Goede vergelijking. Dat slaat echt zo hard de plank mis dat je in een woestijn met een hamer op het zand staat te jassen.NMe schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 02:31:
[...]
Als ik mijn voordeur niet op slot doe wil dat nog niet zeggen dat je mijn tv mag jatten.
Ik zag het topic al bij zeer weinig replies (1 of 2 ofzo). Dat een code 'ergens voor bedoeld is', maar hij ook werkt voor andere dingen dan is het geen goede code. Klaar. Dat het niet bedoeld was voor "publiekelijk gebruik" is hetzelfde als in een volle bus gaan zitten praten over je buitenechtelijke relatie met de buurvrouw. Er hoeft maar één iemand te zijn die je vrouw kent, en ongeacht de bron is het solide informatie.[...]
Zelfs in dat topic hier op Tweakers stond nog vermeld dat die code bedoeld was voor Toshiba-producten. En er was binnen no time een abonnee die in dat topic zei dat die code niet publiek was.
Ik zeg niet dat t.net commerciëler is dan vroeger, ik zeg dat mensen dat gevoel hebben, en daarom minder een groepsgevoel zouden kunnen hebben bij de abonnee-status. 'Vroeger' was de club abo's relatief klein en bijna iedereen kende elkaar wel. Nu, net na de introductie van de nieuwe abo's is dat groepsgevoel er nog niet en hebben mensen minder dat 'groepsgevoel' dat we toen wel hadden bij 'het clubje om t.net te steunen'. Imo.[...]
Tweakers is altijd commercieel geweest. En de abo's waren altijd primair bedoeld om users die geen ads wilden zien tegemoet te komen. Er werd geen winst op gemaakt. Er is juist vanuit de abonnees zelf voorgesteld om andere abonnementsvormen toe te voegen waar Tweakers wél aan verdient. Niet de Persgroep maar de vraag vanuit de community heeft deze wijziging teweeggebracht. De Persgroep interesseert zich vrijwel niet voor hoe Tweakers gerund wordt. Maar de dooddoener dat Tweakers steeds commerciëler wordt en dat dat allemaal de schuld is van de hebberigheid van Femme/VNU/De Persgroep/wie het morgen ook schuld is, is natuurlijk veel makkelijker.
offtopic:
En imo wordt er ook wel wat "winst" gemaakt op de abo's in die zin dat een hoop ad-free abo's ongetwijfeld adblock gebruiken, en met hun abo zo hun geweten/sociale druk afkopen. Dat zijn inkomsten die je anders niet gehad zou hebben, en daarom winst. Over de andere abo's kan ik weinig zeggen.
Ik zal niet ingaan op de rest van deze paragraaf, want dan wordt het weer het eeuwenoude offtopic geneuzel
En imo wordt er ook wel wat "winst" gemaakt op de abo's in die zin dat een hoop ad-free abo's ongetwijfeld adblock gebruiken, en met hun abo zo hun geweten/sociale druk afkopen. Dat zijn inkomsten die je anders niet gehad zou hebben, en daarom winst. Over de andere abo's kan ik weinig zeggen.
Ik zal niet ingaan op de rest van deze paragraaf, want dan wordt het weer het eeuwenoude offtopic geneuzel
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.