Maar juist door deze starre houding van 'regels zijn regels.' wordt het minder leuk. Op de plek waar dit volgens jou zou horen wordt er volgens -The_Mask- te weinig mee gedaan. Dus dan vind ik het geoorloofd dat de reactie op de frontpage een hoge waardering heeft. Bij het mismoderatietopic hoef je niet aan te komen want daar is het ook 'regels zijn regels --> 0'.Ircghost schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:54:
[...]
Zeg Calimero, dat kan ook wel anders. Niemand van de moderators hier krijgt ook maar betaald of extra waardering om pro tweakers te modereren. Het enige wat wij willen is hetzelfde als de gros van de community.. een leuke, informatievolle omgeving! Aangezien er zoveel leden, mensen en meningen zijn kan niet alles zomaar neer gegooid worden omdat iemand vindt dat iets een goede plek is. er zijn nou eenmaal toegewezen plekken, iemand die het niet eens is met een moderatie gaat naar het mismod topic.
iemand zoals themask gaat naar de GR als hij denkt dat informatie onjuist is. Dan kan er op een normale manier mee omgegaan worden. Het is geen site van 100 mensen..
Verder zijn de pro en powermods het ook zeker niet altijd eens en wordt er goed afgewogen wat een reactie waard is.
Dit is helemaal niet om "de redactie uit de wind", het is zodat feedback op een centrale plaats staat.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:15:
[...]
Dit hebben we samen afgesproken.
Meden natuurlijk om de redactie uit de wind te houden.
Op 0 zetten is geen censuur.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:15:
[...]
De vraag is, wil een community dat bepaalde kritische geluiden worden gecensureerd van de FP.
Goh wat raar dat we ons aan de regels houden in het mis mod topic...Ronald8 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:17:
[...]
Maar juist door deze starre houding van 'regels zijn regels.' wordt het minder leuk. Op de plek waar dit volgens jou zou horen wordt er volgens -The_Mask- te weinig mee gedaan. Dus dan vind ik het geoorloofd dat de reactie op de frontpage een hoge waardering heeft. Bij het mismoderatietopic hoef je niet aan te komen want daar is het ook 'regels zijn regels --> 0'.
Er als er niks mee gedaan wordt door de redactie dan moet je dat aankaarten.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Precies dat heb ik ook. Zeker als er een +3 bij staat.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:09:
[...]
Er is geen hond die gaat kijken in de GR of er onwaarheden, onjuistheden en whatever, in een artikel staan. Zoals al eerder aangegeven in dit topic is het juist handig dat dit op de FP gebeurd.
Verder had ik het artikel al gelezen voordat er aanpassingen waren gedaan. Ik ga echt niet een artikel herlezen om te kijken wat er is gewijzigd, als ik dat al kan ontdekken. De reacties op een artikel blader ik wel meerdere keren door.
Vind het geen probleem dat PRO mods een zwaarder wegende stem hebben. Maar dat 1 iemand bepaald dat 170 mensen het verkeerd hebben en dat ze niet op de beslisding durven terug te komen getuigd niet van respect voor de community. Maar ik heb niet het gevoel dat we in dit topic dichter bij elkaar komen. Ik hoop alleen dat tweakers eens gaat nadenken of dit de wat to go is. Want zo raken ze we trouwe leden die veel informatie toevoeg kwijt, want daar hebben zich al een aantal in dit topic gemeld..
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Beste,Ircghost schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:54:
[...]
Zeg Calimero, dat kan ook wel anders. Niemand van de moderators hier krijgt ook maar betaald of extra waardering om pro tweakers te modereren. Het enige wat wij willen is hetzelfde als de gros van de community.. een leuke, informatievolle omgeving! Aangezien er zoveel leden, mensen en meningen zijn kan niet alles zomaar neer gegooid worden omdat iemand vindt dat iets een goede plek is. er zijn nou eenmaal toegewezen plekken, iemand die het niet eens is met een moderatie gaat naar het mismod topic.
iemand zoals themask gaat naar de GR als hij denkt dat informatie onjuist is. Dan kan er op een normale manier mee omgegaan worden. Het is geen site van 100 mensen..
Verder zijn de pro en powermods het ook zeker niet altijd eens en wordt er goed afgewogen wat een reactie waard is.
Dan vind je het ook goed als ik deze pareer met, maar het is wel waar.
(vonden jullie ook een goed argument).
(ok even zonder grappen
"Het enige wat wij willen is hetzelfde als de gros van de community.. een leuke, informatievolle omgeving! "
- Dat willen wij ook, laten we hier dus op een leuke manier uitkomen?
Als jullie dit als argument voeren:
"Voor een +3 voor die post hebben we een woord: meningmodden. En dat hoort gewoon niet, is een vorm van modmisbruik."
Voor 140 mensen? Die hem een +3 gaven, dan heb je imo gewoon oogkleppen op, dat is "geen" goed argument. En als je er al zo naar kijkt/erover denkt .. ach ja het zijn maar meningmodders. Dan weet ik niet of je wel dergelijke werkzaamheden moet willen doen. Je doet het voor de lol toch lijkt me?
Zoals je in dit topic kunt lezen zijn meerdere tweakers (hence the community) het erover eens dat the mask zijn post geen 0 verdient.
Het argument dat het is aangepast, slaat ook als een tang op een varken en is door themask ook ontkracht want er staan nog steeds meerdere onvolkomenheden in de review.
Ik zou zeggen doe er wat mee, als ik degene was die de review geschreven had. Had ik de zaken aangepast in samenwerking met.... en op de review pagina neergezet wegens vele feedback vanuit de community bouwen we nu samen aan een nieuwe vergelijkingstest. (in een losse update).
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Ik ben juist heel blij dat we ons aan de regels houden,_David_ schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:20:
Op 0 zetten is geen censuur.
[...]
Goh wat raar dat we ons aan de regels houden in het mis mod topic...
Want zoals gezegd, die hebben we met z'n allen afgesproken.
Met goede achterliggende reden.
Op 0 zetten is gewoon beoordelen natuurlijk.Dat is ook geen censuur.
Inhoud van een post verwijderen, met een modbreak gaat wat verder.
Ik denk dat je wat dat laatste betreft best mag afvragen, of zoiets niet te vaak of te vergaand gebruikt wordt.
Zeker als iemand veel moeite en energie stopt in een post, kan ik mij de verontwaardiging af en toe als de inhoud wordt weggehaald wel voorstellen.Daar speelt emotie ook een rol in natuurlijk,
In the end zijn regels regels, en zorgen ze voor relatief kwalitatieve moderatie moet ik zeggen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 21:27 ]
Maar dat is juist onderdeel van de discussie. Misschien zijn die regels niet altijd zaligmakend en moet er wat pragmatischer mee worden omgegaan. Als er ~170 +3 waarderingen zijn dan geeft dat wel wat aan volgens mij. Dan kun je wel zeggen 'mensen snappen het systeem niet' of 'het is nu niet relevant meer', maar wat schiet iemand er mee op om deze reactie op 0 vast te zetten? Ik denk dat het omgekeerde bereikt is en dat er juist meer aandacht voor gekomen is._David_ schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:20:
[...]
Goh wat raar dat we ons aan de regels houden in het mis mod topic...
En als je de post zonder die regel neemt?Dirk schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:43:
[...]
De gegeven reden is niet ontkracht, jij bent het er niet mee eens, dat is een belangrijk verschil. Het standpunt blijft staan, commentaar voor de redactie hoort in Geachte Redactie. Zeker als je een reactie begint met 'Hmmm ik zie heel veel fouten, onjuistheden en typo's in de review.', dan hoort hij in GR.
Ik merk wat lange tenen bij de Modjes.
Lijkt een niet te stoppen trend hier bij Tweakers de laatste tijd nu het allemaal voor het echie is.
Maar vergeet niet dat de users als TheMask de smaakmakers zijn van Tweakers. De rekeningen worden betaald door nuttige (of soms prikkelende) reacties van de users.
Anders gaan we/ik wel advertorials lezen of naar andere bronnen waar geen reactiemogelijkheid is als commentaar niet gewaardeerd wordt.
Minste wat had kunnen gebeuren is TheMask persoonlijk via een DM te benaderen. En een 0 geven dan kan je net zo goed zeggen, vriend leuk stukje getyped en hoewel 170 mensen het wel met je eens zijn, wij laten je stukje onder water verwijnen. Want dat is het omdat standaard de selectie op waardering staat.
De reactie ging voornamelijk over fouten, opmaak, de manier van testen en hoe de scores bepaald worden.
Dat is dus voor geachte redactie, en omdat je dan toch contact hebt met de redacteur kan je daar ook meteen wel de spelfouten kwijt.
Maar blijkbaar is -The_Mask- niet tevreden over hoe het artikel daarop is aangepast. Dat er nog steeds fouten in staan is dan een zaak tussen hem en de redacteur en als laatstgenoemde de review zo goed genoeg vindt heeft -The_Mask- zich daar gewoon bij neer te leggen.
(hierbij wil ik meteen even aangeven dat ondanks -The_Mask- hier de voedingen expert is, hij voor sommige fouten beter een linkje had toegevoegd zodat de redacteur, die misschien verkeerde bronnen heeft gebruikt, meteen de kritiek op waarde kan schatten)
Wat -The_Mask- dan had kunnen doen is een mooie reactie maken op de fp waarin hij zijn standpunten over de overgebleven fouten netjes uiteen kan zetten. Dat had dan waarschijnlijk (mits het iets toevoegt) in ieder geval een ontoppic +1 moderatie gekregen.
Nu is de reactie op de fp voor een groot deel niet meer van toepassing, maar mede omdat het zo'n uitgebreide reactie is, is het voor de lezer ook niet meer duidelijk welke zaken er nog steeds niet kloppen (volgens -The_Mask-). Dus eigenlijk is hij te voorbarig geweest met een fp reactie.
Over het modereren kunnen we gewoon duidelijk zijn, zo is het nou eenmaal afgesproken.
Alleen dit:
Dat is dus voor geachte redactie, en omdat je dan toch contact hebt met de redacteur kan je daar ook meteen wel de spelfouten kwijt.
Maar blijkbaar is -The_Mask- niet tevreden over hoe het artikel daarop is aangepast. Dat er nog steeds fouten in staan is dan een zaak tussen hem en de redacteur en als laatstgenoemde de review zo goed genoeg vindt heeft -The_Mask- zich daar gewoon bij neer te leggen.
(hierbij wil ik meteen even aangeven dat ondanks -The_Mask- hier de voedingen expert is, hij voor sommige fouten beter een linkje had toegevoegd zodat de redacteur, die misschien verkeerde bronnen heeft gebruikt, meteen de kritiek op waarde kan schatten)
Wat -The_Mask- dan had kunnen doen is een mooie reactie maken op de fp waarin hij zijn standpunten over de overgebleven fouten netjes uiteen kan zetten. Dat had dan waarschijnlijk (mits het iets toevoegt) in ieder geval een ontoppic +1 moderatie gekregen.
Nu is de reactie op de fp voor een groot deel niet meer van toepassing, maar mede omdat het zo'n uitgebreide reactie is, is het voor de lezer ook niet meer duidelijk welke zaken er nog steeds niet kloppen (volgens -The_Mask-). Dus eigenlijk is hij te voorbarig geweest met een fp reactie.
Over het modereren kunnen we gewoon duidelijk zijn, zo is het nou eenmaal afgesproken.
Alleen dit:
Vind ik dan incorrect. Het is best mogelijk om zonder hardware expert te zijn een post te beoordelen op inhoud. Zoals gezegd gaat de post voornamelijk over fouten maar wordt er maar weinig extra informatie toegevoegd. (Daarom ben ik ook benieuwd naar welke relevante fouten er nog overgebleven zijn volgens -The_Mask-)-The_Mask- schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:03:
[knip]
Dan heb je gewoon veel te weinig verstand van het onderwerp en moet je je sowieso afhouden van moderen van de reactie.
[knip]
Wat wordt hier de plank hard mis geslagen tweakers. Jammer.
1. De post van the mask bevat aanvullende/corrigerende informatie voor de lezer van de review, waarvoor wij hem dankbaar zouden moeten zijn. Ben ik wel in ieder geval.
2. The mask maakt (pijnlijk) duidelijk dat de reviewer niet van de hoed en de rand weet.
3. 140 mensen die the mask wel dankbaar zijn voor de info, worden gedegradeerd tot mening modders.
4. De review is nog steeds niet volledig aangepast.
5. Als je een voeding wilt kopen kijk je in Voeding advies en informatie topic - Deel 30
1. De post van the mask bevat aanvullende/corrigerende informatie voor de lezer van de review, waarvoor wij hem dankbaar zouden moeten zijn. Ben ik wel in ieder geval.
2. The mask maakt (pijnlijk) duidelijk dat de reviewer niet van de hoed en de rand weet.
3. 140 mensen die the mask wel dankbaar zijn voor de info, worden gedegradeerd tot mening modders.
4. De review is nog steeds niet volledig aangepast.
5. Als je een voeding wilt kopen kijk je in Voeding advies en informatie topic - Deel 30
Allereerst gesteld dat ik de redenering voor het op 0 zetten op zich niet per se slecht vindt, en dat ik het woord "censuur" helemaal een naïve devaluatie van dat woord vindt (en de topic-titel mag wat mij betreft ook wel aangepast naar iets neutralers)...
Maar niet al het commentaar van wat mr. mask geeft is nog verwerkt. Je kunt wel stellen "geen fouten op de FP melden" maar voor inhoudelijke fouten is dat natuurlijk flauwekul, tenzij de fouten 100% gefixt worden. Een fout in de meetprocedure waardoor de resultaten ter discussie staan zijn kun je niet zomaar corrigeren, dus zolang je niet in het artikel zelf vermeld "dit en dat en zus en zo staat ter discussie" (en dat dus voor al het commentaar, niet de ene typo die hij erbij noemt) is het commentaar gewoon een extra inhoudelijke informatie, of je het er nou mee eens bent of niet. Die toevoeging zou met +3 (of +2 of +1) gemodereerd moeten kunnen worden.
Typo's of kleine feitelijke foutjes die overduidelijk gefixt kunnen worden mogen inderdaad naar GR, met als doel niets anders dan het laten fixen in een uurtje, en dan klaar. Deze post gaat over hele andere "feedback", namelijk de lezer erop attenderen dat sommige dingen misschien niet zijn wat het lijkt. Dat heeft dan weer niets in GR te zoeken.
Het feit dat er zoveel discussie over is met "is deze regel nou wel of niet goed toepast door de score op 0 te zetten" geeft wel aan dat er weinig draagvlak voor is. Zulke moderaties lijken me alleen voor overduidelijke fouten.
Maar niet al het commentaar van wat mr. mask geeft is nog verwerkt. Je kunt wel stellen "geen fouten op de FP melden" maar voor inhoudelijke fouten is dat natuurlijk flauwekul, tenzij de fouten 100% gefixt worden. Een fout in de meetprocedure waardoor de resultaten ter discussie staan zijn kun je niet zomaar corrigeren, dus zolang je niet in het artikel zelf vermeld "dit en dat en zus en zo staat ter discussie" (en dat dus voor al het commentaar, niet de ene typo die hij erbij noemt) is het commentaar gewoon een extra inhoudelijke informatie, of je het er nou mee eens bent of niet. Die toevoeging zou met +3 (of +2 of +1) gemodereerd moeten kunnen worden.
Typo's of kleine feitelijke foutjes die overduidelijk gefixt kunnen worden mogen inderdaad naar GR, met als doel niets anders dan het laten fixen in een uurtje, en dan klaar. Deze post gaat over hele andere "feedback", namelijk de lezer erop attenderen dat sommige dingen misschien niet zijn wat het lijkt. Dat heeft dan weer niets in GR te zoeken.
Het feit dat er zoveel discussie over is met "is deze regel nou wel of niet goed toepast door de score op 0 te zetten" geeft wel aan dat er weinig draagvlak voor is. Zulke moderaties lijken me alleen voor overduidelijke fouten.
[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 28-03-2015 23:45 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Die eerste regel tekent slechts de intentie van de reactie, die verandert vanzelfsprekend niet als je de eerste regel weghaalt. De inhoud blijft hetzelfde en die is erop gericht om de redactie te corrigeren. En dat kan, in Geachte Redactie.Barrycade schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:41:
[...]
En als je de post zonder die regel neemt?
Zijn reactie wordt gewaardeerd, in GR. Als we zulke reacties bovenaan laten staan, dan gaat iedereen (nog meer) zijn commentaar voor de redactie onder het artikel plaatsen en kunnen we GR net te goed opheffen. Dat willen we niet, dus sturen we bij waar nodig.Ik merk wat lange tenen bij de Modjes.
Lijkt een niet te stoppen trend hier bij Tweakers de laatste tijd nu het allemaal voor het echie is.
Maar vergeet niet dat de users als TheMask de smaakmakers zijn van Tweakers. De rekeningen worden betaald door nuttige (of soms prikkelende) reacties van de users.
Anders gaan we/ik wel advertorials lezen of naar andere bronnen waar geen reactiemogelijkheid is als commentaar niet gewaardeerd wordt.
Minste wat had kunnen gebeuren is TheMask persoonlijk via een DM te benaderen. En een 0 geven dan kan je net zo goed zeggen, vriend leuk stukje getyped en hoewel 170 mensen het wel met je eens zijn, wij laten je stukje onder water verwijnen. Want dat is het omdat standaard de selectie op waardering staat.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Waarom nog een modsysteem maken als je er zo mee omgaat? Ja een deel van zijn reactie had beter ineens bij GR terecht gekomen maar dat wil niet zeggen dat de rest ineens waardloos is en 0 verdiend.
Is het omdat er wat kritiek in de review staat en iemand op zijn *** is getrapt? Er waren betere manieren om dit op te lossen. Erg jammer...
Is het omdat er wat kritiek in de review staat en iemand op zijn *** is getrapt? Er waren betere manieren om dit op te lossen. Erg jammer...
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Beste modjes,
Wat een zwaktebod door argumenten te gebruiken zoals "omdat het is aangepast is zijn relevantie 0". Je kan toch niet de relevantie met terugwerkende kracht verlagen. De relevantie is het moment van reageren.
Ook met betrekking tot dat de inhoudelijke punten (niet de typo's) Over presentatie en informatie in GR thuis zouden horen klopt volgens mij niet. De reactie van the Mask is volgens mij een zienswijze ofwel mening van een Tweaker en volgens mij is de reactie sectie daar voor uitgevonden.
Dat onjuistheden in GR moeten komen lijkt mij prima maar zijn dit onjuistheden en fouten of gaat het hier ook om additionele informatie in de vorm van een expert opinion? Zo ja (en dan is mijn inziens van toepassing) hoor ook dar deel niet per se in GR.
Dat the Mask ook zijn frustratie uit over diverse typo's en foutjes is uiteraard niet de bedoeling op die plek, maar gezien zijn overduidelijke expertise kan ik die frustratie begrijpen op het moment dat hetgeen waar hij passie voor heeft in zijn beleving onvoldoende zorgvuldig wordt gepresenteerd .
Snap ik dat de mods het wellicht geen +3 vinden, mwah jawel. Maar 150+ community leden vinden van wel, dus waar maak je je als mod druk om, no Harm, no foul toch? Helemaal als the Mask vervolgens in GR ook de foutjes aan geeft.
Mijn protip: herstel (enige) waarde van de reactie, geef the Mask het krediet wat hij verdient in het artikel en luister naar de feedback van jullie mede Tweakers.
PS. De review was goed om te lezen als voedingleek en de extra info van the mask was mijn inziens een mooie toevoeging vanuit de community en dat is waar ik voor op Tweakers kom, die combo.
Wat een zwaktebod door argumenten te gebruiken zoals "omdat het is aangepast is zijn relevantie 0". Je kan toch niet de relevantie met terugwerkende kracht verlagen. De relevantie is het moment van reageren.
Ook met betrekking tot dat de inhoudelijke punten (niet de typo's) Over presentatie en informatie in GR thuis zouden horen klopt volgens mij niet. De reactie van the Mask is volgens mij een zienswijze ofwel mening van een Tweaker en volgens mij is de reactie sectie daar voor uitgevonden.
Dat onjuistheden in GR moeten komen lijkt mij prima maar zijn dit onjuistheden en fouten of gaat het hier ook om additionele informatie in de vorm van een expert opinion? Zo ja (en dan is mijn inziens van toepassing) hoor ook dar deel niet per se in GR.
Dat the Mask ook zijn frustratie uit over diverse typo's en foutjes is uiteraard niet de bedoeling op die plek, maar gezien zijn overduidelijke expertise kan ik die frustratie begrijpen op het moment dat hetgeen waar hij passie voor heeft in zijn beleving onvoldoende zorgvuldig wordt gepresenteerd .
Snap ik dat de mods het wellicht geen +3 vinden, mwah jawel. Maar 150+ community leden vinden van wel, dus waar maak je je als mod druk om, no Harm, no foul toch? Helemaal als the Mask vervolgens in GR ook de foutjes aan geeft.
Mijn protip: herstel (enige) waarde van de reactie, geef the Mask het krediet wat hij verdient in het artikel en luister naar de feedback van jullie mede Tweakers.
PS. De review was goed om te lezen als voedingleek en de extra info van the mask was mijn inziens een mooie toevoeging vanuit de community en dat is waar ik voor op Tweakers kom, die combo.
i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic
Dat er zo selectief wordt gereageerd op de reacties in dit topic zegt ook al genoeg. Als er werkelijk een goede reden was voor een 0 werden alle goed onderbouwde reacties waarin wordt uitgelegd waarom het geen 0 is niet genegeerd. Nu worden veel van deze reacties gewoon negeert...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ach dit is toch een perfect schoolvoorbeeld van hoe je je community juist om zeep helpt? 
Perfecte discussiepunt voor diegene welke naar de tweakers bijeenkomst gaat in Mei. Hopelijk wordt hier wat mee gedaan i.p.v. dat het onderwater verdwijnt.
En ik sluit mij helemaal aan bij de laatste alinea van SharpY, de nieuwsitems van Tweakers zijn uiteraard van hoge kwaliteit (meestal) maar de community reacties geven juist voor mij de onderscheid van andere sites.
Als je zoveel om de community geeft, en dat zou je ook moeten want hierdoor zijn jullie groot geworden, dan zou ik zeker achter de oren krabben.
The Mask verdiend, zeker als je kijkt naar zijn bijdrage hier na al die jaren, meer respect.
Perfecte discussiepunt voor diegene welke naar de tweakers bijeenkomst gaat in Mei. Hopelijk wordt hier wat mee gedaan i.p.v. dat het onderwater verdwijnt.
En ik sluit mij helemaal aan bij de laatste alinea van SharpY, de nieuwsitems van Tweakers zijn uiteraard van hoge kwaliteit (meestal) maar de community reacties geven juist voor mij de onderscheid van andere sites.
Als je zoveel om de community geeft, en dat zou je ook moeten want hierdoor zijn jullie groot geworden, dan zou ik zeker achter de oren krabben.
The Mask verdiend, zeker als je kijkt naar zijn bijdrage hier na al die jaren, meer respect.
Met al je punten helemaal eens. Als waardevolle aanvullingen worden weg gemod, kan ik me voortaan wel beperken tot NUtech staan toch vaak dezelfde onderwerpen op. Het gaat juist om de community en die wordt zo om zeep geholpen....sjaak88 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:02:
Ach dit is toch een perfect schoolvoorbeeld van hoe je je community juist om zeep helpt?
Maar goed, als we wat willen veranderen moeten we er zelf ook wat aan doen en in mei gewoon langs komen...
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
En de relevantie is meteen weg als de review geupdate is, daarom hoort het ook in GR en niet in de reacties.SharpY schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:56:
Beste modjes,
Alle ~32 punten die The Mask in zijn reactie benoemt zijn volgens hem onjuistheden/fouten, geen aanvullingen.SharpY schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:56:
Beste modjes,
Hier is je goede reden.-The_Mask- schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:57:
Dat er zo selectief wordt gereageerd op de reacties in dit topic zegt ook al genoeg. Als er werkelijk een goede reden was voor een 0 werden alle goed onderbouwde reacties waarin wordt uitgelegd waarom het geen 0 is niet genegeerd. Nu worden veel van deze reacties gewoon negeert...
Het waren geen aanvullingen, het waren verbeteringen op de informatie in de review, en dat hoort in GR.jobvr schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:07:
[...]
Met al je punten helemaal eens. Als waardevolle aanvullingen worden weg gemod, kan ik me voortaan wel beperken tot NUtech staan toch vaak dezelfde onderwerpen op. Het gaat juist om de community en die wordt zo om zeep geholpen....
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Verwijderd
Ik vind media stuuring best wel onder het kopje vallen van censuur, natuurlijk is het letterlijk geen censuur maar het sturen van je content is toch het beinvloeden van de publiek.wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:27:
[...]
Ja hoor. Het moet verborgen worden. Daarom is het nu te zien voor iedereen, het is immers verwerkt in het artikel. Heel erg verborgen....
Echt, dit is niet de plek voor dit soort complottheorien.
Censuur is gewoon ouderwets middel dat zijn beste tijd heeft gehad. genoeg andere methoden om informatie te manipuleren
Als ik de reacties hier goed begrijp, mag je dus wel een nieuwe post maken waarin je aanvullingen op het artikel doet.-The_Mask- schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:00:
Mijn reactie is bij lange na niet alleen maar een opsomming van fouten in de review en de fouten die er wel in zitten daarvan zijn er gewoon heel veel niet opgelost en men heeft gewoon een recht om dit te weten.
Is onzin om van iedereen te verwachten dat ze eerst naar GR moeten om te zien welke fouten een artikel allemaal bevat. Al helemaal als ze er al meer dan een dag in zitten.
Wellicht dat je daarin de zaken die men niet heeft overgenomen uit GR alsnog aan bood kunt laten komen?
Moet je alleen oppassen dat je niet aangeeft dat je vindt dat ze het moeten corrigeren, want dan krijg je weer hetzelfde.
Is helaas wel extra werk voor je, maar uiteindelijk komt het nog relevante deel van je post dan weer bovenaan te staan, want dat is dan zeker +3 waardig.
Lastig een discussie voeren als je niet in gaat op wat er wordt gezegd. Wat ik zeg is dat de relevantie van de reactie niet veranderd omdat het artikel wordt gewijzigd. Dat staat los van het punt of het al dan niet in een reactie hoort. De relevantie dient te worden gemeten om het moment van reageren niet daarna. Indien de mods van mening zijn dat er uberhaupt geen relevantie was doordat het niet op de juiste plek stond dan is het argument dat de reactie niet meer relevant was na aanpassing ook niet meer nodig._David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:25:
[...]
En de relevantie is meteen weg als de review geupdate is, daarom hoort het ook in GR en niet in de reacties.
In short: het kan niet EN relevant zijn voor de aanpassing EN niet meer relevant zijn nadat het is opgenomen in een wijziging want die wijziging toont de relevantie aan.
[...]
Het benoemen van een onjuistheid en toelichten waarom dat zo is met informatie die niet in het artikel aanwezig was is toch een aanvulling? Definitie aanvulling: "wat vollediger maakt". En dat lijkt mij van toepassing ongeacht de vorm waarin die aanvulling wordt gedaan, tenzij je de toegevoegde waarde van de informatie betwist?Alle ~32 punten die The Mask in zijn reactie benoemt zijn volgens hem onjuistheden/fouten, geen aanvullingen.
i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic
Hoe is een reactie met verbeteringen nog relevant als die verbeteringen zijn doorgevoerd? Daarom moet het juist in GR zodat je deze discussie niet krijgt.SharpY schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:40:
[...]
Lastig een discussie voeren als je niet in gaat op wat er wordt gezegd. Wat ik zeg is dat de relevantie van de reactie niet veranderd omdat het artikel wordt gewijzigd. Dat staat los van het punt of het al dan niet in een reactie hoort. De relevantie dient te worden gemeten om het moment van reageren niet daarna. Indien de mods van mening zijn dat er uberhaupt geen relevantie was doordat het niet op de juiste plek stond dan is het argument dat de reactie niet meer relevant was na aanpassing ook niet meer nodig.
In short: het kan niet EN relevant zijn voor de aanpassing EN niet meer relevant zijn nadat het is opgenomen in een wijziging want die wijziging toont de relevaverwerken
Het benoemen van onjuistheden en wat het wel is zijn verbeteringen, en die horen in GR zodat de redactie ze kan verwerken.SharpY schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:40:
[...]
Het benoemen van een onjuistheid en toelichten waarom dat zo is met informatie die niet in het artikel aanwezig was is toch een aanvulling? Definitie aanvulling: "wat vollediger maakt". En dat lijkt mij van toepassing ongeacht de vorm waarin die aanvulling wordt gedaan, tenzij je de toegevoegde waarde van de informatie betwist?
Ik heb die +3 post gelezen, voordat het door mods was teruggebracht. Erg teleurstellend, want het ging niet alleen over spelfouten maar ook over de inhoudt.
Het review is wat we de laatste tijd van Tweakers gewend zijn.. Slordig en niet altijd correct. Komt er vervolgens iemand met een goede aanvullende opmerking (als reactie), is het volgens T.net niet meer interessant. De feedback is overgenomen en nu is je reactie off-topic.
Dacht dat dit het jaar van de community zou worden, waar er geluisterd zou worden naar wat er binnen jullie site allemaal speelt.. Schijnbaar wordt dit niet gewaardeerd.
Ik weet niet of jullie hetzelf beseffen maar jullie concurrentie is enorm groot. Zodra hier mensen met o.a. +3 scores niet meer komen, is het snel afgelopen met Tweakers. Ze kunnen immers hun feedback ook op andere websites kwijt of beginnen zelf een blog. Een groep zal zeker overblijven, maar ik zie nu haast al geen +2/+3 scores meer.
Het review is wat we de laatste tijd van Tweakers gewend zijn.. Slordig en niet altijd correct. Komt er vervolgens iemand met een goede aanvullende opmerking (als reactie), is het volgens T.net niet meer interessant. De feedback is overgenomen en nu is je reactie off-topic.
Dacht dat dit het jaar van de community zou worden, waar er geluisterd zou worden naar wat er binnen jullie site allemaal speelt.. Schijnbaar wordt dit niet gewaardeerd.
Ik weet niet of jullie hetzelf beseffen maar jullie concurrentie is enorm groot. Zodra hier mensen met o.a. +3 scores niet meer komen, is het snel afgelopen met Tweakers. Ze kunnen immers hun feedback ook op andere websites kwijt of beginnen zelf een blog. Een groep zal zeker overblijven, maar ik zie nu haast al geen +2/+3 scores meer.
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 29-03-2015 00:52 ]
Ach we kunnen speculeren wat we willen maar het lijkt erop dat de 'mainstream' bezoekers voor tweakers nu het belangrijkst is. Oftewel de +3 reacties gaan hierdoor minder en minder worden, helemaal door streken zoals hier.HollowGamer schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:50:
Ik heb die +3 post gelezen, voordat het door mods was teruggebracht. Erg teleurstellend, want het ging niet alleen over spelfouten maar ook over de inhoudt.
Tweakers wilt hier een goede balans in vinden, leuke discussie bij de reacties onder een item dat alleen erg gaat dalen of al is gedaald qua niveau.
Ik kan het 100% begrijpen dat een medewerker van Tweakers die erg veel tijd heeft gestoken in een roundup review van voedingen en dan kennelijk een expert tegenkomt die veel aanvullingen of onjuistheden aan het licht brengt wat juist geapprecieerd dient te worden,
Maar hierdoor lijkt natuurlijk alsof de reviewer er geen kaas van gegeten heeft. Dit schopt natuurlijk tegen een zere been.
En dan veel goede punten van The Mask overnemen en geen enkele waardering ervoor terugkrijgen is erg jammer.
Had The Mask dit niet in de FP gepost zoals Tweakers het graag gewild had dan kwam de reviewer een stuk minder negatief in beeld. Ik weet bijna zeker dat dit meespeelt.
De vele +3's geven toch aan dat de community dit zeer waardevol vindt. Maar er moet een balans zijn.
Een +3 post meteen bovenaan die de review terecht onderuit haalt is niet bepaald een goede reputatie voor Tweakers.
Gooi de reactie van The Mask dan in GR maar geef hem wel de krediet dat hij verdient heeft. Een vermelding van een loyale community member in de post zelf als een bedankje voor het aantonen van de onjuistheden waardoor wij de consumenten een beter review hebben gekregen, is toch op zijn minst wel verdiend?
Sorry dat ik het zeg maar dit echt de allergrootste onzin die er is. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat geen van de promods zo gestemd heeft omdat zij zich ook maar een seconde bekommerden om de mening en gevoelens van de schrijver.sjaak88 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:15:
[...]
Ach we kunnen speculeren wat we willen maar het lijkt erop dat de 'mainstream' bezoekers voor tweakers nu het belangrijkst is. Oftewel de +3 reacties gaan hierdoor minder en minder worden, helemaal door streken zoals hier.
Tweakers wilt hier een goede balans in vinden, leuke discussie bij de reacties onder een item dat alleen erg gaat dalen of al is gedaald qua niveau.
Ik kan het 100% begrijpen dat een medewerker van Tweakers die erg veel tijd heeft gestoken in een roundup review van voedingen en dan kennelijk een expert tegenkomt die veel aanvullingen of onjuistheden aan het licht brengt wat juist geapprecieerd dient te worden,
Maar hierdoor lijkt natuurlijk alsof de reviewer er geen kaas van gegeten heeft. Dit schopt natuurlijk tegen een zere been.
En dan veel goede punten van The Mask overnemen en geen enkele waardering ervoor terugkrijgen is erg jammer.
Had The Mask dit niet in de FP gepost zoals Tweakers het graag gewild had dan kwam de reviewer een stuk minder negatief in beeld. Ik weet bijna zeker dat dit meespeelt.
Alle vrijwillige moderators zitten hier omdat ze graag tweakers zien blijven ontwikkelen tot een mooi medium niet om een saaie praatpaal te worden. Het feit dat iets gemodeerd wordt is omdat het inhoudelijk wordt beoordeeld, niet omdat er een of andere zogenaamde agenda achter zit.
Ik snap dat je graag populaire opmerkingen maakt zodat mensen zich achter je kunnen scharen, maar dit is gewoon onzinnig en zorgt alleen voor polarisatie in de discussie.
Ik zeg toch ook nergens iet over de Promods? Zij hebben dit niet veroorzaakt. Ik snap je punt dan ook niet helemaal.Ircghost schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:31:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar dit echt de allergrootste onzin die er is. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat geen van de promods zo gestemd heeft omdat zij zich ook maar een seconde bekommerden om de mening en gevoelens van de schrijver.
Alle vrijwillige moderators zitten hier omdat ze graag tweakers zien blijven ontwikkelen tot een mooi medium niet om een saaie praatpaal te worden. Het feit dat iets gemodeerd wordt is omdat het inhoudelijk wordt beoordeeld, niet omdat er een of andere zogenaamde agenda achter zit.
Ik snap dat je graag populaire opmerkingen maakt zodat mensen zich achter je kunnen scharen, maar dit is gewoon onzinnig en zorgt alleen voor polarisatie in de discussie.
Samen met de moderators en Promods kwam hij netjes uit op een +3.
En wat voor discussie? De groep dat het correct vindt om The Mask zo te behandelen gaan totaal niet in discussie en blijven maar hetzelfde roepen.
Het lijkt wel een politieke verschijnsel hier, telkens dezelfde statement geven zonder ook maar in te gaan op de terechte reacties hier. Er wordt gewoon hetzelfde herhaald zonder maar enig inleving bij de community.
Hier moet toch een balans in te vinden zijn? Als er zoveel om de community gegeven wordt dan zou er toch een oplossing moeten komen, maar dat gebeurt niet. Dit heeft niks met de ProMods te maken die hebben hier geen rechten toe, zij kunnen alleen wat zwaarder stemmen.
Er is op t.net afgesproken hoe te handelen met kritiek op de artikelen op de fp, namelijk geachte redactie.sjaak88 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 03:55:
[knip]
En wat voor discussie? De groep dat het correct vindt om The Mask zo te behandelen gaan totaal niet in discussie en blijven maar hetzelfde roepen.
Het lijkt wel een politieke verschijnsel hier, telkens dezelfde statement geven zonder ook maar in te gaan op de terechte reacties hier. Er wordt gewoon hetzelfde herhaald zonder maar enig inleving bij de community.
Dat is ondertussen al wel even bekent bij de meeste tweakers.
Ook zijn er afspraken over het modereren van de reacties op de fp, en deze afspraken zeggen dat de reactie een 0 krijgt.
De moderators die hier reageren kunnen toch niet ineens zeggen ow, wacht even het gaat om <insert willekeurige gerenommeerde tweaker> dus laten we die belonen (in tegenstelling tot de rest van het volk.)
Gaat de hele discussie nu ineens over die paar karmapunten die -The_Mask- hier nu misloopt ?
Modereren doet men op inhoud, en niet op waardering van de inzet, of omdat iedereen het er mee eens is.
De moderators blijven dit roepen omdat dit zo is afgesproken, en dan kan je het er niet mee eens zijn, maar dat ligt niet aan de moderators, maar aan de afspraken omtrent het modereren. En ik ga ervan uit dat die afspraken niet uit de lucht zijn komen vallen.
Maar de moderators hebben hem toch naar de +3 beoordeling laten komen?
Of zijn al de +3 stemmen niet van toepassing hier?
En weer draaien we om een ander punt heen nu. Wat heeft de karma van The Mask hier nu opeens mee te maken?
Het is duidelijk dat de community The Mask een +3 waard vond, alleen 1 iemand met de macht om dit allemaal ongedaan te maken was het hier niet mee eens. Daar gaat deze discussie lijkt mij over.
Of zijn al de +3 stemmen niet van toepassing hier?
En weer draaien we om een ander punt heen nu. Wat heeft de karma van The Mask hier nu opeens mee te maken?
Het is duidelijk dat de community The Mask een +3 waard vond, alleen 1 iemand met de macht om dit allemaal ongedaan te maken was het hier niet mee eens. Daar gaat deze discussie lijkt mij over.
Even om zaken recht te zetten:
Scorekaart van het artikel voordat er niet meer gemod kon worden
+3 168
+2 20
+1 18
0 14
Als je er al van uit zou gaan dat er geen informatie in het artikel zat zeg je dat 88% van de tweakers die gereageert hebben het niet begrijpt( de +2 en +3) Dat klinkt een beetje als de spookrijder die zegt dat hij er veel meer ziet. Maar misschien klopt het wel dat de regels worden toegepast, dan moeten de regels misschien een keer de tegen het ligt gehouden worden.
Daarnaast zie ik hier meerdere keren voorbijkomen dat er geen extra informatie in het commentaar van -The_Mask- zat:
Het is duidelijk een combinatie van extra informatie en een expert die zijn mening geeft. Hoe dit ooit "0" kan zijn in mij een raadsel.
Scorekaart van het artikel voordat er niet meer gemod kon worden
+3 168
+2 20
+1 18
0 14
Als je er al van uit zou gaan dat er geen informatie in het artikel zat zeg je dat 88% van de tweakers die gereageert hebben het niet begrijpt( de +2 en +3) Dat klinkt een beetje als de spookrijder die zegt dat hij er veel meer ziet. Maar misschien klopt het wel dat de regels worden toegepast, dan moeten de regels misschien een keer de tegen het ligt gehouden worden.
Daarnaast zie ik hier meerdere keren voorbijkomen dat er geen extra informatie in het commentaar van -The_Mask- zat:
Je overklokt niks met dat knopje, je schakelt de OCP (Over Current Protection) van de 12V rails uit. Je maakt dus van een multi-rail design een single rail en je zet dus de OCP beveiliging uit. Maar dit heeft in principe niks met overklokken nodig en is als het goed is ook nooit nodig dus kan die ook beter aan blijven, is namelijk veiliger.
Huh wacht. De RM450 t/m RM650 zijn juist berucht om hun CapXon secondaire condensators. CapXon staat bekend om hun vrij korte levensduur en als ze niet goed gekoeld worden verkort je ook nog eens erg de levensduur wat in een semi-passieve voeding zoals deze nogal heel erg gebeurt. Maar nu beweren jullie dat er kwaliteitscondensators van Chemi-con in zitten?
enz....Dat de Corsair RM550 als beste wordt beoordeeld daar kan ik mij toch echt slecht in terug vinden. Qua kwaliteit staat die ene laatste na de hekkensluiter Thermaltake, toch is het de op één na duurste voeding. Dus ergens klopt er hier iets niet!
Het is duidelijk een combinatie van extra informatie en een expert die zijn mening geeft. Hoe dit ooit "0" kan zijn in mij een raadsel.
Inderdaad een raadsel, Ja hij geeft veel fouten aan in zijn reactie en trekt de review aardig onderuit ! Als dit alleen in GR was gepost had de community een hoop informatie gemist ! Dat tweakers zijn feedback gebruikt om te review aan te passen lijkt mee goed maar ik zie nergens (behalve in een reactie) dat dit is gebeurt. Wat als je de review al voor 12:41 hebt gelezen dan mis je dus toch informatie als je alleen de +3 +2 leest.
Een 0 is zeker niet op zijn plaats de reactie was op moment van schrijven meer dan relevant en is dat in mijn ogen nog. Zoals al eerder in dit topic aangegeven lijkt het er gewoon op dat iemand flink op zijn tenen getrapt is omdat de review aardig onderuit gehaald is in de reactie.
Een 0 is zeker niet op zijn plaats de reactie was op moment van schrijven meer dan relevant en is dat in mijn ogen nog. Zoals al eerder in dit topic aangegeven lijkt het er gewoon op dat iemand flink op zijn tenen getrapt is omdat de review aardig onderuit gehaald is in de reactie.
Cloud ☁️
Snap die laatste opmerking voor geen meter. Het is nu al meerdere keren aangeven hoe mensen (de community) heeft gestemt en er over denkt.Ircghost schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:31:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar dit echt de allergrootste onzin die er is. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat geen van de promods zo gestemd heeft omdat zij zich ook maar een seconde bekommerden om de mening en gevoelens van de schrijver.
[..]
In de eerste alinea geef je aan dat er niet naar de gevoelens/mening van de reviewer wordt gekeken.. Nou, dat is hier toch echt wel het geval. Er wordt een 0-score toegekent omdat de informatie al is opgenomen volgens jullie en de schrijver wordt daardoor toch wel in bescherming genomen, of niet?

Erg jammer, maar ga vooral zo door. Schijnbaar hebben heel wat mensen het mis.
Maar ben het met je eens misplaatsen van reacties op artikelen dient afgestraft te worden. Waarom veranderen jullie het niet in -1?
PS. Lees nogmaals de reactie van bijvoorbeeld jobvr door. Daar staat toch duidelijk aangegeven dat het niet alleen over wat nutteloze spelfouten ging.. Maar ach dat is al 100x vermeld. Ben erg teleurgesteld.
[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 29-03-2015 09:13 ]
De reden dat de mask een nul krijgt is omdat zijn reactie dat waard is op de manier hoe het geschreven is. Niet omdat de schrijver van het originele artikel er kets mee te maken heeft. Het is niet alsof een bepaalde keuze maken je meteen in een kamp zet. Om een voorbeeld te geven; als iemand op straat anti joodse opmerking loopt te schreeuwen op een asociale manier dan kan ik diegene daarop aanspreken zonder dat ik het opneem voor de joden, ik spreek gewoon iemand aan die keihard loopt te schelden en vloeken op straat.HollowGamer schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:03:
[...]
Snap die laatste opmerking voor geen meter. Het is nu al meerdere keren aangeven hoe mensen (de community) heeft gestemt en er over denkt.
In de eerste alinea geef je aan dat er niet naar de gevoelens/mening van de reviewer wordt gekeken.. Nou, dat is hier toch echt wel het geval. Er wordt een 0-score toegekent omdat de informatie al is opgenomen volgens jullie en de schrijver wordt daardoor toch wel in bescherming genomen, of niet?
Erg jammer, maar ga vooral zo door. Schijnbaar hebben heel wat mensen het mis.
Maar ben het met je eens misplaatsen van reacties op artikelen dient afgestraft te worden. Waarom veranderen jullie het niet in -1?
PS. Lees nogmaals de reactie van bijvoorbeeld jobvr door. Daar staat toch duidelijk aangegeven dat het niet alleen over wat nutteloze spelfouten ging.. Maar ach dat is al 100x vermeld. Ben erg teleurgesteld.
In dit geval stemmen mensen dus een 0 omdat zijn informatie deels op de verkeerde plek staat, niet omdat iemand van de (pro)mods denkt goh stel je voor dat de tweakers hierdoor in een slecht licht komt te staan.
En met de laatste opmerking bedoel ik dat bepaalde personen zeggen dat dit wordt gedaan omdat tweakers commercieel /cencurend et cetera is. Meteen wat hier staat in overtrokken groter verband plaatsen. Dat soort opmerkingen zorgen voor polarisatie van de discussie.
[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 29-03-2015 10:00 ]
Het mag ondertussen duidelijk zijn dat het niet één iemand met macht was, ik zie in dit topic een aantal mensen die het er nog meer mee eens zijn. Helaas is dat wel de 1% met extra knopjes.
Als zaken die in het verleden zeer relevant waren maar ondertussen zijn achterhaald naar 0 moeten, waarom zie ik dan nog miljoenen reacties sinds 1998 die nog altijd op iets anders dan 0 staan?
Wat is het doel van de moderatie? Aangeven of iets een goede post is,of voor een ander bepalen wat hij of zei zou moeten lezen? Want uit diverse opmerkingen maak ik op dat het ene kamp roept: "Hij staat op 0, waarom vinden jullie het een k*t-post?" terwijl de tegenpartij roept: "Het artikel is aangepast, die post voegt nu niets meer toe". Met dat laatste ben ik het sowieso niet helemaal eens, er staat zo veel meer in dan alleen typo's en dergelijke, maar als dat de twee kampen zijn dan is iedere partij dus een andere discussie aan het voeren.
Dus, hypothetisch, iemand maakt een hele inzichtvolle, waardevolle post die een hele boel toevoegt, verduidelijkt en oh ja, oeps, ook iets verbetert. BAM! 0 punten!Hippocampus schreef op zondag 29 maart 2015 @ 04:11:
Er is op t.net afgesproken hoe te handelen met kritiek op de artikelen op de fp, namelijk geachte redactie.
Dat is ondertussen al wel even bekent bij de meeste tweakers.
Ook zijn er afspraken over het modereren van de reacties op de fp, en deze afspraken zeggen dat de reactie een 0 krijgt.
Daar gaat het niet om, het punt is niet dat -The_Mask- degene is die die post geplaatst heeft, het gaat er om dat er in die post een schat aan waardevolle informatie en verduidelijking staat. Die post af te doen als 'irrelevant', DAT is wat er steekt.De moderators die hier reageren kunnen toch niet ineens zeggen ow, wacht even het gaat om <insert willekeurige gerenommeerde tweaker> dus laten we die belonen (in tegenstelling tot de rest van het volk.)
Als zaken die in het verleden zeer relevant waren maar ondertussen zijn achterhaald naar 0 moeten, waarom zie ik dan nog miljoenen reacties sinds 1998 die nog altijd op iets anders dan 0 staan?
En jij wil zeggen dat de inhoud irrelevant is? Er niet toe doet? Waarom is het artikel dan aangepast? Ik kan juist geen enkele manier bedenken die nog beter aan zou geven dat het juist zeer relevant is,,,Modereren doet men op inhoud, en niet op waardering van de inzet
Wat is het doel van de moderatie? Aangeven of iets een goede post is,of voor een ander bepalen wat hij of zei zou moeten lezen? Want uit diverse opmerkingen maak ik op dat het ene kamp roept: "Hij staat op 0, waarom vinden jullie het een k*t-post?" terwijl de tegenpartij roept: "Het artikel is aangepast, die post voegt nu niets meer toe". Met dat laatste ben ik het sowieso niet helemaal eens, er staat zo veel meer in dan alleen typo's en dergelijke, maar als dat de twee kampen zijn dan is iedere partij dus een andere discussie aan het voeren.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Een reactie die het hele nieuwsbericht in een ander daglicht zet is een +3. Dat het nieuwsbericht daardoor herschreven werd om spelfouten en inhoudelijke fouten eruit te halen laat zien dat het een enorme impact had. Genant dat het zover moet komen.
Voordat het nieuwsbericht werd geedit konden lezers op basis van de reactie het nieuws veel beter op waarde schatten en gaven het een +3. Op dat moment was het een correcte moderatie. Om nu al die moderators een negatieve penalty te geven is ook al genant.
De redactie en hier op tmf zou eens iemand een man moeten zijn en het gewoon op +3 laten staan. Al het andere is gewoon machtmisbruik waardoor ik (en the mask) eigenlijk liever niet hier komen of reageren.
Voordat het nieuwsbericht werd geedit konden lezers op basis van de reactie het nieuws veel beter op waarde schatten en gaven het een +3. Op dat moment was het een correcte moderatie. Om nu al die moderators een negatieve penalty te geven is ook al genant.
De redactie en hier op tmf zou eens iemand een man moeten zijn en het gewoon op +3 laten staan. Al het andere is gewoon machtmisbruik waardoor ik (en the mask) eigenlijk liever niet hier komen of reageren.
Ja blijkbaar. Het gros van de post ging over aanpassingen van de review, dus voor GA.Paul schreef op zondag 29 maart 2015 @ 10:51:
Het mag ondertussen duidelijk zijn dat het niet één iemand met macht was, ik zie in dit topic een aantal mensen die het er nog meer mee eens zijn. Helaas is dat wel de 1% met extra knopjes.
[...]
Dus, hypothetisch, iemand maakt een hele inzichtvolle, waardevolle post die een hele boel toevoegt, verduidelijkt en oh ja, oeps, ook iets verbetert. BAM! 0 punten!
Had hij dat allemaal weg gelaten en alleen zijn licht laten schijnen over toevoegingen (bv, dit model heeft soms problemen met dit en dat, zie linkje) dan had het gewoon goed geweest.
Ik ben het met je eens dat 'irrelevant' en 'offtopic' hier inderdaad erg lullig overkomt. Persoonlijk zou ik een +1 willen geven, maar dat is dus niet correct volgens modfaq.Daar gaat het niet om, het punt is niet dat -The_Mask- degene is die die post geplaatst heeft, het gaat er om dat er in die post een schat aan waardevolle informatie en verduidelijking staat. Die post af te doen als 'irrelevant', DAT is wat er steekt.
Misschien is er door die tijd wel iets veranderd, dunno, zolang kom ik hier nog niet.Als zaken die in het verleden zeer relevant waren maar ondertussen zijn achterhaald naar 0 moeten, waarom zie ik dan nog miljoenen reacties sinds 1998 die nog altijd op iets anders dan 0 staan?
IK zeg niet irrelevant, dat zegt de tag bij de 0 moderatie. Verder nogmaals, als je info hebt om het artikel te verbeteren door fouten aan te wijzen, gebruik dan de feedback knop.En jij wil zeggen dat de inhoud irrelevant is? Er niet toe doet? Waarom is het artikel dan aangepast? Ik kan juist geen enkele manier bedenken die nog beter aan zou geven dat het juist zeer relevant is,,,
Als je nu de post leest, moet je nogal goed zoeken/lezen om de nog relevante info te vinden, en om dat te voorkomen is er GA.Wat is het doel van de moderatie? Aangeven of iets een goede post is,of voor een ander bepalen wat hij of zei zou moeten lezen? Want uit diverse opmerkingen maak ik op dat het ene kamp roept: "Hij staat op 0, waarom vinden jullie het een k*t-post?" terwijl de tegenpartij roept: "Het artikel is aangepast, die post voegt nu niets meer toe". Met dat laatste ben ik het sowieso niet helemaal eens, er staat zo veel meer in dan alleen typo's en dergelijke, maar als dat de twee kampen zijn dan is iedere partij dus een andere discussie aan het voeren.
Dit is blijkbaar nog steeds gaande... Gisterenavond al doorheen gelezen maar in de aanname dat dit vlot opgelost zou worden maar niet op in gegaan.
Ik vind hier eigenlijk twee zaken eigenlijk een beetje falen.
Eerste punt:
Het hele concept dat een +3 naar 0 wordt aangepast omdat deze zogezegd niets meer toevoegt omdat de feedback al is verwerkt. Dat gecombineerd met de herhaaldelijke uitspraak dat deze feedback op de verkeerde plaats staat. Dat klopt, maar dat is niet de hele post, en dat is geen mening maar een objectief te bepalen feit; lees er maar eens met die blik doorheen. Uiteindelijk staat er belangrijke informatie in die NIET in het artikel is verwerkt - bijvoorbeeld de selectie van voedingen in twijfel trekken - en is dat relevante informatie voor iemand die een selectie zou willen maken. Uiteraard is dat vervelend, omdat dit ook niet zomaar is aan te passen in het artikel. Daarom gelden reacties ook als een voetnoot en lezen wij als community ze graag daar (en kijken we niet in GR).
Tweede punt:
De bijzonder stugge houding van de t.net kant in deze discussie. Alsof er niet kan worden toegegeven dat dit wellicht een slecht idee was. Vanuit iemand die meerdere communities gemodereerd heeft, neem even vanuit mijn point of view aan; dit was vanuit community management oogpunt gezien een slechte keuze.
Helaas (en gelukkig) is het kwaad nu al geschied en is dit niet meer te herstellen, dus valt er niets meer recht te zetten maar kunnen we er hooguit iets van leren. Ik begrijp dat dit een welles-nietes discussie kan worden, maar aangezien "wij" er geen macht over hebben en "jullie" wel, begint het herhaaldelijk posten van hetzelfde onvolledige argument erg frustreren te worden.
Het valt me eigenlijk nog mee dat er geen emotionele rage-quits zijn geweest.
Beste (pro)mods, trek hier AJB twee lessen uit:
Ik vind hier eigenlijk twee zaken eigenlijk een beetje falen.
Eerste punt:
Het hele concept dat een +3 naar 0 wordt aangepast omdat deze zogezegd niets meer toevoegt omdat de feedback al is verwerkt. Dat gecombineerd met de herhaaldelijke uitspraak dat deze feedback op de verkeerde plaats staat. Dat klopt, maar dat is niet de hele post, en dat is geen mening maar een objectief te bepalen feit; lees er maar eens met die blik doorheen. Uiteindelijk staat er belangrijke informatie in die NIET in het artikel is verwerkt - bijvoorbeeld de selectie van voedingen in twijfel trekken - en is dat relevante informatie voor iemand die een selectie zou willen maken. Uiteraard is dat vervelend, omdat dit ook niet zomaar is aan te passen in het artikel. Daarom gelden reacties ook als een voetnoot en lezen wij als community ze graag daar (en kijken we niet in GR).
Tweede punt:
De bijzonder stugge houding van de t.net kant in deze discussie. Alsof er niet kan worden toegegeven dat dit wellicht een slecht idee was. Vanuit iemand die meerdere communities gemodereerd heeft, neem even vanuit mijn point of view aan; dit was vanuit community management oogpunt gezien een slechte keuze.
Helaas (en gelukkig) is het kwaad nu al geschied en is dit niet meer te herstellen, dus valt er niets meer recht te zetten maar kunnen we er hooguit iets van leren. Ik begrijp dat dit een welles-nietes discussie kan worden, maar aangezien "wij" er geen macht over hebben en "jullie" wel, begint het herhaaldelijk posten van hetzelfde onvolledige argument erg frustreren te worden.
Het valt me eigenlijk nog mee dat er geen emotionele rage-quits zijn geweest.
Beste (pro)mods, trek hier AJB twee lessen uit:
- Als jullie aan dit beleid willen vasthouden: Een post sneller op +0 locken, en niet tot 168 +3's laten komen. Daarmee voorkom je het gevoel van onrecht wat ik en zoveel andere hier proeven.
- Proberen in te zien wat je doet als je met zo'n stug beleid* een post waar iemand veel tijd in heeft gestoken gewoon naar irrelevant zet; terwijl er nog altijd relevante informatie in zit. Een admin edit was hier zeker beter op zijn plaats geweest. Als je als mod zelf geen rechten hebt op een admin edit is dat natuurlijk niet het probleem van de community maar neem je contact op met een admin om eventueel de spelfoutjes etc uit die post te halen maar de rest te laten staan.
[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 29-03-2015 11:44 ]
Hij bedoelt dat alle posts/reacties van meer dan een aantal maanden terug dan ook irrelevant moeten zijn omdat er een update is geweest voor het produkt.Hippocampus schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:22:
quote:
quoted-"Als zaken die in het verleden zeer relevant waren maar ondertussen zijn achterhaald naar 0 moeten, waarom zie ik dan nog miljoenen reacties sinds 1998 die nog altijd op iets anders dan 0 staan?"
Misschien is er door die tijd wel iets veranderd, dunno, zolang kom ik hier nog niet.
In de meuktracker staat ook veel software waar je in de geschiedenis van vorige versies kan klikken. (dus dit zou dan ook gewoon weggehaald kunnen worden.)
Om nog niet eens over bullshit discussies op GOT te beginnen zoals "de zin/onzin van religie" die zelfs de status heeft een wetenschappelijke discussie te zijn. (haal die dan eindelijk ook weg. (daarmee bedoel ik dus dat die discussie niet relevant is))
How do you save a random generator ?
Ohzo, nouja, dat kan nog steeds relevant zijn als je in het artikel leest dat bv er een nieuwe lijn cpu's op de markt is gekomen en je ergens in de reacties leest dat ze volgens review hier en daar toch wel erg warm worden. Gewoon relevante info bij dat artikel.enchion schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:46:
Hij bedoelt dat alle posts/reacties van meer dan een aantal maanden terug dan ook irrelevant moeten zijn omdat er een update is geweest voor het produkt.
De rest van je reactie mist wel relevantie
Dat plaatsen in de GR is wel leuk en aardig maar in de praktijk lijkt de redactie ook niet altijd tijd en zin te hebben om reacties in de GR te lezen en evalueren.Ircghost schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:03:
[...]
De opmerkingen van themask waren, onafhankelijk van de juistheid, vooral gericht op fouten in het artikel. Indien hij die plaatst in de GR, dan kan de redactie die onmiddelijk lezen en evalueren. Zij kunnen (en doen dat dagelijks) het artikel aanpassen naar de fouten waar ze op gewezen zijn. De redactie heeft echt geen zin en tijd om bij elk artikel alle reacties constant te blijven doorlezen om te kijken of hier (on)terechte verbeteringen instaan. Dat is niet alleen onpraktisch, het werkt ook nog eens vervuilend voor de FP.
Ik heb enige tijd geleden een reactie in GR Spel- en tikfoutjes geplaatst in de veronderstelling dat er een kennelijke verschrijving was gemaakt en werd vervolgens door een mod aangespoord om hier een apart topic voor aan te maken aangezien het inhoudelijk zou zijn. Daarop heb ik een apart topic aangemaakt waarop op tot op heden niets mee lijkt gedaan.
Dan kick je dat topic even. Soms wordt wel eens wat over het hoofd gezien. Je reactie heeft verder weinig met dit topic te maken, dus graag weer ontopic.kwiebus schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:11:
[...]
Dat plaatsen in de GR is wel leuk en aardig maar in de praktijk lijkt de redactie ook niet altijd tijd en zin te hebben om reacties in de GR te lezen en evalueren.
Ik heb enige tijd geleden een reactie in GR Spel- en tikfoutjes geplaatst in de veronderstelling dat er een kennelijke verschrijving was gemaakt en werd vervolgens door een mod aangespoord om hier een apart topic voor aan te maken aangezien het inhoudelijk zou zijn. Daarop heb ik een apart topic aangemaakt waarop op tot op heden niets mee lijkt gedaan.
Ik moet toegeven dat het kwalijk is als er niet op gerageerd wordt inderdaad, dat is niet netjes en zorgt voor frustratie.kwiebus schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:11:
[...]
Dat plaatsen in de GR is wel leuk en aardig maar in de praktijk lijkt de redactie ook niet altijd tijd en zin te hebben om reacties in de GR te lezen en evalueren.
Met hierboven. Je gaat als bezoeker een artikel niet twee keer lezen en het komt volgens mij regelmatig voor dat drie kwart van de views op een artikel van voor de wijziging zijn. Als het niet binnen twee uur na plaatsen wordt aangepast heeft het vaak eigenlijk al geen zin meer. Alleen bij lange artikelen die je niet zo snel doorleest en daardoor vaak 's avonds worden gelezen en bij artikelen die vroeg in de ochtend geplaatst worden zou het misschien wat langer mogen duren.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:07:
Dat hij het óók in GR heft geplaatst, is omdat hij serieus wil dat het artikel beter is. En daar mag je als redactie dus blij mee zijn. Maar hij is ook realistisch, en weet dat de redactie veel te vaak extreem langzaam is met wijzingen doorvoeren, juist wanneer het on inhoudelijke zaken gaat. Om te zorgen dat wijzingen het niet 3 dagen later als mosterd na de maaltijd komt, wanneer iedereen het al gelezen hebt, en de updates niet zien, heb je als reageerder daarom geen keuze, dan het óók op de FP te vermelden.
Daarnaast worden artikelen ook lang niet altijd aangepast. Bijvoorbeeld omdat de auteur het buiten de scope van de het artikel / de review vindt gaan of het er simpelweg niet mee eens is. In dat geval heeft het zeker een plaats in de reacties. Het dan niet toestaan zou niks anders zijn dan censuur.
Dit dus.TERW_DAN schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:40:
...Post het dan gewoon gelijk in de reacties zodat lezers gelijk voorzien zijn van die informatie, ongeacht wat de redactie ermee doet.
offtopic:
Eigenlijk zou het hele redactionele reviewsysteem er gewoon helemaal uit moeten. Gebruikersreviews en redactionele reviews dezelfde mogelijkheden geven (best of both worlds) en beide soorten ook door de community laten beoordelen. Benieuwd of redactionele reviews dan nog steeds veel meer views krijgen dan gebruikersreviews... Ik blijf m'n review van de MSI GT683R-231NL daar een uitstekend voorbeeld van vinden. Mijn review 5280 views, redactionele review 96832 views, ruim 18 keer meer dus...
Eigenlijk zou het hele redactionele reviewsysteem er gewoon helemaal uit moeten. Gebruikersreviews en redactionele reviews dezelfde mogelijkheden geven (best of both worlds) en beide soorten ook door de community laten beoordelen. Benieuwd of redactionele reviews dan nog steeds veel meer views krijgen dan gebruikersreviews... Ik blijf m'n review van de MSI GT683R-231NL daar een uitstekend voorbeeld van vinden. Mijn review 5280 views, redactionele review 96832 views, ruim 18 keer meer dus...
EDIT:
Hier kan ik me zeker in vinden. Haal anders gewoon de lock van de reactie af en laat -The_Mask- z'n reactie aanpassen: alles wat verbeterd is er uit, de rest (wat de redactie blijkbaar niet nodig vindt om te verbeteren / aan te vullen) laten staan. Ik weet vrij zeker dat de reactie die je overhoudt dan nog steeds minimaal een +2 waard is.-The_Mask- schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:03:
[...]
Nou dat heb ik anders precies gedaan en we zijn nu al een dag verder en er is bij lange na nog niet alles aangepast. Veel belangrijke punten zijn vooralsnog genegeerd.
[...]
Onzin er is een deel verbeterd, maar veel staat nog steeds wat hem dus ook nog steeds een +3 maakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Kid Jansen op 29-03-2015 15:34 ]
Verwijderd
Het argument dat de post irrelevant geworden is, omdat alles verwerkt is, is feitelijk onjuist.
Slechts een aantal van de aangedragen punten zijn verwerkt, maar minimaal de twee derde van de post blijft uiterst relevant. Tal van de aangedragen punten kunnen ook simpelweg niet verwerkt worden, omdat ze nieuwe metingen zouden vergen. Bijvoorbeeld:
Ook veel van de kleinere punten aan het begin van de post zijn niet verwerkt. Bijvoorbeeld opmerkingen over wat Tweakers als kwaliteit en mindere kwaliteit condensators beschouwd, En dus blijven die opmerkingen relevant, en interessant!
Dat alles bij elkaar zorgt er voor dat de post gewoon een hoge moderatie waardering moet blijven houden!
Wat betreft het irrelevant worden van de verwerkte punten... Het gros van de mensen heeft het artikel gelezen vóórdat de redactie enige aanpassing doet. Die zouden zonder deze reactie op de FP die verbeterde informative niet gekregen hebben! Want als de redactie inhoudelijke aanpassingen doet, dan wordt dit i.h.a. niet vermeld. Ook dit keer niet! Er staat nergens iets over een update. Terwijl sommige van de aanpassingen nogal relevant zijn! Zonder de post in de FP zullen die lezers er dus nooit achter komen dat er iets veranderd is.
ALS je iets zou willen veranderden, dan zou je 'The Mask' kunnen vragen om de daadwerkelijk gewijzigde delen van zijn post te verwijderen. Daarmee verandert er echter maar heel weinig. Het grootste gedeelte van de post blijft gewoon bestaan! En daarmee is dan gelijk het bewijs geleverd dat de post gewoon verdiend om +3 te blijven staan!
En je kunt nu wel klagen dat een deel van de post irrelevant wordt na aanpassingen van het artikel.... Maar hoe vaak gebeurd dat nu eigenlijk binnen een termijn van een paar uur? In mijn jarenlange ervaring op Tweakers en GR, ben ik tot de conclusie gekomen dat alleen spelfouten snel afgehandeld worden. Inhoudelijke fouten wordenbijna nooitt dezelfde dag afgehandeld. Niet perse door onwil, maar ook omdat dat alleen door de auteur gedaan wordt, en die dan vaak niet meer aanwezig is, of GR niet zelf controleerd. Bij een post op vrijdag middag, is de kans zeer groot dat er pas maandag inhoudelijk gereageerd wordt. Dat zijn allemaal redenen om het niet alleen in GR, maar óók op de FP te plaatsen.
De post fixeren op 0 is absurd. Ja, je kunt redeneren dat een deel van de post irrelevant geworden is. Maar de rest van de post blijft gewoon uiterst informatief! Zelfs als je de ModFaq letterlijk toepast, kan daar dan nooit een 0 uitkomen! Je kunt dan wat aftrek geven aan de score, maar de informatieve delen van de post blijven dusdanig zwaar wegen dat je nog altijd een +2 zou geven.
Het op een 0 fixeren kan alleen worden opgevat als het moedwillig proberen kritiek op de redactie buiten beeld te houden.
Slechts een aantal van de aangedragen punten zijn verwerkt, maar minimaal de twee derde van de post blijft uiterst relevant. Tal van de aangedragen punten kunnen ook simpelweg niet verwerkt worden, omdat ze nieuwe metingen zouden vergen. Bijvoorbeeld:
- kritische noot aangaande de keuze van de voedingen
- kritische noot aangaande de absurd hoge temperatuur waaronder gemeten is.
- kritische noot aangaande de manier van meting van de hold-up time
- kritische noot aangaande de manier van meting van geluid
Ook veel van de kleinere punten aan het begin van de post zijn niet verwerkt. Bijvoorbeeld opmerkingen over wat Tweakers als kwaliteit en mindere kwaliteit condensators beschouwd, En dus blijven die opmerkingen relevant, en interessant!
Dat alles bij elkaar zorgt er voor dat de post gewoon een hoge moderatie waardering moet blijven houden!
Wat betreft het irrelevant worden van de verwerkte punten... Het gros van de mensen heeft het artikel gelezen vóórdat de redactie enige aanpassing doet. Die zouden zonder deze reactie op de FP die verbeterde informative niet gekregen hebben! Want als de redactie inhoudelijke aanpassingen doet, dan wordt dit i.h.a. niet vermeld. Ook dit keer niet! Er staat nergens iets over een update. Terwijl sommige van de aanpassingen nogal relevant zijn! Zonder de post in de FP zullen die lezers er dus nooit achter komen dat er iets veranderd is.
ALS je iets zou willen veranderden, dan zou je 'The Mask' kunnen vragen om de daadwerkelijk gewijzigde delen van zijn post te verwijderen. Daarmee verandert er echter maar heel weinig. Het grootste gedeelte van de post blijft gewoon bestaan! En daarmee is dan gelijk het bewijs geleverd dat de post gewoon verdiend om +3 te blijven staan!
En je kunt nu wel klagen dat een deel van de post irrelevant wordt na aanpassingen van het artikel.... Maar hoe vaak gebeurd dat nu eigenlijk binnen een termijn van een paar uur? In mijn jarenlange ervaring op Tweakers en GR, ben ik tot de conclusie gekomen dat alleen spelfouten snel afgehandeld worden. Inhoudelijke fouten wordenbijna nooitt dezelfde dag afgehandeld. Niet perse door onwil, maar ook omdat dat alleen door de auteur gedaan wordt, en die dan vaak niet meer aanwezig is, of GR niet zelf controleerd. Bij een post op vrijdag middag, is de kans zeer groot dat er pas maandag inhoudelijk gereageerd wordt. Dat zijn allemaal redenen om het niet alleen in GR, maar óók op de FP te plaatsen.
De post fixeren op 0 is absurd. Ja, je kunt redeneren dat een deel van de post irrelevant geworden is. Maar de rest van de post blijft gewoon uiterst informatief! Zelfs als je de ModFaq letterlijk toepast, kan daar dan nooit een 0 uitkomen! Je kunt dan wat aftrek geven aan de score, maar de informatieve delen van de post blijven dusdanig zwaar wegen dat je nog altijd een +2 zou geven.
Het op een 0 fixeren kan alleen worden opgevat als het moedwillig proberen kritiek op de redactie buiten beeld te houden.
Beetje flauw dit. Hij gaat in op 1 van de hoofd-argumenten (had het in GR moeten plaatsen) en stelt dat dit argument wellicht niet zo sterk is (immers, er wordt ook niet altijd (op tijd) wat mee gedaan), en dan zeg je dat het niks met dit topic te maken heeft?RoD schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:12:
[...]
Dan kick je dat topic even. Soms wordt wel eens wat over het hoofd gezien. Je reactie heeft verder weinig met dit topic te maken, dus graag weer ontopic.
Maar wat heb ik daar aan als lezer?RoD schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:12:
[...]
Dan kick je dat topic even. Soms wordt wel eens wat over het hoofd gezien. Je reactie heeft verder weinig met dit topic te maken, dus graag weer ontopic.
Precies, vrij weinig.
Het moderatiesysteem is er om de lezer te helpen oordelen op waarde. En dat doet ie niet door topics in GR te lezen. Dit soort dingen staan daarom prima bij de reacties.
Nog los van het toevoegen dat GR niet perse gelezen hoeft te worden.
De kracht van een mens, groep of organisatie is toegeven dat er een fout gemaakt is en daar van te leren. Het systeem met Promods is helemaal niet verkeerd en in 95% van de gevallen worden onwenselijke posts naar beneden bij gesteld. Maar soms (zoals in dit geval) wordt er een foutje gemaakt en dan moet je dat durven toegeven.
Als 88% van de community leden zegt dat een post wel relevant is. In dit topic een aantal van de karma top 100 leden zoals TERW_DAN, AHBdV en Kid_jansen zeggen dat het relevant is (en deze mensen zijn toch de basis van je community). En ik heb gePMt met de schrijver van het artikel ( Willem de Moor) en zelfs hij zegt dat dit niet weg gemod zou moeten worden naar "0" naar moet je toch tot de conclusie komen dat er een foutje is gemaakt en dat durven toegeven.
Offtopic: Willem zegt wel dat het bericht niet erg opbouwend en met een negatieve ondertoon is geschreven en daar geef ik hem 100% gelijk in, maar dat maakt het nog niet irrelevant
Nu wordt er door de PROmodders krampachtig naar de regels gewezen. Hiermee doen ze niet veel anders dan de Ziggo's, UPC's Vodafone's KPN's en NAM's van deze wereld. Je gewoon achter regels verschuilen ipv kijken wat er gebeurt.
De kracht zou moeten zijn dat ze de kwaliteit van het forum bewaken, maar als ze daar een beetje in doorschieten, dat ze daar op aangesproken kunnen worden en dat er misschien nog even naar gekeken wordt.
Als 88% van de community leden zegt dat een post wel relevant is. In dit topic een aantal van de karma top 100 leden zoals TERW_DAN, AHBdV en Kid_jansen zeggen dat het relevant is (en deze mensen zijn toch de basis van je community). En ik heb gePMt met de schrijver van het artikel ( Willem de Moor) en zelfs hij zegt dat dit niet weg gemod zou moeten worden naar "0" naar moet je toch tot de conclusie komen dat er een foutje is gemaakt en dat durven toegeven.
Offtopic: Willem zegt wel dat het bericht niet erg opbouwend en met een negatieve ondertoon is geschreven en daar geef ik hem 100% gelijk in, maar dat maakt het nog niet irrelevant
Nu wordt er door de PROmodders krampachtig naar de regels gewezen. Hiermee doen ze niet veel anders dan de Ziggo's, UPC's Vodafone's KPN's en NAM's van deze wereld. Je gewoon achter regels verschuilen ipv kijken wat er gebeurt.
De kracht zou moeten zijn dat ze de kwaliteit van het forum bewaken, maar als ze daar een beetje in doorschieten, dat ze daar op aangesproken kunnen worden en dat er misschien nog even naar gekeken wordt.
Volgens mij is dit topic vechten tegen de bierkaai en gaat er niks veranderen, jammer dit.
Het is de bedoeling dat GR gelezen wordt en doorgaans worden de topics ook gewoon opgepakt. Dat er wel eens een foutje wordt gemaakt doet er verder niets aan af.woekele schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:41:
[...]
Beetje flauw dit. Hij gaat in op 1 van de hoofd-argumenten (had het in GR moeten plaatsen) en stelt dat dit argument wellicht niet zo sterk is (immers, er wordt ook niet altijd (op tijd) wat mee gedaan), en dan zeg je dat het niks met dit topic te maken heeft?
Verder is dat iets waar je de redactie op moet aanspreken. Zij doen verder niet de moderatie.
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 29-03-2015 17:45 ]
Het zou ook heel erg helpen als een paar mensen waaronder jij niet constant de discussie probeert op te hitsen. Door argumenten te plaatsen op een zodanige manier dat het allemaal met het grotere geheel te maken zou hebben verstom je de inhoudelijke discussie. Ik heb nu allerlei dingen voorbij zien komen waarbij dingen geschreeuwd worden die (lijken) op; tweakers doet aan censuur / machtsmisbruik / commerciele argumenten / rugdekking / 1% harr, et cetera. Ook jij nu weer met 80% van de community vindt er dit van,.. er hebben een paar mensen gestemd van de honderdduizenden leden die we hebben. Ja er zitten een paar zwaargewichten in deze discussie, maar het is niet alsof dat meteen alles betekent.jobvr schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:25:
De kracht van een mens, groep of organisatie is toegeven dat er een fout gemaakt is en daar van te leren. Het systeem met Promods is helemaal niet verkeerd en in 95% van de gevallen worden onwenselijke posts naar beneden bij gesteld. Maar soms (zoals in dit geval) wordt er een foutje gemaakt en dan moet je dat durven toegeven.
Ook om meteen te gaan roepen dat er dan maar moet worden gekeken naar de moderators alsof het grote bedrijven zijn en er allemaal "WE WANT CHANGE" nodig is, het is allemaal zo overtrokken..
Daarnaast is er ook zoiets als een situatie waarin beide partijen goede argumenten aanbrengen en dat er geen gouden middenweg is behalve accepteren dat we het niet eens met elkaar kunnen worden. Ik snap waar andere moderators vandaan komen die stellen dat de regels een 0 stellen, en ik snap anderen hier dat het een hogere score nodig heeft omdat de reactie inhoudelijk wel sterke argumenten heeft. Maar zoals het incident met Zeef ook heeft laten zien, kan er soms gewoon geen overeenstemming gevonden worden. Laten we het dan daar alsjeblieft bij houden ipv deze discussie eindeloos doorzetten.
100% met het bovenstaande eens.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:09:
[...]
Er is geen hond die gaat kijken in de GR of er onwaarheden, onjuistheden en whatever, in een artikel staan. Zoals al eerder aangegeven in dit topic is het juist handig dat dit op de FP gebeurd.
Verder had ik het artikel al gelezen voordat er aanpassingen waren gedaan. Ik ga echt niet een artikel herlezen om te kijken wat er is gewijzigd, als ik dat al kan ontdekken. De reacties op een artikel blader ik wel meerdere keren door.
Ik ben het verder eens met de users dat tweakers en de promods in dit geval wel wat minder star mogen zijn. Als jullie nu de regels hanteren, dan is het duidelijk tijd die regels eens te evalueren. Dat deze reactie een 0 krijgt is gewoon belachelijk en volgens mij is iedereen behalve de tweakers redactie/promods het daar wel mee eens.
Ik sympathiseer bij klagende users normaal gesproken met de crew, maar in dit geval niet - ik heb geen mening over de oorzaak van de onvrede, maar de meeste (niet alle!) reacties van de ProMods hier zijn van het niveau 'computer says no', zonder enige intentie om ook de andere kant van de zaak te bekijken.
Het eerste dat je (imho) als moderators/crew zou moeten willen, is dat de klagers het gevoel hebben dat hun mening serieus genomen wordt, ongeacht of dat leidt tot een andere beoordeling van de zaak. Een verzoek afwijzen gaat een stuk makkelijker als de indiener gelooft dat er in ieder geval naar hem geluisterd is. De meeste hier reagerende moderators doen juist het tegenovergestelde, door heel stellig naar (hun interpretatie van) de regeltjes te wijzen en geen enkel begrip te tonen voor het feit dat er ook een andere kant aan het verhaal zit. Als daar al iets over gezegd wordt, is het een poging de boel te bagatelliseren. Dat gooit alleen maar olie op het vuur.
Het eerste dat je (imho) als moderators/crew zou moeten willen, is dat de klagers het gevoel hebben dat hun mening serieus genomen wordt, ongeacht of dat leidt tot een andere beoordeling van de zaak. Een verzoek afwijzen gaat een stuk makkelijker als de indiener gelooft dat er in ieder geval naar hem geluisterd is. De meeste hier reagerende moderators doen juist het tegenovergestelde, door heel stellig naar (hun interpretatie van) de regeltjes te wijzen en geen enkel begrip te tonen voor het feit dat er ook een andere kant aan het verhaal zit. Als daar al iets over gezegd wordt, is het een poging de boel te bagatelliseren. Dat gooit alleen maar olie op het vuur.
Ik kan er helaas niets anders van maken. Totdat de post niet meer gemod kon worden zag de Scorekaart er zo uit.Ircghost schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:48:
[...]
............. Ook jij nu weer met 80% van de community vindt er dit van,.. er hebben een paar mensen gestemd van de honderdduizenden leden die we hebben. Ja er zitten een paar zwaargewichten in deze discussie, maar het is niet alsof dat meteen alles betekent.
+3 168
+2 20
+1 18
0 14
Natuurlijk zijn er heel veel mensen die niet gemod hebben, maar als we dat gaan meereken kunnen we voortaan alles op "0" laten staan want 99% van de leden van tweakers modden een post niet. Dit noemen we een steekproef en is een algemeen erkent princiepe in Nederland. Ik denk niet dit onderwerp een poll op de FrontPage waard is, dus we zullen er nooit achter komen hoe alle tweakers er over denken..
Dit zeg ik helemaal niet. Ik zeg zelfs in mijn post dat dit een goed systeem is en dat het nog beter zou kunnen worden als sommige mensen durven toe te geven dat ze een fout hebben gemaakt. of je het wil geloven of niet moderators zijn net mensen en ze kunnen ook een foutje maken..Ook om meteen te gaan roepen dat er dan maar moet worden gekeken naar de moderators alsof het grote bedrijven zijn en er allemaal "WE WANT CHANGE" nodig is, het is allemaal zo overtrokken..
Lees: het blijft zoals het is en neem je verlies.Daarnaast is er ook zoiets als een situatie waarin beide partijen goede argumenten aanbrengen en dat er geen gouden middenweg is behalve accepteren dat we het niet eens met elkaar kunnen worden. Ik snap waar andere moderators vandaan komen die stellen dat de regels een 0 stellen, en ik snap anderen hier dat het een hogere score nodig heeft omdat de reactie inhoudelijk wel sterke argumenten heeft. Maar zoals het incident met Zeef ook heeft laten zien, kan er soms gewoon geen overeenstemming gevonden worden. Laten we het dan daar alsjeblieft bij houden ipv deze discussie eindeloos doorzetten.
[ Voor 5% gewijzigd door jobvr op 29-03-2015 18:32 ]
Je rekent hier totaal niet mee dat er verschillende wegingen zijn (1x, 2x, 6x)jobvr schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:21:
[...]
Ik kan er helaas niets anders van maken. Totdat de post niet meer gemod kon worden zag de Scorekaart er zo uit.
+3 168
+2 20
+1 18
0 14
Natuurlijk zijn er heel veel mensen die niet gemod hebben, maar als we dat gaan meereken kunnen we voortaan alles op "0" laten staan want 99% van de leden van tweakers modden een post niet. Dit noemen we een steekproef en is een algemeen erkent princiepe in Nederland
En om nog even terug te komen op je top 100 karma argument, de gene die de fixatie heeft gezet zit ook in die top 100, net zoals meerdere promods en powermods die hier gereageerd hebben.
Dat je in de karma top 100 staat betekent niet meteen dat je mening meer waard is.
[ Voor 5% gewijzigd door _David_ op 29-03-2015 18:37 ]
Het zegt zelfs vrijwel niks. Er staan genoeg mensen in de top 100 die je niet vaak op intelligente opmerkingen zult betrappen en er zijn er ook genoeg die helemaal niet meer actief zijn op Tweakers. Daarnaast staat wildhagen op nummer 2 en die zit bij het ProMod kamp, dus je hebt zwaargewichten in beide kampen.Ircghost schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:48:
Ja er zitten een paar zwaargewichten in deze discussie, maar het is niet alsof dat meteen alles betekent.
Het is meer dat Tweakers niet echt erkent dat een aantal gebruikers gewoon heel veel van bepaalde onderwerpen af weten. -The_Mask- weet veel van voedingen, dus ik hecht dan veel meer waarde aan zijn mening dan aan die van de auteur van het artikel. Van TERW_DAN weet ik dat die heel veel ervaring heeft met moederborden, dus als hij reageert in een artikel / review over moederborden vind ik zijn mening weer interessant. Als ik de moeite neem om te reageren (als ik reageer ga ik eigenlijk altijd voor +2 of hoger) op een artikel over beeldschermen eindigen die reacties ook vaak op +2 of +3. Meestal is dat als ik het niet eens ben met bepaalde uitspraken in het artikel of ik die erg onvolledig vind.
En hier zit het grote verschil, als jij het niet mee eens bent met een bepaalde uitspraak in een review, dan reageer je daarop in een reactie en dan onderbouw je dat met jouw eigen bevindingen, linkjes etc.Kid Jansen schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:36:
[...]
Het zegt zelfs vrijwel niks. Er staan genoeg mensen in de top 100 die je niet vaak op intelligente opmerkingen zult betrappen en er zijn er ook genoeg die helemaal niet meer actief zijn op Tweakers. Daarnaast staat wildhagen op nummer 2 en die zit bij het ProMod kamp, dus je hebt zwaargewichten in beide kampen.
Het is meer dat Tweakers niet echt erkent dat een aantal gebruikers gewoon heel veel van bepaalde onderwerpen af weten. -The_Mask- weet veel van voedingen, dus ik hecht dan veel meer waarde aan zijn mening dan aan die van de auteur van het artikel. Van TERW_DAN weet ik dat die heel veel ervaring heeft met moederborden, dus als hij reageert in een artikel / review over moederborden vind ik zijn mening weer interessant. Als ik de moeite neem om te reageren (als ik reageer ga ik eigenlijk altijd voor +2 of hoger) op een artikel over beeldschermen eindigen die reacties ook vaak op +2 of +3. Meestal is dat als ik het niet eens ben met bepaalde uitspraken in het artikel of ik die erg onvolledig vind.
Dan gaan we naar The Mask zijn reactie, waarvan het overgrote deel een opsomming is met dingen wat volgens hem fout is in de review, zie bijvoorbeeld:
Een extra molex-kabel met drie stekkers en een floppy-connector, en een 70cm lange 8-pinsstekker maken de kabelboom compleet.
Hier is niet duidelijk of dit een 8 pins PEG connector of 8 pins EPS stekker is.
Er worden drie 8-pinsstekkers meegeleverd en vier 6+2-pcie-stekkers op twee gedeelde modulaire connectors. Een vijfde 6-pins zit op een aparte kabel.
Weer staat er niet EPS bij, zo op het eerste gezicht lijkt het dus om een PEG connector te gaan.
Etc.8-pinsstekkers
Welke 8 pins stekkers (EPS of PEG en ook nog meervoud)
Er zitten ook goeie (kritisch) opmerkingen bij, maar het over grote deel van de reactie zijn dingen zoals ik hierboven quote, als The Mask al die opmerkingen nou in GR had gelaten en de rest wat beter onderbouwt had met zijn eigen ervaringen, linkjes, etc dan was het zeker een +2 of +3.
Zie bijvoorbeeld het verschil tussen deze reactie van jou:
Kid Jansen in 'reviews: Tv en beeldkwaliteit: niet meer, maar betere pixels'
En The Mask zijn reactie:
-The_Mask- in 'reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest'
Denk niet dat dat erg veel heeft uitgemaakt. Als ik kijk wie er in dit topic voor wegmodden zijn, is er meer kans dat die stemmen x6 zijn gegaan dan de +3. Maar zelfs als je alle + stemmen door 6 zou delen kom je nog op een +2 uit._David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:33:
[...]
Je rekent hier totaal niet mee dat er verschillende wegingen zijn (1x, 2x, 6x)
Was inderdaad een slecht argument van mij. Wou aangeven dat er niet alleen onbeduidende mensen zoals ik, maar ook gerenommeerde leden van de community deze mening was aangedaan. Maar je hebt gelijk. slecht argument. (Kijk zo gaat dat fout toegeven)En om nog even terug te komen op je top 100 karma argument, de gene die de fixatie heeft gezet zit ook in die top 100, net zoals meerdere promods en powermods die hier gereageerd hebben.
Dat je in de karma top 100 staat betekent niet meteen dat je mening meer waard is.
Er bestaat geen onenigheid over het feit dat er zaken in de post van -The_Mask- zaten die in een ander topic thuis horen en ik denk ook dat als je positief opbouwende kritiek hebt dat je meer gedaan krijgt dan als je alleen maar op fouten wijst. Maar dat alles maakt de post nog steeds niet irrelevant._David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:45:
[...]
En hier zit het grote verschil, als jij het niet mee eens bent met een bepaalde uitspraak in een review, dan reageer je daarop in een reactie en dan onderbouw je dat met jouw eigen bevindingen, linkjes etc.
Dan gaan we naar The Mask zijn reactie, waarvan het overgrote deel een opsomming is met dingen wat volgens hem fout is in de review, zie bijvoorbeeld:
[...]
Etc.
Er zitten ook goeie (kritisch) opmerkingen bij, maar het over grote deel van de reactie zijn dingen zoals ik hierboven quote, als The Mask al die opmerkingen nou in GR had gelaten en de rest wat beter onderbouwt had met zijn eigen ervaringen, linkjes, etc dan was het zeker een +2 of +3.
Het moderatiesysteem zoals deze op Tweakers is geïmplementeerd is nadrukkelijk niet geschikt om "mee eens" te stemmen maar leunt op richtlijnen en afspraken zoals deze zijn omschreven in de Moderatie FAQ. Daar schuilt een deel van het probleem. Een aantal users denken het systeem als "mee eens" / "mee oneens" te moeten gebruiken terwijl het daar niet voor is bedoeld.Barrycade schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:41:
En een 0 geven dan kan je net zo goed zeggen, vriend leuk stukje getyped en hoewel 170 mensen het wel met je eens zijn, wij laten je stukje onder water verwijnen. Want dat is het omdat standaard de selectie op waardering staat.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Waar ik mij zelf vooral slecht in kan vinden in dit geval is het afrekenen voor dingen die er niet thuis horen zonder ook te belonen voor dingen die er wel thuis horen. Zoals ik eerder zei hou je nog steeds een post over die minstens +2 waard is, maar waarschijnlijk gewoon +3, als je alles wat daar niet thuis hoort (maar in GR) er uit haalt.
Een eindscore van een 0 zou betekenen dat je tegenover een +3 voor de goede delen een drie keer zo zwaar tellende -1 zet voor de delen die er niet in horen, of een zes keer zo zwaar tellende 0 (dan ook afgerond een 0 als eindscore).
Er wordt aan de ene kant wel van de community gevraagd het artikel te beoordelen nadat het is gewijzigd, maar de reactie van -The_Mask- krijgt een admin-edit (en dan kan je dus niet meer zelf editen) en een gefixeerde moderatie. Het is jammer dat redactionele content niet gemodereerd kan worden, want dan zou Tweakers waarschijnlijk een stuk sneller inzien dat er met twee maten wordt gemeten.
Dat is hoe de mening van de PowerMods / ProMods hier op mij overkomt; simpelweg onredelijk. Ook in de huidige vorm zou die reactie minimaal op +1 moeten staan als je alles tegen elkaar afweegt.
Een eindscore van een 0 zou betekenen dat je tegenover een +3 voor de goede delen een drie keer zo zwaar tellende -1 zet voor de delen die er niet in horen, of een zes keer zo zwaar tellende 0 (dan ook afgerond een 0 als eindscore).
Er wordt aan de ene kant wel van de community gevraagd het artikel te beoordelen nadat het is gewijzigd, maar de reactie van -The_Mask- krijgt een admin-edit (en dan kan je dus niet meer zelf editen) en een gefixeerde moderatie. Het is jammer dat redactionele content niet gemodereerd kan worden, want dan zou Tweakers waarschijnlijk een stuk sneller inzien dat er met twee maten wordt gemeten.
Artikel dus op 0, ergens helemaal onderaan weggestopt onder alle andere content... Oh, er staan ook goede delen in? well that's just too bad, 0 it is...
Dat is hoe de mening van de PowerMods / ProMods hier op mij overkomt; simpelweg onredelijk. Ook in de huidige vorm zou die reactie minimaal op +1 moeten staan als je alles tegen elkaar afweegt.
reviews: Tweakers moderatie faq+3 Spotlight
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een threadof bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
Lijkt me vrij duidelijk.
Overigens, als voormalig powermod moet ik zeggen dat de route GR voor het aanstippen van artikelen onzinnig was/is en blijft. Je kan reageren op de FP op het artikel. Triviale spelfouten daargelaten is het aanstippen van fouten ook belangrijk, het haalt de boodschap onderuit. De route GR is niet bedoeld om discussies uit de weg te gaan, hooguit een simpele por waarvan ervaring daadwerkelijk leert dat het weinig toegankelijke crew kan treffen. Het vastzetten van reacties op 0 is nooit bedoeld om aanvullende reacties als deze te pakken, dat is bedoeld voor het simpele werk. Laat voor zulke reacties het veld gewoon het werk doen, dan laat je geen illusie achter dat je op de pik van iemand gestaan hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 29-03-2015 22:47 ]
Ik vond en vind het een nuttige bijdrage die zeker iets toevoegd.Bor schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:37:
[...]
Het moderatiesysteem zoals deze op Tweakers is geïmplementeerd is nadrukkelijk niet geschikt om "mee eens" te stemmen maar leunt op richtlijnen en afspraken zoals deze zijn omschreven in de Moderatie FAQ. Daar schuilt een deel van het probleem. Een aantal users denken het systeem als "mee eens" / "mee oneens" te moeten gebruiken terwijl het daar niet voor is bedoeld.
Mee eens stemmen is het nu pas voor mij het nu geworden. Jullie overspelen met de 0 kaart letterlijk jullie hand.
En ik snap dat jullie als modjes elkaar onderling niet afvallen.
Maar het wordt tijd dat iemand van Tweakers zelf nu aangeeft, "niet zo handig blijkbaar, dit leeft blijkbaar bij jullie etc" en we zullen dit voorval meenemen.
Zolang dit niet gebeurt hou ik er een best wel zure smaak in mijn mond aan over.
Want zeker het niet denken over een +1 is iets te veel uit de hoogte doen naar mijn smaak.
reviews: Tweakers moderatie faqCommentaar m.b.t. artikelen
Spelfoutenen ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Lijkt mij ook vrij duidelijk.
En daarnaast zie ik vrij weinig aanvullingen in de hele reactie van The Mask, bijna alleen maar commentaar op wat er volgens hem veranderd moet worden in de review, hij begint nota bene met "Hmmm ik zie heel veel fouten, onjuistheden en typo's in de review. Review valt mij nogal tegen..." en daarna een hele opsomming.
en eindigt met "Aanpassingen (een update) aan de review zou ik dan eigenlijk ook als noodzaak zien."
Dat is zeker duidelijk. We zijn het er nu dus over eens dat het een +2 moet zijn? Mooi einde discussie!_David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:04:
[...]
reviews: Tweakers moderatie faq
En daarnaast zie ik vrij weinig aanvullingen in de hele reactie van The Mask, bijna alleen maar commentaar op wat er volgens hem veranderd moet worden in de review, hij begint nota bene met "Hmmm ik zie heel veel fouten, onjuistheden en typo's in de review. Review valt mij nogal tegen..."
en eindigt met "Aanpassingen (een update) aan de review zou ik dan eigenlijk ook als noodzaak zien."
Dat dit doorgaans leidt tot een score van 0 komt omdat doorgaans de score van een post +1 is. Echter is in dit geval de score van de rest van de post +3, en kom ik op een +2.Commentaar m.b.t. artikelen
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Wijs dan even aan welk deel van de reactie van The Mask niet onder "Commentaar m.b.t. artikelen" valt?Nivado schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:11:
Dat dit doorgaans leidt tot een score van 0 komt omdat doorgaans de score van een post +1 is. Echter is in dit geval de score van de rest van de post +3, en kom ik op een +2.
En dat doorgaans de score van een post +1 is klopt ook niet, zowat alle reacties die onder die regel/richtlijn vallen komen op 0 uit, zie bijvoorbeeld: CurlyMo in 'reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken'
Beste David,_David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:04:
[...]
[...]
reviews: Tweakers moderatie faq
En daarnaast zie ik vrij weinig aanvullingen in de hele reactie van The Mask, bijna alleen maar commentaar op wat er volgens hem veranderd moet worden in de review, hij begint nota bene met "Hmmm ik zie heel veel fouten, onjuistheden en typo's in de review. Review valt mij nogal tegen..." en daarna een hele opsomming.
Je blijft jezelfde argumenten en standpunten maar herhalen zonder in te gaan op wat er door anderen wordt gezegd. Ik denk dat iedereen al meerdere malen met elkaar eens is geworden dat de aanvullingen en correcties van the Mask waardevol waren, ongeacht de openingszin.
Echter ben ik beniewd wat je vind van de uitleg van Nivado
Ben je op basis van deze regelgeving dan niet van mening dat het geen +3 --> 0 maar +3 --> +2 mod had moeten zijn, helemaal in combinatie met de vele +3's van andere Tweakers?Commentaar m.b.t. artikelen
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Verwijderd
Doe niet zo onnozel David. Per definitie zijn ALLE posts op de FP commentaar m.b.t. artikelen.
GR is duidelijk bedoeld voor zaken die alleen de redactie aangaan, en niet de rest van de communitie. Dat zijn o.a. natuurlijk spelfouten, maar ook bijvoorbeeld advies dat een grafiek slecht leesbaar is, of inconsistent gebruik van kleuren in de staafdiagrammen. Dat is belangrijke informatie voor de redactie, maar totaal oninteressant voor de lezers op de FP. Daarom is dat irrelevant op de FP.
Het wordt echter anders voor commentaar op inhoudelijke fouten van de artikelen. Die zijn namelijk per definitie wél belangrijk voor de lezers van het artikel. En hebben zodoende wel degelijk zeer veel nut op de FP.
Een deel van The Masks post valt onder de eerste categorie, en had alleen op GR gekund, maar een veel groter deel gaat over inhoudelijke fouten, en dat is gewoon datgene wat op de FP plaats heeft.
Het was wellicht mooier wanneer het gesplitst was, maar dat is geen reden om op zo'n verschrikkelijk overdreven manier te reageren, en zo'n belangrijke post weg te modden.
Wanneer je zo'n zwaar middel als een modfix inzet, dan moet je óók nadenken over hoe dat wordt opgevat.
De community interpreteerd dit slechts op één manier: Het wegmodden van kritiek op de redactie.
GR is duidelijk bedoeld voor zaken die alleen de redactie aangaan, en niet de rest van de communitie. Dat zijn o.a. natuurlijk spelfouten, maar ook bijvoorbeeld advies dat een grafiek slecht leesbaar is, of inconsistent gebruik van kleuren in de staafdiagrammen. Dat is belangrijke informatie voor de redactie, maar totaal oninteressant voor de lezers op de FP. Daarom is dat irrelevant op de FP.
Het wordt echter anders voor commentaar op inhoudelijke fouten van de artikelen. Die zijn namelijk per definitie wél belangrijk voor de lezers van het artikel. En hebben zodoende wel degelijk zeer veel nut op de FP.
Een deel van The Masks post valt onder de eerste categorie, en had alleen op GR gekund, maar een veel groter deel gaat over inhoudelijke fouten, en dat is gewoon datgene wat op de FP plaats heeft.
Het was wellicht mooier wanneer het gesplitst was, maar dat is geen reden om op zo'n verschrikkelijk overdreven manier te reageren, en zo'n belangrijke post weg te modden.
Wanneer je zo'n zwaar middel als een modfix inzet, dan moet je óók nadenken over hoe dat wordt opgevat.
De community interpreteerd dit slechts op één manier: Het wegmodden van kritiek op de redactie.
Nou dit deel bijvoorbeeld_David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:16:
[...]
Wijs dan even aan welk deel van de reactie van The Mask niet onder "Commentaar m.b.t. artikelen" valt?
En dat doorgaans de score van een post +1 is klopt ook niet, zowat alle reacties die onder die regel/richtlijn vallen komen op 0 uit, zie bijvoorbeeld: CurlyMo in 'reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken'
Natuurlijk is het wel commentaar m..b.t. het artikel, maar ik neem aan dat dat niet verboden is. -The_mask- is een andere mening toegedaan dan de auteur en hij geeft aan waarom. Dat is de mening van een expert en die hoor ik graag in een post, daarvoor ga ik niet opzoek in een GR. Of mogen we geen andere meningen lezen dan die van de redactie????Dat de Corsair RM550 als beste wordt beoordeeld daar kan ik mij toch echt slecht in terug vinden. Qua kwaliteit staat die ene laatste na de hekkensluiter Thermaltake, toch is het de op één na duurste voeding. Dus ergens klopt er hier iets niet!
En nu krijgen we weer dezelfde argumenten terug van de 'pro'mods zonder rode letters, oneindige cirkel waar ze niet vanaf stappen.
Geef het nou maar op, blijkbaar hebben ze de community toch niet zo hoog in de vaandel staan.
Jaar van de community, laat me niet lachen
Geef het nou maar op, blijkbaar hebben ze de community toch niet zo hoog in de vaandel staan.
Jaar van de community, laat me niet lachen
[ Voor 6% gewijzigd door sjaak88 op 29-03-2015 23:44 ]
Waardevol voor de redactie ja, zodat het aangepast kan worden waar nodig., de openingszin geeft duidelijk de intentie van de hele reactie aan.SharpY schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:33:
[...]
Je blijft jezelfde argumenten en standpunten maar herhalen zonder in te gaan op wat er door anderen wordt gezegd. Ik denk dat iedereen al meerdere malen met elkaar eens is geworden dat de aanvullingen en correcties van the Mask waardevol waren, ongeacht de openingszin.
Nee, een 0 is hier prima aangezien het overgrote deel van de reactie in GR hoort, al vind ik persoonlijk dat een +1 hier ook wel kan, aangezien het wel on-topic is.SharpY schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:33:
[...]
Ben je op basis van deze regelgeving dan niet van mening dat het geen +3 --> 0 maar +3 --> +2 mod had moeten zijn, helemaal in combinatie met de vele +3's van andere Tweakers?
Nou kom de community een beetje tegemoet en dit topic kan sluiten_David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:49:
[...]
Waardevol voor de redactie ja, zodat het aangepast kan worden waar nodig., de openingszin geeft duidelijk de intentie van de hele reactie aan.
[...]
Nee, een 0 is hier prima aangezien het overgrote deel van de reactie in GR hoort, al vind ik persoonlijk dat een +1 hier ook wel kan, aangezien het wel on-topic is.
Zijn post blijft mooi onderaan en jullie hebben toch geluisterd naar de community, win-win.
Jammer dat er totaal niet geluisterd wordt naar de community.
Laat die reactie lekker op '0' staan. Of zoals jullie zeggen +1, wat een totale belediging is tegenover the Mask.
Kijk niet raar op als deze leden uiteindelijk besluiten ergens anders te gaan posten. Vooral volhouden en het wordt een NU.nl community, waar de een reactie totaal niet on-topic is, maar volgens jullie wel een +1 verdient.
Maar stop nu met posten hier. Gebruik Tweakers wel voor V&A en Pricewatch, check mijn nieuws en (inhoudelijke) reacties wel op andere tech. sites.
Laat die reactie lekker op '0' staan. Of zoals jullie zeggen +1, wat een totale belediging is tegenover the Mask.
Kijk niet raar op als deze leden uiteindelijk besluiten ergens anders te gaan posten. Vooral volhouden en het wordt een NU.nl community, waar de een reactie totaal niet on-topic is, maar volgens jullie wel een +1 verdient.
Maar stop nu met posten hier. Gebruik Tweakers wel voor V&A en Pricewatch, check mijn nieuws en (inhoudelijke) reacties wel op andere tech. sites.
In mijn ogen geeft een 0 de indruk dat een reactie net zo goed niet geplaatst had kunnen worden, mijn indruk wordt bevestigd door de naam die eraan gekoppeld is: 'irrelevant'. Maar de reactie was toch wel relevant? Het artikel is toch op basis van die reactie aangepast?_David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:49:
Nee, een 0 is hier prima aangezien het overgrote deel van de reactie in GR hoort, al vind ik persoonlijk dat een +1 hier ook wel kan, aangezien het wel on-topic is.
Nu kan ik mij voorstellen dat degene die gereageerd heeft net als andere mensen die in de toekomst een bijdrage willen leveren, want een bijdrage is het aangezien het artikel aangepast is, het plaatsen van een inhoudelijk zeer sterke reactie achterwege laten omdat het niet op prijs gesteld wordt.
Dat lijk mij niet de bedoeling en dan kan een beroep gedaan worden op het feit dat er regels en afspraken zijn, maar misschien zijn die regels een afspraken dan wel niet meer relevant. Misschien moeten de regels worden aangepast zodat het leveren van een bijdrage niet meer wordt afgestraft, want dat is het beeld wat in mij opkomt.Ik vermoed dat ik niet alleen sta in dat standpunt en dit topic getuigt daarvan.
Het gaat hier natuurlijk niet meer om de post van -The_Mask- Ook al wordt er een +10 voor gegeven,die gaat niemand meer lezen. Het gaat om het feit dat als een moderator een beslissing heeft genomen deze nog herzien kan worden. In 99% van de gevallen zorgen de moderators er voor dat bergen onzin en ongewenste post buiten ons gezichtsveld blijven en daar ben ik ze dankbaar voor. Maar als mensen de moeite nemen om aan te geven dat ze het niet eens zijn met het downmodden van de een ander, moeten ze zich toch gaan afvragen of de originele beslising goed was en moet er een mogelijkheid voor heroverwegen zijn...
Ach, dit is toch het jaar van de community?
Laten we dus vooral niet teveel reageren op de inhoudelijk goede reacties hier. En vooral ook niet inzien dat een user een grotendeels best goede reactie geplaatst heeft...
Laten we dit het jaar van de irrelevante community noemen.
Laten we dus vooral niet teveel reageren op de inhoudelijk goede reacties hier. En vooral ook niet inzien dat een user een grotendeels best goede reactie geplaatst heeft...
Laten we dit het jaar van de irrelevante community noemen.
https://wren.co/join/Devian
Wellicht kan je gewoon een linkje naar je 1e cirkelredenatie plaatsen._David_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:49:
[...]
Waardevol voor de redactie ja, zodat het aangepast kan worden waar nodig., de openingszin geeft duidelijk de intentie van de hele reactie aan.
[...]

Ik snap die zure reacties allemaal niet zo. Het proces feedback is sinds jaar en dag wel bekend bij de community. Genoeg artikelen waar mensen fouten in aangeven, en die worden kats verwezen naar GR met een -1. Maar nu ineens is het een +3 waard, omdat?
Daarnaast mag het allemaal met de beste bedoelingen gepost zijn, maar de toonzetting in de post van The Mask is enorm denigrerend en kleinerend. Daarnaast mist elke bronvermelding of feitelijke artikelen die zijn mening kracht bijzetten, waarmee reacties als "Eigen ontwerp?" gewoon dooddoeners zijn. En wat ik The Mask echt mee wil geven is om op een volwassen manier te posten, niet met zo'n belerende toon en vinger zoals "huh wacht.", "Wacht, CapXon (geen CapXom dus)??" etc.
Als je er zoveel vanaf weet, ga eens in gesprek met Tweakers en kijk of je kan samenwerken en de kennis te delen. Doe de testen misschien samen?
The Mask mag gezien worden als een ware toevoeging, maar eerlijk gezegd is dat meer pas sinds zijn nieuwe topic, deel 30, waar hij eindelijk een fatsoenlijke topic start heeft. Zijn topic start was voorheen niet bruikbaar als BBG, wat de naam 29 topics lang wel deed suggereren. Een BBG is een Tweaker-waardige toevoeging, wanneer de kennis gedeeld wordt zodat Tweakers zelf aan de slag kunnen. Maar nee, je moest al deze tijd je systeem posten en hij antwoorde wel met wat je nodig had. Komt bij mij over als zelfverrijking (belangrijk gevonden worden). Wat is dan de daadwerkelijke toevoeging geweest al die jaren?
Bij deze wil ik mijn respect ook uitspreken voor de mods en werknemers van Tweakers. Hoe vaak zij wel niet uitgebreid reageren op de klaagzang van de community, hoeveel effort zij wel niet tonen ondanks de regelmatige stroom van demotiverende reacties en hoe zij ondanks dit nog steeds vrolijk doorpakken.
Dat niet iedereen te pleasen is tegenwoordig, wordt mij wel duidelijk. Het kan ook niet anders, in een omgeving zoals de digitale wereld waar echt alle soorten mensen op samenkomen, zijn er altijd groepen mensen (niet eens individuen) welke aanstoot geven aan iets. Daarvoor moet je eerder bij jezelf ten rade gaan dan de blaam te leggen bij de groep mensen die gewoon de welbekende regels volgen en aankaarten.
Just my two cents.
Daarnaast mag het allemaal met de beste bedoelingen gepost zijn, maar de toonzetting in de post van The Mask is enorm denigrerend en kleinerend. Daarnaast mist elke bronvermelding of feitelijke artikelen die zijn mening kracht bijzetten, waarmee reacties als "Eigen ontwerp?" gewoon dooddoeners zijn. En wat ik The Mask echt mee wil geven is om op een volwassen manier te posten, niet met zo'n belerende toon en vinger zoals "huh wacht.", "Wacht, CapXon (geen CapXom dus)??" etc.
Als je er zoveel vanaf weet, ga eens in gesprek met Tweakers en kijk of je kan samenwerken en de kennis te delen. Doe de testen misschien samen?
The Mask mag gezien worden als een ware toevoeging, maar eerlijk gezegd is dat meer pas sinds zijn nieuwe topic, deel 30, waar hij eindelijk een fatsoenlijke topic start heeft. Zijn topic start was voorheen niet bruikbaar als BBG, wat de naam 29 topics lang wel deed suggereren. Een BBG is een Tweaker-waardige toevoeging, wanneer de kennis gedeeld wordt zodat Tweakers zelf aan de slag kunnen. Maar nee, je moest al deze tijd je systeem posten en hij antwoorde wel met wat je nodig had. Komt bij mij over als zelfverrijking (belangrijk gevonden worden). Wat is dan de daadwerkelijke toevoeging geweest al die jaren?
Bij deze wil ik mijn respect ook uitspreken voor de mods en werknemers van Tweakers. Hoe vaak zij wel niet uitgebreid reageren op de klaagzang van de community, hoeveel effort zij wel niet tonen ondanks de regelmatige stroom van demotiverende reacties en hoe zij ondanks dit nog steeds vrolijk doorpakken.
Dat niet iedereen te pleasen is tegenwoordig, wordt mij wel duidelijk. Het kan ook niet anders, in een omgeving zoals de digitale wereld waar echt alle soorten mensen op samenkomen, zijn er altijd groepen mensen (niet eens individuen) welke aanstoot geven aan iets. Daarvoor moet je eerder bij jezelf ten rade gaan dan de blaam te leggen bij de groep mensen die gewoon de welbekende regels volgen en aankaarten.
Just my two cents.
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Als je als community site zo de mening van de gebruikers negeert heb je wat mij betreft een bord voor je kop. Geen mod die er ook maar aan denkt om van zijn mening af te stappen en koppig blijven volhouden dat hun mening de feiten zijn en niet van de regeltjes mag worden afgeweken. jammer dit.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Misschien moet de reactie, het artikel en de reacties hier eerst lezen. Dan zie je dat het niet klopt wat je beweert.Jean Paul schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:39:
Ik snap die zure reacties allemaal niet zo. Het proces feedback is sinds jaar en dag wel bekend bij de community. Genoeg artikelen waar mensen fouten in aangeven, en die worden kats verwezen naar GR met een -1. Maar nu ineens is het een +3 waard, omdat?
Als je de reacties in dit topic leest dan zie je dat er nog steeds geen enkele onderbouwing is geweest waarom het bericht op 0 zou moeten.
Zie:
-The_Mask- in "Tweakers wil een infantiele community"
bwerg in "Tweakers wil een infantiele community"
SharpY in "Tweakers wil een infantiele community"
HollowGamer in "Tweakers wil een infantiele community"
Kid Jansen in "Tweakers wil een infantiele community"
Verwijderd in "Tweakers wil een infantiele community"
Zie deze posts, vooral de laatste twee. De enige reden voor de 0 is gewoon simpel een verkeerde aanname, er kan gewoon geen goede reden aangedragen worden waarom die op 0 zou moeten. Dat is dus het hele punt waar het omdraait.
Maanden geleden, ver voordat deze review geschreven was al gezegd dat als ze hulp nodig hadden ze altijd mochten vragen.Als je er zoveel vanaf weet, ga eens in gesprek met Tweakers en kijk of je kan samenwerken en de kennis te delen. Doe de testen misschien samen?
Ten eerste heeft dit natuurlijk hier totaal niet mee nodig, daarnaast is het ook nog 100% onjuist wat je beweerd.The Mask mag gezien worden als een ware toevoeging, maar eerlijk gezegd is dat meer pas sinds zijn nieuwe topic, deel 30, waar hij eindelijk een fatsoenlijke topic start heeft. Zijn topic start was voorheen niet bruikbaar als BBG, wat de naam 29 topics lang wel deed suggereren. Een BBG is een Tweaker-waardige toevoeging, wanneer de kennis gedeeld wordt zodat Tweakers zelf aan de slag kunnen. Maar nee, je moest al deze tijd je systeem posten en hij antwoorde wel met wat je nodig had. Komt bij mij over als zelfverrijking (belangrijk gevonden worden). Wat is dan de daadwerkelijke toevoeging geweest al die jaren?
De naam van het topic was altijd "Welke voeding heb ik nodig". Maar ten tijde van de BBG Aanschaf topics, voordat CAA en DAA bestond, moest de naam worden veranderd. Hier ben ik het echter nooit mee eens geweest, omdat het de lading niet helemaal dekte en sowieso een onduidelijke titel is.
Nu de BBG Aanschaf topics niet meer bestaan, heb ik de titel dan ook weer veranderd in één die de lading beter dekt en ook duidelijker is.
En deze zin is natuurlijk te belachelijk voor woorden, misschien moet je anders al die mensen die geholpen zijn in die +/- 28.000 posts eens vragen hoe belachelijk ze het wel niet vonden dat Erazer, disco stu, theo en ik hun holpen puur vanuit zelfverrijking, of was dat misschien toch om een andere reden?Maar nee, je moest al deze tijd je systeem posten en hij antwoorde wel met wat je nodig had. Komt bij mij over als zelfverrijking (belangrijk gevonden worden). Wat is dan de daadwerkelijke toevoeging geweest al die jaren?
Maar als je het zoveel beter denkt te weten, begin dan maar met alles faq's herschrijven, want de meesten zijn aardig out-of-date in de hardware delen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Je hebt gelijk, de reactie zou dan op -1 moeten, net als alle andere reacties die over feedback van een artikel gaan welke thuishoren in de GR. Wat betreft de onderbouwing, die is zeer duidelijk gegeven. Doordat je opmerkingen verwerkt zijn, is de relevantie van je post nu afwezig. Ook gelijk de reden waarom het in de GR hoort. Maar dat blijkt er maar niet in te willen.-The_Mask- schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Misschien moet de reactie, het artikel en de reacties hier eerst lezen. Dan zie je dat het niet klopt wat je beweert.
Als je de reacties in dit topic leest dan zie je dat er nog steeds geen enkele onderbouwing is geweest waarom het bericht op 0 zou moeten.
Je gaat eraan voorbij dat je mensen beter helpt door een goede topic start te creëren, welke bijdraagt aan de eigen kunde van Tweakers om op basis van goede informatie zelf een keuze te maken.En deze zin is natuurlijk te belachelijk voor woorden, misschien moet je anders al die mensen die geholpen zijn in die +/- 28.000 posts eens vragen hoe belachelijk ze het wel niet vonden dat Erazer, disco stu, theo en ik hun holpen puur vanuit zelfverrijking, of was dat misschien toch om een andere reden?
Maar als je het zoveel beter denkt te weten, begin dan maar met alles faq's herschrijven, want de meesten zijn aardig out-of-date in de hardware delen.
Ik twijfel er niet aan dat er mensen zijn die blij zijn dat ze op een voeding gewezen worden. Dat gaat alleen voorbij aan de essentie dat men nergens op gewezen hoeft te worden, mits de informatievoorziening aanwezig is. Elke vraag over onduidelijkheid kan daarna verwerkt worden in de topic start totdat de enige nieuwe comments bedankjes zijn
Ik schop ongetwijfeld mensen tegen het zere been. Iedereen heeft nu eenmaal een ander beeld van zaken, en ik ben daar echt geen uitzondering op.woekele schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:27:
Jean Paul, schandalige dingen zeg je in die post...
Echter de wijze waarop de community steeds meer reageert, vind ik dan ook steeds meer buitensporig. Feit is dat mensen afgestraft worden wanneer ze de feedback niet gebruiken. Nu ineens staat er een groep mensen te schreeuwen dat zo'n zelfe post een +3 verdient. Ongetwijfeld dezelfde mensen die wel eens zo'n feedback post op -1 gezet hebben.
Hoe dan ook, de mods handelen conform bestaande regels, welke nu ineens selectief toegepast zouden moeten worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Jean Paul op 30-03-2015 11:33 ]
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
De titel van het topic en hoe jullie (beide kampen) in het algemeen in dit topic met elkaar omgaan bereik je niks mee behalve dat je de scheiding groter maakt.
Wat ik eerder denk dat er aan de hand is, is dat er een probleem is gevonden met de comments/GR implementatie op het moment.
Je leest een review als dit eigenlijk maar 1 keer aandachtig door en bekijkt de comments. Daarna kijk je eigenlijk niet meer tenzij je zelf een comment hebt geplaatst. Er is geen ontkennen aan, de comment van the_mask heeft inhoudelijk meerwaarde. Alleen is het normaal (volgensmij ook) iets voor de GR als je eigenlijk naar de regels kijkt voor de GR.
Als hij het in de GR had gespost, dan zou het artikel op een later moment aangepast worden (aanname). Echter hadden veel mensen (aanname) het niet gezien, want hoeveel gaan er in de GR kijken bij elk artikel en hoeveel mensen komen later terug op een review? Velen zien het als informatie die zij toch graag erbij willen hebben waar ze anders geen weet van hadden, ook omdat het veel informatie is en niet 1 of 2 kleine dingetjes zijn. Voor hen heeft het als comment onder het artikel dan ook +3 meerwaarde ipv dat het meteen door iedereen doorverwezen wordt om in GR te plaatsen.
the_mask heeft er veel tijd in gestoken, iets wat men zou moeten waarderen, maar door de toon van zijn comment snap ik ook dat het als een aanval gezien kan worden. Dat (nogmaals) samen met de regels dat het eigenlijk in de GR hoort, zal er voor gezorgd hebben dat hij op 0 staat nu. Immers heb ik vaker posts gezien die voor de GR zouden zijn maar op een +1 zelfs hebben gestaan.
Eventueel is het een idee om bij de GR link bij een artikel een teller te zetten hoeveel comments er in het topic staan (zodat je kan zien of het een hot item is bijv.).
Het grootste effect wat iig bereikt is met dit "incident" is dat sommigen eventueel niet meer zo snel zullen reageren of moeite in feedback/een comment zullen steken en dat in beide kampen irritatie is ontstaan.
tl;dr
Grootste probleem nu is volgensmij de manier van communiceren, ondernomen acties en de escalatie die alsmaar doorgaat.
Overigens, snap ik ook wel dat iemand soms wel eens wat negatiever overkomt dan de bedoeling was, ik ben zelf ook niet 100% een engel die alles goed doordacht altijd alles post of soms dingen in een andere context ziet dan een ander.
Wat ik eerder denk dat er aan de hand is, is dat er een probleem is gevonden met de comments/GR implementatie op het moment.
Je leest een review als dit eigenlijk maar 1 keer aandachtig door en bekijkt de comments. Daarna kijk je eigenlijk niet meer tenzij je zelf een comment hebt geplaatst. Er is geen ontkennen aan, de comment van the_mask heeft inhoudelijk meerwaarde. Alleen is het normaal (volgensmij ook) iets voor de GR als je eigenlijk naar de regels kijkt voor de GR.
Als hij het in de GR had gespost, dan zou het artikel op een later moment aangepast worden (aanname). Echter hadden veel mensen (aanname) het niet gezien, want hoeveel gaan er in de GR kijken bij elk artikel en hoeveel mensen komen later terug op een review? Velen zien het als informatie die zij toch graag erbij willen hebben waar ze anders geen weet van hadden, ook omdat het veel informatie is en niet 1 of 2 kleine dingetjes zijn. Voor hen heeft het als comment onder het artikel dan ook +3 meerwaarde ipv dat het meteen door iedereen doorverwezen wordt om in GR te plaatsen.
the_mask heeft er veel tijd in gestoken, iets wat men zou moeten waarderen, maar door de toon van zijn comment snap ik ook dat het als een aanval gezien kan worden. Dat (nogmaals) samen met de regels dat het eigenlijk in de GR hoort, zal er voor gezorgd hebben dat hij op 0 staat nu. Immers heb ik vaker posts gezien die voor de GR zouden zijn maar op een +1 zelfs hebben gestaan.
Eventueel is het een idee om bij de GR link bij een artikel een teller te zetten hoeveel comments er in het topic staan (zodat je kan zien of het een hot item is bijv.).
Het grootste effect wat iig bereikt is met dit "incident" is dat sommigen eventueel niet meer zo snel zullen reageren of moeite in feedback/een comment zullen steken en dat in beide kampen irritatie is ontstaan.
tl;dr
Grootste probleem nu is volgensmij de manier van communiceren, ondernomen acties en de escalatie die alsmaar doorgaat.
Overigens, snap ik ook wel dat iemand soms wel eens wat negatiever overkomt dan de bedoeling was, ik ben zelf ook niet 100% een engel die alles goed doordacht altijd alles post of soms dingen in een andere context ziet dan een ander.
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Dit punt haal je keer op keer aan. Zie ook; Dirk in "Tweakers wil een infantiele community".-The_Mask- schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik ga dit topic sluiten. Dit topic is vervallen in een eindeloze herhaling van argumenten, waarbij niemand de ander van zijn gelijk weet te overtuigen. Daarmee is verdere discussie zinloos. We zijn het niet met elkaar eens, maar ik blijf bij de genomen beslissing en daarmee is het genoeg geweest.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Er is al een topic over deze materie. Zie Zeven voedingen.. Liever daar de dicussie centraal dan op twee plekken. 
Even los van dit topic aandacht voor het volgende:
Even los van dit topic aandacht voor het volgende:
zeef schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:45:
Beste Tweakers,
Het is tijd om eens met elkaar om de tafel te gaan zitten. Niet alleen voor de gezelligheid, maar ook om met elkaar van gedachten te wisselen over hoe het gaat met Tweakers en over de koers voor de komende jaren. Er leven bij jullie vast ideeën over hoe het gaat, hoe het anders en - wie weet - hoe het beter kan. Daarom willen we graag met jullie in gesprek.
Op 15 mei 2015 willen we een middag inplannen om met jullie op Tweakers HQ te praten over het bedrijf, de mensen en de koers die we varen. Op die middag mag je ons vertellen hoe jij denkt dat het beter kan. We denken aan een middagsessie tussen 13 en 17 uur, met een biertje of frisje na op een terras in de buurt.
Vanuit Tweakers nemen we dit serieus. Niet alleen zullen Wilbert en ik er zijn, ook zullen andere MT-leden aanwezig zijn, evenals de directeur van de Persgroep Online Services, Sander van den Hout. Geen onderwerp is taboe, alles kan en mag besproken worden. We zullen misschien niet alle concurrentiegevoelige informatie kunnen delen, maar we kunnen wel verder gaan dan openbaar maken in het forum.
Wij hebben die middag in onze agenda’s vrijgemaakt en hopen dat jullie in groten getale willen langskomen om met ons het kijken hoe we Tweakers nog beter kunnen maken dan het al is. We mikken op een groep van tussen de 40 en 80 personen. Schroom niet en meld je aan!
Inschrijven doe je hier.
Q&A
Wanneer: Vrijdag 15 mei 2015 's middags tussen 13 en 17 uur
Waar: Bij Tweakers op kantoor. (adres)
Wie: Iedereen die interesse heeft om met ons het gesprek aan te gaan.
Parkeren?: Kan gratis voor de deur. Aanmelden bij slagboom en je kan het terrein op
Bereikbaarheid via OV: Uitstekend. Neem vanaf Amsterdam CS de pont naar de NDSM werf. Van de pont is het 5 minuten lopen.
Dit topic is gesloten.