Maar jouw router heeft een 1Ghz processor, net zoveel als de processor in mijn router (Asus AC68RT). Ik heb een 120/20 Ziggo verbinding en als ik VPN installeer op de router haal ik maar maximaal 35Mbit. En dit is met meerdere VPN's getest (PIA, AirVPN, NordVPN en een paar goedkope VPN's). Ik haalde nooit meer dan die 35Mbit. Ik dacht namelijk dat het snelheidsverlies komt doordat de processor niet krachtig genoeg is. Wordt jouw VPN verbinding wel goed versleuteld dan?WitteKoffieMok schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:07:
Dat klopt! Continu dit soort resultaten. Erg tevreden met NordVPN.
De NordVPN verbinding loopt dus via de RT-AC3200. Hier een extra screenshot van de opzet:
[afbeelding]
Hier nog een speedtest verbonden via NordVPN:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op goede dagen haal ik via de 500/40 Ziggo verbinding de onderstaande (zonder VPN dus). Maar in de regel haal ik zonder tussenkomst van een VPN snelheden die zo'n 10% hoger liggen dan Ziggo's geadverteerde 500/40. En dan zijn er dit soort uitschieters:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus is er snelheidsverlies? Technically; ja, zo nu en dan wel. Als ik op goede dagen 550/50 kan halen, dan zie ik via NordVPN een verlies van tussen de 5 en 10%. Maar over het algemeen, dat is wanneer ik Ziggo's geadverteerde snelheid gewoon haal, dan zie ik een verlies van tussen de 0 en 5%. In de praktijk ervaar ik dit verlies in snelheid als nihil. Dit laatste vind ik persoonlijk het belangrijkst. Het werkt, continu stabiel, erg snel en ik hoef er verder niet naar om te kijken.
Side-note; inmiddels zie ik mijn resultaten via NordVPN ook steeds vaker richting de 550/50 schieten!
[afbeelding]
[Voor 63% gewijzigd door silmaril8 op 04-10-2016 19:50]