Na een hele poos stil geweest te zijn toch een grote update want alles begint nu toch heel wat meer vorm te krijgen. Hieronder alvast wat impressies van de ruimte:

Projector Sony VPL-500 en Speaker B&W CWM 8.5

Haardmantel zonder speakers/subs, foto hieronder met..

Even hoogte gevoel van de ruimte
Gisteren hebben we dan de eerste testen uitgevoerd van de geluidsinstallatie, weliswaar nog maar een 2-kanaalstest om te kijken welke Amplifier we gaan nemen. De reden is dat mijn racks (samen 64U

, 1U te klein is als ik 5 Rotel RMB 1585 ga plaatsen. Daarom gisteren wat aan het spel geslagen om wat alternatieven te bekijken:
Earthquake Cinenova Grande 7 BR en Rotel RMB 1585
Product sheet:
Cinenova G7BR

Testopstelling:
- Denon DBT-3313UD
- Marantz AV7702
- Rotel RMB 1585
- Earthquake Cinenova Grande 7 BR
Eerst hebben we de Rotel laten draaien op de 2-kanalen en dan zitten switchen met de Earthquake. Om eerlijk te zijn, het verschil is groot 200 tov 330 op 8 om, jullie kunnen het wel raden - die Earthquake is een monster - mag je trouwens ook letter nemen !!! 61.5 kg !!!
Besluit is dus genomen: de 5 Rotels worden ingewisseld tegen 4 Earthquakes.. Prijskaartje gaat wel met een ruk de hoogte in maar dit nemen we er voor de goede zaak bij.
Maar natuurlijk willen jullie nog meer zien, hier komt het dan

Foto is veel lichter door de flits, de foto geeft geen eerlijke weergave weer. Ik kan zeggen dat het zeer goed verduisterd, al moeten we nog wat aanpassingen doen om dit nog te verbeteren (hieronder meer). Om jullie een idee te geven van de projectie heb ik grijze tape geplakt. Het scherm zal 300*128 zijn.. 21:9 format curved!
Wat zijn de volgende zaken die we gaan aanpakken:
1. Plaatsing pivotdeur om lichtinval rechts van de ruimte aan te pakken
2. Plaatsen van een 2e Earthquake zodat we de maximale capaciteit van de Marantz (tijdelijk) gebruiken tot de Trinnov erin komt.
3. Crestron: automatisatie van alle zaken in functie van de projectie (verlichting/screens/geluid/Synology/Crestron DM systeem)
4. Plaatsing akoestisch glas (neen het staat er nog steeds niet.. - poging 8 ondertussen

)
5. Mutrox moet een eerste meting doen om te kijken naar de huidige akoestisch waarden om alvast de eerste aanbevelingen te doen..
5. Plaatsing van nog 2 B7W CWM 8.5 achteraan
6. Plaatsing zwarte doek haardmantel
7. Plaatsing curved projectidscherm
[
Voor 5% gewijzigd door
nvidia op 04-10-2015 22:47
. Reden: 2 extra's die de komende week nog moeten gebeuren.. ]