[ADV] Test één van de tien TP-LINK thuisnetwerkpakketten

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 18.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:50
Welke router heb je nu?
Netgear RangeMax WNR3500L en ICIDU Wireless Gigabit Router 300N

Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
100 MBit up/down

Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Beter bereik en betere beveiliging

Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
5 GHz en automatisch switchen van devices naar sterkste wifi netwerk.

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2??
Dual band router en range extender; in hoeverre dit een beter werkend netwerk geeft icm iPhones/iPads ten opzichte van mijn huidige router + tot access point veranderde router 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratenbaas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-06-2022
Welke router heb je nu?
Cisco EPC3925

Up 120 Mbit/s
Down 12Mbit/s

Slechte ontvangst wifi, of foutieve configuratie-instellingen router

Internet dekking op de bovenste verdiepingen in het huis, dit ofwel door een homeplug of door een 2de toegangspunt voor de wifi

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Graag zou ik testen of er verschil is met de standaardproducten die ik krijg (of bruikleen) van mijn provider en de internetsnelheden die je door je stroomkabels kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:18
Welke router heb je nu?
- Standaard router van Telfort

- 50 Mb/s.

- Wifi werkt niet, onstabiele verbinding e.d.

- Goed internet 1e verdieping & slaapkamer

- Ons huis is van (prefab) beton met veel staal, ik ben benieuwd of daarmee boven op verdieping 1 en 2 internet nog goed werkt, alsmede ook achterin de tuin (die is circa 15 meter diep)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorthaur1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-01 15:32
Welke router heb je nu?
Linksys E3000

100 Mbit/S up & down

Slecht tot geen bereik met de Router, stoorzenders opsporen, channels zoeken die niet gebruikt worden in de omgeving. Computer in woonkamer connecten met de Router mbv USB Wifikaart.

Mijn Linksys E3000 is redelijk oud en wil ik binnenkort vervangen. Ik ben sinds kort verhuisd van een apartement naar een huis. Op zolder en achter in de tuin heb ik weinig Wifi bereik en zoek ik oplossingen voor (in mijn oude apartement was range geen probleem). De Wifikaart van de netbook van mijn vriendin is kapot, ze heeft een hele oude USB Wifi adapter die al een paar keer gevallen is, en wel eens uitvalt. Verder krijg ik 5GHz op mijn tablet niet aan de praat.

Mijn Linksys E3000 heeft een custom DD-WRT, maar zijn performance loopt achter. Dus de Router wil ik graag testen aangezien ik een aantal devices heb die 5GHz aankunnen, maar de E3000 heeft daar blijkbaar moeite mee. De USB adapter wil ik testen op mijn tablet en op de netbook van mijn vriendin waar de Wifikaart kapot is. De Range Extender wil ik testen om boven wat meer bereik te krijgen, op zolder heb ik erg weinig bereik. Ik wil kijken hoeveel dat scheelt. De Powerline Wifi wil ik testen in de tuin. Ik heb een diepe achtertuin met aan het einde een terras met verlichting en stopcontact. Ik wil kijken of ik daar die Powerlink Wifi aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Welke router heb je nu?
Sitecom Gaming Router II (met op de 2e verdieping een D-link 655 als WiFi extender)

120 mbit/s

Packet loss, slecht bereik en/of wegvallende verbinding

Een range extender voor de achterkant van het huis. De sitecom en D-link staan namelijk beide aan de voorkant, de badkamers zitten in het midden, waardoor er in de kamers aan de achterkant van het huis slecht tot geen wifi is.

De range extender wil ik dus gebruiken om in de achterkant van het huis ook goed wifi bereik te krijgen. Met de powerline setup zou ik graag internet in de kelder willen realiseren om zo geen gaten te hoeven boren. Verder zou ik graag de Sitecom Gaming Router II met de Archer C9 dual-band router willen vergelijking op de gebieden bereik, features en doorvoersnelheid wifi. Daarnaast zou ik graag de T4U dual-band USB adapter willen testen op een computer om een 15 meter kabel overbodig te maken. Ik wil dan vooral kijken naar de down/upload snelheid en de ping in games om te zien of dit acceptabel is en dus blijvend.

[ Voor 4% gewijzigd door Vistiaantje op 08-04-2015 13:50 ]

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLeeN
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 09:36
Welke router heb je nu?
D-Link 605L en de standaard UPC internet router

120Mbps down / 12Mbps up

Oplossen van verbindingen bij specifieke kamers, verschillende netwerken combineren imv printers etc.

Door de drukte van de standaard 2.4 Ghz in mijn gebied is de draadloze verbinding een ramp.
Ik zou graag met de 5Ghz netwerk willen mits ik genoeg apparatuur voor heb.

De Archer icm de USB adapter.
De laptops hier hebben geen adapter die de 5GHz ondersteunt.
Dit zou een goed moment zijn om dat ook meteen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:37
Welke router heb je nu?
In de meterkast staat een Linksys WRT54GL met OpenWrt Backfire. Op deze router is WiFi uitgeschakeld en deze regelt alleen DHCP voor een select aantal 'vaste' apparaten.

Op een bovenverdieping staat een TP-Link WR2543ND met OpenWrt Barrier Breaker. Deze heeft regelt de IP-adressen voor alle mobiele devices. Op deze router staat de WiFi (2.4 Ghz) dan ook aan.

Ik heb nu UPC/Ziggo met 120/12 Mbit. Dit haal ik echter niet, doordat de WRT54GL geen gigabit poorten heeft. Hier zit op dit moment dus de bottleneck, en dan hebben we het nog niet eens over de WiFi-verbinding gehad :P

Vaak is er geen signaal of zijn de apparaten wel verbonden maar is er geen internetverbinding. Meestal is dit met een reboot wel verholpen. En af en toe ligt het niet eens aan het netwerk, maar aan de apparaten die hiermee verbinding maken. Hier is een reboot vaak ook voldoende.

Mijn huis is redelijk groot en mist eigenlijk nog een access point, aangezien nog niet het hele huis is voorzien van een degelijke verbinding. Op sommige plekken is, door door het vele beton, op dit moment geen goede ontvangst mogelijk. Een nieuwe router zou dit probleem mogelijk al verhelpen, maar in combinatie met de powerline adapters en de range extender zou dit wel moeten lukken ;) Ook wil ik de WRT-54GL vervangen door een nieuwere router, zodat ik eindelijk de volledige snelheid van mijn abonnement kan trekken.

Ik wil graag kijken of de combinatie van alle producten van TP-Link alle hoeken en gaten in het huis kunnen voorzien van een stabiele internetverbinding. Op dit moment is dit namelijk nog niet het geval. Tevens lijkt het mij leuk om de WR2543ND (reeds in bezit) te vergelijken met de C9 Archer. Helaas is er nog geen OpenWrt ondersteuning voor de laatstgenoemde, dus die vergelijking kan ik helaas niet maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2024
Welke router heb je nu?
Ubee EVW320b Wi-Fi modem

120 MBit Down / 12 MBit Up

Storingen met andere routers in de buurt door conflicten in kanalen, storingen met draadloze USB sticks.

Ik mis nog op verschillende plekken een mogelijkheid om een bedraad netwerk te gebruiken. Nu zit ik op verschillende plekken in het huis met inconsistente verbindingen en zou iets dergelijks als de powerline set dit goed op kunnen lossen.

De stabilieit van mijn Ubee router laat vaak te wensen over en ik wil dus de "Archer C9 dual-band router" op zijn donder geven om te zien of deze goed blijft presteren met up en downloads. Daarbij wil ik zien hoe de prestaties blijven als ik gebruik maak van de dual band.

Ik heb gemerkt dat USB adapters wel eens een behoorlijke verstoring kunnen veroorzaken bij apparaten die ook via WiFi verbonden zijn. Ik wil dus zien of dat bij de "T4U dual-band USB-adapter" niet het geval is.
In mijn huis kun je niet overal een goed WiFi signaal krijgen. Ik wil dus zien of het met de " RE200 range extender" wel lukt.
In het verleden heb ik van andere leveranciers plugs getest zoals bij de " TL-WPA4226KIT powerline set". Echter hebben deze vaak problemen als je een groepenkast hebt met 3 fasen of is de snelheid heel laag. Ik wil dus zien of de snelheid behaald wordt die aangegeven wordt en of deze apparaten ook goed om kunnen gaan met groepenkasten met meerder fasen.
Daarbij wil ik verschillende situaties testen waarbij ik mijn mediaserver aansluit op de USB adapter om te zien wat de prestaties zijn. Ook ga ik de mediaserver aansluiten op de powerline set om de prestaties te kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647321

Welke router heb je nu?
Netgear WNDR4300 & Apple Time Capsule

120 Mbit/s, haal ik effectief ook meestal.

Rangeproblemen, configuratieproblemen, netwerkconflicten, etc.

Geen optimale verbinding op het hoogste verdiep
--> Extender, AP, extra router met DHCP uitgeschakeld

De range-breedte & snelheid die doorgegeven wordt, testen of extenders/powerlines wel degelijk optimaal werken in een thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 486867

Welke router heb je nu?
Een oudje: Linksys WRT320N

...maar 8MBit (verblijf in recreatiewoning met parknetwerk)

Inlogproblemen en vastlopen routers

Nog geen optimale WiFi dekking in gehele woning.

Ik ben heel nieuwsgierig naar de werking van de WiFi extender. Maar omdat ik nu nog een oudere router gebruik ben ik ook benieuwd naar nieuwe functionalitiet van de Archer C9 dual-band router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
  • Welke router heb je nu?
    -- Netgear WNR3500 :(
  • Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
    -- Ziggo 120/20
  • Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
    -- Router upgraden/beveiligen, Tablet/Chromcast verbinden met Internet. WiFi problemen (wisselen kanaal),
  • Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
    -- Een goede powerline set voor internet op 2e etage (zolder) |:( en een range extender voor op de 1e etage in de slaapkamers |:( .
  • Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
    De snelheid van het WiFi op 2.4 en 5 Ghz , het WiFi bereik binnen en buiten huis en de snelheid in de verschillende kamers en vooral de gebruiksvriendelijkheid van de TP-Link. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167226

Welke router heb je nu?
TP link TL-WR1043ND + 2 TP link WA850RE
Ziggo 200/20
Geen bereik, slecht bereik, beveiliging aanzetten, SSID uitschakelen.
Snelheid om draadloos Full HD te streamen naar mijn TV, bereik buiten (lekker in de zomer met laptop/tablet)
Router mogelijkheden, Wifi bereik zowel op 2,4 als 5 Ghz, stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
- Welke router heb je nu?
Wireless AC1750 Dual-Band Gigabit Cloud Router (Dir-868L) (deze router staat achter ADSL-modem/router van de provider)

20 Mbps ADSL2

- Wegvallen verbinding
- Traagheid
- De "Ik wil van die kabels af maar draadloos is altijd zo traag!" mentaliteit
- Apparaten (opnieuw) koppellen
- Wachtwoord / Keys herstellen

Ik zou graag in de kelderbox 4 verdiepingen lager (waar enkel een stopcontact zit) een servertje neerzetten. Mijn huidige router haalt dat niet (wel als ik buiten op begane grond sta, maar niet binnen). Een powerline oplossing zou hierbij helpen.

