aha. Tnx. Goede 2e plek op die site en kost een stuk minder. Bedankt voor de info.Balance schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:09:
[...]
Deze reactie: Drolbert in "[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie", waar deze link in stond.
Eerder is de kwaliteit van de onderwaterbehuizingen besproken. De site die alle behuizingen heeft getest, geeft aan dat de originele Xiaomi behuizing het beste is en de 60m behuizing met rode rand een goede tweede.stansfield schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:40:
..................Wat is de reden dat je deze gekocht hebt en niet die van Xiaomi?
Xiaomi heeft echter productieproblemen en er zijn meldingen verschenen van gebroken bedieningsknoppen.
De keus voor de 60m behuizing lijkt me dan gauw gemaakt
Die behuizing ziet er wel goed uit! Nu nog een red (correction) filter vinden welke hier op past, of een adapter.
[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 23-06-2015 14:08 ]
Gimbal en waterdichte case, zijn daar al ervaringen mee?
Bedenk me nu, dat, zie eerder plaatje, zo'n gimbal is die tegen water bestand?
Bedenk me nu, dat, zie eerder plaatje, zo'n gimbal is die tegen water bestand?
Ik weet niet hoe het is met de professionele handheld gimbals, maar die van quadcopters zijn meestal open. Een gimbal is afgesteld op het gewicht en grootte van de camera dus vraag me af of een waterdichte case zal passen. Evt een siliconen case kan misschien wel.KLX16 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:19:
.......... zo'n gimbal is die tegen water bestand?
De gimbal die ik heb gemaakt kan dan ook niet tegen water. Alle elektronica is open. Een waterdichte case vind ik niet wenselijk vanwege het geluid wat erdoor wordt afgeschermd.
Ik ben nog wel bezig om iets te bedenken om de gimbal enigszins af te dichten en dan evt te combineren met de siliconen case, maar eerst ga eaa uitgebreid testen met de vakantie.
[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 23-06-2015 15:42 ]
Ik vind de low light beelden wel tegen vallen ...https://www.youtube.com/watch?v=9E7NDKDNbrY
Misschien was de lens een beetje vuil maar het beeld is niet echt prachtig... (heb de lens iets verder gedraaid) op de foto's gaf dat een scherper een beter beeld..
Misschien was de lens een beetje vuil maar het beeld is niet echt prachtig... (heb de lens iets verder gedraaid) op de foto's gaf dat een scherper een beter beeld..
Youtube staat op priveallesvooriphone schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:40:
Ik vind de low light beelden wel tegen vallen ...https://www.youtube.com/watch?v=9E7NDKDNbrY
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2sYIjsNrhrc&feature=youtu.be]
Hier een paar korte clips van de Yi op de chinese 2 axis gimbal onder een Phantom 2 op 1080p60.
Het ziet er allemaal wel een stuk minder uit dan het origineel door youtube.
Hier een paar korte clips van de Yi op de chinese 2 axis gimbal onder een Phantom 2 op 1080p60.
De effectieve werking van de gimbal is duidelijk waar te nemen.Deagle schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:54:...............
Hier een paar korte clips van de Yi op de chinese 2 axis gimbal onder een Phantom 2 op 1080p60...........
Ter illustratie:
Zoals ik eerder beschreef mbt een 3 axis gimbal zou de plotselinge horizontale wending (0:14/0:36 en 0:24/0:36) ook meer vloeiender verlopen,
Inderdaad, met een 3 axis gimbal werkt het uiteraard nog beter, maar met zo'n budget setup (Chinese 2 axis gimbal + yi) kun je al leuke beelden maken!
Je bent een held. Heb exact hetzelfde setje gekochtBalance schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:59:
Iedereen bedankt voor het advies, ik ga het volgende bestellen:Voor €110 een erg leuk setje. En misschien komt er op termijn nog een gimbal bij ook
- Camera: http://www.banggood.com/O...tion-Camera-p-969228.html
- Waterproof case: http://nl.aliexpress.com/...s-Diving/32341549223.html
- Accessoires/mounts: http://nl.aliexpress.com/...o3-Hero4/32321546587.html
- Accu: 2x http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_175645.html
- Oplader: http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_175646.html
@ Deagle Waar heb je die gimbal vandaan voor je Phantom 2?
En is dat de "gewone" versie Phantom 2 zonder accesoires?
Binnenkort krijg ik ook de Xi binnen met motormount voor een roadtrip naar Zwitserland,Frankrijk en Belgie...
Binnenkort krijg ik ook de Xi binnen met motormount voor een roadtrip naar Zwitserland,Frankrijk en Belgie...
[ Voor 32% gewijzigd door Wouter02 op 23-06-2015 20:14 ]
De goedkope 2 axis DJI gimbals zijn overal te vinden tussen $40,- en $50,- moet lukken, zo ook bij Banggood. De controller is reeds voor ingesteld voor een Gopro. 12V Lipo eraan en hij werkt. Door het aluminium is het niet de lichtste uitvoering (ca 230 gr ex. accu)
[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 23-06-2015 21:55 ]
Zoals elinx hierboven al aangeeft zijn die gimbals op meerdere chinese webshops te vinden. Ook op marktplaats komen ze geregeld langs. Verder gebruik ik inderdaad de kale phantom 2 (geen vision etc.).Wouter02 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:12:
@ Deagle Waar heb je die gimbal vandaan voor je Phantom 2?
App 1.8 en fw 1.2.0 geven nu de mogelijkheid tot het rechtstreeks opnemen van een time-lapse video ipv losse foto's. Scheelt wat gedoe met het converteren van losse plaatjes naar video.
en het werkt goed !mrvanes schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:58:
App 1.8 en fw 1.2.0 geven nu de mogelijkheid tot het rechtstreeks opnemen van een time-lapse video ipv losse foto's. Scheelt wat gedoe met het converteren van losse plaatjes naar video.
heb de gehackte 1.2.0 gedownload die wat betere bitrates geeft en het verschil is zeker duidelijk. Alleen nu wel last van het wifi geluid, wat ik eerst niet had (kom van 1.0.7). Heeft iemand al de verschillende audio hacks toegepast?
Vandaag de 60m water proof case binnen gekregen. Past perfect en bediening van de knoppen is soepel. Sluit netjes af.
Wat me opviel en ik nog niet iemand over gehoord had is dat de sluiting zichzelf vergrendeld. Hierdoor kan hij niet per ongeluk openschieten.
Verder is de case niet te zien in de hoekken van het beeld. Kortom erg tevreden met deze wat minder bekende case die geen last heeft van de bekende problemen van veel van de meer bekende cases.
Wat me opviel en ik nog niet iemand over gehoord had is dat de sluiting zichzelf vergrendeld. Hierdoor kan hij niet per ongeluk openschieten.
Verder is de case niet te zien in de hoekken van het beeld. Kortom erg tevreden met deze wat minder bekende case die geen last heeft van de bekende problemen van veel van de meer bekende cases.
Goed om te horen!

Ik had mijne gisteren ook binnen gekregen. Ben er bijzonder tevreden mee, ik merk wel dat het knopje voor Wifi net niet ver genoeg gedrukt kan worden, maar die gebruik ik toch niet zo vaak.mtouw78 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:41:
Vandaag de 60m water proof case binnen gekregen. Past perfect en bediening van de knoppen is soepel. Sluit netjes af.
De sluiting ziet er inderdaad erg degelijk uit.
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Dat probleem met het WiFi knopje heb ik geen last vanEastman schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:47:
[...]
Ik had mijne gisteren ook binnen gekregen. Ben er bijzonder tevreden mee, ik merk wel dat het knopje voor Wifi net niet ver genoeg gedrukt kan worden, maar die gebruik ik toch niet zo vaak.
De sluiting ziet er inderdaad erg degelijk uit.
Ik had mijn Kingma case al besteld toen ik de review las van oa de 60m case. Anders was ik zeker ook voor deze gegaan.
Gelukkig heb ik geen problemen met de Kingma case, maar ik had toch even getwijfeld of ik de goede keus had gemaakt toen ik in afwachting was van de levering.
Gelukkig heb ik geen problemen met de Kingma case, maar ik had toch even getwijfeld of ik de goede keus had gemaakt toen ik in afwachting was van de levering.
Hoe zit het als je terug naar stock wilt? Kun je simpelweg de firmware op de root van de sd zetten en weer rebooten?buffbuffbuff schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:51:
[...]
en het werkt goed !
heb de gehackte 1.2.0 gedownload die wat betere bitrates geeft en het verschil is zeker duidelijk. Alleen nu wel last van het wifi geluid, wat ik eerst niet had (kom van 1.0.7). Heeft iemand al de verschillende audio hacks toegepast?
Ja, dat zou zo moeten werken. Toen er meldingen kwamen dat er stabiliteitsproblemen waren met v1,1.0 was het advies om weer terug te gaan v1.0.12 of v1.0.9. Ikzelf had er ook last van, maar heb gewacht op een nieuwere versie van de firmware.
[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 25-06-2015 00:41 ]
Lekker stabiel filmpje. De kwaliteit vind ik persoonlijk belabberd - los van de youtube compressie mist het enorm veel scherpte.Deagle schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:54:
[video]
Ja klopt, zoals ik een aantal pagina's terug al zei is de scherpte niet helemaal goed. Binnenkort even proberen de lens te draaien en de custom firmware met de hogere bitrates proberen.
Na de update is een extra resolutie zichtbaar in de IOS app.
Namelijk 2304x1296 30fps 16:9 (2K)
Deze schijnt echter nog niet te werken.
Hij neemt wel gewoon netjes op wanneer deze geselecteerd is, maar wordt gewoon als 1080p opgeslagen.
Iemand enig idee wat hier verder mee gaat gebeuren?
Is het aannemelijk dat deze resolutie op de korte termijn inderdaad gaat werken?
Namelijk 2304x1296 30fps 16:9 (2K)
Deze schijnt echter nog niet te werken.
Hij neemt wel gewoon netjes op wanneer deze geselecteerd is, maar wordt gewoon als 1080p opgeslagen.
Iemand enig idee wat hier verder mee gaat gebeuren?
Is het aannemelijk dat deze resolutie op de korte termijn inderdaad gaat werken?
In custom firmwares en via scripts is deze resolutie ook al aan te zetten las ik. Dus de kans is wel aanwezig dat deze officieel wordt toegevoegd lijkt mij.
Handig om achteraf stabilisatie uit te voeren en toch 1920*1080 over te houden
.
Wat wel jammer is is dat ze de 2560*1440 (Quad HD of 1440p) resolutie niet halen op 30fps. Dat is 110 miljoen pixels per seconde, terwijl 1920*1080 op 60fps wel 124 miljoen pixels per seconde is. Daardoor zie ik geen reden waarom ze het niet zouden kunnen halen.
Ook een 4k 15fps modus zou best leuk zijn voor time- en hyperlapses.
Wat wel jammer is is dat ze de 2560*1440 (Quad HD of 1440p) resolutie niet halen op 30fps. Dat is 110 miljoen pixels per seconde, terwijl 1920*1080 op 60fps wel 124 miljoen pixels per seconde is. Daardoor zie ik geen reden waarom ze het niet zouden kunnen halen.
Ook een 4k 15fps modus zou best leuk zijn voor time- en hyperlapses.
Iemand al de Yicam app voor android op Blackberry 10 draaiende?
Heb de V1.8.1 geprobeerd op mijn Z10 maar krijg hem niet aan de gang
Heb de V1.8.1 geprobeerd op mijn Z10 maar krijg hem niet aan de gang
Birtrate omhoog gooien naar 35 doet wonderen!
Ik heb de kingma binnen gekregen van Banggood. Gelukkig sluit deze erg goed en is die niet makkelijk open te krijgen. Helaas heb ik nog wel 2 zwarte hoekjes op een foto
Overigens is de originele ook weer beschikbaar op Banggood. Ik had dus beter even kunnen wachten, zodat ik de originele kon krijgen van Banggood. Maar al met al niet klagen.
Volgens mij is er nog geen app uit voor de iPad?
Overigens is de originele ook weer beschikbaar op Banggood. Ik had dus beter even kunnen wachten, zodat ik de originele kon krijgen van Banggood. Maar al met al niet klagen.
Volgens mij is er nog geen app uit voor de iPad?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ook hier het voorste knopje van de originele Xiaomi case eraf gevallen, de knop indrukken gaat nu wat lastiger. Mailtje naar banggood en ze sturen nu in de plaats de 60M waterdichte case op.
Afgelopen 2 weken in het zwembad gespeeld met de Kingma case en de camera doet het nog steeds
De case is geen enkele keer vochtig geweest, maar door het verwarmde water en de iets koudere buitenlucht, is er wel regelmatig condens aanslag in de casing gekomen. Door de binnenzijde met speeksel te bewerken en het daarna droog te vegen, was de condens in ieder geval eerder weg als het weer optrad.
Er zullen hier vast andere trucjes voor zijn, maar daar heb ik nog niet echt naar gezocht.
De filmpjes zien er overigens wel cool uit, maar een aantal zijn helaas te wazig om iets mee te kunnen doen.
Er zullen hier vast andere trucjes voor zijn, maar daar heb ik nog niet echt naar gezocht.
De filmpjes zien er overigens wel cool uit, maar een aantal zijn helaas te wazig om iets mee te kunnen doen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Probeer anders de binnenzijde schoon te maken met zoiets als dreft bijvoorbeeld. Dit werkt ook in de auto tegen condens (als je geen airco hebt)
.
Hebben degene die de lens-focus-fix uitgevoerd hebben later ook weer de lens vastgelijmd of blijft deze op de plek zitten?
Hebben degene die de lens-focus-fix uitgevoerd hebben later ook weer de lens vastgelijmd of blijft deze op de plek zitten?
Ook deze set besteld. Gister en vandaag even de vergelijking gemaakt met de SJ4000 maar ik denk dat deze een betere optie is. Informatie uit dit forum was snel gehaald en deze combinatie lijkt mij ook het meest geschikt. Nu maar afwachten hoe lang dit duurt voordat alles binnen is. Iemand een indicatie?PetrCech_3 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:44:
[...]
Je bent een held. Heb exact hetzelfde setje gekocht. Was de laatste twee weken opzoek naar een mooie bundel. Dit is volgens mij de perfecte bundel voor de huis-tuin en keuken fotograaf (vakantie, snorkelen enzovoort).
Voor de Gopro zijn zgn antifog inserts te verkrijgen met een (super?) absorberende werking. Ik heb ze wel besteld (de Chinese versie), maar zelf nog geen ervaring mee.Kiswum schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:31:
...... door het verwarmde water en de iets koudere buitenlucht, is er wel regelmatig condens aanslag in de casing gekomen..........................
Er zullen hier vast andere trucjes voor zijn, maar daar heb ik nog niet echt naar gezocht................
Ik denk dat de lens wel op zijn plek blijft zitten, want het verdraaien ging niet zo erg licht. Voor de zekerheid heb ik een druppeltje hotglue met een sateprikker aangebracht.Deagle schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:08:
.........Hebben degene die de lens-focus-fix uitgevoerd hebben later ook weer de lens vastgelijmd of blijft deze op de plek zitten?
[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 27-06-2015 12:23 ]
Als ik de camera binnen ga ik sowieso de microfoon bewerken en als ik last heb van het wifi geluid fix ik dat ook gelijk. Vrij eenvoudig te fixen allemaal.
Danku!Neefdave schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:25:
Als ik de camera binnen ga ik sowieso de microfoon bewerken en als ik last heb van het wifi geluid fix ik dat ook gelijk. Vrij eenvoudig te fixen allemaal.
[video]
Ik ga alles even nalopen, want heb gek genoeg van alles last haha
Ik zag in dit topic iets over de custom firmware maar heb verder er niets over terug kunnen vinden. Iemand die toevallig nog een linkje heeft voor de custom firmware/app?
De eerste firmware updates waren geschikt voor alle Yi versies, maar sinds er meerdere releases zijn uitgebracht van de camera zijn de FW updates ook verschillend.
Bij de oudere FW updates zijn custom versies verschenen waarbij met name ging om het het verhogen van de bitrates. Tegenwoordig kan er meer dan alleen de bitrates gewijzigd worden, oa scherpte bij 60fps, bitrates, resolutie, RAW en HDR enz., maar vaak gebeurd dit via een autoexec.ash script op de SD kaart. Deze manier is een stuk veiliger dan het compileren van nieuwe firmware.
Veel info kan je op dit forum vinden
Bij de oudere FW updates zijn custom versies verschenen waarbij met name ging om het het verhogen van de bitrates. Tegenwoordig kan er meer dan alleen de bitrates gewijzigd worden, oa scherpte bij 60fps, bitrates, resolutie, RAW en HDR enz., maar vaak gebeurd dit via een autoexec.ash script op de SD kaart. Deze manier is een stuk veiliger dan het compileren van nieuwe firmware.
Vandaar dat ik ook een keuze moest maken tussen de eerste 3 letters van het SN. Mijne begint bijv. met 23L.elinx schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:26:
De eerste firmware updates waren geschikt voor alle Yi versies, maar sinds er meerdere releases zijn uitgebracht van de camera zijn de FW updates ook verschillend.
Bij de oudere FW updates zijn custom versies verschenen waarbij met name ging om het het verhogen van de bitrates. Tegenwoordig kan er meer dan alleen de bitrates gewijzigd worden, oa scherpte bij 60fps, bitrates, resolutie enz., maar vaak gebeurd dit via een autoexec.ash script op de SD kaart. Deze manier is een stuk veiliger dan het compileren van nieuwe firmware.
klopt helemaal, eventueel kan je de juiste FW nog weer aanpassen met AFT, maar dan moet je wel weten wat je doet.ViezeVis schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:28:
[...]
Vandaar dat ik ook een keuze moest maken tussen de eerste 3 letters van het SN. Mijne begint bijv. met 23L.
[ Voor 23% gewijzigd door elinx op 27-06-2015 22:38 ]
Via de firmware van http://www.xiaoyi.com/update/sports?lang=nl kan ik helaas niet de bitrate wijzigen. Via Bitrate Viewer komt mijn bitrate niet hoger dan 26kbps als peak. Vandaag overigens geprobeerd die scherpte aan te passen maar zie weinig verschil. Moet toch zo'n kabeltje aanschaffen denk ik.
Bitrates kunnen verhoogd worden met AFT of een autoexec.ash script. De laatste verdient de voorkeur.
Plaats het gewenste script in de root van de SD kaart is alles wat ervoor nodig is.
Als het script weer verwijderd wordt is alles weer als vanouds, veiliger kan bijna niet.
Nadeel is alleen dat je verschillende scripts hebt voor diverse zaken. Soms moet er dus eea gecombineerd worden om een script op maat te krijgen.
Plaats het gewenste script in de root van de SD kaart is alles wat ervoor nodig is.
Als het script weer verwijderd wordt is alles weer als vanouds, veiliger kan bijna niet.
Nadeel is alleen dat je verschillende scripts hebt voor diverse zaken. Soms moet er dus eea gecombineerd worden om een script op maat te krijgen.
[ Voor 80% gewijzigd door elinx op 28-06-2015 11:26 ]
Iemand ervaring met deze case http://www.banggood.com/W...ack-Up-Case-p-982585.html is hij goed waterdicht etc.?
Een eerdere Banggood versie kwam er niet zo goed vanaf, bij deze staat slechts één review.error 404 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:11:
Iemand ervaring met deze case......................
Deze site is al meerde keren in het forum langsgekomen en heeft alle behuizingen met elkaar vergeleken, maar de door jou genoemde (de laatste) wordt wel genoemd ("rounded case"), maar is (nog) niet gereviewd.
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a:
Basho heeft op het shopping forum foto's geplaatst van de twijfelachtige afdichting van de Kingma caseViezeVis schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:32:
Schijnt dus dat de Kingma cases voor de Xiaomi Yi Sports niet zo betrouwbaar zijn? ...........
Het begint er steeds meer op te lijken dat deze case alleen bruikbaar is in wat regenachtig weer ipv onderwater.
[ Voor 90% gewijzigd door elinx op 28-06-2015 11:51 ]
Op banggood kost de Yi omgerekend €60 euro, maar is dit lijkt mij wel erg goedkoop in vergelijking tot andere aanbieders?
Is dit de orginele of worden ze al nagemaakt?
[ Voor 16% gewijzigd door AcIDeR op 28-06-2015 15:07 ]
Dat is gewoon de originele.AcIDeR schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:07:
Op banggood kost de Yi omgerekend €60 euro, maar is dit lijkt mij wel erg goedkoop in vergelijking tot andere aanbieders?
Heb hem zelf daar ook vandaan en zover ik weet zijn er nog geen namaak camera's.
@Elinx, dan heb ik erg veel geluk gehad door de case in het zwembad te gebruiken 
Ik heb het op veel verschillende dagen (max 45 min/1,5 meter) in mijn zwembroek gehouden en ook aan de selfiestick in een zwemband.
Bij mij is 2 haarscheurtjes zichtbaar sinds ik het heb ontvangen. Dit heeft geen gevolgen voor de waterdruk in een zwembad. Bij mij is ook geen opening te forceren bij de rubbers. Voor diepzee duiken zou ik hem niet blind willen vertrouwen, ik weet niet of hij dat goed zal volhouden.
Ik heb het op veel verschillende dagen (max 45 min/1,5 meter) in mijn zwembroek gehouden en ook aan de selfiestick in een zwemband.
Bij mij is 2 haarscheurtjes zichtbaar sinds ik het heb ontvangen. Dit heeft geen gevolgen voor de waterdruk in een zwembad. Bij mij is ook geen opening te forceren bij de rubbers. Voor diepzee duiken zou ik hem niet blind willen vertrouwen, ik weet niet of hij dat goed zal volhouden.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik denk dat die van mij het in een zwembad of snorkelen ook wel zal volhouden.
Op 1,5m valt de waterdruk nog wel mee. Maar ik neig er toch steeds meer naar om de 60m case met rode rand te bestellen.
Op 1,5m valt de waterdruk nog wel mee. Maar ik neig er toch steeds meer naar om de 60m case met rode rand te bestellen.
Een duikbuddy van me heeft 2 lege cases mee naar beneden genomen tot 18 meter, de originele bleef droog, en de Kingma was helemaal volgelopen.
De originele heeft alleen weer het probleem dat het voorste knopje afbreekt, dat brengt me aan het twijfelen over de kwaliteit van de rest van de case, dus beide vertrouw ik eerlijk gezegd niet...
Ik wil nu dus de 60m bestellen, heeft iemand toevallig een betrouwbaar linkje ?
Ik zie hier een rode, maar staat dan weer 40m bij ?? http://www.ebay.com/itm/321789818684
De originele heeft alleen weer het probleem dat het voorste knopje afbreekt, dat brengt me aan het twijfelen over de kwaliteit van de rest van de case, dus beide vertrouw ik eerlijk gezegd niet...
Ik zie hier een rode, maar staat dan weer 40m bij ?? http://www.ebay.com/itm/321789818684
Die lijkt zo op het eerste gezicht precies op mijn 60m case. Deze gaat binnekort met een kennis mee duiken in een steengroeve tot circa 30-35 meter. Laat hier wel weten hoe het gegaan is.Rdegoede schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:39:
Een duikbuddy van me heeft 2 lege cases mee naar beneden genomen tot 18 meter, de originele bleef droog, en de Kingma was helemaal volgelopen.
Heb de case hier besteld http://nl.aliexpress.com/...s-Diving/32341549223.html
Mooi, ik ben benieuwd naar het resultaat.mtouw78 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:31:
...........mijn 60m case. Deze gaat binnekort met een kennis mee duiken in een steengroeve tot circa 30-35 meter. Laat hier wel weten hoe het gegaan is.
Ik wacht nog even met bestellen. De 60m case komt toch niet meer op tijd.
Volgende week vertrek ik al.
Voor ik de camera erin stop zal ik met een Kingma case gaan zwemmen, waarin wat tissues zijn gestopt.
wil er ook eentje bestellen alleen had ik vorige week wat bij gearbest besteld en er staat wel een hele vreemde vermelding op mijn paypal afschrift (Olivia en customerservice828@gmail.com), dus misschien maar een andere webshop nemen? Iemand vergelijkbare ervaring met gearbest en een vreemde naam op je paypal afschrift? Hopelijk niets aan de hand, ik heb ze iig even gemaild.
Heb die 60m case van de week binnengekregen. Nachtje lang op de bodem van een emmer laten liggen met een papiertje erin, zo nu en dan flink heen en weer geschud. Het papiertje is kurkdroog. Er komen alleen druppeltjes water op wanneer de sluiting open springt. Heb ook twee exemplaren van banggood (die van de pre-order) die ook droog blijven, maar vind de sluiting daarvan wat minder betrouwbaar aanvoelen.
Wat hebben jullie overigens gekocht ter bescherming van de lens? Heb voor de grap maar een uv-filter erbij gekocht (geen idee of dit zichtbaar is tijdens foto/video) en een lensdopje. Daarnaast ook een aluminium case voor wanneer die niet in de onderwater case zit. Ben benieuwd of dit ook allemaal dan nog past in de accessoires etc.
En heeft iemand een indicatie van levertijd via banggood / aliexpress?
En heeft iemand een indicatie van levertijd via banggood / aliexpress?
Heeft iemand ervaring met de selfie stick van de travel edition in het water? Bijvoorbeeld in het zwembad. Ik ben benieuwd of hij daar tegen kan en niet gaat roesten o.i.d.
Verwijderd
Ik heb gister mijn KingMa case onderin een emmer water gelegd met een tissue in de case, ondanks de randjes waar makkelijk een nagel tussen past is hij wel droog gebleven.(toch vertrouw ik het nog niet helemaal. Wel was de schroef al lekker aan het roesten, dit kon ik er gelukkig nog wel afvegen.
Ik heb een witte Yi besteld bij Banggood afgelopen week. Afgelopen zomer wel gebruik gemaakt van een GoPro om het een en ander op te nemen zoals canyoning, jetskiën, paragliden. Aangezien die niet van mij was en ik de GoPro dit jaar niet kan lenen, heb ik maar besloten om een Yi aan te schaffen. Kijk eerst de zaak even aan met een simpele suction cup. De waterproofcase kijk ik nog even aan, die kan ik nog ruim bestellen voor ik weg ga.
Verwijderd
Iemand ervaring met deze SD? pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter
Ik ben van plan deze te gaan gebruiken voor de Yi...
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de Yi cam binnen was via Banggood?
Ik heb deze, alleen de camera nog niet
Ik heb geen idee hoelang het verzenden duurt. Ik heb de camera op 27-06 besteld maar heb geen tracking
Iets anders wat ik via banggood besteld heb 24-06 besteld 02-07 binnen. Hier had ik wel tracking van maar daar klopt niks van.
Ik heb geen idee hoelang het verzenden duurt. Ik heb de camera op 27-06 besteld maar heb geen tracking

Iets anders wat ik via banggood besteld heb 24-06 besteld 02-07 binnen. Hier had ik wel tracking van maar daar klopt niks van.
Ik heb deze SD kaart in de Yi zitten. Werkt prima.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:02:
Iemand ervaring met deze SD? pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter
Verwijderd
Ik heb hem 17-06 besteld, ook nog niet binnen. Volgens tracking de 19e verzonden.Neefdave schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:56:
Ik heb de camera op 27-06 besteld maar heb geen tracking
Alles tegelijkertijd besteld, 2 items van aliexpress en 1 andere van banggood. kwamen vorige week allemaal een dag achter elkaar binnen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 14:16 ]
Bij mij duurde het 2,5 week ongeveer. Ik gebruik een kingston 32GB class 10 kaartje.
Gisteravond de yi nog gebruikt om onweer te filmen.
Dit was op 1080p60fps gefilmd zodat hier en daar wat slowmo's gemaakt konden worden. Volgende keer op 720p120fps.
Gisteravond de yi nog gebruikt om onweer te filmen.
Dit was op 1080p60fps gefilmd zodat hier en daar wat slowmo's gemaakt konden worden. Volgende keer op 720p120fps.
[ Voor 38% gewijzigd door Deagle op 03-07-2015 15:38 ]
Heb 'm ook. besteld via Dataio! Spotgoedkoop en binnen no-time binnen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:02:
...
Heb jij alles al binnen? Ik heb bijna hetzelfde besteld. Maar iets later en heb op dit moment de waterproof case al binnen maar de rest nog niet.Balance schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:59:
Iedereen bedankt voor het advies, ik ga het volgende bestellen:Voor €110 een erg leuk setje. En misschien komt er op termijn nog een gimbal bij ook
- Camera: http://www.banggood.com/O...tion-Camera-p-969228.html
- Waterproof case: http://nl.aliexpress.com/...s-Diving/32341549223.html
- Accessoires/mounts: http://nl.aliexpress.com/...o3-Hero4/32321546587.html
- Accu: 2x http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_175645.html
- Oplader: http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_175646.html
Ik heb alles van AliExpress binnen, dus het accessoire pakket en de waterproofcase.
De status van de batterijen en de oplader (GearBest) is alsvolgt:
Op 27 juni naar Nederland gestuurd, dus die zal binnenkort wel aankomen.
- 26-Jun-2015 03:38 PM Departed Warehouse to Sort Facility.
- 26-Jun-2015 07:22 PM Shipment picked up.
- 27-Jun-2015 03:38 PM Departed Sort Facility to NETHERLANDS
Over de camera (BangGood) weet ik het volgende:
En vervolgens:
- Order Submitted: Jun/22/2015 16:28:58
- Payment Confirmed: Jun/22/2015 16:28:58
- Order Processing: Jun/22/2015 16:29:02
- Shipped: Jun/25/2015 04:27:26
Dus op 26 juni in zweden aangekomen en daarna verstuurd naar Nederland.
- Status: Transit
- Destination: Unknown
- Origin: Sweden
- 2015-06-26 14:58 The shipment item is under transportation, Item received for processing
- 2015-06-26 14:58 Direct Link, PostNord Receiving HUB, Item received for processing
Bedankt voor de info. Even afwachten dus nog.
Ik zou hem ook graag aan willen schaffen via Banggood.
Ik heb hem alleen voordat ik op vakantie ga (16 juli) nodig.
Als ik via het UK warehouse bestel, is het dan zeker dat ik hem voor die tijd binnen heb?
Ik heb hem alleen voordat ik op vakantie ga (16 juli) nodig.
Als ik via het UK warehouse bestel, is het dan zeker dat ik hem voor die tijd binnen heb?
http://www.stef.party
16 juli ga je denk ik niet redden dat word wel heel krap aan.
Zeker is het pas als je hem ontvangen hebt, maar een kans is er zeker. Ik heb kortgeleden ook iets via het UK warehouse besteld om dezelfde reden en dat werd na bestellen al na 5 dagen geleverd.stefvdwel schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:14:
... Banggood................. (16 juli) nodig.
In het UK warehouse is de verwachtte levertijd 2-7 dagen.Neefdave schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:27:
16 juli ga je denk ik niet redden dat word wel heel krap aan.
Ik denk dat ik het ga wagenelinx schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:59:
[...]
Zeker is het pas als je hem ontvangen hebt, maar een kans is er zeker. Ik heb kortgeleden ook iets via het UK warehouse besteld om dezelfde reden en dat werd na bestellen al na 5 dagen geleverd.
http://www.stef.party
Het vervelende aan die emmer is dat je daarmee niet zeker weet of je er mee kan duiken.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:11:
Ik heb gister mijn KingMa case onderin een emmer water gelegd met een tissue in de case, ondanks de randjes waar makkelijk een nagel tussen past is hij wel droog gebleven.(toch vertrouw ik het nog niet helemaal. Wel was de schroef al lekker aan het roesten, dit kon ik er gelukkig nog wel afvegen.
In die emmer meet je met de omgevingsdruk ( 1 bar )
Elke 10 meter die je ermee onder water gaat komt er 1 bar aan druk bij, op 30 meter diepte is dat 1+3=4 Bar
Het is bij duikcilinders verplicht om op de dubbele druk te testen, een 200 bar fles moet op 400 bar gekeurd worden.
Ik vermoed dus dat ze die case met rode rand op 60m ( 7bar ) getest hebben, en dat maakt em dus 30m waterproof.
Zal me verder niks verbazen als de andere cases maar op 4 bar getest zijn, en dus eigenlijk maar 15 meter diep kunnen, als ze überhaupt getest zijn...
Voor in een zwembad sowieso prima, maar als je ermee wil gaan duiken kan je beter eerst een paar keer met een lege case naar beneden.
Lang verhaal, maar hopelijk nuttig voor de geïnteresseerden
Verwijderd
Zeker waar, gelukkig ben ik niet van plan om er mee te duiken ( nog niet tenminste ).Rdegoede schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:16:
[...]
Het vervelende aan die emmer is dat je daarmee niet zeker weet of je er mee kan duiken.
Lang verhaal, maar hopelijk nuttig voor de geïnteresseerden
Het is meer voor het zwemmen en kajakken en dergelijke, dieper dan 1 meter zal die wel niet komen.
Daar issie dan, moet de case nog testen op waterdichtheid (kingma case) . komt ook nog een setje accessoires mn kant op hopelijk voor de 22e

Ik heb 'm ook besteld voor mijn vakantie in Zwitserland. Gewoon vanuit China. Mijn ervaring is dat ik pakketjes een week na de departure ontvang.
Departured at 2015/7/2 16:55:52 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/6/29 21:41:10, Flytexpress Sorting Center
Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van deze kleine vriend. Ik zal de gebruikelijke ''mods'' uitvoeren. Geluid is toch ook wel belangrijk
Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van deze kleine vriend. Ik zal de gebruikelijke ''mods'' uitvoeren. Geluid is toch ook wel belangrijk
Verwijderd
Een week na depature via banggood? Ik mijn bestelling is verzonden op 19e en ik wacht nog steeds (16 dagen inmiddels_Neyluzz schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:45:
Ik heb 'm ook besteld voor mijn vakantie in Zwitserland. Gewoon vanuit China. Mijn ervaring is dat ik pakketjes een week na de departure ontvang.
Via banggood? Hoelang heeft die er over gedaan vanaf verzending?theuberdude14 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:51:
Daar issie dan, moet de case nog testen op waterdichtheid (kingma case) . komt ook nog een setje accessoires mn kant op hopelijk voor de 22e![]()
[afbeelding]
Nee via geek buying was op de 19e verzonden en op de 2e aangekomenVerwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Een week na depature via banggood? Ik mijn bestelling is verzonden op 19e en ik wacht nog steeds (16 dagen inmiddels_
[...]
Via banggood? Hoelang heeft die er over gedaan vanaf verzending?
Hm zo te lezen is Xiaomi gestopt met de productie van hun eigen onderwater case. Blijkbaar problemen met de knoppen. Binnenkort dus nieuwe onderwater case van Xiaomi weer.
http://elproducente.com/p...4/xiaomi-underwater-casesNeefdave schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:09:
Waar lees je dat?
Verder kun je nergens de originele case nog bestellen.
Verwijderd
Neefdave schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:09:
Waar lees je dat?
Oud nieuws. Ze waren idd gestopt met de productie. De op banggood te bestellen orginele case is als het goed is de nieuwe productie.Xepos schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:27:
[...]
http://elproducente.com/p...4/xiaomi-underwater-cases
Verder kun je nergens de originele case nog bestellen.
EDIT: Weer uitverkocht op banggood zie ik nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 16:20 ]
Ik heb gisteren mijn Xiaomi Yi Travel Edition gekocht bij Banggood UK warehouse, weet iemand met hoeveel afstand je tussen de camera en telefoon kan zijn om nog steeds de preview te zien, bijv je gaat snorkelen vanaf een boot en iemand op de boot wil meekijken
[ Voor 54% gewijzigd door tomas123 op 06-07-2015 17:25 ]
Ik denk dat dat heel lastig gaat worden. Ik merk het al op bij gebruik van portofoons onder water; die werken na 20cm onder water al niet meer. De frequentie waarop C2000 gebruikt wordt is zelfs lager dan WiFi frequenties en zou dus een hogere penetratie moeten hebben. WiFi wordt 'm dan al helemaal niet.tomas123 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:47:
Ik heb gisteren mijn Xiaomi Yi Travel Edition gekocht bij Banggood UK warehouse, weet iemand met hoeveel afstand je tussen de camera en telefoon kan zijn om nog steeds de preview te zien, bijv je gaat snorkelen vanaf een boot en iemand op de boot wil meekijken
Aah dat is jammer.Neyluzz schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:45:
[...]
Ik denk dat dat heel lastig gaat worden. Ik merk het al op bij gebruik van portofoons onder water; die werken na 20cm onder water al niet meer. De frequentie waarop C2000 gebruikt wordt is zelfs lager dan WiFi frequenties en zou dus een hogere penetratie moeten hebben. WiFi wordt 'm dan al helemaal niet.
Water absorbeert erg goed straling in het GHz gebied, dus gsm, wifi, etc kun je onder water wel vergeten.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik ben inmiddels ook aan het kijken voor de xiaomi yi. Van wat ik heb begrepen een prima alternatief voor een gopro 3. Iets mindere beeld kwaliteit, maar voor deze prijs prima. Ik vind alleen de selfie stick van 30 euro relatief duur. Dat is een halve camera. Heeft iemand een goed alternatief, dat ook onderwater kan zonder te roesten?
Ik merk na (iets) intensiever gebruik dat de 60 meter case met rode rubbers heel snel beslaat bij de lens. Veel sneller dan bijvoorbeeld de Banggood case met slechte sluiting. Iemand anders die hetzelfde ervaart of die een oplossing heeft?
een klein silica gel zakje in de case stoppen, losse korrels werkt ookDrolbert schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:58:
Ik merk na (iets) intensiever gebruik dat de 60 meter case met rode rubbers heel snel beslaat bij de lens. Veel sneller dan bijvoorbeeld de Banggood case met slechte sluiting. Iemand anders die hetzelfde ervaart of die een oplossing heeft?
http://www.ebay.com/itm/321758027036
bekend probleem bij alle waterdichte cases bij allerlei camera's, als de camera opwarmt zal de case bijna altijd beslaan
Verwijderd
Dit is ook een goed altarnatief, zijn speciaal gemaakt voor onderwater camera's/ action cams. (gopro verkoop ze ook)Drolbert schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:58:
http://www.banggood.com/1...a-Camcorder-p-927794.html
Ik heb de camera ontvangen. Besteld op 27-06-2015 en ontvangen op 07-07-2015 via Banggood.
Nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen maar al wel de bitrates van 1920x1080 60fps naar 30mbit aangepast en die van 1920x1080 30fps naar 35mbit aangepast.
Naar de focus heb ik nog niet gekeken. Ook heb ik gisteren van aliexpres het accessoire pakket ontvangen. http://www.aliexpress.com...ml?orderId=67936018503284
Besteld op 27-06-2015 en ontvangen op 07-07-2015.
Nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen maar al wel de bitrates van 1920x1080 60fps naar 30mbit aangepast en die van 1920x1080 30fps naar 35mbit aangepast.
Naar de focus heb ik nog niet gekeken. Ook heb ik gisteren van aliexpres het accessoire pakket ontvangen. http://www.aliexpress.com...ml?orderId=67936018503284
Bluetooth remote binnen, beetje een waardeloze gadget werkt alleen wanneer die via bluetooth aan je telefoon is gekoppeld welke dan weer via wifi gekoppeld aan de yi moet zitten..
Ik begin nu steeds meer te twijfelen over dit leuke speeltje. Een tijd terug stond ik al op het punt om er een te kopen maar toen vond ik kwaliteitverschil tussen de gopro en deze toch wel groot. Ik kwam ook niet echt goede reviews tegen.
De mensen die er nu al een hebben, zouden jullie hem aanbevelen of zouden jullie eerder voor een gopro gaan? Als ik er een koop dan zou ik hem voor het duiken gebruiken en voor de leuke beelden van/met mijn dochter.
De mensen die er nu al een hebben, zouden jullie hem aanbevelen of zouden jullie eerder voor een gopro gaan? Als ik er een koop dan zou ik hem voor het duiken gebruiken en voor de leuke beelden van/met mijn dochter.
Rdegoede schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:15:
[...]
een klein silica gel zakje in de case stoppen, losse korrels werkt ook
http://www.ebay.com/itm/321758027036
bekend probleem bij alle waterdichte cases bij allerlei camera's, als de camera opwarmt zal de case bijna altijd beslaan
Thanks voor de tipsVerwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 00:50:
[...]
Dit is ook een goed altarnatief, zijn speciaal gemaakt voor onderwater camera's/ action cams. (gopro verkoop ze ook)
http://www.banggood.com/1...a-Camcorder-p-927794.html
Het is puur afhankelijk van wat je gewend bent en wenst natuurlijk. Als je de kwaliteit van een GoPro Hero 4 o.i.d. verwacht, dan moet je 'm niet nemen. Je vergelijkt het dan met een product dat, incl. accessoires, 5 keer duurder is. Ga je voor een gadget waarmee je prachtig geluid wilt opnemen, dan zou ik er ook niet voor kiezen. Maar onderwaterbeelden of beelden van je dochter moeten, mijns inziens geen probleem zijn. Ik heb natuurlijk geen inzicht in je portemonnee en kwaliteitseisen, maar voor pakweg 130 euro heb je een camera waarmee je HD opneemt en een scala aan accessoires, mounts en extra batterijen. In mijn optiek weegt het ontbreken van beeldstabilisatie, matig geluid en een relatief beperkte geluidsduur dan wel op tegen de extra pieken die je aftikt wanneer je opteert voor een GoPro.SuperKneus schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:44:
Ik begin nu steeds meer te twijfelen over dit leuke speeltje. Een tijd terug stond ik al op het punt om er een te kopen maar toen vond ik kwaliteitverschil tussen de gopro en deze toch wel groot. Ik kwam ook niet echt goede reviews tegen.
[ Voor 48% gewijzigd door Drolbert op 08-07-2015 13:13 ]
Lijkt me wel heel omslachtig. Vreemd dat het zo moet werken.allesvooriphone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:32:
Bluetooth remote binnen, beetje een waardeloze gadget werkt alleen wanneer die via bluetooth aan je telefoon is gekoppeld welke dan weer via wifi gekoppeld aan de yi moet zitten..
[ Voor 11% gewijzigd door Deef_K op 08-07-2015 13:31 ]
Verwijderd
En ik maar wachten.... Besteld op 17-06-015 en nog steeds nada.Neefdave schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:57:
Ik heb de camera ontvangen. Besteld op 27-06-2015 en ontvangen op 07-07-2015 via Banggood.
Heb je de camera al een update naar 1.1.0 gegeven?allesvooriphone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:32:
Volgens onderstaande site is dat nodig om em zonder telefoon te laten werken...
http://elproducente.com/p...679/xiaomi-yi-accessories