[Work in progress] Atmos/Auro3D Home Cinema van nvidia

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 67.297 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Mijn eigen project in mijn leefruimte:

1. Beamer: Sony VPL VW500ES
2. Speakers surround onderste laag: B&W CWM 8.5 8x
3. Speakers surround middenste laag: B&W CWM 8.5 9x
4. Speakers surround top laag: B&W CWM 8.5 7x
5. Subwoofer: B&W CT SW15 4x
6. Aansturing subs: B&W SA1000 2x
7. Trinnov Altitude 32
8. Akoestistisch transparant scherm: Screen Research 120"
9. Domotica: Crestron

Deze opstelling is volledig Atmos, Auro 3D en andere formaten. Mutrox heeft me hier ontzettend bij geholpen, vooral op het vlak van het intekenen en het akoestische werk in mijn woning... Hieronder alvast een aantal beelden van de huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/35ixa4g.jpg
Front

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/711afq.jpg
Rechts

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/bev7me.jpg
Rechts/achter

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2dt4p46.jpg
Links/achter

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1ideg2.jpg
Links

Hier de technische tekeningen:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2lvyfdh.png
Front

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rqlon4.png
Doorsnede 1

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2dqnkli.png
Doorsnede 2

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/n2lwk3.png
Doorsnede 3

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/23kcheg.png
Doorsnede 4

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2hgwazb.png
Plafond

Daarnaast komt er ook zonnewering aan het raam te hangen om elke lichtinval tegen te gaan, wat wel nodig is als je een leefruimte wil gebruiken als cinema ruimte... Zoals jullie zien is er nog heel wat te doen. Volgende zaken die gepland staan de volgende weken:

1. Trekken van kabels voor alle speakers/subs
2. Ruimte maken in de muren om alle inbouwspeakers te plaatsen
3. Plaatsen zonnewering
4. Plaatsen pivoterende deur
5. Plaatsen akoestisch glas
6. Plaatsen akoestisch materiaal plafond
7. Plaatsen akoestisch transparant spanplafond
8. Plaatsen van akoestisch materiaal boven de haard

Dit gaan we alvast proberen klaren in een kleine maand... Hoop doet leven 8)

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:09

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wauw echt een ziek project man! Veel succes, zou het leuk vinden om de voortgang te zien ^^

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:43
Fraggert schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:19:
[...]

Nice!

overweeg je nog een scherm? Mooie muur om een permanent spanscherm op te hangen als je toch je beeld boven je TV projecteert. :)
nee, ik zie de meerwaarde van een scherm tegenover een witten muur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 15:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

nvidia schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:59:
:9~

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:30
@nvidia

Jeetje wat een project,alleen de kosten de apparatuur/speakers,laat staan van alle akoestische spulen.

Alelen de kosten van die controller,rond de 23000 euro :+

Een droom van mij in ieder geval een echte thuisbios:) ,alleen dit zou voor mij echt te duur zijn ook al had ik het geld er voor ;)

[ Voor 29% gewijzigd door freaky35 op 05-03-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 21:34
Damn, son! Also, wat voor 'leefruimte' is dit? Het lijkt op een nieuwbouw woning maar dat kan niet als ik de verschillende ruimtes en hoogten zie. Of heb je een bestaande (vrij recent gebouwde woning) gestript?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562969

Je kan ook een bose set kopen. Die schijnt al compleet 3d te weergeven met 2 speakers. Gewoon een tip

;)

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 05-03-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03

Daniel36

vernieuwde formule

@hierboven: je bent de ;) vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Anoniem: 562969 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:27:
[...]
Je kan ook een bose set kopen. Die schijnt al compleet 3d te weergeven met 2 speakers. Gewoon een tip

;)
'schijnt' lijkt mij hier het sleutelwoord.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat dingetje van nvidia verdient sowieso een eigen topic. Casemod in Progress, zogezegd :P
Dat je met al die beton een hoop aan je akoestiek moet doen snap ik wel.
Dat gezegd hebbend: met dergelijke investeringen hoop ik dat je voorlopig in je woning blijft zitten. Verkoopt niet echt handig, danwel meerwaarde potentieel nul, en je sloopt het er niet even zomaar uit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

RESPECT!! Verdient een eigen topic. Vriendelijk verzoek om die te openen en heel regelmatig te updaten. Dit ga ik namelijk meteen bookmarken! Dit is een droom voor elke tweaker hier denk ik wel.

[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 05-03-2015 17:28 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:11
Heb je de loterij gewonnen? Anders ga ik toch ook maar in de ICT recruitment ;-)

No kidding, waarom? Prijs / kwaliteit lijkt me wel erg scheef liggen. Ik ben wel geinteresseerd in iets meer achtergrond / redenering achter keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:34
Vandaar inderdaad een eigen topic ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 10:58
Wouw wat een project, zo te zien is de woning een eigen ontwerp. De hoge ruimte en vide gaat geen makkelijke worden voor de akoestiek. Maar mogelijkheden zijn er altijd.
Physx schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:41:
No kidding, waarom? Prijs / kwaliteit lijkt me wel erg scheef liggen. Ik ben wel geinteresseerd in iets meer achtergrond / redenering achter keuzes
Redenering is simpel, de Trinnov is de enige die op dit moment alle formaten de baas is.
En naar hartelust uitbreidbaar met kanalen. De interne hard/software kan ook de verschillende formaten die verschillende speaker posities nodig hebben mappen naar een eigen formaat met eigen speaker posities.

Dus als je future proof wil zijn, is dat een van de weinige oplossingen.
Helaas betaal je hier ook flink voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

@ nvidia Vraagje waar komt de film uit gebruik je daar een blueray player voor of gaat alles straks gestreamt worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Read op 05-03-2015 17:31 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18
Read schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:29:
@ nvidia Vraagje waar komt de film uit gebruik je daar een blueray player voor of gaat alles straks gestreamt worden?
Lijkt mij wel aangezien voor zover ik weet er alleen blu-rays zijn die daadwerkelijk ook Dolby ATMOS geluidstracks hebben en dan heb ik het nog over een klein percentage van de blu-rays ook. Tenzij hij ook dure DI prints aan gaat schaffen op HDD wat mensen met high-end thuisbioscoop in de US bijvoorbeeld nog wel eens doen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
freaky35 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:19:
@nvidia

Jeetje wat een project,alleen de kosten de apparatuur/speakers,laat staan van alle akoestische spulen.

Alelen de kosten van die controller,rond de 23000 euro :+

Een droom van mij in ieder geval een echte thuisbios:) ,alleen dit zou voor mij echt te duur zijn ook al had ik het geld er voor ;)
Ik heb het berekend:

- Consultatie Mutrox
- Akoestisch materiaal
- Speakers
- Randapparatuur

80 000 euro, zonder het akoestisch transparant scherm en projector. Als ik dit er nog eens bij reken kom ik uit op 100 000 euro, eigenlijk een uit de hand gelopen bedrag 8)7
tikkietrugjaap schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:27:
[...]

Damn, son! Also, wat voor 'leefruimte' is dit? Het lijkt op een nieuwbouw woning maar dat kan niet als ik de verschillende ruimtes en hoogten zie. Of heb je een bestaande (vrij recent gebouwde woning) gestript?
Mijn leefruimte is:

- L: 8.50m
- B: 6.00m
- H: 5.50m

Het gaat hier om een nieuwe woning, waar ik met gestart ben ik 10/2013! De glaspartij die jullie zien, geeft dit van buiten af.. De volledige glaspartij is leefruimte met vide:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/se39g3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1247y28.jpg
Anoniem: 562969 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:27:
[...]

;)
Ik zou zeggen, luister zelf even naar dergelijke opstelling, elke liefhebber stapt er onmiddellijk vanaf! Niemand hier op Tweakers gaat ervoor kiezen. Auro 3D werkt samen met een aantal partners voor hun 3D speaker, die zo ook demonstreerden op ISE, sorry afschuwelijk om te horen...
The Eagle schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:29:
Dat dingetje van nvidia verdient sowieso een eigen topic. Casemod in Progress, zogezegd :P
Dat je met al die beton een hoop aan je akoestiek moet doen snap ik wel.
Dat gezegd hebbend: met dergelijke investeringen hoop ik dat je voorlopig in je woning blijft zitten. Verkoopt niet echt handig, danwel meerwaarde potentieel nul, en je sloopt het er niet even zomaar uit ;)
Tuurlijk, klopt maar dit is ook niet de bedoeling. Daarvoor heeft deze investering me iets te veel gekost :9~ - ik zal blij zijn als ik er in mei in kan..
Younes schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:41:
[...]

RESPECT!! Verdient een eigen topic. Vriendelijk verzoek om die te openen en heel regelmatig te updaten. Dit ga ik namelijk meteen bookmarken! Dit is een droom voor elke tweaker hier denk ik wel.
Dit is zeker mogelijk! Iemand een idee wat jullie willen zien in de starttopic?
Cobaltjeh schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:04:
Wouw wat een project, zo te zien is de woning een eigen ontwerp. De hoge ruimte en vide gaat geen makkelijke worden voor de akoestiek. Maar mogelijkheden zijn er altijd.

[...]

Redenering is simpel, de Trinnov is de enige die op dit moment alle formaten de baas is.
En naar hartelust uitbreidbaar met kanalen. De interne hard/software kan ook de verschillende formaten die verschillende speaker posities nodig hebben mappen naar een eigen formaat met eigen speaker posities.

Dus als je future proof wil zijn, is dat een van de weinige oplossingen.
Helaas betaal je hier ook flink voor.
De redenering komt uit op bovenstaande. Het verhaal is begonnen met het akoestisch inregelen van de ruimte, waarbij ik zei - ik wil een strakke woning met ingebouwde speakers. Na een discussie kwam ik dan uit op 9.1, maar ondertussen zit ik al op 24.1! Mutrox vertelde me nog, elke keer ik bij hen langs ga doe ik een upgrade (al klopt het eigenlijk ook wel) 8)
Read schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:29:
Ik stream enkel media die Blueray kwaliteit kan aanleveren, en zal zeker moeten gezien de gekozen beamer.. En ja, ik gebruik daarvoor niet alleen de legale kanalen.. De doelstelling is om mijn PC als server te gebruiken op een centraal punt, waaruit dan ook elke streaming vertrekt naar elke ruimte in de woning..
Davidshadow13 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Lijkt mij wel aangezien voor zover ik weet er alleen blu-rays zijn die daadwerkelijk ook Dolby ATMOS geluidstracks hebben en dan heb ik het nog over een klein percentage van de blu-rays ook. Tenzij hij ook dure DI prints aan gaat schaffen op HDD wat mensen met high-end thuisbioscoop in de US bijvoorbeeld nog wel eens doen.
Heb al naar Kaleidescape gekeken, maar ik ben niet echt overtuigd van de uitbreidbaarheid en vooral de houdbaarheid van het systeem. Het is prachtig maar om dergelijke prijs neer te tellen, zijn er betere oplossingen. Desnoods vraag ik een developer om een goed grafisch geheel in elkaar te boxen die al mijn streamingsdiensten linkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Wat een fantastisch project! Ze zeggen toch altijd dat een hobby geld mag kosten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:43

DjVe

Hatsaflats!

Holy crap.... Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 10:47
€100.000, voor een thuisbioscoop! Fijn man, zit je ook op het htforum?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14
Geweldiig project! :)
Nieuw topic?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40
Tja, geld en resultaat. Mooi zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
nvidia schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:26:
[...]
Mijn leefruimte is:

- L: 8.50m
- B: 6.00m
- H: 5.50m

Het gaat hier om een nieuwe woning, waar ik met gestart ben ik 10/2013! De glaspartij die jullie zien, geeft dit van buiten af.. De volledige glaspartij is leefruimte met vide:
Very nice.

Zeker gezien deze foto:
[afbeelding]

Zou ik dan heel graag willen zien hoe het af is.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

*KUCH*Blu-ray*KUCH*

Ben érg benieuwd!

En jalours op het uit te geven bedrag. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
tikkietrugjaap schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:52:
[...]

Very nice.

Zeker gezien deze foto:
[afbeelding]

Zou ik dan heel graag willen zien hoe het af is.
Om effe te verduidelijken, de vloer is een witte gietvloer. Onder de trap heb ik een rail lopen waar ik het akoestisch glas ga plaatsen die het keldergat afsluit van de leefruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593965

SannrHerr schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:59:
*KUCH*Blu-ray*KUCH*

Ben érg benieuwd!

En jalours op het uit te geven bedrag. ;p
*KUCH*4K Blu-ray*KUCH*

Nvidia welke HTPC gaat dit allemaal poweren? Eentje met een Titan X, ja toch :+
Overigens zou ik afwachten met beamer kopen, dat ding is al best wel oud :P
Heeft die uberhaubt HDMI 2.0 anders heb je niks aan.

Nu nog dit Imax Intro downloaden en je kan beginnen: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=56

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 05-03-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Anoniem: 593965 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:53:
[...]

*KUCH*4K Blu-ray*KUCH*

Nvidia welke HTPC gaat dit allemaal poweren? Eentje met een Titan X, ja toch :+
Overigens zou ik afwachten met beamer kopen, dat ding is al best wel oud :P
Heeft die uberhaubt HDMI 2.0 anders heb je niks aan.

Nu nog dit Imax Intro downloaden en je kan beginnen: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=56
Goh een pure HTPC gaat het niet worden. Ik ga een pc gebruiken die voldoende rekenkracht, cache, lees/schrijfsnelheid heeft en die op gelijk welk moment in meerdere ruimtes kan worden gebruikt, maar dit zal slechts 5 of 10 procent zijn waarvoor hij wordt gebruikt. Het is een professional computer met HTPC mogelijkheden, all-in-one device om kort door de bocht te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:23:
[...]

Goh een pure HTPC gaat het niet worden. Ik ga een pc gebruiken die voldoende rekenkracht, cache, lees/schrijfsnelheid heeft en die op gelijk welk moment in meerdere ruimtes kan worden gebruikt, maar dit zal slechts 5 of 10 procent zijn waarvoor hij wordt gebruikt. Het is een professional computer met HTPC mogelijkheden, all-in-one device om kort door de bocht te gaan..
Die 5930K in je werk-wenslijst?
Trouwens ik ben ook tegen HTPC's, zoiets als dit moet wel genoeg zijn voor elke huis/situatie:
http://www.hdmikabelshop....ethernet-verguld-20-meter

Of 30 meter met versterker: http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html

Ga dat binnenkort uitproberen alleen sommige mensen hebben problemen om 4K 60hz te krijgen over een langere afstand. Ook heeft mijn R9 290 alleen HDMI 1.4 dus moet wachten op de 390X ;)

Ik vind 4K beamers helaas nog te duur, maar mijn pricewatch: LG 55UB850V Zwart moet wel genoeg zijn tot 4K beamers onder de 2000-3000€ komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 05-03-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
nvidia schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Om effe te verduidelijken, de vloer is een witte gietvloer. Onder de trap heb ik een rail lopen waar ik het akoestisch glas ga plaatsen die het keldergat afsluit van de leefruimte...
Hehe nee ik bedoelde het anders. Ik heb een bouwkundige achtergrond dus ik was erg benieuwd hoe je de trapleuning gaat maken en de hoogteafscheiding op de 1e verdieping enzo.

Ik geloof vast dat als je zo'n home cinema laat aanleggen dat je de akoestiek goed regelt.

All in all: heel erg gaaf.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 10:51
werkelijk geweldig! STRONTjaloers hier!:)
Niets dan lof, kuddo;s likes en jaloezie!!:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Anoniem: 593965 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:31:
Die 5930K in je werk-wenslijst?
Trouwens ik ben ook tegen HTPC's, zoiets als dit moet wel genoeg zijn voor elke huis/situatie:
http://www.hdmikabelshop....ethernet-verguld-20-meter

Of 30 meter met versterker: http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html

Ga dat binnenkort uitproberen alleen sommige mensen hebben problemen om 4K 60hz te krijgen over een langere afstand. Ook heeft mijn R9 290 alleen HDMI 1.4 dus moet wachten op de 390X ;)

Ik vind 4K beamers helaas nog te duur, maar mijn pricewatch: LG 55UB850V Zwart moet wel genoeg zijn tot 4K beamers onder de 2000-3000€ komen.
Klopt, die wenslijst is mijn toekomstige PC, die ik ook zal gebruiken als HTPC. Om eerlijk te zijn, er ligt in elke kamer een drie dubbele CAT6 verbinding dus voldoende om desnoods een converter tussen te zetten en alles over Ethernet te sturen. Nu wat betreft de 4K beamer moet ik zeggen dat ik hem initieel wil positioneren op 8m van het akoestisch scherm. Aanstaande zondag ga ik even testen welk resultaat dit geeft, zowel overdag als 's avonds. Ik verwacht de nodige problemen maar dat lossen we wel weer op. Ik vermoed dat ik een projector lift zal moeten aanschaffen (Audipack), maar bon - het kan er ook nog bij :*)

Dat 4K beamers duur zijn heeft zijn redenen, uiteindelijk gaan dergelijke toestellen naar de early-adaptors waardoor een prijs toch een pak hoger ligt dan voor de mainstream consument. Maar als je de Sony gezien hebt, dan wil je echt niets anders meer, alleen moet dan alles perfect afgesteld staan en in lijn liggen met de hele opstelling wat weer de nodige investeringen (akoestische 4K scherm) met zich meebrengt. Wat jouw LG betreft, zeker een goede keuze, heb hem al zien spelen vorige week bij een consultant van me thuis, heel mooi toestel - zeker voor die prijs.
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 07:20:
Hehe nee ik bedoelde het anders. Ik heb een bouwkundige achtergrond dus ik was erg benieuwd hoe je de trapleuning gaat maken en de hoogteafscheiding op de 1e verdieping enzo.

Ik geloof vast dat als je zo'n home cinema laat aanleggen dat je de akoestiek goed regelt.

All in all: heel erg gaaf.
De trapleuning komt enkel aan de kant van de muur. Geen leuning of glas om het open karakter van de ruimte te bewaren, en natuurlijk ook met het akoestische element in mijn achterhoofd. Aan de vide wordt dan wel weer akoestisch glas geplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 12:50

bAdmuTs

mAzE

Respect, de droom van elke film kijker denk ik wel _/-\o_ , mijn vriendin ziet me al aankomen haha :X .

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
nvidia schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:44:
De trapleuning komt enkel aan de kant van de muur. Geen leuning of glas om het open karakter van de ruimte te bewaren, en natuurlijk ook met het akoestische element in mijn achterhoofd. Aan de vide wordt dan wel weer akoestisch glas geplaatst..
Ok. Nice. En dat trapgat naar de kelder toe legde je alleen een glasplaat overheen zei je. Heel gaaf allemaal.
bAdmuTs schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:59:
Respect, de droom van elke film kijker denk ik wel _/-\o_ , mijn vriendin ziet me al aankomen haha :X .
Je bank zie je al aankomen denk ik ;)

[ Voor 21% gewijzigd door tikkietrugjaap op 06-03-2015 09:20 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:20:
Ok. Nice. En dat trapgat naar de kelder toe legde je alleen een glasplaat overheen zei je. Heel gaaf allemaal.
Neen, over het trapgat niet - er komt glas rechtop staand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
nvidia schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Neen, over het trapgat niet - er komt glas rechtop staand..
Ah ok. Dan is het grappig dat je vergunning blijkbaar wel toelaat om de trap open te laten aan 1 zijde maar naast het trapgat naar de kelder wel een hoogteafscheiding komt.

Either way wordt het volgens mij een prachtige ruimte waarnaar ik heel erg benieuwd ben.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:12
Sodeju !! wat een project.... Jaloezie druipt er bij mij er van af :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
We zijn begonnen met het plaatsen van de speakers, maar eerst het breekwerk:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2vhsx12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/300hdub.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/qznipz.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 06-03-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Hè hè, misschien kan je nog een kleine toevoeging doorgeven op het bureau waar je "elke keer" dat je ze bezoekt een uitbreiding hebt! Paar plafond speakers in de keuken, nu daar de gaten toch mooi open liggen..
Kon het niet laten

Maar wauw wat een High-Enders project! Veel succes, en zo snel mogelijk genieten van je gehele bouw proces.

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nooit gedacht dat ik op GoT iemand tegen zou komen die een hypotheek op zijn home cinema zou (kunnen) nemen. Maar toch, het is gebeurd :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Of hij heeft de loterij gewonnen / veel zwart geld / is voetballer oid van beroep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joster schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:23:
Of hij heeft de loterij gewonnen / veel zwart geld / is voetballer oid van beroep :P
Ik vind het "overkill" hij kon ook alleen een beamer+ geluidset van 1000€ kopen.
Voor die som kan je beter een hele Pathé kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Beetje kansloos project imho (niet denigrerend bedoeld) aangezien je binnen 5 jaar wel weer wat anders gaat willen hebben (wanneer Dolby/DTS met iets nieuws komt), en de waarde van je spulletjes snel zal dalen.
(zit ook te denken aan het opkomen van Oculus Rift en aan met toevoeging van Binaural/3D geluid op je koptelefoon, wat imho binnen de kortste keren dit soort monstersystemen gaat overtreffen.)

Ook, hoe ga je aan afspeelbaar materiaal komen dat precies bij je opstelling past oftewel het rechtvaardigd ?
(zit een beetje met het perspectief van m`n vader in m`n hoofd die ook een erg leuke set had gekocht met veel surround mogelijkheden en inmiddels alles alleen maar op stereo zit te kijken/luisteren omdat de meeste dingen toch of niet surround gecodeerd zijn of slecht gecodeerd.)

Ik zou in ieder geval nooit zoveel geld aan zoiets vergankelijks uitgeven, heb nog steeds een soort "spijtgevoel" van de DVD`s die ik ooit gekocht heb.

Maarja 1 van de redenen dat ik dit nu post is ook om te bookmarken maw te zien wat je er van gaat maken, dus ik ben wel benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door enchion op 06-03-2015 22:14 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zijn voordeel is wel: hij heeft dadelijk een systeem staan wat al zijn speakers akoestisch geoptimaliseerd aan kan sturen. Als er al nieuwe technieken komen, hoeft ie alleen de bron (denk aan 4k Bluray of whatever the next step) en evt de decoder (receiver / preamp) te vervangen, en hij is weer helemaal bij :)

Daar doe je wel meer dan 3 jaar mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59

bonyuri

Investigator!

Ik zie dat je de aansturing met Crestron gaat doen.
Ga je dit zelf doen?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Joster schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:23:
Of hij heeft gewoon een goede baan...... De ene koop een sportauto en de andere een mega moddervette bioscoop aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nico111 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:25:
[...]

Of hij heeft gewoon een goede baan...... De ene koop een sportauto en de andere een mega moddervette bioscoop aan huis.
Liever de allerbeste gaming setup (~10000-15000€) dan dit. Die kan tenminste zijn enige content maken.
Je kan alles aan doen en honderd-duizenden euro's uitgeven maar wat heb je eraan als de kwaliteit van een blu-ray echt lachwekkend is?

De echte film-makers draaien al jaren in 4k,5K,6K en nu zelfs in 8K resoluties met een birate van +500Mb/s.
Dan gaat hij de video-editing software in en uiteindelijk komt er een smerige 1920x1080 ~40Mb/s versie eruit.
Kijk maar eens naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/22nVcpp.jpg

De 3D-versie van How to train your dragon 2 is in 10 minuten gerenderd. :S

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 07-03-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Nvidia, BERGEN lof voor je keuzes! Ik ben (net als die negatievelingen hierboven) strontjaloers! Mooi huis, en een heerlijke nette setup! Ga please door met posten!

[ Voor 67% gewijzigd door boomr op 07-03-2015 12:14 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:50
lj_tree schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:12:
Nvidia, BERGEN lof voor je keuzes! Ik ben (net als die negatievelingen hierboven) strontjaloers! Mooi huis, en een heerlijke nette setup! Ga please door met posten!
Ik sluit mij hier compleet bij aan en in de tussentijd blijf ik dromen van beide en geniet ik nog elke dag van mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Wat apart dat ik bij sommigen wat afgunst proef. Laten we het wel respectvol houden. Dat de een meer financiële mogelijkheden heeft dan de ander boeit toch geen meter. Het is super dat je zo aan je hobby kan werken!

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:14
Jammer van de negatieve posts. Prachtig project. Ik volg de voortgang graag, en ben benieuwd naar het eindresultaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:49

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 593965 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:58:
[...]
Liever de allerbeste gaming setup (~10000-15000€) dan dit. Die kan tenminste zijn enige content maken.
Je kan alles aan doen en honderd-duizenden euro's uitgeven maar wat heb je eraan als de kwaliteit van een blu-ray echt lachwekkend is?
Dat je het anders zou doen kan altijd. Ikzelf zou voor 80.000 - 100.000 euro bijvoorbeeld liever voor een minder kanaals setup gaan waarbij ik speakers in de woning zou zetten en niet alles inbouwen/wegwerken. Ik mag graag kijken naar dat soort dingen. Het is allemaal persoonlijk. Helaas zal het voor mij bij dromen blijven waar TS hier dromen aan het verwezenlijken is en ik desondanks anders gemaakte keuzes nog steeds stikjaloers ben. Om een vergelijking te maken dat je liever een "allerbeste gaming setup" hebt gaat volgens mij scheef. De gehele beleving, het totaalplaatje, is gewoon anders, appels met peren vergelijken in dit geval. Waarbij de toon flink riekt naar jaloezie, maar dat terzijde.

@TS
Welke versterkers ga je voor die 24 speakers gebruiken? De subwoofers heb je meegenomen in het lijstje. Of lees ik er over heen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

In wall biedt ook akoestisch belangrijke voordelen. Met name grilligheid in de midlaag respons die je kwijtraakt. Mooi ook om voor een multisub opstelling te kiezen, garantie voor succes.

Heel mooi project, kijk er met enige jaloezie ernaar :).

Hoe wordt de glazen wand links behandeld?

[ Voor 16% gewijzigd door Jag op 07-03-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:43

DjVe

Hatsaflats!

Als ik ooit zo veel geld (over) heb, dan wil ik dit ook :D

Al denk ik dat ik dan liever voor een kamer ga met losse vloerstaande/hangende speakers. Dat in-wall is vet, maar ik ken mezelf. Ik durf te wedden dat ik binnen een paar jaar weer de speakers zou willen upgraden :P Ik vind het overigens wel supervet dat je het zo professioneel aan pakt en dit hier wilt delen.

Heb je ook nagedacht over eventuele aanpassingen/upgrades later? Doe je ook nog iets met domotica (met name verlichting) in de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
_Brake_ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:43:
€100.000, voor een thuisbioscoop! Fijn man, zit je ook op het htforum?
Neen; kan er ook altijd bij maar om eerlijk te zijn vermoed ik dat ze ook wel Tweakers volgen...
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:19:
Ah ok. Dan is het grappig dat je vergunning blijkbaar wel toelaat om de trap open te laten aan 1 zijde maar naast het trapgat naar de kelder wel een hoogteafscheiding komt.

Either way wordt het volgens mij een prachtige ruimte waarnaar ik heel erg benieuwd ben.
Ik vermoed dat de wetgeving in Nederland anders is. In Belgie mag je binnen in de woning doen wat je wil. Ik had dit ook al vernomen van Mutrox, dit wordt blijkbaar bepaald op basis van de kubieke meters of heb ik dit fout begrepen?
Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:24:
Ik vind het "overkill" hij kon ook alleen een beamer+ geluidset van 1000€ kopen.
Voor die som kan je beter een hele Pathé kopen :+
Misschien wel, misschien niet... De opstelling is samen met Mutrox bepaald en dit zijn alvast de beste mensen in NL voor dergelijke opstelling en ruimte. Ik volg hun advies dan ook nagenoeg blindelings.. Jullie mogen fier zijn met dergelijk bedrijf in NL, zeker als je weet wie tot hun clienteel behoort.
enchion schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:42:
Beetje kansloos project imho (niet denigrerend bedoeld) aangezien je binnen 5 jaar wel weer wat anders gaat willen hebben (wanneer Dolby/DTS met iets nieuws komt), en de waarde van je spulletjes snel zal dalen.
(zit ook te denken aan het opkomen van Oculus Rift en aan met toevoeging van Binaural/3D geluid op je koptelefoon, wat imho binnen de kortste keren dit soort monstersystemen gaat overtreffen.)

Ook, hoe ga je aan afspeelbaar materiaal komen dat precies bij je opstelling past oftewel het rechtvaardigd ?
(zit een beetje met het perspectief van m`n vader in m`n hoofd die ook een erg leuke set had gekocht met veel surround mogelijkheden en inmiddels alles alleen maar op stereo zit te kijken/luisteren omdat de meeste dingen toch of niet surround gecodeerd zijn of slecht gecodeerd.)

Ik zou in ieder geval nooit zoveel geld aan zoiets vergankelijks uitgeven, heb nog steeds een soort "spijtgevoel" van de DVD`s die ik ooit gekocht heb.

Maarja 1 van de redenen dat ik dit nu post is ook om te bookmarken maw te zien wat je er van gaat maken, dus ik ben wel benieuwd.
Goh dat is natuurlijk jouw mening maar ik nodig je alvast uit als het af is om eens een demo mee te maken, ik durf hier nu al zeggen dat je weggeblazen wordt en dat zijn niet mijn woorden! De formaten kan je wel vinden via diverse kanalen, om de een of andere reden heeft Amazon als enige de Atmos opstelling op hun BR..
The Eagle schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:03:
Zijn voordeel is wel: hij heeft dadelijk een systeem staan wat al zijn speakers akoestisch geoptimaliseerd aan kan sturen. Als er al nieuwe technieken komen, hoeft ie alleen de bron (denk aan 4k Bluray of whatever the next step) en evt de decoder (receiver / preamp) te vervangen, en hij is weer helemaal bij :)

Daar doe je wel meer dan 3 jaar mee hoor :)
Je slaat inderdaad de nagel op de kop, mijn systeem zal zelfs binnen 10 jaar nog perfect zijn, alleen moet je ervoor zorgen dat je receiver het perfecte formaat kan afspelen en stuurt naar alle speakers maar op zich, dit zal ook geen probleem zijn als er 24 in de ruimte aanwezig zijn. En nog een belangrijk aspect van de Trinnov is hun remapping en optimalisatie, wat zeker belangrijk is voor mijn ruimte.
bonyuri schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:21:
Ik zie dat je de aansturing met Crestron gaat doen.
Ga je dit zelf doen?
Mijn elektricien is diegene die Crestron installeerd; hij is overigens ook de man die heel nauw met Mutrox samenwerkt om alle werken tot een goed einde te brengen. Kortom alles wat aan het elektriciteitsnet hangt wordt door hem uitgevoerd tot alarmkoppelingen toe... Manusje van alles maar wel top in elk facet!
Nico111 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:25:
Inderdaad; een heel goede baan waar je wel 14 uur per dag je hart en ziel in stopt en dan mag de man ook wel eens een pleziertje; niet?
FeaR schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:53:
Dat je het anders zou doen kan altijd. Ikzelf zou voor 80.000 - 100.000 euro bijvoorbeeld liever voor een minder kanaals setup gaan waarbij ik speakers in de woning zou zetten en niet alles inbouwen/wegwerken. Ik mag graag kijken naar dat soort dingen. Het is allemaal persoonlijk. Helaas zal het voor mij bij dromen blijven waar TS hier dromen aan het verwezenlijken is en ik desondanks anders gemaakte keuzes nog steeds stikjaloers ben. Om een vergelijking te maken dat je liever een "allerbeste gaming setup" hebt gaat volgens mij scheef. De gehele beleving, het totaalplaatje, is gewoon anders, appels met peren vergelijken in dit geval. Waarbij de toon flink riekt naar jaloezie, maar dat terzijde.

@TS
Welke versterkers ga je voor die 24 speakers gebruiken? De subwoofers heb je meegenomen in het lijstje. Of lees ik er over heen?
Ik ben het volledig met je eens dat velen zouden kiezen voor een niet-inbouw oplossing maar mijn woning is opgebouwd op basis van strakke lijnen die ik ook wou doortrekken in het interieur. Mijn optiek is wanneer je een keuze maakt dat je het moet doortrekken in alles. Mijn keuze is steeds geweest: strak en minimalistisch, dan heb je jammer genoeg weinig keuze buiten het inbouwen van zo goed als alles (4 speakers aan de glaspartij niet natuurlijk).

De versterkers zijn van Rotel:

- RB 1582
- RMB 1555
Jag schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:13:
In wall biedt ook akoestisch belangrijke voordelen. Met name grilligheid in de midlaag respons die je kwijtraakt. Mooi ook om voor een multisub opstelling te kiezen, garantie voor succes.

Heel mooi project, kijk er met enige jaloezie ernaar :).

Hoe wordt de glazen wand links behandeld?
Voor de glazenwand komt een blackout KR zonnescherm; die gestuurd zal worden door het Crestron systeem.
DjVe schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:49:
Als ik ooit zo veel geld (over) heb, dan wil ik dit ook :D

Al denk ik dat ik dan liever voor een kamer ga met losse vloerstaande/hangende speakers. Dat in-wall is vet, maar ik ken mezelf. Ik durf te wedden dat ik binnen een paar jaar weer de speakers zou willen upgraden :P Ik vind het overigens wel supervet dat je het zo professioneel aan pakt en dit hier wilt delen.

Heb je ook nagedacht over eventuele aanpassingen/upgrades later? Doe je ook nog iets met domotica (met name verlichting) in de kamer?
Ik heb nagedacht over het later upgraden van speakers, maar om eerlijk te zijn waarom zou je dit doen als je dergelijk systeem hebt. Je mag dit systeem nog 20 jaar hebben het zal nog meer dan voldoende zijn. Domotica systeem is ook specifiek gekozen omdat ik veel multimedia integratie wou toepassen. Wat zal het Crestron systeem allemaal doen in de leefruimte:

- Vloerverwarming (woning heeft 9 aparte circuits)
- Haard
- Verlichting
- Zonnewering buiten
- Blackout screen binnen
- Sturing Sony projector
- Spraakherkenning
- Crestron module multiroom
- Aansturen BluRay speler
- Koppeling met streamingdiensten vanaf een centraal punt; die toegankelijk is in elke ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
nvidia schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:37:

Inderdaad; een heel goede baan waar je wel 14 uur per dag je hart en ziel in stopt en dan mag de man ook wel eens een pleziertje; niet?
Jazeker als je het geld heb moet je er leuke dingen mee doen. Voor de een is dat een sportwagen, de andere een Rolex, boot enz. En voor jou is het een bios. Gewoon lekker doen en laat de foto's maar door komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Anoniem: 593965 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:42:
"20 jaar"

Over 10 jaar hebben we al rolbare 8K native 120hz of hoger o-led behang bij de Media Markt oOo
Denk je dat dit fantasie is, de pricewatch: LG 55EA9709 Zilver, Zwart is op zijn dunste plek iets van 0.7cm dik.

Maarja genoeg offtopic :X
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan koop je enkel een nieuwe projector en nieuw doek... De grootste kost is jammer genoeg de surround opstelling, maar vanaf deze er staat hoef je daar niets meer aan te passen. En de vraag blijft: 4K of 8K is leuk voor de marketeers maar ik wil wel eens iemand zien kijken naar een 60 inch scherm. Jammer genoeg zal het verschil niet voldoende zijn, maar projecteer je op 90 inch of hoger is dit een ander verhaal. Maar om eerlijk te zijn, ik heb de Sony al zien spelen met goeie content en dat ziet er al prachtig uit laat staan dat het in 4K mogelijk is..
Nico111 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:50:
Jazeker als je het geld heb moet je er leuke dingen mee doen. Voor de een is dat een sportwagen, de andere een Rolex, boot enz. En voor jou is het een bios. Gewoon lekker doen en laat de foto's maar door komen :)
Komt zeker in orde, ik verwacht dat er de komende weken heel wat gaat veranderen. Er komen dan ook nog heel wat foto's jullie richting in, sorry enkel van de slechte kwaliteit maar wat doe je met een HTC M7.. Jammer genoeg geen wonderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Dan koop je enkel een nieuwe projector en nieuw doek... De grootste kost is jammer genoeg de surround opstelling, maar vanaf deze er staat hoef je daar niets meer aan te passen. En de vraag blijft: 4K of 8K is leuk voor de marketeers maar ik wil wel eens iemand zien kijken naar een 60 inch scherm. Jammer genoeg zal het verschil niet voldoende zijn, maar projecteer je op 90 inch of hoger is dit een ander verhaal. Maar om eerlijk te zijn, ik heb de Sony al zien spelen met goeie content en dat ziet er al prachtig uit laat staan dat het in 4K mogelijk is..

[...]

Komt zeker in orde, ik verwacht dat er de komende weken heel wat gaat veranderen. Er komen dan ook nog heel wat foto's jullie richting in, sorry enkel van de slechte kwaliteit maar wat doe je met een HTC M7.. Jammer genoeg geen wonderen :P
Begin maar alvast te downloaden, die site heeft een snelheids-limiet :P
http://demo-uhd3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
nvidia schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:37:

Ik vermoed dat de wetgeving in Nederland anders is. In Belgie mag je binnen in de woning doen wat je wil. Ik had dit ook al vernomen van Mutrox, dit wordt blijkbaar bepaald op basis van de kubieke meters of heb ik dit fout begrepen?
Was even vergeten dan onze zuiderburen hier ook posten.
In NL zijn er blijkbaar zwaardere regels mbt dit soort zaken. Al worden al veel regels versoepeld hoor.

Niet kubieke meters maar vierkante meters zijn meestal van belang bij sommige eisen. Dan hebben we het echter over zaken zoals ventilatie en brandveiligheid.

Met die verbazing van me weggewerkt: ik sluit me aan bij de mensen die met smart wachten op foto's van het eindresultaat.

Alvast veel plezier gewenst.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, hopelijk komt Tweakers-crew eens bij jou langs voor een video ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Holy shit :D Deze had ik nog niet gezien. Die gaan we volgen.

Trouwens, in het "show je home-cinema topic" of zoiets was er iemand die een hele kelder had laten bouwen voor films. Weet iemand die post nog te vinden? Lijkt me wel leuk om ze naast elkaar te leggen.

Nieuwe tag voor bij topics: [HMIP] House-mod in progress :+

[ Voor 10% gewijzigd door 461943 op 09-03-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
461943 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:13:
Holy shit :D Deze had ik nog niet gezien. Die gaan we volgen.

Trouwens, in het "show je home-cinema topic" of zoiets was er iemand die een hele kelder had laten bouwen voor films. Weet iemand die post nog te vinden? Lijkt me wel leuk om ze naast elkaar te leggen.

Nieuwe tag voor bij topics: [HMIP] House-mod in progress :+
HTIP! :)
video: Gathering of the Tweakers - De Thuisbioscoop van HTip

[ Voor 15% gewijzigd door boomr op 09-03-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Kijk, top! Ik wist niet dat er ook een video over was. Er moet sowieso een video komen van deze als hij af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Anoniem: 593965 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:09:
Hehe, hopelijk komt Tweakers-crew eens bij jou langs voor een video ;) !
Geen idee maar als Tweakers dit ziet zitten kan ik mijn partners wel aanspreken.. Ik zou dit met plezier doen!
Al was het alleen maar om aan te geven wat ik uit dit project heb geleerd, en dit te delen met iedere Tweaker. Ik zou dus zeggen, geef het door aan de mods, en bij voldoende interesse kunnen we altijd wel een video maken zowel van de apparatuur, de ruimte, akoestiek,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:55:
[...]

Geen idee maar als Tweakers dit ziet zitten kan ik mijn partners wel aanspreken.. Ik zou dit met plezier doen!
Al was het alleen maar om aan te geven wat ik uit dit project heb geleerd, en dit te delen met iedere Tweaker. Ik zou dus zeggen, geef het door aan de mods, en bij voldoende interesse kunnen we altijd wel een video maken zowel van de apparatuur, de ruimte, akoestiek,...
Je moet het zelf weten maar ik zou als ik jou was toch een beetje oppassen wat voor persoonlijk info je op internet zet. Als ik de prijzen van de spullen voorbij hoor komen denk ik toch dat je liever hebt dat niet half Benelux weet waar je woont.

Ik heb het dan trouwens ook over de foto's die een deel van de buitenzijde van je woning laten zien. Misschien ben ik een beetje para met dit soort dingen maar mijn ervaring met dieven/inbrekers is dat ze Web 2.0 en alle sociale media die erbij hoort echt geweldig vinden.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Anoniem: 593965 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Ja man en ik weet waar Armin van Buuren woont alleen omdat er een artikel was dat hij een huis van +2M in Leiden had gekocht. Op Funda gezocht naar +2M huizen in Leiden en alleen een kleine buurt gevonden. Ook stond er dat hij dat hij dichtbij de station woont, want hij reist naar Schipol met de trein.

Station De Vink

We weten ook precies wanneer hij weg is en wanneer niet, dus kom we gaan hem beroven! :+

/sarcasm
Hehe, nice Googlefu (alhoewel dat station met hem op de foto natuurlijk Leiden Centraal is).

Ik snap dat het grappig is, en ik als een oude opa klink, maar het is niet voor niets dat de politie aanraadt niet op Facebook aan te geven dat je op vakantie gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door tikkietrugjaap op 09-03-2015 18:09 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Anoniem: 593965 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:10:
[...]

Ja en dan post je foto's op je vakantie-bestemming. 8)7

Bill Gates zei ooit: Het is leuk om rijk te zijn, maar te rijk zijn geeft veel problemen zoals kans op berovingen, ontvoering enz.
Ja dat raden ze dus ook af. :)

Nogmaals: iedereen moet het zelf weten, ik gaf het alleen als tip aangezien er nogal wat te jatten valt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
tikkietrugjaap schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:59:
Je moet het zelf weten maar ik zou als ik jou was toch een beetje oppassen wat voor persoonlijk info je op internet zet. Als ik de prijzen van de spullen voorbij hoor komen denk ik toch dat je liever hebt dat niet half Benelux weet waar je woont.

Ik heb het dan trouwens ook over de foto's die een deel van de buitenzijde van je woning laten zien. Misschien ben ik een beetje para met dit soort dingen maar mijn ervaring met dieven/inbrekers is dat ze Web 2.0 en alle sociale media die erbij hoort echt geweldig vinden.
Tuurlijk echt persoonlijke info zal je over mij niet vinden, zal alvast niet eenvoudig zijn gezien ik daar normaal wel op let. Uiteindelijk is het maken van een video in samenspraak met Tweakers.net, en ik vermoed dan ook ter goedkeuring door mij, hier maak ik me niet zo'n zorgen in. Maar zoals hier al aangegeven, als men me wil vinden zal het hen wel lukken alleen de vraag is hoeveel tijd willen ze spenderen om binnen te geraken, zal al niet zo eenvoudig zijn met alle bewaking in de wijk en woning. En ja natuurlijk ben ik verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Gisteren ben ik met mijn projector wat aan het werk geslagen om een aantal zaken die uitgerekend waren te verifieren. Nu alles blijkt nagenoeg te kloppen alleen ben ik nu over mijn projectiescherm aan het twijfelen. Het dilemma is: curved of gewoon 4K akoestisch projectiescherm. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Super topic, en dat wordt later echt genieten voor je !

Een video in samenspraak met NVidia en Tweakers moet geen probleem zijn , gordijnen (lamellen. plakfolie whatever :P ) dicht en je bent al een stuk minder zichtbaar ...

Je zou info kunnen geven over hoe je alles gaat aansluiten, welke programma's je gebruikt
De manier van opslaan, welke soort HD , raid etc... en ga je gebruik maken van Kodi bv ? en wat zijn je intresse's qua film etc..

Ik zal nooit dat bedrag kunnen betalen maar als je ergens veel energie in steekt (in dit geval je baan ) mag je ook wel genieten als tegencompensatie ! Dus niks aantrekken van de jaloerse mensen want afgunst zal je altijd houden ... Er is 1 ding wat het aller belangrijkste is boven alle pracht en praal en onbetaalbaar .. Gezondheid :)

Ik zou zeggen geniet van alle voorpret en opbouw en laat ons mee genieten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:40:
Gisteren ben ik met mijn projector wat aan het werk geslagen om een aantal zaken die uitgerekend waren te verifieren. Nu alles blijkt nagenoeg te kloppen alleen ben ik nu over mijn projectiescherm aan het twijfelen. Het dilemma is: curved of gewoon 4K akoestisch projectiescherm. Iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar ik zie curved als een beetje een hype. Sowieso, als je een recht scherm hebt en curved zou willen projecteren mag ik aannemen dat je dat ook vanuit de beamer kunt bijstellen.

Persoonlijk alleen ooit naar een curved scherm gekeken bij het Omniversum. Nou is dat huge, maar ik vond het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Gandalf68 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:46:
Super topic, en dat wordt later echt genieten voor je !

Een video in samenspraak met NVidia en Tweakers moet geen probleem zijn , gordijnen (lamellen. plakfolie whatever :P ) dicht en je bent al een stuk minder zichtbaar ...

Je zou info kunnen geven over hoe je alles gaat aansluiten, welke programma's je gebruikt
De manier van opslaan, welke soort HD , raid etc... en ga je gebruik maken van Kodi bv ? en wat zijn je intresse's qua film etc..

Ik zal nooit dat bedrag kunnen betalen maar als je ergens veel energie in steekt (in dit geval je baan ) mag je ook wel genieten als tegencompensatie ! Dus niks aantrekken van de jaloerse mensen want afgunst zal je altijd houden ... Er is 1 ding wat het aller belangrijkste is boven alle pracht en praal en onbetaalbaar .. Gezondheid :)

Ik zou zeggen geniet van alle voorpret en opbouw en laat ons mee genieten !
Gordijnen komen er niet om het minimalistische karakter te behouden van de woning, zowel binnen als buiten. Vandaag is men het de glaspartij komen opmeten, hier wordt een rolgordijn geplaatst die wordt aangesloten op het Crestron systeem. Mijn netwerk is opgebouwd uit CAT6 kabels, minimaal drie per kamer als het gaat over een slaapkamer; leefruimte of kantoorruimte. Is ruim voldoende om desnoods HDMI of USB over Ethernet te gaan toepassen via Crestron, wat ik zeker op termijn ga doen.

Zoals voorheen aangegeven heb ik een aantal systemen die gekoppeld worden aan het Crestron systeem als het gaat over multimedia, maar de belangrijkste die ik nog moet aanschaffen is de PC/Server. De configuratie is:

Behuizing: Fractal Design Define R5 Titanium
Processor: Intel Core i7-5930K Boxed
Koeler: Thermalright Macho Zero
Moederbord: Asus X99-DELUXE
Videokaart: EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0
SSD: Samsung 850 EVO 1TB
HD: WD Black SATA 6 Gb/s WD4001FAEX, 4TB
Geheugen: G.Skill Ripjaws 4 F4-3000C15Q-16GRR
Voeding: Fractal Design Newton R3 800W

In mijn kantoor komt er dan een Samsung U28D590D Zilver die via HDMI over Ethernet zal connectoren met mijn PC ik de technische ruimte. Zoals je wel kan zien allemaal heel snelle onderdelen met voldoende cache en schrijf/lees snelheden, zeker belangrijk bij het streamen van media.

De SSD zal dus gebruikt worden voor het OS (Windows 8.1 Pro) en de applicaties. De WD enkel voor de pure data. De Fractal heeft op zich nog 7 vrije sloten, en het moederbord kan alles aan van Raid types: 0, 1, 5 en 10. Maar nog niet zo boeiend momenteel!

Wat films betreft heb ik niet zo'n voorkeur, je moet rekening houden dat ik naast een filmfanaat ook een ongelofelijke fan ben van muziek (alle genres), gaande van dubstep, dance, trance maar ook het echt klassieke werk (Beethoven, Chopin, ...). Belangrijk is natuurlijk voor mij streaming, meestal muziek. Ik gebruik momenteel:

1. Spotify: ik denk dat ik reeds een collectie heb van +10 000 songs, diverse genres en afspeellijsten
2. Soundcloud: vooral voor het volgen van een aantal DJ's of enkele vrienden hun eigen werk
3. Netflix; het bekende medium al is dit niet mijn favoriete optie gezien de kwaliteit, zeker bij het groter projecteren; dan spreek ik over 100".
4. Sony Video Unlimited; zal voor mij een van de belangrijkere streaming media zijn voor films, vooral op het vlak van 4K, al is hun bibliotheek nog te beperkt om het te overwegen. Momenteel gebruik ik het wel in combi met mijn 55" wat wel perfect werkt, al moet je wel wat geld over hebben voor de receiver.
The Eagle schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:21:
Geen ervaring mee, maar ik zie curved als een beetje een hype. Sowieso, als je een recht scherm hebt en curved zou willen projecteren mag ik aannemen dat je dat ook vanuit de beamer kunt bijstellen.

Persoonlijk alleen ooit naar een curved scherm gekeken bij het Omniversum. Nou is dat huge, maar ik vond het niks.
De theorie achter een gebogen scherm / curved is dat door de buiging krijg je meer een bioscoopgevoel en word je meer in je tv-beeld opgenomen. Maar dit is natuurlijk niet de belangrijkste factor om voor een gebogen scherm te gaan.

Als tweede voordeel kan je zeggen dat je meer licht kan ‘bundelen’ naar de kijker, terwijl het licht bij een plat scherm gewoon recht vooruit uitgestraald wordt. Omdat het scherm op elk punt even ver van je ogen verwijderd staan, krijg je een meer natuurlijke kijkervaring.

Ten derde - een gebogen scherm beeldvervorming tegengaat. Omdat het beeld aan de zijkanten van het beeld een langere weg aflegt dan het centrale deel, kan er vervorming opduiken onder de vorm van ‘pincushion’, waarbij het beeld aan de zijden groter lijkt dan die in het midden.

Tevens ook belangrijk is de ‘sweet spot’. Om namelijk voordeel te kunnen halen uit een beeld dat voor elk oog even ver verwijderd is, moet je namelijk in de zogeheten ‘sweet spot’ zitten. Dit kan je een beetje vergelijken met 3D: als je te schuin op je scherm kijkt, zal je niet hetzelfde effect krijgen als wanneer je recht voor de televisie plaatsneemt. Natuurlijk ligt ook de sweet spot van de buiging, waarin je de effecten van het gebogen scherm kan waarnemen, slechts in een beperkt gebied van de woonkamer. Ligt jouw kijkpunt niet binnen deze zone, dan heeft een gebogen scherm geen enkele zin. Maar aangezien ik tamelijk dicht op het scherm zal zitten 1 op 1 verhouding zit ik perfect binnen de sweet spot.

[ Voor 22% gewijzigd door nvidia op 09-03-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:22:
[...]

Gordijnen komen er niet om het minimalistische karakter te behouden van de woning, zowel binnen als buiten. Vandaag is men het de glaspartij komen opmeten, hier wordt een rolgordijn geplaatst die wordt aangesloten op het Crestron systeem. Mijn netwerk is opgebouwd uit CAT6 kabels, minimaal drie per kamer als het gaat over een slaapkamer; leefruimte of kantoorruimte. Is ruim voldoende om desnoods HDMI of USB over Ethernet te gaan toepassen via Crestron, wat ik zeker op termijn ga doen.

Zoals voorheen aangegeven heb ik een aantal systemen die gekoppeld worden aan het Crestron systeem als het gaat over multimedia, maar de belangrijkste die ik nog moet aanschaffen is de PC/Server. De configuratie is:

Behuizing: Fractal Design Define R5 Titanium
Processor: Intel Core i7-5930K Boxed
Koeler: Thermalright Macho Zero
Moederbord: Asus X99-DELUXE
Videokaart: EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0
SSD: Samsung 850 EVO 1TB
HD: WD Black SATA 6 Gb/s WD4001FAEX, 4TB
Geheugen: G.Skill Ripjaws 4 F4-3000C15Q-16GRR
Voeding: Fractal Design Newton R3 800W

In mijn kantoor komt er dan een Samsung U28D590D Zilver die via HDMI over Ethernet zal connectoren met mijn PC ik de technische ruimte. Zoals je wel kan zien allemaal heel snelle onderdelen met voldoende cache en schrijf/lees snelheden, zeker belangrijk bij het streamen van media.

De SSD zal dus gebruikt worden voor het OS (Windows 8.1 Pro) en de applicaties. De WD enkel voor de pure data. De Fractal heeft op zich nog 7 vrije sloten, en het moederbord kan alles aan van Raid types: 0, 1, 5 en 10. Maar nog niet zo boeiend momenteel!

Wat films betreft heb ik niet zo'n voorkeur, je moet rekening houden dat ik naast een filmfanaat ook een ongelofelijke fan ben van muziek (alle genres), gaande van dubstep, dance, trance maar ook het echt klassieke werk (Beethoven, Chopin, ...). Belangrijk is natuurlijk voor mij streaming, meestal muziek. Ik gebruik momenteel:

1. Spotify: ik denk dat ik reeds een collectie heb van +10 000 songs, diverse genres en afspeellijsten
2. Soundcloud: vooral voor het volgen van een aantal DJ's of enkele vrienden hun eigen werk
3. Netflix; het bekende medium al is dit niet mijn favoriete optie gezien de kwaliteit, zeker bij het groter projecteren; dan spreek ik over 100".
4. Sony Video Unlimited; zal voor mij een van de belangrijkere streaming media zijn voor films, vooral op het vlak van 4K, al is hun bibliotheek nog te beperkt om het te overwegen. Momenteel gebruik ik het wel in combi met mijn 55" wat wel perfect werkt, al moet je wel wat geld over hebben voor de receiver.
Zo jij hebt rare keuzes :P
Zoveel geld in je setup steken en dan een 970 nemen en een TN-beeldscherm :'(

Voor beste kwaliteit van muziek moet je trouwens bij www.beatport.com zijn ;)
Een .aiff/wav nummer is daar ongeveer 10MB/s
Deze gebruik ik altijd voor mij dj sets, al zijn ze 0.75€ duurder dan mp3'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou die datadisk lekker laten voor wat ie was en er een leuk NASje neerzetten van zeg 2x3TB in raid 1. Staat je data wat veiliger. Hoeft ook je PC niet aan te staan voor het leveren van de content. En zuipt een stuk minder stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Anoniem: 593965 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:28:
Zo jij hebt rare keuzes :P
Zoveel geld in je setup steken en dan een 970 nemen en een TN-beeldscherm :'(

Voor beste kwaliteit van muziek moet je trouwens bij www.beatport.com zijn ;)
Een .aiff/wav nummer is daar ongeveer 10MB/s
Deze gebruik ik altijd voor mij dj sets, al zijn ze 0.75€ duurder dan mp3'tjes.
Ik moet wel zeggen dat ik de enige punt van de setup waar ik nog mijn twijfels over heb, het beeldscherm is. Het probleem is dat ik ook naar Dell, Benq en LG aan het kijken ben.

Het klopt dat Beatport de beste kwaliteit geeft, maar om eerlijk te zijn zou ik het verschil moeten horen in mijn opstelling om een beslissing te nemen om Beatport erbij te nemen. Momenteel is het in mijn opstelling gewoon niet hoorbaar.. Jammer genoeg!
The Eagle schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:29:
Ik zou die datadisk lekker laten voor wat ie was en er een leuk NASje neerzetten van zeg 2x3TB in raid 1. Staat je data wat veiliger. Hoeft ook je PC niet aan te staan voor het leveren van de content. En zuipt een stuk minder stroom :)
Heb ik hoor; een 4tb Lacie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:39:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik de enige punt van de setup waar ik nog mijn twijfels over heb, het beeldscherm is. Het probleem is dat ik ook naar Dell, Benq en LG aan het kijken ben.
Aangezien je volgens mij vanuit thuis werkt, is je beeldscherm het belangrijkste onderdeel van je setup want daar ga je het meeste tijd achter zitten.

Een paar goeie opties:
pricewatch: Dell Ultrasharp 27 Ultra HD 5K-Monitor UP2715K Zwart
pricewatch: Samsung U32D970Q Zwart
pricewatch: LG 31MU97 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 10:50
nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:40:
Yep, een 210" akoestisch scherm, gewoon vlak en dat gaat prima (kijkafstand is 6 meter). Veel belangrijker is dat je zwarte (akoestisch transparante!) masking panelen hebt. Het liefst ook een 2.38:1 verhouding scherm, geen 'normaal' breedbeeld, gezien het meeste film materiaal dit formaat heeft. Voor 16:9 materiaal projecteer je dan iets smaller en gebruik je de masking panelen. Er zijn schermen met geautomatiseerde masking, wel zo handig (zowel horizontaal als verticaal).

Overigens een andere vraag, waarom zijn de L/C/R speakers dezelfde als de surround? Elk 'immersive' geluidsformaat gaat nog steeds uit van een volwaardige L/C/R speaker die een zaal kan vullen, aangevuld met een X aantal surround speakers. De LCR speakers krijgen per stuk namelijk aanzienlijk meer te verduren dan de surrounds. Ik ben bang dat de B&W 8.5 achter het scherm een aardige beperking wordt van het systeem. Voor surround is het prima. De 3D remapping van Trinnov is in dit geval dan ook niet echt een oplossing, je wilt je dialoog niet uit 6 speakers laten komen, dit moet het liefst heel gestoken uit het midden van het scherm uit 1 enkele speaker. Als ik iets zou veranderen dan was dat het eerste (en meteen iets hoger plaatsen ipv aan de onderrand van het doek, als ik de ontwerpen goed interpreteer althans).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
ShittyOldMan schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:24:
Yep, een 210" akoestisch scherm, gewoon vlak en dat gaat prima (kijkafstand is 6 meter). Veel belangrijker is dat je zwarte (akoestisch transparante!) masking panelen hebt. Het liefst ook een 2.38:1 verhouding scherm, geen 'normaal' breedbeeld, gezien het meeste film materiaal dit formaat heeft. Voor 16:9 materiaal projecteer je dan iets smaller en gebruik je de masking panelen. Er zijn schermen met geautomatiseerde masking, wel zo handig (zowel horizontaal als verticaal).

Overigens een andere vraag, waarom zijn de L/C/R speakers dezelfde als de surround? Elk 'immersive' geluidsformaat gaat nog steeds uit van een volwaardige L/C/R speaker die een zaal kan vullen, aangevuld met een X aantal surround speakers. De LCR speakers krijgen per stuk namelijk aanzienlijk meer te verduren dan de surrounds. Ik ben bang dat de B&W 8.5 achter het scherm een aardige beperking wordt van het systeem. Voor surround is het prima. De 3D remapping van Trinnov is in dit geval dan ook niet echt een oplossing, je wilt je dialoog niet uit 6 speakers laten komen, dit moet het liefst heel gestoken uit het midden van het scherm uit 1 enkele speaker. Als ik iets zou veranderen dan was dat het eerste (en meteen iets hoger plaatsen ipv aan de onderrand van het doek, als ik de ontwerpen goed interpreteer althans).
Hoe heb je het merk/type van je schermdoek bepaald?

De keuze om zowel de front speakers, als de surrounds is gemaakt in bespreking met Mutrox. Trouwens zaal is relatief in mijn situatie, de ruimte is slechts 7 op 5.5. Wat je zeker van mag zijn is dat de B&W 8.5 meer dan voldoende is om deze ruimte te vullen. Om eerlijk te zijn heb ik overwogen om 8.3 te nemen maar daar heb ik jammer genoeg te weinig ruimte voor.. Dan had ik meer dan 1m extra nodig. Om je mee te geven, de hoogte waar de speakers zijn gepositioneerd is 1m20 (exacte luisterhoogte) eerste laag, 2m50 tweede laag en 5m20 de toplaag met de nieuwe 7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:49
Zeer nice allemaal. Maar heb je al een kaartjeverkoop balie gekocht??? Er zullen heel wat tweakers film bij jou willen kijken als het klaar is 😇

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Zijn het deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Neen, dergelijk formaat komt in het plafond. Het gaat om de CI serie (CWM 8.5). Ze zijn niet zo groot alleen heb je wel een forse inbouwdoos nodig..
Anoniem: 593965 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:36:
Trouwens, nvidia ik hoop dat je met zo'n setup ook gaat gamen erop? Je moet wel aan je naam houden hé. ;)
Zeer zeker, vooral shooters en racing games.. daarom dat ik ook twijfel om het scherm toch curved te nemen, zeker als je dan ook gamed in 3D. Om eerlijk te zijn, zeer moeilijke keuze waar ik de mensen van Screen Research over ga bevragen en natuurlijk ook zelf uittesten.. Ben benieuwd naar de prijs ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 10:50
nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:35:
Hoe heb je het merk/type van je schermdoek bepaald?
Vooral op basis van prijs/kwaliteit. Het scherm is 5 meter breed wat de boel al snel duur maakt en we wilden geen micro-perf maar echt een fijn geweven doek om geen gaatjes te zien. Daarnaast zou een curved scherm van dat formaat de achterwand niet helemaal lekker volgen (de achterwand is een akoestische wand waar de frontspeakers onder een bepaalde hoek in zijn verwerkt). Ook speelt mee dat ik mij in de bioscoop nog wel eens stoor aan het curved doek dus dan is de keuze snel gemaakt :)
In dit geval was het SMX, maar dat bestaat inmiddels niet meer geloof ik (was zo'n 7 jaar geleden, nog voor de 4K doeken ook). Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een fixed screen van Seymour av gaan, met Enlightor 4K doek, en masking.
De keuze om zowel de front speakers, als de surrounds is gemaakt in bespreking met Mutrox. Trouwens zaal is relatief in mijn situatie, de ruimte is slechts 7 op 5.5. Wat je zeker van mag zijn is dat de B&W 8.5 meer dan voldoende is om deze ruimte te vullen. Om eerlijk te zijn heb ik overwogen om 8.3 te nemen maar daar heb ik jammer genoeg te weinig ruimte voor.. Dan had ik meer dan 1m extra nodig. Om je mee te geven, de hoogte waar de speakers zijn gepositioneerd is 1m20 (exacte luisterhoogte) eerste laag, 2m50 tweede laag en 5m20 de toplaag met de nieuwe 7 serie.
Uiteindelijk is het maar net hoe hard je af speelt. Ik bedoel vooral dat het wat uit balans is vergeleken met de bioscoopsetup waar op gemixt wordt (surround wordt verdeeld over vele speakers maar de fronts niet). Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als er nog ergens winst is te behalen dan is het daar. 3x een verticaal geplaatste CWM8.3 was heel mooi geweest.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 07:30
Knap project! Heb je een bezoekje gebracht aan de cinema op ISE dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:22:
[...]

Zoals voorheen aangegeven heb ik een aantal systemen die gekoppeld worden aan het Crestron systeem als het gaat over multimedia, maar de belangrijkste die ik nog moet aanschaffen is de PC/Server.
Met Crestron DigitalMedia kun je perfect 4K over een enkele CAT6 transporteren.
Houd er wel rekening mee dat het geen HDMI over Ethernet is he, het is een digitaal signaal over een CATx kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bonyuri schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Houd er wel rekening mee dat het geen HDMI over Ethernet is he, het is een digitaal signaal over een CATx kabel ;)
HDMI-kabel 20-30 meter niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Uhm, nee:
In het algemeen zouden de HDMI-kabels niet langer dan 5 meter mogen zijn om geen kwaliteitsvermindering te krijgen. Hogekwaliteitskabels kunnen tot 15 meter zonder signaalversterker bereiken
Van: Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Zeker met 4K is dit niet de juiste methode. Theoretisch kan het werken, maar het is verre van ideaal.

Daarnaast: Hoe krijg je een HDMI kabel (met connector) door een standaard loze leiding? ;)

Verder: Er gaat hier duizenden euros uitgegeven worden aan een Home Cinema installatie, en dan ga je aan de gang met 20 meter HDMI kabel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Ik heb al meer problemen gehad met HDMI over zulke afstanden dan eigenlijk succes. Laatste keer twee nieuwe 16m HDMI's geprobeerd en uiteindelijk vervangen door een Cat6 modulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 14:22

talin

ES-MA

nvidia schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:38:
[...]

Tuurlijk echt persoonlijke info zal je over mij niet vinden, zal alvast niet eenvoudig zijn gezien ik daar normaal wel op let.
google dan ook even naar EXIF data van foto's.
de foto's die je plaatst kan ik op de meter nauwkeurig zien waar deze genomen zijn.

maar hulde voor je project, ga dit ook zeker volgen.

ik ken de crestron oplossingen en software oplossingen zakelijk, wij zijn zakelijk net verhuisd en hebben alles in laten richten door een bedrijf die alleen maar million dollar rooms maakt en bij ons alle AV ingericht, vergaderruimte's en openbare ruimte's.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
ShittyOldMan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 02:04:
Vooral op basis van prijs/kwaliteit. Het scherm is 5 meter breed wat de boel al snel duur maakt en we wilden geen micro-perf maar echt een fijn geweven doek om geen gaatjes te zien. Daarnaast zou een curved scherm van dat formaat de achterwand niet helemaal lekker volgen (de achterwand is een akoestische wand waar de frontspeakers onder een bepaalde hoek in zijn verwerkt). Ook speelt mee dat ik mij in de bioscoop nog wel eens stoor aan het curved doek dus dan is de keuze snel gemaakt :)
In dit geval was het SMX, maar dat bestaat inmiddels niet meer geloof ik (was zo'n 7 jaar geleden, nog voor de 4K doeken ook). Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een fixed screen van Seymour av gaan, met Enlightor 4K doek, en masking.

[...]

Uiteindelijk is het maar net hoe hard je af speelt. Ik bedoel vooral dat het wat uit balans is vergeleken met de bioscoopsetup waar op gemixt wordt (surround wordt verdeeld over vele speakers maar de fronts niet). Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als er nog ergens winst is te behalen dan is het daar. 3x een verticaal geplaatste CWM8.3 was heel mooi geweest.
Wat het scherm wordt is nog heel onzeker. Zoals ze in Be zeggen, door het bos de bomen niet meer zijn, wel dat gevoel heb ik. Er zijn zoveel merken die beweren het beste te zijn. Mutrox heeft me wel aangegeven dat Screen Research qua akoestisch doek het best presteert. Nu nog even kijken of

1. we het scherm curved nemen
2. Welke maat
3. Formaat
4. Masking horizontaal en vertikaal, moeten natuurlijk wel reking houden met de schterliggende speakers..
jakob schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:40:
Knap project! Heb je een bezoekje gebracht aan de cinema op ISE dit jaar?
Welke bedoel je: B&W/Mutrox, Auro 3d, dolby,...?
bonyuri schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:34:
[...]

We zijn deze oplossing aan het bekijken, al kan ook wel voorlopig een matrix een tussenoplossing zijn.
jakob schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:23:
Ik heb al meer problemen gehad met HDMI over zulke afstanden dan eigenlijk succes. Laatste keer twee nieuwe 16m HDMI's geprobeerd en uiteindelijk vervangen door een Cat6 modulator.
Gaan we om eerlijk zijn ook doen hoor, er ligt enkel CAT6 maar er speelt nog een aantal andere zaken buiten de homecinema om voor Crestron DM te gaan..
talin schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:57:
Ik ken de crestron oplossingen en software oplossingen zakelijk, wij zijn zakelijk net verhuisd en hebben alles in laten richten door een bedrijf die alleen maar million dollar rooms maakt en bij ons alle AV ingericht, vergaderruimte's en openbare ruimte's.
Tips die je me nog kan meegeven nu het nog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Het speaker plan snap ik toch nog niet helemaal. Worden de front kanalen en het center kanaal verdeeld over 6 speakers? En kan je de keuze voor kleine fronts en horizontale montage toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
nvidia schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:35:

Welke bedoel je: B&W/Mutrox, Auro 3d, dolby,...?
De B&W/Mutrox cinema. Ben zelf ook geweest, we zijn zelf B&W dealer. Sterk staaltje akoestiek, een cocon van rust op de drukke ISE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Jag schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:55:
Het speaker plan snap ik toch nog niet helemaal. Worden de front kanalen en het center kanaal verdeeld over 6 speakers? En kan je de keuze voor kleine fronts en horizontale montage toelichten?
Neen; elk heeft een apart kanaal. Je moet rekening houden dat de bovenste 2e laag wordt gebruikt voor Atmos en Auro 3D. De positionering van alle speakers is gebaseerd op de bespreking met Mutrox, B&W en Trinnov. Belangrijk is dat Trinnov de inconstentie in de ruimte zal opvangen. Concreet zullen de speakers dus op 90-95 procent van hun positie staan omwille van bepaalde beperkingen in de ruimte.
jakob schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:30:
De B&W/Mutrox cinema. Ben zelf ook geweest, we zijn zelf B&W dealer. Sterk staaltje akoestiek, een cocon van rust op de drukke ISE :)
Zeker en vast, zelfs meermaals. Wat ze beiden hebben gepresteerd, eigenlijk Mutrox, is een sterk staaltje van waar die met bezig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 15-03-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 14:22

talin

ES-MA

nvidia schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:35:
[...]

Tips die je me nog kan meegeven nu het nog kan?
ja zorg voor je eigen icoontjes voor op je touchscreen.
bij de oplevering werd alles uitgelegd, alles er op en er aan, draadloos presenteren, oftewel op het scherm van de beamer kwam te staan: ga met je apparaat naar webpagina x.x.x.x. en ja hoor alles werkte.
er waren ook in de ruimte achter een mooi weggewerkt klepje alle aansluitingen, HDMI, VGA, aux. USB etc en daar hoorde een touch screen bij om de ingang te kiezen, de icoontjes op dat scherm kwamen nog uit de tijd van windows95 dat was het enige minpunt aan de hele installatie.

voor de rest topspul!
we hebben in 1 ruime 2 scherm van 4 meter breed per stuk, en 2 beamers, die kan ik op zoveel manieren aansluiten dat er geen oplossing te gek is, enkel, dubbel, tegelijk met 1 bron toch 2x content laten zien etc.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Een kleine update van de huidige werken. Vandaag heb ik van Mutrox de finale opstelling ontvangen op basis van de theoretische plaatsing van alle formaten.

Uit de studie bleek wel dat er enkele kleine wijzigingen nodig waren ten opzichte van de eerste berekeningen. De Center ceiling speaker meer naar de achtermuur. Center ceiling speaker tussen de chunkz op de projectie muur die op 4.2 meter hoogte wordt geplaatst.

De werken op de planning voor de komende twee weken:

1. Plaatsen rolgordijnen aan glaswand
2. Plaatsen van de chunkz
3. Afwerken ramen + frame voor spanplafond
4. Plaatsen van de inbouwdozen 8.5
5. Alle kabels voor de speakers worden in het plafond weggewerkt

[ Voor 32% gewijzigd door nvidia op 26-03-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:53
Speciaal project to say the least.
Ik ben benieuwd hoe de geluidskwaliteit zal in zijn in wat op het eerste zicht een "galmbak" is.
Dat "akoestisch glas" gaat uiteraard weinig aan het reflectieve karakter doen. Dat soort glas dient als isolatie naar aanliggen ruimtes toe (of vb om verkeersgeluiden van buiten -> binnen met x dB te verzwakken voor bepaalde frequenties)
Dus het aanpakken van de 1e reflectie-vlakken lijkt me ook een uitdaging, zeker in een woning waar weinig mag toegevoegd worden qua paneeltjes allerhande/vloerbekleding die ongelooflijk akoestisch reflectief is etc.

Heeft Mutrox hier voorspellingen gemaakt ?
Met een Trinnov kom je erg ver - dat mag ook voor > 20.000 euries voor een room-correctie/mapping-systeem maar toch...

Voor dat geld verwacht je absolute akoestische perfectie, niets minder!
(Allez, ik zou dat toch verwachten)

Keep it going!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
jvanhambelgium schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:40:
Ik ben benieuwd hoe de geluidskwaliteit zal in zijn in wat op het eerste zicht een "galmbak" is.
Dat "akoestisch glas" gaat uiteraard weinig aan het reflectieve karakter doen. Dat soort glas dient als isolatie naar aanliggen ruimtes toe (of vb om verkeersgeluiden van buiten -> binnen met x dB te verzwakken voor bepaalde frequenties)
Dus het aanpakken van de 1e reflectie-vlakken lijkt me ook een uitdaging, zeker in een woning waar weinig mag toegevoegd worden qua paneeltjes allerhande/vloerbekleding die ongelooflijk akoestisch reflectief is etc.

Met een Trinnov kom je erg ver - dat mag ook voor > 20.000 euries voor een room-correctie/mapping-systeem maar toch...

Voor dat geld verwacht je absolute akoestische perfectie, niets minder!
(Allez, ik zou dat toch verwachten)
Ik heb bovenstaande vraag naar Mutrox doorgespeeld, maar ik ben er wel zeker van dat dit is bekeken door Mutrox in alle berekeningen en metingen die tot op vandaag zijn gebeurt. Dat ik ook een perfecte akoestiek verwacht, daar mag je vanop aan, daarvoor waren de investeringen te hoog om met zeer goed tevreden te zijn.

Iets wat ik nog niet heb verteld maar de speakerkabels die we gebruiken zijn Audioquest 14AWG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik ben ook heel benieuwd hoe de vroege reflecties van vloer en zijwanden beheerst gaan worden. Dat lijkt me toch lastig met al die vlakken zoals die te zien zijn op de foto's. Maar wel belangrijker dan elke speaker op de graad nauwkeurig opgehangen. Of gaat het nog "aangekleder" worden? Aan de andere kant, je hebt een akoestiek bureau ingehuurd, die zullen dat toch ook bedacht hebben. Speakers met een meer gecontroleerde afstraling (lees: met grote waveguide) zouden ook niet zo'n gekke optie geweest zijn als je de ruimte wel graag minimalistisch houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:53
nvidia schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:21:
[...]

Ik heb bovenstaande vraag naar Mutrox doorgespeeld, maar ik ben er wel zeker van dat dit is bekeken door Mutrox in alle berekeningen en metingen die tot op vandaag zijn gebeurt. Dat ik ook een perfecte akoestiek verwacht, daar mag je vanop aan, daarvoor waren de investeringen te hoog om met zeer goed tevreden te zijn.

Iets wat ik nog niet heb verteld maar de speakerkabels die we gebruiken zijn Audioquest 14AWG
14AWG is "maar" 2,08mm² wat relatief weinig is.
Persoonlijk al al mijn bekabeling 4mm² (=+- 11AWG) en m'n front-speakers 2x4mm² bundel.
Maar de verliezen zullen we meevallen met "maar" een dikke 2mm²

Als het zover ik ben ik erg benieuwd naar wat Trinnov grafiekjes MET/ZONDER room-correction.
Is he te Altitude32 of Magnitude32 die je voorziet ?
Ik denk de Altitude32 aangezien je met die nieuwe formaten aan de slag gaat.

Heb je eigenlijk hiervoor al eens bij andere HT-enthousiastelingen thuis gaan luisteren alvorens je in
dit project stapte ? Of gelijk op een beurs in een Mutrox box gaan zitten en gelijk die bestelbon getekend ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Zojuist eindelijk kunnen aantonen dat wat ik momenteel aan mijn audio heb uitgegeven nog helemaal niks is...

Wat een machtig gaaf project blijft dit ook. En ben benieuwd of ze het in 1 keer helemaal top krijgen of dat er nog meer bezoekjes van ze gaan komen. Volgens mij kan jij echt niet wachten meer tot je er van kan gaan genieten.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 14:36
Gaaf project dit zeg! Ik ben vooral benieuwd naar foto's van de ruimte als het helemaal af is, en daarmee bedoel ik dus ook qua inrichting/aankleding, niet alleen maar het 'technische' deel.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Hier is in eerste instantie een galmtijd (RT60) meting voor verricht, daarna is er gecalculeerd hoe de ruimte zou moeten klinken volgens de Dolby Standaard voor Home Theatre. Dit houdt in dat de galmtijd gerelateerd wordt aan het ruimte volume en een 1 getalswaarde wordt genomen op 500 Hz. De cinema curve die in het gehele spectrum nodig is, is hierop ontworpen. Deze Curve betekend dat de ruimte “dik” zal klinken. De ruimte ratio’s van de woning zijn natuurlijk in basis niet ontworpen voor home theatre, om dit te compenseren zijn er een groot aantal resonatoren in het akoestisch ontwerp aangebracht die de staande golven en probleemfrequenties in de ruimte verminderen. Hierdoor zal er een zeer stabiel geluidsbeeld zijn. Zie het als het project (akoestisch ontwerp) dat Mutrox voor Sergio Herman heeft gedaan: The Jane is een kapel en iedereen verwacht een enorme galmbak en toch klinkt het er rustig en is er een goede spraakverstaanbaarheid. Akoestisch ontwerpen is altijd een balans zoeken tussen wat onze hersenen “verwachten” en hoe het behoort te klinken. Stel dat we The Jane zo draag hadden gemaakt zodat het als een studio zou klinken dat “snappen” onze hersenen het niet meer. Daarom relateren we galmtijd altijd aan een ruimte volume.
Dat is wel heel kort door de bocht. Mutrox Sound Control glas is zo ontworpen dat een interne massa laag (akoestische folies) de coïncidentidip verlagen. Het glas resoneert dus op een zeer lage frequentie (onder het gehoor bereik) waar bij normaal (float) glas de ramen “nazingen” wanneer een bepaalde frequentie deze aanstoot.
1e reflecties zijn zeker een uitdaging, maar door het diffuse karakter van de bouw (diepte verschillen van deuren, ramen, kozijnen en wandpartijen), het hanteren van de juiste galmtijd en het formaat van de ruimte (elke afstandverdubbeling van geluid zal dit met -6 dB afnemen) zal kamfiltering minder hoorbaar zijn.
Mutrox hanteert altijd dat reflecties in home theatre -15 dB op de luisterpositie moeten arriveren. Dat is de reden waarom Mutrox in eerste instantie akoestische gordijnen hebben aangeboden. Natuurlijk is het uitblijven van gordijnen hier een “probleem” maar zoals je hieronder aangeeft Trinnov kan hierin veel goed maken. Natuurlijk denkt Mutrox hier over na. De ruimte op de ISE was zo goed ontworpen dat de engineers van Trinnov nog nooit een dergelijke read out hadden gezien. Room correctie was daar ook niet nodig.
Kortom, het gaat dus om de combi, volgens Mutrox ben ik een van de weinige die hier in basis al goed over heeft nagedacht. De ruimte is optimaal akoestisch ontworpen, speaker positionering op basis van alle 3D formats.
Jag schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:47:
Ik ben ook heel benieuwd hoe de vroege reflecties van vloer en zijwanden beheerst gaan worden. Dat lijkt me toch lastig met al die vlakken zoals die te zien zijn op de foto's. Maar wel belangrijker dan elke speaker op de graad nauwkeurig opgehangen. Of gaat het nog "aangekleder" worden? Aan de andere kant, je hebt een akoestiek bureau ingehuurd, die zullen dat toch ook bedacht hebben. Speakers met een meer gecontroleerde afstraling (lees: met grote waveguide) zouden ook niet zo'n gekke optie geweest zijn als je de ruimte wel graag minimalistisch houdt.
Zie hierboven...
jvanhambelgium schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:22:
Als het zover ik ben ik erg benieuwd naar wat Trinnov grafiekjes MET/ZONDER room-correction.
Is he te Altitude32 of Magnitude32 die je voorziet ?
Ik denk de Altitude32 aangezien je met die nieuwe formaten aan de slag gaat.

Heb je eigenlijk hiervoor al eens bij andere HT-enthousiastelingen thuis gaan luisteren alvorens je in
dit project stapte ? Of gelijk op een beurs in een Mutrox box gaan zitten en gelijk die bestelbon getekend ? 8)7
Eerst en vooral kan ik je aangeven dat mijn eerste gesprek met Mutrox heeft plaats gevonden op 30/10/2013!! Ondertussen 1.5 jaar later staan we op dit punt dat wel samen ettelijke uren hebben vergaderd, gebeld, gemailed om het resultaat te bekomen dat ik beoog. Dat ik dus snel een bestelbon heb getekend is dan zeker niet aan de orde denk ik zo ;) ..

Wat de Trinnov betreft, zal het de Altitude 32 worden.. De beste oplossing voor mijn ruimte. De grafiekjes ga je zeker te zien krijgen als alles is geinstalleerd :9

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.