- Stabiliteit van verbinding
- Bereik
- Port-forwarding/Virtual Server/NAT
- Transfersnelheden (W)LAN-(W)LAN, WAN-(W)LAN en (W)LAN-WAN default
- Transfersnelheden (W)LAN-(W)LAN, WAN-(W)LAN en (W)LAN-WAN met zo veel mogelijk filters en functies actief
- VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Welke router heb je nu?
pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351 achter Cisco EPC3208 modem van de provider

Down 50 Mbps, Up 5 Mbps

• Problemen die vaan hun oorzaak vinden in het kanaal wat gebruikt wordt. Soms om te lossen door kanaal te wijzigen, maar vaak ook niet. Het zou mooi zijn om eens uitgebreid te kunnen testen met een Powerline setje in combinatie met een krachtige router.
  • Matig bereik op de hogere verdieping. Wellicht te verhelpen door een Powerline adapter. Echter wil ik dit thuis eerst getest hebben.
Op dit moment mis ik een goede snelle router waarmee ik zonder al te veel vertraging m'n films naar de mediaspeler kan streamen. Een Powerline adapter zou daarbij de 'finishing touch' kunnen zijn. Tegelijk zou met de komst van een nieuwe router het netwerk voorzien kunnen worden van een NAS. Het netwerk is daar op dit moment helaas te traag voor.

• Ik wil graag testen hoe de Powerline adapters zich in de praktijk gedragen. Mijn eerste ervaringen ermee waren niet goed. Allen door oververhitting kapot gegaan.
  • De repeater zou ik graag willen testen m.b.t. het bereik op de hogere verdiepingen.
  • De router zou ik graag willen testen om te bezien of het draadloos streamen van films geen problemen vormt. Tevens zou ik er een NAS op willen aansluiten en bezien hoe snel of traag de bestandsoverdracht tussen PC en NAS is.
  • Tot slot zou ik eens uitgebreid met 5Ghz willen gaan experimenteren. Op dit moment moet ik de ondersteuning in mijn netwerk nog missen.

[ Voor 8% gewijzigd door JKP op 08-04-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 15:14
Welke router heb je nu?
Linksys 8 ports 1Gbps switch + Ziggo's ubee modem + Sitecom 300n range extender

120/12

Basis instellen van totale internet paketten incl draadloze setup van laptop, telefoon en/of tablet. Verder geen directe problemen met WIFI netwerken.

Goed bereik, zelfs met de Sitecom WIFI extender(Hangt vaak) heb ik slecht bereik of geen internet. Ik heb een goed bekabeld 1gbps netwerk liggen in de muren, jammer dat ik vaak terug moet vallen op 10-20 mbps WIFI snelheden op mijn draadloze apparaten. Ik heb zelfs mijn Chromecast weg gedaan en een bekabelde Android TV box aangesloten om zo de lag te voorkomen. En als je eenmaal went aan hoge snelheden.... Wat moet je dan met 20mbit lokaal....
Mijn vrienden komen geregeld langs en omdat dan ineens 5-7 wifi apparaten erbij komen hebben sommige zelfs geen internet :(.

- Standaardbereik groter of niet ten opzichte van de oude situatie?
- Bereik met extenders stabiel?
- Heat/range map maken van de oude, nieuwe en extender situaties
- Wifi op de bad- en slaapkamer mogelijk met Powerline adapters?
- Snelheid met 8+ apparaten vergelijken met nu
- Draadloos streamen van server mogelijk in 1080p?
- Is WIFI een alternatief voor de server(USB3.0 dongle) & (verplaatsbaar overal in huis?)
- ZomerWIFI voor in de tuin, kunnen we nu wel draadloos voetbal streamen als we in de tuin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 06:56
Welke router heb je nu?
Netgear R7000

500 Mbit / 500 Mbit

• Slecht ontvangst door het huis
  • Router achter router van de ISP, dubbele NAT problemen
Bereik boven laat te wensen over, de laptop op zolder kan geen gebruik maken van het 5GHz netwerk, maar moet altijd bekabeld aangesloten zijn voor fatsoenlijke snelheden.

De stabiliteit van de router, waarbij de WAN to LAN snelheid belangrijk is. Dit is zelfs met een Netgear R7000 nog wel eens een probleem. Daarnaast ben ik benieuwd of deze router een groter bereik heeft of dat een range-extender mijn bereik probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332423

Welke router heb je nu?
Asus RT-AC68U
50mb/s
Wifi bereik, powerline adapters instellen. Router met server problemen. Modems die traag zijn.
Een goede powerline adapter. Vele geprobeerd, maar helaas zonder succes. We hebben een groot huis en geen mogelijkheid om kabels te trekken van de ene naar de andere kant. Momenteel opgelost met een repeater, maar dit is ook niet top.
Hoe ik het best het netwerk probleem thuis kan oplossen. Hopelijk bieden de powerline adapters hierbij hulp. En de range extender om het gehele huis van wifi te voorzien. De Router zou het compleet maken om alles makkelijk met elkaar te laten communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:27
Welke router heb je nu?
Hoofdrouter
Type: Asus RT-AC68U
Aansluiting: Bedraad (Cat5E)
Frequentie: 2.4 en 5 ghz tegelijk
Instellingen: volledige getuned (voor zo'n 30 apparaten)
Eerste accesspoint
Type: Linksys E2000
Frequentie: 2,4 ghz (met aparte naam)
Instellingen: DHCP uit, rest getuned
Tweede accesspoint
Type: Sitecome Wi-Fi range extender N300 (oude model)
Aansluiting: Bedraad (Cat5E met trucje, wifi werkte altijd slecht)
Frequentie: 2,4 ghz (met aparte naam)
Instellingen: DHCP uit, rest getuned
Modem
Type: TC7200U van UPC
Aansluiting: Bedraad met Coaxkabel
Frequentie: - (volledig ingesteld als modem, alleen nodig vanwege omzetting coax)
Switch 1
Type: Cisco SE2500
Frequentie: - (switch alleen)
Switch 2
Type: Sitecom LN-120
Frequentie: - (switch alleen)

120Mbit/12Mbit van UPC (Alles in 1 - power, hoger staat UPC niet meer toe in het gebied)
Is ook echt altijd volledig haalbaar, hadden eerst 150Mbit en dat was ook altijd volledig haalbaar (op draad, 2,4 ghz komt niet boven 30Mbit en 5 ghz minimaal 100Mbit)

Het hebben van een goede connectie maar traag of niet werkend internet. Maar ook regelmatig gewoon verdwijnend internet of te weinig bereik. In sommige gevallen slechte standaard instellingen.

Goede accespoints zijn het belangrijkst maar ook het hebben van een verbinding over het stroomnetwerk zou zeer handig zijn voor bepaalde ruimten. (ASUS als tweede accespoint, zodat dit hoofdrouter wordt :))
Er zijn erg veel (sterke) netwerken van buren die storen waardoor lange afstand van vooral 2,4 ghz niet te doen is. De momenteel gebruikte accespoint zorgen regelmatig voor problemen of vertragingen op het netwerk, met de juiste instellen van de hoofdrouter is het effect op het hoofdnetwerk minimaal maar het is erg vervelend voor de mensen op de verdiepingen waar het hoofdnetwerk niet voldoende verbinding heeft (Wel bereik!).
Of een combinatie van via stroomnetwerk en accespoint voor minder kabels :)

Alles waarmee ik een volledige goede en snelle verbinding voor het hele huis en alle personen erin kan krijgen :+ (Wat dus eigenlijk iedereen die zo'n dure set koopt wilt!)
Hierbij ga ik elk stuk apparatuur los bekijken, (op en) vanuit meerdere plekken in huis. En zo kan ik dus een zeer uitgebreide review maken over de apparatuur zelf, zijn prestaties, het hele systeem en wat je bij jouw thuis kan verwachten op de verschillende plekken in huis (of wat je nodig hebt om het wel goed te krijgen).
Hierbij kan ik gelijk een vergelijking erin gooien met een redelijk goed (getuned) werkend system.
Belangrijk is dat ik naast de standaard instellingen ook laat zien wat goede instellingen zijn. En nog een losse pagina met de meeste effecten van (bijzondere; beamforming etc) instellingen.
Het zal een flink uitgebreide review zijn waarbij eerst de hoofdconclusie komt, dan subconclusies, dan in soort bijlagen de rest logisch met veel data (grafieken enzo) uitgelegd, en als laatste goede instellingen volgens mij. Maar das wel alles wat men (tweakers en non-tweakers) kan wensen denk ik!
Samengevat
TP-LINK Archer C9 dual-band router
- Opzetbaarheid (ook voor leek)
- 2,4 ghz en 5 ghz met standaard instellingen testen op:
* Bereik
* Sterkte
* Snelheid (internet, intranet LAN, intranet WLAN, intranet WLAN=>LAN)
* storingsgevoeligheid (van andere netwerken, ~50 in mijn buurt en uiteraard eigen falen)
Uiteraard vanuit allerlei locaties (Laptop oa) de testen uitvoeren en de beste locatie van de router en resultaten laten zien, waarbij ook nog vergeleken kan worden met mijn behoorlijk goede huidige situatie.
- De instelbaarheid met gebruiksvriendelijkheid (ook met mobiel)
- De losse instellingen zoals vaste/losse IP's, beamforming etc.
- USB opslag, printers etc.
- Algemene vergelijking met een van de beste consumenten router op het moment, de Asus RT-AC68U (die veel instellingen informatie en gebruiksvriendelijkheid heeft).
TP-LINK RE200 range extender
- Dezelfde dingen als de router
- De positie bepaling (beste positie, hoe vindt je die, helpt de extender/router je?)
- Daadwerkelijke verbetering
- Vergelijken met sitecom extender
- Wireless, Wired, wired via powerline proberen indien mogelijk
TP-LINK TL-WPA4226KIT powerline set
- Bekijken hoe goed het werkt, heb er nog nooit een gehad.
- Testen op snelheid, storing, afstand etc.
- Proberen met op dezelfde groep of via stoppenkast
- Vergelijken met extender (wanneer welke keuze?)
TP-LINK T4U dual-band USB-adapter
Gebruiken voor een laptop met slechte ingebouwde Wi-Fi en eentje met goede. Waarbij bij de goede (Intel N6300) ook direct een redelijke vergelijking gemaakt kan worden!
Voorkeurs positie bij testen
Dus de TP-LINK Archer C9 dual-band router als hoofdrouter, en eventueel als tweede accespoint.
De TP-LINK RE200 range extender voor het eerste accespoint op zolder, eerst zonder draad, dan met draad en eventueel nog in combinatie met de TP-LINK TL-WPA4226KIT powerline set.
De TP-LINK TL-WPA4226KIT powerline set los voor een van de zolderkamers en de TP-LINK T4U dual-band USB-adapter voor een laptop die gewoon een slechte ingebouwde Wi-Fi heeft.

Indien mogelijk zouden extra programma's die tweakers gebruikt voor testdata handig zijn :9

[ Voor 29% gewijzigd door andries98 op 08-04-2015 20:45 . Reden: Verbetering tekst, wat duidelijker wat te testen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Welke router heb je nu?
Asus RT-AC52U
Ziggo 120Mbit upload/12Mbit download
Slecht bereik. Langzame, instabiele verbindingen optimaliseren.
Denk een echte krachtige router als centrum met powerline en range extender als verlengde voor die slecht te bereiken hoekjes.
Ik wil graag zo krachtig en stabiel mogelijk bereik in elk hoekje. Ik heb een zeer lastige indeling van mijn woning: Meterkast op verdieping 1, waar alleen de entree van het huis is, 2e verdieping woonkamer, badkamer en gameroom en 3e verdieping slaapkamer en bergruimte.

Ik wil graag op mijn gaming desktop snel en stabiel bereik, evt. via powerline. Voor al mijn mobiele apparaten (2 tablets Waarvan één iPad, 2 laptops, waarvan één MacBook en 3 mobieltjes) een verbinding creëren die snel genoeg is voor soepel browsen en video streaming naar mijn chromecast. Een uitdaging lijkt me vanwege de vele apparaten Ik wil ook uitbreiden naar een smart home setje (zoals verlichting e.d.) maar mijn huidige (matige) verbinding houdt dit ook tegen.

So pleaaaaase Tweakers, Pimp my Network ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jouel op 08-04-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz86
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 01:02
Graag volledige pakket

Welke router heb je nu?
D-Link DIR-868L & D-Link DIR-660
200/20 Coax (ZIGGO)
Onvoldoende bereik, hoge latency, trage download
Vooral AC adapters voor aangesloten apparaten. Grotere switch in de MeterKast ^^
Voornamelijk de throughput en wireless bereik en vergelijking bereik + snelheid. Daarnaast de featureset betreffende routing protocollen onderling met andere routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 18:53
Welke router heb je nu?
Linksys WRT320N en een Zyxel NWA3560-n

40Mbit

Juiste kanalen, range, packet loss

Ik mis een krachtige router en betere range extenders. De AP die ik nu gebruik is erg onstabiel, vooral als we met meerdere mensen tegelijk in de tuin gamen. Ik moet dan een kabel de tuin in trekken vanaf de hal en dat vind ik erg onhandig.

Ik wil kijken of ik vanaf de stoep tot aan de achtertuin de volledige bandbreedte van mijn verbinding kan gebruiken over wifi door middel van de extender en de router. De powerline set is een mooie vervangin van de kabels in de woonkamer, daar zal de vrouw erg blij van worden.

De router heeft als fijne extra dat je een guest network in kan stellen, erg fijn voor het vele bezoek dat over de vloer komt. Ik zou dan willen kijken welke mogelijkheden ik dan heb om de bandbreedte te managen. Daarnaast zal natuurlijk de usb-poort op de router getest gaan worden met een printer en opslag.

Ik woon in een straat met zeer veel wifi netwerken, ik ben dus benieuwd hoe deze router zich staande weet te houden tussen alle drukke kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 09:34
Welke router heb je nu?
All-in-one modem/router/accesspoint van provider (Telenet, zou van merk Motorola zijn)

30Mbps

Geen/slechte ontvangst, storingsproblemen tussen 2 access points met zelfde SSID.

In de achterbouw hebben we een doggycam. (Oude android gsm)
Aangezien het telenet kastje in de kelder hangt is ontvangst zeer slecht.
Er zou dus een extra access point moeten komen. Maar is geen bedrading in het huis.

Zorgt de TP-Link voor beter bereik?
Kan de Range Extender gebruikt worden om optimaal signaal in de achterbouw te hebben.
De powerline zou handig zijn om niet afhankelijk te zijn van wifi op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 664231

Welke router heb je nu? netgear nighthawk R7000
Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 200/20
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?devices die connecten met de 5Ghz
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? stabiele internetverbinding UPC valt telkens voor een paar seconden weg
of de powerlines het beter doen als die ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teka
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Welke router heb je nu?
Ubee EVW320b Wi-Fi modem

90Mb/s

Connectie problemen, slecht signaal, lage download snelheden

Ik zou graag een groter bereik willen hebben en dan met name op zolder en in de tuin beter bereik.
Daarnaast wil ik graag meer configuratie mogelijkheden hebben in vergelijking met het Ziggo modem.

Signaalsterkte/bereik op plekker waar dit nu slecht is.
Verschil in snelheid in vergelijking met huidige modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Teka op 08-04-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Welke router heb je nu?

Netgear WNDR3700

60 Mbit glasvezel

Slechte ontvangst, lage throuput.

Een draadloze verbinding met mijn NAS, ipv het noodgedwongen kabeltje.
Daarnaast heb ik op de middenverdieping slecht draadloos ontvangst en wil ik eens rangeextender inzetten om dat te verbeteren.

Ik wil voornamelijk testen of ik de huidige bedrade verbinding naar mijn laptop kan vervangen door een draadloze verbinden, en daarbij de snelheid behouden. Ook test ik graag een power adapter en/of een rangeextender om op de middenverdiepen fatsoenlijk internet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt21
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01 11:28
Welke router heb je nu?

• Netgear n900 wndr4500

• 200Mb UPC/ziggo

• geen stabiele verbinding, te weinig bereik

• Een sterker bereik van mijn router

• Ik zou graag willen testen of er een groot verlies van snelheid is met het gebruik van de range extender en hoe stabiel deze blijft ook bij meerdere gebruikers.

Thanks, Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky700
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-03-2018
Welke router heb je nu?
Sitecom X3 n300
50M
Wifi in elke kamer. Vaak vallen verbindingen weg door slecht bereik
Niet alle kamers zijn voorzien van Wifi
Ik zou graag met deze oplossing willen kijken of ik Wifi in het gehele huis (maar ook in de tuin) kan realiseren door strategisch het basis station te plaatsen, de extenders en waar nodig de powerline aansluitingen. En dan niet alleen dat er bereik is, maar ook bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrkvL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
Ubee modem (Ziggo)
120 / 12 Mbit (ziggo alles-in-1 plus)
Conflicten met netwerken in de buurt, bereik op de zolder en in de tuin en problemen mbt configuratie en snelheid en NAT instellingen.
Beter bereik en snelheid in het hele huis. Had hiervoor een Linksys wrt310 en die werkte overal, ben nu op zoek naar een nieuwe router om de Ubee te vervangen zodat ik weer goed bereik en snelheid terug krijg.
Met dit pakket wil ik graag de ideale setup bereiken, overal in huis bereik en alle apparaten kunnen met de printer en NAS communiceren, powerline op de ps3 en ps4 voor optimale game snelheid en range extender voor de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
-Welke router heb je nu?
Arcadyan experiabox.

-Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
60mbit

-Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?

Het meest optimale kanaal instellen ivm drukte op 2.4 gHz (snelheid en stabiliteit)

-Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?

Ik heb thuis reeds een TL-WA850RE. Werkt goed om het signaal richting mijn achtertuin te 'versterken'. Ik zou graag nog 1 willen plaatsen op de eerste verdieping om ook op zolder een goed bereik te creëren.

-Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?

Ik zou graag mijn htpc eens via powerline adapters willen aansluiten om zo het verschil met wifi eens mee te maken. HD films streamen kan wel maar het hapert soms nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldenhaan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-11-2023
Welke router heb je nu?
CISCO EPC 3925

60 Mbps

Geen goed wifi signaal en ernstig vertraagd of wel wifi signaal maar geen internet.

Wifi haalt de zolder niet.

*Wat is er allemaal in te stellen op de Router en hoe gebruiksvriendelijk is hij voor de normale klant.

*Of ik met de wifi extender een goed en betrouwbaar signaal hebt op de zolder.

*Of de 2.4GHz en 5GHz doen wat ze beloven.

*Is de Powerline adapter zowel te gebruiken in oude huizen met minder goed bedrading en nieuwe huizen.

*Is dit een vervanger voor de Cisco router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 11:32
Welke router heb je nu?
- Netgear WNDR3700
- 100mbit up en down
- bereik en connectiviteit
- een goede oplossing om in een praktijkruimte achter ons huis te kunnen profiteren van de gemakken van bedraad/draadloos netwerk. Die ruimte bevindt zich ongeveer 9 meter achter ons huis.
- Bereik en prestaties van de router (zowel 2.4 als 5Ghz) in samenwerking met diverse apparatuur en dit in verhouding zetten met mijn huidige router
- Gezien de betonnen bunker waar ik in woon en het bereik binnenshuis van mijn huidige router (welke niet eens op zolder uitkomt) ben ik heel benieuwd naar deze router al dan niet in combinatie met de range extender.
- De powerline adapters versus de range extender qua prestaties in de ruimte achter in onze tuin.
- verder heb ik in mijn thuis omgeving een volledige LAB server omgeving draaien met bijv. Direct Access.
- De interface van de Router wil ik testen. Is deze gebruiksvriendelijk voor bijvoorbeeld zaken als portforwarding, dhcp server, enz....
- En uiteraard alle in huis zijnde hardware welke al dan niet via WiFi is verbonden met het netwerk/internet waaronder 3 merken consoles, smart tv, IPTV, Media streaming vanaf het NAS, enz.

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgwsmulders
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-03 08:09
Welke router heb je nu? D-Link DIR-860L
Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 120 / 12 Mbit/s
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen? Performance problemen
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? Een extra aansluiting in het atelier achter in de tuin
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? Ik zou graag de powerline adapters willen uitproberen om te kijken wat de performance en installatie gemak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 17:45
•Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1043ND

•Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
75mbit up en 75mbit down

•Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Verbindingen, die niet goed werken.
Veel kun je oplossen maar mijn ervaring is dat veel routers toch af en toe een reboot nodig hebben.
Iets wat in mijn ervaring bij TP-Link minder voor komt.

•Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Betere Wifi dekking

•Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Ik zou graag Wifi willen testen en kijken of het nog beter is dan de huidige router.
Daarnaast ben ik nieuwsgierig wat de power extender kan. Lukt het om zelfs in de schuur in de achtertuin Wifi te krijgen.
Ik ben ook reuze benieuwd wat de powerline kit kan.
Als het ff kan heb ik toch altijd de voorkeur voor bedraad.
Met zo'n kit heb je toch makkelijk bij een stopcontact bedraad netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-05 16:22
Een Asus RT-N56U met custom firmware van Padavan. Aangesloten op een Ubee EVW320B (Ziggo) in bridge modus.

- Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
200/20 Mbit/s (Ziggo Alles-in-1 Extra)

- Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Een tekort aan bereik van het Wi-Fi signaal. Vaak veroorzaakt door brakke meegeleverde routers van internet providers in combinatie met een compleet verkeerd gekozen kanaal.

- Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Een tweede accespoint (of router) met een fatsoenlijk 5 Ghz signaal, zodat ik ook op de 1ste en 2e verdieping 5 Ghz W-Fi kan gebruiken.

- Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Ik wil graag testen hoe de signaalsterkte van 5 Ghz Wi-Fi zich houdt in vergelijking met mijn ruim 4 jaar oude Asus RT-N56U. Ook ben ik benieuwd naar de snelheidsverbetering die Wi-Fi AC met zich mee zou moeten brengen ten opzichte van W-Fi N op 5 Ghz.

Ja, ik ben gefocust op 5 GHz omdat de 2.4 GHz band hier stampvol zit. - |:( Ziggo hotspots |:( -

[ Voor 1% gewijzigd door Robo1993 op 08-04-2015 13:48 . Reden: Toelichting firmware Asus router ]

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemGM
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 11:16
Welke router heb je nu?
- Linksys WRT610N met OpenWrt

- 100 Mbps/100 Mbps

- Koppelen nieuwe systemen, slechte niet stabiele verbinding

- Gast netwerk, VLANs, VPN toegang vanaf Internet, inzage in bandbreedte gebruik (WAN en LAN), bandbreedte beheer, gebruik één access point voor hele huis, remote beheer, SNMP

- Gast netwerk, VPN toegang vanaf Internet, inzage in bandbreedte gebruik (WAN en LAN), bandbreedte beheer, gebruik één access point voor hele huis (bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Joosten
  • Laatst online: 30-12-2022
Welke router heb je nu?

Technicolor TC7200 draadloze router in combinatie met een Belkin Wireless G Router Model F5D7230-4

200 Mb/s

Slecht bereik. Nieuwe router installeren. Powerline adapters instellen.

Een snelle stabiele router met een groot bereik die voorbereid is op de nieuwe technieken.
Onder andere in de tuin heb ik nauwelijks wifi bereik.

Ik wil graag testen met de TP-LINK producten om te kijken of mijn draadloze netwerk stabieler kan werken met een groter bereik. Ik wil de TC7200 router van UPC in bridge mode zetten zodat ik de volledige functionaliteit van de nieuwe router kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 11:18

LoCuTuS2000

Resistance is futile

[B]Welke router heb je nu?

KPN Experiabox v9

500Mbps Glasvezel bij KPN, dit haal ik ook via UTP.

Beveiliging, bereik, meerdere access points

Goed signaal op alle verdiepingen en behoorlijke WIFI performance om meer uit mijn 500Mbps glasvezel te halen.

Wat voor wifi snelheden er mogelijk zijn, in vergelijking met mijn vorige TPLink 1043ND en 4300. Of deze wel signaal houdt op alle verdiepingen, vorige TP Link viel weg op zolder, of de PowerLine voldoende performance geeft; een andere powerline die ik vroeger had haalde effectief 15 Mbps.

[ Voor 4% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 08-04-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Ziggo Ubee huis-tuin-keuken router. Ik heb een Unify AP Pro 'geleend' gehad van de zaak; die had wel beter bereik maar was niet tevreden genoeg om tot aanschaf over te gaan. (plus, duur!) Voordeel is dat deze wel 2 netwerken kon uitzenden (Gastnetwerk, hoera!)

200/20. Bedraad haal ik dit exact. Draadloos is de snelheid waar bereik is wel ok (50-60mbit), het probleem zit hem in het bereik en de storing van andere zenders.

Printers die wel een ip-adres krijgen maar niet te pingen zijn. Ligt vaker aan het apparaat dan aan de wifi-routers. Meestal zijn dit door ons geleverde Draytek's.

Bereik. Ik woon 10 hoog in een flat met 1 bonk Ziggo routers die alle kanalen overbezetten. Ik wil krachtiger zijn dan mijn buren zodat ik ook in de slaapkamer nog tweakers kan lezen op de tablet.

Of ik wellicht via de powerline adapter met daaraan een extender het bereik op de slaapkamer kan verbeteren. Tevens zou ik met de AC router (en de ziggo in bridge) willen kijken of die in z'n eentje al het bereik verdubbeld t.o. Ziggo en geen last heeft van de ruis van andere netwerken.

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-05 11:30
Welke router heb je nu?
Netgear WGR614 v9

20/20

Slecht berijk op andere verdiepingen in het huis. Met name dat de router op de begane grond is, en helemaal geen bereik heeft in de zolder

Een goede gbit router met dualband kapaciteit om zo optimaal mogelijk bestanden te kunnen delen tussen mijn computers en mijn media centers, een powerline oplossing voor de zolder en range extender om optimaal wireless door heel het huis te hebben.

Hoe groot het verschil is tussen mijn huidige router(100 mbit) en kijken hoe minimaal mijn packet loss wordt bij het gamen met meerdere mensen op hetzelfde netwerk. Ook zou ik willen kijken of de powerline oplossing toch wel werkt. Ik heb namelijk meerdermaal gehoord dat die na een paar maanden niet meer werkt omdat die doorbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-04 10:23
Om daarvoor in aanmerking te komen moet je antwoord geven op deze vragen:
Welke router heb je nu? Tp link acces point
Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 100 symetrisch
onstabiele verbindingen
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? Een degelijke router (daar mijn oude kapot is)
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? bereik en stabiliteit van het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intigo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-04 21:13
Welke router heb je nu?
Sitecom router geleverd door Ziggo

120Mbit

Niet snel genoeg in de huiskamer, ontvangst op zolder.

Internet via stopcontact zodat ik sneller internet op zolder heb.

Ik wil graag het effect testen van een powerline set met extender. En dat met een goede router ipv het standaard meegeleverde expemplaar van mijn provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 14:41
Welke router heb je nu?
Fritzbox 7360 + D-link dhp-1565 (+ Devolo dlan 200 avplus)

70/20 Mbit

Wifi interferentie

Een goede dualband router (gelieve met smartbeam), omdat er zeer veel wifi routers aanwezig zijn in de buurt (25+) is er veel storing op de 2,4 Ghz frequentie hebben wij voor storingsvrij wifi, wifi nodig op 5Ghz aangezien die frequentie nauwelijks in gebruik is.

Wij zouden graag de Archer C9 dual-band router testen tegen over de WLAN van de Fritzbox (en zou de Dlink dan vervangen) daarnaast zouden wij heel graag de RE200 range extender willen testen om het bereik op de eerste verdieping te versterken, aangezien de 5Ghz frequentie toch een korter bereik heeft, tevens zou ik graag de 500Mbit TL-WPA4226KIT powerline set testen tegenover de devolo dlan 200 avplus set die we momenteel gebruiken (welke soms niet naar behoeven werkt, vermoedelijk omdat 200mbit na interferentie te mager en onstabiel lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Welke router heb je nu?
Experiabox v8 + EnGenius ECB300

80Mbps/ 20Mbps

Bereik optimaliseren/ stabiliteit verbeteren

5Ghz, ac

5Ghz, gebruiksvriendelijkheid, doorvoersnelheid, stabiliteit.
Wanneer ie doet wat ie moet doen, gaat ie naar een nieuw baasje om daar het netwerk te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:04

Nicap

Tsssk....

Welke router heb je nu?
TP-Link WR1043ND

50Mb Glasvezel van Telfort

Een wifiprinter opnieuw instellen. Blijkbaar vergeten deze printers nogal eens wat instellingen.

Ik ben sinds kort verhuisd naar een nieuwbouw woning. Deze is goed geïsoleerd en heeft betonnen vloeren op elke verdieping. In ons vorige huis hadden we houten vloeren. Het signaal wat we nu boven krijgen is een stuk minder dan we dus gewend waren.
Verder komt er achter in de tuin een overkapping waar ik internet ga realiseren. Dit zal of met een kabel moeten, maar liever met een power adapter, gezien de eenvoud.

Ik zou graag willen testen of het draadloze signaal van de wifirouter een beter/groter bereik heeft in het 5Ghz bereik dan die ik nu heb. Nu met 2.4Ghz kan ik op zolder wel verbinding krijgen met m'n laptop, maar met telefoons is het op de slaapkamer al op het randje. Dat moet beter kunnen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Graag volledige pakket

Welke router heb je nu?
'Ziggo' Cisco EP3928 en de zyxel nbg460n
Ik heb Alles in een basis, 30mbit, maar had hier voor de 180mbit variant
Onvoldoende bereik, slechte verbinding, wegvallende verbinding.
Goede wireless verbinding op de 2e verdieping en zolder.
Ik sta op het punt om kabels te gaan trekken en de zyxel als extra ap te gaan instellen. Ik heb helaas geen lose leiding naar zolder lopen dus dat gaat waarschijnlijk een uitdaging worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een oude Dell server die pfSense draait, en een Archer C7V2 welke voor AP speelt, en een 3Com 16poorts Gbit switch
100/100Mbit/s
Slecht bereik door muren/vloeren tussen router en clients, te drukke 2,4GHz band, suboptimaal kanaal gekozen
Een snelle, zuinige en STABIELE router welke geen moeite heeft met het volblaffen van mijn 100/100 WAN verbinding
--- Of de C9 stabieler is dan mijn C7V2 (welke als AP functioneert) waarbij ik toch regelmatig last heb van een wegvallende verbinding (Verbinding tussen WiFi en bedraad lijkt er uit te klappen)
--- Of de powerline adapters de gespecte snelheid halen
--- Effectieve bandbreedte die er overblijft bij het gebruiken van de range extender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Welke router heb je nu?
Cisco van Ziggo plus Aruba 100 Serie

30/3

Beperkte dekking en/of snelheid

800.11ac plus een enkel apparaat wat het hele huis voorziet

Graag zou ik de set willen testen of deze combinatie (eindelijk) een alternatief kan bieden voor vaste bekabeling op gebied van snelheid (ms), bandbreedte (mb/s) en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence.nl
  • Laatst online: 02-10-2024
Welke router heb je nu?
Tele 2 modem - DV-2020

24mbit

packet loss, gateway shutdown, timeouts, unaccessability.

Optimalere draadoze verbinding op alle verdiepingen zonder inzetten van extra draadloze switch.

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 1?
of de range extender de problemen met het bereik van de router oplost voor meerdere verdiepingen, dit zou gebruik van extra draadloze switchs overbodig maken.

Internet signaal wordt nu naar deze 2e switch (router als switch geconfigureerd) verstuur via een ethernet of power adapter, maar is alles behalve stabiel. Vaak moeten ip leases renewed worden om weer signaal te krijgen op apparaten op 2e verdiepig. dus stabiliteit testen van de ethernet of power adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelcon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-03 18:20
Welke router heb je nu?
  • Huawei HG655d (telfort) (huilhuil)
  • 50 mbit/s
  • Opzetten van wifi, 5ghz band opstellen, routing, QOS instellen en dergelijk
  • Dat het netwerk stabiel is, Meer mogelijkheden mbt lan en dergelijk
  • De powerline kit lijkt mij een ideale manier om geen lan kabel naar zolder te hoeven trekken, deze zou ik dan graag testen mbt snelheid en betrouwbaarheid. Zeker om dan met de wifi functie daar weer een netwerkje op te zetten. Dit dan te vergelijken met de range extender en dergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 10:35

Rianata

Have you played Atari today?

Welke router heb je nu?
Asus RT-NC56U met laatste Asus firmware gecombineerd met Ziggo Ubee (dumb mode). Voor de bovenste verdieping een Linksys WRT54G (1e versie!) met DDWRT firmware in Access Point mode.

200 / 20 Mbit/s (Ziggo Alles-in-1 Extra)

Problemen met bereik van draadloos signaal (vaak teveel routers op dezelfde frequentiekanalen), beveiliging van routers instellen / verbeteren en installeren van extra functionaliteit (printer of harddisk als NAS koppelen aan router).

Bereik en snelheid in het hele huis om de volledige bandbreedte te kunnen benutten die door mijn provider wordt geleverd.

Ik zou mijn huidige Asus RT-N56U willen vergelijken met de Archer C9 dual-band router om te kijken of deze de gehele bandbreedte geboden door mijn provider dicht kan trekken. Gecombineerd wil ik dan de RE200 range extender gebruiken om het signaal door het hee huis zo goed mogelijk te krijgen en mijn oude Linksys WRT54G te kunnen vervangen, omdat deze aan vervanging toe is gezien de maximale (theoretische) doorvoersnelheid van 54Mbit. Tot slot zou de T4U dual-band USB-adapter mooi van pas komen om diegene die in de tuin ook optimale verbinding wil hebben hiermee de optie te geven, Deze kan op toerbeurt tussen de verschillende laptops van mijn gezinsgenoten gebruikt worden.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16
•Welke router heb je nu?
KPN Experiabox V8

100mbit/100mbit

Het draadloze netwerk is traag en het bereik is erg slecht.
Zodra ik op mijn slaapkamer zit, wilt mijn telefoon al vaak geen website meer inladen.
Via mijn telefoon werk ik tegenwoordig gewoon via 4G omdat dat veel stabieler en sneller werkt.

Eigenlijk mis ik momenteel netwerkbekabeling naar de zolder.
Tijdens het bepalen van de loze leidingen had ik geen rekening gehouden met de zolder.
En dat terwijl ik mijn servertje graag op de zolder wil plaatsen. Sinds de verhuizing staat mijn server dan ook niks te doen.

Via de powerline poweradapters zou ik dus alsnog netwerk op zolder kunnen krijgen.

Graag wil ik testen hoe goed de performance is van de powerline adapters.
Bijvoorbeeld het streamen van films vanuit de server naar mijn tv.

Ook wil ik testen hoe goed het bereik is van WiFi. Kan ik in de tuin genieten van de zon en internetten? Werkt WiFi goed op de bovenverdiepingen? En dan zeker in combinatie met 5Ghz, omdat dit er toch wel bekend om staat dat het slechter door de muren heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dust2Dust
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-08-2022
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Dust2Dust op 08-04-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 08:42

PromWarMachine

Forsaken Archer

Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1043ND

120/12 Mbit/s

Wifi opzetten, wachtwoord resetten, DLNA uit/aan, niet echt ingewikkeld doorgaans.

Een router waarbij ik een omschrijving kan invoeren als ik een poort forward. Dit stoort mij aan de huidige firmware.

De Archer C9 router graag.
Overal zijn al bedrade patchkastjes aangelegd, dus een wifi extender en/of powerline set heeft voor mij weinig zin.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3lv3T88
  • Laatst online: 15-02 17:03
Welke router heb je nu?
Linksys WRT54GL

100Mbps (glasvezel)

Reikwijdte en problemen met te veel wifi connecties

Nu loopt er een UTP dwars door de woonkamer naar de eettafel waar de router staaten van daar weer om de zithoek heen naar de digitale TV ontvanger om die op het netwerk aan te sluiten.
Wat ik dus echt nodig heb is een goede router die in de meterkast kan blijven staan terwijl er toch in het hele huis goed wifi bereik is (evt met range extender) een wifi adapter voor de desktop van mijn vriendin en dan een powerline naar mijn eigen desktop. Dan kan ik met 1 gaatje in de muur ook het kabeltje voor de digitale TV ontvanger direct vanuit de meterkast pakken.

Vooral de router wil ik graag testen en vergelijken met de ervaringen die ik tot dusver op heb gedaan mbt de reikwijdte vanuit de meterkast en het aantal verbindingen zonder storing. De range extender gaat hier ook zeker een rol in spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door V3lv3T88 op 08-04-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-05 22:21
ik zou graag dit pakket willen winnen voor mijn oma aangzien zij heel veel problemen heeft met wifi dus dit word dan geschreven vanuit haar thuis netwerk

-Welke router heb je nu?
Linksys WRT54G router is geinstalleerd en is aangesloten op modem van ziggo die in bridge modus staat

-Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
120/12 ziggo

-Welke draadloze problemen moet jij vaak oplossen (gaat wel weer over mijzelf)?
ik kan elke keer weer naar mijn oma toe dat het internet te langzaam is (lees: websites laden niet of pas na 2 ar 3 minuten)
of geen wifi bereik is

-Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Snelheid!!

het hele netwerk ombouwen en kijken er snelheid in te krijgen is

IT Guru :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
Welke router heb je nu?
Thuis een Fritz!box 7490 en bij mijn ouders (testlocatie 2, uiteindelijke gebruikslocatie) een instabiele TP-Link TL-WR1043ND router.

Thuis Telfort 100/100, bij ouders UPC 200/20

Problemen met bereik en problemen met de behaalde snelheid. Meestal hangen deze samen met het gekozen kanaal, maar vaak ook met plaats van het AP of gewoonweg te weinig bereik van het gebruikte AP/router.

Thuis mis ik nog bereik op zolder. Hier heb ik extra AP's en, voor het kiezen van de beste plaats voor het AP, extra Powerline adapters nodig.

Bij mijn ouders is de router instabiel en kan deze de 200/20 snelheid van de UPC-verbinding niet aan. Ook hebben zij in hun relatief grote huis alleen op de begane grond bereik. In de tuin en op de 1e verdieping en de zolder niet. Ook kan de laptop van mijn ouders nog niet op 5 ghz. werken.

Thuis zou ik vergelijken hoe de TP-link router zich qua WIFI prestaties en bereik verhoudt in vergelijking met de Fritz!box 7490. Ook zou ik kijken hoe de powerline adapters van TP-link zich in het bestaande netwerk van D-link Powerline + Fritz!Powerline laten integreren, maar ook hoe de TP-link powerline adapters zich los verhouden tov. m'n bestaande oplossing. De USB-adapter zou ik vergelijken met de bestaande WIFI AC adapter in m'n Lenovo notebook.

Bij mijn ouders zou ik de complete set als totaaloplossing uitrollen: De router in de meterkast en de range extender op de eerste verdieping. Als deze ook als AP kan fungeren (met vaste aansluiting op het bedrade netwerk) gaat hij op de eerste verdieping aan het bestaande bedrade netwerk. Dit zal hopelijk op de zolder tenminste nog fatsoenlijk 2,4 ghz. bereik geven. De powerline adapters worden gebruikt om vanuit de meterkast een bedraad signaal naar de bijkeuken te brengen. Deze grenst aan de tuin, zodat er ook in de tuin goed bereik is. De USB-adapter kan dan worden gebruikt om hun laptop van een 5 ghz. radio te voorzien.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5-o-clock-shade
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 02:15
* Welke router heb je nu?
UPC Horizon Box standaard Wifi
* Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
120/15 MBPS
* Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
basis set-up, zoeken en instellen van rustig kanaal
* Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Ik heb geen bereik op de 2e verdieping, en behaal op dit moment ook niet de maximale internet-snelheid op Wifi (wel middels een UTP kabel)
* Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Ik wil testen of het bereik en de daadwerkelijke snelheid van de TP-LINK producten beter zijn dan de onboard Wifi van de Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dust2Dust
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-08-2022
•Welke router heb je nu?

Sitecom 300N in combi met TP link SH1008D switch

100M/100M Telfort glasvezel (voorheen XMS)

Thuis niet veel, gebruik het alleen mobiel.

Bij anderen:

algemene connectiviteitsissues
security gerelateerde zaken
configuratie

Een goed alternatief voor LAN naar andere ruimtes ter vervanging van kabels trekken.

Combinatie van de router en powerline adapters en dan met name om stabiliteit van Citrix en/of VPN oplossingen te testen. Voor mijn werk gebruik ik verschillende VPN achtige oplossingen (checkpoint, F5, Citrix, Juniper etc) en het verschilt heel erg sterk of e.e.a. stabiel is of niet, WIFI is altijd een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witvis
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Belkin F5D8235-4 v1000 (802.11 N)

slechts 8 /1 Mb

Slechte dekking en lage snelheid door verkeerde kanaalkeuze. Beveiliging.

Snelheid en dekking in alle hoeken en gaten lang huis over 2 versprongen verdiepingen)

Hogere snelheid. Powerline over twee zekeringkasten en mogelijk meerdere groepen (misschien met koppeling tussen de groepen). Werking en bereik 5 GHz, al dan niet met range extender. Mogelijkheden voor een gast-account. En alles wat er mogelijk nog meer in mij opkomt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 16:18
Kijk, dit is iets waar een tweakert wel mee uit de voeten kan ;)

Welke router heb je nu?

Begane grond:
- Ubee EVW321B van Ziggo; vervult nog steeds de router functie i.v.m. hotspots
- TP-Link TL-WDR3600 v1 met DD-WRT; standaard heeft deze router geen Bridge mode, vandaar DD. Verbonden via CAT5E/1 Gbps met het modem; staat op dezelfde verdieping omdat de Ubee waardeloos is op gebied van Wi-Fi.

Eerste verdieping:
- Netgear WN3000RP (extender): verlengt het netwerk van de TP-Link op de begane grond.

Zolder (kantoor):
- Belkin N+ Wireless: ook een bridge naar de router toe. Verbonden via CAT6/1 Gbps.

200/20 (Ziggo Alles-in-1 Extra)

Vooral signaalsterkte. Modems zonder externe antennes die in de meterkast hangen en vreemd genoeg niet in staat zijn om 20+ meter door muren en plafonds te overbruggen 8)7

Komt vrijwel altijd neer op een degelijke router en/of extender aanschaffen.

Powerline adapters zit ik al een tijd naar te lonken voor de PS4, die op de eerste verdieping staat en ook gewoon een hele matige Wi-Fi ontvangst heeft.

Zo'n beetje alles. Mijn huidige apparatuur is toch alweer wat verouderd. De router zou het in theorie beter moeten doen dan m'n WDR3600. Hetzelfde geldt voor de RE200 tegenover m'n Netgear.

De powerline set zou ideaal zijn voor de PS4 en zelfs de USB adapter is waarschijnlijk beter dan de adapter die ik nu met m'n Raspberry Pi (XBMC) gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr_force
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 21:23
Welke router heb je nu?

Asus rt68ac.

Ziggo, 120/12 mbit.

Dekking, routering, wpa.

Groot huis, range extenders op zolder en in de tuin met garages.

Benchmarken tegen mijn ASUS router. Stroomverbruik meten vs performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor666
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04 15:57
Ik heb nu een ubee modem van ziggo

Volgens mijn provider zijn mijn maximale snelheden : 120 Mbit/s download- en 12 Mbit/s uploadsnelheid

de meest voorkomen problemen die ik bij anderen moet oplossen vallen onder het kopje ID100T problemen en zijn het opnieuw opstarten van de modem/router of het resetten ivm het vergeten van de wachtwoorden.

voor een optimaal netwerk mis ik nog wifi ontvangst in mijn gehele woning (lengte 26,5 meter) en bedraad snel netwerk omdat in 1851 nog geen CAT6 netwerk werd aangelegd.

Graag zou ik testen of ik met de Archer C9 dual-band router wel wifi in mijn hele woning heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Welke router heb je nu?
Netgear WNDR4700

90/9 mbit bij Ziggo

Range, betere channels, niet functioneren, etc.

Een range extender om overal goede dekking te hebben en een powerline-adapter om een lange kabel te vervangen.

Of ik overal in mijn woning wifi kan krijgen, of er goede firmware op staat, hoe goed torrents het doen, of ik via wifi een RasPi aan mijn smart-meter kan hangen..

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Asus RT-N66U

200MBit

Geen of slecht WIFI bereik. Trage verbinding m.b.t. wifi.

Ik mis op zolder (film/game kamer) goede wireless ontvangst. Bedraad heb ik daar mijn console etc wel goede connecties, maar met smartphones of tablets iets streamen is kansloos. Daar mis ik dus nog een goede wifi extender.

Ik wil graag een nieuwe opstelling in mijn huis proberen waarmee ik hopelijk op zolder wel goed WIFI bereik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrim
  • Laatst online: 29-04 07:26
Welke router heb je nu?
Thomson TG789vn
8Mbit
Geen draadloos netwerk op zolder
een stabiele verbinding (telefoon moet switchen tussen router en versterker)
Of dat bij deze router wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardZijlstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
Welke router heb je nu?

Ziggo router : Ubee 300mhz / 5Gigahertzzzz

Linksys E2000

http://support.linksys.com/nl-eu/support/routers/E2000

Netgear WNR3500v2

http://support.netgear.com/product/wnr3500v2

Ziggo 120/10

Verloren signaal

AC router.

De snelheden van de verschillende routers, 1 gig netwerk, snelheid van het bereik van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza_Jeff
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03 17:19
•Welke router heb je nu?
Ubee 3200 van Ziggo.

120 MB Down en 12 UP.

Printer instellen op vast IP en de Wifi instellingen zelf.

Een stabiele 2,4 GHz verbinding. Die van Ziggo zelf is na wat aanpassingen redelijk maar voldoet niet.

ik wil graag de Acher C9 dual band router testen dit omdat die van Ziggo weinig instellingen heeft en een slecht bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-03 15:39

Hedva

Blobfish

Welke router heb je nu?
Op de begane grond staat momenteel in de meterkast een Cisco EPC 3925 Wi-Fi modem.
Op zolder op mijn kantoor staat nu een Linksys WRT54G2 als een access point

200 / 20 (Ziggo Alles-in-1 Extra)

Bereik, stabiele verbinding, configuratie, DHCP problemen bij zelf toegevoegde access points

Twee simpele dingen: Een goede (draadloze) internet verbinding op zolder (strijkruimte en kantoor) en een goede (draadloze) internetverbinding in de tuin.

Omdat mijn kantoor op zolder is heb ik heel slecht bereik. De modem staat namelijk in de meterkast.
Er ligt wel een UTP kabel door het huis heen naar zolder, maar op een MacBook Pro past deze er natuurlijk niet in.. (thanks Obama).

Dus ik heb er een router op aangesloten die als access point dient, maar met een maximale theoretische doorgifte van 54Mbps (een stokoude Linksys WRT54G2) is dat niet heel super. Een theorie is de werkelijkheid perse nog niet. Na meerdere testen is 23.7Mbps het snelste resultaat wat er ooit doorheen gekomen is, terwijl de verbinding die ik heb 200Mbps toelaat.

Ik mis dus over het algemeen een goede internetverbinding, vooral op zolder, maar ook op de eerste verdieping. Wat ik simpel gezegd mis voor een optimaal netwerk, zijn dunnere betonnen vloeren. Aangezien dat niet meer aan te passen is, een steengoed pakket waar ik overal zonder moeite een dikke verbinding heb.

Eigenlijk een heel simpel antwoord: Is het mogelijk om in deze bunker, ja nieuwbouw, overal een goede verbinding te krijgen. Daarmee bedoel ik dus de zolder, wasruimte en tweede verdieping waar ik het net over had. Maar eigenlijk ook nog iets anders belangrijks: In de tuin.

De afgelopen 11 jaar dat we hier wonen hebben we nog nooit een internet verbinding in de tuin kunnen krijgen (en het is echt niet dat onze tuin zo groot is). De lente is al begonnen, de zomer komt eraan. Dat wordt weer veel in de tuin zitten met een tablet, mobieltje, muziek (zachtjes) streamen. Althans, dat zou de bedoeling moeten zijn. De afgelopen jaren is dat dus niet gelukt, misschien dit jaar dan wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06-2023
Welke router heb je nu?
Linksys wrt320

500mbit

Aansluiten, instellen, wep/wpa key, poorten openen, wachtwoord instellen etc.

Wifi ac

Eigenlijk alles, maar voornamelijk waar ik naar nieuwsgierig ben is de dual band router en range extender. Powerline heb ik nu (van kpn) en daar haal ik 500mbit mee. De router die ik nu heb haal ik maar 80mbit mee via wifi, dus ben zeer benieuwd naar de resultaten met de dual band router en of dit sneller kan. Ook heb ik niet op elke verdieping goed bereik, kijken of het beter kan. En als laatste wil ik kijken of er goede instellingen aanwezig zijn voor mijn vpn verbindingen, ik draai momenteel 2 aparte vpn servers ben benieuwd of dit net zo lekker of zelfs Mischien beter gaat werken

[ Voor 16% gewijzigd door elroy1 op 08-04-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redhead1986
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-01 08:27
•Welke router heb je nu?
UPC Modem/Router

120mbit/12mbit

Verkeerde configuratie client apparaten, optimaliseren channel instellingen.

Fatsoenlijke apparatuur; wonend in een appartementen complex met meer als 40 wifi netwerken op de 2.4ghz band is de UPC standaard router amper dekken voor de woonkamer, bereik in andere kamers is verwaarloosbaar.

Of het wifi bereik bij bij in huis door inzet van een 'fatsoenlijke' router verbeterd en of er daarna alsnog range extenders nodig zijn om het signaal voldoende dekkend te krijgen op 2.4ghz. 5ghz wordt helaas niet ondersteund door mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Welke router heb je nu?
Linksys E4200

120Mbit

Dekking en doorvoersnelheid.

Dekking.

Of er meer bereik en stabieler netwerk te realiseren is met TP-LINK producten.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-05 00:23
Welke router heb je nu?
pricewatch: TP-Link TL-WR841N

Ziggo Alles in 1 plus (120Mbit/s)

Verbinden met WiFi lukt niet.
Verbinding te zwak.
Snelheid te laag.
Verbinding valt weg.

AC WiFi
Router met Gbit aansluitingen.

Snelheid van bestandsoverdracht met de powerline adapters in de praktijk.
Snelheid/bereik van AC WiFi in de praktijk binnen en buiten huis.
Kan ik nog 1080p youtube filmpjes kijken met de wifi range extender zo'n 50m verderop? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjcmulder
  • Laatst online: 24-02 14:44
Welke router heb je nu? TP_Link Archer C5
Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 50Mbit/5Mbit
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen? Wegvallende verbindingen en slecht bereik
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? Goed bereik op zolder en voldoende snelheid voor streaming HD video
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? Kijken of deze powerline adapters beter zijn dan die ik nu in mijn bezit heb. En of naast TV ook data over dezelfde powerline adapters kan lopen, zonder haperen en middels een switch. Nagaan of de WiFi printer met deze apparatuur wel goed werkt. Zien of de oude PC van de kinderen beter functioneert met een nieuwe adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 642260

Welke router heb je nu?
KPN experia box V8. Met een linksys extender om enigsins te kunnen streamen op mijn kamer.

50 Mbit/sec.

Bereikbaarheid en plaatsing van router op de goede plaats.

5GHz(ac band) netwerk en een snellen verbinding bedraad en een minder verzadigde band.

Of ik met deze producten op de 5GHz(ac band) band wel goed en stabiel bereik heb om mijn WD my cloud soepel te kunnen gebruiken en te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96629

TP link TL-WR841N X2. Wij hebben een betonnen kelderbak met een slaapkamer (kinderen) en studeervertrek en dus een ruime opzet. Ook heb ik een studio waar ik een US Robotics switch heb.

200/12 (Zeelandnet)

Ik draai DD-WRT. Soms willen buren en vrienden dat ook.

Ik heb een bedraad (gigabit) netwerk. En alles na de router is verbonden met een gigabit switch. Een beter N-verbinding draadloos & gigabit bedraad netwerk. Ik zou willen kijken of ik meer dan 2 gescheiden netwerken kan maken. En betere integratie van onze netwerkprinter. Het integreren in het netwerk van onze fotoprinter zou ook welkom zijn.
Ik ben benieuwd of powerline verbindingen ook een optie zijn In ons huis.

Betere integratie van telefoons & printers In het netwerk zou fijn zijn. Ook binnenin Office365. Wij hebben een laptop in huis die van een bedrijf is. Hierover vinden financiele transactie plaats. Ik zou deze laptop in een derde segment willen plaatsen. Maar wel toegang tot twee printers. Ook benieuwd hoe een netwerk printer integreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 20:06
Welke router heb je nu?
Cisco EPC 3925 ( ziggo)

200/20

Verlies van internetsnelheid en wifi-signaal.

Een fatsoenlijk accespoint.

Powerline testen op plekken waar het leggen van netwerkkabels geen mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-04 20:29

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

•Welke router heb je nu?
D-Link Dir-655

40mbit

Geen signaal op bepaalde verdiepingen/plekken en buiten in de tuin

Seemless roaming over verschillende accesspoints en overal genoeg signaal

Dekking door heel het huis heen en in de tuin

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhenrix
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-04-2021
Welke router heb je nu?
UPC Horizon

120/12 UPC

Slecht bereik, en langzame verbinding

Snelle stabiele draadloze verbinding op zolder. Helaas is het bij mijn huis net eenvoudig om bekabeld netwerk te leggen

Ik zou graag mijn huidige NAS uit de woonkamer willen halen en op zolder neerzetten. Dit zodat het geluid van de NAS niet meer hoorbaar is wanneer ik film kijk of muziek afspeel. Door de UPC Horizon moet deze in de woonkamer staan bekabeld verbonden te zijn aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnniezen
  • Laatst online: 18-02-2020
Welke router heb je nu?
FritzBox-7360
50Mb
Security, aanmelden in het netwerk
Smart powerline adapters die in vanaf 1 punt kan monitoren
Snelheid van WiFi en stabiliteit van de verbinding, kopplen van Powerlan in huidige netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VvBemmel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 15:50
Welke router heb je nu?
Linksys E4200

100/100

Vaak verbindingsproblemen op de 2,4Ghz band omdat er te veel netwerken in de buurt zitten

een AC router voor hoge snelheden op WiFi

Mijn huidige N-router en snelheden wil ik vergelijken. Ook de extender wil ik vergelijken voor ontvangst boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwatelaar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 07:12
Welke router heb je nu?
Linksys WAG320N

25 mbit/s

Zwakke wifi signaal.

Dual band (5 en 2,4 GHz) wifi i.v.m. vele 2.4 GHz signalen in de buurt en 802.11ac voor meer snelheid. Liefst ook een gescheiden gast-netwerk.

Ik zou willen testen of een dual band wifi en 802.11ac mij inderdaad een sneller wifi netwerk oplevert met ook een beter en stabieler bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1043ND
8 Mbps up, 1Mbps down
Onstabiele en slecht werkende Wifi netwerken
Beter bereik (en een hogere internetsnelheid, maar de enige die dat kan veranderen is KPN)
Testen of dat een duurdere router zijn geld waard is t.o.v. een goedkoper model en kijken of dat ik met de range extender en de router samen een goede dekking in en rondom het huis kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
Cisco EPC392

120MBit/s download en 12MBit/s Upload

Voornamelijk interference op het kanaal.

Een goede router, en eigenlijk een wifi extender die we helemaal achter in het huis kunnen hangen zodat we ook buiten beter bereik hebben. Buiten zitten zonder wifi is een no-go D:

Snelheden van zowel wifi als bekabeling vergelijken met de oude router. En een vergelijking tussen de wifi adapter en bekabeld internet op mijn pc. Om zo te kijken of bekabeling echt nog zo belangrijk is als deze niet gemakkelijk aangelegd kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroendedoem op 08-04-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:52
En nog een rits antwoorden!

•Welke router heb je nu?
Apple Airport Extreme

120 Mb/s (UPC)

Ontvangst in specifieke delen van het huis / snelheidsgerelateerde dingen maar ook poorten voor specifieke functies openzetten.

Range extenders, verschillende opties. In de badkamer (draadloos) werkt bijvoorbeeld het N netwerk slecht. Boven bij de mediaspeler is WiFi ook te zwak voor full-HD, daar ligt nu een kabel getrokken. Andere oplossingen zijn praktischer en mooier.

Of deze producten draadloos het gewenst resultaat geven tav snelheid in de verschillende kamers. Het pakket lijkt erg mooi ingericht om verschillende opties te testen (en de mrs. happy in bad te kunnen laten zitten met een full-HD serie/film terwijl mr. de PS4 aanslingert om eens heerlijk te gamen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Laatst online: 02-05 13:56

two

Welke router heb je nu?
Wij hebben een Linksys WRT160NL
Onze maximale snelheid volgens Online (onze provider) is 20mbit/s
Zwak signaal, overvolle 2,4GHz-kanalen
Repeaters en een 5GHz router! Door 2 chromecasts, en 5 personen die ieder beschikken over 2-3 wifi-apparaten minimaal is het gewoon niet te doen.
Het bereik met de nieuwe router op de tweede verdieping, de snelheid op zolder met een powerline adapter en het bereik / de snelheid buiten met een repeater, want we krijgen een nieuwe veranda!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-04 16:21
Welke router heb je nu?
Ik heb een cisco linksys e3000 op zolder en een Arcadyan VGV7519 beneden.

120/120 (glasvezel)

Geen tot weinig bereik, sloom wifi, soms de gehele router opnieuw instellen of even naam en wachtwoord veranderen. (die staat vaak nog op de fabrieksinstellingen)

Overal in mijn huis snel en betrouwbaar internet, dit is er op zolder wel maar dat heeft een te klein bereik.

Vooral de snelheid en betrouwbaarheid in vergelijking met de standaard router van KPN, om te kijken of er meer uit het wifi/abbonement te halen valt en wat dan de prijs kwaliteit verhouding is.
Wat ik ga testen is de snelheid op vele apparaten en het bereik in en rondom ons huis.
Of er verschil te merken is tussen een ethernet kabel(cat6) en de powerline adapter naar de router boven.

[ Voor 5% gewijzigd door Markiboj97 op 08-04-2015 16:54 . Reden: Aanvulling op wat ik wil testen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:42

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Welke router heb je nu?

Standaard KPN Experia box V9 en een Linksys EA6300 in Bridge Mode.

100Mbit Up/Down Glasvezel.

Bij andere word ik vaak gevraagd of ik wil kijken waarom het wifi signaal steeds wegvalt of dat ik iets aan het bereik kan doen.

Eigenlijk een vervanger voor mijn KPN Experia box V9 en dit kan ik doen via mijn TP-Link JetStream TL-SG3210 door de vlan's te scheiden. Alleen als ik dan de Linksys EA6300 als router gebruik valt mijn internet af en toe uit en moet ik hem herstarten. Ben benieuwd of dit wel werkt bij een TP-link Router.

Ik wil vooral kijken of een nieuwe router mij een snelheidswinst oplevert en de verbinding stabieler is en of ik wel hem als dedicated router kan gebruiken en zo mijn KPN router buitenspel te zetten en ik ben benieuwd of Diskstation Video een beetje soepel werkt op meerdere apparaten als ik een film kijken via mijn DS412+

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-02 17:01
Welke router heb je nu?
Een standaard ziggo modem/router ubee
120Mbit
onstabiele wifi verbindingen.
goeie dekking van wifi.
AC1900 Draadloze dual-band gigabit router wil ik graag testen of hij beter is en kan dan de standaard modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1043ND

Ziggo alles in 1 Basis: 30Mbit/s / 3Mbit/s.
(Maar Ziggo lijkt dit vandaag verhoogt te hebben naar 40Mbit/s / 4Mbit/s wat een speedtest ook bevestigde)

- Wifi-dekking valt vaak tegen. Heb ik o.a. proberen op te lossen met powerline en repeaters.
- Wifi-verbinding valt weg.
- Bij het gebruik van meerdere access points schakelt apparatuur niet goed over op beste AP en blijft hangen bij de oude.

- 802.11ac. Doorvoersnelheden zou ik graag hoger zien.
- Bovenal bekabelde netwerkaansluitingen. Powerline kan hier een oplossing zijn.
- Eigenlijk ook nog wel wat egalere Wifi-dekking door het hele huis en tuin.

- Met de C9 router uiteraard 802.11ac. en de te halen snelheden.
- Met de T4U USB-adapter kan mijn broer hopelijk eindelijk eens betrouwbaar internetten op zijn PC boven.
- Met de RE200 range extender kunnen we hopelijk een beter, egaler Wifi-dekking bewerkstelligen; zodat we in de zomer ook buiten lekker door kunnen Tweaken.
- Met de TL-WPA4226KIT powerline set; ik zou elk moment een Hikvision IP-camera
(pricewatch: Hikvision DS-2CD2132F-IW) binnen moeten krijgen uit China.
Daar onze huidige router de constante videostroom waarschijnlijk niet aankan en ons huidige Wifi-bereik niet zo goed is moest ik de duurdere versie met ingebouwd geheugenslot bestellen.
Met de powerline set zou ik graag eens testen of deze de constante 1080p of zelfs QXGA videostroom kan verzorgen naar mijn Qnap NAS. Daarbij kan gelijk getest worden of de C9 router dit ook aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk675
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-02-2024
Welke router heb je nu?
1. Asus RT-N15U
2. TP-Link TL-WR1043ND
3. Netgear WNDR4500 N900

100 up / 100 down

Alle zowel zakelijk als privé. Doe aan netwerkbeheer dus ben er eigenlijk bijna fulltime mee bezig.

Op dit moment Moet ik draadloos gamen. Echter zit ik niet dicht bij genoeg bij mijn router om een sterk signaal te hebben. Hierdoor valt om sommige moment mijn signaal weg. Dit is mogelijk op te lossen door een extra wireless accespoint te plaatsen in samenwerking met de powerline set. Maar mocht dit niet voldoende zijn dan zal ik moeten kijken of het op een manier kan met prioriteit geven aan een bepaalde data stroom of een bepaalde ip range waar dan de laptop op aangesloten kan worden. Om dit voor elkaar te krijgen zal er wel een 2de goede router bij moeten.

Ik zou graag willen weten wat het verschil in Range is van de Netgear tov de TP-LINK router. Dit ook in combinatie met de range extender waardoor ik waarschijnlijk wel het juiste bereik ga halen maar dan mijn twijfels heb over de ping tijden en snelheid.

Tevens zou ik willen weten of deze de volledige snelheid up en down tegelijk aan kan. Ook dit weer in met en zonder de range extender

Daarnaast heb ik nog een 2x een raspberry pi thuis waarmee ik dan ook wel wireless zou willen gaan streamen over het netwerk met behulp van de usb dongel

Ook vraag ik me af hoeveel snelheid er verloren gaat over de powerline adapters en of ik hier nog de volledige snelheid mee kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx4ever
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke router heb je nu?
Cisco van ziggo

Op dit moment 30/3

Welke niet... Slecht bereik, langzaam, beveiliging, etc.

