Ah kak, heb ik net mijn hele uitleg verwijderdralph075 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:58:
[...]
Doe eens een tipje van de sluier oplichten...
Maar goed, komt ie:
Probeer de sprong te maken aan de linkerkant van de heuvel, net tegen het vuil aan.
Kort hard remmen voor de heuvel, daarna weer de voet weer op het gas.
Als het goed is land je aan de rechterkant van de weg, waarna je vrijwel gelijk begint met sturen voor de bocht naar rechts. Ik geef hier tijdens het sturen een beetje half gas.
Neigt de auto de bocht uit te vliegen dan een beetje gas los.
Dan kom je mooi aan de buitenkant van de bocht uit.
Tussen deze bocht en de volgende bocht heb je heel even een korte adempauze.
De volgende (blinde) bocht op de heuvel naar rechts stuur je hard in, wederom met half gas of zelfs met even het gas los.
Hier mag je best een beetje vuil mee pakken aan de binnenkant.
Zodra je de heuvel over bent kan je weer op het gas terwijl je nog steeds stuurt.
Als het goed is kom je weer links op de weg uit, waarna enkel de chicane overblijft.
Deze kan je heel soepel en hard nemen, waarbij je niet het vuil meepakt (dat kost snelheid en tijd!).
Op het moment van uitkomen van de chicane zit je op ca 116-117mph (ik heb mijn snelheden op mph staan).
Mijn filmpje, evenals die van Gavin, laten zien wat ik bedoel.
Kijk ze, met het geluid aan, om te zien wat ik probeer uit leggen en om te horen hoe we met het gas omgaan.
Vooral de aanvliegroute voor de eerste heuvel is heel belangrijk:
-Te ver naar links en je vliegt te ver en vliegt waarschijnlijk de bocht uit.
-Te ver naar rechts en je komt in het vuil aan de rechterkant.
Ook moet je een beetje geluk hebben dat de wagen niet teveel wheelspin heeft maar redelijk zijn grip behoudt.
Snappie het nog?
Het doen is makkelijker dan het uitleggen
Succes!
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 09-04-2015 09:37 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"