"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik kan me alleen niet opladen voor de bosses. Heb het easy einde gehad en nu nog de andere twee, maar eigenlijk geen zin meer in.
Vind het een gave game, vooral het exploren van de levels, spanning, vinden van de shortcuts, etc. Heb alleen de schurft aan de bosses. En ik heb geen zin om ze tig keer te doen en ik heb er een beetje schijt van
GamiQ, de game notes app met game maps!
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Verwijderd
Heh. Die hunters hebben me meer moeite gekost dan de meeste bosses!-SaveMe- schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:38:
Ik had totaal geen moeite met die drie hunters. Alle drie daar ter plekke afgemaakt ... zonder dood gaan ...
Ik kan me alleen niet opladen voor de bosses. Heb het easy einde gehad en nu nog de andere twee, maar eigenlijk geen zin meer in.
Vind het een gave game, vooral het exploren van de levels, spanning, vinden van de shortcuts, etc. Heb alleen de schurft aan de bosses. En ik heb geen zin om ze tig keer te doen en ik heb er een beetje schijt vanHeb de helft ook met coop partner gedaan. De anderen had ik zo neer, dat dan weer wel. Van mij mogen de bosses wel ietsje minder ...
Ik heb in het hele spel met het exploren vd levels nergens moeite gehad. Erg weinig dood gegaan door normal mobs. Maar met Bosses krijg ik een brain freeze of zo.
De bosses die verplicht zijn om het einde te halen zijn er niet veel he. En het zijn ook nog eens de makkelijksten. Ik had ook NG+ en NG++ gespeedrunned, kost je ongeveer een uur van begin tot eind. (Je kan ook alle 3 endings in je eerste run halen met saven en loaden, maar dat had ik niet gedaan.)-SaveMe- schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:38:
Ik had totaal geen moeite met die drie hunters. Alle drie daar ter plekke afgemaakt ... zonder dood gaan ...
Vind het een gave game, vooral het exploren van de levels, spanning, vinden van de shortcuts, etc. Heb alleen de schurft aan de bosses. En ik heb geen zin om ze tig keer te doen en ik heb er een beetje schijt vanHeb de helft ook met coop partner gedaan. De anderen had ik zo neer, dat dan weer wel. Van mij mogen de bosses wel ietsje minder ...
PSN ID: Beest41
Ik ben naar de Yahar'gul Chapel lamp gegaan.bram1984 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:32:
Via welke ingang ben je naar binnen gegaan? Heb je eerst al die dingen buiten afgemaakt of heb je het binnen Hypogean gedaan?
Vanaf daar kan je buiten langs de paar vijanden rennen en ben je zo bij de ronde trappen in de zaal waar je oude lamp was.
*let wel dat er een paar vijanden achter je aan rennen.
Ik ga maar eens kijken in Nightmare Frontier, daar ben ik nog niet geweest
Veel plezierdvdkiwi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:18:
[...]
Ik ga maar eens kijken in Nightmare Frontier, daar ben ik nog niet geweest
Ik ben wat overpowered voor nightmare frontier, maar meer dan 5-10% damage heb ik niet kunnen doen

Andere tactiek verzinnen dus.
Dank je wel man voor de goede spoiler...Yellow|A schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:35:
spoiler:Gerhman had ik uiteindelijk nogal moeite mee, maar na vier keer proberen toch gelukt.
.|.
Machtig spel!
Ik weet alleen nog niet of ik snel nog een run ga doen. Ik heb wel zin in de Chalice Dungeons...
Al met al een 8,5. Sfeer, exploration, etc was echt top. En gelukkig een coop option voor de bosses ...
Maar toch zitten die ktulu achtige monsters nog tegen de gebouwen.
Ik dacht dat die bij de baas hoorden?
Meteen maar even gefarmd en naar level 80 gegaan.
Morgen eens Cainhurst Castle verkennen
Verder heb ik alle optionele gebieden wel gecleared denk ik.
(in Nightmare Frontier zijn nog een hoop items te vinden, maar ik haat die plek)
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2015 00:14 ]
Over optionele gebieden:dvdkiwi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:44:
Amygdala is dood
Maar toch zitten die ktulu achtige monsters nog tegen de gebouwen.
Ik dacht dat die bij de baas hoorden?
Meteen maar even gefarmd en naar level 80 gegaan.
Morgen eens Cainhurst Castle verkennen
Verder heb ik alle optionele gebieden wel gecleared denk ik.
(in Nightmare Frontier zijn nog een hoop items te vinden, maar ik haat die plek)
Ik heb zelf gisteravond een van de laatste bosses verslagen:
Nu dan toch maar richting Nightmare of Mensis... Ik heb het nu wel lang genoeg uitgesteld

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop
Verwijderd
Ik bedoelde meer of er vrouwen in dit topic bloodborne spelen.bram1984 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:07:
[...]
Waarom is dat off-topic? En waarom zouden die er niet zijn? De statistische kans dat wereldwijd geen enkele vrouw dit spel speelt, is nihil.
Dus zonder dat ik het kan bewijzen, kan ik je 100% garanderen dat er ergens een vrouw bestaat die dit spel speelt.
Nee nog niet; ik dacht dat die bij de story hoordeSD5k schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:54:
[...]
Over optionele gebieden:
spoiler:Heb je Upper Cathedral Ward al gedaan met zijn 2 optionele bosses?
Mijn gevecht met The One Reborn.
Geen zin om eerst de straat te clearen, (dat wilde ik juist vanaf de boss kant doen) dus het op het rennen gezet.
Ik had al gezien wat de bedoeling van het gevecht was, dus het was niet al te lastig.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6OjjwSm37sI]
En het Amygdala gevecht.
Een beetje te gretig op het einde, maar het pakte goed uit.
Vergeten om mijn wapen uit te rusten met gemstones, dus niet heel veel damage kunnen doen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MHpv6aWXThM]
Nadeel van grote bosses is dat als je dicht tegen hun aan staat, je helemaal niet kan zien wat ze (bijvoorbeeld met hun armen) gaan doen. Een beetje meer uitzoomen zou al een stuk fijner zijn.
Ik zit nu op 40Vit/23End/25Skl/26Str.
Vit zit wel goed, ik ga proberen de rest wat omhoog te krijgen, vooral End en Str; handig voor de Axe.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2015 10:09 ]
maar ik zit wel met een vraag zit nog vrij in het begin en ben nu in het gebied waar je die hoge toren hebt waar die gast met zo'n painless Gun als een gek op je zit te schieten.
[spoiler/]
huh hoe werkte spoiler ook al weer ?
[spoiler/]
ben nu kwa level ergens rond de 27 misschien moet ik hier nog helemaal niet zijn
maar ik probeerde hulp in te roepen door de Bell te gebruiken maar dat is me maar 1 keer gelukt bij een Boss
heeft er iemand tips waar en hoe je het beste de bell kan gebruiken ?
[ Voor 16% gewijzigd door FreakGIB op 30-04-2015 11:16 ]
PSN: FreakGIB
Die Beckoning Bell werkt wel, hoewel het soms even kan duren voor je iemand vind. Ik summon eigenlijk nooit randoms, maar als ik met een buddy wil spelen werkt het het best wanneer we ongeveer op dezelfde plek staan. Ik kan me voorstellen dat je randoms het makkelijkst zult vinden in de buurt van een lampje of bij de ingang van een boss.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Verwijderd
Je kan het beste voor de boss staan en dan de bell rinkelen. Dan moet je wachten en als je geluk hebt joint iemand jouw sessie. Die kan dan 10 levels hoger of lager dan jou zijn.FreakGIB schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:14:
oke toch maar Bloodborne gekocht en had het eerder moeten doen ben een echte demon/darksouls fan maar had in het begin toch bedenkingen met de sfeer maar had het helemaal miss echt super ziet het er uit en speeld weer als een beest.
maar ik zit wel met een vraag zit nog vrij in het begin en ben nu in het gebied waar je die hoge toren hebt waar die gast met zo'n painless Gun als een gek op je zit te schieten.
spoiler:huh hoe werkte spoiler ook al weer ?
ben nu kwa level ergens rond de 27 misschien moet ik hier nog helemaal niet zijn
maar ik probeerde hulp in te roepen door de Bell te gebruiken maar dat is me maar 1 keer gelukt bij een Boss
heeft er iemand tips waar en hoe je het beste de bell kan gebruiken ?
ik las verder als je eenmaal de bell heb gebruikt hij actief blijft zolang je niet dood gaat en of telepoort klopt dat en kan er dan iemand weer joinen als je bij een andere boss bent en hoe kunnen er 2 man joinen het is nu niet zo dat je op een sign kan kijken wat voor iemand je binnenhaald ? of mis ik ietsVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:37:
[...]
Je kan het beste voor de boss staan en dan de bell rinkelen. Dan moet je wachten en als je geluk hebt joint iemand jouw sessie. Die kan dan 10 levels hoger of lager dan jou zijn.
Verwijderd
Je kan inderdaad niet zien wie je binnenhaalt. Als je de bell rinkelt kan je gerust de wereld verkennen. Er komt dan vanzelf een melding op het scherm dat er iemand joint. Als je niet dood gaat en niet teleporteerd blijft de bell actief. Je kan co-op ook beëindigen door die mini gun af te vuren. Ik vind het wel jammer dat je niet op het scherm kan zien of iemand joiuw sessie heeft verlaten. In DS2 kreeg je zo'n balkje met alle health bars van de online spelers.FreakGIB schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:47:
[...]
ik las verder als je eenmaal de bell heb gebruikt hij actief blijft zolang je niet dood gaat en of telepoort klopt dat en kan er dan iemand weer joinen als je bij een andere boss bent en hoe kunnen er 2 man joinen het is nu niet zo dat je op een sign kan kijken wat voor iemand je binnenhaald ? of mis ik iets
en als er dan uiteindelijk iemand joined komt die dan bij jou in de buurt of op de plek waar je de bel rinkelde ?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:53:
[...]
Je kan inderdaad niet zien wie je binnenhaalt. Als je de bell rinkelt kan je gerust de wereld verkennen. Er komt dan vanzelf een melding op het scherm dat er iemand joint. Als je niet dood gaat en niet teleporteerd blijft de bell actief. Je kan co-op ook beëindigen door die mini gun af te vuren. Ik vind het wel jammer dat je niet op het scherm kan zien of iemand joiuw sessie heeft verlaten. In DS2 kreeg je zo'n balkje met alle health bars van de online spelers.
Welkom in Old YarnhamFreakGIB schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:14:
oke toch maar Bloodborne gekocht en had het eerder moeten doen ben een echte demon/darksouls fan maar had in het begin toch bedenkingen met de sfeer maar had het helemaal miss echt super ziet het er uit en speeld weer als een beest.
PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop
Unseen village tijdens de rode maan is een pain inderdaadvoxxel schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:30:
Pff.. ik dacht dat ik de game wel aardig door had t/m Rom. Maar nu ik in de Unseen Village ben kom ik daar wel een beetje van terug. Mijn voorraad blood vials is drastisch aan het afnemen
Het beste wat je kan doen is
Ik neem aan dat je gespawned bent bij de lamp vlakbij de trap naar beneden waar een hoop vijanden op staan en waar het teleport beest boven hangt? Die trap kan je afrennen, en dan een stukje verder, op het plein met heksen en de bliksem-ktulu, ren je ook langs alle heksen de trap af naar beneden. Daar beneden aan de trap vind je de volgende lamp. In dezelfde zaal waar je oude Unseen Village lamp was.
Op het pleintje met de heksen en waar de ktulu bliksem schiet zit een klein gat in het hek, ergens aan de zijkant van dat plein. Als je daar in gaat kan je de Upper Cathedral key vinden
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 30-04-2015 12:43 ]
Het is me wel gelukt om overal langs te komen, maar het heeft me behoorlijk wat pogingen en blood echoes/vials gekost. De laatste keer dat ik dood ging was bij de baas, ik denk dat ik hem wel door heb, maar ik moest nu even stoom afblazen voor ik verder ga.dvdkiwi schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:42:
[...]
Unseen village tijdens de rode maan is een pain inderdaad
Het beste wat je kan doen isspoiler:langs alle vijanden rennen; ze lekker laten voor wat het is.
Ik neem aan dat je gespawned bent bij de lamp vlakbij de trap naar beneden waar een hoop vijanden op staan en waar het teleport beest boven hangt? Die trap kan je afrennen, en dan een stukje verder, op het plein met heksen en de bliksem-ktulu, ren je ook langs alle heksen de trap af naar beneden. Daar beneden aan de trap vind je de volgende lamp. In dezelfde zaal waar je oude Unseen Village lamp was.
Op het pleintje met de heksen en waar de ktulu bliksem schiet zit een klein gat in het hek, ergens aan de zijkant van dat plein. Als je daar in gaat kan je de Upper Cathedral key vinden
Hehe, ja, of Dark Souls. Dan ga je ook wel ff wat vaker dood.bram1984 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:54:
Je moet na een paar uur Bloodborne voor de gein eens The Last of Us gaan spelen. Ik bakte er helemaal niets van. Gelijk dodgen en parry'en.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Heb al opnieuw opgestart, terug naar hunter's Dream, ander wapen... Maar de fire papers kan ik niet gebruiken...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Th@_M@ster op 30-04-2015 20:11 ]
Ka-tjing
Toevallig gem stones veranderd? Als je een bolt, fire, blood of arcane gem erin doet krijgt dat wapen een nieuw damage type. Dan kan je ook geen elements erop zetten, want hij heeft al een element.spaceboy schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:40:
Huh? Iemand dit meegemaakt? Ik zit in NG+ en ik start net weer Bloodborne op. Het voelt alsof Ik opeens veel minder damage doe. Daarnaast heb ik bv firepaper bij me maar die kan ik niet gebruiken. Ook bolt paper: werkt gewoon niet. Dan maakt hij zo'n beweging van "die kan ik niet gebruiken" (net als je voor de 2e keer je beckoning bell wilt gebruiken).
Heb al opnieuw opgestart, terug naar hunter's Dream, ander wapen... Maar de fire papers kan ik niet gebruiken...
Stel je hebt de Axe en je hebt allemaal gemstones op gezet met +20% physical attack. Als je dan een arcane/blood/fire/bolt gemstone in zet, dan verandert de damage van physical naar een van de andere elementen. Dan werken de +20% physical damage buffs ook niet meer want je hebt 0 physical damage. Resultaat: je wapen is veel minder sterk en je kan geen fire/bolt paper gebruiken want het wapen heeft al een element.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Zo, Yahar'gul ook gehad. Geen fijne area met de monsters die respawnen en irritante hunters, maar gelukkig stelt The One Reborn dan weer helemaal niets voor.
