Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:25:
Honderden Apps, maar geen gewone Chroom internetbrowser. #raar
Als je gewoon een browser had dan heb je hiervoor geen apps nodig :
Geen Twitter, Geen Tweakers etc.
:P

Ik heb trouwens gisteren mijn Logitech DiNovo Mini op de Shield TV aangesloten en dat werkt best goed! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 11:42
Ik gebruik puffin browser op me shield.
Werkt prima.

• Robin-75
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-02-2021
Even een vraagje over het aanzetten/opstarten van de shield.

Ik heb onlangs de Nvidia shield aangeschaft en vind het een topding. Het is me alleen niet duidelijk hoe ik het apparaat op een normale manier moet aanzetten. Na het gebruik zet ik hem in de slaapstand maar als ik hem de volgende dag wil aanzetten middels de afstandbediening gebeurt er niets. Nu moet ik iedere keer de voeding een halve minuut loskoppelen om hem opnieuw op te starten. Dit lijkt me toch niet de normale gang van zaken toch? Heb ik ergens een instelling verkeerd staan?

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18

Mr. Freeze

¡GO!

@Robin-75 je hoeft helemaal niets te doen als klaar bent met de Shield, behalve eventueel app afsluiten. Gaat ie gelijk aan als je op een knop drukt, in stand-by verbruikt hij zeer weinig en haalt gelijk eventuele updates binnen. Als je HDMI CEC gebruikt gaat gelijk het groene lampje uit als je een andere hdmi bron kiest, niet te moeilijk doen, nergens voor nodig.

Gewoon lekker genieten van je mooie Shield 👍

XBL gamertag StayingPow3r

• Robin-75
Mr. Freeze schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:42:
@Robin-75 je hoeft helemaal niets te doen als klaar bent met de Shield, behalve eventueel app afsluiten. Gaat ie gelijk aan als je op een knop drukt, in stand-by verbruikt hij zeer weinig en haalt gelijk eventuele updates binnen. Als je HDMI CEC gebruikt gaat gelijk het groene lampje uit als je een andere hdmi bron kiest, niet te moeilijk doen, nergens voor nodig.

Gewoon lekker genieten van je mooie Shield 👍
Als ik je goed begrijp moet ik hem na gebruik niet handmatig in de slaapstand zetten maar de shield dat zelf laten doen? Ik ga het eens proberen d:)b

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Robin-75 goed begrepen, gaat allemaal vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Robin-75 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:33:
Even een vraagje over het aanzetten/opstarten van de shield.

Ik heb onlangs de Nvidia shield aangeschaft en vind het een topding. Het is me alleen niet duidelijk hoe ik het apparaat op een normale manier moet aanzetten. Na het gebruik zet ik hem in de slaapstand maar als ik hem de volgende dag wil aanzetten middels de afstandbediening gebeurt er niets. Nu moet ik iedere keer de voeding een halve minuut loskoppelen om hem opnieuw op te starten. Dit lijkt me toch niet de normale gang van zaken toch? Heb ik ergens een instelling verkeerd staan?
Dat lijkt me niet goed. Als je hem in de slaapstand zet, wat ik ook altijd doe, dan zou je hem gewoon weer moeten kunnen wekken met de afstandsbediening.

Er zit echter ook een mogelijkheid op om hem uit te zetten, dan is de enige mogelijkheid om hem weer aan te zetten dmv het loskoppelen van de voeding, wat ik overigens best vreemd vind. Het lijkt er op dat die van jou dus echt helemaal uitgaat in plaats van in de slaapstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
renem schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:51:
[...]

Dat lijkt me niet goed. Als je hem in de slaapstand zet, wat ik ook altijd doe, dan zou je hem gewoon weer moeten kunnen wekken met de afstandsbediening.

Er zit echter ook een mogelijkheid op om hem uit te zetten, dan is de enige mogelijkheid om hem weer aan te zetten dmv het loskoppelen van de voeding, wat ik overigens best vreemd vind. Het lijkt er op dat die van jou dus echt helemaal uitgaat in plaats van in de slaapstand.
Waar hebben jullie het over? Loskoppelen van de voeding??? Waarom niet de bovenkant van de Shield even aanraken zoals in de manual staat?? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
realphoenikx schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Waar hebben jullie het over? Loskoppelen van de voeding??? Waarom niet de bovenkant van de Shield even aanraken zoals in de manual staat?? 8)7
Kan dat niet alleen bij de oudere modellen? Volgens mij kan dat niet met die van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
Ike. schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:21:
[...]

Kan dat niet alleen bij de oudere modellen? Volgens mij kan dat niet met die van mij.
IK heb inderdaad de 2015 versie. Heel jammer als die functie in de 2017 versie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
realphoenikx schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Geen idee waar je het over hebt, die van mij is een maand oud...

[ Voor 33% gewijzigd door renem op 01-03-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin-75
Gisteravond heb ik de shield gewoon zijn eigen gang laten gaan. Vanavond moest ik weer de voeding onderbreken om hem op te starten. Wat gaat hier toch fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Robin-75 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:22:
Gisteravond heb ik de shield gewoon zijn eigen gang laten gaan. Vanavond moest ik weer de voeding onderbreken om hem op te starten. Wat gaat hier toch fout?
Jammer, ben je in de mogelijkheid om een USB toetsenbord aan te sluiten? Of een Xbox 360 controller? Als hij dan wel ontwaakt, moet je het in de afstandsbediening zoeken.

Edit: voor de shield is er ook een handige app die je als afstandbediening kan gebruiken, misschien ook een idee? Zowel iOS als Android.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-03-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom uitzetten??? Mijne staat al jaren dag en nacht aan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:00:
Waarom uitzetten??? Mijne staat al jaren dag en nacht aan.
Omdat het Chromecast gedeelte 24/7 onnodig verkeer veroorzaakt en dus ook meer stroom slurpt dan nodig is :)

Laatst had ik ook iets raars : Casten naar de Shield leverde een reboot op elke keer en afspelen via de Shield zelf een heleboel artifacts! :o

Nadat ik de stroom eraf heb gehaald en weer erop heb gezet is het probleem al een week lang verdwenen dus ik hoop dat die ook weg zal blijven in de toekomst!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin-75
@Mr. Freeze als ik de shield in de slaapstand zet, kan ik hem na een korte periode gewoon via de afstandbediening activeren. Als ik thuiskom uit mijn werk en de shield aan wil zetten moet ik eerst de voeding onderbreken. Ik denk dat de shield zichzelf compleet uitschakeld vanuit de slaapstand na een bepaalde periode maar hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Robin-75 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:24:
@Mr. Freeze als ik de shield in de slaapstand zet, kan ik hem na een korte periode gewoon via de afstandbediening activeren. Als ik thuiskom uit mijn werk en de shield aan wil zetten moet ik eerst de voeding onderbreken. Ik denk dat de shield zichzelf compleet uitschakeld vanuit de slaapstand na een bepaalde periode maar hoe kan ik dit aanpassen?
Is dat niet ergens een instelling?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ja hoor, dat is makkelijk. Ga naar instellingen en dan screensaver. Je kan kiezen van 5 minuten tot nooit in slaapstand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Zo te zien heb je hetzelfde probleem als hier besproken wordt. Heb je de shield wel helemaal up-to-date qua firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Laatst online: 08-09 10:29
nero355 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Als je gewoon een browser had dan heb je hiervoor geen apps nodig :

[...]

:P
Klopt. (PCan)

Ik heb trouwens gisteren mijn Logitech DiNovo Mini op de Shield TV aangesloten en dat werkt best goed! :Y)
Via Bluetooth?

Ik gebruik CEC alleen om mijn Receiver van input te doen wijzigen, niet aan/uit schakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door PCan op 02-03-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin-75
renem schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 02:17:
[...]

Zo te zien heb je hetzelfde probleem als hier besproken wordt. Heb je de shield wel helemaal up-to-date qua firmware?
Thanks voor je input. De shield draait op 7.2.2 en is up to date zegt het. Ik zou het systeem altijd aan kunnen laten staan zodat het dus nooit in slaap functie valt maar dit lijkt me gewoon niet de bedoeling. Ik heb al stroomvreters genoeg in huis...
De opties via je link heb ik gedeeltelijk geprobeerd zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Robin-75 Heb je hdmi-cec ingeschakeld op je tv/versterker? Voor wat betreft stroomverbruik zou ik me geen zorgen maken, dat is echt maar heel weinig, zeker wanneer je je processor mode op "optimized" zet ipv max. performance. Als daarmee probleem (voorlopig) is opgelost?

Overigens, de mijne gaat standaard na 3 uur in sleep mode, maar dat is ook niet echt uit, want ik zie hem altijd bij beschikbare cast apparaten, dus echt uit staat hij sowieso nooit.

hieronder het stroom verbruik berekend door een medetweaker;

Stroomverbruik
Hieronder een indicatie van het stroomverbruik gemeten door tweaker 3raser:

Ingeschakeld - Controller draadloos: ~2.4 - ~3.0 Watt
Ingeschakeld - Controller op USB (opladen): ~3.8 - ~4.3 Watt
Standby - Controller draadloos: ~1.7 Watt
Standby - Controller op USB (opladen): ~2.7 Watt
Game - Asphalt 8 (hoogst gemeten): ~13 Watt
Game - Beach Buggy Racing (hoogste settings) (hoogst gemeten): ~20 Watt

[ Voor 58% gewijzigd door Mr. Freeze op 03-03-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
nero355 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:31:
[...]

De USB Dongle van de Logitech DiNovo Mini zelf ja :)
Ik heb een Mele F10 Pro, maar de dongle is te breed. De USB poorten zitten te dicht bij elkaar en op die ene zit een flashdrive die er niet uit mag. Kijken of ik ergens een USB verlengkabeltje kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:32:
Ik heb een Mele F10 Pro, maar de dongle is te breed. De USB poorten zitten te dicht bij elkaar en op die ene zit een flashdrive die er niet uit mag. Kijken of ik ergens een USB verlengkabeltje kan vinden.
Dat soort korte kabeltjes zaten vroeger vaak bij USB Sticks die wat breder waren!

Ik zou gewoon een paar van die dingen ergens op eBay of zo bestellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin-75
@Mr. Freeze ,

Gisteren heb ik nog wat met de instellingen zitten rommelen. Ik had de hdmi-cec ingesteld op mijn versterker. Dit heb ik veranderd en heb hem nu ingesteld op de tv. Geen idee of het er iets mee te maken heeft gehad maar vandaag kon ik de shield gewoon opstarten met de afstandbediening. Het lijkt dus opgelost te zijn! Thanks iedereen voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 12:23
Gisteravond wilde Kodi niet meer starten. :|
Vandaag gekeken waarom. De shield zag mn SAN USB stick van 128 GB niet meer.
Die had ik gekocht, en alles hiernaar toe verplaatst.

En toen ging dat kreng (Sandisk) stuk. Hij stak in de USB poort net naast de ventilatierooster.
Ik vond m warm.
Tja...terug naar de fabrieksinstellingen, en weer alle apps installeren, settings aanpassen....grrrrrr
Nee, geen USB stick meer in mijn Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Herkennen jullie ook problemen met Chromecasten de laatste tijd? Since de laatste 3 firmware versies blijft het casten vaak hangen; ik zie de splashscreen van de applicatie op mn Shield, maar tot casten komt het nooit. Ik heb het bij Netflix, NPO en Youtube. Reboot werkte meeste, maar nu ook niet meer :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 00:17
zAo schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:49:
Herkennen jullie ook problemen met Chromecasten de laatste tijd? Since de laatste 3 firmware versies blijft het casten vaak hangen; ik zie de splashscreen van de applicatie op mn Shield, maar tot casten komt het nooit. Ik heb het bij Netflix, NPO en Youtube. Reboot werkte meeste, maar nu ook niet meer :?
Ik heb het sinds kort ook met de NPO Start app op een normale Chromecast. Als ik een programma start, dan start het niet. Na een seconde of 5-10 kan ik dan wel op de play knop rechtsonder drukken en start d3 stream wel.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@zAo heb je plug and play (upnp) aan staan in je router? Daar is een Chromecast erg bij gebaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-03-2019 03:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Mr. Freeze schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:56:
@zAo heb je plug and play (upnp) aan staan in je router? Daar is een Chromecast erg bij gebaat.
Nee, voornamelijk vanwege de (on)veiligheid ervan.

Vreemde is dat het jaren wel gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:56:
Sorry, maar dat lijkt me echt dikke onzin : Dat stomme ding is alleen een Client en geen Server dus die hoort geen Port Forwarding nodig te hebben of het nou handmatig of automatisch gebeurt!

Als er iets niet goed werkt dan heb je of een lokaal probleem met je netwerk of er gaat iets mis met de bron i.c.m. de Chromecast.
Beter gezegd de Chromecast kant van de Shield TV in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

nero355 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:27:
[...]
Als er iets niet goed werkt dan heb je of een lokaal probleem met je netwerk of er gaat iets mis met de bron i.c.m. de Chromecast.
Het is alleen lastig te achterhalen met die auto-updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

nero355 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:27:
[...]

Sorry, maar dat lijkt me echt dikke onzin : Dat stomme ding is alleen een Client en geen Server dus die hoort geen Port Forwarding nodig te hebben of het nou handmatig of automatisch gebeurt!

Google vertelt wel vaker dikke onzin :-)

https://support.google.com/chromecast/answer/3213086?hl=nl

Zelf heb ik gehad met vier stuks in huis dat het opeens allemaal niet meer zo lekker werkte, tot me opeens te binnen schoot dat ik een paar dagen geleden m’n router had gereset, UPnP weer aan en alles werkt weer als een zonnetje

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-03-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:07:
Google vertelt wel vaker dikke onzin :-)

https://support.google.com/chromecast/answer/3213086?hl=nl

Zelf heb ik gehad met vier stuks in huis dat het opeens allemaal niet meer zo lekker werkte, tot me opeens te binnen schoot dat ik een paar dagen geleden m’n router had gereset, UPnP weer aan en alles werkt weer als een zonnetje
Dat is een ander type UPnP : Multicast gerelateerd i.p.v. het automatisch openen van poorten door een Client!
Ze kunnen het beter over IGMP hebben :)

Als men het over routers en UPnP heeft dan gaat het meestal hierover : https://www.gratissoftwar...pnp-uitzetten-beveiliging

En dat kan je inderdaad beter gewoon uitzetten! Ook in Windows via services.msc waar het als SSDP staat vermeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
nero355 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:47:
[...]
Als men het over routers en UPnP heeft dan gaat het meestal hierover : https://www.gratissoftwar...pnp-uitzetten-beveiliging

En dat kan je inderdaad beter gewoon uitzetten! Ook in Windows via services.msc waar het als SSDP staat vermeld ;)
Lijkt me ook wat overdreven. Dat artikel is 6 jaar oud en gaat over routers met een kwetsbaarheid waarbij UPNP vanaf internet toegankelijk is. Bij een recente/geüpdatete router die dat probleem niet heeft zou ik het gewoon aan laten staan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij het fijn vindt dat je geen controle hebt over wie of wat port forwards aan het maken is op je router dan is dat een goed idee inderdaad, maar ik heb dat dus liever niet! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:07:
Ik heb UPnP wel aanstaan, maar soms moet ik wel even de shield rebooten voordat het weer lekker werkt. Had afgelopen weekeinde dat ziggo go steeds haperde, na reboot werkte het weer goed.

Al heb ik toch het idee dat mijn vorige losse chromecast iets stabieler was dan de shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Klopt helemaal.....Browser vind ik nog steeds het vreemdste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Mr. R. schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Klopt helemaal.....Browser vind ik nog steeds het vreemdste
Is al eerder genoemd, maar Puffin is een prima browser op de shield

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Shield Experience Upgrade 7.2.3
This fix is primarily a point release, addressing most of the issues uncovered in our 7.2 release. This release will include a few enhancements.

Enhancements:
• Includes security fixes up to Android December 2018 bulletin
• Adds option to restart Wi-Fi service if wireless APs are not visible (Settings > Network > Restart Wi-Fi)
• Adds NAS write support for Emby Media Server (requires Emby Media Server 4.1.0.10 or later)
• Adds more customization options for HDMI-CEC power control
• Adds support for wired XBOX Elite controller

Bug Fixes:
Storage
• Fixes bug where SD cards were not detected reliably
• Improves reliability when manually mounting NAS to SHIELD

HDMI
• Resolves HDMI-CEC reliability issues for Soundbars
• Fixed display blanking bug when refresh rate or display resolution changes
• Resolves HDCP issues observed on Bauhn/Kogan TVs

Network
• Resolve issues when scanning for wireless APs after disabling ethernet
• Resolves issue where SHIELD would not detect or connect to Wi-Fi APs
• Improves detection and reporting of low power channels when scanning for Wi-Fi APs
• Adds Wi-Fi Restart as an option in customizable quick settings
• Addresses issue where Wi-Fi would drop from 5GHz to 2GHz (disables Wi-Fi roaming)

Accessories:
• [SHIELD remote 2017] Fixes bug where short button presses were detected incorrectly
• [SHIELD remote 2017] Fixes fast battery drain issue
• Fixes bugs affecting 3rd party controllers
• Fixes XBOX One button functionality
• Fixes rare occurrence where IR commands stop working on SHIELD remote (2017) and controller (2017) until restart
• Fire TV remote mic button opens microphones on SHIELD accessories for Google Assistant/voice search

Misc:
• Resolves issue in PLEX where media stored on NAS shows as unavailable
• Fixes issue where USB web camera preview is zoomed in
• Fixes issue where buzzing sound would be heard when enabling Stereo upmix
• [SHIELD Pro] Resolved issue where device imagery not present on pairing screen
• Fixes issue where release notes display an android icon
• Adds toast message when Release Notes is displayed
• Resolves issue where green line visible at bottom/right of screen during playback
• Resolves bug where “Power off” was missing in Settings > About

Latest accessory firmware versions:
• SHIELD controller (2017): v1.28
• SHIELD controller (2015): v1.96/99/3.71/0.32
• SHIELD remote (2017): v1.41
• SHIELD remote (2015): v.1.32

Known Issues:
• CEC with Samsung TV's wakes on it's own after going to sleep.
• Plex takes 30 seconds to start a video on SMB V3 NAS. Workaround for now is configure NAS to SMB V1.
• Screen corruption/crash/android frameworks restart during video playback.
• Streaming from high latency network services has lower bandwidth than expected.
• Rare occurrences of Wifi disconnect which requires a restart to recover.
• Rare occurrences of USB drives being ejected.
• Colorimetry feature puts REC709 4k Videos into REC2020 in Youtube.
• Hauppauge DVB-T EU tuners don't find all available channels in Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

DiMacho schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:22:
Weet niet of er iemand hier meedraait in de beta van ziggo go? Vandaag mogen bewonderen via een ziggo medewerker. Het ziet er super uit. Beetje netflix effect. Snel 'zappen'. Alleen bij uitzending gemist kan je niet spoelen.
Hoe staat het hiermee? Ik begin Ziggo uit te kotsen zo langzamerhand. Ik wil geen decoders en heb 3 CI+ modules in huis waardoor Replay TV niet mogelijk is. Chromecasten kan zoals bekend ook niet vanwege "rechten" :z

Is er al iets (meer) werkend op de Shield mbt Ziggo Go :? Al is het maar een beta *.apk

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JB Dat zou veel te logisch, handig en modern zijn dus daar doen grote bedrijven natuurlijk niet aan! :+

Lekker klooien met een telefoon of tablet i.p.v. relax kijken op je grote TV is veel beter natuurlijk! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@JB Reken maar op nooit, Ziggo gaat hard inzetten met de nieuwe mediabox en als iedereen de app gaat gebruiken op een Shield of Apple TV huurt er niemand meer een tweede decoder, zo ook voor KPN/Telfort/XS4All.

Alleen Solcon heeft bij mijn weten een app voor de Shield, maar ook die is vrij beperkt als ik de reviews zo zie. Alleen in de USA maken ze optimaal gebruik van de mogelijkheden die Android TV, als ook Apple TV biedt.

Ik vindt ook waardeloos dat ze die service niet bieden aan klanten, er is NLZiet maar is om naast een bestaand TV abonnement me net te duur voor die paar extra mogelijkheden/zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
Ik zit ook met smart op de Andoid TV app te wachten van Ziggo, duurt veel te lang terwijl ik recent las dat het in beta fase zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het zou dan toch ook wel zeer triest zijn, als ze roepen dat ze het aan het testen zijn en niet komt. Wie zijn die BETA testers dan? Niemand hier, toevallig? Of is het allemaal gebakken lucht... :/

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 14-03-2019 16:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
JB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:08:
Het zou dan toch ook wel zeer triest zijn, als ze roepen dat ze het aan het testen zijn en niet komt. Wie zijn die BETA testers dan? Niemand hier, toevallig? Of is het allemaal gebakken lucht... :/
Ziggomedewerkers.... Die testen hem.

Mij niet gelukt om er ook in te komen. Heel teleurstellend.

[ Voor 8% gewijzigd door DiMacho op 14-03-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Laat ik het zo zeggen, de eerste provider die komt met een fatsoenlijke app voor op de Shield en/of ATV heeft mij als nieuwe klant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DiMacho schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:11:
[...]

Ziggomedewerkers.... Die testen hem.

Mij niet gelukt om er ook in te komen. Heel teleurstellend.
Waar had jij dit gezien dan als ik vragen mag?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameManiac
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-07 14:53
Vraagje: kan je met de Nvidia Shield (2017) met Plex erop 4K 10 bit HDR rips (uncompressed) transcoderen naar 1080p? Ik heb net Blue Planet II en Planet Earth II in 4K gekocht, geript en op men Synology DS1515+ gezet, maar voor een 4K TV moet ik nog effe sparen (ja hey, als ik men sokken over men schoenen wil trekken, dan doe ik dat! 8)7 ). Als ik met de Windows Plex Player op men PC afspeel (1440p, dus Player moet ook transcoderen), lukt dat zonder haperen, maar ik zou iets aan men TV willen hebben dat trancodeert. Zou dit lukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
GameManiac schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:13:
Vraagje: kan je met de Nvidia Shield (2017) met Plex erop 4K 10 bit HDR rips (uncompressed) transcoderen naar 1080p? Ik heb net Blue Planet II en Planet Earth II in 4K gekocht, geript en op men Synology DS1515+ gezet, maar voor een 4K TV moet ik nog effe sparen (ja hey, als ik men sokken over men schoenen wil trekken, dan doe ik dat! 8)7 ). Als ik met de Windows Plex Player op men PC afspeel (1440p, dus Player moet ook transcoderen), lukt dat zonder haperen, maar ik zou iets aan men TV willen hebben dat trancodeert. Zou dit lukken?
Geen idee of het met Plex lukt. Maar Kodi kan perfect 4K materiaal afspelen in 1080p. (Als in: 4K HDR rip afspelen op een FullHD TV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
JB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:19:
[...]

Waar had jij dit gezien dan als ik vragen mag?
Werk zelf "in shop" bij een Vodafone winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:47
Mr. Freeze schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:16:
Laat ik het zo zeggen, de eerste provider die komt met een fatsoenlijke app voor op de Shield en/of ATV heeft mij als nieuwe klant :-)
T-mobile heeft een app voor de Apple tv. De shield helaas niet!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

DaveD1109 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:48:
[...]

T-mobile heeft een app voor de Apple tv. De shield helaas niet!
Dank je wel voor de tip, mijn opmerking was iets te ondoordacht. Op de Apple tv alleen schiet ik er weinig mee op, dus nu nog de Shield. Maar ik hou het in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:47
Mr. Freeze schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:01:
[...]

Dank je wel voor de tip, mijn opmerking was iets te ondoordacht. Op de Apple tv alleen schiet ik er weinig mee op, dus nu nog de Shield. Maar ik hou het in de gaten!
Het rare is is dat het de omgetoverde versie is van de knippr app, en die was er voorheen wel voor Android tv!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:42:
Geen idee of het met Plex lukt. Maar Kodi kan perfect 4K materiaal afspelen in 1080p. (Als in: 4K HDR rip afspelen op een FullHD TV).
Ik heb hier dezelfde ervaring : Ultra HD materiaal speelt prima af op een 1080p TV met Kodi zonder ook maar iets te herencoderen, zoals het hoort! :)

Silly Plex people... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Laatst online: 15-09 19:52
RobertMe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:42:
[...]

ja dat is mogelijk mits je CPU krachtig genoeg is om 4k naar 2k te transcoderen (op basis van de passmark score kun je een inschatting maken) of op basis van hardwarematige transcoding die ingebouwd zit in je cpu (intel quicksync) of bijvoorbeels je videokaart (nvenc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basix schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:59:
ja dat is mogelijk mits je CPU krachtig genoeg is om 4k naar 2k te transcoderen (op basis van de passmark score kun je een inschatting maken) of op basis van hardwarematige transcoding die ingebouwd zit in je cpu (intel quicksync) of bijvoorbeels je videokaart (nvenc).
Gewoon een kwestie upscaling/downscaling en verder hardwarematige decoding van de gebruikte GPU chip : That's it! :)

Je hebt echt totaal geen transcoding nodig!

Dat is tegenwoordig echt een zwaar achterhaald concept, tenzij je graag buiten het huis via je 4G verbinding naar 320x240 pixels i.p.v. 1080p/2160p wilt staren op je smartphone om zo te besparen op je databundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
nero355 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:23:
[...]

Gewoon een kwestie upscaling/downscaling en verder hardwarematige decoding van de gebruikte GPU chip : That's it! :)

Je hebt echt totaal geen transcoding nodig!

Dat is tegenwoordig echt een zwaar achterhaald concept, tenzij je graag buiten het huis via je 4G verbinding naar 320x240 pixels i.p.v. 1080p/2160p wilt staren op je smartphone om zo te besparen op je databundel...
ja dat snap ik maar dat hangt er maar vanaf wat de harware specificaties zijn van je Plex Server en de mogelijkheden daarvan, idem voor je client hardware. Als het even kan altijd voor Direct Play gaan is mijn advies maar niet iedereen heeft die mogelijkheden en is ook niet altijd nodig, hangt van je eisen af mbt kwaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!
basix schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:51:
ja dat snap ik maar dat hangt er maar vanaf wat de harware specificaties zijn van je Plex Server en de mogelijkheden daarvan, idem voor je client hardware. Als het even kan altijd voor Direct Play gaan is mijn advies maar niet iedereen heeft die mogelijkheden en is ook niet altijd nodig, hangt van je eisen af mbt kwaliteit
Wat ik dus zeg : Dat zijn echt typische Plex problemen die je niet zal hebben als je gewoon de boel met Kodi via NFS of SMB shares afspeelt ;)

Wil je de boel buiten je netwerk thuis afspelen dan slinger je gewoon een OpenVPN connectie aan en met meerdere Clients bijhouden wat je hebt afgespeeld of niet kan prima via een kleine MySQL database :Y)

Plex en transcoding is alleen maar ellende over je heen afroepen wat mij betreft! :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
basix schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:51:
[...]

Je weet dat je hier in het NVidia SHIELD topic zit? :+ Direct Play kun je dus wel vergeten.
En de SHIELD is bij wijze van een zeer fatsoenlijke GPU voor video playback met een ARM chipje voor de aansturing. SHIELD kun je gewoon alles tegenaan gooien en het werkt gewoon , op full 3D na. Decoding van 4K en downscalen naar FHD is dan ook peanuts. Waarom je dan op een plex server zou gaan transcoden is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
RobertMe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:01:
[...]

Je weet dat je hier in het NVidia SHIELD topic zit? :+ Direct Play kun je dus wel vergeten.
En de SHIELD is bij wijze van een zeer fatsoenlijke GPU voor video playback met een ARM chipje voor de aansturing. SHIELD kun je gewoon alles tegenaan gooien en het werkt gewoon , op full 3D na. Decoding van 4K en downscalen naar FHD is dan ook peanuts. Waarom je dan op een plex server zou gaan transcoden is mij een raadsel.
Tot aan de shield 7.1 firmware van de Shield heeft Directplay altijd goed gewerkt. Dat er nu al maanden problemen zijn met de huidige firmware waardoor frames out of sync raken is helaas wel belachelijk maar ik ga ervan uit dat dit wel weer gefixt gaat worden. Daar heeft Emby overigens ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
Deze bug zit er dus nog steeds in:

Plex takes 30 seconds to start a video on SMB V3 NAS. Workaround for now is configure NAS to SMB V1.

Ik gebruik mijn NAS ook voor andere zaken, lijkt me niet handig om terug te gaan naar SMB V1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
nero355 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:52:
@HEY_DUDE Moet je maar geen Plex gebruiken! >:) :+
Ik snap de reacties tegen Plex hier niet zo goed op dit forum. Plex werkt op al mijn apparaten inclusief mijn oude smart TV in de slaapkamer. In de woonkamer draai ik Kodi met Plex als library service op mijn shield. Best of both worlds. Watch status en progress automatisch gesynchroniseerd op al mijn devices. Als ik in een hotel ben kan ik gewoon een filmpje starten en eventueel casten naar een door mij meegebrachte chromecast. Plex is echt een top product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
nero355 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:52:
@HEY_DUDE Moet je maar geen Plex gebruiken! >:) :+
Is ook bij Kodi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43
Ik begrijp van 1 ding helemaal niks.

Mijn vriendin heeft een shield, dus ik dacht, lekker een beetje gamen... Maar voor hrt spelen van een spel moet ik me aanmelden voor Geforce now. Zo gezegd, zo gedaan..

Maar dan hebben ze het over een beta waar ik me voor moet aanmelden. (beta???? Hoelang is dat apparaat nou al wel niet op de markt?! 4 jaar ofzo? Dus hoezo Beta?) maar alsnog, zogezegd zo gedaan.. Ik krijg echter maar geen mailtje van nvidia en krijg dus geen toegang tot de beta..

Heeft er iemand ervaring met hoe je via de shield in Nederland bijvoorbeeld Fortnite kun spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@powermarcel10 Mailtje is toevallig niet in de spam terecht gekomen? Probeer je anders aan te melden vanaf een PC, gaat het misschien allemaal wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
nero355 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:57:
[...]

Bij mij gaat alles instant tussen Kodi op de Shield en een Windows 7 machine bijvoorbeeld en die gebruikt echt geen SMB versie 1 :)
Ik heb het probleem wel met mijn Synology. Alleen bij muziek en video-ts bestanden.
De rest gaat wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net de presentatie van Google Stadia gezien, maar die gaan lijkt het Nvidia wegblazen als het op gamestreaming aankomt: 4k hdr!

https://store.google.com/magazine/stadia

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 19-03-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 13-09 23:21
Nou ja, je kunt volgens mij de Shield ook heel goed gebruiken hiervoor denk ik. Het heeft Google ondersteuning, en meer dan YT app heb je niet nodig. Maar voor de andere zaken zul je toch nog iets anders nodig hebben.

Ik ben meer benieuwd wat Nvidia / AMD ervan gaat vinden, dat je straks voor de beste kwaliteit gamebeelden 4K, HDR, 60 FPS met games, een standaard Intel HD kaartje voldoet.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ginod schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:22:
Nou ja, je kunt volgens mij de Shield ook heel goed gebruiken hiervoor denk ik. Het heeft Google ondersteuning, en meer dan YT app heb je niet nodig. Maar voor de andere zaken zul je toch nog iets anders nodig hebben.

Ik ben meer benieuwd wat Nvidia / AMD ervan gaat vinden, dat je straks voor de beste kwaliteit gamebeelden 4K, HDR, 60 FPS met games, een standaard Intel HD kaartje voldoet.
Klopt, dat denk ik ook.
Ik hoop dat we dan Stadia op de shield kunnen draaien. Zeer waarschijnlijk wel, het kan met Chromecast namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
ginod schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:22:
...dat je straks voor de beste kwaliteit gamebeelden 4K, HDR, 60 FPS met games, een standaard Intel HD kaartje voldoet.
Dit is geen gegeven. Het feit dat je op Netflix "4K" kunt kijken betekent niet dat je daarvoor geen UHD BD's meer zou moeten hebben. Het verschil van deze twee is ook nogal makkelijk zichtbaar. De bitrate van Netflix is erbarmelijk, plus het geluid is niet te vergelijken.

Ik denk niet dat Google's dienst opeens een 4K beeld gegenereerd door een 2080ti zal evenaren.

Maar kan er ook naast zitten :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:30:
Ik denk niet dat Google's dienst opeens een 4K beeld gegenereerd door een 2080ti zal evenaren.

Maar kan er ook naast zitten :P
De video op die webpagina geeft je in ieder geval niet die indruk : De compressie is duidelijk zichtbaar! :+

En gamen op één scherm is zo achterhaald : Drie schermen FTW!!! }) 8) :*)

Maar ehh... ik maak nou al voor de derde keer mee dat de Shield zichzelf reboot als die een tijdje aan heeft gestaan en ik wat erheen wil casten! :/

Effe de stroom eraf en weer erop en het probleem is opgelost : Iemand anders zoiets meegemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Tomb Raider spellen zijn nu in de aanbieding op Steam, klopt het dat alleen Tomb Raider 1, 2 en Rise of the Tomb Raider ondersteund worden via Steam?
https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/games/#library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Waar kan ik mijn klacht kwijt over de piepende voeding bij Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Makkelijkste was via de chat, https://nvidia.custhelp.com/app/chat/chat_launch/ Zonder zeuren kreeg ik een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Meer mensen last ervan dat soms er een knopje blijft hangen en deze dan altijd helemaal links naar boven gaat. Dit is met de pijltjes zegmaar. Doe ik het met de pookjes is er niets aan de hand.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
rhos schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:46:
Meer mensen last ervan dat soms er een knopje blijft hangen en deze dan altijd helemaal links naar boven gaat. Dit is met de pijltjes zegmaar. Doe ik het met de pookjes is er niets aan de hand.
Bij mijn game-controller gaat soms de linker pookje ook automatisch naar links, dat is een bekend probleem.
Met de pijltjes heb ik dat niet. Misschien dat er stof onder is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik ga eens schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik heb bij twee controllers, dat 1 of 2 knoppen af en toe blijven hangen, dus niet soepel terugkomen.
Iemand tips om dat te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier ook gebruikers die er last van hebben dat MrMc stottert/hapert na pauzeren sinds versie 3.80? Ik wel, hopelijk komt er snel een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Mr. Freeze schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:54:
Zijn er hier ook gebruikers die er last van hebben dat MrMc stottert/hapert na pauzeren sinds versie 3.80? Ik wel, hopelijk komt er snel een fix voor.
Bij mij stottert en hapert MrMC na ongeveer een halfuurtje kijken. Framerate loopt ineens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
De VLC mediaplayer App for Android doet niet moeilijk over Dolby Atmos geluid.
Gewoon Doorvoer en Digitale Audio uitvoer inschakelen en hoppa. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:28:
De VLC mediaplayer App for Android doet niet moeilijk over Dolby Atmos geluid.
Gewoon Doorvoer en Digitale Audio uitvoer inschakelen en hoppa. :-)
Vandaag nog via Kodi van Dolby Atmos genoten dus dat kan ook nog! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
nero355 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:38:
[...]

Vandaag nog via Kodi van Dolby Atmos genoten dus dat kan ook nog! :)
Precies, dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Heeft iemand die Slowaakse Ziggo-Go apk werkend gekregen? Ik ben nog opzoek naar die APK maar alle links in de comments op het tweeakters nieuws artikel lijken niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
HEY_DUDE schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:32:
Heeft iemand die Slowaakse Ziggo-Go apk werkend gekregen? Ik ben nog opzoek naar die APK maar alle links in de comments op het tweeakters nieuws artikel lijken niet meer te werken.
Op pagina 2 van de reacties staat nog een werkende link (die ik hier niet zal herhalen).

Verder heb ik met hulp van een vriendelijke mede-tweaker de app nu helemaal aan de praat in het Engels inclusief Movies & Series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

HEY_DUDE schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:32:
Ik had ook een PM naar die gast gestuurd, wilde die mijn inlog gegevens van Ziggo Go ontvangen ;w.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Ik heb de app inmiddels werken dankzij een hoestende man in een regenjas (bedankt!!). Werkt super overigens die app. Alleen nog prutsen om movies en series ook werkend te krijgen.

Alleen hopen dat ziggo onze oplossing niet om zeep gaat helpen.

edit: Ik krijg movies en series niet werkend. Op diverse plaatsen in de dalvik opcode de wijzigingen uit de comments geprobeerd. Geen resultaat helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door HEY_DUDE op 01-04-2019 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
HEY_DUDE schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:52:
<knip>

edit: Ik krijg movies en series niet werkend. Op diverse plaatsen in de dalvik opcode de wijzigingen uit de comments geprobeerd. Geen resultaat helaas.
Ik heb me ook een paar momentjes stuk gebeten op het werkend krijgen van Movies en Series maar zonder succes. Voor nu vind ik dat ook niet eens zo belangrijk. Het überhaupt werkend krijgen van de app was al leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

Lief Adje

Love is in the air

Members only: Ziggo app
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wellicht niet het juist topic maar ik zit met het volgende.
Op mijn Android device krijg ik geregeld Youtube suggesties waar ik door deze alleen maar aan te klikken rechtstreeks op de Shield kan afspelen, die krijg ik als enige suggestie.

Nu staat deze Shield bij mijn dochter op haar kamer en zou ik deze suggestie om op de Shield af te spelen graag weg willen hebben.
Iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

schumi2004 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:25:
Op mijn Android device krijg ik geregeld Youtube suggesties waar ik door deze alleen maar aan te klikken rechtstreeks op de Shield kan afspelen, die krijg ik als enige suggestie.

Nu staat deze Shield bij mijn dochter op haar kamer en zou ik deze suggestie om op de Shield af te spelen graag weg willen hebben.
Iemand enig idee hoe?
De YouTube app koppelen met haar telefoon? https://support.google.com/youtube/answer/3230451?hl=nl
Of natuurlijk ontkoppelen met jouw telefoon/account

[ Voor 4% gewijzigd door Lief Adje op 02-04-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lief Adje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:51:
[...]

De YouTube app koppelen met haar telefoon? https://support.google.com/youtube/answer/3230451?hl=nl
Of natuurlijk ontkoppelen met jouw telefoon/account
Dat is toch net iets anders. Als ik dat doe dan cast haar toestel direct.
Zelf staat er beneden een Android TV en als ik hetzelfde op mijn toestel doe dan cast ie ook maar wellicht heeft ie iets onthouden voor toekomstige suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

schumi2004 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:55:
[...]

Dat is toch net iets anders. Als ik dat doe dan cast haar toestel direct.
Zelf staat er beneden een Android TV en als ik hetzelfde op mijn toestel doe dan cast ie ook maar wellicht heeft ie iets onthouden voor toekomstige suggesties.
Een ander google account gebruiken ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:25:

Iemand enig idee hoe?
Geen idee of je er wat aan hebt, maar :
- Je weet dat je die suggesties in het hoofdscherm van Android TV weg kan halen ?
- Je weet ook dat je een heleboel verzamelde gegevens onder je Google Account kan laten verwijderen of resetten door gewoon even met een browser bij Google in te loggen ?

Hoop vooral dat het laatste wat uithaalt :)

Vanwege dit soort onzin heb ik dus lekker Pi-Hole voor mijn hele netwerk ingesteld en gebruik ik gewoon een browser als ik wat op YouTube wil zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 58% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-04-2019 11:57 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.