Je kunt inderdaad van iedere omvormer alle data naar Domoticz halen, zolang je in Domoticz de devices maar aanmaakt. Eerst in hardware een Dummy hardware aanmaken en daaronder de devices plakken.
Daarna kun je in een plaatje het schema van de panelen/omvormers zetten en daarin de waarden laten verschijnen.
Hierbij dan mijn code (in e2pv.php gezet)
Toevoegen in het begin van het programma de onderstaande regels. Hierbij staan de getallen in de Domo_idx array voor de idx nummers van de desbetreffende devices in Domoticz (deze dan wel eerst aanmaken).
De Domo_url moet ook aangepast worden aan de eigen url van de Domoticz server.
// Added bij HHF
// set Domoticz URL en fixed parameters
$Domo_url = 'http://192.168.0.28:8080/json.htm?';
$Domo_par = 'type=command¶m=udevice&nvalue=0';
// vul Domo_idx array met power, temp en volt
$Domo_idx = array();
$Domo_idx['110016171'] = array('power'=>24, 'volt'=>32, 'temp'=>39);
$Domo_idx['110017096'] = array('power'=>25, 'volt'=>33, 'temp'=>40);
$Domo_idx['110014845'] = array('power'=>26, 'volt'=>34, 'temp'=>41);
$Domo_idx['110016564'] = array('power'=>27, 'volt'=>35, 'temp'=>42);
$Domo_idx['110012215'] = array('power'=>28, 'volt'=>36, 'temp'=>43);
$Domo_idx['110017023'] = array('power'=>29, 'volt'=>37, 'temp'=>44);
$Domo_idx['110008613'] = array('power'=>30, 'volt'=>38, 'temp'=>46);
$Domo_idx['totaal'] = array('power'=>31, 'volt'=>48, 'temp'=>47);
In de functie submit toevoegen (vlak voor de // We have all the data)
// Toegevoegd door HHF
// Stuur individuele converters
//file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx[$id]['power'].'&svalue='.$t['Power']);
//file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx[$id]['volt'].'&svalue='.$t['Volt']);
//file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx[$id]['temp'].'&svalue='.$t['Temperature']);
// Stuur totaal
file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx['totaal']['power'].'&svalue='.round($p,0));
file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx['totaal']['volt'].'&svalue='.round($volt,0));
file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx['totaal']['temp'].'&svalue='.round($temp,1));
In de header van de functie submit toevoegen
global $Domo_idx, $Domo_url, $Domo_par;
In de functie process toevoegen
// Toegevoegd door HHF
file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx[$id]['power'].'&svalue='.round($v['DCPower'],0));
file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx[$id]['volt'].'&svalue='.round($v['ACVolt'],0));
file_get_contents($Domo_url.$Domo_par.'&idx='.$Domo_idx[$id]['temp'].'&svalue='.round($v['Temperature'],1));
(voor de statement "if ($VERBOSE)
Ook in deze functie 9n de header toevoegen
global $Domo_idx, $Domo_url, $Domo_par;
N.B.:
1. Ik heb erg weinig ervaring met programmeren, en de echte programmeurs zullen wel gruwelen van mijn aanpak, maar voor mij werkt het. Ik denk dat het allemaal veel netter kan, maar dan moet ik me gaan verdiepen in het webinterface van Jeroen, en daarvoor ontbreekt mij de tijd. Mocht iemand anders zich geroepen voelen om het te verbeteren, graag.
2. Bij iedere wijziging van e2pv moet je de raspberry rebooten, anders worden de wijzigingen niet overgenomen.
3. Zonder de inspanningen van Omoerbeek en Jeroen was dit allemaal niet gelukt, het overgrote deel van de programma's is vanzelfsprekend door hun gemaakt.
Succes ermee en als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Groeten, Hans