Een HTPC heb ik nog niet in elkaar geknutseld, al zal er wel een komen die ik ook als werk pc zal gebruiken. Opstelling is de volgende:
- Fractal Design Define R5 Titanium
- Intel Core i7-5930K / 3.5GHz
- Asus X99-DELUXE/U3.1
- Noctua NH-D15
- Corsair Vengeance LPX Black 32GB DDR4-3466 Quad-kit CMK32GX4M4B3466C16
- Samsung 950 Pro 512GB Gen3x 4 PCI-Express M.2 (NVME)
- EVGA GeForce GTX 980 Ti Superclocked+ ACX 2.0+ 6GB
- Asus BC-12D2HT (oem)
- Corsair Professional Series AX 860 Watt
- Microsoft Windows 10 Pro USB (Nederlands)
Ik ga waarschijnlijk kiezen voor Plex, al is dit nog niet volledig beslist. Toestel wordt dan aansloten op Crestron DM zodat ik op elke display in huis alles kan naartoe streamen. Dus niet enkel de projector.
Zoals je wel kan zien heeft de EVGA voldoende aansluitingen.
Momenteel staat de Marantz er nog, maar deze wordt op termijn natuurlijk de Trinnov 32 kanaals.
Men heeft de pivotdeur geplaatst, maar terug eruit moeten halen doordat er een probleem was met het systeem om de deur op een degelijke manier te openen. Deur weegt toch meer dan 150 kg, en blijkbaar was het systeem niet echt bestand hiertegen. Het trok namelijk volledig krom, wat zeker niet de bedoeling kan zijn..
DrRobbert schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:01:
Het zwart in een beeld met veel licht is duidelijk veel minder zwart dan dezelfde kleur in een verder donker plaatje. De lamp in de HW40, 1500 lumen in eco-modus, geeft gewoon zoveel licht dat wat er terugkomt het contrast flink beperkt. En dat is dus een heel gewone projector. Dat moet met jouw, overigens schitterende, witte muren en vloer moet dat nog veel erger zijn.
Heb je ideeën (iets met gordijnen voor de muur of zo) om ook dit te managen?
Voor de rest is zo'n grote ruimte natuurlijk helemaal ideaal voor het geluid. In mijn bescheiden kamer kan je duidelijk room-modi waarnemen in het laag. Dat zal bij jou niet gebeuren, nog afgezien van de elektronische correctie. Ik zou het allemaal graag eens horen.
Ik heb overigens bewondering voor jouw geduld, ik had al lang voor een snellere en minder nette oplossing gekozen omdat ik resultaat wil zien en vooral horen!
Deze ruimte is verre van ideaal, nog voor beeld en geluid. Daarom dat er op alle vlakken veel investeringen zijn gebeurt om een normale leefomgeving te creeeren, en dit voor zowel bezoek (geen gevoel dat de plafond op je valt

) maar wel rekening houdend met zo optimaal mogelijk het geluid te krijgen (vertraging van 0.40 sec maximaal). Je geeft het zelf aan, witte muren zijn "een probleem" als het gaat om projectie - dit is een bekend fenomeen. Desondanks heb ik hier een kleine compensatie moeten doen door te focussen op verduistering (dmv rolgordijnen / pivotdeur) en minder op muurkleuren.
En wat geduld betreft, uiteindelijk wil ik ook alles zo snel mogelijk maar ben je soms afhankelijk van externe factoren. Trinnov heeft een lange wachttijd, etc.. Kortom als je iets wil moet je soms kunnen wachten