Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Beetje onduidelijk of dit een kwaliteitscase is. Ik heb via een prijsvraag de originele Xiaomi Yi waterproof case gewonnen. Maar die is nog onderweg..

Voor het duiken is het aan te raden om vocht-stickers te stoppen in je case. Dit om de temperatuurverschillen van buiten (warm) naar water (koud) op te vangen. Misschien is dat hier het geval, en is het condens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:43
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ddi2v8.jpg

Heb ik hier te maken met het focus issue?
Die van mij heeft ook de zwarte lens.
Zijkanten vd foto lijken minder scherp te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik kan de dakpannen aan de linkerzijde zien, dus de focus is prima. Uiterst rechterzijde is mi inderdaad iets minder scherp, maar ik kan niet beoordelen of het contrast hier ook nog een rol speelt.
Over het geheel gesproken lijkt het me een accetabel beeld. Ik weet niet of je dat met afstellen beter gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 16:32
ShittyNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:07:
Heeft iemand hier een idee hoelang dat verzenden duurt bij Banggood. Ik kan inmiddels niet wachten.
Ik had hem besteld op 16 april en pas vanaf 25 april is die verzonden. Ze hadden de groene versie niet op voorraad dus vandaar dat het zolang heeft geduurd. Heb hem besteld vanaf China Warehouse. Het vervelende is is dat ik pakketjes die ik later daar heb besteld al wel binnen zijn :(
Beetje late reactie, maar ik de witte versie besteld op 18 april en die is de 10e van deze maand binnengekomen! Het kan dus even duren. Daarnaast vind ik het redelijk hinderlijk dat ik er toen 78,- voor betaalde en het apparaat nu in de 'flash sale' is voor 67,-, maar daar doe je helaas niks aan :+ . De waterdichte case overigens tegelijkertijd in de pre-order besteld en die is als het goed is sinds een paar dagen onderweg naar Nederland. Ongeveer anderhalve week geleden kreeg een mail dat de werkelijke case verschilt van het origineel..! Ben dus benieuwd naar de kwaliteit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Ik heb hem binnen, maar heb er een paar problemen mee.
Mijn 32gb kaartje doet het compleet niet. Niet dat dat zo erg is maar nu het volgende.

Als ik de camera aan mijn PC doe en ik doe USB-Mass storage aan, dan gaat dat meestal de eerste paar seconden goed. Na een tidje bestanden overzetten soms direct soms pas na 2GB loopt de camera vast en de PC ook. Haal ik de kabel uit de PC dan gaat de PC weer verder, maar de camera loopt compleet vast en dan moet ik de accu eruit halen. Wat kan dit zijn?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
ShittyNL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:04:
Mijn 32gb kaartje doet het compleet niet. Niet dat dat zo erg is maar nu het volgende.

Als ik de camera aan mijn PC doe en ik doe USB-Mass storage aan, dan gaat dat meestal de eerste paar seconden goed. Na een tidje bestanden overzetten soms direct soms pas na 2GB loopt de camera vast en de PC ook. Haal ik de kabel uit de PC dan gaat de PC weer verder, maar de camera loopt compleet vast en dan moet ik de accu eruit halen. Wat kan dit zijn?
Wat ik had was dat je de camera aan moest zetten als je em aansluit op je pc/laptop. Voor het probleem van de SD kaart ik zo snel niks op verzinnen, misschien moet je em partitioneren.

Edit: waarschijnlijk staat je camera al aan, anders loopt hij ook niet vast.... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door TheXuanlong op 13-05-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
ShittyNL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:04:

Ik kan het niet terughalen uit je woorden, maar heb je de hele tijd de SD kaart erin gehad?
Deze kan namelijk defect zijn of niet goed geformatteerd te zijn. Volgens mij is Fat32 nodig, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ik heb mij camera sinds maandag binnen, maar ik heb er nog niet mee gespeeld. Ik heb er alleen nog maar foto's van gemaakt voor een review. Damn, wat is dat ding mini zeg :D

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Kiswum schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:00:
[...]

Ik kan het niet terughalen uit je woorden, maar heb je de hele tijd de SD kaart erin gehad?
Deze kan namelijk defect zijn of niet goed geformatteerd te zijn. Volgens mij is Fat32 nodig, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ik heb mij camera sinds maandag binnen, maar ik heb er nog niet mee gespeeld. Ik heb er alleen nog maar foto's van gemaakt voor een review. Damn, wat is dat ding mini zeg :D
exFat is ook goed. Mijn 8GB kaartje deed het wel goed. Mijn 64gb kaartje Exfat doet het ook goed.

Maar het andere rare is is dat de camera compleet vastloopt als ik er een film via de USB-Mass storage vanaf haal.

Nou ik ga hem vandaag wel weer updaten want gister is er weer een update uitgekomen. Kijken wat het oplost. Voor de rest maakt het cameraatje prima beeld.

Heb de versie met zwarte lens en het ziet er puik uit.

Als ik bestanden vanaf de Camera op mijn PC zet dan loopt de camera altijd vast. Maakt niet uit wat ik doe. Heeft iemand hier meer last van?

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel. op 13-05-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb er ook last van dat de camera vastloopt tijdens het overzetten van de bestanden. Ik heb daarom maar een card-reader gekocht. Ik draai firmware 1.0.9. misschien dat 1.0.12 dat probleem heeft opgelost.
ShittyNL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:37:
[...]

exFat is ook goed. Mijn 8GB kaartje deed het wel goed. Mijn 64gb kaartje Exfat doet het ook goed.

Maar het andere rare is is dat de camera compleet vastloopt als ik er een film via de USB-Mass storage vanaf haal.

Nou ik ga hem vandaag wel weer updaten want gister is er weer een update uitgekomen. Kijken wat het oplost. Voor de rest maakt het cameraatje prima beeld.

Heb de versie met zwarte lens en het ziet er puik uit.

Als ik bestanden vanaf de Camera op mijn PC zet dan loopt de camera altijd vast. Maakt niet uit wat ik doe. Heeft iemand hier meer last van?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Eastman schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:56:
Ik heb er ook last van dat de camera vastloopt tijdens het overzetten van de bestanden. Ik heb daarom maar een card-reader gekocht. Ik draai firmware 1.0.9. misschien dat 1.0.12 dat probleem heeft opgelost.

[...]
Gelukkig, dan ben ik niet de enige. Ik ga er nu weer 1.0 opzetten. Kijken of dat helpt.

1.0 gaat niet. Nou dan laat ik het wel zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel. op 13-05-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Nieuwe video met vergelijking tussen de waterproof case van xiaomi en kingma.

https://www.youtube.com/watch?v=yVOF_zmPrI8&spfreload=10

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

Nou, aan die vergelijking heb je natuurlijk vrij weinig. En die Kingma lijkt mij helemaal niet zo beste case. Voornamelijk omdat die lens vierkant is. Er is daardoor een mogelijkheid dat die zwarte randen nog eens in de weg gaan zitten. Zie hem dan maar eens om te ruilen :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik heb de Kingma hier in huis liggen. Vanaf het weekend zal ik dat eens bekijken. Volgens mij valt dat buiten het bereik van de lens.
De rest van de case lijkt gewoon erg sterk en strak te zijn. Kwaliteit is denk ik wel goed en anders heb ik €25,- over de balk gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:43
Heb de Xiaomi Yi nu enkele dagen in bezit en hem een beetje getest. Moet zeggen dat ik positief verrast ben, erg mooie beeldkwaliteit en erg makkelijk in gebruik. Enige jammere is het geluid bij hogere snelheden. De wind komt dat in de microfoon en dan is het niet meer om aan te horen. Iemand enig idee of hier iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Roelio86 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:10:
Heb de Xiaomi Yi nu enkele dagen in bezit en hem een beetje getest. Moet zeggen dat ik positief verrast ben, erg mooie beeldkwaliteit en erg makkelijk in gebruik. Enige jammere is het geluid bij hogere snelheden. De wind komt dat in de microfoon en dan is het niet meer om aan te horen. Iemand enig idee of hier iets aan te doen is?
Zoiets als dit: http://www.windblocker.com/consumer/ zelf knutselen?

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Hier nog even een filmpje die ik heb gemaakt met de Kingma (replica) case. Ik zie nergens zwarte randen zitten. Dit filmpje heb ik vanmiddag opgenomen. Het valt wel op dat geluid slecht te horen is. Wellicht is dat het bij effect van een onderwater case :)
Zie en oordeel zelf. Als je meer filmpjes wilt zien, laat het maar gerust weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Dat is mooi. De replica case doet ook zijn werk dus.

Over het geluid; ik vraag mij af waarom mensen dit altijd vragen. Iets is waterdicht, dan lijkt het mij logisch dat geluid er ook (nauwelijks) doorheen komt. Is perfectly normal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Klopt helemaal, dat is ook mijn gedachten, maar ik vond het wel noemenswaardig om dat te vermelden. Voor veel mensen zal dit de eerste sportcamera zijn + onderwater case.
De fiets is overigens wel goed te horen, dit zal wel te maken hebben met de hoogte van het geluid.

Oh ja, ik heb de camera met case ook onder water gehouden. Deze heb ik even in het waterbakje van de hond gelegd, maar de opname is niet goed gelukt. De camera stond niet goed gericht, waardoor ik geen drinkbeelden heb kunnen maken. De camera is gelukkig wel volledig droog gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Aah tof! Bedankt voor het filmpje en de bijbehorende mini review.

Merk je verder verschil in beeldkwaliteit met in de case en buiten de case? En waar had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Graag gedaan, zonder case heb ik hem nog niet echt getest.
Hier kan ik dus nog geen oordeel over vellen. Het is volgens mij belangrijk om alles echt goed schoon te maken, want vingerafdrukken zijn snel zichtbaar op de lens en op de binnen-/buitenkant van de case.
Ik heb de bestelling bij ibuygou.com geplaatst en via DHL laten verzenden. Ik had het pakketje incl. Redmi 2 Pro binnen 24 uur in huis, zonder douane kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Mm, ietsjes duurder bij ibuygou ikzelf heb hem weg bij banggood. Ik verwacht één dezer dagen mijn Protective case. Niet de echte, ik kreeg bericht, is hier terug te lezen, dat ik voor de echte nog een maand moest wachten. Nou daar had ik geen zin in. Als ik hem heb zal ik direct even fototjes laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ibuygou is hiermee inderdaad erg duur, zij zitten zelfs $20,- boven andere sites zoals Geekbuying of Banggood. Normaal zijn de marges wat kleiner. Ik heb bij ibuygou ook van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de goedkopere prijzen te melden. Hierop heb ik wat korting ontvangen op de gehele cameraset.

De case die ik heb is ook de replica, de Kingsma. Ik hoop/verwacht dat deze net zo goed zal zijn als het origineel. Ik wil eigenlijk nog wel 2 dingen bestellen. Het harnas, om hem op je borst of schouder te plaatsen en het tuigje voor de hond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Ik heb vanmiddag mijn waterproof case binnen gekregen van Banggood en helaas zit er een kras of scheurtje in het plastic ;( . Heb Banggood maar een bericht gestuurd en drie foto's bijgevoegd in de hoop dat ze wellicht iets voor me kunnen betekenen. Wil namelijk deze zomer gaan snorkelen/duiken in Azië, maar ik durf het niet echt aan als de case straks door de waterdruk ineens verder doorscheurt!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4B2zmp1.jpg

Daarover gesproken: heeft iemand al ervaring met en/of tips over het backpacken met de Yi? Ik heb een powerbankje liggen, maar ik denk er toch over om een extra accu en een dubbele acculader aan te schaffen om nooit zonder stroom te zitten..! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Drolbert schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:21:
Ik heb vanmiddag mijn waterproof case binnen gekregen van Banggood en helaas zit er een kras of scheurtje in het plastic ;( . Heb Banggood maar een bericht gestuurd en drie foto's bijgevoegd in de hoop dat ze wellicht iets voor me kunnen betekenen. Wil namelijk deze zomer gaan snorkelen/duiken in Azië, maar ik durf het niet echt aan als de case straks door de waterdruk ineens verder doorscheurt!

[afbeelding]

Daarover gesproken: heeft iemand al ervaring met en/of tips over het backpacken met de Yi? Ik heb een powerbankje liggen, maar ik denk er toch over om een extra accu en een dubbele acculader aan te schaffen om nooit zonder stroom te zitten..! :*)
Ik heb zelf deze aangeschaft: http://www.aliexpress.com...ml?orderId=67004857548397

Werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Drolbert schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:21:

[afbeelding]

Leuk nu je het zegt. Ik heb zelf precies dezelfde scheur. Ik denk dat het gewoon is gebeurt bij het persen en dat het niets ernstig is. Ik heb het echt letterlijk op precies dezelfde plek. In ieder geval hij is wel waterdicht!

Oja de scheuren lopen bij mij ook op precies dezelfde manieren met dezelfde kronkels. 1:1 kopie.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 19-05-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Super, bedankt voor de tip!
ShittyNL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Leuk nu je het zegt. Ik heb zelf precies dezelfde scheur. Ik denk dat het gewoon is gebeurt bij het persen en dat het niets ernstig is. Ik heb het echt letterlijk op precies dezelfde plek. In ieder geval hij is wel waterdicht!

Oja de scheuren lopen bij mij ook op precies dezelfde manieren met dezelfde kronkels. 1:1 kopie.
Haha, echt? hoe bizar. Net even met een vergrootglas gekeken, het oogt inderdaad wel clean. Maar alsnog ben ik skeptisch. Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden van de reactie van Banggood. Misschien dat je er ook iets mee kan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik heb dezelfde "scheur". Ik voel echter geen scheurtje of iets dergelijks.
Achter, in het klepje heb ik ook iets wat op een scheur lijkt. Hij is echter wel waterproof in de waterbak van de hond ;) ik zal hem ook nog een keer in bad testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
De Engelse versie van de officiele iOS app is ook gereleased zag ik.

What's new:
1. English / Traditional Chinese supported
2. Promote the experience of Firmware updating (whatever that means :P )
3. Support onboard functions as 'Image Reversal, Emergency Backup and Loop Recording'.
4. Various bug fixes.

Vanavond maar eens proberen of dat beter werkt dan de alternatieven.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft er al iemand een harnas of andere accessoires besteld voor de Yi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
koelkast schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:10:
Heeft er al iemand een harnas of andere accessoires besteld voor de Yi?
Ik heb de cam deze week ontvangen en toevallig tegelijkertijd ook een set met accessoires (vergelijkbaar met deze set). Een harnas, hoofdband, armband, monopod, fietshouder, autohouder, dat soort dingen. Heb er nog niet veel mee gespeeld, maar de keuze is reuze op de shops uit het Verre Oosten. :) Heb je een specifieke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
ShittyNL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Even ter update: kreeg zojuist een mail binnen. Ze sturen kosteloos een nieuwe op nadat ze de foto's hadden gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:33
Kreeg zojuist een mailtje van banggood, waaruit ik af kon leiden dat Xiaomi niet meer hun eigen monopod gaan produceren leek het wel. Bieden ze me daarna een witte versie van de monopod aan of een Kingma monopod en tripod:p
Snap nog steeds niet of ik nu wel of niet een originele krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-08 19:30
Hmm de link naar de app geeft een melding (in het Chinees) dat de pagina niet bestaat. De Engelse versie gedownload maar toch maar niet geïnstalleerd. Er kwam een rij met rechten voorbij waar ik toch wel mijn vraagtekens bij had. oa. accounts maken, lezen en vinden, naast (de benodigde) wifi verbindingen wil het volledige netwerktoegang, actieve apps ophalen en sluiten en systeem instellingen aanpassen. En uiteraard een hele rij rechten die ik min of meer wel had verwacht .

In de playstore is niks te vinden voor de camera. Bij de camera zat een Chinese gebruiksaanwijzing met een QR code (die naar een niet bestaande webpagina gaat). Via GeekBuying gekocht, iemand nog goede tips voor ik GeekBuying ga mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Drolbert schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:09:
[...]

Even ter update: kreeg zojuist een mail binnen. Ze sturen kosteloos een nieuwe op nadat ze de foto's hadden gezien!
Nou dan ga ik het ook proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
Iemand toevallig nog een site voor een Xiaomi monopod? Of een andere goede monopod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
ilhanko schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:45:
[...]

Ik heb de cam deze week ontvangen en toevallig tegelijkertijd ook een set met accessoires (vergelijkbaar met deze set). Een harnas, hoofdband, armband, monopod, fietshouder, autohouder, dat soort dingen. Heb er nog niet veel mee gespeeld, maar de keuze is reuze op de shops uit het Verre Oosten. :) Heb je een specifieke vraag?
Heb ook meteen die set maar even gekocht. Is een mooie set en vooral voor die prijs. Kon geen goedkoper vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
via ibuygou zag ik een app en die kon ik installeren op de redmi2, op de Z3c werkte hij niet.
Ik heb de app daarna volgens mij van via deze link van de officiële pagina gedownload: http://app.mi.com/download/87320

Momenteel is de link niet bereikbaar. De app werkte overigens wel op mijn Z3c.

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 22-05-2015 10:18 . Reden: Geekbuying link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik raad aan om de app hier te downloaden: http://en.miui.com/thread-93465-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Die is helaas niet te openen met mijn Z3c (Android 5), vanwege de naamgeving. Iets van Yicam_xxx. Deze was wel via mijn Redmi 2 (Android 4.4) te openen.

Vandaar dat ik het alternatief gaf van Geekbuying.

Foutje, die van xiaomi.eu was YiCam_xxx, de variant op en.miu.com had ik nog niet getest vanwege het suffe "reply to download". Het kan goed zijn dat deze dus wel gewoon werkt ;)

Volgens mij had ik hem uiteindelijk hier gedownload: http://app.mi.com/download/87320

[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 22-05-2015 10:17 . Reden: leesfoutje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-08 19:30
Ja, daar had ik hem ook vandaan. Zijn al die toegangsrechten normaal? Ik bedoel, lezen en schrijven, wifi, BT etc snap ik nog wel maar de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Pinquin422nd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:16:
Ja, daar had ik hem ook vandaan. Zijn al die toegangsrechten normaal? Ik bedoel, lezen en schrijven, wifi, BT etc snap ik nog wel maar de rest?
Voor Chineze normen is dat vrij normaal... zelfs een ding als de NUT ( http://www.banggood.com/N...Alarm-Patch-p-954667.html ) heeft toegang tot je contacten en account nodig..

Ik heb het idee dat privacy daar niks betekent :+

Je kan met bijvoorbeeld App Ops die rechten uit zetten : Google Play: App Ops Starter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Nutteloze reactie

[ Voor 72% gewijzigd door Universal Creations op 22-05-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Bij Xiaomi telefoons kun je dat soort rechten gewoon uitschakelen. Helaas hebben "Westerse" Androids dat niet. Men gaf aan dat het in de de volgende Android release weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:45:
[...]

Nee, geen specifieke vraag. Dit lijkt me wel een mooie set, dank voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik neem aan dat je het over deze case hebt? http://www.banggood.com/W...ack-Up-Case-p-972332.html

Het lijkt in de comments dat er wel meerder zijn die problemen hebben met de case. Veel zijn er niet goed ontvangen.

Op dit moment lijkt dus de Kingma van Kiswum de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
hupske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:05:
[...]

Ik neem aan dat je het over deze case hebt? http://www.banggood.com/W...ack-Up-Case-p-972332.html

Het lijkt in de comments dat er wel meerder zijn die problemen hebben met de case. Veel zijn er niet goed ontvangen.

Op dit moment lijkt dus de Kingma van Kiswum de betere keus.
Niets mis mee, de kras is een persfout. Het is geen barst. Gewoon tijdens het persen gebeurt, Verder is de gewoon veilig en prima te gebruiken. Ik heb er geen problemen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Die Kingsma van mij heeft inderdaad ook 2 haarscheurtjes. 1 bij de aan-/uitknop en 1 aan de achterzijde. Het lijkt geen probleem te zijn in een zwembad, maar diepzee duiken kan misschien een probleem opleveren. Het scheurtje lijkt alleen binnenin de behuizing te zitten en heeft geen verbinding naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:00
Heeft er iemand al het bewuste kattenharnas tegengekomen waarmee ze de Xiaomi Yi hebben gepromoot?

Heb al een hondenharnas gezien, maar vrees dat die wat te groot gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Sakke1994 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:52:
Heeft er iemand al het bewuste kattenharnas tegengekomen waarmee ze de Xiaomi Yi hebben gepromoot?

Heb al een hondenharnas gezien, maar vrees dat die wat te groot gaat zijn.
Heb al best wat uurtjes zitten rondspeuren naar gadgets voor de Yi, maar heb nog nooit een specifiek kattenharnas gezien helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik ken ook alleen het hondenharnas en er is er ook 1 onderweg naar mij. Een kattenharnas heb ik volgens mij weleens op plaatjes gezien, maar wellicht van een ander merk.
Volgens mij zijn de Xiaomi/Kingston onderdelen toch ook compatible met die van GoPro of niet? Ik heb het dan over de blokjes onder de camera/casing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
[b][message=44300124,noline]Volgens mij zijn de Xiaomi/Kingston onderdelen toch ook compatible met die van GoPro of niet? Ik heb het dan over de blokjes onder de camera/casing.
voor zover ik kan zien zijn zo goed als alle GoPro onderdelen compatibel met de Xiaomi eenmaal deze in de waterproof case zit. Zelfde aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
boosterbosch schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:12:
[...]

voor zover ik kan zien zijn zo goed als alle GoPro onderdelen compatibel met de Xiaomi eenmaal deze in de waterproof case zit. Zelfde aansluiting.
Of je koopt de schroef omzetten naar zo'n rond ding. Heb je het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Waar heb je je hondenharnas besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Drolbert schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:55:
Ik heb hem al op Banggood gezien : http://www.banggood.com/Dog-Camera-Mount-Chest-Back-Harness-For-GoPro-Hero-43321-p-978833.html

@ Hierboven, de Xiaomi Yi cam accessoires zijn gewoon te gebruiken met alle Gopro accessoires.

[ Voor 11% gewijzigd door Herr Flicker op 26-05-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Thanks. Vind trouwens wel dat Banggood bizar weinig accessoires heeft voor GoPro/Yi. Zag van de week bij AliExpress een veelvoud aan losse accessoires en setjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:03:
Ik ken ook alleen het hondenharnas en er is er ook 1 onderweg naar mij. Een kattenharnas heb ik volgens mij weleens op plaatjes gezien, maar wellicht van een ander merk.
Volgens mij zijn de Xiaomi/Kingston onderdelen toch ook compatible met die van GoPro of niet? Ik heb het dan over de blokjes onder de camera/casing.
De Xiaomi Yi camera is er mee gepromoot door Xiaomi zelf: http://www.mi.com/yicamera/

Een paar keer naar beneden scrollen en je ziet het kattenharnas.
Drolbert schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:55:
http://www.geekbuying.com...3-3--4-Camera-345236.html

Hier is er ook eentje, maar dit is misschien niet zo interessant om mee rond te lopen als er expliciet 'POLICE' opstaat.

Hier ook: http://www.ibuygou.com/p-...ts-back-harness-6803.html
En hier hetzelfde: http://www.honorbuy.com/2...omi-yi-sports-camera.html

Staat wel bij 7-54kg, onze kat weegt maar 4.5 kg, dus weet niet of het dan strak genoeg gaat zitten :9.

Ik baal momenteel wel hoe lang het duurt voor de accessoires, 4 juni zou m'n originele waterproof case pas verzonden worden :-( en dan van het katten harnas is momenteel ook geen spoor te vinden nog niet. Dingen zoals extra batterijen, laders, mounts en dergelijke zijn er met hopen. Ook omdat je gewoon GoPro accessoires kan kopen (mounts dan bv.).

[ Voor 11% gewijzigd door Sakke1994 op 26-05-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Yep, daar is de kat met de camera, daar heb ik hem inderdaad gezien.
Op mijn verzoek is het hondenharnas aan de collectie van ibuygou toegevoegd. Sinds vandaag is hij voor iedereen te bestellen :D
De prijs is veel hoger, maar wellicht komt het door dat ene labeltje: Kingsma en doordat ibuygou niet altijd de goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 20:00
Ik krijg de Yi maar niet aan de gang met de Oneplus One. Volgens mij ligt het Android 5.0 want hij werkte eerst niet op een Nexus 5 maar sinds de update naar Android 5.1 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik gebruik Android 5.0.2 en een Sony Xperia Z3 compact. Werkt prima hoor, maar wellicht heb je de verkeerde installer. Welke installer gebruik je en wat gaat er precies mis?

Wellicht kun je meer informatie over de installer op de laatste 2 pagina's van dit topic vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:54:
Yep, daar is de kat met de camera, daar heb ik hem inderdaad gezien.
Op mijn verzoek is het hondenharnas aan de collectie van ibuygou toegevoegd. Sinds vandaag is hij voor iedereen te bestellen :D
De prijs is veel hoger, maar wellicht komt het door dat ene labeltje: Kingsma en doordat ibuygou niet altijd de goedkoopste is.
Hondenharnas is wel een no-go met onze kat, kat is daar veel te mager voor. Spijtig, dan maar wachten tot Xiaomi zelf ermee komt. Honorbuy heeft nog verzending erbij, dus uiteindelijk komt de prijs op hetzelfde neer bijna :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Sakke1994 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:26:
[...]

Hondenharnas is wel een no-go met onze kat, kat is daar veel te mager voor. Spijtig, dan maar wachten tot Xiaomi zelf ermee komt. Honorbuy heeft nog verzending erbij, dus uiteindelijk komt de prijs op hetzelfde neer bijna :D.
Kat meer te eten geven, haha? :9

OT: Welke gadgets/mounts gebruiken jullie (het meest) met de Yi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Drolbert schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:28:
[...]

Kat meer te eten geven, haha? :9

OT: Welke gadgets/mounts gebruiken jullie (het meest) met de Yi?
Ze moest net vermargeren toen ze 5 kg woog van de dierenarts :9.

Ben zelf aan het twijfelen om een selfie stick te kopen voor op reis wat leuk foto's te nemen, alleen is het nogal onhandig om dan nog eens een foto te nemen, maar iets met een knopje op de stick zelf ofzo zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik gebruik zelf de selfiestick, maar ik vind het afschuwelijk als mensen zoiets gebruiken om foto's te maken. Ik gebruik hem daardoor vooral om mee te filmen. Ik al hiervan later nog een filmpje posten die ik gisteren heb gemaakt van de hond.

Doordat je geen scherm hebt, denk ik dat het sowieso wat lastiger is om foto's te maken. Daarvoor gebruik ik liever gewoon mijn telefooon.
@Drolbert, ik heb hem over het algemeen in mijn waterproof case zitten, daarmee bescherm ik hem ook al een beetje tegen een rondlopende kleuter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:34:
Ik gebruik zelf de selfiestick, maar ik vind het afschuwelijk als mensen zoiets gebruiken om foto's te maken. Ik gebruik hem daardoor vooral om mee te filmen. Ik al hiervan later nog een filmpje posten die ik gisteren heb gemaakt van de hond.

Doordat je geen scherm hebt, denk ik dat het sowieso wat lastiger is om foto's te maken. Daarvoor gebruik ik liever gewoon mijn telefoon.
Ja ik vind het zelf ook superbelachelijk, maar het is eerder zo voor wat omgevingfoto's, leuke foto's mee te nemen dan selfies. Heb je de originele Xiaomi stick of een cheapo-stick van ergens anders?

http://www.banggood.com/buy/Gopro-dog.html

Als je hier kijkt, zie je overigens dat dit waarschijnlijk interessanter is dan bovenstaande links op ibuygou/honorbuy :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Sakke1994 op 26-05-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Foto's maken met een selfiestick ziet er inderdaad nogal hinderlijk uit. Maar met filmen werkt het volgens mij ideaal, omdat het je beeld ook stabiliseert. Ik zat zelf te denken aan dit , omdat ik ook een maandje ga backpacken in Azie en niet vies ben van wintersport/fietsen. :). Maar heb dus geen idee hoe vaak en intensief je al die gadgets in de regel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Heb me zo'n cheapo selfie stick besteld op Everbuying voor $3.64 en een tripod op DX.com voor €2.89. Waarschijnlijk komen die nog eerder aan dan de waterproof case :9.

Ga voor de geïntresseerden ook proberen om als ik wat tijd heb, m'n review van de camera nog wat verder uit te spitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Sakke1994 op 26-05-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:15:
Ik gebruik Android 5.0.2 en een Sony Xperia Z3 compact. Werkt prima hoor, maar wellicht heb je de verkeerde installer. Welke installer gebruik je en wat gaat er precies mis?

Wellicht kun je meer informatie over de installer op de laatste 2 pagina's van dit topic vinden ;)
Snap er niets van, ben er gisteravond de hele avond mee bezig geweest.
Probeer het vanavond nog eens en het werkt nu wel!
Ik gebruik de app die staat op:
http://app.mi.com/download/87320
maar heb ik degene waar jij naar refereerde: http://app.mi.com/download/87320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Over enkele minuten zal dit filmpje te zien zijn, hij wordt nu geüpload:

Inhoud van het filmpje: Hier ben ik met de hond aan het skaten. De camera is gebruikt in combinatie met de stick.
https://youtu.be/2-soboMBPAo

[ Voor 35% gewijzigd door Kiswum op 27-05-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
Kiswum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:41:
Over enkele minuten zal dit filmpje te zien zijn, hij wordt nu geüpload:

Inhoud van het filmpje: Hier ben ik met de hond aan het skaten. De camera is gebruikt in combinatie met de stick.
https://youtu.be/2-soboMBPAo
Geweldig, wat een enthousiaste hond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Dinah schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:16:
Geweldig, wat een enthousiaste hond!
Ja enthousiast is hij zeker. Het is een grote hond met het karakter van een Jack Russell :) Vandaar dat ik wel wil filmen wat hij allemaal ziet.
Door zijn jeugdigheid (hij is 5), moet hij zijn energie goed kwijt kunnen. Hij is erg snel afgeleid, waardoor fietsen niet te doen is. Gelukkig kan ik op mijn skates zijn bewegingen nadoen, waardoor ik hem bij kan houden als hij in 1 keer de bosjes in duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik heb een waterproof case gewonnen met een actie, helaas toch die KingMa case ontvangen.
En wat ik in sommige video's al voorbij zag komen heb ik ook:

Afbeeldingslocatie: http://yicam.nl/tweakers/KingMa-casefoto.jpg

(voor de personen die het niet zien; rechtsboven en rechtsonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Herr Flicker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:52:
Ik heb een waterproof case gewonnen met een actie, helaas toch die KingMa case ontvangen.

[afbeelding]

Das best rot :/. Wacht hier zelf nog op de originele Xiaomi case, hopelijk heeft die dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Aaaai, balen van die case. Heb gisteren een timelapse gemaakt met mijn case in de tuin. Zie je ook rechtsonder een hele lelijke oranje waas verschijnen. Daarnaast ben ik er ook achter gekomen dat je met een interval van 10 sec niet twee uur lang 16MP foto's kan schieten. De batterij gaf de geest na 304 foto's terwijl deze volledig was opgeladen. Heeft het nog geen uurtje volgehouden dus :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Drolbert schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:34:
Aaaai, balen van die case. Heb gisteren een timelapse gemaakt met mijn case in de tuin. Zie je ook rechtsonder een hele lelijke oranje waas verschijnen. Daarnaast ben ik er ook achter gekomen dat je met een interval van 10 sec niet twee uur lang 16MP foto's kan schieten. De batterij gaf de geest na 304 foto's terwijl deze volledig was opgeladen. Heeft het nog geen uurtje volgehouden dus :'( .
Ik heb recent nog wat getest (gisteren zelfs). Heb toen al rijdend één foto per twee seconde gemaakt en was op een kwartiertje 9% batterij kwijt. Dit met wifi aan. Dus dan zou je normaal meer dan twee uur moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Herr Flicker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:52:

[afbeelding]

Vreemd, ik heb het niet met mijn Kingsma case:
Kiswum in "[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie"

Wellicht ligt het aan de gebruikte resolutie, waardoor ik het niet heb.
Kan het zijn dat de camera er scheef in zit en teveel naar rechts hangt?

p.s. ik heb tot nu toe vooral gefilmd, dat je timelapse foto's kunt maken is voor mij een kleine, maar fraaie verrassing :D

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 28-05-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Welke batterypack + lader raden jullie aan als ik twee back-up accu's wil bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Drolbert schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:34:
Leuk! Volgende keer er even een powerbank aan vastmaken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kiswum schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:40:
[...]

Vreemd, ik heb het niet met mijn Kingsma case:
Kiswum in "[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie"

Wellicht ligt het aan de gebruikte resolutie, waardoor ik het niet heb.
Kan het zijn dat de camera er scheef in zit en teveel naar rechts hangt?
.....................
Of het maakt verschil of de lenscorrectie aan staat.
In dat geval worden de hoeken buiten beeld getrokken. (zie)

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 30-05-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik weet niet of het aan staat, maar als dat zo is, dan is het niet bewust gedaan. Mijn filmpje van 2 weken geleden (met case), was met de standaard firmware versie gedaan. Hierin heb ik eigenlijk alleen de resolutie aangepast. Ik zal het vandaag even uitproberen op de ELE rally.

Vorig weekend heb ik de laatste OTA release er pas op gezet. Sindsdien worden er thumbnails en gecomprimeerde filmpjes toegevoegd. Deze kun je gebruiken om je content naar je telefoon te streamen en de content live te bekijken.

Edit:
Met en zonder lenscorrectie, die stond bij mij (standaard) aan. Hiermee kan ik het probleem reproduceren en tevens een oplossing voor geven.
Deze beelden zijn genomen vanuit de KingMa case.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pQvM9JYNFWxYv3e6pOkBLC5k/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/X8I18BCRZsqhUTLu1fKVHg9e/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Kiswum op 30-05-2015 08:45 . Reden: Lenscorrectie foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kiswum schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 07:11:
.......................................
Edit:
Met en zonder lenscorrectie, .................
Bedankt voor de upload. Wat me het eerste opvalt is de paarse vlek en wat minder de zwarte hoekjes.
Een paarse vlek was ook zichtbaar in de foto van Herr Flicker.
Het lijkt erop dat de instelling voor lenscorrectie noodzakelijk is om die zaken op je afbeeldingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:40:
[...]
Bedankt voor de upload. Wat me het eerste opvalt is de paarse vlek en wat minder de zwarte hoekjes.
Een paarse vlek was ook zichtbaar in de foto van Herr Flicker.
Het lijkt erop dat de instelling voor lenscorrectie noodzakelijk is om die zaken op je afbeeldingen te voorkomen.
Paarse plek? Zie jij meer dan ik? Waar zie je dat?

Wat ik zie: de tv heeft Ambilight en kan vanuit de linkerhoek van de foto extra kleuren laten weergeven.

Kleur die ik zie bij de foto van Herr Flicker, is dat je het ledje van de camera ziet, die kan blauw, roord en paars zijn. Dat lampje brandt tijdens het maken van video's/foto's. Het enig wat ik op zijn foto zie, dat zijn de zwarte hoekjes van de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Idd Kiswum, het blauwe licht is reflectie van het lichtje zelf. Had de foto gewoon even snel gemaakt in de case.

Linksonder is een vinger van mij. Ik heb de zwarte hoekjes alleen rechtsboven en rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
Mijn originele Xiaomi waterproof case is inmiddels verstuurd vanuit BangGood. Die hoop ik volgende week zaterdag binnen te hebben, zal wel even een kleine review geven als die binnen is.

Overigens iemand nog een tip voor een battery pack voor de XiaoYi. Heb zelf deze gevonden op Aliexpress:
http://www.aliexpress.com...n-Camera/32313381375.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
T-Ri schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:13:
Mijn originele Xiaomi waterproof case is inmiddels verstuurd vanuit BangGood. Die hoop ik volgende week zaterdag binnen te hebben, zal wel even een kleine review geven als die binnen is.

Overigens iemand nog een tip voor een battery pack voor de XiaoYi. Heb zelf deze gevonden op Aliexpress:
Ik heb slechte ervaring met replica accu's bij telefoons en camera's.
Doordat het erop lijkt dat alleen de KingMa accu's worden gemaakt, lijkt het me dat er geen alternatieven zijn.
Kun je ons laten weten of deze net zo krachtig zijn als het origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kiswum schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:58:
.....

Wat ik zie: de tv heeft Ambilight ............. Het enig wat ik op zijn foto zie, dat zijn de zwarte hoekjes van de lens.
Herr Flicker schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:00:
Idd Kiswum, het blauwe licht is reflectie van het lichtje zelf. ............
Linksonder is een vinger van mij. Ik heb de zwarte hoekjes alleen rechtsboven en rechtsonder.
OK, dan is het paarse/blauwe licht geen probleem. Ik dacht even dat het kwam door het gebruikte glas icm met invallend licht. Gaat het alleen om de zwarte hoekjes rechts die in meer of mindere mate zichtbaar zijn bij de Kingma case als lenscorrectie uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kiswum schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:38:
........
Doordat het erop lijkt dat alleen de KingMa accu's worden gemaakt, lijkt het me dat er geen alternatieven zijn.
.....
Behalve KIngma zijn er nog een hele rits andere merken verkrijgbaar, oa hier en daar. Ook ik heb wat mindere ervaringen met replacements, mn mbt op de kleinere capaciteit ervan, maar ze waren meestal wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
T-Ri schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:13:

Heb zelf ook even rond gezocht. Wat ik gelezen heb over die KingMa batterijen is dat ze dikker zijn dan het origineel en dat in sommige gevallen je achterkantje niet meer goed op je Yi past. Heb zelf in ieder geval los via Gearbest deze batterij en deze lader gekocht, kost bij elkaar 8 dollar.

Zodra 'ie binnen is laat ik wel weten wat mijn ervaringen ermee zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:03:
[...]
Behalve KIngma zijn er nog een hele rits andere merken verkrijgbaar, oa hier en daar. Ook ik heb wat mindere ervaringen met replacements, mn mbt op de kleinere capaciteit ervan, maar ze waren meestal wel bruikbaar.
Drolbert schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:33:
[...]

Heb zelf ook even rond gezocht. Wat ik gelezen heb over die KingMa batterijen is dat ze dikker zijn dan het origineel en dat in sommige gevallen je achterkantje niet meer goed op je Yi past. Heb zelf in ieder geval los via Gearbest deze batterij en deze lader gekocht, kost bij elkaar 8 dollar.

Zodra 'ie binnen is laat ik wel weten wat mijn ervaringen ermee zijn O-)
Bedankt voor de links!
Er zijn dus inderdaad meerdere merken verkrijgbaar.
Kingma lijkt het grootste te zijn van deze merken, maar de kans is groot dat ze gewoon allemaal door dezelfde fabrikant worden gemaakt :)

Wbt replica en mijn ervaringen. De eerste maanden waren ze vergelijkbaar, maar na 1 jaar merkte je dat de capaciteit erg slecht was geworden. Ik moet wel toegeven dat deze ervaringen van een hoop jaren geleden. Dit was bij mijn Canon Ixus (2000) en mobiele telefoons rond 2000-2005. :)

Voor dit soort prijzen (ongeveer €4,-), zou ik het niet erg vinden als ik elk jaar een nieuw accu zou moeten kopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

Weet niet of deze al besproken was maar bij deze de Yi resolutie hack
https://forum.dashcamtalk...1296-30fps-35mbits.11589/

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hoe houd je zo'n cam eigenlijk vast bij het zwemmen/snorkelen? Harnas op je buik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Je hebt een geel buisje waar je camera aan vast zit.
Verder heb je ook een polsband waar hij op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb dit setje besteld (waterproof case, bobber en anti-fog pads)

http://www.aliexpress.com...i-Xiaoyi/32349501700.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
Eastman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:16:

alvast ook maar even gebookmarked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
Eastman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:16:

Heb je ervaring met duiken met een action camera? Is het bijvoorbeeld essentieel dat je van die waterproof inserts gebruikt? Of zal 't ook lukken zonder en met een kwalitatief minder goede waterproof case (tot 40 m, als ik de advertentie moet geloven)? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb wel eens gedoken met een onderwater camera van panasonic. Ik heb toen weleens last gehad van condensvorming in de lens, achter het display. Kan me niet goed herinneren of ik er ook last van het gehad tijdens het duiken. Enige oplossing was om het batterijklepje open te zetten zodat het vocht er uit kon condenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:51
App versie 1.6 is uit, alles is nu Engrish!
Ook nieuwe firmware: v1.1.0
- Iets met powerbutton blink om aan te geven dat de camera klaar is
- Wi-Fi improvement (more stable)
- Video recording improvement (avoid freezes)
- Improve SD card detection
- Improve interaction between camera and app
- Improve battery charge indicator
- Improvements in reset camera beeping
- Bugs in photos and videos shooting are fixed
- Bugs in USB mode are fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik hoop inderdaad dat de nieuwe firmware de USB data oplost. Als dat zo is kan ik eindelijk mijn 64GB kaartje gebruiken. Heb geen SDXC kaartlezer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Voor degenen die met hun Windows tablet of PC aan de slag willen met de Yi is dit een handig programma.
Je hebt alle functies (en wat meer) beschikbaar van de smartphone app. en in combinatie met VLC heb je een preview op je gehele beeldscherm incl zoomfunctie.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Er zit nu ook een optie 'Unbind all bluetooth controller' in de app.

Je kan er verder weinig mee haha.

Ik heb gisteren de waterproof case binnen gekregen van Banggood. Klik
Helaas heb ik ook erg last van de zwarte randen op de foto of in een video.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BKScaDKxeGaMQeCIjKHL4NU2/medium.jpg
Daarbij sluit de backcover ook helemaal niet goed, dus er kan nog wel eens wat water langs glippen.
Ik heb dit naar Banggood gestuurd. Ben nog in afwachting van een reactie.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/02WDHFC710OmQHXcdigHoIt3/medium.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Hupske op 07-06-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
@hupske, heb je het rubber al eens ingevet met siliconenvet? Kleine tube is bij de bouwmarkt te kopen, ik doe dat bij mijn SJ1000. Werkt super.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste