Nu.nl: persconferentie Germanwings om 15:00.
Airbus heeft een crisisteam samengesteld (Wollaars, NPO 1)
Airbus heeft een crisisteam samengesteld (Wollaars, NPO 1)
[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 24-03-2015 12:45 ]
[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 24-03-2015 12:45 ]
Duurt wel lang zeg! Dan is het al uren na het incident. Al snap ik dat ze eerst iedereen moeten gaan bellen enzRoD schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
Nu.nl: persconferentie Germanwings om 15:00.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Door te vliegen?Haribo112 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
[...]
Van Barcelona naar Barcelonette... Hoe dan.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dan snap je het gemaakte punt nietAzzKickah schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:41:
[...]
Hier, dan zeg het ministerie ook even dat ze kunnen stoppen met uitzoeken omdat het compleet totaal onbelangrijk is: http://www.telegraaf.nl/b...kt_passagierslijst__.html
sjongejonge
Engine flameouts?Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
Wat een amateurisme op RTLZ.
Vlucht lijkt gewoon rechtsreeks te zijn van Barcelona naar Dusseldorf.
Volgens de radarplots:
- Is hij na vetrek uit Barcelona geklommen naar FL380 (38000ft)
- op 38000ft is enige tijd gevlogen.
- later is er (volgens de media) een noodsignaal gegeven en is het toestel gaan dalen
- deze daling ziet er op de radarplots gecontroleerd uit. Normale snelheid, geen extreme verticale snelheden.
- mijn conclusie is dat deze daling dus bewust is uitgevoerd.
Waarom ze zijn blijven dalen totdat ze de bergen tegenkwamen is nu de vraag.
Zag het ook n.a.v. radar plots. Rapid decompression comes to mind..Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
Wat een amateurisme op RTLZ.
Vlucht lijkt gewoon rechtsreeks te zijn van Barcelona naar Dusseldorf.
Volgens de radarplots:
- Is hij na vetrek uit Barcelona geklommen naar FL380 (38000ft)
- op 38000ft is enige tijd gevlogen.
- later is er (volgens de media) een noodsignaal gegeven en is het toestel gaan dalen
- deze daling ziet er op de radarplots gecontroleerd uit. Normale snelheid, geen extreme verticale snelheden.
- mijn conclusie is dat deze daling dus bewust is uitgevoerd.
Dan ga je niet dalen met die snelheid, is een andere procedure voor.
[ Voor 12% gewijzigd door Bolk op 24-03-2015 12:47 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dan ga je niet langzaam dalen, dan moet je zuurstof hebben dus maak je wel een beetje haast...Bolk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:46:
[...]
Zag het ook n.a.v. radar plots. Rapid decompression comes to mind..
NOS liveblog zegt 14:00. Beetje onduidelijkheid nog dus.DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
[...]
Duurt wel lang zeg! Dan is het al uren na het incident. Al snap ik dat ze eerst iedereen moeten gaan bellen enz
-3500 fpm is niet "langzaam". De reden dat decompression plausible is is vanwege het feit dat de snelheid hetzelfde blijft door het hele proces.DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:47:
[...]
Dan ga je niet langzaam dalen, dan moet je zuurstof hebben dus maak je wel een beetje haast...
Of waarom ze geen koers gezet hebben naar een vlak stuk land als bijvoorbeeld de motoren waren uitgevallen.Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens mij valt de hydraulica ook weg als de motoren stoppen, dus dan kan je niet zoveel meer volgens mij?Fiber schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:48:
[...]
Of waarom ze geen koers gezet hebben naar een vlak stuk land als bijvoorbeeld de motoren waren uitgevallen.
Uiteindelijk niet. er is een bepaalde grens waarbij een manier van vervoer als veilig wordt geacht. Dat er mensen overleiden hierdoor weegt klaarblijkelijk niet op tegen de voordelen. Gaat op voor vervoer met auto's, treinen maar zeker ook vliegtuigen.
In dat gebied heb je volgens mij weinig land wat echt als vlak beschouwd kan worden.... beetje bergachtig en heuvelachtig gebied.Fiber schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:48:
[...]
Of waarom ze geen koers gezet hebben naar een vlak stuk land als bijvoorbeeld de motoren waren uitgevallen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie waardes van 3500-4000 ft/min. Dat is rap zat.DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:47:
[...]
Dan ga je niet langzaam dalen, dan moet je zuurstof hebben dus maak je wel een beetje haast...
