Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:57
De siliconen beschermingscover is nu in de presell.
De lensbeschermer en de onderwaterbehuizing heb ik op Ali gesignaleerd.
Echter nog geen reserve accu gevonden.
Wel vind ik de prijzen van deze zaken nog wat aan de hoge kant, maar dat zal wel veranderen als er meerdere aanbieders komen.

[ Voor 89% gewijzigd door elinx op 28-03-2015 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-08 18:22
Stomme vraag waarschijnlijk, maar welke cover heb ik nodig voor dit doel:

Zou de Yi camera willen gebruiken op een quadcopter, maar het moment dat ik ermee tegen een boom/muur of iets dergelijk mee knal, dat de volledige camera zelf beschermd is?

Klopt het dat hiervoor de onderwaterbehuizing het beste is of ben ik hier fout in?

[ Voor 14% gewijzigd door Sakke1994 op 28-03-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Sakke1994 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:30:
Klopt het dat hiervoor de onderwaterbehuizing het beste is of ben ik hier fout in?
Dat lijkt mij een correcte constatering. Dat is de meest beschermende cover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Xepos schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:05:
Hm Aliexpress heeft ivm hun 5-jarige verjaardag een actie met de Xiaomi action cam op 7 april. Ben benieuwd wat ze met de prijs doen. Maar in ieder geval even kijken op Aliexpress op 7 april.
Die "speciale" aanbiedingen vind ik vaak tegenvallen. Ze verhogen de adviesprijs gewoon en vervolgen gaan ze nét onder de standaard prijs zitten waardoor het kortingpercentage procentueel erg hoog uitvalt.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:17
Recrush schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:38:
[...]

[video]

Heeft even geduurd tot ik dit topic vond, ik bleef maar zoeken naar Xiaomi Mi Pro :+

Zit er ook naar te kijken ter vervanging van mijn Drift HD 1080p. Waar ik alleen mee zit, kan je er wel mee filmen als hij aan de USB hangt? Zag dat het hele klepje er dan vanaf moet maar dan is je sdcard ook blootgesteld.. Ik rijd nu namelijk met de Drift op de motor, waar ik een usb-aansluiting voor onder m'n zadel heb en waarmee ik dus erg lange batterylife heb. Dat is wel een must.
Waarom zou je een Drift HD 1080p willen vervangen voor deze?
Ik heb nu een Drift HD Stealth (720p) en een Sony HDR-ASV100 en zelfs mijn Drift doet daar niet gek veel voor onder. Ik denk dat jouw Drift HD beter is dan de Xiaomi :Y
Bovendien zijn de Drifts gewoon geniaal wat betreft mounting op alles. Enige nadeel is het geluid (veel windruis), maar je kunt de mic-sensitivity laag zetten wanneer je 'm op de motor monteert.

Edit:
Wat deze kerel met name schrijft is dat het gebrek aan image stabilization op de Yi op de motor echt vervelend is: https://www.techinasia.com/2-xiaomis-soso-gopro-rereview/

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 30-03-2015 12:33 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:24
FlowDesign schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:29:
[...]

Waarom zou je een Drift HD 1080p willen vervangen voor deze?
Ik heb nu een Drift HD Stealth (720p) en een Sony HDR-ASV100 en zelfs mijn Drift doet daar niet gek veel voor onder. Ik denk dat jouw Drift HD beter is dan de Xiaomi :Y
Bovendien zijn de Drifts gewoon geniaal wat betreft mounting op alles. Enige nadeel is het geluid (veel windruis), maar je kunt de mic-sensitivity laag zetten wanneer je 'm op de motor monteert.

Edit:
Wat deze kerel met name schrijft is dat het gebrek aan image stabilization op de Yi op de motor echt vervelend is: https://www.techinasia.com/2-xiaomis-soso-gopro-rereview/
De beeldkwaliteit van m'n Drift is zeker nog okay, maar niet bijzonder scherp en kleuren zijn ook niet helemaal je-van-het. De Xiaomi is in mijn ogen echt vele malen beter, maar de voornaamste reden is dat de Drift die ik nu heb geen 60fps haalt op 1080p, en op 720p de field of view kleiner is. Een externe mic heb ik al in m'n helm zitten want het geluid van de onboard mic was niet te harden, ook niet op de laagste sensitivity.

Het enige jammere is idd dat de Drift geniaal in gebruiksgemak is en de Xiaomi wat minder. Maar uiteindelijk vind ik de beeldkwaliteit wel wat belangrijker. Als ie eenmaal filmt, dan filmt ie wel. :Y Het enige dat ik wel belangrijk vind is dat ie aan de USB kan hangen tijdens het filmen zodat ik niet max 1 a anderhalf uur kan filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Recrush schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:38:
[...]

De beeldkwaliteit van m'n Drift is zeker nog okay, maar niet bijzonder scherp en kleuren zijn ook niet helemaal je-van-het. De Xiaomi is in mijn ogen echt vele malen beter, maar de voornaamste reden is dat de Drift die ik nu heb geen 60fps haalt op 1080p, en op 720p de field of view kleiner is. Een externe mic heb ik al in m'n helm zitten want het geluid van de onboard mic was niet te harden, ook niet op de laagste sensitivity.

Het enige jammere is idd dat de Drift geniaal in gebruiksgemak is en de Xiaomi wat minder. Maar uiteindelijk vind ik de beeldkwaliteit wel wat belangrijker. Als ie eenmaal filmt, dan filmt ie wel. :Y Het enige dat ik wel belangrijk vind is dat ie aan de USB kan hangen tijdens het filmen zodat ik niet max 1 a anderhalf uur kan filmen.
Toch denk ik dat het verschil in beeldkwaliteit tussen jouw Drift en de Xiaomi verwaarloosbaar is. Als je dan echt een stap vooruit wil dan zou ik toch naar de Sony of een GoPro gaan kijken. Voordeel van Sony is de geniale beeldstabilisatie :) De Bike Kit (HDR-AS100VB) is te koop vanaf €249 wat natuurlijk een stukkie duurder is dan de Xiaomi en het moet in je budget passen, maar weer een stuk goedkoper dan een GoPro met betere beeldkwaliteiten dan je Drift HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
FlowDesign schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:34:
[...]

Toch denk ik dat het verschil in beeldkwaliteit tussen jouw Drift en de Xiaomi verwaarloosbaar is. Als je dan echt een stap vooruit wil dan zou ik toch naar de Sony of een GoPro gaan kijken. Voordeel van Sony is de geniale beeldstabilisatie :) De Bike Kit (HDR-AS100VB) is te koop vanaf €249 wat natuurlijk een stukkie duurder is dan de Xiaomi en het moet in je budget passen, maar weer een stuk goedkoper dan een GoPro met betere beeldkwaliteiten dan je Drift HD.
Vergis je je in de vergelijking niet met de Drift Ghost-S? Dat is namelijk wel eentje waar ik naartoe zou upgraden vanaf de Drift HD 1080p. Met de vergelijking van de Sony of GoPro zit die namelijk wel in de prijsklasse.

Ik heb even een vergelijking gemaakt van mijn Drift HD en de Xiaomi Yi dashcam beelden van Sakke1994 zijn review (Sakke1994 in 'productreview: Xiaomi Yi Sport Camera Wit review door Sakke1994')

Vergelijking: http://i.imgur.com/zV1p9rR.jpg

Qua scherpte en detail wint de Xiaomi, bij de Drift is het allemaal vrij korrelig en softwarematig verscherpt (in-camera). De dynamic range van de Xiaomi is veel beter, de kleuren zijn beter en minder opgeblazen, en dan is er natuurlijk nog de 60fps die de Drift HD 1080p niet heeft en de Xiaomi wel.

Hier even volle formaat plaatjes van beiden:
Xiaomi Yi: http://i.imgur.com/9sFlXsM.jpg
Drift HD 1080p: http://i.imgur.com/VBA0IE8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Recrush schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Vergis je je in de vergelijking niet met de Drift Ghost-S? Dat is namelijk wel eentje waar ik naartoe zou upgraden vanaf de Drift HD 1080p. Met de vergelijking van de Sony of GoPro zit die namelijk wel in de prijsklasse.

Ik heb even een vergelijking gemaakt van mijn Drift HD en de Xiaomi Yi dashcam beelden van Sakke1994 zijn review (Sakke1994 in 'productreview: Xiaomi Yi Sport Camera Wit review door Sakke1994')

Vergelijking: http://i.imgur.com/zV1p9rR.jpg

Qua scherpte en detail wint de Xiaomi, bij de Drift is het allemaal vrij korrelig en softwarematig verscherpt (in-camera). De dynamic range van de Xiaomi is veel beter, de kleuren zijn beter en minder opgeblazen, en dan is er natuurlijk nog de 60fps die de Drift HD 1080p niet heeft en de Xiaomi wel.

Hier even volle formaat plaatjes van beiden:
Xiaomi Yi: http://i.imgur.com/9sFlXsM.jpg
Drift HD 1080p: http://i.imgur.com/VBA0IE8.jpg
Nu je het zo naast elkaar hebt staan moet ik toegeven dat de Drift toch minder mooi beeld heeft dan ik dacht ;(
Ik had ook nog de Ghost-S overwogen, maar die vond ik te duur vergeleken met de Sony en de Sony is beter.
Voor een beperkt budget is de Xiaomi dan wellicht toch een verstandige keus.
Hoewel ik toch zou twijfelen vanwege het schokkerige beeld en omdat je zei dat je ook motor rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:02
Wat ik eerder gelezen heb dat de YI te warm zou worden bij laden (duurstroom) en gebruik tegelijk.
En dan nog in een waterproof shell, dus minder koeling? Voor op de motor, waterproof shell een must.

[ Voor 12% gewijzigd door KLX16 op 31-03-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
KLX16 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 00:19:
Wat ik eerder gelezen heb dat de YI te warm zou worden bij laden (duurstroom) en gebruik tegelijk.
En dan nog in een waterproof shell, dus minder koeling? Voor op de motor, waterproof shell een must.
hij word een beetje warm, maar te warm zou ik het zeker niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
FlowDesign schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 00:18:
[...]

Nu je het zo naast elkaar hebt staan moet ik toegeven dat de Drift toch minder mooi beeld heeft dan ik dacht ;(
Ik had ook nog de Ghost-S overwogen, maar die vond ik te duur vergeleken met de Sony en de Sony is beter.
Voor een beperkt budget is de Xiaomi dan wellicht toch een verstandige keus.
Hoewel ik toch zou twijfelen vanwege het schokkerige beeld en omdat je zei dat je ook motor rijdt.
De beeldstabilisatie is inderdaad iets waarvan ik afvraag of ik het ga missen, al heeft mijn huidige cam dat volgens mij ook niet. Als helmcamera vang je zelf toch wat schokken op ten opzichte van op een voertuig zelf gemount. Dus moeilijk, moeilijk :P

Ik heb de warmtevraag ook gesteld bij de review van Sakke1994 en hij antwoordde:
Heb net een kwartiertje gefilmd terwijl deze gewoon aan het laden was op een stopcontact, wifi stond hierbij ook aan.

Dit zorgde ervoor dat de camera na een tiental minuutjes tamelijk warm werd. Dit in de zone rond de aan/uit-knop.

Ik veronderstel dat wanneer je nog een behuizing rondom de camera plaatst en dan gelijktijdig gaat laden, de camera mogelijk té heet zal worden doordat de hitte moeilijker weg kan. Wil je lang filmen, doe je dit naar mijn mening best door gewoon van batterij te wisselen.

De camera wordt sowieso wat warm, maar dit is niet zo heet als wanneer je gelijktijdig filmt en oplaadt.
Een behuizing zal de temperatuur waarschijnlijk ook geen goed doen. Al zou hij bij mij op de motor natuurlijk wel pal in de wind staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Techmoan heeft inmiddels ook een review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Case nu ook op banggood: http://www.banggood.com/W...ack-Up-Case-p-972332.html

Ga zelf nog even wachten met deze te bestellen, eerst kijken wat Tinydeal doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Sakke1994 op 01-04-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Is de iOS app inmiddels al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
FlowDesign schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:29:
Is de iOS app inmiddels al beschikbaar?
zover ik kan zien nog niet. Hoe leuk de alternatieve apps zijn, ik prefereer toch de officiële app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08 15:06
Heb mijn review ook online gezet. Ik heb ook laten zien waar mensen over struikelen met de foto's. Voor opmerkingen of toevoegingen stuur gerust een PM.
Tweakers.net - Xiaomi Yi Cam productreview

Heb gisteren ook de nieuwste firmware 1.0.7 geïnstalleerd, de functie 'AV Output' is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
De aanbieding voor de verjaardag van Aliexpress is $87 in plaats van $108. Zonder selfiestick. Hebben ze nou de prijs hoger gemaakt en daarna een "actie" ervan gemaakt? Zo'n verschil is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 09:43
Is niet echt een aanbieding. Bij geekbuying is het voor de komende 1,5 uur voor $86 te krijgen: http://www.geekbuying.com...White--Basic--342272.html

Zelf had ik het bij geekbuying voor $85 gehaald icm een kortingscode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik zit echt hard te twijfelen :O

Het is niet mijn droomcamera, ik zou vroeg of laat denk ik het gebrek aan mogelijkheden voor een externe mic missen en ik weet niet zeker of het i.v.m. temperatuur slim is om langdurig op te nemen als hij ook op de USB zit aangesloten. Plus de bijkomende kosten voor een case, mounts enzo.. Maar het is wel echt bang for buck imo.

Omdat 1080p 60fps iets is dat ik erg graag wil ook maar eens een poging gewaagd om 30fps footage van mijn Drift HD 1080p met pixel motion tussen de frames in naar 60fps te converten. Resultaat daarvan was ik wel onder de indruk (laat staan met een plugin als Twixtor), maar dat blijft een workaround met glitches en lange rendertijd..

* Recrush twijfelt verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wil je structureel 60p gebruiken, dan is er natuurlijk geen echte andere optie dan daadwerkelijk in 60p te filmen. Twixtor is leuk, maar kost inderdaad erg veel rendertijd en levert nooit zo'n mooi resultaat op als het origineel.

En een externe mic op een GoPro-achtig apparaat? Dan is het geheel uit balans, wordt het een stuk minder robuust en minder plug&play. Ga je dat daadwerkelijk zo vaak gebruiken?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
tobiasvs schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:52:
Wil je structureel 60p gebruiken, dan is er natuurlijk geen echte andere optie dan daadwerkelijk in 60p te filmen. Twixtor is leuk, maar kost inderdaad erg veel rendertijd en levert nooit zo'n mooi resultaat op als het origineel.
Het gaat er niet om dat al mijn footage 60fps is, maar dat als ik uiteindelijk een filmpje van een paar minuten maak dat die dat wel is. het 30>60fps converteren was natuurlijk maar een test omdat het kan, maar dan nog was het resultaat beter dan verwacht. Vanzelfsprekend nooit zo goed als native 60fps beelden maar met het beperkt aantal glitches nog prima te kijken.
tobiasvs schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:52:
En een externe mic op een GoPro-achtig apparaat? Dan is het geheel uit balans, wordt het een stuk minder robuust en minder plug&play. Ga je dat daadwerkelijk zo vaak gebruiken?
Je ziet waarschijnlijk een grote microfoon voor je, bovenop gemount zoals bij een DSLR of dedicated videocamera. Dat bedoel ik dus niet, maar zoals ik nu heb een kleine (eventueel clip-on) mic voor in mijn motorhelm. Ja dat gebruik ik áltijd en bij een Drift is dat 100% plug&play ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Aha, op die manier. Tja, dan is een Yi waarschijnlijk geen goede optie. Alternatief zou zijn om een losse voicerecorder te gebruiken, maar dan is het minder plug en play (want nasynchroniseren in post) en waarschijnlijk niet eens zo veel goedkoper dan een geavanceerdere action cam.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook binnen gehad op welke android versie draait de app heb 4.2.2 maar de app start niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Weet iemand of er een planning is voor accessoires ?
De waterdichte behuizing komt eraan.. Maar een Bluetooth/wifi remote zou ook best prettig zijn.

Liefst natuurlijk iets met bluetooth 4.0, dat is een stuk vriendelijker op de accu dan Wifi.
De bluetooth chip zit erin, maar ik kan nergens iets vinden waarvoor deze gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11-2023
Voor vakantie,festivals etc wil ik graag een (actie)camera halen.
Het moet er gewoon leuk uitzien om op facebook te zetten, Ik twijfel tussen de Xiaomi en de HERO (De goedkoopste).. Iemand advies/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Dan de Xiaomi, betere beeldkwaliteit voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
allesvooriphone schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:43:
Voor vakantie,festivals etc wil ik graag een (actie)camera halen.
Het moet er gewoon leuk uitzien om op facebook te zetten, Ik twijfel tussen de Xiaomi en de HERO (De goedkoopste).. Iemand advies/tips?
dan zou ik idd ook voor de Xiaomi gaan. De Hero doet namelijk geen 1080p op 60fps en de Xiaomi wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
boosterbosch schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:05:
[...]

dan zou ik idd ook voor de Xiaomi gaan. De Hero doet namelijk geen 1080p op 60fps en de Xiaomi wel
Top waar kan ik de Yi momenteel het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
allesvooriphone schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:51:
[...]

Top waar kan ik die Yi momenteel het beste aanschaffen?
Bij Banggood is de witte op voorraad in hun UK Warehouse:

http://eu.banggood.com/Wh...p-Uk-969228.html?bid=9644

[ Voor 24% gewijzigd door FlowDesign op 10-04-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Is de selfiestick ook los te bestellen ?, gezien alleen zonder de stick uit het EU warehouse komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Volgens mij niet, maar elke selfie stick met die standaard maat schroef voor camera's past erop :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Is het niet erg lastig instellen zonder een display , beeldkwaliteit ziet er verder wel goed uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Er komen langzamerhand steeds meer accessoires voor de Yi beschikbaar.
Behalve binnenkort de waterproof case vind je ook de volgende nuttige zaken.
Siliconen case
UV filter
Aluminium beschermingsframe
Siliconen lenscover
Accu

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 11-04-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Er was ook een Engelsman die ook slecht beeld had in zijn review. Daarop kreeg hij van Xiaomi een nieuwe toegestuurd en toen was het beeld veel beter.
Echter bij hem was het probleem meer alsof er een soort vettige waas over de lens was, niet alleen maar onscherp beeld.
Anywho, ik zeg dit omdat ik de indruk krijg dat niet elke batch even goed is. Verbeterpuntje voor Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Op het net zijn meerdere voorbeelden te vinden van mensen die ontevreden zijn over de focus van de lens. Ook zijn er al instructies gepubliceerd hoe je de lens kan scherp stellen na verwijderen van de voorzijde van de behuizing.
Ook bij de Hero 3+ is het probleem gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Ik zit te twijfelen tussen de YI en de HTC Re.... De camera's lijken wel gelijkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ben op zoek naar een onderwaterbehuizing die er in 2 weken kan zijn. EU warehouse ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

9 april besteld bij aliexpress, morgen volgens DHL binnen :) Ben benieuwd!

MicroSD kaartje tot 64GB en heeft class 10+ nodig? Is class 10 voldoende? 1080p60 zou toch 12+ MB/s zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de cam paar dagen in mijn bezit , alleen nu op een video bij 1920x1080 60p 16:9 , kan ik hem niet afspelen als ik hem wil bekijken met de app geeft aan file can not be viewed , als ik hem dan download naar local photos and videos speelt hij af maar geen vloeiend beeld verspringt steeds . Ik heb een samsung galaxy mini s4 , op mijn laptop als ik de mini sd kaart afspeel nergens problemen mee,
Heeft te maken dat minis4 dat formaat niet aankan om af te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:49:
Ik heb de cam paar dagen in mijn bezit , alleen nu op een video bij 1920x1080 60p 16:9 , kan ik hem niet afspelen als ik hem wil bekijken met de app geeft aan file can not be viewed , als ik hem dan download naar local photos and videos speelt hij af maar geen vloeiend beeld verspringt steeds . Ik heb een samsung galaxy mini s4 , op mijn laptop als ik de mini sd kaart afspeel nergens problemen mee,
Heeft te maken dat minis4 dat formaat niet aankan om af te spelen
Als het op je laptop goed afspeelt en op je smartphone niet dan ligt dat dus inderdaad aan je smartphone.
Ik weet niet wat voor bestandstype en codering uit de Yi cam komt en in hoeverre je dat kunt veranderen, maar in feite heeft het dus niets met de Yi cam an sich te maken. Beetje off-topic dus.

Je zou eens VLC Player o.i.d. kunnen installeren op je smartphone, misschien dat die het wel fatsoenlijk afspeelt.
tim427 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:35:

MicroSD kaartje tot 64GB en heeft class 10+ nodig? Is class 10 voldoende? 1080p60 zou toch 12+ MB/s zijn?
Class 10 is voldoende :Y

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 13-04-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08 19:11
tim427 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:35:
Ik sta op het punt om er ook eentje te bestellen en vroeg me je reden af waarom je hem hebt besteld bij AE? Hij staat al een tijdje in de aanbieding bij Banggood voor $84.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Dinah schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:43:
[...]

Ik sta op het punt om er ook eentje te bestellen en vroeg me je reden af waarom je hem hebt besteld bij AE? Hij staat al een tijdje in de aanbieding bij Banggood voor $84.
Impulsaankoopje :P

Heb er nu 82 euro voor betaald, dus valt wel mee denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-08 13:52
Het geluid van de Yi boven de 50 km/u is 1 grote ruis.. is er een mogelijkheid om via mijn iPhone bijvoorbeeld het geluid apart op te nemen en tijdens het editen dit eronder te plakken? (Of misschien ander goedkope oplossing voor te geluid aangezien t geen Mic In heeft!)

Hoor maar:

YouTube: Ride on motorbike - Xiaomi yi sports camera (60fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
lexxus93 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:56:
Het geluid van de Yi boven de 50 km/u is 1 grote ruis.. is er een mogelijkheid om via mijn iPhone bijvoorbeeld het geluid apart op te nemen en tijdens het editen dit eronder te plakken? (Of misschien ander goedkope oplossing voor te geluid aangezien t geen Mic In heeft!)

Hoor maar:

YouTube: Ride on motorbike - Xiaomi yi sports camera (60fps)
Holy Crap wat een takkeherrie! :o
En ik dacht dat mijn Drift veel last had van windruis. Dit is echt extreem. Misschien wordt het beter met een waterdichte behuizing erom?

Off-topic: ik hoorde al direct nog voordat de motor in beeld kwam dat het een Triumph was d:)b
Ik rijd zelf een Speed Triple van 2008 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Cameraatje is binnen! Geinig dingetje voor dat geld.

Ik ben enorm verbaasd over de kwaliteit in donkere omgevingen!

Voor de tweakers: Als men met een computer/laptop verbinding maakt en naar http://192.168.42.1 browsed zit je op de camera.

Met VLC kan met de Live-feed uitlezen met: rtsp://192.168.42.1/live

Vandaag ook een SanDisk SDHC 16GB Class 10 MicroSD kaartje gehaald, na 1 minuut filmen liep de Yi cam vast. Later blijkt de hele MicroSD kaart alleen maar te kunnen lezen... Van alles geprobeerd (Windows: format, diskpart, disk management, HP Format, Linux: gparted, mounten met read/write). Blijkt de kaart defect.. SanDisk heeft een FailSafe/WriteBlock mode op het moment dat de kaart defect is, zodoende kun je alsnog je data er af halen ;) Conclusie: kaart defect binnen 10 minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Heeft er iemand hier een idee of er firmware updates voor uitkomen en hoe je die er opzet?

De toevoeging van wat features zoals beeldstabilisatie zou wel leuk zijn.
Zou 4K ook nog een optie zijn voor deze camera of is die daar simpel weg niet voor gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Ondertussen wachten op de iOS applicatie. Hopelijk komt deze nog voor eind april.

Heb de waterdichte behuizing ondertussen besteld ook al, nu nog wachten tot ze de mount voor de kat uitbrengen, kan nog leuke beelden opleveren dan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
TheXuanlong schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:24:
Heeft er iemand hier een idee of er firmware updates voor uitkomen en hoe je die er opzet?................
ca elke twee weken verschijnt er momenteel een update.
Je kan die via OTA ophalen, maar updaten vanaf v. 0.7 wil nog wel eens mis gaan.
De laatste versie is hier te downloaden.
Via Google translate kan je zien wat er is verbeterd.
Momenteel v1.09 die als functionaliteit toevoegd het 180 graden omkeren van het beeld. v 1.07 heeft AV uit toegevoegd.

-Download het bestand,
-Hernoem het naar firmware.bin
-Zet het in de root van je microSD kaart,
Sluit je Yi aan op de lader (geen PC) en/of zorg dat je zeker 80% lading hebt.
-Zet je Yi aan, en kom er niet meer aan
-Het piepen geeft aan dat hij bezig is met flashen
-Als het piepen ophoudt schakelt de Yi vanzelf uit.
-Verwijder van de SD kaart firmware.bin (indien dit nog niet is gebeurd)
-Laat de mappen MISC en DCIM staan (als deze zijn toegevoegd)
-Plaats de SD kaart weer in de Yi

De laatste Engelstalige Android app is hier te vinden.
Voor IOS is het nog even geduld hebben.

http://yi-version.qiniudn...224521_b630_i446_s638.bin
Release notes for version 1.0.0 show the following:

1. Correction when the boot mode is configured for recording, fast trigger recording and stop recording cause confusion message, resulting in failure to obtain a thumbnail problem;
2. Snap the time has been corrected problem
3. Fixed video file recovery process APPS exit leading to reconnect unusual problems
4. Key amendments POWER_SAVING mode slow response problem
5. Optimized thumbnail mechanism to improve system stability
6. Improve fuel gauge features, fix the percentage of inaccuracies
7. WIFI module driver update and improve its stability and performance optimization WIFI connection time
8. Complete firmware upgrade mechanism
9. Perfect timing mechanism photographs
10 Perfect to restore the factory configuration mechanism
11 Firmware upgrade to improve the error message prompted
12 For low-capacity card does not support the case, adding the exact message

http://yi-version.qiniudn...113749_b690_i446_s699.bin
The 1.0.7 changelog shows:

1. Fixed low power mode under continuous execution time taking pictures failures
2. Amendment photographs, video operations into the document process management, leading to false triggering stop taking pictures, video question
3. Fixed low power mode under first unsuccessful execution mode switching problem
4. Photo EXIF information corrected aperture, focal length and other parameters.
5. Correction USB_STORAGE attribute information.
6. After correcting the system to boot into U disk mode can still operate under WIFI / mode switching / shutter button.
7. When uploading files MD5 data correction APP unusual problems, improve APP firmware upgrade function.
8. When the buzzer error correction system upgrade status issue .
9. Correction Wi-Fi turned on and off operation of the automatic shutdown and sleep mode for influence
10 When corrected buzzer mute function to find the device inoperable.
11 correction mode switching system abnormalities cause problems.
12 Wi-Fi firmware update to solve the Wi-Fi hotspot slow connection problems.
13 Updates Wi-Fi drivers, optimize connection speed and download speed.
14 adjust the automatic shutdown option, the default is not shut down.
15 Adjusting the Picture compression ratio, to improve the picture quality
16 Add TV function, TV with APP to achieve open and close

http://yi-version.qiniudn...155811_b734_i446_s738.bin
Version v1.0.9

1. Add image flip function.
2. Add the emergency automatic file backup mechanism.
3. Adjust the timestamp mechanism, when the image is flipped open and shut case of automatic distortion correction turned timestamp.
4. U-information error correction problems.
5. Fixed charging power indicator status issue can not be changed.
6. Fixed unable to connect Wi-Fi hotspots successful issue.
7. Adjust the Wi-Fi mechanism to ensure that the bandwidth and connection stability.
8. Fixed instability problems when APP and equipment simultaneously.
9. Fixed APP file management operation instability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ben best wel tevreden met de foto's die dit apparaat schiet.

*klik voor full res*
Afbeeldingslocatie: http://yicam.nl/tweakers/YDXJ0078-ThomasB-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:53
Zooo dat ziet er lang niet slecht uit! Word steeds interessanter om deze camera te kopen. Ik ben alleen verliefd geworden op de beeldstabilisatie van de Sony HDR-AS100VB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
elinx schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:59:
[...]

ca elke twee weken verschijnt er momenteel een update.
Je kan die via OTA ophalen, maar updaten vanaf v. 0.7 wil nog wel eens mis gaan.
De laatste versie is hier te downloaden.
Via Google translate kan je zien wat er is verbeterd.
Momenteel v1.09 die als functionaliteit toevoegd het 180 graden omkeren van het beeld. v 1.07 heeft AV uit toegevoegd...
Heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Problemen met focus en geluid......
tav focus en geluid problemen met de Yi is eea gepubliceerd op 4pda (Google translate)
Het blijkt dat de Yi met verschillende hardware is geleverd, herkenbaar aan de kleur van de lens.
Een zwarte lens kan focusproblemen geven, maar het geluid is over het algemeen goed
Een grijze lens heeft meestal de juiste focus, maar die heeft weer vaker problemen met het geluid.
Bij beide versies is dit weer in orde te krijgen, maar het camerafront moet dan wel verwijderd worden.
Iets wat weliswaar te doen is, maar wel enig risico inhoudt en daarom liever niet doet.

Om de de focus op orde te krijgen eerst proberen of de sensor goed zit vastgeschroefd aan de lenshouder.
Is dit het geval dan moet de lens zelf enkele millimeters, met de klok mee, dichter op de sensor worden gedraaid. Dat kan alleen door de sealing te verbreken.

Om de microfoon op orde te krijgen moet het rubber wat om de microfoon zit worden aangepast, zodat er niks wordt bedekt.
Als het alleen een getik in het geluid betreft, dan is wifi uitschakelen de meest eenvoudige oplossing. Anders moeten de aansluitdraden van de microfoon afgeschermd worden.

Controle van de focus kan het meest eenvoudig door een flatgebouw op enige afstand te fotograferen. Open de afbeelding met een webbrowser en vergroot de afbeelding. De kozijnen moeten dan scherp afgetekend zijn over het hele beeld. (ter illustratie bv de prachtige afbeelding die even terug is geplaats door Heer Flicker). Als er duidelijke onscherpte is in de hoekpunten of aan één zijde van de afbeelding dan zit de sensor scheef tov de lens. Controleer dan eerder genoemde schroeven waarmee de sensor aan de lenshouder zit geschroefd.

NB Ikzelf heb de versie met zwarte lens en heb geen focusprobleem. Ik dacht echter dat het wel zinvol was om eea hier te vermelden, zodat degenen en tweakers onder ons, die het treft, weten wat er eventueel aan te doen is.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 23-04-2015 22:21 . Reden: kleine aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-08 14:07
Ik heb hem ook besteld. De travel version en heb al een pre-order op de waterdichte cases. Echter heb ik nu wel een vraag/probleem. Die waterdichte case heeft een ander bevestigingsmateriaal als de selfiestick. Hoe heet zo'n verloopstukje dat van een schroefdraad naar zo'n 2 plaat daardoorheen schroef gaat. Dat zou wel ideaal zijn. Hoef je hem niet steeds uit de case te halen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
gopro tripod mount, hiermee heb je een verloopstuk om je waterproofcase op de desbetreffende selfiestick te plaatsen.
Met deze of die zou je dan weer vervolgens je Yi zonder die case in dat verloopstuk kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08 22:42
De Yi Cam is hier te koop voor slechts €63. Waarschijnlijk voor de meeste de prijs om hem toch maar aan te kopen. :+
Nergens ga je hem goedkoper vinden trouwens.
+ je kan nog een coupon gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
bottom line schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:21:
De Yi Cam is hier te koop voor slechts €63. Waarschijnlijk voor de meeste de prijs om hem toch maar aan te kopen. :+
Bedoel je de 13YICAM coupon? Want daarbij moet je minimaal voor $82 bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
Bij banggood china is die nu ook erg goedkoop, daar wil ik em zo bestellen + waterproof casing. Mijn vraag is welke shipping methode moet ik gebruiken in verband met de lithium batterij? Free shipping, expedited of ems express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 13:25
Bij Banggood heb ik goede ervaringen met de 'priority direct mail' optie. Vaak minder dan een euro extra kosten wat betreft shipping, maar zorgt er wel voor dat het item binnen een week binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
k5052 schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:17:
Bij Banggood heb ik goede ervaringen met de 'priority direct mail' optie. Vaak minder dan een euro extra kosten wat betreft shipping, maar zorgt er wel voor dat het item binnen een week binnen is.
Dat zal wel expedited zijn, maar ook ervaring met het verzenden van batterijen? Ik heb namelijk 1 keer iets besteld uit china met een batterij er in en dit heeft vervolgens 2 maanden bij de douane gelegen :P. En dat wil ik nu uiteraard verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-08 13:25
Was geen probleem met mijn Yi camera. Ik zou het natuurlijk niet kunnen garanderen als je ook nog andere zaken besteld zoals een powerbank natuurlijk. Ik zou in dat geval eerder een order opsplitsen. Die worden redelijk streng gecontrolleerd vanuit China..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De iOS app voor xiaoyi is te downloaden in de App Store. Ik heb de camera nu niet bij me om te testen. Maar de app ziet er ongeveer het zelfde uit als de android app.

Met als grote voordeel dat je niet alle persoonlijke gegevens van je telefoon hoeft te delen met de App. Zoals toegang tot het adressenboek in de android app.

[ Voor 32% gewijzigd door Eastman op 28-04-2015 12:13 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Eastman schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:10:
De iOS app voor xiaoyi is te downloaden in de App Store. Ik heb de camera nu niet bij me om te testen. Maar de app ziet er ongeveer het zelfde uit als de android app.

Met als grote voordeel dat je niet alle persoonlijke gegevens van je telefoon hoeft te delen met de App. Zoals toegang tot het adressenboek in de android app.
heb je een link naar de iOS app want ik zie die zo 1 2 3 niet en ook op google vind ik niet dadelijk iets.

gevonden .... nu maar hopen op een engelse versie

[ Voor 5% gewijzigd door boosterbosch op 28-04-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Ik kwam dit tegen https://forum.dashcamtalk...o-30mbps-all-modes.10410/

Wat is het voordeel hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik heb geen idee wat de standaard bitrate van de Xiaomi Yi is, maar er vanuitgaande dat die custom firmware een verbetering is ;) een hogere bitrate zorgt voor minder kwaliteitsverlies bij het comprimeren (er worden immers meer bitjes weggeschreven per seconde). Vergelijk het met een JPG die je in Photoshop met kwaliteit 8 of 12 opslaat. Maar dan is het effect wat subtieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
bottom line schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:21:
Welke coupon dan? Heb 1 gevonden van 5%, maar niet geldig op sale artikelen.
Tevens, is geekbuying betrouwbaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08 22:42
Geekbuying is betrouwbaar. Je moet niet twijfelen aan die shop ;) heb je
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
al eens geprobeerd? Geen idee of dit werkt trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 29-04-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
bottom line schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:01:
Geekbuying is betrouwbaar. Je moet niet twijfelen aan die shop ;) heb je
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
al eens geprobeerd? Geen idee of dit werkt trouwens :)
Nee, helaas.
"Sorry, the coupon code can not be applied to on-sale products"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Wanneer ik een filmpje maak zit er een zachte knetter in het geluid... iemand een idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Zo te zien is de waterproof case klaar : http://item.mi.com/1150900016.html
Ziet er anders uit dan degene die ik op banggood heb pre-ordered :)

YouTube: Available Now: Xiaoyi Waterproof Case unboxing, testing and comparing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Rdegoede schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:15:

YouTube: Available Now: Xiaoyi Waterproof Case unboxing, testing and comparing..
Zal me niet verbazen als het die wordt straks. Gewoon de orginele die Xiaomi gelanceerd heeft.
Ik heb hem ook ge-pre-ordered. Maar ik moet mijn cameraatje nog krijgen :( de 23 is die verstuurt. Had de groene i.p.v. de witte. Dus ik moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-08 13:52
Vandaag mijn Xiaomi Yi binnen gekregen, echt een mooie camera'tje! Jammer dat de iOs app in het Chinees is.. gebruik nu Wetrip lite, werkt ook prima.

Weet iemand wanneer de app in het engels komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Rdegoede schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:15:

Ik kreeg vanochtend een email, de case die ik had besteld was niet het orgineel

Orgineel:http://www.banggood.com/Waterproof-Case-Diving-Back-Up-Case-40M-for-Xiaomi-Yi-Sports-Camera-p-975946.html
Pre-order:http://www.banggood.com/Waterproof-Case-for-Xiaomi-Yi-Sports-Camera-Diving-40M-Back-Up-Case-p-972332.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
allesvooriphone schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:13:
[...]

Ik kreeg vanochtend een email, de case die ik had besteld was niet het orgineel

Orgineel:http://www.banggood.com/Waterproof-Case-Diving-Back-Up-Case-40M-for-Xiaomi-Yi-Sports-Camera-p-975946.html
Pre-order:http://www.banggood.com/Waterproof-Case-for-Xiaomi-Yi-Sports-Camera-Diving-40M-Back-Up-Case-p-972332.html
Had ik ook, ik heb het maar gelaten bij de oude niet originele. Ik wil niet nog 30 dagen wachten voordat die verzonden wordt ;)

En als ik de originele wel wil is deze sowieso wel goed te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Mij valt het persoonlijk op dat de YI niet echt een scherp beeld geeft, niet zoals eerder aangegeven alleen in de hoekjes maar meer over het gehele scherm. De randen van objecten zijn een beetje onscherp...

ik heb even een foto genomen iemand die kan zeggen of het goed is of niet (Qua focus etc)?
https://www.imageupload.co.uk/image/Zr3J

Het lijkt of de focus iets naar links is?

[ Voor 31% gewijzigd door allesvooriphone op 03-05-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
allesvooriphone schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:07:
Wanneer ik een filmpje maak zit er een zachte knetter in het geluid... iemand een idee wat dit is?
allesvooriphone schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:54:
Mij valt het persoonlijk op dat de YI niet echt een scherp beeld geeft,...............................
............Het lijkt of de focus iets naar links is?
Lees even terug. Ik heb nl. hier al eerder aangegeven dat er problemen kunnen zijn met de focus en het geluid.Tevens vermeld wat er eventueel aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
elinx schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:33:
[...]

[...]

Lees even terug. Ik heb nl. hier al eerder aangegeven dat er problemen kunnen zijn met de focus en het geluid.Tevens vermeld wat er eventueel aan gedaan kan worden.
Dat had ik inderdaad gezien, maar ik durf niet tezeggen of mijn yi slecht gefocust is of niet... Vandaar de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Heeft iemand hier een idee hoelang dat verzenden duurt bij Banggood. Ik kan inmiddels niet wachten.
Ik had hem besteld op 16 april en pas vanaf 25 april is die verzonden. Ze hadden de groene versie niet op voorraad dus vandaar dat het zolang heeft geduurd. Heb hem besteld vanaf China Warehouse. Het vervelende is is dat ik pakketjes die ik later daar heb besteld al wel binnen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
ShittyNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:07:
Heeft iemand hier een idee hoelang dat verzenden duurt bij Banggood. Ik kan inmiddels niet wachten.
Ik had hem besteld op 16 april en pas vanaf 25 april is die verzonden. Ze hadden de groene versie niet op voorraad dus vandaar dat het zolang heeft geduurd. Heb hem besteld vanaf China Warehouse. Het vervelende is is dat ik pakketjes die ik later daar heb besteld al wel binnen zijn :(
Dat kan zeker zo nog 1 of 2 week duren.. China post is echt onvoorspelbaar (nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
De tracking is ook waardeloos die begon op 28 april en staat daar nog steeds op. Sweden post ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
allesvooriphone schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Dat had ik inderdaad gezien, maar ik durf niet tezeggen of mijn yi slecht gefocust is of niet... Vandaar de foto
de foto zelf is redelijk scherp, maar mi van dichtbij genomen, Normaal gesproken kan je de scherpte het beste op ca 5m of meer afstand beoordelen en dan ook niet bij al te zonnig weer zodat de scherpteiepte beperkt blijft. Tussen 5 en 10m moet een kenteken van een auto nog leesbaar zijn. Enige randonscherpte is meestal met zo een grote openingshoek niet te vermijden, maar moet niet opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
elinx schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:32:
[...]

de foto zelf is redelijk scherp, maar mi van dichtbij genomen, Normaal gesproken kan je de scherpte het beste op ca 5m of meer afstand beoordelen en dan ook niet bij al te zonnig weer zodat de scherpteiepte beperkt blijft. Tussen 5 en 10m moet een kenteken van een auto nog leesbaar zijn. Enige randonscherpte is meestal met zo een grote openingshoek niet te vermijden, maar moet niet opvallen.
Bedankt, ik heb vanochtend even gekeken of de schroefjes allemaal gelijk zaten (Of moeten ze allemaal maximaal aangedraaid worden?) dit was niet zo dus heb dit bijgesteld. Heb deze foto nu gemaakt is dit ok?
Auto is enkel wel iets verder dan 10m weg..
https://www.imageupload.co.uk/image/Zv0x

Ik vind het niet echt een hele verbetering.. misschien wel een achteruitgang...??

[ Voor 8% gewijzigd door allesvooriphone op 05-05-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
elinx schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:32:
[...]

Bij zonnig weer heb je juist grotere scherptediepte (bij een normale camera waarbij het diafragma kan veranderen), omdat het diafragma dan kleiner gemaakt wordt. Maar de scherptediepte bij een dergelijke camera als deze is bij ieder diafragma al enorm. Daarnaast denk ik eerder dat de camera een ND filter gebruikt en niet het diafragma aanpast. Want als je het diafragma gaat knijpen, krijg je ook last van diffractie, omdat de pixels erg klein zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
ShittyNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:25:
De tracking is ook waardeloos die begon op 28 april en staat daar nog steeds op. Sweden post ofzoiets.
Nou laatste update m.b.t. mijn verzending. Ik verwacht hem nu eind deze week.
Hij is eindelijk weggegaan.

2015-05-05 11:26
The shipment item is under transportation, The item has been dispatched from Direct Link's international terminal for onward transport to the country of destination

2015-05-05 11:26
MALMO UTR/MMAH,Sverige, The item has been dispatched from Direct Link's international terminal for onward transport to the country of destination

2015-04-28 08:59
Direct Link, PostNord Receiving HUB, Item received for processing

Snel daarna een filmpje posten over mijn ervaringen. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Toch maar is naar de lens gekeken wat een verschil zeg..

Links=Now
Rechts=Before
https://www.imageupload.co.uk/image/ZvCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 13:07
allesvooriphone schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:02:
Toch maar is naar de lens gekeken wat een verschil zeg..

Links=Now
Rechts=Before
https://www.imageupload.co.uk/image/ZvCy
Is dit alleen door de schroefjes aan te draaien? Dat is wel een flink verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Xepos schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:14:
[...]

Is dit alleen door de schroefjes aan te draaien? Dat is wel een flink verschil zeg.
Nee de lens een tikkie naar rechts gedraaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik zag dat iemand anders de vraag ook al gesteld had maar nooit antwoord gekregen: In de specs staat dat de WL chipset BT ondersteunt, maar ik kan op geen enkele manier ontdekken hoe ik dat dan zou kunnen gebruiken. De WiFi verbinding doet het ook prima, maar ik vroeg me af ik of ik op die manier iets makkelijker de pics op m'n laptop zou kunnen downloaden? Iemand al iets met BT gedaan met deze cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 97% gewijzigd door Universal Creations op 07-05-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
mrvanes schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:54:
Ik zag dat iemand anders de vraag ook al gesteld had maar nooit antwoord gekregen: In de specs staat dat de WL chipset BT ondersteunt, maar ik kan op geen enkele manier ontdekken hoe ik dat dan zou kunnen gebruiken. De WiFi verbinding doet het ook prima, maar ik vroeg me af ik of ik op die manier iets makkelijker de pics op m'n laptop zou kunnen downloaden? Iemand al iets met BT gedaan met deze cam?
Denk dat bluetooth straks komt met een firmware update, aangezien de remote nog niet is uitgebracht.
Zie hier de Xiaomi Yi Remote die ergens in mei uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://yicam.nl/tweakers/xiaoyiremote.jpg
(Xiaoyi medewerker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik ben voor de bijl gegaan en ik heb mijn bestelling zojuist geplaatst. Ik zal binnenkort de camera + stick + SD kaart + onderwatercase ontvangen.
Er is me aangeraden om niet de originele, maar om de Kingma (replica) onderwatercase aan te schaffen. Het kan zijn dat deze net iets beter aansluit dan die van Xiaomi/XiaoYi.

We zullen zien of deze verder perfect werkt. Ik wil namelijk geen verzopen camera opsturen naar China :D

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
ShittyNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:07:
Hier besteld op 14 april, werd de 17e verzonden. (de witte versie.)
Gisteren binnen gekomen. (de 6e)

Heeft de zwarte lens en kon zo snel geen focus issue zien.
Ik zal van het weekend eens controleren bij beter (dag-) licht. :)

Het geluid heeft geen problemen, behalve het 'getik' als de wifi aan staat.

Nu nog wachten op de Engelse versie van de iOS app.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Herr Flicker schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:29:
[...]

Denk dat bluetooth straks komt met een firmware update, aangezien de remote nog niet is uitgebracht.

[afbeelding]
(Xiaoyi medewerker)
Dat knoppie is wel ideaal als je dat ding ergens hebt gelegd waar je niet altijd één, twee, drie bij kan. Ideaal!
En Xioami kennende zal het niet heel duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Herr Flicker schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:29:
[...]

...............
Waarschijnlijk wel, maar ik vraag me af of die optie dan voor alle Yi camera's beschikbaar komt, want als je nu firmware wilt downloaden wordt eerst om een serienummer gevraagd. Dit houdt mi in dat er andere hardware in verschillende batches is gebruikt.
Dat hoeft op zich niks te betekenen, maar het kan wel inhouden dat evt. toegevoegde firmware-opties niet meer door alle camera's worden ondersteund.

NB.
Pas op met het flashen custom firmware bv de fw, waarvan de bitrate is verhoogd.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 12-05-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik zag bij Ibuygou een filmpje voorbij komen met die Kingma waterproof case. Het lijkt alsof de hoeken gewoon in beeld zijn gekomen, toch?
Vind het ook maar wazig beeld, smog of gewoon slechte compressie?

YouTube: XiaoYi Yi Sports Action Camera KingMa underwater waterproof case dive test hands on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:20

Hupske

AFCA

Ik zie de hoeken eerlijk gezegd niet. Wellicht bedoel je alleen het begin? Maar dat zijn de hoeken van de auto haha.

Het beeld lijkt wel wazig inderdaad. Wellicht heeft hij net de camera waarbij de lens niet goed afgesteld is, of heeft teveel met zijn vette vingers aan de lens gezeten.

Ik wacht liever nog even een maandje voordat ik zo een case bestel. Tegen die tijd is er al meer duidelijk hoe de cases hun werk doen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
hupske schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:17:
Ik zie de hoeken eerlijk gezegd niet. Wellicht bedoel je alleen het begin? Maar dat zijn de hoeken van de auto haha.

Het beeld lijkt wel wazig inderdaad. Wellicht heeft hij net de camera waarbij de lens niet goed afgesteld is, of heeft teveel met zijn vette vingers aan de lens gezeten.

Ik wacht liever nog even een maandje voordat ik zo een case bestel. Tegen die tijd is er al meer duidelijk hoe de cases hun werk doen.
Dan weet ik niet of het aan mijn monitor ligt, maar ik zie op 2:55 in alle hoeken toch een zwarte waas. Maar later is dit weer wat minder. Misschien is dit bewerkt in een bewerker (scherm wat ingezoomt). Toch wel raar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zie ook donkere hoeken in het filmpje.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:20

Hupske

AFCA

Ik heb het even na gekeken en ik zie alleen rechtsboven telkens een wat donkere vlek zitten? Wellicht kan het komen doordat er minder omgevingslicht is? De compressie zal verder ook niet heel goed zijn. Voornamelijk doordat ibuygou erin geplakt is.

Mij valt vooral op dat het omgevingsgeluid zacht is, en wanneer die in het water gaat dat het opeens hard is.

Je kan ook nog naar de reacties kijken die zijn gegeven en dan vind ik dit wel een raar antwoord, maar dat kan ik mis hebben:
I guess not. The quality of the KingMa waterproof case is quite good. Hmmm, I guess it's because of the slight different temperature between "inside" and "outside" of the waterproof case. I think anti-salt treatment is needed. : )

Dit gaat dan over de mindere kwaliteit. Maar heb verder nog nooit iets van zo een treatment gehoord, dus wellicht kan iemand hier wat duidelijkheid over geven?

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 12-05-2015 13:41 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste