[ADV] Test één van de tien TP-LINK thuisnetwerkpakketten

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 19.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Welke router heb je nu?
WLR-4100 Sitecom Router X4 N300, meegeleverd bij Telfort en in gebruik genomen nadat mijn D-Link DIR-655 de geest had gegeven.

Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
50Mb Full Duplex.

Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?r
Bereik als eerste en snelheid als tweede, al is dat laatste vaak alleen uitleggen hoe en wat..

Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Roaming!

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?t
Bereik op zolder. Nieuwbouw met twee gewapend betonnen vloeren belemmerd het bereik. WiFi bereik is met de huidige Sitecom en vorige Dlink net voldoende voor e-mail en browsen. Media afspelen of Youtube is werkt niet. Dat laastste heb ik al eens getest met een 200Mb homeplug, maar ook die was niet snel genoeg om media af te spelen van mijn NAS op mijn Netgear NTV550 mediaspeler.

[ Voor 3% gewijzigd door ransbal op 08-04-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
Welke router heb je nu?
Airport Extreme

150Mb/s

Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
lage snelheden, te kort bereik, wel wi-fi maar geen bereik

range extender

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
ik wil graag zien of dit beter is dan mijn airport extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Welke router heb je nu?
Asus RT-AC66U

1000/1000

Instabiliteit of slecht bereik in specifieke delen van het huis.

Ik zoek een manier om ook gigabit te kunnen halen over WiFi (of in ieder geval in de buurt daarvan). Er wordt nu 300/300 gehaald op 5GHz ac, en hoewel dat best wat is over WiFi, lijkt het me leuk om er meer uit te halen.

Testen hoe het zit met de WiFi-snelheid van de Archer. Verder kan ik de powerline-adapters bij een familielid inzetten waar ze ongeveer 40 meter (een tuin) moeten overbruggen zodat er snel internet is in het vakantiehuisje. Dat is nodig want interactieve TV moet stabiel werken en we gaan deze zomer pas een kabel ingraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh_4
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 14:54
Welke router heb je nu?
Modem/Router van ISP (Cisco, type weet ik zo niet)
120mbit
Problemen met bereik en instabiliteit van verbinding
Een goede wi-fi range extender zodat er in het hele huis een goed bereik is
Ik zou graag willen testen of deze producten echt zorgen voor meer wi-fi range en een stabiel netwerk oplevert. Mijn huidige ervaring is dat TP-LINK goedkope accesspoints heeft die zeer goed werken en vaak de duurdere accesspoints verslaan qua range, stabiliteit, gebruiksgemak en throughput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Welke router heb je nu?
Fritzbox 7390

50Mb up en down

Problemen met bereik, problemen met installatie netwerkapparatuur. Installatie en onderhoud netwerkomgeving bij alle directieleden.

Snellere verbindingen om optimaal gebruik te kunnen maken van Chromecasts, AppleTV, PS4 en smartphones van hele gezin.

Vergelijking met met Fritzbox router en extenders. Kijken of deze set beter en makkelijker werkt dan de voor onze directieleden neergezette Fritzbox 7390 en 7490 met extenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Om daarvoor in aanmerking te komen moet je antwoord geven op deze vragen:

Welke router heb je nu?
Standaard KPN Experiabox. (KPN ExperiaBox TG789v - als ik mij niet vergis.)

"Gegarandeerde snelheid: 50 Mbit/s down en 5 Mbit/s up"

- Niet kunnen verbinden met WiFi;
- Traag netwerk (ligt soms aan het gebruikte kanaal, anders aan de verbindingssterkte of -kwaliteit);
- Geen online multiplayer games kunnen spelen of zeer slecht (NAT type strict vaak);
- Hoge ping in games (opgelost door een Ethernet kabel te trekken).

- Goed bereik op zolder (2e verdieping), bereik is hier vaak maar één streepje als er überhaupt bereik is en dan vaak is het nog erg traag ook..;
- Goed bereik in de aanbouw. Kwaliteit van het signaal wisselt nogal, ene plek is het goed te doen, ga je 3 meter verderop op de bank zitten dan is het behoorlijke bagger..;
- Binnenkort eigenaar van een Raspberry Pi 2 en een Google Chromecast en deze wil ik gebruiken voor films kijken en o.a. Netflix. Een goed Wifi signaal in de aanbouw (waar de Tv staat) is dan wel handig ;).

- Kracht signaal Experiabox en TP-LINK producten: op zolder (2e verdieping), in de aanbouw en nu de zomer er aan komt ook in de tuin uiteraard!
- Snelheid van het WiFi netwerk: op zolder (2e verdieping), in de aanbouw en nu de zomer er aan komt ook in de tuin uiteraard!
- Opstelling van de producten en bereik e.d.: alleen dual-band router, router i.c.m. range extender, router i.c.m. USB-adapter in aanbouw op RPi2 en op de kamer van mijn broertje in zijn laptop of die van mijn vriendin (1e verdieping) (heb een USB-adapter van Sitecom liggen, eventueel voordeel van TP-Link producten onderling), kwaliteit netwerk Powerline adapters (ouderlijk huis stamt ui jaren '80, elektriciteitsdraden zijn niet modern, dit kan van invloed zijn op de kwaliteit van het signaal).
(Overigens hoop ik dat bovengenoemde punten te testen zijn en dat ik niet te veel hooi op mijn vork neem.. }:O :Y) )
- Gebruiksgemak van de Firmware van TP-Link;
- Gemak van het instellen dan wel opstellen van het netwerk.

Als het goed is studeer ik deze maand af, dus zal ik genoeg tijd hebben om alles uitgebreid te testen! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vickiieee op 08-04-2015 11:10 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
Welke router heb je nu?
Linksys WRT600n

50Mbps / 50Mbps

In familie hotels tegen acceptabele kosten een goed wifi-netwerk installeren.

Het bereik in de tuin en op zolder laat te wensen over.
De grootste uitdaging is om HD video over mijn wifi-netwerk te streamen.
Dit is zeer gevoelig voor kleine dipjes in het netwerk.

Videostream over powerline naar de router en vandaar draadloos naar mijn laptop.
Tevens testen welke afstand ik kan overbruggen met het wifi signaal van huis naar tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RougeInc
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-08-2021
Welke router heb je nu?
- TP-Link wdr 3600

- 120mbit

- Bereik, ip configuratie, beveiliging, VPN en initiële aanschaf.

- Optimale draadloze dekking. In de slaapkamer kan ik niet draadloos gebruik maken van de ziggo app/film content streamen. Ook zou ik wifi achter in de tuin erg fijn vinden.

- Ik wil graag testen of in een oud huis (1900) en oude bekabeling het mogelijk is om met range extenders een optimaal netwerk te bereiken. Daarnaast wil ik testen of ik een (voor leken) ingewikkelde set hardware uitgelegd krijg om zo ook bij andere de problemen te verhelpen.

[ Voor 0% gewijzigd door RougeInc op 08-04-2015 11:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Welke router heb je nu?
AirPort Extreme 802.11n (4th Generation)

120 Mbit/s down
12 Mbit/s up
(Ziggo alles-in-1 plus)

Zwakke/instabiele verbindingen op 1e/2e verdieping

Op zolder een goede verbinding. (Nu redelijk stabiel, maar traag)

Of de range extender het beter doet dan mijn Airport express die nu als range extender dienst doet.
En of de 'powerline' een serieus alternatief is voor de zolder.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-08 14:10
(jarig!)
- Welke router heb je nu?
Standaard Ziggo UBEE modempje/router in 1

- Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
120/12

- Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Wifi signaal is zeer slecht/kleine afstand. Oude routers/modems vervangen. Vergeten wachtwoorden. Kabels trekken voor aansluiten extender's. alles wat voor een thuisnetwerk belangrijk is.

- Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Ons netwerk is heel instabiel. vaak heb ik met mijn huidige range extender (cisco) geen genoeg snelheid om soepel te spelen. ook moet ik vaak hem rebooten om tot goede snelheid te komen. Ik mis goed stabiele hardware om ons netwerk optimaal te laten functioneren. Het signaal is al slecht op 3 meter afstand en wanneer we met 3 man op internet zitten, kan je niet meer goed downloaden/gamen.

- Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Ik wil graag de extender vergelijken met de cisco RE1000 die ik nu in bezit heb. de powerlines wil ik gaan gebruiken voor de bekabeling tot mijn kamer. nu zit ik te prutten met het wifi netwerk en wil graag de vooruitgang met de nieuwste powerlines testen. ook wil ik afstappen van de model/router samenvoeging en de kracht testen van deze router die ertussen komt. de computer van mijn ouders zit niet aan internet (heeft geen draadloze kaart). de usb stick wil ik gaan uitrusten op die computer, zodat mijn ouders kunnen testen hoe rap deze door de dagen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klonic
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 09:03
Welke router heb je nu?
Comtrend VI-3223u (standaard Tele2 modemrouter)

20 Mbit/s

Meestal slechte WiFi verbindingen

Ik zou baat hebben bij een AC wifi netwerk, dus op de 5 GHz router. Ik ontvang nu soms wel rond de 40 wifi verbindingen (allemaal op 2,4 GHz band). Hierdoor wordt de verbinding van het WiFi soms erg langzaam die sowieso eigenlijk al te langzaam is voor mijn NAS (Synology DS212J). Mijn modemrouter crasht op het moment ook zo nu en dan. Om deze redenen ben ik me aan het oriënteren op een AC router. Range extenders (al dan niet via het lichtnet). Tevens mis ik werkende WiFi op een oude laptop waarvan de wifi adapter kapot is.

Mijn opa heeft vrij hevige WiFi problemen. Daarom zou ik de hele setup bij hem willen testen. Dat betekend de router beneden, de powerlineset (naast de router |:( en) op de 1e verdieping (waar een vaste computer staat) en de rangeextender op de 2e verdieping, waar de iPad weleens wordt gebruikt dit kan precies boven de router want die staat onder de trap. De vloeren zijn van beton waar natuurlijk storende wapening in zit dus daar kan zo ideaal omheen gewerkt worden. Uiteraard zou ik zon pakket niet zomaar weggeven dus zou ik het ook hier thuis testen (en waarschijnlijk houden). Specifiek wil ik zien dat mijn NAS USB achtige prestaties krijgt als ik die via WiFi gebruik. Met de powerlineset zou ik die misschien kunnen verhuizen naar de kelder. De range extender komt iets verderweg binnen in mijn huis zodat ik ook daar optimaal AC bereik heb. De WiFi adapter kan ik de oude laptop die ik bezit waarvan de WiFi adapter kapot is, al heeft die geen USB3.0. Ik gebruik die laptop nu vaak voor mijn vriendin of om mijn NAS te synchroniseren met een externe HDD. Ik kan hem tevens vergelijken op mijn nieuwe laptop (deze mét USB 3.0) met de interne WiFi adapter die de AC standaard ook ondersteunt.

Mocht ik deze set krijgen dan komt er waarschinlijk nog steeds een nieuwe AC router, voor mij of mijn Opa. waar ik het dan ook mee kan vergelijken (op dit moment overweeg ik sterk de Asus - RT-AC68U).

[ Voor 0% gewijzigd door klonic op 08-04-2015 11:03 . Reden: Typo verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
•Welke router heb je nu?
ZyXEL P-2812-HNU-F1 (telfort editie)

•Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
50/5 (vdsl)

•Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
WEP/WPA instellingen, snelheidsproblemen
Bij mij thuis is vooral het appartementen complex met bijbehorende horeca een probleem. Door een kleine 50 ap's die bereikbaar zijn op 2.4ghz veel problemen met verbinding. Tussen woonkamer en slaapkamer (2 gipswanden, 4 meter) wordt de onvangst direct 0%/ Tevens hangen er steeds meer en meer apparaten aan de AP die ik nu heb en merk ik dat het steeds trager en trager wordt.

•Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
acces points op 5ghz voor woonkamer en slaapkamer, met een verbinding via powerline (wil geen draden naar slaapkamer trekken).
daarnaast heb ik snelheidsproblemen op de xbox one.

•Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
testen: snelheid lan, bereik in huis met en zonder extender, controle of hij last heeft van alle netwerken in de buurt en of mijn xbox op volle snelheid kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcdokter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 10:10
Welke router heb je nu?
Technicolor TC7200

120mbs/12mbs

instellen draadloos netwerk, bereik, juiste kanalen.

Goed bereik in het hele huis, he nu 3 accespoints hangen en wil naar 1 toe ipv iedere keer op een andere in te moeten loggen.

draadloos signaal boven verbeteren
Goed draadloos signaal in mijn tuin krijgen.
bereik op zolder en in de blindspots verbeteren
streamen vanaf mijn Nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakandel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 23:32
Graag zou ik het volledige pakket willen testen.

Welke router heb je nu? Asus RT-N66U
Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 200 Mbps (Ziggo alles in een)
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen? Onvoldoende bereik, wegvallende verbindingen
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? Stabiele verbinding op 2e verdieping (zowel wifi als over powerline ivm netwerkprinter zonder wifi)
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? Gebruikersgemak en stabiliteit van netwerk in een multidevice omgeving (synology nas, mede8er, laptop, xbox, smart-tv, meerdere tablets en smartphones, netwerkprinter, home automation en ip-cam's).

Wat mij betreft zijn de producen van TP-Link geslaagd wanneer vrouw en kinderen niet meer zeuren over wegvallende of instabiele verbindingen, en de printer op zolder altijd klaar staat om te printen. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door freakandel op 08-04-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeQ99
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08 10:38
Welke router heb je nu?
Draytek 2920n

400/400 Mbit Fiber

Bereik en kanaal instellingen

Een goede verbinding naar mijn mediacentre over Powerlan. Ik ga nu draadloos maar dat geeft problemen met streamen van hd.

- De Router
- Range extender. Wifi in mijn tuin in de zomer. :)
- De powerlan (Hd films Kijken)
- T4u Dual band usb (Oude laptop met langzaam wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welke router heb je nu?
Twee maal een TP-LINK WR-1043
20Mbit down, maar normaliter wordt er ingetraind op 15Mbit.
Installatie router, connectieproblemen met slimme apparatuur (sonos, thermostaat, etc)
Op zolder (2e verdieping) is het ontvangst niet optimaal, terwijl ik daar wel graag Netflix kijk (met een iPad gekoppeld aan de tv). Een goede verbinding, via Wifi of PoE is zeer wenselijk.
De C9 en de powerline set, om een significant snellere/stabielere verbinding mee te maken. Met name de stabiliteit van de powerline is voor mij een vraagteken omdat mijn huis qua electriciteit vrij vreemd in elkaar zit (het is een huis uit 1899).

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Welke router heb je nu?
  • KPN Experiabox v8 (bridge-mode)
  • Router ASUS RT AC66U - Direct achter de experiabox voor het internet (en wifi) in huis.
  • Met een beetje mazzel op een rustig moment, kan ik net de 25 Mbit/s halen.
  • Een nieuw draadloos netwerk opzetten of uitbreiden (bereik).
  • Een managed switch om het internet al van de kabel te halen voor de Experiabox en het interne netwerk netjes in te delen.
  • Een tweede router om het wifi bereik in de achtertuin/garage op te zetten. Bereik is hier minimaal en de apparaten zijn meer bezig met verbinden, dan data te sturen...
Wat wil jij graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
  • Kan ik via de kabel een 1 Gbit/s verbinding opzetten met m'n "server"?
  • Kan ik via wifi AC een 1,3 Gbit/s verbinding opzetten met m'n "server"?
  • Heb ik normaal bereik in de achtertuin/garage via de tweede router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbird322
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-04-2022

Bbird322

Architect/Gamer

•Welke router heb je nu?
Fritzbox 7360 + Colubris Networls MAP320

80Mbit down - 22Mbit Up

Ontvangst en verlies signaal/data niet kunnen inloggen, Wifi uitval.

Goede dekking in gehele huis doormiddel van of een goede stabiele wifi router of range extender.

Complete pakket om te zien of netwerk stabiel blijft i.c.m. alle producten van een fabrikant i.p.v. combinatie van meerdere fabrikanten door elkaar heen. Nu komt het vaak voor dat signaal fluctueert.

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickerdddt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 15:18
Welke router heb je nu?
Ubee modem van Ziggo met daarachter een TP-link Archer C7

120/12 Alles-in-1 van Ziggo

Geen draadloos bereik meer, wegvallende connectie, kanaal aanpassen.

Een goed accespoint voor op de eerste verdieping. Nu een sitecom accesspoint welke niet lekker verbind draadloos.

Of de rangextender of powerline accesspoint een goede vervanger zijn voor mijn sitecom accesspoint. Ook wil ik testen of de C9 nog hogere snelheden en beter bereik heeft dan mijn C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalbre
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 16:21
•Welke router heb je nu?
- TP-Link TL-WR1043ND v2 beneden. Op zolder nog een sitecom voor dekking boven en buiten.

50mbit down / 5mbit up

- Netwerk hapert / valt steeds weg (door b.v. verkeerde kanaalkeuze) of is helemaal verdwenen (probleem met netwerk adapter).

- 5 GHz deel i.v.m. overvolle 2.4 GHz band.

- Prestaties 5 GHz t.o.v. 2.4 GHz.
- Of het mogelijk is om met 1 centraal AP een volledige dekking (met acceptabele snelheid) bereikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentLucidity
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-09 11:10
Welke router heb je nu?
Sitecom 300n

200mbit/s (25MB/s) up/down

Het resetten van het modem de router
Het herstellen van wachtwoorden via de weblogin

5GHz. Het huidige thuisnetwerk is verzadigd. 5 gebruikers met allemaal minimaal 2 draadloze apparaten en andere standaardapparaten zoals printer, tv en bluray speler etc.
Verder is 5Ghz bij mij bijna ongebruikt (Athans volgens wifi scanner)

- Of de router de verzadiging in het thuisnetwerk oplost
- Of de extender het bereik vergroot tot twee hoog inclusief balkon
- Of de router hogere snelheden behaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigurr
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 17:51
Welke router heb je nu?
De standaard geleverde modem bij mijn UPC abbonement, de Thomson TWG850

25/2mbps

Het meest voorkomende is toch wel dat er een nieuw device (telefoon, tablet, laptop) gekoppeld moet worden. Of dat een printer o.i.d. weer eens een ander IP heeft gekregen en dat deze nu niet meer werkt

Wifi maar dan op 5Ghz band in het hele huis. Nu is het 2.4 en dat heeft toch wel last van alle andere Wifi AccessPoint van de buren. De vloeren zijn van beton en dat zorgt er voor dat op de 1e verdieping ik best een aardig bereik heb, maar op zolder is het wifisignaal gewoon helemaal weg

Kijken of het bereik beter is dan de huidige repeaters (Netgear WN range) die ik nu heb.
Ook wil ik kijken of ik met de PowerLan aangesloten op mijn TV Netflix kan streamen op hoge kwaliteit zonder een "stotter" te ervaren die ik nu heb via mijn laptop en de HDMI.Het testen van de snelheid in elke kamer bedraad en draadloos met 2.4Ghz en 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Welke router heb je nu?
Sitecom WL-340

Ziggo alles-in-1 Plus: 120/12 Mbit/s

Uniform bereik door de hele woning, port forwarding en zo nu en dan de stabiliteit.

Ik sta op het punt te verhuizen, maar momenteel is dat voornamelijk stabiliteit en het fatsoenlijk kunnen managen van porten en hosten van services. De verhuizing wil ik aangrijpen om het from scratch goed te regelen.

De uniformiteit van het bereik; hoe goed is het bereik en de stabiliteit door vloeren en muren?
Hoe is de gebruiksvriendelijkheid van de interface; is deze geschikt voor de beginnende netwerker of is er bijvoorbeeld substantieel veel kennis nodig?
Bij welke netwerk belasting wordt de verbinding merkbaar slechter; zowel over de kabel als met wifi?

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Welke router heb je nu?
Linksys WRT320n

Ziggo Alles-in-1 Plus (120 / 12 Mbps)

Opzetten en beveiligen van Wifi netwerk, kiezen van andere frequenties (indien handmatig), installatie nieuwe router.

Wifi bereik is nu zeer beperkt, reikt niet tot zolder. Daarnaast, huidige Wifi is allen 2.4Ghz, en niet dual-band. Ten derde, ik gebruik een enkele powerline adapter voor ethernet in de woonkamer (televisie, Humax, media player), maar een Wifi powerline adapter zou veel toevoegen (aangezien Wifi router in de meterkast hangt).

1. Ik heb op dit moment geen dual-band router, dus als eerste 5GHz Wifi.
2. Ons bereik op de eerste verdieping en nog veel meer op zolder is onvoldoende, dus hier wil ik de range extender testen.
3. Powerline adapter in de woonkamer vervangen door een met Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Welke router heb je nu?
TP-LINK WDR3600

Download: 30mbit/s
Upload: 30mbit/s

Bereik en snelheid (40MHz uitzetten, uitleggen dat je 5GHz moet gebruiken), juiste kanaal instellen, uitleggen dat 100GW routers geen enkel nut hebben.

5GHz in elke kamer. De huidige router dekt alleen de woonkamer met 5GHz, maar vanwege de dikke muren met gewapend beton is het signaal vrijwel tot 0 gedaald in de kamers ernaast.

Stabiliteit, snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 08-04-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSardet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 08:27
Welke router heb je nu?
Sitecom 300n Wireless

15/20 MB/ps (Glasvezel)

Geen bereik in verschillende delen van het huis. Of de toegangscode is gewijzigd.

Hogere snelheid wifi netwerk, goede verbinding rondom huis, gasten wifi (zodat ik niet steeds het ww moet geven ;) )

De hogere doorvoer snelheid rondom huis met wifi en de bekabelde snelheid. Ben al een tijdje opzoek naar een andere, dit is een mooie gelegenheid om er zo een te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 17:24

adu

•Welke router heb je nu?

2 x linksys, 1 als router, 1 als switch

300Mbit (glas)

Kanaal problemen en last van "buur-wifi".
slechte snelheid/dekking van het signaal
geen/slechte beveiliging

Goede roaming setup tussen beide routers
goede powerline adapter voor sommige moeilijke plekken
Wifi met de juiste snelheid voor optimaal gebruik van mijn internet snelheid

heel veel....
werking van powerline samen met router... router als switch, router als internet router...
wifi signaal op 2,4 en 5Ghz... dual mode etc...
Range extender in combinatie met 2 wifi signalen in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctore
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 13:25
Welke router heb je nu?
Apple Airport Extreme (5th gen)
120/12 (UPC Alles in 1 Power)
Voornamelijk problemen met bereik.
Een bekabelde verbinding naar mijn studeerkamer en afdoende dekking in het gehele huis.
Het bereik en snelheid van de router en de werking van de powerline set waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welssan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1042ND

60Mbps

Instellingen, plaatsen wifi extender

Stabielere router en een beter bereik. Vooral als er meerdere apparaten actief zijn wel de router 'hangen'.

Doorvoersnelheid, bereik (op zolder) en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubentjuuuhh
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 13:39
Welke router heb je nu?
Ubee EVW320b

120/12

Wifi signaal is slecht in bepaalde ruimtes. DHCP leases en het uitzetten van kwetsbare WPS.

Een nieuwe router, Mijn pa is zo dom om de standaard ziggo router te gebruiken maar deze geeft geen passieve ftp en ssh door :F . Onze oude router ondersteund alleen 2.4 ghz en de poorten zijn 100 mbit. Dit geeft trage schrijfsnelheden met mijn NAS.

Dlink dir 632 (ddwrt) met de router
tp link wn722n en wn721n met de usb adapter en vooral de toename van range en stabiliteit.
De verschillen tussen 2.4 ghz en 5.0 ghz
Ik wil de producten testen in combinatie met mijn nas.
Een wps aanval lijkt mij ook leuk om eens te testen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door rubentjuuuhh op 08-04-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 23:07
Welke router heb je nu?
Router: Linksys E2000

Slecht WiFi bereik op sommige verdiepingen.

Draadloos bereik op de zolder / in de tuin.

Kijken of de combinatie van 2.4GHz en 5GHz voldoende is om de bereik problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06-2017
Welke router heb je nu?
D-Link DIR-655

100 / 100 Mbps (OBN)

Initiële aansluiting en beveiliging

Dual-band, goed bereik op de 1e verdieping en in de achtertuin. Mogelijkheid tot bekabeld aansluiten van sommige apparaten (door de plaatsing).

Router stabiliteit en verbetering van het wifibereik (bovenverdieping en achtertuin).
Testen van muziek streaming met de Raumfeld connector, wifi vs powerline of range extender. (Via netwerk en spotify connect)
Testen van een USB HD via de Router (ook als muziekbron).
Video streaming via Samsung Link. Bekabeld vs draadloos aansluiten Samsung Smart TV.
Aansluiten van interactieve tv (OBN set-top box) via poweline adapter als mogelijke vervanging voor wireless HDMI (wat nu prima werkt).
Stabiel wifi op de bovenverdieping en mogelijkheid voor een bekabelde aansluiting boven.
Bij goed functioneren van het bovenstaande zie ik voor eigen gebruik niet direct meerwaarde van de USB adapter. Voor de volledigheid zou ik deze testen op laptop en eventueel een oude pc boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09 10:08
Welke router heb je nu?

Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0

120 down 12 up bij ziggo

Traag internet, het signaal verbeteren en het bereik vergroten. Soms blijft het echter jammer genoeg alleen bij advies.

Een stabieler netwerk en een wifi netwerk met groter bereik.

De snelheid/bereik van het wifi signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopelepoop
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-06 19:48
Welke router heb je nu?
CISCO EPC3925 afgewisseld met eigen gebouwde router op basis van een custom linux distributie

120Mbit download en 12Mbit upload

Slechte dekking, connectie problemen

Totale dekking voor thuis met kwalitatief goede/snelle verbinding

Voornamelijk kwaliteit/prestaties van de range extender, hopende dat dit goede roaming mogelijkheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:36
Welke router heb je nu?
Standaard Telfort Zyxel

50 mbit

Bereik

Gasten wachtwoord voor eenmalig gebruik.

De latency en datadoorvoer voor het gamen.

Tevens ga ik binnenkort verhuizen, en wil ik zo min mogelijk kabels trekken.
Dan lijkt mij dit een mooie oplossing, mits de snelheden en bereik goed is.
Eengezinswoning met betonnen staal constructie.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meaglin
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 16:11
Welke router heb je nu?
TP-link 1043nd
100/100 mbit
Goed dekkend wifi netwerk door het gehele huis, op meerdere verdiepingen met moeilijk doordringbare muren.
Goede manier om het bereik te verbeteren, een enkele router red het niet.
Of de basis verzendcapiciteit beter is en daarnaast een beter dekken wifi netwerk boven kan creeren dmv slim combineren van de powerline adapter en de range extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TP-Link WDR-4900 ism NoName Wifi Extender

- Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
400 / 400 mbit (glas)

- Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Configuratie, Blind Spots vaak op Bovenverdieping of in andere hoek van huis (en fysiek alles aansluiten).

Normaal WIFI bereik op 2e etage (zonder ExtendeR)

- Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Wifi bereik op 2e etage (zonder extender).
Powerline ism Wifi op 2e etage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Welke router heb je nu?
Heel lang met een TP-Link TL-WR1043WD gedaan, heb nu geruimte tijd een Asus RT-AC66U

200/20 Mbit (ziggo)

Bereik-issues door slecht kanaalmanagement. Routerupgrades (5 Ghz voor stabiliteit in de woonkamer e.d.)

Optimale WLAN-speeds voor streaming en backup en overal. De ASUS doet dd-wrt niet lekker en presteert op wifi beter op stock-firmware.

tx-rate op een redelijke afstand van de router, RSSI bij een normale plaatsing van de router. En dit helemaal vergelijken met de range-extender. Hoe presteert de 5ghz ac verbinding, een verdieping hoger. Problemen die mensen dagelijks hebben en waar ik vaak voor word gevraagd, goed onderzoeken. Is deze combinatie de oplossing? Geen ja/nee antwoord, maar onderzoek met data en cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-09 17:01
Welke router heb je nu?
DLINK DIR-615
200 mbps
onvoldoende bereik
range extenders en een deftige router
mijn bestaande TP-link powerline naar de zolder vervangen door een range extender en dit dus vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br0kk0
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 05:52
•Welke router heb je nu?
Apple Time capsule (4th gen)

120Mbit/s

Teveel routers in de buurt op dezelfde kanalen. Daardoor slechte verbindingen.

Niet veel behalve dat het nog een mix is van 2,4 en 5 Mhz apparaten en ik zou graag upgraden naar ac

Of een upgrade naar ac veel uitmaakt t.o,v. een mix van 2,4 en 5 Mhz n apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommen
  • Laatst online: 15:09
Welke router heb je nu?
Sitecom 300N x3

Telfort Glasvezel 50Mbit up/50Mbit down

Veelal bereikproblemen en problemen die ontstaan door het plaatsen van een router achter een modemrouter van de provider.

Ik mis een Range Extender in de gang zodat de slaapkamer en studeerkamer een optimaal draadloos bereik hebben. Ook merk ik dat de router snel vastloopt wat voor betrouwbaarheidsissues zorgt. Een router die meer admin-opties biedt (scheduled restarts e.d.) zou voor mij een uitkomst zijn.

Het verschil in bereik en snelheid tussen 2,4GHz en 5GHz, stabiliteit met verschillende devices die tegelijk van verschillende bronnen data binnenhalen, VPN-mogelijkheden en opties om via Powerline de server in de berging te plaatsen (stabiliteit van de verbinding, snelheid, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
:•Welke router heb je nu?
ASUS RT-AC66U
200MB down en 20 MB up
instaleren beveiligen fine tunen
meer utp kastjes en de schuur achter in de tuin
gebruiker vriendelijkheid en kijken of ik nu wel draadloos mijn schuur kan bereiken
verder hebben mijn kinderen oudere iphones met een wat minder goed bereik
dus extra repeater op de bovenste verdieping Heb een dubbel huis met nu al veel UTP vast aangelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Welke router heb je nu?
Geen
100/100 Mbps FTTH en 12/1 Mbps ADSL
Onvoldoende bereik of veel packet loss (vooral op zolder)
Goede wireless verbinding op de 2e verdieping en een goede bekabelde verbinding begane grond
Of de router een hogere doorvoer snelheid kan halen op de 1e en ze2 verdieping inclusief de zolder. Het is een nieuwbouw woning, vol beton, kijken of het signaal doorgelaten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:47

3DDude

I void warranty's

Welke router heb je nu?
TP-Link Archer C9
200/20
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen??
Installatie, configuratie maar ook met Wifi analyser / channel vast zetten.
Ik wil eigenlijk DFS en kijken of dat ook echt werkt, maar de TP-Link ondersteund dat niet.
Ik mis eigenlijk goed bereik op hoge snelheid beneden. (door een plafond is killing voor de 5 Ghz performance)
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2??
Ik wil een performance test doen tussen twee Archer C9's met Wi-Fi (point to point)

Mijn review? Zie signature :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:34
Welke router heb je nu?
Linksys WRT160N

Down: 50 mbps / Up: 5 mbps

Wegvallende netwerksignalen.

De volledige woning voorzien van een draadloos netwerksignaal én een snellere bedrade verbinding voor de NAS.

De transfer snelheid van de bedrade verbinding (1000mbps), het opzetten van een gast-netwerk en de slaapkamer mediaspelers voorzien van een WiFi verbinding welke de mogelijkheid zal hebben om 1080P / BluRay rips af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Welke router heb je nu?
Netgear WNDR3700

Fiber, 1gbit/1gbit

Problemen met het bereik, tegenvallende snelheden en algehele installatie

Ondersteuning 802.11ac standaarden 2.4/5Ghz mix op Wifi

Installatiegemak (ook voor een 'niet-tweaker'), stabiliteit, snelheid en bereik. Verder vooral geïnteresseerd naar de performance van de powerline adapter, aangezien er diverse protocollen over mijn stroomnetwerk lopen ivm de domotica oplossingen thuis.

Erg leuk initiatief van Tweakers en TP-Link overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
Welke router heb je nu?
Asus RT-AC68U, daarvoor Netgear WNDR3700

180/18 en per 1 mei 200/20

Verbindingsproblemen, zowel bedraad als draadloos (20%/80%) waarbij draadloos oplossen zelfs niet eens mogelijk, dan powerline optie. Maar PowerLine adapters halen vaak niet de snelheid die ze beloven, zelf een powerline adapter op een plek voor een werk PC waar geen kabel heen kan (SiteCom Homeplug 500Mbps, maar die snelheid houdt bij 50Mbps wel op)

Bereik van 5G vind ik (zelfs met de Asus RT-AC68U) onder de maat, snelheid bij goed bereik is prima

Bekijken of de performance van de TP-LINK producten net zo goed zijn (of misschien beter) dan de Asus RT-68U/Netgear WNDR3700 en de prestaties van de powerline adapter, en bekijken of de range extender een stabiele en zelfde snelheid levert. En bekijken wat de TP producten doen in situaties waarbij 'standaard' routers niet de prestaties leveren die je zou verwachten en of Powerline van TP-Link dan een goed alternatief zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

> Welke router heb je nu?
Cisco ASA5505 (+ Lancom Systems L-322agn als AP)
> Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
200Mbps down 20Mbps up
> Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Wegvallen van verbinding, slecht bereik/dekking
> Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Een router om optimaal van mijn download snelheid gebruik te maken.
> Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Ik heb nog geen (betaalbare) router kunnen vinden waar ik dezelde packet rate haalde als mijn huidige. Helaas is mijn huidige router beperkt tot 100Mbit waardoor ik niet mijn maximale snelheid kan halen.
Daarnaast heb ik een setje 500Mbit sweex powerlan adapters (met Gbit poorten) waar ik niet meer dan 8MB/s haal waar mijn oude 200Mbit sitecom adapters (waar er helaas 1 van stuk is) ruim over de 18MB/s gingen. Een range extender lijkt perfect voor goed bereik in mijn tuin.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 08-04-2015 11:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
  • Welke router heb je nu?
Draytek Vigor 2130n
  • Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
300mbit down / 300mbit up , glasvezel Caiway
  • Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Installeren van draadloos netwerk, bereik, nieuwe apparaten
  • Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
ac apparatuur, zowel router als ontvanger
  • Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Of de Archer C9 inclusief ontvangers mijn huidige netwerk kan verbeteren en dus een opvolger kan zijn, want ik wil echt over naar wifi/ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 15:40

asusk7m550

Athlon 550@500

Welke router heb je nu?
- FRITZ!Box 7390

- 100MB/s

- Weg vallende verbindingen. Trage snelheid.

- Een draadloze koppeling zodat je één utp netwerk met een ander utp netwerk kan verbinding.

- De IPv6 functionaliteit, de dekking van de router en of openwrt hier goed onder werkt.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot_me507
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 13:35
•Welke router heb je nu?

We hebben 5 routers door de tuin/huis verspreid om in alle ruimtes/locaties internet te hebben. Zowel bedraad als wireless.

TP-Link WR1043nd v2 (twee keer, eentje als range extender)
Cisco WRT320N
Comtrend CT-6351
Cisco EPC3925

200/20

DHCP settings/subnet settings

Heb altijd wel is een powerline adapter willen proberen, als het goed werkt kan ik daar de bovenverdieping router op aansluiten in plaats van hem in range extend mode te hebben op de wifi van de andere (de bandbreedte wordt er in de huidige setup beter op). En ben ook altijd nog geïnteresseerd in een high-end dual band router met goede NAS/FTP settings.

TL-WPA4226KIT powerline set :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shoot_me507 op 08-04-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

•Welke router heb je nu?
RT-AC68U

120mbit

Ik krijg vaak het beklach over weinig bereik en rendement. En daar dus een oplossing voor.

Er is altijd ruimte voor een verbeterde router.

RT-AC68u vs. Archer C9. Bereik, rendement, prijs/kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
Welke router heb je nu? Telfort breedband modem+router in één

Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 14 mbps (yeah)

Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen? Nou, vooral veel bij mezelf. Wij wonen boven een winkel. De telfort modem kan alleen in de winkel onder ons staan. Het bereik is echt rampzalig. In de slaapkamer vrijwel geen ontvangst. Een range extender die ik eerder heb aangeschaft was niet stabiel genoeg en zorgde voor storing. Om mijn chromecast dongle genoeg bereik te geven heb ik nu maar een hdmi extender kabel gekocht, zodat de dongle dichter bij de router ligt. Niet ideaal...en ben benieuwd of de range extender set van TP link hier verandering in kan brengen.

Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? Een stabiele range extender

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? AC750 Wi-Fi range extender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

• TP-Link TL-WDR4300
    • 100Mb/100Mb
    • Bereik (dekking/inteferentie/druk kanaal)
    • domweg aansluiten
    • Helemaal niets. Ik heb nu 3 accespoints. bedraad geniet nog altijd de voorkeur. maar er zijn nu eenmaal een paar goedkope wifi apparaten met een slechte antenne oid vandaar de heftige dekking (3xap)
    • kijken of ik met minder en betere apparatuur de zelfde dekking kan krijgen, scheelt weer een paar knaken aan energie.
    • Ook wil heb ik maar 1 gastnetwerk op het primaire ap. graag wil ik (wanneer vlan technisch mogelijk) dit ijtbreiden naar alle accespoints
    • En Laat tplink maar eens mijn per defnitie slechte ervaring met range extenders een keer ontkrachten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 21:54
Welke router heb je nu?

Speedport W701 - Hoofd router voor wifi voor buiten het huis.
Belkin Double N+ - Voor grootste gedeelte benedenverdieping.
Netgear WNR2000 - Voor grootste gedeelte bovenverdieping

Snelheid volgens mijn provider is 50/10. De realiteit is 47/8

Hoofdzakelijk bereik en stabiliteit.

Overal complete dekking met een stabiele snelheid. Door de dikke muren is er geen wifi in de tuin, slaapkamer en badkamer.

Router - Hoofdzakelijk functionaliteiten en gebruiksgemak.
Powerline - Nooit met powerline gewerkt dus ben zeer nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zita212
  • Laatst online: 18-07 19:11
Welke router heb je nu?
Meerdere:
- Mikrotik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN
- TP Link TL-WDR4300 v1.6 met OpenWRT Barrier Breaker 14.07
- Buffalo WZR-HP-G450H met DD-WRT
- Cisco WVRS4410
- Huawei 655d
Voorlopig 13/1 Mbps (ADSL2), maar straks ga ik naar kabel.
-Te veel WiFi netwerken in 2.4 GHz (InSSIDer zie 55 netwerken vanuit mijn huis). Iedereen verhoogt WIFI power naar max. en niemand hebt goed ontvangst meer.
Een 5GHz netwerk op 2de verdieping.
Hoe OpenWrt werkt op Archer C9 en mischien ook RE200 werkt met OpenWrt (meestal hebben Range Extenders 16MB RAM en 2MB Flash. 2MB Flash is niet genoeg voor Barrier Breaker, maar mischien hebt RE200 meer flash of TFTP boot is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Welke router heb je nu?
Standaard KPN
100/100 (glasvezel)
Geen/weinig bereik, lage snelheid, wegvallende verbindingen
UTP Kabels ;). En daarvoor dus vervangende apparatuur. Of dat nu powerline is, of een goede wireless router. Dat is dan ook mijn test.
Wat voor mij de betere keuze is. Powerline of wireless. Het huis komt uit de jaren 50-60, en daardoor zal het stroom netwerk niet optimaal zijn. Mogelijk dat de powerline adapters hier niet goed mee overweg kunnen. De standaard WiFi routers hebben niet genoeg signaal, omdat ons huis 3 verdiepingen in plaats van 2 heeft (1 bg, 2e verdieping, 3e verdieping, zolder). Ook achterin de tuin heb ik standaard niet genoeg WiFi ontvangst (+/- 25 meter van de router af) en in de garage daarachter al helemaal niets. Een leuk filmpje naar de tablet streamen of van de NAS naar de TV in HD is vooralsnog onmogelijk zonder UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:29
Graag volledige pakket

Welke router heb je nu?
Geen, gebruikmakende van WiFi campus (Cisco APs)

1000/1000 Mbps (Lang leve campus Universiteit Twente)

Onvoldoende bereik of veel packet loss

Wireless AC

Of de router de hoge AC snelheden kan halen in omgevingen met veel andere accesspoints (diverse accesspoints met 3/4 verschillende kanalen in de buurt). Niet dat de huidige WiFi ondermaats is, maar binnenkort verhuis ik en wil dan wel een degelijke router hebben. Met campus als proeftuin lijkt me dat een goede gelegenheid dit ding te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egmarchand
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-01 21:22
Welke router heb je nu?
De standaard modem/router TC7200 die UPC levert.

50Mbit down/5Mbit up

Toch een goed Wifi bereik hebben op ongelukkige plekken in en om de woning

Een bedraade verbinding naar de zolder, een stabiele Wifi verbinding en voldoende Wifi bereik overal.

Ik wil testen of het met deze producten wel lukt om een goed Wifi bereik in de tuin en achter de berging te krijgen. Het mooie weer komt er weer aan. Daarnaast is de Wifi verbinding in huis geregeld instabiel en het signaal zwak. Zo ook het draadloze signaal naar de TV. Dat heeft deels ook te maken met de nieuwbouw woning. Maar op de zwakkere plekken is dan gebruik van de Powerline adapters en/of extender een uitkomst. Eens kijken of ik met deze apparatuur de accuduur van de tablets in huis kan verlengen die nu continu de Wifi verbinding opnieuw aan het opbouwen zijn.
Ik wil ook testen of de USB adapter een beter bereik heeft dan de Wifi adapter die nu in gebruik is voor de familie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:35
•Welke router heb je nu?
Cisco 3928 (Ziggo) voor aansluiting op kabel in internet beneden en een TP-Link WR1043ND voor draadloos netwerk boven.

30 Mbit down, 3 Mbit up

Snelheid, vaak vanwege traag internet op de bovenverdiepingen
Kan geen verbinding maken met het netwerk.

Fatsoenlijk bereik door het hele huis en in de tuin. Zodra het signaal van de Ziggo router beton tegen komt, is het namelijk voorbij.

Testen wat de snelheid is via het lichtnet, en of het een stabiele verbinding is;
Kijken wat de optimale setup is voor een fatsoenlijk en stabiel wifi-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Welke router heb je nu?

Cisco (UPC) modem/router EPC3925 (DHCP uit, WLAN uit)
TP-Link TD-W8968 (DHCP aan, WLAN aan)
TP-Link TL-WA901ND extra Access Point voor de woonkamer (zelfde SSID)

120Mb/s down
12Mb/s up

(Auto) Channel select en Roaming wat bijna altijd fout gaat + SSID uitbreiden via Extender, Powerline adapter of AP. Ook de plaatsbepaling van het AP begrijpen veel familie leden en kennisen niet ;)

Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk??

Ik woon in een flat en de 2,4GHz zit gewoon vol. Daarbij veel SSID die mijn WiFi verstorren. Maar heb het gelukkig nu redelijk voor mekaar met het kanaal wat ik gebruik. Een Dual Band zou toch wel een pré zijn.

- Sowieso de 5GHz band thuis. Daar ben ik erg benieuwd naar.
- Survey (automatisch SSID koppelen voor een extender van je WLAN bereik)
- Zelfde naam SSID aanmaken op het AP en de Extender (Roaming testen)
- Snelheid WLAN (Haal nu "maar" 25Mbit)
- Signaal sterkte.
- Ekahau WLAN meting (officiele licentie & apparatuur via de zaak). Ik wil de intereferentie zien en hoe vol het eigenlijk is per kanaal bij mij thuis.
- De powerline adapter testen in de computer kamer. Er ligt al CAT6a. Maarja, ik ben toch benieuwd wat het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke router heb je nu?
Linksys E46200 dual band AC
120Mb down, 12Mb up.
Problemen met bereik en stabiliteitsproblemen die meestal door interferentie op de 2.4GHz band veroorzaakt worden.
Een tweede dual band AP met AC.
Performance van de USB adapter in vergelijking met de Intel 7260 AC adapter in onze laptop.
Performance van de router in vergelijking met mijn huidige router en dan vooral op 5GHz N + AC.
Gebruikersvriendelijkheid van de user interface van de router.
Mogelijkheden m.b.t. filesharing en DLNA van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Welke router heb je nu?
Asus RT-N66u
120Mbps down, 12Mbps up
Volledig aansluiten + configureren, bereik/stabiliteit verhogen
Snelle en stabiele verbinding 1ste verdieping
[list]
• Snelheidsverschil tussen Ziggo Cisco EPC3928AD, Asus RT-N66u en de TP-LINK ARCHER C9 op verschillende plaatsen (PC, tuin, boven in de slaapkamers)
• Verschil met/zonder Powerline
• TP-Link Powerline vergelijken met oude Powerline (Konig Powerline Ethernet 85)
• Het verschil tussen een Powerline met Wifi en een WiFi-repeater
• USB adapter vergelijken met NIC iMac (dual-band) en een laptop met 300Mbps kaartje (Intel Centrino Advanced-N 6235)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:07
Welke router heb je nu?
netgear r7000 Nighthaw
500 Mbit up/500 down

Het bereik van het Wifi signaal, mensen helpen bij bepalen en plaatsen van het 'juiste' wifi apparatuur.
Stopcontacten met geïntegreerde lan en/of wifi verbindingen (met roming functionaliteit ;-)
Nu ik 500Mbit heb wil ik de archer 9 wel eens aan de tand voelen of deze de 500 Mbit, pijp van mijn provider dicht kan trekken en uiteraard de lan/wan en wan/lan overdracht testen. En als laatste het ac signaal testen.

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
•Welke router heb je nu?
Een TP-Link Archer C7 en Archer C2 die in AP modus werken in combinatie met een Ubtangle box.

200/15

Slecht bereik, meestal zitten ze op de verkeerde Channel. Ook komt het voor dat routers soms herstarten en dat dit opgelost kan worden met openwrt.

Een goede range extender of tweede C7 voor benden ipv de C2.

Ik wil graag de C7 uitgebreid vergelijken met de C9 en eventueel zelfs de C2 in de test vergelijken met een simpele range extender.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:51
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WDR4300 met een 8dbi antenne upgrade (TL-ant2408cl).

30Mbit maar als ik wordt uitgekozen wil ik best tijdelijk upgraden naar 200mbit

Ontvangst in specifieke ruimtes kennisen en bevriende MKB.

Netwerk over het elektriciteitsnet en een range extender om zelfs de hoekjes in de tuin te kunnen bereiken. Door een grote zendmast op korte afstand heb ik altijd het gevoel dat dit het bereik van apparatuur drukt.

kijken of de C9 een beter bereik heeft dan mijn TL-WDR4300 al dan niet met de 8dbi antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
Welke router heb je nu?
Netgear WNDR3700 met de laatste OpenWRT, in DMZ van Ziggo UBEE modem (Want anders werken wifi spots niet)

120 down, 12 up (ZIggo)

slecht bereik, storing met andere devices, beveiliging, etc

range is net niet groot genoeg, support voor ipv6, vpn, etc

bereik/range/snelheid over wireless, configureerbaarheid, compatibility met alle wireless devices.

[ Voor 12% gewijzigd door borft op 08-04-2015 12:06 . Reden: opmaak verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:14
Welke router heb je nu?
Geen aparte router, wij gebruiken thuis de routerfunctie van de modem (Davolink DV-2020) geleverd door onze internetprovider (Tele2).

Dat is 20 Mbit/s geadverteerd, wij halen in de praktijk maximaal 12 Mbit/s.

Ik wordt bijna altijd ingeschakeld om het WiFi-bereik van de begane grond (waar de router vaak in de meterkast of woonkamer staat) te vergroten naar de eerste/tweede verdieping of zolder.

Wij missen een optimaal WiFi-bereik op de eerste en tweede verdieping. Onze modem staat in de woonkamer, en momenteel maken we gebruik van een powerline set die de modem beneden verbindt met een powerline adapter met WiFi op de zolder. Het is echter behelpen met dit ding, want we halen nog geen 5 Mbit/s in de praktijk op de zolder. Ik vermoed dat het een technische beperking is van deze powerline set.

Ik zou graag de TL-WPA4226KIT powerline set uit pakket 2 willen testen. Ik ben benieuwd of deze set het WiFi-bereik bij ons op de zolder kan vergroten naar de maximale snelheid die we krijgen van de provider. Verder zou ik de T4U dual-band USB-adapter willen testen voor een computer die geen WiFi-adapter heeft en momenteel met een UTP-kabel is verbonden met het thuisnetwerk. Deze zouden we graag willen verplaatsen naar een kamer waar geen UTP-verbinding is. Wellicht dat de T4U dual-band USB-adapter deze computer (zonder enige verlies van verbindingssnelheid en kwaliteit) draadloos kan verbinden met het thuisnetwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door Sky Lynx op 08-04-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
Welke router heb je nu?
- Thomson TWG850

- 60/6

- koppeling printer
- koppeling smartphone(s)
- fluctuerend bereik

- gehele huis (minimaal) goed bereik
- Dual band router, zodat smartphone en laptop goede streamingervaring krijgen

- mijn ideaal netwerk met uitstekend bereik
- goede streamingervaring op en van oudere desktop
- kijken hoe of de SmartTV beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:04

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Welke router heb je nu?
Draytek Vigor 2920
100 Mb/s
Vooral range problemen, en kanalen wisselen.
Wireless AC
Kijken hoe Wireless AC presteerd ten opzichte van Powerline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke router heb je nu?
Ziggo router (Ubee), Sitecom Wireless 54G, Netgear WNR2000. Allemaal aangesloten, op bijna elke kamer 1.
120Mbit
Slecht bereik, uitvallende verbinding en trage verbinding
Bereik ;)
Ik woon in een huis met 2 verdiepingen (nieuwbouw) en heb 4 routers staan om een beetje bereik te hebben. Vooral in de tuin heb ik niks. Mijn huis heeft een groot raam wat de straling afbuigt. Hierdoor heb ik in de tuin 5 meter van mijn router vandaan geen bereik.

Ik wil testen of de AC750 Wi-Fi range extender genoeg kan uitstralen om mijn hele tuin te voorzien van WIFI. Als dit niet lukt, dan of de AV500 Powerline Wi-Fi set makkelijk werkt, zodat ik deze bij mooi weer alleen in het buitenstopcontact hoef te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firescorpion
  • Laatst online: 13:49
Welke router heb je nu?
D-Link DIR-655
120 / 12 Mbit/s
- Slecht wifi signaal in de woonkamer
- Slecht wifi signaal op de eerste of tweede verdieping
- Geen UTP kabel naar de zolder
- Slecht wifi bereik eerste verdieping
- UTP naar zolder zou ik willen testen met de powerline-set
- Het wifi bereik wil ik graag vergelijken met mijn huidige router
- Als laatste het verschil tussen 2,4GHz en 5GHz meten (snelheid, bereik op dezelfde verdieping en bereik naar andere verdiepingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvBst
  • Laatst online: 14-07 12:28
UPC Technicolor TC7200

-Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
UPC 120/12

-Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
SSID naam instellen
Kanaal veranderen
2.5GHz naar 5GHz en andersom

-Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Waar het UPC modem niet in uitblinkt is het bereik.
Op de 1e verdieping en tuin is het 2.5GHz bereik dramatisch en op zolder is er helemaal geen bereik.
Met 5GHz heb ik zelfs in de huiskamer geen vol bereik

-Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Ik wil graag testen of je met pakket 2 een dekkend bereik door heel het huis kan realiseren.
Het liefst een mixed 2.5GHz en 5GHZ netwerk om optimaal overal in huis te kunnen streamen van mijn NAS.
  1. De Archer C9 komt in de hal voor het bereik op de beneden verdieping en 1e verdieping.
  2. De range extender wordt dan gebruikt om het signaal de tuin in te krijgen.
  3. Tenslotte gebruik ik de USB adapter voor de TV op de slaapkamer.
  4. De powerline set moet ook op zolder bereik realiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
•Welke router heb je nu?
Netgear R6300

120/12 MBps UPC

Oude netwerken met slecht bereik door bijvoorbeeld Dect telefoons. Wegvallen van verbindingen.
Upgraden lan kaart van Laptops, complete in huis bekabeling bij nieuwbouwwoning (Coax en LAN) etc..

Goede draadloze verbinding op de zolder (kantoor) voor bijvoorbeeld de tablet. De Netgear R6300 komt maar tot halverwege de tweede etage met heel zwak bereik.
Ik heb daar nu een extra router staan, en de LAN kabel (voorbedraad internet) heb ik via de pvc pijpen (beton) naar boven getrokken.
Het makkelijkst zou zijn een stabiele powerline verbinding, maar deze bekabeling ligt er nu al.

Ik zou graag de powerline adapters willen testen. Daarnaast zou ik graag willen weten of de range extenders kwalitatief goed zijn en niet veel meer dan de helft van de theoretische capaciteit verliezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Diego27 op 08-04-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorissje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:19
Welke router heb je nu?
Archer C5

120 Mbit

Verloren connectie, range problemen. Geen DHCP-adres krijgen bij verbinding.

Een powerline adapter en een range extender voor de tuin

Ik heb nu de C5 waar de USB fileserver functie retetraag van is.
Tevens mis ik net dat kleine stukje bereik en wil ik dus weten of de C9 dit euvel verhelpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijberman
  • Laatst online: 16-07 04:11
Welke router heb je nu?
Ziggo router.Ubee

30 Mbit/s download- en 3 Mbit/s uploadsnelheid. wifi van de standaard Ebee router is zo slecht dat je net zo goed basis kan nemen voor het draadloos internet. Aangezien ik net verhuisd ben is dat dan ook wat ik heb gedaan.

Het bereik van wifi, storing in de router.

Een andere router en ik was al van plan om de TP-Link boven en op zolder te gaan gebruiken.
Maar dit is nog beter met de router en de extender.

Ik zou ook graag de poweline adapters willen testen. (wil geen kabels door de muren enz) Op het gebied van range Extender heb ik nu voor nood even 1 hangen van de Action. Werkt wel maar is niet stabiel.
Dan heb ik nog een oud airport station staan die ook wifi geeft, de hele zooi is dus aan vernieuwing toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter100nx
  • Laatst online: 06-07 17:30
Welke router heb je nu?
-Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8)

-30MB

-kanaal setting om een fatsoenlijk bereik te hebben

-Range extender om in de schuur ook wifi te hebben +- 75m vanaf de router

-Snelheid en stabiliteit over grotere afstanden 50-100m , in een vrije "schone" wifi omgeving.
maar 1 ander wifi netwerk wat in de lucht is van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1043ND (de witte >:) )

120 / 12 Mbit/s

Wifi in een vrijstaande schuur en tuin

Eenvoudige range-extender voor balkon/terras zodat ik daar ook fatsoenlijke verbinding heb en een HTPC voor het afspelen van films op me TV.

