Hallo allemaal,
Alweer even geleden dat ik me hier gemeld heb. De installatie heb ik op mijn Synology DS212 redelijk draaiend. De waardes van 3 omvormers worden lokaal in MySQL opgeslagen en naar PVoutput verstuurd. Op zich gaat dat allemaal goed. Paar praktische probleempjes:
* Omdat ik mijn harde schijven in ruststand laat gaan gaat het eerste datapunt van de dag verloren, dan zijn de schijven nog niet wakker
* Via een cronjob laat ik elke dag om 5 over 3 in de morgen de e2pv.php starten, met logging naar e2pv.log. Ik had een paar keer dat er een dag niks aankwam. Bleek dat de Syno zijn firmware upgrade om 6:40 en daarna het php script dus niet geladen was. Nu heb ik de firmware check om 11 uur 's-avonds staan, gaat dus goed.
De laatste paar dagen komt echter niets meer door. Als ik in de log file kijk zie ik de volgende foutmeldingen:
20160220-00:00:02 socket_bind: Address already in use
En dat vervolgens 59 keer voor elke minuut. Bleek dat ik de cronjob op elke minuut had staan. Dat heb ik nu gewijzigd naar 5 over 3. Morgen eens zien of dat helpt.
Ik ga de log-file hernoemen zodat hij morgen weer met een schone lei kan beginnen. Verder de Syno nog maar even herstarten om zeker te weten dat alles doorkomt.
Overigens staat het gezichtje op de gateway op

dus dat klopt wel, hij kan zijn data niet kwijt. Aan poorten en ip-adressen is echter niets gewijzigd
Overigens ben ik degene die een poging to handleiding voor de Synology gemaakt heeft zoals door NLMaca gemeld. Het is nog niet af, maar als mensen inetresse hebben moeten ze maar zich maar even melden per PM.
@NLMaca: ik moet de laatste versie van de webpagina's nog proberen. Ga ik binnenkort doen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Sir Bacon op 22-02-2016 21:48
]