Nu richting de Upper Cathedral Ward denk ik.
Yes! Check. Thanks!ASNNetworks schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:25:
[...]
Toevallig gem stones veranderd? Als je een bolt, fire, blood of arcane gem erin doet krijgt dat wapen een nieuw damage type. Dan kan je ook geen elements erop zetten, want hij heeft al een element.
Stel je hebt de Axe en je hebt allemaal gemstones op gezet met +20% physical attack. Als je dan een arcane/blood/fire/bolt gemstone in zet, dan verandert de damage van physical naar een van de andere elementen. Dan werken de +20% physical damage buffs ook niet meer want je hebt 0 physical damage. Resultaat: je wapen is veel minder sterk en je kan geen fire/bolt paper gebruiken want het wapen heeft al een element.
Tweede poging was het raak. Ik weet niet precies hoe het komt maar ik heb met Rom juist wat minder moeite.
Hier mijn gevecht:
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
My bad. Excuses. Had allicht de naam moeten verbergen, maar had eerlijk gezegd zelf nooit door wat de naam was van de man tot ik hem onderin beeld zag met een healthbar erbij.dvdkiwi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:03:
[...]
Je gaat dus vechten tegen Gerhman?
Dan is die verrassing er voor mij nu ook af
|{ brrr }] |
Om de een of andere reden krijg ik mijn eerste wapens niet equipped. Moet dat soms in die droomwereld? Als ik in Iosefka's Clinic ben kan het iig niet.
Edit: Ik bedoel dat de optie equip in mijn inventory greyed out is, zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 16% gewijzigd door Blaat op 01-05-2015 08:50 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Nadat je je wapen hebt gekregen in de Hunters Dream kan je via de options knop je wapen direct in slot 1 of 2 zetten. Je moet niet naar je inventory, maar gewoon in het menu van de options knop op de controller dus.Wolf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:49:
Nou ik heb het gisteren voor het eerst opgestart en ik heb een beetje een slecht begin denk ik.
Om de een of andere reden krijg ik mijn eerste wapens niet equipped. Moet dat soms in die droomwereld? Als ik in Iosefka's Clinic ben kan het iig niet.
Edit: Ik bedoel dat de optie equip in mijn inventory greyed out is, zie ik iets over het hoofd?
Met de D-pad kun je vervolgens wisselen.
De strategy guide zegt dat Upper Cathedral na The One Reborn de beste optie isvoxxel schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:13:
Pfoe ik ben helemaal door de Unseen Village heen. De bossfight was gelukkig vrij simpel. Kan ik nu het beste verder gaan naar de nightmare of de upper cathedral ward?
Ik moet nog steeds Cainhurst Castle verkennen en alle items oppikken uit Nightmare Frontier, maar kan me er nog niet echt toe zetten
Naar mijn idee duurt het allemaal nét even te lang. Heb er nu zo'n 40 uur inzitten en The One Reborn was mijn laatste story baas.
Het is iedere keer hetzelfde principe:
Nieuw gebied > zoek de lamp in het begin (simpel) > clear het gebied (soms erg lastig) > open de shortcut > bossfight (meerdere pogingen).
De gebieden zelf en de vijanden vind ik vaak geen probleem, dat heb je na een paar keer door het gebied wandelen wel door, maar die bossfights... ik weet gewoon dat me dat weer de nodige deaths en blood vials gaat kosten.
Niet goed voor de hartslag dit spel. Zelfs als ik in het PS menu nog maar op het Bloodborne logo klik om het spel te starten gaat mijn hartslag al de hoogte in
[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 01-05-2015 11:39 ]
Nu op +9, maar dat ding doet helaas een stuk minder damage dan mijn Holy Blade. Ligt volgens mij aan een Arcane Gem die ik erin heb gezet, maar zal vooral liggen aan de scaling met Arcane waar ik nog niets in heb zitten door m'n quality build.
Maar om nu verder te levellen op Arcane is wel erg zonde van m'n strength...
Hoe hebben jullie dat gedaan? Zit nu op 30/30 STR/SKL.
Dit herken ik Kiwi. Ik zit nu in dat Nightmare gebied maar sjesus, ik kreeg steeds meer anti zin om te beginnen.dvdkiwi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:20:
[...]
De strategy guide zegt dat Upper Cathedral na The One Reborn de beste optie is
Ik moet nog steeds Cainhurst Castle verkennen en alle items oppikken uit Nightmare Frontier, maar kan me er nog niet echt toe zetten
Naar mijn idee duurt het allemaal nét even te lang. Heb er nu zo'n 40 uur inzitten en The One Reborn was mijn laatste story baas.
Het is iedere keer hetzelfde principe:
Nieuw gebied > zoek de lamp in het begin (simpel) > clear het gebied (soms erg lastig) > open de shortcut > bossfight (meerdere pogingen).
De gebieden zelf en de vijanden vind ik vaak geen probleem, dat heb je na een paar keer door het gebied wandelen wel door, maar die bossfights... ik weet gewoon dat me dat weer de nodige deaths en blood vials gaat kosten.
Niet goed voor de hartslag dit spel. Zelfs als ik in het PS menu nog maar op het Bloodborne logo klik om het spel te starten gaat mijn hartslag al de hoogte in
Ik herken het een beetje, maar ik vind het ook wel weer een soort van charme hebben ofzo. Ik moet wel zeggen dat ik pas aan een boss begin als ik echt niks anders meer kan doen in de game. Zo had ik alle paden helemaal open gezet voor de witches, blood starved beast en de vicar voor ik er aan ben begonnen. Vervolgens had ik binnen een uur alle 3 de bazen verslagenMavado schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:01:
[...]
Dit herken ik Kiwi. Ik zit nu in dat Nightmare gebied maar sjesus, ik kreeg steeds meer anti zin om te beginnen.
En waar zijn ze precies naar op jacht? Die weerwolf op de brandstapel laat dat wel een beetje zien, maar toch begrijp ik dat niet. Soms vechten ze samen met half getransformeerde monsters in bijv. Cathedral Ward en in het bos, terwijl ik juist denk dat ze naar hun op jacht zijn...
Daarnaast wijzen bijv. ook die gasten in Cathedral Ward naar je voor ze je aanvallen (gasten met bijv. die lamp). Ik moet dus wel iemand zijn die anders is dan zij.
Ook begrijp ik die loslopende reuzen met bijlen en bal en ketting niet. Die lijken eigenlijk op levende doden, maar worden weer niet aangevallen door de mensen om hun heen...
Ofwel: waarom vallen ze mij aan en niet elkaar?
Goede vraagSqueakyClean schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:46:
Spoilers voor het verhaal. Ik begrijp iets fundamenteels van het spel niet waar ik al vanaf het begin mee loop:
spoiler:Waarom wordt je aangevallen? Vanaf het begin wordt je door iedereen die los of vast zit aangevallen. Zo ook in het begin (Central Yarnham). Daar lopen veel gasten rond die volgens mij bezig zijn aan de Hunt. Waarom vallen ze mij aan? En waarom denken ze dat ik een beest ben? Ik dacht altijd ook aan de hunt bezig te zijn, dus ben ik toch één van hen?
En waar zijn ze precies naar op jacht? Die weerwolf op de brandstapel laat dat wel een beetje zien, maar toch begrijp ik dat niet. Soms vechten ze samen met half getransformeerde monsters in bijv. Cathedral Ward en in het bos, terwijl ik juist denk dat ze naar hun op jacht zijn...
Daarnaast wijzen bijv. ook die gasten in Cathedral Ward naar je voor ze je aanvallen (gasten met bijv. die lamp). Ik moet dus wel iemand zijn die anders is dan zij.
Ook begrijp ik die loslopende reuzen met bijlen en bal en ketting niet. Die lijken eigenlijk op levende doden, maar worden weer niet aangevallen door de mensen om hun heen...
http://observationdeck.io...orne-the-story-1694715703
SqueakyClean schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:46:
Spoilers voor het verhaal. Ik begrijp iets fundamenteels van het spel niet waar ik al vanaf het begin mee loop:
spoiler:Waarom wordt je aangevallen? Vanaf het begin wordt je door iedereen die los of vast zit aangevallen. Zo ook in het begin (Central Yarnham). Daar lopen veel gasten rond die volgens mij bezig zijn aan de Hunt. Waarom vallen ze mij aan? En waarom denken ze dat ik een beest ben? Ik dacht altijd ook aan de hunt bezig te zijn, dus ben ik toch één van hen?
Jij, de hunter, bent dus inderdaad anders omdat jij je 'beastmode' onder controle kunt houden. En niet, zoals bijvoorbeeld Father Gascoigne, te besmet bent geraakt.
Let wel dat co-op het niet per se een eitje maakt.
Als er één speler mee komt vechten krijgt de boss 1,5x zoveel health,
als er 2 spelers mee komen vechten wordt de health van de boss verdubbeld.
@Squeeky:
Wat ik dan weer niet snap is waarom de andere hunters jou aanvallen.
Het lijkt me dat die voor dezelfde zaak vechten, namelijk het zoeken naar een cure die deze ziektes kan genezen.
Tenminste, dat is wat ik er tot nu toe uit haal
[ Voor 57% gewijzigd door Superkiwi op 01-05-2015 15:58 ]
Verwijderd
Oh nu snap ik waarom clearic beast zoveel health had in NG+. Ik speelde toen met 2 anderen.dvdkiwi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:52:
Ik wil je best helpen met RoM hoor
is dat zo? Zo ja, dan voel ik me al heel wat minder 'schuldig' dat ik een aantal bosses coop heb gedaandvdkiwi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:52:
dvdkiwi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:52:
@Squeeky:
spoiler:Wat ik dan weer niet snap is waarom de andere hunters jou aanvallen.
Het lijkt me dat die voor dezelfde zaak vechten, namelijk het zoeken naar een cure die deze ziektes kan genezen.
Tenminste, dat is wat ik er tot nu toe uit haal
De hunters in de Unseen Village bijvoorbeeld, zijn in dienst van de School of Mensis. Ze kidnappen burgers om ze op te offeren in rituelen. En 'wij' kregen door middel van een note, de opdracht om die rituelen te stoppen. Vandaar dat die hunters ons niet zo vriendelijk gezind zijn.
Dat is wat ik er dan weer uit haal.
Bloodborne heeft een hele duistere lore.
Prachtig!
Ik zie trouwens nu pas dat je dus gewoon vanaf de lamp in Hyopgean Gaol kan komen. Man man man. Ik de hele tijd via Advent Plaza al die schedel karrenbeesten iedere keer weer kapot maken.
Thx, geen problemen met deze cheesebram1984 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:35:
Ik zag net een filmpje op YouTube en die 3 hunters in de Unseen Village kun je echt vet cheesen.
spoiler:Terug lokken naar de deur waar de lamp staat. Ze gaan daar niet naar binnen, dus gewoon zwaaien met je axe.
Ik zie trouwens nu pas dat je dus gewoon vanaf de lamp in Hyopgean Gaol kan komen. Man man man. Ik de hele tijd via Advent Plaza al die schedel karrenbeesten iedere keer weer kapot maken.
Je hebt in ieder geval wel de nodige echoes verdiend zo.
Ik zit nu in Cainhurst Castle en heb vlak voor de boss fight een bold hunter's mark gebruikt.
Vanaf de lamp tot aan de bos levert zo'n 64,000 echoes op, tegen (met mijn level) simpele vijanden.
Leuke farm plek
Damn, die baas in Cainhurst Castle is een bitch

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 01-05-2015 23:10 ]
En anders de echoes van het farmen gebruiken
Farmen is een goede manier (central yarham krijg je er redelijk wat en loop je nu wel makkelijk door heen als goed is), als je wat hoger level ben dan koop je ze gewoon. Ik farm ze niet maar ben ook bijna level 200 nu dus echoes genoegvoxxel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:43:
Nu ik wat verder ben in de game merk ik dat mijn blood vials op beginnen te raken. Hoe gaan jullie daar mee om, farmen? Wat is de beste manier om ze weer aan te vullen?
Vanaf afternoon tot aan de blood moon gaan ze in prijs omhoog: 180 > 360 >540 > 720.
Nu krijg je toch steeds meer echoes hoe verder je komt, dus dat moet geen probleem zijn.
Op een gegeven moment weet je wel welke vijanden blood vials droppen en heb je met een rondje farmen er zo weer 10-15 bij. Zeker als je een hogere discovery hebt (via hogere arcane of een rune).
Hier mijn gevecht met Martyr Logarius.
Wat een pain in the ass deze gast
Uiteindelijk een paar keer kunnen parry'en; de visceral attacks doen zoals altijd veel damage
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-W1hm1xwlbc]
Daarna
Wat students killen in de Lecture Building vlakbij de lamp en in een paar minuten heb je er weer 50k Blood Echoes bij.
Ik wist niet dat je daar zo veel echoes voor kreeg, misschien eens een farmavondje houden vanavond
*edit* deze video laat wel een mooie methode zien voor snelle echoes. Tactiek die je kan blijven herhalen
Wellicht dat ik dat in Cainhurst Castle deze doodgaan-tactiek ga toepassen; daar zijn meer echoes te verdienen; die vrouwen daar zijn easy targets.
Zijn er trouwens, naast dat je een iets hogere discovery krijgt en spells kan gebruiken, andere redenen om de arcane stat te upgraden?
Ik heb nu alles zitten in Vit (40), End (25), Str (28), Skl (23); arcane en bloodtinge staan op resp 6 en 7.
Omdat ik met de Axe speel wil ik vooral Str en End (Axe kost veel stamina) nog richting de 40 levelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 02-05-2015 09:46 ]
Kortom: Chalice Dungeons for Dummies... Iemand advies?
Vanaf 15 kun je de "spells" gebruiken. Ze zijn wel leuk, maar niet echt effectief. Op 15 kun je uit m'n hoofd een stun om je heen doen (roar) en sneller dodgen. Deze abilities kosten wel quicksilver bullets. De stun is mij wel een paar keer van pas gekomen tijdens invasions.dvdkiwi schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:54:
Zijn er trouwens, naast dat je een iets hogere discovery krijgt en spells kan gebruiken, andere redenen om de arcane stat te upgraden?
|{ brrr }] |
Door bij Mergo's Loft te farmen met 3 Moon runes haal ik zo'n 90.000 echoes binnen een paar minuten.
Heb zo ook alle wapens en outfits die ik nog niet had gekocht.
Nu nog wat Blood Stone Chunks farmen in Upper Cathedral Ward om de leukste wapens naar +9 te krijgen.
Even mijn Arcane iets geleveld en die brain leechers zijn nu een stuk makkelijker.
Ik heb de rune die me een resistance van +200 geeft; vanavond naar Upper Cathedral
Volgens mij heb je daar geen Frenzy?
Hier en hier wordt het allemaal goed uitgelegd.spaceboy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:38:
Die Chalice Dungeons he... ik ben er nog niet helemaal achter hoe de "volgorde" werkt. Ik heb er al best wel een aantal (zelf gemaakt, maar ook via glyphs van internet gejoined), op dit moment heb ik 1x een dungeon met depth 3 gehad. Maar ik krijg soms ook (via die glyphs) te zien dat ik nog niet de requirements heb om een bepaalde dungeon in te gaan. Wat is de volgorde? Wat zijn root chalices? Wat moet je precies doen om alle trophies te halen?
Kortom: Chalice Dungeons for Dummies... Iemand advies?
[ Voor 6% gewijzigd door spaceboy op 02-05-2015 21:59 ]
Ik ben er gisteren heel even geweest, heb de 4 wolven in de entrance hall kunnen killen maar daarna werd mijn brein leeggezogen. Damn you woman!
Gisteren ook eens wat Bloodborne streams zitten kijken.
Bizar hoe makkelijk sommigen door een nieuwe game lopen en bosses afmaken
Zo zag ik iemand met een arcane build, level 50, die door de Forbidden Woods en Nightmare Frontier heen liep alsof het ultra easy mode was (incl de Shadows of Yharnam).
Ik ben me nu vooral aan het focussen op strength, uitgaande van de kracht van de Axe.
Dus nog een paar levels STR uplevelen
Edit: Blijkbaar snap ik er nog steeds weinig van. Eerder las ik hier dat de Holy Blade een hoge Arcane attribute had. Ik dus Arcane lopen levelen. En nu lees ik ergens dat dit überhaupt alleen zin heeft als je een Arcane gem in het wapen stopt? Dus het is al die tijd zinloos geweest voor de damage van dat wapen?
[ Voor 37% gewijzigd door bram1984 op 03-05-2015 09:21 ]
Zonder arcane gems is het beter te focussen op de main (physical) damage, dus STR.
Lastige baas inderdaad. Ik heb dat hele stuk de eerste keer gemist en gisteren voor het eerst op ng+ gedaan. Wat uiteindelijk lukte was afstand houden, range attacks dodgen en vol in de aanval na een charge attack of als ze haar hoofd op de grond ramt. Dan kun je soms ook een visceral attack krijgen.bram1984 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 08:12:
Wat is Ebrietas kut zeg. Krijg haar tot 75% maar de laatste fase kom ik bijna niet meer in de buurt.
Zit nu zelf even vast bij Amygdala. Gaat redelijk ok maar steeds net niet genoeg om het te winnen.
Daar kwam ik ook achter ja. Heb nu alles al in strength en skill zitten dus wisselen heeft niet echt zin meer.dvdkiwi schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:36:
Dat hoorde ik gisteren ook iemand in de stream zeggen ja, dat het enkel zin heeft met arcane gems.
Zonder arcane gems is het beter te focussen op de main (physical) damage, dus STR.
[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 03-05-2015 10:58 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
[ Voor 15% gewijzigd door Spud82 op 03-05-2015 17:54 ]
De bazen worden niet makkelijker, je wordt steeds beterSpud82 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:53:
Hmm ik had weinig moeite met Ebrietas, vervolgens ook even die baas in dat 'doolhof' (naam vergeten) en de Wet Nurse verslagen. Ebrietas in twee keer, die andere twee in één keer. Ligt het aan mij of worden de bazen juist steeds makkelijker naarmate het einde nadert?
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Oke die beckoning bell.. Ring ik ook niet meer nog nooit gehad dat iemand me kwam helpen.Walance schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:19:
Er gaat geen insight af als je verliest, alleen als je Beckoning Bell gebruikt. Wat voor mij het beste werkte was steeds zo dicht mogelijk bij Amelia blijven, steeds haar benen/poten aanvallen en onder haar door rollen wanneer ze een aanval doet.
Maar hoe zit het dan daarna?
[ Voor 5% gewijzigd door Spud82 op 03-05-2015 20:45 ]
Glyph code is fjsbstwg
Ik zal proberen te joinen, sec.spaceboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:15:
Iemand die mij in de Lower Pthumerian Labyrinth met Rom kan helpen? Ik ben levek 140 (NG+) en kom er echt niet langs. Wat een knakengast. Tot 50%, geen probleem. Daarna: kansloos.
Glyph code is fjsbstwg
Edit: no dungeon found.
