Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Rdegoede schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Heb je de camera al een update naar 1.1.0 gegeven?
Volgens onderstaande site is dat nodig om em zonder telefoon te laten werken...
http://elproducente.com/p...679/xiaomi-yi-accessories
Dacht het wel maar heb geen idee hoe ik hem dan kan verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Drolbert schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:58:
Ik merk na (iets) intensiever gebruik dat de 60 meter case met rode rubbers heel snel beslaat bij de lens. Veel sneller dan bijvoorbeeld de Banggood case met slechte sluiting. Iemand anders die hetzelfde ervaart of die een oplossing heeft?
Ik heb zowel de Kingma als de rode-rubber-case. Die eerste had ik veel minder last van condens, maar misschien ligt dat ook aan de buitentemperatuur vs watertemperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
allesvooriphone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Dacht het wel maar heb geen idee hoe ik hem dan kan verbinden
je kan in de app bij instellingen zien welke firmware de camera heeft...

1 keer koppelen via de telefoon, daarna onthoudt de camera de remote.
Na koppelen zou het een kwestie moeten zijn van aanzetten, knoppie drukken en klaar.

Er staan een aantal tutorials op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
Gisteren ter voorbereiding op de komst van m'n Yi alvast een suctioncup mount binnengekregen. Vandaag m'n Samsung 64GB EVO UHS-1 kaartje binnen gekregen van Data-IO. Hopen dat de camera snel komt! :)

Vandaag heb ik toch maar besloten de dive housing met rode seal te bestellen. Ook nog een zwarte silicone case, 3e accu en USB accu lader.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 21:04
Hoe is de opgenomen audio kwaliteit? Ik zou graag zo'n camera willen hebben voor festivals maar daar staat de muziek vaak hard en met veel bass wat tot gevolg heeft dat mij Oneplus One alleen maar krakend geluid opneemt. Hoe staat het bij deze camera als je hard geluid met harde bass opneemt?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:43
allesvooriphone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:29:........................
heb geen idee hoe ik hem dan kan verbinden
Je va fw 1.1 bluetooth aanzetten door 2x het wifi knopje bij hetblauwe ledje in te drukken. Pairen gaat alleen met een originele Xiaomi remote.
Hier wordt eea voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Morgen een bezoek aan het klimbos. Heb zo'n pakket in huis. Ik twijfel wat over de borstband en de hoofdband. Met die laatste zie je denk ik meer, maar blijft minder goed zitten, lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door koelkast op 08-07-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Ik heb zelf de hoofdband uit dat pakket. De bovenste strap zit alleen niet helemaal recht maar heb wel het idee dat die goed blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

OcGuru

Giulietta Qv

Ik verwacht binnenkort ook een yi. Zat een beetje te twijfelen tussen de yi en de sj4000. Maar uiteindelijk toch voor de yi gegaan. Enigste wat ik wel een beetje mis is het lcd schermpje. Mja, hij komt toch op mijn multicopter te zitten dus vaak zal ik hem niet nodig zijn. :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:23
OcGuru schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:33:
Ik verwacht binnenkort ook een yi. Zat een beetje te twijfelen tussen de yi en de sj4000. Maar uiteindelijk toch voor de yi gegaan. Enigste wat ik wel een beetje mis is het lcd schermpje. Mja, hij komt toch op mijn multicopter te zitten dus vaak zal ik hem niet nodig zijn. :P
Ik gebruik hem ook onder een multicopter en ik mis het scherm niet in ieder geval. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Neefdave schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:57:
Ik heb de camera ontvangen. Besteld op 27-06-2015 en ontvangen op 07-07-2015 via Banggood.
Nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen maar al wel de bitrates van 1920x1080 60fps naar 30mbit aangepast en die van 1920x1080 30fps naar 35mbit aangepast.

Naar de focus heb ik nog niet gekeken. Ook heb ik gisteren van aliexpres het accessoire pakket ontvangen. http://www.aliexpress.com...ml?orderId=67936018503284
Besteld op 27-06-2015 en ontvangen op 07-07-2015.
Hopelijk komt de mijne ook snel dan. Ik heb hem op 24-6 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan eindelijk mijn Yi binnen gekregen. Gelijk mee aan de gang gegaan. Zowel video's als foto's haarscherp van center tot hoek. Ik zie dus geen rede voor custom firmware / draaien lens (lucky me).

Alleen jammer dat de preview op de app van zulke slechte kwaliteit is. Ook in de kingma case geen last van vingetting (zwarte hoeken) zowel met en zonder lens rectificatie.

Ook dacht ik hier te hebben gelzen dat die automatisch timelapse video maakt. Deze functie kon ik echter niet vinden, kan iemand mij daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drolbert
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:55:
Vandaag dan eindelijk mijn Yi binnen gekregen. Gelijk mee aan de gang gegaan. Zowel video's als foto's haarscherp van center tot hoek. Ik zie dus geen rede voor custom firmware / draaien lens (lucky me).

