Dus?Soldaatje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:58:
4 jaar op de nullijn is ook niet leuk.
Dat klopt, maar dat is iets anders dan een minimumsnelheid (want die is er dus niet).Patriot schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:00:
[...]
Je hebt de minimumconstructiesnelheid, die is 60 km/u op de snelweg, dus in de praktijk is er wel een minimale snelheid die je moet kunnen halen om op de snelweg te mogen.
Je moet idd 60 kunnen (en mogen) halen om de snelweg te mogen gebruiken, maar op de snelweg mag je rustig langzamer rijden. Hell, dat gebeurt dagelijks ook genoeg, iets met files enzo
Zou mooi zijn als er een minimumsnelheid zou zijn, flink cashen bij elke file meteen iedere automobilist in overtreding van die minimumsnelheid. Of bij sneeuw/gladheid etc.
Virussen? Scan ze hier!
Dus is er een de facto minimumsnelheid van 60 km/u in goede omstandigheden en blijft het punt van de originele poster die over de snelheid begon staande.wildhagen schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:03:
[...]
Dat klopt, maar dat is iets anders dan een minimumsnelheid (want die is er dus niet).
Je moet idd 60 kunnen (en mogen) halen om de snelweg te mogen gebruiken, maar op de snelweg mag je rustig langzamer rijden. Hell, dat gebeurt dagelijks ook genoeg, iets met files enzo
Zou mooi zijn als er een minimumsnelheid zou zijn, flink cashen bij elke file meteen iedere automobilist in overtreding van die minimumsnelheid. Of bij sneeuw/gladheid etc.
Welkom bij de rest van werkend Nederland, bij het bedrijfsleven krijg iedereen een wel verhoging (*proest*)Soldaatje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:58:
4 jaar op de nullijn is ook niet leuk.
Het mooie is dat door de bonden er altijd vergeleken wordt met de andere CAO lonen, maar vergeten ondertussen dat de rest van Nederland die niet onder CAO's staat gewoon de nullijn gehanteerd wordt.
[ Voor 27% gewijzigd door Ikke_Niels op 23-04-2015 14:28 ]
User Error -- Please Replace User
Je zou toch zeggen dat een ambulance wel lekker over de vluchtstrook kan...crzyhiphopazn schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:06:
[...]
Als er iemand op sterven ligt wil je zo snel mogelijk bij diegene zijn en niet met slakken tempo a la 60 KM p/u aankomen.
Op dat moment zal je ook niet denken laat ik dan maar 112 bellen om me te vervoeren.
Iemand zal dan ook denken op dat moment laat de politie maar de t*r*ng krijgen.
Het mes snijdt aan 2 kanten.
Ze zouden gewoon de ministers niet meer moeten beschermen dat zou veel harder aankomen bij hun dan dit soort acties.
En als je vind dat door zo'n actie niemand te laat mag komen mogen buschaufeurs of trein personeel ook niet staken. De ministers worden niet 24/7 beschermd door politie, wilders heeft zijn eigen bodyguards. En dat de politie niet meer gaat reageren op nood oproepen lijkt mij geen goed idee...
Totdat het treinpersoneel staakt natuurlijkSoldaatje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:06:
[...]
Probeer een politieagent aan te houden met een burgerarrest.![]()
Ik sta zo'n beetje dagelijks in de file, ga echt niet janken om die paar keer extra.
Ga anders met de bus/trein.
Ik zie niet waarom een minister dit leuk moet vinden, of ben jij een van die personen die denkt dat ministers er zitten om met de bevolking te zieken? Ik zie het ook op TV mijn salaris komt ook gewoon binnen. De acties waren toegestaan door de rechter jouw te snel rijden niet, je bent alleen de zoveelste persoon die denkt slim te zijn in ogen van de agent. Als je echt te hard rijd en de officier van justitie bepaalt de boete zou ik dat niet als verklaring geven.Reloader schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:29:
moet je je voorstellen dat je nu een politiek kopstuk bent en op het binnenhof deze acties ziet passeren op je TV.... dan lach je ook je ballen uit je broek want jij zit lekker binnen aan de koffie, je salaris stroomt gewoon binnen en half nederland spuugt het hele korps uit en zelf vangen de hoge bomen totaal geen wind....
Den haag is het probleem, en lacht het hardst van allemaal...
ik denk ook dat de politie deze actie nog lang terug gaat krijgen, als ik staande gehouden wordt voor een snelheids overtreding zal ik de komende weken zeggen dat het compensatie is voor de acties van gisteren.... dat ze er niets mee gaan doen is puntje 2.
* Reloader heeft nog geen snelheidsovertredingen op zijn naam
"als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken" is een K*T argument iedereen heeft het recht om te staken en actie te voeren de politie dus ook. Daarnaast als veel agenten stoppen zullen er genoeg werkloos thuis komen te zitten.Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:34:
Ik snap hier ook helemaal niets van, op deze manier worden de burgers gestraft in plaats van politiek Den Haag. Vervolgens begrijp ook niet helemaal waarom er gestaakt word, als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken?
Volgens mij hebben deze mensen er bewust voor gekozen om bij de politie te gaan werken en het daarbij horende salaris. Daarnaast mag wat mij betreft ook de rekening voor de veroorzaakte overlast bij justitie heen gelegd worden.
Ik ben nogal biased mbt dit soort dingen, maar dit soort acties is alleen maar aandacht trekken.
Het zou toch bijzonder mooi zijn als we vanavond op het journaal horen dat het voorstel van 3.3% verhoging is ingetrokken door justitie om geleden schade door de stakingen te vergoeden.
Alleen is dat salaris van de agenten niet ieder jaar gegroeid de afgelopen jaren dus is hun koopkracht achteruit gegaan. En je mag veel vinden van die rekening maar het mocht gewoon van de rechter. Als anderen staken hebben mensen er ook last van. Staken mag gewoon.
Als je meer acties wilt dan zou het inderdaad mooi zijn dat die 3,3% ingetrokken wordt. Overigens je begint met waarom worden burgers gestrafd voor wat Den Haag doet maar doet, maar waarom zou je alle agenten straffen voor een actie van een aantal agenten?
Overigens stemmen wij op partijen komt wat Den Haag doet niet voort uit onze stemmen? Hadden we dan niet op partijen moeten stemmen die juist voor een betere CAO staan?
Het probleem is met de politie dat ze niet "echt" kunnen staken. Ze kunnen niet allemaal het werk neerleggen. Als een deel dat doet dan moet de rest extra hard werken of er word minder misdaad gestraft of voorkomen.PWM schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:42:
[...]
Ik sta achter de politie in hun eisen en wensen, maar vind het gebrek aan fantasie bij acties echt stuitend.
[...]
Gelul, dat doen ze 100% zelf. De bonden zelf bepalen wat en hoe ze doen en ZIJ kiezen voor acties die maatschappelijke gevolgen hebben.
Mijn respect voor de politie en hun werk is groot, maar dit soort zaken helpen ook niet. Die schuld leg ik dan wel bij de bonden die hun vertegenwoordigen en met deze belachelijke plannen komen.
Als jij iets beter weet stel het voor, maar de vorige keer dat ik dat vroeg 50 posts terug kwam er ook niets werkbaars uit.
Ja, natuurlijk mogen ze dat. Ze hebben gelijk ook.
De middelen die de bonden in denken te moeten zetten zijn het probleem.
een beetje sarcasme mag ook wel genoteerd worden in mijn opmerking. maar wat ik bedoel te zeggen is dat de politie de lonen omhoog willen hebben, en hier de weggebruiker mee lastig valt die er dan weer totaal niets over te zeggen heeft.klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:35:
[...]
Je zou toch zeggen dat een ambulance wel lekker over de vluchtstrook kan...
En als je vind dat door zo'n actie niemand te laat mag komen mogen buschaufeurs of trein personeel ook niet staken. De ministers worden niet 24/7 beschermd door politie, wilders heeft zijn eigen bodyguards. En dat de politie niet meer gaat reageren op nood oproepen lijkt mij geen goed idee...
[...]
Totdat het treinpersoneel staakt natuurlijk![]()
[...]
