Het Grote XPenology Topic

Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
En dan alleen deze stappen:
  1. Zet de serial port op: Server, Use Network, telnet://:1024 en schakel serial port in de Firewall in.
  2. Boot de VM
  3. Log in via putty (of 'telnet [IP] 1024' op MacOS/Linux) naar ESXi IP poort 1024 met admin en jouw paswoord.
  4. code:
    1
    2

sudo cp /lib/modules/update/* /lib/modules
    sudo reboot

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 07-11-2017 15:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Volgens mij als ik alles goed lees kan ik inmiddels zonder problemen updaten van DSM 6.0.2 naar 6.1.3, zie daarvoor deze post: https://xpenology.com/for...ab=comments#comment-75881

Heeft iemand hier deze stappen al doorgevoerd en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:10
De update naar 6.1.4 is geen succes :(

Krijg geen contact meer met de vm, ook niet via de seriele poort, krijg gelijk een 'connection failed'.
Iemand een idee?

De bestaande disks aan een nieuwe vm hangen haalt ook niks uit, dan wil de synology zichzelf herstellen en krijg je niet de optie om een oudere DSM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Hmmm vreemd, heb alles ingesteld zoals aangegeven, ook firewall aanpassing in ESXi maar krijg een connection refused als ik met telnet of putty connect naar de XPEnology of de ESXi machine op poort 1024. Reboot van de VM heeft niet geholpen.

Evt. hardware etc. nog van toepassing? Draai ESXi 6.5.0 Update1 op een HP Microserver Gen8, OVA v4 XPEnology template (next,next,finish) en DSM 6.1.3 update 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hier precies hetzelfde. Maar dan op 6.0u3.

@|sWORDs| het verlossende woord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:16:
Volgens mij als ik alles goed lees kan ik inmiddels zonder problemen updaten van DSM 6.0.2 naar 6.1.3, zie daarvoor deze post: https://xpenology.com/for...ab=comments#comment-75881

Heeft iemand hier deze stappen al doorgevoerd en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Inmiddels de gok gewaagd en heb zojuist zonder problemen kunnen updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Robbie T schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:01:
[...]

Inmiddels de gok gewaagd en heb zojuist zonder problemen kunnen updaten!
Naar 6.1.3 of direct 6.1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Had gelukkig een snapshot gemaakt voor de update, dus draai nu weer 6.1.3 update 8. Eerst maar eens die serial port aan de praat krijgen alvorens ik verder ga. Tot dusver geen succes. Ligt niet aan de ESXi firewall want die heb ik net uitgeschakeld. kan wel gewoon op poort 23 naar mijn esxi server dus daar ligt het niet aan. In de ESXi console zie ik bij de summary staan dat de Serial port niet verbonden is (Connected: NO). Poort verwijderd en opnieuw aangemaakt, ook zonder succes. Geen idee waar dit aan kan liggen. Ga eerst maar eens een rondje Google doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Domino schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:06:
[...]

Naar 6.1.3 of direct 6.1.4?
Naar 6.1.3, de gok naar 6.1.4 durf ik nog niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbosma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 21:57
Iemand al ervaring met Supermicro moederborden met XPEnology?
Ben aan het kijken om mijn HP Microserver te vervangen voor een Supermicro A2SDi-H-TF.
Heb nog weinig info gevonden over de SoC welke Supermicro hiervoor gebruikt i.c.m. XPEnology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
Dakillerbean schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:26:
[...]

Hmmm vreemd, heb alles ingesteld zoals aangegeven, ook firewall aanpassing in ESXi maar krijg een connection refused als ik met telnet of putty connect naar de XPEnology of de ESXi machine op poort 1024. Reboot van de VM heeft niet geholpen.

Evt. hardware etc. nog van toepassing? Draai ESXi 6.5.0 Update1 op een HP Microserver Gen8, OVA v4 XPEnology template (next,next,finish) en DSM 6.1.3 update 8.
Inmiddels erachter waar het aan ligt. Met de Free licentie van ESXi 6.5 mag je geen serial ports gebruiken binnen een VM. Je kunt 'm wel configureren maar vervolgens verschijnt in de vmware.log het volgende:

[msg.serial.uri.nolicense.vspc] The currently available license does not permit the use of remote serial port concentrator.

Maar even een Enterprise licentie van mijn werk op mijn ESXi server gezet, en voila! verbinding via telnet. Het kan zo simpel zijn...

Update aangeslingerd, reboot, en weg verbinding... Telnet aangeslingerd, commando's uitgevoerd en een reboot... En voila, daar issie weer!!! Netjes op 6.1.4 :9

Thanks voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Da's vreemd. Ik heb een standaard licentie, maar geen serial connectie.

Zit die alleen in de enterprise?

[edit]
Ja dus, effe een enterprise license erin en gaan.
Dat verklaart een heleboel.

[ Voor 29% gewijzigd door Domino op 07-11-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 19:25
@mbosma De Soc die op de Supermicro A2SDi-H-TF zit is een 8-core Atom. Atom's worden ook Synology gebruikt in o.a. de DS415+. Ze zijn ook prima instaat om ESXi te draaien, mogelijk moet je wel een custom image maken in verband met de drivers voor de 10G nic's.
Ik heb zelf een ESXi host draaien op een A1SRM-LN7F met C2758 CPU, niet supersnel maar werkt prima en erg zuining.

[ Voor 18% gewijzigd door Dronium op 07-11-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
mbosma schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:10:
Iemand al ervaring met Supermicro moederborden met XPEnology?
Ben aan het kijken om mijn HP Microserver te vervangen voor een Supermicro A2SDi-H-TF.
Heb nog weinig info gevonden over de SoC welke Supermicro hiervoor gebruikt i.c.m. XPEnology.
Waarom zou je daarvoor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbosma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 21:57
|sWORDs| schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:57:
[...]

Waarom zou je daarvoor kiezen?
Mogelijkheid tot 12 schijven en 10gbit op mini-itx formaat zonder uitbreidingskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
mbosma schreef op woensdag 8 november 2017 @ 00:01:
[...]

Mogelijkheid tot 12 schijven en 10gbit op mini-itx formaat zonder uitbreidingskaarten.
Ik zou dan eerder naar Xeon-D met een extra SAS/SATA kaart (of overstappen naar flex-atx met onboard SAS chip) kijken. Wat heb je aan 8 langzame cores?
Waarom mini-itx icm met 12 schijven, in wat voor behuizing raak je wel 12 schijven maar maximaal itx kwijt? En mochten er maar 6 schijven in de behuizing gaan lijkt me Xeon-D mini-itx zonder insteekkaart een betere keuze.

[ Voor 39% gewijzigd door |sWORDs| op 08-11-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
hier bare metal op een hp gen8 microserver van 6.1.3 naar 6.1.4 met juns 1.02b 3615x loader, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 20:47
Poging met de OVA image van sWORDs gewaagd te updaten, echter na de update krijg ik de melding dat de RAID is gecrasht. Ook zie ik dat Synology maar 2 disks van de 4 gevonden heeft.

Ik passthrough mijn intel AHCI Sunrise controller door naar VMWare, dus kan Synology mijn disks rechtstreeks aanspreken. Het lijkt me eerder dat 2 disks de updates niet ontvangen hebben, aangezien deze niet zichtbaar zijn.

Nu, ik zie wel dat de VMWare PVSCI wordt gebruikt, dient ik dan niet de VMWare Tools te updaten?

edit: ik zie dat de 2 andere disks gezien worden als esata disks. Wat wil die SATAPortMap=8888 eigenlijk zeggen die je moet instellen?

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door cooLopke op 08-11-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Dronium schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:41:
@mbosma De Soc die op de Supermicro A2SDi-H-TF zit is een 8-core Atom. Atom's worden ook Synology gebruikt in o.a. de DS415+. Ze zijn ook prima instaat om ESXi te draaien, mogelijk moet je wel een custom image maken in verband met de drivers voor de 10G nic's.
Ik heb zelf een ESXi host draaien op een A1SRM-LN7F met C2758 CPU, niet supersnel maar werkt prima en erg zuining.
A1SRM-LN7F 7x GbE LAN including 6 ports LAN bypass (SW programmable) ports with SoC I354, I350-AM2 and I210-AT??

Hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 20:47
Met behulp van een fix en sWORDs is XPENOLOGY terug beschikbaar. Alle schijven staan op normal.

Het enige probleem is dat ik de health info voor alle disks niet kan uitlezen. Deze geeft not available.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
@kasteleman In het Bios kun je e.e.a. aan de poorten instellen. Maar default staan ze als standaard NIC geconfigureerd. Ik zal vanavond wel een screenshotje vanuit ESXi posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dronium op 09-11-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Heeft er trouwens al iemand gespeeld met de Virtual Machine Manager binnen XPEnology/Synology? Heb het zojuist geinstalleerd voor de fun, en een Ubuntu machine afgetrapt... werkt allemaal prima alleen komt er geen netwerk verder dan de XPEnology VM zelf. Ook niet met een 2e NIC zoals ze aangeven. Als ik de Ubuntu machine een static IP geef dan kan ik de Synology zelf wel pingen op IP maar niet mijn router of andere VM's, en heeft deze ook geen internet. Hij popt wel op in mijn Router client lijst maar dat was het dan ook wel... Iemand een idee???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27
Dakillerbean schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:50:
Heeft er trouwens al iemand gespeeld met de Virtual Machine Manager binnen XPEnology/Synology? Heb het zojuist geinstalleerd voor de fun, en een Ubuntu machine afgetrapt... werkt allemaal prima alleen komt er geen netwerk verder dan de XPEnology VM zelf. Ook niet met een 2e NIC zoals ze aangeven. Als ik de Ubuntu machine een static IP geef dan kan ik de Synology zelf wel pingen op IP maar niet mijn router of andere VM's, en heeft deze ook geen internet. Hij popt wel op in mijn Router client lijst maar dat was het dan ook wel... Iemand een idee???
Ik weet niet of het voor dit scenario ook van toepassing is, maar het staat mij bij dat je binnen het virtuele netwerk (als dit bijvoorbeeld binnen ESXi is), promiscuous mode moet activeren van het desbetreffende netwerk.
Als ik het goed zeg, blokkeert ESXi namelijk traffic naar het mac adres van de Ubuntu VM binnen XPEnology wanneer promiscuous mode uitstaat (wat standaard het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Chrisiesmit93 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:12:
[...]

Ik weet niet of het voor dit scenario ook van toepassing is, maar het staat mij bij dat je binnen het virtuele netwerk (als dit bijvoorbeeld binnen ESXi is), promiscuous mode moet activeren van het desbetreffende netwerk.
Als ik het goed zeg, blokkeert ESXi namelijk traffic naar het mac adres van de Ubuntu VM binnen XPEnology wanneer promiscuous mode uitstaat (wat standaard het geval is).
Had het zelf kunnen weten maar inderdaad, dat was het truukje! Wist alleen even niet meer waar ik het moest zoeken. soms staar je je ineens blind op iets. Nu zonder problemen netwerk binnen Ubuntu. Nice!

Hopen dat die Virtual Machine Manager een beetje doorontwikkeld wordt. Als dat een beetje goed gaat werken (kan er nu weinig van zeggen, draai 'm nu in een VM, en daarbinnen weer een VM) dan is bare metal XPEnology draaien op mijn HP Gen8 een serieuze optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
Zoals beloofd:
De hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nnkerBg6hgvk3ft5c0HI2efA/full.png

Netwerk adapters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xh5GDO1f7fi1cZgvymlvMFnM/full.png

Hierop draaien momenteel 2x DC, 1x Exchange, 1x Teamspeak en IIS, 1x RDP, 1x Management en mijn Sophos UTM9 Firewall.
De applicatie op de RDP server is af en toe wat langzaam maar de rest functioneerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:59
Robbie T schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:09:
[...]

Naar 6.1.3, de gok naar 6.1.4 durf ik nog niet aan...
Ik heb net mijn VM Xpenology succesvol naar 6.1.4. gebracht (maak een snapshot voor je gaat updaten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
En wederom een probleem.... XPEnology bleef om de een of andere rare manier steken... Reboot commando via SSH slikte hij nog wel. Na de reboot krijg ik als ik de XPEnology benader de melding:

Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.

Plex en fileshares zijn niet meer benaderbaar. SSH werkt nog wel. reboot/shutdown/etc. resulteert in hetzelfde.

Edit: Niets kunnen vinden op Google oid, dus uiteindelijk de hele VM exclusief data VMDK verwijderd. Opnieuw een installatie gedaan, en na installatie de oude VMDK gekoppeld. Synology wou deze rebuilden, dit uitgevoerd en vervolgens was mijn data weer terug. Gelukkig nog niet heel veel geconfigureerd als alleen flesharing en Plex, maar deze pakte wonder boven wonder na herinstallatie alle oude instellingen weer op. Draai nu wel weer 6.1.3 update 9. Op de een of andere manier krijg ik 6.1.4 ineens niet meer binnen. Zouden ze bij Synology de update tijdelijk hebben teruggetrokken ofzo? Ook niet handmatig meer te downloaden bij de officiele bronnen...

[ Voor 47% gewijzigd door Dakillerbean op 12-11-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Dakillerbean schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:30:
Draai nu wel weer 6.1.3 update 9. Op de een of andere manier krijg ik 6.1.4 ineens niet meer binnen. Zouden ze bij Synology de update tijdelijk hebben teruggetrokken ofzo? Ook niet handmatig meer te downloaden bij de officiele bronnen...[/b]
Ja die hadden ze teruggetrokken volgens het Synology topic, momenteel is 6.1.4 update 1 beschikbaar, ik heb nog niet getest of deze werkt binnen Vmware.

Edit: even een snapshot gemaakt van mijn virtuele machine en geupdate na 6.1.4 update 1, werkt prima ook na een restart.

[ Voor 10% gewijzigd door LightStar op 13-11-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
LightStar schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:45:
[...]

Ja die hadden ze teruggetrokken volgens het Synology topic, momenteel is 6.1.4 update 1 beschikbaar, ik heb nog niet getest of deze werkt binnen Vmware.

Edit: even een snapshot gemaakt van mijn virtuele machine en geupdate na 6.1.4 update 1, werkt prima ook na een restart.
Voorlopig hou ik het nog even bij 6.1.3 update 8. Dacht eerst ook na installatie van 6.1.4 dat alles het prima deed, tot de volgende ochtend het ding vastgelopen was en “opnieuw” kon beginnen. Na herstel leek alles het weer te doen, maar Plex kon zijn content niet meer vinden, dus moest opnieuw. Mijn CloudSync met Onedrive was ook de verbinding kwijt met de content dus kon ook opnieuw. En waar het nu aan gelegen heeft is me een groot raadsel. Het enige wat ik veranderd heb was de 6.1.4 update en heb nog even een uurtje gespeeld met de beta van Virtual Machine Manager maar die heb ik voor de vastloper netjes verwijderd. Wellicht is er met het verwijderen daarvan iets teveel verwijderd?

Voor nu maar ff lekker laten zo, heeft me weer een paar uurtjes werk gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Ik gebruik hem enkel als backup target van mijn normale Synology dus durf het wel aan te updaten (na een snapshot), wel had ik 6.1.4 al 3 dagen draaien dus geen rare dingen tot nu toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Iemand hier een L2TP vpn draaien op xpenology?
Werkt deze bij jullie wel op 6.1.4?

Ik krijg geen connectie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
Domino schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:03:

interessant.
Ik denk dat dit een probleem zit in DSM. (ik heb hier nu al een paar maanden last van)
Ik krijg dit bij div. klanten van mij ook niet meer aan de praat.
Dit zijn wel echte Synology systemen dan..

Collega van mij is hierover contact aan het opnemen met Synology..

[ Voor 4% gewijzigd door FlorisVN op 14-11-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
Domino schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:03:

heb je update 1 al geinstalleerd? Die zou dit namenlijk moeten oplossen las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
boosterbosch schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:05:
[...]

heb je update 1 al geinstalleerd? Die zou dit namenlijk moeten oplossen las ik.
Nee, nog op de originele 6.1.4 (die teruggetrokken is vanwege PPPoE).
Zit nog een beetje de kat uit de boom te kijken met update 1.

[edit]

Op 15217-1 hetzelfde probleem. Heb alleen de Syno nog niet herstart, straks eens proberen of dat helpt.

[ Voor 16% gewijzigd door Domino op 14-11-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben sinds gisteren aan het spelen met XPenology in een VM, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben.
Zelfs zo onder de indruk dat ik overweeg mijn bestaande Qnap NAS te formatteren en te voorzien van XPenology,

Het enige wat voor mij nog een raadsel is, is het hele MAC adres verhaal.
Het liefst behoud ik gewoon mijn bestaande MAC adres van mijn NAS. Is het mogelijk om gewoon je huidige MAC te gebruiken en het gemis van push meldingen voor lief te nemen (heb ik nl niet nodig).
Een andere optie: (om toch min of meer legaal bezig te zijn) ik heb hier nog een oude Synology liggen welke ik niet meer gebruik. Zou ik daar 1op1 serial en MAC van kunnen gebruiken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:27:
Ik ben sinds gisteren aan het spelen met XPenology in een VM, en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben.
Zelfs zo onder de indruk dat ik overweeg mijn bestaande Qnap NAS te formatteren en te voorzien van XPenology,

Het enige wat voor mij nog een raadsel is, is het hele MAC adres verhaal.
Het liefst behoud ik gewoon mijn bestaande MAC adres van mijn NAS. Is het mogelijk om gewoon je huidige MAC te gebruiken en het gemis van push meldingen voor lief te nemen (heb ik nl niet nodig).
Een andere optie: (om toch min of meer legaal bezig te zijn) ik heb hier nog een oude Synology liggen welke ik niet meer gebruik. Zou ik daar 1op1 serial en MAC van kunnen gebruiken ?
Wat voor QNAP gebruik je? Indien het iets zoals een 670 is dan zou je daar ook ESXi op kunnen zetten en nog meer dan Synology op kunnen doen. Met passthrough is de performance in ESXi eigenlijk gelijk aan fysiek en je kunt nog een hoop meer.
Het serienummer en MAC moeten van een xs3615, xs3617 of 916p komen als je geen problemen wil hebben.

Kun je eens eens de output van de QNAP voor het volgende laten zien?
code:
1
2
3
4
getcfg System Model
cat /proc/cpuinfo|grep -m 1 'model name'
cat /proc/meminfo|grep MemTotal
lspci -Q -nn | grep 'SATA\|Ethernet'

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 22-11-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Domino schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:13:
[...]
Op 15217-1 hetzelfde probleem. Heb alleen de Syno nog niet herstart, straks eens proberen of dat helpt.
Even mezelf quoten FTW.

Probleem zat hem niet in DSM, maar in het VPN package.
VPN server eraf en opnieuw installeren/inrichten was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

|sWORDs| schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:42:
[...]

Wat voor QNAP gebruik je? Indien het iets zoals een 670 is dan zou je daar ook ESXi op kunnen zetten en nog meer dan Synology op kunnen doen. Met passthrough is de performance in ESXi eigenlijk gelijk aan fysiek en je kunt nog een hoop meer.
Het serienummer en MAC moeten van een xs3615, xs3617 of 916p komen als je geen problemen wil hebben.

Kun je eens eens de output van de QNAP voor het volgende laten zien?
code:
1
2
3
4
getcfg System Model
cat /proc/cpuinfo|grep -m 1 'model name'
cat /proc/meminfo|grep MemTotal
lspci -Q -nn | grep 'SATA\|Ethernet'
ESXi ff geen zin in ;)
Het is overigens een TS-569L (Intel(R) Atom(TM) CPU D2701 @ 2.13GHz) met 3Gb mem (meer is fysiek helaas niet mogelijk).
Maar dat is dus wat ik zoek : welke problemen ga ik tegenaan lopen? Mijn oude Synology NAS is heul oud (type weet ik even niet uit mijn hoofd, thuis opzoeken) dus ik verwacht niet dat ik daar een geldige serial uit kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:52:
[...]

ESXi ff geen zin in ;)
Het is overigens een TS-569L (Intel(R) Atom(TM) CPU D2701 @ 2.13GHz) met 3Gb mem (meer is fysiek helaas niet mogelijk).

[...]

Maar dat is dus wat ik zoek : welke problemen ga ik tegenaan lopen? Mijn oude Synology NAS is heul oud (type weet ik even niet uit mijn hoofd, thuis opzoeken) dus ik verwacht niet dat ik daar een geldige serial uit kan trekken.
Op een Atom heeft ESXi totaal geen zin. Zonder Synology MAC heb ik al een paar keer gezien dat de services stopten of een upgrade/install mislukt, maar je kunt het proberen met je echte MAC in grub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

So far iig geen probleem om op een VM te installeren met een MAC van mijn Qnap. Die online push en quickconnect services van Synology hoef ik allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Ik draai xpenology (junloader v1.02b) op een ESXI host (HP gen8, i5, asmedia kaartje waar SSD aanhangt voor ESXI zelf). De standaard cougar controller is doorgeven en daar hangt voor nu een 3TD WD red aan. Nu heb ik voor een tweede keer dat mijn volume is vastgelopen. Na een reboot is de melding weg en werkt het verder zoals het hoort. Wat me ook opvalt is dat ik geen SMART kan uitlezen. Het vreemde is wel dat de temperatuur wordt weergeven en dat de SMART status groen is.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn (inmiddels maar een extra backup aan het werk gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
kikkeraap schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:12:
I Wat me ook opvalt is dat ik geen SMART kan uitlezen. Het vreemde is wel dat de temperatuur wordt weergeven en dat de SMART status groen is.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn (inmiddels maar een extra backup aan het werk gezet).
Volgens mij moet je even je disk (dus waar de VM op staat) op SATA zetten in VMWare.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik kreeg per PM de vraag of met DSM6 het mogelijk is om meer dan 12 disks te gebruiken.
Dat kan, alleen moet je de volgorde van controllers weten, als je geen USB en eSATA gebruikt dan is dit een config die vrijwel altijd zal werken:

Grub:
append SataPortMap=FFFF

/etc.defaults/synoinfo.conf:
maxdisks="64"
esataportcfg="0x0"
usbportcfg="0x0"
internalportcfg="0xffffffffffffffff"

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/d405d012b674387b4fef0c1fb9ccde24c0edaf6c/?url=http%3A%2F%2Fs33.postimg.org%2Fx66l671bj%2FScreen_Shot_2017-11-29_at_4.42.30_PM.png

Als je weet in welke volgorde USB, eSATA en interne controllers gezien worden dan kun je de config zelf opbouwen. Stel de eerste 2 zijn USB, de 2 erna eSATA en de 16 daarna intern (op een controller van 4, 6 en 6), dan heb je eigenlijk:
UUEEIIIIIIIIIIII
Of te wel:
usbportcfg: 11000000000000000000 (0xC0000)
esataportcfg: 00110000000000000000 (0x30000)
internalportcfg: 00001111111111111111 (0xFFFF)
maxdisks: 16
SataPortMap=466

SataPortMap is ook hex, dus 0-9=0-9 en 10-15=A-F

[ Voor 57% gewijzigd door |sWORDs| op 30-11-2017 02:31 ]

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
|sWORDs| schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:20:

Dat kan, alleen moet je de volgorde van controllers weten...
Misschien domme vraag, maar hoe kan ik de volgorde zien?

Computer nr 486 denk ik..

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
BlaBla1973 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:34:
[...]

Misschien domme vraag, maar hoe kan ik de volgorde zien?
dmesg

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Oulewappeur

OmNomNom

Hi,

Ik heb sinds 2 dagen dat ik niet meer via DSM op mijn Xpenology kan komen. Hij wordt nog wel gewoon gewzien in het netwerk en lijkt volledig door te starten. Via SSH kom ik ook nog wel in verbinding maar hij geeft een melding: sorry the page you are looking for is not found

Ik ben nog een echte n00b met het hele gebeuren maar hoop dat het iets heel simpels is. Mobiele apps en de Windows app zien de server ook niet meer maar hij wordt nog wel netjes in mijn netwerk getoond als ik via mijn router kijk en dus ook via de SSH verbinding.

Rebooten helpt niet, heb de PC met monitor verbonden en daar zit alles wel goed.

Draai met de laatste versie van Jun zijn loader en ook de laatste DSM. Heeft goed gewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Oulewappeur op 30-11-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Dakillerbean schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:49:
[...]

Inmiddels erachter waar het aan ligt. Met de Free licentie van ESXi 6.5 mag je geen serial ports gebruiken binnen een VM. Je kunt 'm wel configureren maar vervolgens verschijnt in de vmware.log het volgende:
..

Maar even een Enterprise licentie van mijn werk op mijn ESXi server gezet, en voila! verbinding via telnet. Het kan zo simpel zijn...

Update aangeslingerd, reboot, en weg verbinding... Telnet aangeslingerd, commando's uitgevoerd en een reboot... En voila, daar issie weer!!! Netjes op 6.1.4 :9

Thanks voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb me dus rot gezocht naar het seriële probleem |:( Mijn NAS ligt nu op zijn gat en de enige manier om hem te repareren is die key ?

Ik heb alleen mijn persoonlijke vrije key, geen behoefte aan een enterprise, maar nu uiteraard wel voor een tijdelijke reparatie..........................

Manier gevonden om te resetten naar de 60 dagen evaluatie en dan mag je ook weer even telnetten. _/-\o_

Alles is weer gefixed.

[ Voor 8% gewijzigd door Praetorian op 02-12-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Oulewappeur

OmNomNom

Oulewappeur schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:33:
Hi,

Ik heb sinds 2 dagen dat ik niet meer via DSM op mijn Xpenology kan komen. Hij wordt nog wel gewoon gewzien in het netwerk en lijkt volledig door te starten. Via SSH kom ik ook nog wel in verbinding maar hij geeft een melding: sorry the page you are looking for is not found

Ik ben nog een echte n00b met het hele gebeuren maar hoop dat het iets heel simpels is. Mobiele apps en de Windows app zien de server ook niet meer maar hij wordt nog wel netjes in mijn netwerk getoond als ik via mijn router kijk en dus ook via de SSH verbinding.

Rebooten helpt niet, heb de PC met monitor verbonden en daar zit alles wel goed.

Draai met de laatste versie van Jun zijn loader en ook de laatste DSM. Heeft goed gewerkt.
gefixed met een simpele herinstall/migration vanuit Jun zijn loader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is er al een truuk bekend om je USB bootstick te verbergen met DSM 6.x ? Alle tips die ik vind zijn gebaseerd op de oudere loaders, of zie ik iets gigantisch over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 15:37
Ik heb me enigzins verdiept in Xpenology.

Ik heb ook een eigen systeem gemaakt van een oude pc met nu nog een celeron processor.
ik zie alleen overal op internet download links voor Epenology of Synoboot.

Waar moet ik de juiste versie vandaag halen, en vooral WELKE versie heb ik nodig.
Ik kom het meest de volgende website tegen: https://xpenology.club/downloads/

nu kan ik kiezen voor 3 opties:

DS916p
DS3615xs
DS3617xs

Ik begrijp dat het voornamelijk de nas systemen zijn die van elkaar verschillen maar zie nog niet zo 1,2,3 welke ik moet nemen.

mijn systeem ga ik voornamelijk gebruiken voor back-up, onedrive cloudsync, en een fileserver.
mocht er een betere website zijn waar ik de bestanden kan downloaden dan zie ik graag een linkje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
marcel19 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:28:
Ik heb me enigzins verdiept in Xpenology.

Ik heb ook een eigen systeem gemaakt van een oude pc met nu nog een celeron processor.
ik zie alleen overal op internet download links voor Epenology of Synoboot.

Waar moet ik de juiste versie vandaag halen, en vooral WELKE versie heb ik nodig.
Ik kom het meest de volgende website tegen: https://xpenology.club/downloads/

nu kan ik kiezen voor 3 opties:

DS916p
DS3615xs
DS3617xs

Ik begrijp dat het voornamelijk de nas systemen zijn die van elkaar verschillen maar zie nog niet zo 1,2,3 welke ik moet nemen.

mijn systeem ga ik voornamelijk gebruiken voor back-up, onedrive cloudsync, en een fileserver.
mocht er een betere website zijn waar ik de bestanden kan downloaden dan zie ik graag een linkje :)
Ga je bare metal draaien of als virtual machine?

Ben ook begonnen met google en uiteindelijk gestart met Jun’s loader in een VM, met een custom OVA. Deze een tijdje gedraaid maar ging niet heel soepel. Toen uiteindelijk de OVA uit dit topic genomen, en die bevalt 200% beter! Deze is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Dakillerbean schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:35:
[...]

Ga je bare metal draaien of als virtual machine?

Ben ook begonnen met google en uiteindelijk gestart met Jun’s loader in een VM, met een custom OVA. Deze een tijdje gedraaid maar ging niet heel soepel. Toen uiteindelijk de OVA uit dit topic genomen, en die bevalt 200% beter! Deze is echt een aanrader!
WAt is het verschil tussen bare metal of virtual machine?

Bare metal = direct op de hardware instaleren ( dit is namelijk wat ik wil doen )
virtual macine = windows 10 + virtual machine en daarin dsm?

en ik snap niet wat je bedoeld met OVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
marcel19 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:24:
[...]

WAt is het verschil tussen bare metal of virtual machine?

Bare metal = direct op de hardware instaleren ( dit is namelijk wat ik wil doen )
virtual macine = windows 10 + virtual machine en daarin dsm?

en ik snap niet wat je bedoeld met OVA.
OVA is een VM template welke je kant en klaar importeert in bijvoorbeeld ESXi, maar aangezien je dus inderdaad “Bare Metal” wil draaien gaat die vlieger niet op. Heb helaas (nog) geen ervaring met zulke installaties, maar wat ik zo even snel weet kun je de bootloader (Jun’s bootloader o.i.d.) op een USB stick zetten en van daar opstarten, in dit topic kun je wellicht terugvinden welke de meest ideale is voor Bare Metal installatie. Daarna is het gewoon een kwestie van een recente DSM installeren, en opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Dakillerbean schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:51:
[...]

OVA is een VM template welke je kant en klaar importeert in bijvoorbeeld ESXi, maar aangezien je dus inderdaad “Bare Metal” wil draaien gaat die vlieger niet op. Heb helaas (nog) geen ervaring met zulke installaties, maar wat ik zo even snel weet kun je de bootloader (Jun’s bootloader o.i.d.) op een USB stick zetten en van daar opstarten, in dit topic kun je wellicht terugvinden welke de meest ideale is voor Bare Metal installatie. Daarna is het gewoon een kwestie van een recente DSM installeren, en opbouwen.
Ik ben gegaan voor de DS3617xs versie. mijn schijven worden nu opgebouwd. in RAID5.
en daarna rustig de nas opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Wil mijn synology opnieuw gaan installeren/updaten. Is alweer enige tijd geleden dat ik dit gedaan heb.
Het gaat om een Microserver Gen8. Nu lees ik dat je ook een geldige serial + mac nodig hebt. Heeft iemand een generator? want tot nu toe lukken ze niet die ik aanmaak. Als het helpt, ik heb ook een ds214+ staan (origineel), maar die moet wel blijven functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb een willekeurige serial gegenereerd en de originele MC adressen van mijn (qnap) NAS gebruikt. Werkt zonder problemen. Ik maak dan ook geen gebruik van de online clouddiensten van Synolgy.
Serial genereren is met een beetje zoeken te vinden, maar is echt niet veel meer dan wat radom getallen en letters in bepaalde volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Simontjee schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:50:
Wil mijn synology opnieuw gaan installeren/updaten. Is alweer enige tijd geleden dat ik dit gedaan heb.
Het gaat om een Microserver Gen8. Nu lees ik dat je ook een geldige serial + mac nodig hebt. Heeft iemand een generator? want tot nu toe lukken ze niet die ik aanmaak. Als het helpt, ik heb ook een ds214+ staan (origineel), maar die moet wel blijven functioneren.
Voor de DS3615 en en de DS3617 zijn geen werkende SN generators beschikbaar, tenminste niet een die een serial genereert die door Synology geaccepteerd wordt. Je kunt dus geen gebruik maken van een aantal Synology diensten, je kunt de gegenereerde serials wel gewoon gebruiken en op de bepaalde Synology diensten na, zal het gewoon werken :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik ben helemaal gefrustreerd (dat zal ook door de nachtdienst komen hehe). Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om een Let's Encrypt certificaat aan te maken. Ik heb werkelijk geen benul meer waar het aan kan liggen.

Domein aangemaakt; tkrol.nl. E-mail gewoon mijn normale mail. Poorten 80 en 443 staan open. Subdomein geen idee wat/of ik iets moet invullen. Firewall in DSM staat uit.

Wat ik ook invul, hij accepteert niets. Dan is het bewerking mislukt, dan is het geen verbinding met let's encrypt.

Wie o wie helpt?

PS: Maybe helpt het wel om te vertellen dat ik geen idee hebt hoe al die domeinen werken, maar welke 'guide' ik ook volg, ik kom niet tot iets uit waarbij let's encrypt doorvliegt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mu.siQ op 06-12-2017 09:12 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Mu.siQ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:10:
Ik ben helemaal gefrustreerd (dat zal ook door de nachtdienst komen hehe). Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om een Let's Encrypt certificaat aan te maken. Ik heb werkelijk geen benul meer waar het aan kan liggen.

Domein aangemaakt; tkrol.nl. E-mail gewoon mijn normale mail. Poorten 80 en 443 staan open. Subdomein geen idee wat/of ik iets moet invullen. Firewall in DSM staat uit.

Wat ik ook invul, hij accepteert niets. Dan is het bewerking mislukt, dan is het geen verbinding met let's encrypt.

Wie o wie helpt?

PS: Maybe helpt het wel om te vertellen dat ik geen idee hebt hoe al die domeinen werken, maar welke 'guide' ik ook volg, ik kom niet tot iets uit waarbij let's encrypt doorvliegt.
Ik heb er geen issue's mee.

Config als volgt gedaan:

Domain name: naam.eu
Email: naam@naam.eu
subject alternative naam: synology.naam.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

LightStar schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:43:
[...]

Ik heb er geen issue's mee.

Config als volgt gedaan:

Domain name: naam.eu
Email: naam@naam.eu
subject alternative naam: synology.naam.eu
Verbinding met Let's encrypt is mislukt. Zorg ervoor dat de domeinnaam geldig is.

Domeinnaam heb ik alleen aangemaakt, verder niets aan config gedaan (en ook geen mailserver oid). Zou volgens mijndomein iig up zijn. Moet ik daar wat wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Mu.siQ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:59:
[...]

Verbinding met Let's encrypt is mislukt. Zorg ervoor dat de domeinnaam geldig is.

Domeinnaam heb ik alleen aangemaakt, verder niets aan config gedaan (en ook geen mailserver oid). Zou volgens mijndomein iig up zijn. Moet ik daar wat wijzigen?
Je hebt dus nog geen aanpassing gedaan op DNS in mijndomein ? Dat moet wel namelijk je moet iets laten verwijzen naar jou thuis ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

LightStar schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:34:
[...]

Je hebt dus nog geen aanpassing gedaan op DNS in mijndomein ? Dat moet wel namelijk je moet iets laten verwijzen naar jou thuis ip.
Ik heb naam.nl doorverwezen naar mijn externe ip adres. Daarnaast het subdomein bij DNS van www.naam.nl ook op het externe ip adres. Dit heeft niet geholpen. Ik maak nu ook nog een domein aan bij Strato om te kijken of dit wonderwel wel zou werken maar dit domein is al tig lang aan het 'registreren' dus dat duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Laatst online: 11-09 19:27
Mu.siQ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:50:
[...]

Ik heb naam.nl doorverwezen naar mijn externe ip adres. Daarnaast het subdomein bij DNS van www.naam.nl ook op het externe ip adres. Dit heeft niet geholpen. Ik maak nu ook nog een domein aan bij Strato om te kijken of dit wonderwel wel zou werken maar dit domein is al tig lang aan het 'registreren' dus dat duurt nog even.
Je hebt wel de juiste poort (TCP 443) geforward in je router neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Ik weet niet of ik helemaal goed zit voor deze vraag, maar ik had een baremetal Xpenology op :

-Intel Celeron G3900
-MSI B250M PRO-VD
- 4GB DDR 4
- Areca ARC-1220ML

Deze draaide prima met 10x 4TB WD REDs en een SSD (weet ff niet welke), tot ik een mail kreeg dat er iets fout was met 1 vd hds. Toen ik thuis was en ging kijken , zag ik dat hij helemaal uit was. MB dood en een HD dood... :(
Dus heb ik mijn MB(Nu GigaByte GA-B250-HD3P B250) en HD vervangen en nieuwe USBstick gemaakt (juiste mac) en hem weer online gekregen .. Alles werkt weer .

Alleen kan nu mijn nzbget(docker) niet meer mijn radarr(docker) en kodi(docker) zien via het interne netwerk (nas is 192.168.1.200)
Ik kan wel zelf naar bv 192.168.1.200:9200 (nzbget) maar radarr , sonarr en kod(sqldb)i kunnen niet naar dit ip.
Het vage is dat ze wel via mijn externe ip (poort open gezet voor test in router) naar elkaar toe kunnen.

Met de oude hardware werkte alles probleemloos.. Ik heb ook docker al verwijdert en opnieuw ingesteld, maar probleem blijft. Iemand een idee?

Ook heb ik met het nieuwe MB geen smart gegevens meer van mijn HDs en de SSD wordt niet als SSD gezien maar als HD?

[ Voor 6% gewijzigd door BlaBla1973 op 22-12-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 10:15
Vraagje: ik heb XPenology met DSM 5.2 , alles draaide maar kreeg problemen met een harde schijhf, vervangen en zag foutmeldingen bij de packages: media server, video station en photo station.
Heb de packages verwijderd, maar kan ze nu niet meer installeren.

Handmatig installeren (via spk van Synology site) geeft de melding "Dit pakket wordt niet ondersteund in het platform van DiskStation"

Dus gezocht naar oude versies van spk's en vond die hier, bijvoorbeeld media center:
via https://archive.synology..../Package/spk/MediaServer/) maar lukt niet, zelfde melding.

heb x86_x64 gebruikt, arm, maar niets helpt.

Iemand tips?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Opazo schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:16:
Vraagje: ik heb XPenology met DSM 5.2 , alles draaide maar kreeg problemen met een harde schijhf, vervangen en zag foutmeldingen bij de packages: media server, video station en photo station.
Heb de packages verwijderd, maar kan ze nu niet meer installeren.

Handmatig installeren (via spk van Synology site) geeft de melding "Dit pakket wordt niet ondersteund in het platform van DiskStation"

Dus gezocht naar oude versies van spk's en vond die hier, bijvoorbeeld media center:
via https://archive.synology..../Package/spk/MediaServer/) maar lukt niet, zelfde melding.

heb x86_x64 gebruikt, arm, maar niets helpt.

Iemand tips?

Alvast bedankt.
Na een aantal versies geprobeerd te hebben, deze doet het:
https://archive.synology....spk/MediaServer/1.4-2613/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Drama, x64 versie lijkt te werken, wordt goed ingelezen , kan het volume selecteren, maar krijg uiteindelijk bij installeren de melding:de versie van het ge:installeerde pakekt us 1.4-2613, en is niet compatibel met uw DiskStation. Werk deze versie bij naar 1.4.2621 of hoger

Edit:
Een versie lager (1.3-2575) werkte wel:
https://archive.synology....iaServer-x64-1.3-2575.spk

[ Voor 12% gewijzigd door Opazo op 01-01-2018 09:59 . Reden: andere versie werkte wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Kan je het niet via docker installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb het volgende probleem:

Mijn synology (Scaleo 2200/Intel ss4200, 5.2) laat me niet meer inloggen. Nu heeft hij eerder een "insuffient space" melding gegeven en lees ik op meerdere plekken dat dit kan samenhangen.

Ik heb als laatste een vrij grote file uitgepakt naar de synology en daarvoor een aantal VM's gedraaid op de machine.

Nu wordt als oplossing voor de insuffient space melding gegeven dat ik zou moeten inloggen met SSH, om wat ruimte vrij te maken maar ook daar wordt ik geweigerd.

Als laatste heb ik met een iets nieuwere Xpenoboot geprobeerd het systeem te herstellen, maar hier krijg ik ook een "Available system space is insuffient (16)" melding.

Mijn vragen:
*Hoe herstel ik het admin wachtwoord? Mijn systeem boot van een USB, op een echte Syno kun je allerlei reset knoppen indrukken bij mij zal dat anders werken. De toegang is headless aangezien er geen videokaart in het systeem zit
*Hoe kan ik diskspace vrijmaken door de schijven (usb/sata) uit het systeem te halen en in mijn PC te hangen. Het moet om een specifieke map gaan, want er is nog 600gb vrij op de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 11:52
Ik heb ook even een vraag. Draai nu 5.2 bare metal op een asrockrack C2750D4i.

Wil graag updaten naar een nieuwe(re) versie. Heeft iemand ervaring met dit bord (of de C2550?) Moet ik ergens rekening mee houden (bordspecifiek)? (Kon er hier en op het xpenology forum weinig tot niks over vinden)

En ook de eerder gestelde vraag: welke versie moet ik hebben? Nu is het een 3615, maar zou ik ook voor een 3617 kunnen kiezen? Of gaat dat fout met updaten?

Ben te veel noob met VM om het test te draaien in een virtuele omgeving. En wil de huidige setup ook niet verkloten. Vandaar probeer ik even zoveel mogelijk uit te zoeken vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
djjvb schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:32:
Ik heb ook even een vraag. Draai nu 5.2 bare metal op een asrockrack C2750D4i.

Wil graag updaten naar een nieuwe(re) versie. Heeft iemand ervaring met dit bord (of de C2550?) Moet ik ergens rekening mee houden (bordspecifiek)? (Kon er hier en op het xpenology forum weinig tot niks over vinden)

En ook de eerder gestelde vraag: welke versie moet ik hebben? Nu is het een 3615, maar zou ik ook voor een 3617 kunnen kiezen? Of gaat dat fout met updaten?

Ben te veel noob met VM om het test te draaien in een virtuele omgeving. En wil de huidige setup ook niet verkloten. Vandaar probeer ik even zoveel mogelijk uit te zoeken vooraf.
Gewoon voor de versie 3615 kiezen zit je altijd goed.
Er staat wel een duidelijke handleiding op https://xpenology.com/forum/topic/6253-dsm-6xx-loader/

Het is wel belangrijk dat je even de PID en VID aanpast en dan Kun je gewoon dsm 6 installeren. Werkte bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 11:52
Bedankt voor je reactie, neem ik gewoon de 3615. De handleiding heb ik inderdaad doorgelezen, maar daar stond idd de keuze bij welke versie.

En heb jij dan ook een C2750/2550 (atom) bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik kom even ergens niet uit, heb momenteel 10 disks in mijn NAS zitten.

8 via de SAS controller en 2 (1x 3tb en 1x ssd cache) via sata onboard.

Eerst had ik alles rechtstreeks op de disken aangesloten (sas controller gelijk naar de disken), dat heb ik nu echter veranderd van sas controller naar sas backplane. (uiteraard gedacht aan reverse/forward kabels.

Nu worden er maar 8 disken gezien (1x ssd 7x disk)

Nu moet je gaan spelen met de internalportcfg, maar daar kom ik niet uit. Is er iemand die dit snapt?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
rikadoo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:43:
Ik kom even ergens niet uit, heb momenteel 10 disks in mijn NAS zitten.

8 via de SAS controller en 2 (1x 3tb en 1x ssd cache) via sata onboard.

Eerst had ik alles rechtstreeks op de disken aangesloten (sas controller gelijk naar de disken), dat heb ik nu echter veranderd van sas controller naar sas backplane. (uiteraard gedacht aan reverse/forward kabels.

Nu worden er maar 8 disken gezien (1x ssd 7x disk)

Nu moet je gaan spelen met de internalportcfg, maar daar kom ik niet uit. Is er iemand die dit snapt?
|sWORDs| in "Het Grote XPenology Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 10:30

fvs

Op dit moment heb ik Xpenology 6.1.4-15217 Update 5 draaien direct op mijn server met juns loader 1.02b. Ik wil meer gaan doen met VM's maar VMM loopt op dit moment niet lekker en is nog niet zo ver als andere mogelijkheden in de markt. Ik heb een i3-7100 met een MSI B250I waaraan vier schijven direct via SATA op het moederbord zijn verbonden.

Is het mogelijk om (fatsoenlijk) baremetal over te zetten naar een ESXI installatie, zonder verlies van bestanden? Eventueel heb ik nog een SSD liggen die ik kan gebruiken voor een eerste installatie, zodat ik bijv de Xpenology schrijven eerst kan loskoppelen. Weet niet of hier al ervaringen mee zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door fvs op 19-01-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Dat hangt er van af hoe je disken zijn aangesloten en of je hardware direct i/o ondersteund, ik heb in mijn esxi machine een losse raid controller welke rechtstreeks aan de xpenology machine hangt, dus wordt er geen gebruik gemaakt van vmdk files.., als je b.v. een microserver gen8 hebt wordt t lastig die ondersteund dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Ik heb een i3-7100 met een MSI B250I Gaming Pro AC waaraan vier schijven direct via SATA op het moederbord zijn verbonden.

[ Voor 6% gewijzigd door fvs op 19-01-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Je cpu lijkt te kunnen alleen je moederbord weet ik niet zeker, dat zul je na moeten kijken in de bios, vermoedelijk ergens onder processor moet er iets staan met virtualization (vt-d)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
LightStar schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:59:
Je cpu lijkt te kunnen alleen je moederbord weet ik niet zeker, dat zul je na moeten kijken in de bios, vermoedelijk ergens onder processor moet er iets staan met virtualization (vt-d)
Alles heeft tegenwoordig VT-d.
fvs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:06:
Op dit moment heb ik Xpenology 6.1.4-15217 Update 5 draaien direct op mijn server met juns loader 1.02b. Ik wil meer gaan doen met VM's maar VMM loopt op dit moment niet lekker en is nog niet zo ver als andere mogelijkheden in de markt. Ik heb een i3-7100 met een MSI B250I waaraan vier schijven direct via SATA op het moederbord zijn verbonden.

Is het mogelijk om (fatsoenlijk) baremetal over te zetten naar een ESXI installatie, zonder verlies van bestanden? Eventueel heb ik nog een SSD liggen die ik kan gebruiken voor een eerste installatie, zodat ik bijv de Xpenology schrijven eerst kan loskoppelen. Weet niet of hier al ervaringen mee zijn?
Welke MSI B250I heb je? De Pro heeft een Realtek nic, daar moet je dan wel een driver voor laden.
|sWORDs| in "Het grote ESXi/vSphere Topic over Custom ESXi ISO"
Je hebt naast de controller die je doorgeeft ook nog wat nodig om van te booten en een datastore, zodra je dat hebt kun je de intel controller doorgeven. Dit zou met twee USB disks of een extra SATA controller kunnen, maar is een stuk makkelijker en sneller met een enkele NVMe drive.
|sWORDs| in "Het grote ESXi/vSphere Topic over Intel AHCI Controller Passthrough" of met mijn VIB file.

[ Voor 73% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

|sWORDs| schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Alles heeft tegenwoordig VT-d.

[...]

Welke MSI B250I heb je? De Pro heeft een Realtek nic, daar moet je dan wel een driver voor laden.
|sWORDs| in "Het grote ESXi/vSphere Topic over Custom ESXi ISO"
Je hebt naast de controller die je doorgeeft ook nog wat nodig om van te booten en een datastore, zodra je dat hebt kun je de intel controller doorgeven. Dit zou met twee USB disks of een extra SATA controller kunnen, maar is een stuk makkelijker en sneller met een enkele NVMe drive.
|sWORDs| in "Het grote ESXi/vSphere Topic over Intel AHCI Controller Passthrough" of met mijn VIB file.
Ik heb de MSI B250I Gaming Pro AC. Ik vergeet te melden dat ik nog een PCI-E insteekkaart heb met daarop 4 Intel NIC's van 1GBPS (IBM INTEL PRO/1000 PT QUAD PORT PCIe). Die onboard op mijn moederbord gebruik ik op dit moment niet.

Maar hoe ga ik over van mijn huidige installatie naar een ESXI, zonder daarbij data te verliezen? Wat is mijn stappenplan? Zoiets als onderstaand?
Schijven loskoppelen -> SSD installeren als bootdisk -> ESXI installeren -> Schijven weer aankoppelen en Xpenology machine aanmaken middels Jun's Bootloader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
fvs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Ik heb de MSI B250I Gaming Pro AC. Ik vergeet te melden dat ik nog een PCI-E insteekkaart heb met daarop 4 Intel NIC's van 1GBPS (IBM INTEL PRO/1000 PT QUAD PORT PCIe). Die onboard op mijn moederbord gebruik ik op dit moment niet.

Maar hoe ga ik over van mijn huidige installatie naar een ESXI, zonder daarbij data te verliezen? Wat is mijn stappenplan? Zoiets als onderstaand?
Schijven loskoppelen -> SSD installeren als bootdisk -> ESXI installeren -> Schijven weer aankoppelen en Xpenology machine aanmaken middels Jun's Bootloader.
Voor PRO/1000 PT is er een inbox driver in ESXi 6.5, dus daar hoef je niets voor te doen.

Nee, je heb drie storage dingen nodig:
1 Controller in VT-d
2 Bootdisk
3 Datastore

1 kun je niet voor 2 en 3 gebruiken. Dus zodra je passthrough gebruikt is de hele controller niet voor iets anders te gebruiken.

Stappen zouden zijn:
  1. Voeg een NVMe drive toe
  2. Installeer ESXi op de NVMe drive (ESXi maakt automatisch een datastore van de overige ruimte)
  3. Installeer mijn VIB, herstart
  4. Zet controller in passthrough, herstart
  5. Installeer mijn OVA
  6. Verwijder de PVSCSI controller van de VM en voeg de passthrough controller toe
  7. Boot VM
  8. Kies upgrade in de wizard
  9. Installeer mijn VMware Tools
Ideaal zou een wat grotere NVMe drive zijn, dan kun je al je VMs op NVMe zetten in plaats van storage terug te delen van de XPenology VM.

Een alternatief zou |sWORDs| in "Het grote ESXi/vSphere Topic over Raw Device Mapping" kunnen zijn, dan kun je het wel met één controller doen, maar ik zou het niet aanbevelen.

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Top hier heb ik wat aan. De storage van Xpenology wil ik gescheiden houden van de overige VM's, dat maakt de overstap ook het makkelijkst denk ik.
|sWORDs| schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:25:
[...]

1 Controller in VT-d
2 Bootdisk
3 Datastore

1 kun je niet voor 2 en 3 gebruiken. Dus zodra je passthrough gebruikt is de hele controller niet voor iets anders te gebruiken.
Dit stuk begrijp ik alleen nog niet, ik moet me nog wat beter inlezen denk ik. Ik installeer de NVMe en zet die NVMe controller op passthrough (heeft deze zijn eigen controller, los van de sata controller?). De bootdisk is dan een USB stick, en datastore zijn mijn huidige SATA xpenology schijven. Als ik die NVMe controller op passthrough zet, kan ik hem volgens jou niet meer als datastorage gebruiken?

[ Voor 65% gewijzigd door fvs op 19-01-2018 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
fvs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Dit stuk begrijp ik alleen nog niet, ik moet me nog wat beter inlezen denk ik. Ik installeer de NVMe en zet die NVMe controller op passthrough (heeft deze zijn eigen controller, los van de sata controller?). De bootdisk is dan een USB stick, en datastore zijn mijn huidige SATA xpenology schijven. Als ik die NVMe controller op passthrough zet, kan ik hem volgens jou niet meer als datastorage gebruiken?
Nee, je zet de SATA controller in passthrough.

NVMe -> Boot en datastore voor VMs
SATA Controller -> Passthrough naar XPenology VM.

De XPenology VM krijg een ~50MB bootdisk op de NVMe datastore, deze is hidden van de DSM UI. In de DSM UI zie je gewoon alle disken die aan de SATA controller zitten. In de ESXi UI zie je dan niet de disken die aan de SATA controller hangen, maar wel de NVMe drive en zijn datastore.
Mocht je later wat extra storage nodig hebben op ESXi kun je wel weer wat terug delen vanaf DSM naar de ESXi host via NFS of iSCSI.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

|sWORDs| schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Nee, je zet de SATA controller in passthrough.

NVMe -> Boot en datastore voor VMs
SATA Controller -> Passthrough naar XPenology VM.

De XPenology VM krijg een ~250MB bootdisk op de NVMe datastore, deze is hidden van de DSM UI. In de DSM UI zie je gewoon alle disken die aan de SATA controller zitten. In de ESXi UI zie je dan niet de disken die aan de SATA controller hangen, maar wel de NVMe drive en zijn datastore.
Mocht je later wat extra storage nodig hebben op ESXi kun je wel weer wat terug delen vanaf DSM naar de ESXi host via NFS of iSCSI.
Helder! Dit is tof. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
fvs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:49:
[...]

Helder! Dit is tof. Dankjewel.
Voorbeeld, Supermicro 5028D-TNT4 met twee NVMe drives, USB bootdrive en twee SATA SSDs en vier SATA HDDs aan de SATA controller.

SATA Controller in passthrough:
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/3rqdlxqpl/Screen_Shot_2018-01-19_at_2.47.52_PM.png

Storage Devices op ESXi (geen SATA te zien, wel twee iSCSI drives terug geshared):
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/b7pn7sbux/Screen_Shot_2018-01-19_at_2.48.14_PM.png

VM Devices:
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/581w40gqx/Screen_Shot_2018-01-19_at_2.59.16_PM.png

Storage Devices in DSM (alleen de 6 SATA te zien):
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/hleqb53x5/Screen_Shot_2018-01-19_at_2.49.01_PM.png

En zoals je ziet heb werkt SMART ook, de wearlevel van een SSD zit aan zijn max. De reden voor een USB bootdrive en twee NVMe drives is VSAN, ik heb twee van deze machines en gebruik de NVMe drives voor VSAN en dan moet je wel een USB disk gebruiken om van te booten (de NVMe drives zijn alleen beschikbaar voor VSAN).

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Ok, goed voorbeeld.

Jouw OVA zit op bootloader Jun v1.0.2a2 voor DS3615xs, met VMWare tools werkend voor DSM 6.1.1.
Ik heb nu bootloader 1.0.2b voor DS3617xs en DSM 6.1.4. Gaat dat gewoon werken?

[ Voor 40% gewijzigd door fvs op 19-01-2018 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
fvs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:10:
Ok, goed voorbeeld.

Jouw OVA zit op bootloader Jun v1.0.2a2 voor DS3615xs, met VMWare tools werkend voor DSM 6.1.1.
Ik heb nu bootloader 1.0.2b voor DS3617xs en DSM 6.1.4. Gaat dat gewoon werken?
Ja, dat werkt prima, je gaat gewoon een migratie door, 6.1.4 werkt prima en 1.0.2a2 mist alleen een fix in een upgrade script, waar je nu niet komt. De OVF is van DS3617xs naar DS3615xs gegaan omdat niet alle packages met de DS3617xs werkte.

1.0.2b staat nog steeds op mijn todo list, maar het is best wat werk voor een enkel bugje.

Hier is diezelfde VM als net (OVA met 1.0.2a2 bootloader):
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/s0phxwdnt/Screen_Shot_2018-01-19_at_3.22.20_PM.png

Je kunt ook zelf de bootloader direct of later vervangen, maar dan heb je in elk geval de juiste VM settings door de OVA.

[ Voor 49% gewijzigd door |sWORDs| op 19-01-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-01 10:47
Ik ben momenteel mijn Plex Library aan het kopiëren vanaf Ubuntu VM via NFS-mount naar mijn Xpenology MV... DSM draait bijna continu op 99% CPU, alleen als ik op de monitor bij esxi kijk dan staat er dat de CPU niet meer dan 5% in beslag neemt... Zie foto's, iemand enig idee?

Xpenology

ESXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
ESXi is een 5 minuten average, je guest piekt.
Hoeveel cores heb je toegewezen?

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 20-01-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
|sWORDs| schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:52:
ESXi is een 5 minuten average, je guest piekt.
Hoeveel cores heb je toegewezen?
Ik heb 2 cores en 4gb ram toegewezen aan Xpenology. Met een Xeon E3-1265 v2 processor.
Dus er zit 5 min tijdverschil in? Ik heb het voor 10 min gemonitord en ik kwam de hoge pieken niet tegen..?

[ Voor 6% gewijzigd door larsje993 op 20-01-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Nee, de cijfers die je in ESXi ziet zijn averages over een periode van x seconden. Dacht 60 maar kan ook 20 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje993
Oké, thanks voor de feedback.
Kan ik een datastore die ik aan Xpenology heb toegevoegd op het zelfde moment ook toevoegen aan Ubuntu Server? Ik loop namelijk tegen het probleem aan dat de NFS mount van mn Xpenology naar Ubuntu Server niet snel genoeg is..

Ik heb het geprobeerd maar ik krijg een foutmelding in Esxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayItHard1989
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 08:19
Net proberen updaten van 6.0.2 naar 6.1.3 maar zonder succes.

Ik gebruik v3 van de OVA en kan perfect met telnet connecteren om de laatste commando's uit te voeren maar ik kan niet inloggen. Kan het dat hij de configuratie kwijtraakt met daarbij de users want de naam van de synology verandert in de telnet sessie van "ControlBox" naar "DiskStation" na de update.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
|sWORDs| schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Voor PRO/1000 PT is er een inbox driver in ESXi 6.5, dus daar hoef je niets voor te doen.

1 Controller in VT-d
2 Bootdisk
3 Datastore

Stappen zouden zijn:
  1. Voeg een NVMe drive toe
  2. Installeer ESXi op de NVMe drive (ESXi maakt automatisch een datastore van de overige ruimte)
  3. Installeer mijn VIB, herstart
  4. Zet controller in passthrough, herstart
  5. Installeer mijn OVA
  6. Verwijder de PVSCSI controller van de VM en voeg de passthrough controller toe
  7. Boot VM
  8. Kies upgrade in de wizard
  9. Installeer mijn VMware Tools
Ideaal zou een wat grotere NVMe drive zijn, dan kun je al je VMs op NVMe zetten in plaats van storage terug te delen van de XPenology VM.

Een alternatief zou |sWORDs| in "Het grote ESXi/vSphere Topic over Raw Device Mapping" kunnen zijn, dan kun je het wel met één controller doen, maar ik zou het niet aanbevelen.
Swords en alle anderen Goedemiddag.

Ik zou heel graag naar een nieuwere DSM versie willen ben echter alleen bang dat ik het vernaggel.

DS3615xs
Huidige DSM-versie:
DSM 5.2-5644
Datum van DSM:
2015/11/12

dit draait er nu in ESXI op basis van XPEnoboot met de controller van mijn Supermicro X11SSH-LN4F doorgegeven aan die Vmware.

wat moet ik nu doen om over te gaan op DSM 6.1.x

alvast bedankt voor de tips !

Ik heb (inmiddels) een Backup van alle data die erop staat.

Update:

Nou het is dus makkelijker als dat ik dacht oude vm uitzetten doorgegeven controller loskoppelen van de oude VM > koppelen aan de nieuwe en starten maar.

[ Voor 4% gewijzigd door jimmya3 op 02-02-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

|sWORDs| schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Ja, dat werkt prima, je gaat gewoon een migratie door, 6.1.4 werkt prima en 1.0.2a2 mist alleen een fix in een upgrade script, waar je nu niet komt. De OVF is van DS3617xs naar DS3615xs gegaan omdat niet alle packages met de DS3617xs werkte.

1.0.2b staat nog steeds op mijn todo list, maar het is best wat werk voor een enkel bugje.

Hier is diezelfde VM als net (OVA met 1.0.2a2 bootloader):
[afbeelding]

Je kunt ook zelf de bootloader direct of later vervangen, maar dan heb je in elk geval de juiste VM settings door de OVA.
Zojuist de migratie uitgevoerd van baremetal naar vmware met jouw instructies en het werkt perfect! De passthrough was initieel lastig, maar VT-D moest nog specifiek in mijn bios worden aangezet. Verder geen problemen gehad, Synology deed het ook direct weer zoals ik hem had draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:53
Heb zelf een microserver Gen8. Als ik xpenology boot ziet alles er goed uit. Maar de installatie wordt niet gevonden door find.synology.com. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Artbij schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:49:
Heb zelf een microserver Gen8. Als ik xpenology boot ziet alles er goed uit. Maar de installatie wordt niet gevonden door find.synology.com. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Even in je DHCP server kijken naar het IP adres die je server heeft gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:53
Koffie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Even in je DHCP server kijken naar het IP adres die je server heeft gekregen
en dan?

Op dat Ip kan ik hem niet bereiken.