlast is water tot aan je knieën in huis, of verzakkingen in huis door aardebevingen (Groningen). Imho zijn de mensen die dit als overlast bestempelen zich een beetje aan het aanstellen en aan het zeuren omdat er weer iets is waar we over kunnen zeuren..
Volgens mij zitten we niet allemaal op één lijn met wat er verstaan wordt onder NIMBY.wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:35:
Ging meer om de NIMBY-redenatie van de TS. Acties mogen alleen als er door hem geen hinder ondervonden wordt. Waarop ik aangaf dat flyeren ook als hinder gezien zou kunnen worden, en dus volgens de TS zijn redenatie ook niet wenselijk zou moeten zijn, en dat effectief dus *elke* vorm van protest wel enige hinder veroorzaakt voor iemand.
Er zijn echter legio mogelijkheden om te zorgen dat de partij aan de andere kant van de tafel wél last heeft en de rest van de wereld níet.gambieter schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:00:
Toevallig manieren waar niemand last van heeft? Zo werkt het niet. In het onderhandelingsspelletje hebben de werkgevers ook een kans om acties af te wenden door serieus te onderhandelen.
Staken is een pressiemiddel voor onderhandelingen. Bij die onderhandelingen is het goed als de rest van de wereld je gelijk geeft. Dat doe je niet door juist die rest van de wereld tegen je in het harnas te jagen met acties waar de partij aan de andere kant van de tafel helemaal niets van merkt.
Deze acties van de politie zijn simpelweg dom en kortzichtig. De onderhandelingen worden er niet anders door behalve dan dat de publieke opinie alleen maar sterker anti-politie wordt. En die staan de afgelopen jaren toch al steeds minder positief in het nieuws. Deze acties werken alleen maar vóór de andere onderhandelingspartij; een groep die al jaren zijn best doet om beveiligingswerk te privatiseren en daar op deze manier ook nog de publieke opinie achter krijgt.
Ja, het recht om te staken is een belangrijk recht! Maar als je dat recht op de verkeerde manier gebruikt (want laten we wel wezen; dit ís geen staken, dit is pesten van personen die geen partij in het conflict zijn) dan werkt het averechts.
Vindt je werkgever dat ook als je daardoor te laat komt? De jouwe misschien wel, maar velen daarvan zullen dat echt niet tof vinden... Als ze dit straks elke dag doen, en het kost je werkgever geld omdat deadlines niet gehaald worden omdat jij als werknemer WEER te laat komt, en je dat misschien wel je baan kan kosten, wordt je niet blij van..wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:35:
[...]
Ik vind de acties die de politie uitvoert (niet alleen de langzaam-aan acties, maar ook alle overige acties) juist prima, en wat mij betreft zou het juist wel wat heviger mogen. Zeker als je ziet hoe weinig een agent verdiend en wat ze allemaal moeten slikken enzo.
Goed, misschien wel lichtelijk overdreven, maar er zijn gewoon bedrijven die met inkloksystemen werken waar je gewoon je vakantie uren door kwijt raakt.. Je kan dan hoog springen en laag springen, en je recht willen halen, maar je zet daarmee wel de verstandhouding op scherp..
Ik denk dan ook dat het beter is om met wie je een probleem hebt, het daar neer te leggen, en niet bij mensen die er niets aan kunnen doen...
Dat jij er begrip voor hebt, heb ik ook alle begrip voor, althans, voor je mening dan... Ik vind dat ze het gevecht op de verkeerde plek aan het voeren zijn...
Ey!! Macarena \o/
Sorry, maar dat is een dooddoener natuurlijk. De acties zijn (iig tot nu toe) ALTIJD aangekondigd (incl tijdstip en lokatie), en kun je dus netjes rekening mee houden door OF eerder te vertrekken OF een andere route te nemen.RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:43:
[...]
Vindt je werkgever dat ook als je daardoor te laat komt? De jouwe misschien wel, maar velen daarvan zullen dat echt niet tof vinden... Als ze dit straks elke dag doen, en het kost je werkgever geld omdat deadlines niet gehaald worden omdat jij als werknemer WEER te laat komt, en je dat misschien wel je baan kan kosten, wordt je niet blij van..
Sowieso zijn de acties midden op de dag, men had het ook in de spits kunnen doen natuurlijk.
Men probeert dus al op alle redelijke manieren om de overlast zo minimaal mogelijk te houden.
Virussen? Scan ze hier!
En vertel eens dan, waar mogen ze dan naar toe?RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:43:
[...]
Vindt je werkgever dat ook als je daardoor te laat komt? De jouwe misschien wel, maar velen daarvan zullen dat echt niet tof vinden... Als ze dit straks elke dag doen, en het kost je werkgever geld omdat deadlines niet gehaald worden omdat jij als werknemer WEER te laat komt, en je dat misschien wel je baan kan kosten, wordt je niet blij van..
Goed, misschien wel lichtelijk overdreven, maar er zijn gewoon bedrijven die met inkloksystemen werken waar je gewoon je vakantie uren door kwijt raakt.. Je kan dan hoog springen en laag springen, en je recht willen halen, maar je zet daarmee wel de verstandhouding op scherp..
Ik denk dan ook dat het beter is om met wie je een probleem hebt, het daar neer te leggen, en niet bij mensen die er niets aan kunnen doen...
Dat jij er begrip voor hebt, heb ik ook alle begrip voor, althans, voor je mening dan... Ik vind dat ze het gevecht op de verkeerde plek aan het voeren zijn...
Wat ze ook doen, benadelen zullen ze iemand aangezien het mankracht kost.
Ik zit ook al ruim 1500 dagen zonder CAO, al een jaar of 5/6 geen loonsverhoging of maar inflatie correctie gehad. Alle normale paden zijn bewandeld, maar de politiek doet er niets mee. Dus ja, op een gegeven moment moet je op andere manieren druk gaan zetten. Ik hoop ook dat politiek Den Haag eens in gaat zien dat besparen op ambtenaren, semi overheid en het apparaat daarachter uiteindelijk alleen maar meer kost. En zien ze het dan dus niet in, dan gaan binnenkort de grenzen maar eens dicht
I am the great Cornholio!
Als beroepschauffeur is het nogal lastig daar rekening mee te houden en juist in die sector zijn er strikte deadlines.wildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:45:
Sorry, maar dat is een dooddoener natuurlijk. De acties zijn (iig tot nu toe) ALTIJD aangekondigd (incl tijdstip en lokatie), en kun je dus netjes rekening mee houden door OF eerder te vertrekken OF een andere route te nemen.
Sowieso zijn de acties midden op de dag, men had het ook in de spits kunnen doen natuurlijk.
Men probeert dus al op alle redelijke manieren om de overlast zo minimaal mogelijk te houden.
De fuik zou wel kunnen, dan zouden er camera's bij komen, de politici komen naar buiten en doen alles netjes volgens de regels, ze lachen zeggen dat de politie goed hun werk doet en gaan naar huis. Echter komen ze niet allemaal naar buiten via dezelfde uitgang en lang niet allemaal met de auto. Die mensen kun je bijna niet tegenhouden. Dan moet je de gebouwen gaan omsingelen en dat kost ook veel mankracht. Ze komen ook niet allemaal tegelijk naar buiten dus duurt het lang. En een fuik heeft ruimte nodig om auto's stil te zetten en ik weet niet hoe dat zit op het binnenhof.RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:19:
[...]
Die fuik bijvoorbeeld waar ik het over had..
Maar je kan ook de politie hun oefeningen laten toen op het binnenhof.. Stuur het arrestatieteam naar binnen tijdens een debat, en veeg de boel leeg.. Heeft de tribune ook een keer iets leuks om naar te kijken...
Er zijn meer mogelijkheden dan publieks onvriendelijke acties te gaan houden.. Daarmee kweek je namelijk maar weinig respect mee.. Acties gericht op de beleidsmakers zal het publiek denk ik meer waarderen juist vanwege het NIMBY effect..
Ook moet de afdeling die in Den Haag werkt moet dit doen de rest kan dan vrij weinig en kan dus weinig met hun recht op protest.
Een arrestatie team kan niet zomaar ergens naar binnen vallen daar is toestemming voor nodig. Leuk om over te fantaseren maar in praktijk niet erg handig.
Er zijn ook acties als flyeren maar iedereen neemt zo'n ding en en die wordt vervolgens gedoponeerd in de eerste de beste afval bak. Levert niets op.
Ze kunnen gaan protesteren met lawaai etc. echter zal er dan meer druk zijn op hun niet werkende collega's opleveren en leiden tot minder hulp van de politie. Bugers zijn de lul.
Die actie met boete's zal trouwens het gevolg hebben dat mensen denken geen boete te krijgen en dus wel een beetje harder kunnen rijden, waarbij ook de veiligheid in het geding komt. Bugers zijn de lul.
etc.etc. de politie heeft een belangrijke taak en zijn onmisbaar met gevolg dat alle acties van hen een negatief affect heeft op de veiligheid etc; Bugers zijn de lul op een of andere manier.
Dan aan jouw ook de vraag hoe dan?Croga schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:43:
[...]
Er zijn echter legio mogelijkheden om te zorgen dat de partij aan de andere kant van de tafel wél last heeft en de rest van de wereld níet.
Nog even voor de duidelijkheid de politie deelt al een hele tijd geen/minder boetes meer uit voor kleinere dingen. Je kunt dan twee dingen doen opgeven of escaleren de politie kiest voor escaleren het is hun recht. Bij iedere actie komt de rekening altijd bij iemand terecht...
Dan nog kan je omrijden.Freekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:48:
[...]
Als beroepschauffeur is het nogal lastig daar rekening mee te houden en juist in die sector zijn er strikte deadlines.
En als je werkgever je ontslaat omdat je 10 minuutjes vertraging hebt, heb je toch al een beroerde werkgever imho. Die zal dan waarschijnlijk ook mensen ontslaan als ze in een reguliere file staan (waar er heel wat meer van zijn, en die meer vertraging opleveren).
Overigens succes aan een werkgever die iemand om deze acties wil ontslaan, ik wens hem veel plezier bij de rechter om dit uit te leggen.
Dit als argument gebruiken vind ik een beetje muggenziften en puur dingen er aan de haren bij slepen om er een NIMBY-argument van te maken.
Virussen? Scan ze hier!
En met die redenatie zijn de ambtenaren altijd de lul aangezien die geen actie kunnen voeren. En geloof me, met hun huidige salaris, werktijden en materiaal zijn die momenteel standaard de lul.klaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:49:
[...]
Ze kunnen gaan protesteren met lawaai etc. echter zal er dan meer druk zijn op hun niet werkende collega's opleveren en leiden tot minder hulp van de politie. Bugers zijn de lul.
Die actie met boete's zal trouwens het gevolg hebben dat mensen denken geen boete te krijgen en dus wel een beetje harder kunnen rijden, waarbij ook de veiligheid in het geding komt. Bugers zijn de lul.
etc.etc. de politie heeft een belangrijke taak en zijn onmisbaar met gevolg dat alle acties van hen een negatief affect heeft op de veiligheid etc; Bugers zijn de lul op een of andere manier.
Sinds het begin van dit topic probeer ik er juist geen NIMBY argument van te maken, maar blijkbaar is dat nog steeds niet duidelijkwildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:51:
Dit als argument gebruiken vind ik een beetje muggenziften en puur dingen er aan de haren bij slepen om er een NIMBY-argument van te maken.
[ Voor 105% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 14:03 ]
Het had dan wel geholpen als je de TS niet met een NIMBY-redenering was begonnen, daar begon het namelijk alFreekers schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:53:
[...]
Sinds het begin van dit topic probeer ik er juist geen NIMBY argument van te maken, maar blijkbaar is dat nog steeds niet duidelijk
Virussen? Scan ze hier!
Ik verdedig deze actie ook, linksom of rechtsom er zijn mensen die er last van hebben of het nu deze actie of een andere actie.MetaFrame schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:53:
[...]
En met die redenatie zijn de ambtenaren altijd de lul aangezien die geen actie kunnen voeren. En geloof me, met hun huidige salaris, werktijden en materiaal zijn die momenteel standaard de lul.
*knip*, daar gaan we het niet over hebben.
[ Voor 65% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 14:03 ]
Oh zo simpel.....klaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:49:
Dan aan jouw ook de vraag hoe dan?
De fuik die jij beschrijft slaat nergens op. Doe je het dan doe je het goed! Fuik bij alle wegen die Den Haag in gaan. Ja, je treft dan ook non-overheid mensen maar dat is maar een miniem klein deel van de mensen. Niet alleen bij het weg gaan van het binnenhof maar ook bij het binnen komen. Hoezo zou dat alleen voor de politie in Den Haag kunnen? De andere corpsen komen echt wel helpen.
Maar nog sterker; zelfs als je alle wegen pakt is het nogsteeds heel simpel om alleen de wagens er uit te pikken die bij het kabinet horen. En dan werken ze mee... maar ondertussen staat er een wachtrij voor controle die rustig een uurtje, mischien wel twee kan duren. Iedere dag. Twee keer.
En dat is wat ik in 3 seconden bedenk. Ik heb er alle vertrouwen in dat er mensen zijn die hier meer tijd voor beschikbaar hebben én een uitgebreidere fantasie hebben dan ik.
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 14:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
Het antwoord op die vraag staat al in het topic, scrool omhoogMetaFrame schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:48:
[...]
En vertel eens dan, waar mogen ze dan naar toe?
Wat ze ook doen, benadelen zullen ze iemand aangezien het mankracht kost.
Je bent daarin dus niet de enige..Ik zit ook al ruim 1500 dagen zonder CAO, al een jaar of 5/6 geen loonsverhoging of maar inflatie correctie gehad. Alle normale paden zijn bewandeld, maar de politiek doet er niets mee. Dus ja, op een gegeven moment moet je op andere manieren druk gaan zetten. Ik hoop ook dat politiek Den Haag eens in gaat zien dat besparen op ambtenaren, semi overheid en het apparaat daarachter uiteindelijk alleen maar meer kost. En zien ze het dan dus niet in, dan gaan binnenkort de grenzen maar eens dicht
Maargoed, laat ik eens een voorbeeld geven... Als ik op die dag een order verwacht, op de afgespreken contractuele tijd, en die komt te laat, dan lever ik het ook weer te laat aan, en daarmee vervallen deadline kortingen waar het bedrijf voor moet opdraaien...
Dit soort dingen kunnen een flink domino-effect veroorzaken... Men vergeet voor het gemak verder te kijken dan hun eigen belang..
Heb je als semi-overheid een probleem met de werkgever. Zet daar de boel opstelten, en maak van jouw probleem niet het probleem van een ander.. De ander kan dat namelijk gewoon geld kosten.. En wat je daarmee kweekt, is alles behalve goodwill van het publiek..
Ik geef de blauwpetten gelijk in dat ze er actie voor voeren, ik ben alleen niet eens met hoe en waar ze dat doen..
Ey!! Macarena \o/
Als een ieder ander op deze manier zijn staking wilt uitvoeren krijgt hij of zij gewoon een dikke prent van deze zelfde Politie.
Er zijn genoeg mogelijkheden, welke niet niet tegen de wet zijn, om uit te voeren.
Wat nou als ik besluit de vluchtstrook te pakken om er voorbij te gaan?
Dan zijn ze er waarschijnlijk als de kippen bij om mij te blokkeren en vervolgens te bekeuren.
Nee, dat is geen feit, dat is jouw mening.Celluiar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:00:
We kunnen hier natuurlijk heel een discussie overhouden, feit blijft echter wel (hoe je er ook over denkt) dat wat de Politie nu doet gewoon machtsmisbruik is.
Oh? De acties van vrachtwagenchauffeurs een paar jaar geleden alweer 'vergeten'? Daar is toen ook niet echt massaal voor bekeurd.Als een ieder ander op deze manier zijn staking wilt uitvoeren krijgt hij of zij gewoon een dikke prent van deze zelfde Politie.
Als dit tegen de wet is, moet je aangifte doen...Er zijn genoeg mogelijkheden, welke niet niet tegen de wet zijn, om uit te voeren.
Two wrongs don't make one right.... dat partij A (de politie) iets doet geeft partij B (jij in dit voorbeeld) niet automatisch het recht om ook iets te doen...Wat nou als ik besluit de vluchtstrook te pakken om er voorbij te gaan?
Dan zijn ze er waarschijnlijk als de kippen bij om mij te blokkeren en vervolgens te bekeuren.
Virussen? Scan ze hier!
Nogmaals, het is vervelend dat deadlines niet gehaald worden. Maar het word nog veel vervelender als je straks helemaal geen deadlines meer halen kunt omdat alles rood valt. Maar nogmaals, vertel dan eens waar zouden we naar toe moeten? Politiek doet niets en laat keer op keer merken niets te willen doen behalve goodwill kweken bij het volk door juist verder te bezuinigen. Door die bezuinigen komen momenteel veel zaken in het geding, zeker in de logistiek en ICT waardoor bovenstaande veel voorkomt. Daarnaast word er niet geïnvesteerd in nieuw personeel waardoor het nog verder in het geding komt en jjij met een jaar of 2 een nog groter probleem gaat krijgen. Tjes en TIRetjes kun je wel vergeten hier dan. En vertel nu eens, waar moeten we naar toe?RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:57:
[...]
Het antwoord op die vraag staat al in het topic, scrool omhoog
[...]
Je bent daarin dus niet de enige..
Maargoed, laat ik eens een voorbeeld geven... Als ik op die dag een order verwacht, op de afgespreken contractuele tijd, en die komt te laat, dan lever ik het ook weer te laat aan, en daarmee vervallen deadline kortingen waar het bedrijf voor moet opdraaien...
Dit soort dingen kunnen een flink domino-effect veroorzaken... Men vergeet voor het gemak verder te kijken dan hun eigen belang..
Heb je als semi-overheid een probleem met de werkgever. Zet daar de boel opstelten, en maak van jouw probleem niet het probleem van een ander.. De ander kan dat namelijk gewoon geld kosten.. En wat je daarmee kweekt, is alles behalve goodwill van het publiek..
Ik geef de blauwpetten gelijk in dat ze er actie voor voeren, ik ben alleen niet eens met hoe en waar ze dat doen..
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2015 14:38 ]
Geen respect winnen bij de burgers en nog veel meer grote woorden maar hebben de klagers zich wel eens afgevraagd of "de burger" voor zover die al bestaat zich wel net zo druk maakt als zij?
Het is dat ik hier wat klachten lees maar om me heen is er werkelijk niemand die zich er druk om maakt, sterker nog mensen begrijpen dat er actie gevoerd wordt en dat het hun goed recht is.
Voor wat betreft het niet halen van deadlines en schade geneuzel, het is zeker dagelijks nagels bijten of er geen file is, geen aanrijding op de route, geen kantelende vrachtwagens enz enz.
Als deadlines zo strak zijn dat het bij het minste of geringste niet haalbaar is en geld kost en er ook geen clausules zijn voor een gevalletje overmacht dan wordt het hoog tijd om contracten eens tegen het licht te houden.
Ik heb nog steeds niet het idee dat wij hetzelfde verstaan onder NIMBYwildhagen schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:54:
Het had dan wel geholpen als je de TS niet met een NIMBY-redenering was begonnen, daar begon het namelijk al
Wanneer er een vergunning voor word afgegeven is er niets aan het handje en dat is de afgelopen jaren meermaals gebeurd.Celluiar schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:00:
We kunnen hier natuurlijk heel een discussie overhouden, feit blijft echter wel (hoe je er ook over denkt) dat wat de Politie nu doet gewoon machtsmisbruik is.
Als een ieder ander op deze manier zijn staking wilt uitvoeren krijgt hij of zij gewoon een dikke prent van deze zelfde Politie.
Er zijn genoeg mogelijkheden, welke niet niet tegen de wet zijn, om uit te voeren.
Wat nou als ik besluit de vluchtstrook te pakken om er voorbij te gaan?
En zoals ook genoeg werkgevers zeggen: Bevalt het salaris je niet, zoek dan een andere baan... Het is niet zo dat iedereen hun hele leven de zelfde baan doen... Een carriere-switch zou men dus ook gewoon kunnen overwegen als ze het er niet mee eens zijn..
Er zullen altijd wel mensen blijven die dat werk willen doen namelijk...
Ey!! Macarena \o/
Dit is zo`n kut argument en dat weet je zelf ook.RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:05:
Het image van de politie vind ik zelf al niet zo denderend... Dit soort acties helpen daar niet bij...
En zoals ook genoeg werkgevers zeggen: Bevalt het salaris je niet, zoek dan een andere baan... Het is niet zo dat iedereen hun hele leven de zelfde baan doen... Een carriere-switch zou men dus ook gewoon kunnen overwegen als ze het er niet mee eens zijn..
Dan hebben de burgers er ook veel last van en dan ben je zoveel mankracht kwijt aan een actie waarbij je alle grote wegen blokkeerd dat je net zo goed had kunnen staan op een veldje. En alsnog die politici doen dan alles netjes en klaar...Croga schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:56:
[...]
Oh zo simpel.....
De fuik die jij beschrijft slaat nergens op. Doe je het dan doe je het goed! Fuik bij alle wegen die Den Haag in gaan. Ja, je treft dan ook non-overheid mensen maar dat is maar een miniem klein deel van de mensen. Niet alleen bij het weg gaan van het binnenhof maar ook bij het binnen komen. Hoezo zou dat alleen voor de politie in Den Haag kunnen? De andere corpsen komen echt wel helpen.
Maar nog sterker; zelfs als je alle wegen pakt is het nogsteeds heel simpel om alleen de wagens er uit te pikken die bij het kabinet horen. En dan werken ze mee... maar ondertussen staat er een wachtrij voor controle die rustig een uurtje, mischien wel twee kan duren. Iedere dag. Twee keer.
En dat is wat ik in 3 seconden bedenk. Ik heb er alle vertrouwen in dat er mensen zijn die hier meer tijd voor beschikbaar hebben én een uitgebreidere fantasie hebben dan ik.
Dan moeten andere korpsen erheen in samenwerken met de den haagse moeilijk met regelen etc. het is niet een kwestie van "even doen" en niet een erg effectieve actie. En er zijn ook wel kamerleden die met OV gaan of een woning hebben in Den Haag.
En hoe wil je de wagens eruit pikken die bij het kabinet horen? Er zit meestal geen stikker op "ik zit in de 1ste/2de kamer" die zijn onherkenbaar. Dan moet je allemaal prive nummer borden gaan achterhalen en dat mag ook niet. Waarom niet? Privacy.
Die 3 seconden hebben tot nu toe weinig opgeleverd. En fantasie is leuk maar het moet ook genoeg impact hebben en reëel zijn en natuurlijk legaal.
En overigens iedereen hier doet alsof alleen de overheid een partij is hierbij.
De politie werkt voor ons de burgers en wij stemmen blijkbaar steeds op mensen die een slechte CAO willen voor de politie. Wij zijn met zijn allen dan ook gewoon deelschuldige...
Als je baan niet bevalt kun je ook gewoon staken protesteren etc. Dat is iedereen zijn recht van de politie ook.RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:05:
Het image van de politie vind ik zelf al niet zo denderend... Dit soort acties helpen daar niet bij...
In sommige beroepsgroepen wil je geen mensen die het puur en alleen voor het geld doen maar wil je mensen die het óók doen uit maatschappelijke betrokkenheid.RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:05:
Die 3 seconden hebben zowieso opgeleverd dat het belangrijkste doel van de actie (betere onderhandelingspositie) dichter bij is gekomen dan met de acties die ze nu houden (die juist een sléchtere positie opleveren). Ik hoop dat je díe kern in ieder geval begrijpt.klaw schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:08:
Die 3 seconden hebben tot nu toe weinig opgeleverd. En fantasie is leuk maar het moet ook genoeg impact hebben en reëel zijn en natuurlijk legaal.
"joh dan ga je toch lekker wat anders doen".RaZ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:05:
Wauw. Niet verwacht dat ik die hier zou horen.
Laat ik het omdraaien...MetaFrame schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:03:
[...]
Nogmaals, het is vervelend dat deadlines niet gehaald worden. Maar het word nog veel vervelender als je straks helemaal geen deadlines meer halen kunt omdat alles rood valt. Maar nogmaals, vertel dan eens waar zouden we naar toe moeten? Politiek doet niets en laat keer op keer merken niets te willen doen behalve goodwill kweken bij het volk door juist verder te bezuinigen. Door die bezuinigen komen momenteel veel zaken in het geding, zeker in de logistiek en ICT waardoor bovenstaande veel voorkomt. Daarnaast word er niet geïnvesteerd in nieuw personeel waardoor het nog verder in het geding komt en jjij met een jaar of 2 een nog groter probleem gaat krijgen. Tjes en TIRetjes kun je wel vergeten hier dan. En vertel nu eens, waar moeten we naar toe?
Ik heb onenigheid met m'n werkgever, daar kom ik niet uit, en ga met pannen en deksels naar een politiebureau, en ga een uur lang herrie staan maken... In hoeverre zal ik daar begrip krijgen voor het euvel wat ik heb, terwijl de politie daar toch niks mee kan doen..
Ben benieuwd hoelang ik dat ongestoord kan doen, en hoeveel begrip ze op dat moment er voor hebben..
Ey!! Macarena \o/