Ik heb een aantal vragen mbt de nieuwe Photos app voor Yosemite. Mijn iPhoto library neemt met 70GB teveel ruimte in om nog langer lokaal te bewaren. Wellicht komt de Cloud dus als geroepen omdat ik ze wel altijd binnen handbereik wil hebben.
Een hoop vragen die ik helaas zelf niet kan testen. Maar mocht een andere foto enthousiast de mogelijkheden uitgebreid geprobeerd hebben dan hoor ik het graag.1. Is het voor Photos mogelijk om foto's te tonen die alleen in de Cloud staan of moet je dan lokaal een 'platform optimized' versie hebben? Zo ja, hoeveel ruimte scheelt dat dan?
2. Als ik geen Cloud abonnement wil, kan ik dan alsnog een optimized versie bewaren?
3. Moet ik m'n schijf met externe library er dan elke keer aanhangen als ik m'n iPhone synchroniseer?
4. Is het mogelijk om de iPhone alles naar de Cloud te laten uploaden en de Cloud weer met je lokale library te synchroniseren?
5. Nieuw op de iPhone 6 is bijv. de burst-feature die een reeks foto's toont waarvan je de beste kan selecteren. Hoe werkt dat met importeren, zie je ze dan allemaal of alleen je selectie?
6. Werkt de Photos import functie alleen via kabel of ook over wifi?