[Work in progress] Atmos/Auro3D Home Cinema van nvidia

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 67.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Just_A_User schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:37:
Gaaf project dit zeg! Ik ben vooral benieuwd naar foto's van de ruimte als het helemaal af is, en daarmee bedoel ik dus ook qua inrichting/aankleding, niet alleen maar het 'technische' deel.
Dit zijn de zaken die in bestelling staan:

Acerbis Axis
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/fda8vd.jpg

Ronda SO0441: 8 kuipjes waarvan ik er ook twee bij de zetel plaats..
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/bhbn85.jpg

Indera Sintese
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/250i5hc.jpg

XAL Dot Square 2x: komt boven de tafel te hangen
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34f16ih.jpg

Daarnaast moet ik wel nog kijken naar een mooie vloermat voor onder de zetel te schuiven, wat ook weer ten goede komt van de akoestiek..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Sorry voor bovenstaande reactie, foutje.

Proficiat met jouw nieuwe woning en de gekozen installatie!!
Een droom voor veel mensen denk ik zo, ook al klinken de meeste reacties nogal jaloers.

De trinnov altitude is echt een fantastisch apparaat, maar de capaciteiten ervan zullen wel geen overbodige luxe zijn gezien de gigantische glazen oppervlakte en betonnen structuur! 8)7

Hoe wil je het akoestisch verder aanpakken?
Dezelfde vraag voor de projectie: een gedeelde ruimte (leven en projecteren) is een geweldig idee maar weinigen slagen erin. Ga je voor een specifiek scherm in de stijl van een SI Black Diamond en hoe verduister je dat gigantisch glaspartij? Is die trouwens zuidgericht?

Blijf zeker posten want het is een super interessant project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
road rebel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:50:
Hoe wil je het akoestisch verder aanpakken?
Dezelfde vraag voor de projectie: een gedeelde ruimte (leven en projecteren) is een geweldig idee maar weinigen slagen erin. Ga je voor een specifiek scherm in de stijl van een SI Black Diamond en hoe verduister je dat gigantisch glaspartij? Is die trouwens zuidgericht?
De raamwand is inderdaad op Zuid-Oost kant gericht. Dit brengt natuurlijk de nodige nadelen met zich mee als het gaat om projectie overdag. De doelstelling was/is dat ik op gelijk welk moment van de dag - regenachtig of zonnig steeds de perfecte omstandigheden moet hebben. Daarom zal de volledige ruimte volledig donker gemaakt worden met zonnewering die op slechts 1mm van de stalen steunpilaren komt. Dit zal ervoor zorgen doordat ze iets achter de afronding zitten er geen of miniscuul hoeveelheid aan licht de ruimte binnen komt. Er zal dus geen opsplitsing gebeuren tussen de leefruimte en projectieruimte aangezien dit nooit de juiste sfeer en beleving gaat hebben bij het kijken naar een film.. Dit is natuurlijk anders wat betreft het kijken van bijvoorbeeld het nieuwsbericht van de dag...

Het scherm moet ik nog bekijken, ik ben aan het denken een iets kleiner scherm te nemen nl 110 ipv 120 maar ik moet dit nog bekijken, berekenen etc.. Daarnaast ook nog kijken of ik horizontaal als verticaal ga masken zonder dat de speakers er hinder van ondervniden. Zoals ik hiervoor al aangaf ben ik ook curved aan het bekijken maar het zal zeker een Screen Research scherm worden omdat deze de beste akoestische waarden opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door nvidia op 23-03-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Ik snap het!
Het blijft een lastig compromis, zeker op een zonnige zomeravond waar je persé een film wil kijken lijkt het totaal moeten verduisteren een handicap. Persoonlijk vind ik de "iets" betere akoestische waardes niet altijd opwegen tegen een flets beeld. Ik lees ook veel goeds over XTrem screen, een franse schermproducent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
NVidia,

Ik verbaas me over de 3 hoogte speakers voor en achter in de ruimte.

Ik neem aan voor ATMOS (er is ook nog een VOG voor Auro3d zo te zien)

Ik heb nooit anders gelezen (en ik heb heel veel gelezen voordat ik aan Atmos begon) dan Atmos hoogte kanalen in rijen van voor naar achter lopen en in paartjes gaan.
Dus 2, 4, 6, 8 hoogte kanalen.
2 zet je op top mid
4 zet je optimaal op top front en top rear
6 doe je Top front, top mid en top rear

Hoe meer hoe beter de plaatsing van objecten in de ruimte.

Kun je uitleggen waarom ze 3 speakers top front en 3 speakers top rear willen plaatsen ?

Ik heb zelf een Marantz AV7702 met Genelec G4 en G3 speakers in Atmos 7.1.4 en Auro 7.1
Dit is een D&M beperking, je kunt of Atmos of Auro speaker opstelling kiezen.

Aangezien de enige Auro3d film het niet doet op een D&M decode (Red Tails) heb ik maar voor Atmos basis opstelling gekozen waar er iminddels wel al 7 films voor uit zijn ;)

Voor wat doek betreft, ik heb Enlightor4K doek, maar projecteeer met een 2K sony VW90. Projectieafstand 3 meter, zitafstand 2,30 meter en ik zie geen weave patron op die afstand. Voor klank is het ook prima gezien de redelijk linieare demping.
Dus de tip voor SeymourAV met dat doek die ik zag even terug in de thread lijkt me prima.

Je zou alleen met 4K moeten testen of je geen interferentie krijgt met de weave op jouw projectie afstand.
Beetje zonde als dat mis gaat...

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38
nvidia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:28:
[...]

Dit zijn de zaken die in bestelling staan:

Acerbis Axis
Ronda SO0441: 8 kuipjes waarvan ik er ook twee bij de zetel plaats..
Indera Sintese
XAL Dot Square 2x: komt boven de tafel te hangen

Daarnaast moet ik wel nog kijken naar een mooie vloermat voor onder de zetel te schuiven, wat ook weer ten goede komt van de akoestiek..
Leuk om te zien dat we dezelfde smaak hebben, helaas niet dezelfde portemonnee, :9 .

Heel nice allemaal, ben nu helemaal benieuwd hoe het er straks uit ziet. Al moet ik zeggen dat ik de kuipjes niet helemaal kan plaatsen in het gehele ontwerp. En is het niet handiger om van die luxe 'bioscoopstoelen' te nemen als het een AV ruimte wordt?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

Gaaf project zeg! Ben zelf wel bijzonder gecharmeerd van B&W dus mijn steun heb je :P
Je geeft aan dat je er hard voor hebt moeten werken, je hebt een eigen bedrijf of een heel tevreden werkgever? Hier word ik altijd wel nieuwsgierig van :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42
Zeer mooi, hier mag je trots op zijn!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Wat een project! Hulde dat mensen zo opgaan in hun hobby. Ik zit het allemaal met verbijstering en jaloezie te lezen :D.

Waarom ga je "maar" op 120" projecteren? Er past toch een veel groter scherm? Zeker met de 4K beamer moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt te gek! Ga dit topic met veel plezier volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
road rebel schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:02:
Ik snap het!
Het blijft een lastig compromis, zeker op een zonnige zomeravond waar je persé een film wil kijken lijkt het totaal moeten verduisteren een handicap. Persoonlijk vind ik de "iets" betere akoestische waardes niet altijd opwegen tegen een flets beeld. Ik lees ook veel goeds over XTrem screen, een franse schermproducent.
De compromissen die ik moet sluiten zijn alleen maar door de moeilijke ruimte. Doch ben ik bereid daar fors in te investeren dat ik op gelijk welk moment een goede beleving heb. Uiteindelijk wil je niet het gevoel hebben als je bezoek hebt, dat ze een benauwd gevoel hebben maar anderzijds dat het geluid van de cinemaruimte dan ook perfect in balans is.. Geen eenvoudig verhaal!

Ik ga Xtrem eens bekijken, want ik had er nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip!
jacovn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:17:
Voor wat doek betreft, ik heb Enlightor4K doek, maar projecteeer met een 2K sony VW90. Projectieafstand 3 meter, zitafstand 2,30 meter en ik zie geen weave patron op die afstand. Voor klank is het ook prima gezien de redelijk linieare demping.
Dus de tip voor SeymourAV met dat doek die ik zag even terug in de thread lijkt me prima.

Je zou alleen met 4K moeten testen of je geen interferentie krijgt met de weave op jouw projectie afstand.
Beetje zonde als dat mis gaat...
De projectieafstand bij me wordt 6.00m (met liftsysteem Audipack P3646, zitafstand 3.00m. Wat betreft het testen nodig ik iedereen uit om demo te draaien, samen met Mutrox worden dan ook onmiddelijk te testen gedaan... Een dag waarbij we iedere fabrikant zien 8)
tikkietrugjaap schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:54:
Heel nice allemaal, ben nu helemaal benieuwd hoe het er straks uit ziet. Al moet ik zeggen dat ik de kuipjes niet helemaal kan plaatsen in het gehele ontwerp. En is het niet handiger om van die luxe 'bioscoopstoelen' te nemen als het een AV ruimte wordt?
Bioscoopstoelen ogen te "lomp" voor deze ruimte. Hou er rekening mee dat het niet alleen een cinemaruimte is maar ook een leefruimte.
Sharky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:08:
Gaaf project zeg! Ben zelf wel bijzonder gecharmeerd van B&W dus mijn steun heb je :P
Je geeft aan dat je er hard voor hebt moeten werken, je hebt een eigen bedrijf of een heel tevreden werkgever? Hier word ik altijd wel nieuwsgierig van :)
Ik werk voor een werkgever, en doen bijvoorbeeld het grote Java project voor De Persgroep waar Tweakers.net onder valt.. We hebben in Belgie zo'n 60 mensen op dit project! Dus onrechtstreeks is Tweakers.net ook een klant van me :P
StealthyPeanut schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:14:
Waarom ga je "maar" op 120" projecteren? Er past toch een veel groter scherm? Zeker met de 4K beamer moet dat geen probleem zijn.
Je moet natuurlijk alles bekijken in functie van de zitafstand.. Aangezien dit tamelijk kort is kan/wil ik onmogelijk nog groter gaan.. Ik ben aan het denken zoals ik reeds aangaf of het niet verstandiger is om iets kleiner te gaan (100-110)..

[ Voor 18% gewijzigd door nvidia op 26-03-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
nvidia schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:24:
[...]
Je moet natuurlijk alles bekijken in functie van de zitafstand.. Aangezien dit tamelijk kort is kan/wil ik onmogelijk nog groter gaan.. Ik ben aan het denken zoals ik reeds aangaf of het niet verstandiger is om iets kleiner te gaan (100-110)..
Op een 3meter kijkafstand zou ik zeker niet kleiner gaan. 120 inch is dan echt prima en dik in orde. Ik projecteer op 90 inch op 2,5 meter en zou zelfs nog wel iets groter willen _/-\o_ .

De grootte went enorm snel......te klein blijft een doorn in je oog. Maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Ik zit met een fullHD op 3 meter met scherm van 225cm breed, ik zou als ik de ruimte hebben zeker een flink stukje groter willen. Ik gok dat een scherm van 300cm ook niet verkeerd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38

Bioscoopstoelen ogen te "lomp" voor deze ruimte. Hou er rekening mee dat het niet alleen een cinemaruimte is maar ook een leefruimte.
Ah ok. Ik was in de veronderstelling dat dit een dedicated home cinema ruimte werd.
Nu snap ik de keuze voor enkele meubelstukken ook beter.

Ik ga weer terug in lurk modus. Blijf maar komen met die plaatjes :)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Het antwoord hierop is tamelijk eenvoudig: -verwijderd op verzoek ge-quote persoon-

Ik moet je wel aangeven dat het formaat dat mijn voorkeur heeft Atmos is! Trouwens ook een heel mooie opstelling die jij hebt.. Hoe groot is jouw ruimte?
Aha, dan mag je mijn opmerkingen vergeten. Ik snapte wel uit de tekeningen dat die processor de speakers wel kan remappen binnen de ruimte van de fysieke speakers, dus dan kun je ze als het ware iets lager lijken te horen dan dat ze fysiek hangen.

Ik heb een kamer in kamer gebouwd en die 4.40 x 2.70 binnenwerks. Maar door de valse wanden overall is de zichtbare ruimte maar iets van 3 x 2 meter.

Atmos films moet je niet eens legal willen kopen, de sukkels die de Nederlandse markt bedienen brengen de films liever in DTS-HD uit. Dus 2d audio terwijl het in de meeste andere landen wel 3d is.

[ Voor 3% gewijzigd door jacovn op 28-03-2015 10:00 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
nvidia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:25:

Kortom, het gaat dus om de combi, volgens Mutrox ben ik een van de weinige die hier in basis al goed over heeft nagedacht. De ruimte is optimaal akoestisch ontworpen, speaker positionering op basis van alle 3D formats is op dit moment uniek omdat de specificaties van DTS-X nog geheim zijn. Mutrox werkt nauw samen met Dolby, Auro en DTS (via Trinnov) waardoor ik het meest ideale in deze ruimte krijg.
Vermoedelijke Speaker positie informatie verwijderd..

Wel fijn dat je met die processor posities remappen kan.

[ Voor 28% gewijzigd door jacovn op 26-03-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
StealthyPeanut schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:35:
Op een 3meter kijkafstand zou ik zeker niet kleiner gaan. 120 inch is dan echt prima en dik in orde. Ik projecteer op 90 inch op 2,5 meter en zou zelfs nog wel iets groter willen _/-\o_ .

De grootte went enorm snel......te klein blijft een doorn in je oog. Maar dat is mijn ervaring.
Zoals steeds gaat het eerder over het gevoel wat confortabel is. Momenteel kan ik dit niet inschatten en zou ik dit moeten bekijken door het gewoon te testen! Dat je aangeeft dat grootte snel went, dat is ook iets dat ik meermaals heb vernomen maar we moeten er toch niet in overdrijven.
Cobaltjeh schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:37:
Ik zit met een fullHD op 3 meter met scherm van 225cm breed, ik zou als ik de ruimte hebben zeker een flink stukje groter willen. Ik gok dat een scherm van 300cm ook niet verkeerd zou zijn.
Gevoelsmatig zou ik zeggen, te groot want dan zit je op een 1 op 1 verhouding..

[ Voor 30% gewijzigd door nvidia op 26-03-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik zie het vanzelf, en met wat geluk komt D&M met een software update. En in April zal DTS met de info komen, het was maart maar nu April las ik op AVSforum.

Ik kijk overigens naar een 72" 16:9 scherm op 2,10 meter kijkafstand. Dat had qua beeld wel iets groter gekund wellicht, maar fysiek past dat niet goed in de ruimte gezien de voorzetwanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrRobbert
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 14:17
Heel mooi project!

Ik heb zelf een wat bescheidener home cinema, maar wel in een min of meer 'dedicated' kamer. Dubbelt als bibliotheek. We kunnen die goed verduisteren en we hebben de muren en het plafond middel-grijs geschilderd. Wat mij een beetje tegenvalt is hoeveel 'last' je dan nog hebt van het licht van de projector. In heldere scenes verlies je behoorlijk wat contrast doordat zo'n projector gewoon veel licht geeft ook al staat ie op 'eco'. (De projector is in mijn geval een Sony hw40, die ook niet extreem helder is.) Het is blijkbaar niet voor niets dat bioscoopzalen helemaal zwart zijn.

Heb je al bedacht hoe je dat in jouw huiskamer gaat oplossen, zonder er een grot van te maken?

Voor de rest zou ik de aanschaf van een kaartenloket overwegen. Ben je voordat je het weet uit de kosten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
jacovn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:45:
Ik zie het vanzelf, en met wat geluk komt D&M met een software update. En in April zal DTS met de info komen, het was maart maar nu April las ik op AVSforum.

Ik kijk overigens naar een 72" 16:9 scherm op 2,10 meter kijkafstand. Dat had qua beeld wel iets groter gekund wellicht, maar fysiek past dat niet goed in de ruimte gezien de voorzetwanden.
Ik ben vandaag gecontacteerd dat ik alle informatie die reeds over DTS is gepost moest verwijderen. Hierdoor kan/mag ik niet dieper ingaan op de voorgaande informatie die ik reeds poste..
DrRobbert schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:27:
Heb je al bedacht hoe je dat in jouw huiskamer gaat oplossen, zonder er een grot van te maken?

Voor de rest zou ik de aanschaf van een kaartenloket overwegen. Ben je voordat je het weet uit de kosten.

Succes!
Zeker en vast, maar dit is aankleding die ik achteraf ga bekijken. In eerste instantie zal de muur wit worden geschilderd, wat nefast is voor het contrast, maar dit is alvast de opoffering die ik wil maken..

Ik zie kaartenloket staat, maar wat is dit want in Belgie kan ik de link niet zo goed leggen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
nvidia schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:

Ik ben vandaag gecontacteerd dat ik alle informatie die reeds over DTS is gepost moest verwijderen. Hierdoor kan/mag ik niet dieper ingaan op de voorgaande informatie die ik reeds poste..
Ik heb ook mijn post maar aangepast.
Overigens kun je in de 1e afbeelding ook nog de info zien staan. Je hoeft alleen maar de 2 andere afbeeldingen te bekijken welke kleur daar beschreven wordt voor Atmos en Auro, en dan blijft er maar 1 kleur over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrRobbert
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 14:17
Ik bedoel zo'n 'box office', zo'n bioscoopkassa van een klassieke Amerikaanse bioscoop. Ik heb de indruk dat er hier best veel mensen zijn die jouw project eens in het echt te ervaren. Laten we het er op houden dat de Hollander in mij er meteen een handeltje in zag. ;-)

Als je ooit eens een open dag wilt houden, hou ik me in ieder geval aanbevolen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
jacovn schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:05:
Ik heb ook mijn post maar aangepast.
Overigens kun je in de 1e afbeelding ook nog de info zien staan. Je hoeft alleen maar de 2 andere afbeeldingen te bekijken welke kleur daar beschreven wordt voor Atmos en Auro, en dan blijft er maar 1 kleur over...
Normaal zou je nu niets meer kunnen terugvinden.. Kan iedereen alles rond het formaat verwijderen, ook de quotes?
DrRobbert schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:18:
Ik bedoel zo'n 'box office', zo'n bioscoopkassa van een klassieke Amerikaanse bioscoop. Ik heb de indruk dat er hier best veel mensen zijn die jouw project eens in het echt te ervaren. Laten we het er op houden dat de Hollander in mij er meteen een handeltje in zag. ;-)

Als je ooit eens een open dag wilt houden, hou ik me in ieder geval aanbevolen.
Misschien wel maar dit moet ik nog bekijken met de partners...

[ Voor 3% gewijzigd door nvidia op 26-03-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
nvidia schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:26:
Normaal zou je nu niets meer kunnen terugvinden.. Kan iedereen alles rond het formaat verwijderen, ook de quotes?
Gedaan, maar op een ander forum staat ook al dat er 14 kanalen in de basis laag zijn. 12 speakers elke 30 graden met 2 extra voor tussen center en links en rechts.
Dan. 12 hoogte kanalen boven de 12 speakers die per 30 graden staan (dus niet boven die extra speakers tussen center en link en center en rechts)

Dat zou inderdaad prima matchen met Atmos en Auro.
Dit omdat Atmos Front heigh dan boven links en rechts komen, en back heigh boven de back surrounds.
Voor Auro3d staan er dan hoogte kanalen boven links en rechts zijkant (+\-90) en uiteraard de links en rechts speaker (+\-30)

Het zou ook onhandig van DTS zijn als ze met een totaal incompatibele speaker layout zouden komen. Ze moeten het toch al hebben van een paar mensen die het formaat kunnen afspelen, en daarvan hebben al veel een Atmos/Auro opstelling. Om die compleet weg te gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:43
Zeer mooi project!

Ik kijk zelf vanaf 3.1m naar een 230cm breed scherm (16:9 verhouding).
Voor cinescope (2.35) mag het voor mij iets breder.
Voor 16:9 films moet het zeker niet groter zijn, want dan zou het te druk worden.

260cm breed lijkt me ideaal voor een cinescope scherm waarbij de kijkafstand 3m is.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Broodro0ster schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:19:
Zeer mooi project!

Ik kijk zelf vanaf 3.1m naar een 230cm breed scherm (16:9 verhouding).
Voor cinescope (2.35) mag het voor mij iets breder.
Voor 16:9 films moet het zeker niet groter zijn, want dan zou het te druk worden.

260cm breed lijkt me ideaal voor een cinescope scherm waarbij de kijkafstand 3m is.
Morgen eens exact gaan opmeten wat er kan om een scherm te hangen. Persoonlijk zou ik voor een 2.35 model gaan, met masking en curved..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
nvidia schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:55:
[...]

Morgen eens exact gaan opmeten wat er kan om een scherm te hangen. Persoonlijk zou ik voor een 2.35 model gaan, met masking en curved..
Curved lijkt mij redelijk nutteloos op deze grote en kijk afstand. tevens is je projector er niet voor gemaakt..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Greetoz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:20:
Curved lijkt mij redelijk nutteloos op deze grote en kijk afstand. tevens is je projector er niet voor gemaakt..
Kan je me aangeven waarom Curved nutteloos is? Als ik me niet vergis is een curved scherm een voordeel als je er dicht op zit.. corrigeer me als ik me vergis.

Daarnaast geeft je aan dat mijn projector "er niet voor gemaakt is", kan je dit verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
nvidia schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:43:
[...]

Kan je me aangeven waarom Curved nutteloos is? Als ik me niet vergis is een curved scherm een voordeel als je er dicht op zit.. corrigeer me als ik me vergis.

Daarnaast geeft je aan dat mijn projector "er niet voor gemaakt is", kan je dit verduidelijken?
Je geeft aan je projectie in je living te willen. Met Curved schermen heb je eigenlijk de sweetspot precies in het midden. Nu zal je vanaf een bank kijken met meerdere mensen dus heb je altijd mensen die niet in de sweetspot zitten hoe groter het scherm hoe groter de sweetspot (de echte sweetspot is nog steeds in het midden maar door de grote van het scherm heb je wat meer speling). Met een 110 inch scherm is dat minder. Ik heb nu een 102 en had een 120 inch scherm. Moet zeggen dat ik op 3.5 meter zat van het 120 inch en toen toch mijn bank verder naar achteren heb geschoven omdat ik het te groot vond.

Tevens heb je toch een VW500? Die lens is gemaakt en aangepast om op een recht projectiescherm te projecteren. Dus de lens is aangepast dat de hoeken verder weg zijn dan het midden. Als je een curved scherm gaat gebruiken dan breng je de afstand van de hoeken dus dichterbij wat dus onscherpte gaat veroorzaken.

[ Voor 17% gewijzigd door Greetoz op 02-04-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Greetoz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:06:
Je geeft aan je projectie in je living te willen. Met Curved schermen heb je eigenlijk de sweetspot precies in het midden. Nu zal je vanaf een bank kijken met meerdere mensen dus heb je altijd mensen die niet in de sweetspot zitten hoe groter het scherm hoe groter de sweetspot (de echte sweetspot is nog steeds in het midden maar door de grote van het scherm heb je wat meer speling). Met een 110 inch scherm is dat minder. Ik heb nu een 102 en had een 120 inch scherm. Moet zeggen dat ik op 3.5 meter zat van het 120 inch en toen toch mijn bank verder naar achteren heb geschoven omdat ik het te groot vond.

Tevens heb je toch een VW500? Die lens is gemaakt en aangepast om op een recht projectiescherm te projecteren. Dus de lens is aangepast dat de hoeken verder weg zijn dan het midden. Als je een curved scherm gaat gebruiken dan breng je de afstand van de hoeken dus dichterbij wat dus onscherpte gaat veroorzaken.
Dit zijn zeker goede tips waar ik rekening met hou om de juiste keuze te maken. Ik heb vandaaag even gekeken en ik kan 3690 bij 1550 projecteren, war neerkomt op een 2.35 verhouding.

Ik moet dan wel eens kijken hoeveel inch dit concreet is. Indien iemand weet hoe de berekening te maken, laat maar weten.

Daarnaast nog een kleine wijziging gedaan van de speakers. De plafondspeakers worden de CCM 8.5 (om te richten naar de sweetspot) , terwijl de Voice of God (VOG) de CWM 8.5 (recht naar beneden afstaalt) wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Wow, gaaf project nvidia _/-\o_
Komt helemaal goed hier, super om dit te gaan volgen :)
Ben echt benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat worden...
Greetoz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:06:

Moet zeggen dat ik op 3.5 meter zat van het 120 inch en toen toch mijn bank verder naar achteren heb geschoven omdat ik het te groot vond.
Hmmm, ik vind dat wel meevallen. Heb zelf ook een 120inch scherm, en zit er (op de eerste rij) net geen 3.5 meter vandaan. Is perfect te doen! Misschien even wennen, maar gaat zeker!
Dit klopt niet! Ik projecteer ook met een VW500, en ook op een curved screen. Je verliest 0,0 scherpte in de hoeken! Wel even er van uitgaande dat de buiging niet té is... Maar 10cm vanuit het midden naar voren komen aan beide kanten gaat perfect.

Test het zelf eens door een A4'tje aan de rand van je scherm te houden, 10cm naar voren. Je zult verbaasd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
atmoz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:16:
Wow, gaaf project nvidia _/-\o_
Komt helemaal goed hier, super om dit te gaan volgen :)
Ben echt benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat worden...

[...]

Hmmm, ik vind dat wel meevallen. Heb zelf ook een 120inch scherm, en zit er (op de eerste rij) net geen 3.5 meter vandaan. Is perfect te doen! Misschien even wennen, maar gaat zeker!

[...]

Dit klopt niet! Ik projecteer ook met een VW500, en ook op een curved screen. Je verliest 0,0 scherpte in de hoeken! Wel even er van uitgaande dat de buiging niet té is... Maar 10cm vanuit het midden naar voren komen aan beide kanten gaat perfect.

Test het zelf eens door een A4'tje aan de rand van je scherm te houden, 10cm naar voren. Je zult verbaasd zijn ;)
Uiteraard is het zeer persoonlijk of je het te groot vind of niet. En ja het went vast wel, ik vond het te groot, jij niet. Dus zowel jouw mening als die van mij zijn niet de waarheid. Maar wel iets waar nvidia rekening mee kan houden.

mbt tot de VW500. Het klopt natuurlijk wel dat hij gemaakt is voor een recht projectiescherm en niet voor een curved. 95% van de thuis projectieschermen zijn recht, daar zal Sony zich dan ook op focussen. Dat het wel kan, en je de onscherpte niet of nauwelijks ziet is een ander verhaal. En natuurlijk valt of staat het hoe groot de buiging is inderdaad. Toch blijf ik mij mijn mening dat het een klein beetje onzin is op 100inch ;-). Maar dat is weer mijn mening en doet niks af aan of jij het wel de moeite waard vind! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik weet niet hoe het bij de VW500 van € 10.000,- is, maar de lens in mijn HW55 rekent gewoon op een krom scherm hoor :). Het beeld bij mij is nooit op alle plekken op het scherm helemaal scherp. Dat komt juist door de lens die erin zit welke rekent op een bolling. De enige remedie hiervoor is....je raadt het al; een krommend scherm :).

Het kromme scherm is juist uitgevonden, om overal gelijke scherpte te krijgen bij projectoren. Waarom het dan op tv's wordt toegepast, blijft voor mij echt een raadsel :D. Buiten de gimmick natuurlijk....

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-04-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:23:
Ik weet niet hoe het bij de VW500 van € 10.000,- is, maar de lens in mijn HW55 rekent gewoon op een krom scherm hoor :). Het beeld bij mij is nooit op alle plekken op het scherm helemaal scherp. Dat komt juist door de lens die erin zit welke rekent op een bolling. De enige remedie hiervoor is....je raadt het al; een krommend scherm :).

Het kromme scherm is juist uitgevonden, om overal gelijke scherpte te krijgen bij projectoren. Waarom het dan op tv's wordt toegepast, blijft voor mij echt een raadsel :D. Buiten de gimmick natuurlijk....
Om eerlijk te zijn gaf mijn specialist aan om te opteren voor een curved scherm, zeker aangezien ik er zo dicht op zit. Ik zou dan een curved nemen met afmetingen: 3690x1650 incl. rand wat neer komt op 130"

De lens van de Sony VW500, zal zeker geen probleem vormen, deze kan zeker overweg met zowel een flat als curved projectiescherm. Maar zoals vaak bij geluid, gaat het hem vooral om de beleving is mijn gevoel! Het probleem is dat ik nog nooit dergelijk curved scherm van 100+ (in 2.35/2.40 format) heb kunnen beleven, en vooral in een dedicated cinemaruimte, wat het natuurlijk niet makkelijk maakt om een keuze te maken. Indien iemand het ziet zitten, en een demo wil geven, wil ik wel eens langs komen.. De biertjes breng ik wel mee 8) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz

sorry maar voor je HW55 is dat echt gewoon onzin en als jouw HW55 ontscherpte heeft zonder curved scherm dan is er iets mis mee.

om even iemand op AVS te quoten

A curved screen was designed to help with reducing the pincushion effect caused by the use of an anamorphic lens. Using a curved screen with a standard lens causes bowing effect of the image. Also if the gain is very high and you use a curved screen, it can wash out the image, not improve the contrast. This is because light from the curved screen can be reflected back onto the other side of the screen, causing washout. Bottom line, I would not use a curved screen with a standard 16:9 projector lens. I do like a curved screen with an Anamorphic lens. In fact I own a curved screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Greetoz schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:13:
[...]

sorry maar voor je HW55 is dat echt gewoon onzin en als jouw HW55 ontscherpte heeft zonder curved scherm dan is er iets mis mee.
Dat jij het niet ziet, wil niet zeggen dat het niet zo is. De goedkope lenzen in deze beamers kunnen dat niet 100% scherp krijgen. Zet het patroon eens op, fullscreen en ga je scherm af op de verschillende pixels. Er zit gewoon verschil in helaas.

Niet zichtbaar als je gewoon film kijkt, maar wel aanwezig :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Moet je toch teleurstellen. Met het patroon is mijn pj ook on de hoeken scherp.

Maargoed off-topic ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

nvidia schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:56:
[...]

Om eerlijk te zijn gaf mijn specialist aan om te opteren voor een curved scherm, zeker aangezien ik er zo dicht op zit. Ik zou dan een curved nemen met afmetingen: 3690x1650 incl. rand wat neer komt op 130"
Sow! 8) Das nogal een maat he O+
Erg vet hoor!!
En de VW500 kan dit makkelijk aan, er komt bij mij een bak licht uit dat is gewoon niet te filmen. Volgens mij kan die ook wel een scherm van 5 meter aan. Dik apparaat is het toch ook he :9~
Indien iemand het ziet zitten, en een demo wil geven, wil ik wel eens langs komen.. De biertjes breng ik wel mee 8) !
Ik zou zeggen: kom maar langs! Pinten liggen al koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
atmoz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:09:
Ik zou zeggen: kom maar langs! Pinten liggen al koel.
Stuur maar pm, zal dan men VW500 meenemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

nvidia schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:47:

Stuur maar pm, zal dan men VW500 meenemen 8)
Hoezo? Zal toch weinig/geen verschil in zitten met de mijne lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
atmoz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:49:
Hoezo? Zal toch weinig/geen verschil in zitten met de mijne lijkt me...
Ah great wist niet da je hem ook hebt! Ik stuur je een pmtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dan moet natuurkundig gezien het scherm dezelfde kromming hebben als de lens van de beamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Schopje...

Geen foto's of ontwikkelingen meer?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Younes schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:27:
Schopje...

Geen foto's of ontwikkelingen meer?
Ik ben 3 weken geweest waardoor ik het niet heb kunnen opvolgen. Morgen krijg ik de planning van alle nog uit te voeren werken aangezien ik er op 1 juli in trek.. Er zijn wel wat ontwikkelingen gebeurt van de speakers, projectorlift,... maar ik hou jullie nog wat in spanning ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikke knip

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 18-04-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Gisteren zijn na 4 weken wachten de zonnegordijnen geplaatst aan het grote raam. Wat een verschil! De verdere planning tot eind juni, aangezien ik op 4 juli verhuis ziet er als volgt uit:

Week van 27/04:
- Opmeten rolluikbakken
- Opmeting glas leefruimte

Week van 04/05:
- Plaatsen rolluikbakken

Week van 11/05:
- Plaatsing akoestisch material
- Plaatsing profielen voor alle verlichtingspunten en ingebouwde speakers, waar het akoestisch spanplafond wordt bevestigd

Week van 18/05:
- Plaatsing profielen voor alle verlichtingspunten en ingebouwde speakers, waar het akoestisch spanplafond wordt bevestigd

Week van 25/05:
- Plaatsing glas + vide
- Opschuren en bijpleisteren van alle wanden (en dat zijn er heel wat...)

Week van 01/06:
- Plaatsing maatwerk, waaronder de pivotdeur leefruimte zodat alles perfect afgesloten kan worden

Week van 08/06:
- Plaatsen van span- en verlichtingsplafond

En in juni zal alle Crestron domotica afgewerkt worden, alsook het plaatsen van de speakers en sturingen.. We gaan alvast de goede kant op!

De volgende foto's volgen binnen een paar weken.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Update? - erg benieuwd - :)

[ Voor 3% gewijzigd door GJ007 op 16-05-2015 22:42 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb al wel wat foto's maar ik ga jullie nog wat op de proef stellen. Bekabeling is nu wel al volledig in orde, en ja dat alleen was een week werk... pff de komende 3 weken worden er heel wat zaken gedaan, en dan volgen er nog wat foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:19
Interessante project, ga deze volgen

Beetje over de top maar daar hou ik wel van.
Zou ik zelf zoveel geld uitgeven aan cinnema? Nein.

Maar ik het buizenversterker virus,.. als ik dezelfde positie zou staan dan had ik er ook zulke bedragen tegenaan gegooid. Waarom? Waarom niet. :+

Erg benieuwd naar verdere updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserdesign
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 20:59
ik kan niet wachten om het resultaat te zien

moooooooooh fx8350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17

tweakraiser

I have such sites to show you

Goed bezig kerel. _/-\o_
Ik hoop dat je er enorm veel plezier van hebt.
Sinds ik mijn B&W speakers heb aangeschaft is het audio virus aardig toegetreden bij me.
Geweldig mooi geluid imo.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

nvidia schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:20:
Ik heb al wel wat foto's maar ik ga jullie nog wat op de proef stellen. Bekabeling is nu wel al volledig in orde, en ja dat alleen was een week werk... pff de komende 3 weken worden er heel wat zaken gedaan, en dan volgen er nog wat foto's...
3 weken zijn om :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik had dit topic ook al gebookmarked. Helemaal lekker gemaakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik kan jullie melden dat er heel wat zaken direct/indirect zijn aangepast. Deze week wordt cruciaal want dan wordt er ook al glas geplaatst in alle ruimten. Aangezien ik zondag pas uit vakantie kom, komen er begin volgende week een reeks foto's maar het is nog niet af dat staat vast .. O-). Nog wat geduld ...

[ Voor 3% gewijzigd door nvidia op 08-06-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik kijk bijna net zoveel uit naar je nieuwe foto's, als naar seizoen 5 van Game of Thrones die we al 9 afleveringen aan het opsparen zijn en volgende week nadat aflevering 10 eindelijk binnen is in een keer gaan kijken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 16:27

SannrHerr

Furor Teutonicus!

lj_tree schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:59:
Ik kijk bijna net zoveel uit naar je nieuwe foto's, als naar seizoen 5 van Game of Thrones die we al 9 afleveringen aan het opsparen zijn en volgende week nadat aflevering 10 eindelijk binnen is in een keer gaan kijken:)
Hoe hou je het vol??? :o

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
het is een test van discipline als nooit tevoren! Maar wat ga ik een heerlijk weekend tegemoet als het dan eindelijk zo ver is:) ben ook al 3 weken op voorhand aan het dieeten om alle chips, m&m's, chocolade, bier en thuisbezorgmaaltijden aan te kunnen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

lj_tree schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:14:
[...]

het is een test van discipline als nooit tevoren! Maar wat ga ik een heerlijk weekend tegemoet als het dan eindelijk zo ver is:) ben ook al 3 weken op voorhand aan het dieeten om alle chips, m&m's, chocolade, bier en thuisbezorgmaaltijden aan te kunnen:)
Dat dieeten ga je niet menen! Anyway... Ik zou heel graag willen weten wat de status is. Ik heb zelf ook niet voor niets gebookmarked dus kom maar op met die foto's en een uitgebreid verslag. :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 19:55
nvidia schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:34:
Ik kan jullie melden dat er heel wat zaken direct/indirect zijn aangepast. Deze week wordt cruciaal want dan wordt er ook al glas geplaatst in alle ruimten. Aangezien ik zondag pas uit vakantie kom, komen er begin volgende week een reeks foto's maar het is nog niet af dat staat vast .. O-). Nog wat geduld ...
Nog enige vooruitgang? :9 Of ben je ons vergeten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Tronic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:44:
[...]

Nog enige vooruitgang? :9 Of ben je ons vergeten :>
Ik denk dat hij heerlijk aan het genieten is en de hele wereld bekijkt op/in zn super bios en denk dat ie over 10 jaar gevonden word met een super grote glimlach op zn gezicht en zegt" ik kan je niet horen wat zeg je". :+

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik had een update beloofd, jammer genoeg staan we minder ver dan voorzien al zijn we toch al goed opgeschoten naar voorbereidende werken. Hieronder wat foto's hoe alles evolueerde:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2vtwjv5.jpg
Audipack P3646

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zcoav9.jpg
Plaatsing van binnenscreens incl. bekabeling (1)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cr0eo2.jpg
Plaatsing van binnenscreens incl. bekabeling (2)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/28c0zva.jpg
Bekabeling speakers, gebruikte bekabeling Audioquest 14AWG (1)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dxgy06.jpg
Bekabeling speakers, gebruikte bekabeling Audioquest 14AWG (2)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/27y8gah.jpg
Plaatsing akoestisch materiaal (1)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cglzwl.jpg
Plaatsing akoestisch materiaal (2)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/bdta45.jpg
Plaatsing akoestisch materiaal - verlichtingspunten (3)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/i1d5b9.jpg
Plaatsing akoestisch materiaal - Speakers (4)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2w2hdeo.jpg
Afleiding restwarmte haard + opbouw spanwand

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10n7zw2.jpg
Plaatsing chunks

Er is dus wel wat gebeurt maar nog niet genoeg naar mijn mening. De volgende zaken die nu komen zijn:

- Plaatsing van het akoestisch glas (het probleem is dat het steeds breekt waardoor men bij de leverancier aan het kijken zijn naar een oplossing
- Plaatsing van maatmeubilair
- Plaatsing spanwand/plafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ziet er toch al wel gaaf uit. Hopelijk krijgen ze de productie van het glas een beetje in orde!

Damn....een projectorbeugel van meer dan € 3.000,- :D. Dat is meer dan ik voor m'n projector HW55 heb betaald :D. Wat een bedragen.

Heel veel succes! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
StealthyPeanut schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:34:
Ziet er toch al wel gaaf uit. Hopelijk krijgen ze de productie van het glas een beetje in orde!

Damn....een projectorbeugel van meer dan € 3.000,- :D. Dat is meer dan ik voor m'n projector HW55 heb betaald :D. Wat een bedragen.

Heel veel succes! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Projectorbeugel kost inderdaad heel wat geld.. Was overigens niet voorzien maar de hoek kregen we niet goed waardoor dit de enige oplossing was. Natuurlijk kwamen we al snel met een aantal problemen:

- grote van de projector
- hoogte van de ruimte (6m)

Het glas wordt een heus karwei vrees ik.. Ondertussen hebben ze vandaag voor de derde keer het glas proberen zagen zodat deze mooi onder mijn trap past, jammer genoeg barste het glas opnieuw.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 15:40

EKR88

FPS_EKR

nvidia schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:08:
[...]

..
Het glas wordt een heus karwei vrees ik.. Ondertussen hebben ze vandaag voor de derde keer het glas proberen zagen zodat deze mooi onder mijn trap past, jammer genoeg barste het glas opnieuw.. :?
Misschien een optie dat ze het glas later watersnijden ipv zagen?

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
EKR88 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:26:
Misschien een optie dat ze het glas later watersnijden ipv zagen?
Dat hebben ze al geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

super gaaf! was het even uit het oog verloren...
maar nogmaals wat een super dik project dit :)

valt me op dat ze geen buizen gebruiken voor de kabels?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
GJ007 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:31:
super gaaf! was het even uit het oog verloren...
maar nogmaals wat een super dik project dit :)

valt me op dat ze geen buizen gebruiken voor de kabels?
Er is een buis voor de kabels onder de vloer van de kast tot aan de haard. De reden dat in het plafond en muur geen buizen worden gebruikt is omdat er een spanplafond en spanwand komt. Uiteindelijk zou dit een onzinnige kost zijn aangezien als er ooit problemen zijn de spanplafond er volledig uit moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

nvidia schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:05:
[...]

Er is een buis voor de kabels onder de vloer van de kast tot aan de haard. De reden dat in het plafond en muur geen buizen worden gebruikt is omdat er een spanplafond en spanwand komt. Uiteindelijk zou dit een onzinnige kost zijn aangezien als er ooit problemen zijn de spanplafond er volledig uit moet..
Logische keuze zo inderdaad!

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Gaaf project, ik ben erg benieuwd! :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
Erg gaaf project en ook (net zoals vele anderen) hier erg benieuwd naar het eindresultaat. Ook erg veel lof voor de tijd welke je stopt in het bijhouden van dit topic en het beantwoorden van de vragen. Erg leuk om te volgen en de ontwikkelingen te zien. Keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
bluecupra schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:54:
Erg gaaf project en ook (net zoals vele anderen) hier erg benieuwd naar het eindresultaat. Ook erg veel lof voor de tijd welke je stopt in het bijhouden van dit topic en het beantwoorden van de vragen. Erg leuk om te volgen en de ontwikkelingen te zien. Keep up the good work
Het is niet altijd eenvoudig maar ik doe men best, nog een kleine update van de laatste weken..

Aangezien het nu bouwverlof is in Belgie zal het een tijdje stil liggen wat betreft de updates, maar toch - we blijven bezig om het project zo snel mogelijk af te krijgen. De zaken waar we tegen aan gelopen zijn:

1. Het akoestisch/thermisch glas voor onder de trap blijft breken, 4e keer al! Op naar poging 5 :P
2. Trinnov: aangezien deze in beperkte oplage gemaakt worden is er een forse wachttijd. Volgens de bespreking met Trinnov potentieel een paar maanden waardoor ik wacht met het plaatsen van de speakers in layer 1 en 2, buiten de speakers die in het spanplafond en wand komen - alsook projectiedoek. Trinnov is wel aan het meedenken naar een oplossing, demo model of dergelijke...
3. Projectiedoek: we hebben gekozen voor de Adeo Screen Research Plano Curvo, 21/9 317*145cm
4. Na bespreking met de elektricien wat betreft de plaatsing van de 5 x Rotel RMB1585, Crestron modules, Digitale tv, de Trinnov, Synology en ga maar door hebben we gemerkt dat onze berekening niet goed zat waardoor we naast het 42" rack; ook nog een 22" rack gaan plaatsen. De reden was vooral de koeling van alle apparatuur. Alles zou volledig op elkaar gepakt staan met alle gevolgen vandien vooral op het vlak van slijtage van de toch niet goedkope apparatuur die erin komt... We beseffen dat dergelijke toestellen wel tegen een stootje kunnen maar toch.. We nemen liever het zekere voor het onzekere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

nvidia schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:49:
[...]

Het is niet altijd eenvoudig maar ik doe men best, nog een kleine update van de laatste weken..

Aangezien het nu bouwverlof is in Belgie zal het een tijdje stil liggen wat betreft de updates, maar toch - we blijven bezig om het project zo snel mogelijk af te krijgen. De zaken waar we tegen aan gelopen zijn:

1. Het akoestisch/thermisch glas voor onder de trap blijft breken, 4e keer al! Op naar poging 5 :P
2. Trinnov: aangezien deze in beperkte oplage gemaakt worden is er een forse wachttijd. Volgens de bespreking met Trinnov potentieel een paar maanden waardoor ik wacht met het plaatsen van de speakers in layer 1 en 2, buiten de speakers die in het spanplafond en wand komen - alsook projectiedoek. Trinnov is wel aan het meedenken naar een oplossing, demo model of dergelijke...
3. Projectiedoek: we hebben gekozen voor de Adeo Screen Research Plano Curvo, 21/9 317*145cm
4. Na bespreking met de elektricien wat betreft de plaatsing van de 5 x Rotel RMB1585, Crestron modules, Digitale tv, de Trinnov, Synology en ga maar door hebben we gemerkt dat onze berekening niet goed zat waardoor we naast het 42" rack; ook nog een 22" rack gaan plaatsen. De reden was vooral de koeling van alle apparatuur. Alles zou volledig op elkaar gepakt staan met alle gevolgen vandien vooral op het vlak van slijtage van de toch niet goedkope apparatuur die erin komt... We beseffen dat dergelijke toestellen wel tegen een stootje kunnen maar toch.. We nemen liever het zekere voor het onzekere!
Verblijd ons met een update inclusief veel afbeeldingen, want het is alweer een bijna een maand geleden :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Younes schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Verblijd ons met een update inclusief veel afbeeldingen, want het is alweer een bijna een maand geleden :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb nog een paar foto's maar de laatste rechte lijn zijn we ingeslagen: mid September trek ik erin..

http://static.tweakers.ne...tjUWDuGRz0C28plE/full.jpg

http://static.tweakers.ne...i8hu8QcYg1fqnkD5/full.jpg

http://static.tweakers.ne...wTMJF137JThJdOz9/full.jpg

De volgende maand wordt er dus alles afgewerkt behalve het plaatsen van de speakers L1 en L2 in de muren aangezien we toch nog moeten wachten op de Trinnov medio December..

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 05-09-2015 19:55 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Lukt het met het snijden van het akoestisch glas verder?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Younes schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:57:
Lukt het met het snijden van het akoestisch glas verder?
We zitten ondertussen al aan poging 8 8)7

Zoals je ook wel kon zien is er niet zo heel veel veranderd door het bouwverlof in Belgie. Momenteel is de luifel al een pak verder afgewerkt, en worden de backboxen van de speakers in het plafond geplaatst

Volgende week worden alle akoestische plafonds geplaatst, wat een veel beter idee zal geven over de ruimte en de week erna is het kuisweek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 16:51
Nog updates :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Na het opkuisen kunnen we natuurlijk niet langer wachten op schone plaatjes :)

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nvidia
Alles zal klaar zijn op 18 september.. tot dan nog even geduld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

Nou we zijn beniewd :)

Heb je al wat audio goody's die je met ons wilt delen? Een klein tipje van de sluier?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Audione0 schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:29:
Nou we zijn beniewd :)

Heb je al wat audio goody's die je met ons wilt delen? Een klein tipje van de sluier?
Hoe bedoel, wat wil je exact weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Alles eigenlijk? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nvidia
1. Beamer: Sony VPL VW500ES en Projectorlift Audipack P3646
2. Speakers surround onderste laag: B&W 8.5 8x
3. Speakers surround middenste laag: B&W 8.5 9x
4. Speakers surround top laag: B&W 8.5 7x
5. Subwoofer: B&W CT SW15 4x
6. Aansturing subs: B&W SA1000 2x
7. Trinnov Altitude 32
8. Tuner: Apart PR4000R
9. Akoestistisch transparant scherm: Adeo Screen Research Plano Curvo 21/9 317x145
10. Versterkers: Rotel RMB1585 5x

Daarnaast heb ik een Crestron oplossing en Crestron DM 4K

[ Voor 8% gewijzigd door nvidia op 06-09-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

bonyuri

Investigator!

nvidia schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:38:
Met of zonder scaler?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

nvidia schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:38:
1. Beamer: Sony VPL VW500ES en Projectorlift Audipack P3646
2. Speakers surround onderste laag: B&W 8.5 8x
3. Speakers surround middenste laag: B&W 8.5 9x
4. Speakers surround top laag: B&W 8.5 7x
5. Subwoofer: B&W CT SW15 4x
6. Aansturing subs: B&W SA1000 2x
7. Trinnov Altitude 32
8. Tuner: Apart PR4000R
9. Akoestistisch transparant scherm: Adeo Screen Research Plano Curvo 21/9 317x145
10. Versterkers: Rotel RMB1585 5x

Sodemieters.. Mooi spul allemaal. Ik ben vooral gecharmeerd om je beamer en die Rotels :)

Ga je als alles klaar is nog een soort meet and greet organiseren? Ik hou me aanbevolen iig :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nvidia
Met scaler..
Audione0 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:23:
Sodemieters.. Mooi spul allemaal. Ik ben vooral gecharmeerd om je beamer en die Rotels :)

Ga je als alles klaar is nog een soort meet and greet organiseren? Ik hou me aanbevolen iig :)
Niet alles gaat klaar zijn vanaf het begin, ik verwacht dat dit pas naar het einde van het jaar is aangezien de Trinnov zeer moeilijk te krijgen is. We zijn aan het kijken naar een Demo model als tijdelijke oplossing..

Wat ik ook nog niet heb verteld is dat er in een van de twee racks een Synology Rackstation 815+ komt met 4 WD Red WD60REDX 6 Tb schijven. Hierdoor staat alle content mooi centraal en kan ik alles streamen naar elke ruimte in de beste kwaliteit.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
akoestisch glas eindelijk zonder breken geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
vanaalten schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:57:
akoestisch glas eindelijk zonder breken geplaatst?
Jammer genoeg nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:17:
Alles zal klaar zijn op 18 september.. tot dan nog even geduld..
Inmiddels is het 20 september. Ben je aan het genieten en de update vergeten, of blijft het glas maar breken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:52:
[...]

Inmiddels is het 20 september. Ben je aan het genieten en de update vergeten, of blijft het glas maar breken? ;)
8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Ben ook wel benieuwd naar de laatste vorderingen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

ziet cool uit had ik geld maar had ik ook gedaan _/-\o_

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Na een hele poos stil geweest te zijn toch een grote update want alles begint nu toch heel wat meer vorm te krijgen. Hieronder alvast wat impressies van de ruimte:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5b74tz.jpg
Projector Sony VPL-500 en Speaker B&W CWM 8.5

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/a475hv.jpg
Haardmantel zonder speakers/subs, foto hieronder met..

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/16hkob4.jpg
Even hoogte gevoel van de ruimte >:)

Gisteren hebben we dan de eerste testen uitgevoerd van de geluidsinstallatie, weliswaar nog maar een 2-kanaalstest om te kijken welke Amplifier we gaan nemen. De reden is dat mijn racks (samen 64U 8) , 1U te klein is als ik 5 Rotel RMB 1585 ga plaatsen. Daarom gisteren wat aan het spel geslagen om wat alternatieven te bekijken:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30wqffd.jpg
Earthquake Cinenova Grande 7 BR en Rotel RMB 1585
Product sheet: Cinenova G7BR

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/swpbn9.jpg
Testopstelling:
- Denon DBT-3313UD
- Marantz AV7702
- Rotel RMB 1585
- Earthquake Cinenova Grande 7 BR

Eerst hebben we de Rotel laten draaien op de 2-kanalen en dan zitten switchen met de Earthquake. Om eerlijk te zijn, het verschil is groot 200 tov 330 op 8 om, jullie kunnen het wel raden - die Earthquake is een monster - mag je trouwens ook letter nemen !!! 61.5 kg !!!

Besluit is dus genomen: de 5 Rotels worden ingewisseld tegen 4 Earthquakes.. Prijskaartje gaat wel met een ruk de hoogte in maar dit nemen we er voor de goede zaak bij.

Maar natuurlijk willen jullie nog meer zien, hier komt het dan :9

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2wcl6pc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/29w8rhz.jpg
Foto is veel lichter door de flits, de foto geeft geen eerlijke weergave weer. Ik kan zeggen dat het zeer goed verduisterd, al moeten we nog wat aanpassingen doen om dit nog te verbeteren (hieronder meer). Om jullie een idee te geven van de projectie heb ik grijze tape geplakt. Het scherm zal 300*128 zijn.. 21:9 format curved!

Wat zijn de volgende zaken die we gaan aanpakken:

1. Plaatsing pivotdeur om lichtinval rechts van de ruimte aan te pakken
2. Plaatsen van een 2e Earthquake zodat we de maximale capaciteit van de Marantz (tijdelijk) gebruiken tot de Trinnov erin komt.
3. Crestron: automatisatie van alle zaken in functie van de projectie (verlichting/screens/geluid/Synology/Crestron DM systeem)
4. Plaatsing akoestisch glas (neen het staat er nog steeds niet.. - poging 8 ondertussen :P )
5. Mutrox moet een eerste meting doen om te kijken naar de huidige akoestisch waarden om alvast de eerste aanbevelingen te doen..
5. Plaatsing van nog 2 B7W CWM 8.5 achteraan
6. Plaatsing zwarte doek haardmantel
7. Plaatsing curved projectidscherm

[ Voor 5% gewijzigd door nvidia op 04-10-2015 22:47 . Reden: 2 extra's die de komende week nog moeten gebeuren.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

heerlijk!

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:08
Onvoorstelbaar mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Heb nog snel twee extra punten toegevoegd van de zaken die nog moeten gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Ben benieuwd naar puntje 5 eigenlijk.
Hoe klinkt je ruimte nu als je pakweg eens flink je handen klapt ? Of als je in die (ruime) woonkamer wat luider spreekt etc. Naar nagalm toe bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
jvanhambelgium schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:39:
Ben benieuwd naar puntje 5 eigenlijk.
Hoe klinkt je ruimte nu als je pakweg eens flink je handen klapt ? Of als je in die (ruime) woonkamer wat luider spreekt etc. Naar nagalm toe bedoel ik dan.
Om eerlijk te zijn had ik een beter resultaat verwacht. Nu heb ik toch nog de indrukdat het nog rond de 1 seconde is, wat natuurlijk al een pak beter is dan voorheen. Het akoestisch glas gaat nog iets helpen maar zeker geen wonderen vrees ik, maar ik wil toch even de meetresultaten van Mutrox afwachten vooraleer we conclusies trekken. Uiteindelijk moet nog nog altijd een leefruimte blijven..

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.