thx @
Wiebeltje
Mooi dat je het werkend hebt gekregen.
ik heb de fork even bekeken en zal er deels dingen uithalen. Een RPI is echt een geval apart. aangezien mijn vader ook weer wat wensen heeft zal ik die er ook nog inbouwen.
Vooralsnog hou ik de support op een RPI staan, anders krijg ik de wereld aan support vragen als men het op een NAS wil draaien. Het is vrij laagdrempelig en tot dusver heeft iedereen het kunnen installeren volgens de handleiding. De update naar Buster zal dan wel een update krijgen in de code en installatie.
de mcrypt is inderdaad niet nodig, maar zat destijds in de installatie en heb ik toen maar gewoon meegenomen. php 7.4 komt ook uit ergens deze maand geloof ik. Al hou ik geen releasenotes meer bij van PHP, maar die wil ik gelijk integreren.
@
Sir Bacon ik hou het voorlopig bij de RPI. Je mag rustig weten dat het dashboard door heel europa (Nederland,Italie, Duitsland, Finland, Zweden, Oostenrijk, Griekenland, Engeland, Frankrijk) en zelfs een persoon in de USA wordt gebruikt.
Die VMM zou aan 512MB ram meer dan voldoende moeten hebben. Zo spectaculair is het allemaal ook weer niet.
Ik heb er simpelweg de tijd niet voor om een ander platform erbij te ondersteunen. Ik weet idd dat jij toen ook een howto hebt gestuurd en in dit topic hebt uitgelegd om het op een Synology te draaien.
De slechte ervaring met die SD kaartjes heb ik niet. Al trek ik gewoon de stekker uit dat ding en stop m er weer in. Nog nooit 1 gecrashed, maar goed. Het blijven ontwikkel bordjes. Zorg wel voor een goede adapter en niet zo'n el cheapo ding van de Action.
Home assistant draait op Python als ik het goed heb. ik heb hier wel een HA setup draaien met mijn slimme meter en wat hue lampen en Gosuna stekkerdozen (geflashed) gekoppeld, maar meer dan dat is het ook niet. MQTT laat ik dan zelf ook voor wat het is. Als een ander zich daarvoor geroepen voelt, ga gerust je gang
ik heb alleen meer dingen in de pijplijn zitten. Een custom dashboard voor mijn vader bouwen waar al zijn domotica/apparatuur in te bedienen valt
* solaredge panelen
* enecsys panelen
* youless registratie
* warmtepomp (wordt gebruik gemaakt van een bron dus (water temp in, water temp uit, etc) registratie, *
* vloerverwarming
* regensensors
* etc.
ik heb er zelfs al een RPA robot naast draaien op mijn eigen server platform die bepaalde websites uitleest en de data naar mn vader verstuurd en tegelijkertijd in een centrale database zet. Datamining

Dit gaat voornamelijk gebruikt worden voor vergelijken en inkopen van stroom en wanneer dan het beste de dagelijkse apparatuur aangezet kan worden. Kosten/baten plaatje.
Ondanks dat de salderingsregeling nog van toepassing is, wil mijn vader vooruit gaan lopen en op een tablet weten wanneer bijv de wasmachine aangezet kan worden, de tuin besproeit kan worden. (dit wil ik met Lora (IOT) gaan koppelen).
Voor mij zijn dit soort projecten heerlijk om uit te zoeken.
Ondanks dat ik bijna geen tijd heb, wil ik best wel eens een docker image proberen te maken. Ik heb hier ook een intel nuc draaien met docker containers, maar heb er nooit zelf één gemaakt. Maar volgens mij is dat best te doen incl de installatie.
Ik heb alleen 1 probleem. Ik heb geen zonnepanelen, dus dan zou het mooi zijn als er een aantal mensen op een docker image kunnen testen. Je bent eerder testpersoon geweest voor mij
edit: zo dat is nog een heel verhaal geworden haha