5Ghz, verhoogde wifi snelheid (streamen NAS - HTC One m7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoors
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Welke router heb je nu?
Cisco Linksys E4200

70Mbit Down / 15Mbit Up

Problemen met bereik/storingen (packet loss, connection drops)

Mijn 'ideale' thuisnetwerk zou bestaan uit managed switches met VLAN support en een router met 3G/4G backup, alsook dedicated firewall/VPN gateway.

De prestaties van de powerline adaptor ben ik het meest benieuwd naar, maar als tweaker zou ik alles in het pakket toch testen voor zoveel ik kan. Ik zou dan met de geteste producten wat vrienden en familie gelukkig maken door de geteste producten aan hun te schenken zodat ze in de toekomst minder problemen hebben met hun WiFi verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Welke router heb je nu?
- Cisco 3928 van Ziggo, gecombineerd met een Dlink DIR-818 die als access point aangesloten staat.

Wat is je maximale snelheid volgens je provider??
- 100 Mbit/10 Mbit

- Vooral het type 'oom/tante die dat neefje bellen'-achtige problemen. Varieert van verkeerde instellingen tot aan slechte kabels en apparatuur die gewoon niet afdoende is omdat er voor het goedkoopste van het goedkoopste gegaan is omdat ze het idee hadden dat dat 'voor hun wel genoeg' zou zijn en alle gerelateerde problemen, van zwakke wifi-signalen omdat er iets stoort of apparaten onhandig gepositioneerd zijn tot aan draadloze apparaten die andere ip-adressen aangenomen hebben waardoor ze niet meer te benaderen zijn vanaf bijv. de tablet en smartphone.

- Qua wensen, om te kunnen spreken van een optimaal netwerk, de mogelijkheid om op 5 GHz te werken die verder gaat dan alleen een paar meter en tenminste één muur te klaren zonder dat het praktisch onmogelijk is er gebruik van te maken en de mogelijkheid om iets zwaardere content (12-14 Mbit in bitrate) in 1080p te streamen op de bovenverdieping.
- Qua hardware power line adapters om ook blu-ray-remuxen of iso's te kunnen afspelen om zo overal in huis van de beste kwaliteit te kunnen genieten. Het is niet realistisch om te verwachten dat dit op redelijke afstand in de nabije toekomst via wifi gaat werken en nog steeds de mogelijkheid biedt om te spoelen/skippen zonder tegen bufferproblemen aan te lopen.

- Of de genoemde tekortkomingen voor een optimaal netwerk opgelost kunnen worden met dit pakket. Verder is het weer een tijd geleden dat ik met DD-WRT gestoeid heb. Ik ben benieuwd of de gebruiksvriendelijkheid (die m.i. sowieso beter is dan die van eigenlijk alle standaard router-firmware) verder verbeterd is.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Welke router heb je nu?
Geen! Ik ben aan het verhuizen en krijg alles nieuw in mijn huis. :D

120mbit down / 12mbit up. net een Ziggo abo afgesloten

Deadspots die vaak veroorzaakt worden door allerhande storende apparaten en ongelukkig geplaatste routers.

stabiliteit voor een hoge downloadsnelheid voor het streamen van netflix/films etc.

De stabiliteit en doorvoersnelheid om met meerderen tegelijk te kunnen 'powerusen' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertDeli
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Graag de volledige pakket als het kan.

Welke router heb je nu?
Ubee EVW3200

120Mbps down / 12 Mbps up

Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen? ?
Uit en aan zetten van Router en onvoldoende bereik.

Een goede wireless verbinding op de 2e verdieping ( grotere Wi-Fi dekking en betrouwbaar bereik ) en een goede powerline Set met Range Extender.
Huidige Netgear range extender is verre van optimaal en zorgt voor ergernis.

Wifi bereik, stabiele netwerk zoveel via een kabel verbonden maar ook via het stroom. Storingsvrije HD video streaming en gaming.
Hoe goed is AC750 Wi-Fi range extender RE200?
Wat is de effectieve datatransmissie van AV500 Powerline Wi-Fi set TL-WPA4226KIT?
Wat is de effectieve reikweide van AC1900 Draadloze dual-band gigabit router Archer C9? Hoe zit het met het configureren ervan? complex of is het vrij simpel gemaakt zodat er iedereen mee overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 16:21
Welke router heb je nu?
Linksys E900

120 / 12 Mbit/s

Dekkingsproblemen en vastlopende routers.

Betere draadloze dekking en een snellere (van N naar AC) router die meerdere apparaten aan kan. Haal nu in dezelfde kamer als de router de helft van de snelheid van internet-abbo.

-Kijken of de draadloze dekking verbeterd, zowel op de 2,4GHz als op de 5GHz band.
-Kijken of ik met de range extender de dekking extra kan verbeteren.
-Kijken of ik met de usb adapter volledige AC snelheden kan halen.
-Kijken hoe PowerLine nu echt werkt (geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Welke router heb je nu?
Een Sagem F3464 (van onze provider)

80 mbit down, 10 mbit up

Slecht bereik (wegvallende verbinding) en lage snelheden

Meer kabels leggen in huis en een grotere switch, maar een powerline set zou ook nog wel een oplossing zijn om meer apparaten van internet te voorzien :)
Momenteel heb ik enkele Devolo plugs, maar die geven geen snelheden boven de 8 mb/s. Meer snelheid zou wel handig zijn om dingen naar de NAS te kopiëren.

Een vergelijking maken van de ingebouwde netwerkkaart van de laptops in huis en de USB-adapter,
De snelheid van de wifi-apparatuur versus de powerline set op verschillende afstanden en plaatsen in huis,
En nog veel meer :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mavamaarten op 08-04-2015 12:35 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jDuke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 17:03
Welke router heb je nu?
Ubiquiti Edgemax Lite
500Mbps FttH
Slecht werkende WiFi verbinding. (Slecht bereik en/of lage snelheid).
Niets, onlangs een grote overhaul gedaan. Meeste kamers hebben een bedraad LAN aansluitpunt. Daarnaast 5Ghz AC netwerk in het huis waarbij elk kamer min. 100mbit (dit loopt op naar 600mbit) beschikbaar is.
Hoe groot het verschil is met mijn huidig netwerk. ;) Daarnaast adviseer ik mensen nu ook al een TP-Link router. Powerline adapters raad ik af, wellicht dat ik zelf kan ondervinden hoe deze nou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Welke router heb je nu?
ASUS RT-AC56U met Advanced Tomato firmware (laatste versie). Voorheen had ik een TL-WR1043ND (v1) waar ik uitermate over tevreden was. v2 heb ik inmiddels ook geadviseerd aan anderen en aangeschaft/ingericht in het netwerk bij mijn ouders. Ik ben overgestapt naar de AC56U van ASUS omdat de WR1043ND helaas niet beschikte over ac. De AC56U was ook veel betaalbaarder ten opzichte van de AC routers van TP-Link.

200mbit down, 20 mbit up. (UPC)

security instellen, wifi instellen, finetuning, firmware upgrades.

Ik woon in een appartementencomplex en mijn wifi bereik is vrij matig. Ik heb op dit moment een TP-Link Archer T4U wifi dongle in mijn PC, maar het bereik is niet stabiel te noemen, terwijl ik op dezelfde verdieping zit. Support van de T4U is ook niet opperbest. Pas sindskort is er een driverupdate uit waardoor de dongle officieel werkt met Windows 8.1 Gelukkig zijn er genoeg andere drivers te vinden omdat alle huidige USB 3.0 ac dongles zijn gebaseerd op de Realtek RTL8812 chipset, maar support mag zeker beter.

Ik ben tevens al in het bezit van powerline adapters (TL-PA4020PKIT), maar daar haal ik bar slechte snelheden mee (10mbit max). Natuurlijk ben je afhankelijk van de kwaliteit van het stroomnet, maar ik had gehoopt op meer. Ook hiervan vind ik de support matig. De powerline utility kun je niet installeren op Windows 8.1, tenzij je eerst zelf handmatig WinSCP installeert. Er is tevens nog geen officiele windows 8.1 support voor deze adapters.

Kabels doorleggen naar mijn kamer is op dit moment ook nog een optie, maar ik had eerder gehoopt dat ofwel WiFi of Powerline mij zou kunnen voorzien van een stabiele, snelle verbinding.

Zoals genoemd ben ik al in het bezit van de T4U adapter. Ik zou graag de powerline adapters willen testen in combinatie met de ac router van TP-Link. Ik hoop dat deze combinatie kan aantonen dat ik wél uitstekende snelheden met powerline en/of wifi kan behalen in mijn appartement.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 08-04-2015 13:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHell34
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-08 13:41
Welke router heb je nu?

Ik heb nu een ASUS RT-AC68U en TP-LINK TL-WR1043ND(gebruik als switch met wifi uit)

50Mbit down en 5Mbit up

Channel aanpassen en beveiliging erop zetten

Overal netwerk aansluitingen zoals in de USA

De AC snelheden tussen de ASUS RT-AC68U en de Archer C9 dual-band router en de USB-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikek1357
  • Laatst online: 26-02-2024
•Welke router heb je nu?
Xperiabox V8

100mbs up & down

Geen signaal of trage verbinding

Een stabiele snellere wifi verbinding op de 1e etage en een powerline verbinding op zolder om zo in het hele huis een stabiele netwerkverbinding te hebben, welke tevens snel genoeg is om HD videocontent stabiel te streamen

De C9 om zo te testen hoe snel een wifi AC verbinding in de praktijk is, uiteraard in combinatie met de dual band usb adapter op een laptop zonder ingebouwde wifi antenne. Daarnaast het testen van het streamen van HD videocontent via de AC router icm de adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:31

Welke router heb je nu? Netgear WNR3500
Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 50mbit abbonement glasvezel
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen? netwerk aansluiten bij vrienden / familie
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? bereik boven
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? de mogelijkheid van AC in mijn huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 20:49

ATR

Welke router heb je nu?
ZyXEL P-2812HNU-F1

30Mb download / 3 Mb upload

Dekkingsproblemen.

Optimale dekking door het gehele huis.

Of de RE200 range extender in combinatie met de T4U dual-band USB-adapter mijn gehele huis en tuin kan voorzien van een goede dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:30
Welke router heb je nu?
Netgear WNDR3700v4 met laatste versie van DDWRT

120/12 Mbit/s

- Slecht bereik
- Wifi verbinding die wegvalt
- Aan de hand van een sitesurvey meerdere ap's plaatsen
- Optimaliseren frequentie gebruik en performance

Een draadloos AC netwerk. Sinds de komst van een Synology NAS is draadloos een beperkende factor voor mij geworden. Vooral omdat ik zeer grote 40GB+ films stream over het netwerk met een hoge bitrate. De huidige WNDR3700v4 heeft ook moeite met het volledige kunnen benutten van de 120Mbit. Bedraad haal ik gemiddeld 122/12

- Performance van streaming audio/video over zowel AC direct of via extender en powerline
- Bereik Wifi en de snelheid op verschillende afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Welke router heb je nu?
Experiabox KPN

Voor wifi in huis nu 1x airport extreme (pricewatch: Apple AirPort Extreme (2013)
en 3x airport express (2 voor boven verdieping en 1 voor buiten)

Thuis: 30Mbit Download / 30 upload [KPN Glas]

Slecht bereik, vaak enorme drukte op het wifi spectrum, snelheid laat te wensen over

Ik heb op sommige plekken nog onvoldoende dekking, bijv op de badkamer en achter in de tuin.

Het verschil t.o.v:
- kpn tv netwerk scheiden van huidig bedraad netwerk (kpn tv via powerline aansluiten)
- testen of met TP-link spullen niet verplicht 1x per 2 weken alles 'aan en uit' moet zetten om alles weer te laten werken.
- werkend gastdomein draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke router heb je nu?

Sagem F@st 3464

30-50mbit

- channel hopping...constante disconnects
- paswoord niet meer gekend? aanpassen
- naamgeving uniek maken
- admin paswoord niet meer gekend
- snelheid
- beter kanaal zoeken en instellen voor betere bereikbaarheid/snelheid
- betere locatie zoeken voor wifi modem

- dual channel (5ghz), beam forcing, ...

- snelheid... stabiliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Welke router heb je nu?
Bbox 3 van Proximus

Down: 70 Mbps
Up: 5 Mbps

Slecht bereik door netwerkinterferentie, verkeerde netwerkconfiguratie (router achter router) en daardoor onbereikbare apparaten, ...

Een tweede toegangspunt om een optimale dekking te hebben

Ik wil graag een product van een gespecialiseerde fabrikant testen (tp-link) ten opzichte van de producten die je krijgt van je ISP (in dit geval de bbox 3). De bbox3 heeft ook 5Ghz ondersteuning, maar is dat wel vergelijkbaar. Dit alles in combinatie met streaming/downloaden van het internet en van mijn NAS (lokaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28

incmve

maredana.nl

Linksys 320N
    120mbps
    Bereik naar zolder of schuur, vergeten wachtwoorden.
    Wanneer ik over ga naar glasvezel moet ik extra UTP trekken naar zolder voor iptv of een andere oplossing zoals de powerline adapter.
    Ik ben benieuwd naar de powerline adapter naar zolder, daarnaast mis ik functies in mijn huidige router zoals Guest wifi.
    Dit kan ik oplossen met andere firmware maar dan haal ik nog maar 70mbps :(

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethelind
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-08 08:08
Welke router heb je nu?
Cisco EPC3928AD

120/12mbit (Ziggo TV + Internet Z2)

Wegvallende wifi verbinding, slecht bereik.

Ik mis vooral een goede draadloze 5ghz verbinding tussen mijn devices en de router.

Ik zou graag de kwaliteit van het wifi bereik willen testen met de router, gezien dit bij de standaard router van ziggo erg ondermaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-08 17:10

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Welke router heb je nu?
TP-LINK wdr-3600 op DD-WRT

120/12 (ziggo)

Bereik vergroten, bereik creeren op moeilijk bereikbare plaatsen, netwerk inrichting en afstemming.

802.11AC, voldoende en snel WiFi (bereik), lan poorten door het hele huis, powerline adapters.

Snelheden en beschikbaarheid powerline adapters, AC technologie icm LG G3, AC usb adapter op ubuntu en windows laptops, netwerksnelheid bekabeld naar OMV NAS, range extender voor bovenverdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke router heb je nu?
Horizon Mediabox van UPC (Ziggo)

120/12 mbit bedraad wordt gegarandeerd (en gehaald)

Gezien het feit dat ik werk bij een technische helpdesk bij een internet bedrijf zijn er dat behoorlijk wat:
- slecht bereik
- geen verbinding
- instabiele verbinding
- langzame verbinding
- advies bridge modus -> welke router
- instellingen router mbt 5 GHz 2.4 GHz en het kanaal
- SSID niet zichtbaar

Gezien het feit dat ik net verhuisd ben en midden in het centrum van Nijmegen woon, is mijn wifi verbinding op 2.4 GHz niet altijd optimaal. Als ik 1 verdieping hoger zit, wordt streamen op 5 GHz wat lastiger gezien het beperkte bereik. Een goede router kost toch al snel 100+ euro en die aankoop zal daarom even moeten wachten. Een goede router mist dus nog helaas.

Kijken of AC een groot verschil maakt, en de mate van verschil op mijn iPhone 6, iPad Air 2 en MacBook die alle drie AC aankunnen, waarbij ik benieuwd ben in hoeverre het apparaat van invloed is op de snelheid en ontvangst.

Kijken of een goede router echt het verschil maakt in een druk centrum, met name op 2.4 GHz gezien het feit dat dit spectrum zo goed als vol zit. Als streamen in HD op de bovenste verdieping lukt, zou dat een overwinning zijn. Daarnaast, ben ik benieuwd naar het bereik op 5 GHz, in hoeverre zit hier verschil in met bijv. de Horizon box. Ook wil ik kijken naar de opties die de TP Link heeft, in het verleden heb ik gebruik kunnen maken van een Netgear Nighthawk en een Archer C5, wat kan deze nieuwe router meer en waarin onderscheidt hij zich.

Ook ben ik benieuwd hoe de PowerLine adapter werkt (in een oud monumentaal pand) en welke snelheden hier effectief mee behaald kunnen worden. Dit wil ik dan ook vergelijken met de Range Extender, waarbij ik vooral benieuwd ben of dit wel effectieve oplossingen zijn, aangezien ik op dit moment vrij sceptisch hier tegenover sta mbt wifi verbetering.

NB: alle apparaten die ik heb kunnen op 5 GHz, dat is voor mij dan ook het meest interessant. Vanuit 'technisch' oogpunt ben ik benieuwd hoe deze router zich stand houdt op 2.4 GHz in een 'drukke' locatie en welke instellingen hier allemaal positief aan kunnen bijdragen. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 13:06 . Reden: opmaak + aanvulling + nogmaals aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51
Welke router heb je nu?
Netgear R7000

120 Mb/s

De stabiliteit in verbindigen op 2.4Ghz en 5Ghz. Meeste personen waar ik problemen moet oplossen wonen in een flat. De vele wifi die nu standaard geleverd worden door veel providers leveren problemen op gezien ze in elkaar verkeer zitten.

Range extender/Power lines om echt in elke kamer optimaal bereik te hebben.
Nu hebben de main-kamers verbinding, waarbij 3 kamers(waaronder de slaapkamer net geen optimale verbinding heeft :X ) Daarbij zitten de stroomaansluitingen net op de verkeerde plek en heb ik dus beide nodig(power line/extender) om alles door het huis optimaal te krijgen..verwacht ik...

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2??
Doorvoer verschil over het stroom net tegenover Wifi.
Wat zal het meest optimale werken om te kunnen stream naar de slaapkamer vanaf de NAS vanuit de woontkamer. Dus Power-line en dan kabel of Wifi op extender??
En hetgeen wat ik mis in de bovenstaande vraag testen en hopelijk nu een oplossing te creeren voor het probleem.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdet
  • Laatst online: 22-08 22:46
Welke router heb je nu?
TPlink wdr3600 met een eigen IP range, achter een gateway van de telco

40Mb

bereik

doorvoersnelheid powerline, meerdere RJ40 poorten op powerline

powerline vs. extender: wat kan mijn moeder (60+) installeren (en gebruiken) ?

[ Voor 11% gewijzigd door rvdet op 08-04-2015 12:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.