Dit pakket wat ik graag zou willen gaan testen, want de wifi op de cisco is bar en bar slecht. Zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz. En ik hoop met dit pakket alle onvolkomendheden in een klap op te kunnen lossen.

Na configuratie (zonder extenders) het bereik en snelheid. Daarna met de extender en wifi powerline adapter het bereik en snelheid in het hele huis, garage en tuin (gezien het goede weer waar we naar toe gaan niet geheel onbelangrijk ;) ). Ook de media server via zowel bedraad als draadloos netwerk. De draadloze USB adapter in een oudere laptop om te kijken of de wifi snelheid daarop wat omhoog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Welke router heb je nu?
Arcadyan VGV7519, ook wel bekend als de KPN ExperiaBox V8.

100/100 Mbit (glasvezel, FTTH)

Het bekende gele driehoekje wat gepaard gaat met de melding 'beperkte verbinding'.. Ga dan maar eens uitzoeken waar het aan ligt.
Hint:
spoiler:
Kan dus echt van alles zijn. :') 9 van de 10 keer komt het overigens door de hardware. Ooit zelfs meegemaakt dat router en Wi-Fi PCI adapter van dezelfde fabrikant en generatie niet met elkaar wouden verbinden, ongeacht wat je probeerde. Knap triest. Was overigens een A-merk.

Het wil nog eens voorkomen dat iemand niet eens zijn/haar installatie kan voltooien omdat de procedure niet gebruiksvriendelijk genoeg is. Flinke misser natuurlijk. :F

Een router met een fatsoenlijk bereik vanaf de begane grond t/m de zolder. Elke verdieping is 2,7 meter hoog, en de plafonds/vloeren zijn behoorlijk dik. Ik heb dus behoefte aan een stevige router met zeer goede Wi-Fi-mogelijkheden, of, en daarom hoop ik dat ik dit kan uitproberen, een -goede- range extender.

Ik kan vanuit m'n bed niet eens m'n e-mail lezen (en dan zit ik één verdieping boven de router). :|

Korte opsomming:
• Gebruiksvriendelijkheid bij het opzetten van het hele netwerk
• Reikwijdte Wi-Fi (router los, en router icm range extender)
• Aanwezigheid van geavanceerde instellingen (zo'n Arcadyan van KPN is bijna helemaal dichtgetimmerd)
• Snelheden op 5Ghz (de Arcadyan heeft niet eens 5Ghz!). Zowel m'n laptop als telefoon ondersteunen Wireless-AC. Ben benieuwd wat het aan winst oplevert, vooral omdat de 2.4 Ghz band hier zwaar vervuild is.
• De powerline set gebruiken icm PS4/Android TV <--> Router <--> Laptop (hangt aan UTP en draait Plex)
• Ik heb nog een laptop met Wireless-N (Intel 6230), ben benieuwd hoe zo'n USB-adapter met AC zal presteren tegenover deze 6230 en m'n andere laptop die een Intel 7260 (AC) adapter heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Welke router heb je nu?
Zyxel NBG6716 & Apple AirPort Express

Ziggo (voormalig UPC) | 200 mbit (down) / 20 mbit (up)

Bereik, andere netwerk key, bridging van access points, reset van router, wegvallende verbindingen, etc.

Een goede powerline set - helaas heeft de WiFi vaak te leiden onder andere WiFi routers van de buurt.

WiFi versus de powerline oplossing om te kijken of er geen plotselinge problemen ontstaan met wegvallende verbindingen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 16:06
1. Welke router heb je nu?
Sitecom Wireless Router N300 X2 WLR-2100 die dienst doet als extender + ubee evw321b.

2. Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
30/3 ( Ziggo Basis )

3. Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?

Te lage draadloze snelheid ( meestal door gebruik van standaard modem/router combinatie ), bereik in een woning vergroten door middel van access points of powerline adapters.

4. Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?

Fatsoenlijke 5GHz verbinding naar mijn nVidia Shield toe zodat ik games kan streamen naar de tablet. Verder zit vrijwel alles fatsoenlijk bedraad.

Daarnaast fatsoenlijke draadloze doorvoersnelheid voor het thuisnetwerk als mijn laptop weer eens een groot bestand moet overmaken waar ik aan heb gewerkt op school.

5. Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?

Vooral de Archer C9 dual band router in verband met nVidia Grid's streaming dienst en stabiliteit in combinatie met mijn laptop, huidige router valt uit als er verbinding gemaakt word en moet hard gereset worden. De range extender zou handig zijn voor in de tuin bereik te hebben in de zomer eventueel mocht de Archer daar al niet komen.

Powerline adapter zou ik op een andere locatie goed kunnen gebruiken om het bedrade netwerk uit te breiden naar een schuur toe waar de huidige adapter eigenlijk niet voldoet, dus met deze zal ik de adapter vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Djonny op 08-04-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleopatka
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Welke router heb je nu?
Cisco EA3500

100 Mbps down en 10mb/s up (via cat 6 kabel)

Onstabiele verbinding, slechte ontvangst, geen ontvangst in specifieke kamer.

Supersnelle verbinding. Range extenders zijn gewenst. En anders een nieuwe router.

De gebruiksvriendelijkheid van de apparatuur en de interfaces van de eventuele software. Ook wil ik het bereik, doorvoersnelheden, stabiliteit, 2,4 en 5 ghz testen. Ik wil ook testen hoe de TP-Link apparatuur met elkaar samenwerkt. En natuulijk om te vergelijken met mijn huidige netwerkapparatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Cleopatka op 08-04-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan1171
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Icidu NI-707517

40 Mbit down, 8Mbit up

Authenticatieproblemen bij Android, Over het algemeen lage snelheid en/of verkeerd wachtwoord.

Goeie coverage, met andere woorden een aantal repeaters.

Ik wil graag het verschil in latency bij onder andere gaming en video's checken.
Tevens wil ik een aantal andere kleine dingen checken zoals hoeveelheid opties, gebruiksgemak
(Mijn Icidu router is verschrikkelijk en onze Fritzbox heeft niet lang meer te leven vrees ik.)
en of het mogelijk is om meshnet gerelateerde firmwares erop te draaien. Zo wil ik graag experimenteren
met Cjdns. Als laatste zou het me gewoon lauw lijken om m'n zwaar verouderde lab te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03 22:06
Welke router heb je nu?
TP-LINK archer C7 (AC-1750 1)

120 Mbit/s down, 12 Mbit up

geen signaal of slecht signaal, problemen met stabiele connectie

Connectiviteit door het hele huis met een goede snelheid (momenteel 200 mbit/s, maar niet voldoende om full HD te streamen

5 Ghz bereik en kwaliteit op begane grond i.c.m. TV en HTPC. De powerline-extender voor bereik door het hele huis en tuin en fatsoenlijke full HD streaming naar de rasberry pi's, alsmede de printers en computers op zolder aan het netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryanD
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Welke router heb je nu?
Momenteel is de enige router die actief is in mijn netwerk een Linksys WRT54G2. Deze hangt achter het Ubee EVW321B modem van Ziggo.

Ik heb het Z3 pakket van Ziggo wat inhoud dat ik in theorie de 200Mbit/s aan moet kunnen tikken. In de praktijk red ik momenteel echter ongeveer 100Mbit/s hier van omdat de Linksys niet meer aan kan

Op het werk loop ik vaak tegen een instabiele Wi-Fi verbinding aan (op zowel 2.4Ghz als 5Ghz) met 3 LanCOM AP's en een LanCOM WLC. Verder wil de router van mijn ouders (is een Sitecom meende ik) nog wel eens op houden met functioneren want #yolo (of iets dergelijks)

Ik mis dus nog een goede gigabit router waardoor ik mijn volle 200Mbit/s haal en ik mis een stabiele Wi-Fi verbinding in huis. De verbinding valt erg snel weg, zelfs een metertje of 10 in dezelfde kamer (zonder obstakels!!) raak ik gewoon hard bereik weg. Tevens is Wi-Fi boven super instabiel, zelfs op bed (die letterlijk recht boven Linksys staat).

Ik wil allereerst kijken hoe stabiel de Wi-Fi blijft door het hele huis heen met alleen de router, vervolgens stabiliteit testen met de extender. Tevens wil ik graag testen wat ik op verschillende plekken in huis nou daadwerkelijk halen kan met het binnen harken van, bijvoorbeeld, torrents over WiFi en dat vergelijken met bekabeld. De stabiliteit is natuurlijk ook een punt dat ik graag uitvoerig testen wil en vergelijken met de Linksys (waar ik op dat punt verder niet echt wat over te klagen heb).

Ook ben ik erg benieuwd naar de powerline adapter. Ik wil wel eens weten of dit systeem iets met je snelheden doet en wat voor effect dit heeft. Verder natuurlijk de punten die in de OP al aangehaald zijn; Hoe performed deze set op 2.4 en op 5Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Welke router heb je nu?
ASUS RT-AC66U, voorheen een TP-Link 1043ND

120MBit, Ziggo AIO plus

Ik ben degene die altijd alles moet oplossen, wanneer een andere er niet uitkomt. Dat zal wel komen omdat ik op mijn Tweakers profiel een Expert ben in LAN, Routers & NAS. :)

Beter bereik op de WC, en aan de voorkant (straat) van het huis.

Ik wil graag weten, of TP-Link producten in algemene zin weer kan aanraden na het fiasco met de 1043.

zie ook mijn VA advertentie daarvan (copy/paste):
TP-Link TL-WR1043ND aangeboden
TP-Link TL-WR1043ND versie 1.4

Als je denkt, jezelf een plezier met deze router te doen. Bied maar raak! Ik ben 'm meer dan zat!

Ik verwijs graag naar het [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND v1 voor meer informatie.

De router word geleverd met de orignele adapter.
De router is DD-WRT compatible.

Game on! :)

Edit : De router is nooit open geweest, ik heb wel de DD-WRT er even op gehad, maar ik ben daarna terug gegaan naar de originele firmware.
V&A aangeboden: TP-Link TL-WR1043ND

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Welke router heb je nu?
Ik heb nu de TP-Link TL-WDR4900 met DD-WRT firmware

120Mb/s down / 12 Mb/s up

Geen bereik en wegvallende verbindingen

Draadloos bereik in het hele huis (dus ook op de 2e én derde verdieping, ondanks de betonnen vloeren

Ik ben erg benieuwd naar het bereik van de router en of de range-extenders doen wat ze beloven.
Daarnaast heb ik nu tussen mijn NAS en Mede8er 2 powerline-adapters van Buffalo zitten. Deze moeten regelmatig gereset (lees uit en in het stopcontact) worden. Ik ben benieuwd naar de stabiliteit en naar de doorvoersnelheid van de TP-Link powerline adapters.

[ Voor 0% gewijzigd door Dmitri op 08-04-2015 17:43 . Reden: Teveel ] gewist, nog snel ff toegevoegd. ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.