zeef schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:30:
[...]
[
afbeelding]
Dat mag ik hopen ja. Je probeert iets leuks te regelen, een aantal potentiele partners kijken mee hoe dit loopt en dan krijg je dit. Overigens stond in ABO overal het product en de korting duidelijk omschreven.
ja, ik baal hier heel erg van. Want we lopen nu meer deals mis dan je zou
willen.

Zo jammer dat hiermee de naam van Tweakers ook te grabbel wordt gegooid. Ik ga hier ook even lekker m'n gelijk halen, want dit gevolg heb ik al een tijd geleden voorspeld (prijsfouten en dit soort misbruik stel ik hierin gelijk) in oa. contact met een modje.
Vervolgens wordt vooral de moraalridder-/jaloeziekaart getrokken en zijn dat soort reacties niet gewenst in betreffende topics.
Vooral die vermeende "jaloezie" is lachwekkend, want het geeft vooral aan hoe de "misbruiker" erin staat. "Ikke ikke en de rest kan stikken" en als je er commentaar op hebt dan is dat alleen omdat JIJ hier geen voordeel uit hebt kunnen halen. Terwijl dat in mijn geval (en vele anderen zo te lezen) vooral een appèl op de moraal is, want hadden "wij" er wél van willen profiteren dan hadden we er zelf immers ook wel aan meegedaan....
Ik mijd de topics sindsdien liefst (maar kan me vaak niet inhouden) want ik word af en toe bijna onpasselijk van het gedrag (en de reacties als zaken niet verlopen hoe men ze gewenst had) van vele users op dit vlak.
Moet dit toch even kwijt, om het even meer ontopic te trekken/houden: ik vind het serieus jammer dit hele gebeuren en hoop dat mensen inzien dat dit alleen maar negatieve consequenties zal hebben:
- Bedrijven zullen voorwaarden strakker stellen/minder van dit soort acties voeren.
En roep nou niet dat je dit doet om een bedrijf te "schoolen", het moge duidelijk zijn dat dat na tig van dit soort topics
nauwelijks voor komt. Het zijn regelmatig dezelfde bedrijven; gebruik je macht als consument dan door ze te MIJDEN ipv. zaken moedwillig te gaan lopen frustreren.
- De naam van Tweakers (en dus ook haar users!) komt in negatief daglicht te staan.
Met als eventueel gevolg reacties als "Oh dat zijn die vervelende "slimme" tweakers weer" wat weer effect zal hebben op evt. acties waar we allemaal nadeel van hebben.
- Je ziet nu dat er een soort van "omgekeerde wereld" ontstaan is: Blijkbaar zien sommigen het bestaan/toelaten van "parasietentopics" het als legitimatie om hier
juist meer misbruik van te willen maken en/of nog hoger op hun "(on)rechtsladdertje" te klimmen en daar bijv. nog net niet een vast persoon (toch ook vanuit tweakers) met dito procedures voor aangesteld hebben.
Ik denk zodoende dat het een goed idee is om dit in ieder geval tot 1 vast topic te houden, eentje waarin "prijs-naïviteit" (streng) gemodereerd wordt en verder dit soort topics actief te weren.
En het dunkt me dat er onder de users ongetwijfeld iemand is z'n skills aan kan wenden om er een externe (semi-gesloten) site voor te bouwen waarin naar hartelust samengespannen kan worden. Evt. met een link ernaartoe in de startpost van het kortingentopic.
Wel wat meer dan 2 cents, sorry voor de gulle bui.