Acties:
  • +2 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:51:
Zojuist is bij mij op de Shield Kodi 20.0 (Nexus) automatisch geinstalleerd (auto upgrade vanaf Matrix 19.4). Ben benieuwd of ik verschil merk. Nog steeds geen Dolby True HD passthrough helaas, maar dat ligt mogelijk meer aan de Shield of de LG (ARC).

[knip]
Ik ga voor je LG als oorzaak want Dolby True HD floept er hier al tijden probleemloos uit met een Shield 2019 Pro via een receiver aangesloten 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:06:
Ik heb hem net zelf proberen te installeren via de installer addon, maar tijdens de database migratie vond de versterker of TV dat hij geen input meer kreeg dus ging die uit (en daardood cia CEC ook de shield volgens mij).
Nu start hij wel op, maar zijn alle series weg. Ik ga hem vanavond nog wel een keer vers proberen te installeren en de database weer aan het werk te krijgen... En anders terug naar 19.5 :X
Daarom altijd effe een backup van je database of desnoods hele profile directory maken VOORDAT je UPGRADE !!! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nero355 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:39:
[...]

Daarom altijd effe een backup van je database of desnoods hele profile directory maken VOORDAT je UPGRADE !!! :Y)
Ja idd, dat werd weer op harde wijze duidelijk 8)
En eerst upgraden op PC, dan pas klooien op de shield, waar de profielmap wat lastiger te bereiken is O-)
Voorlopig teruggegaan naar 19.5, en alleen de watched status kwijtgeraakt. Van 't weekend maar 's gaan zitten voor migratie naar 20. Na een backup :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gwystyl schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:57:
Ja idd, dat werd weer op harde wijze duidelijk 8)

En eerst upgraden op PC, dan pas klooien op de shield, waar de profielmap wat lastiger te bereiken is O-)
Voorlopig teruggegaan naar 19.5, en alleen de watched status kwijtgeraakt. Van 't weekend maar 's gaan zitten voor migratie naar 20. Na een backup :+
Gewoon zoiets opzetten : https://kodi.wiki/view/MySQL

Dan export je de database met één simpel commando en als het misgaat dan zet je die ook weer terug met één simpel commando! :Y) d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nero355 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Dan export je de database met één simpel commando en als het misgaat dan zet je die ook weer terug met één simpel commando! :Y) d:)b
Die heb ik ook, vandaar de opmerking dat ik eerst op de PC moet gaan klooien. Dan kan ik sneller zien hoe het werkt, wat er anders is (addons die breken enzo) en database migreren gaat een stuk sneller dan op de Shield. Duurde ff voor ik doorhad waar ik de xml bestanden op de Shield kwijt moest en hoe ik bij die locatie kon komen.

voor degenen die daar ook naar zoeken:
installeer XYExplorer of zet Samba aan, en kopieer sources.xml en advancedsettings.xml naar Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/ (zie voor andere devices de Kodi Wiki)

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 18-01-2023 15:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
nero355 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Kodi maakt voor elke (database) versie / schema een nieuwe database aan 8)7 daarom dat die ook CREATE DATABASE rechten moet hebben 7(8)7 . Bij een upgrade / database migratie maakt die dus een nieuwe database aan, met het nieuwe schema, en migreert dan de data. Een backup maken van de database is dus nergens voor nodig, en terugzetten ook niet, want de database van de oude versie blijft ongewijzigd.

Wat @gwystyl waarschijnlijk moet doen is even kijken welke databases er nu zijn, welke versies horen bij Kodi 20 en die dan verwijderen. Bij het opstarten van Kodi 20 doet die dan weer een nieuwe migratie omdat er dus nog geen DB bestaat voor de bijbehorende schema versie.
Note dat het daarbij ook nog eens om meerdere databases gaat. Volgens mij sowieso MyVideosXX en MyMusicXX. Waarbij XX het schema versienummer is en beide "onderdelen" binnen Kodi een eigen schema versie hebben dus de XX niet voor beide hetzelfde is. Daarnaast is de kans natuurlijk groot dat de migratie gefaald is bij MyVideos, daardoor nooit gestart is aan MyMusic en daardoor simpelweg een drop doen van de database met hoogste versienummer dus geen goed idee is (want daarmee wordt potentieel dus de DB van Kodi 19 verwijderd omdat er nog geen DB voor 20 is aangemaakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:15:
[...]

Ik ga voor je LG als oorzaak want Dolby True HD floept er hier al tijden probleemloos uit met een Shield 2019 Pro via een receiver aangesloten 😏
Juist, dit ^^

En ARC ondersteund naar mijn weten TrueHD (lossless) niet. Dan moet je echt naar eARC gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:22:
Kodi maakt voor elke (database) versie / schema een nieuwe database aan 8)7 daarom dat die ook CREATE DATABASE rechten moet hebben 7(8)7 . Bij een upgrade / database migratie maakt die dus een nieuwe database aan, met het nieuwe schema, en migreert dan de data. Een backup maken van de database is dus nergens voor nodig, en terugzetten ook niet, want de database van de oude versie blijft ongewijzigd.
Jij bent de programmeur hier dus je zal ongetwijfeld wel gelijk hebben! :+

Ik ben maar een simpele beheerder die de MySQL Server opzet zodat jullie programmeurs erop kunnen spelen... :$ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Jij bent de programmeur hier dus je zal ongetwijfeld wel gelijk hebben! :+

Ik ben maar een simpele beheerder die de MySQL Server opzet zodat jullie programmeurs erop kunnen spelen... :$ O-)
Je kijkt toch vast wel eens "in" de server en ziet dan dat er meerdere databases zijn die allemaal MyVideosXX of MyMusicXX heten? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Je kijkt toch vast wel eens "in" de server en ziet dan dat er meerdere databases zijn die allemaal MyVideosXX of MyMusicXX heten? :P
Meestal weten beheerders niet eens wat ze precies deployen :P :+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Sp33dFr34k schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:35:
[...]

offtopic:
Dat dacht ik al. Lekker nutteloze functie dan. Als developer kan ik ook sudo apt install mysql-server doen. Het wordt pas interessant als er actief naar de configuratie gekeken moet worden. Maar dan heb je blijkbaar ook niks aan die beheerders ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 19-01-2023 16:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Even ter algemene info, want ik liep hier ook tegenaan bij het willen installeren van addon's via .ZIP na de update naar de Final V20 van Kodi.

Het kan gebeuren dat je daarna niet alle bestanden te zien krijgt, daarvoor is een aanpassing nodig voor de Kodi app binnen de Android TV instellingen.

Settings -> Apps - Kodi > Permissions > Files and Media > select > Allow all the time

Daarna is die onzichtbaarheid opgelost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:19:
Vroeger wel, maar tegenwoordig niet meer zo mee bezig en gelukkig ook geen behoefte aan :)
Sp33dFr34k schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:35:
Dat dan weer niet! :P

Wel heel vaak dergelijke "I have no idea what I am doing! hondjes" geholpen in het verleden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@RobertMe haha, naar mijn ervaring inderdaad niet, maar moet voorzichtig zijn wat ik zeg want er lezen er hier volgens mij een paar mee :9 Sowieso is de kennis van Linux bij ons redelijk nihil helaas.

Als ik een SQL server krijg opgeleverd dan is alleen de installer doorgelopen en de config moet ik dan doen :D

[ Voor 22% gewijzigd door Sp33dFr34k op 19-01-2023 20:49 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:59:
Even ter algemene info, want ik liep hier ook tegenaan bij het willen installeren van addon's via .ZIP na de update naar de Final V20 van Kodi.

Het kan gebeuren dat je daarna niet alle bestanden te zien krijgt, daarvoor is een aanpassing nodig voor de Kodi app binnen de Android TV instellingen.

Settings -> Apps - Kodi > Permissions > Files and Media > select > Allow all the time

Fijne tip. Zonder was ik waarschijnlijk weer in paniek geraakt.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:58
hardware-lover schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:59:

Thanks, had hetzelflde probleem na de upgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

De Shield nu een dik jaar in gebruik. Bewust nooit een update doorgevoerd. Gebruik naast Wat streamingspps vooral Kodi.

Gisteren dacht ik. Laat ik de Shield en Kodi eens upgraden.

Nou. Kodi heeft nog één keer gewerkt en daarna niet meer. Hier wordt ik zo ontzettend moe van. Dacht ik met een Shield af te zijn van het gezeik wat je met een htpc altijd wel hebt.

Bah bah bah.

Als iemand nog tips heeft....

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:58
psy schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:16:
De Shield nu een dik jaar in gebruik. Bewust nooit een update doorgevoerd. Gebruik naast Wat streamingspps vooral Kodi.

Nou. Kodi heeft nog één keer gewerkt en daarna niet meer. Hier wordt ik zo ontzettend moe van. Dacht ik met een Shield af te zijn van het gezeik wat je met een htpc altijd wel hebt.

Bah bah bah.

Tips voor de mededeling...."hij doet het niet" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:12
Kan van alles zijn. Mogelijk incompatible Addons? cache eens legen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RobertMe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Wat @gwystyl waarschijnlijk moet doen is even kijken welke databases er nu zijn, welke versies horen bij Kodi 20 en die dan verwijderen. Bij het opstarten van Kodi 20 doet die dan weer een nieuwe migratie omdat er dus nog geen DB bestaat voor de bijbehorende schema versie.
Note dat het daarbij ook nog eens om meerdere databases gaat. Volgens mij sowieso MyVideosXX en MyMusicXX. Waarbij XX het schema versienummer is en beide "onderdelen" binnen Kodi een eigen schema versie hebben dus de XX niet voor beide hetzelfde is. Daarnaast is de kans natuurlijk groot dat de migratie gefaald is bij MyVideos, daardoor nooit gestart is aan MyMusic en daardoor simpelweg een drop doen van de database met hoogste versienummer dus geen goed idee is (want daarmee wordt potentieel dus de DB van Kodi 19 verwijderd omdat er nog geen DB voor 20 is aangemaakt).
Om hier even op terug te komen: blijkbaar is de versie van de video-database wel gewijzigd, maar de muziekdatabase niet.
Ik heb nu in versie 19.5 door middel van de Trakt addon mijn watched status teruggekregen, en ga vanavond of morgen nog eens proberen te migreren naar v 20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
psy schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:16:

Bah bah bah.

Met de Shields(2017 en 2019) en Kodi up to date nergens last van. Wat werkt er precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06:56
Ik zit hier met een situatie en ik weet niet hoe ik hem op moet lossen.
Situatie nu: alle media staat op de NUC welke verbonden is met SMB Kodi naar de (meest recente) Shield, welke via HDMI naar de tv gaat.

Sinds een paar weken ben ik genoodzaakt SMB tussen de NUC en Shield via wifi te doen. Dit werkt echter voor geen meter, verbinding is niet stabiel genoeg om normaal films te kijken.

Mis ik nu iets om dit te voorkomen? De drie apparaten staan binnen handbereik van elkaar, daar moet toch iets op te verzinnen zijn om de zwakke schakel tussenuit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@doomtech, bekabelde netwerkververbinding via switch?

Maar misschien helemaal niet de oplossing. Wat is er veranderd sinds die enkele weken, ging het daarvoor eerder wel goed? Iets meer toelichting lijkt wel nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
doomtech schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:46:
Situatie nu: alle media staat op de NUC welke verbonden is met SMB Kodi naar de (meest recente) Shield, welke via HDMI naar de tv gaat.

Sinds een paar weken ben ik genoodzaakt SMB tussen de NUC en Shield via wifi te doen. Dit werkt echter voor geen meter, verbinding is niet stabiel genoeg om normaal films te kijken.

Mis ik nu iets om dit te voorkomen? De drie apparaten staan binnen handbereik van elkaar, daar moet toch iets op te verzinnen zijn om de zwakke schakel tussenuit te krijgen.
Als je Jellyfin installeert op je server en de Jellyfin addon voor Kodi, zal bij mindere verbinding dmv transcoding je film toch nog vloeiend gaan.
Bijkomend voordeel dat je library dus gemanaged wordt op je server en je Shield puur een player wordt (dankzij de addon heb je wel een zeer snelle kodi library dus er veranderd niet veel voor de kijkers).

Sowieso beste om alles bekabeld te doen.
WiFi tot en met versie 5 doet niks parallel. Dus elk data pakketje wordt 1 voor 1 verstuurd en elk verbonden device moet wachten op het volgende device. Dus eerst pakket 1 naar device 1, daarna pakketje voor device 2 daarna voor device 3 en misschien daarna pakket 2 naar device 2..

Plus verstoring van andere netwerken etc. Je moet wel een heel goed strak geconfigureerde wifi hebben wil je een echt goede verbinding hebben.

Maar vuistregel blijft: permanent geplaatste apparaten zoals een server (je NUC), Shield etc horen gewoon aan de kabel. Al helemaal als het de grootste dataverbruikers zijn.
Zo hou je het beperkte wifi netwerk vrij voor je mobiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doomtech schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:46:

Als ze binnen handbereik van elkaar staan dan is de oplossing simpel: een kabeltje. :+

Dat is half grappig, maar ook serieus. Je kan de apparaten bekabeld met elkaar verbinden d.m.v. een switch, en op die switch ook een uplink aansluiten voor de internetverbinding (een netwerkkabel, Wi-Fi bridge, of Powerline adapter naar een router).

Reguliere Wi-Fi tussen draadloze nodes naast elkaar is inefficient, zeker als het access point slecht bereikbaar is voor beide nodes. Je hebt dan vier keer de inefficiëntie per transactie (bestaande uit aanvraag en antwoord).

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 22-01-2023 12:07 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
hardware-lover schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:16:
@doomtech, bekabelde netwerkververbinding via switch?

Maar misschien helemaal niet de oplossing. Wat is er veranderd sinds die enkele weken, ging het daarvoor eerder wel goed? Iets meer toelichting lijkt wel nodig.
In de vorige situatie had ik internet via Coax waardoor het modem veel dichter bij de apparaten stond en de boel bedraad was. Sinds ik glasvezel heb lukt dat echter niet omdat de aansluiting aan de andere kant van het huis zit t.o.v. de NUC/Shield/TV. In ieder geval lukt het me niet een bedrade connectie de krijgen zonder de halve woonkamer af te breken.
Jazco2nd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Als je Jellyfin installeert op je server en de Jellyfin addon voor Kodi, zal bij mindere verbinding dmv transcoding je film toch nog vloeiend gaan.
Bijkomend voordeel dat je library dus gemanaged wordt op je server en je Shield puur een player wordt (dankzij de addon heb je wel een zeer snelle kodi library dus er veranderd niet veel voor de kijkers).

WiFi tot en met versie 5 doet niks parallel. Dus elk data pakketje wordt 1 voor 1 verstuurd en elk verbonden device moet wachten op het volgende device. Dus eerst pakket 1 naar device 1, daarna pakketje voor device 2 daarna voor device 3 en misschien daarna pakket 2 naar device 2..

Plus verstoring van andere netwerken etc. Je moet wel een heel goed strak geconfigureerde wifi hebben wil je een echt goede verbinding hebben.

Maar vuistregel blijft: permanent geplaatste apparaten zoals een server (je NUC), Shield etc horen gewoon aan de kabel. Al helemaal als het de grootste dataverbruikers zijn.
Goeie, Jellyfin ga ik me over inlezen. Voor de rest eens dat idealiter de hele ratteplan aan de kabel hangt.
The Zep Man schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Als ze binnen handbereik van elkaar staan dan is de oplossing simpel: een kabeltje. :+

Dat is half grappig, maar ook serieus. Je kan de apparaten bekabeld met elkaar verbinden d.m.v. een switch, en op die switch ook een uplink aansluiten voor de internetverbinding (een netwerkkabel, Wi-Fi bridge, of Powerline adapter naar een router).

Reguliere Wi-Fi tussen draadloze nodes naast elkaar is inefficient, zeker als het access point slecht bereikbaar is voor beide nodes. Je hebt dan vier keer de inefficiëntie per transactie (bestaande uit aanvraag en antwoord).
Powerline adapter zou nog een optie kunnen zijn om connectie te krijgen. Vijftien jaar geleden zo’n setupje gehad maar was ik niet tevreden over. Tegenwoordig wellicht beter werkend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
doomtech schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:54:
Powerline adapter zou nog een optie kunnen zijn om connectie te krijgen. Vijftien jaar geleden zo’n setupje gehad maar was ik niet tevreden over. Tegenwoordig wellicht beter werkend?
Powerline staat of valt met de kwaliteit van het koper en eventuele stoorzenders. Je kan verder nog iets als Wi-Fi mesh overwegen.

Zelf investeer ik liever in een kabel. Dat is één keer hard op de tanden knagen, en daarna nooit meer naar omkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:55:
Lijkt me wat overdreven om een LOKAAL probleem op te lossen :? :P :+
Dat dan weer wel! :)

Onzin! :P

Gewoon ervoor zorgen dat je alles over 5 GHz doet en per kamer dan wel verdieping een bedraad aangesloten Accesspoint hebt en gaan met die banaan! :Y)
Dat dan weer wel! :)
The Zep Man schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:01:
of Powerline adapter naar een router
NO! HELL NO! :N
Powerline adapter zou nog een optie kunnen zijn om connectie te krijgen.
Vijftien jaar geleden zo’n setupje gehad maar was ik niet tevreden over. Tegenwoordig wellicht beter werkend?
Een mooi recent voorbeeld van hoe bagger die zooi is : ikbenben in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Dan nog liever de boel via WiFi aan elkaar knopen... :X :| :/

Wat heb je nu allemaal aan apparatuur staan precies ?!

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 22-01-2023 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
[...]

In de vorige situatie had ik internet via Coax waardoor het modem veel dichter bij de apparaten stond en de boel bedraad was. Sinds ik glasvezel heb lukt dat echter niet omdat de aansluiting aan de andere kant van het huis zit t.o.v. de NUC/Shield/TV. In ieder geval lukt het me niet een bedrade connectie de krijgen zonder de halve woonkamer af te breken.

[...]
Als een netwerkkabel echt niet mogelijk is, de coax-kabel er nog ligt en de aansluiting daarvan in de buurt van het glasvezelmodem (meterkast?) is, is Ethernet over Coax met MoCA-adapters misschien een optie?

Zelf geen ervaring, want uiteindelijk de coax-kabel vervangen door cat6 te trekken (door de coax-buis), maar misschien dat iemand hier daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
nero355 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Wat heb je nu allemaal aan apparatuur staan precies ?!
Glasvezel binnen in meterkast > TP Link Deco X50. Vervolgens in de tv meubel een (redelijk gedateerde) NUC waar alles op staat. Daarbij een Shield met Kodi die via SMB de NUC als server ziet. De Shield gaat via HDMI naar de Philips PUShonderdmiljoen waar ik alles op weergeef.

De laatste drie apparaten zitten op de mesh, kan er nog zo’n TP link ontvanger bij zetten, dichtstbijzijnde is nu iets van 7 meter, wellicht dat zoiets nog helpt.

Edit, ik zit de denken, kan ik de NUC niet direct aan de Shield knopen met een lokale verbinding? Oftewel ethernetkabeltje er tussen en via die weg een server opzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door doomtech op 22-01-2023 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:19
[b]nero355 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:18:[/b

[...]

Onzin! :P

Gewoon ervoor zorgen dat je alles over 5 GHz doet en per kamer dan wel verdieping een bedraad aangesloten Accesspoint hebt en gaan met die banaan!
Mag je even onderbouwen, wat hij daar schrijft is 100% waar en gaat ook op voor de 5GHz band.

Wireless hoge bitrate videos streamen is geen slim idee. Als het al werkt, dan werkt het morgen niet meer want jouw buurman heeft net ook wat APs neergezet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoeveel units en staan die wel zo geplaatst dat ze goede ontvangst hebben onderling :?
Vervolgens in de tv meubel een (redelijk gedateerde) NUC waar alles op staat. Daarbij een Shield met Kodi die via SMB de NUC als server ziet.

De laatste drie apparaten zitten op de mesh, kan er nog zo’n TP link ontvanger bij zetten, dichtstbijzijnde is nu iets van 7 meter, wellicht dat zoiets nog helpt.
Dat zou goed kunnen!
Kan ik de NUC niet direct aan de Shield knopen met een lokale verbinding?
Oftewel ethernetkabeltje er tussen en via die weg een server opzetten.
Als het goed is kan je ook een losse 5 of 8 poorts Switch op die Deco X50 units aansluiten om zodoende de WiFi puur en alleen als "overbruggingsmethode" voor je bedraade apparaten te gebruiken ?!

Ik zie hier : uitvoering: TP-Link Deco X50 (3-pack)
Op de achterkant 3 poorten dus ik gok dat zoiets wel moet lukken ??
Koldur schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:39:
Mag je even onderbouwen, wat hij daar schrijft is 100% waar en gaat ook op voor de 5GHz band.

Wireless hoge bitrate videos streamen is geen slim idee. Als het al werkt, dan werkt het morgen niet meer want jouw buurman heeft net ook wat APs neergezet.
Als je dat vaak ervaart dan gaat er iets gruwelijk mis qua opzet van je netwerk of in jouw kennis wat betreft WiFi ;)

Daarnaast ken ik @Jazco2nd ondertussen als iemand waarbij zelfs de meest reguliere dingen heel vaak fout gaan, terwijl de rest er nooit last van heeft dus ik gok dat het met WiFi ook zo is gegaan en hij daar een slechte ervaring aan heeft overgehouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
nero355 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Hoeveel units en staan die wel zo geplaatst dat ze goede ontvangst hebben onderling :?

[...]

Dat zou goed kunnen!

[...]

Als het goed is kan je ook een losse 5 of 8 poorts Switch op die Deco X50 units aansluiten om zodoende de WiFi puur en alleen als "overbruggingsmethode" voor je bedraade apparaten te gebruiken ?!

[...]

Als je dat vaak ervaart dan gaat er iets gruwelijk mis qua opzet van je netwerk of in jouw kennis wat betreft WiFi ;)

Daarnaast ken ik @Jazco2nd ondertussen als iemand waarbij zelfs de meest reguliere dingen heel vaak fout gaan, terwijl de rest er nooit last van heeft dus ik gok dat het met WiFi ook zo is gegaan en hij daar een slechte ervaring aan heeft overgehouden :)
Ik zal jouw kennis even opfrissen. Wi-Fi is half duplex, dus sowieso per extra node die actief is halveert je snelheid. Daarbij komt dat MU-MIMO nagenoeg niet werkt tenzij al je nodes dit goed ondersteunen. Is er een die het niet kan, dan vervalt deze functie compleet.

Dan nog de problemen met neighborhood networks, die gaan ook bij 5GHz door muren heen en met alle mesh netwerken is het risico op channel coherent interference nagenoeg onontkoombaar.

Als je twee nodes tegelijk op een 5GHz netwerk hebt, is een stabiele verbinding van 100Mbit, wat je nodig hebt bij volle kwaliteit 4K streaming, niet te doen. Je zal dan altijd stotters ervaren. Zelfs met MU-MIMO volledig werkend op Wi-Fi 6
Simpele 1080p streams zullen wel lukken, maar 4K ga je bij volle UHD kwaliteit niet redden op een dubbele node binnen een 5GHz netwerk.

Als je een apparaat wel bekabeld redt, en voor de rest niets toelaat, dan zal het prima werken zonder interferentie, maar dat is in het gegeven voorbeeld dus niet het geval.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:05:
Ik zal jouw kennis even opfrissen.
Kijk anders effe rond in Netwerken en besef tegen wie je praat... ;)

Daarnaast zijn er meer dan genoeg voorbeelden in [LG OLED] Ervaringen & Discussie waarbij de snelheid simpelweg troep is via de LAN aansluiting en men zo'n beetje voor alles de WLAN aansluiting gebruikt om >100 Mbps snelheden te halen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
nero355 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:40:
[...]

Daarnaast zijn er meer dan genoeg voorbeelden in [LG OLED] Ervaringen & Discussie waarbij de snelheid simpelweg troep is via de LAN aansluiting en men zo'n beetje voor alles de WLAN aansluiting gebruikt om >100 Mbps snelheden te halen! :+
Reageer anders even de inhoudelijk i.p.v. strawman gedoe. Heen en weer op 4K over dezelfde draadloze verbinding is gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
[...]

[...]

Dat zou goed kunnen!

[...]

[...]

Ik heb nog nooit wifi problemen ervaren :)
Zelfs met cheap ass Huawei routertje gaat het hier als een tierelier. Maar wat ik schreef is wel degelijk waar. Ik omschrijf trouwens geen probleem maar gewoon hoe de techniek werkt. Er gaat dus niks mis. Aanvullend: ik gebruik helemaal geen Jellyfin transcoding voor binnen mijn netwerk. Ook niet over wifi. Ervaar dan ook geen issues met playback op met wifi verbonden apparaten.

Edit 2:
Voor de duidelijkheid, wat ik schreef zou niet moeten voorkomen dat je geen video streaming kan doen binnen de beperking van je wifi snelheid/bandbreedte etc. Dat was niet mijn punt. Het was meer om uit te leggen dat er zo ontzettend veel factoren zijn en tegenwoordig hebben we zoveel apparaten, dat je wifi setup het best moeilijk kan krijgen. Zeker zonder MU-MIMO.
Wat ik dus beschreef (dat het pakketje voor pakketje gaat en per device dus op elkaar wachten etc) staat bijvoorbeeld hier uitgelegd:
https://arstechnica.com/i...orming-will-save-the-day/

Maar ook zonder MU-MIMO (wat de Shield volgens mij sowieso niet ondersteund?) kan je als je geen congestie en teveel stoorzenders hebt natuurlijk wel een videootje streamen. Toch zou ik voor fixed devices altijd moeite doen voor een kabel. Desnoods een stopcontact opofferen als dat kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Jazco2nd op 22-01-2023 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
[...]

Dit lijkt toch wel de oplossing te zijn! Ik heb gister zo'n unit in de tv meubel neergezet (signaal komt binnen via Wifi) en vervolgens de Shield met een ethernetkabel verbonden aan de unit en hetzelfde gedaan met de NUC.
Deze twee apparaten kregen allebei melding dat er verbinding werd gemaakt via ethernet en de verbinding was meteen vlekkeloos. Die test was niet meteen full blown 4K content, dat komt later, maar dit lijkt vooralsnog een stuk stabieler. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@doomtech Als je ervoor kan zorgen dat de NUC op een node kan en de Shield op de andere, dan moet het prima lukken op full blown 4K.
Best is dat te doen door aparte SSIDs te maken waar je alleen die respectievelijke apparaten op laat werken. Als dit al mogelijk is met die set die je hebt gekocht natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:40:
[...]

Serieus?! Eigen roem stinkt...
Heb nu al wat dingen van je gelezen. Vaak verhelderend maar ook arrogant en dat met die overbodige smilies maakt het ergerlijk...

Verder no offence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RCBL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:05:
Serieus?! Eigen roem stinkt...
Heb nu al wat dingen van je gelezen. Vaak verhelderend maar ook arrogant en dat met die overbodige smilies maakt het ergerlijk...

Verder no offence
Tja, zijn toon was anders ook niet echt vrolijk... ;)

/EDIT :
Koldur schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:02:
Mijn toon was gewoon zakelijk, meer niet. Jouw opmerking "Onzin" op een goed onderbouwd stuk waar allemaal juiste informatie in stond, was daarintegen wat minder vriendelijk.
Zou eerst even naar jezelf kijken als we het over toon hebben.
NOPE.AVI :)

[ Voor 35% gewijzigd door nero355 op 24-01-2023 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Tu quoque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34
[...]

Ook niet echt kundige informatie als je wifi prefereert boven bekabeld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
wvkreg schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Ook niet echt kundige informatie als je wifi prefereert boven bekabeld 8)7
Volgens mij zei hij wifi boven powerline, en als jij powerline gelijkwaardig vind aan bekabeld, zegt dat meer over jou dan over @nero355 . ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Loei123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Volgens mij zei hij wifi boven powerline, en als jij powerline gelijkwaardig vind aan bekabeld, zegt dat meer over jou dan over @nero355 . ;)
Powerline is nog meer crap dan Wifi. Afhankelijk wel van je stroom bekabeling en aantal groepen.
Maar daarmee ben ik al in 2018 mee gestopt. Het is nu bekabeld 10G/1G tenzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
[...]

Mijn toon was gewoon zakelijk, meer niet. Jouw opmerking "Onzin" op een goed onderbouwd stuk waar allemaal juiste informatie in stond, was daarintegen wat minder vriendelijk.
Zou eerst even naar jezelf kijken als we het over toon hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneCleaver
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 16:09
Ik kijk in mijn vrije tijd soms wel eens graag naar Twitch op de achtergrond. Nu blijkt dat Twitch een nieuwe versie van de app heeft uitgebracht. Buiten het feit dat het me nu niet meer lukt om streams te zien die ik gedeeltelijk al heb gezien, om ze later verder te kijken, doet nu ook de AI Upscaling van de Shield het niet meer met de App. Hij zegt dat de content Unsupported is. Dit werkte vorige week nog prima en maakte voor mij het beeld toch een stukje scherper.

Zijn er hier mensen met dezelfde problemen, en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:02:
Ik ben aan het zoeken naar een mediaspeler.

Ik heb ervaringen met een diverse mediaspelers, maar de laatste jaren kon ik me redden met een de Plex app van de TV en later de Xiaomi TV stick (ik draai zelf Plex)
Nu er een nieuwe TV is met 4K besloten om de hele keten te vernieuwen + overstap naar 4K ipv 1080P.

TV: LG Oled G2 (geen DTS ondersteuning)
Receiver: Bluesound PowerNode N330 (geen DTS ondersteuning)

Veel van mijn content heeft DTS, de Plex app op de LG gaat hier wisselend mee om. De ene keer wordt de audio omgezet naar AAC5.1 en speelt alles prima af. De andere keer moet de hele film getranscoded worden. Zodra er ondertiteling bij zit. Met 4K is het resultaat weer anders. Nu schijnt de LG niet alles lekker te ondersteunen en zich dus wisselend te gedragen bij content en dat is vervelend.

Ik heb gekeken naar een Shield TV Pro op Marktplaats. Daar kun je goed van je geld afkomen zonder iets te ontvangen:
Binnetie in ""Marktplaats"... ik word er gek van - Deel 2"

Een collega van me heeft een Shield TV Pro gekocht, maar deze weer verkocht omdat hij afspeelproblemen had met content. Dan was er geen geluid en dan weer wat anders. Natuurlijk kost het even tijd om alles zaken en instellingen na te lopen. Hij gebruikt Kodi en vond het teveel gedoe en geen tijd dus weer verkocht. Hij wil nu een Zidoo Z9X
Hier heb ik veel ervaring mee gehad (de voorganger). Ik gebruikt het met een Zidoo fork van Kodi. Maar toen ik overgestapt ben op Plex zoek ik toch een speler die goed werkt met Plex.

Wat ik gevonden heb:
Zidoo Z9X: duur, Plex werkt alleen via speciale manier van installeren en je bent afhankelijk van de grillen van Zidoo. speelt wel alles af.
Nokia 8010: Schijnt een goede Android speler te zijn, maar vrijwel geen reviews te vinden. Wel een topic op Tweakers.
Shield TV Pro 2019: Schijnt goed te zijn, snel, maar is alweer 3-4 jaar op de markt te zijn, updates zijn wel goed (?).

Ik zoek dus een mediaspeler die mijn content afspeelt (4K met DV, HDR10 etc) en eventueel DTS kan omzetten naar iets anders zodat mijn reciever het kan afspelen. De LG TV staat op passthrough en doet er zelf niks mee. Dus of Plex moet omzetten of de mediaspeler met Plex app.
Ook wil ik stiekem nog eens naar Kodi kijken, al dan niet in combinatie met Plex. Omdat Kodi veel meer opties heeft dan Plex om dingen in te stellen.

Zijn er mensen die een een vergelijkbare setup hebben als mij en hun ervaringen kunnen delen of advies kunnen geven? Het jammere is gewoon dat de LG niet alles pakt, maar bij TV fabrikanten ligt de focus vaak op het beeld ipv app/codec ondersteuning.
Ben zelf sinds kort overgestapt naar Apple TV+ 3de gen. Nog geen moment spijt van gehad. Is even zoeken/inlezen naar de juiste apps/settings voor mediastreaming vanaf NAS of Drives in je netwerk, maar dan heb je ook wat. Voor de videowall is er o.a Infuse Pro. Die pakt ook exotische titels uit de database.

Mijn Nvidia Shield 2019 komt binnenkort op Marktplaats.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
RCBL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Ben zelf sinds kort overgestapt naar Apple TV+ 3de gen. Nog geen moment spijt van gehad. Is even zoeken/inlezen naar de juiste apps/settings voor mediastreaming vanaf NAS of Drives in je netwerk, maar dan heb je ook wat. Voor de videowall is er o.a Infuse Pro. Die pakt ook exotische titels uit de database.

Zelf heb ik niet zoveel met Apple, mijn vriendin wel.
Ik kan dan geen gebruik maken van Plex? Dit zal wel mijn voorkeur hebben want daar maken we binnen en buitenshuis veel gebruik van + wat familie die erop zitten.

Infuse Pro is van Firecore? https://firecore.com/ want dit ziet er best goed uit. Wat is voor jou de reden van overstap geweest?

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 24-01-2023 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 12:56

Puck

W32.Deadcode.A

CycloneCleaver schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:06:
Ik kijk in mijn vrije tijd soms wel eens graag naar Twitch op de achtergrond. Nu blijkt dat Twitch een nieuwe versie van de app heeft uitgebracht. Buiten het feit dat het me nu niet meer lukt om streams te zien die ik gedeeltelijk al heb gezien, om ze later verder te kijken, doet nu ook de AI Upscaling van de Shield het niet meer met de App. Hij zegt dat de content Unsupported is. Dit werkte vorige week nog prima en maakte voor mij het beeld toch een stukje scherper.

Zijn er hier mensen met dezelfde problemen, en eventueel een oplossing?
Ik gebruik al zo'n 2 jaar een alternatieve player voor Twitch op de Shield: S0undTV - welke veeeeeel meer mogelijkheden biedt en eigenlijk vlekkeloos en snel werkt.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneCleaver
Puck schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Ik gebruik al zo'n 2 jaar een alternatieve player voor Twitch op de Shield: S0undTV - welke veeeeeel meer mogelijkheden biedt en eigenlijk vlekkeloos en snel werkt.
Bedankt voor de tip! Ga ik ook eens heen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:18
[...]

Werkt Geforce Now, Plex en Parsec op de Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Een woord (afkorting): MoCa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneCleaver
[...]

Heeft de dapple TV ook een fatsoenlijke versie van Kodi? Die gebruik ik op mijn Shield veel voor ISO’s van 4k Blu-ray films. Als ik dat zou moeten missen, zou dat voor mij best een probleem zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:45
Ik gebruik sinds een paar dagen een kodi versie van fandangos deze gebruikt ffmpeg 5 en ondersteund dus zonder fratsen ook dolbyvision voor .mkv containers. Deze versie draait stabiel en is een aanrader.

(De laatste stable kodi versie 20 is nog op basis van ffmpeg 4, dus zonder native dolbyvison ondersteuning van .mkv bestanden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Heb mijn Shield sinds kort via mijn nieuwe Marantz Cinema 50 op mijn nieuwe 4k HDR beamer aangesloten. Echter loop ik tegen verschillende dingen aan.

Eerst kreeg ik HDR niet aan de praat, maar dat is nu gelukt door hdmi op enhanced/uitgebreid te zetten. Nu zie ik in Netflix dus wel HDR of Dolby Vision staan, maar geen 4k? Hoe kan ik checken of de Netflix stream wel 4k is? Ik zie namelijk dat de AI upscaling aan staat, wat denk ik niet zou moeten gebeuren als je native 2160p afspeelt toch?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
/edit

[ Voor 108% gewijzigd door Ike. op 24-01-2023 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneCleaver
Zijn er meer mensen die met de nieuwste Shield hardware en software problemen hebben met Kodi versie 19.3 en 20. Ik kan dagenlang films kijken met DTS geluidssporen. En dan opeens zet ik een film 10 minuten op pauze, en is het geluid weg. Dan is het in geen een film meer aan de praat te krijgen. Netflix eens willen wel nog. Het enige dat dan helpt is de Shield en Samsung TV uitzetten (stroom eraf) en opnieuw opstarten. Gewoon opnieuw opstarten helpt niet.

Ik kan er niks aan doen, ik zweer al jaren bij een Shield en heb het veel mensen aangeraden in de laatste jaren, maar dat kan ik toch niet meer met een goed gevoel doen de laatste maanden.

Vroeger liep alles prima en alles was af te spelen. Tegenwoordig zijn er meer bugs dan wat anders en heb ik meer stress om uit te zoeken waarom er nu dingen weet niet werken dan dat ik het kan gebruiken waarvoor hij is gekocht: ontspanning. Ik zie bij Nvidia ook weinig gebeuren. Ik heb vooral het gevoel dat dit is begonnen bij de laatste grote Android update.

Als dit zo doorgaat toch maar naar alternatieven gaan kijken, en het tijdperk van de shield achter ons gaan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
Amiet01 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:03:
Heb mijn Shield sinds kort via mijn nieuwe Marantz Cinema 50 op mijn nieuwe 4k HDR beamer aangesloten. Echter loop ik tegen verschillende dingen aan.

Eerst kreeg ik HDR niet aan de praat, maar dat is nu gelukt door hdmi op enhanced/uitgebreid te zetten. Nu zie ik in Netflix dus wel HDR of Dolby Vision staan, maar geen 4k? Hoe kan ik checken of de Netflix stream wel 4k is? Ik zie namelijk dat de AI upscaling aan staat, wat denk ik niet zou moeten gebeuren als je native 2160p afspeelt toch?
Dat is een goede vraag. Als de upscaling aan staat is het inderdaad geen 4K. Netflix doet ook HDR zonder 4K geloof ik, dus dat zegt je niet veel. Wat ik zou doen is uitzoeken welke serie 4K heeft (House of Cards), en die gebruiken om te testen wat je setup nu doet als er een serie is met 4K. Dan kun je dingen gaan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

CycloneCleaver schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Dat is een goede vraag. Als de upscaling aan staat is het inderdaad geen 4K. Netflix doet ook HDR zonder 4K geloof ik, dus dat zegt je niet veel. Wat ik zou doen is uitzoeken welke serie 4K heeft (House of Cards), en die gebruiken om te testen wat je setup nu doet als er een serie is met 4K. Dan kun je dingen gaan uitsluiten.
Het is inderdaad geen 4k signaal wat hij krijgt van de streaming apps. Display resolutie is gewoon 2160p 59.97hz en volgens mij stuurt Kodi wel 4 k uit. Ik snap er echt niets van…

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Amiet01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:57:
[...]

Het is inderdaad geen 4k signaal wat hij krijgt van de streaming apps. Display resolutie is gewoon 2160p 59.97hz en volgens mij stuurt Kodi wel 4 k uit. Ik snap er echt niets van…
misschien overbodig.
maar heb je wel een 4K abbo op netflix?

standaard abbo is 1080p volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Hahaa ja ik heb een 4k abbo. Maar ook met HBO en Prime krijg ik geen 4k.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Amiet01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:33:
Hahaa ja ik heb een 4k abbo. Maar ook met HBO en Prime krijg ik geen 4k.
Je zegt dat je Shield via versterker naar je beamer gaat.
En als je het direct aansluit op je beamer?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

mucuracat schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Je zegt dat je Shield via versterker naar je beamer gaat.
En als je het direct aansluit op je beamer?
Dat moet ik nog proberen, maar dat heb ik liever niet. Heb een dual screen setup; 1 uitgang gaat naar de tv, en de andere uitgang van de receiver gaat naar de beamer (voor de Movie Time 😏). Moet ook maar eens een goeie universele remote kopen, Harmony is al natuurlijk discontinued helaas…

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
CycloneCleaver schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:24:
Zijn er meer mensen die met de nieuwste Shield hardware en software problemen hebben met Kodi versie 19.3 en 20. Ik kan dagenlang films kijken met DTS geluidssporen. En dan opeens zet ik een film 10 minuten op pauze, en is het geluid weg. Dan is het in geen een film meer aan de praat te krijgen. Netflix eens willen wel nog. Het enige dat dan helpt is de Shield en Samsung TV uitzetten (stroom eraf) en opnieuw opstarten. Gewoon opnieuw opstarten helpt niet.

Ik kan er niks aan doen, ik zweer al jaren bij een Shield en heb het veel mensen aangeraden in de laatste jaren, maar dat kan ik toch niet meer met een goed gevoel doen de laatste maanden.

Vroeger liep alles prima en alles was af te spelen. Tegenwoordig zijn er meer bugs dan wat anders en heb ik meer stress om uit te zoeken waarom er nu dingen weet niet werken dan dat ik het kan gebruiken waarvoor hij is gekocht: ontspanning. Ik zie bij Nvidia ook weinig gebeuren. Ik heb vooral het gevoel dat dit is begonnen bij de laatste grote Android update.

Als dit zo doorgaat toch maar naar alternatieven gaan kijken, en het tijdperk van de shield achter ons gaan laten.
Ik ben pas sinds kort over op een shield en gebruik het voor NLZiet, af en toe TiviMate en Stremio (ipv Kodi). Hier werkt het als een malle om eerlijk te zijn. Misschien heeft het met Kodi te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Amiet01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:41:
[...]

Dat moet ik nog proberen, maar dat heb ik liever niet. Heb een dual screen setup; 1 uitgang gaat naar de tv, en de andere uitgang van de receiver gaat naar de beamer (voor de Movie Time 😏). Moet ook maar eens een goeie universele remote kopen, Harmony is al natuurlijk discontinued helaas…
Meer om uit te sluiten waar het probleem ligt.
Lukt het via tv wel 4k vanaf je versterker?
Zo ja, als je de utigangen verwisselt? Kabels van tv en beamer bij de versterker wisselen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:41:
Het is alleen ter test, dat zal @mucuracat misschien ook wel bedoelen. Als je dan wel of geen UHD/4k bij je streaming apps krijgt dan weet je waar de oorzaak zit.

Edit: wat hier eerder al staat dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2023 14:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CycloneCleaver schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:24:
Klinkt als een HDMI Handshake probleem :?

Probeer dit eens : https://kodi.wiki/view/Se...o#Keep_audio_device_alive
Of de optie die eronder staat :)
Daar moet je echt mee leren leven, want tegenwoordig is de consument de echte Beta Tester en wordt er door al die grote bedrijven steeds meer op de kwaliteit bespaard i.t.t. vroeger! :| :/
Die zijn er niet echt... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
nero355 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:46:
[...]

Klinkt als een HDMI Handshake probleem :?

Probeer dit eens : https://kodi.wiki/view/Se...o#Keep_audio_device_alive
Of de optie die eronder staat :)

[...]

Daar moet je echt mee leren leven, want tegenwoordig is de consument de echte Beta Tester en wordt er door al die grote bedrijven steeds meer op de kwaliteit bespaard i.t.t. vroeger! :| :/

[...]

Die zijn er niet echt... -O-
Klopt, dan zou ik weer naar en media PC moeten overstappen. Ik ben die 2 opties van je inderdaad tegengekomen. Ik moet even kijken waar ze op staan, maar die staan nog op de standaard waarde. Het is toch gek dat als ik in Kodi dan een film opzet met een Simpeler geluidsspoor dat hij het dan wel nog doet. Of met Twitch of Netflix, ook geen probleem. Het zijn juist die ISO bestanden met 1080P of 4K films die dan heb geluid meer hebben. De handshake hersteld dan niet zolang de stroom niet van de TV afgaat, en helemaal opnieuw opstart. Ik weet niet of het zo zou kunnen werken, maar het is het testen waard.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
D-Ed schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Ik ben pas sinds kort over op een shield en gebruik het voor NLZiet, af en toe TiviMate en Stremio (ipv Kodi). Hier werkt het als een malle om eerlijk te zijn. Misschien heeft het met Kodi te maken?
Het is inderdaad een specifiek probleem met Kodi. Maar met de vorige grote versie van de Shield (Android 9) gebeurde dit nooit, en nu met de nieuwe Android versie gebeurd dit al met Kodi 19 en 20. Die het is een beetje raar dat er meer mensen op internet last van hebben, maar dat het niet gefixed kan worden. Alleen de stroom van de Shield en TV af is tot nu toe een oplossing die voor korte duur werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CycloneCleaver schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:01:
Het is toch gek dat als ik in Kodi dan een film opzet met een Simpeler geluidsspoor dat hij het dan wel nog doet. Of met Twitch of Netflix, ook geen probleem. Het zijn juist die ISO bestanden met 1080P of 4K films die dan heb geluid meer hebben. De handshake hersteld dan niet zolang de stroom niet van de TV afgaat, en helemaal opnieuw opstart. Ik weet niet of het zo zou kunnen werken, maar het is het testen waard.
Tja, weet je... eigenlijk is HDMI gewoon het hele probleem en alle DRM teringzooi die daaraan vast zit!

Ik kan me best voorstellen dat ergens in die hele HDCP ellende zoiets staat :
code:
1
if {Sound.Output = Stereo} then {Ignore.Handshake};

Of iets dergelijks... :/

Ik ben geen held in programmeren dus bovenstaande zal wel fout zijn :+
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Succes alvast! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@CycloneCleaver
Ik heb met de Vero4K dergelijke problemen niet.
Enige nadeel daarvan is, dat deze vooral bedoeld zijn als lokale media speler en streaming apps of niet werken of een gedoe zijn. Als dat een belangrijk criterium is, is de Vero4K ook geen oplossing natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
[...]

Ik heb exact dezelfde stap gemaakt. Had veel gezeik met audio en streamen (kodi) van mijn network share met de Shield Pro.

Overgestapt naar de nieuwe Apple TV + infuse Pro en draait als een zonnetje. Ook mijn vrouw vindt de Apple TV makkelijker in gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
@Amiet01 Dit ben jij niet he? Met andere profiel? :+ :+
Ook issue met Marantz Cinema 50
Veertien14 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

mucuracat schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:24:
@Amiet01 Dit ben jij niet he? Met andere profiel? :+ :+
Ook issue met Marantz Cinema 50
Veertien14 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Hahaa nee ben ik niet nee. Heb het inmiddels wel opgelost! Ik moest in de receiver de hdmi op 8k uitgebreid zetten ipv uitgebreid of standaard. Was dus denk ik een banbreedte issue oid. Het grappige is dat Kodi wel gewoon werkte. Nu doen alle streaming diensten ook gewoon 4k HDR :-)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
Puck schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Ik heb die App eens bekeken, en dat ziet er wel interessant uit. Heb je zelf een Shield door de Upscaling techniek ondersteund, en kun je bevestigen dat die werkt bij deze App?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvkreg
Xlast88 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:50:
[...]

Ik heb exact dezelfde stap gemaakt. Had veel gezeik met audio en streamen (kodi) van mijn network share met de Shield Pro.

Overgestapt naar de nieuwe Apple TV + infuse Pro en draait als een zonnetje. Ook mijn vrouw vindt de Apple TV makkelijker in gebruik
-knip- dit soort fanboy reacties hoeven niet Shield heeft aanzienlijk meer features dan ATV trouwens. Wie gebruikt dan ook Kodi 8)7 ? Heb je ook iets anders dan kodi gebruikt?

zie je hoe dat ook wat vriendelijker kan ipv bijdehand?

[ Voor 33% gewijzigd door Geronimous op 05-02-2023 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[quote]wvkreg schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:33:

-knip- bijdehand

Meuk uit 2016 kon al Ultra HD films via de videokaart decoderen dus als je dat nog steeds nodig hebt dan is er echt iets gruwelijk mis in je setup... 7(8)7 dus dan je had meer uit de Shield kunnen halen.

* het mag allemaal wat vriendelijker

[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 05-02-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

nero355 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:44:
[...]

IKR... :-(

[...]

Iedereen die in 2023 leeft en niet aan Transcoding doet natuurlijk! >:) :P :+
Onzin, 100% plex hier en ik mis Kodi totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
Kodi werkt top, alleen lijkt bij mij wel moeite te hebben met m2ts bestanden, dus misschien toch niet zo perfect. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
Ik snap het wel. Enige reden dat nog mijn Shield heb is voor GameStream via Moonlight, met native controller ondersteuning (rumble) door de Xbox wireless adapter in de USB porten te doen met de app VirtualHere.

Voor de rest vind ik de Shield een grote teleurstelling. Geen enkele streaming app ondersteund native frame rate matching, en ik ervaar gewoon stutters op mijn LG OLED C1, om de paar seconde. Paar apps ondersteunen dan de beta functie die je zelf moet initiëren maar meer niet dan wel, en tussen aflevering wisselingen is hij weer gereset. etc etc. AppleTV heeft voor iedere streaming app frame rate matching. Ik gebruik nu de apps van de TV zelf, veel betere ervaring.

Edit: O ja.. dan is het ook nog zo dat in Disney Dolby Atmos het niet meer doet, en YouTube ondersteund nog steeds geen HDR, en de interface is nog steeds 1080P van de Shield.

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 05-02-2023 17:08 . Reden: quote geknipt ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap2slow
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-02-2023
BarryS schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Edit: O ja.. dan is het ook nog zo dat in Disney Dolby Atmos het niet meer doet, en YouTube ondersteund nog steeds geen HDR, en de interface is nog steeds 1080P van de Shield.
heb je de 2017 of 2019 versie?
Ik miste de dolby atmos bij mijn 2017 op prime video, kan volgens Nvidia alleen op de 2019.
Dus de 2019 gekocht en werkte ook niet, vergat dat de hele HDMI loop het bepaald omdat mijn TV nog 1080p is. Nu er een Ezcoo HDMI splitter ertussen gezet met Dolby Vision/Atmos CEC HDCP2.2 EDID ondersteuning en nu denkt de Shield(2017&2019) dat er een 4K TV aanhangt. Geen beeld of geluid vertragingen en GUI past zich aan aan de ingestelde beeld resolutie, dus ook 4K GUI op een 1080p TV......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jap2slow schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:12:
[knip] Geen beeld of geluid vertragingen en GUI past zich aan aan de ingestelde beeld resolutie, dus ook 4K GUI op een 1080p TV......
De Android TV GUI is vanaf versie 12 pas in 4k/uhd beschikbaar, en aangezien de actuele Shield TV versie V11 is zal de GUI in 1080p zijn. Dat heeft niets te maken met de gekozen systeemresolutie, het is een beperking van Android TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xqlus1ve schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:34:
Onzin, 100% plex hier en ik mis Kodi totaal niet.
Plex Team = Verraders van het originele XBMC Team !!!

-knip- stop eens met op deze manier uit de hoogte te doen en jouw mening als godgeprezen enige waarheid te verkondigen.
Loei123 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:45:
Kodi werkt top, alleen lijkt bij mij wel moeite te hebben met m2ts bestanden, dus misschien toch niet zo perfect. :9
Dat zou niet mogen, maar omzetten naar een MKV Container is sowieso een goed idee! d:)b
Voor de rest vind ik de Shield een grote teleurstelling.
Let's see...
Geen enkele streaming app ondersteund native frame rate matching, en ik ervaar gewoon stutters op mijn LG OLED C1, om de paar seconde.
Dat is een probleem van al die domme streaming apps : Dergelijke functionaliteit hadden ze vanaf Dag #1 moeten hebben, maar NEE... stel je voor! Zou te leuk zijn! :F
Paar apps ondersteunen dan de beta functie die je zelf moet initiëren maar meer niet dan wel, en tussen aflevering wisselingen is hij weer gereset. etc etc.
Het is dan ook de verkeerde aanpak IMHO maar goed...
AppleTV heeft voor iedere streaming app frame rate matching. Ik gebruik nu de apps van de TV zelf, veel betere ervaring.
Dat komt omdat :
- Apple onder zowel MacOS als iOS/iPadOS alles omtrent GUI rendering alles apart regelt en dus de fouten van al die (cr)Apps daarmee verbergt!
- Je WebOS TV alles via zijn eigen SoC rendert en dus daarmee het een en ander goedmaakt!
Edit: O ja.. dan is het ook nog zo dat in Disney Dolby Atmos het niet meer doet
Dat kan allerlei domme redenen hebben...
Zie de lijst die eerder is gepost! Pure discriminatie in feite! :/
YouTube ondersteund nog steeds geen HDR
Volgens mij was dat ook een gevecht tussen Google/YouTube en Nvidia die nergens op slaat...

-knip- dat mag een stuk vriendelijker

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 05-02-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

nero355 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:27:
[...]

Plex Team = Verraders van het originele XBMC Team !!!

Maar als je dat niks kan schelen en je liever betaalt voor iets dat zwaar scheel in elkaar zit dan moet je dat vooral blijven doen! d:)b
Heb ooit eens eenmalig €2,50 betaald om te kunnen streamen naar mijn iPad. De rest is 100% gratis (tenzij ik mijn data ondertussen verkoop aan hun :+ ).

Ik vond Kodi prachtig maar Plex bied mijn zoveel meer gemak. Daarnaast Jellyfin geprobeerd maar dat vind ik ihmo nog te veel in de kinderschoenen staan, vooral op mobiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xqlus1ve schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:30:
Heb ooit eens eenmalig €2,50 betaald om te kunnen streamen naar mijn iPad. De rest is 100% gratis (tenzij ik mijn data ondertussen verkoop aan hun :+ ).

Ik vond Kodi prachtig maar Plex bied mijn zoveel meer gemak. Daarnaast Jellyfin geprobeerd maar dat vind ik ihmo nog te veel in de kinderschoenen staan, vooral op mobiele apparaten.
Emby is er ook nog geloof ik, maar waarom niet gewoon een OpenVPN/Wireguard verbinding naar huis toe en daarmee alles doen wat je maar wilt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:18
Xqlus1ve schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Inderdaad, ik heb een jaar Jellyfin geprobeerd maar had teveel gezeik met transcoding, stuttering, onderschriften die niet werkten, database die corruptie vertoonde. Terug Plex geinstalleerd en sindsdien werkt alles zoals het moet. Zonder een betaald account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 12:56

Puck

W32.Deadcode.A

CycloneCleaver schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:13:
[...]

Ik heb die App eens bekeken, en dat ziet er wel interessant uit. Heb je zelf een Shield door de Upscaling techniek ondersteund, en kun je bevestigen dat die werkt bij deze App?

Alvast bedankt voor de moeite!
Ja dit werkt gewoon. Zie een duidelijk verschil als ik upscaling toggle. Is mij overigens nooit opgevallen dat sommige apps dit niet ondersteunen, maar ik let hier dan ook niet heel erg op.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
[...]

Ik snap het wel. Enige reden dat nog mijn Shield heb is voor GameStream via Moonlight, met native controller ondersteuning (rumble) door de Xbox wireless adapter in de USB porten te doen met de app VirtualHere.

Voor de rest vind ik de Shield een grote teleurstelling. Geen enkele streaming app ondersteund native frame rate matching, en ik ervaar gewoon stutters op mijn LG OLED C1, om de paar seconde. Paar apps ondersteunen dan de beta functie die je zelf moet initiëren maar meer niet dan wel, en tussen aflevering wisselingen is hij weer gereset. etc etc. AppleTV heeft voor iedere streaming app frame rate matching. Ik gebruik nu de apps van de TV zelf, veel betere ervaring.

Meest van de problemen komt door de gebruiker helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wvkreg schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:15:
[...]

Meest van de problemen komt door de gebruiker helaas.
Klopt. En onder de rest zitten wat non-issues. Wat boeit het dat een interface 1080p is? Daar kijk ik niet langer dan vijf seconden naar per keer dat ik de Shield TV gebruik.

Veel van wat de Shield TV mist is situatieafhankelijk:
• AV1 en YouTube HDR ondersteuning, alleen echt relevant voor YouTube, en Twitch...? Geen idee. Ik gebruik YouTube SmartTubeNext nauwelijks (wat ik kijk heeft geen HDR) en Twitch al helemaal niet. De rest van de wereld ondersteunt HEVC en HDR10/Dolby Vision. Good enough.
• 4k@120Hz. Zou handig zijn voor game streaming, maar ik heb geen PC die daar krachtig genoeg voor is. Speel eigenlijk steeds meer op mijn Steam Deck...
• Variable Refresh Rate (of varianten daarvan): dat zou handig zijn voor seamless refresh rate switching, en eigenlijk het enige wat voor mij iets van toegevoegde waarde heeft. Tot die tijd werkt automatische refresh rate switching gebaseerd op de applicatie/video voor praktisch alle situaties (op video zeker onder Kodi), en dat werkt op al mijn TV's, niet alleen die ene die VRR ondersteunt.

Er kan veel beter, maar ik kan niet zeggen dat ik op dit moment iets hard mis. Dat kan uiteraard veranderen in de toekomst.

[edit]
Oh, en breng die ingebouwde IR-ontvanger maar weer terug. Hoef ik niet voor elke Shield TV een Flirc te halen. :P

[ Voor 63% gewijzigd door The Zep Man op 28-01-2023 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:13
Sinds kort overgestapt van ziggo naar kpn glasvezel. Nu blijkt de kpn iTV app alleen te werken wanneer ik ook de mediavoorstelling aansluit. Dat was ik eigenlijk niet van plan. Ik las ook dat er een andere app voor Androidtv maar kan deze niet vinden in de App Store. Heeft iemand streaming kpn tv werkend op de shield zonder de medianieuws te hebben aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
HEY_DUDE schreef op zondag 29 januari 2023 @ 07:55:
Sinds kort overgestapt van ziggo naar kpn glasvezel. Nu blijkt de kpn iTV app alleen te werken wanneer ik ook de mediavoorstelling aansluit. Dat was ik eigenlijk niet van plan. Ik las ook dat er een andere app voor Androidtv maar kan deze niet vinden in de App Store. Heeft iemand streaming kpn tv werkend op de shield zonder de medianieuws te hebben aangesloten?
Wat bedoel je met mediavoorstelling en medianieuws? De KPN app werkt hier top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:13
JJapie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:13:
[...]

Wat bedoel je met mediavoorstelling en medianieuws? De KPN app werkt hier top :)
autocomplete |:( . Bedoel de mediabox. De kpn iTV app checked of je de box hebt aangesloten. En die box wil ik niet aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel55
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09 10:20
Ik heb hier 2 Shields met de iTV app er op (en een ambilight met de app) alles werkt zonder aangesloten mediabox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
En als je de box even tijdelijk aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:23
Dat is bij Ziggo (gedeeltelijk) ook zo. Als je de mediabox next niet hebt aangesloten, werkt de Ziggo Go app ook maar voor een deel. Opnemen en opnames terugkijken kan dan sowieso niet. TV kijken gaat geloof ik nog wel. Dus het apparaat dient wel te zijn aangesloten voor het beste resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jan Dee schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:54:
Dat is bij Ziggo (gedeeltelijk) ook zo. Als je de mediabox next niet hebt aangesloten, werkt de Ziggo Go app ook maar voor een deel. Opnemen en opnames terugkijken kan dan sowieso niet. TV kijken gaat geloof ik nog wel. Dus het apparaat dient wel te zijn aangesloten voor het beste resultaat.
Onjuist. Met mijn Ziggo Next in de opslag kon ik nog prima opnames plannen en afspelen via de Ziggo Go TV app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:45
Jan Dee schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Ik heb niet eens een mediabox van Ziggo, nooit gehad ook, alleen de Shield. TV kijken werkt prima, ook terugkijken (tot een week, geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
[...]

nero355 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:27:
[...]

Volgens mij was dat ook een gevecht tussen Google/YouTube en Nvidia die nergens op slaat...
Dacht dat Nvidia AV1 codec niet ondersteunt. Hardware matig, dus ook niet met update aan te passen.
En YouTube HDR alleen via AV1 mogelijk.is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
mucuracat schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:22:
[...]

[...]

Dacht dat Nvidia AV1 codec niet ondersteunt. Hardware matig, dus ook niet met update aan te passen.
En YouTube HDR alleen via AV1 mogelijk.is.
Bijna, de shield doet geen AV1, maar dat YouTube geen HDR heeft is omdat dat via vp9.2 gaat en de shield doet alleen standaard vp9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Omdat ik de verplichte recommendations op de launcher wel beu was had ik volgende twee regels geblokkeerd in mijn router:
androidtvwatsonfe-pa.googleapis.com
androidtvchannels-pa.googleapis.com

Daarna heb ik de cache geleegd en data gereset van de TV launcher app en sindsdien heb ik enkel nog generieke reclame voor YouTube en andere Google apps. Daar kan ik mee leven. Helaas krijg ik sindsdien een soort van random crashes van het apparaat. Het is geen full reset maar om de zoveel minuten verschijnt er opeens "Android" in het groot en worden alle apps afgesloten. Daarna kom ik weer op de launcher uit. Heeft iemand anders die ervaring ook?
Pagina: 1 ... 136 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.