Acties:
  • 0 Henk 'm!
segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:33:
Dank je, maar dat artikel gaat over eARC, en dat ondersteunt mijn receiver niet. Het lijkt erop dat ARC geen modernere audio formaten ondersteunt. Dat is wel balen. Enige manier om de Shield te gebruiken i.c.m. een receiver, is dus een receiver te hebben die UHD ondersteunt. Klopt dat?
Koop gewoon een nieuwe versterker en gebruik die zoals je dat nu doet : <Apparaat> => Versterker => TV

HDMI eARC klinkt leuk, maar dan moet ook vaak HDMI CEC ingeschakeld zijn en daar moet je dan maar net zin in hebben...

Kortom :
renzo4000 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:51:
Standaard ARC gaat tot maximaal DTS audio stream, dus jouw genoemde formaten gaat niet lukken. Kortom of dit accepteren of een nieuwe AVR aanschaffen die wel 4k aan kan zodat je alles via de AVR laat lopen.
Gewoon een nieuwe versterker aanschaffen en alles lekker aansluiten op de manier die het minste gezeik oplevert d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
nero355 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Koop gewoon een nieuwe versterker en gebruik die zoals je dat nu doet : <Apparaat> => Versterker => TV

HDMI eARC klinkt leuk, maar dan moet ook vaak HDMI CEC ingeschakeld zijn en daar moet je dan maar net zin in hebben...

Kortom :

[...]

Gewoon een nieuwe versterker aanschaffen en alles lekker aansluiten op de manier die het minste gezeik oplevert d:)b
Dat klinkt prima, maar ik heb niet zo ff 400+ euro liggen daarvoor. Die oplossing voor hdmi splitting voor 88 euro is wel de moeite waard om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:15:
Dat klinkt prima, maar ik heb niet zo ff 400+ euro liggen daarvoor. Die oplossing voor hdmi splitting voor 88 euro is wel de moeite waard om te bekijken.
Wacht gewoon op een leuke aanbieding en je kan voor minder een prima versterker kopen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28
segil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Hier hetzelfde probleem, al is mijn versterker een type van 1000+ euro.
Welke splitter heb je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
joenevd schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:09:
[...]

Hier hetzelfde probleem, al is mijn versterker een type van 1000+ euro.
Welke splitter heb je in gedachten?
Deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28
Mooi, daar zocht ik een paar maanden geleden ook naar. Toen vond ik alleen een erg duur apparaat of een variant waarbij je alleen via optisch het geluid kon aansluiten.

Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Nog ff de Puffin browser geprobeerd om Dolby Atmos demo's af te spelen vanaf internet.
Helaas ondersteunt ook die geen Atmos geluid. Weet niet of er een Dolby Access app is voor Android TV.
Volgens mij alleen voor Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:06:
Nog ff de Puffin browser geprobeerd om Dolby Atmos demo's af te spelen vanaf internet.
Helaas ondersteunt ook die geen Atmos geluid.
Ik heb heel effe naar die Puffin browser gekeken, maar uiteindelijk maar besloten om die niet te installeren, want volgens mij is dat hele ding gewoon niks anders dan een stuk spyware op het moment dat je hem gebruikt! :X

Het bedrijf wat erachter zit is volgens mij alleen maar data aan het binnenhalen op het moment dat je hem gebruikt en hebben zelfs een dienst om via hun servers te browsen!

Ik wacht wel lekker op Firefox for Android TV of zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30

Budha

Online ergo sum

nero355 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Ik heb heel effe naar die Puffin browser gekeken, maar uiteindelijk maar besloten om die niet te installeren, want volgens mij is dat hele ding gewoon niks anders dan een stuk spyware op het moment dat je hem gebruikt! :X

Het bedrijf wat erachter zit is volgens mij alleen maar data aan het binnenhalen op het moment dat je hem gebruikt en hebben zelfs een dienst om via hun servers te browsen!

Ik wacht wel lekker op Firefox for Android TV of zo :)
https://www.apkmirror.com...5-b-android-apk-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter dan niks, maar wel een beetje raar dat die niet in de Play Store staat...
This release does not have a Play Store Description, so we grabbed one from version 1.0.2:

Watch videos from popular sites — or search the entire web — with Firefox for Fire TV. Use your Fire TV remote or app to play, pause, fast forward and rewind. The Firefox for Fire TV home screen even includes quick access to popular video sites and some of the web’s best content and ideas. Firefox for Fire TV is made by Mozilla, the non-profit champions of a healthy internet. Additional parental controls besides the App PIN protection feature in the Fire TV preferences will be enabled in future updates.
Fire TV versie gemod voor Android TV dus ?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Laatst online: 20:30

Budha

Online ergo sum

Klopt. Jammer dat ie niet in de Play Store staat, vooral vanwege het updaten, want er komen zeer regelmatig nieuwe releases uit.

Naar mijn idee is de laatste wel minder stabiel dan een vorige versie die ik draaide.

Puffin werkt bij mij niet en Chrome bevalt me niet op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Even iets anders.
Als ik via Kodi of VLC bestanden wil streamen vanaf mijn PC via het netwerk is dit geen enkel probleem.
Probeer ik echter de Shield opslag te bereiken via Windows 10 verkenner, dan krijg is steevast bericht dat de Shield niet beschikbaar is. Hoewel hij wel in mijn netwerk staat.

Ik heb bij instellingen Opslag en herstel ingesteld dat bestandsoverdracht via het netwerk beschikbaar is. .
Ik heb ook een gebruikersnaam met wachtwoord gekregen. Daar staat bij: Log in op een andere met deze gebruikersnaam en wachtwoord om de opslag van de Shield te benaderen.

Maar als ik een netwerk verbinding probeer te maken lukt dat dus niet en krijg ik ook geen inlogscherm of zoiets te zien. De Shield staat wel bij apparaten en printers als multimedia apparaat, maar vaag van kleur als Niet verbonden. De probleemoplosser van W10 kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PCan : Iets met SMBv1 en zo... Staat in dit topic! ;)

Daarnaast moest ik in mijn geval vanaf een Windows 7 machine echt direkt naar de Shield TV verbinden op IP basis!

Dus \\192.168.1.100\ of iets dergelijks intypen in je Explorer URL balk :)

Mocht je dit doen i.v.m. de AdvancedSettings.xml file van Kodi dan moet je ook nog eens naar een verborgen map toe als ik me niet vergis dus : \\192.168.1.100\map1\map2\map3\.kodi\ <= Let op die . in de naam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
@nero355 SMB 1.0 cliënt stond inderdaad uitgeschakeld bij Windows Onderdelen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Mijn Netflix werkt vandaag niet meer, krijg de foutmeldingen tvq-st-103 tvq-st-106 tvq-st-118(tegelijkertijd).
Als ik via apps de update van Netflix verwijder werkt het weer wel, maar als ik dan Netflix weer update kan ik niet eens inloggen.
Meer mensen met een Shield en problemen met Netflix?

Edit:
Het werkt weer, waarschijnlijk een hickup bij Netflix.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjantje72 op 09-05-2019 20:40 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 11:23
ik heb boven en onder een Shield. Nu ga ik beneden naar een 4k TV en boven blijft 1080P.

Als ik me library update naar 4k waar mogelijk, moet je de 1080p behouden voor boven? Of is downscalen niet zo'n probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51
trekker22 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:19:
ik heb boven en onder een Shield. Nu ga ik beneden naar een 4k TV en boven blijft 1080P.

Als ik me library update naar 4k waar mogelijk, moet je de 1080p behouden voor boven? Of is downscalen niet zo'n probleem?
De SHIELD doet 4K perfect afspelen en waar nodig gewoon netjes downscalen naar 1080p (als de TV dat maximaal ondersteund). 4K items in je library kun je dus ook perfect afspelen op een 1080p TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Sinds gisteren de Mediabox Next van Ziggo. Nu gebruik ik de Shield een stuk minder.
Voordeel Shield is natuurlijk (bijna-) vrije App keuze, Dolby Atmos, Ook de geluid en beeldkwaliteit van de Shield is net iets beter. De Next is alleen beschikbaar voor Internet en TV complete abonnees.
Het is niet mogelijk om via de Next videobestanden vanaf je eigen server/externe opslag af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
PCan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:23:
Sinds gisteren de Mediabox Next van Ziggo. Nu gebruik ik de Shield een stuk minder.
Voordeel Shield is natuurlijk (bijna-) vrije App keuze, Dolby Atmos, Ook de geluid en beeldkwaliteit van de Shield is net iets beter. De Next is alleen beschikbaar voor Internet en TV complete abonnees.
Het is niet mogelijk om via de Next videobestanden vanaf je eigen server/externe opslag af te spelen.
kan je deze op verzoek krijgen bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@pitchdown Zie topics over Ziggo Mediabox Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:23:
Van wat ik heb begrepen is dat ding alleen leuk als je de hele tijd Netflix en dergelijke gebruikt :?

Kodi zit er niet op en alle andere apps die je op elk Android TV apparaat wel hebt...
Voordeel Shield is natuurlijk (bijna-) vrije App keuze, Dolby Atmos,
Raar dat een apparaat dat Netflix ondersteunt geen Dolby Atmos heeft...
Ook de geluid en beeldkwaliteit van de Shield is net iets beter.
Dat lijkt me best wel raar : Geluid is digitaal dus dat moet gewoon 1:1 aankomen bij je versterker of TV, tenzij er verschil is in bitrate :?

Wat betreft de video kwaliteit : Dat zou best kunnen, want nVidia GPU tenslotte, maar ook die verschillen zijn echt minimaal!
Het enige wat ik kan bedenken is dat die Ziggo doos een slechte upscaler heeft of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@nero355
Nee, de Next is een enorme verbetering ten opzichte van de Horizonbox.
Supersnel en handig. Je roept gewoon iets in de mic en hoppa het staat op je scherm.
Bijvoorbeeld: Je roept "Zarra Larsson" en je krijgt al haar video's om uit te kiezen.
Schakelen tussen zenders gaat razendsnel.

De Next draait op RDK Linux platform.

Geluid: Je kan kiezen tussen stereo en Dolby Digitale, net als bij de Horizonbox. Vermoedelijk is Stereo gewoon Passtrough en gaat Dolby Digitale zich bemoeien met je 5.1 decodering. Dat kan mijn Denon veel beter. Je Dolby Atmos wordt niet ondersteund.Maar Netflix ondersteund sowieso geen Atmos via Android TV. (DRM kwestie). (Geen echte Appstore Apps.)
De Shield geeft een prachtig vol geluid met veel bass. Goeie audiochip denk ik.
Ik gebruik ook op mijn PC nVidia HDA vanaf een oude GTX660 HDMI 1.4. Perfect (Atmos-) geluid.

Maar, het gaat hier niet over de Next. Er zijn speciale topic voor hier op Tweakers!

Trouwens, ik vind Kodi en Plex nog steeds onhandig. Kan veel beter overweg met de VLC mediaplayer App. Tis wat je gewend bent denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door PCan op 12-05-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:05:
@nero355
Nee, de Next is een enorme verbetering ten opzichte van de Horizonbox.
Supersnel en handig. Je roept gewoon iets in de mic en hoppa het staat op je scherm.
Bijvoorbeeld: Je roept "Zarra Larsson" en je krijgt al haar video's om uit te kiezen.
Schakelen tussen zenders gaat razendsnel.
Hé bah! Praten tegen mijn apparaten... Liever niet! Staat ook uit op de Shield TV :P
De Next draait op RDK Linux platform.
Dat geeft wel mogelijkheden in ieder geval...
Trouwens, ik vind Kodi en Plex nog steeds onhandig. Kan veel beter overweg met de VLC mediaplayer App. Tis wat je gewend bent denk ik.
Alles heeft zijn doel :

- VLC Player op de Android telefoon, want daarmee speel ik bijna geen video of muziek af, maar het is wel handig om net als onder Windows iets te hebben dat gewoon zonder gezeik alles afspeelt!
- Kodi op de HTPC en Shield TV, want wat meer afgestemd op gebruik i.c.m. een afstandsbediening en je kan via een MySQL database op meerdere clients bijhouden wat je al hebt gekeken :)

En over afstandsbedieningen gesproken : Ik heb een andere gekocht die wat meer naar mijn smaak is! :*)

https://www.banggood.com/...-Air-Mouse-p-1438376.html

Werkt veeeel beter dan die van de Shield TV en is nog comfortabeler ook! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:14
nero355 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:42:

En over afstandsbedieningen gesproken : Ik heb een andere gekocht die wat meer naar mijn smaak is! :*)

Zo. Dit is even nice. Bedankt hiervoor!
7 Euro voor een afstandsbediening die niet dun genoeg is om zomaar tussen je bank te donderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
nero355 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:42:

Ik heb deze ook gekocht (bluetooth versie zonder extra receiver), maar ik moet hem telkens opnieuw pairen om hem weer te laten werken. Het apparaat is dan nog wel zichtbaar in het Instellingen-scherm van de Shield, maar reageert niet meer tot ik hem opnieuw pair :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Magic schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:24:
Ik heb deze ook gekocht (bluetooth versie zonder extra receiver), maar ik moet hem telkens opnieuw pairen om hem weer te laten werken. Het apparaat is dan nog wel zichtbaar in het Instellingen-scherm van de Shield, maar reageert niet meer tot ik hem opnieuw pair :(
Hmm... het lijkt er inderdaad op dat je de Bluetooth kant van de remote effe wakker moet maken :
Als ik alleen effe de toetsencombinatie indruk om te pairen dan kan ik meteen de Shield TV weer bedienen!

Dus je hoeft niet opnieuw door het proces heen en de originele remote kan lekker opgeborgen blijven :)

Ik heb trouwens € 6,24 betaald! :+

Overigens tijdens het testen van bovenstaande weer van die rare artifacts gehad toen ik de Shield TV wakker maakte en het lijkt erop dat ik gewoon zo'n brakke herrie makende adapter heb, zoals sommigen al hadden meegemaakt dus het wordt tijd voor een RMA aanvraag! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
Heb de Plex mediaserver verwijderd. Die idioten stuurden een Push-bericht via mijn Google mailaccount.

Iemand ervaring met de Corsair K83 Wireless Entertainment (US)?

[ Voor 24% gewijzigd door PCan op 19-05-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik ben in het bezit van een Nvidia shield en dit was een SUPER aankoop.
Zo blij mee met alle mogelijkheden en functionaliteiten.

het enige wat mij nogal dwars zit ( en dan ben ik misschien een pietje precies )
Ik merk dat bij het afspelen van bijvoorbeeld Netflix, Videoland het beeld nogal een schokkerige beweging kan geven. Nu ben ik bezig geweest met de instellingen en het volgende heb ik geconstateerd:

1920x1080 60hz heb ik nergens last van.
4K resolutie 60hz en het beeld krijgt een wazige na beeld
4K resolutie 50hz en geen wazig beeld meer, maar meer schokken.
Netflix en Videoland zijn 1080p abonnementen.

als ik een 4K 10bit MKV bestand afspeel, heb ik nergens last van.

Kan het zijn dat mijn huidige tv de downscaling naar 1080p niet goed verwerkt?pricewatch: Samsung UE65HU7100S Zwart
( Tv staat overigens te koop want we willen de overstap gaan maken naar een platte vanwege een ombouw )

Ik heb een hdmi 2.0 kabel direct aangesloten tussen de Nvidia Shield en mijn tv.
Op de tv zelf heb ik ook genoeg instellingen geprobeerd maar ik ervaar nog steeds het probleem.

Wie heeft nog meer tips, of kan een uitsluitsel geven over mijn huidige tv dat dit de bottleneck is.

[ Voor 6% gewijzigd door marcel19 op 25-05-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
@nero355

Heb je enig idee waar dat zou moeten zitten? Ik kan me niet heugen dat ik dat aangezet heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
marcel19 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:50:
@nero355

Heb je enig idee waar dat zou moeten zitten? Ik kan me niet heugen dat ik dat aangezet heb.
Wellicht op je TV ? Bij Samsung staat standaard van alles aan, digital noise reducer, Auto Motion Plus, HDMI UHD Color, Clean Digital View, etc... ik heb dat ook allemaal uitgezet. Je bent wel een kwartiertje bezig, om alle instellingen na te lopen, maar het loont wel :-)

[ Voor 6% gewijzigd door ginod op 25-05-2019 21:02 ]

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel19
ginod schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Wellicht op je TV ? Bij Samsung staat standaard van alles aan, digital noise reducer, Auto Motion Plus, HDMI UHD Color, Clean Digital View, etc... ik heb dat ook allemaal uitgezet. Je bent wel een kwartiertje bezig, om alle instellingen na te lopen, maar het loont wel :-)
Even een VOLLEDIG reset gedaan op de TV. en al die verbetering uitgezet. ( stond allemaal op hoog )
Alles nu op auto gezet, en het loopt nu inderdaad netjes soepel als ik de resolutie op 4K zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Sinds gisteren ook in het bezit van de Shield met controller. Nog niet uit kunnen proberen. Maar wat is dat ding klein. Had ik absoluut niet verwacht eigenlijk.
Doel voor de Shield is Plex 4k vanaf de server en wellicht Steam Link. Heb een AMD gpu, dus dat zou hem moeten worden. We gaan het meemaken. Uiteindelijk komt er een mediapc die ook de 4k bd taken op zich gaat nemen en dan kan de Shield naar boven. Dus nutteloos is het iig niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Sinds een week heb ik een T758 met vm130 (HDMI upgrade voor 4K en HDR HDCP 2.2) upgrade staan. Icm de shield krijg ik echter HDR niet aan de praat in Netflix. Ook krijg ik passthrough niet werkend in kodi, deze blijft PCM surround aangeven. Heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

Simkin

Bzzzzz

Is het mogelijk om auto-up-scaling uit te zetten op de Shield? Ik heb nu het probleem dat FHD content geupscaled wordt naar 4k op mijn projector, dit heb ik liever niet. De Shield UI op FHD zetten is ook geen oplossing omdat Netflix en Youtube 4k content dan gaan downscalen naar FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb via de Search even op 'Plex' gezocht en het nodige gelezen.

Ik zit zelf te denken om mijn huidge Dune HD te vervangen door een Shield. Ik heb ong 3TB aan films en series op mijn Synology DS916+ staan. Die zou capabel moeten zijn om te transcoden.
Afgelopen weekend heb ik Plex Media Server(64bits) op de Syno geïnstalleerd en alle films en series overgeheveld van hun oude locatie naar de Plex locatie.
Getest via PC en ipad en dat werkt prima.

Ik zal primair via de Shield dan een verbinding willen maken naar de NAS (via NFS wat gewoon mogelijk zou zijn als ik het zo lees).
Alleen als ik een keer op vakantie ben zou ik extern mijn films/series willen bekijken.

Nu kan ik een Pass aanschaffen zodat de transcoding via de Syno naar mijn mobile devices goed gaat (kost ong 115$ (of EUR), maar dat is toch niet meer nodig als ik een Shield koop en die laat streamen naar de mobile devices?

Kortom: als ik de PMS op de Syno wil laten staan, wat zou dan voor mij de meest handige (en goedkoopste) optie zijn?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tallguy : Kodi, OpenVPN, gaan met die banaan! :)

Een beetje apparaat met een leuke GPU erin heeft echt geen transcoding nodig voor H.264 en H.265 materiaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
@Tallguy Bijna alle mobieltjes kunnen tegenwoordig wel h264 en meestal ook wel h265 afspelen. Plex zet dan transcoding automatisch uit. Ik denk niet dat je een Plex pass nodig gaat hebben als je Plex wil blijven gebruiken.

Kodi op je shield kan trouwens ook koppelen aan je Plex library (volgens mij heette die plugin PlexKodiConnect). Dan heb je kodi frontend en een centrale database backend. Of natuurlijk gewoon de Plex app gebruiken op de shield.

Sterke punt van Plex is vooral dat je een soort van eigen netfix hebt met een centrale database en gelikte apps. Als je Plex gebruikt ligt het niet voor de hand om dan weer met NFS netwerkshares te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Tallguy Of wachten op een aanbieding waar de pass 75 euro kost. Als je een paar keer een maandje hebt genomen, komt er vanzelf wel een keer een mailtje over binnen. Heb zelf die mail 2 keer gezien en de laatste keer de pass genomen.

Plex op de Shield werkt erg lekker.
Heb een groot aantal apps op de Shield gestopt om ze van de voor pagina af te krijgen, maar nu krijg ik weer één of andere regel onder de iconen van de 3 apps die ik heb laten staan.
Ga eens kijken of ik een andere homepagina op de Shield kan zetten met alleen die 3 apps. Ook om voor mijn dochter het makkelijk te maken om te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als je echt een dergelijk systeem nodig hebt dan is er ook nog Emby : https://emby.media/

Dat hele Plex verhaal vind ik persoonlijk echt onzin :
- Ze zijn toen zelf weggegaan bij het XBMC team.
- Je moet een account aanmaken bij ze om je eigen media te zien...
- En je moet daar ook nog eens voor betalen!

Doe mij maar gewoon Kodi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 11:42
heb de shield nu al een paar maanden en de originele afstandsbediening heeft het inmiddels begeven .

Die is via RMA opgehaald door DHL en onderweg terug naar NVIDIA.

Aangenaam verrast kwam ik erachter dat ik mijn BOSE 321 afstandsbediening ook kan gebruiken op de Shield tv .
Wel zo handig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18

Mr. Freeze

¡GO!

diquan2001 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:50:
heb de shield nu al een paar maanden en de originele afstandsbediening heeft het inmiddels begeven .

Die is via RMA opgehaald door DHL en onderweg terug naar NVIDIA.

Aangenaam verrast kwam ik erachter dat ik mijn BOSE 321 afstandsbediening ook kan gebruiken op de Shield tv .
Wel zo handig :-)
Is het mooie van HDMI-CEC. Als je een beetje moderne TV hebt en hier ook HDMI-CEC inschakelt kan je zeer waarschijnlijk deze ook voor je Shield gebruiken.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb het laatste model van de Shield, maar daar zit blijkbaar geen ir in?
Krijg hem met de harmony niet bestuurd iig. Misschien toch maar aan de harmony hub tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Arunia schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:52:
Krijg hem met de harmony niet bestuurd iig. Misschien toch maar aan de harmony hub tzt.
Met de Harmony Hub werkt het idd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Of je koopt voor €2 een ir ontvanger op alie, werkt om prima.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:52:
Net als het verwijderen van de aan/uit knop een zeer onnodige verandering, maar het is helaas niet anders...

Gelukkig staat de Shield TV op een plek waar er maar 2 afstandsbedieningen actief zijn tegenwoordig dus ik ga er echt geen tijd of geld meer aan besteden verder :)

Wat wel maf is trouwens : Ondanks dat ik dus HDMI CEC en dergelijke uit heb staan lijkt het kiezen van de HDMI ingang waarop de Shield TV actief is de Shield TV gelijk ook wakker te maken de laatste tijd! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik ben op zoek naar een 12volt power adapter, zodat ik de Shield in de camper kan gebruiken.
Iemand die weet waar dit te bestellen valt en of het bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Bedankt voor de tip.
Bestaat dit gat in de markt niet kant en klaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Moris op 11-06-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
redah schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:46:
Voor de Tweakers onder ons wil ik toch nog mijn optie om TV op je Shield te kijken onder de aandacht brengen: IPTV!

...Maar dan gewoon lokaal en legaal ;)

Aangezien ik meerdere Shields in huis heb (woonkamer, slaapkamer, hobbyzolder) en Ziggo maar blijft treuzelen met zijn app heb ik een ZGemma DVB-C ontvanger (triple tuner) in de meterkast gezet met een Ziggo irdeto kaartje erin. Deze ontvanger (die je normaal dus aan je TV zou hangen) streamt nu via LAN alle zenders in het originele H264 formaat door m'n hele huis heen. Zo kan ik op m'n telefoon, tablet, laptop (VLC) gewoon legaal de originele Ziggo streams bekijken. En ook op 3 (actieve) apparaten verschillende zenders.

Op de Shields gebruik ik TVirl. Deze app zorgt ervoor dat een willekeurige m3u-stream gebruikt wordt in de Live Channels app. In dit geval dus de streams van de decoder in de meterkast. En dat werkt super soepel, zelfs de WAF lijdt er niet onder :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wil dit al jaren doen maar snap dat hele gebeuren niet met oude en nieuwe ziggo gebied. Waar kan ik zien welk gebied ik heb en wat zijn de mogelijkheden(wel of geen HD, wel of geen smartcard) van iptv dan per gebied?

Ps. Heb normaal gezien een humax en de smartcard zit dan in de modem van ziggo. Ik kijk echter tv via omgebouwde slowaakse horizon app via de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

redah schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:46:
Voor de Tweakers onder ons wil ik toch nog mijn optie om TV op je Shield te kijken onder de aandacht brengen: IPTV!

...Maar dan gewoon lokaal en legaal ;)

Aangezien ik meerdere Shields in huis heb (woonkamer, slaapkamer, hobbyzolder) en Ziggo maar blijft treuzelen met zijn app heb ik een ZGemma DVB-C ontvanger (triple tuner) in de meterkast gezet met een Ziggo irdeto kaartje erin. Deze ontvanger (die je normaal dus aan je TV zou hangen) streamt nu via LAN alle zenders in het originele H264 formaat door m'n hele huis heen. Zo kan ik op m'n telefoon, tablet, laptop (VLC) gewoon legaal de originele Ziggo streams bekijken. En ook op 3 (actieve) apparaten verschillende zenders.

Op de Shields gebruik ik TVirl. Deze app zorgt ervoor dat een willekeurige m3u-stream gebruikt wordt in de Live Channels app. In dit geval dus de streams van de decoder in de meterkast. En dat werkt super soepel, zelfs de WAF lijdt er niet onder :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik doe zo ongeveer hetzelfde maar dan met een HDHomerun en een TVHeadend server. Afspelen op de Shield met Kodi. Werkt redelijk goed, alleen het de-interlacen op de Shield blijft een beetje mwah. Wat is jouw ervaring hiermee?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Toch wel jammer dat GeForce now vaak een heel slecht netwerk heeft. Maakt sommige spellen onspeelbaar.
Als dit ooit betaald wordt is het voor mij iig klaar, hopelijk gaan Microsoft en Google dit beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:44:
Toch wel jammer dat GeForce now vaak een heel slecht netwerk heeft. Maakt sommige spellen onspeelbaar.
Als dit ooit betaald wordt is het voor mij iig klaar, hopelijk gaan Microsoft en Google dit beter doen.
En je weet 100% zeker dat het niet aan jouw netwerk ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:49:
[...]

En je weet 100% zeker dat het niet aan jouw netwerk ligt :?
Ja. Er zijn veel klachten over op het forum.
Netwerk test van Nvidia zegt dat alles perfect is, maar ingame dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 11:23
Ook vaak “pakket verlies hoog”.... kon beter :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 16-09 21:19
headphoneguy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:19:
Ik wil dit al jaren doen maar snap dat hele gebeuren niet met oude en nieuwe ziggo gebied. Waar kan ik zien welk gebied ik heb en wat zijn de mogelijkheden(wel of geen HD, wel of geen smartcard) van iptv dan per gebied?

Ps. Heb normaal gezien een humax en de smartcard zit dan in de modem van ziggo. Ik kijk echter tv via omgebouwde slowaakse horizon app via de shield.
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) is het redelijk goed te scheiden: Als je voorheen UPC had en daarna Ziggo, zit je in het oud-UPC gebied. Had je altijd al Ziggo, dan zit je in het oud-Ziggo gebied. In het oude Ziggo gebied kreeg je een losse smartcard (ik heb van die Oranje, maar ze waren ook ooit rood/wit in het @Home tijdperk). Ook als je een Humax hebt gehad zit daar een klepje in met een smartcard erin. En die smartcard kun je in een willekeurig apparaat stoppen dat deze kaarten kan lezen!
the-body schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:15:
Ik doe zo ongeveer hetzelfde maar dan met een HDHomerun en een TVHeadend server. Afspelen op de Shield met Kodi. Werkt redelijk goed, alleen het de-interlacen op de Shield blijft een beetje mwah. Wat is jouw ervaring hiermee?
Eigenlijk merk ik hier niets aan, maar ik durf je zo even niet te zeggen of mijn Shield het gewoon goed doet of dat mijn TV het goed doet... Ik zal thuis eens via VLC een streampje openen, want het zou ook best goed kunnen dat de ZGemma het signaal al de-interlaced, al dacht ik altijd dat het een 1op1 kopie streamde.

Ik heb overigens mijn Shield wel standaard op 50hz ingesteld, dat zorgt voor het beste beeld bij mij omdat het Ziggo signaal met 25fps binnenkomt. Als ik de Shield op 59,940hz (default) heb staan merk ik dat het beeld van LiveTV nét ff niet lekker loopt.

Als ik iets anders bekijk via Kodi of Netflix dan schakelt de Shield vanzelf over naar 23.976hz of 60hz of whatever, dus voor de gewone Shield interface/LiveTV/Spotify heb ik 'm op 50hz vastgezet voor het beste resultaat. Want LiveTV gebruiken we het meest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWishmaster
  • Laatst online: 28-06 19:50
Weer een geruchtje over een nieuwe Shield TV (3):
https://www.xda-developer...id-tv-refreshed-tegra-x1/

Ik houd het even in de gaten, want ik zit te springen om een nieuwe htpc met gaming mogelijkheden, maar wil niet het volle bedrag voor een 4 jaar oude chipset uitgeven (ook al voldoet die annu nu nog uitstekend, het gaat om het idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:47
Zou Nvidia ooit nog keer update geven met daarin dolby atmos en dolby vision voor de Netflix app?

Anders toch maar keer Apple tv 4K proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1978 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:07:
Zou Nvidia ooit nog keer update geven met daarin dolby atmos en dolby vision voor de Netflix app?

Anders toch maar keer Apple tv 4K proberen..
Dolby Vision niet, dan moet nVidia een licentie kopen. Ondersteuning Atmos dat zou Netflix moeten doen want de Shield kan gewoon Atmos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
De Nvidia Shield stuurt geen atmos door via de Netflix app. Ja kan rechtstreeks via mijn tv lg b6 maar die ondersteunt weer geen atmos. Dan heb ik wel dolby vision.

Met de Apple gaat wel goed lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51
k1978 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:57:
De Nvidia Shield stuurt geen atmos door via de Netflix app. Ja kan rechtstreeks via mijn tv lg b6 maar die ondersteunt weer geen atmos. Dan heb ik wel dolby vision.

Met de Apple gaat wel goed lees ik.
Precies zoals je schrijft dus. Via de Netflix app. Kodi speelt Atmos gewoon af/passthrough naar versterker. Dat het met Netflix niet werkt ligt dus waarschijnlijk aan Netflix en niet aan Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
RobertMe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:33:
[...]

Precies zoals je schrijft dus. Via de Netflix app. Kodi speelt Atmos gewoon af/passthrough naar versterker. Dat het met Netflix niet werkt ligt dus waarschijnlijk aan Netflix en niet aan Nvidia.
Waarom werkt het bij Apple tv wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k1978 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:58:
Waarom werkt het bij Apple tv wel dan?
Omdat Netflix echt het raarste bedrijf ter wereld is met hun policies en al het gezeik dat erbij komt kijken! :(

Het eene apparaat mag dit wel en dat niet, het andere apparaat weer juist dat wel en dit niet... VERSCHRIKKELIJK irritant! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWishmaster
  • Laatst online: 28-06 19:50
nero355 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:34:
[...]

Wat houdt je tegen om zelf iets te bouwen of wat leuks van Zotac te kopen :?
Een (zeer stille) game pc bouwen en die als HTPC gebruiken kan, maar is een behoorlijk prijzige oplossing.
Zotac heeft leuk spul, maar het gaat me specifiek om de game streaming capaciteiten van de Nvidia Shield. En de gebruikersvriendelijkheid van Android TV is wat beter als van Windows met Kodi, aangezien je continue moet switchen tussen Kodi en Netflix of de Ziggo app. (ja ik weer dat Kodi een Netflix app heeft, maar die komt qua user experience niet in de buurt van gewoon in de browser draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gerucht over een nieuwe shield tv icm stadia:
https://androidworld.nl/e...-nvidia-shield-tv-stadia/

Lijkt me dat dan de huidige shield tv dit ook zou moeten kunnen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
Hebben jullie ook een idee of de CanalDigitaal app werkt op de Nvidia Shield? Ik ben op zoek naar een manier om alles in 1 te hebben zonder extra kaarten, kabels of afstandsbedieningen. De TV gebruik ik nu via een CI+ module, ook Netflix en Videoland gebruik ik daar. Maar ik wil wel van die extra schotelkabel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rscheper schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:03:
Hebben jullie ook een idee of de CanalDigitaal app werkt op de Nvidia Shield? Ik ben op zoek naar een manier om alles in 1 te hebben zonder extra kaarten, kabels of afstandsbedieningen. De TV gebruik ik nu via een CI+ module, ook Netflix en Videoland gebruik ik daar. Maar ik wil wel van die extra schotelkabel af..
Een snelle Google Search levert mij al serieuze twijfels op of je wel van je schotelkabel af wilt :
- Alleen tablet en telefoon support.
- Optie om met de Chromecast te streamen, maar niet alle kanalen blijkbaar ?!
- Niet alle zenders worden uitgezonden!
- Ook geen ondertiteling op alle kanalen...

YIPPIE!!! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ben van plan een NVIDIA SHIELD te open puur voor streaming van films.
Is het de moeite waard om de versie met controller erbij te nemen en deze in de verkoopmethoden zetten of neem ik beter enkel de NVIDIA SHIELD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Moris tja, als je er een leuk bedrag voor kunt krijg waardoor je meer terug krijgt dan het verschil, dan is het interessant. Anders niet. Maar dat kun je zelf snel genoeg zien.
Ik heb zelf die met gekocht en wellicht dat ik hem voor Steam Link app gebruik of geforce now wat nog gratis is op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Oké
Ik zie dat de prijzen behoorlijk vast staan.
De Shield Tv nergens goedkoper dan 199 euro
De Shield Met controller nergens goedkoper dan 229 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 17-09 16:31
Ik heb de versie zonder controller gekocht omdat ik toch niet van plan was om te gamen. Ik ben na aanschaf er achter gekomen dat het apparaat ook veel andere controllers ondersteunt zoals mijn xbox 360 controller (niet bedraad!). Mocht ik in de toekomst toch nog willen gamen dan kan ik dat dus lekker met mijn xbox controller doen.

Misschien dat dit ook een optie voor je is (mocht je al een controller hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Als niet gamer heb geen andere controllers hier thuis liggen.
De Nvidia Shield zou dan ook puur als film streamer dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:29:
Ben van plan een NVIDIA SHIELD te open puur voor streaming van films.
Is het de moeite waard om de versie met controller erbij te nemen en deze in de verkoopmethoden zetten of neem ik beter enkel de NVIDIA SHIELD TV.
Als de nood nog niet hoog is, zou je nog even kunnen wachten, er is een nieuwe versie in opkomst. Rest echter nog wel de vraag wanneer hij uitgebracht wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Hoef echt niet het nieuwste exemplaar te hebben, zolang het werkt waarvoor het bedoeld is ben ik al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:46:
Oké
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:00:
Hoef echt niet het nieuwste exemplaar te hebben, zolang het werkt waarvoor het bedoeld is ben ik al blij.
Het huidige model voldoet waarschijnlijk nog lange tijd prima; ik zou die rustig zelf nog een keer kopen.

Wat betreft de prijs zijn er de laatste paar jaar wel in bepaalde periodes aanbiedingen: rond Black Friday in november, tijdens de feestdagen in december en in juni/juli tijdens Amazon Prime Day. Meestal dan ook gewoon in Nederland via bol/coolblue/media markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:46:
Oké
Hou de verschillende Amazon webshops in de gaten : De mijne was uiteindelijk maar € 169 met remote en gamepad! :)

Soms heeft Coolblue ook leuke aanbiedingen en als je dan nog wat kortingscodes erbij gooit dan krijg je ook een leuke prijs uiteindelijk : Coolblue kortingscodetopic

Verder zie wat @MartijnS72 al zei! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Amazone Prime Day viel in 2018 op 16 juli.
Ik veronderstel dat de Vero 4K+ ook aan mijn wensen zal voldoen, er staat trouwens ook Kodi op?

[ Voor 19% gewijzigd door Moris op 24-06-2019 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:44:
Amazone Prime Day viel in 2018 op 16 juli.
Ik veronderstel dat de Vero 4K+ ook aan mijn wensen zal voldoen, er staat trouwens ook Kodi op?
Ik heb ze beide gehad en wil ook puur lokaal materiaal streamen. De Shield had toen heel veel problemen met color space switching, HDR en andere zaken. Dit had/heeft de Vero 4K totaal niet en werkt met al mijn materiaal. Super media player als je lokale media (ook lokaal netwerk werkt prima) wilt bekijken. Ik heb de Shield terug gestuurd, gaf voor mij echt teveel problemen met 4K materiaal en HDR.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Hmmm, de Vero 4K+ staat me ook wel aan, maar zie net dat deze geen ChromeCast aan boord heeft.
Dit betekent dat ik alsnog een ChromeCast erbij moet nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07
Heeft iemand hier de Ziggo GO/ Horizon app al werkend gekregen? Ik heb deze instructies gevolgd maar helaas krijg ik bij compilen een error.

Senaxx in 'geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend o...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De kogel is door de kerk en ga toch voor de Nvidia Shield.
Iemand die me kan zeggen of er bij de Nvidia shield uit de UK een standaard Europa stekker is inbegrepen?

Afbeeldingslocatie: https://hexus.net/media/uploaded/2017/8/4d523ebd-f741-4900-b13f-263194cc2331.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Moris schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 06:43:
Iemand die me kan zeggen of er bij de Nvidia shield uit de UK een standaard Europa stekker is inbegrepen?

[Afbeelding]
Daar moet je niks op rekenen, bij de Nederlandse versie krijg ik ook geen UK stekker. Maar voor een paar euro haal je deze er toch bij:
Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/19269/577188/585e8a7e/450x450/1457358661IMG_6823.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Laatst online: 17-09 15:37
avec_style schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:10:
Ik heb de versie zonder controller gekocht omdat ik toch niet van plan was om te gamen. Ik ben na aanschaf er achter gekomen dat het apparaat ook veel andere controllers ondersteunt zoals mijn xbox 360 controller (niet bedraad!). Mocht ik in de toekomst toch nog willen gamen dan kan ik dat dus lekker met mijn xbox controller doen.

Misschien dat dit ook een optie voor je is (mocht je al een controller hebben)
Zou je kunnen vertellen hoe je je x360 controller gekoppeld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online

[Afbeelding]
Mijn exemplaar heb ik besteld via amazon DE, maar werd geleverd vanuit de UK. Daar zat zowel het opzetstukje voor de UK als voor Europa bij.

Ik heb de versie met alleen de afstandsbediening:
P/N 945-12897-2505-100
EAN 8 12674 02187 4

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnS72 op 25-06-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Allen bedankt voor de vele tips.
Nu alleen nog even voordat ik bestel een of andere promo / korting afwachten.
Want de hoofdprijs van €199 zonder controller, om enkel en alleen puur als streamer te gebruiken vind ik te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag kom ik in contact met een bezitter van een NVIDIA SHIELD om eenmalig een vraag te kunnen stellen (gerelateerd aan NL ZIET). Na een discussie van bijna 6 weken met NLziet beweer ik nog steeds dat er geen enkele TV app is voor NL ziet.
Ik wilde vragen

1) zoeken op NL ziet of NL ZIET (is de APP voor de TV echt te vinden ??)

(2) proberen de link te openen op hun PC en dan me vertellen of hun NVIDIA shield wordt gezien als een compatible aparaat (deze link)https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.nlziet&hl=nl

Al mijn pogingen laten dit scherm hieronder zien.

Ik ben zelf een techneut en geloof niet dat die APP bestaat ondanks dat ze dat zeggen. Kan iemand svp bovengenoemde 2 dingen proberen en mij het resultaat laten weten.

Dank,
Dino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ZovZi3.png

Kortom; de app is er gewoon én compatible met de Shield. Zie de Philips TV (ook Android, maar lagere OS versie), die is niet compatible. Ben niet thuis om 'live' op het apparaat te kijken, maar logischerwijs is de uitkomst daar niet anders.

Vanwaar deze discussie en vooral jouw standpunt daarin?

[ Voor 75% gewijzigd door The_Admin op 25-06-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
The_Admin schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:44:
[Afbeelding]

Kortom; de app is er gewoon én compatible met de Shield. Zie de Philips TV (ook Android, maar lagere OS versie), die is niet compatible. Ben niet thuis om 'live' op het apparaat te kijken, maar logischerwijs is de uitkomst daar niet anders.

Vanwaar deze discussie en vooral jouw standpunt daarin?
Ik zie gek genoeg mijn Shield er weer niet tussen staan.

/edit
User error, staat er wel :P
Zal de warmte zijn denk 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 25-06-2019 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
BoardCrusher schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:35:
[...]

Zou je kunnen vertellen hoe je je x360 controller gekoppeld hebt?
Ik heb een aantal jaar geleden de controller gekocht om te kunnen gamen op mijn pc en ik kreeg daarbij een ontvanger welke via de usb poort van je pc aan te sluiten is. Als je deze ontvanger aansluit op je shield dan herkent hij automatisch je controller. (misschien moet je wel nog even op de connect button klikken)

Als je alleen een controller hebt zonder ontvanger dan denk ik niet dat het mogelijk is. MS verkocht de ontvanger ooit wel als los apparaat, maar tegenwoordig niet meer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@avec_style AliExpress. Neppers, maar werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 19:07
avec_style schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Ik heb een aantal jaar geleden de controller gekocht om te kunnen gamen op mijn pc en ik kreeg daarbij een ontvanger welke via de usb poort van je pc aan te sluiten is. Als je deze ontvanger aansluit op je shield dan herkent hij automatisch je controller. (misschien moet je wel nog even op de connect button klikken)

Als je alleen een controller hebt zonder ontvanger dan denk ik niet dat het mogelijk is. MS verkocht de ontvanger ooit wel als los apparaat, maar tegenwoordig niet meer dacht ik.
De xbox wireless adapter 'for windows 10' hangt gewoon bij de mediamarkt. Geen idee of die op de shield werkt. Kost iets van 25 tot 30 euro.

De xbox one x controllers zonder het zwarte rond het logo hebben tevens firmware aan boord die ze via bluetooth laten koppelen aan andere devices dan een xbox: https://www.androidcentra...trollers-nvidia-shield-tv Zelf slechte ervaring met meer dan één controller via bluetooth.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 25-06-2019 16:05 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 17-09 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

@avec_style Ik heb anders een bedrade X360 controller aangesloten. PS4 trouwens ook zonder problemen. Hoeft niet per se draadloos.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
JoeZuCK schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:05:
@avec_style Ik heb anders een bedrade X360 controller aangesloten. PS4 trouwens ook zonder problemen. Hoeft niet per se draadloos.
Ik zie dat je gelijk hebt.

Hieronder nog meer info over welke controller wel/niet werken:
https://forums.geforce.co...d-gamepads-for-shield-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Die van mij kwam bij Amazon.fr vandaan en daar zaten zowel een EU als U.K. opzetstuk bij ;)

Dus dit :
renem schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:33:
Daar moet je niks op rekenen, bij de Nederlandse versie krijg ik ook geen UK stekker. Maar voor een paar euro haal je deze er toch bij:
[Afbeelding]
Klopt NIET!

En dit :
MartijnS72 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:34:
Mijn exemplaar heb ik besteld via amazon DE, maar werd geleverd vanuit de UK. Daar zat zowel het opzetstukje voor de UK als voor Europa bij.

Ik heb de versie met alleen de afstandsbediening:
P/N 945-12897-2505-100
EAN 8 12674 02187 4
Klopt 100% WEL d:)b
Moris schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:19:
Hmmm, de Vero 4K+ staat me ook wel aan, maar zie net dat deze geen ChromeCast aan boord heeft.
Dit betekent dat ik alsnog een ChromeCast erbij moet nemen :(
Eerlijk gezegd vind ik een Chromecast maar een soort noodzakelijk kwaad of zo en zie ik het onding liever niet dan wel op mijn netwerk :/

Wat dat betreft is een LG WebOS gebaseerde TV veel beter : Casten werkt gewoon, maar als je het niet gebruikt dan houdt dat ding gewoon zijn smoel verder in tegenstelling tot een Chromecast of Shield TV :*)

Of gewoon een mini PC'tje voor al je YouTube gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Gek verhaal,gebruik de app al even en werkt heerlijk voice control zoeken, afleveringen opslaan als favoriet en pauze. Geweldig.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:42:
Graag kom ik in contact met een bezitter van een NVIDIA SHIELD om eenmalig een vraag te kunnen stellen (gerelateerd aan NL ZIET). Na een discussie van bijna 6 weken met NLziet beweer ik nog steeds dat er geen enkele TV app is voor NL ziet.
Ik wilde vragen

1) zoeken op NL ziet of NL ZIET (is de APP voor de TV echt te vinden ??)

(2) proberen de link te openen op hun PC en dan me vertellen of hun NVIDIA shield wordt gezien als een compatible aparaat (deze link)https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.nlziet&hl=nl

Al mijn pogingen laten dit scherm hieronder zien.

Ik ben zelf een techneut en geloof niet dat die APP bestaat ondanks dat ze dat zeggen. Kan iemand svp bovengenoemde 2 dingen proberen en mij het resultaat laten weten.

Dank,
Dino

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
@nero355
Bedankt voor de feedback.

Aangezien ik nog geen Nvidia Shield of ChromeCast bezit, wat stoort er dan precies bij niet gebruik van het apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moris schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:49:
@nero355
Bedankt voor de feedback.

Aangezien ik nog geen Nvidia Shield of ChromeCast bezit, wat stoort er dan precies bij niet gebruik van het apparaat?
Het is niet echt iets dat stoort, maar beiden maken wel constant request richting het internet ook al gebruik je ze niet :/

Vooral de Chromecast is echt hyperactief!
De Shield TV is een stuk rustiger en zal bijvoorbeeld niet constant de screensaver backgrounds downloaden, zoals de Chromecast dat doet...

Tevens zal een Chromecast altijd naar buiten toe praten met de Google DNS Servers, terwijl de Shield TV je lokale DNS Servers respecteert en bijvoorbeeld gewoon met je Pi-Hole DNS Server praat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:58:
[...]

Het is niet echt iets dat stoort, maar beiden maken wel constant request richting het internet ook al gebruik je ze niet :/

De Shield TV is een stuk rustiger en zal bijvoorbeeld niet constant de screensaver backgrounds downloaden, zoals de Chromecast dat doet...

Tevens zal een Chromecast altijd naar buiten toe praten met de Google DNS Servers, terwijl de Shield TV je lokale DNS Servers respecteert en bijvoorbeeld gewoon met je Pi-Hole DNS Server praat :)
Nat rule Port 53 :-)

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
nero355 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:58:
[...]

Dat is wel goed om weten, want wanneer ik de Shield Tv in de camper wil koppelen aan een 4G router wil ik uiteraard niet, dat er ongevraagd met het internet verbonden wordt en data kan verspild worden.

Hoe zet je dit permanent uit?
Pagina: 1 ... 49 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.