Ik zie niet waarom een minister dit leuk moet vinden, of ben jij een van die personen die denkt dat ministers er zitten om met de bevolking te zieken? Ik zie het ook op TV mijn salaris komt ook gewoon binnen. De acties waren toegestaan door de rechter jouw te snel rijden niet, je bent alleen de zoveelste persoon die denkt slim te zijn in ogen van de agent. Als je echt te hard rijd en de officier van justitie bepaalt de boete zou ik dat niet als verklaring geven.
[...]
"als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken" is een K*T argument iedereen heeft het recht om te staken en actie te voeren de politie dus ook. Daarnaast als veel agenten stoppen zullen er genoeg werkloos thuis komen te zitten.
Alleen is dat salaris van de agenten niet ieder jaar gegroeid de afgelopen jaren dus is hun koopkracht achteruit gegaan. En je mag veel vinden van die rekening maar het mocht gewoon van de rechter. Als anderen staken hebben mensen er ook last van. Staken mag gewoon.
Als je meer acties wilt dan zou het inderdaad mooi zijn dat die 3,3% ingetrokken wordt. Overigens je begint met waarom worden burgers gestrafd voor wat Den Haag doet maar doet, maar waarom zou je alle agenten straffen voor een actie van een aantal agenten?
Overigens stemmen wij op partijen komt wat Den Haag doet niet voort uit onze stemmen? Hadden we dan niet op partijen moeten stemmen die juist voor een betere CAO staan?
[...]
Het probleem is met de politie dat ze niet "echt" kunnen staken. Ze kunnen niet allemaal het werk neerleggen. Als een deel dat doet dan moet de rest extra hard werken of er word minder misdaad gestraft of voorkomen.
Als jij iets beter weet stel het voor, maar de vorige keer dat ik dat vroeg 50 posts terug kwam er ook niets werkbaars uit.
Dan blijft staan;Reloader schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:52:
[...]
een beetje sarcasme mag ook wel genoteerd worden in mijn opmerking. maar wat ik bedoel te zeggen is dat de politie de lonen omhoog willen hebben, en hier de weggebruiker mee lastig valt die er dan weer totaal niets over te zeggen heeft.
Overigens stemmen wij op partijen komt wat Den Haag doet niet voort uit onze stemmen? Hadden we dan niet op partijen moeten stemmen die juist voor een betere CAO staan? De schuld voor hun lage CAO ligt gedeelteijk ook bij de burger.
Daarnaast welke effectieve actie kan de politie doen zonder dat burgers er last van hebben?
Waarom is dat een k*t argument?, als je al een x aantal jaren op de nullijn zit dan kan je daarop toch anticiperen en oriënteren op de arbeidsmarkt? Het lijkt me sterk dat de gemiddelde agent heeft gedacht dat het dit jaar opeens anders zou zijn.klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:35:
[...]
"als je ontevreden bent over je werkgever dan ga je toch simpelweg ergens anders werken" is een K*T argument iedereen heeft het recht om te staken en actie te voeren de politie dus ook. Daarnaast als veel agenten stoppen zullen er genoeg werkloos thuis komen te zitten.
Daarnaast is de koopkracht van veel mensen achteruit gegaan, waarom is dat dan wel een argument voor een loonsverhoging tenzij dit ergens contractueel of in de CAO is vastgelegd?
De economie heeft een paar bijzondere magere jaren gehad en is nog steeds herstellende. Alles wat je hoort mbt politiek staat in het kader van bezuinigingen, maar de politie gaat actie voeren omdat hun vinden dat ze blijkbaar een uitzondering moeten zijn.
Weet iemand overigens hoe de performance van de politie gemeten word? en of dit eventueel gekoppeld is aan het beschikbare budget.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Artikel 42 van het RVV:Patriot schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:00:
[...]
Je hebt de minimumconstructiesnelheid, die is 60 km/u op de snelweg, dus in de praktijk is er wel een minimale snelheid die je moet kunnen halen om op de snelweg te mogen. Dat impliceert op zijn minst dat het ook veilig kan.
1. Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.
2. Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.
En idd er geld geen minimale snelheid, maar ga er maar van uit dat je wel beboet word onder die 60km/u (zonder omstandigheden die dat vereisen dan)
I am the great Cornholio!
Heeft iemand een linkje naar de uitspraak zelf? Want ik ben wel benieuwd waar de rechter dan precies toestemmen voor heeft gegeven:klaw schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:53:
[...]Nu wil ik niet moeilijk doen maar het zou kunnen dat deze acties vooraf goedgekeurd zijn door de rechter. Dan zou het kunnen dat ze acties gewoon mogen.
EDIT: zo had een rechter acties bij de cybertop juist verboden;
http://www.trouw.nl/tr/nl...itieacties-cybertop.dhtml
En mogen langzaam aan acties juist wel;
http://www.autoblog.nl/re...g-de-avondspits-verstoren
- het moment van staken (dus niet tijdens een topt/crisismoment)
- het blokkeren van wegen
- het gebruik van bedrijfsmateriaal voor het staken
ik vind het namelijk een onwenselijk precedent dat actiegroepen de openbare weg mag blokkeren.
Volgens mij was de regel bij protesten bij winkels e.d. namelijk dat het mocht, mits je de toegang tot het pand niet blokkeert.
Dat zou hier ook kunnen als de politie-colonne rechts zou houden, zouden ze wel een vertraging creëren, maar zou het langsrijdende verkeer niet expliciet gehinderd worden. (En door de lengte bij het inhalen erop gewezen worden hoeveel politie er voor ons in dienst is!)
Aan de andere kant, als chanteren van de mede-weggebruikers wel geaccepteerd gaat worden, heb ik ook nog wel een paar protest-doelen die door file-rijden meer aandacht krijgen dan een beetje zwaaien op een malie-veldje. (TIPP-protest, zorg-afbouw, etc)
Maar dan veranderen we in een soort Frankrijk waar je vaker stil staat dan kan rijden.
0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.
Bedankt dat je benadrukt wat ik zeg?MetaFrame schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:09:
[...]
Artikel 42 van het RVV:
1. Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.
2. Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.
En idd er geld geen minimale snelheid, maar ga er maar van uit dat je wel beboet word onder die 60km/u (zonder omstandigheden die dat vereisen dan)
Ik dacht laat ik het daadwerkelijke artikel er ff bijpakken
Binnenhof blokkeren. Auto's van ministers/staatssecretaris om de 2km van de weg halen voor controle. Het volledig stoppen met uitschrijvingen van bekeuringen.klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:55:
[...]
Daarnaast welke effectieve actie kan de politie doen zonder dat burgers er last van hebben?
Je gaat mij niet vertellen dat een aantal slimme actievoerders aan een ronde tafel, niet met wat orginele plannen kunnen komen.
De bonden doen echter gewoon lekker wat ze kennen en wat makkelijk voor hen is.
De reden is slecht omdat gewoon iedereen het recht heeft op staken punt. Anders komt het neer op chantage. Je doet alsof van baan wisselen zomaar kan je hebt niet de garantie iets te vinden bijvoorbeeld en of dit wel werk is dat bij je past.Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:08:
[...]
Waarom is dat een k*t argument?, als je al een x aantal jaren op de nullijn zit dan kan je daarop toch anticiperen en oriënteren op de arbeidsmarkt? Het lijkt me sterk dat de gemiddelde agent heeft gedacht dat het dit jaar opeens anders zou zijn.
Daarnaast is de koopkracht van veel mensen achteruit gegaan, waarom is dat dan wel een argument voor een loonsverhoging tenzij dit ergens contractueel of in de CAO is vastgelegd?
De economie heeft een paar bijzondere magere jaren gehad en is nog steeds herstellende. Alles wat je hoort mbt politiek staat in het kader van bezuinigingen, maar de politie gaat actie voeren omdat hun vinden dat ze blijkbaar een uitzondering moeten zijn.
Weet iemand overigens hoe de performance van de politie gemeten word? en of dit eventueel gekoppeld is aan het beschikbare budget.
Two wrongs dont make a right, afgezien dat de CAO niet het enige probleem is binnen de politie, anderen hebben ook het recht omt te staken als ze dat niet doen is het hun eigen schuld. En sommigen doen dat ook gewoon.
De Politie zet het verkeer ook niet stil ze vertragen de boel. Ze vertagen ook de boel als ze op één rijstrook gaan rijden.mbb schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:12:
[...]
Heeft iemand een linkje naar de uitspraak zelf? Want ik ben wel benieuwd waar de rechter dan precies toestemmen voor heeft gegeven:
- het moment van staken (dus niet tijdens een topt/crisismoment)
- het blokkeren van wegen
- het gebruik van bedrijfsmateriaal voor het staken
ik vind het namelijk een onwenselijk precedent dat actiegroepen de openbare weg mag blokkeren.
Volgens mij was de regel bij protesten bij winkels e.d. namelijk dat het mocht, mits je de toegang tot het pand niet blokkeert.
Dat zou hier ook kunnen als de politie-colonne rechts zou houden, zouden ze wel een vertraging creëren, maar zou het langsrijdende verkeer niet expliciet gehinderd worden. (En door de lengte bij het inhalen erop gewezen worden hoeveel politie er voor ons in dienst is!)
Aan de andere kant, als chanteren van de mede-weggebruikers wel geaccepteerd gaat worden, heb ik ook nog wel een paar protest-doelen die door file-rijden meer aandacht krijgen dan een beetje zwaaien op een malie-veldje. (TIPP-protest, zorg-afbouw, etc)
Maar dan veranderen we in een soort Frankrijk waar je vaker stil staat dan kan rijden.
Als deze actie chantage is zijn alle acties/stakingen chantage. Daarnaast heeft de politie een rare positie als het gaat om staken echt staken, werkneerleggen en met zijn allen op het mali veld staan mag niet en zouden ze ook niet gaan doen. Ze moeten iets.
Binnenhof zommar blokkeren mag niet, rechter zal dat verbieden.PWM schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:34:
[...]
Binnenhof blokkeren. Auto's van ministers/staatssecretaris om de 2km van de weg halen voor controle. Het volledig stoppen met uitschrijvingen van bekeuringen.
Je gaat mij niet vertellen dat een aantal slimme actievoerders aan een ronde tafel, niet met wat orginele plannen kunnen komen.
De bonden doen echter gewoon lekker wat ze kennen en wat makkelijk voor hen is.
Kunnen ze wel de auto's van ministers herkennen? Nee dan moeten ze het nummerbord hebben. En je mag niet zomaar iemands nummerbord opzoeken in de database, privacy. Iedere 2 km dezelfde auto stilzetten zonder reden mag niet.
Misschien zit er één bekeuring in maar daarna hebben die ministers wel door dat ze gevolgd worden. En welke bekeuringen moeten ze dan geven?
Ze hebben al andere acties gedaan zoals minder boetes uitschrijven, flyeren maar dat hielp niet, dus kun je dan opgeven of andere dingen proberen. Ze zijn dus voor optie twee gegaan.
Staken is misschien een recht, maar ik heb nog steeds geen argument gelezen waarom de politie een loonsverhoging moet krijgen.
offtopic:
Ik zie dat in 058 de politie ook staakt, tenminste dat denk ik. Er staan inmiddels minimaal 30 minuten twee motoragenten tussen de rijbanen in geparkeerd (Oostergoplein -> Goutum, voor de brug). Optie twee is ...
offtopic:
Ik zie dat in 058 de politie ook staakt, tenminste dat denk ik. Er staan inmiddels minimaal 30 minuten twee motoragenten tussen de rijbanen in geparkeerd (Oostergoplein -> Goutum, voor de brug). Optie twee is ...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hun loon staat een tijdje vast en hun koopkracht loopt aanzienlijk achteruit? Misschien kan ik het woord ook wel aan een agent overlaten, eenvandaag van gisteren;Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:19:
Staken is misschien een recht, maar ik heb nog steeds geen argument gelezen waarom de politie een loonsverhoging moet krijgen.
offtopic:
http://www.npo.nl/eenvandaag/22-04-2015/AT_2026213
Er zijn heel veel mensen die de afgelopen jaren meer hebben moeten inleveren.klaw schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:23:
[...]
Hun loon staat een tijdje vast en hun koopkracht loopt aanzienlijk achteruit? Misschien kan ik het woord ook wel aan een agent overlaten, eenvandaag van gisteren;
http://www.npo.nl/eenvandaag/22-04-2015/AT_2026213
Het is bijzonder sneu voor de agent zelf, maar deze heeft nog steeds een baan.
Heb je al eens gekeken naar hoeveel die politieagenten eigenlijk verdienen? De politie mag van mij best meer verdienen. Ze doen enorm belangrijk werk, gevaarlijk werk maar gevarengeld krijgen ho maar en ze werken op enorm onregelmatige tijden.Bospa01 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:19:
offtopic:
Daarnaast wil ik ook gewoon dat de kwaliteit van de Politie op peil blijft met mensen die er echt verstand van hebben en passie voor het werk hebben. Met zulke lagen salarissen jaag je heel veel mensen weg. Dus de mensen die zeggen dan ga je maar ander werk doen. Dan houden wij straks geen knap politieapparaat meer over, welke machteloos staat om elke ook maar een beetje gecompliceerde misdaad op te lossen.
Onderwijs precies hetzelfde geval. Wil je kwaliteit dan moet je bereid zijn daar voor te betalen. Vooral basisschool leraren mogen echt wel meer verdienen dan wordt het ook voor hoger opgeleiden interressanter om les te gaan geven. Nu en straks worden onze kinderen de eerste jaren opgeleid door wat voortvloeid uit het afvoerputje dat de PABO heet (no offence).
HD4Life @ Full-HD
Het zal beslist regio afhankelijk zijn maar ik kan in onze buurt zeker niet spreken van een kwalitatief hoogstaande politie-macht, of zouden de beste agenten bij ons al vertrokken zijn en vervangen door minder gemotiveerde? Dat zou ook kunnen natuurlijk, maar dan is dit al jaren geleden gebeurd. Ik vind het eigenlijk bedroevend wat er aan kwaliteit politie-werk wordt geleverd. Die enkele keer dat ik veel politie op de been gezien bij een incident wat in de buurt had plaatsgevonden en van dichtbij heb mee mogen maken geeft me ook niet het vertrouwen dat het beter zal worden als ze meer salaris zouden krijgen, hetgeen wat je later in de krant ziet staan of op internet komt helemaal niet overeen met hetgeen ze daadwerkelijk hebben uitgevoerd, en dat was bedroevend weinig mag ik wel zeggen. Het z.g. buurt-onderzoek heeft never nooit plaatsgevonden, maar ze schrijven van wel? Je doet je werk goed of je zoekt maar wat anders, dat mag niet salaris-gerelateerd zijn. Als iedereen die vandaag de dag zijn goed functioneren (motivatie) alleen af zou laten hangen van zijn (in zijn/haar ogen te lage) salaris, dan was de dienst-verlening in elke bedrijfstak bedroevend te noemen. Neem als voorbeeld de Horeca tak maar eens, daar hebben ze ook al jaren geen salaris-verhoging meer gezien wegens het ontbreken van een actuele COA en ook daar wordt flink onregelmatig gewerkt. Wat denk je wat er zou gaan gebeuren als de bedrijfswagentjes van Maison van de Boer een langzaamaan actie op de snelwegen op zouden gaan starten voor een beter salaris? Die worden binnen no-time van de snelweg afgehaald door die groep waar we het hier over hebben. Dat een horecamedewerker een minder risicovolle baan heeft, dat is me duidelijk, maar niet iedere agent loopt hier in Nederland dagelijks gevaar, zeker niet als je al zo weinig de weg op gaat als in onze regio het geval is. Ik kan -tig bedrijfstakken ophoesten die al jaren geen salaris-verhoging hebben gezien, we hebben tenslotte al jaren (sinds eind 2008) een hakkelende economie. De acties die door de politie worden opgezet zijn niets meer en minder dan misbruik van macht, met de burgers als slachtoffer, degenen die het salaris ophoesten voor diezelfde groep.Davidshadow13 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:29:
[...]
Heb je al eens gekeken naar hoeveel die politieagenten eigenlijk verdienen? De politie mag van mij best meer verdienen. Ze doen enorm belangrijk werk, gevaarlijk werk maar gevarengeld krijgen ho maar en ze werken op enorm onregelmatige tijden.
Daarnaast wil ik ook gewoon dat de kwaliteit van de Politie op peil blijft met mensen die er echt verstand van hebben en passie voor het werk hebben. Met zulke lagen salarissen jaag je heel veel mensen weg. Dus de mensen die zeggen dan ga je maar ander werk doen. Dan houden wij straks geen knap politieapparaat meer over, welke machteloos staat om elke ook maar een beetje gecompliceerde misdaad op te lossen.
[knip]
Testing, one, two ...
En ik vermoed dat het Horeca personeel alleen maar kan dromen van de salarissen in de politie CAO. Als ik even snel kijk, dan zie ik dat de maximale schaal 11 bijna de 4000/maand kan aantikken, maar ik kan niets vinden over een dertiende maand (http://cdn.salaris-inform...a2012-2013_definitief.pdf). En je komt niet zomaar in schaal 11, zie http://referentiefuncties...es.net/ReferentieFuncties.
Volgens mij is alleen het feit dat in sector X slecht betaald wordt niet echt een goede reden om sector Y en Z dan ook maar slecht te betalen.
Daarnaast is het natuurlijk een vergelijking van Appels en Peren waaruit dan Sinaasappels komen als resultaat. Twee compleet verschillende beroepsgroepen met een heel andere gevaarzetting (in de horeca loop je iets minder gevaar dan bij de politie etc).
Daarnaast is het natuurlijk een vergelijking van Appels en Peren waaruit dan Sinaasappels komen als resultaat. Twee compleet verschillende beroepsgroepen met een heel andere gevaarzetting (in de horeca loop je iets minder gevaar dan bij de politie etc).
Virussen? Scan ze hier!
Oh, ik bedoel ook niet dat ze bij de politie net zoveel als in de horeca moeten verdienen, maar de twee groepen zijn zeker op een aantal punten te vergelijken. Zo hebben beide beroepsgroepen te maken met onregelmatige diensten (en hebben ze beide hiervoor toeslagen) en zijn beide in principe op MBO-niveau. Daarnaast heeft de horeca ook wel met lastige typen te maken (niet in dezelfde mate als de politie uiteraard).wildhagen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:22:
Volgens mij is alleen het feit dat in sector X slecht betaald wordt niet echt een goede reden om sector Y en Z dan ook maar slecht te betalen.
En beide hebben al een tijdje geen algemene loonsverhogingen meer. Maar ja, daar zijn ze echt niet de enige in. Hele sectoren staan al jaren stil. Sterker nog, bij de politie krijgen ze zelfs nog gewoon hun periodieke verhogingen elk jaar!
Dat zit me eigenlijk het meeste dwars. Ze staken niet omdat ze stil staan in salaris, maar omdat ze geen inflatiecorrectie meer krijgen. Net zoals een heleboel van de mensen die nu in de file moeten staan door de politie.
Trouwens, als ik het vergelijk met de landmacht (daarvan beweer ik dat het risicoprofiel nog veel hoger is, door de kans op uitzending naar oorlogsgebieden), moet je sergeant-majoor zijn om hetzelfde te kunnen gaan verdienen als een hoofdagent.
Ik vind het altijd toch opmerkelijk dat men het recht tot staken noemt ter onderbouwing van hinderlijke acties. Doorgaans is een staking gewoon tijdelijk stoppen met werken en protesteren bij mensen die er over gaan, mensen hinderen (laat staan die daar niets mee te maken hebben) is echt een paar stappen verder. Ik wordt van deze shotgun-aanpak nooit echt blij, ook al snap ik het punt dat gemaakt moet worden.
"De burger stemt en via Den Haag heb je invloed dus daarom mag de burger gehinderd worden" is natuurlijk complete flauwekul. Alsof ze hiermee de spreekwoordelijke VVD'er op de weg meer raken dan de GroenLinkser, en alsof die VVD'er echt zo één op één zijn stemkeuze baseert op enkel de politie-CAO... Dit is gewoon het onhoudbaar maken van de huidige situatie. Prima als de rechter het toestaat maar erg jammer dat het zoveel overlast moet geven aan mensen die er niets mee te maken hebben.
"De burger stemt en via Den Haag heb je invloed dus daarom mag de burger gehinderd worden" is natuurlijk complete flauwekul. Alsof ze hiermee de spreekwoordelijke VVD'er op de weg meer raken dan de GroenLinkser, en alsof die VVD'er echt zo één op één zijn stemkeuze baseert op enkel de politie-CAO... Dit is gewoon het onhoudbaar maken van de huidige situatie. Prima als de rechter het toestaat maar erg jammer dat het zoveel overlast moet geven aan mensen die er niets mee te maken hebben.
[ Voor 29% gewijzigd door bwerg op 25-04-2015 20:11 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Het gaat niet alleen om salaris, dat is meer een bijzaak. De hoofdreden voor het staken is om een beter CAO af te dwingen conform de reorganisatie van 2013. Sinds 2013 hebben we namelijk i.p.v. 26 korpsen één nationale politie. Elk korps had haar eigen leiding, materieel, methoden, computersystemen etc. Met de invoering van de nationale politie is er één korpsleiding gekomen en moet landelijk alles volgens hetzelfde protocol gebeuren. Dat zijn best veel overgangsprocessen. Voor de reorganisatie zijn allemaal afspraken gemaakt met de toen nog minister Opstelten. Maar het blijkt dat deze afspraken totaal niet worden nagekomen, dat er 2 jaar na het starten van de reorganisatie nog steeds politiemensen zijn zonder vaste functie of dat er mensen zijn die niet zeker zijn of hun huidige functie wel blijft bestaan. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat iemand die al jaren bij de politie werkt met een specialistische functie, opnieuw moet gaan solliciteren om zijn/haar eigen baan te behouden. Gesprekje met de wijkagent is best interessant 
De acties vind ik zelf ook discutabel in de zin dat het op een andere manier gekund had, maar laten we niet vergeten dat de politie 'waakzaam en dienstbaar' is voor de burger. Dus dat nu de burger wordt lastiggevallen met de acties kan ik best begrijpen.
De acties vind ik zelf ook discutabel in de zin dat het op een andere manier gekund had, maar laten we niet vergeten dat de politie 'waakzaam en dienstbaar' is voor de burger. Dus dat nu de burger wordt lastiggevallen met de acties kan ik best begrijpen.
[ Voor 19% gewijzigd door Mick1990 op 09-09-2015 19:31 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Het is al een tijdje stil in dit topic maar de acties gaan door;
Nieuwe politie-actie: zonder boete (iets) te hard rijden
wat denken ze hier nu mee te bereiken? volgens mij was het al vrij duidelijk door de minister dat er geen beter aanbod zou komen.
wat denken ze hier nu mee te bereiken? volgens mij was het al vrij duidelijk door de minister dat er geen beter aanbod zou komen.
Nou, een beter voorstel. Daar voeren ze die acties voor. Als ze daar nu mee zouden stoppen geven ze in feite aan dat ze het bijltje erbij neergooien.Friespeuk schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:02:
Het is al een tijdje stil in dit topic maar de acties gaan door;
Een hele rij microsoft certificeringen.
Daarnaast loopt de schatkist nu heel wat centen mis... Ik meen mij te herinneren dat men in de jaren tachtig bij de belastingdienst eens actie heeft gevoerd. Er werden geen positieve aanslagen meer opgelegd, nou toen kon er ineens heel veel
Politie kan cao-gebaar vergeten@r!k schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:26:
[...]
Nou, een beter voorstel. Daar voeren ze die acties voor. Als ze daar nu mee zouden stoppen geven ze in feite aan dat ze het bijltje erbij neergooien.
Ja, natuurlijk zeggen ze dat. En de bonden zijn het er nog steeds niet mee eens. Het gaat er nu gewoon om wie de langste heeft.
Een hele rij microsoft certificeringen.