Klopt. En onder de rest zitten wat non-issues. Wat boeit het dat een interface 1080p is? Daar kijk ik niet langer dan vijf seconden naar per keer dat ik de Shield TV gebruik.
Veel van wat de Shield TV mist is situatieafhankelijk:
• AV1 en YouTube HDR ondersteuning, alleen echt relevant voor YouTube, en Twitch...? Geen idee. Ik gebruik
YouTube SmartTubeNext nauwelijks (wat ik kijk heeft geen HDR) en Twitch al helemaal niet. De rest van de wereld ondersteunt HEVC en HDR10/Dolby Vision. Good enough.
• 4k@120Hz. Zou handig zijn voor game streaming, maar ik heb geen PC die daar krachtig genoeg voor is. Speel eigenlijk steeds meer op mijn Steam Deck...
• Variable Refresh Rate (of varianten daarvan): dat zou handig zijn voor seamless refresh rate switching, en eigenlijk het enige wat voor mij iets van toegevoegde waarde heeft. Tot die tijd werkt automatische refresh rate switching gebaseerd op de applicatie/video voor praktisch alle situaties (op video zeker onder Kodi), en dat werkt op al mijn TV's, niet alleen die ene die VRR ondersteunt.
Er kan veel beter, maar ik kan niet zeggen dat ik op dit moment iets hard mis. Dat kan uiteraard veranderen in de toekomst.
[edit]
Oh, en breng die ingebouwde IR-ontvanger maar weer terug. Hoef ik niet voor elke Shield TV een Flirc te halen.
[
Voor 63% gewijzigd door
The Zep Man op 28-01-2023 23:57
]