Volgens AvHerald.com:RoD schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:40:
[...]
Overigens wordt op NPO 1 gesproken dat er toch een noodsignaal is uitgestuurd door de piloten.
France's DGAC reported the crew transmitted an emergency call just prior to the aircraft disappearing from radar near Bassinet.
Be yourself, no matter what they say ...
Dan heb je nog een Ram Air Turbine. Maakt je leven wat lastiger, maar is geen reden voor een crash. Met de APU en je electric pump kom je een heel eind nog.DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:48:
[...]
Volgens mij valt de hydraulica ook weg als de motoren stoppen, dus dan kan je niet zoveel meer volgens mij?
Bron; Daily Mirror twitter (via BBC live feed)Bodies of victims are being taken to an emergency morgue set up at a gymnasium in village of Seyne-Les-Alpes.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat is op zijn zachts gezegd waar: het gebied zijn de zuiwestelijke uitlopers van de Alpen, alles behalve laag en vlak.wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:49:
[...]
In dat gebied heb je volgens mij weinig land wat echt als vlak beschouwd kan worden.... beetje bergachtig en heuvelachtig gebied.
Dat is waar...Bolk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:50:
[...]
Dan heb je nog een Ram Air Turbine. Maakt je leven wat lastiger, maar is geen reden voor een crash. Met de APU en je electric pump kom je een heel eind nog.
Verwijderd
Zucht, dat heeft toch totaal niet te maken met binding? Ministerie van Buitenlandse Zaken onderzoekt of er Nederlanders aan boord zaten zodat ze de nabestaanden kunnen inlichten en het gehele proces kunnen regelen voor het terughalen van de stoffelijke resten.AzzKickah schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:41:
[...]
Hier, dan zeg het ministerie ook even dat ze kunnen stoppen met uitzoeken omdat het compleet totaal onbelangrijk is: http://www.telegraaf.nl/b...kt_passagierslijst__.html
sjongejonge
Whut? Die mis je niet zomaar hoor xDVerwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:51:
Ligt er een landingsplek ergens op die route? Kan me voorstellen dat ze zijn gaan dalen om een landing te maken en de bergen over het hoofd hebben gezien.
Dat zal, maar wat ik meer wil zeggen is dat het aantal slachtoffers die te betreuren zijn bij een vliegtuigcrash een grotere impact hebben in verhouding tot andere dodelijke ongelukken. Niets is idd 100% veilig, risico loop je altijd, statistisch bij niet-vliegverkeer zelfs meer. Toch snap ik wel dat het voor mensen nu tussen de oren wel meespeelt die aandacht voor vliegtuigcrashes als zij de volgende keer aan boord van zo'n cityhopper stappen. Kwestie van gevoel versus ratio, je kunt bepaalde gevoelens niet weerleggen met puur feiten, bepaalde gevoelens die aangewakkerd worden door een continu aandacht voor dergelijke crashes helpt mensen met een zekere huivering niet echt de streep over.Napo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:49:
[...]
Uiteindelijk niet. er is een bepaalde grens waarbij een manier van vervoer als veilig wordt geacht. Dat er mensen overleiden hierdoor weegt klaarblijkelijk niet op tegen de voordelen. Gaat op voor vervoer met auto's, treinen maar zeker ook vliegtuigen.
Niets is 100% veilig.
Dat zou een kwalijke zaak zijn. Links uit de flank in dat gebied is geen gek idee. Ligt aan je grid MORA:Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:51:
Ligt er een landingsplek ergens op die route? Kan me voorstellen dat ze zijn gaan dalen om een landing te maken en de bergen over het hoofd hebben gezien.
Plus je hebt apparatuur aan boord die je waarschuwt voor terrein.There are two types of Minimum Off Route Altitudes (MORAs) – one is called a route MORA and the other is the grid MORA. MORA's give at least 1,000 feet altitude clearance above terrain, and 2,000 feet in mountainous (an area of changing terrain were the changes of terrain elevation exceed 3000 feet within a distance of 10NM) terrain.
Vziw niet. De koers lijkt vrij strak over de Alpen te gaan. Iets naar het westen zouden ze hebben kunnen mikken op Chambery of Geneve, maar dat is niet de richting die ze aanhielden ten tijde van de crash.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:51:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik snap echt geen bal van die grafiek, wat geeft het weer, de hoogte??MoiZie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:52:
[afbeelding]
Koersplotje van Air France - KLM
Je ziet precies wanneer de crash bekend werd en wanneer duidelijk werd dat KLM er niets mee te maken heeft.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Beurswaarde van een aandeel van KLM - AirfranceRubman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:54:
[...]
Ik snap echt geen bal van die grafiek, wat geeft het weer, de hoogte??
De aandelenkoersRubman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:54:
[...]
Ik snap echt geen bal van die grafiek, wat geeft het weer, de hoogte??
Koers is ambigu... gaat hier dus om de beurs. Duurde even voordat ik het doorhad.MoiZie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:52:
[afbeelding]
Je ziet precies wanneer de crash bekend werd en wanneer duidelijk werd dat KLM er niets mee te maken heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 24-03-2015 12:58 . Reden: Slechte woordkeuze ]
Brand zou een loss of control kunnen verklaren. Misschien niet populair om te zeggen: maar een aanslag behoort nog tot de opties.Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:52:
Ik denk aan decompressie of brand aan boord.
Met een standaard decompressie zak je niet in een keer naar 6000ft. In ieder geval tot ruim boven de hoogste berg of 10.000ft.
Twitter staat ook vol met plotjes van de koers van Airbus...MoiZie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:52:
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een aanslag kan maar lijkt me niet vanzelfsprekend..Bolk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Brand zou een loss of control kunnen verklaren. Misschien niet populair om te zeggen: maar een aanslag behoort nog tot de opties.
Europa zit vol met landingsplekken. In dit geval Marseille, geneve, turijn, nice... GenoegRannasha schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:54:
[...]
Vziw niet. De koers lijkt vrij strak over de Alpen te gaan. Iets naar het westen zouden ze hebben kunnen mikken op Chambery of Geneve, maar dat is niet de richting die ze aanhielden ten tijde van de crash.
Pijnlijke woordkeuze.
Volgens planespotters.net heeft deze inderdaad 174 zitplaatsen.wildhagen schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:44:
[...]
Germanwings vliegt met 2 A320-configuraties, 1 met 162 zitplaatsen (deze vallen onder de naam Eurowings), en 1 met 174 zitplaatsen (onder hun eigen naam). Als er 142 passagiers waren, zijn er dus nog 32 plekken geweest die niet bezet waren.
Be yourself, no matter what they say ...
Hoe bedoel je?lanerios schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:58:
https://twitter.com/airlivenet/status/580336204186521600
Wordt wel met van alles rekening gehouden
Snap niet waarom ze niet eens hele vloot heli's dispatchenlanerios schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:58:
Dat is een verkenningsvliegtuig, geen gevechtsvliegtuig, om de crashsite in kaart te brengen.lanerios schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:58:
[ Voor 19% gewijzigd door Jolke op 24-03-2015 13:07 ]
Dat klopt, maar de koers die het vliegtuig aanhield ging richting geen van die vliegvelden. Dus er is uit die richting niets dat er op wijst dat de snelle daling betekende dat het vliegtuig een poging ging doen om op een regulier vliegveld te landen.Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:57:
[...]
Europa zit vol met landingsplekken. In dit geval Marseille, geneve, turijn, nice... Genoeg
Tegenwoordig moet je dat helaas wel in je achterhoofd houden. Maar dan moeten ze eerst het toestel lokaliseren en hopen dat de zwarte doos info biedt.DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:57:
[...]
Een aanslag kan maar lijkt me niet vanzelfsprekend..
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Is het niet gewoon een Eurocopter EC-135?Jolke schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:00:
[...]
Dat is een verkenningsvliegtuig, geen gevechtsvliegtuig, om de crashsite in kaart te brengen.
Wikipedia: Boeing EC-135
Edit: Correctie: ook een 'flying command platform' dus. Dat is dus duidelijk meer dan alleen verkenning.
Je zei eerder dat de daalsnelheid niet abnormaal was. Zou loss of control niet hogere daalsnelheden geven ? ( Eventueel power loss en dan glijvlucht ?)Bolk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Brand zou een loss of control kunnen verklaren. Misschien niet populair om te zeggen: maar een aanslag behoort nog tot de opties.
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Glijvlucht gaat de snelheid HEEEL gestaag omhoog en de hoogte dropt niet opeens zo hard volgens mijcharops schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Je zei eerder dat de daalsnelheid niet abnormaal was. Zou loss of control niet hogere daalsnelheden geven ? ( Eventueel power loss en dan glijvlucht ?)
Dat zou ook kunnen, ik weet het eerlijk gezegd niet.
Loss of power: ongeveer -700 fpm (van wat ik in de simulator gezien heb). Snelheid gaat éérst iets omlaag ("optimale glij snelheid" - green dot in A320), hoogte blijft hetzelfde. Zodra je optimum glide hebt ga je pas dalen. Een plan voor terrain hoort bij die procedure. Je hebt tijd zat.charops schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Je zei eerder dat de daalsnelheid niet abnormaal was. Zou loss of control niet hogere daalsnelheden geven ? ( Eventueel power loss en dan glijvlucht ?)
[ Voor 17% gewijzigd door Bolk op 24-03-2015 13:06 ]
Aangezien de EC-135 alleen bij de US Air Force in gebruik was (en al sinds 2000 buiten dienst is), denk ik dat je ervan uit kan gaan dat het idd om de Eurocopter gaat ja: Wikipedia: Eurocopter EC135
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 24-03-2015 13:06 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat weet ik niet, het feit is wel dat hij in eerste instantie om 10u zou vliegen maar is omgeboekt naar later tijdstip in de middag.Rubman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:04:
Er wordt op NPO3 (radio 3FM nieuws) gemeld dat 1 passagier met NL nationaliteit een ticket zou hebben, maar het niet duidelijk is of deze daadwerkelijk aan boord zat.
Quad vader van jouw collega misschien??
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
http://www.telegraaf.nl/b...kt_passagierslijst__.html heeft het over een vrouw, dus ik denk het niet.Rubman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:04:
Er wordt op NPO3 (radio 3FM nieuws) gemeld dat 1 passagier met NL nationaliteit een ticket zou hebben, maar het niet duidelijk is of deze daadwerkelijk aan boord zat.
Quad vader van jouw collega misschien??
Oja, naar dat media niks meer kan uitbrengen zonder alles 10x onder een vergrootglas te leggen of er misschien een woordspeling inzit die sommige mensen verkeerd kunnen opvatten. Geloof niet dat dit doelbewust word gedaan en 9/10 van de mensen merkt het dan ook niet eens op! (wat dat dan zegt over de groep 1/10 die het wel zo opvat hou ik me maar stil)Jolke schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:06:
GEPLANDE STAKING LUCHTVERKEERSLEIDERS VAN DE BAAN
De geplande staking van Franse luchtverkeersleiders wordt vanwege de vliegramp afgeblazen. Vakbond SNCTA had een verzoek ingediend om van morgen tot en met vrijdag het werk neer te leggen, maar de bond ziet daar omwille van de vliegramp vanaf, zo meldt het Franse AFP.
(bron: NRC.nl)
De woordspeling dat een staking van de baan is dan wel jammer.
Verder begrijp ik wel dat ze nu niet meer gaan staken.
Is gewoon Nederlands, je hoeft echt niet overal wat achter te zoekenDe woordspeling dat een staking van de baan is dan wel jammer.
Niet de meest relevante koers ook, Airbus heeft een hardere klap gekregen.Jolke schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:55:
[...]
Koers is ambigu... gaat hier dus om de beurs. Duurde even voordat ik het doorhad.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Door twee van de drie data computers uit te zetten.Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:11:
Dat kon de crew alleen oplossen door circuit breakers te resetten.
[ Voor 13% gewijzigd door Fly-guy op 24-03-2015 13:16 ]
Die is er natuurlijk nog nauwelijks.gwystyl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:09:
[...]
Aan de ene kant hulde voor de informatieverstrekking, maar aan de andere kant zou ik proberen alleen maar geverifieerde informatie naar buiten te brengen...
Dat komt omdat mensen zo snel mogelijk dingen willen weten en nemen daarbij onzekerheid op de koop toe. Dat ga je verder ook niet veranderen. Gewoon even rekening mee houden en kanttekeningen bij zetten bij wat je tegenkomt.gwystyl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:09:
[...]
http://www.telegraaf.nl/b...kt_passagierslijst__.html heeft het over een vrouw, dus ik denk het niet.
Het is wel bizar hoe snel het nieuws de ronde doet. Dat vliegtuig is pas anderhalf uur geleden van de radar verdwenen, en er komt een diarree van nieuws los waar je u tegen zegt. Ik verwacht dat de locale hulpdiensten nog maar net ter plekke zijn (als het vliegtuig al gevonden is).
Aan de ene kant hulde voor de informatieverstrekking, maar aan de andere kant zou ik proberen alleen maar geverifieerde informatie naar buiten te brengen. Als je nu de berichtgeving bekijkt over het aantal inzittenden en hun nationaliteiten lijkt dat niet echt te gebeuren. Iedereen wil alleen maar zo snel mogelijk iets naar buiten brengen.
Dit incident? http://avherald.com/h?article=47d74074Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:11:
Moet ineens denken aan die Lufthansa A320 die tijdje terug op hol geslagen Flight Control Computers had waardoor de Airbus uit zichzelf ging dalen. Dat kon de crew alleen oplossen door circuit brakers te resetten. Jij weet iets meer van Airbussen Bolk..
Je doet er zelf ook aan mee door speculatief te roepen dat er nederlanders bij betrokken zijn zonder enige vorm van goede bronvermelding.DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:41:
[...]
Volgens mij roept iedereen maar wat, er komt wel heel veel valse info in omloop op t moment
Ik zocht er niets achter, het viel me alleen op.PolarBear schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:10:
[...]
Is gewoon Nederlands, je hoeft echt niet overal wat achter te zoeken
Thanx. Kon het niet meer vinden. Avherald is nogal overbelastFly-guy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:13:
[...]
Door twee van de drie data computers uit te zetten.
Jep!oohh schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:14:
[...]
Dit incident? http://avherald.com/h?article=47d74074
[ Voor 27% gewijzigd door Floppie op 24-03-2015 13:18 ]
Hoogteverschil tussen crash en max hoogte is 9,5km.DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:02:
[...]
Glijvlucht gaat de snelheid HEEEL gestaag omhoog en de hoogte dropt niet opeens zo hard volgens mij
Er is, na dat geval, een instructie van airbus uitgegaan wat te doen in zo'n geval.Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:16:
[...]
Thanx. Kon het niet meer vinden. Avherald is nogal overbelast
Lijkt me sterk maar zou kunnen. Het is in het verleden gebeurd. Maar als je alles uitzet op het overhead panel heb je controle terug dmv mechanical backup. Daar is geen procedure voor, maar dat is "common sense". Met 1 computer zit je in direct law. Ooit eens gedaan tijdens m'n type rating. Grote kans dat je op zo'n moment niet de capaciteit hebt om daar over na te denken.Floppie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:11:
Moet ineens denken aan die Lufthansa A320 die tijdje terug op hol geslagen Flight Control Computers had waardoor de Airbus uit zichzelf ging dalen. Dat kon de crew alleen oplossen door circuit brakers te resetten. Jij weet iets meer van Airbussen Bolk..
[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 24-03-2015 13:33 ]
Bron: http://avherald.com/h?article=47d74074A Lufthansa Airbus A321-200, registration D-AIDP performing flight LH-1829 from Bilbao,SP (Spain) to Munich (Germany) with 109 people on board, was climbing through FL310 out of Bilbao about 15 minutes into the flight at 07:03Z, when the aircraft on autopilot unexpectedly lowered the nose and entered a descent reaching 4000 fpm rate of descent.
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Die procedure is er inmiddels wel onder naam OEB49 "abnormal V alpha prot".Bolk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:18:
[...]
Lijkt me sterk maar zou kunnen. Het is in het verleden gebeurd. Maar als je alles uitzet op het overhead panel heb je controle terug dmv mechanical backup. Daar is geen procedure voor, maar dat is "common sense". Grote kans dat je op zo'n moment niet de capaciteit hebt om daar over na te denken.
Thanks, heb al een tijdje geen OEB's meer gezien helaasFly-guy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:20:
[...]
Die procedure is er inmiddels wel onder naam OEB49 "abnormal V alpha prot".
http://www.minhang.cc/thread-7277313-1-1.html
...
Heb je mogelijke oorzaken van een rapid decompression?Bolk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:18:
[...]
Ik begin steeds meer aan rapid decompression met een gebrek aan zuurstof te denken. Gebaseerd op de gecontroleerde manier van naar beneden komen. Is meer een gevoel overigens. Decompression is pull-turn principe, alle 3 de knoppen een ruk geven (speed, heading en alt) en een zwengel naar links geven.. Zal niet veel verschillen op andere kisten denk ik. Op de heading na (linksaf de airway af) lijkt het redelijk gecontroleerd..
Een deur die er uit knalt, een explosie ergens, brand... noem maar op.Jolke schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:23:
[...]
Heb je mogelijke oorzaken van een rapid decompression?
[ Voor 7% gewijzigd door MB113 op 24-03-2015 13:26 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Dat is niet helemaal waar. Het ging niet alleen om die sensoren, maar ook om de minimale snelheid die vast hangt aan een stand van die sensoren.Rav schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:23:
Bij die Lufthansa vlucht waarnaar wordt gerefereerd zijn 2 AOA sensoren geblokkeerd en is het vliegtuig aan het klimmen.
Dit vliegtuig was volgens de berichten (nog niet volgens een officiele bron) level en dan merk je zo goed als niets van een AOA sensor.
[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 24-03-2015 13:30 ]
30 x 4000 = 120.000. Originele hoogte: 38.000. Guestimate much?Moortn schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:19:
[...]
Bron: http://avherald.com/h?article=47d74074
Deze Germanwings ging naar 38.000 feet, en daalde na 30 minuten met 4000 fpm.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hij zegt niet daalde 4000 fpm voor 30 minuten, maar na het verstrijken van 30 minuten ging ie met 4000 fpm omlaag.MAX3400 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:32:
[...]
30 x 4000 = 120.000. Originele hoogte: 38.000. Guestimate much?
XBO: Michaël#3318
Hij zegt dat het vliegtuig daalde *na* 30 minuten, niet dat het 30 minuten lang met 4K fpm daalde. Reading comprehension much?MAX3400 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:32:
[...]
30 x 4000 = 120.000. Originele hoogte: 38.000. Guestimate much?
Rannasha schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:33:
[...]
Hij zegt dat het vliegtuig daalde *na* 30 minuten, niet dat het 30 minuten lang met 4K fpm daalde. Reading comprehension much?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
PSN: Alvanosa
Bron: liveblog van nu.nl (http://www.nu.nl/vliegram...n-frankrijk-bereiken.html)Hollande: De reddingsoperatie kan niet in de komende uren van start gaan. Dat komt door de moeilijke bereikbaarheid van de plek van de ramp.
Virussen? Scan ze hier!
ook gek
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
/post
En ik krijg toevallig zojuist via een WA groep de naam van deze persoon binnen. Dit aangezien zij in onze buurt woont en zelfs half bekend is bij een vriend van me. (Logischerwijs ga ik naam en locatie hier niet neerzetten uit respect)gwystyl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:09:
[...]
http://www.telegraaf.nl/b...kt_passagierslijst__.html heeft het over een vrouw, dus ik denk het niet.
Het is wel bizar hoe snel het nieuws de ronde doet. Dat vliegtuig is pas anderhalf uur geleden van de radar verdwenen, en er komt een diarree van nieuws los waar je u tegen zegt. Ik verwacht dat de locale hulpdiensten nog maar net ter plekke zijn (als het vliegtuig al gevonden is).
Tja, uiteindelijk gaat leeftijd van het vliegtuig wel een rol spelen lijkt me. Met onderhoud wordt van alles vervangen maar het wordt er geen nieuw vliegtuig van.Sand0rf schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:44:
Germanwings heeft dan ook een heel ander soort vloot als Ryanair. Ryanair heeft een vrij jonge vloot van 737 vliegtuigen die ze direct van Boeing kopen terwijl Germanwings een vrij oude vloot heeft die vaak van andere maatschappijen komt (zoals bijvoorbeeld Lufthansa). Het zou niet uit mogen maken maar het kan wel een reden zijn dat er vaker technische problemen bij Germanwings zijn.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dat is uiteraard een beetje de logische conclusie. Bij ryanair tref je vermoedelijk meer onervaren piloten aan dan bij de gemiddelde vliegtuigmaatschappij, maar is alles technisch tipje topje. Zeker omdat ze één type vliegtuig in heel hun vloot hebben welke ook nog eens jong en van een betrouwbaar type zijn.Sand0rf schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:44:
Germanwings heeft dan ook een heel ander soort vloot als Ryanair. Ryanair heeft een vrij jonge vloot van 737 vliegtuigen die ze direct van Boeing kopen terwijl Germanwings een vrij oude vloot heeft die vaak van andere maatschappijen komt (zoals bijvoorbeeld Lufthansa). Het zou niet uit mogen maken maar het kan wel een reden zijn dat er vaker technische problemen bij Germanwings zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq