Ik ben misschien fout maar ik verwachte hier 10tb beschikbare ruimte te hebben en geen 9tb:

Iemand een idee??

Iemand een idee??
De grootste disk is een spare?boosterbosch schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:14:
Ik ben misschien fout maar ik verwachte hier 10tb beschikbare ruimte te hebben en geen 9tb:
[afbeelding]
Iemand een idee??
ok, volgens de synology raid calculator kwam dat op 10tb uit en niet 9 maar goedVorkie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:12:
[...]
De grootste disk is een spare?
Dus 2x2.73TB + 3.64TB is 9.1TB
Ja, maar opzich logisch dat de grootste schijf als spare wordt gebruikt, want de kleinste kan niet de grootste opvangenboosterbosch schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:16:
[...]
ok, volgens de synology raid calculator kwam dat op 10tb uit en niet 9 maar goed
ok ... maar 4+3+3 is toch 10 en niet 9Vorkie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:17:
[...]
Ja, maar opzich logisch dat de grootste schijf als spare wordt gebruikt, want de kleinste kan niet de grootste opvangen
[ Voor 8% gewijzigd door boosterbosch op 23-02-2017 16:19 ]
Heb je ook aan het 1024 en 1000 verhaal gedacht? Dankzij de harddisk leveranciers horen we echte terrabytes nu tebibytes te noemen, in plaats van dat ze hun eigen onzin (of juist zin als je het met andere eenheden vergelijkt) een juiste naam geven.boosterbosch schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:18:
[...]
ok ... maar 4+3+3 is toch 10 en niet 9
[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 23-02-2017 16:57 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
[ Voor 27% gewijzigd door Rik. op 26-02-2017 18:02 ]
Support vanuit Xpenology team is er nog niet voor DSM 6.Rik. schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:17:
Misschien had ik dit al ergens terug kunnen vinden, maar heeft Xpenology ook support voor DSM 6? Ik draai op dit moment op mijn NAS DSM 6, maar wil over naar een selfbuild NAS met xpenology en wil dan graag ook DSM 6....
Edit: Ik zie in ieder geval dat het wel mogelijk is, maar welke xpenology versie moet ik dan downloaden? Ik zie hem namelijk nergens te downloaden met DSM 6...
Thanks!FlorisVN schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:10:
[...]
Support vanuit Xpenology team is er nog niet voor DSM 6.
Echter vanuit de community eromheen is een custom bootloader ontwikkeld. de meest populaire is Jun's bootloader V1.0.1 welke tot nu toe werkt onder elke versie dan DSM6 t/m de laatste update 9 (dus nog niet met DSM 6.1)
Deze bootloader is o.a al meerdere malen voorbij gekomen in dit topic.
maar bij deze hier te vinden op dit forum : http://xpenology.com/forum/viewforum.php?f=2
En ook o.a hier via dit topic : http://xpenology.com/foru...d71bf967fea7a49d38f288e9b
Je kan hem baremetal draaien (dus op de machine zelf) of via bijv. ESXI of Vmware virtualisatie.
Ik raad je zoiezo aan eerst een back-up te maken als je aan dit soort xpenology "hobby" projecten gaat beginnen..Rik. schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:13:
[...]
Thanks!
Ik draai hem het liefst baremetal om zo min mogelijk resources weg te slurpen via VMware of ESXI...
Ik draai op dit moment de nieuwste DSM versie: DSM 6.1-15047. Dan is het direct overzetten van schijven dus niet mogelijk helaas. Dat is tijdelijk alles op een externe HDD zetten dan maar...
Back-up maken doe ik zeker. Opzich is het wel goed een keer gewoon de schijven helemaal leeg erin te doenFlorisVN schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:16:
[...]
Ik raad je zoiezo aan eerst een back-up te maken als je aan dit soort xpenology "hobby" projecten gaat beginnen..
Persoonlijk adviseer ik je Xpenology niet baremetal te draaien maar virtueel boven bijv. ESXI of FreeNAS.
Het migreren van bestaande DSM volumes naar een Xpenology heb ik geen ervaring mee, mogelijk andere tweakers hier..
Geen idee of dit zomaar zal werken, verwacht in idergeal niet dat dit zo makkelijk zal gaan..
Dat begrijp ik, ik adviseer je dan ook clean te beginnen.Rik. schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:17:
[...]
Back-up maken doe ik zeker. Opzich is het wel goed een keer gewoon de schijven helemaal leeg erin te doen.
Ik stuur je even een PB met wat vraagjes.
Ben je hier al aan begonnen? Ik zit in dezelfde situatie met mijn DS2415+ en voel er weinig voor om weer een een hele volume te kopiëren, met name omdat mijn backup locatie niet lokaal is en dit dus erg lang duurt. Ik wil van de DS2415+ af en ofwel XPenlogy ofwel gewoon Ubuntu/Debian gaan draaien op mijn eigen hardware.Rik. schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:17:
Misschien had ik dit al ergens terug kunnen vinden, maar heeft Xpenology ook support voor DSM 6? Ik draai op dit moment op mijn NAS DSM 6, maar wil over naar een selfbuild NAS met xpenology en wil dan graag ook DSM 6....
Ik ben er nog niet mee begonnen. Ik verwacht dat je gewoon opnieuw kunt koppelen met het backup doel? Dat kan normaal ook met een Synology NAS, 100% zeker weet ik het niet hoor.. Mijn back-up zou anders ook enorm lang gaan duren..Mmore schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:36:
[...]
Ben je hier al aan begonnen? Ik zit in dezelfde situatie met mijn DS2415+ en voel er weinig voor om weer een een hele volume te kopiëren, met name omdat mijn backup locatie niet lokaal is en dit dus erg lang duurt. Ik wil van de DS2415+ af en ofwel XPenlogy ofwel gewoon Ubuntu/Debian gaan draaien op mijn eigen hardware.
Koppelen kan gewoon. Ik ging van een Synology NAS ook naar een Xpenology. DSM 6 naar DSM 6 en dat ging zonder problemen.Rik. schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:12:
[...]
Ik ben er nog niet mee begonnen. Ik verwacht dat je gewoon opnieuw kunt koppelen met het backup doel? Dat kan normaal ook met een Synology NAS, 100% zeker weet ik het niet hoor.. Mijn back-up zou anders ook enorm lang gaan duren..
Verwijderd
*Excuses als het wat te technische wordt*PlayItHard1989 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:44:
Voorbije dagen xpenology succesvol kunnen runnen op mijn ESXi server met DSM6. Draait als een zonnetje.
Ik kan packages installeren van bvb SynoCommunity maar deze falen altijd op te starten. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?
Als ik me niet vergis maakt SHR er een raid-5 van met (4-1)x 2,73 =8.19boosterbosch schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:14:
[afbeelding]
Iemand een idee??
[ Voor 17% gewijzigd door PROnline op 02-03-2017 10:54 ]
14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente
Lukt dat op zowel baremetal XPenology, of ook met een ESXi server?.Rik. schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:12:
[...]
Ik ben er nog niet mee begonnen. Ik verwacht dat je gewoon opnieuw kunt koppelen met het backup doel? Dat kan normaal ook met een Synology NAS, 100% zeker weet ik het niet hoor.. Mijn back-up zou anders ook enorm lang gaan duren..
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 02-03-2017 22:16 ]
Ik verwacht met beide hoorTortelli schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:12:
[...]
Lukt dat op zowel baremetal XPenology, of ook met een ESXi server?.
(stel dat DSM 6.1 zou werken..)
Zal wel een uitdaging zijn om een leuk moederbord te vinden met >6 sata hdd's.
Als je wilt spelen is het makkelijker om dit met een VM te doen. XPEnology werkt niet op een 32 bits systeem.Tierd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:58:
Erg veel info hier, ik zou met HP proliant denk ik wel uit de voeten kunnen.
Eerst zou ik hier wel een tijdje willen spelen met mijn oude 32 bits laptop waar nu Mint op draait.
Het gaat vooral over 64 bits systemen zo te zien.
Zou ik Xpenology werkend kunnen krijgen op een 32 bits laptop?
OK, ik ga daar mee aan de slag. Kon ook al niet veel over 32 bits installatie vinden op het web.panomi schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:59:
[...]
Als je wilt spelen is het makkelijker om dit met een VM te doen. XPEnology werkt niet op een 32 bits systeem.
Bij het installeren van dsm 6.1 kon ik niet upgraden want dan resette die steeds maar heb ik een herinstallatie gedaan met behoud van gegevens.Dennisweb schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:20:
Help! Mijn XPEnology is compleet gecrasht en ik weet niet meer wat ik doen moet. Hij zegt dat ik de harde schijven heb verplaatst en dat daarom de DSM hersteld moet worden. Klik ik op herstellen, komt 'ie tot 2 procent. Daarna start de boel opnieuw op en beland ik weer in hetzelfde scherm. Ik kan me niet eens meer voor de geest halen hoe ik XPEnology moet installeren. Als dat dus zou moeten, dan hoe?
Same here. Bij mij was wel alles weg.ShittyNL schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Bij het installeren van dsm 6.1 kon ik niet upgraden want dan resette die steeds maar heb ik een herinstallatie gedaan met behoud van gegevens.
De apps zijn weg maar bij het installeren van docker had ik gewoon al mijn containers en settings.
Is er ook al een variant voor DSM 6.1 dan?Dennisweb schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:29:
[...]
Same here. Bij mij was wel alles weg.Maar ik heb de gelegenheid meteen gebruikt om Jun's 6.1 bootloader erop te zetten. Werkt prima!
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Waar is deze dan verkrijgbaar kan deze niet vinden op het xpenology forum, is deze closed?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
gewoon te weinig CPU power had die Atom, nu heb je genoeg..jwvdst schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:44:
Ik kom me ook melden in dit topic
Ik ben al ruim 9 maand gebruiker van Xpenology en heb na 140 dagen uptime de nas uitgeschakeld voor een upgrade. Ik ben van 2x1,5tb raid1 naar 4x1,5tb raid5 gegaan. Ook ben ik over gestapt van een atom bordje uit 2008 naar een core 2 duo e8400 omdat het atom moederbord maar 2 sata aansluitingen had en de core 2 duo moederbord 4 sata aansluitingen.
Al met al was het 1 uur werk en het verbaasde mij dat gelijk alles bij de eerste keer opstarten met de core 2 duo werkte. Zelfs mn photostation deed het dus. Het migreren naar raid 5 heeft wel een dag geduurt maar is zonder problemen verlopen.
Wat mij op viel is dat ik nu wel de Gbit netwerkverbinding dicht trek met ruim 100mb/s waar het atombordje op 60mb/s bleef steken. kan iemand dit voor mij verklaren of is dit gewoon een zwak punt van het atom bordje?
als ik na de cpu belasting keek dan leek de processor het helemaal niet druk te hebben maar nu las ik ook dat de cpu belasting die weer gegeven wordt niet reëel is in xpenologyFlorisVN schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:49:
[...]
gewoon te weinig CPU power had die Atom, nu heb je genoeg..![]()
![]()
Tor waar start die door? Welke loader gebruik je?KJM schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:43:
Nieuw speelgoed gekregen maar....hij weigert hier door te starten.
Dus de vraag; Is er iemand met ervaring vwbt de XPenology op een Proliant ML350 G6 met Dual XEON E5504 (QuadCore) ??
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Verwijderd
Vaak kun je de laatste image downloaden vanuit 't registry en daarna de docker herstarten waarvan deze dan vanaf de 'latest' build start.cooLopke schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:09:
Ik ben bezig met de docker app binnen xpeonology. Iemand een idee hoe je deze "container images" gemakkelijk kunt updaten naar de laatste versie? Gaat dit binnen de GUI of moet je echt de commando's gaan uitvoeren?
Alvast bedankt!
https://mega.nz/#F!BtFQ2DgC!JgomNP3X8V9EuwxL4TXbngHari-Bo schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:14:
[...]
Waar is deze dan verkrijgbaar kan deze niet vinden op het xpenology forum, is deze closed?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Had weer ff wat tijd....bij de mededeling "loading Kernel"rikadoo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:05:
[...]
Tor waar start die door? Welke loader gebruik je?
[ Voor 10% gewijzigd door KJM op 22-03-2017 08:08 ]
Ik dacht dat dit juist was. Je ziet verder geen info meer gezien de serial output.KJM schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:04:
[...]
Had weer ff wat tijd....bij de mededeling "loading Kernel"
Alle versie's van Jun's loader
Zal strax "Bromolow" & "XPEnonoboot 5.2" ook ff proberen.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?
Ok de 3615XS versie 1.01 werkt idd, via de Assistent gevonden en meld ook netjes dat er HDD's beschikbaar zijn om de DSM te instellen.panomi schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:19:
[...]
Ik dacht dat dit juist was. Je ziet verder geen info meer gezien de serial output.
Start Synology Assistant om te kijken of je het apparaat kan vinden.
Ik draai er drie met mijn OVA?FlorisVN schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:46:
Ik krijg het alsmaar niet voor elkaar 2 Xpenology machines te draaien op ESXI.
als ik ze beiden aanmaak en start dan is er maar 1 zichtbaar..
Ook bij gebruik van multiple NICS zelfde problemen..
Ik gebruik laatste juns loader DSM 6.1
ik hoop dat iemand mij kan helpen.. ?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Voelt als een herhaling, maar je moet wel je MAC adres aanpassen in de GRUB loader....anders start je 2 machines met hetzelfde mac adres op.FlorisVN schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:46:
Ik krijg het alsmaar niet voor elkaar 2 Xpenology machines te draaien op ESXI.
als ik ze beiden aanmaak en start dan is er maar 1 zichtbaar..
Ook bij gebruik van multiple NICS zelfde problemen..
Ik gebruik laatste juns loader DSM 6.1
ik hoop dat iemand mij kan helpen.. ?
[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 24-03-2017 12:24 ]
Ik moest een refresh install doen maar nadat ik dat had gedaan had ik al mijn data nog. Alleen mijn apps moest ik opnieuw installeren maar de settings van alle apps had ik dan weer wel. Zo installeerde ik docker opnieuw en alle containers waren er nog..Hari-Bo schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:24:
Gisteravond Jun's bootloader V1.02 geprobeerd maar na het aanpassen van VID/PID en serial/MAC wilt deze niet booten (10 minuten gewacht), moet ik tijdens het opstarten in de console nog iets doen? Voor nu rolback naar de vorige versie en dat werkt.
Maar dan moet deze wel te benaderen zijn en ik de server geeneens pingen.ShittyNL schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:26:
[...]
Ik moest een refresh install doen maar nadat ik dat had gedaan had ik al mijn data nog. Alleen mijn apps moest ik opnieuw installeren maar de settings van alle apps had ik dan weer wel. Zo installeerde ik docker opnieuw en alle containers waren er nog..
Je bent gelukkig niet de eersteikkeenjij36 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:17:
Hallo geprobeerd up te daten maar ging mis,nu nwe usb gemaakt en alles netjes gedaan volgens tutorial.
Nas wordt gevonden en staat op herstelbaar en daar gaat het mis.
Als ik hem laat herstellen dan komt ie weer tevoorschijn met de zelfde status?
Ik kan nu niks meer ermee,iemand een idee hoe op te lossen?
[ Voor 15% gewijzigd door BaggerDeBagger op 27-03-2017 19:48 ]
Toevallig van DS3615xs naar DS3617xs gegaan/ikkeenjij36 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:17:
Hallo geprobeerd up te daten maar ging mis,nu nwe usb gemaakt en alles netjes gedaan volgens tutorial.
Nas wordt gevonden en staat op herstelbaar en daar gaat het mis.
Als ik hem laat herstellen dan komt ie weer tevoorschijn met de zelfde status?
Ik kan nu niks meer ermee,iemand een idee hoe op te lossen?
Ik heb geen idee,via dsm console geupdate?Brantje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:37:
[...]
Toevallig van DS3615xs naar DS3617xs gegaan/
Ik heb de DS3615x geprobeerd maar die werkte niet, kan je ook zomaar de DS3617xs gebruiken of zitten daar nadelen aan?Brantje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:28:
Nee, welke versie van Jun's loader heb je?
Je hebt er 1 voor de DS3615x en DS3617xs.
Hoi ik heb de 3615 gebruikt,1.1 en 1.2 alpha geprobeert helaas geen resultaatBrantje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:28:
Nee, welke versie van Jun's loader heb je?
Je hebt er 1 voor de DS3615x en DS3617xs.
[ Voor 9% gewijzigd door wim1928 op 02-04-2017 20:51 ]
Ik heb toevallig van het weekend versie 1.02 (voor DSM 6.1) werkend gekregen op een Asus M4A78LT-M moederbord met een AMD Athlon x4 640 CPU. Via het commando "cat /proc/cpuinfo" in SSH krijg ik netjes een overzicht met 4 cores te zien. Het zou dus wel moeten werken.Hari-Bo schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:56:
Vandaag even een nieuwe poging gewaagd met een monitor aangesloten, ik zie in het grub menu geen aparte AMD versie zoals 1.01 zit daar misschien het probleem is er nog geen ondersteuning voor AMD CPU's met de nieuwe alpha?
Heel vreemd want booten van USB gaat goed en dezelfde config gebruik ik VID/PID/MAC/serie nr en timeout naar 3, maar het wil niet werken en versie 1.01 wel...PatrickPR schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:45:
[...]
Ik heb toevallig van het weekend versie 1.02 (voor DSM 6.1) werkend gekregen op een Asus M4A78LT-M moederbord met een AMD Athlon x4 640 CPU. Via het commando "cat /proc/cpuinfo" in SSH krijg ik netjes een overzicht met 4 cores te zien. Het zou dus wel moeten werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 04-04-2017 09:20 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Daniel. op 08-04-2017 00:12 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Daniel. op 11-04-2017 21:27 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Bose321 op 12-04-2017 22:00 ]
Fanaleds.com
Al geprobeerd een keer de netwerkadapter te verwijderen uit de VM, opstarten zonder, dan weer afsluiten en dan weer toevoegen en weer starten?Bose321 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:42:
Iemand ervaring met xpenology op Hyper-V? Ik heb mijn server geupdatet naar de Creators update en nu heeft mijn NAS geen internet meer. Als ik snel ben kan ik wel inloggen, en ik krijg een mail van mijn NAS dat die niet goed is afgesloten (paar keer reboot gedaan), maar daarna is hij down. Kan er nog wel bij via Hyper-V scherm en kan inloggen. Als ik dan ifconfig of een ander network-gerelateerd command uitvoer gebeurd er niks (blijft hij hangen op dat command).
Iemand een idee? Is toch wel fijn als ik mijn server up-to-date kan houden. Terug naar herstelpunt is dan nu maar weer de oplossing. Merkte het ook al na een bepaalde cumulative update, maar weet niet meer welke.
Heb even geprobeerd Ubuntu te installeren om te kijken of die dan wel internet heeft, maar die werkt prima op dezelfde switch. Het is een virtuele switch als extern netwerk.
Lijkt er dus op dat hij even internet heeft en er dan uit knalt...
Als ik contant ping en hij boot kan ik hem dus pingen en daarna niet meer na paar keer.
[afbeelding]
Heb je het CPU gebruik wel eens in de gaten gehouden (op de commandline: top)ShittyNL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:24:
Hebben mensen hier ervaring met het overstappen van Expenology naar OpenMediaVault of iets dergelijks.
Ik zit nu toch zwaar te overwegen om het te doen ondanks dat ik DSM echt wel heel prettig vind. Ik vind het vervelend dat de externe upload/download zonder reden heel traag is en als ik dan een test via speedtest-cli doe is er geen probleem. Totdat ik weer een file via DSM ga downloaden. Ook is de VPN verbinding dan traag en alles wat via DSM beheert wordt is niet voorruit te branden.
Even kijken wat DSM 6.1 doet met de nieuwe jun's loader. Moet ik wel van Machine wisselen, maar ik ben benieuwd. Alleen jammer dat er niet bij staat wat er is aangepast.
Htop doe ik altijd. Cpu is normaal bijna niets, maar buiten dsm gaat het dus wel heel snel. Het gaat puur om het dsm gedeelte.z1rconium schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:00:
[...]
Heb je het CPU gebruik wel eens in de gaten gehouden (op de commandline: top)
Dat is heel apart inderdaad, het klinkt een beetje als een netwerk issue. Misschien kan wireshark je iets vertellen ? Met een tail -f /var/log/*.log als je iets probeert gaat transferren.ShittyNL schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:16:
[...]
Htop doe ik altijd. Cpu is normaal bijna niets, maar buiten dsm gaat het dus wel heel snel. Het gaat puur om het dsm gedeelte.
Dat is het niet. Buiten dsm om en rechtstreeks via de cli de speedtest haal ik wel de maximale waardes. Specifiek dsm.z1rconium schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:48:
[...]
Dat is heel apart inderdaad, het klinkt een beetje als een netwerk issue. Misschien kan wireshark je iets vertellen ? Met een tail -f /var/log/*.log als je iets probeert gaat transferren.
Helaas wel. Had wel een fixed IP in DSM ingesteld, maar kan me niet voorstellen dat dat het is als het wel gewoon werkt zonder een bepaalde update.Vorkie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 07:38:
[...]
Al geprobeerd een keer de netwerkadapter te verwijderen uit de VM, opstarten zonder, dan weer afsluiten en dan weer toevoegen en weer starten?
Fanaleds.com
Via SSH de speedtest cli doet die het zoals het moet.z1rconium schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:32:
Wat bedoel je precies met "buiten dsm om" ? Speedtest naar WAN is iets anders dan van je LAN naar je NAS.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Verwijderd
Boot je rechtstreeks Xpenology of zit er nog een hypervisor laag tussen (Hyper-V of ESXi ofzo).zaadstra schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:15:
Weet iemand waar te tweaken als SMART niet werkt in XPEnology 5.2-5967?
In het DSM informatie scherm en de storage manager zijn de temperaturen afwezig.
Kijk ik op de pc (fysieke build, geen vm) dan zie ik met smartctl -a /dev/sdd in het blokje info: " SMART support is: Unavailable - device lacks SMART capability" .
Daarna heb ik de pc gestart met een Gparted bootcd en deze laat met de tools en ook smartctl de info wel zien. De hardware ligt dus niet dwars. Is dit een driver issue in XPEnology?
Thanks. Ik boot rechtstreeks naar XPEnology, dus geen tussenlaagjes van hypervisors.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 00:27:
[...]
Boot je rechtstreeks Xpenology of zit er nog een hypervisor laag tussen (Hyper-V of ESXi ofzo).
Als dat laatste het geval is, dan kun je beter de controllers als passtrough doorgeven aan xpenology. Dan leest ie wel de smart waardes uit enz.
Anders weet ik het zo even niet voor je helaas
DSM 6.1 werkt bare metal tot nu toe zonder problemen op een i5 laptop, inclusief de laatste updates en 3th party package.Tierd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:26:
[...]
OK, ik ga daar mee aan de slag. Kon ook al niet veel over 32 bits installatie vinden op het web.
Het serienr en macadres kun je uit het excel bestand halen het werkt ook wel als je deze niet aanpast maar dan heb je de speciale synology connect functie niet beschikbaarbighead schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:06:
Als ik de handleiding van alexswart alexswart in "Het Grote XPenology Topic" doorlees, staat er dat je het serienummer en macadres moet veranderen, maar waar kan ik die vinden? Of kan ik ook een serienummer en macadres van het welbekende excel bestand gebruiken?
Top dank je wel! Binnenkort maar is mee aan de slag, eerst nog ff een Microserver Gen8 bestellenalexswart schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:05:
[...]
Het serienr en macadres kun je uit het excel bestand halen het werkt ook wel als je deze niet aanpast maar dan heb je de speciale synology connect functie niet beschikbaar
[ Voor 7% gewijzigd door Tierd op 23-04-2017 22:06 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Hupske op 25-04-2017 19:28 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
[ Voor 107% gewijzigd door Zwijntjesdrecht op 02-05-2017 20:01 ]
Passthrough of RDM? RDM kan toch maar tot 2TB.hardyke_ schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:52:
Hoi iedereen,
Ik heb een vraagje voor jullie.
Ik heb een huidige setup als volgt:
HP Gen8 Microserver met 4x4TB + 1x SSD
ESXi 5.5 geinstalleerd met de SSD als datastore met VMFS erop.
4 disks via RDM
Ik dacht de ESX meer te gebruiken voor andere VMs maar dat is dus niet het geval en ik vroeg me af of ik de ESX laag eruit kan halen, de SSD kan hergebruiken voor een andere project en simpel xpenology booten vanop USB.
Nu wil ik dit graag doen zonder enig data verlies uiteraard.
Hoe kan ik dit best aanpakken?
Een ander idee was om een kleinere SSD te gebruiken (120GB of kleiner) en daar enkel de xpenology VM op te laten draaien. Maar dan moet ik ook daar de VM zien naar over te zetten en weet niet goed hoe ik dat best kan doen.
Graag jullie advies aub.
Nieuwe SSD dus in de machine zetten, VM uitschakelen, unregister doen, folder van de VM overkopieren naar de 120GB SSD, daar registeren, RDM controleren en starten. Dan kan je de oude datastore weghalen. (Beetje puzzelen, maar denk dat je het wel snapt)If you need to remove the local RDM mapping from the virtual machine, just apply the same process you would with a shared storage RDM. In the vSphere Client: right-click the virtual machine, click Edit settings, select the RDM disk and then click delete from disk. This does not delete the data on the disk, it only deletes the RDM mapping file.
[ Voor 35% gewijzigd door Vorkie op 27-04-2017 19:15 ]
Je kan een gokje wagen door de SSD in een ander systeem te klonen?hardyke_ schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:54:
probleem is dat in die GEN8 microservers er maar 1 SATA aansluiting zit. Dus ik kan maar 1 SSD koppelen.
Indien ik er 2 had dan kon ik extra datastore toevoegen en hem gewoon verhuizen naar de andere SSD.
Dit kan dus nu niet volgens mij.
De SAS controler vd ML350 G6word inderdaad niet ondersteund.KJM schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:01:
[...]
Ok de 3615XS versie 1.01 werkt idd, via de Assistent gevonden en meld ook netjes dat er HDD's beschikbaar zijn om de DSM te instellen.
De 3617X versie daarintegen geeft de melding dat er geen HDD's gevonden zijn. Ik vermoed geen ondersteuning van de RAID controler van de ML350 G6
Wel ff lastig dat het hele spul in de werkplaats staat waar XS4all pas eind van deze maand internet oplevert.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 19:55 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq