Hi All,
Ik heb inmiddels de pagina's doorgeworsteld van dit topic en moet zeggen dat ik het wel wat jammer vindt dat het zich met name toespitst op de hoesjes. Gewoon zonde van het werk van de fabrikant om kleine beschadigingen te voorkomen en ook erg zonde om je mobiel te verstoppen.
Zelf ben ik al enige tijd op zoek naar een goede draadloze lader/houder voor in de auto. Iets terug in dit topic zag ik dat iemand refereerde aan de Nokia Qi lader inclusief NFC. Prachtig ding moet ik zeggen en had er twee besteld. Die gaan vandaag weer terug want ze laden mijn S6E niet op. De fabrikant had dit praktisch kunnen oplossen door de onderkant (waar de mobiel op steunt) verlengbaar te maken. Erg jammer maar ok, niet iedereen denkt zoals ik.
Na zo'n beetje alle Qi autoladers gezien te hebben ben ik er op twee uitgekomen die wel wat lijken. Ik laat de prijs even in het midden omdat ik gewoon eerst iets goeds wil hebben voordat ik besluit wat ik er voor over heb.
1: De
iOttie Easy One Touch Wireless Charging Car Mount (model: HLCRIO132)
Voordelen:
- Goede en zeer stevige hechting op alle ondergronden
- Goede reviews, ook van hetzelfde model zonder Qi
- Gegarandeerd voor S6 en S6E
- Uitgebreide beschikbare informatie: zie bv
deze PDF en/of
deze videos
Nadelen:
- Geen NL of Europese resellers.
Alleen in de States verkrijgbaar maar heb daarover aan iOttie nog een vraag gesteld.
Edit:
> Hi Jan-Paul,
>
> In about 2 weeks the One Touch Wireless should be located in Europe. I
> can contact you once it is available!
>
> Let me know if this is okay.
> Best,
>
> Brittany B.
> iOttie, Inc.
- Gezien de shipping zullen de kosten nog stijgen.
- Lange(re) levertijd
2:
De OwlPad
Voordelen:
- Niet klemmen maar makkelijk in- en uitschuiven van je mobiel
- Het geintregeerde oplaaddeel van de houder is in hoogte aan te passen (naar gelang je mobiel)
- Veel verschillende losse of optionele dingen te bestellen naar gelang je gebruik.
Nadelen:
- Minder strak en wellicht wat minder netjes door het verplaatsbare laadgedeelte en/of afwerking
- Niet tot slecht leverbaar
- Niet duidelijk of het schuifgedeelte goed zal werken voor de S6 of de S6E
Zelf vind ik de Samsung EP-HN910 Autohouder ook nog een optie maar deze vind ik wel wat beperkt qua het een plek geven in de auto. Hij is overigens wel keurig afgewerkt en zit ook in de prijsklasse van een iOttie.
Zelf hoop ik nog iets duidelijker te krijgen waar ik op moet letten als het om laadcapaciteit gaat. Daar ben ik wel wat minder in thuis.
Als ik navigeer, bluetooth gebruik en telefoneer: Wat heb ik dan aan in- en output nodig via Qi laden? Wat mij betreft hoeft het niet snel te gaan maar mijn mobiel mag in ieder niet leger eruit komen dan dat hij erin ging. Een beetje extra zou dus meegenomen zijn.
- Is dat überhaupt haalbaar via Qi?
- Is de kabel zelf daarbij ook nog van belang?
- Is dat allemaal mogelijk via de cigarettenaansteker van de auto of moet ik naar een andere oplossing?
Ik hoor dat jullie nog wat aan mijn opmerkingen hebben en zoniet, dan voegt het wellicht toch nog iets toe aan het topic.
Grtz,
JP
[
Voor 3% gewijzigd door
jpvaneijk op 28-04-2015 16:26
]