[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 03-05-2015 21:28 ]
Ah tof. Ben benieuwd of dit werkt. Ik sta op layer 3 voor de poort naar de boss. Uiteraard beckoning bell gebruikt.Voxalizer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:25:
[...]
Ik zal proberen te joinen, sec.
Edit: no dungeon found.
Edit: code gecheckt, die klopt. Misschien zat ik er net nog niet in? Kun je nog 1x proberen?
[ Voor 14% gewijzigd door spaceboy op 03-05-2015 21:33 ]
No dungeon found zegt ie. Heb je hem open gezet, vierkantje geloof ik op de steen waar de chalice opzit.spaceboy schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:31:
[...]
Ah tof. Ben benieuwd of dit werkt. Ik sta op layer 3 voor de poort naar de boss. Uiteraard beckoning bell gebruikt.
Ah jaVoxalizer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:34:
[...]
No dungeon found zegt ie. Heb je hem open gezet, vierkantje geloof ik op de steen waar de chalice opzit.
Nu wel!
Ik zit er weer in.
Vox, je bent een held. Echt. Super, thanks!!Voxalizer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:38:
Oh, 3e layer? Ik moet hem ff tot daar clearen blijkbaar...
Je zit nu op NG+. Als je je save niet hebt gebackuped kun je de andere twee eindes niet meer doen, of je moet NG+ helemaal weer doorspelen tot het einde.Spud82 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:45:
Nou aan het rijtje wat ik net opsomde kan Gherman ook toegevoegd worden. En ook deze ging vrij easy,spoiler:.heb 'm eigenlijk 100% geviscerald. De drie runes aangezet die hier mee samenhangen en gaan!
Maar hoe zit het dan daarna?spoiler:.Nadat ik Gherman verslagen had, rolde niet veel later daarna de aftiteling op mijn beeldscherm voorbij. Toen dit klaar was begon de game weer opnieuw en had ik al mijn spullen/levels nog. Nou had ik vooraf iets gelezen over drie eindes?! En nog eventueel een optionele boss? Deze kan ik nu niet meer doen begrijp ik?
Die andere twee eindes...
Wel kut, ik was eigenlijk niet van plan om NG+ te doorlopen.
Graag gedaan Space. Wel omslachtig systeem eigenlijk. Dit was de eerste keer dat ik coop in een chalice heb gedaan. Hierbij mijn observaties mbt chalice dungeons. Misschien bruikbare info voor anderen:
Ik wist van te voren niet dat je om coop te kunnen doen daar dus beiden progress in dezelfde layer moet hebben. Stel dat je dus een hele chalice samen zou willen doen dan moet je elke boss solo killen, of samen elke boss twee maal doen (beide een keer als host en een keer als cooperator). Dit soort dingen vind ik jammer. Dat ze in de story mode voor dit concept kiezen vind ik prima, maar die chalice mode leent zicn echt goed voor coop. Laat dan ook de boss kills shared zijn.
Ter illustratie. Wil je coop een chalice doen dan moet je in een chalice met drie layers het volgende doen:
Beginnen door chalice public te maken en glyphs uit te wisselen.
Speler A als host moet speler B summonen. Dan samen de boss van layer 1 killen. Vervolgens speler B als host speler A summonen en weer dezelfde boss van layer 1 killen. Vervolgens moet speler A als host speler B weer summonen in layer 2 en daar de boss killen. Vervolgens speler B als host speler A in layer 2.... Arggh. Je snapt het wel denk ik.
En dan heb ik het voor het gemak even niet over soms minutenlang moeten wachten op een connect, de coop level range formule (10 levels + 10%) EN dat de persoon die je summoned 1/3 van zijn healthbar niet kan gebruiken (leuk voor coop in de defiled chalice, lol).
Ik heb sterk het idee dat men momenteel helaas voornamelijk chalice dungeons doet voor de trophies. Eerlijk is eerlijk: sinds ik een paar weken geleden de platinum trophy heb behaald heb ik zelf ook geen reden meer gehad om een chalice te doen. Nouja, met uitzondering van een paar easy te vinden Blood Rocks waarvan ik de glyph vond op reddit dan.
Het is gewoon te omslachtig om voor fun even met iemand een dungeon te clearen. Ook wachten de meeste mensen met de chalice dungeons tot ze de story hebben uitgespeeld. Ik snap waarom en het is logisch... Maar wel jammer. De eerste dungeons zijn daardoor echt enorm saai en motiveren niet echt om verder te gaan.
Tl;dr: Doe het gewoon solo.
[ Voor 26% gewijzigd door Voxalizer op 04-05-2015 00:34 . Reden: Toevoeging ]
Zou je me misschien die glyphs willen PM-en die je op reddit vond? ik heb helaas de bloodrock gemist op mijn eerste playthrough.
Je kunt overigens maar 1 Blood rock per glyph vinden. Ik zal eens kijken of ik die andere glyphs nog ergens terug kan vinden.