Dit lijkt me ideaal om te testen bij m'n schoonmoeder (yeah, I know.).
Die heeft muren in het huis die elke netwerktech he-le-maal gek maakt. Je zou qua geluiddemping denken dat ze van karton zijn, maar draadloze signalen komen er niet goed doorheen. Helpt ook niet dat er aardig wat andere routertjes de 2.4Ghz band zitten te vervuilen daar.
Op de 1e verdieping valt het bereik al weg. (Daar hangt nu een extra, oude, router

) Het budget is aldaar echter gelimiteerd. (En ik ga ook m'n eigen apparatuur niet ophangen

Call me an assh*le.)
De antwoorden op de vragen hieronder zijn dan ook gebaseerd op dit test scenario, omdat ik dan daar zou gaan testen; bij mezelf thuis werkt het allemaal wel; hangt een nogal uitgebreid netwerk hier.
Welke router heb je nu?
- Combinatie van standaard Cisco modem + LinkSys EA6300
Wat is je maximale snelheid volgens je provider?
- 120Mbit down, 12 up. (UPC. Bekabeld wordt gemiddeld 115Mbit gehaald... Tot mijn verbazing.)
Welke draadloze netwerkproblemen moet jij vaak oplossen bij anderen?
- Slecht signaal
- Waardeloze afstelling
- Slechte throughput, eg: niet geschikt voor streaming
- Brakke beveiliging
- Rogue accesspoints
- Router crashes/slechte firmware
- Dekt niet heel het huis (soms inclusief tuin.)
- 2.4 van 5Ghz scheiden voor alternatieve resultaten
- Routing problemen oplossen (eg: device incompatiblity, IP conflicten, etc.)
- Buren die hun goedkope routertje op "auto" laten staan in elkaar rossen (In m'n gefrustreerde fantasie dan he.)
Wat mis jij nog in huis voor een optimaal netwerk?
- Range extender/bridge, alddanniet via powerline gevoerd met netwerk, voor naadloze overgang (Nu moet het 't hebben van signaal 1 valt weg, dus wordt signaal 2, van een andere router met apart SSID, opgepikt)
Wat wil je graag testen of vergelijken met de TP-LINK producten uit pakket 2?
- Zowel de powerline verbinding als range extender icm de hoofdrouter van TP-Link, zodat er op zowel BG als de 1e verdieping een goed signaal kan zijn terwijl de routers naadloos met elkaar samenwerken; dus geen "nu moet je op de andere router" verhalen meer. Hierdoor moeten de bereik problemen opgelost worden, er voor m'n zwagertje ruim voldoende capaciteit zijn om te popco...torre... ehh... te gamen en moeten alle problemen verleden tijd zijn. Er zal, als ik de specs heb doorgelezen van wat er in pakket 2 zit, heel duidelijk een verschil moeten komen tussen de huidige situatie (zelfs met meerdere routers nu!) en de nieuwe met het naadloos op elkaar afgestelde netwerk op basis van TP-Link hardware. Ik ben dan natuurlijk wel zo lief om de apparatuur daar ook achter te laten, zij heeft er meer aan dan ik; gezien de beschreven problemen daar spelen.
[
Voor 15% gewijzigd door
WhatsappHack op 09-04-2015 02:05
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)