[ADV] Test één van de tien TP-LINK thuisnetwerkpakketten

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 19.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Welke router heb je nu?
- Glasvezel modem Tele2
Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
- 100Mbit
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
- dekking en lage snelheden
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
- Range extender en 5Ghz om het erg slechte signaal van mijn modem te verbeteren
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
- Hoeveel verschil zit er tussen mijn huidige modem/router qua dekking en data snelheid.
- Wat is het verschil in snelheid.
- Hoe kan modem/router zelf verbindings probelem oplossen
- samenwerking modem/router en range extender

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 14:49
Welke router heb je nu?
De Ziggo Uber EVW320

90mb/s

Wegvallen verbinding, trage verbinding, slecht bereik en kwijtraken netwerksleutel.

Een stabiele, goede verbinding over het gehele huis. Op het moment hebben we alleen beneden goed bereik, laat het boven al te wensen over, en over de zolder hebben we het maar niet.

Ik wil zien of het überhaupt mogelijk is om een betrouwbaar netwerk op te zetten wat door het gehele huis maximaal te gebruiken is, en ik hoop dat met dit pakket te kunnen proberen en bewijzen.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCaptain
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 20:32
-Welke router heb je nu?
Ubee Modem van ziggo

-Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
120 mbit
-Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Voornamelijk gaat dit over wifiproblemen met afstanden en slecht signaal of een aan elkaar geknoopt wifi netwerk me meerdere routers vanwege signaalsterkteproblemen

-Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Heb in huis nog een aantaal weak spots qua wifi bereik, een extender of ethernetadapter zou hier een goede oplossing voor bieden

-Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
De extender en de snelheden van de apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamezfreak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-12-2024
Welke router heb je nu?
Technicolor TC7200U

50Mbit /10 Mbit (UPC)

Geen tot weinig bereik en geen juiste instellingen in de router

Een stabiele, snelle draad en draadloze netwerk

Ik zou graag de Archer C9 dual band router willen testen om te kijken of het beter is dan mijn huidige router, ook wil ik de dual band adapter testen en te vergelijken met mijn Sitecom WL344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Welke router heb je nu?
TP-Link Archer C7

Ik heb nu 100mbit maar 500mbit is mogelijk, dat zou leuk zijn voor een test. (KPN glasvezel)

Niet kunnen verbinden ivm ouder apparaat.

Ik gebruik nu helaas AC niet omdat het signaal wegvalt. Ik maak dus niet optimaal gebruik van 5ghz en de snelheid die daar bij hoort.
Verder is mijn dekking ver ondermaats. 5Ghz komt niet overal door. Mijn 2.4 ghz netwerk dekt mijn woonkamer en een tweede AP de 1e verdieping. Op zolder komt het signaal niet wat ik wel zou willen. Tevens werkt het niet lekker met een tweede AP. Sommige apparaten pakken niet altijd de juiste AP met het sterkste signaal waardoor je soms op de bank zit met je laptop op de AP van de 1e verdieping.

De gebreken die ik nu heb wil ik erg graag oplossen. Volledig bereik in het hele huis (ook op zolder!) en een werkende snelle 5ghz verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:21
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1043ND

100Mb U/D

Te weinig dekking

802.11ac Wi-Fi, mogelijkheid voor apart gasten wifi netwerk, een NAS

Snelheid, dekking, mogelijkheid om thirdparty firmware te draaien zoals DD-WRT of OpenWRT voor onder andere VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koru1977
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 12:07
Welke router heb je nu?

Eminent EM4570 Gekoppeld aan een 3tal AP's van Conrad, (bovenverdieping,keuken en Tuin/garage.)

120Mbits Down\12Mbits up

Signaal problemen door obstructies (LOS) en kanaal instellingen.

Een Dualband Router zowel op 2,4 en 5Ghz band simultaan met 802.11ac en een highperfomance netwerk module voor mijn 2jaar oude laptop.

Vooral geïnteresseerd in performance tussen Synology NAS en laptop, waarbij meerdere mobiele devices gebruik maken van het netwerk.

Kopiëren van grote bestanden, en veel kleine is nu gewoon veel te traag, ben benieuwd in hoeverre een 802.11ac netwerk upgrade lonend is qua performantie.

Connected devices zijn een aantal mobiele smartphones, Ipad, laptop, en android tablet en de multimedia omgeving, met Med8er mediaplayer, Ziggo Interactieve Televisie en een Chromestick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:16
Welke router heb je nu?
Apple airport Extreme, met daarachter een Time Capsule als Acces point.

100/100

We zijn thuis met veel apparaten (soms wel 25), en dit komt niet ten goede aan de snelheid van de WiFi. De stabiliteit van het netwerk is goed, maar sommige apparaten hebben er wat meer moeite mee.

Op zolder is op dit moment nog geen wifi, dus het zou ideaal zijn de Range extender daar te testen. Daarnaast hebben wij in de garage die enkele meters naast het huis staan een kelder. Wij hebben op dit moment een powerline setje van KPN, maar deze komt sneller dan 20/20. Wat op zich voldoende is, maar meer is beter.

WiFi op zolder, en sneller internet in de kelder.

Ik wil de apparaten van TP-LINK parallel testen aan de set zoals het nu is, minus de range extender. Die heb ik nog niet, dus die kan ik lastig testen. Ik ben wel heel benieuwd hoeveel snelheid er verloren gaat bij gebruik van de range extender.

Er wordt hier thuis nogal eens een spelletje gespeeld via de LAN met een computer of 6. Op dit moment is het erg lastig dit via de WiFi te doen. Misschien weet TP-Link me te verbazen en krijgen ze dit wel voor elkaar. Het lukt wel, maar er is regelmatig even een hikkup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Welke router heb je nu?
Draytek 2130N
200Mbit down 20 up ( ziggo)
Tja wat niet, de routers van providers hebben vaak zo'n belabberd bereik dat oplossen een groot woord is. Meestal is het een andere router aan ( laten ) schaffen om er achter te hangen.

Stabiliteit bij laag bereik en laag bereik zijn dus de grootste problemen.

Ik heb me met mijn nieuwbouw woning ernstig vergist in hoe snel een signaal af kan nemen. Op zolder heb ik geen bereik, maar ook niet in de tuin. Maar zelfs niet in de slaapkamer ( aan de ene kant van de muur vol bereik, aan de andere kant (bijna) geen bereik.

Of ik met het volledige pakket wel het huis en het liefst de tuin ook nog volledig dekkende wifi kan creëren, zodat ik wifi ook weer ga gebruiken op mijn telefoon, en met mijn tablet ook normaal op internet kan door mijn hele huis. Snelheid maakt me op deze apparaten niet veel uit, stabiliteit van het signaal wel. Uiteraard wel met een goede snelheid voor websites enzo.

Daarnaast moet de bedraade verbinding stabiel zijn icm met downloads, gaming en streaming video ( en dat kan zomaar allemaal te gelijk gebeuren ).

Internet via de stroomkabel is juist handig in de tuin omdat ik (achteraf vergeten) ben om daar een internet kabel naar toe te leggen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 16:18

paradoXical

The ParadoX

Welke router heb je nu?
Standaard UPC/Ziggo router/modem + Netgear 54G (oudje) / Sitecom range extender

50Mbit

Aansluiten, renamen SSID / veranderen passphrase

Fatsoenlijke router/extender, niet goed werkende homeplug's (te weinig bandbreedte voor streamen blu-ray, intern netwerk). En goede dekking in huis.

Powerline set vs mijn ICUDU (voorkeur) en Range extender vs Sitecom range extender

[ Voor 12% gewijzigd door paradoXical op 08-04-2015 09:53 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-06 18:07
Welke router heb je nu?
Op het moment is de router een onveilige, door UPC voorziene Technicolor TC7200. Dit apparaatje heeft een downtime waar je U tegen zegt en de WiFi is niks om over naar huis te schrijven.

We hebben hier dus coaxvan UPC en dat zou een down van 120 en een up van 12 moeten leveren. In de praktijk wordt dit soms gehaald, mits bedraad aangesloten.

Vaak moet ik netwerken instellen en installeren en toch steeds vaker mensen motiveren een betere/duurdere router te kopen voor hun 10 macbooks en ipads. Daarnaast zie je ook steeds vaker mensen die range extenders en powerlines in hun huis geinstalleerd willen hebben maar die het niet lukt. Deze mensen help ik dan graag aan een beter netwerk :)

De kabel die naar mijn bureau ligt door de muur is van mindere kwaliteit waardoor die alleen 100mbit trekt, ik zou graag willen proberen of ik met een powerline een betere en wel even betrouwbare connectie.

Of tijdens het gamen door 3-5 personen in huis deze router zijn hoofd koeler houdt (de UPC router vindt dergelijke dingen niet leuk) en of ik met de powerline kit mijn vaste pc van beter internet kan voorzien, hierbij ga ik ook kijken naar uptime en betrouwbaarheid. Als laatste is de usb dongle een leuke om in mijn laptop te steken en eens buiten te testen, want in huis heb je altijd wel goed bereik; op openbare plaatsen helaas minder. De range extender gaat denk ik naar mijn vriendin als ze op kamers gaat zodat ze daar beter kan internetten of ik maak er zelf gebruik van als acces point in de tuin(zodra de nieuwe stroomgroep er ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
- Welke router heb je nu?
KPN Experia box en meerderde switches

- Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
500Mbps (KPN Glasvezel)

- Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Niet veel, hou ik me niet mee bezig. Ik heb mijn handen vol om een dekkend netwerk te krijgen in mijn vrijstaande woning.

- Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Een enigszins werkend dekkend WIFI netwerk.

- Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
De AC1900 router of WIFI range extender of powerline adapter (AV750 of 900).

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike14.14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-02-2023
Welke router heb je nu?
D-Link DIR-868L net nieuw

200/20 (UPC)

Geen signiaal op bijvoorbeeld zolder, trage wifi of package loss.

Bereik op de bovenverdieping en zolder. Op de bovenverdieping heb ik alleen bereik op de overloop in de slaapkamers valt het signiaal soms weg. Op zolder helemaal geen bereik. (Nieuwbouw huis)

• Streamen van video content 1080p zowel MKV als blueray rip van mijn NAS (Synology 215-j,bedraad) naar Boxee Box via wifi.
  • Streamen van Netflix op de playstation in de slaapkamer over de powerline, verbinding met mijn huidige powerline valt af en toe weg.
  • Bestanden kopieren vanaf meerdere locaties in het huis van en naar de NAS
  • Bereik in verschillende kamers, het blijft lastig om overal stabiel wifisigniaal te krijgen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 13:35
Momenteel heb ik een Archer C7 (v1.1). Hoewel deze op het 2.4 GHz netwerk prima presteert, heb ik het idee dat met name het bereik van het 5GHz netwerk te wensen overlaat. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de C9 presteert.
De maximale snelheid die mijn provider opgeeft is 50mbit up/down (Telfort Glasvezel). Deze wordt in de praktijk ook gehaald over het bedrade netwerk.
De vraag die ik vaak van anderen krijg is welk netwerkproduct voor hen geschikt zou zijn. Veelal gaat het dan om een router, maar ook om bijvoorbeeld een oplossing om op zolder een sterker signaal te hebben (powerline is dan vaak een optie, of juist een range extender, maar daar heb ik minder ervaring mee en zou ik wel eens willen testen).
Wat ik in huis nog mis, en daarom ook graag zou testen, zijn juist een dualband wifi usb adapter voor mijn laptop, zodat deze op het 5GHz netwerk kan. Inmiddels kan al mijn apparatuur op het 5GHz netwerk, behalve de laptop. Daarnaast wil ik ook graag testen in hoeverre powerline een optie is om het glasvezel tv signaal in de slaapkamer te krijgen. Daarnaast wil ik de powerline ook graag testen icm mijn WD TV life. Met wifi-verbinding merk je dat de echte zware bestanden (vanaf de NAS) haperen, terwijl dit met een vaste kabel niet zo is. Ik ben heel benieuwd wat het effect van powerline is. De range extender zal voor mij waarschijnlijk minder van waarde zijn, maar ik ben wel heel benieuwd wat het effect van zo'n extender is op de snelheid van het wifi-signaal, met name op de 1e verdieping en op zolder!

Genoeg te testen dus:
- 5GHz bereik tov de Archer C7
- Snelheid van 5Ghz netwerk op verschillende afstanden
- Snelheid van powerline verbindingen tov WIFI-snelheid en bedraad netwerk (speedtest)
- Uitbreiding van het bereik mbv de range extender (snelheid, stabiliteit)
- Werking van powerline mbt het IPTV-signaal (haperingen/kwaliteit)
- Snelheidsverschil 2.4 Ghz verbinding laptop tov 5Ghz verbinding met dualband-adapter
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

Hoicks

Techno!

Welke router heb je nu?
DLINK DIR-855 en een DLINK DAP-1522 in de schuur om tuin van goede wifi dekking te voorzien

120/12Mbps

Draadloze dekking, wegvallend signaal en internetverbindingen aansluiten

AC router met een goede dekking en een snellere powerline adapter om mijn DAP-1522 in de schuur van een snellere uplink te voorzien (momenteel TP-Link Powerline 500Mbps). (of de C9 router moet zo'n goede dekking hebben dat ik achterin de tuin ook nog een zeer goed bereik heb)

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? Hogere doorvoersnelheid (foto's bewerken vanaf mijn NAS, waar ik ook ben in huis inclusief de tuin)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-01 14:49
Een linksys wrt320n, ondertussen helaas niet meer voldoende voor de snelheid. En het bereik is niet meer toereikend

120/12 (ziggo)

Aanleggen netwerk, verbindingsproblemen oplossen, port forwarden, firewall instellen.

Op dit moment een oude 200mb/s powerline van sitecom, helaas krijg ik hier maximaal 25 (van de 120) mb doorheen. Daardoor heb ik op mijn computer boven dus een niet al te snelle verbinding. Ook de Synology en Raspberry PI server die in de kelder liggen zijn via een powerline kit verbonden, ook daar zou ik wat meer snelheid kunnen gebruiken.

Verder is het draadloze bereik in ons huis met de Linksys heel slecht, deze bereikt niet eens de verdieping recht boven de router. Zelfs met 2 routers (in bridge mode) kunnen we niet het hele huis verbinden (en zo'n groot huis is het niet, geen zolder).

Kijken hoeveel beter de powerlink adapters zijn in vergelijking met de huidige van Sitecom, ik was al van plan binnenkort de powerline van denovo te kopen. Het zou fijn zijn als ik het met deze kon testen.

Verder zou ik graag het bereik van de router willen zien, en kijken hoeveel sneller het draadloze internet is op de AC band en/of 5ghz (veel storing op 2.4ghz band).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Welke router heb je nu?
De KPN Experiabox v8 voor TV en Telefonie via Bridging wordt het internet overgedragen aan mijn Cisco Linksys WRT160N (DD-WRT Firmware) voor primaire routering. Vervolgens worden er nog 2 routers ingezet als AccessPoints voor betere en stabiele dekking van het draadloze netwerk. (TP-Link WR1043ND met DD-WRT en een PHICOMM FIR302B)

1. Cisco Linksys WRT160N bediend benedenverdieping en voorzijde 2de verdieping
2. PHICOMM FIR302B bediend Tuin
3. TP-Link WR1043ND bediend zolder en achterzijde 2de verdieping (Deze router is zeer instabiel en na enkele dagen verliest de gebruiker toegang tot internet, zowel met originele firmware als met DD-WRT, daarom wordt deze iedere dag opnieuw opgestart, via een tijdklok)

De Wi FI netwerken zijn op elkaar afgestemd en draadloze devices zijn in staat automatisch over te schakelen naar het sterkste beschikbare accesspoint.

100/100Mbits (FTTH)

1. Connectie- en bereikproblemen met het draadloze netwerk
2. Instabiliteit van internetverbindingen (Traagheid en verbindingsproblemen)

Het netwerk is op dit moment te complex qua opzet, het werkt stabiel en vrijwel geheel probleemloos, optimalisatie van het netwerk zou bestaan uit het verminderen van het aantal componenten (1 AccessPoint ipv 3, bekabeld waar mogelijk, goed werkende Range Extenders en Draadloze verbindingssets zouden hierbij al helpen).

1. De draadloze verbindingsset van KPN is niet in staat om verbinding te maken wanneer deze gebruikt worden op 2 verschillende groepen, ik ben benieuwd of de TP-Link draadloze verbindingsset hiertoe wel in staat is.
2. De verbindingssnelheden waartoe de router in staat is, primair de doorvoersnelheden van de router alsook de stabiliteit van het gehele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:44
Welke router heb je nu?
Draytek Vigor 2132
50/50Mbps
Onvoldoende bereik
Amper bereik op ~12 meter van de router, door de vele (wifi)netwerken in het appartement. Ik wil graag zien of een range extender werkt, zodat ik vrolijk verder kan chromecasten, zonder elke minuut te worden gedownscaled naar een lagere kwaliteit
Verder kijken of televisie werkt over de powerline set, scheelt lelijke kabels in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 23:41
Welke router heb je nu?
Asus AC-RT66U

50 mbps glasvezel van Vodafone.

Over het algemeen bereik en stabiliteit. Veel mensen zijn zich niet bewust van de verschillende kanalen.

Wat ik mis is voornamelijk een range extender die goed werkt in combinatie met de router. Aangezien beide van hetzelfde merk zijn zou dat bij deze set wel moeten zijn. Ik woon in een nieuwbouwhuis met zeer veel gewapend beton. Daardoor is het Wifi netwerk bijna weg boven.

Ik wil graag testen of de range-extender voldoende is in mijn nieuwbouwhuis om in het gehele huis bereik te krijgen. Daarnaast is het interessant om te kijken of buiten voldoende bereik ook de snelheid voldoende blijft voor streaming en data overdracht boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solbean
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-12-2023
Welke router heb je nu?
d'link dir 615
200mbit/s
DNS problemen waarbij het resetten van de router het probleem al oplost.
NAS Server
De stabiliteit en de snelheid van het wifi signaal van een AC router. Ook ben ik benieuwd of de powerlineadaptors van TPLink wel een betere snelheid halen dan de powerlines die ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndemilliano
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 16:15
  • Welke router heb je nu?

1x Apple Airport 2012
    1x Ziggo UBEE
    1x TP-Link TL-WDR430
    0
  • Wat is je maximale snelheid volgens je provider?

120 mb down 10 mb up
  • Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?

Wegvallen draadloos netwerk. Bereik Problemen. Initiele configuratie ISP provided modem. (Eigen SSID wachtwoorden. Dualband instellingen etc)
  • Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?

Een geconsolideerd pakket dat makkelijk centraal te beheren is. Bereik in huis is goed maar wel verdeeld over drie apparaten die allemaal appart ingesteld en beheerd moeten worden. Tevens zit de huidige thuis server via 450MBS draadloos verbonden aan de 4300 serie van tp link. Grootste probleem hier het af en toe wegvallen van de verbinding waardoor streaming (plex / vlc) en RDP niet meer mogelijk zijn.
  • Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?

Centrale beheer mogelijkheden door een ecosysteem. Stabiliteit op home serverc garanderen dmvhet powerline set. En overal in huis met de range extender snel netwerk om full HD te kunnen streamen naar, chromecast, iphone, ipad, appletv, en ps4.

[ Voor 3% gewijzigd door ndemilliano op 08-04-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43
Welke router heb je nu?
Asus AC-RT66U

Caiway 300/300

Stabiliteit en bereik. Ik heb zelf ook geen volledig bereik nog in huis, dit zou het hopelijk oplossen. Het Isoleren van de woonlagen heeft het bereik de nek om gedaan.

Ik heb een netwerk extender, maar deze vliegt er om de haverklap uit. Ik vermoed dat de verschillende producten niet lekker werken.

Ik ben erg benieuwd naar de stabiliteit van de router, bij de huidige router moet ik nog weleens resetten als de versterker weer over z'n nek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Welke router heb je nu?
- Sitecom WL-351 & Asus N65U

- 100/100 FttH

- Slechte ontvangst door verouderde of standaard hardware voor een zo goedkoop mogelijk...

- Een Managed Switch voor 2 Vlan's. Een voor mijn ouders + broer en een eigen Vlan.
- Ultra router + Ultra repeater voor optimaal ontvangst overall in huis.

- Wat de performance + bereik is van de volgende scenario's:
*op de 2e etage is(router)(met en zonder dongel).
*op de 2e etage is(router+extender)(met en zonder dongel).
*op de 2e etage is(router+powerline)(met en zonder dongel).
*op mijn broer zijn laptop is(router)(met en zonder dongel).
*op mijn broer zijn laptop is(router+extender)(met en zonder dongel).
*op mijn broer zijn laptop is(router+powerline)(met en zonder dongel).
*op mijn telefoon is(andere kant huis)(router).
*op mijn telefoon is(andere kant huis)(router+extender).
*op mijn telefoon is(andere kant huis)(router+powerline).
*op mijn computer is(router wired).
*op mijn computer is(router)(met en zonder dongel).
*op mijn computer is(router+extender)(met dongel).
*op mijn computer is(router+powerline)(met en zonder dongel).

- Misschien kom ik op meer, maar dit zijn de netwerk problemen die zich hier voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psader1969
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-03-2024
Welke router heb je nu?
Cisco EPC 3212 (Ziggo)

200Mbps down / 20Mbps up

Draadloos bereik in alle plekken van het huis.

Beter bereik van 5GHz kanalen ivm te veel 2.4GHz gebruikte kanalen in mijn buurt.

Verbeterd bereik 5GHz kanalen en betere throughput van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 08:08

Ick

Welke router heb je nu?
Een Cisco EPC3925 van Ziggo als main router, en een Linksys WRT54G met DDWRT als tweede access point op de zolderverdieping.

120mpbs down/12mbps up.

Veelal basisinstellingen bij anderen, zoals herstel niet-werkende Wifi, Wifi security goed opzetten en kanaalwijzigingen om de interferentie met andere netwerken te voorkomen.

Thuis ben ik ook vaak bezig met de DNS server, firewall, Dynamic DNS registratie.

Het belangrijkste is een router die zowel 5Ghz als 2.4Ghz parallel ondersteund, zodat oude devices als een iPhone 4S nog gewoon op 2.4 kunnen blijven werken, terwijl de meeste devices met minder interferentie op 5Ghz kunnen draaien. Daarnaast heb ik graag weer een scheiding tussen mijn LAN router en mijn Internet Access Point (die zitten nu nog in een in de Ziggo Cisco Modem), zodat ik mijn thuisnetwerk niet uit de lucht hoef te halen bij een probleem in de router of vervanging van de router.

• Allereerst de dualband mode en het bereik, in combinatie met de range extender. Hopelijk kan ik daarmee mijn tweede access point overbodig maken.
  • Daarnaast de flexibiliteit van de interface voor het beheer van de firewall, DNS server, etc...
  • En de stabiliteit in combinatie met mijn mediastreaming (DLNA van Synology Server met Samsung TV en Linn hifi set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luitwieler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 20:44
-Welke router heb je nu?
Linksys WRT 610N

-Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
Ziggo: 120mbit down 12mbit up

-Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Vaak zijn de problemen gerelateerd aan de authenticatie of de dhcp.

-Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Wifi AC en de ondersteuning voor Apple airplay, dat word momenteel niet ondersteund door mijn huidige router.

-Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Testen wat de snelheid is van:
(bedraad=cat6/Powerline adapter)

bedraad>bedraad
bedraad>draadloos
draadloos>bedraad
draadloos>draadloos

Tevens wil ik weten tot hoe ver het wifi signaal rijkt en wat de latency is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Welke router heb je nu?

Experiabox V8 icm KPN wifi repeater/accespoint en een Netgear WN2500RP

30/3Mbit nu en eind van de maand een upgrade naar 100/100 glas.

Ik ben KPN monteur en los dagelijks wifi problemen op. Bezette wifi kanalen op 2,4 GHz zijn het grootste probleem. Dat los ik nu op door de KPN dualband wifi repeater bekabeld aan te sluiten. Ik maak dan 2 nieuwe netwerken. 1 op de 2,4 GHz band en 1 op de 5 GHz band. Verder let ik erop dat de router/repeater niet in de buurt van bv een magnetron of tl verlichting staat.

Bekabelde vervanging van de Netgear range extender.

De TP-router met de KPN repeater/accespoint en de Netgear. Kan ik de 2 producten vervangen voor 1 goede.

[ Voor 2% gewijzigd door black_eye op 08-04-2015 10:05 . Reden: typo ]

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSken
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 00:37
    D-Link DIR-655
    Downloadsnelheid 100 Mbps
    Uploadsnelheid 6 Mbps
    Slecht ontvangst in helft van huis, ook met GSM, iets stoort die ruimte.
    Eenmaal per week router resetten.
    Thuisserver/nas
Bereik, stabilteit, snelheden op de verschillende wifi apparaten, Blueray speler, mediapc, gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsjoo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-12-2023
1. Welke router heb je nu?
Linksys WRT320N

2. Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
50 Mbps down/up

3. Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Slecht bereik, wegvallende verbindingen, verkeerd ingestelde repeaters/extenders

4. Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Beter ontvangst op de eerste verdieping en op zolder

5. Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Groter bereik creëren met deze router op 5 GHz en verder uitbreiden met de extender. Benieuwd of dit een betere verbinding geeft dan de in mijn omgeving erg druk bezette 2.4 GHz band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:56
•Welke router heb je nu?

Netgear Nighthawk AC1900 R7000 met dd-wrt

•Wat is je maximale snelheid volgens je provider?

120/12 MB/s

•Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?

Geen netwerkverbinding. Zoals wel verbinding maar geen internet. Kwijtraken van het wachtwoord.

•Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?

Een tweede router voor een 5Ghz netwerk. De dekking in huis is nog niet overal lekker. Er hangt op dit moment een oude TP-LINK accespoint op de bovenverdieping. Helaas ondersteund deze nog geen 5GHz. Hierdoor kiest mijn telefoon en andere apparaten vaak voor het snellere netwerk. Maar die ligt een stuk verder weg en daarom een slechte verbinding.

•Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?

Op dit moment doet mijn Netgear een hele hoop taken. Zoals VPN, wat virtuele SSID's. Scheiden van deze draadlozen netwerken en hier QoS op toepassen. Een verbinding met IPv6. Goede portforwarding mogelijkheden dat al mijn applicaties die op de NAS staan vanaf overal ter wereld bereikbaar zijn. Ik wil graag gaan vergelijken hoe de TP-Link diet doet. Of misschien nog wel beter kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
  • Laatst online: 06-06 13:46
Welke router heb je nu?
Router: TP-LINK TL-WDR4300
Als access point heb ik nog een Linksys WRT54G en Sitecom WLR-4100 draaien op andere verdiepingen.

50/50 Mbit

1. Slecht WiFi bereik op 1ste verdieping en/of zolder; mensen verwachten met een enkele router in de meterkast overal draadloos internet.
  2. Internet reageert raar/traag of valt af en toe. Het blijkt dan dat het draadloze 2.4Ghz netwerk op een vast kanaal is ingesteld waar ook een paar andere buren op zitten.
  • 802.11ac: extra snel internet
  • 5Ghz draadloos internet zowel op begane grond als op 1ste verdieping
De snelheden van het draadloze netwerk met de extender en met 802.11ac.
Dan gaat het zowel om snelheden op internet, maar ook intern tussen m'n server en laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 14:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Welke router heb je nu?
Netgear R7000

50 Mb/s download
50 Mb/s upload

Het wifi bereik vergroten/'sneller' maken.

een goed wifi netwerk met een behulp van range extender tot de zolder komen en misschien dit in combinatie met de powerline.

De wifi sterkte van de router + powerline/range extender en wat dit doet met de bandbreedte in praktijk in een nieuwbouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

Welke router heb je nu?
Archer C5
100/100 Mbps via FTTH
Wegvallend bereik op enkele locaties
Beter bereik op enkele locaties, andere locaties draaien prima
Of ik beter bereik kan krijgen zonder al te veel aan throughput te verliezen, die is namelijk op andere plaatsen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666876

Welke router heb je nu?
Linksys EA6500

100Mbps UP & Down (glasvezel)

Storingen en traagheid door te veel andere draadloze netwerken van buren of in de omgeving. Juiste kanalen uitzoeken zeker als de router alleen 2,4GHz ondersteunt is dit vaak een probleem.

Goede stabiele draadloos netwerk die niet hapert bij tegelijkertijd gebruik van Chromecast, films kijken via Plex op de tablet van de kinderen, geen stotterende VOIP-calls (Skype/Viber)

Dat zo'n pakketoplossing daadwerkelijk een totale oplossing biedt voor een gezin met 3 kinderen dat gewoon doet wat het hoort te doen, zeker met de toenemende vraag naar goede/stabiele WIFI zonder last van buren of teveel storingen van Dect-telefoons/magnetrons enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 21:29
Overgestapt naar tijdeiljke woning. Dit is een appartement en we hebben veel last van de wifi signalen van de buren. Omdat het een tijdelijk huis is. Heb ik geen zin om koper te trekken, tijdelijke kabels zijn ook niet handig.

Wat ik graag zou testen en wat ik nu mis als ik kijk naar testen van AC routers.
- Wat is nu het bereik op de bestaande verdieping en lager. Vaak worden testen alleen gedaan verder vanaf de router. Maar nu wil ik graag mijn praktijk situatie testen van Betonnen vloeren tot studeerkamer.

- Ik zie nu de verschillende problemen dat het bereik voor mijn telefoon weg valt in dezelfde hoek waar mijn pc wel nog bereik heeft. Lost een andere router dit op en is het ziggo modem van de ISP echt rotzooi. (wat ze in de winkel roepen..) Vaak zijn wifi connectie issues allemaal te wijten aan het gedrag van de end points. Ik wil zien of dit verbetert met mijn apparatuur.

- wat is de snelheid van wifi op dezelfde plek en biedt powerline een beter alternatief of moet ik als nog overgaan op kabel

- ik heb een netgear AC adapter gekocht en nu haal ik max 5 mb/seconden, rond de 40 mbit. Het is dus allemaal zeer bedroevig. Ben benieuwd wat AC nu werkelijk doet, want nu heb ik geen AC router en dus geen AC snelheid.

- heeft een router als deze minder last van wifi signalen van de buren. Of dien je gewoon naar een vrij kanaal te gaan zodat niemand je meer kan storen. Wat eigenlijk neer komt op switchen naar 5GHZ band.

- mijn nas serveert ISCSI , omdat wifi zo beroerd is staat mijn NAS nu direct achter de PC. Hier wil ik eigenlijk vanaf.  ik wil het weer terug op de router zodat ik mijn synology ook weer kan gebruiken op mijn overige apparatuur.

Terugkomend op julile vragen
Ziggo standaard ubee modem

120 / 12 maar dit haal je dus alleen bedraad

Interferentie van andere wifi ssids van de buren.
Diverse clients laten connecten, zodat alles het blijft doen.

Storingsvrij netwerk. Nu tijdens het schrijven valt viel ook mijn internet verbinding uit 
Hogere doorvoer naar NAS vanaf wifi endpoints

Levert Powerline echt toegevoegde waarde en haal je werkelijk 100 mbit.

Biedt AC standaard nu werkelijk een verschil. Als ik simpel weg de wifi router vervang of heb ik nog ook wifi extender / powerline nodig in mijn praktijk situatie!

Eigenlijk vind ik de laatste nog belangrijker. Vaak geven bedrijven aan dat het werkt met 1 druk op de knop. Maar is het werkelijk echt zo gemakkelijk. Als tweaker vind ik het leuk om te rommelen met IT apparatuur. Echter mijn vrienden / familie zien dit niet zo. Het moet gewoon werken. TP beweert dat hun producten werken met 1 druk op de knop! Ik wil dit wel beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:21
Welke router heb je nu?
WNDR7300v1

100MBit/sec up en down

Simpele connectie problemen en het uitbreiden van het WiFi bereik tot de verste uithoeken (zolders e.d.).

Ik heb een geluidsgeïsoleerde ruimte om in te drummen welke als aanbouw aan m'n huis vast zit. Deze ruimte zit dermate ver van m'n router dat ik er eigenlijk geen WiFi bereik meer heb. Eventjes een filmpje met instructies opzoeken op m'n tablet/PC of een nummertje streamen via Spotify zit er gewoon niet in. Met een WiFi Router + range extender zou ik dit probleem op kunnen lossen.

Momenteel gebruik ik een TP-Link range extender om mezelf WiFi te geven in m'n drumhok, dit werkt best aardig moet ik zeggen (op wat spontane network-resets na). Ik wil vergelijken of deze beter werken of niet.

Verder heb ik een andere ruimte die aan het eind van m'n tuin staat (~ 40 meter) waar ik ook internet zou willen gebruiken. Dat ga ik zelfs met range extenders niet oplossen maar ik heb er wel elektriciteit naartoe gelegd. Als ik met powerline adapters daar internet zou kunnen krijgen ipv. 40 meter aan tuin open te moeten graven om ook nog een paar UTP kabels te gaan leggen, dan ben ik een gelukkig mens :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

Welke router heb je nu?
Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

50 MB/s

Draadloos netwerk is niet overal bereikbaar.
Internet werkt uberhaupt niet.
Internet is heel langzaam in bepaalde plekken van het huis.
Draadloos netwerk werkt wel maar valt soms sporadisch weg.

Het liefste heb ik overal thuis bekabeld netwerk maar dat betekent dat ik mijn muren open moet breken om de kabels fatsoenlijk te gaan trekken. Op dit moment mis ik op bepaalde plekken in huis fatsoenlijk internetsnelheid.

Met name of een nieuwe router in combinatie met ontvangen sneller werkt op bepaalde punten in huis dan mijn huidige setup. Ook wil ik graag eens testen hoe het zit met internet via de powerline. Ik heb er tot nu toe nog weinig positiefs over gehoord maar wil dit graag zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:56
Welke router heb je nu?
Cisco EPC 3925 Wi-Fi modem

30 / 3 Mbit/s

Het wifi bereik vergroten en wisselen van kanalen i.v.m. slecht performance

Seamless roaming in en rondom het huis en een UTP netwerk aansluiting in de garage via een powerline adapter.

de wifi snelheid 2.4 en 5 Ghz , internet in de garage en volledige wifi dekking in en rondom het huis.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2024
Welke router heb je nu?
Linksys EA3200 beneden, Sitecom WL-341 op zolder. Gekoppeld via ethernet kabel.
60/6
Geen bereik (handmatig kanalen kiezen). Incompatibele netwerkkaarten (hoera KPN).
  • Integraal wireless network zonder handmatig overschakelen tussen 2 SIDs.
  • AC netwerk voor nieuwere apparaten (oa ipad air2).
  • Bereik op huidige 'dode plekken'
  • 'mobieler' maken van apparaten zonder wifi dmv powerline adapter
  • Doorvoersnelheid bedraad van router naar RE en/of powerline adapter voor thuiswerkplek op zolder
  • Upgrade met T4U van laptop WIFI: snelheid alsmede 'hoe praktisch is zo'n uitsteeksel'.
  • Stabiliteit archer bij zware torrent loads
  • Streaming (video) performance over wifi
  • 2,4GHz nu bijna onbruikbaar ivm buren, kan de C9+NE dit beter?
  • 5GHz bereik valt nu al weg in keuken, kan de C9+NE dit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartmeelker
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 19:49
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WDR4300

30 mbit down en 5 mbit up

Problemen met het gebruik van het juiste kanaal.
Plaatsing van de router.
Veiligheidsinstellingen.
Instellingen rondom naam en wachtwoord.

Een range extender. Een powerline set.

De powerline setjes vergelijken met mijn draadloze verbinding.
Games streamen over het netwerk via STEAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295249

Welke router heb je nu?
Horizon mediabox
120 down / 12 up
Bereik, wegvallende verbindingen, instellen beveiliging
Goed bereik, de horizon mediabox haalt de andere kant van het huis niet goed, dus heb nog een stabiele oplossing nodig voor het versterken van het netwerk.
Meerdere onderdelen, namelijk de dual band functie(bij horizon komt die niet ver), de range extender voor verder bereik en indien dat niet geschikt is wil ik de powerline set testen, eerdere powerline set ander merk werkte niet goed, ben benieuwd of deze wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbra
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 09:32
Welke router heb je nu?
Dlink dir855, dat is een dual-band met gelijktijdig gebruik van de twee banden.
200/12 (telenet whoppa)
Slechte verbinding, aanloggen op het netwerk van de buren
Access points of range extenders. Heb er nu twee draaien (medion) maar door de constructie van ons huis (veel staal) vaak slechte connectie
Of de Router beter presteert dan de Dlink, of de Powerline adapters erin slagen de dekking in mijn huis volledig te maken (nu zijn er nog enkele dode hoeken) Dit voornamelijk in het kader van het streamen van muziek en films van internet en onze thuisserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330656

Welke router heb je nu?
Standaard Ziggo Modem. (Ubee evw321b)

120/12Mbit

Geen draadloos netwerk bij huisgenoten. Bereik is slecht en gebied zit overvol op de 2.4 band.

Sterkere 5Ghz verbinding voor mijn huisgenoten. Valt bij hen vaak weg, bij mij is het wel stabiel.

Of het mogelijk is om de volle snelheid te behalen en vast te houden in het hele huis. Ook word er veel gestreamed en afgespeeld vanaf een NAS. Dit lukt tot nu toe niet met de standaard apparatuur van Ziggo. Volgens hen is de enige optie alles bekabelen, maar dat is geen optie. Ethernet naar de bovenste verdieping brengen met Powerline zou een perfect uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Welke router heb je nu?
Cisco E4200 (benedenverdieping)
Apple Airport Extreme (bridge, bovenverdieping)

100/10

Bereik verbeteren (internetten in de tuin, bovenverdieping, enz.)

Bedrade verbinding naar de mediaplayer voor fatsoenlijke 1080p+ streams vanaf de NAS zonder haperingen

Kijken of het bereik in huis en de tuin nog verder verbeterd kan worden, stabiliteit van de verbinding tussen de home cinema apparatuur (media player) en de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19
Graag volledige pakket

Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WR1043ND

120mb

Onvoldoende bereik of onstabiel wifi (vaak herstarten)

Goede wireless naar zolder

Beter bereik en hogere doorvoersnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luminai
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10-2022
Welke router heb je nu?
Draytek Vigor 2130 (ap modus)
Ziggo Ubee router (WiFi uit)

200 Mbit down
20 Mbit up

Problemen met het bereik en storing van andere apparaten, Security settings en advies over draadloze oplossingen voor thuis en kantoor.

Een tweede draadloze aansluiting op de beneden verdieping. Beriek is erg slecht vanwege storing tussen de verdiepingen. Daarnast mist ook een 5ghz connectie voor wat meer eisende apparaten.

• De snelheid, beriek en stabiliteit de producten in vergelijking met de Draytek router die ik nu heb hangen.
  • Het bereik van de 5ghz testen zowel met als zonder extender.
  • De powerline adapter gebruiken voor een (semi)bedrade connectie naar de smart TV
  • Het WiFi uitbreiden met een range extender in de woonkamer, voor optimaal bereik voor laptops, tablets en smartphones.
  • Indien compatible Mircast testen vanaf mijn desktop over het USB adapter, via de powerline extender naar de Smart TV.
  • De huidige ziggo router in DMZ modus zetten en de TP-Link als primare router instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Luminai op 08-04-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 16:47

cky

Welke router heb je nu?
Technicolor TC7200U

UPC 120Mbit /12 Mbit (UPC)

Snelheid optimaliseren, 2,4 en 5 ghz instellen op diverse apparaten

Draadloos netwerk zo optimaal instellen dat bedraad niet meer nodig is.

De C9 router op doorvoersnelheid en gebruiksgemak. De NAS functionaliteiten..En alle producten op snelheid/range op zowel 2,4 als 5 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520465

Welke router heb je nu?
Een Ubee EVM 3200 modem (zonder wifi) met hieraan een netgear wndr4300 router.

120mbit/s down en 12mbit/s up

Het bereik vergroten door een betere plaatsing van de router te bepalen i.v.m. bijvoorbeeld betonmuren en andere factoren die interferentie kunnen veroorzaken.

Geld 8)7
Een beter bereik (en/of een tweede netwerk) op de eerste en tweede verdieping van het huis en bereik in de achtertuin.

Testen en vergelijken of ik hiermee wel een goede dekking kan krijgen over het gehele huis inclusief achtertuin.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 520465 op 08-04-2015 10:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 15:29
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WDR-4300 (N750)

200/200 Mbps

Slecht bereik, geen verbinding kunnen maken, traag internet.

AC WiFi, goede dekking en geod bereik in de tuin met de zomer voor de deur.

Of AC WiFi een verbetering is in huis. Chromecast aan de tv boven werkt momenteel niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmiel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Welke router heb je nu?
Cisco EPC3925.

25Mbit down, 20Mbit up.

Basis installatie en stabiliteit.

Met name de 5GHz band. Het appartementencomplex is in een vierkant gebouwd waarbij er ontzettend veel 2.4GHz signalen elkaar in de weg zitten (vooral in de werkkamer welke aan gallerijkant grenst). Ook de desktop PC in de werkkamer gaat via Wi-Fi waarbij een bedraad netwerk uitkomst zou bieden.

Bereik, stabiliteit en betere doorvoorsnelheden voor zowel Wi-Fi devices alsook de desktop PC (bedraad). Een separaat gasten segment lijkt me ook fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Laatst online: 10:25
Welke router heb je nu?
Sitecom WLR-3100
200/200
Netwerk beveiligen, dekking verbeteren
Een goed draadloos netwerk dat overal goeie ontvangst heeft, apparatuur die niet dagelijks gereset moet worden omdat de WiFi niet werkt
De stabiliteit van het netwerk en de maximale snelheid. De router die nu in huis staat moet ik bijna dagelijks resetten omdat niemand verbinding krijgt met het netwerk, of omdat er geen verbinding lijkt te zijn. Daarnaast komt de snelheid vaak niet boven de 50 Mbit uit op een meter afstand van de router. Ik wil weten of dat met de producten van TP-LINK anders is.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik zou graag het volledige pakket willen winnen :D

Welke router heb je nu?
Ubee EVW321b

120 / 12 Mbit (ziggo alles-in-1 plus)

Bereik, configuratie en toegang tot wifi netwerk

Mijn Ubee heeft een niet zo heel sterk of stabiel signaal (subtiel verwoord)
Kortom ik zou graag een stabielere wifi router hebben met bereik door het hele huis.
Momenteel heb ik bijna geen wifi signaal in hobbie kamer en keuken.

Ik wil graag testen of de combinatie van router met repeater zorgt voor een stabieler en sterker wifi signaal door het hele huis.
Daarnaast hoop ik ook te kunnen testen dat de wifi snelheid een stuk omhoog gaat daar dit nu vaak erg traag is.

En als laatste hoop ik met deze combinatie ook te kunnen testen of het wifi signaal stabieler is en minder verstoord wordt. Ik woon in een flat met vele wifi routers om me heen. Hoop dat ik met deze set veel minder last heb van onderbrekingen

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:46
Welke router heb je nu?
De standaard bij KPN glasvezel geleverde Experia V9

500Mb/500Mb

slecht Wifi bereik, vaar veroorzaakt door gebruik van de 2,4 GHz band en de 'standaard'kanalen waarop providers hun Wifi routers op instellen. Het gebruik van de 5 GHz band kan een goede verbetering opleveren, nog los van een hogere WiFi snelheid.

Een betere router dan de standaard Experia box van de KPN. Ik kan het internet verkeer al simpel uitfilteren door een managed switch voor de router die het juiste VLAN uitfilterd.

Betere doorvoersnelheid van de router om een hogere internet snelheid te krijgen, dichtbij de beloofde 500Mb/500Mb
Betere WiFi dekking in het huis (2 etages)
Meer configuratie mogelijkheden van de router ( DNS, portforwarding, FireWall) dan de standaard Experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jartim00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-08-2024
Welke router heb je nu?
Ik heb op het moment de D-link 850L, werkt goed maar in mijn ervaring had het beter gekund want wij hebben soms dat er momenten zijn dat we gewoon geen wifi hebben. wifi-ac uitgeschakeld omdat we toch geen apparaten hebben die dat ondersteunt op mobielen en een laptop na.
Over het Bereik ben ik zeer ontevreden sinds het bereik in 1 woord: bagger is.

wij hebben het 120/12 pakket van ziggo

verouderde netwerken vervangen door nieuwen, mensen helpen om hun draadloze netwerk op te zetten, bereik ook, meestal word dat gefixt door een extender.

powerline adapters, zodat ik overal in huis gewoon goed internet heb. Wat ik nu heb is waardeloos, het wifi is echt zeer instabiel en onze smart tv heeft soms gewoon geen bereik om netflix te kijken.

voornamelijk de Archer C9-dualband-router zien wat een verbetering het is in vergelijking met mijn huidige router dat ik persoonlijk waardeloos vindt.
Hiernaast zou ik daarbij ook graag de range extenders willen testen, in de hoop dat ik een stabiel en betrouwbaar wifi heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Laatst online: 04-01 10:56
(jarig!)
Welke router(s) heb je nu?
  • Mikrotik RB2011UiAS-2HnD-IN
  • Mikrotik hAP lite
  • mikrotik mAP
Mijn provider biedt 25/25 welke ik elk moment van de dag volledig vol kan trekken.

Bereik van het signaal is niet ver genoeg. Hierdoor willen mensen graag een range extender/acces point o.i.d.

Bekabeling naar verschillende plekken in en om het huis zodat ik mijn wireless netwerk kan uitbreiden.

• Wat voor mogelijkheden biedt deze router op range gebied.
  • Kan ik makkelijk mijn netwerk uitbreiden.
  • Zit er roamings mogelijkheden in?
  • Wat is de snelheid op afstand XX?

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Welke router heb je nu?
Een D-Link DIR-655.

Ik heb tot voor kort 90Mbps/9Mbps gehad bij Ziggo. Ben nu echter een abonnement lager gaan zitten waardoor mijn huidige snelheid 30Mbps/3Mbps is. Bekabeld haal ik de aangegeven snelheid altijd.

Problemen met de signaal kwaliteit.

Een extender voor een fatsoenlijke verbinding in de woonkamer èn een voor onze slaapkamer op zolder.

Ik wil graag testen of een powerline set ook echt werkt. Ikzelf twijfel al langer of ik zo'n set aan moet schaffen maar durf het niet echt vanwege de wisselende ervaringen die ik hoor. Als het wèl werkt zou het voor mezelf èn voor mijn ouders een héél mooie oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 15:00
Welke router heb je nu?

TP-Link TL-WR1043N.

200 Mbps.

Varierend van problemen met het bereik, het instellen van WDS tot het configureren van publieke hotspots.

Goed bereik in de slaapkamer en een betere algehele doorvoersnelheid.

Ik ben vooral benieuwd of de Archer C9 wel de doorvoersnelheid haalt die ik wil, met de WR1043N is het toch een beetje behelpen.

Verder lijkt het me interessant om te zien of het bereik in de slaapkamer te verbeteren is met de range extender.

Als laatste denk ik de powerline set in te kunnen zetten om m'n NAS een beter plekje te kunnen geven, de vraag is of ik dan dezelfde netwerkperformance kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApolloCris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 21:46
Welke router(s) heb je nu?
Apple airport extreme
apple airport

Mijn provider biedt 200/25
Bereik van het signaal is niet ver genoeg. Hierdoor willen mensen graag een range extender/acces point o.i.d.

een volledig dekkend 1 wireless netwerk kan uitbreiden.

Wat voor mogelijkheden biedt deze router op range gebied.
Kan ik makkelijk mijn netwerk uitbreiden.
Wat is de snelheid op afstand XX?
kan ik met de uitbreiding er een geheel netwerk van maken over het gehele huis/omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_one
  • Laatst online: 23-05 10:59
Welke router heb je nu?
Netgear WNDR3300, in meterkast

120 Mbit/s Down / 12 Mbit/s Up

Problemen met stabiel bereik (icm goede snelheid), Teveel Routers/AP's (buren) op zelfde kanaal, storingen. Routers die gereset en opnieuw ingesteld moeten worden.

Een goede 5GHz dekking door het hele huis (en tuin!). 2,4GHz gaat prima, maar 5GHz houd op bij 1e etage, laat staan zolder.

Het netwerk uitbereiden richting de tuin. Zomer komt eraan en dan is het lekker om in de tuin te kunnen werken.
Idee is om met de powerline het netwerk uit te breiden naar tuinhuisje, en daar een Router/AP te plaatsen. Alternatief is het plaatsen van een Extender bij de keuken (gericht op tuin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Welke router heb je nu?
ZTE Experia Box V9

80 Mb/s download
10 Mb/s upload

Streamen van Youtube video's naar iPad en iPhone verloopt dramatisch. Daarnaast valt het bereik ook regelmatig weg.

Een bedrade Gigabit verbinding naar de woonkamer.

Of ik via de powerline adapters een hogere doorvoersnelheid naar de woonkamer kan realiseren. En of ik de slechte bereikbaarheid van mijn Wifi kan verbeteren. Ik haal ook niet de maximale snelheden met het kopieren naar mijn Synology NAS. Hier zou ik ook graag meerdere oplossingen mee willen testen.

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 08-04-2015 10:31 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 09:17

Linksys WRT610N, zeer binnenkort: ASUS RT-AC68U

120 Mbps

Dit valt uiteen in 2 groepen: mensen die niet verder komen dan de router uit de doos halen, dan gaat het vaak om de totale installatie (kabels/splitters aansluiten, configuratie router, configuratie PC's, tablets, etc). De andere groep (komt veel minder voor): mensen die denken te weten wat ze doen en vervolgens allerlei instellingen veranderen en daarmee hun WiFi om zeep helpen.

Een draadloze oplossing voor betrouwbaar streamen van audio/video door het hele huis, die geen last heeft van betonnen muren en vloeren. Voor precies dit probleem gaat mijn N-router eruit voor een AC router + een WiFi-AC bridge, omdat zelfs op 10 meter afstand bijvoorbeeld in-home game streaming of Full HD video al niet stabiel is vanwege de betonnen muren.

Of een powerline oplossing niet dezelfde nadelen heeft als mijn huidige WiFi-N oplossing, en hoe deze zich verhoudt tot mijn nieuwe WiFi-AC opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjetten
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-03 08:12
d-link dir 868, switch linksys SE4008 en powerline met wifi devola 1200 wifi.

2.Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
ziggo 3/30mb

Onvoldoende bereik op wifi en bedraad verkeerde bekabeling en instellingen

4.Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Goede wireless verbinding in het gehele huis via diverse wifi points.Streamen van muziek via versterker teufel connector en wireless wifi boxen, netflix via chroom behoorlijk kunnen bedienen

5. Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
het testen van streamen in de komplete woning via 2,4 en 5 ghz op android tablet windows tabelt en windows phone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bviester
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Hi!

ZyXEL VMG8324-B10A huidige router
50 Mbit snelheid internet van provider
Problemen met betrekking tot bereik, vaak kom ik in nieuwbouw huizen met meerdere woonlagen. Als ik dan beneden een mooi wifi signaal heb is het haast onmogelijk om dit boven ook goed te regelen.
Zelf woon ik in een huis met 3 woonlagen: laag 1 = keuken, laag 2 = woonkamer en laag 3 = slaapgedeelte. Wifi is ellende door de dikke laag beton.
Als netwerkbeheerder ben ik veel bezig met netwerken ook bij particulieren.

Wat ik nog mis in eigen huis? is een goed netwerk op de bovenste laag, ik gebruik veel sonos apparatuur maar zonder goed wifi is het niet aan te sturen. Daarnaast streaming op Windows en Mac devices.

Ik ben benieuwd of ik met de Archer C9 dual-band router voldoende bereik kan creëren voor de eerste twee woonlagen, om vervolgens met de RE200 range extender het bereik naar de bovenste verdieping te verplaatsen, en uiteraard wat daarmee de snelheid is die overblijft.
Ook kwam ik er laatst achter dat mijn huidige ZyXEL niet veilig is als ik zelf een teamspeak-servertje wil bouwen. De enige optie is port-forwarding maar dat betekent dat ik voor iedereen port-forward. Ik wil dit alleen vanaf specifieke IP's. Dat was helaas niet mogelijk. Zelfs niet met Firewall e.d.

Leuke actie btw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 19:11
Welke router heb je nu?
ASUS RT87U

200Mbit/20Mbit (Wifi doet 193Mbit/20Mbit met een latency van 14ms via Speedtest)

Bereik problemen, overcrowding.

Bereik op 1e en 2e verdieping.

Ik ben erg benieuwd of de TP-link in verhouding presteert tot de Asus. De Asus staat bekend als een top of the line apparaat. TP-link staat meer bekend als budget met goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik ben erg benieuwd of het netwerk met enkel de router, maar ook in combinatie met de RE net zo goed, of misschien zelfs beter werkt dan met de Asus. Ook de werking van de RE in combinatie met de Asus ga ik proberen helder te krijgen.

In mijn netwerk staat een NAS (Synology DS213+) waarmee ik zeker endurancetests en snelheidstests ga uitvoeren. Het feit dat zelfs de Asus soms moeite heeft om alles bol te werken bij mij in huis geeft aan dat de TP-link een mooie uitdaging in het vooruitzicht heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fence
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-01-2023
Welke router heb je nu?
- Router: Netgear WNDR3700v2
- Extender: Netgear WN2000RPTv2

Maximale snelheid is 90Mbps.

Het matige draadloze bereik van de standaard meegeleverde routers (al dan niet ingebouwd in het modem van de provider). Ook het frequent wegvallen van draadloze verbindingen kom ik tegen.

Ik mis stabiliteit en bereik in mijn WIFI netwerk. Bedraad is de stabiliteit prima (het bereik is dan wel een issue, heb niet overal UTP) maar onbedraad laat het echt te wensen over. Vaak wegvallende verbindingen zijn erg vervelend bij Microsoft Lync gesprekken die ik veel voer voor mijn werk.
Ondertussen heb ik al een Netgear WN2000RPTv2 extender gekoppeld maar ook daarmee heb ik geen WIFI dekking in het hele pand.
Nu het mooie weer aanstaande is, wordt er in de (diepe) tuin ook gebruik gemaakt van WIFI en met de huidige apparatuur is dat niet mogelijk. Daarbij komt dat ik in een klein dorp woon waar ook geen 3G/4G dekking is dus als we buiten zitten (te werken) hebben we een uitdaging.
Ik ben erg benieuwd of TP-LINK de devices levert om mijn problemen op te lossen. Dus ik mis goede apparatuur die mijn problemen (stabiliteit en bereik) kunnen oplossen.

Ik zou graag de Archer C9 dual-band router i.c.m. de USB-adapter willen testen om te kijken of mijn problemen met de stabiliteit en het bereik daarmee op te lossen zijn.
Daarnaast ben ik ook benieuwd of de router goed overweg kan met 'Dyndns-achtige' diensten aangezien ik een dynamisch IP-adres van mijn provider heb en zelf een aantal services host (o.a. website, email) en zo een virtueel vast IP-adres creëer.

Voor de momenten dat ik buiten zit te werken, lijkt het me ideaal om de TL-WPA4226KIT powerline set te testen want bij de terrassen in mijn tuin heb ik wel stroomvoorzieningen. Dan ben ik hopelijk in staat om het nuttige met het aangename in de tuin te combineren tijdens het mooie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 15:57
Linksys E4200
nu 100/100 Mbps FTTH (Binnenkort 500/500 Mbs FTTH)
Onvoldoende bereik of connectie problemen
Goede wireless verbinding op zolder/buiten en een goede bekabelde verbinding in de keuken en buiten.
Of de router een hogere doorvoer snelheid kan halen dan mijn huidige Linksys e4200 (rond de 94/91 Mbit) blijft deze steken) en ik betere snelheden kan halen met deze hardware via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 10-06 13:20

Rincewind

Take me in your arms tonight

Welke router heb je nu?
Netgear WNDR3700 / TP-Link TL-WR1043ND

100 Mbit (up / down) glasvezel

Slechte ontvangst of opzetten als het er niet is.

Mijn huis bestaat uit 4 verdiepingen waarbij de Netgear in de meterkast staat. Op (bijna) iedere verdieping heb ik nu wel een of andere router staan om de boel te versterken danwel een eigen draadloos netwerk op te zetten (bijv. de zolder). Dit is niet optimaal en zou ik graag willen verbeteren door over te stappen op een sterkere/betere router. Daarnaast heb ik ook Internet-TV waarvoor ik ook een aantal powerline adapters heb gekocht om het TV-signaal naar zolder te brengen. Ook dit werkt niet optimaal (helaas)

• Ik wil testen of ik de huidige draadloze verbinding naar de overige verdiepingen kan verbeteren en dan een of meerdere routers kan uitschakelen
  • ik wil ook testen of ik door gebruik van andere powerlink-adapters het TV-signaal wel naar zolder kan brengen over meerdere groepen en fasen

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealmuffin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:29
Welke router heb je nu?
Netgear WNR834Bv2
75Mbps up/down
Multimedia apparaten die niet in hun (iOS/Android) controller tevoorschijn komen (Sonos/Bluesound/Heos/Sooloos/Simple Audio); Veel verschillende Wifi SSID's; uitvallende verbindingen; Apparaten die elkaar storen (draadloze speakers/wifi/telefoon)
Gigabit vast netwerk, Snel wifi, 5GHz wifi.
Een netwerk creeren met een SSID waarbij apparaten probleemloos overstappen van een access point naar de andere; Snelheid intern netwerk via UTP; Snelheid via powerline; Stabiliteit product, ik zoek een betrouwbaar product om aan te raden.

[ Voor 3% gewijzigd door therealmuffin op 08-04-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Laatst online: 16:23

Joran

<3 natalee

Welke router heb je nu?
Apple Airport Extreme Base Station (uit 2009!)

200/20 (ziggo)

Vooral dat er op bepaalde plekken geen bereik is, dit is vaak niet op te lossen omdat ze geen kabel door hun huis willen hebben om een simpel access point aan te sluiten.
Een enkele keer zijn het geavanceerdere problemen, zoals port forwarding, qos, voip, vpn etc.

Een aansluiting bij mijn tv in de buurt zodat ik de media-apparaten kan aansluiten. Apple tv, ps4, ps3 werken nu op wifi, wat bij het streamen van video natuurlijk verre van optimaal is. Ook zou ik een range extender midden in het huis willen, zodat er overal goed bereik is.

Ik wil graag testen of de powerline adapters snel genoeg zijn om mijn media apparaten allemaal op goede snelheid te laten werken. Ook zou ik de range extender willen testen. Ik woon in een redelijk nieuw huis met overdreven isolatie, op het balkon heb ik nauwelijks bereik als de deur dicht is.
De usb-adapter zou ik in mijn Raspberry Pi willen testen om een mobiel accesspoint (via hostapd) op te zetten.
De router zou een geweldige boost aan de snelheid van mijn draadloos netwerk flink verbeteren, de enige reden waarom mijn 6 jaar oude router nog niet heb geüpgraded is dat hij maar niet stuk gaat. Voor de rest is dit apparaat heel erg aan vervanging toe.

Ik hoop dat ik geselecteerd word, mijn netwerk moet beter!

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 23:11
Welke router heb je nu?
Sitecom CMPSC-WL16 (54g)

25 MBPS (UPC)

Meestal problemen met aanmelden van hun verschillende apparaten aan het netwerk. Daarnaast signaal problemen.

Goede wifi router voor sneller internet en extenders voor beter bereik in overige kamers.

- Bereik en snelheid t.o.v. mijn oude modem
- Configuratie mogelijkheden
- Gemak bij aanmelden apparaten (TV's, PC's, Mobieltjes, Consoles)
- Guest account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cameronveld
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Sitecom 300N wireless Gigabit Router

100/100 (Glasvezel Lijbrandt)

Weg gedrukte signalen, niet of niet sterk genoeg bereik. Het feit dat de DHCP scope vol is gelopen en je de hele zooi weer mag resetten. Maar voornamelijk het inadequeate bereik is een grote ergenis.

Volledige dekking op hoge snelheid, ipv bagger dekking op minimale snelheid.

Of dit een degelijke oplossing zal zijn voor in mijn huis, met name in de huiskamer en op zolder die ivm met een beton-staal constructie over t algemeen waardeloos bereik en snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutierut
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-03-2023
Welke router heb je nu?

TimeCapsule 2TB

120M/b/s

Problemen met DCHP en signaalsterkte

Goede range-extenders, apple's AirPort Express zou dit goed moeten kunnen doen maar veroorzaakt meer problemen dan het oplost

Grondig het bereik en behoud van mijn max netwerk snelheid (120M/b/s/) testen, draadloos HD content streamen binnenshuis naar verre/moeilijk bereikbare locaties

AMD Athlon II X4 740 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdrone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 01:04
Welke router heb je nu?
Experia V9 van KPN, met een ASUS RT-A66U erachter voor local netwerk.

KPN Glasvezel 500/500

Meestal complete installatie en configuratie, maar ook portforwarding, stabiliteits, en configuratie problemen m.b.t NAS/Server installatie of andere netwerk apparatuur (IP cams, Home Domotica, iTV, etc.)

Powerline adapters, alles bedraad of draadloos gekoppeld.
Goede Powerline adapters zouden in sommige situaties ook een goede uitkomst kunnen bieden.
En een goede AC router.

1. De Powerline adapters, heb hier verder nog geen ervaring mee, dus wil deze testen qua installatie gemak, stabiliteit, en snelheid.
  2. Archer C9 router i.c.m dualband USB adapter qua snelheid en stabiliteit t.o.v de ASUS RT-A66U (Merlin firmware) is. Verder kijken hoe stabiel het wifi is met meerdere apparaten welke via wifi verbinden (Ipad, laptop, meerdere mobiele telefoons). En hoe flexibel en makkelijk de interface en instellingen zijn m.b.t. VPN, FTP, portforwarding, en guestnetwork restricties. En eventueel als mogelijk QOS manueel beheren.
  3. En kijken hoe makkelijk de installatie van de extender gaat en hoe stabiel deze verbinding blijft. (meeste consumenten extenders zijn niet heel stabiel, en zeker niet snel, vandaar dat ik hem wil vergelijken met mijn Amped SR600EX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckkoen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 23:29
Welke router heb je nu?
Linksys EA4500

160mbit

Netwerk opstellen, problemen met de verbinding dat weg valt, verschillende acces points plaatsen.

Extender

Of deze ver reikt door muren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Dragstra
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 14:09
Welke router heb je nu?

ZyXel P-2812HNU-F1

50mbit

Netwerken beveiligen, stabiliteit verbeteren en vaak de range vergroten.

Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk??

Een goede router in ons studentenhuis zodat we normaal een potje fifa kunnen spelen zonder dat we onze telefoons en computers van de wifi moeten halen. Heb nu geen internet op mijn slaapkamer :(

- De draadloze router vergelijken met mijn huidige router
- Kijken of ik goed vanaf mijn pc kan streamen naar andere tv's in het huis.
Uiteindelijk wil ik kijken in hoeverre de spulletjes (op de usb adapter na) het wifi bereik weten te vergroten.

[ Voor 3% gewijzigd door A.Dragstra op 08-04-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightlion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2018
Welke router heb je nu?
Ik zit nu bij een router in het verzamelpand aangesloten.

200mbps

Het wegvallen van het draadloos op laptops of het slechte bereik van het netwerk

Zonder extra problemen overal op de verdieping van het pand fatsoenlijk internetverbinding hebben.

Hoe ik deze het beste in het verzamelpand kan verwerken. Hoe ik de storingen van andere netwerken zo goed mogelijk verminderen en het bereik zo groot mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 10-06 14:26

Skywalker

Use the force Luke!!

Welke router heb je nu?
Asus RT-AC66U

120 / 12 Mbit/s

Wifi blind spots, router configuraties, advies over draadloos netwerk, advies over nieuw te kopen routers, extenders plaatsen, Security settings optimaliseren

Groter bereik, stabielere snelheid

Of ik het bereik in en om huis kan verbeteren en de stabiliteit kan verhogen. Mijn vrouw en dochters zijn niet snel tevreden... ;)

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gverdellen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-04-2023
•Welke router heb je nu?
Ik heb de standaard Ziggo router, een Ubee.

•Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
30 Mbit up, 3 Mbit down

•Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Instellen router en wifi en connecten van devices op het netwerk

•Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Thuis gebruik ik een NAS en een aantal Raspberry Pi media centers via wifi en een oude powerline.
De standaard Ziggo router heeft een waardeloze wifi waardoor afspelen van films happert.
Deze zou ik graag via een degelijke powerline willen testen.
Met 5 kids wordt er ook veel met tablets en laptops gedaan, waarbij soms verbinding problemen geeft.
Ik mis een stabiel thuis netwerk dat schaalbaar is aan de behoefte van mijn mede bewoners.

•Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Zou graag een stabiel en snel thuisnetwerk willen hebben voor alle devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:59
Welke router heb je nu?
Netgear Centria N900
200/20
verbinding zwak op zolder of buiten in de tuin
Draadloze verbinding op mijn terras achter in de tuin
De router met de Range Extender om te zien of dat dan toch de oplossing is voor full coverage zodat ik eindelijk met mijn ipad achter in de tuin kan zitten

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan_25 op 08-04-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569286

Welke router heb je nu?
Ik heb nu een modem van ziggo, dat is de Ubee EVW320b Wi-Fi modem

Mijn provider is ziggo en we hebben het pakket tot 120Mbit/s

Ik moet wel eens het modem op een ander kanaal zetten voor mensen omdat er teveel storing is

Ik mis de 5Ghz verbinding o zolder. Onze modem kan dat bereik nog niet aan

Ik zou graag willen testen of ik met die router wel een 5Ghz verbinding aankan op zolder. Ook wil ik onderzoeken of deze router beter is dan onze huidige en dan hoeven we niet meer van kanaal te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:51
Welke router heb je nu?
TP-Link TL-WDR4300

50/5 Mbit

Onvoldoende bereik of connectie problemen.

Bereik in alle kamers. Momenteel kan alleen de 2,4Ghz verbinding de slaapkamer halen, en dan is de verbinding erg slechts. 5Ghz komt niet verder dan de woonkamer zelf.

- De overdracht snelheid van mijn laptop, welke over een 54Mbps Wifi beschikt, echt veel beter wordt met de USB adapter.
- Powerline set of range extender het bereik naar de slaapkamer kan verbeteren.
- Meten of de Archer C9 beter bereik geeft dan mijn simpele WDR4300
- Opties tussen de Archer C9 en mijn router vergelijken, kijken of het de meer prijs waard is.
- USB3.0 externe HDD aansluiten op de Archer C9 en ervaren of dat prettig werkt als simpele NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:50
ASUS RT-AC68U

200mbit

Minder druk kanaal kiezen op 2.4GHz frequentie in drukke woonwijken.

Goed 5GHz bereik op boven verdieping. En mis goed bekabeld netwerk naar boven verdieping voor media player.

Gaat mij alleen om de range extender en powerline uit pakket 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 22:02
Welke router heb je nu?
- Experiabox v8 van KPN >>> met daarachter een WD1043nd v2 als accespoint voor de wifi.

- 30Mbit, welke ook behaald wordt.

Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen??
- Bereik, kanalen aanpassen, router instellingen, acces point maken.

- Hebben een rijtjeswoning jaren 70 met houten vloeren. In de keuken/schuur loopt het bereik hard achteruit, boven op de 1e verdieping ook afnemende mate van bereik en op zolder is 4G de beste optie. De huidige WD1043nd v2 kan het huis niet goed voorzien van wifi op alle plekken, ongeacht switchen van plaats, andere antennes en kanalen.

-Testen of de set de hierboven staande problemen kan oplossen.
- In hoeverre kan de C9 hieraan bijdragen?
- Range extender voor de keuken/zolder. Haal ik hier dan ook nog steeds de max. snelheid van me provider?
- De USB adapter voor in de raspberry pi B+ mediaplayer. Tot hoever in me tuin en evt. om het huis kan ik lekker audio streamen?
- De powerline is een interessante om te testen of ik op zolder en in de schuur ook een knappe verbinding kan krijgen.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Laatst online: 07-05 13:26
Welke router heb je nu?
Standaard Ziggo Ubee

120/12

Voornamelijk problemen met het bereik die vaak samenhangen met te druk bezette kanalen.
Al komen veel problemen ook door de positie van de router en de gebruikte materialen in vloeren en wanden (beton)

Beter bereik op zolder en in de tuin, wat nu door het Ubee modem gewoon niet mogelijk is.

Kijken of ik met de combinatie van een extender en betere wifi router de dekking in huis en in de tuin goed krijg en door de powerline adapter het internet op een vaste pc op zolder goed kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelona
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Welke router heb je nu?
KPN Experiabox V9 met daarachter een Netgear Nighthawk AC1900 R7000

Down 100Mbps Up 100Mbps

Instabiele verbinding en slecht bereik

Volledige 5Ghz dekking in huis

Met het oog op de toekomst en het overvolle 2,4 Ghz uitvinden of een volledige 5Ghz dekking binnenshuis realiseerbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door marcelona op 08-04-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Welke router heb je nu?
Cisco EPC3925

Wat is je maximale snelheid volgens je provider??
120Mbit down 12Mbit up

Slecht bereik, wegvallende verbindingen, lange wachttijden, lage snelheid via WiFi, omschakelen naar 5Ghz band... etc etc

1 router die voldoende dekking geeft voor mijn hele huis, nu heb ik beneden en op zolder een accespoint om een dekkende Wifi te hebben, maar dat geeft soms problemen met omschakelen...

Ik wil de Powerlan set gebruiken om mijn NAS/Homeserver te verplaatsen naar de garage.

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:45
Welke router heb je nu?
Experia Box V9 (ZTE H368N).

100mbit (glas) met 500mbit upgrade mogelijkheid

dat er in de buurt zoveel andere wifirouters zijn dat de kanaal moet worden aangepast. Of het combineren van wifi met een accespoint.

traagheid, geen bereik op zolder, (router staat in de meterkast begane grond)

vergelijken op zolder wat het beste werkt:

0- wifi van de usb adaptor vergelijken met de ingebouwde netwerkkaart in de laptop Tosiba P50t (intel7260 adapter zonder AC) maar de AC variant dit staat wel op mijn verlanglijstje.

1- via het stroomnet de internet access aanbieden
2- via de extra range extender
3- via een kabel een accespont op zolder
4- rechtstreek een kabel in de computer

En dan alle verschillen zowel in ping tijden als max doorvoersnelheid van de verschillende wifi (G,N,AC ) als netwerktypes UTP, stroomnetwerk, eventueel icm met accespoints.

[ Voor 13% gewijzigd door Epep op 08-04-2015 10:54 . Reden: tikfouten en verhelderen van opzet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 15:05
Welke router heb je nu?
ZyXEL VMG8324-B10A

50 Mbit

Slecht bereik op bepaalde plekken en/of trage verbinding.

Ik mis een aantal dingen:
  1. een stabiele router (die ik heb via mijn provider is nogal instabiel);
  2. goed bereik in de tuin en op het plein achter mijn huis;
  3. een gastnetwerk, omdat mijn huidige router crasht als je een gastnetwerk instelt.
Ik wil in ieder geval het volgende testen:
  • is de TP-LINK router stabiel? (D.w.z. geen crashes en vastlopers, ook niet bij hoge belasting.)
  • kan ik zonder problemen een gastnetwerk instellen?
  • kan ik de range extender gebruiken om voldoende bereik te krijgen in mijn tuin en op het plein achter mijn huis?
  • is de power line set makkelijk te installeren en in te stellen?
  • kan ik de power line set gebruiken om het bereik in mijn achtertuin en op het plein achter mijn huis te verbeteren?
  • welke van de twee (power line set of range extender) geeft het beste resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

Welke router heb je nu?
Technicolor 7200 van UPC

50 Mbps

Slecht bereik, gecrashte router, wifi per ongeluk uitgeschakeld op telefoon (moeder die digibeet is...)

Ik mis goede dekking op de bovenverdiepingen. Wij wonen in een jaren-zeventighuis waar geen loze leidingen beschikbaar zijn voor bedraad netwerk. Het internet komt bovendien via de kabel direct in de huiskamer binnen, i.p.v. in de meterkast. De straat heeft een dusdanige Wifi-dichtheid, dat ik op twee meter van het modem al maar twee (van drie) streepjes ontvangst op mijn telefoon zie. Sommige Wifi-signalen van mijn buren zijn sterker dan die van mijn eigen modem!
De laserprinter op zolder staat te worstelen om nog contact te maken met het modem in de huiskamer.
Het UPC modem moet regelmatig gereset worden, als het wifi-signaal weer eens gecrasht is (bedraad werkt ie dan meestal wel nog gewoon).
Het UPC modem is wel dual-band, maar kan maar een band tegelijk gebruiken. 5 MHz is dus geen optie, want die redt het niet tot boven en niet al mijn wireless apparaten (oude laptop) ondersteunen die frequentie.

Ik wil graag testen of ik hiermee wel een stabiele verbinding naar mijn zolder kan aanleggen, zonder dat ik daarvoor kabels moet gaan trekken.
Ook wil ik graag zien of ik in de huiskamer een betere verbinding krijg als ik daar een 5 MHz verbinding in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 11:58
Welke router heb je nu?
Standaard Tele2 router (DV2020)

20 Mbit, internet en g wifi

Langzame verbindingen, vaak omdat er slechte apparatuur door elkaar wordt gebruikt. Soms ook 2 dhcp servers die aan staan.

Flexibiliteit van stabiele punten. Er is vaak wel stroom beschikbaar, maar geen ethernet overal.

Ik zou graag de router willen testen en de poweradapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 11:35

JayPe

Ondertitel

Welke router heb je nu?
UPC Technicolor
Gramofon ( fon ) als range-extender

200/20 Mbit/s

- Geen bereik ( delen van huis zoals werk-zolder, of bereik van mobieltjes in de tuin )
- Geen roaming van telefoon van ene naar andere AP,
- Wel contact, maar geen verbinding: geen IP adres verkrijgen, of wel IP adres, maar schijnbare verbinding geeft alsnog geen sjoege.

- Goede roaming: Van ene naar andere AP overschakelen door (Android) telefoon
- Bereik op de WC (!)
- Bereik op zolder (stabiel, bedraad/draadloos, voor server verplaatsen uit woonkamer naar afgelegen ruimte)
- Bereik op het terras buiten (zeker met het moeie weer in aankomst): Power over Ethernet zou ideaal zijn
- Snelheid / stabiliteit buiten

- Bedraad via Powerline vergelijken met Wifi op ac snelheid.
- PoE voor rangeextender buiten

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Welke router heb je nu?
Ubee modem van Ziggo met een Horizon Mediabox welke staat ingesteld als accespoint.

200/20

Slecht of onvolledig bereik en lage snelheid op Wifi.

Overal snelle verbinding.

Om in het hele huis een stabiele Wifi te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 22:39
Welke router heb je nu?
Cisco EPC 3925 Wi-Fi modem/router
120/12 Mbps
Te klein bereik, onstabiele verbinding en Ip conflicts,
Router met een goed bereik en stabiele verbinding (2 punten waarop het standaard modem van Ziggo het nogal laat liggen). Onstabiele verbinding heb ik zelf geen last van, maar mijn ouders, broertjes en zusje doen niet anders dan klagen over het netwerk. Hiermee zou ik eindelijk echt mijn familie kunnen helpen.
Ik wil graag testen of met de TP-LINK producten uit pakket 2 eindelijk een stabiel netwerk met een groot genoeg bereik is op te zetten. Mijn vader is van plan ook een Sonos geluidssysteem aan te schaffen, welke ook over de draadloze verbinding gaat en ik vrees dat wij hier niet zoveel plezier uit kunnen halen, wanneer het netwerk zo onstabiel blijft als dat deze nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 20:11
Welke router heb je nu?
Linksys ea6400
120 MBit/s
Draadloze dekkingsproblemen
In mijn hele huis draadloze dekking. Ivm metale constructie plafond is mijn dekking waardeloos.
Of ik hiermee de juiste snelheid haal in mijn hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 09:07
Een TP-Link TL-WR1043ND

2. Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
100 down / 10 Up

Wegvallende verbindingen, slecht bereik, langzaam internet.

4. Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Een 5GHz router i.v.m de vele 2.4GHz netwerken in de buurt. Dit gecombineerd met powerline adapters voor internet op moeilijk bereikbare plaatsen.

Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties en bereik van de Archer C9 router op de 5GHz band. Zelf heb ik veel issues met de 2.4GHz band, door de vele 2.4GHz netwerken in de buurt. Daarnaast vind ik de featureset van de router belangrijk. Kijken wat je er allemaal mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Welke router heb je nu??
Zyxel VMG8324-b10A

Wat is je maximale snelheid volgens je provider??
30 Mbps

Onvoldoende bereik

Mijn huis is een vrij lang appartement (30m) waarbij mijn router moet worden opgesteld aan het ene uiteinde. Ongeveer iets over de helft van het huis stopt het bereik van mijn huidige router. Dit heb ik dmv een AP proberen op te lossen, maar dit is niet altijd stabiel en het probleem is daarmee dus nog niet echt opgelost.

Of ik naast het beschikbaar maken van wifi aan het andere uiteinde van mijn huis (en op het terras +-35 meter vanaf de router) stabiel wifi bereik kan krijgen. Ook zou ik graag mijn 2e TV willen bekabelen dmv de ethernet adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arantxio
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-01 17:13
Welke router heb je nu?
3 in totaal
1. Vigor2130n
2. tp-link wr1043nd
3. Tp-link wr841n
50mbit
slecht bereik veel pakket verlies.
stabieler draadloos netwerk.
ik zou eigenlijk alles wel willen testen. Omdat het wel leuk is om een beetje te knutselen met de routerjes en extenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorixxx
  • Laatst online: 11-03 16:09
Welke router heb je nu?
Apple Airport extreme 2TB
120 Mbit
Voornamelijk dekkingsproblemen of uitbreiding, met regelmaat router functionaliteit (poorten doorzetten etc), soms initiële installatie.
Een prive wifi netwerk met vaste DNS, en gastenwifi die deze DNS niet gebruikt - dit is niet mogelijk met mijn huidige opzet
Bereik in vergelijking met mijn huidige Airport, gastenwifi zonder fixed DNS zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belal
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 16:38

belal

* Welke router heb je nu?
Sitecom X8 1750
* Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
100/100 (up/down)
* Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Range en slechte snelheid door overbelasting 2.4GHz
* Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Een betrouwbare router, de huidige heeft regelmatig resets en de ontvangst op de middenverdieping is op beide banden bedroefend
* Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
De C9 Archer als router ter mogelijke vervanging van de Sitecom, de range extender is mogelijk een oplossing voor de ontvangst. Daarnaast zou ik de USB dualband wifi adapter willen testen icm met mijn mediabox om zo weer wat bedrading te kunnen laten vervallen. Of de powerline kit hier bij kan helpen is optioneel. Hoewel ik niet uitsluit dat ook deze een nut gaat hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door belal op 08-04-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:16
Welke router heb je nu?
Een Sitecom 300n Wireless router van ongeveer 7 jaar oud

100 Mb/s download en 100 Mb/s upload (Glasvezel)

Het niet verkrijgen van een verbinding, het uitvallen van de router wat regelmatig gebeurt, slechte internet verbinding

Een stabiel netwerk draadloos en bedraad

De router en de dual-band USB-adapter. Ik wil dan vooral testen of de verbinding stabiel blijft en of ik in de buurt kom van de 100 Mb/s waar ik nu met de huidige router maar tot de max 15 Mb/s draadloos kom
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.