Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

Yonni schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:41:
@hupske, heb je het rubber al eens ingevet met siliconenvet? Kleine tube is bij de bouwmarkt te kopen, ik doe dat bij mijn SJ1000. Werkt super.
Dat heb ik niet gedaan. Maar het clipje voor de sluiting kan niet meer druk uitoefenen. Als ik de cover aandruk, dan blijft het clipje gewoon op zijn plek zitten. Dus dan heb ik speling tussen het clipje en cover.

Je kan het dan wel oplossen door er nog wat vet tussen te smeren om hem wat meer waterdicht te krijgen, maar dat lijkt mij niet geheel de bedoeling van de case ;)
Ik wacht nu gewoon geduldig op het antwoord van Banggood.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over de camera. Vind het ook erg fijn dat Xiaomi zo actief is met firmware updates.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Ah zo, ik dacht dat het klepje niet goed dicht ging door het rubber. De clip dus, is die niet verbogen? Zijn redelijk simpele beugeltjes dacht ik.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Heb clipje laat aan die kant wel makkelijk los van het beugeltje. Eigenlijk is die niet eens vast te klikken.
Denk dat dit het verklaard waarom die daar niet goed wilt sluiten. Aangezien de andere kant wel gewoon goed zit :)
Het beugeltje zelf staat gewoon recht.

Klik niet op het plaatje, want heb de resolutie niet aangepast. Hij zal groot en onscherp zijn dus :+
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m9GZEAV5HGw6tGxTPVHAcx4U/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Hupske op 07-06-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 07:20
hupske schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:06:
[...]

Je kan het dan wel oplossen door er nog wat vet tussen te smeren om hem wat meer waterdicht te krijgen, maar dat lijkt mij niet geheel de bedoeling van de case ;)
Ik wacht nu gewoon geduldig op het antwoord van Banggood.
Maar sluit hij wel voldoende af zodat hij niet volloopt als hij net het water ingaat? Ik ga er vanuit dat als je dieper gaat (duiken) dat de waterdruk het dekseltje wel goed in het rubber drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Er loopt op dit moment heel langzaam water in.

Lijkt mij verder ook niet de bedoeling dat hij dichter moet gaan zitten door de druk van het water. En ben ook niet van plan om nou heel diep in het water te gaan met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Ik wil vandaag of morgen een nieuwe nep-GoPro gaan bestellen. Ik twijfel erg tussen de SJ5000+ en de Yi Cam. Ik heb inmiddels beide topics over deze camera's doorgescanned en ook de reviews gezien van o.a. TechMoan.

Ik ben van plan om de camera te gebruiken voor het maken van filmpjes tijdens het vliegen met een klein eenmotorig vliegtuigje. De camera komt dan buiten, onder de vleugel te hangen.
Ik heb al een GoPro HD Hero 2 voor in de cockpit, maar ik vind een GoPro met WiFi te duur voor een 2e cam. Zeker gezien de goede beeldkwaliteit van de SJCam / YI Cam.
Het prijsverschil tussen de Yi Cam + (originele) case + mounts en de SJ5000+ is dan weer niet groot genoeg om echt relevant te zijn voor mij.

Zijn er ergens reële cijfers te vinden van de batterijduur met WiFi aan?
(ik heb wel tijden gevonden, maar steeds met WiFi uit, wat voor mij niet echt een optie is)

Heeft iemand inmiddels een bluetooth remote werkend gekregen met een van die Cams? Zo ja, welke (kan dat met een telefoon, of heb je daar een apparaatje voor zoals bij GoPro)? Enig verschil in batterijduur?

De kleuren van de Yi Cam lijken beter. De kleuren van de SJCam lijken grauw en gelig in een aantal voorbeeldfilmpjes die ik heb gezien. Het contrast en de scherpte lijkt wel beter.

Het hebben van een display lijkt me wel super handig, maar of dat nou echt zo is als je ook een (goed werkende) app hebt kan ik moeilijk inschatten. Wat zijn jullie ideeën daarover? Is het goed werkbaar zonder display?

Is het (eenvoudig) mogelijk om twee camera's met één telefoon / app te besturen?

Mijn Google skillz hebben niks kunnen vinden, maar misschien weten jullie iets.
Is er een manier om een grotere batterij aan de camera te knopen op een manier die compact en spatwaterdicht is? GoPro heeft een BatteryBacPac. Zoiets zou ideaal zijn.
Ik heb voor de SJCAM wel een motor-behuizing gevonden met een waterdichte kabeldoorvoer naar de USB poort. Maar, zeker met de camera onder de vleugel is een kabeltje / losse USB batterij geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:43
Sinds een tijdje lukt het mij niet meer om de footage te downloaden naar mijn IOS devices. Het downloaden zelf lukt wel, maar als die op 100% zit gebeurt er niks. Ik kan het materiaal dan ook niet terug vinden op mijn iPhone/iPad. Iemand enig idee hoe dit kan? Het heeft voorheen gewoon gewerkt en ik heb ook voldoende geheugen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb overigens n.a.v. de berichten van Kiswum ook een Kingma waterproof case gekocht en heb zo te zien ook geen last van de hoekjes:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ofxb3t.png

Had de waterdichte case even getest in het (op het drinkflesje na) waterloze konijnenhok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 16:32
Bjornski schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:36:
Ik wil vandaag of morgen een nieuwe nep-GoPro gaan bestellen. Ik twijfel erg tussen de SJ5000+ en de Yi Cam. Ik heb inmiddels beide topics over deze camera's doorgescanned en ook de reviews gezien van o.a. TechMoan.
Ik kan zeker niet al je vragen beantwoorden, maar om je enigszins op weg te helpen: het ontbreken van de display is voor mij tot nu toe geen enkel probleem. Je kunt alles prima en snel via je telefoon regelen als je instellingen aan wilt passen. Het lijkt me daarnaast dat je wel twee verschillende Yi's kunt besturen met 1 telefoon, mits je heen en weer schakelt tussen de twee camera's via de app. Met de app kun je ook switchen tussen de foto- en filmfunctie en is het mogelijk om plaatjes te schieten.

Over de grotere en waterdichte batterij: je zou eventueel een klein model powerbank kunnen aanschaffen en die in een tupperware doosje o.i.d. kunnen verwerken. Voor zover ik weet bestaat er (nog) geen Xiaomi versie van de Bac Pac. En ja, ook ik vind de kleuren van de Xiaomi Yi over het algemeen helderder en mooier dan die van de SJ5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

ilhanko schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:51:
Ik heb overigens n.a.v. de berichten van Kiswum ook een Kingma waterproof case gekocht en heb zo te zien ook geen last van de hoekjes:

[afbeelding]

Had de waterdichte case even getest in het (op het drinkflesje na) waterloze konijnenhok :+
Heb je toevallig lenscorrectie(lens rectification) aanstaan? Als ik die aan heb staan, dan heb ik geen hoekjes, maar dan is je foto ook minder breed. Zet je de correctie uit, dan heb ik wel hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Als het aan staat dan gaat het goed (zie 1 van mijn vorige berichten). Het bijkomend voordeel, is dat het beeld niet fisheye is, maar redelijk recht.
Het nadeel, iets minder beeld aan de zijkanten. De vraag is, mis je die extra centimeters/meters aan de zijkanten?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Als ik snel een soort van panorama wil maken, dan vind ik die extra centimeters wel degelijk wat toevoegen.

Daarbij word hij nu met regelmaat in de les bij mij gebruikt op school(gym) en dan komen die centimeters ook wel van pas aangezien er dan wat meer van het overzicht op staat :)
Ook neemt mijn vriendin hem mee naar het schaatsen. Haar vader filmt dan vanaf de tribune en een groter beeldbereik kan dan een duidelijk inzicht geven over hoeveel ze gebruik maakt van de baan(kunstschaatsen).

Het ligt dus geheel aan hoe je hem wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Volgens mij had ik de lenscorrectie toen niet aan, zal het later nog eens proberen, maar thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik zag dat de camera nu tijdelijk te koop is voor $59,99 bij Coolicool
http://www.coolicool.com/Promotions/coolicool622.html

Bij Chinakorting.nl is er een actie waarbij je hem voor $68 kunt kopen bij Banggood.
http://chinakorting.nl/aa...-aanbieding/#.VXa7nEYSspo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:41
Tip: als je van plan bent de camera niet meteen te gebruiken, haal de batterij er dan uit. Als je deze erin laat zitten, verliest deze makkelijk een aantal procent per dag.

Als je deze eruit haalt is het verlies veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Sakke1994 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:39:
Tip: als je van plan bent de camera niet meteen te gebruiken, haal de batterij er dan uit. Als je deze erin laat zitten, verliest deze makkelijk een aantal procent per dag.

Als je deze eruit haalt is het verlies veel kleiner.
Heb 'm er gelijk uitgehaald, haha! Waar baseer je die informatie op trouwens?

Iemand overigens bekend met deze waterproof case. Of zou ik toch maar voor de clasic Kingma gaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Drolbert schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Iemand overigens bekend met deze waterproof case. Of zou ik toch maar voor de clasic Kingma gaan? O-)
Eigen ervaring :)! Twee weken niet gebruikt met de batterij volledig opgeladen en zat rond de 50% of minder.

Nu een week niet gebruikt en van 83% naar 77%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Drolbert schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Ik heb deze destijds besteld voor 13.99 en werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Sakke1994 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:12:
[...]

Eigen ervaring :)! Twee weken niet gebruikt met de batterij volledig opgeladen en zat rond de 50% of minder.

Nu een week niet gebruikt en van 83% naar 77%.
Aaah, dan ga ik er maar goed op letten! Het moet niet zo zijn dat ik 'm een x nodig heb en dat 'ie dan leeg is. |:(
ilhanko schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:22:
[...]

Ik heb deze destijds besteld voor 13.99 en werkt uitstekend :)
Al mee gezwommen? Vind die andere er op de een of andere manier ook wel kek uitzien, maar moet misschien maar voor de meest betrouwbare optie gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:30
Vandaag mijn Xiaomi Waterproof case binnengehaald van Banggood.
Helaas wel kapot bij de shutter button, dus zo maar een mailtje naar Banggood sturen of ik een nieuwe krijg.
De case zelf zit wel een stuk beter om de camera heen dan de Kingma, buttons werken een stuk beter en vind hem ook degelijker voelen dus het is in mijn ogen wel een goede upgrade.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/98bn2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2e3a992.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door T-Ri op 09-06-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Vandaag het tuigje van de hond en het tuigje voor mezelf binnen gekregen. Besteld bij ibuygou, via airmail laten versturen en in 15 dagen in huis. Gelukkig ruim op tijd voor onze vakantie, volgende week.

Ik hoop het tuigje van de hond, morgen of de dag erna te kunnen testen. Uiteraard zal ik hier dan ook wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 09-09 23:24
Mensen hier ervaring met geekbuying? zou graag daar een yi cam willen bestellen maar weet niet of de site betrouwbaar is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theuberdude14 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:49:
Mensen hier ervaring met geekbuying? zou graag daar een yi cam willen bestellen maar weet niet of de site betrouwbaar is :/
Met Geekbuying heb ik geen ervaring. Mijn Yi heb ik gekocht bij Banggood met de 'Priority Direct Mail' optie, heb je de camera ook snel in huis, duurde bij mij 1,5 week.
Bijkomende voordeel is dat de camera daar ook nog goedkoper is :*)
http://www.banggood.com/O...tion-Camera-p-969228.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Drolbert schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:07:
Al mee gezwommen? Vind die andere er op de een of andere manier ook wel kek uitzien, maar moet misschien maar voor de meest betrouwbare optie gaan..
Nee dat nog niet, nog geen gelegenheid gehad. Dit weekend misschien even proberen!
theuberdude14 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:49:
Ik heb mijn camera bij Geekbuying gekocht. De verwerking was wat trager maar had 'm vervolgens na een dag of 10 binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Laatst online: 30-11-2024
Kan iemand me helpen? Ik selecteer bij Geekbuying de spaanse warehouse, maar vanaf het moment dat ik klik op de Xiaomi kan ik nergens afleiden dat hij daadwerkelijk uit spanje verzonden zal worden? (wil namelijk vermijden dat ik douane kosten moet betalen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

Mattehh schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:33:
Kan iemand me helpen? Ik selecteer bij Geekbuying de spaanse warehouse, maar vanaf het moment dat ik klik op de Xiaomi kan ik nergens afleiden dat hij daadwerkelijk uit spanje verzonden zal worden? (wil namelijk vermijden dat ik douane kosten moet betalen)...
mijne komt van gearbest en heb geen douane kosten hoeven te betalen. Ze hebben hem verzonden via b-post en was er in een week.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Mijn camera is ook gekocht bij Geekbuying en verzonden met Singapore Post. Geen douanekosten. En ontvangen in iets minder dan 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Gekocht bij Banggood, China warehouse. Binnen 3 weken binnen en 0 euro aan douanekosten en/of verzendkosten _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Originele Yi Waterproof case van BG is ondertussen binnen. Spijtig genoeg een barst in de knop vooraan. Knop is nog wel heel.

Edit: perfect waterproof, barstje is lichtjes zichtbaar maar stoort niet. Moest het toch nog snel eraf breken, dan toch eens klagen bij BG.

[ Voor 36% gewijzigd door Sakke1994 op 10-06-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
Sakke1994 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:44:
Originele Yi Waterproof case van BG is ondertussen binnen. Spijtig genoeg een barst in de knop vooraan. Knop is nog wel heel.

Edit: perfect waterproof, barstje is lichtjes zichtbaar maar stoort niet. Moest het toch nog snel eraf breken, dan toch eens klagen bij BG.
Zon zelfde barst als dat ik had? Zie foto's hierboven
Bij mij is namelijk in 2 gebroken met het middelste rondje eruit, ook zonder nog waterproof dus veel maakt het niet uit:p
Maar toch maar gaan klagen bij Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
T-Ri schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:17:
[...]

Zon zelfde barst als dat ik had? Zie foto's hierboven
Bij mij is namelijk in 2 gebroken met het middelste rondje eruit, ook zonder nog waterproof dus veel maakt het niet uit:p
Maar toch maar gaan klagen bij Banggood.
Het witte knopje heeft een kleine barst, pakweg van de zijkant tot het midden, echt een haarscheurtje. Maar de knop zit er nog op. Vrees er dus voor dat die het bij druk wel gaat begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-08 23:50

ReW

Zojuist ook een yi besteld bij Geekbuying, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebranding gebeurt wel vaker, maar waarom het spul dan een veelvoud moet kosten weet ik niet. Waybackmachine kent de pagina niet, dus het lijkt een vrij verse website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Zeer waarschijnlijk FAKE.
Op Google kan ik niets over dit merk vinden als ik de sortering op 2 mei 2000 - 2 mei 2015 zet.
Ik zag wel dat vigordrones.com van dezelfde firma is. Die site is op 6 februari 2015, de laatste keer geüpdatet en op 4 februari 2015 opgericht in Amerika.

Klachten over Vigor Drones op Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=IEmvRRq8r_E
Op facebook zag ik op een persoonlijke pagina van een man, ook een bericht dat het scam was

(Ivm privacy, ga ik hier niet de namen of domein gegevens plaatsen, wil je het echt weten, dan kun je dat zelf opzoeken via zoekmachines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:00
Ben nu op vakantie en moet toch even melden dat een lens beschermer op de Xiaomi Yi erg goed bevalt, voor slechts$3,60 van Everbuyingg en in 1,5 week binnen.
Ook de Kingma case waterproof case is goed en heb geen zwarte randen (met en zonder correctie aan) en deze had ik via Aliexpress voor $13,68 via deze verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Hier is mijn filmpje met de Kingma honden harnas, met daar bovenop de Kingma Waterdichte case.

Bij mijn set zat geen handleiding, maar via foto's op sites kreeg ik wel door hoe het geplaatst moest worden. In eerste instantie zat het niet goed, maar de hond had hier geen last van :D

Oh ja hij kijkt vrij zielig, maar dat komt omdat hij gewoon nodig moest plassen en niet langer wilde poseren.
No dogs or humans were harmed during this video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Ook ik heb de Kingma case vandaag ontvangen (met het krasje bij de knop aan de voorzijde) en meteen gecontroleerd op vignetting als er geen lenscorrectie wordt toegepast.
Er is weliswaar iets in de hoekjes te zien, maar dan moet je wel goed kijken. Dus de vignetting is verwaarloosbaar.

Hier is trouwens een vergelijkende review te vinden van alle verkrijgbare cases. Daar wordt oa de "60m case" met rode rand getipt als goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
T-Ri schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:16:
Vandaag mijn Xiaomi Waterproof case binnengehaald van Banggood.
Helaas wel kapot bij de shutter button, dus zo maar een mailtje naar Banggood sturen of ik een nieuwe krijg.
De case zelf zit wel een stuk beter om de camera heen dan de Kingma, buttons werken een stuk beter en vind hem ook degelijker voelen dus het is in mijn ogen wel een goede upgrade.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zojuist te horen gekregen van Banggood dat ik een nieuwe krijg toegestuurd. Helaas wel uitverkocht op dit moment, dus hoop dat hij voor 5 juli binnen is en ik 4 weken naar Indonesië ga.
Nette service van Banggood weer zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:29:
Oh ja hij kijkt vrij zielig, maar dat komt omdat hij gewoon nodig moest plassen en niet langer wilde poseren.
No dogs or humans were harmed during this video.

[video]
Is die kwaliteit voordat het op Youtube gaat beter? Ik ben hier op zijn zachtst gezegd niet van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:11:
[...]

Is die kwaliteit voordat het op Youtube gaat beter? Ik ben hier op zijn zachtst gezegd niet van onder de indruk.
Ik weet niet:
- Wat je van de kwaliteit had verwacht met deze accessoire combinatie
- Op welke resolutie het wordt bekeken
- Of je het op een computer of mobiel bekijkt
- Of je mening is gebaseerd op dit filmpje of een combinatie is van al mijn vorige filmpjes die ik in dit topic heb geplaatst.

De kwaliteit van het YT is ongeveer hetzelfde als de kwaliteit vanaf mijn laptop. Resolutie is 1080p op vermoedelijk 24p.

Er zijn 2 dingen die het beeld nog kunnen verbeteren:
- Lopen in het zonlicht
- Onderwatercase niet gebruiken
- Camera vast houden en niet op de hond gebruiken

Ik heb geen andere camera zoals een GoPro, anders kon ik het wellicht echt goed vergelijken. Ik raad je aan om daarvoor op YT te zoeken naar zo'n vergelijkingstest waarbij een persoon in een Chinese stad aan het fietsen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
elinx schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:34:
Ook ik heb de Kingma case vandaag ontvangen (met het krasje bij de knop aan de voorzijde) en meteen gecontroleerd op vignetting als er geen lenscorrectie wordt toegepast.
Er is weliswaar iets in de hoekjes te zien, maar dan moet je wel goed kijken. Dus de vignetting is verwaarloosbaar.

Hier is trouwens een vergelijkende review te vinden van alle verkrijgbare cases. Daar wordt oa de "60m case" met rode rand getipt als goed alternatief.
Heel interessant artikel! Heb er nog over nagedacht om die case met de rode rand te kopen, maar ik durf 't niet meer echt aan wat betreft levertijd (heb nog 30 dagen tot m'n vakantie).. Heb nu dankzij de service van Banggood twee x de pre-order case, waarvan het clipje makkelijk loskomt. Geen last van vignetting zonder lenscorrectie gelukkig. Heb van de twee cases het dikste rubbertje gecombineerd met 't best sluitende clipje. Zie je wel wat open randjes tussen het deurtje en de case, maar na een paar testjes in een badje blijft 't binnenin vooralsnog kurkdroog _/-\o_ ! . Ik denk overigens dat ik maar een elastiekje ga gebruiken om de case dicht te houden als ik ga duiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Drolbert schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:24:
............................................... Ik denk overigens dat ik maar een elastiekje ga gebruiken om de case dicht te houden als ik ga duiken :X
Jij durft.
Je kan evt. ook overwegen om alsnog de 60m case te bestellen.
Komt hij op tijd dan gebruik je die. Nee heb je , ja kan je krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 12-06-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Voor de twijfelaars, bij Banggood is de witte versie nu 61 euro :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Voor iedereen die een kingma case heeft.. Test hem op waterdichtheid. Mijne lekt bij de wifi knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 09-09 23:24
Bij geek buying een yi met kingsma case besteld want de originele case was helaas uitverkocht. Moet nu alleen nog een sd kaartje bestellen, zat aan een 32gb evo kaartje van samsung te denken. Wat voor kaartjes gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
theuberdude14 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:37:
Bij geek buying een yi met kingsma case besteld want de originele case was helaas uitverkocht. Moet nu alleen nog een sd kaartje bestellen, zat aan een 32gb evo kaartje van samsung te denken. Wat voor kaartjes gebruiken jullie?
Samsung Evo 32GB en een Kingston 64GB SDXC. Moet hem alleen uitlezen via een aparte kaartlezer want de camera loopt vast als ik hem aan de PC stou en dan uit gaat lezen. Moet de batterij eruit halen wil ik hem weer werkend krijgen. Achja met een kaartlezertje werkt het ook.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Orginele yi case ontvangen met 2 knoppen afgebroken... Banggood weigert refund of nieuw product te geven gezien ik de verzend verpakking nietmeer heb (weggegooid) nog nooit gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Banggood wil mij de Kingma case toesturen ter vervanging. Nu had ik in gedachte om maar voor de originele case te gaan en dan t verschil tussen die 2 te betalen. Echter kan ik de originele case nergens meer terug vinden op website. Klopt dat?
Anders ga ik maar voor de Kingma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
hupske schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:54:
Banggood wil mij de Kingma case toesturen ter vervanging. Nu had ik in gedachte om maar voor de originele case te gaan en dan t verschil tussen die 2 te betalen. Echter kan ik de originele case nergens meer terug vinden op website. Klopt dat?
Ik heb spijt van die KingMa case (heb die weliswaar gewonnen, maar toch). De zwarte hoeken in de foto's/video's zijn echt storend. Als je kan kiezen zou ik voor een originele gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
hupske schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:54:
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb laatst een originele waterproof case besteld van voor de camera, ik kreeg een bericht dat die niet meer geleverd wordt. Ze wilde een vervangende case sturen van ander merk maar heb mn geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ze vragen of ik akkoord ga met de Kingma case. Dus neem aan dat ik nog de ruimte heb om ook een ander voorstel te doen.

Alleen het helpt niet als de originele case niet te vinden is op de website.

Met de vorige had ik ook veel last van de zwarte randen.
En de review die hier van de week geplaatst is geeft aan dat de originele de beste is en er geen last van je heeft.

Ga ze het gewoon vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand al ervaring met zo'n groot accesoirepakket zoals dit?
http://nl.aliexpress.com/...t/605740_32343107833.html
Ben benieuwd of dit een beetje heel blijft bij gebruik.
Wat zouden jullie aanraden om aan te schaffen? Zo'n luchtgrip lijkt me wel handig, want het de onderwaterbehuizing voorkomt het zinken niet. Daarnaast een harnasje om de cam op je buik te kunnen houden.

Daarnaast lijkt me dit:
http://www.banggood.com/A...ml?p=5!0608090682201211C3
ook wel handig.

Ben benieuwd wat jullie gebruiken, en in welke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Die gele bobber is sowieso handig, houdt lekker vast en in het water onmisbaar. Heb m zelf al voor mijn SJ1000 gekocht. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:25:
Ik weet niet:

[...]

Ik heb geen andere camera zoals een GoPro, anders kon ik het wellicht echt goed vergelijken. Ik raad je aan om daarvoor op YT te zoeken naar zo'n vergelijkingstest waarbij een persoon in een Chinese stad aan het fietsen is.
Ik kijk op een groot beeldscherm, dus dat is het niet. Je andere filmpjes zijn niet veel anders, dus dat is het ook niet.

Ik vind het verschil met andere fimpjes die ik heb gezien van de Yi opvallend, maar ik weet niet of dat komt omdat die gekozen zijn omdat ze goed uit de verf komen of dat het een andere reden heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Ik krijg toch een full refund gedreigd met een paypal claim helpt een hoop ;)

Weet iemand waar ik de originele cases nog kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
  • Laatst online: 13-09 08:22
Filmpje gemaakt met de Yi tijdens mijn vakantie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
Ik vertrek 3 juli op vakantie. Wil nog graag de Yi op tijd hebben, iemand ervaring met de priority shipping van banggood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
koelkast schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:30:
Iemand al ervaring met zo'n groot accesoirepakket zoals dit?
http://nl.aliexpress.com/...t/605740_32343107833.html
Ben benieuwd of dit een beetje heel blijft bij gebruik.
Wat zouden jullie aanraden om aan te schaffen? Zo'n luchtgrip lijkt me wel handig, want het de onderwaterbehuizing voorkomt het zinken niet. Daarnaast een harnasje om de cam op je buik te kunnen houden.
Ik heb die gele bobber, een hoofdband, chestbelt, dashcam zuignap en selfiestick in een pakket gekocht. kwam zonder problemen en in perfecte staat aan. Let er wel op dat je een pakket aanschaft met genoeg clips en bevestigingen. Bij de chestbelt heb je bijvoorbeeld een J-hook nodig om je camera rechtop te kunnen gebruiken..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mockba schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:24:
Filmpje gemaakt met de Yi tijdens mijn vakantie:

[video]
Heel netjes, leuk om hier te delen!
Ben heel benieuwd naar de bevestigingsmethoden die je hebt gebruikt, en met welke materialen. Kan je daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Deesisgoe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:17:
Ik vertrek 3 juli op vakantie. Wil nog graag de Yi op tijd hebben, iemand ervaring met de priority shipping van banggood?
De Yi is te bestellen bij het UK warehouse, is ietsje duurder maar zou er met een weekje moeten zijn. Heb de mijne vorige week daar besteld en verwacht 'm eigenlijk morgen (dinsdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
koelkast schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Heel netjes, leuk om hier te delen!
Ben heel benieuwd naar de bevestigingsmethoden die je hebt gebruikt, en met welke materialen. Kan je daar iets over zeggen?
Bedankt!

Ik heb deze en deze gebruikt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
mockba schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:32:
[...]

Bedankt!

Ik heb deze en deze gebruikt... ;)
Is die case die jij hebt aan te raden mijn originele is kapot aangekomen...

of iemand anders die suggesties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Er blijken flink wat verschillende waterproof cases te bestaan.
Ik heb eerder naar een review ervan verwezen. Daar was mn sprake van eenvoud in gebruik, vignetting ed.
Blijkbaar zijn de knoppen van de originele Xiaomi niet zo degelijk.
In de review werd als goede 2e de 60m versie met de rode rand genoemd.

Ikzelf heb de Kingma gekocht voordat ik de review had gezien. Hij blijkt waterdicht te zijn en geen echte last te hebben van vignetting, maar open en dicht doen vind ik wat fragiel en niet zo betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
allesvooriphone schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:16:
[...]

Is die case die jij hebt aan te raden mijn originele is kapot aangekomen...

of iemand anders die suggesties heeft?
Mijn case sluit slecht af ter hoogte van het deurtje, zoals wat verder terug in dit topic al door iemand anders gemeld werd. Ik heb wel geen last van de "zwarte hoeken" Echt aanraden zal ik hem dus niet doen, voor mijn gebruik dient hij echter prima, ik ben niet van zin om er in de gietende regen mee te gaan filmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik heb de yi sinds kort onder een Phantom II hangen maar hij lijkt een beetje out of focus te zijn? Vooral ver weg.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/16iccw3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Deagle schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:28:
....maar hij lijkt een beetje out of focus te zijn? Vooral ver weg...............................
Is dit voor het eerst dat je dit opvalt? Het is nl een bekend probleem bij de Xiaomi dat de focus te dichtbij is ingesteld bij een bepaalde serie. Hier is dit eerder in het forum benoemd. De oplossing is openmaken en de lens enkele milimeters met de klok mee draaien.
Met een HDMI kabel aan een flinke monitor en het PC bedienings programmaatje (liveview en inzoomfunctie) is dat redelijk snel gebeurd.

Als het een framecapture betreft van een 1080 60fps video dan kan eea ook weleens onscherp overkomen. Dit omdat door de hoge fps er minder belichting plaatsvind en de ISO waarde wordt aangepast met meer ruis als gevolg. bron
Ook daar is al via een script eea geprobeerd om dit te verbeteren

[ Voor 23% gewijzigd door elinx op 17-06-2015 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
elinx schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:02:
[...]
Is dit voor het eerst dat je dit opvalt? Het is nl een bekend probleem bij de Xiaomi dat de focus te dichtbij is ingesteld bij een bepaalde serie. Hier is dit eerder in het forum benoemd. De oplossing is openmaken en de lens enkele milimeters met de klok mee draaien.
Met een HDMI kabel aan een flinke monitor en het PC bedienings programmaatje (liveview en inzoomfunctie) is dat redelijk snel gebeurd.
Ik had er al iets over gelezen inderdaad. Sinds afgelopen zondag heb ik hem in gebruik en het viel me gisteren op. Ik ga me ff verder inlezen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Zojuist mijn Xiaomi Yi besteld, helemaal compleet met accessoires en extra stickymounts. (linkjes voor de liefhebbers). Xiaomi Yi is op het moment €61.56 bij banggood! (nog 4 dagen).

Cam: http://www.banggood.com/O...tion-Camera-p-969228.html

Mounts: http://www.banggood.com/F...-for-SJ4000-p-932974.html

Accessoires set: http://nl.aliexpress.com/...o3-Hero4/32321546587.html

KingMa Case: http://nl.aliexpress.com/...yicamera/32311483753.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Zo te zien komt de bluetooth monopod eraan rond 15 juli :)

http://www.banggood.com/O...orts-Camera-p-982396.html

En ook alleen een bluetooth remote rond 25 juli:

http://www.banggood.com/O...orts-Camera-p-982397.html

Ben benieuwd. Kan geen kwaad om zo iets te hebben. Vooral de monopod.

[ Voor 10% gewijzigd door Hupske op 18-06-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:50
@ mockba

Heb je zelf iets aan de kleuren gedaan , filter of zo , vindt de kleuren niet mooi , groen is wel erg groen en er lijkt een blauwige kleuren zweem overheen te liggen bij sonmmige beelden .
Stabiliteit vindt ik wel goed voor eeen camera van die prijs .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
Klopt, heb in mijn onervarenheid met videobewerking zitten spelen met settings waar ik beter van af was gebleven |:(

Hier enkele originele stills:

Origineel 1
Origineel 2

Bewerkt:
Bewerkt1
Bewerkt2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Ik zou het contrast wat minder zetten. Verder youtube even zoeken naar film filters als je dat mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook dat hebbedingetje besteld van gearbest met ruber case, selfiestick,extra accu, roteerbare tas clip en opbergtas voor 90,- in totaal, meer dan prima deal als het niet door de douane geschept wordt. Ik zal als ik em binnen heb ff m'n bevindingen posten, hoop iig dat de lens goed gefocused is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Deze week mijn witte Yi binnengekregen van UK warehouse Banggood. Bevindingen tot nu toe zijn zeer goed, vooral de app springt er voor mij uit. Werkt echt super. Filmpjes kunnen makkelijk gedownload worden naar de telefoon om meteen goed te bekijken, mocht je dat willen. Werkt gewoon heel lekker, zelfde ervaring als de GoPro app eigenlijk.

Komende van een SJ1000 is de beeldkwaliteit erg goed en handelbaarheid ook zeker beter dankzij de WiFi + app.

Mijn focus ligt vooral op de slowmotion functie, de 720p120 modus is voor mij de hoofdreden tot aanschaf geweest (naast de prijs natuurlijk). Met name belangrijk voor mijn Hot Wheels filmpjes, actie van de kleine autootjes is namelijk flitsend snel.

Deze modus heb ik ook al even uitgeprobeerd, zie hiervoor het filmpje.

Er ontbreekt audio in deze modus, de GoPro Hero 3+ black heeft wel audio in 120fps mode. Maar audio distort vooral als het vertraagd wordt. Voor mij vooralsnog niet van belang.

De case die ik gebruik is de 40m diving case bij Banggood met vierkant window. Zonder lensrectification is er heel lichte vignetting, eenmaal aan is we geen probleem met donkere hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gezien in de mail van banggood; Brushless Gimbal voor de Xiaomi Yi.

http://www.banggood.com/X...gkzxpOXo_53328_1418414_93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:46:
..........Brushless Gimbal voor de Xiaomi Yi...............
Je kan in principe iedere gimbal toepassen die geschikt is voor de Gopro.

Zelf heb ik de goedkoopste gimbal met 2 assen gekocht. Ik vond het prijsverschil met de goedkoopste 3 assen aan de hoge kant om te experimenteren..
Omdat ik daarvan een handheld systeem wilde maken heb ik de printplaat van de controller tussen 2 kleinere plaatjes aluminium geschroefd ( de twee originele platen en de blauwe dempers zijn weg) en die plaatjes vervolgens op een stuk pijp waar de accu in komt. Drukknop voor de menukeuze en een aan/uit schakelaar. Ik ben hier erg over te spreken voor ca. €55,- totaal. Ik wil alleen nog de draden beter geleiden en rechtstreeks op de printplaat solderen.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 22-06-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de Xioami Yi niet paste in Gopro gimballs, athans niet zonder enige aanpassing aan de gimball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Ik ga ook het Xiaomi Yi kamp joinen :).

Nu zoek de camera, een set met mounts/accosoires, een water-proof case en 2 extra reserve batterijen (en oplader). Nu dacht ik zelf aan het volgende lijstje:Iemand tips/aanvullingen/verbeteringen? Kan het ergens beter of goedkoper? Ik heb nog een Micro SD kaart van 128GB liggen, zijn er naast dat en het bovenstaande lijstje nog andere dingen die heel leuk zijn om te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kun je ook loskopen bij gearbest, dan kost 2x batterij + oplader je slechts €10,70 ipv €15,18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

elinx schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:04:
[...]

Zelf heb ik de goedkoopste gimbal met 2 assen gekocht. Ik vond het prijsverschil met de goedkoopste 3 assen aan de hoge kant om te experimenteren..
Omdat ik daarvan een handheld systeem wilde maken heb ik de printplaat van de controller tussen 2 kleinere plaatjes aluminium geschroefd ( de twee originele platen en de blauwe dempers zijn weg) en die plaatjes vervolgens op een stuk pijp waar de accu in komt. Drukknop voor de menukeuze en een aan/uit schakelaar. Ik ben hier erg over te spreken voor ca. €55,- totaal. Ik wil alleen nog de draden beter geleiden en rechtstreeks op de printplaat solderen.
Fototje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:04:
Ik dacht dat de Xioami Yi niet paste in Gopro gimballs, athans niet zonder enige aanpassing aan de gimball.
Dat hangt ervan af hoe de camera bevestigd moet worden. Is dit een aluminium frame dan past alleen de gopro, maar een strap of elastiek past meestal wel, evt met kleine aanpassingen omdat de lensdiameter 1,5mm groter is.
Ja, ik realiseerde me dit op het moment dat ik het geschreven had en las. Ik zal vanavond even kijken hoe ik dat aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Thnx! Scheelt toch weer €5 :).

Dus m'n lijstje is nu:

Werken die 2-axis gimbals dan een beetje goed? Ik heb er eentje langs zien komen in een video van TheCameraStoreTV, maar dat zag er niet uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Als je het zo goedkoop mogelijk wilt hebben, zou je eventueel nog geld kunnen besparen op je accessoireset. Er zijn bij AliExpress veel verschillende pakketten met een breed scala aan accessoires. Ik zou bijvoorbeeld niet perse opteren voor een stuurmount (je beeld wordt extreem schokkerig) of een telefoonclip voor je selfiestick. Ik ben overigens wel benieuwd of die wifi-remote werkt :9 ! Daarnaast zou ik even een paar pagina's teruglezen in deze thread wat betreft de reacties over de KingMa case en eventuele alternatieven ( kliklikliktip ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, voor- en zijaanzicht bewust onder een hoek gefotografeerd om de werking te tonen (camera blijft horizontaal)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/35jjq6t.jpg Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2m4dhdx.jpg Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/28tktuh.jpg
Balance schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:45:

.....................
Werken die 2-axis gimbals dan een beetje goed?................
Ja, ik ben er erg tevreden mee. Voor relatief weinig geld een uitstekend resultaat, zeker in vergelijking met de kant en klare handheld gimbals die veel meer kosten.
Voor een quadcopter kan ik me voorstellen dat je liever een 3 axis gimbal wilt gebruiken om ook de zijwaartse bewegingen enigszins te neutraliseren en vloeiend te laten lopen, Maar voor een handheld is 2 axis ook al een hele verbetering. Met de menuknop kan je diverse modes kiezen oa de volgmodus waarmee je vloeiend naar beneden en boven kan bewegen. De camera blijft dan niet steeds horizontaal staan, maar "wilde" bewegingen worden gedempt.

[ Voor 56% gewijzigd door elinx op 22-06-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zit er ook over te denken om deze te kopen alleen heb ik nog een klein vraagje:

Er zit geen scherm op, dat gaat via een app. Maar is die app er ook voor windows phone? En er staat dat dit via wifi verbindt met je telefoon. Maar dan verbind de Yi cam ook gewoon met de telefoon op het moment dat die 4g verbinding met internet heeft? Ben nog een beetje een leek op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
stansfield schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:47:
Ik zit er ook over te denken om deze te kopen alleen heb ik nog een klein vraagje:

Er zit geen scherm op, dat gaat via een app. Maar is die app er ook voor windows phone? En er staat dat dit via wifi verbindt met je telefoon. Maar dan verbind de Yi cam ook gewoon met de telefoon op het moment dat die 4g verbinding met internet heeft? Ben nog een beetje een leek op dat gebied.
De camera maakt geen verbinding met 4g oid. Hij maakt wifi verbinding met je telefoon. Je camera is op dat moment je router (sender0. Je telefoon connect je dus met de camera in dat geval. Je kan alsnog in de middle of nowhere je telefoon verbinden met de camera dus.

Windows phone is nog niet supported me dunkt. Misschien zijn er wel alternatieve apps, waarmee de Ambarella chip toch werkt met je Windows phone app. Let hier wel even op, anders kan je niks instellen. Voor de rest gebruik ik de app zelf niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
stansfield schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:47:

Er zit geen scherm op, dat gaat via een app. Maar is die app er ook voor windows phone? ..............
Er is alleen een app voor Android en IOS. Wel bestaat er een app voor PC (alle platformen)
Verbinding wordt gemaakt via wifi (de Yi gedraagt zich als hotspot) en heeft niks met 3G of 4G te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 22-06-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Tnx voor de info. En met een ipad kan ik dan de IOS app wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Top. Die heb ik wel dus kan ik die altijd gebruiken.

Nu nog even goed lezen welke extra's ik er allemaal bij ga halen.

Laatste vraag. Bij de sjcam las ik dat er bij een aantal sites veel kans was op neppe cams. Is dat bij de Yi ook zo? Of kan ik daar met een gerust hard bestellen bij hier genoemde sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Nee, er is (nog) geen sprake van namaak.
SJcam heeft daar inderdaad veel last van gehad (vooral de SJ1000 en SJ4000), maar ook daar wordt het al wat minder. De SJ5000 serie is mi nog niet in namaakversie verschenen.

[ Voor 73% gewijzigd door elinx op 22-06-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

elinx schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:41:
[...]

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, voor- en zijaanzicht bewust onder een hoek gefotografeerd om de werking te tonen (camera blijft horizontaal)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[...]
Ja, ik ben er erg tevreden mee. Voor relatief weinig geld een uitstekend resultaat, zeker in vergelijking met de kant en klare handheld gimbals die veel meer kosten.
Voor een quadcopter kan ik me voorstellen dat je liever een 3 axis gimbal wilt gebruiken om ook de zijwaartse bewegingen enigszins te neutraliseren en vloeiend te laten lopen, Maar voor een handheld is 2 axis ook al een hele verbetering. Met de menuknop kan je diverse modes kiezen oa de volgmodus waarmee je vloeiend naar beneden en boven kan bewegen. De camera blijft dan niet steeds horizontaal staan, maar "wilde" bewegingen worden gedempt.
Bedankt voor de uitleg.. Ziet er erg goed uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Iedereen bedankt voor het advies, ik ga het volgende bestellen:Voor €110 een erg leuk setje. En misschien komt er op termijn nog een gimbal bij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Hier ook een Yi cam besteld. Memory cards erbij en allerlei accessoires kom ik uit op 188 euro. Gaat gebruikt worden op onze motors en racefiets (op vakantie in Italië en Spanje ook wat mooie beelden maken binnenkort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Balance schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:59:
Iedereen bedankt voor het advies, ik ga het volgende bestellen:Voor €110 een erg leuk setje. En misschien komt er op termijn nog een gimbal bij ook :)
Goed setje. Ik zit ook aan ongeveer hetzelfde te denken. Maar lees nog veel verschillende dingen over de waterproof case. Wat is de reden dat je deze gekocht hebt en niet die van Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
elinx schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:41:
[...]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[...]
Ik heb hem onder een DJI Phantom 2 hangen op de chinese 2 axis gimbal. Dit werkt ook verrassend stabiel. Ik zal binnenkort een filmpje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
stansfield schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:40:
...
Goed setje. Ik zit ook aan ongeveer hetzelfde te denken. Maar lees nog veel verschillende dingen over de waterproof case. Wat is de reden dat je deze gekocht hebt en niet die van Xiaomi?
Deze reactie: Drolbert in "[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie", waar deze link in stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:08

Chocoball

瞧好吧!

Bij Ibuygou is de remote wat goedkoper $14.99 heb hem nog niet bij andere shops gespot.

http://www.ibuygou.com/p-...mote-controller-6861.html

Zelf blijft het ook aardig stil bij Xiaomi zelf op de website met het aanbieden van accessoires voor de Yi cam. Alleen de versie met en zonder selfiestick.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste