Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
WitteKoffieMok schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:07:
Dat klopt! Continu dit soort resultaten. Erg tevreden met NordVPN.

De NordVPN verbinding loopt dus via de RT-AC3200. Hier een extra screenshot van de opzet:
[afbeelding]

Hier nog een speedtest verbonden via NordVPN:
[afbeelding]
[afbeelding]

Op goede dagen haal ik via de 500/40 Ziggo verbinding de onderstaande (zonder VPN dus). Maar in de regel haal ik zonder tussenkomst van een VPN snelheden die zo'n 10% hoger liggen dan Ziggo's geadverteerde 500/40. En dan zijn er dit soort uitschieters:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus is er snelheidsverlies? Technically; ja, zo nu en dan wel. Als ik op goede dagen 550/50 kan halen, dan zie ik via NordVPN een verlies van tussen de 5 en 10%. Maar over het algemeen, dat is wanneer ik Ziggo's geadverteerde snelheid gewoon haal, dan zie ik een verlies van tussen de 0 en 5%. In de praktijk ervaar ik dit verlies in snelheid als nihil. Dit laatste vind ik persoonlijk het belangrijkst. Het werkt, continu stabiel, erg snel en ik hoef er verder niet naar om te kijken.

Side-note; inmiddels zie ik mijn resultaten via NordVPN ook steeds vaker richting de 550/50 schieten!
[afbeelding]
Maar jouw router heeft een 1Ghz processor, net zoveel als de processor in mijn router (Asus AC68RT). Ik heb een 120/20 Ziggo verbinding en als ik VPN installeer op de router haal ik maar maximaal 35Mbit. En dit is met meerdere VPN's getest (PIA, AirVPN, NordVPN en een paar goedkope VPN's). Ik haalde nooit meer dan die 35Mbit. Ik dacht namelijk dat het snelheidsverlies komt doordat de processor niet krachtig genoeg is. Wordt jouw VPN verbinding wel goed versleuteld dan?

[Voor 63% gewijzigd door silmaril8 op 04-10-2016 19:50]

• WitteKoffieMok
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-02-2017
Tja, wat is 'goed'. Naar mijn weten is alles in orde. Could be wrong of course. De eerder getoonde resultaten kwamen dan ook tot stand onder: TLSv1, cipher TLSv1/SSLv3 DHE-RSA-AES256-SHA, 2048 bit RSA.

[Voor 25% gewijzigd door WitteKoffieMok op 04-10-2016 20:20]

• bart1074
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-03 07:35
Ik woon in Boston, MA (USA) en maak om die reden regelmatig gebruik van een VPN. Met name om geo-blokkades te omzeilen en uitzendinggemist, rtl gemist, of vergelijkbare streams te kunnen bekijken. De afgelopen twee jaar heb ik daarbij gebruik gemaakt van Private Internet Access (PIA).

Maar ik wil nu toch graag alternatieven uitproberen. Mijn grootste probleem is namelijk dat ik heel vaak buffer issues heb tijdens het afspelen van een stream van eerder genoemde websties. Het probleem lijkt overigens vaker voor te komen bij NPO.nl gerelateerde streams. Ik weet niet of dit een bekend probleem is, zeker als je weet dat de beeldkwaliteit van de NPO niet bepaald hoog is.

Met mijn beperkte kennis is mijn analyse dat ik door de VPN zoveel snelheid verlies, dat de streams niet goed werken. Wat is jullie ervaring met de snelheid van PIA. Ik vermoed dat het ook wel mee zal spelen dat ik de afstand van Boston > Nederland moet overbruggen natuurlijk. Mijn verbinding via Comcast is 75 MBit, dat lijkt me meer dan voldoende voor welke stream dan ook. Lokale Netflix werkt gewoon prima!

Ik lees veel goede recensies in dit topic over NordVPN. Biedt dat mij qua snelheid en stabiliteit meer uitkomst? Hoe raden jullie aan deze ergernis aan te pakken? Ik wil heel graag mijn Nederlandse streams blijven kijken en het liefst zonder ergernis van een tergende buffer storing! Niets is frustrerender dan het moeten wachten op een eindeloze buffer bij het tv kijken.

Hele hoge encryptie en dergelijke is dus voor mij iets minder van belang (denk ik?). Al gebruik ik het zo af en toe ook wel eens voor het binnenhalen van een torrent ofzo :X

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

quote:
bart1074 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 01:54:Met mijn beperkte kennis is mijn analyse dat ik door de VPN zoveel snelheid verlies, dat de streams niet goed werken. Wat is jullie ervaring met de snelheid van PIA. Ik vermoed dat het ook wel mee zal spelen dat ik de afstand van Boston > Nederland moet overbruggen natuurlijk. Mijn verbinding via Comcast is 75 MBit, dat lijkt me meer dan voldoende voor welke stream dan ook. Lokale Netflix werkt gewoon prima!
Heb je een linkje naar een voorbeeld waar jij bijvoorbeeld problemen mee hebt qua buffering, ook even eventuele settings anders dan standaard opgeven. Wil wel voor je testen met NL > PIA NL.

Als je je VPN echt alleen gebruikt voor geoblocking is misschien een VPS met een VPN ook een optie? Bandbreedte is meestal voldoende en snelheid ook.

Steam Profile

• bart1074
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-03 07:35
quote:
True schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 02:04:
[...]

Heb je een linkje naar een voorbeeld waar jij bijvoorbeeld problemen mee hebt qua buffering, ook even eventuele settings anders dan standaard opgeven. Wil wel voor je testen met NL > PIA NL.

Als je je VPN echt alleen gebruikt voor geoblocking is misschien een VPS met een VPN ook een optie? Bandbreedte is meestal voldoende en snelheid ook.
Neem bijvoorbeeld deze aflevering van Tegenlicht op NPO.nl. Tijdens de aflevering heb ik meerdere malen dat het beeld stokt en dat ik een handvol seconden aan het wachten ben tot het weer gebufferd is. Nadat het dan gebufferd is het beeld gedurende tientallen seconden heel blokkering en van zeer lage kwaliteit. Zoals gezegd wijd ik dit aan snelheidsgebrek, maar misschien is het gecompliceerder.

Ik heb de volgende VPN instellingen in PIA en de volgende test resultaten via speedtest.net (PIA verbonden met NL):

https://s12.postimg.org/ylymx1gg9/Screen_Shot_2016_10_04_at_11_23_09_PM.png

https://s18.postimg.org/ytc7mm6o5/Screen_Shot_2016_10_04_at_11_25_23_PM.png

Als ik de VPN niet aan heb, dan zijn mijn speedtest resultaten als volgt:

https://s18.postimg.org/ca7i2h7lh/Screen_Shot_2016_10_04_at_11_45_22_PM.png

Thanks!

• simon stokvis
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 31-03 18:42
Ik heb een tijd lang VPN gebruikt via private internet access, via hun custom PIA app voor Linux (Mint in mijn geval). Ik heb deze applicatie nu uit staan en via openvpn verbinding gemaakt met een andere VPN service. Ik heb hier succesvol verbinding mee, via iplocation.net krijg ik het VPN adres van de aanbieder. Als ik echter de test doe van dnsleaktest.com krijg ik nog de DNS server van PIA te zien. Hoe kan dit en hoe trek ik dit recht?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

quote:
bart1074 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 05:44:
[...]

Neem bijvoorbeeld deze aflevering van Tegenlicht op NPO.nl. Tijdens de aflevering heb ik meerdere malen dat het beeld stokt en dat ik een handvol seconden aan het wachten ben tot het weer gebufferd is. Nadat het dan gebufferd is het beeld gedurende tientallen seconden heel blokkering en van zeer lage kwaliteit. Zoals gezegd wijd ik dit aan snelheidsgebrek, maar misschien is het gecompliceerder.

Ik heb de volgende VPN instellingen in PIA en de volgende test resultaten via speedtest.net (PIA verbonden met NL):

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik de VPN niet aan heb, dan zijn mijn speedtest resultaten als volgt:

[afbeelding]

Thanks!
NL > Raalte speedtest:
Dit is mijn eigen meting zonder VPN mijn snelheid ligt altijd ongeveer hier.
http://i.imgur.com/acddewi.png

NL > PIA NL > Raalte speedtest:
Verlies maar 3Mbit down, minder dan 1Mbit up en 5ms ping bij gebruik van de VPN.
http://i.imgur.com/IB6cfM0.png

NL > PIA NL > Norwood speedtest:
Ping krijgt het logischerwijs erg te verduren, down ook behoorlijk die zakt naar 23Mbit, wat nog steeds voldoende moet zijn voor een stream. Verlies zo dus wel 17Mbit wat ~40% van de bandbreedte is.
http://i.imgur.com/8bIEi7h.png

Bij testen van NPO.nl met en zonder VPN gewoon prima kwaliteit, geen haperingen op maximum instellingen. Ook naar een ander tijdstip wisselen gaat met nog geen halve seconde bufferen wat eigenlijk gewoon perfect is.
Ik heb bij de PIA instellingen wel de automatische poort gepakt, misschien dat dat nog wat doet voor je snelheid?
quote:
simon stokvis schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:08:
Ik heb een tijd lang VPN gebruikt via private internet access, via hun custom PIA app voor Linux (Mint in mijn geval). Ik heb deze applicatie nu uit staan en via openvpn verbinding gemaakt met een andere VPN service. Ik heb hier succesvol verbinding mee, via iplocation.net krijg ik het VPN adres van de aanbieder. Als ik echter de test doe van dnsleaktest.com krijg ik nog de DNS server van PIA te zien. Hoe kan dit en hoe trek ik dit recht?
sudo nano /etc/resolv.conf

En dan controleren of je niet nog DNS servers van PIA ingesteld hebt staan:
nameserver xx.xx.xx.xx

Steam Profile

• beerten
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-03 14:58
quote:
WitteKoffieMok schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:22:
Even mijn ervaring delen. Na aandachtig dit en andere topics bestuurd te hebben heb ik verschillende VPN's uitgeprobeerd. In mijn setup is de VPN verbinding actief op een met stock firmware uitgeruste RT-AC3200 achter een 500/40 Ziggo ZZP verbinding. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen voor NordVPN. Na dik een maand intensief gebruik ben ik nog steeds heel tevreden. Stabiele verbinding, lage ping, geen snelheidsverlies en ten alle tijden een uitstekend support-team die voor je klaarstaat. Hulde!

[afbeelding]
[afbeelding]

Voor wie van plan is NordVPN te gebruiken op zijn iOS device en/of Mac. De meest recente updates van de bijbehorende NordVPN applicaties bieden een gigantische vooruitgang en maken dan ook uit gebruik van NordVPN op deze platforms zeker het overwegen waard.
Opmerkelijk.

Of je router heeft stiekem een beest van een processor.
Of er is ergens iets mis met de encryptie in je instellingen.
Of ziggo doet iets met VPN en dit is niet het geval bij ZZP (zakelijk?) abbo's.
Of ik heb heel consequent een fout gemaakt bij de tests die ik deed. We maken alletwee gebruik van nordvpn. Zou dus 1 op 1 te vergelijken moeten zijn.

Interessant! Dank voor je post. Ik heb weer denk-voer ;)

• capice1
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 31-03 15:19
Met grote belangstelling de meeste van de 37 pagina's gelezen. Ik neig erg naar Nordvpn, is dit makkelijk in gebruik/in te stellen?...ik ben een redelijke leek op netwerkgebied. Ik wil het makkelijk en snel aan/uit kunnen zetten mocht de snelheid teveel te lijden hebben.
We hebben 3 mac's en 3 laptops in huis, ik neem aan dat ik Nordvpn op alle apparaten afzonderlijk instel?

• beerten
quote:
capice1 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:23:
Met grote belangstelling de meeste van de 37 pagina's gelezen. Ik neig erg naar Nordvpn, is dit makkelijk in gebruik/in te stellen?...ik ben een redelijke leek op netwerkgebied. Ik wil het makkelijk en snel aan/uit kunnen zetten mocht de snelheid teveel te lijden hebben.
We hebben 3 mac's en 3 laptops in huis, ik neem aan dat ik Nordvpn op alle apparaten afzonderlijk instel?
Er zijn 2 mogelijkheden
- VPN instellen op router.
- Op elke client afzonderlijk instellen

Lukt je niet met een ziggo modem. Moet je losse router kopen. En geen budgetmodel. En dan nog vraag ik me persoonlijk af of je de volle snelheid krijgt. Je netwerk binnenshuis blijft gewoon functioneren.

Niet alle apparaten ondersteunen VPN, veel beheer. En je kan niet meer binnenshuis bestanden overzetten. Je netwerk is immers de tunnel naar de VPN server. Maar, supersnel internet. Slechts enkele procenten snelheidsverlies.

Is mijn ervaring. Maar ik kan me uiteraard vergissen wat de binnenshuis netwerk betreft.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
beerten schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:24:
En je kan niet meer binnenshuis bestanden overzetten.
Binnenshuis zou er niets moeten veranderen. Pas als je data naar buiten stuurt zou het van encryptie voorzien moeten worden, tenzij je natuurlijk expliciet iets anders configureert. Al is encryptie op je eigen netwerk op zich wel een interessante optie :)

Persuader of bytes.

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:41
Na een meer dan een week van inlezen heb ik sinds gisteren een VPN (expressVPN, via deze site https://www.bestvpn.com/best-vpn-services/).
Ik heb hem voor nu alleen op mijn laptop draaien met hun eigen software. Die werkt voor nu goed op de ingebouwde speedtest na die loopt bij mij vast na een tijdje.
Het grootste probleem zit bij mij in de snelheid!
Ik heb 300/30 van Ziggo als ik echter de VPN opzet blijft daar afhankelijk van de server maar 8/25 van over, op maar 1 server in NLD van de 3 haal ik 66/25. En zelfs dat vindt ik aan de erg lage kant! Ik begrijp dat je de volle snelheid niet altijd zal halen, maar dit verlies is wel erg groot vind ik.
Ik heb al getest op UDP/TCP/SSTP maar geen grote verschillen. Op sommige buitenlandse servers haal ik ook 66/25, maar niet veel.
Iemand nog een hint in welke hoek ik kan kijken, anders ga ik gebruik maken van mijn 30 day money back guarantee.

• glaasjejus
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16-06-2017
Realistisch gezien kost 1Mbps in een datacentrum tenminste $1 per maand. Voor $99 per jaar kun je dus maar 8.25Mbps verwachten. (Dan hebben we stroom en hardware kosten, of het feit dat ze 135 lokaties voor je stand-by hebben staan, nog niet meegerekend.)

De enige reden dat je vaak (veel) hogere snelheden haalt is omdat de meeste mensen hun VPN slecht sporadisch gebruiken. (Wellicht wel verbonden, maar geen of nauwelijks verkeer.)

Enfin. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat 66Mbps niet zo heel slecht is. Zelf haal ik wel 100+ Mbps, maar dat is bij een minder bekend (rustiger?) VPN.

• silmaril8
  • Niet online
Bij AirVPN haal ik gewoon de volledige Ziggo snelheid 150/15, misschien paar Mbps minder dus 148/14 ofzo.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb sinds kort 500/500 Glasvezel via Caiway.
Trek 5ms op 530/530.
Trek met PIA aan op NL server 8ms op 226/302. >:) >:)

Steam Profile

• capice1
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 31-03 15:19
dank, ik ga voor ieder apparaat denk ik...
quote:
beerten schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

Er zijn 2 mogelijkheden
- VPN instellen op router.
- Op elke client afzonderlijk instellen

Lukt je niet met een ziggo modem. Moet je losse router kopen. En geen budgetmodel. En dan nog vraag ik me persoonlijk af of je de volle snelheid krijgt. Je netwerk binnenshuis blijft gewoon functioneren.

Niet alle apparaten ondersteunen VPN, veel beheer. En je kan niet meer binnenshuis bestanden overzetten. Je netwerk is immers de tunnel naar de VPN server. Maar, supersnel internet. Slechts enkele procenten snelheidsverlies.

Is mijn ervaring. Maar ik kan me uiteraard vergissen wat de binnenshuis netwerk betreft.

• darthaxx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-12-2019
Met dit haal je makkelijk 300mbit als vpn router. Switch erop en wireless access point. :P

https://www.aliexpress.co...t-NICS-6/32683017003.html

• beerten
quote:
capice1 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:05:
dank, ik ga voor ieder apparaat denk ik...

[...]
Als je het op je telefoon installeert, het vreet stroom.
Overigens erg erg handig als je "ergens" bent en er zijn slechts dubieuze wifinetwerken beschikbaar. Uitstekende beveiliging tegen ongewenste meekijkers en passwordsniffers etc.

• beerten
quote:
darthaxx schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:12:
Met dit haal je makkelijk 300mbit als vpn router. Switch erop en wireless access point. :P

https://www.aliexpress.co...t-NICS-6/32683017003.html
Heb net een geschilletje lopen met een chinese leverancier op alibaba.com.... Wacht nu tot het pakketje is aangekomen aldaar en zij het geld terugstorten. Bid voor me ;)

Heb nu een soortgelijk apparaatje. http://www.mini-itx.com/store/~JBC311W
Alles werkt, behalve het laatste stapje: verkeer via de vpn-verbinding routen. :( Ik gebruik PFSense. Jij?

[Voor 7% gewijzigd door beerten op 19-10-2016 13:02]

• darthaxx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-12-2019
quote:
beerten schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:02:
[...]

Heb net een geschilletje lopen met een chinese leverancier op alibaba.com.... Wacht nu tot het pakketje is aangekomen aldaar en zij het geld terugstorten. Bid voor me ;)

Heb nu een soortgelijk apparaatje. http://www.mini-itx.com/store/~JBC311W
Alles werkt, behalve het laatste stapje: verkeer via de vpn-verbinding routen. :( Ik gebruik PFSense. Jij?
Ik wacht nog op levering van de mini itx dus heb er geen ervaring mee. Als het niet wilt lukken met PFsense kan je het wellicht proberen met OPNsense?

• beerten
quote:
darthaxx schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Ik wacht nog op levering van de mini itx dus heb er geen ervaring mee. Als het niet wilt lukken met PFsense kan je het wellicht proberen met OPNsense?
Volgens de instructies van NordVPN staan alle vinkjes goed. Dat heet, zover het mij gelukt is de instructies te vertalen naar de 2.3.2 versie. Ik ben in contact met de helpdesk om het ook daadwerkelijk werkende te krijgen.

OPNsense? Ik zal eens kijken. Dank!

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:50
quote:
beerten schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:34:
[...]

Ik maak gebruik van NordVPN. Werkt super. Bij nederlandse servers geen noemenswaardig verlies qua ping en hooguit 5% snelheidsverlies. Duitse servers idem, maar dan gaat de ping wel omhoog.
AirVPN geen ervaring. PureVPN wel ervaring maar die ervaring was zo zo. Maar dat kan ook aan de router hebben gelegen ontdekte ik later in de testfase.
Mocht je je gehele thuisnetwerkje aan de VPN willen hangen: vergeet dat maar met een standaard of zelfs highend consumentenrouter. Die zijn domweg niet krachtig genoeg voor (de-)coderen van het signaal op volle snelheid. Bij 60 a 70 Mbps houdt het op. Bij een WRT1900AC van Linksys. Zou top of the bill moeten zijn qua consumenten-routers. Synology RT1900ac komt zelfs niet verder dan 20Mbps. (Getest met een chello lijn van 150Mpbs)
Verbind je alleen je pc met VPN is dat geen probleem. Die procesoor is krachtig genoeg om op volle snelheid te (de-)coderen.

Om toch op volle snelheid te gaan veilig achter een router ga ik een mini-pc als router inzetten. Had de resultaten al hier willen posten, maar ik vrees dat mijn bestelling nog ergens bij een douanemannetje op zijn bureau ligt.... :X
Is het puur een CPU probleem of ook een geheugenprobbleem?
Ik heb nog een Banana Pro liggen die ik niet gebruik, dat is een dual core ARM A7 1,2GHz met 1GB RAM. En indien die onvoldoende krachtig is: zou een Odroid C2 (quad core ARM v8 1,5GHz 64-bit met 2GB RAM) dat dan wel zijn?

Opnsense (Odroid H2) DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• beerten
quote:
Videopac schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

Is het puur een CPU probleem of ook een geheugenprobbleem?
Ik heb nog een Banana Pro liggen die ik niet gebruik, dat is een dual core ARM A7 1,2GHz met 1GB RAM. En indien die onvoldoende krachtig is: zou een Odroid C2 (quad core ARM v8 1,5GHz 64-bit met 2GB RAM) dat dan wel zijn?
Ik weet daar te weinig vanaf om je een zinnig, onderbouwd, gefundeerd antwoord te geven.
Ik weet alleen dat het met een Synology RT1900AC redelijkerwijs niet gaat. 25mpbs na veel gepruts
Met een Linksys WRT1900ac gaat het ietsje pietsje minder slecht. 65mpbs na veel gepruts.
Encryptie is rekenwerk, rekenkracht. Heeft weinig met opslag te maken.

Als ik voorzichtig mag inschatten, afgaande op de kloksnelheid is de rekenkracht vergelijkbaar met de Linksys WRT. Iets van grofweg 50mpbs bluf ik dat zou moeten kunnen. Nogmaals, dat is een wilde gok. Niet meer dan dat. Probeer het uit!

Ik wacht nog op een reactie van de helpdesk op een vraag over het instellen van PFSense op een mini-pc met (open source firewall) Als dat werkt heb ik meer referentie.

Sorry, kan je dus niet echt verder helpen op dit moment.

• bitpixl
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Net (weer) geswitched van PIA naar NordVPN, puur vanwege gevoelsmatige redenen, want ik was wel tevreden met PIA. NordVPN zat ik al eens bij, maar kreeg het toen gewoon niet voor elkaar om zelfs met de desktop client/openvpn client boven de 35Mbps te komen. Kreeg toen netje mijn geld terug van NordVPN en na de laatste berichten hier over de uitbreidingen bij NordVPN ben ik dus nu weer terug en haal ik erg mooie snelheden met de OpenVPN client.

Op mijn router kom ik echter nog steeds niet boven de 35Mbps, net als Beerten eerder al vermelde. Ik heb de R7000 met een 1Ghz processor, maar dan overgeclocked naar 1.2Ghz (Shibby's (Tomato) Firmware)

@WitteKoffieMok, zou je misschien je NordVPN server/settings met ons (de NordVPN gebruikers) willen delen? Alvast bedankt!

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• Videopac
quote:
bitshady schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:10:
Net (weer) geswitched van PIA naar NordVPN, puur vanwege gevoelsmatige redenen, want ik was wel tevreden met PIA. NordVPN zat ik al eens bij, maar kreeg het toen gewoon niet voor elkaar om zelfs met de desktop client/openvpn client boven de 35Mbps te komen. Kreeg toen netje mijn geld terug van NordVPN en na de laatste berichten hier over de uitbreidingen bij NordVPN ben ik dus nu weer terug en haal ik erg mooie snelheden met de OpenVPN client.

Op mijn router kom ik echter nog steeds niet boven de 35Mbps, net als Beerten eerder al vermelde. Ik heb de R7000 met een 1Ghz processor, maar dan overgeclocked naar 1.2Ghz (Shibby's (Tomato) Firmware)

@WitteKoffieMok, zou je misschien je NordVPN server/settings met ons (de NordVPN gebruikers) willen delen? Alvast bedankt!
Draai je OpenVPN nu op je R7000 of op een ander device?

• bitpixl
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Videopac schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:45:
[...]

Draai je OpenVPN nu op je R7000 of op een ander device?
OpenVPN als client op mijn Windows machine en ik gebruik de default vpn client configuratie pagina van Shibby's Tomato Firmware (is dat trouwens geen openvpn?)

[Voor 47% gewijzigd door bitpixl op 01-11-2016 12:04]

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• Videopac
Nog even over mijn gedachte om een Odroid C2 als VPN server te gaan gebruiken: ik zie dat de ARMv8 Cortex A53 CPU door hardwarematige encryptie een stuk sneller AES en SHA kan (de)coderen dan een ARM v7. Ik vond deze performancevergelijking. Zie ik iets over het hoofd of kan ik een extra Odroid C2 gaan aanschaffen voor dit doel.

[Voor 12% gewijzigd door Videopac op 01-11-2016 12:05]

• 444220
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-11-2016
Ik ervaar ook hickups via PIA VPN. Momenteel vanuit Turkije en het streamen van YouTube gaat (vooral de reclames) erg stotterend.

Nu geswitched naar mijn eigen VPN via de Asus router thuis. Werkt stukken beter.

Wordt dus ook een alternatief zoeken.

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 05-04 09:44
quote:
KMeijers schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:29:
Ik ervaar ook hickups via PIA VPN. Momenteel vanuit Turkije en het streamen van YouTube gaat (vooral de reclames) erg stotterend.

Nu geswitched naar mijn eigen VPN via de Asus router thuis. Werkt stukken beter.

Ik denk eerder dat Erdogan het niet zo fijn vind dat je gebruik maakt van een VPN.

• beerten
Even een kleine update inzake mijn VPN via NordVPN: gebruik nu een mini pc http://www.mini-itx.com/store/~JBC311
Met PFSense. Eindelijk gevecht gewonnen ;)

Snelheid is maximaal. Door verschillende servers uit te proberen kwam ik bij een (momenteel) supersnelle uit. Ik merk geen noemenswaardig snelheidsverschil. 145 ipv 150 mpbs. Dat is hetzelfde als met hun VPN-clientsoftware op mijn pc.
Conclusie in al mijn ondeskundigheid: CPU heeft zeer zeker invloed op snelheid. De mini-pc die ik gekozen heb heeft een CPU met AES-ni . Dit stukje cpu zorgt voor snelle de- en encryptie (lees ik in de folder...)

Enig puntje dat nu nog rest: de standaard smtp-server van ziggo is nu onbereikbaar. En NordVPN biedt geen open relay smtp server. Eens kijken hoe ik dit ga oplossen.
Iemand hier een oplossing voor?

• Thijs?
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 05-04 16:09
Je kan in PFSense instellen dat de e-mailserver van Ziggo via je 'normale' internet gaat. Wat ik heb gedaan is een alias gemaakt (Firewall > Aliases) genaamd bijv. 'VPN_BYPASS'. Daarin heb ik alle hosts gezet die ik direct wil bereiken. Daarna voeg je deze onder Firewall > Rules > LAN toe met daarbij de gateway ingesteld op je normale WAN verbinding. Probeer het maar eens met www.watismijnip.nl of iets dergelijks.

• MikeKoeman
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 02-11-2016
netjes.

• beerten
quote:
Thijs? schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:19:
Je kan in PFSense instellen dat de e-mailserver van Ziggo via je 'normale' internet gaat. Wat ik heb gedaan is een alias gemaakt (Firewall > Aliases) genaamd bijv. 'VPN_BYPASS'. Daarin heb ik alle hosts gezet die ik direct wil bereiken. Daarna voeg je deze onder Firewall > Rules > LAN toe met daarbij de gateway ingesteld op je normale WAN verbinding. Probeer het maar eens met www.watismijnip.nl of iets dergelijks.
Thnx. Bruikbaar. Had al zo'n vermoeden dat dit zou moeten kunnen.

Compleet ander iets: is iemand al eens opgevallen dat, bij gebruik van VPN, de limiet van Ziggo soms wordt opgeheven?

Dit viel me op met tests enkele weken geleden met de vpn-client software op mijn pc.
Nu loopt alles pfsense. En ik haalde net een upload van 30mpbs. Terwijl ik maar een 15mbps pakket heb. Zoiets had ik ook al met download. richting 300mpbs.
Geen structuur in te ontdekken. Echt incidenteel. Iemand zoiets al opgevallen?

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:25
misschien iets met compressie te maken. Ikzelf merk dat ik mobiel minder data verbruik volgens mijn provider terwijl de datateller op m'n telefoon een veel hoger verbruik aan geeft.

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-04 19:31
quote:
beerten schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:19:
[...]

Thnx. Bruikbaar. Had al zo'n vermoeden dat dit zou moeten kunnen.

Compleet ander iets: is iemand al eens opgevallen dat, bij gebruik van VPN, de limiet van Ziggo soms wordt opgeheven?

Dit viel me op met tests enkele weken geleden met de vpn-client software op mijn pc.
Nu loopt alles pfsense. En ik haalde net een upload van 30mpbs. Terwijl ik maar een 15mbps pakket heb. Zoiets had ik ook al met download. richting 300mpbs.
Geen structuur in te ontdekken. Echt incidenteel. Iemand zoiets al opgevallen?
Ik denk altijd dat dat komt omdat veel meer mensen speedtesten uitvoeren en de vpn server gewoon dat in zijn cache houdt. Alleen bij speedtesten is de verbinding namelijk opeens veel sneller.

• Videopac
Ik snap eigenlijk nog voor geen meter hoe je VPN nou opzet.
Stel dat ik OpenVPN op een Odroid C2 wil gebruiken: installeer ik dan Armbian en dan OpenVPN software, maar dan: hoe zorg ik dat al het verkeer die Odroid gebruikt als VPN?

• A1AD
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:50
quote:
KMeijers schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:29:

Ik als Belg, gebruik de nl gateway van Pia. Gaat zeer snel. Maar heb ik een reden om een ander land te kiezen?

I don't fail. I successfully identify suboptimal methods. iRP

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
quote:
pacificocean schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:56:
[...]

Ik denk eerder dat Erdogan het niet zo fijn vind dat je gebruik maakt van een VPN.
nieuws: Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije

• beerten
quote:
Videopac schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 07:54:
Ik snap eigenlijk nog voor geen meter hoe je VPN nou opzet.
Stel dat ik OpenVPN op een Odroid C2 wil gebruiken: installeer ik dan Armbian en dan OpenVPN software, maar dan: hoe zorg ik dat al het verkeer die Odroid gebruikt als VPN?
Misschien een gekke vraag: snap je niet wat een vpn tunnel nu precies is? Hoe dit werkt? Of is het je onduidelijk hoe de software werkt? Wil je graag weten hoe je de firewall oid instelt?
Ondroid is een developmentboard. Vanwaar je keus voor Armbian? Als ik me niet vergis heb je de hardware nog niet. Vanwaar je keus hiervoor en niet bijvoorbeeld een mini-pc passief gekoeld met bijvoorbeeld PFsense. Of een router met DD-WRT?

• Videopac
quote:
beerten schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:51:
[...]

Misschien een gekke vraag: snap je niet wat een vpn tunnel nu precies is? Hoe dit werkt? Of is het je onduidelijk hoe de software werkt? Wil je graag weten hoe je de firewall oid instelt?
Ondroid is een developmentboard. Vanwaar je keus voor Armbian? Als ik me niet vergis heb je de hardware nog niet. Vanwaar je keus hiervoor en niet bijvoorbeeld een mini-pc passief gekoeld met bijvoorbeeld PFsense. Of een router met DD-WRT?
Geen idee of ik precies weet wat een VPN tunnel is. Ik denk dat het ervoor zorgt dat internetverkeer gecodeerd via een andere, gedeeld IP adres het internet op gaat. Ik denk dat het me vooral onduidelijk is hoe de software werkt.

Ik heb momenteel:
Odroid C2 waarmee ik een audiospeler aan het bouwen ben.
Odroid C2 waar ik LibreELEC op heb staan maar die heb ik nog niet goed werkend en gebruik ik nog niet: deze zou ik voor VPN kunnen gebruiken. Als het werkt, bestel ik gewoon een nieuwe voor LibreELEC.
Banana Pro als DNS server (Pi Hole op Armbian, werkt prima)
een werkloze Banana Pro
een werkloze RPi B
Een TP Link Archer C2600 met Lede. Dit is een 1,4 GHz dual-core, maar als een Netgear R7800 al beperkend is qua snelheid dan is mijn router dat ook.

De reden dat ik een Odroid C2 wilde proberen is omdat die hardwarematig kan coderen en daardoor hopelijk niet beperkend is wat snelheid betreft. Een mini pc is toch wel wat duurder. Keuze voor Armbian is arbitrair, zolang het maar Linux is vind ik het prima.

Wat ik zoek is een oplossing op veiliger/anoniemer op het internet te komen en iets waarmee ik remote veilig mijn bestanden op mijn Synology NAS kan benaderen.

[Voor 3% gewijzigd door Videopac op 06-11-2016 16:32]

• beerten
quote:
Videopac schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:20:
[...]

Geen idee of ik precies weet wat een VPN tunnel is. Ik denk dat het ervoor zorgt dat internetverkeer gecodeerd via een andere, gedeeld IP adres het internet op gaat. Ik denk dat het me vooral onduidelijk is hoe de software werkt.

Ik heb momenteel:
Odroid C2 waarmee ik een audiospeler aan het bouwen ben.
Odroid C2 waar ik LibreELEC op heb staan maar die heb ik nog niet goed werkend en gebruik ik nog niet: deze zou ik voor VPN kunnen gebruiken. Als het werkt, bestel ik gewoon een nieuwe voor LibreELEC.
Banana Pro als DNS server (Pi Hole op Armbian, werkt prima)
een werkloze Banana Pro
een werkloze RPi B
Een TP Link Archer C2600 met Lede. Dit is een 1,4 GHz dual-core, maar als een Netgear R7800 al beperkend is qua snelheid dan is mijn router dat ook.

De reden dat ik een Odroid C2 wilde proberen is omdat die hardwarematig kan coderen en daardoor hopelijk niet beperkend is wat snelheid betreft. Een mini pc is toch wel wat duurder. Keuze voor Armbian is arbitrair, zolang het maar Linux is vind ik het prima.

Wat ik zoek is een oplossing op veiliger/anoniemer op het internet te komen en iets waarmee ik remote veilig mijn bestanden op mijn Synology NAS kan benaderen.
Zover ik geinformeerd ben is het niet mogelijk via je vpn tunnel de NAS te benaderen. Dat heet, je kan dan niet je VPN adres gebruiken. Tenzij je een eigen VPN-ip-adres neemt.
Uiteraard kan je wel je NAS benaderen via je huis ip-adres van je provider. (Mits de boel goed ingesteld op je router)

Wil je VPN voor privacy? Of wil je VPN voor je NAS?
Je NAS veilig benaderen door een VPN verbinding te nemen is volgens mij niet de manier. Denk hierbij meer aan een goede en goed geconfigureerde firewall, niet de standaard poorten gebruiken, een https certificaat enz.

Maar met alles wat ik zeg: ik ben geen specialist, laat staan dat ik überhaupt een ICT achtergrond heb.

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:42

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Kan ik als ik een vpn opzet vanaf mijn router nog steeds wel inloggen op mijn nas thuis op het externe wan ip?

Zelfde vraag als deze VPN tunnel wordt opgezet vanaf de nas?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
NeHoX schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:30:
Kan ik als ik een vpn opzet vanaf mijn router nog steeds wel inloggen op mijn nas thuis op het externe wan ip?

Zelfde vraag als deze VPN tunnel wordt opgezet vanaf de nas?
Hangt er vanaf hoe je je routes zet :)

Mijn LinkedIn!

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:42

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

quote:
DennusB schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:32:
[...]

Welke routes?

• Videopac
quote:
beerten schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:01:
[...]

Zover ik geinformeerd ben is het niet mogelijk via je vpn tunnel de NAS te benaderen. Dat heet, je kan dan niet je VPN adres gebruiken. Tenzij je een eigen VPN-ip-adres neemt.
Uiteraard kan je wel je NAS benaderen via je huis ip-adres van je provider. (Mits de boel goed ingesteld op je router)

Je NAS veilig benaderen door een VPN verbinding te nemen is volgens mij niet de manier. Denk hierbij meer aan een goede en goed geconfigureerde firewall, niet de standaard poorten gebruiken, een https certificaat enz.

Maar met alles wat ik zeg: ik ben geen specialist, laat staan dat ik überhaupt een ICT achtergrond heb.
Anoniem surfen via een VPN is dat je je internet-IP adres deelt met veel andere mensen en daardoor kun je niet makkelijk remote je NAS bereiken?

Ik wil gewoon buitenshuis mijn NAS-netwerkshares hebben in de verkenner (of hoe dat ding ook heet in Linux), maar dan wel veilig EN thuis anoniem/veilig kunnen internetten. Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste/enige ben die dit wil.
quote:
DennusB schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:32:
[...]

Licht eens toe.

• Bongoarnhem
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-04 13:52
quote:
beerten schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:01:
[...]

Als je op je router een VPN tunnel instelt voor specifiek je nas is je nas nog wel te bereiken via verschillende manieren.

In mijn geval(Synology) via de quickconnect optie welke het makkelijkste werkt voor een noob zoals ik.
Ook kan ik bij mijn vpn provider een poort(en) openzetten die dan weer doorverwijst naar mijn eigen ip adres en daarachter mijn nas.

[Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 09-11-2016 12:55]

• itsyaboy
  • Laatst online: 05-04 14:13
Lekenvraag: hoe bescherm je je data tegen de VPN-provider? Ik zit dan o.a. aan het beschermen van wachtwoorden te denken, maar ook bijv. tijdens het internetbankieren. Stel dat internetverkeer gaat via HTTPS-verbindingen, in hoeverre kan de VPN-provider deze data nog inzien?

• SB[NL]
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ik ben dat nordVPN aan het testen en op mijn werkstation gaat de snelheid van 304 Mbps terug naar 160.
Moet zelf een server selecteren want anders stuurt het mij naar een Duitse server.

Dus ja ik kijk naar load en afstand. Degene die die het dichtste bij staat heeft altijd een.load van 70% dus de eerstvolgende qua afstand met hooguit 45% neem ik dan.

Op mijn syno DS1010 gaat de download van 30-35 MB/ps (SSH) naar 2-2.9 MB/ps.
Mijn usenet is 500Mbps dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand een verklaring?

Het is trouwens echt belachelijk hoe je moet gaan zitten knoeien met key's/certificaten en clientprofielen op een synology terwijl dat bij VyprVPN gewoon op de manier zoals het hoort gaat. Gegevens invullen, certificaat toevoegen en klaar.

Ze krijgen uiteraard de kans om het binnen 48 uur op te lossen en anders wil ik mijn geld terug.

Vooral dat binnen 48 uur helpen is veels te traag.

ps
Wat mij ook opviel is dat zowel Vypr als Nord beide een "netwerkadapter" installeren.
Als je echter een vpn verbinding aangaat nder Windows 10 met hun eigen software , zie je dat ze allebei een snelheid van 100 Mbps hebben. Wellicht dat dit er niets mee te maken heeft, maar vond het dusdanig raar dat ik het toch even wilde vermelden. Daarnaast denk ik dat beide eigenlijk de officiele OpenVPN driver gebruiken.

[Voor 18% gewijzigd door SB[NL] op 12-11-2016 16:11]

• Videopac
quote:
SB[NL] schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:17:
[..]
Op mijn syno DS1010 gaat de download van 30-35 MB/ps (SSH) naar 2-2.9 MB/ps.
[..].

Iemand een verklaring?
Waarschijnlijk omdat de CPU in je DS1010 geen hardwarematige encryptie ondersteund.

• SB[NL]
  • Niet online
quote:
Videopac schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:16:
[...]

Waarschijnlijk omdat de CPU in je DS1010 geen hardwarematige encryptie ondersteund.
Maar zou ik dan niet met SSH soortgelijke problemen moeten hebben of werkt dat weer met een andere instructieset die wel door een Intel Atom D510 ondersteund wordt? Daarmee gaat het nl gewoon op de volle bandbreedte van mijn Ziggo abbo.

Sterker, kijk ik naar de CPU en memory load dan kom dat nauwelijks boven de 30% uit bij een usenet download met een VPN verbinding. Ik neem aan dat als hij software matig moet en- of decrypten omdat hij dat hardwarematig niet ondersteund, de CPU Load richting de 100% gaat? (Wat hij momenteel alleen doet bij een gelijktijdige SSH usenet download terwijl hij ook files aan uitpakken of repareren is)

Bovendien verklaart het nog steeds niet waarom ik met een 5960X normaal 305 Mbps haal en met die VPN verbinding aan bij Vypr en bij nord wordt het gehalveerd. Of is een 5960X ook niet goed genoeg om VPN encryptie en decryptie e lekker vlot te doen? :D

Edit: QoS op mijn router en op mijn switch uitgeschakeld en mijn PC is nu nog maar 25% van de snelheid kwijt. Het gaat de goede kant op. Waarschijnlijk hen je helemaal gelijk dat het door de Atom cpu komt. Toch raar dat SSH wel goed gaat....

Misschien moet ik een dedicated OpenVPN minipc bouwen die sec het encryptie gebeuren afhandelt en deze middels de 2de lan port koppelen. Ik zag dat je specifieke applicaties of tcp/udp verkeer via een van de twee lan poorten kan laten lopen.

Ik vertrouw gewoon niet dat die OpenVPN routers hoge snelheden aankunnen
Nu is het 300, maar als er 500 of Gb komt, moet je weer gaan investeren. Dan liever een sidechain die je naar hartenlust kan vervangen.

Als iemand hier ideeën over heeft of suggesties kan doen, dan sta ik hier uiteraard voor open B-)

[Voor 26% gewijzigd door SB[NL] op 13-11-2016 13:37. Reden: nieuwe ontwikkelingen]

• Justin_
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-03 17:10
Ik gebruik NordVPN (http://www.nordvpn.com) en heb daarmee de Amerikaanse Netflix ook weer werkend weten te krijgen vanuit Nederland, met zo nu en dan een klein beetje lag, maar dat kan ook aan mijn verbinding hebben gelegen.
In deze review (https://www.vpngids.nl/reviews/nordvpn-vpn-provider/) wordt ook gesproken over een 70% couponcode voor NordVPN: 70offyear
Nog niet getest, maar doe er je voordeel mee :)

Beste VPN's van 2019 en lijst met Kortingen op VPN providers

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05-04 12:34

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb VPN van PIA en wil graag een gedeelte van mijn internet verkeer routen via PIA. Maar zo ver ik het begrijp kun je niet selectief verkeer (of poorten) laten lopen via VPN op een router met Gargoyle/OpenWRT/DD-WRT. Het is of alles of niets toch? (Ik heb een NETGEAR NDR3700v2)

Mijn huis heeft echter 2 internet aansluitingen (geen idee waarom, misschien een foutje dat er eigenlijk één afgesloten moet zijn?)
Kan ik dan mijn oude router hangen aan de andere internet aansluiting en op deze router het verkeer via VPN laten lopen. En dat ik bepaalde poorten op de hoofdrouter laat lopen via de oude router met vpn?

• SB[NL]
  • Niet online
quote:
Justin_ schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:38:
1. Ga nou geen reclame zitten maken :D Die ene server in mijn buurt op 25km afstand wordt al zwaar belast (vrijwel altijd 70%) en dat komt niet ten goede aan de snelheid van anderen :D
Ben nu verplicht om 55km of verder mijn heil te zoeken ;)

2. Ze hebben nu een 2 jarig abo voor 3 euro per maand. Goedkoper heb ik ze nog niet gezien.

3. 1 Nadeel, ze hebben het over 6 verbindingen tegelijkertijd maar:
Als je met dezelfde server een OpenVPN connectie maakt, moet de een met UDP en de ander met TCP werken.
Wil je meer devices verbinden, dan moet je dus een andere server kiezen wil je die ook met UDP of TCP verbinden

Als je een snel Internet abo hebt (50+) en je wilt met meerdere devices OpenVPN gebruiken, dan kan je dat in de meeste gevallen niet met je standaard router, zelfs als deze OpenVPN ondersteund.

Vind het jammer dat ze dat er niet zo duidelijk op hebben staan.
Een lijstje met snelheden + bijbehorende router vereisten zou ik wel klantvriendelijker gevonden hebben.

Zit nu al sinds gisteren te kijken wat ik voor hardware nodig heb om een download van 500Mbps over een openVPN verbinding te kunnen trekken.

Dus zelfs als het druk is, wil ik dat gewoon kunnen halen.
Als Ziggo dit zou doen als provider (zelf de beste verbinding zoeken) en de ene keer 275Mps en de andere keer 100 Mbps dan zou men de koude douches niet kunnen aanslepen :D

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:02
Ik heb zelf vorig jaar op cyber monday of één van die dagen bij PIA een jaarabonnement afgesloten voor $29 en bij navraag wordt dit nu ieder jaar verlengd voor ditzelfde bedrag.
Dus hou binnenkort de deals in de gaten zou ik zeggen, je kunt waarschijnlijk bij diverse providers gunstig een VPN jaarabbo afsluiten en je korting blijft vermoedelijk ook daarna staan.

• SB[NL]
  • Niet online
Ok ben klaar met dat NordVPN ^^

Ze houden zich niet aan hun eigen 48 uur responstijd als je om support vraagt.

Stuur je splinternieuwe klant minstens een mailtje dat het om wat voor reden dan ook uit gaat lopen.
Dus leuk voor de mensen die wel tevreden zijn als het bij hen wel allemaal goed werkt, maar de kwaliteit van een bedrijf komt pas naar voren juist als het niet goed werkt

Ik heb mijn usenet provider nl ook gevraagd om hun kijk op dit verhaal en zij antwoorden binnen 48 uur en vinden zelf hun eigen responstijd te traag. Zij beginnen direct met hun excuses aan te bieden. Zelfs als mijn probleem niets met hen te maken heeft en zij nergens beloven binnen een bepaalde tijd te reageren op een support ticket. Kijk..zo kan het dus ook.
quote:
ASW1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:50:
Ik heb zelf vorig jaar op cyber monday of één van die dagen bij PIA een jaarabonnement afgesloten voor $29
Thx voor de tip!

Op naar nummer drie :)

[Voor 14% gewijzigd door SB[NL] op 15-11-2016 11:07]

• SB[NL]
  • Niet online
quote:
[...]De NordVPN verbinding loopt dus via de RT-AC3200. Hier een extra screenshot van de opzet:
[afbeelding]
Ik zou graag inhoudelijk willen zien wat je settings zijn. Niet je login gegevens (:D) maar je encryptie protocol etc.

thx 8)

• Videopac
quote:
[...]

Dat klopt! Continu dit soort resultaten. Erg tevreden met NordVPN.

De NordVPN verbinding loopt dus via de RT-AC3200. Hier een extra screenshot van de opzet:
[afbeelding]

Hier nog een speedtest verbonden via NordVPN:
[afbeelding]
[afbeelding]

Op goede dagen haal ik via de 500/40 Ziggo verbinding de onderstaande (zonder VPN dus). Maar in de regel haal ik zonder tussenkomst van een VPN snelheden die zo'n 10% hoger liggen dan Ziggo's geadverteerde 500/40. En dan zijn er dit soort uitschieters:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus is er snelheidsverlies? Technically; ja, zo nu en dan wel. Als ik op goede dagen 550/50 kan halen, dan zie ik via NordVPN een verlies van tussen de 5 en 10%. Maar over het algemeen, dat is wanneer ik Ziggo's geadverteerde snelheid gewoon haal, dan zie ik een verlies van tussen de 0 en 5%. In de praktijk ervaar ik dit verlies in snelheid als nihil. Dit laatste vind ik persoonlijk het belangrijkst. Het werkt, continu stabiel, erg snel en ik hoef er verder niet naar om te kijken.

Side-note; inmiddels zie ik mijn resultaten via NordVPN ook steeds vaker richting de 550/50 schieten!
[afbeelding]
Dat zijn zeer hoge snelheden die je niet zou verwachten van een router met een CPU die geen hardwarematige encriptie ondersteund. Heb je encriptie wel aan staan?

• SB[NL]
  • Niet online
quote:
Videopac schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:21:
[...]

Dat zijn zeer hoge snelheden die je niet zou verwachten van een router met een CPU die geen hardwarematige encriptie ondersteund. Heb je encriptie wel aan staan?
In mijn zoektocht zie ik dat zelfs de " goedkopere" enterprise class routers die wel 1,6 miljoen (!) verbindingen tegelijk kunnen handelen, maar dit soort OPenVPN snelheden niet eens halen, dus ik ben inderdaad heel benieuwd wat de instellingen zijn, voor ik naar de winkel ren om deze router te halen :D

Deze bijvoorbeeld van " slechts" 7900 euries :D

https://www.applianceshop...twelve-core-10gb-ssd.html

Maximum VPN Throughput
IPsec: ~470Mbps (AES256) OpenVPN: ~550Mbps (AES256) / ~640Mbps (AES256+LZO) all with single tunnel

[Voor 21% gewijzigd door SB[NL] op 15-11-2016 23:48]

• technophile
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07-09-2019
quote:
Ik gebruik NordVPN (http://www.nordvpn.com) en heb daarmee de Amerikaanse Netflix ook weer werkend weten te krijgen vanuit Nederland, met zo nu en dan een klein beetje lag, maar dat kan ook aan mijn verbinding hebben gelegen.
In deze review (https://www.vpngids.nl/reviews/nordvpn-vpn-provider/) wordt ook gesproken over een 70% couponcode voor NordVPN: 70offyear
Nice, de 70offyear kortingscode werkt perfect. Was toch al enigszins geneigd voor NordVPN te gaan (of HideMyAss) maar met deze code is keus snel gemaakt. Thanks

• sambalbaj
  • Niet online
quote:
technophile schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:24:
[...]

Nice, de 70offyear kortingscode werkt perfect. Was toch al enigszins geneigd voor NordVPN te gaan (of HideMyAss) maar met deze code is keus snel gemaakt. Thanks
goedkoper dan deze twee jaar deal uit dezelfde review?

https://nordvpn.com/en/ch...?2year&coupon=2ycyberdeal

Had zelf rond deze tijd vorig jaar PIA genomen en voor die ca 30 dollar/jaar vond ik het wel prima.
Was er ook goed tevreden over.

[Voor 14% gewijzigd door sambalbaj op 16-11-2016 13:42]

• iKS
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-11-2016
Hee mensen! Ik lees net dat brein voor het eerst een illegale uploader aangepakt heeft, dus heb besloten dat ik toch maar weer aan een VPN ga. Ik heb tot een half jaar geleden ongeveer NordVPN, PIA en IPVanish gehad. Waren allemaal prima, behalve dat alleen NordVPN (soms) netflix US kon gebruiken nadat netflix dat niet meer wilde.

Zou iemand mij een kleine update kunnen geven over welke VPN services op dit moment het beste zijn? :) Ideaal gezien zou ik Netflix US en goede downloadsnelheid willen hebben (dat hoeft niet op dezelfde server te zitten natuurlijk).

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:17
quote:
technophile schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:24:
[...]

Waar voeg je die toe ?.

Heb al even gekeken, maar kon het niet zo vinden.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

quote:
Mektheb schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:19:
[...]

Waar voeg je die toe ?.

Heb al even gekeken, maar kon het niet zo vinden.
https://nordvpn.com/en/checkout/?Annual

en dan onderaan Got coupon?
(hoeft geen enter te doen. Gewoon naast het tekstvlak klikken om te activeren)

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:17
quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:28:
[...]

https://nordvpn.com/en/checkout/?Annual

en dan onderaan Got coupon?
(hoeft geen enter te doen. Gewoon naast het tekstvlak klikken om te activeren)
8)7 8)7 8)7 8)7

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Is toch niet zo moeilijk?
usd 48/yr = usd 48/yr :+
Dus je kunt kiezen of je de rekening per jaar of per 2 jaar wil voldoen, even duur.

• Drumstick3
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-08-2019
quote:
Hoe heb je dit precies werkend gekregen? Ik gebruik zelf PIA, maar sinds Netflix vpn blokkeert kan ik geen Netflix meer kijken wanneer mijn vpn verbinding actief is.

• sambalbaj
  • Niet online
quote:
dragon2 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:50:
[...]

Is toch niet zo moeilijk?
usd 48/yr = usd 48/yr :+
Dus je kunt kiezen of je de rekening per jaar of per 2 jaar wil voldoen, even duur.
nou nee, deze is 72 dollar per 2 jaar.
Het verschil tussen 3 of 4 dollar per maand.

• Justin_
quote:
Drumstick3 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:05:
[...]

Hoe heb je dit precies werkend gekregen? Ik gebruik zelf PIA, maar sinds Netflix vpn blokkeert kan ik geen Netflix meer kijken wanneer mijn vpn verbinding actief is.
Dan moet je naar settings gaan en Smartplay aanzetten. Overigens zijn er ook andere vpn providers waar Netflix US vanuit Nederland werkt (bv PureVPN https://www.vpngids.nl/reviews/purevpn-vpn-provider/ ).
Let ook goed op welke vpn provider snelle streamingsnelheden via deze "netflix vpn-servers" vanuit Nederland haalt, zodat je niet naar SD kwaliteit films straks zit te kijken ;)

• Drumstick3
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-08-2019
quote:
Justin_ schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:30:
[...]

Dan moet je naar settings gaan en Smartplay aanzetten. Overigens zijn er ook andere vpn providers waar Netflix US vanuit Nederland werkt (bv PureVPN https://www.vpngids.nl/reviews/purevpn-vpn-provider/ ).
Let ook goed op welke vpn provider snelle streamingsnelheden via deze "netflix vpn-servers" vanuit Nederland haalt, zodat je niet naar SD kwaliteit films straks zit te kijken ;)
Weet je toevallig of pia ook zon optie heeft? Kan het zo 123 niet vinden.

• SB[NL]
  • Niet online
Modbreak:
Als je niets nuttigs te melden hebt, blijf dan weg..

[Voor 85% gewijzigd door Equator op 25-11-2016 07:43]

• Justin_
quote:
Drumstick3 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:43:
[...]

Weet je toevallig of pia ook zon optie heeft? Kan het zo 123 niet vinden.
Zal straks of morgen even voor je kijken.

edit: bij deze: US West werkt vanaf nu. Succes :) (al zou ik nieuwe abonnees adviseren naar een van de twee eerder genoemde te kijken aangezien die mogelijk langer en stabieler Netflix ondersteunen en met die coupon echt weinig kosten... (zie de links naar de reviews in mijn eerdere posts)).

[Voor 39% gewijzigd door Justin_ op 17-11-2016 23:32]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:23:
Ik heb VPN van PIA en wil graag een gedeelte van mijn internet verkeer routen via PIA. Maar zo ver ik het begrijp kun je niet selectief verkeer (of poorten) laten lopen via VPN op een router met Gargoyle/OpenWRT/DD-WRT. Het is of alles of niets toch? (Ik heb een NETGEAR NDR3700v2)

Mijn huis heeft echter 2 internet aansluitingen (geen idee waarom, misschien een foutje dat er eigenlijk één afgesloten moet zijn?)
Kan ik dan mijn oude router hangen aan de andere internet aansluiting en op deze router het verkeer via VPN laten lopen. En dat ik bepaalde poorten op de hoofdrouter laat lopen via de oude router met vpn?
Toevallig iemand die kan helpen? Ik wil niet pusherig zijn, maar ik kan zelf het antwoord niet vinden :)
Of is dit niet het juiste topic ervoor? Of mijn vraag onduidelijk of iets?

Anders hier eventueel een snel paint plaatje om aan te geven wat ik wil 8)7
https://i.imgur.com/x2V6It1.png

• eX0duS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Wat jij denk ik zoekt is dit: https://www.privateintern...irtual-machine-vpn-tunnel
Je hebt er wel een hypervisor voor nodig zoals Hyper-V (dien je het VMDK bestand wel om te zetten), of VMware. Andere optie is een dedicated computer te gebruiken en het daarop te installeren (maar dan kan je er net zo goed VMware op zetten...).
Voordeel hier van is, is dat de performance van je VPN router niet de bottleneck is. Want mijn ervaringen zijn dat het meestal bij 30 Mbit wel zo'n beetje op gaat houden.
Je stelt je gateway dan gewoon in op het IP van deze VM, tenminste, als je een dedicated computer/VM hebt voor torrents, en anders kan je het misschien met een loadbalancer voor elkaar krijgen zoals Zen of Kemp (volgens mij beide ook gratis, wel met een paar limieten). Je stuurt dan "simpelweg" torrent verkeer et cetera naar je PIA gateway.

[Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 22-11-2016 19:11]

• itsyaboy
Ik vind het eigenlijk wel verrassend dat bijna niemand hier het heeft over de potentiële nadelen / risico's vanuit de VPN-provider zelf.

Nu ben ik ook een leek, maar zijn er eigenlijk risico's / nadelen te bedenken? Ik zat dan zelf te denken aan:
- misbruik van mijn gegevens (doorverkoop etc.)
- server niet in eigen beheer (risico dat andere partijen erbij kunnen)
- wettelijke vereisten (wel / geen logs)
- kunnen hackers m'n VPN-verbinding misbruiken om mijn laptop te hacken?
- kan een VPN-provider niet mijn wachtwoorden stelen? (of is een HTTPS-verbinding niet te kraken?)
- andere zaken?

Of zijn dit allemaal issues die niet spelen en heeft niemand het daarom hierover?

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Dat zijn allemaal issues die spelen op elke verbinding, VPN of niet.
Elke WiFi hotspot kent dezelfde issues.
Kun je jouw ISP wel vertrouwen?

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• itsyaboy
quote:
Jaaap schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:40:
Dat zijn allemaal issues die spelen op elke verbinding, VPN of niet.
Elke WiFi hotspot kent dezelfde issues.
Kun je jouw ISP wel vertrouwen?
Een Wi-Fi hotspot ga ik per definitie niet op. Als mijn ISP net zo slecht is, waarom zou ik dan naar een VPN-provider gaan? Waarom zou een VPN-provider beter te vertrouwen zijn dan mijn ISP? Mij gaat het niet eens om geo-restricties, maar om het principe (straks met de wet Computercriminaliteit III).

Misschien dat je wat meer van jouw gedachtes kan delen waarom jij wel een VPN gebruikt (uitgaande dat je dat doet)?

• Jaaap
  • Niet online
Wacht nu draai je het om. Je begon met:
quote:
itsyaboy schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:38:
Ik vind het eigenlijk wel verrassend dat bijna niemand hier het heeft over de potentiële nadelen / risico's vanuit de VPN-provider zelf.
Dan noem je een aantal potentiele nadelen. Prima.
Maar nu moet ik gaan uitleggen waarom ik een VPN gebruik?

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED

• itsyaboy
quote:
Jaaap schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:46:
Wacht nu draai je het om. Je begon met:

[...]

Dan noem je een aantal potentiele nadelen. Prima.
Maar nu moet ik gaan uitleggen waarom ik een VPN gebruik?
Ik denk dat mijn bericht verkeerd is overgekomen. Nee, niks moet, daar heb je helemaal gelijk in.

Sinds jij bevestigde dat de genoemde nadelen inderdaad spelen, vroeg ik mij af waarom iemand dan alsnog ervoor zou kiezen om een VPN-provider te gaan gebruiken. Nu ben ik gewoon in algemene zin geïnteresseerd, maar aangezien jij zo aardig was om überhaupt te reageren dacht ik, ik stel de vraag aan jou. Of je de vraag überhaupt wil beantwoorden is natuurlijk geheel je eigen keuze.

Ik ben als leek gewoon geïnteresseerd in dit onderwerp, maar het is echt niet makkelijk om te weten waar ik zelf goed aan zou doen. Tegenstrijdige verhalen en vaak technisch van aard (niet dat ik dat soort discussies zou willen stoppen). Dus eindig ik met vragen, daar komt het eigenlijk op neer, de belangrijkste heb ik net genoemd. Eigenlijk heb ik nog meer vragen, maar die houd ik voor nu maar even voor mezelf :)

• Jaaap
  • Niet online
Er is een aantal redenen waarom iemand een VPN zou willen gebruiken:
- Omzeilen Geo blokkade
- Minder direct herleidbaar zijn op IP adres
- Testen van eigen servers vanaf andere ip adressen

De VPN provider kan idd alle verkeer voorbij zien komen en zou kunnen proberen een MITM attack uit te voeren.

• itsyaboy
quote:
Jaaap schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:06:
Er is een aantal redenen waarom iemand een VPN zou willen gebruiken:
- Omzeilen Geo blokkade
- Minder direct herleidbaar zijn op IP adres
- Testen van eigen servers vanaf andere ip adressen

De VPN provider kan idd alle verkeer voorbij zien komen en zou kunnen proberen een MITM attack uit te voeren.
Bedankt voor het meedenken!

• Thijs?
AirVPN heeft een Black Friday aanbieding aangekondigd: https://airvpn.org/topic/20369-black-friday-week-2016/

35% korting. Zelf al jaren tevreden met AirVPN! 1 jaar kost nu € 35,10 (€ 2,92 per maand).

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Dit is een megadeal, iemand ervaring met Windscribe VPN?

https://nl.pepper.com/aan...remium-voor-37-euro-31948

• beerten
quote:
Het eerste dat in mij opkomt: als het te mooi is om waar te zijn....
VPN kost geld en dat geld moet verdiend worden. Is het niet door de kosten door te berekenen, danwel door aanvullende inkomsten. And guess what: jouw data. De VPN-provider kan alles loggen en alle gegevens verkopen. Of dat in dit geval zo is, geen idee. Mijn alarmbellen rinkelen in ieder geval.

Mijn gezonde verstand zegt dat grofweg 5% van de normale prijzen niet redelijk is.

[Voor 6% gewijzigd door beerten op 24-11-2016 13:08]

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
quote:
beerten schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:07:
[...]

Het eerste dat in mij opkomt: als het te mooi is om waar te zijn....
VPN kost geld en dat geld moet verdiend worden. Is het niet door de kosten door te berekenen, danwel door aanvullende inkomsten. And guess what: jouw data. De VPN-provider kan alles loggen en alle gegevens verkopen. Of dat in dit geval zo is, geen idee. Mijn alarmbellen rinkelen in ieder geval.

Mijn gezonde verstand zegt dat grofweg 5% van de normale prijzen niet redelijk is.
Je leest gewoon erg goede reviews over Windscribe VPN. https://www.bestvpn.com/windscribe-vpn-review/

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

quote:
eX0duS schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:08:
Wat jij denk ik zoekt is dit: https://www.privateintern...irtual-machine-vpn-tunnel
Je hebt er wel een hypervisor voor nodig zoals Hyper-V (dien je het VMDK bestand wel om te zetten), of VMware. Andere optie is een dedicated computer te gebruiken en het daarop te installeren (maar dan kan je er net zo goed VMware op zetten...).
Voordeel hier van is, is dat de performance van je VPN router niet de bottleneck is. Want mijn ervaringen zijn dat het meestal bij 30 Mbit wel zo'n beetje op gaat houden.
Je stelt je gateway dan gewoon in op het IP van deze VM, tenminste, als je een dedicated computer/VM hebt voor torrents, en anders kan je het misschien met een loadbalancer voor elkaar krijgen zoals Zen of Kemp (volgens mij beide ook gratis, wel met een paar limieten). Je stuurt dan "simpelweg" torrent verkeer et cetera naar je PIA gateway.
Oké dit is een iets lastigere oplossing dan ik hoopte. Ik hoopte dat ik met een 2e router puur voor VPN alles ook kon regelen. Ik woon namelijk met meerdere mensen in huis en iedereen doet zijn torrents gewoon via hun computer.

Maar als ik één router (router 2) dus puur alles via VPN laat lopen, gaat dit dan zo erg ten koste van de snelheid? Ik heb nu 100/100 internet.
En is het überhaupt mogelijk dat wanneer je verbonden bent met router 1 en je torrents laat downloaden op je pc dat je deze laat lopen naar router 2 via bijvoorbeeld portforwarding? (Je kunt tenslotte in je torrent programma kiezen voor een poort)

edit: ik heb ook een Raspberry Pi 3B. Deze draait nu Kodi/RetroPie. Zou deze krachtig genoeg zijn om naast die twee dingen ook nog als VPN tunnel te dienen? (Lijkt mij van niet maar wie weet :) )

[Voor 5% gewijzigd door Markos op 24-11-2016 14:08]

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:32
quote:
deze deal is nog beter:
https://dealfuel.com/seller/windscribe-lifetime-service/
met code COUPONISM nog 10% extra korting

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:02
Hier staan een aantal aanbiedingen waaronder de hierboven genoemde windscribe, op papier de beste lijkt te zijn VPN unlimited lifetime voor 29 dollar: https://stacksocial.com/search?utf8=%E2%9C%93&query=vpn

Ik verwacht dat de meeste VPN's morgen wel een of andere aanbieding hebben.

• sambalbaj
  • Niet online
PIA deal voor Black Friday/ Cyber Monday: $29/jaar zelfde als vorig jaar.
https://www.privateintern...m/pages/black-friday-2016

• Thijs?
Van die lifetime deals krijg ik wel een beetje de kriebels: dat kan toch niet uit? Voor die bedragen kan je het wellicht 1 á 2 jaar blijven aanbieden maar dan houdt het wel op.

Als ik niet al voor AirVPN zou zijn gegaan dan was mijn 2e keuze PIA geweest. Over AirVPN niets dan lof: stabiele verbinding, geen snelheidsverlies (afgezien van de normale overhead van een VPN verbinding, die je overal hebt), veel servers in de buurt en prima latency. Ik kan er prima online mee gamen zonder ping spikes of lag. Op Nederlandse Battlefield 1 servers zit ik bijv. met een ping ~ 11 ms, zonder zit ik op ~ 7 ms. VPN staat gewoon altijd aan op de router (custom build kleine PC, gaat toch circa 300 Mbit, maar heb maar 100 Mbit verbinding).

• shinchan03
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:19
Zie positieve verhalen voorbij komen van NordVPN, AirVPN en van PIA. Zo lastig om nu te beslissen waarvoor te gaan. Ik heb al naar reviews gekeken en lijstjes doorlopen, maar toch weet ik het nog niet.

• Svennos1
  • Laatst online: 20:17
Zojuist weer AirVPN verlengd. Top service. Nooit problemen. (Nu ook mooie deals vanwege BlackFriday)

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:48
quote:
shinchan03 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:27:
Zie positieve verhalen voorbij komen van NordVPN, AirVPN en van PIA. Zo lastig om nu te beslissen waarvoor te gaan. Ik heb al naar reviews gekeken en lijstjes doorlopen, maar toch weet ik het nog niet.
Ik heb zelf nu voor het 2de jaar airvpn. Heel tevreden van. Snelheden zijn zeker ok.
Je kan altijd het is voor een maand nemen ofzo om te testen.

• Tano
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-04 23:33
Ik krijg maar geen goede snelheid met airvpn. Ik heb diverse providers, servers, OSen, devices en clients geprobeerd, maar steeds kom ik niet verder dan circa 1Mbit /s. Geen flauw idee wat ik fout doe. Iemand vergelijkbare ervaringen?

• silmaril8
  • Niet online
@Tano:
Van alle VPN's die ik geprobeerd heb, is AirVPN de beste qua snelheid en de beste qua betrouwbaarheid. Ik heb (via de Windows AirVPN software) altijd volledige 100% snelheid.
Stel jij AirVPN in op je router of op je (Windows) pc?

• Tano
Ik heb de client op mijn PC geprobeerd, zowel via Arch linux als via Windows 10. Ook op Android geprobeerd. Maakt allemaal geen verschil. Heb ook de bufferinstellingen aangepast zoals geadviseerd op het forum van Airvpn indien je problemen hebt. Dat scheelde wel wat, maar alsnog slechts 25% van mijn normale snelheid zonder VPN.

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:48
quote:
Tano schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:15:
Ik heb de client op mijn PC geprobeerd, zowel via Arch linux als via Windows 10. Ook op Android geprobeerd. Maakt allemaal geen verschil. Heb ook de bufferinstellingen aangepast zoals geadviseerd op het forum van Airvpn indien je problemen hebt. Dat scheelde wel wat, maar alsnog slechts 25% van mijn normale snelheid zonder VPN.
Je hebt ook al geprobeerd via een andere internetverbinding ? Dus niet enkel bij je thuis ?
Enkel op linux moest ik wat tweaken voor een betere snelheid, hier met win 7 en win 10 haal ik goeie snelheden.
Enige wat ik kan bedenken is je modem / router.

• Videopac
quote:
Tano schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:15:
Welke CPU?

• Tano
Via Android op mobiel netwerk en WiFi van het werk geprobeerd. Zal nog even verder experimenteren.

Edit: via Asus zenbook en oneplus two

[Voor 17% gewijzigd door Tano op 24-11-2016 23:05]

• silmaril8
  • Niet online
Welke processor zit er in de Asus Zenbook? Het kan ook aan de slome processoren in je Zenbook en OneplusOne liggen.
Probeer anders eens dit op een pc of laptop met een betere processor.

• Tano
Ik heb de proc load even bekeken tijdens een download. Minder dan 10 procent, dus dat is het niet. Airvpn heeft me inmiddels een update van de tun tap driver gestuurd, die ga ik proberen! Thanks!
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True