[ADV] Test één van de tien TP-LINK thuisnetwerkpakketten

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 19.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-04 10:20
Welke router heb je nu?
SMC SMCWGBR-14N (oudje 8)7 )

Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
60mbit

Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Bereik problemen, clients zoals printers in een kantoor zijn vaak slecht bereikbaar en hier liggen geen netwerk kabels.

Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Powerline verbinding naar vaste computer, die nu geen optimale verbinding heeft.

Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
Instelmogelijkheden van de router voor Home Automation, met de nodige port forwarding en instellingen. Mogelijkheid tot het maken van een gast netwerk, apart van het 'eigen' netwerk.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Welke router heb je nu?
Een Netgear WNDR 4700.

200 download, 20 upload.

Voornamelijk traag internet door overvollen kanalen op het 2.4Ghz netwerk. Ook slechte dekking is een probleem dat ik regelmatig tegenkom.

Een AC router mist nog in mijn netwerk. Mijn apparatuur, MacBook pro en iMac zijn beide geschikt voor AC WiFi maar de router ontbreekt nog. Ik werk erg veel met bestanden die op een file server staan en ik merk dat als iemand anders in het huishouden aan het streamen is vanaf de media server dat het zo snel niet meer gaat. Hopelijk kan een AC router hier verandering in brengen.

Ik zou graag willen testen hoe veel lokaal verkeer de router af kan vangen voordat deze dichtslibt en of de maximale snelheden ook daadwerkelijk behaald worden. Dit wil ik niet via een benchmark tool testen maar door middel van het opzetten van BluRay streams, bestanden over kopiëren vanaf de file sever. Dit zegt namelijk meer dan een benchmark als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drognan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-03 23:30
Welke router heb je nu?
Ik ben in het bezit van een Linksys WRVS4400N

20 Mbit/10 Mbit

Mijn vrienden vragen mij veelal om te helpen bij het aansluiten van de router. Problemen die veelal opduiken zijn range-problemen en het behouden van een constante verbinding. Mijn vriendin leeft in een pand waar zij gebruik moeten maken van één router die bij de ingang staat. Mijn vriendin heeft slechte ontvangst op haar kamer en heeft mij gevraagd te helpen.

Ik mis een router die ac ondersteunt en een goed 5 ghz netwerk kan behouden.

Ik wil graag testen of deze TP-LINK producten kunnen helpen met de problemen van mijn vriendin. Door gebruik te maken van de range-extender hoop ik ervoor te zorgen dat zij beter ontvangst heeft. Vooral omdat wij beide geen al te snel internet hebben is het belangrijk dat de ontvangst ten alle tijden zo goed mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenskocpol
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 20:14
Welke router heb je nu?
Momenteel gebruik ik de Arcadyan Experiabox V8 van Telfort.

Ik heb volgens Telfort 50 Mbit/s downloadsnelheid en 5 Mbit/s up.

Toevallig heb ik me de laatste tijd bezig gehouden met het verhelpen van bereikproblemen van mijn eigen draadloze netwerk en die bij mijn ouders thuis. Ik heb toen gekeken naar Wireless repeaters, een extra (wired) acces-point aanleggen of het aanschaffen van een betere/sterkere router.

Het draadloze bereik in de slaapkamers van mijn huis is erg slecht. Daarom wilde ik een betrouwbare bedrade verbinding maken met een goedkoop power-plug setje. Deze verbinding was niet erg stabiel helaas.

Ik heb veel behoefte aan een powerplug set of een betere wifi-ontvangst daar. Liefst zelfs allebei.

Een ac-adapter wil ik ook erg graag, aangezien ik de ac-adapter in mijn laptop momenteel alleen maar op wifi-n netwerken kan gebruiken.

Ik zou heel graag willen zien of USB-adapter beter/stabieler/makkelijker werkt in combinatie met Linux op mijn laptop.

Ik zal (waar mogelijk ook kwantitatief) de apparaten op de volgende punten testen:

Archer C9 dual-band router

De Archer C9 dual-band router zal ik in twee situaties testen. Bij mijn ouders thuis en bij mij zelf thuis. Aangezien we allebei op één specifieke plek in huis zeer slecht ontvangst hebben. Zou een betere router zorgen voor beter bereik?

Ook zal ik kijken naar de instelbaarheid van de router. Bij mijn netwerk thuis moet ik veel poorten forwarden, hebben bepaalde aparaten een vast lokaal IP-adres nodig en moet mijn domeinnaam gekoppeld blijven aan mijn externe ip-adres voor mijn Synology NAS waarmee ik muziek/films stream, bestanden deel en mijn website host. Genoeg te doen dus.

T4U dual-band USB-adapter

De USB-adapter is voor mij interessant om te testen omdat ik in mijn laptop een ac-adapter heb waar ik veel issues mee heb.

Ik za de volgende situaties testen:
  • Laptops ingebouwde wifi-ac adapter versus Laptop met USB wifi-ac adapter
  • Wifi Thuis versus Wifi Eduroam op de UvA
  • Wifi op Windows 8 versus Wifi op Linux Mint
  • 2.4 GHz versus 5 GHz (mits beschikbaar)
En deze beoordelen op de volgende zaken:
  • Gebruiksgemak (hoeveel stappen heb ik nodig om wifi te krijgen?)
  • Bereik (hoe goed gaat het om met zwakke signalen? / welke snelheid kan ik halen als ik naast de router zit?)
  • Stabiliteit (Valt hij om de haverklap uit of niet?)
Ik heb ook een HTPC die momenteel een bedrade verbinding heeft. Ik zal ook testen of het lukt om HD-filmmateriaal te streamen via deze USB-adapter in plaats van bedraad.

RE200 range extender

Range extender zal ik ook op twee specifieke lokaties testen. Bij mijn ouders thuis en bij mij zelf thuis. Aangezien we allebei op één specifieke plek in huis zeer slecht ontvangst hebben. Zou een range extender zorgen voor beter bereik op deze plaats?

Mochten zowel de range extender als de router op zichzelf niet voldoende helpen, zal ik ze ook samen testen.

TL-WPA4226KIT powerline set

In mijn eigen huis zijn er twee plaatsen waar ik via een powerline een bedrade verbinding zou willen hebben. Één daarvan is een verbinding binnen een zekering groep en één daarvan is een verbinding tussen stopcontacten die zich in verschillende zekeringsgroepen van het huis bevinden.

[ Voor 3% gewijzigd door stephenskocpol op 12-04-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumbaloo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-01-2021
Welke router heb je nu?
LiveBox F@st 3202

30mb/3mb

Samen met vrienden een prive netwerk opgezet in het flatgebouw echter slecht netwerkbereik op onderliggende etages en elders op de galerij: a) door druk wifi spectrum waarbij regelmatig een ander kanaal moet worden gebruikt, b) gewapende betonnen muren en vloeren.

Betrouwbare wan router/modem - die na een intensieve download sessie of 3 dagen durende upload sessie geen harde reboot vereist.
Range extenders voor meer reikwijdte met het wifi netwerk en betere weerstand tegen overheersende signalen.

Ik heb geen (nog) geen ervaring met Powerline adapters, ik ben benieuwd naar het gebruiksvriendelijkheid op installatie vlak, is de snelheid gewaarborgd en stabiel of gedraagt zo'n apparaat zich als een puberaal kind.
Qua router/modem is de archer c9 samen met de dualband usb adapter behaalde winst gelet op de snelheid, stabiliteit en betrouwbaarheid in mijn huidige netwerk (2 ipads, 3 smartphones, 1 sony PS, 2 laptops, 3 NASsen, 1 pc, 1 nintendo wii).. tegenover de LiveBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDw2020
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03 09:35
- Welke router heb je nu?
TP-Link Archer 7

- Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
60 / 6 (Ziggo Z2)

- Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Geen volledige dekking / Dode hoeken / Connectie problemen / Authenticatieproblemen / Tuin bereik

- Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
De snelheid van het draadloze netwerk op de bovenste etages. Voor bijvoorbeeld Netflix in 4k.

- Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
De range extender in combinatie met de Archer 9. Het bereik en zodat ik alle andere apparatuur ook draadloos kan testen in ons huis met 3 etages. (SmartTV, Chromecast, Boxee Box, PS4, PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakM
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Welke router heb je nu? 
Fritzbox 7360 en Fritzbox 7170 als 2e access point

50 Mbit/s

Overlappende frequenties, problemen met bereik, onveilige beveiligingsinstellingen, toevoegen van nieuwe apparaten, ...

Beter bereik door betere/meer antennes, wegwerken van kabels die naar 2e access point lopen, instellingen van de WiFi router via app ipv browser die niet lekker op telefoonscherm past, en meer tweak mogelijkheden.

VPN tunnel terminatie op router (IPSec, pptp) met shrewsoft client, Windows native client,iOS vpn client, native ipv6,compleetheid van firewall settings, dhcp configuratie (non-router dns server, Mac-ip koppeling), wake on lan, hosten extern toegankelijke servers, port mapping, en nog zoveel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Welke router heb je nu?
- Standaard UPC modem Thomson TWG-870 (2.4 MHz)
- WNHDE111 5 GHz Wireless-N HD Access Point/Bridge

120/12 Mbit

- Slechte verbindingen
- slecht bereik
- onbereikbare AP's of onbeschikbaar internet via router
- configuratie en beveiliging toepassen draadloos thuisnetwerk/router

- Dekking in losstaande garage (voor IP cam)
- Dual band router (concurrent) met wireles AC (nu twee apparaten)
- Een snelle/goede wireless verbinding voor All-in-One PC van vrouwlief,

- Verbetert de router de wireless verbinding met de laptop (met/zonder AC adapter) van de dual band router
- Wat is een betere connectie in de losstaande garage 10 meter in de tuin: de lichtnet verbinding of via de range extender wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 06:40
•Welke router heb je nu?
Een 4th gen Time Capsule achter een bbox2 die enkel als modem functioneert
•Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
70/6Mbps (down/up), maar omdat het VDSL profiel slechts 70/10 is komt dat IRL uit op 67/5.7
•Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Onvoldoende dekking door all in one modem/routers van ISP's die slecht gepositioneerd zijn. Met bijbehorende problemen van wegvallende wifi.
•Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
Goedkopere (30-50) euro 5GHz (only)acces points die 2x2 MiMo doen (liefst 802.11ac, n zou ook al voldoen). Waarvan in elke grote ruimte 1 gehangen kan worden voor optimale dekking en capaciteit.
•Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
De performance winst van een ac router (de C9) ten opzichte van een 5GHz n router (Time Capsule) en hoe dit schaalt ten opzichte van de afstand tot de router. (met een 2013 MacBook air als 2x2MiMo client)
Of de C9 de DFS kanalen ondersteund (kanalen 52-64 en 100-136)
Verschillen tussen de performance van de USB adapter en de interne adapter van een laptop. Het verschil tussen het al dan niet een verleng USB kabel gebruiken om de wifi adapter aan te sluiten op een traditionele desktop.
Het verschil in performance meten tussen het gebruiken van de range extender om het netwerk van de C9 uit te breiden door de 5GHz radio als uplink te gebruiken en hetzelfde scenario maar dan met de powerline als uplink naar de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edpuij
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 08:14
Welke router heb je nu?
WR2543ND, deze wil gaan vervangen. Af een toe een lage ms
100 Mbit (up / down) glasvezel

Het bereik van de bestaande wifi routers vergroten met netextenders

Ik mis goed bereik/ontvangt via mijn draadloos netwerk. Ik heb nu dat skype vast loopt.
Af en toe een hoge ms van 200

Dat ik met een Archer C9 dual-band router ook boven een goed bereik heb.
De lage ms ook weg is. Dat ik hd films kan streamen van mijn Synology nas naar de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

•Welke router heb je nu?
Ik heb 2x een Netgear WNDR3700 staan. Eentje beneden als echte router en eentje boven als access point en switch.

120 mbit/s down / 12 mbit/s up

Slecht bereik en soms storingen op specifieke channelid's door overvolle wifi in de buurt.

Een betere oplossing voor een beter bereik boven. Ik gebruik nu een 2e router als access point en switch maar liever zou ik hier een range extender gebruiken.

Ik wil graag het bereik van de router testen zonder range extender tov de oplossing die ik nu heb. Daarnaast zou ik dan graag de router + range extender willen testen tov de oplossing die ik nu heb.
Als extra zou ik misschien graag de powerline adapters willen testen bij de tv omdat ik daar liever geen switch meer heb staan. Nu heb ik 1 ethernet kabel voor de apple tv en dan kan ik 2 powerline aansluitingen gebruiken voor de tv en versterker.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:30
Welke router heb je nu?
Huawei HG 659, net nieuw gekregen van vodafone, maar deze bevalt slecht waarschijnlijk omdat de firmware van vodafone te beperkt is.
20Mbit, met mijn vorige modem haalde ik 30Mbit.
Slechte of langzame wifi. Meestal zoek ik dan een rustiger kanaal.
VLan, Range extender en meer voip instelmogelijkheden.
Alz zzp-er heb ik een aantal wensen voor een thuisnetwerk. Zo wil ik een range extender testen omdat mijn wifi verbinding op mijn werkkamer maar minimaal is. Daarnaast zou ik graag mijn netwerk scheiden met 2 Vlans. De archer c9 schijnt dit te kunnen faciliteren. Ook zou ik de voip mogelijkheden willen testen. Bij mijn abbonement horen 2 voip nummers, en daarbij heb ik nog een apart voipbuster account om mee naar het buitenland te bellen. Als laatste zou ik ipv6 wel eens willen testen om te kijken of dat voor mijn bedrijf of prive nog voordelen bied. Hiervoor heb ik bij hurricane electric al een account voor een 6to4 tunnel aangemaakt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• castle1310
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 17:26
Huidige router: Netgear WNDR 3700 met Gargoyle firmware
Snelheid: 200/12mbit
Problemen oplossen: diverse, van geheel netwerk aanleggen tot verbindings/dekkingsproblemen oplossen
Ik gebruik naast een wireless router ook nog een powerline (Zyxel 600Mbit) verbinding voor een stabiele AV streaming verbinding
Vergelijk testen: stabiliteit en snelheid van de powerline oplossing t.o.v. mijn huidige situatie en of wifi een betrouwbaar alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38
- Welke router heb je nu?
tplink WDR4300

- Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
500/500 (fiber)

- Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
Geen bereik of slecht bereik op zolders of kamers.

Een goed en stabiel draadoloos netwerk.
De huidige gaat voor 99% van de tijd goed maar 1 keer in de 2 a 3 maand klapt het draadloos onderuit. Na reboot is het weer stabiel.
Goed bereik, Als je een tuin hebt van 25 meter diep zou het geweldig zijn als je achter in de tuin ook bereik hebt.
Maar helaas, wanneer je 12 meter de tuin in bent gelopen is het bereik weg. Momenteel 2 TP-Link extenders geplaatst zodat ik tot de 20 meter kan komen, Maar daarna houd het ook echt op.
tevens zou het mooi zijn als de extenders zowel het eigen als het Gast netwerk kunnen extenden tegelijkertijd.

Stabiele en sterke router met goed bereik.
Extenders die beide Wlans kunnen doorsturen.
Mogelijk Powerline/AP optie voor bereik achter in de tuin. (aansluiting in de schuur)

Ik denk dat bij mij Pakket 2 dan het beste zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-05 22:46
Hallo tweakers, ik wil graag Pakket 2 testen :)

Welke router heb je nu?
Netgear WNR1000.
50 Mb/s.
Geen ontvangst op zolder.
Beter bereik en het niet uitvallen van het wifi-netwerk.
Vergelijken met mijn huidige router en of ik optimaal bereik in iedere hoek van het huis (zowel met en zonder de inbegrepen range extenders).

[ Voor 12% gewijzigd door samtoxie op 13-04-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Welke router heb je nu?
Een Netgear JNR3210 en een Buffalo Airstation N150 (geflasht met DD-WRT).

100/10 en die haal ik ook.

Veiligheid & range

Een range extender :) En sinds kort heb ik connectie verlies op draadloze Windows-clients (...maar niet op Android) :s Ik moet eens een groot onderhoud doen van mijn netwerk.

1. Of de router beter te configureren is dan de concurrentie. DD-WRT is ook niet zaligmakend, dus het is niet dat dàt per se mogelijk moet kunnen zijn. De multimedia-aansluitingen interesseren mij niet - daar heb ik een dedicated server voor - maar voor de review zou ik ze wel testen. Zeer belangrijk voor mezelf is trouwens dat de gigabit zijn werk doet, aangezien mijn main en mijn servers allemaal op CAT7 aangesloten zijn. Wifi is voor de gewone users. Admins gebruiken kabel })
2. Of er een verschil is in prestaties tussen de draadloze verbinding van mijn routers met de USB-sticks van TP-LINK en met de ingebouwde wifi-chips. Met mijn veelvoud aan clients (linux en Windows) en routers valt er aardig wat te testen.
3. Of dit model ethernet-over-powerline van TP-LINK effectief de snelheid levert dat het belooft (huidige 200mbit-model van TP-LINK dat ik heb levert max 30mbit).
4. Ik wil al lang eens met een range extender spelen, alleen al omdat een kamer zeer slechte verbinding heeft dankzij verschillende muren en door de elektrische circuits is powerline daar geen optie. Ik sowieso was van plan om vroeg of laat zoiets te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 13-04-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

NetAmp

"for indoor use only"

Welke router heb je nu?
Ziggo Ubee

120 / 12 Mb/s (Ziggo Alles-in-1 Plus)

Recentelijk bij mijn schoonouders: het bereik vergroot met een TP-LINK TL-WA854RE - N300 Wifi Range Extender.

• Een stabiele internetverbinding op onze vaste/desktop PC via een Powerline verbinding. Ik gebruik momenteel de TP-LINK TL-PA4010PKIT.

De verbinding valt vrij vaak weg :'( En ik weet niet of dat ligt aan de Ubee modem-router van Ziggo (ik hoor verhalen over DNS-problemen van collega's die ook Ziggo internet hebben), aan de Powerline adapters (via de bedrading in ons jaren-'80 huis) of dat de powerline+modem slecht samenwerken.

Ik zie mezelf wel als Tweaker maar ben geen netwerk-expert 8)7 Dus ik zie het niet zo zitten om te gaan investeren in vervangende apparatuur - en dat er daarna toch een andere oorzaak blijkt te zijn. Deze actie van Tweakers & TP-LINK zou in elk geval het financiële bezwaar wegnemen om mijn thuisnetwerk "om te gooien".
  • Beter bereik Wi-Fi bereik voor de draadloos verbonden apparaten in huis.
  • Daarbij zou ik ook graag met 5GHz willen testen, hoewel nog niet alle draadloze apparaten dit ondersteunen. De Ubee-router kan niet (goed) overweg met een combinatie.

(Zie vorige punt) Vooral of de stabiliteit van de internetverbinding via Powerline beter wordt met gebruik van nieuwe TP-LINK producten. Zo niet, dan kan ik in elk geval bij Ziggo aantonen dat ik aan mijn kant genoeg heb geprobeerd. En eventueel overstappen naar een andere provider.
Maar ik ga er in eerste instantie vanuit dat de situatie wel zal verbeteren met o.a. zo'n nieuwe router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 20:35
•Welke router heb je nu? Een TP-Link TL-WDR4300 beneden, Meraki boven.
•Wat is je maximale snelheid volgens je provider? 120mbit down / 12mbit up
•Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen? Alles wat je kunt verzinnen, beroepshalve werk ik met professionele systemen.
•Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk? Beschamend genoeg mis ik nog een goede oplossing voor bereik op zolder, heb nu wel een installatie met een 2e Meraki maar roaming-technisch is dat niet handig.
•Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2? Ik wil graag mijn connecties behouden in het hele huis, ongeacht positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Welke router heb je nu?
Apple AirPort Extreme (tweede generatie)

50Mbit download en 5Mbit upload

Wegvallen van verbindingen; niet kunnen verbinden, instellen van modem/router

- Ondersteuning gelijktijdig 2,4GHz en 5GHz. Ik kan nu alleen kiezen tussen 2,4GHz of 5GHz;
- WiFi AC / hogere snelheden;
- Aanmaken van gastnetwerken;
- Goed bereik in mijn slaapkamer.

Ik zou hem graag vergelijken met mijn oude AirPort Extreme (WiFi snelheden; 2.4GHz versus 5GHz en bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:22
Welke router heb je nu?
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND (Duits model) (TP-Link TL-WR1043ND v1)
120mbit
Beperkte connectie, slecht bereik, upnp die niet ingeschakeld is en een router die sloom is geworden.
5ghz en een 2e access point in huis
Of ik dmv een powerlink en een range extender wel in het gehele huis gemakkelijk een goed netwerk op kan zetten waar ook via wifi de maximale up- en download kan worden behaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Bliksem B op 13-04-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:40
Het volledige Pakket lijkt mij zeer handig om te testen.

Welke router heb je nu?
Ik heb op dit moment de TP Link WDR 3600‎

400 Mbit up en down (Caiway Glasvezel)

Dit gaat over veel dingen ik werk namelijk bij student aan huis en los veelal verschillende netwerk problemen op, het meest voorkomende is slecht signaal in huis, onbeveiligde wifi of geen wifi op de vaste pc etc.

Persoonlijk is het netwerk in mijn huis in order op het bereik van de zolder kamer na goed.

Ik zou graag de tp link producten willen testen zodat ik weet wat ik aanraad aan mensen als ik bij hun langs kom voor netwerk problemen via student aan huis, ik gebruik hier meestal user reviews voor van tweakers en wat ervaring vanuit mijzelf aangezien de klant meestal weinig tot geen ervaring heeft op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667870

Welke router heb je nu?
Ik heb momenteel de Horizonbox van UPC waarvan ik internet gebruik.
Het maximale wat ik heb is 120Mb/s
Ik moet vaak resetten, ip adressen aanwijzen, en installaties.
Momenteel mis ik een losse router, de horizonbox loopt tussendoor vast en dan verlies ik mijn internet.
Ik zou de adapter en de router goed kunnen gebruiken en veel over kunnen vertellen kwa gebruik. Ik wil zien of ik het maximale uit mijn netwerk kan halen en of ik dit ook kan aanraden aan klanten en kennissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Welke router heb je nu?
Ik heb er 2, dit ivm het aantal apparaten die via wifi verbonden zijn.
UPC modem die verbonden is met een:
TP-Link TL-WR1043ND v2
Aan de TP-Link zit een modded WRT54G met DD-WRT erop. Met DD-WRT is de zendsterkte een stuk opgeschroeft om mijn PC van WiFi te voorzien (aangezien de TP-Link een net te zwak signaal heeft). De mod bevat een koelblok op de wifi chip en een 80mm fan boven op de router zodat hij niet crashed door de hitte.

120 Mb/s down 12 (of 20) Mb/s up

Wegvallende internet (door gebruik van torrents bijv.), WiFi connectie problemen (signaal sterkte, plaatsing router), instellen/opzetten netwerk

Een externder en een router die veel connecties aankan (zowel apparaten die aangesloten zijn als aantal connecties via internet).

QoS
-kijken of ik dingen zoals popcorn time/nieuwsgroepen/torrents van huisgenoten kan limiteren en gewoon internet maar vooral online gamen voorrang kan geven
Stabiliteit van het netwerk testen
-door programma's zoals torrent/popcorn/nieuwsgroepen te draaien en daarnaast te surfen en een online spel te spelen
Stabiliteit en bereik van wifi testen
- op grote afstand/door muren heen (package loss heb ik bijv ervaring mee)
- TV heeft via wifi verbinding, daarnaast 2 a 3 telefoons, 2 laptops, 1 tablet en 1 pc. Hoe vergaat dat? Is de kabel nog steeds superieur tov wifi, of kunnen de kabels weggelaten worden voor een redelijke ervaring?
Stabiliteit, prestatie lan over powerline
- moet het geaard zijn, of mag het ook over ongeaard contact lopen?
- hoe werkt het vergeleken met wifi en utp
- hoe presteert het vergeleken met mijn huidige wifi situatie
prestatie van usb wifi
-Bereik en snelheid
-vergelijken met de Wireless N van mijn Lenovo laptop en met de 54g wireless van mijn pc/mobo.

En uiteraard: is het pakket een verbetering tov de TP-Link die ik nu heb icm de hardware die ik nu gebruik en wat is er beter/minder.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creazn
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-04 14:21
•Welke router heb je nu?
Asus RT-N66U
120 Mb/s down
12 Mb/s up
Slecht signaal, Trage verbindingen, Onstabiele verbindingen
Ik heb zelf soms last van slecht signaal en trage verbinding. Dat komt doordat in mijn wijk te veel routers zijn die alle channels bezetten. Wat ik mis is een betere router en/of extenders.
1. Prestaties
2. Range
3. Gebruiksvriendelijk.
En vergelijken met mijn huidige router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667897

Welke router heb je nu?
Ubee van Ziggo en lynksys

120 / 12 Mb/s

slechte verbindingen en verliezen van de verbindingen

Goede powerline adaptor en goede wifi verbindingen op 1ste etage.

kwaliteit en bereik van de Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 15:27
Welke router heb je nu?
Een tplink WNDR1043 v1 als accesspoint en een Asus AC66u als router

120mbit/12mbit

Het aanleggen van een niet-professioneel wifi-omgeving bij (schoon)familie. Tevens problemen oplossen die zij hiermee veelvuldig tegen komen: te weten range-problemen, interferentie met netwerken van buren (die op een engenius + hoog zendvermogen stralen). En verder o.a. configureren van VPN-verbindingen, QoS en netwerkschijf/printerfucties.

Ik mis een router die wel een fatsoenlijk bereik en doorvoer heeft op 2.4ghz en 5ghz. Dit in tegenstelling tot mijn AC66u die wat dit betreft dramatisch afgeknepen is met de nieuwere firmwares. het oude tplinkbeestje doet het wat dat betreft toch een stuk beter! :z

Wat ik graag wil testen is of deze TP-link ook onder doet (of juist beter presteert) voor een router die toch iets duurder in de markt is gezet. Dus met name de prijs-kwaliteit. Daarnaast of de nevenfuncties van de router ook net zo makkelijk zijn in te stellen als mijn ASUS apparaat. Ook vind ik het interessant om te kijken of niet alleen het bereik, maar juist de doorvoersnelheid ook goed blijft na een aantal bakstenen muren hier in dit oude huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubguy
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Welke router heb je nu?
momenteel heb ik een combinatie van een WAG 320N met een WRT54G v2 die ik via een IPTV PLC 650 heb verbonden.

30 Mb bij 3 Mb

Dat de verbinding slecht zwak en instabiel is, vaak komt dat neer op een verandering van het kanaal en de externe antentennes beter afstellen/richten (Waar mogelijk), zodat het singnaal op de gewenste plek sterker is en minder last heeft van storingen van omligende netwerken.

Eigenlijk dien ik mijn tweede router te vervangen door een degelijke router met externe antennes omdat deze de dekking voor mijn huis zou kunnen verbeteren. de muren in dit huis houden namelijk nogal veel tegen en zorgen voor ongewenste reflecties en instabiliteit.
Het tweede is een manier vinden om bedraad internet te krijgen in de zolder van de schuur(studie kamer) bij mijn ouders, om de printer en tweede netwerkschijf toegankelijk te krijgen voor andere computers vanuit het huis. ipv usb stick.

Ik zou de router graag testen op doorvoersnelheid van data met mijn DS210+, maar voornamelijk wil ik zien of router een goeie dekking kan bieden en of vij deze router de snelheid van het draadloze netwerk niet dratisch afneemt. de huidige situatie heeft na 1 kamer ver (horizontaal vlak) dat de data nog maar met 10Mbps gaat.
De powerline adapter is intresant om te testen naast de huidige om te zien wat die aan kan naast de huidige set en om te zien hoe de prestaties blijven als de twee onderling moeten werken, van tp naar marmitek.
De range extender zou ik erg leuk vinden om te testen bij mijn ouders, om te zien of deze dan voor bedraad internet kan zorgen in de studie kamer. een zolder verdieging van de schuur. deze is niet aan te sluiten via een powerline adapter, is al geprobeerd, omdat de schuur zich in een andere groep bevindt dan het huis (iets over de 100 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:44
Welke router heb je nu?
KPN Experiabox, 2e generatie

Wat is je maximale snelheid volgens je provider??
50 Mbps/wifi 54 Mbps

Wegvallende verbindingen, slecht bereik, " de pc op zolder is onbereikbaar voor kabel en signaal " Wifi verbinding is langzaam/valt weg

Niet alleen in huis, ook bijvoorbeeld in de apart garage op 15 meter afstand. Waar monitoring hangt voor de zonnepanelen. Het wifi signaal is niet stabiel, powerline adepter geeft teveel storing als er teruglevering plaatsvindt en een kabel graven lijkt me overbodig.

In mijn huidige opstelling heb ik problemen met het bereik op zolder. Tevens mis ik een goed signaal in de garage zodat ik niet de juiste uitllezing van mijn omvormer kan doen. De kinderen klagen over wegvallende netflixverbindingen op hun kamers boven omdat de verbinding niet ver genoeg rijkt.

Wil dus testen::
De router icm powerline naar de garage (op de omvormer) en de storing tov de aldi devices
De router icm rangeexternder naar de garage en naar zolder, plaatsing en invloed op transfersnelheden binnen het netwerk.
Hogere snelheid over wifi om de netwerkserver en plex beter op de draagbare devices te kunnen laten werken. Router gaat met veel devices volledig over zijn nek
Het bereik in en om huis vergroten/uitproberen.

[ Voor 0% gewijzigd door jantje112 op 13-04-2015 20:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-03 12:26
Welke router heb je nu?
Ziggo Ubee EVW321B modem + router + wifi (2.4GHz en 5GHz), Netgear WNR3500 router + Wifi, dLAN 500 Duo en 2 X dLAN 500 Wifi

Ziggo Alles-in-1 basis, 40/4Mbit/s

De keuze maken voor de aanschaf van een goede wifi router. Het configureren van het draadloos netwerk, het instellen van een wachtwoord, het juiste Wifi kanaal selecteren en de antennes stellen.

Ik mis een goed bereik op 5GHz, ook tot achter in de tuin of een gedeelte naar boven. Mijn huis van +-15 jaar oud heeft goede bewapening in het beton, wat het Wifi signaal sterk onderdrukt. Hiervoor heb ik Devolo apparatuur voor aangeschaft om mijn internet via het stroomnetwerk uit te breiden. Echter is de download snelheid hiervan niet optimaal en is het apparaat irritant vierkant (kan geen andere stekker meer naast)!

Ik zou de powerline set graag willen vergelijken met de Devolo apparatuur wat ik in huis heb. Hierbij het verschil in performance, maar ook in gebruikersgemak. Hoe zit het met het instellen van het netwerk, is de software makkelijk te gebruiken i.v.m. firmware updates of met het gebruik van de app voor Android. Maar vooral hoe goed werkt de Wifi move technologie als je van access point naar access point switcht.
Hoe zit het met ping en betrouwbaarheid van de powerline set als het wordt gebruikt voor gamen en/of streamen hiervan.
Voor de range extender zou ik willen kijken tot hoever het bereik van 5GHz nog voldoende is, werkt het ook achter in mijn tuin en vooral tot hoever reikt het signaal in mijn huis met goede bewapening. Kan het afstellen van de antennes nog helpen.

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Was2011
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-03 22:38
Welke router heb je nu
- cisco epc 3928 (ziggo)
Maximale snelheid volgens provider
- 40 mbit down en 4 mbit upload
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen
-connnectieproblemen, o.a. na werkzaamheden provider
Wat mis je nog in huis voor een optimaal netwerk
-AC router met groot bereid. Op zolder waar de werkkamer zit geen/weinig draadloos bereik
Wat wil je graag testen of vergelijken met TP link producten uit pakket 2?
- Met name de AC snelheid en bereik in huis (lees bereik op zolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Welke router heb je nu?
TP Link WR1042ND

20Mbit

optimaliseren van instellingen, standaard wachtwoord vervangen, het meten van WiFi bereik en plaatsing van de router bepalen.

een router die niet wijkt voor nabije WiFi signalen en gewoon nonstop zonder pauzes en onderbrekingen het gewenste WiFi bereikbaarheid levert aan de verschillende apparaten (IOS en Android tablets, smartphones, laptop, desktop, PS3, HTC Media link, mediastreamer, Horizon Go) die ik in huis heb!

mijn huis is een nieuwbouw woning en bestaat uit 3 verdiepingen. Nu heb ik op de 1e verdieping de modem en op de 2e verdieping een router geplaatst zodat ik verbinding heb op zowel de 2e verdieping als de 3e verdieping. Woonkamer is op de 3e verdieping gesitueerd.
  • Ik wil de router naast de modem op de 1e verdieping plaatsen. Op beide frequenties (2.4Ghz en 5Ghz) wil ik dan de router op bereik en performance (Youtube HD film, Torrent download, Kodi HD stream, PS3 media server HD stream, NETFLIX HD, Horizon Go) naar mijn HTC One smartphone en laptop (MacBook) op de 3e verdieping testen.
  • Ik wil de range extender op de 3e verdieping plaatsen die verbinding maakt met de modem op de 1e verdieping. Als dit genoeg performance en betrouwbaarheid levert dan kan mijn huidige router, die op de 2e verdieping hangt, weg.
  • Ik wil de Powerline in de computerkamer op de 2e verdieping plaatsen en aansluiten op zowel mijn laptop (MacBook) als mijn desktop (iMac) via Ethernet. Ook hier weer testen op performance en betrouwbaarheid met eerdergenoemde programma's maar dit keer ook op snelheid. De powerline is in verbinding met de modem op de 1e verdieping.
  • Ik wil ook tegelijkertijd op de 3e verdieping een HD film afspeel op mijn HTC One en een HD film afspeel in de tuin wat 2 meter verder is vd deur gaan testen.
  • Ik wil ook kijken of ik UPC WiFi hotspot (alleen als ik in de tuin sta) op de range extender die op de 2e verdieping zit kan toevoegen. UPC WiFi hotspot inlog codes heb ik van mijn schoonmoeder.
Op alle apparaten in het pakket wil ik zoveel mogelijk met verschillende instellingen (Firewall, Dualband, extra WiFi kanaal, USB stick, upnp, WMM, Gigabit, alleen N of mixed, etc., etc) werken en testen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZuzZoo op 14-04-2015 02:58 ]

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409072

Welke router heb je nu?
Linksys E2000 +
TP-LINK'S TD-W8960N

160Mbit Down, 20Mbit Up

N.v.t

Een draadloze router die sterk genoeg is om het gehele huis + tuin te voorzien van draadloos internet, met een goede signaalsterkte.

Ik zou graag de PLC adapters en range extenders willen testen om te kijken of dit genoeg dekking kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon17
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:50
Welke router heb je nu?
Netgear N300

Ziggo complete 120 /12 Mb/s

Voornamelijk het niet kunnen connecten met een netwerk en slecht signaal

Een sterkere router met eventueel een range extender. Mijn huidige router is redelijk, maar gezien mijn aansluitpunt voorin huis is en om 1 of andere reden het signaal niet denderend wordt doorgegeven houd ik niet veel over op mijn draadloze netwerk voor de laptop en voor mijn Logitech squeezebox buiten in de tuin

Zou graag willen uittesten of de range extender met router een goede uitbreiding zou zijn om mijn draadloze signaal te versterken beneden / buiten. En of de adapters eventueel een oplossing zou zijn voor het slechte signaal op de 2de verdieping ( een bedrade verbinding is heel slecht te realiseren aangezien we jaren geleden alles verbouwd hebben en ik geen zin heb om alles weer open te breken

[ Voor 8% gewijzigd door RedDragon17 op 14-04-2015 09:56 . Reden: item vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 19:00

Praetextatus

the dutch_paki

Welke router heb je nu?
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
De WDR4300

100/100 mbit glasvezel

een verbinding krijgen op zolder of een netwerk printer aansluiten. Ook zorgen dat voip (via Viber en Skype overal in de woningen werkt)

Onlangs verhuisd en het signaal is niet overal aanwezig. Ik ben dus al een tijdje aan het kijken naar o.a. meerdere accesspoints. Maar ik wil ook een bedrade verbinding op bepaalde plaatsen omdat dat toch altijd sneller is. En hiervoor moet ik dus naast een uitbreiding op wifi ook dus kabels trekken of via stroom netwerk internet sturen.

- Overal in de woning wifi bereik (1080p stream moet lukken zonder continue bufferen)
- In snelheid in 2 kamers met iig een bedrade verbinding (via stroom en koop ik nog een adapter dan bij)
- testen of videobellen goed werkt.
- hoe de naadloze overgang van router->AP gaat
- printen via de router als wifi printer op AP staat.
- remote verbinding maken
- hoe gemakkelijk is het om alles aan elkaar koppelen

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:31

MazeWing

The plot thickens...

Welke router heb je nu?
Netgear WND3700

200/20

De meeste problemen zijn te herleiden aan een slechte ontvangst omdat ze of te ver van hun router af zitten of vanwege de algemene kwaliteit van de router.

Er zijn in en rondom het huis nog verschillende plaatsen waar het netwerk verre van optimaal is. Zo is er boven op zolder een zeer zwak signaal en achter in de tuin is er ook zelden ontvangst.
Mijn uiteindelijk doel is om elke ruimte in huis te voorzien van een dusdanig snel netwerk dat HD streamen van films (zowel Kodi als Netflix) zonder rare onderbrekingen en/of buffer-meldingen.

Primair het bereik en daarbij horende snelheid van de Archer C9 router. Het komt nu te vaak voor dat een router met gigantische snelheden te koop loopt, maar zodra de afstand groter wordt dit dramatisch terugloop. Verder wil ik de USB adapter testen op mijn primaire computer. Nu is deze bedraad verbonden omdat ik mijn maximale snelheid wil halen. Eerdere experimenten om naar draadloos over te stappen zijn weer zeer snel geannuleerd vanwege teleurstellende resultaten.

Daarbij loopt er nu nog een netwerkkabel over de plint van de kinderkamer, welke een doorn in het oog van mijn vriendin is. Daarbij kost het steeds meer moeite haar, op bijna wekelijkse basis, te overtuigen deze kabel toch netjes met rust te laten.

Op zolder zou vervolgens de powerline adapter van nut kunnen zijn. Er staat daar namelijk nog een oude (retro)pc die niet voorzien is van een wifi-kaartje (windows 98) en verplicht met een lankabel aangesloten moet worden. Steeds een kabel over de zoldertrap laten lopen kan ook niet echt op waardering van de vriendin rekenen.

Als laatste zou de wifi-extender het bereik in de tuin flink kunnen verbeteren, zodat we ook op zonnige dagen in het zonnetje heerlijk kunnen netflixen of van een muziekje kunnen genieten :*)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 12:49
Welke router heb je nu?
  • Netgear WNDR3700v2 met DD-WRT
  • Netgear WNDR4000v1 met DD-WRT
  • Zelfbouwrouter met pfSense
120/12 Mbit/s

Slecht bereik, slechte instellingen in router/access point, onveilige situatie.

• Stabiele kabelverbinding van zuiden naar noorden. Dit is op te lossen met ethernet-over-power (een enkele fase in meterkast), maar dit heb ik nooit goed kunnen testen wegens gebrek aan hardware. Nu liggen er drie netwerkkabels door het huis (geen plinten), maar dit is ook niet alles zullen we maar zeggen.
  • Single access point met voldoende bereik om huidige situatie (paar losse zwakke access points) te vervangen. Vooral nadeel aan huidige systeem is dat als je tussen AP's loopt dat hij constant switcht van AP (in geval van Android met app BestAP), in geval van andere besturingssystemen blijft hij op de zwakste AP zonder te schakelen. Beide niet optimaal.
  • Wireless adapter laptop is kapot, gaat nu via netwerkkabel door deurpost. Mis dus nog een wireless adapter die snel genoeg is om een kabel te vervangen (qua latency/bandbreedte).
  • Is de wireless adapter snel genoeg (vooral naar gebruikservaring gekeken, de daadwerkelijke bandbreedte maakt minder uit en hoeft natuurlijk geen gigabit te evenaren) voor normaal gebruik.
  • Is de power-over-ethernet stabiel genoeg om netwerkkabels te vervangen? Ik zal er aan beide kanten een ESXi-server met wat servertjes op aansluiten om te testen (daar zijn nu twee van drie kabels voor bestemd). Waarschijnlijk is 500 mbit (en eigenlijk maar 200 max. toch vanwege de twee fast ethernetpoorten?) bij pieken wat te traag hiervoor dus zal het denk ik daarna gebruikt worden voor de verbinding van de woonkamer (daar staan een access point, TV, uitgebreide HTPC en PC) aan de primaire switch om te kijken of dat gaat. Ook wil ik proberen om het modem rechtstreeks naar een router te laten gaan aan de andere kant van het huis (via stroom dus). De router staat namelijk in een serverrack aan de andere kant van waar het modem binnenkomt. Verschillende dingen zijn dus te testen.
  • Is de router i.c.m. range extender geschikt om hele woning te voorzien van wireless internet zonder rare overgangen e.d.
  • Voldoet de router aan de eisen en wensen van tweakers (niet de website, maar alle nerds hier ;) ) qua firmware/software-mogelijkheden. Het hoeft natuurlijk geen DD-WRT of zelfs pfSense achtige functies te bieden, maar hij moet zeker wat kunnen als je hem wil verkopen aan Tweakers.
Ik snap dat ik vrij veel 'hobby'apparatuur (oude PC's als server, oude switches e.d.) heb om allerlei dingen mee te testen, maar het netwerk is al erg oud en hangt samen van tweedehandse Netgear-routertjes en oude 100 mbit switches dus dit pakket zou een behoorlijke upgrade zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1337
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 14:23
Welke router heb je nu?
Ubee EVW321B
60 Mbit
Dekking in het gehele huis
een goede dekking in het volledige huis
Of ik op alle kamers een goed bereik kan hebben. Ook graag testen hoe het bevalt om bekabeld op mijn slaapkamer internet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 07:17
Mijn anwoorden!

Welke router heb je nu?
Ubee EVW320b

50mbit/5

Het slechte bereik. Heel fijn die nieuwe huizen maar de isolatie zorgt er ook voor dat je door de muur heen
bijna 0 bereik hebt.

Een powerline voor mijn HTPC in mn woonkamer aan te sluiten zonder dat de UTP kabel door mn kamer loopt en een wifi extender zodat ik ook eindelijk op de slaapkamers bereik heb. Zoals het nu is is het zo 2001!

Hoe goed mijn internet te ontvangen is buiten mijn woonkamer. Dus in de studeer en slaap kamer en buiten op het terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHyp
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Welke router heb je nu?
KPN Experia v8

100 Mbit (up & down)

- geen bereik
- haperende videostreams

Een oplossing voor het gegeven dat ik op de gehele tweede verdieping geen WIFI bereik heb. Heb het geprobeerd op te lossen met meerdere repeaters en range extenders, maar tot nu nooit langer dan 5 minuten een verbinding gehad.

Ik zou met deze TP-LINK producten graag willen testen of het mogelijk is om op de tweede verdieping van mijn huis een stabiele internetverbinding tot stand te brengen, zonder kabels door het huis te hoeven trekken. Daarnaast zou het mooi meegenomen zijn als mijn videostreams elders in het huis ook stabieler zouden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Dree
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 21:42
Welke router heb je nu?
Fritzbox 7360

1/8 Mbps

Onvoldoende bereik als gevolg van plaatsing router in meterkast.

Dekking in schuur om backup NAS neer te zetten.

Backup naar NAS in schuur / LAN snelheid voor thuisdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 13:16
Graag volledige pakket

Welke router heb je nu?
Linksys E1200
Kabel 40/4 Ziggo
Onvoldoende bereik, geen signaal door muren/vloeren, teveel users
Wireless naar bedraad, in huur huis geen loze leidingen, of leidingen die ik kan misbruiken
bereik van de apparatuur in een omgeving die erg veel andere netwerken heeft. Snelle verbinding via Wifi->bedraad of powerline->bedraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-03 18:58
Welke router heb je nu?
Cisco EPC3925 - UPC Nederland
120Mbit download en 12Mbit upload
- geen bereik in bepaalde delen van het huis (tuin)
- veranderen van het WIFI kanaal (standaard kanaal te druk)
- instellen modem/router i.c.m. tweede router
- bereik op de zolder en in de tuin
Ik zou graag het bereik van de Archer C9 dual-band router i.c.m. de RE200 range extender testen, heeft deze combinatie voldoende bereik. verder wil ik dit vergelijken met mijn huidige opstelling van de Cisco EPC3925 i.c.m. de WRT54GL.
Verder zou ik graag de USB adapter proberen in mijn oude laptop, zodat ik daar ook het internet mee op kan (de wifi adapter heeft het begeven).
en met de TL-WPA4226KIT powerline set zou ik willen kijken of streaming naar de apple tv op de zolder mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
Welke router heb je nu?
Netgear WNDR-4300

40/4 MBit

Draadloos netwerk laat het compleet afweten wat opgelost wordt door een router reset.

Dekking in de serre.

Als ik een powerline adapter van de meterkast naar het stopcontact in de serre kan leggen en hier de router op aan kan sluiten, dan is meteen de dekking in de tuin ook in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 13:33

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Welke router heb je nu?
Ubee EVW320b wifi-modem
120/12Mbit
Redelijk wat ervaring met draadloze netwerken, dsl monteur linksys wap54g firmwares wep kraken etc.
Dekking in elke kamerruimte en daar buiten
Misschien een kastje van een energieleverancier via de slimme meter draadloos aan sluiten op de inet router

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
He balen, net te laat :( gezien mijn netwerksituatie wat geavanceerder is dan de gemiddelde consument toch even proberen :P Niet geschoten, altijd mis...

Welke router heb je nu?
Geen, server is ook router. Kon geen betaalbare router vinden die voldoende WAN-to-LAN throughout aankon.

1 Gigabit (haal ik ook daadwerkelijk)

600-800 mensen voorzien van wifi-verbinding voor bijv. app tijdens festivals

802.11ac router die m'n gigabit WAN-to-LAN throughput aankan (nu single-band 2.4 Ghz, 802.11n) en ook fatsoenlijke IPv6 ondersteuning heeft (bij voorkeur "transparent" voor IPv6, NAT voor IPv4).

WAN-to-LAN throughout
IPv6-ondersteuning
Degelijkheid VPN-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 09:41
Welke router heb je nu?
Netgear WNR2000.
120 Mbps.
Geen verbinding, geen connectie kunnen maken.
Een goeie range-extender die niet gebruik maakt van een tweede netwerk, waardoor de mobiele devices telkens gaan schakelen tussen de twee.
Vergelijking download snelheid en bereik van ac en g/n, a/c en powerline.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 19:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:let op, de in schrijf periode is al voorbij. Die duurde tot 14 april :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.