Alleen jammer dat de preview op de app van zulke slechte kwaliteit is. Ook in de kingma case geen last van vingetting (zwarte hoeken) zowel met en zonder lens rectificatie.

Ook dacht ik hier te hebben gelzen dat die automatisch timelapse video maakt. Deze functie kon ik echter niet vinden, kan iemand mij daarmee helpen?
Moet je even de laatste update downloaden met je telefoon! Je hebt dan zowel de mogelijkheid om een timelapse met foto's te maken als met video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Binnen!

Departured at 2015/7/2 16:55:52 from Flytexpress Sorting Center location

Vandaag 9/7/2015 ontvangen.

Ik heb een Yi waarvan het serienummer met Z22L begint.

Nu lekker spelen :D

[ Voor 17% gewijzigd door Neyluzz op 09-07-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Sunblade NL schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:12:
Hoe is de opgenomen audio kwaliteit? Ik zou graag zo'n camera willen hebben voor festivals maar daar staat de muziek vaak hard en met veel bass wat tot gevolg heeft dat mij Oneplus One alleen maar krakend geluid opneemt. Hoe staat het bij deze camera als je hard geluid met harde bass opneemt?

Alvast bedankt ;)
Dat gaat opzicht aardig goed. Vervormt wel enigzins. Geluid is ook wel zacht omdat de mic. dus aardig dempt vanwege het plakkertje wat er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Neefdave schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:53:
[...]

Dat gaat opzicht aardig goed. Vervormt wel enigzins. Geluid is ook wel zacht omdat de mic. dus aardig dempt vanwege het plakkertje wat er op zit.
Heb jij er al over nagedacht of je dat wilt gaan doen? Ik twijfel nog. Moet eerst wat meer filmen voordat ik er wat over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Neyluzz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:54:
[...]

Heb jij er al over nagedacht of je dat wilt gaan doen? Ik twijfel nog. Moet eerst wat meer filmen voordat ik er wat over kan zeggen.
Ben er op het moment mee bezig. Zal even een clip uploaden die ik net gemaakt heb voor @Sunblade NL

edit 2:
Snel een video gemaakt zonder mod en met mod. Let er wel op, dit is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een dik hardcore feest oid. Wel ga ik nog op zoek naar een stuk foam om er op te doen ivm de wind enzo.

[YouTube: https://youtu.be/qc-dkuuJGSE]

[ Voor 32% gewijzigd door Deef_K op 09-07-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat scheelt best wat. Hoeveel tijd was je kwijt voor deze mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
10 minuten. Stelt echt niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 21:04
Neefdave schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:57:
[...]

Ben er op het moment mee bezig. Zal even een clip uploaden die ik net gemaakt heb voor @Sunblade NL

edit 2:
Snel een video gemaakt zonder mod en met mod. Let er wel op, dit is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een dik hardcore feest oid. Wel ga ik nog op zoek naar een stuk foam om er op te doen ivm de wind enzo.

[video]
Hardstikke bedankt voor het filmpje het klinkt eigenlijk best goed. Met mod is het wel mooier vind ik. Natuurlijk als je naast de boxen bij een feest staat kan volgens mij geen een microfoon er nog wat van maken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik heb mijn Xiaomi Yi ook binnen, samen met een suction cup. Het is dat ik nu weg moet, maar anders had ik er wel even mee gespeeld. Best snelle levering van Banggood, 2 juli besteld en de 10e binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05-2022

stefvdwel

Let's click some fristi's :D

Heeft iemand ervaring met bestellen uit het UK warehouse?
Ik heb hem op 4 juli besteld en dit is de status:
Departured at 2015/7/4 18:59:09 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/7/4 15:18:03, Flytexpress Sorting Center

Wil hem voor 16 juli binnen hebben :p

http://www.stef.party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Leuk topic! Ik lees hier erg veel bruikbare info waarvoor dank! :)

Voor mijn beeld: op Banggood hebben ze volgens mij aanbiedingen. Bespreken jullie in dit topic de camera die bovenaan die pagina staan, of gaat het ook over de andere camera's die iets verder op die pagina staan? Nav die pagina begin ik te twijfelen welke ik nou het beste kan kopen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staavmixer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 19:30
stefvdwel schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:10:

21 juni vanuit UK warehouse besteld, nog steeds niet binnen. Zag bij de verzendbevestiging dat mijn postcode niet meegenomen was, terwijl ik die bij het bestellen weldegelijk opgegeven heb, zal daar wel aan liggen. Volgens de mevrouw van Banggood moest ik me niet zo druk maken, kreeg de gebruikelijke vage antwoorden ;-)

Pakketjes zonder postcode komen uiteindelijk wel aan, maar postcode moet handmatig opgezocht worden. Wellicht heb je hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
stefvdwel schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:10:

Zie die post boven jou, 2 juli besteld, 10e binnen. Via UK.

Ik heb gisteren even gespeeld met mijn Yi, ben er best content mee. Geluid valt mij nog erg mee. Heb een selfiestick bij de Action gekocht, werkt prima. :) Nu nog een accessoire set, case en een paar accu's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

staavmixer schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:28:
[...]

21 juni vanuit UK warehouse besteld, nog steeds niet binnen. Zag bij de verzendbevestiging dat mijn postcode niet meegenomen was, terwijl ik die bij het bestellen weldegelijk opgegeven heb, zal daar wel aan liggen. Volgens de mevrouw van Banggood moest ik me niet zo druk maken, kreeg de gebruikelijke vage antwoorden ;-)

Pakketjes zonder postcode komen uiteindelijk wel aan, maar postcode moet handmatig opgezocht worden. Wellicht heb je hetzelfde..
Ja shit :')
Ik heb speciaal meer betaald zodat ik zeker was dat ik hem eerder binnen kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ondanks dat je denkt super te vreden te zijn met de focus van je camera wil ik je toch adviseren om er eens goed naar te kijken. Ik dacht dat mijn focus echt goed was totdat ik net de fix heb toegepast. Kijk met name naar de dakpannen en bomen achter de dakpannen.

Voor
Xiaomi Yi Lens Focus before

Na
Xiaomi Yi Lens Focus after

[ Voor 23% gewijzigd door Deef_K op 11-07-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

Neefdave schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:58:
Ondanks dat je denkt super te vreden te zijn met de focus van je camera wil ik je toch adviseren om er eens goed naar te kijken. Ik dacht dat mijn focus echt goed was totdat ik net de fix heb toegepast. Kijk met name naar de dakpannen en bomen achter de dakpannen.

Voor
[afbeelding]

Na
[afbeelding]
Wat is de fix en hoe pas je hem toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
stefvdwel schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Wat is de fix en hoe pas je hem toe?
Je maakt de case open en verwijderd de lijm rondom de lens. Dan sluit je de camera middels een hdmi kabel aan op je tv en draai je aan de lens tot alles in focus is. Zorg wel dat je een focus met iets wat zowel dichtbij en verweg is. Daarna heb ik met wat lijm en een tandenstoker de lens weer vastgelijmd.

Verschil lijkt me duidelijk. Ongeveer 15min werk.

[YouTube: https://youtu.be/I7jT_YEGa2Y]

[ Voor 16% gewijzigd door Deef_K op 11-07-2015 13:40 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zit die lijm er toevallig om te zorgen dat de lens niet iets gaat verlopen? Ik vermoed dat door deze fix tijdelijk erg goede foto's hebt, maar dat na verloop van tijd de lens misschien wel iets gaat verdraaien.

Of denk ik te doem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
pven schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:17:
Zit die lijm er toevallig om te zorgen dat de lens niet iets gaat verlopen? Ik vermoed dat door deze fix tijdelijk erg goede foto's hebt, maar dat na verloop van tijd de lens misschien wel iets gaat verdraaien.

Of denk ik te doem? ;)
Die lijm (hotglue) zit er vanuit de fabriek om het per ongeluk uit focus gaan van de lens tegen te gaan. Die heeft hij (net zoals ik) verwijderd, in focus gedraaid en weer vastgelijmd. Vrij makkelijk te doen.

Mijn resultaten zijn niet zo goed als die van hem. Wellicht dat ik 'm nog een keer moet openen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03:55
iemand een idee hoelang dit nog gaat duren ?
aliexpres's

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/23u3hue.jpg

heb nog een ander product dat al sinds 4 juli in Amsterdam zou zijn.

De camera zelf op 25 juni besteld en ook nog steeds niet binnen [banggood].

19e op vakantie wordt spannend

[ Voor 6% gewijzigd door NVE91 op 12-07-2015 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Vul je T&T code eens in op https://www.internationalparceltracking.com/#/search ?

Wat zie je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
De T&T's beginnen niet met 3S of CC, niks te vinden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Voorheen was het mogelijk om via die site omnummering te tracen. Nu niet meer dus.. Jammer. De volgende keer zou ik je pakketjes met priority direct versturen. Met max twee weken heb je 't dan binnen.

[ Voor 37% gewijzigd door Neyluzz op 12-07-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik ben aan het denken om deze camera ook aan te schaffen. Ik wil hem via Gearbest gaan bestellen met nog wat accessoires erbij. Heeft iemand hem ook al eens besteld bij Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

Neefdave schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Je maakt de case open en verwijderd de lijm rondom de lens. Dan sluit je de camera middels een hdmi kabel aan op je tv en draai je aan de lens tot alles in focus is. Zorg wel dat je een focus met iets wat zowel dichtbij en verweg is. Daarna heb ik met wat lijm en een tandenstoker de lens weer vastgelijmd.

Verschil lijkt me duidelijk. Ongeveer 15min werk.

[video]
Vind het toch wel eng om daar mee te spelen, als je het kapot maakt ben je genaaid he :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik kreeg een brief van postnl voor mijn mount setje van Aliexpress. Dat ze niet kunnen zien wat het is en het daarom niet kunnen bezorgen. Moet ik helemaal een brief terugsturen met een beschrijving wat erin zit. Kansloos zeg.
Het gaat om een pakketje van 31 euro. Betaal je daar dan nog wat over? of is dat vrijgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandevosYT
  • Laatst online: 02-06-2021
Hallo, ik heb mijn xiaomi yi nu bijna 2 weken. Ik ben benieuwd of jullie bij mijn camera ook problemen zien, hier is de link: YouTube: Gearbest test #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

stansfield schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:11:
Ik kreeg een brief van postnl voor mijn mount setje van Aliexpress. Dat ze niet kunnen zien wat het is en het daarom niet kunnen bezorgen. Moet ik helemaal een brief terugsturen met een beschrijving wat erin zit. Kansloos zeg.
Het gaat om een pakketje van 31 euro. Betaal je daar dan nog wat over? of is dat vrijgesteld?
Kijk hier eens:
http://www.postnl.nl/ontv...akket-uit-het-buitenland/
Wanneer betaalt u inklaringskosten:

Bij commerciële zendingen met een waarde hoger dan 22 euro.
Bij geschenken met een waarde hoger dan 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Tnx voor de info. Brief maar invullen en opsturen zodat ik mijn pakketje van 31 euro snel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik twijfel tussen een microSD van 64GB en 128GB. Hoeveel bytes kost een minuutje filmen ongeveer onder normale omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
pven schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:44:
Ik twijfel tussen een microSD van 64GB en 128GB. Hoeveel bytes kost een minuutje filmen ongeveer onder normale omstandigheden?
2x een sd kaart van 64GB is goedkoper, dus ik zou eerder dit opteren dan een van 128GB.
Verder zul je normaal al zelfs zeker toekomen met een 32GB geheugenkaart voor een normale filmdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:05:
[...]

2x een sd kaart van 64GB is goedkoper, dus ik zou eerder dit opteren dan een van 128GB.
Verder zul je normaal al zelfs zeker toekomen met een 32GB geheugenkaart voor een normale filmdag
Goede punten inderdaad. Ik heb nu 1x 64GB gekocht, als het nodig is koop ik tzt er wel eentje bij.

Ik heb overigens het volgende besteld, ook names mij dank voor het advies! :)
Balance schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:59:
Iedereen bedankt voor het advies, ik ga het volgende bestellen:Voor €110 een erg leuk setje. En misschien komt er op termijn nog een gimbal bij ook :)
En dan nog deze erbij: pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB

Voor het verzenden van de camera heb ik overigens voor 'Expedited Shipping Service' gekozen omdat ik hem dan onder enig voorbehoud wat sneller in huis heb.

Ik meld me hier vast weer als alles binnen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
stefvdwel schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Vind het toch wel eng om daar mee te spelen, als je het kapot maakt ben je genaaid he :/
Het is zo makkelijk om te doen. Als je het kapot weet te krijgen ben je wel heel lomp bezig.
jandevosYT schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:17:
Hallo, ik heb mijn xiaomi yi nu bijna 2 weken. Ik ben benieuwd of jullie bij mijn camera ook problemen zien, hier is de link: YouTube: Gearbest test #1
Graag even foto's plaatsen in volledig grote met een goede setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Wat ik leuk vind aan deze camera is dat je er zoveel aan kan modden, we blijven tweakers toch :)

Kan deze zich meten met de GoPro na hardware en software optimalisaties ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik zoek eigenlijk nog een goedkope selfiestick voor de xiaomi yi. Wat raden jullie hiervoor aan? In het topic zie ik geen specifieke modellen/site's voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:50

Hupske

AFCA

Maar zal bluetooth van die stick gaan werken met de camera? Er staat in de beschrijving dat het niet zal werken.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Het zal misschien werken, maar omslachtig. Ik heb net gisteren de Yi cam bluetooth remote ontvangen. Slechts 2 klikken en hij is gekoppeld aan de Yi cam. Werkt uitstekend! Zal met 1-2 dagen even laten zien. Ben op dit moment in Thailand en gebruik de cam dagelijks voor foto's en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Eerlijk gezegd heb ik dan niet goed gelezen. Heb m overigens wel besteld dus zal het laten weten tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Herr Flicker schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:24:
Het zal misschien werken, maar omslachtig. Ik heb net gisteren de Yi cam bluetooth remote ontvangen. Slechts 2 klikken en hij is gekoppeld aan de Yi cam. Werkt uitstekend! Zal met 1-2 dagen even laten zien. Ben op dit moment in Thailand en gebruik de cam dagelijks voor foto's en video's.
Waar heb jij hem gekocht? Heb de Yi net binnen en vind het toch wel omslachtig dat als ik hem op mijn selfiestick heb, ik mijn telefoon moet pakken om een foto te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
PetrCech_3 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:46:
[...]

Waar heb jij hem gekocht? Heb de Yi net binnen en vind het toch wel omslachtig dat als ik hem op mijn selfiestick heb, ik mijn telefoon moet pakken om een foto te maken...
De remote is al op voorraad bij ibuygou.com. Die zijn vaak de eerste met Xiaomi producten. Overigens kan je standaard je fotomode op self-timer (3 sec bijv.) zetten. Zo deed ik het voorheen altijd en werkt ook wel. Remote werkt veel fijner natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
Ik had de camera, accessoires set, 60m case, opberg hoesje/doosje, 2 accu's en de oplader besteld bij banggood, aliexpress en gearbest op 25 juni.

Ik ga zondag de 19e op vakantie.
Nog steeds niks binnen. Vandaag maar eens gebeld met Post NL inklaring. Ik heb hem mijn belangrijkste tracing codes gegeven (camera en 60m case). Hij vertelde dat toevallig de camera nu in het busje richting mijn huis gaat, maar de code van de case ligt al sinds 4 juli in amsterdam. Toen toch maar even de code van het accessoires setje gegeven, ook die lag al vrij lang in amsterdam.

Post NL wist niet waarom, dus heeft mij een Navraagformulier Zending formulier gestuurd en dan zal er een onderzoek gestart worden waarin ik binnen 30 dagen antwoord krijg (SHIT). De kans is uiteraard nihil dat ik mijn andere spullen op tijd heb.

Nu mijn vraag, waar kan ik binnen enkele dagen nog een onderwatercase krijgen voor mijn Xiaomi YI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik heb hetzelfde besteld op de 24ste en ik heb het ook nog niet binnen.....

Maar nu zie ik dat mijn camera ook onderweg is.

[ Voor 25% gewijzigd door stansfield op 15-07-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandevosYT
  • Laatst online: 02-06-2021
Hier zijn de afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/xDElEoz
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/qe3pJsC
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/TXdAXgW
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/qXg4FlV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Je afbeeldingen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

Ik vind de beeldkwaliteit eerlijk gezegd een beetje tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisssmartijn
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik heb de KingMa case nu 3x gebruikt op vakantie. Toen ik hem vanmiddag weer dicht wilde maken brak de clip los.. Balen, zit nog twee weken op vakantie met erg mooie zee..

Iemand hetzelfde probleem of een tip wat ik kan doen?

Ik heb hem op dx.com gekocht, zal het onder garantie vallen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YyQIud3l.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door tisssmartijn op 16-07-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

tisssmartijn schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:08:
Ik heb de KingMa case nu 3x gebruikt op vakantie. Toen ik hem vanmiddag weer dicht wilde maken brak de clip los.. Balen, zit nog twee weken op vakantie met erg mooie zee..

Iemand hetzelfde probleem of een tip wat ik kan doen?

Ik heb hem op dx.com gekocht, zal het onder garantie vallen?

[afbeelding]
Ik denk dat je beste optie lijmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
stefvdwel schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:01:
Ik vind de beeldkwaliteit eerlijk gezegd een beetje tegen vallen.
[video]
Probeer eerst eens een goede video te maken je trilt, schokt, richt tegen het licht in. Niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

Neefdave schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:50:
[...]

Probeer eerst eens een goede video te maken je trilt, schokt, richt tegen het licht in. Niet echt ideaal.
Ja als ik ga waterskiën ga ik ook geen rekening houden met het trillen en de zon he :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
stefvdwel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Ja als ik ga waterskiën ga ik ook geen rekening houden met het trillen en de zon he :')
Lol als je niet geholpen wil worden is dat ook goed d:)b

anders had ik gevraagd of je die focus mod al had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Gisteren onderweg naar het ADO stadion een video-timelapse gedaan. Ik ben erg te spreken over deze functie, hij naait alle beelden zelf aan elkaar in een kant en klare video. Onderstaande video is dus niet bewerkt. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rR2IDv3THVw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Voor het verzenden van de camera heb ik overigens voor 'Expedited Shipping Service' gekozen omdat ik hem dan onder enig voorbehoud wat sneller in huis heb.

Ik meld me hier vast weer als alles binnen is. ;)
WTF: zondag besteld, en net stond DHL voor de deur! _O_

Hij hangt nu aan de lader, straks eens kijken wat ik er verder mee kan. :)

En daar is mijn eerste vraag: wat betekent de kleur van de LED?

Hij hangt nu aan de oplader, en de LED is rood. Paars is video, blauw is ... :?

Ah: 'blue indicates 50 - 100% charge, purple for 15 - 49% and red for 0-14%.'

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 17-07-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Neyluzz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:10:
Gisteren onderweg naar het ADO stadion een video-timelapse gedaan. Ik ben erg te spreken over deze functie, hij naait alle beelden zelf aan elkaar in een kant en klare video. Onderstaande video is dus niet bewerkt. :)

[video]
Heb ik afgelopen zondag ook uitgetest, dacht eerst dat 10 seconden prima was. Maar met een ritje van 30 min was dat zo afgelopen. :+ De instelling staat bij jou op een foto elke 0,5 seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
pven schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:11:
[...]

WTF: zondag besteld, en net stond DHL voor de deur! _O_

Hij hangt nu aan de lader, straks eens kijken wat ik er verder mee kan. :)

En daar is mijn eerste vraag: wat betekent de kleur van de LED?

Hij hangt nu aan de oplader, en de LED is rood. Paars is video, blauw is ... :?

Ah: 'blue indicates 50 - 100% charge, purple for 15 - 49% and red for 0-14%.'
Heb je er accesoires bij besteld? Zo ja, welke? :)
me_mrtn schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:16:
[...]

Heb ik afgelopen zondag ook uitgetest, dacht eerst dat 10 seconden prima was. Maar met een ritje van 30 min was dat zo afgelopen. :+ De instelling staat bij jou op een foto elke 0,5 seconde?
Ik liep tegen diezelfde problemen aan :P Hij staat nu idd ingesteld op 0.5 seconde. Werkt uitstekend :)

[ Voor 39% gewijzigd door Neyluzz op 17-07-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

Utoka schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:40:
[...]

Lol als je niet geholpen wil worden is dat ook goed d:)b

anders had ik gevraagd of je die focus mod al had gedaan.
Dat zal ik eens doen als ik op vakantie tijd heb. Wat heb ik er voor nodig?
Neyluzz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:10:

[video]
Toen ik een timelapse maakte kreeg ik allemaal losse foto's :o
Of heb ik dan de verkeerde modus gebruikt? :p

[ Voor 43% gewijzigd door stefvdwel op 17-07-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
stefvdwel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:38:

Toen ik een timelapse maakte kreeg ik allemaal losse foto's :o
Of heb ik dan de verkeerde modus gebruikt? :p
Yep! Voordeel van die losse foto's is dat de resolutie een stuk hoger is, nadeel is dat je ze zelf aan elkaar moet plakken en editten.

Je zal video-timelapse moeten gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
stefvdwel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:38:
[...]

Dat zal ik eens doen als ik op vakantie tijd heb. Wat heb ik er voor nodig?

[...]
Voorop gesteld dat ik zelf (nog) geen yi heb maar zit er wel erg over te twijfelen. Dus heb zelf nog geen ervaring hiermee maar hier staat een filmpje met alle verbeteringen

Neefdave in "[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

Utoka schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Voorop gesteld dat ik zelf (nog) geen yi heb maar zit er wel erg over te twijfelen. Dus heb zelf nog geen ervaring hiermee maar hier staat een filmpje met alle verbeteringen

Neefdave in "[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie"
Ah, oké. Ik heb op vakantie alleen geen HDMI kabel of iets waar ik hem op aan kan sluiten zodat ik kan zien wanneer hij scherp staat. Het beeld via wifi is altijd slechter dan het echte.
Hoe kan ik dan zien wanneer hij goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Je kan ook fotos maken. Lens draaien, foto maken, foto bekijken. Net zolang totdat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ben vanmiddag naar Teuge geweest en heb daar de Yi met een suction cup op tafel vastgezet. Heb wel meer materiaal dan alleen dit, maar de Yi had dit al prachtig geknipt automagisch. Ben super tevreden met dit ding.

YouTube: Takeoff Antonov An-2 Teuge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Vandaag intensief de 60m case gebruikt. Geeft snel condens helaas. Niet goed voor het film materiaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Deef_K op 18-07-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ben nu in Thailand voor 2 maand en heb al geregeld de case gebruikt (zelfs met anti condens elementjes). Het temperatuurverschil is elke keer te groot denk ik.
Heb een aantal beelden die gelukkig wel goed zijn gelukt. Zal ze even op Youtube gooien.

Hierbij even 2 video's geupload (is snel bewerkt en in 30fps geëxporteerd). Je kan snel zien wanneer hij in de waterproof case zit (vignetting :'( )

YouTube: Bierling #2 - Koh Lipe

YouTube: Bierling #1 - Thai Temple

[ Voor 38% gewijzigd door Herr Flicker op 19-07-2015 07:35 . Reden: youtube links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52
Weet niet of er meer mensen last van hebben of hadden maar ik heb vrij veel problemen met de Wifi verbinding terwijl de telefoon er minder dan een meter vanaf is. Ook als de telefoon al met wifi verbonden wil het connecten niet lukken.

Gisteren wel een firmware update gehad waarin ze ook Wifi issues hadden opgelost, dus misschien dat het nu beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 07:20
Herr Flicker schreef op zondag 19 juli 2015 @ 04:48:
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ben nu in Thailand voor 2 maand en heb al geregeld de case gebruikt (zelfs met anti condens elementjes). Het temperatuurverschil is elke keer te groot denk ik.
Heb een aantal beelden die gelukkig wel goed zijn gelukt. Zal ze even op Youtube gooien.

Hierbij even 2 video's geupload (is snel bewerkt en in 30fps geëxporteerd). Je kan snel zien wanneer hij in de waterproof case zit (vignetting :'( )

YouTube: Bierling #2 - Koh Lipe

YouTube: Bierling #1 - Thai Temple
Heb je ook last van condens als je hem een tijdje op temperatuur laat komen buiten de airco? Ik ga over 2 weken duiken in Maleisie dus ben benieuwd hoe dit probleem het best op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
mtouw78 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Heb je ook last van condens als je hem een tijdje op temperatuur laat komen buiten de airco? Ik ga over 2 weken duiken in Maleisie dus ben benieuwd hoe dit probleem het best op te lossen is.
Dat heb ik niet kunnen testen. Meestal ben ik alleen maar op het strand te vinden of in de boot. Het werd wel beter toen ik, nadat hij ging condenseren, hem open maakte en even vluchtig ging schoonmaken. Daarna heb ik weinig condens meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik ging van fietsen in de zon naar de zee. Door het water is er een groot temperatuurverschil dat maakt het lastig.

Wat ik daarnaast vervelend vind, los van de condens, ik kan de videos niet op mijn iphone 5 bekijken / downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Neefdave schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:52:
Ik ging van fietsen in de zon naar de zee. Door het water is er een groot temperatuurverschil dat maakt het lastig.

Wat ik daarnaast vervelend vind, los van de condens, ik kan de videos niet op mijn iphone 5 bekijken / downloaden.
Bij de video, even op het zwarte deel tikken en je krijgt de download optie onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Klopt, maar word niet ondersteund op iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Neefdave schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:22:
Klopt, maar word niet ondersteund op iphone 5.
:/ Oh, dat is ook apart, is daar een reden voor dan? Is dat vanaf i5 en ouder? Dan zit ik namelijk met een probleem als ik mijn Yi een keer wil uitlenen aan familie of vrienden, een aantal hebben namelijk een i4S of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Gelukkig valt het me nog mee qua vocht. Onderstaand een filmpje van 1080p60 met 35mbit bitrate. De case is de 60m case. Voor de beste kwaliteit kijken via wifi omdat je dan de kwaliteit kan instellen.

Kleine waarschuwing wanneer ik in het water val maakt het aardig herrie.

[YouTube: http://youtu.be/TbdNnWtuTLo]

[ Voor 14% gewijzigd door Deef_K op 20-07-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefvdwel

stefvdwel

Ik zit nu 2 dagen in Italië, en het lampje staat op rood dus wil ik hem opladen.
Maar als ik hem aan de oplader hang laad hij eerst normaal op, maar na 1 minuut gaat het lampje uit en laad hij dus niet meer op.
Meer mensen die dit probleem hebben?
Kan het komen door de temperatuur?
Ik heb de accu al een keer er uit gehaald, maar er veranderd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik heb hem nu binnen en probeer de camera aan de app te verbinden die ik op mijn ipad heb staan. Want ik heb een windows phone die die app niet heeft.

Maar als ik de camera aan zet en de wifi knop aanzet krijg ik bij de app de melding dat ik de camera moet aan zetten en daarna dat ik de wifi moet aanzetten. Daarna iets over de default naam en de knop connect toe camera maar daarna gebeurt er niks. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisssmartijn
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 13:54
stefvdwel schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:03:
Ik zit nu 2 dagen in Italië, en het lampje staat op rood dus wil ik hem opladen.
Maar als ik hem aan de oplader hang laad hij eerst normaal op, maar na 1 minuut gaat het lampje uit en laad hij dus niet meer op.
Meer mensen die dit probleem hebben?
Kan het komen door de temperatuur?
Ik heb de accu al een keer er uit gehaald, maar er veranderd niks.
Ik had dit probleem inderdaad ook een keer toen hij erg warm was. Even laten afkoelen en daarna deed hij het wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
stansfield schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:03:
Ik heb hem nu binnen en probeer de camera aan de app te verbinden die ik op mijn ipad heb staan. Want ik heb een windows phone die die app niet heeft.

Maar als ik de camera aan zet en de wifi knop aanzet krijg ik bij de app de melding dat ik de camera moet aan zetten en daarna dat ik de wifi moet aanzetten. Daarna iets over de default naam en de knop connect toe camera maar daarna gebeurt er niks. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Je zal eerst een WiFi verbinding moeten opzetten vanuit de instellingen van je iPad. Wachtwoord voor het WiFi netwerk is 1234567890.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Neyluzz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Je zal eerst een WiFi verbinding moeten opzetten vanuit de instellingen van je iPad. Wachtwoord voor het WiFi netwerk is 1234567890.
Dan moet je toch gewoon de camera aan zetten. De wifi knop aanzetten. en op de ipad bij wifi zoeken naar een wifi
Neyluzz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Gelukt. Bedankt. Nu nog even een beetje spelen met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:06
Vanavond ook de Yi besteld met selfie stick en water housing.

Na het lezen van vele reviews o.a. die hier op tweakers vroeg ik mij af welke (pc) software jullie gebruiken om de video's te editen/monteren?

Een korte zoekopdracht binnen dit forum heeft mij helaas niets opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
prekz schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 02:16:
Vanavond ook de Yi besteld met selfie stick en water housing.

Na het lezen van vele reviews o.a. die hier op tweakers vroeg ik mij af welke (pc) software jullie gebruiken om de video's te editen/monteren?

Een korte zoekopdracht binnen dit forum heeft mij helaas niets opgeleverd.
Voor snel wat editen tijdens het reizen gebruik ik iMovie (snel en makkelijk). Wil ik wat meer, gebruik ik Adobe Premiere CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Gopro studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Kan iemand mij uitleggen hoe die slomo's werken op de Yi? Op welke resolutie moet ik hem zetten en hoe kan ik de slomo aanzetten/editten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
PetrCech_3 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:26:
Kan iemand mij uitleggen hoe die slomo's werken op de Yi? Op welke resolutie moet ik hem zetten en hoe kan ik de slomo aanzetten/editten?
Wil je echt super slowmotion dan zou ik 720p 120fps gebruiken. Wil je de beste resolutie en nog wel 50% slow motion, zou ik 1080p 60fps gebruiken.

Voor het maken van slow motion heb je wel een editor nodig (Gopro studio, iMovie, Adobe Premiere CC, etc.). Je pakt het stukje film, en zet deze naar bijv 75% of 50% snelheid.

Voorbeeld video: YouTube: Xiaomi Yi Action Cam - full review
Je ziet nog een stuk in gewone snelheid, daarna 20 of 25% meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:28
Je kan tegenwoordig ook prima video-editten in Photoshop CC. Heeft voor mij net precies de juiste hoeveelheid tools en een bekende interface voor mensen die als met Photoshop ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb zojuist de lens fix uitgevoerd.

Hier kan je goed de verschillen zien:

1)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eFSf6p03NcYM0gtzluJdpeA0/medium.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5GMT36PQarsItSVwp6gnc8kn/medium.jpg

3)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jP0QgrBZv3GYPhOKJCbxO3Ng/medium.jpg

Foto 1 is scherp gesteld op het zoetjespotje (tekst goed leesbaar, ~40 cm), foto 2 op de pet met de tekst (1,2 meter) en foto 3 op nog verder (~7 meter), waardoor de lijnen van de tegeltjes op de muur beter zichtbaar zijn.

Foto 1 was de uitgangssituatie waar de lens op vastgelijmd was. Afgaande op eerdere ervaringen uit dit topic (bijv. de vergelijking met de dakpannen) lijkt dat vaker voor te komen. Ik denk dat deze situatie (filmen op 40 cm) minder vaak voorkomt dan de andere situaties. Het is dan ook de moeite om de fix uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja ik denk dat ik die fix ook maar eens moet uitvoeren. Mijn filmpjes zijn behoorlijk onscherp. Echter durf ik het zelf nog niet aan om mee te knutselen. Mijn vriendin zal het ook niet op prijs stellen, tenslotte met zijn 2en deze camera aangeschaft.

Maar het levert bij iedereen wel echt grote verbeteringen op. Op welke stand heb je hem laten staan bolletje? Ik vind persoonlijk foto 2 het beste. Dichtbij is dan ook nog redelijk scherp. Op foto 3 is dichtbij wel blurry.

Ik heb bij Gearbest de bluetooth selfie stick aangeschaft. 8 juli. Binnen 3-5 dagen zal hij verzonden worden. Tot op heden is hij nog niet verzonden. Had gehoopt dat ik hem had voor zaterdag op vakantie :(

[ Voor 13% gewijzigd door Hupske op 21-07-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Het is echt niet moeilijk. De case kan je openen met je nagel en de lijm druk je er af met een kleine platte schroevendraaier. Aanpassen en weer vastlijmen mbv een tandenstoker. Klein klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Stand 2 inderdaad; alles is dan nog een beetje in focus.

Ik denk dat je de lens ook niet per se weer opnieuw hoeft vast te lijmen. Bij mij blijft de lens prima op zijn plek door de frictie en als je de voorkant er eenmaal weer op hebt is de lens niet makkelijk te draaien.

Mijn lijm kreeg ik trouwens niet makkelijk weg met een schroevendraaier. In mijn geval zou je dan redelijk veel kracht moeten zetten waardoor je de kans hebt dat je uitschiet. Ik heb de lijm nu losgeknipt met een tang.

Dat tikkend geluid bij WiFi ingeschakeld heb ik trouwens niet, dus die fix heb ik niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja, ziet er goed uit :)

Ik ben zelf echt geen handiger klusser. Zelfs een scherm proberen te maken bij een mobiel (HTC HD2) en dat was echt een ramp. Terwijl het echt makkelijk moest zijn. Zo kan ik nog wel meerdere voorbeelden geven waarbij het resultaat niet zo heel best was.

Met wat voor lijm weer vast zetten? Seconden lijm? In de filmpjes doen ze er geen lijm op volgens mij. Maar dan heb je volgens mij wel kans dat hij langzaam weer out of focus trilt :)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste